Kućni ljubimci| Zdravlje

Biti sto odsto u pravu,

mikele9 RSS / 04.04.2013. u 12:07

 znači biti opasna prostačina i gad nad gadovima, reči su Česlava Miloša. Uveren sam da je Česlav to izrekao jer mu je prekipelo, došlo mu do grla, pun mu je qurac bio pomenutih! Da nije tako, našao bi ovaj veliki čovek i pisac blaže i benignije izraze ali meni se lično sviđa konsekventnost i preciznost izrečenog. I mora se brate jednom reći, popu pop a bobu bob!

Jer ovi su bre prekrdašili! Zaseravaju sve oko sebe. Od većine (oko 99%) ne moreš do riječi doć, zasiplju te svojim 100% umoserotvorinama, ne moreš dihat od stoposto tačnopreciznihjednihnaovomsvetu, verbalnih povodanja, bujica, proliva i povraćki. Zato je Česlav prezimenom Miloš to stavio na papir! Nije mogao drugačije. Kako s njima ući u komunkaciju, dijalog? Ni zamisliti!  Usta ne moreš otvorit a kamo li koju izustit.

Sećam se ja jednog takvog, S., sačuvaj me bože i sakloni! Delili smo kancelariju sa  jednom koleginicom. On završio srednju tehničku, koleginica pravnica, ja slikar. Uturio nam ga Generalni direktor, davnašnji prijatelj s njegovim ćaletom. Moje visine ali ogroman, debeo, imao je bar 120 kila. Sedi za stolom a sve vreme mu vilice rade, zubi škrguću i nekakav blentavo ciničan osmeh mu bez prekida na usnama. Koleginica znala da sam studirao pravo pa je često želela da zajedno razmotrimo neku stvar. Ovaj neko vreme, ne duže od pet minuta, sluša, onda bučno ustaje i odguruje stolicu: Svi vi tz pravnici nemate znanja koliko ja imam u malom prstu! Daj mi, otima koleginici Službeni list iz ruku, ja ću to da ti protumačim! Ja se bavio dizajnom, reklamom i propagandom, radio i TV, štampao prigodne plakate, projektovao sajamske štandove i uglavnom bio na terenu ali i dosta vremena provodio za crtaćim stolom. Osetim ga iza sebe, diše mi za ovratnik: Šta ti je to? Projekat štanda za Zagrebački Velesajam, odgovaram mirno. Nikad nije bio u Zagrebu, naravno da ne zna Halu 8a niti prostor od oko 250 m2 ali to ga ne sprečava da: Da se ja pitam, potpuno bih izmenio ove tvoje črčkarije, sranje ti je to...ja sam, da sam hteo, mogao ovako, pucne prstima, da upišem Likovnu Akademiju ili Arhitekturu.

Bio je zadužen za ONO i DSZ. Često je išao u opštinu i komitet po instrukcije i pravio nekakve planove, skice, kucao na mašini ali nas je uvek gledao ispod oka, valjda da proveri kakav utisak ostavlja. Nikada mu se nisam obratio, samo ono, Dobro jutro, kad uđem u kancelariju. Koleginica koja je vodila sektor pravnih i opštih poslova i bila mu šefica, morala je s vremena na vreme da progovori koju s njim. To se po pravilu završavalo nipodaštavanjem njenog znanja i stručnosti. Kad joj je dodijalo, zamolila me da zajedno odemo kod Generalnog i tražimo da nas odvoji od njega. Generalni, koji je bio pametan čovek i dobro je znao, bez obzira na prijateljstvo s njegovim ocem, ko je i kakav je S., zamolio nas je da se strpimo mesec, dva pa će nam naći odgovarajuću kancelariju ili njemu, ne sećam se više.

Ne samo prostačina i gad nad gadovima, i onda i sad mislim da nije bio sasvim čist, falilo mu je nekoliko dasaka u glavi. Jednom mu došli neki referenti iz opštine, seli, imali smo klub garnituru za posetioce, zvao Zoru, poručio piće i seo s njima. Ja preko puta za stolom crtam potpuno isključen, vokmen kasetaš mi u ušima. U jednom trenutku ga vidim podbočenog ispred sebe, melje nešto, izraz lica mu odaje bes, crven k'o rak! Izvadim slušalice iz ušiju i čujem: Ako još jednom budem video da se podrugljivo smeješ dok ja razgovaram s drugovima...fizički ću se obračunati s tobom! Pogledam ga u oči, miran i opušten, Buda bi mi pozavideo i odgovorim mu: Nemoj molim te samo fizički. Skoro da sam poželeo da nasrne na mene, zgazio bih ga kao žohara! Ja! Koji izbegavam mrava da zgazim! Doćeralo cara do duvara! Srećom nije. Srećom po njega. A i po mene, koji mi je moj trebalo da prebijem imbecila?

Biser je bio kad je kod mene došao drugar i onda poznat i slavan režiser. Seli nas dvojica, prethodno se pozdravio s ono dvoje, poručim Lozu i divanimo. Koleginica posle nekog vremena izađe za poslom. Zora nam donela treću turu, pričam o drugarovom novom filmu, o odličnom scenariju i maestralnoj realizaciji, kad! Svojevremeno sam bio upisao režiju na Akademiji ali mi se ubrzo smučilo, sve lopov do lopova! Drugar ga pogleda začuđeno, onda mene upitno. Nastavim gde sam prekinut ali se S. ne zaustavlja: Ja sam napisao scenario za Skupljače perja i dao ga profesoru da pročita. A on, slavni Aleksandar Petrović šta uradi, snimi film po njemu i stekne svetsku slavu, gnjida jedna! Išao sam u Dekanat i Rektorat ali i tamo sve govno do govna. Pljunem na sve njih i odem s Akademije! Drugar me pogleda zabezeknuto! Ne izdržim: Te 1967 godine kad je Petrović snimio Skupljače perja ja sam, okrenem se ka drugaru,  mi smo imali dvadest i jednu godinu. Ti si, obratim se S. imao osam godina manje, koliko je to, trinaest! Mani ti godine, šta si se zakačio za njih, ordinarna krađa je bre u pitanju, zapenuši S.

Ustade moj drugar: Ja moram da idem imam neki...idem i ja s tobom, otpratiću te, kažem. Dok smo silazili niz stepenice, još smo mogli da čujemo S., drao se: U ovoj zemlji se krade od talentovanih, ljudi od znanja nemaju nikakvu šansu, sve bi njih trebalo pred zid...



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:16 04.04.2013

Fakat,

al ovome nije problem što je vazda u pravu, nego što nije na odgovarajućoj terapiji bio.
mikele9 mikele9 14:39 04.04.2013

Re: Fakat,

al ovome nije problem što je vazda u pravu, nego što nije na odgovarajućoj terapiji bio.

Njega sam se setio ali i napisao: i onda i sad mislim da nije bio sasvim čist, falilo mu je nekoliko dasaka u glavi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:15 04.04.2013

Re: Fakat,


Njega sam se setio ali i napisao: i onda i sad mislim da nije bio sasvim čist, falilo mu je nekoliko dasaka u glavi.

Pa zbog tih falećih dasaka je i trebalo da ga neko pogleda i prepiše mu šaku eksera dnevno.
mikele9 mikele9 10:09 05.04.2013

Re: Fakat,

Pa zbog tih falećih dasaka je i trebalo da ga neko pogleda i prepiše mu šaku eksera dnevno.

Tip je bio takav da mu ne pomogla ni cela gvožđara
st.jepan st.jepan 12:49 04.04.2013

...

Mani ti godine, šta si se zakačio za njih, ordinarna krađa je bre u pitanju

Bog i duša, u pravu je čovek!
Ti si bre Mikele, zakeralo jedno neopevano!
Onakav scenario ukraden, a ti sitničariš.
mikele9 mikele9 14:40 04.04.2013

Re: ...

Bog i duša, u pravu je čovek!
Ti si bre Mikele, zakeralo jedno neopevano!
Onakav scenario ukraden, a ti sitničariš.

Priznajem, u pravu si! Zakerao sam a nisam shvatio suštinu stvari
Hansel Hansel 09:48 05.04.2013

Re: ...

Onakav scenario ukraden, a ti sitničariš.

Стварно, Микеле, тај твој другар је показао да није никакав режисер (100%)! Уместо да остане, скупи информације и инспирацију и направи одличан филм на ту тему (па овај после да га тужи што му је украо карактер), он побегао од златне коке! А замисли какав би то филм био! Ваљда нам само такав недостаје у кинематографији!

mikele9 mikele9 10:13 05.04.2013

Re: ...

Стварно, Микеле, тај твој другар је показао да није никакав режисер (100%)! Уместо да остане, скупи информације и инспирацију и направи одличан филм на ту тему (па овај после да га тужи што му је украо карактер), он побегао од златне коке! А замисли какав би то филм био! Ваљда нам само такав недостаје у кинематографији!


Malo ublaženo ali ga je turio kao glavni lik u Davitelj protiv davitelja
Hansel Hansel 11:40 05.04.2013

Re: ...

Аааа, а да ли ћеш ми веровати да сам (100%) типовао баш на њега?

Него...
Malo ublaženo

... добро сте још ви прошли с њим у канцеларији толике године!
mikele9 mikele9 12:51 05.04.2013

Re: ...

Аааа, а да ли ћеш ми веровати да сам (100%) типовао баш на њега?

Него...

Malo ublaženo

... добро сте још ви прошли с њим у канцеларији толике године!

Verujem ti, pronicljiv si ti i lucidan
Srećom nisu u pitanju bile godine, samo jedna
Hansel Hansel 14:40 05.04.2013

Re: ...

Verujem ti, pronicljiv si ti i lucidan

Ех, хвала Ти -- јесам... осим кад нисам. (Ја сам више на њега циљао због тематике, његови филмови су ми били у глави, али ипак нисам имао основа да мислим да је баш он био твој гост. )

Srećom nisu u pitanju bile godine, samo jedna

Добро је... хтео сам да питам шта се десило са обећањем Генералног...

Него... покренуо ми је овај текст неке старе асоцијације... подуже се већ питам ко нам је нанео више штете -- ти "стопостотни" (без формалних компетенција) који објективно ни о чему не одлучују (мада имају моћ опструирања) или "двестопостотни" -- они који имају папир(е).

Имам и ја ту ману, шта ћу, да сам прилично "опште праксе", па ме ваљда некада превише понесу елементарне информације и елементарна логика. Али, као такав, био сам на путу разним некима, па и онима који мисле да боље од људи знају које су њихове (опет елементарне) потребе. Него, то су приче за посебну дискусију...

Али, овај бисер морам сада да испричам:

Имао сам око 17 година, када сам у једном омањем друштву (у редакцији једне радио-станице у чијем програму сам сарађивао), са 8-9 година старијим (имали су факултете, били су приправници), поставио један трик-задатак (тада је забава могла да изгледа чак и тако , мада је овоме претходио неки смислени шлагворт): "Човек је рођен 1. јануара 40. године пре нове ере, а умро 1. јануара 40. године нове ере -- колико година је живео?" "Насели" су на "трик", рекли 80, и ја почео да им објашњавам зашто је ипак 79. Али -- не! Скочила је девојка да тврди да мора да је 80, ја опет објашњавам, и после препирке, она нуди компромис: "Па, добро, може и овако и онако!" (?!) Подржи је и колега... Сада ја, још без дипломатског (а камоли дипломског) такта, скочим: "Па, како може и овако и онако, то су егзактне ствари!" На то је она "исукала" финални аргумент: "Али, моја мајка је професор математике!" -- "Па, шта?" -- забезекнуто сам питао. Она је дошла на ивицу плача, па сам (коначно) схватио да је време да се повучем.
buckoalisac buckoalisac 13:34 04.04.2013

Loš primer

Vrlo interesantna tema. Naročito nama. Kadkad se osvrnete i vidite da svako sve zna. Ne postoji mrvica želje da se čuje šta drugi misli. A kako onda unaprediti sopstveno razmišljanje ? A toga koliko hoćete i ovde na blogovima. Dokaz je što nema komentara. Ljudi se prepoznaju pa im neprijatno da se javljaju.
Primer iz priče je ipak korak ili dva preko granice. Pa je loš primer. Osim ako priča i nije o ljudima kojima treba stručna pripomoć ?
mikele9 mikele9 14:57 04.04.2013

Re: Loš primer

Primer iz priče je ipak korak ili dva preko granice. Pa je loš primer. Osim ako priča i nije o ljudima kojima treba stručna pripomoć ?

Slažem se, deluje baš tako kako kažeš, mada sam ovim primerom hteo da pokažem dokle sve i do kakvih zastranjivanja može da dovede stopostonost.
Hansel Hansel 10:29 05.04.2013

Re: Loš primer

Dokaz je što nema komentara. Ljudi se prepoznaju pa im neprijatno da se javljaju.

Па, јесте, много је (само)уверених, а ако покажеш макар мало резерви према сопственом ставу или да си свестан да није универзалан (чувено "али" или сл.), ниси храбар! А цени се само храброст! Стопостотна, нормално!
nsarski nsarski 14:04 04.04.2013

Zlostavljanje

Ako nisi citao, savetujem Andricevu pripovetku "Zlostavljanje" - o bracnom zivotu zene koja se udala za takvoj 100% tipa.
mikele9 mikele9 15:01 04.04.2013

Re: Zlostavljanje

Ako nisi citao, savetujem Andricevu pripovetku "Zlostavljanje" - o bracnom zivotu zene koja se udala za takvoj 100% tipa.

Jel' ti to kao stopostotaš. šalim se, naravno da sam čitao. I uvek osećam bol kad je čitam! Prošle godine sam ponovo posle desetak godina pročitao Andrićeva sabrana dela...i uživao.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:16 04.04.2013

Re: Zlostavljanje

Ako nisi citao, savetujem Andricevu pripovetku "Zlostavljanje" - o bracnom zivotu zene koja se udala za takvoj 100% tipa.

Jel' ti to kao stopostotaš. šalim se, naravno da sam čitao. I uvek osećam bol kad je čitam!

Tačno tako, mene svaki put fizički boli kad čitam tu priču. Stravična je.
miloradkakmar miloradkakmar 14:56 04.04.2013

Lepa vremena

Seli nas dvojica, prethodno se pozdravio s ono dvoje, poručim Lozu i divanimo.
mikele9 mikele9 15:03 04.04.2013

Re: Lepa vremena

Seli nas dvojica, prethodno se pozdravio s ono dvoje, poručim Lozu i divanimo.


Milorade bekrijo
tasadebeli tasadebeli 15:00 04.04.2013

Дикан

Ма немој ти мени, Микеле, ту да дробиш, појма ти немаш!

Док сам читао ову твоју причу, сетио сам се некадашњег стрипа Дикан... За њега знају оне малкице старије генерације рођене пре Олимпијаде у Мексику. Излазио је у каишевима или таблама, а највише га се сећам из Политикиног забавника...

Углавном, у једној епизоди појављује се неки Татарин (или Монгол, косоок је и има косу повезану у реп) који све време иде наоколо и виче: "Ја па ја! Ја па ја!" А онда га Дикан својим шестоперцем звекне у главу, а Татарин, кроз птичице и звезде које му се врте око главе, скрушено каже: "Ти па ја!"

За мене, тада у предшколском узрасту, то је била врло поучна причица...

mikele9 mikele9 15:06 04.04.2013

Re: Дикан

Ма немој ти мени, Микеле, ту да дробиш, појма ти немаш!

Док сам читао ову твоју причу, сетио сам се некадашњег стрипа Дикан... За њега знају оне малкице старије генерације рођене пре Олимпијаде у Мексику. Излазио је у каишевима или таблама, а највише га се сећам из Политикиног забавника...

Углавном, у једној епизоди појављује се неки Татарин (или Монгол, косоок је и има косу повезану у реп) који све време иде наоколо и виче: "Ја па ја! Ја па ја!" А онда га Дикан својим шестоперцем звекне у главу, а Татарин кроз птичице и звезде које му се врте око главе каже: "Ти па ја!"

За мене, тада у предшколском узрасту, то је била врло поучна причица...

OK Taso, neću da drobim, iako ne znam jel' imaš šestoperac...za svaki slučaj, TI pa ja
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:18 04.04.2013

Re: Дикан

Dikan je zapravo napravljen mahom po osnovnoj priči romana "Pod slobodnim suncem", Franca Finžgara.
A taj Tatarin, Mongol je zapravo - Avar.
mikele9 mikele9 10:15 05.04.2013

Re: Дикан

Dikan je zapravo napravljen mahom po osnovnoj priči romana "Pod slobodnim suncem", Franca Finžgara.
A taj Tatarin, Mongol je zapravo - Avar

Sve bre znaš! Kao mali sam voleo i više puta pročitao Pod slobodnim suncem!
tasadebeli tasadebeli 12:49 05.04.2013

Re: Дикан

Jelica Greganović
Dikan je zapravo napravljen mahom po osnovnoj priči romana "Pod slobodnim suncem", Franca Finžgara.
A taj Tatarin, Mongol je zapravo - Avar.


Свака част на меморији памћења! И где сети Финжгаровог романа! Мени је све то у некој магли иако сам у књизи (као и у стрипу) баш уживао.

П.С. - Сећам се да сам у то доба очекивао и да неко направи филм (или стрип) по роману Омишке стреле, али ево, ни данас ништа од тога. А такође је сјајна историјска прича...

mikele9

iako ne znam jel' imaš šestoperac


Продао га чим сам превалио четрдесету и за мање паре купио неколико кила будистичког мира, а за остатак пара ишао на море више пута...
buckoalisac buckoalisac 13:38 05.04.2013

Re: Дикан

Jelica Greganović
Dikan je zapravo napravljen mahom po osnovnoj priči romana "Pod slobodnim suncem", Franca Finžgara.


Kako sam se samo smejao zemlji koja se zove Sarmatija i divio mašti pisca.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:11 05.04.2013

Re: Дикан


Sve bre znaš! Kao mali sam voleo i više puta pročitao Pod slobodnim suncem!

Prva stvar koju sam volela kad sam naučila slovenački je da konačno mogu da pročitam u originalu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:15 05.04.2013

Re: Дикан

iako ne znam jel' imaš šestoperac


Tu je negde...

mirelarado mirelarado 18:50 04.04.2013

Jесте, Микеле!

Сви овде све знају и свима је увек све јасно. Зато нам и цвета... овако како нам цвета.
mikele9 mikele9 10:20 05.04.2013

Re: Jесте, Микеле!

Сви овде све знају и свима је увек све јасно. Зато нам и цвета... овако како нам цвета.

Postoji ona narodna: Najlepše cveće niče na đubrištu a nama cveta korov iako je ova zemlja odavno jedno veliko đubrište. Moja davno skovana izreka glasi: U svakom kukolju, nađe se i po koje zrno žita
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 20:51 04.04.2013

Познат

ми је тај случај, само уместо С. трба ставити М.
Бивши свекар који је исти као и овај овде С.
Направио и рођеног оца, д'извинете!


Препорука!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:19 04.04.2013

Re: Познат

Направио и рођеног оца, д'извинете!

mikele9 mikele9 10:23 05.04.2013

Re: Познат

ми је тај случај, само уместо С. трба ставити М.
Бивши свекар који је исти као и овај овде С.
Направио и рођеног оца, д'извинете!


Препорука!

Hvala na preporuci a taj M. ga je baš prećerao
zemljanin zemljanin 06:32 05.04.2013

priznanje

mogu samo da ti odam priznanje ... i svim drugim ljudima koji su bivali u takvim situacijama ... mogu filozofski da istrpim par sati ali to je otprilike moja live granica ...
mikele9 mikele9 10:28 05.04.2013

Re: priznanje

mogu samo da ti odam priznanje ... i svim drugim ljudima koji su bivali u takvim situacijama ... mogu filozofski da istrpim par sati ali to je otprilike moja live granica ...

Ja sve manje mogu da istrpim, jednostavno ustanem i odem. Ali situacije kada si primoran da određeno vreme provodiš s takvima je strašnije od muka Svete Inkvizicije
Hansel Hansel 10:34 05.04.2013

Re: priznanje

Да ја вама нешто кажем: то је зато што сте и ви убеђени у своју правост -- да нисте, полемисали бисте, па ком' опанци, ком' обојци! Што би рек'о Софроније: "Боље да не проверавам, можда сам заиста тамо!"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana