Društvo| Ekologija| Kultura

Tribalni ateizam

Goran Vučković RSS / 14.04.2013. u 19:14

goran_vuckovic.jpg
Da li ateizam (makar samoproklamovani) može biti primitivniji od religije? Da li takav "ateizam" kao povod za grupisanje može u ovom 21. veku postati tribalni kult, u kome nasilnici uteruju svoje ksenofobno i rasističko viđenje sveta, koristeći najvulgarniji mogući način "argumentacije" svojih stavova - a kada ostanu bez argumenata, koriste svoje privilegije da disonantne glasove prosto ukinu?

Moje iskustvo na Facebook grupi "Ateisti Srbije" u poslednje dve godine je pokazalo da je nešto tako apsurdno (ako se gleda iz tačke gledišta nekoga ko se identifikuje sa konceptom ateizma) - u stvari sasvim verovatno. Danas me je Marko Ekmedžić, jedan od najznačajnijih glasova srpskih ateista, lice iz novina i sa televizije, izbacio iz grupe, kada mu je dosadila reka referenci na Viki članke, preporuka knjiga, citata i drugih informacija kojima sam pokušao da objasnim u čemu je problem sa banalizacijom jednog od najužasnijih običaja naroda centralne Afrike, poznatog pod akronimom FGM.

Prošle nedelje sam imao slično iskustvo (što se tiče vulgarnosti i arogancije) na jednoj drugoj temi, koja se ticala islama - konkretno jednog kultur-rasističkog postera koji kaže da su muslimani nesrećni u Gazi, Iranu, Egiptu (i tako još desetak zemalja i oblasti) a srećni u Švedskoj, Britaniji (i tako još nekoliko zemalja), pa se onda pita zašto onda žele te zemlje gde su srećni da menjaju da budu kao one u kojima su nesrećni. Ekmedžić je, kada mu je ponestalo argumenata, dozvao (tagovao) svoje pajtose administratore grupe i krenuo u verbalni linč. Kako je to izgledalo, možete videti na par slika razgovora koje sam napravio onda (ubaciću u komentarima).

Naravno, sve ovo nije počelo u poslednjih nedelju dana - moje društvo sa Facebooka (dosta njih i odavde) zna veći deo istorije, pošto su mogli da vide diskusije koje sam tamo vodio. Nivo arogancije i plitkoumnosti sa kojim su dočekivani neki moji komentari i linkovi je zaista bio neverovatan. Plitkoća i arogancija takvih sagovornika me nije sprečavala da nastavim sa mojim skromnim doprinosom grupi, u formi linkova na tekstove ili preporukama knjiga Džonatana Hajta, Džona Greja, Stivena Džej Gulda, Nouma Čomskog, Erika Hofera - kao i na tekstove sa ovog bloga, konkretno danas na tekstove nsarskog, ranije Bojana Budimca i drugih.

Ponašanje administratora grupe i prominentnih "portparola" poput Ekmedžića, Stojadinovića i Božanovića nije me pokolebalo da nastavim da pravim razliku u odnosu na malograđanski, ksenofobni i (kultur-)rasistički ton koji su davali grupi, ali današnje isključenje od strane Ekmedžića je to očigledno postiglo, pa bih, koristeći ovaj događaj, pozvao sve one koji se ne slažu sa primarnim tonom koji ovoj grupi daju njeni administratori, kao i članovi poput AleXandra Lambrosa, da mi se pridruže sa ove strane "tarabe", ako već nemaju nameru da na drugi način pokažu svoje neslaganje sa onima koji ovoj grupi daju pretežni ton. To je ono što mogu da učinim sada, kada mi se više ne dozvoljava da grupu menjam "iznutra".

Za one koji nisu članovi grupe, priložiću u komentarima par zabeleženih isečaka iz ove diskusije prošle nedelje (u stvari početkom ove nedelje koja upravo prolazi). Članove grupe pozivam da me po volji i sopstvenom izboru dopune svojim isečcima ili prilože bilo šta što misle da je bilo na moju sramotu u toj - ili bilo kojoj od ranijih diskusija.

 



Komentari (216)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 19:15 14.04.2013

Rukopisi ne gore (1)

Goran Vučković Goran Vučković 19:16 14.04.2013

Rukopisi ne gore (2)

Goran Vučković Goran Vučković 19:17 14.04.2013

Rukopisi ne gore (3)

Goran Vučković Goran Vučković 19:17 14.04.2013

Rukopisi ne gore (4)

Goran Vučković Goran Vučković 19:18 14.04.2013

Rukopisi ne gore (5)

looping looping 05:36 15.04.2013

Re: Rukopisi ne gore (5)

Goran Vučković

Sa kim se ti druzis.
Sepulturero Sepulturero 12:54 15.04.2013

Re: Rukopisi ne gore (5)

looping
Goran Vučković

Sa kim se ti druzis.


Да, баш лепо речено. Нисам могао да читам даље од првих неколико коментара.
tsunade tsunade 15:16 15.04.2013

Re: Rukopisi ne gore (5)

Sa kim se ti druzis.


upravo htedoh da pitam, gde si našao ove budale?
antioksidant antioksidant 15:26 15.04.2013

Re: Rukopisi ne gore (5)

gde si našao ove budale?

па шта ти мислиш, где иду коментатори с блога кад се заврши смена?
j.bre j.bre 15:43 15.04.2013

Re: Rukopisi ne gore (5)

tsunade
Sa kim se ti druzis.


upravo htedoh da pitam, gde si našao ove budale?


zatekle se.

nego, ja se cudim vuckovom entuzijazmu da takvima pokusava bilo sta da objasni.

cult cult 17:57 15.04.2013

Re: Rukopisi ne gore (5)

tsunade
Sa kim se ti druzis.


upravo htedoh da pitam, gde si našao ove budale?


ajd što ih je našao, nego ih je još prozveo u portparola ateista.
A da ne pričamo o tome koliko je nepametno stavljati nas u neku grupu. Ja, kao ateista, nemam blage veze s bilo kakvom organizacijom koja bi propagirala neverovanje u boga. Mislim, besmisleno.

Na kraju krajeva, po popisu ima nas svega nekoliko procenata. Nismo ama baš nikakva opasnost ni po verujuće, ni po društvo i negove pravoslavne i ine vrednosti.
Goran Vučković Goran Vučković 19:20 14.04.2013

Rukopisi ne gore (6)

Goran Vučković Goran Vučković 19:31 14.04.2013

Rukopisi ne gore (7)

freehand freehand 19:40 14.04.2013

Gde su madonanisti

tu je belaj.
Agresija i teror oružja su intelektualne insuficijencije, koja kompenzaciju traži u decibelima i sili.
Eto ja sam sumnjičavi vernik krajnje sumnjivih verskih shvatanja i nesumnjivo katastrofalne verske prakse.

nsarski nsarski 21:00 14.04.2013

Re: Witz apropos

Gde su madonanisti
tu je belaj.


Daklem, dolaze sijamski blizanci, spojeni u predelu kuka, kod tribalnog pametnjakovica (popa, Pape, hodze, samana, vraca, svestenika...you name it) i zale se da imaju problem.
Pita ih umno lice: "Tell me, what is your problem?"
Sijamci: "Well, one of us is gay."
Umno lice: "Oh, why is this a problem? We should all have our individual preferences and tolerance for other people's individuality. I don't see a problem here."
Sijamci: "Yes, but we only have one ass!".

Belaj, imas pravo.


8c_competizione 8c_competizione 00:19 15.04.2013

Re: Gde su madonanisti

Gde su madonanisti
tu je belaj.


ma samo ako su Madonanisti problem u nasem drustvu i u svetu
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 15.04.2013

Re: Witz apropos

nsarski
kod tribalnog pametnjakovica (popa, Pape, hodze, samana, vraca, svestenika...you name it)


rabina zadenuo, ili 3abepa?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:33 15.04.2013

Re: Gde su madonanisti

Eto ja sam sumnjičavi vernik krajnje sumnjivih verskih shvatanja i nesumnjivo katastrofalne verske prakse.



nisi ti sumnjicav u toj dimenziji du'a, ti si pravoslavni hriscanin i nema razloga da se stidis toga, prika, a ovo ostalo je opravdano iz objektivnih razloga.
nsarski nsarski 16:06 15.04.2013

Re: Witz apropos

rabina zadenuo, ili 3abepa?

Nah. Zaboravio, jbg. Uvredice se i mnogi drugi, ja sam samo stavio tri tacke, pa nek se dodaje po zelji.

A propos, witz.

U bar ulaze, rabin, katolicki svestenik i hodza. A bartender ih osmotri i kaze: "What is this, some kind of a joke?"
looping looping 16:31 15.04.2013

Re: Witz apropos


A propos, witz.

U bar ulaze, rabin, katolicki svestenik i hodza. A bartender ih osmotri i kaze: "What is this, some kind of a joke?"

Ulazi pijanac u crkvu i pravo u ispovedaonicu.
Svestenik saceka minut a zatim se nakaslje da privuce paznju pijancu. Pijanac cuti. Posle par minuta svestenik se opet nakaslje i pokuca tri puta na drveni zid kako bi dao znak da ispoved moze da pocne.
Napokon progovara pijanac: "No use knockin' mate - there's no paper in this one either".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:06 15.04.2013

Re: Witz apropos


U bar ulaze, rabin, katolicki svestenik i hodza. A bartender ih osmotri i kaze: "What is this, some kind of a joke?"


this one's funny...
8c_competizione 8c_competizione 19:48 14.04.2013

uh, jadni vi....

... vernici!

u svom tekstu ne spominjete to kada pocnete bejzbol palicama da uterujete "pravu veru " i da dokazujete sta je prirodno a sta neprirodno!

vas mi jadnih najzalije... skoro ste pa ugrozena vrsta ...
Goran Vučković Goran Vučković 19:53 14.04.2013

Re: uh, jadni vi....

Ovaj... sa kim pričaš, ako nije tajna?
vishnja92 vishnja92 20:03 14.04.2013

Re: uh, jadni vi....

vi....
... vernici!


freehand freehand 20:10 14.04.2013

Re: uh, jadni vi....

Goran Vučković
Ovaj... sa kim pričaš, ako nije tajna?

Misliš da on zna?
Pa taj ne zna ni ko iz njega trenutno progovara, kamoli kome se obraća.
skyspoter skyspoter 20:00 14.04.2013

Uclani

se u "Izbačeni iz grupe Ateisti Srbije." Imaju i facebook page.
highshalfbooze highshalfbooze 20:07 14.04.2013

Re: Uclani

skyspoter
se u "Izbačeni iz grupe Ateisti Srbije." Imaju i facebook page.

To je frakcija?
Goran Vučković Goran Vučković 20:10 14.04.2013

Re: Uclani

se u "Izbačeni iz grupe Ateisti Srbije." Imaju i facebook page.

Vidi stvarno: http://www.facebook.com/pages/Izba%C4%8Deni-iz-grupe-Ateisti-Srbije-Nas-ima-vi%C5%A1e/316260418450980
mariopan mariopan 20:45 14.04.2013

Re: Uclani

skyspoter
se u "Izbačeni iz grupe Ateisti Srbije." Imaju i facebook page.
Ja sam mislila da se zezaš ali stvarno, njih ima više....
8c_competizione 8c_competizione 23:51 14.04.2013

Re: Uclani

Goran Vučković
"Ovaj... sa kim pričaš, ako nije tajna?"


Misliš da on zna?
Pa taj ne zna ni ko iz njega trenutno progovara, kamoli kome se obraća.


sa autorom bloga
Goran Vučković Goran Vučković 23:56 14.04.2013

Re: Uclani

sa autorom bloga

A jesi li primetio da si se autoru bloga obratio u množini? Kako to objašnjavaš?
8c_competizione 8c_competizione 00:22 15.04.2013

Re: Uclani

A jesi li primetio da si se autoru bloga obratio u množini? Kako to objašnjavaš?


autor bloga ocigledno zastupa jednu stranu (vernici) a napada drugu (radikalni atesiti), stavljajuci svoje ruke u "bele crkvene rukavice i propovedajuci o miru i ljubavi"

to mi je onako malko izazvalo digestivne probleme, pa odgovorih

ne vidim zbog cega bi se iko ljutio/nasao pogodjen na moj odgovor, posto se i autor ovde prvi poziva na demokratsko pravo iznosenja misljenja. s kojim se mozete sloziti ili ne, ne?
freehand freehand 00:29 15.04.2013

Re: Uclani

autor bloga ocigledno zastupa jednu stranu (vernici) a napada drugu (radikalni atesiti), stavljajuci svoje ruke u "bele crkvene rukavice i propovedajuci o miru i ljubavi"

Kakav si ti okac...
Ja se izbuljih načisto i nigde ne videh to očigledno?!
Hajd opet da čitamo, ali šta stvarno piše, pa da još jednom razmenimo utiske?
Ali da prenebregneš pominjanje tvog Prekrasnog, jer to te izgleda, načisto zabenavi i obenvidiš skroz u svomn vanabi apostolskom šuntavilu.
8c_competizione 8c_competizione 00:45 15.04.2013

Re: Uclani

pominjanje tvog Prekrasnog


moze i neko pojasnjenje o kome to vi, za nas suntave?
Goran Vučković Goran Vučković 00:50 15.04.2013

Re: Uclani


autor bloga ocigledno zastupa jednu stranu (vernici) a napada drugu (radikalni atesiti), stavljajuci svoje ruke u "bele crkvene rukavice i propovedajuci o miru i ljubavi"

to mi je onako malko izazvalo digestivne probleme, pa odgovorih

ne vidim zbog cega bi se iko ljutio/nasao pogodjen na moj odgovor, posto se i autor ovde prvi poziva na demokratsko pravo iznosenja misljenja. s kojim se mozete sloziti ili ne, ne?

Iskreno, imam problem da ispratim šta si hteo da kažeš. Počeo si obraćanjem vernicima koji bejzbol palicama uteruju svoju veru. Onda si objasnio da si autora klasifikovao na "stranu vernika", jer je imao nesporazum sa nečim što si kvalifikovao kao "radikalni ateisti". Onda si rekao da ti je to "malko izazvalo digestivne probleme". Na kraju se pozivaš na demokratsko pravo iznošenja mišljenja.

Čuj, nemam ja ništa protiv iznošenja mišljenja - bar ne kad takvu pojavu prepoznam. A nije da se ne trudim.
8c_competizione 8c_competizione 00:56 15.04.2013

Re: Uclani

Ja se izbuljih načisto i nigde ne videh to očigledno?!
Hajd opet da čitamo, ali šta stvarno piše, pa da još jednom razmenimo utiske?


dobro, ponovo se vrati na tekst i procitaj ovu recenicu

da mi se pridruže sa ove strane "tarabe"


sta nije jasno ko gde pripada?

vidim da je potkacio i Alexambrosa. decko jeste britkog jezika, ali do sada nije iznosio lazi i podmetacine, a stvari naziva pravim imenom.

e sada sto to soft & hard-core teolozima (vaskolikog prostornog i vremenskog spektra) smeta i sto to Aleksambrosa ni najmanje ne dotice je druga stvar.

kazem jos jednom lepo, mozda bi za promenu, umesto zastupanja tvrdog dogmatskog stava trebali da promenite ugao gledanja i pogledate ukazane probleme u drugacijem svetlu. i da primenite iste arsine na sve i na svakoga, a ne da neke po default-u abolicirate od bilo kakve odgovornosti. i da naucite da je lepo to sve sto vi verujete sve dok to ne pocnete nekome da naturate i nabijate na nos.
Goran Vučković Goran Vučković 01:00 15.04.2013

Re: Uclani

dobro, ponovo se vrati na tekst i procitaj ovu recenicu

A onda pročitaj ostatak:
ako već nemaju nameru da na drugi način pokažu svoje neslaganje sa onima koji ovoj grupi daju pretežni ton

Možda ćeš zaključiti da se radi o tome da pozivam one na grupi koji se ne slažu sa malograđanskim, ksenofobnim i (kultur-)rasističkim stavovima ekipe koju sam pomenuo da napuste tu grupu i nađu se sa iste strane "tarabe" te grupe kao i ja - tj. van nje. Da napuste grupu. Zvanu "Ateisti Srbije". Ne moraju odmah da se pričeste ili sunete.
yugaya yugaya 01:22 15.04.2013

Re: taraba

sta nije jasno ko gde pripada?


Ako dobro razumem osmice je zaključio/la da ako nisi sa njima onako kako to oni vole - da biju verbalnim palicama po vernim glavama - i ne uživljavaš se dovoljno u dva minuta ondaK nisi pravoverni ateista. Taraba ima da ispravnom ateisti služi isključivo za jedno jedino razgraničavanje, jedino moguće - mi i oni.

A ti Vučko, bio zapeo da sa pogrešne strane tarabe tu nešto kao pitaš, zameraš na postupku i metodama - i misliš.






edit:
umesto zastupanja tvrdog dogmatskog stava









blogovatelj blogovatelj 06:18 15.04.2013

Re: Uclani

autor bloga ocigledno zastupa jednu stranu (vernici) a napada drugu (radikalni atesiti),


Rođače.
Aj da probam ja da ti objasnim, pošto vidim da ovi prefinjeni to ne uspevaju.
Čovek, autor ovog bloga, je ateista!
Razumeš?
Po čemu se to vidi?
Recimo, po ovome.

Moje iskustvo na Facebook grupi "Ateisti Srbije" u poslednje dve godine


Koliko vernika poznaješ da se dve godine zaluđuju po bezbožničkim grupama na Fejsu?
Ako ne veruješ onome što pišem, pitaj ga, verujem da će ti uljudno odgovoriti.
A to što on ne veruje u gospoda, ne znači da je prostak, pa shodno tome ne znači da mora da vređa ove ili one vernike, ne znači da treba da se kurči i ponosi činjenicom svog neverovanja u stvoritelja.
Jer on nije isti kao stoka koja ga je izbacila iz grupe, samo zato što nije njihov klon.
Daaaa, ko god na ma kakvoj internet diskusiji izbaci čoveka koji uljudno priča, zaslužuje da bude nazvan govedom, i ja te individue sa zadovoljstvom nazivam tim imenom ovde. Da bude svima razumljivo ko su i šta su.
Nadam se da je jasnije sada. Ako imaš dodatnih pitanja, odgovoriću sa zadovoljstvom.
8c_competizione 8c_competizione 07:31 15.04.2013

Re: Uclani

ne znači da treba ... ponosi činjenicom svog neverovanja u stvoritelja.


mislim da si sebe sam ovde vec dovoljno definisao. mozda izgleda kao skrivena "zlatna sredina" izmedju crnog i belog (pripadnost crne i bele vec odredite sami po sopstvenom nahodjenju), ali na kraju razgoliceno ipak pripada SAMO jednoj strani!

hvala na iskrenosti

Daaaa, ko god na ma kakvoj internet diskusiji izbaci čoveka koji uljudno priča, zaslužuje da bude nazvan govedom, i ja te individue sa zadovoljstvom nazivam tim imenom ovde. Da bude svima razumljivo ko su i šta su. Nadam se da je jasnije sada.


opet, zasto zamerate Alexu i ostalima da i oni stavri nazivaju pravim imenima onda?
8c_competizione 8c_competizione 07:41 15.04.2013

Re: Uclani

Moje iskustvo na Facebook grupi "Ateisti Srbije" u poslednje dve godine


to sto "sedi na toj Facebook grupi" u poslednje dve godine ne znaci automatski da je i sam ateista. ono sto bi ga cinilo ateistom na toj grupi bi bili njegovi stavovi.

e sada, ako ovakva izjava (pitanje) nekome smeta:

Prošle nedelje sam imao slično iskustvo (...) na jednoj drugoj temi, koja se ticala islama - konkretno jednog kultur-rasističkog postera koji kaže da su muslimani nesrećni u Gazi, Iranu, Egiptu (i tako još desetak zemalja i oblasti) a srećni u Švedskoj, Britaniji (i tako još nekoliko zemalja), pa se onda pita zašto onda žele te zemlje gde su srećni da menjaju da budu kao one u kojima su nesrećni.


onda to meni nije jasno takodje.

cuj ja sam gastos. odavno sam prelomio da cu u pecalbu poneti svoj identitet (cak i ako bih hteo, ne bih od toga mogao pobeci) ali da necu izigravati loodilo "dodjosa u Bgd" kojima je "selo svoje lepse od Pariza".

ukoliko sam prelomio da dodjem u stranu zemlju, mislim da je neki osnovni minimum koji mora da se ispuni jeste postovanje nacina zivota i vrednosti koje vaze tamo. kazem postovanje, sto ne mora automatski da znaci i da se sa svime apsolutno odmah i automatski slazem. u protivnom mislim da treba pokupiti prnje, reci sebi: probao sam, nije ovo za mene i odoh kuci.

zbog toga kazem da ne vidim nista lose npr u prethodno navedenoj izjavi. postovanje prava jeste jedno, sve dok se to ne zloupotrebljava po potrebi, a zaboravlja kada bas nije po Bibliji/Kuranu/scenariju Star Wars-a/... (no, ovo vec nije strano ni jednoj religioznoj grupaciji, ne?).
8c_competizione 8c_competizione 07:45 15.04.2013

Re: taraba

da biju verbalnim palicama po vernim glavama


dokle god se sve zavrsava samo na VERBALNIM PALICAMA tokom argumentovane diskusije (e sada koristiti u istoj recenici "argumentovana diskusija " i "sa vernicima" je vec oksimoron samo po sebi) cenim da je ok.

problem lezi u tome sto se crkva ne zalaze za pravi dijalog ("verbalo palicenje" ako vec hocete) vec neskriveno pomaze batinase organizivane u Nase, Obraze, SNP ....
8c_competizione 8c_competizione 07:53 15.04.2013

Re: Uclani

malograđanskim, ksenofobnim i (kultur-)rasističkim stavovima


malogradjanskim? cime vas religija stavlja u prvi red? garantuje cak?

ksenofobnim? opala, sada bi vec trebali da otvorite recnik! ili bar pogled na svet (objektivni) pa da vidite gde vas to svrstava.

(kultur-)rasističkim stavovima? oket, vidim da cu morati da idem na sledecu "izlozbu plakata" i "operu" ovih pravo-stavnih:



8c_competizione 8c_competizione 07:55 15.04.2013

Re: Uclani

Čuj, nemam ja ništa protiv iznošenja mišljenja - bar ne kad takvu pojavu prepoznam. A nije da se ne trudim.


mozda bi trebao da zapnes malko jace, ali obavezno vodi racuna da ne ostanes trudan!

pogledaj ostatak argumentacije po ostalim komentarima, cisto da se ne ponavljam, molim te.
freehand freehand 08:09 15.04.2013

Re: Uclani

vidim da je potkacio i Alexambrosa. decko jeste britkog jezika, ali do sada nije iznosio lazi i podmetacine, a stvari naziva pravim imenom.

opet, zasto zamerate Alexu i ostalima da i oni stavri nazivaju pravim imenima onda?

Šta te još buni i šta bih mogao da učinim jasnijim?
j.bre j.bre 08:13 15.04.2013

Re: Uclani

blogovatelj
Rođače.
Aj da probam ja da ti objasnim, pošto vidim da ovi prefinjeni to ne uspevaju




a onaj *PING!* sto se cuo - to su se tvoje reci ocesale o karoseriju...

i bez brige, steta je neprimetna :)
Bojan Budimac Bojan Budimac 08:18 15.04.2013

Re: Uclani

j.bre
i bez brige, steta je neprimetna:)

Hmmm... nisam siguran. Meni se čini da je motor prokuvao ili zaribao, a vidi se po dimu iz auspuha :)
j.bre j.bre 08:32 15.04.2013

Re: Uclani

Bojan Budimac
j.bre
i bez brige, steta je neprimetna:)

Hmmm... nisam siguran. Meni se čini da je motor prokuvao ili zaribao, a vidi se po dimu iz auspuha :)




ne znam ja te vase muske price, karburator, akumulator... ja sam esteta, samo konstatujem da farba nije zagrebana :)



ps. mozda da mu neko vikne da je nagazio pogresnu papucicu?
maksa83 maksa83 08:36 15.04.2013

Re: Uclani

ps. mozda da mu neko vikne da je nagazio pogresnu papucicu?

I meni izgleda kao neko kome se noga šiftovala pa mu ga daje po gasu umesto po kočnici i ne kapira zašto ta zla bandera još uvek juri ka njemu.
freehand freehand 08:38 15.04.2013

Re: Uclani

maksa83
ps. mozda da mu neko vikne da je nagazio pogresnu papucicu?

I meni izgleda kao neko kome se noga šiftovala pa mu ga daje po gasu umesto po kočnici i ne kapira zašto ta zla bandera još uvek juri ka njemu.

Zato što u stvari sedi u simulatoru, viče brmbrm a desna mu ruka izigrava brisač skidajući naslage sa upljuvanog monitora?
j.bre j.bre 08:47 15.04.2013

Re: Uclani

maksa83
zla bandera



freehand
Zato što u stvari sedi u simulatoru, viče brmbrm a desna mu ruka izigrava brisač skidajući naslage sa upljuvanog monitora?

e ti kad mi ga ne bi ogadio...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:49 15.04.2013

Re: Uclani

Goran Vučković
sa autorom bloga

A jesi li primetio da si se autoru bloga obratio u množini? Kako to objašnjavaš?



ti, i Duh Sveti, pa zato. :)
freehand freehand 08:57 15.04.2013

Re: Uclani

e ti kad mi ga ne bi ogadio..

Ćuti Frihende, ćuti Frihende, ćuti Frihende...
j.bre j.bre 09:01 15.04.2013

Re: Uclani

freehand
Ćuti Frihende, ćuti Frihende, ćuti Frihende...

aha, evo stopujem ti :)
freehand freehand 09:07 15.04.2013

Re: Uclani

j.bre
freehand
Ćuti Frihende, ćuti Frihende, ćuti Frihende...

aha, evo stopujem ti :)

"... dok od sebe samo nagoveštaj da."
j.bre j.bre 09:30 15.04.2013

Re: Uclani


freehand
"nagoveštaj"



Goran Vučković Goran Vučković 10:18 15.04.2013

Re: Uclani

mozda bi trebao da zapnes malko jace, ali obavezno vodi racuna da ne ostanes trudan!

pogledaj ostatak argumentacije po ostalim komentarima, cisto da se ne ponavljam, molim te.

Znaš, oni na grupi su bili malo koncentrisaniji na temu (da ne iskoristim neki drugi izgovor) od tebe. Niko nije ni pokušao da mi uvali da sam ja neki skriveni vernik šta već. Do duše, možda ne bi imao o čemu da pričaš, da nisi to uradio.

Ljudi se pitaju zašto sam se uopšte učlanio u tu FB grupu, čemu grupisanje ateista (kakve to veze ima sa "filozofijom ateizma" ) i slično. Stvar je relativno jednostavna - iako ateizam sam po sebi nema "formacijsku" potrebu za objektima gde bi se "pastva" skupljala, čini mi se da je nesporna potreba nekog vida političke organizacije ateista, posebno u zemljama poput Srbije, gde se, zbog "nacionalnih interesa", pripadnost pastvi izjednačava sa pripadnošću etnicitetu - da ne pričam o pritisku na decu u školi, pošto moje dete ne ide u Srbiji u školu.

Kad su me primili u grupu, video sam otprilike šta je sadržaj diskusije, pa sam prilagao ono što mi se činilo da je relevantno i povremeno reagovao kada stvar previše zabrazdi u rasizam i govor mržnje. Bilo je i lepih akcija - skupljanje priloga za neko dečije svratište, ili šta je ono bilo. Naravno tone klipova i linkova na radove Dokinsa, Hičensa, Harisa i Deneta - i gomila linkova na razne vesti u vezi zloupotrebe religije, religijski motivisanog nasilja itd.

U takvom kontekstu sam se uglavnom pozicionirao da "prošaram" malo taj pretežni sadržaj tekstovima koji daju malo drugačiju ideju o odnosu ateizma i religije - poput autora koje sam pomenuo gore u osnovnom tekstu. To je nekada izazivalo reakciju (i rasprave - recimo meni omiljena ironija Džona Greja na koncept ateizma kao "viktorijanske jeresi", ceo tekst ovde - treba stvar sagledati iz raznih uglova i malo opustiti sa idejom "svete misije", rekao bih - upravo da se ne bi završilo u ekvivalentu talibanskog stava), nekada je bilo ignorisano - ali računam da je to pošteno - u grupi od 3.000 ljudi od kojih su možda stotinak aktivni, a svako ima neku svoju ideju o celoj stvari, računam da je fer.

Ono što mi je u suštini najmučnije bilo na celoj grupi je taj "dva minuta mržnje" odnos prema islamu, a posebno iz tačke gledišta identiteta "prosvećenih Evropljana". To je posebno ružno kad dolazi od nekoga ko živi kao imigrant u Zapadnoj Evropi - koliko vidim i Ekmedžiću i Stojadinovići u profilima piše da žive u Nemačkoj, a Lambros je već polivao po ovom blogu onim šampanjcem iz frižidera na Azurnoj obali - a onda se šatro bore protiv imigracije iz "nižnjih" kultura, koje bi da promene naš "civilizovani" stil života (i onda pri tome pomešaju islam u nekom širem smislu, šerijat, FGM (link gore u glavnom tekstu) i sve što im dođe pod ruku - i završe na zoofilnim insinuacijama - kao Ekmedžić gore u prvom komentaru). Prosto sam smatrao da to nije nivo koji priliči grupi i radio šta sam umeo da stavim tu pojavu u kontekst koji joj pripada - kao što sam i ovde na blogu to radio, npr. onim "blogom o Patu Kondelu".

To je trajalo dok je trajalo - dok "prosvećenim Zapadnjacima koji se bore protiv najezde varvara" nije dosadilo da na vulgarnost dobiju informacije koje ih čine zbunjenim i nesigurnim - pa su rešili da taj izvor šuma ukinu. Ja sam zauzvrat napisao ovaj blog da predložim onima među tih 3.000 koji možda nisu "ta vrsta" ateista - da pokažu svoje neslaganje izlaskom iz grupe koja sprovodi ovakve mere moderacije sadržaja.

Eto toliko za danas - izvinjavam se, posao preko glave - pokušaću da odgovorim na pristigle komentare kasnije večeras.
looping looping 11:43 15.04.2013

Re: Uclani

Ljudi se pitaju zašto sam se uopšte učlanio u tu FB grupu

Verovatno si mislio posto su ateisti da imate puno zajednickog a ispalo je da tu nema pravila. Izgleda da ateizam nije univerzalno resenje problema ljudske prirode.
Ako ima neko ideju za sledece univerzalno resenje - neka predlozi na blogu.
milivoje_bg milivoje_bg 18:52 15.04.2013

Re: Uclani

one koji nisu članovi grupe, priložiću u komentarima par zabeleženih isečaka

Аууу, какав лик !
Па зар ни толико не можеш да схватиш --- да аутор није верник !
Додуше, да приупитам --- да ли је могуће да неко уме да пише, а не уме да чита !?
milivoje_bg milivoje_bg 19:01 15.04.2013

Re: Uclani

freehand

maksa83
ps. mozda da mu neko vikne da je nagazio pogresnu papucicu? I meni izgleda kao neko kome se noga šiftovala pa mu ga daje po gasu umesto po kočnici i ne kapira zašto ta zla bandera još uvek juri ka njemu. Zato što u stvari sedi u simulatoru, viče brmbrm a desna mu ruka izigrava brisač skidajući naslage sa upljuvanog monitora?

Буахахаха !
Алал вера !
8c_competizione 8c_competizione 19:28 15.04.2013

Re: Uclani

Zato što u stvari sedi u simulatoru, viče brmbrm a desna mu ruka izigrava brisač skidajući naslage sa upljuvanog monitora?


ovo govori malko vise o nivou rasprave sa tobom Free-hand

EDIT:

Буахахаха !
Алал вера !


vidim da si i pajaca koji tapse vec uposlio ...
8c_competizione 8c_competizione 19:30 15.04.2013

Re: Uclani

Додуше, да приупитам --- да ли је могуће да неко уме да пише, а не уме да чита !?


a da odes malko na liturgiju i postavis isto pitanje Milivoje?

... да аутор није верник


kao sto vec napisah, nekim svojim stavovima me autor zaista zacudjuje kao neko ko bi, eto trebao biti ateista
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:37 15.04.2013

Re: Uclani

sto si, brate, bezobrazan tako? pa sta ako ide na liturgiju? ja idem u sinagogu (lazem, za potrebe fajta), je l' problem neki?
8c_competizione 8c_competizione 20:00 15.04.2013

Re: Uclani

upravo stigoh sa posla pa vidim da ima odgovora koliko hoces

vidis Gorane sa ovim bih se mogao sloziti

Stvar je relativno jednostavna - iako ateizam sam po sebi nema "formacijsku" potrebu za objektima gde bi se "pastva" skupljala, čini mi se da je nesporna potreba nekog vida političke organizacije ateista, posebno u zemljama poput Srbije, gde se, zbog "nacionalnih interesa", pripadnost pastvi izjednačava sa pripadnošću etnicitetu - da ne pričam o pritisku na decu u školi, pošto moje dete ne ide u Srbiji u školu.


ali Kvaka 22 pocinje ovde:

U takvom kontekstu sam se uglavnom pozicionirao da "prošaram" malo taj pretežni sadržaj tekstovima koji daju malo drugačiju ideju o odnosu ateizma i religije


do sada nisi shvatio da jedno iskljucuje drugo (na zalost, ali jeste crno beli svet). i ti pokusaji da se nesto "prosara" mogu biti shvaceni kao nametanje necega. zasto? pa obicno pocinje sve tako bezazleno, kao eto slucajno upala veronauka u skole, da se deca uce lepom vaspitanju, skromnosti, vrednostima .... mic po mic polako pocinje to da se zaostrava, pa onda vidite svoje dete na mitingu Obraza ili Dveri, kako uteruje veru nekome u (po) glavi

zaista ne razumem tu (vasu?) iskonsku potrebu da se "pozicionirate" unutar necijeg sveta, da malko "prosarate" po tom svetu kako je eto i religija cool .... razumite da postoje ljudi koji su shvatanja da je 21. vek, da im nauka daje mnogo vise (racionalnih) odgovora o zivotu i pri tom nije licemerna.

kada sam dovoljno odrastao i shvatio sta je organizovana religija, kao i da mi neke stvari ne mogu biti objasnjene Bozjom voljom (izvinjavam se ali zaista ne mogu), ponarocito ako se ticu neke pravde i pravednosti, onda vam je valjda jasno da mi koncept religije nije ni malo blizak. plus to da sam neko koga zanimaju prirodne nauke.

a sada malko o tim "niznjim kulturama" i "prosvecenim Evropljanima". to koliko neko podpada u niznju kulturu definise generalno ta sama osoba, svojim postupcima i svojom zeljom da se kao osoba prosiruje. takodje, rodjenje na teritoriji EU ne znaci automatski "prosvecenje", imaju i oni svoje seljobere. i molim vas nemojte mi o siromastvu kao glavnoj prepreci za licno obrazovanje i usavrsavanje. koliko ljudi samo olako (i u sred siromastva i sve bede) ipak ima para za mobilni telefon, ali ne nadje cak ni vremena da ode u muzej danima kada ne npr. ulaz besplatan. ma cak i ako nije besplatan, karte ne kostaju ko mobilni telefon. ili ipak da pare za kartu na fudbalskoj utakmici, a onda se buni kako nema za ulaznicu za neciju izlozbu. dakle sve je u tome kako se neko postavi prema svom sopstvenom razvoju. i ako razmisljate svojom glavom, nece vas spreciti ni "zatucani" roditelji/rodbina.

ja licno npr odrzavam jako dobre odnose sa jednim prijateljem iz Bosne, muslimanom, koji zivi u Kalgariju (Kanada). imam i jednog Egipcanina ovde kao kolegu i dobrog kucnog prijatelja. i nemam problema sa njihovom veroispovescu, posto je kroz svaku drugu recenicu ne ubacuju u razgovor, zato sto vrlo dobro znaju da iskritikuju desavanja u islamskom svetu i da ih nazovu pravim imenom. to ih ne cini nista manje muslimanima a jos manje dobrim ljudima.
8c_competizione 8c_competizione 20:02 15.04.2013

Re: Uclani

sto si, brate, bezobrazan tako? pa sta ako ide na liturgiju?


zasto mislis da sam bezobrazan? samo sam povezao njegov komentar sa ljudima koje predstavlja. da umeju da "citaju" verovatno im ne bi trebao tumac koji im objasnjava procitano, ne?
yugaya yugaya 20:16 15.04.2013

Re: Uclani

(lazem, za potrebe fajta), je l' problem neki?




8c_competizione 8c_competizione 20:29 15.04.2013

Re: Uclani

Koliko vernika poznaješ da se dve godine zaluđuju po bezbožničkim grupama na Fejsu?


znam jedno par nickova ovde na B92 blogu
Goran Vučković Goran Vučković 21:01 15.04.2013

Re: Uclani

do sada nisi shvatio da jedno iskljucuje drugo (na zalost, ali jeste crno beli svet). i ti pokusaji da se nesto "prosara" mogu biti shvaceni kao nametanje necega. zasto? pa obicno pocinje sve tako bezazleno, kao eto slucajno upala veronauka u skole, da se deca uce lepom vaspitanju, skromnosti, vrednostima .... mic po mic polako pocinje to da se zaostrava, pa onda vidite svoje dete na mitingu Obraza ili Dveri, kako uteruje veru nekome u (po) glavi

Ovo je otprilike matrica razmišljanja na grupi (samo što malo manje biraju reči - kao što se može videti iz primera gore).

Sa pretpostavkom da je svet crno-beo se moožda može ući u Hall of Fame novog talasa (tj. vala - u izvođenju Prljavog Kazališta), ali i tamo je to bila pesnička sloboda, da tako kažem - dalje od toga izgleda kao tužan način da se spiska život. Ovo ostalo se zove slippery slope argument, čini mi se.

zaista ne razumem tu (vasu?) iskonsku potrebu da se "pozicionirate" unutar necijeg sveta, da malko "prosarate" po tom svetu kako je eto i religija cool .... razumite da postoje ljudi koji su shvatanja da je 21. vek, da im nauka daje mnogo vise (racionalnih) odgovora o zivotu i pri tom nije licemerna.

Nauka nije licemerna... a Bog je pravedan i voli nas... a drug Tito nas sve gleda (ako si dovoljno mator da se sećaš te priče iz čitanki, o onoj fotografiji Tita što je bila u svakoj učionici iznad table i izgledala tako da gleda svakoga ko u nju pogleda). Problem je što se ideje iz knjiga Dokinsa, Deneta i sličnih pretvaraju u dogme koje sledbenici onda ponavljaju naizust, kao mantre - nešto kao u ovom Monti Pajton skeču:



Denetova metafora religije kao onog parazita koji "uđe u" mrava onda postaje sveta istina - i kada daš malo drugačiji pogled, poput onog Hajtovog - da je religija bila (kao što je i dalje) mehanizam grupne kohezije i kao takva bila evolutivna prednost - i verovatno uticala na razvoj svesti (u smislu da je bila katalizator razvoja) - osetiš se malo kao Đordano Bruno u svoje vreme.


a sada malko o tim "niznjim kulturama" i "prosvecenim Evropljanima". to koliko neko podpada u niznju kulturu definise generalno ta sama osoba, svojim postupcima i svojom zeljom da se kao osoba prosiruje. takodje, rodjenje na teritoriji EU ne znaci automatski "prosvecenje", imaju i oni svoje seljobere. i molim vas nemojte mi o siromastvu kao glavnoj prepreci za licno obrazovanje i usavrsavanje. koliko ljudi samo olako (i u sred siromastva i sve bede) ipak ima para za mobilni telefon, ali ne nadje cak ni vremena da ode u muzej danima kada ne npr. ulaz besplatan. ma cak i ako nije besplatan, karte ne kostaju ko mobilni telefon. ili ipak da pare za kartu na fudbalskoj utakmici, a onda se buni kako nema za ulaznicu za neciju izlozbu. dakle sve je u tome kako se neko postavi prema svom sopstvenom razvoju. i ako razmisljate svojom glavom, nece vas spreciti ni "zatucani" roditelji/rodbina.

Ovo je jako naivno - i u suštini jedna malograđanska mantra, izvinjavam se na ružnoj reči, primenjena na potpuno drugi svet.

ja licno npr odrzavam jako dobre odnose sa jednim prijateljem iz Bosne, muslimanom, koji zivi u Kalgariju (Kanada). imam i jednog Egipcanina ovde kao kolegu i dobrog kucnog prijatelja. i nemam problema sa njihovom veroispovescu, posto je kroz svaku drugu recenicu ne ubacuju u razgovor, zato sto vrlo dobro znaju da iskritikuju desavanja u islamskom svetu i da ih nazovu pravim imenom. to ih ne cini nista manje muslimanima a jos manje dobrim ljudima.

Nadam se da i oni trpe dobro tvoj ateizam.
mirelarado mirelarado 21:10 15.04.2013

Re: Uclani

ja licno npr odrzavam jako dobre odnose sa jednim prijateljem iz Bosne, muslimanom, koji zivi u Kalgariju (Kanada). imam i jednog Egipcanina ovde kao kolegu i dobrog kucnog prijatelja. i nemam problema sa njihovom veroispovescu, posto je kroz svaku drugu recenicu ne ubacuju u razgovor, zato sto vrlo dobro znaju da iskritikuju desavanja u islamskom svetu i da ih nazovu pravim imenom. to ih ne cini nista manje muslimanima a jos manje dobrim ljudima.


Some of My Best Friends Are... Argument
8c_competizione 8c_competizione 21:38 15.04.2013

Re: Uclani

Nadam se da i oni trpe dobro tvoj ateizam


naravno, posto ni na cemu ne insistiram, te raspravu o veri ne pocinjem u svakoj drugoj recenici.

ovde bi dodao primer jedne moje skolske drugarice koja je vrlo religiozna, roditelji takodje. ALI, zna jako lepo da sam ateista i zaista nista ne nabacuje kao temu, imamo idrugi tema u zivotu da pricamo, tako da se npr vere i ne dohvatamo mnogo. i tada kada se dohvatimo to je sasvim ok diskusija.

e sada sto ima kuma to je vec druga prica, taj covek sebi tesko da dopusti da tek u svakoj drugoj recenici spomene "gospoda dobroga ................" meni krenu zmarci s dna ledja i polako se penju uzbrdo, a koza pocne da se jezi. a tek price da cujes.

e o tome govorim upravo. zaista nemam problema sa religioznim osobama ukoliko ne pocnu u svakoj recenici da ubacuju nesto, te da opipavaju puls i "sire vidike" nama nevernicima. comprende?

8c_competizione 8c_competizione 21:39 15.04.2013

Re: Uclani

Some of My Best Friends Are... Argument


link vratio

502 Bad Gateway
The server returned an invalid or incomplete response.
Goran Vučković Goran Vučković 21:43 15.04.2013

Re: Uclani

meni krenu zmarci s dna ledja i polako se penju uzbrdo, a koza pocne da se jezi. a tek price da cujes.

e o tome govorim upravo. zaista nemam problema sa religioznim osobama ukoliko ne pocnu u svakoj recenici da ubacuju nesto, te da opipavaju puls i "sire vidike" nama nevernicima. comprende?

Tvoja religija ne trpi prozelitizam drugih religija?
8c_competizione 8c_competizione 21:44 15.04.2013

Re: Uclani

Ovo je jako naivno - i u suštini jedna malograđanska mantra, izvinjavam se na ružnoj reči, primenjena na potpuno drugi svet.


well, moze biti da je malogradjanska mantra. ali svakako nije dobar/dovoljan izgovor za sopstveno zatucavanje.
mirelarado mirelarado 21:54 15.04.2013

Re: Uclani

Some of My Best Friends Are... Argument


link vratio


Код мене ради и у горњем коментару, али ево поново:

ЛИНК
8c_competizione 8c_competizione 21:59 15.04.2013

Re: Uclani

Sa pretpostavkom da je svet crno-beo


slazem se sa tobom da svet nije bas samo crno-beli, ali ima stvari u zivotu koje jesu. zato i navedoh da religija iskljucuje ateiziam, i obratno.

isto kao sto ne postoji nijansa u trudnoci: ili si trudan(na) ili nisi, nema malko sam trudan(na).

izuzetak je jedino Georgina

blogovatelj blogovatelj 22:03 15.04.2013

Re: Uclani

mislim da si sebe sam ovde vec dovoljno definisao


Ja ti nisam ni pisao o sebi, vidiš da suštinski ne razumeš pročitano.
Ti si u nekom žešćem tripu da etiketiraš religijska uverenja svojih sagovornika, otprilike kao kad velikosrbijanci omalovažavaju ma kakvu različitost svojih sunarodnika koja se ne poklapa sa njihovim viđenjem serbstva.
Kršten sam u svojoj tridesetčetvrtoj godini, pre nego sam se odselio u Kanadu.
Razlog - da ne bih ostavio traga sumnje o svome poreklu, kako to lepo reče Kusturica.
U crkvu sam ušao manje puta nego što imam godina života.
Eto koliki sam vernik.
Ali ja, za razliku od tebe, nemam potrebu da potenciram svoje verovanje ili neverovanje. To mi je previše skorojevićki.
A i pazim se da me onaj odozgo ne sprži munjom.
8c_competizione 8c_competizione 22:03 15.04.2013

Re: Uclani

Код мене ради и у горњем коментару, али ево поново:

ЛИНК


hvala na linku.

nego, jel bi da i JMBG doticne drugarice objavim, pa da poverujes?

zaista nemam ni jedan jedini razlog da lazem, doduse u danasnjem svetu je tesko u to poverovati. dakle ostaje ti da mi verujes ili pak ne ....
mirelarado mirelarado 22:14 15.04.2013

Re: Uclani

zaista nemam ni jedan jedini razlog da lazem, doduse u danasnjem svetu je tesko u to poverovati. dakle ostaje ti da mi verujes ili pak ne ....


Ниси разумео. Верујем ти, наравно, међутим,чињеница да имаш пријатеље вернике није доказ да имаш или немаш предрасуде према верницима уопште, није ваљан аргумент. О томе је реч у линкованом чланку.
8c_competizione 8c_competizione 22:21 15.04.2013

Re: Uclani

Nauka nije licemerna... a Bog je pravedan i voli nas


neki primer da potkrepi ironicnu izjavu?

Problem je što se ideje iz knjiga Dokinsa, Deneta i sličnih pretvaraju u dogme koje sledbenici onda ponavljaju naizust, kao mantre - nešto kao u ovom Monti Pajton skeču:


vidis, trudim se da svoje sudove o zivotu donosim sam, tako da mi dogme (bile one biblijske, komunisticke ....) zaista ne trebaju

mehanizam grupne kohezije


zasto mislis da je u 21. veku vera (biblijska) potrebna kao mehanizam grupne kohezije? zar koheziaj ne moze biti ostvarena po drugim, modernijim, humanijim, naucno zasnovanijim i drugim mehanizmima. mozda je bila to u vreme pre jedno 2000 godina i vose, ali danas? nisam siguran, bar za mene. meni se vise svidela ona kohezija gradjana Srbije u akciji "srce za decu" ili kako se vec zove.
8c_competizione 8c_competizione 22:26 15.04.2013

Re: Uclani

није ваљан аргумент


ni to sto vucko provodi vreme (zadnje dve godine) na Facebook-u kod ateista ga ne cini istim, takodje nije valjan argument.

na zalost, vezano za predrasude prema vernicima, problem lezi u tome, da sto se vise trudim da ne podlezem istima, sve je vise primera koji me upravo ubedjuju u to sto na kraju nazivas "predrasudom".

kazem ne bih imao problema da se oni "ok" vernici ogradjuju od ovih manijaka (navedoh i primer prijateljice), ali izvini ni zvanicna crkva ne pokusava da se ogradi od njih. a cutanje je tiho podrzavanje.

ko sto rekoh, svet nije u potpunosti crno-beli, ali ima stvari koje su jednostavno "binarne" ili 0 ili 1!
8c_competizione 8c_competizione 22:30 15.04.2013

Re: Uclani

Ali ja, za razliku od tebe, nemam potrebu da potenciram svoje verovanje ili neverovanje.


ni ja nemam potrebu da to potenciram u normalnom drustvu, to se podrazumeva. e sada "normalno drustvo" u Srbiji mu dodje ko teoretska postavka

A i pazim se da me onaj odozgo ne sprži munjom


e vidis, ja nemam taj strah da me neko sprzi munjom pa sam zato dobar, vec se trudim da budem sto bolji zato sto "verujem" u dobrotu samu, veci motivacioni faktor mi ne treba
Goran Vučković Goran Vučković 22:33 15.04.2013

Re: Uclani

zasto mislis da je u 21. veku vera (biblijska) potrebna kao mehanizam grupne kohezije? zar koheziaj ne moze biti ostvarena po drugim, modernijim, humanijim, naucno zasnovanijim i drugim mehanizmima

Ok, igramo se asocijacija - moj odgovor je Edvard Bernez
noboole noboole 09:58 17.04.2013

Re: Uclani

Zanimljivo je koliko je ta iskljucivost za koju govoris da je neophodna karakteristicna za fanatike svih religija.
Goran Vučković Goran Vučković 10:04 17.04.2013

Re: Uclani

Zanimljivo je koliko je ta iskljucivost za koju govoris da je neophodna karakteristicna za fanatike svih religija.

I ne samo religija - time se bavio Hofer u "Pravom verniku" (The True Believer) - i to je jedna od stvari koju sam pokušao da prenesem grupi.
Goran Vučković Goran Vučković 10:27 17.04.2013

Re: Uclani

Evo npr. citat iz knjige (ima ga u wiki članku):
Successful mass movements need not believe in a god, but they must believe in a devil. Hatred unifies the true believers, and "the ideal devil is a foreigner" attributed with nearly supernatural powers of evil.

Da li podseća na onu diskusiju gore?
maksa83 maksa83 11:57 17.04.2013

Re: Uclani

I ne samo religija - time se bavio Hofer u "Pravom verniku" (The True Believer) - i to je jedna od stvari koju sam pokušao da prenesem grupi.

Čuj, pa Emacs vs Vi sektaški ratovi čine da Šiiti i Suniti izgledaju kao složna braća blizanci.
noboole noboole 10:34 18.04.2013

Re: Uclani

Sa jednom razlikom. Ja mogu da koristim (i koristim) i Emacs i Vi(m) , a ne mogu da budem Siit i Sunit u isto vreme (cini mi se).
Goran Vučković Goran Vučković 10:44 18.04.2013

Re: Uclani

Sa jednom razlikom. Ja mogu da koristim (i koristim) i Emacs i Vi(m) , a ne mogu da budem Siit i Sunit u isto vreme (cini mi se).

Si gledao film "The life of Pi"?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:41 18.04.2013

Re: Uclani

noboole
Sa jednom razlikom. Ja mogu da koristim (i koristim) i Emacs i Vi(m) , a ne mogu da budem Siit i Sunit u isto vreme (cini mi se).

pa ništa nobole, ako to možeš - da te beatifikujemo, pomirio si nepomirljivo.
antioksidant antioksidant 14:14 18.04.2013

Re: Uclani

uros_vozdovac
noboole
Sa jednom razlikom. Ja mogu da koristim (i koristim) i Emacs i Vi(m) , a ne mogu da budem Siit i Sunit u isto vreme (cini mi se).

pa ništa nobole, ako to možeš - da te beatifikujemo, pomirio si nepomirljivo.

mesija
mirelarado mirelarado 21:25 18.04.2013

Re: Uclani

antioksidant
uros_vozdovac
noboole
Sa jednom razlikom. Ja mogu da koristim (i koristim) i Emacs i Vi(m) , a ne mogu da budem Siit i Sunit u isto vreme (cini mi se).

pa ništa nobole, ako to možeš - da te beatifikujemo, pomirio si nepomirljivo.

mesija


Екумениста. ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:12 14.04.2013

Мото:

Вучко -- стрпљив до несносности!!!


Имаш сву моју подршку, уз одговарајући МУЗИЧКИ ПРИЛОГ О СИЛЕЏИЈАМА.
blogovatelj blogovatelj 22:30 14.04.2013

Re: Мото:

Вучко -- стрпљив до несносности!!!


Da.
Čitao sam na Fejsu Vučkovu priču sa njima, osećao sam se kao da gledam Kusturicin film. Bilo je i za smejanje i za plakanje.
I takođe se divio njegovom strpljenju.
mirelarado mirelarado 20:22 14.04.2013

Нисам изненађена:)

За свe те у групе организоване атеисте атеизам није поглед на свет, већ доктрина због које воде вербалне крсташке ратове, с циљем да је наметну свим дивљацима. Једнако су острашћени и нетолерантни као и милитантни верници.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:25 14.04.2013

Re: Нисам изненађена:)

mirelarado
За сви те у групе организоване атеисте атеизам није поглед на свет, већ доктрина због које воде вербалне крсташке ратове, с циљем да је наметну свим дивљацима. Једнако су острашћени и нетолерантни као и милитантни верници.

А шта ћемо онда ми остали, ми питоми као јагњад, Мирела, куда да се денемо?!
mirelarado mirelarado 20:33 14.04.2013

Re: Нисам изненађена:)

Predrag Brajovic
mirelarado
За сви те у групе организоване атеисте атеизам није поглед на свет, већ доктрина због које воде вербалне крсташке ратове, с циљем да је наметну свим дивљацима. Једнако су острашћени и нетолерантни као и милитантни верници.

А шта ћемо онда ми остали, питоми као јагњад, Мирела, куда ми да се денемо?!


Ми можемо да практикујемо свој питоми атеизам у властита четири зида, а не да ометамо јуришнике у цивилизаторској мисији.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:38 14.04.2013

Re: Нисам изненађена:)

mirelarado
Ми можемо да практикујемо свој питоми атеизам у властита четири зида, а не да ометамо јуришнике у цвилизаторској мисији.

Тако је, Мирела! Уосталом, међу јабукама* увек је нека трула, а ми треба да се држимо наше вере:



* Тханкс агаин, мистер Цроссовер!
mariopan mariopan 20:47 14.04.2013

Re: Нисам изненађена:)

Predrag Brajovic
mirelarado
За сви те у групе организоване атеисте атеизам није поглед на свет, већ доктрина због које воде вербалне крсташке ратове, с циљем да је наметну свим дивљацима. Једнако су острашћени и нетолерантни као и милитантни верници.

А шта ћемо онда ми остали, ми питоми као јагњад, Мирела, куда да се денемо?!



Pa ko te vukao za jezik?
Ćuti i ne talasaj, vidi koliko je to ostrašćeno i netolerantno, bolje da se ne ističemo previše?
Milan Novković Milan Novković 21:07 14.04.2013

Re: Нисам изненађена:)

За сви те у групе организоване атеисте атеизам није поглед на свет


А шта ћемо онда ми остали, ми питоми као јагњад, Мирела, куда да се денемо?!


Ateizam ni ne može da nam postoji kao pogled na svet, osim ako ne prihvatimo da je uzak pogled zato što ne možemo, npr, da priuštimo vreme, volju i interesovanje da ga širimo.

A kako počnemo da ga širimo primetimo da ateizam, npr, ne može da bude teorija nego samo vera, pošto ne samo da bi to bila neka super-aksiomatska teorija nego aksiomi nisu čak ni na rubu nama poznatog, nego u teističkim" ravnima sa "one strane" (ili sferama, još je bolje od ravni a i vuče na q-sphere, a taj Q je omni-potent zafrkator iz Zvezdanih Staza).

Sve u svemu, nema nekog "ozbiljnog" ateizma, ako ne računamo šum brzih, svakodnevnih bitaka, dok god ne spoznamo, bar nešto više, strukturu prostora i prirodu vremena, pa se tako izborimo i sa beskonačnim kao konceptom i, u stvari, gomilom raznih singulariteta koji ateizam, čim malo zagrebemo ispod površine, čine nemogućim.

Čak i većina (dobro, možda samo veliki broj ali ne i većina) mlađanih ateista u nauci, koji o ovome više razmišljaju, recimo u fizici, kako stare nalaze da im je sve teže pobeći ne od Boga, recimo, nego onoga što oni zovu "Superior Intelligent Entity).

Tako je i Ajnštajn (a kako je i mogao da završi pored Gedela, npr), pa Hawking, ima ih mnogo.
antioksidant antioksidant 21:19 14.04.2013

Re: Нисам изненађена:)

Једнако су острашћени и нетолерантни као и милитантни верници.

то и јесте вера
и да искористим прилику да поздравим талас контра блогова
изгледа да је сада актуелна тема како они тамо не ваљају :)
(да не питам вучко, шта си тражио тамо? )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana