Astrologija| Ljudska prava| Muzika| Roditeljstvo| Sex

PORRI EX RECTA SERVIORUM... i blog o vinu

krkar RSS / 07.03.2013. u 05:01

 

284054_1201du05_f.jpg?ver=1354329596 

Da u ovoj državi većini pripadnika elite* i vlasti praziluci iz dupetah vire zna se odavno, ali ne prestaje da me fascinira kako se i koliko puta to iznova pokazuje i dokazuje.

Što reče Jelica na blogu kod Mikela  LINKLINKLINKLINKLINK!!!!! stories only happen to those who are able to tell them.I pošto je prošle nedelje, dok je umirao bratantiamerikanac Čavez, trovali nas aflatoksinima i oduzimali nam Kosovo, bio sajam vina i ja se, po običaju spremao da pišem o utiscima i dojmovima, taman mi se obaška zalomi i sjajan slučaj i primer koji mnogo govori.

Zove me u ponedeljak po sajmu dobar poznanik, možda već i prijatelj, direktor velikeivažneipoznatefirmeusrbiji. Damudamsavet. (Kao što znate žena mi odavno zabranila da bilo koga osim najbližih prijatelja i rodbine savetujem xhabe):

Oće Ministru Tomitom da kupi flašu vina pa mogu l' da preporučim neko dobro, zna on da se ja razumem.

Obaška šta ja mislim o kupovini dobrih vina za ljude koji nisu poznavaoci i ljubitelji (ministra znam i ne znam da ima ikakav poseban odnos prema vinu, mada, kad je mogao Onaj** da se odjednom prorazume u vino pa i vinograde da sadi...). Obaška što mislim da se jedna boca vina ne nosi NIKADA ako to vino treba piti kao posebno. Tad se nosi 2,3,4 ili 6, obavezno u drvenoj kutiji za vino odnosno sanduku. (Dasadneobjašnjavam nadugačko).

Elem, rešim ipak dispoštujem čoveka, koliko god da je seljak. Kažem ja njemu da pošalje nekog čauša u vinoteku Tuitu (da ne reklamiram, ta mi je poznatija i zgodnija od drugih iako ne mislim da je išta posebno a i relativno mož' da se parkira) i da mi se taj javi kad dođe tamo. U međuvremenu pogledam ja na webu spisak vina rečene vinoteke, rešim da je najprikladnije za vino da svak vidi da je dobro kupiti Bordeaux, Cotes du Rhone ili u najgorem slučaju Barolo (tim redom). Računam da bi svako ko nije baš totalan papak morao da zaključi da to nije neki krš sa trafike.

Javi se neko iz vinoteke,većine onoga što je bilo na spisku nema uradnji, al' zato ima što nije na spisku te mi tako malo pomalo dođemo do francuskog vina od 4800 dindži (napolju je oko 30-40$). Vrlo pristojno, nije vrhunsko godište sa 5 zvezdica (jeste pristojne 3,5-4) ali relativno mlado, 2006. i ne bi ga još trebalo piti. Da je ministar znalac - ni po jada, lepo bi ga ostavio da odležava (iako se tu opet postavlja problem samo jedne boce, kako da znaš kad treba piti...). Kupi momak vino i tu se ja isključim iz priče.

Kad sutradan zove opet onaj moj: Nemoj da se ljutiš ali meni ne ide da Ministru šaljem vino od 40 €, ja sam mislio nešto bolje i skuplje, bar 100 evara. Molim te preporuči nešto, pare nisu problem.

U nastupu ničim izazvanog čovekoljublja (možda starim pa postajem blag, pu-pu!) ne oteram ga u majčinu nego obećam da ću pogledati šta ima da vredi od najmanje100evara vina. I drago mi je što ga nisam oterao u majčinu jerbo sam svašta naučio.

Prvo, da od nekih 5-6 šatro najboljih - ili bar najpoznatijih - vinoteka u Beogradu samo jedna prodaje vino. Ostale prodaju robu, a što je to trenutno vino to je samo slučaj, podjednako im je u životu bitno vino kao što bi im bili itisoni na metar, paknovi za kočnice, fasadna farba ili klompe i nanule.

Kad prodajete vino onda o njemu nešto treba i da znate. Ajd' da sad ne penim opet o crvenom vinu, idiotski naziv potpuno suprotan tradiciji, kulturi, duhu i jeziku a koji su smislili životno polupismeni tehnlozi i profesori koji osim nabubane struke ništa na svetu belom ne znaju a da misle ne umeju. Ali ima nešto drugo:

Kod vina je godište, berba, jako bitan podatak. Što je vino bolje i skuplje to je bitnije da se zna koja je berba jer opšti kvalitet vina u nekoj zoni jako varira usled specifičnih klimatskih uslova (kad počne zrenje, koliko ukupno bude sunca, kad padne kiša i koliko puta, kad udari rosa i svašta još). Prosto ne umem da uporedim takav idiotizam kao što je nenavođenje berbe u cenovniku šatrorespektabilne trgovine vinima sa bilo čim drugim. Da kažem da je to kao katalog za automobil bez navođenja kubikaže i snage motora - malo je,majkemi! Dakle: kad vidite da u cenovniku (i vinskoj karti) nije navedeno godište bežite glavom bez obzira jer imate posla sa šarlatanima i/ili idiotima bezobraznim koji nemaju pojma o vinu ali zato imaju nameru da vas oderu dibidus.

E neka sam rek'o al' nažalost ponekad se mora imati posla i sa takvima, kao u ovom mom konkretnom slučaju :(

Drugo, da u Beogradu nema kvalitetnog vina za slučaj kad pare nisu problem. (Što više govori o ekonomskoj situaciji nego 300 strana traktata kojekakvijeh).

Kad sam krenuo da izaberem tom bizMismenu vinoodnajmanje100evarazaministra računao sam na neki kvalitetan bordo ili burgundac dobrog godišta, zreo, da taman može i treba da se pije. Što znači 2000, 1998. ili eventualno 2001. ili 2003. Tu bi neki pristojan cru classé morao da bude između 100 i 200€.

Tzvrtz!

Većina vinoteka koja ima online neki spisak onoga što prodaju uopšte pojma nema da je za vino godište bitno! Da budem precizan, samo JEDNA (slovima jedna!) ima navedena godišta tj. berbe***. Sajtovi za online kupovinu vina tog tipa i te klase nemaju - tako da se ćoek mora snalaziti: il' da gubi vreme obilazeći dućane il' nekako drugačije.

Na sajtu jedne trgovine trenutnovinima aodsutramoždaklamfamailimeblštofom videh jedno jako, jako dobro ocenjeno italijansko vino (ovo nisam pio ali brunello poznajem dobro a ovo vino je konstantno vrhunski ocenjeno, godinama, naravno uz razlike u godištima) ali - bez navođenja godišta. Srećom bejaše sličica sa koje sam uspeo da pročitam da se radi o berbi 2004. Sasvim pristojna godina za Toskanu iako bi ga pravi znalac odležao još najmanje 2-3 godine, još bolje do recimo 2019... al' ajde.

Brunello_di_Mont_4ede19168bbd2.jpg 

Brunello di Montalcino Cerretalto DOCG, Casanova di Neri

20,169.00 din

U italijanskim radnjama je između 93 i 125€ a ima ga na aukciji na Ebay po 80€ OVOJELINKOVOJELINK!!! - pa vi vidite koliko stručnjaci zarađuju!

I tako je jedan novobogataš kupio vino novopolitičaru... Džebga (smajli koji riga)

Te sad živ nisam hoće li Ministar da prepozna da mu je Direktor poklonio zaista izvrsno vino ili će ovaj morati da mu to natukne, možda ostavi etiketu da se vidi koliko ga je ispoštovao... KAMOONAJSMAJLIŠTORIGA???

Sad se naknadno setih da ne pitah Direktora je li me poslušao kad sam mu rekao da za te pare vino mora obavezno da bude u kutiji, drvenoj. Možda su ga u radnji ubedili da Krkar priča gluposti i stavili mu ga u lepu kesu sa zlatotiskom Срећна слава, Домаћине!

A mogao je lepo da mu kupi... šta??? Sat ne može za parsto €. Bemliga, šta može za te pare da se kupi Ministru? Čovek ne puši pa mu ne vrede upaljači, cigare... U lov ne ide pa da mu kupi recimo lepe fišeklije,  rukavice ipak treba čoeveku da kupuje žena ili bar švalerka. Nož bi bio malo nezgodan, da ovaj ne pomisli... je l' te. Bemti, vidiš kakav je problem u ovoj demokratiji uvući se nekom u dupe!****

I pre nego što neko pita ili krene da gunđa: Pamtim neke dobre berbe u nekim važnijim regionima ali to je tek delić. Ne verujem da iko može da popamti sva vrhunska, odlična, dobra i loša godišta po svim regijama.Ima zato podsetnik pa kad zatreba:

vwc.jpg

Baš kao što ima i podsetnik za uparivanje ića i pića:

wine-pairing-chart_510ff8a6ca58b.png

Sad vidim da je ovo ispalo poduže pa neću ni da počinjem o sajmu i vinima koja sam probao i kupio. Nek' ostane za drugi blog. Samo ću da vam kažem da je sajam bio lošiji nego prošlih godina (opet pokazatelj situacije i krize) ali da ima iznenađujuće dobrih vina iz potpuno netradicionalnih krajeva Srbije, što je u svemu ipak jako dobro.

Samo ću da pomenem Vranje i Jagodinu!!!

Nego, ostalo mi malo slički neraspoređenih:

sve-sam-bizmismen.jpg

seljak-iz-sela-moze-d.jpg 

 Amfilohije_Arkan.jpg

nikolic-dacic-patrijarh-irinej-tanjug-1360762519-267599.jpg 

sokolac_krst_na_romaniji.jpg 

Vladimir-Vukcevic.jpg 

mladic_vino.jpg 

vino-nostalgico.jpg


MussoliniiVinoNero.gif 

vino+agrio

 

Hm, Neumrli Chavez još nema vino. Valjda ga se sete sa berbom 2013.

PHMI0035_L.jpg
Corbis-U1284074INP.jpg?size=67&uid=58d33d32-97aa-490f-869c-76543bc47593

zdravica1.jpg
Mrkonjic_01_u_867670284.jpg

325961200496dc175b2caa247155191_368x294.jpg
213650_0205du17_f.jpg?ver=1357950895

Ako je po vinu - Ovaj bi trebalo da bude premijer. (Mis'm ako niko ne pita previše, je l' te, moliću lepo. Uostalom danas svako svašta pita).

0402-Djordje-Kojadinovic-2.jpg

Mis'm, bio je već. Pa mu nije dosta. Kultivisao se u međuvremenu, noblesse oblige! A i vreme je da dobijemo jednog rafinisanog premijera.

Uostalom, Taj bar pije vino. Ovome nisam ni jednu sliku mogao da nađem da učestvuje u bilo kojoj smislenoj ljudskoj aktivnosti. Zao čiča, pa to ti je!

kostunica2_u_455998502.jpg&size=article_large&scale_by=width

P.S.

Sad se tek setih da objavim: dok me nije bilo ukinulo mi VIP status.

Pitam zašto.
Kaže "nećeš da se predstaviš Blogouredništvu imenomiprezimenom, JMBG-om..."

Pa nisam hteo ni pre pa mi dalo VIP iako nisam hteo.

Posle čujem da je to zato što sam hvalio vebdizajnera, genija koji je osmislio koncept. Jes da mu se linkovi ne vide ali džebga, genije ima koncept a ja sam jedan obični mali plebljanin nesposoban da shvati veličinu te genijalne ideje...

Što reko Maksa, OVOJELINKOVOJELINKGENIJEOVOJELNIK!!! dobro smo i prošli, u sledećem nastupu genijalnosti biće beli slog na beloj pozadini.

U to ime ja vas pozdravljam.

DSCN0629.jpg

-----
BUDIMČEVE BELEŠKE

*) da citiram Baju Pašića "kakvi vi Englezi - takav ja Gledston!"
**) jebo sam ježa ako Onaj dođe na vlast, mada mi se sve nešto čini da ima podjednake šanse k'o i Filip
***) Ajd i da navedem ime jer je bar zbog godišta zaslužila: Mala Toskana.
****) Da budem precizan, problem je za 100-200€. Za 1000-2000 već je lakši izbor, za 10K€ ihaaaj!



Komentari (209)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 14:12 07.03.2013

Re: ...

Opštio si sa šerpom za kuvanje slatkog

Š'a fali..ne kršim zakon, ne povredjujem osećanja, imam pravo na loš dan..
dragoljub92 dragoljub92 14:58 07.03.2013

Re: ...

Ćevapi su generalno meso bez ukusa,

ovde grešiš sine,ovaj grešiš.
ćevapi i pleskavice imaju ,to jes imale su netkad sasvim definisani ukus.ukus koji se dobijao tačni sastavom koje g mesa u kojim procentima. na žalos i sramotu i ja sam već zaboravio ukus pravih ćevapa.
a da ne pričam o mom čiči Dragoljubu koji nije teo da jede ćevape i pljeskavice od mlebvenog mesa već isključivo od seckanog.ali on je ionako čovek skraja 19og veka.
reanimator reanimator 15:13 07.03.2013

Re: ...

Uz cevape najbolje ide Koka Kola

Jeres!
Sledeći put probaj Sauvignon Blanc, ali ne neko skorije, u povoju, čija vrcavost, egzotičnost i iskričavost mogu da te zavedu i skrenu pažnju sa jela, nego neko starije, zaogrnuto brojnim plaštovima tekstura, složene arome i ukusa. E tada, kada ti se medni buke jedna primetno izvije do nozdrva, tada zagrizi prvi ćevap, pa da pričamo
maksa83 maksa83 15:42 07.03.2013

Re: ...

E tada, kada ti se medni buke jedna primetno izvije do nozdrva, tada zagrizi prvi ćevap, pa da pričamo

E, a koje ide uz burek?
zilikaka zilikaka 15:44 07.03.2013

Re: ...

Prazan?

Uzgred, 100 kod povratnika vredi bar duplo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:48 07.03.2013

Re: ...

E, a koje ide uz burek?

a uz boraniju s junetinom??
blogovatelj blogovatelj 02:22 08.03.2013

Re: ...

Zar ne misliš da uz ćevape i pomfrit (ok, srednje pržen..moram da priznam da je Maksimović tu u pravu) ide neko belo, povišenih, ali prijatnih i osvežavajućih kiselina, sa voćnom završnicom osrednje dužine?


Da preporučim moje omiljeno kanadsko sa baš ovakvim karakteristikama. Samo što ga ja konzumiram uz palačinke, od kanadskog brašna i jaranske marmelade od šipuraka.

ecce-florian ecce-florian 04:53 09.03.2013

Re: ...

E, a koje ide uz burek?

Logično
lako belo uz sa zeljem
poluteško uz sa sirom
i crveno uz burek smeso
JJ Beba JJ Beba 12:50 07.03.2013

blog o vinu

uživancija



okuplja i mrzitelje :)

edit

dok me nije bilo ukinulo mi VIP status.

Pitam zašto.
Kaže "nećeš da se predstaviš Blogouredništvu imenomiprezimenom, JMBG-om..."

oš da rečeš da su ostali VIPovci imenom i prezimenom vipuju?
krkar krkar 13:09 07.03.2013

Re: blog o vinu

oš da rečeš da su ostali VIPovci imenom i prezimenom vipuju?


Tako mi reklo, da nema da si bidneš VIP Anonimus dok ne priznaš Blogouredništvu koji si.

Al' dobro je ipak, traže samo ime, prezime, adresu, telefon i JMBG. Mogli su da traže i funtu mesa.

Nešto mi se javlja da je u ovu paranoju Propali Savetnik umešao prste. Zbog kurčića i anonimnih blogera ostade bez sinekure i siroma' mora da gleda bespomoćno kako mu se Gazda smuca po svetu k'o onaj Slobin Džon Kenedi - kandidat za kandidata.

Nisu ga čak ni imenovali da ode da udeli posthumno odlikovanje Bratu Čavezu nego onu kurvu prebegličku fiškalsku Olivera Antića.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:32 07.03.2013

Re: blog o vinu

krkar
oš da rečeš da su ostali VIPovci imenom i prezimenom vipuju?


Tako mi reklo, da nema da si bidneš VIP Anonimus dok ne priznaš Blogouredništvu koji si.

Al' dobro je ipak, traže samo ime, prezime, adresu, telefon i JMBG. Mogli su da traže i funtu mesa.

Nešto mi se javlja da je u ovu paranoju Propali Savetnik umešao prste. Zbog kurčića i anonimnih blogera ostade bez sinekure i siroma' mora da gleda bespomoćno kako mu se Gazda smuca po svetu k'o onaj Slobin Džon Kenedi - kandidat za kandidata.

Nisu ga čak ni imenovali da ode da udeli posthumno odlikovanje Bratu Čavezu nego onu kurvu prebegličku fiškalsku Olivera Antića.


E, da, čoveče, nema druga Krla, malo se brinem. Kao i oko toga da li bi DS mogao da predje cenzus ako Vučić sutra raspiše izbore.

Mada, mislim da i ti malo paranoišeš, biće pre da te ražalovalo jer si srao po web dizajneru i njegovim briljantnim umetničkim instalacijama u formi hiper linkova koji ne opterećuju svojim prisustvom.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:37 07.03.2013

Re: blog o vinu

Не слушај га, Кркаре, то је све зато што си променио ток историје.

Само нисам сигуран да ли је организовано од стране старе власти, као освета, или од нове, јер се бојала да ћеш са те позиције и њима да доакаш једног дана, кад ти досаде.

Или наруче погрешно вино уз филе мињон.

ЕДИТ. Успут, немој да си стипса, дај нађи онакву табелу и за Риоха регион, мани Французе.
krkar krkar 00:43 08.03.2013

Re: blog o vinu

ЕДИТ. Успут, немој да си стипса, дај нађи онакву табелу и за Риоха регион, мани Французе.

[url=http://vintage-chart.findthebest.com/d/a/Rioja][/url]
Eh, moja stara boljka - slabo poznajem Riohu.

Ali ima tabela kolko voliš

Parker

Rioja neki službeni sajt

OVOSUSVELINKOVI!!! JEBOTE VEĆ SAM UMORAN OD OVOGA
blogovatelj blogovatelj 02:29 08.03.2013

Re: blog o vinu

OVOSUSVELINKOVI!!! JEBOTE VEĆ SAM UMORAN OD OVOGA


A da probaš da instaliraš onu skriptu što se onomad motala po blogu? Maksina li je, čija li je?
Od kad je ja instalira', rumeni mi linkovi k'o mlada junetina.
krkar krkar 04:19 08.03.2013

Re: blog o vinu

A da probaš da instaliraš onu skriptu što se onomad motala po blogu? Maksina li je, čija li je?
Od kad je ja instalira', rumeni mi linkovi k'o mlada junetina.


Gdeima, gdeima?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:23 08.03.2013

Re: blog o vinu

Eh, moja stara boljka - slabo poznajem Riohu

jedno odlicno iz Rioja regiona - Ondarre. flasa ide oko 16-18 dolara.

libkonz libkonz 08:32 08.03.2013

Re: blog o vinu

Gdeima, gdeima?

otiđi na moj profil, sve će ti se kasti samo.
razmisljam razmisljam 17:36 08.03.2013

Re: Па ти не читаш

krkar

Gdeima, gdeima?

коментаре на сопственим блоговима?

Јер ОВО ( линк! ) и ОВО ( линк! ) се налази на твом посту ,,Упомоћ!'' на који нисам у стању да поставим линк, пошто ме исти стално враћа овамо.

Ето.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:57 09.03.2013

Re: Па ти не читаш

razmisljam
krkar

Gdeima, gdeima?

коментаре на сопственим блоговима?


Ето.


Si videla?
Ni vinom da ponudi
dragoljub92 dragoljub92 13:20 07.03.2013

ma batali sirće

nego ko je đotka sas tuširano rame?
krkar krkar 13:37 07.03.2013

Re: ma batali sirće

nego ko je đotka sas tuširano rame?


Neki polusvet jeste, zar je ime bitno?

On u crnoj košulji, ona sa tetoviranim latinskim citatom!!!

Graculus graculo assidet!
dragoljub92 dragoljub92 14:07 07.03.2013

Re: ma batali sirće

zar je ime bitno?

pa ja ako sam budala nisam idiot pa da pričam o vinima kad nemam pojam o njima,
držim se one indijske poslovice da niko nije pametniji od budale koja ume da ćuti,zato i pitam za djotku ,tu bar imam neko iskustvo.
ps
uopće mi nije jasno zašto svaka čavka svom ramenu leti
dragoljub92 dragoljub92 15:17 07.03.2013

Re: ma batali sirće

On u crnoj košulji, ona sa tetoviranim latinskim citatom!!!

gledam malo ovu ilustraciju i moram da uradi nešto što ne volim da radim.
daklem mogu da kažem da je fotografija kojom si ilustrovao blog izvanredno pogođena.
daklem kako mali Dragoljub vidi situaciju slike.
djotka na slici spada u ,po fizičkim karakteristikama a iz ličnog iskustva analitičara i u pametnije specimene, u kvalitetnije žemske objekte koje u datoj odrednici prostor-vreme moraju da izvrše adaptaciju na besmisao tuširanjem obemišljenih sentenci i spuste kriterijume kvaliteta na podrumski nivo i opšte sa najdebilnijim objektima muške populacije čiji je tipični predstavnik kvazimodo u crnoj košulji.u nekim davnim vremenima ženski objekat obakvih karakteristika ne bi dozvolio kvazimodu da priđe bliže od tri metra i sa smernim pogledom u patos.
krkar krkar 15:21 07.03.2013

Re: ma batali sirće

u nekim davnim vremenima ženski objekat obakvih karakteristika ne bi dozvolio kvazimodu da priđe bliže od tri metra i sa smernim pogledom u patos.


Čim je vidim tetoviranu latinskim sentencama, ofarbanu ONOM farbom i još u plišanoj haljini na lastiš - znam da sazlužuje samo i jedino onakvoga.
reanimator reanimator 15:27 07.03.2013

Re: ma batali sirće

Čim je vidim tetoviranu latinskim sentencama, ofarbanu ONOM farbom i još u plišanoj haljini na lastiš - znam da sazlužuje samo i jedino onakvoga

Ne budi surov..i ona je dete svojih roditelja i ima svoje nade, želje, strahove. Možda iza te maske bilborda za školu latinskog kuca jedno nesnadjeno i uplašeno srce
krkar krkar 15:33 07.03.2013

Re: ma batali sirće

Možda iza te maske bilborda za školu latinskog kuca jedno nesnadjeno i uplašeno srce


Pa taman je našla jednog snalažljivog neustrašivog crnokošuljaša za to srce. Tristis eris si solus eris
NNN NNN 15:50 07.03.2013

Re: ma batali sirće

a situirani mladić privlačne spoljašnjosti je
(višestruki) dobrovoljni davalac krvi (i sperme)
otvorenog uma koji bi sa (sablažnjivom) gospođom za stolom
popio i crveno vino preko ruke (noge...),
samo čekaju da muzika počne neki sentiš...

jbt. zbog vas sam tol'ko gledao sliku da mi se svaki put čine sve poznatiji
Možda sam ovo ja na slici, ali ne sećam se da imam tetovažu
krkar krkar 15:52 07.03.2013

Re: ma batali sirće

Možda sam ovo ja na slici, ali ne sećam se da imam tetovažu


Pogledaj prvo da li sa prednje strane imaš sise. Ako imaš, onda proveri i tetovažu.
zilikaka zilikaka 16:06 07.03.2013

Re: ma batali sirće

samo čekaju da muzika počne neki sentiš...


Vako nešto?



Kad se malo dublje zadubiš, možeš da ih i vidiš i čuješ.




Jelica Greganović Jelica Greganović 23:27 07.03.2013

Re: ma batali sirće


Pogledaj prvo da li sa prednje strane imaš sise. Ako imaš, onda proveri i tetovažu.

Ja ne moram da proveravam, nemam, znači nisam ja...
A, o vinu...u vinskoj zemlji živim, mada moj gastritis onemogućava asimiliaciju na tu temu...ali znam iz priča onih koji se dobro razumeju da u Slo ne treba piti crna vina (naročito ne cviček, od njega je bolje i vinsko sirće), nego bela vina.
Zapravo, jedina vina koja podnosim su ta slatka, cvetna, bela...moj favorit je "ledena berba", ona od vina za koje se grožđe bere pred božić.
krkar krkar 00:53 08.03.2013

Re: ma batali sirće

znam iz priča onih koji se dobro razumeju da u Slo ne treba piti crna vina (naročito ne cviček, od njega je bolje i vinsko sirće), nego bela vina.


Cviček je samo greškom birokratije svrstan u vina a ne u antifrize gde pripada!


Zapravo, jedina vina koja podnosim su ta slatka, cvetna, bela...moj favorit je "ledena berba", ona od vina za koje se grožđe bere pred božić.


To je postalo sad jako moderno ali treba da se pogodi mnogo elemenata klimatskih pa je retko i skupo. [/url]]Al' kad valja - onda stvarno valja!!! LINKLINKLINK
ecce-florian ecce-florian 08:16 09.03.2013

Re: ma batali sirće

Čim je vidim tetoviranu

Opet te generalizacije. Nije poanta samo čim je tetovirana ( latinskim ili kineskim) več i gde. Ako zasada po strani ostavimo radikalna razmatranja kume Edi u tom pogledu pre par godina na ovom blogu, ostaju još brojne mogućnosti.
Recimo tetovaža na gležnju naopačke koju bi ja preferirao ( nakon vina normalno)
freehand freehand 19:26 07.03.2013

‚Đes Krkare

Nego, jel ovako ogovaraš i one koji te najljubaznije za savet zamole i još i plate?
Mada mu i to možda dođe kao PR?
Jebote, pominjao ga KRKAR na blogu, čoveče, najmanje četiri puta! Samo ta malo nazvao prazilukovićem i seljoberom, inače ništa!
Ma jok, nije po imenu, al ko bi drugi Krkara pitao koje vino da kupi?!




krkar krkar 00:55 08.03.2013

Re: ‚Đes Krkare

Nego, jel ovako ogovaraš i one koji te najljubaznije za savet zamole i još i plate?


Ja ogovar'o? Ajde!

A one koji plate nikad i nigde ne spominjem
bladerunner92 bladerunner92 19:55 07.03.2013

A kakvo je vino

Casilero del diablo? neko mi ga je preporucio...
Goran Vučković Goran Vučković 21:06 07.03.2013

Re: A kakvo je vino

Casilero del diablo? neko mi ga je preporucio...



EDIT: a evo i legenda <<< OVO JE LINK.
krkar krkar 00:56 08.03.2013

Re: A kakvo je vino

Casilero del diablo? neko mi ga je preporucio...


Vrlo dobro, vidi ocene koje je Vučko postirao. Ima ga u svim našim kafanama i kad nisi siguran u ostala vina - naruči njega.

Jedino što mi se još u Srbiji nije desilo da ga je neko servirao na pravoj temperaturi nego k'o da je prokupac!
cult cult 19:58 07.03.2013

<3

za ove vinske blogove.
Pasionirani sam konzument crnih koji se ne usuđuje da kaže da išta zna. Bar još neko vreme. U stvari, najverovatnije nikad. Al sam spreman da učim.
Enivej, nekako brzo sve krene u pravcu merenja dužina.
4krofnica 4krofnica 08:53 08.03.2013

Re:

u pravcu merenja dužina



zilikaka zilikaka 11:00 08.03.2013

Ajd sad ozbiljno

1. Ti baš imaš i vremena i živaca, kad stižeš (i uspevaš) da pročitaš latinske sentencije tamo gde obični smrtnici vide samo neku mustru na snajkinom ramenu.

2. Nije da sumnjam u tvoje sposobnosti i istančanosti čula al bih dukat dala da to i eksperimentalno proverim.
Ovo posebno naglašavam jerbo se i sama petljam u neke vrste flaširanja, što je manje-više poznato, i znam da nema tog stvora koji će 10/10 potrefiti koja vrsta, koja tura..., ni između 5-6 sličnih, a da ne pričamo o stotinama.

3. Ono za berbu ima veze, znam i ja, al pročitati ponovo pod 2.

4. Kao naslanjanje na temu, prilažem jedan naslov (i link).
Mleveno meso ubija, a i slanina i kobasice vode u smrt! .
Doduše, ne pominje korelaciju sa odabranim vinima, al...

Eto, pa drago mi je da si se vratio.
Jednom bloger, uvek bloger.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:32 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Vredi pogledati ceo film, ali da bih vam uštedeo čitava skoro 3 minuta ovo je link za skok na mesto od koga počinje da se priča o ekspertima za vino.

Ceo film The Trouble with Experts

reanimator reanimator 11:37 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Nije da sumnjam u tvoje sposobnosti i istančanosti čula al bih dukat dala da to i eksperimentalno proverim

Get a room
freehand freehand 12:04 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Vredi pogledati ceo film, ali da bih vam uštedeo čitava skoro 3 minuta ovo je link za skok na mesto od koga počinje da se priča o ekspertima za vino.




Edit:

Nema ovaj pojma, običan kontraš i mrzitelj!
Odležanost nije ni pomenuo, a i ne probaju iz sanduka.
zilikaka zilikaka 12:07 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

reanimator
Nije da sumnjam u tvoje sposobnosti i istančanosti čula al bih dukat dala da to i eksperimentalno proverim

Get a room



Ne kažem, tako ispada.
libkonz libkonz 12:26 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Budimac, hvala za ovaj film. Nisam hteo da ispadnem glup u društvu, ali mi je zaista teško razumeti te detalje oko dobrog vina.
Volim da popijem dobro vino, ali moje znanje doseže dotle da mogu bez dileme da vidim razliku između crnogorskog Vranca od 0,7 i 1 litra. Ali to i nije neki uspeh, s obzirom kakvo sirće sipaju u litarsku flašu.
U dva lokalna restorana u koje povremeno odem pijem vino koje mi prija po ceni od 150 dinara za čašu, što znači da ga vlasnik restorana ne plaća više od 250 dinara i nabavlja rinfuzno.
Na Krkarovu preporuku, kupujem povremeno vina vinarije Matalj i iskreno uživam u njima. Plaćam ih oko 850 dinara za bocu, a probao sam, takođe na preporuke poznanika, razna vina čija cena ne prelazi 1500. I tu mi je sve jasno. Razumem zašto neko vino košta 200, a neko 1000 dinara. Ali mi nikako nije jasno šta dobija onaj koji vino plaća 1.000 evra? Kakav ukus on može da oseti pijući to vino i da ga jasno razlikuje od onog od 10 evra?
reanimator reanimator 12:42 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Ali mi nikako nije jasno šta dobija onaj koji vino plaća 1.000 evra? Kakav ukus on može da oseti pijući to vino i da ga jasno razlikuje od onog od 10 evra

Zato što vino, kao nijedno drugo piće, traži da mu se prepustiš sa poštovanjem. Daš soma i maksimalno si ga ispoštovao
libkonz libkonz 12:44 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Zato što vino, kao nijedno drugo piće, traži da mu se prepustiš sa poštovanjem. Daš soma i maksimalno si ga ispoštovao

aaaa, znao sam da ima neka caka.
NNN NNN 12:49 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Autosugestija je zakon!
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:51 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Budimac, hvala za ovaj film.

Nema na čemu.

Nije slučajno da film počinje ekspertima za vino. Ako se ne varam upotrebljen je superlativ prideva snooty za tu vrstu -- nešto što bi se prevelo kao najsnobovskiji. Naravno, da ne bude zabune, iz tak'ih (koji ne razlikuju obojeno belo od crnog i osećaju drastičnu razliku u ukusima istog vina u zavisnosi u kojoj je boci) isključujem našeg omnipotentnog eksperta -- domatyina ovog bloga
freehand freehand 13:02 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

nešto što bi se prevelo kao najsnobovskiji.

Drugi nose cipele.
Krkar nosi snobuću.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:06 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Bojan Budimac
Budimac, hvala za ovaj film.

Nema na čemu.

Nije slučajno da film počinje ekspertima za vino ... isključujem našeg omnipotentnog eksperta -- domatyina ovog bloga


Ma naravno, o nasem dragom domacinu sve najlepse, ali nezavisno od toga, ova "vinska oblast" je zbilja kao stvorena za "eksperte opste prakse" ... one koji se razumeju u sve, od trakotra do aviona i lingvistike
maksa83 maksa83 13:37 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Naravno, da ne bude zabune, iz tak'ih (koji ne razlikuju obojeno belo od crnog i osećaju drastičnu razliku u ukusima istog vina u zavisnosi u kojoj je boci) isključujem našeg omnipotentnog eksperta -- domatyina ovog bloga

Ja upoznao i video na delu jednog takvog tipa, školovanog na jednoj od 20-ak austrijskih vinskih akademija. Na moje oči je na blind testu ubo godinu, vrstu i vinograd (zapravo je vinograd promašio za neki kilometar, ali je ubo selo) u Austriji iz par guljaja, puno njušenja (ne neko onako mirisanje odozgo, nego nabije njušku u čašu što više može) i nešto gledanja vina na svetlu. Ja: "ti tako umeš da prepoznaš vina iz cele Austrije?" On: "Ne. Iz celog sveta.". Ja: "Iz celog sveta?!?!". On: "Da, vina i žestoko." Ja: "Znači umeš da kažeš da li je Tekila od agave iz okoline grada Tekila, ili nije?". "Da.".

Meni je to bilo fascinantno, on kaže da je lako.
Goran Vučković Goran Vučković 13:41 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Meni je to bilo fascinantno, on kaže da je lako.

Laže
zilikaka zilikaka 13:56 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Meni je to bilo fascinantno, on kaže da je lako


Makso, aj sad ozbiljno!

Čula su, da prostiš, varljiva.
Svaka baba zna da, kad prodaje jaja, pod njih treba da stavi crnu krpu.

Taj tvoj jedino ako živi u filcom postavljenom sanduku, hermetički i zvučno izolovanom pa ne reaguje na uticaje spolja.
U protivnom, živo čeljade koje pojede začinjeno, puši ili obitava u zadimljenom, i voli sve što vole mladi, teško da može da oseti takve nijanse.

Hoćdakažem da priznajem sve što je merljivo, i može se izraziti brojevima, sve dok ne uđemo u oblast malo, veliko i taman,
maksa83 maksa83 14:24 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Taj tvoj jedino ako živi u filcom postavljenom sanduku, hermetički i zvučno izolovanom pa ne reaguje na uticaje spolja.

Taj je završio vinsku akademiju, i ispit tamo izgleda tako što dobiješ pet čaša belog i pet čaša crnog, i ako ih ubodeš - položio si. On položio. Ja video demonstraciju moći. Rodom je iz Melka, dolina Dunava, i sve što se tamo dešava je vezano za vino.

P.S. Peo se i na K2. Zanimljiv tip, markantan, onako arijevski savršen, ženski deo publike bi se izvrnuo. ; ) Jedina mana mu je što seje okolo vanbračnu decu i mnogo pije. :)))
maksa83 maksa83 14:26 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Goran Vučković
Meni je to bilo fascinantno, on kaže da je lako.

Laže

Naravno da laže, njegova poza je "nije to ništa posebno". Meni je impresivno.
libkonz libkonz 14:41 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Naravno, da ne bude zabune, iz tak'ih (koji ne razlikuju obojeno belo od crnog i osećaju drastičnu razliku u ukusima istog vina u zavisnosi u kojoj je boci) isključujem našeg omnipotentnog eksperta -- domatyina ovog bloga

Naravno, ja se baš oslanjam na njegove savete za vina.
Ali mi ta razlika uživanja u vinu od 10 i onog od 1000 evra nikako nije jasna.
zilikaka zilikaka 15:21 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Naravno, ja se baš oslanjam na njegove savete za vina.
Ali mi ta razlika uživanja u vinu od 10 i onog od 1000 evra nikako nije jasna

Jas u vina ne doznajem, al rado pričam anegdotu o rakiji.

Tamo nekih godina, kad smo bili studenti, otac školskog druga peko rakije, i bio ono na vrhuncu karijere.
Već nije znam šta nije probo, pa jednom uzme kajsije, plati žene da svaku ručno oljušte i iseku sve sto nije najkvalitetnije, i onda od toga ispeče rakiju.

Pošto je proces pripreme komine bio toliko skup da se može podvesti pod pederisanje, dobio negde svega 3 litre rakije.

Probali oni po malo po kući i onda stavili u vitrinu da čeka neku jaaako posebno priliku.

Možda par meseci posle, došo sin jedne noći iz grada, dobro pokvašen, sa isto takvim društvom.
Tražio nešto da ponudi drage drugove, i pomenuta rakija mu baš čučnula.
Ne zato što su oni znali šta piju, nego im trenutno bila najbliže. Ostalo su držali na drugom mestu.

...i tako
zilikaka zilikaka 15:49 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Zanimljiv tip, markantan, onako arijevski savršen, ženski deo publike bi se izvrnuo. ; ) Jedina mana mu je što seje okolo vanbračnu decu i mnogo pije. :)))

Ma kanda i ne samo ženski.
Kako se bar ti nisi zapitao kolika mu je baza podataka, kako je i koliko često ažurira, ako pričamo o alkoholu iz celog sveta.

...ono, ni ja svakako nisam baš žensko, tako da mi svašta pada na pamet, naročito kad čujem za takve likove.
maksa83 maksa83 15:57 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Kako se bar ti nisi zapitao kolika mu je baza podataka, kako je i koliko često ažurira, ako pričamo o alkoholu iz celog sveta.

Baza podataka mu je sopstveni vinski podrum koji u svakom trenutku ima oko 1200 flaša, ako je verovati drugim pijancima koji se sa njim druže. Šalim se, nisu pijanci, ali - vole.
zilikaka zilikaka 16:15 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Baza podataka mu je sopstveni vinski podrum koji u svakom trenutku ima oko 1200 flaša, ako je verovati drugim pijancima koji se sa njim druže. Šalim se, nisu pijanci, ali - vole.

Sad ovde treba pomoć domaćina, al meni inženjerska logika, (a na osnovu izloženog u blogu) da 1200 flaša znači negde oko 200 vrsta vina, što i nije neka baza, ako gledamo na sveckom nivou.

Ako sam promašila pakeraj u svakom slučaju on nema više od 300 vrsta, što opet nije nešto.
alselone alselone 17:18 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

...i tako


Bila slicna prica kod mene.

Cale za vreme jutra kupi dve flase Kurvoazjea, donese kuci i stavi u vitrinu i vrati se na posao. U toku prepodneva dolazi postar i donosi penziju dedi.

Deda, naravno, mora da ponudi postara necim jer mu je doneo penziju. Nabasa na kurvoazje. Probaju njih dvojica i oduseve se. Pridruzi se drugi deda komsija. Sarane oni preko jedne flase i popadaju.

Cale dolazi sa drustvom posle posla, deda spava, prazne flase u kuhinji... Posle nisu pricali nedelju dana.

krkar krkar 22:48 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Jedina mana mu je što seje okolo vanbračnu decu i mnogo pije. :)))





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:01 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

maksa83
Taj tvoj jedino ako živi u filcom postavljenom sanduku, hermetički i zvučno izolovanom pa ne reaguje na uticaje spolja.

Taj je završio vinsku akademiju, i ispit tamo izgleda tako što dobiješ pet čaša belog i pet čaša crnog, i ako ih ubodeš - položio si. On položio. Ja video demonstraciju moći. Rodom je iz Melka, dolina Dunava, i sve što se tamo dešava je vezano za vino.

P.S. Peo se i na K2. Zanimljiv tip, markantan, onako arijevski savršen, ženski deo publike bi se izvrnuo. ; ) Jedina mana mu je što seje okolo vanbračnu decu i mnogo pije. :)))

Џаба, Максо, не верује ти се... Лакше је веровати да је то немогуће, него разумети да јесте могуће. Помало ту има оног потцењивања врхунске стручности -- да неко по звуку мотора, мирису и боји еспреса или стајаћем ставу тела може да зна шта сваком од ових фали.
blogovatelj blogovatelj 23:15 08.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Bila slicna prica kod mene.


Ja sam sa svojijeh šesnes leta popio ćaletu flašu XO Henesija.
1.15l, dva drugara i ja, sjebali dok smo slušali ploče.
ecce-florian ecce-florian 08:21 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Meni je to bilo fascinantno, on kaže da je lako


Makso, aj sad ozbiljno!

Čula su, da prostiš, varljiva.
Svaka baba zna da, kad prodaje jaja, pod njih treba da stavi crnu krpu.


Ne bi bio tako podozriv kako u pogledu Makse tako ni u pogledu ovog vinskog degustatora. Ne znam nijednog za vino , al' sam poznavao jednog koji je po mirisu određivao odakle je devojka.
maksa83 maksa83 09:12 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Џаба, Максо, не верује ти се...

Da, ali zapravo razumem. Da meni neko ispriča da je video tipa koji ume da locira vino po vrsti (ovo je zapravo najlakše, to može da nauči svako) godini i vinogradu verovatno bih rekao - bulšit, isto kao i za papagaja Kuma Đoleta koji kad mu zviždiš Moravac prihvati i krene da ga zviždi i na onoj prečki u kavezu igra taj isti Moravac tako što skakuće četiri levo, dva u mestu, jedan desno. Da nisam video - ne bih verovao. Al' jesam.

zilikaka zilikaka 09:19 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

kao i za papagaja Kuma Đoleta


Dobro, ajd za papagaja nek ti prođe, al ovo drugo...
maksa83 maksa83 10:09 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Dobro, ajd za papagaja nek ti prođe, al ovo drugo...

Nije baš da mi je mnogo bitno da l' mi se veruje ili ne, ali ne bi bilo loše prihvatiti da postoje ljudi koji imaju znanja i veštine koji drugima izgledaju kao prevara ili magija, a zapravo nisu. Mi smo malo ovde u dupetu, ali u belom svetu (npr. u Beču koji gaji kulturu fine hrane i pića) takvi ljudi rade kao wine consultants - restorani im plaćaju za konsalting šta i gde od vina da nabave, šta valja, šta ne valja... Ta stvar se ne prepušta ljubiteljima i poznavaocima amaterima, šefu sale i vlasniku restorana, nego se za to tradicionalno školuju u već pominjanim vinskim akademijama. Guglovati.

P.S. Moj lični odnos prema vinu je da sam uglavnom indiferentan, volim slatka pića pa je u tom smislu Porto otpr. mahom jedina stvar te vrste koju pijem, i prilično mi je svejedno koji je. Ne umem da ti navedem nijednu marku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:40 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

maksa83
Mi smo malo ovde u dupetu, ali u belom svetu...

Ми смо мало повише дупе од света у многим сегментима (добро, де, у поређењу са Лесотом вероватно нисмо) и води нас често она логика ја то нисам видео па је немогуће и не постоји... Мени смета та неверица везана за знање и посвећеност властитој професији. Овде се све, мање више, ошаљари и ништа "не може и немогуће је" и зато нам земља изгледа како изгледа. Готово све је аматеризам уздигнут на ниво државне идеологије, тако некако. ("Шта она има да учи тамо, у Паризу, годину дана курс за кроасане, и то још да се плаћа 20.000 евра?! -- "Има. Сад им тај кроасан у пекарама ваља.'')

О винима постоје књиге, уџбеници, академије, тренинг центри, ПОМАГАЛА ЗА ВЕЖБАЊЕ, винске туре и пробе, такмичења итд. Могу се затворити очи и рећи -- "Ма, нема везе, све је то фолирање", али већина још онај први пут када закорачи у свет квалитетних вина -- не цвичека и српских киселица и цар-царица Милица-Лазарица и главоболних банатских ризлинга -- разуме да је истина сасвим другачија. Наравно, оних који "хватају" разлику између вина од 2000 и 200 евра има јако мало, оних којима није исто вино од 200 и 20 евра већ више, оних који јасно одвајају вина од 20 и 2 евра још више, и тако је и тако ће бити, мада је мутно и тамно царство вина до 5 евра ипак највеће.

Уосталом, да би се пила боља вина, треба и мало пара (а најпре склоности), док смо ми скоро тужно сиромашна земља (добро, де, можда је Лесото сиромашнији?).

А сад идем да проверим економске и цивилизацијске показатеље Лесота.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:05 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Ма, ево га један који се тешко фолира, на слепом тесту вина, где погађа које је вино, годину и регион:



Обратите пажњу када око 3:20 одређује оно што сам набројао.
Иначе, АЛДО ЗОМ, сомалије са снимка, јесте Аустријанац.

Мада, можда је све намештено?
NNN NNN 12:55 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Predrag Brajovic
на слепом тесту вина...
ajte, molim vas, je l' znate vi koliko je dva kilometra?
zilikaka zilikaka 13:25 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Nije baš da mi je mnogo bitno da l' mi se veruje ili ne,


Uh, zaboravim da stavim smajlija, i odmah cirkus.

Nije da se pravdam, ali ja sam se dobrim delom i zezala. Posebno mi čučnula priča o onom Maksinom arijevcu.

Jedno znam i prihvatam da je kod pravljenja dobrih pića (i hrane) najvažnija ljubav i posvećenost.
Naravno, podrazumevamo kvalitetne sirovine, a ne đubre.

E, sad, da li će se to nekom manje ili više dopasti je već klizav teren i vrlo individualna stvar da bi se mogao izvlačiti opšti zaključak.

Ja vam tvrdim da se dešava i onima koji znaju (daleko od onog Maksinog, al znaju) šta je dobro piće, da promaše za red veličine.
Otuda ona priča o uticajima, i varljivim čulima.
Eto slučajno je otac jednog mog druga iz mladosti bio tehnolog za izradu parfema i raznih mirisnih dodataka u industriji kozmetike, i čovek je posebno čuvao svoje čulo mirisa.

Dalje, što se tiče onog za motor po zvuku, može za nešto, naročito ako si sluhista, a radiš mahom iste tipove motora.
Za espreso ne bih, jer kod nas u kući se kao gradacija koristi "znaš kad ni boju nije potrefio".

Dakle, momci, opušteno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:31 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

NNN
Predrag Brajovic
на слепом тесту вина...
ajte, molim vas, je l' znate vi koliko je dva kilometra?

:)))
Bio sam jednom tako u prilici da upoznam pokojnog dr Branka Nešovića, slavnog ortopeda, koji je operisao mnoge fudbalske zvezde, među njima i Bekenbauera. Pružio sam mu ruku, predstavio se i potom se odmakаo dva koraka od njega i stao. Pogledao me i rekao: "Tebi su pokidani spoljni ligamenti desnog kolena?" "Otkud znate?!" "Pa normalno, to mi je struka..."

Posle mi je objasnio šta se sve vidi na osnovu moje falinke i kako ju je telo kompenzovalo. To je umeo da vidi samo dobar profesionalac.
ecce-florian ecce-florian 13:43 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Ми смо мало повише дупе од света у многим сегментима (добро, де, у поређењу са Лесотом вероватно нисмо)

U ime građana bratskog Lesotoa ulažem oštru protestnu notu.

Po nekim pokazateljima BDP per capita za 2004. Srbija beži lesotou za 85$, 3285 Srbija 3200 Bratski Lesoto.

I nije neka razlika da bi se pežorativno govorilo o Lesotou

Uh, zaboravim da stavim smajlija, i odmah cirkus.


Ne kaže se smajlija već somalijea .

Moulim te.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:07 09.03.2013

Ograda

Uh, zaboravim da stavim smajlija, i odmah cirkus.


Pošto osećam da me se trpa u neverne Tome zato što sam okačio film koji eto malo propituje ekspertizu (a naročito vina), moram da se ogradim. To ću uraditi pitanjem.

Koliko šalabajzera, hohštaplera, potpunih neznalica, prodavaca magle i sličnog šljama dolazi na jednog pravog eksperta?

Sudeći po filmu, opet kad se radi o vinu, 2 od 56 znalaca su bila u stanju da pogode da se isto vino nalazi u različitim bocama. Ja uopšte ne sumnjam da je Frederik Roš u stanju da prepozna mnoga vina i sve što uz to ide (a nisam nijednom rečju izrazio nikakvu sumnju u Maksinu priču). U svom nešto preko pola veka života imao sam sreću i čast da vidim "magiju" eksperata u različitim oblastima.* Međutim, na jednog takvog dolazi čitava armija šalabajzera, hohštaplera, potpunih neznalica, prodavaca magle i sličnog šljama.

Knjige, trening centri, ture itd. dragi moj Brajoviću, po mom skromnom mišljenju, nisu dokaz ičega, osim komercijalizacije. Hoću reći, to znanje/sposobnost je postojalo i pre novotarija kao što su ture i takmičenja, da ne govorim ultimativnim test kitovima za, cijena prava sitnica, $385 (BUY NOW!).

I o nutricizmu postoji zilion knjiga, stotine instant akademija, pa možda i ljudi koji nešto o tome znaju. U filmu se pojavljuje Ben Goldejkr, autor sjajne knjige (hvala Vučko na preporuci) Bad Science i istoimene kolumne u Gardijanu, koji je uspeo da dobije sertifikat jedne takve nutricionističke akademije na ime svoje mrtve mačke.**

Da zaključim kao što verujem da je Maksa sreo tipa koji može da (pr)oceni vino, tako isto verujem i Zilikaki da nije srela stvora koji će 10/10 potrefiti koja vrsta, koja tura..., ni između 5-6 sličnih, a da ne pričamo o stotinama.


P.S. Ovde u mom selu se družim sa ekspertima koji pogledom na biljku (osim što znaju koja je i koliko je stara)*** znaju šta joj fali (azotno ili "kiselo" đubrivo, više ili manje vode, sunca ili senke itd. itd.). Čudno, ali istinito u životu nisu pročitali knjigu, ne znaju šta znači reč "akademija" i osim odlaska u armiju nisu nikada bili ni na kakvoj turi. Još čudnije i takođe istinito njihovi saveti su se pokazali daleko korisniji od saveta baštenskih eksperata koji pišu po internetu, a iza njih stoje napisane knjige i završene škole.

-------------------

* Prvi koji mi pada na pamet je, koincidentalno, Francuz, Stefan Portal, supervizor crtanih filmova. Taj moj prijatelj je u stanju da uoči 1 "frejm" filma (1/24 sec.) i to ne neki koji se bitno razlikuje od prethodnog i sledećeg (samo relativno mala greška u karakteru crtanog lika). Posle godinu-dve rada na crtanom filmu ja sam bio u stanju da uočim znatno grublju grešku ako je na 2 "frejma" (1/12 sec) i teško da bih ikada postigao Stefanovu sposobnost i da sam nastavio da se bavim tom delatnošću, jer takvi ljudi su veoma retki (shodno tome traženi i plaćeni).

** Ko je zainteresovan za knjigu u pdf formatu neka mi se javi na PP. Smehotresna je.

*** Izuzev nekih "kupovnih" koje prirodno ne pripadaju ovde.
zilikaka zilikaka 16:45 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Pružio sam mu ruku, predstavio se i potom se odmako dva koraka od njega i stao. Pogledao me i rekao: "Tebi su pokidani spoljni ligamenti desnog kolena?" "Otkud znate?!" "Pa normalno, to mi je struka..."


Išla moja prijateljica, lekar, u neku školu kineske medecine. Trajalo to neko vreme, a kad se vratila uvati te za ručni zglob, opipa puls i priča šta sve čuje.
Ono što sam videla je bilo baš u sridu, naročito još posle nekih naknadno urađenih analiza i snimanja.

Posle nije vežbala i to se izgubilo.

zilikaka zilikaka 16:59 09.03.2013

Re: Ograda

Knjige, trening centri, ture itd. dragi moj Brajoviću, po mom skromnom mišljenju, nisu dokaz ičega, osim komercijalizacije. Hoću reći, to znanje/sposobnost je postojalo i pre novotarija kao što su ture i takmičenja, da ne govorim ultimativnim test kitovima za, cijena prava sitnica, $385 (BUY NOW!).



Meni sad pade na pamet čuveni deda iz Sanada. Kažu da je bio neprevaziđen u nameštanju.
Ćerka mu je postala lekar, i učila od njega nepismenog veštinu, al nije uspela da postigne što i on.

...ma dobro sve to, al da neko vodi raspusnički život i pije ko smuk, a ovamo prepoznaje koji podrum koja flaša, to ipak ne mogu.
Izvini Makso!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:00 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

ecce-florian
I nije neka razlika da bi se pežorativno govorilo o Lesotou


Необично... Занима ме које су то листе које приказују стање онаквим како си ти рекао? ЧЕТИРИ МЕРОДАВНЕ СВЕТСКЕ ИНСТИТУЦИЈЕ кажу да смо ми око 80. места на свету по БДПу а братски Лесото око 160. Такође, ове листе и институције кажу да је наш БДП десет пута већи. Ти, изгледа, располажеш неким информацијама које су другима недоступне.

Бојан Будимац


Ја филм нисам ни одгледао. Не занима ме, а и знао сам за њега. Нити сам, уопште, на тебе мислио. Нити, због мене, треба да се ограђујеш.

Што се тиче теби изгледа мрске комерцијализације, ја је нисам навео као било какав доказ или томе шта слично. За вредне, паметне и талентоване ствари које сам набројаo јесу средство да постану врхунски зналци. Онима другима ништа не помаже, али комерцијализација ипак шири једну мени лично драгу културу -- културу испијања вина. У кјојој онда врхунски зналци још упадљивије светле.

***

Погледајте још једном снимак с такмичања сомалијеа који сам окачио (изабран најпре јер је тон на њему најразговатнији). И онда размислите шта су овде неки писали и тврдили: испаде да је Макса Пинокио, а ја дрво од којег је он истесан. Чини ми се да није тако, или је све оно са снимка једна велика светска завера и режија?! ;-)

И да поновим Максине речи:
Nije baš da mi je mnogo bitno da l' mi se veruje ili ne, ali ne bi bilo loše prihvatiti da postoje ljudi koji imaju znanja i veštine koji drugima izgledaju kao prevara ili magija...
ecce-florian ecce-florian 18:38 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Predrag Brajovic
18:00 09.03.2013
Re: Ajd sad ozbiljno
ecce-florian
I nije neka razlika da bi se pežorativno govorilo o Lesotou


Необично... Занима ме које су то листе које приказују стање онаквим како си ти рекао?


Prvo da vidimo Šta sam rekao

Po nekim pokazateljima BDP per capita za 2004. Srbija beži lesotou za 85$, 3285 Srbija 3200 Bratski Lesoto.


Izvor za Lesoto ovde

Izvor za Srbiju Beta

Ako mogu još nečim da budem od pomoći, stojim na raspolaganju

Ne sporim, moguće je da se Srbija od 2004. u odnosu na Lesoto mnogo brže razvijala te da je došlo do znatne disproporcije u pogledu rasta BDP-a
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:40 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

ecce-florian

Екце, видео сам да је то 2004. И помислио -- није ваљда да то сматра духовитим? Изгледа да сматраш... У реду.

ecce-florian ecce-florian 20:18 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Екце, видео сам да је то 2004. И помислио -- није ваљда да то сматра духовитим? Изгледа да сматраш... У реду.

Ne nisam ni imao nameru da budem duhovit.Meni se učinilo da ova tvoja rečenica ima takve pretenzije

Ми смо мало повише дупе од света у многим сегментима (добро, де, у поређењу са Лесотом вероватно нисмо)


Stoga sam samo ukazao na činjenicu da u ne tako davnoj prošlosti ovakva podsmešljiva poređenja nisu baš bila preterano činjenično zasnovana

A moram priznati da mi je izgleda promakla ta duhovita crta koju bi trebala da sadrži.Biće valjda zato što mi podsmeh ne spada u tu sferu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:33 09.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

ecce-florian
Stoga sam samo ukazao na činjenicu da u ne tako davnoj prošlosti ovakva podsmešljiva poređenja nisu baš bila preterano činjenično zasnovana.

Екце, духовитости су ти, као и извори које користиш, мало непоуздане. У 2004. наша држава-побратим Лесото имала је GDP PER CAPITA ОД НЕКИХ 602,93 ДОЛАРА, КАКО КАЖЕ ОВА ПРЕЦИЗНА ТАБЕЛА. Одатле испада да смо и те године за Лесото ми били Америка. (Је л' смем да употребим ово поређење, да нема и ту подсмеха према Србији, који ту од мене браниш, јер је сигурно више волиш?) Мислим, проблем је код тебе настао што изједначаваш PPP i GDP PER CAPITA као појмове, што није могуће. Али, не знам да ли си спреман и ту чињеницу да признаш. Ако ниси -- опет у реду, мени не смета.

Дакле, нешто си побркао, не сналазиш се баш најбоље са чињеницама, то -- која је кад година и каква кинта. Стога, нема диспропорције у расту, отприлике једнаком брзином растемо и ми и браћа нам Лесоћани (?!), само је њихова почетна позиција била још грђа него наша.

Углавном, како никог даље не бисмо вређали, предлажем да организујемо воз братства и јединства Београд-Масеру (гл. град Лесота).
krkar krkar 01:42 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Meni je to bilo fascinantno, on kaže da je lako.


Laže da je lako, prvo treba imati talenat a drugo jako puno učiti i raditi. I ne može da bude univerzalni eksperAt za sve nego da poznaje svoje vrste i regione.

A ako je alkos ne može ništa od toga.

Meni se kad sam prestao da pušim tako otvorilo nepce i nos da nisam neke stvari mogao da prepoznam

Čula treba negovati
krkar krkar 01:48 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Ali mi ta razlika uživanja u vinu od 10 i onog od 1000 evra nikako nije jasna.


Kad prvi put probaš ono od 1000 shvatićeš da ima mnogo više ukusa od onog od 10 i u mnogo interesantnijim kombinacijama.

Naravno, nema 100 x više ukusa... Ali to su sad ćudi tržišta
krkar krkar 01:55 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Sad ovde treba pomoć domaćina, al meni inženjerska logika, (a na osnovu izloženog u blogu) da 1200 flaša znači negde oko 200 vrsta vina, što i nije neka baza, ako gledamo na sveckom nivou.

Ako sam promašila pakeraj u svakom slučaju on nema više od 300 vrsta, što opet nije nešto.


Pa nek ima i 600 u svakom trenutku, opet malo za neku globalnu bazu.

Ono što sam pisao za sanduke važi kad kupuješ na vreme, za sebe, za odležavanje. Kako je vino zrelije tako biva i skuplje i teže je dobra vina kupiti na sanduk. Mislim da je faktor 2 realan za jedan ozbiljan podrum
krkar krkar 02:04 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

да неко по звуку мотора


Rusi su u II s.r. koristili apsolutne sluhiste za ispitivanje avionskih motora Mikulin. Skine se motor sa trake i upali i ovaj ga sluša na raznim režimima i kaže ispravan ili na doradu.

Jednom prilikom jedan ispitivač, inače šahovski velemajstor ali sam zaboravio koji, proglasi motor neispravnim, oni ga rastave, promene ne znam šta, sastave, ovaj ga opet odbije. Drugi remont - isto.

Onda komisijski krenu da traže šta je i na kraju nađu da je na identifikacionoj pločici veličine 10x5cm koja se pričvršćuje sa 4 zakovice na blok motora jedna zakovica bila loše udarena i pločica je vibrirala!

To čuti na buci motora od 1500 KS!!!
krkar krkar 02:14 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Bio sam jednom tako u prilici da upoznam pokojnog dr Branka Nešovića, slavnog ortopeda, koji je operisao mnoge fudbalske zvezde, među njima i Bekenbauera. Pružio sam mu ruku, predstavio se i potom se odmakаo dva koraka od njega i stao. Pogledao me i rekao: "Tebi su pokidani spoljni ligamenti desnog kolena?" "Otkud znate?!" "Pa normalno, to mi je struka..."

Posle mi je objasnio šta se sve vidi na osnovu moje falinke i kako ju je telo kompenzovalo. To je umeo da vidi samo dobar profesionalac.


Moj drug iz srednje škole, Paki, postao vrlo čuven ortoped za kolena u Engleskoj. Pre neku godinu zateknemo se leti na 100 km, dogovorimo se da se vidimo posle više od 20 godina. Sačekam ga u bermudama, odšetamo nepun kilometar, sednemo na ručak. U jednom trenutku on bez pipanja, zagledanja, čukanja, "stani, okreni se..." postavlja dijagnozu mojih izmučenih, padalih i izubijanih kolena - i to savršeno tačno jer sam godinu pre toga išao na detaljan pregled. Potpuno zblanut pitam ga kako zna - dobijem isti odgovor.
alselone alselone 13:08 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Rusi su u II s.r. koristili apsolutne sluhiste za ispitivanje avionskih motora


Mi smo to radili neuronskim mrezama. Doduse, nismo ispitivali avionske nego trofazne, ali je bila lepa prica za FP7 projekat.

Nasnimali se zvukova motora po fabrikama, klasifikovali koji su dobri a koji nisu, obucili mrezice i pustili ih da klasifikuju po spektirama zvuka neke nove, nepoznate motore.

Bili solidni rezultati.
zilikaka zilikaka 15:46 10.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

obucili mrezice i pustili ih da klasifikuju po spektirama zvuka neke nove, nepoznate motore.


Koga ste obučili?

Nego, ima sad tih uređaja koji vataju i upoređuju zvuke (i čujni i nečujni spektar), i to još kako ume da bude zbodno za neke, al samo za neke stvari.
Čak i tu je najbitnija baza podataka.
alselone alselone 08:14 11.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Koga ste obučili?


Softvere - to je ono sto nema pokretnih delova.

Softver iz grupe vestacke inteligencije. Trebalo bi da uspesno klasifikuje nepoznate situacije posle dobrog treninga na poznatim dogadjajima.

Milan Novković Milan Novković 20:08 11.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Softver iz grupe vestacke inteligencije. Trebalo bi da uspesno klasifikuje nepoznate situacije posle dobrog treninga na poznatim dogadjajima.

Koja ontološka konfuzija, kad pomislim da ja ni posle 55 godina treninga ne umem da klasifikujem ogroman broj nepoznatih situacija

A nasumice bih već morao neke od njih da uspešno klasifikujem, tj i bez treninga - pa neka neko kaže da "force" postoji
alselone alselone 08:10 12.03.2013

Re: Ajd sad ozbiljno

Koja ontološka konfuzija, kad pomislim da ja ni posle 55 godina treninga ne umem da klasifikujem ogroman broj nepoznatih situacija

A nasumice bih već morao neke od njih da uspešno klasifikujem, tj i bez treninga - pa neka neko kaže da "force" postoji


Eno visnja napisa blog i ljudi onoliko komentara samo o pogresnoj klasifikaciji.

Nije to lak problem, pogotovo u real life i realtime, jer ima mnogo suma.
krkar krkar 19:34 09.03.2013

Hvala na svađi

Hvala svima što se lepo podžapaste na mom blogu.

Odgovoriću čim stignem al' da znate da je Brajović skoro sve u pravu a Budimac samo za neškolovane suseljane glede biljki
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:44 09.03.2013

Re: Hvala na svađi

krkar
Hvala svima što se lepo podžapaste na mom blogu.

Зашто "џапање"?!
Пре -- мало жустрија размена мишљења.
Коме то може да шкоди? Само девојчицама и прекомерно осетљивима...

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 00:50 10.03.2013

Re: Hvala na svađi

krkar
al' da znate da je Brajović skoro sve u pravu a Budimac samo za neškolovane suseljane glede biljki


E konacno je vrhovni arbitar ponovo tu ... Btw. sad kad "znamo pravo stanje stvari" da li bi moderacija moje preporuke Bojanu mogal da prebaci Predragu
krkar krkar 00:52 10.03.2013

Re: Hvala na svađi

E konacno je vrhovni arbitar ponovo tu ... Btw. sad kad "znamo pravo stanje stvari" da li bi moderacija moje preporuke Bojanu mogal da prebaci Predragu


Da ne brojim, koja ti je ovo replika?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 01:02 10.03.2013

Re: Hvala na svađi

krkar
E konacno je vrhovni arbitar ponovo tu ... Btw. sad kad "znamo pravo stanje stvari" da li bi moderacija moje preporuke Bojanu mogal da prebaci Predragu


Da ne brojim, koja ti je ovo replika?


Ma banuj, zato sam se i javio - da i ti dozivis neki trenutak srece i uspeha. Sta cu kad tamo (kod Dalija) gde si (po kozna koji put) ispao glup i tako ne mozes da me banujes
krkar krkar 18:26 10.03.2013

Re: Hvala na svađi

Ma banuj, zato sam se i javio - da i ti dozivis neki trenutak srece i uspeha.


E neću da te banujem i nećeš biti žrtva i nećeš dobiti penziju za poginule nacionalne borce.

Bićeš i Vama i Nama niko i ništa
krkar krkar 18:27 10.03.2013

Re: Hvala na svađi


Зашто "џапање"?!
Пре -- мало жустрија размена мишљења.


Ko kaže da je to nešto loše?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana