Društvo| Gastronauti

Uspavanka za Vladu S.

Boris Drenca RSS / 23.02.2013. u 20:54

Tamo negde 1999. godine , danas poznata, novinarka pitala je portparola vladajuće stranke, danas premijera, o kakvom oporavku posle bombardovanja priča ako čak u režimski mediji pišu o nestašicama ulja, mleka, brašna.... Njegov odgovor bio je : 'Gospođice, to je dobro pitanje ali nije pravo. Pravo pitanje je : Ko nas je bombardovao' Ove nedelje je vlada tog premijera dala skoro isti odgovor. O mleku, a trebalo je da daju odgovor o aflatoksinu. I, onda, ko o čemu moram ponovo da pitam. Ko je kriv zbog toga što je aflatoksin u našoj hrani? I mleku, naravno. I napišem pismo.Nova-Vlada-Republike-Srbije-2012-futured-610x225.jpg

Dragi Vlado,

Pratio sam ovih dana tvoje izlaganje o aflatoksinu. Grešiš, ali grdno grešiš sinko. I pokušavaš da izbegneš odgovor. I odgovornost. Svoju i svih svojih delova ili ako voliš 'organa'. Vidiš, odgovorni ste. I ti i tvoji 'organi' , koliko god da se pravdali zaverom, propagandom, lobijima i svim ostalim babarogama.

Ali, za početak da ti kažem nekoliko reči o sebi: odgovorno tvrdim da nisam GMO lobista (baš suprotno), ni pobornik uvoza (za koji mislim da je nas koji živimo ovde prilično oštetio). O svemu ovome pišem isključivo iz sebičnih razloga. Ne želim da jedem otrove. Ni ja, ni bilo ko oko mene. Makar ti otrovi bili potpuno prirodni kao što je aflatoksin.

Dragi Vlado, ne moram da ti pričam mnogo o aflatoksinu ima dosta toga u knjigama ili na internetu, možeš i sam pročitati. Siguran sam i da postoje neki stručni ljudi u tvojim 'organima' koji se još sećaju predavanja o mikotoksinima, među kojima je i aflatoksin. Svi koji se sećaju tog predavanja, sećaju se i da su studenti izlazili sa predavanja sa mučninom. Čuli su detalje o užasima koje izaziva aflatoksin, pa im bilo loše.

No, znaš i sam da taj problematični toksin stvara gljiva Aspergilus flavus. Isto tako znaš i da je tvoja priča o 'GMO lobiju' kao autoru 'afere' besmislena iz više razloga. Prvo ta gljiva raste na bilo čemu. Odgovara joj i karton. Aflatoksin ispušta i na karton. A njega ne jedemo. Nadam se.

Isto tako neki zli jezici kažu, iako je taj GMO zabranjen u Srbiji, da je zasejan na nekoliko hiljada hektara. I opet izgleda tvoji organi ne rade svoj posao.

Druga besmislica je nazvati ovu situaciju sa pojavom aflatoksina u kukuruzu i mleku 'aferom'. To nije afera. To je ozbiljna situacija i kriza rekao bih. I zahteva brza rešenja. Brzo rešenje nije da ti sedneš, sastaviš uradak i 'zaključiš' da je mleko ispravno i da te neki lobiji ruše.

Prvo za mleko te nismo pitali a i jedini 'organ' koji koliko toliko može biti stručan je onaj iz sektora zdravstva. Ostali teško. Drugo pitanje je bilo šta si uradio po pitanju aflatoksina u kukuruzu i ko nije sprečio da se on pojavi u hrani. Za sada se zna za mleko. Da li ćeš, Vlado druže, tražiti i da se ispita meso, jaja, ulje... ili da nagađamo dok se ne pojavi rezultat slučajne provere ili se neko razboli.

Lagali su te Vlado. Nije se aflatoksin pojavio zbog toga što je neki lobista objavio podatke ili zbog toga što je tvoj prijatelj rekao da ga ima u mleku i kukuruzu. Morali su te obavestiti još u oktobru kada je tvoj imenjak Vlada I. zabranio uvoz kukuruza iz Srbije. Morali su te tada obavestiti tvoji organi i onaj prijatelj koga sada smatraš neprijateljem. Da, i on je kriv kao i oni što su te lagali. Morali su ti tada reći šta je potrebno uraditi da se to ne bi našlo među ljudima i da ne bi sledeće godine ponovo bilo u kukuruzu, stočnoj i ljudskoj ishrani. I koliko će to da košta. A ne sada da izlaze sa nekim ciframa za koje je navodno neko drugi kriv. Vlado da su oni tada, ili ti sada, odgovorni seli bi ste i napravili plan kako to sve očistiti, kakav mehanizam napraviti za sledeću godinu i kako onaj otrov koji je već na rafovima prodavnica pronaći i eliminisati.

Ako ti kažu da košta, ponovo te lažu, ništa nije skupo kao nečiji život. Veruj mi.

Kada smo već kod saveta, evo šta bih ja uradio na tvom mestu. Preventivno bih naredio čišćenje svih skladišta i postrojenja gde se nalazio kukuruz za koji ne možemo znati koliko je bio zagađen aflatoksinom. Znaš može se i dogoditi da kukuruz koji dođe sa njiva i nema Aspergilusa ali u skladištu koje nije očišćeno će ga sigurno 'pokupiti'. A Aspergilus će stvoriti aflatoksin koji će se zatim proširiti kroz ishranu.

To je važno i zbog drugi stvari. Zbog onih tvojih imenjaka, Vlada, iz drugih zemalja koji svakako neće dozvoliti uvoz kukuruza i ostale hrane iz Srbije ako postoji sumnja da aflatoksina u njoj ima. U poverenju oni ne mogu da sakriju iznenađenj tvojim olakim shvatanjem problema i nebrigom za ljude.

Verovatno se pitaš odakle mi drskost da ti se obraćam u drugom licu jednine. Da ti odgovorim Vlado, poslednji put kada sam proveravao, TI RADIŠ ZA MENE. Naime ja živim u Srbiji, 'državi' kažu, i dajem neke pare, prilično redovno, da bi ti Vlada pazio da ta 'država' funkcioniše. Tvoj posao je što se mene tiče da paziš na moju bezbednost, zdravlje, obrazovanje... i takođe, po mom skromnom mišljenju, taj posao za sada radiš očajno loše. Rado bih te otpustio ali trenutno ne mogu da nađem dobar način. Isto važi i za tvog imenjaka Vladu V. (devojčko S.). Da ne bude zablude isto mislim i o onima koji su tu bili pre tebe. I koji će verovatno na to mesto doći posle tebe. Jednostavno, borite se za mesto za koje znate da niste.

Vidi, Vlado, ovo pismo je najdobronamerniji pokušaj da ti ukažem da te razni 'organi' lažu. Umesto da se ozbiljno raspitaš šta se događa, ti se ponašaš kao onaj tip koji izlazi iz toaleta sa otkopčanim šlicom i pokvašenim pantalonama kome je neko rekao da je šlic otkopčan. I šta ti radiš? Besniš na onoga ko ti je rekao za šlic. Zakopčaj pantalone čoveče. I probaj da se očistiš.

Srdačan pozdrav tvoj poslodavac i finansijer,

Boris

P.S. Ako si nešto propustio od tekstova o aflatoksinu u Srbiji pogledaj moje prethodne tekstove:

Ko je kriv?

Šta će nam država?

Šta ima za doručak ručak, večeru?

Vođa

Kukuruz - Traže se odgovori

Kukuruz - Rizici i pitanja

Porazi



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

viola92 viola92 21:43 23.02.2013

Alarmantno

U novembru prosle godine ministarka zdravlja Djukic Dejanovic je izjavila da je Alarmantno stanje u onkologiji << link RTS "jer se smrtnost onkoloških bolesnika povećava brže nego u drugim zemljama".

Dakle dobili smo jos pre neki mesec potvrdu i od drzave za ono sto vec uveliko primecujemo svuda oko sebe, da je oboljevanje nacije od te jedne bolesti dobila razmere epidemije.

Mene uzasno pogadjaju ove nedavne izjave ministarke zdravlja koja je lekar i koja ne pravi vezu izmedju ogromnog povecanja onkoloskih bolesnika i ispravnosti namirnica koje unosimo godinama UNAZAD. Ja ne mislim da je prethodna vlast tu uopste nesto bolja, jer se, kao sto vidimo, ni ona nije pretrgla od brige za nase zdravlje niti je marila mnogo za kontrole, laboratorije, procente i ostale trice. Ali da neko izjavi to sto je izjavio - od dve solje nece vam biti nista, a da ne zna koliko je vec zatrovanih solja neko popio, prosto je najblaze receno bezobrazluk.

Ko nama garantuje da nismo pili jos gore mleko unazad 2, 3, 5 godina? Kakve su onda bile kontrole? Mozda je granica bila 0,5 ali da li se postovala, ko to zna? Mozda su druge namirnice bile jos zatrovanije, ko je to i koliko cesto kontrolisao? Uostalom, zasto je ta granica promenjena? Ocigledno je utvrdjena jasna veza izmedju nivoa aflatoksina i oboljevanja od kancera i ocigledno nam je iz EU receno da ta veca granica nije dobra i da moramo da je promenimo. Oboljeva se.

Prosto se pusim!
Boris Drenca Boris Drenca 22:08 23.02.2013

Re: Alarmantno

Ko nama garantuje da nismo pili jos gore mleko unazad 2, 3, 5 godina? Kakve su onda bile kontrole? Mozda je granica bila 0,5 ali da li se postovala, ko to zna? Mozda su druge namirnice bile jos zatrovanije, ko je to i koliko cesto kontrolisao? Uostalom, zasto je ta granica promenjena? Ocigledno je utvrdjena jasna veza izmedju nivoa aflatoksina i oboljevanja od kancera i ocigledno nam je iz EU receno da ta veca granica nije dobra i da moramo da je promenimo. Oboljeva se.


Na moju veliku žalost to ne možemo saznati. Sva je prilika da kontrole ni tada nisu funkcionisale. Kao ni sistem praćenja. Bojim se da ni za ovo ne bi satznali da to prvo nije otkrila EU , pa onda svi ostali. Jedino što teši je da bi EU ranije primetila da je bilo problema sa kukuruzom. Na našu veliku žalost, ono što se zove 'država' Srbija od naroda/ljudi/građana očekuje samo novac. I da ne pitaju mnogo.

Inače što se nivoa aflatoksina u mleku tiče mislim da bi bilo prihvatljivo 0,00. Ali ja sam ekstremista.
loader loader 22:08 23.02.2013

Re: Alarmantno

viola92
... Mene uzasno pogadjaju ove nedavne izjave ministarke zdravlja koja je ... ...


Jedna od najžešćih izjava u poslednje vreme uopšte
jeste upravo ona izjava Slavice Đukić
da građani sami treba da odrede
da li će piti mleko



Boris Drenca Boris Drenca 22:11 23.02.2013

Re: Alarmantno

Iritiraju mnoge izjave u poslednje vreme. Prosto ne mogu da verujemko sve radi za nas. Istina bilo je i gorih ali to nije opravdanje za ovakve izjave.
viola92 viola92 22:18 23.02.2013

Re: Alarmantno

da građani sami treba da odrede
da li će piti mleko


Pa jeste blesavo. A sto onda ne bismo sami odlucivali hocemo li placati porez... Sto smo se uopste organizovali u drzavu? Stvarno je bio dobar naslov onog prethodnog bloga "Sta ce nam drzava?"
viola92 viola92 22:23 23.02.2013

Re: Alarmantno

Inače što se nivoa aflatoksina u mleku tiče mislim da bi bilo prihvatljivo 0,00. Ali ja sam ekstremista.


Nisi ekstremista, i ja mislim da se previse relativizuje cela stvar, kao navodno sve je otrovno, vazduh, voda pa boze moj. I te kontrole, sto su dosadne, ugrozavaju nam trgovinu, muce nase seljake...
Boris Drenca Boris Drenca 22:25 23.02.2013

Re: Alarmantno

Ima tu još nekoliko detalja u reagovanju 'države' na aflatoksin. Jedno od meni omiljenih je opravdavanje da proizvođači i trgovci imaju obavezu 'samokotrole'.

Ja to čitam kao: 'Prodavci, kojima je cilj da kupe jeftino a prodaju skupo i tako zarade, će biti savesni a građani će kupovati. država će i jednima i drugima uzeti novac od poreza i neće se mešati.'

Pitanje ostaje. Šta će nam 'država'?

Siguran sam da bi se prodavac i kupac lakše dogovorili da nema 'države'.
viola92 viola92 22:55 23.02.2013

Re: Alarmantno

Siguran sam da bi se prodavac i kupac lakše dogovorili da nema 'države'.


Pa jeste, mozda je doslo vreme da se samoorganizujemo oko svake stvari. Na primer, mene zanima kontrolise li ko one tone robe sto Kinezi slivaju u Srbiju? Ponekad se pronese glas da ne treba kupovati njihove igracke i tekstil jer su te boje kancerogene. Mozda je to samo trac ali nema vise one emisije "od traca do istine". Ima li igde podataka kako se ta roba kontrolise?

Mozda nasa saosecajna drzava misli da bi stvarno bilo glupo da udarimo na jadnog Kineza i da mu u sitna crevca proveravamo sta nam to valja... Da li treba da mi sami gradjani putem slucajnih uzoraka isproveravamo to negde, mislim, da svako odluci za sebe posle.
Boris Drenca Boris Drenca 23:21 23.02.2013

Re: Alarmantno

U većini stvari se trudim da budem 'ispod radara' države i 'organa' joj ali ... ipak mogli bi već nešto i da počnu da rade
laziiprevare laziiprevare 00:09 24.02.2013

Re: Alarmantno

Alarmantno stanje u onkologiji

Naravno, opljačkali su sve što se moglo.

"Zemlja Srbija će sa radioterapijom još malo pa doći na nivo afričkih zemalja, a mi hoćemo u Evropsku uniju",

Uostalom, zasto je ta granica promenjena?



Statistika primarnih karcinoma jetre.

ogromnog povecanja onkoloskih bolesnika

-Prvi put u podatke Instituta „Batut“ uvrštena i Vojvodina, a ne samo centralna Srbija, pa i ne čudi što je statistika ukazala na neko povećanje...epidemiološki rast obolelih od kancera u Srbiji, on nije ništa veći nego povećanje broja bolesnih od raka u svetu.

Možda je mortalitet u Srbiji veći, ali to ima svoje razloge. Prvi je nepostojanje organizovanog skrininga za te, da tako kažemo, najveće „ubice“ u malignoj populaciji kao što su karcinom pluća, debelog creva, ginekološki karcinomi. Sada postoji skrining za karcinom dojke i to značajno poboljšava otkrivanje kancera u ranim fazama. Tačno je da skrining ne može da smanji broj obolelih, ali može da poveća broj izlečenih. U situaciji kada nemamo kontrolne preglede za pluća već više decenija, a broj pušača se povećava svake godine, normalno je da će se uvećati i broj obolelih, ali i preminulih od kancera. Primer Sjedinjenih Država, tek posle 10 godina, uz jaku nacionalnu kampanju zabrane pušenja na svim mestima, broj obolelih od kancera pluća smanjen za devet odsto....U prilog ovoj priči ide i činjenica da stanovništvo Srbije uopšte nema razvijenu zdravstvenu kulturu i da smo kao nacija apsolutno zdravstveno „nepismeni“.
(Srđan Nikolić, direktor Klinike za onkološku hirurgiju Instituta za onkologiju i radiologiju)
ivana23 ivana23 00:19 24.02.2013

Re: Alarmantno

viola92
Pa jeste, mozda je doslo vreme da se samoorganizujemo oko svake stvari. Na primer, mene zanima kontrolise li ko one tone robe sto Kinezi slivaju u Srbiju? Ponekad se pronese glas da ne treba kupovati njihove igracke i tekstil jer su te boje kancerogene. Mozda je to samo trac ali nema vise one emisije "od traca do istine". Ima li igde podataka kako se ta roba kontrolise?

Mozda nasa saosecajna drzava misli da bi stvarno bilo glupo da udarimo na jadnog Kineza i da mu u sitna crevca proveravamo sta nam to valja... Da li treba da mi sami gradjani putem slucajnih uzoraka isproveravamo to negde, mislim, da svako odluci za sebe posle.


Zasto samo Kineza...

Poznata ekološka organizacija "Grinpis" pronašla je opasne hemikalije u odeći poznatih modnih marki kao što su "Zara", "Levis" i "Kalvin Klajn" - B92

Boris Drenca Boris Drenca 00:23 24.02.2013

Re: Alarmantno


Zasto samo Kineza...


Mislim da su kinezi ovde samo primer....i ovi drugi su ista priča
viola92 viola92 09:02 24.02.2013

Re: Alarmantno


Zasto samo Kineza...


Mislim da su kinezi ovde samo primer....i ovi drugi su ista priča


Da, samo primer. Ali neki Grinpis negde postoji, a ovde bas nista. Ne bi me cudilo da su sve sto imaju povuceno iz Zare dovukli naovamo.
ivana23 ivana23 12:14 24.02.2013

Re: Alarmantno

viola92
Zasto samo Kineza...
Mislim da su kinezi ovde samo primer....i ovi drugi su ista priča
Da, samo primer. Ali neki Grinpis negde postoji, a ovde bas nista. Ne bi me cudilo da su sve sto imaju povuceno iz Zare dovukli naovamo.


Ne pratis vesti, uprkos svim upozorenjima nijedan brend - nije nista povukao sa rafova svojih prodavnica bilo gde u svetu.

Imamo primer konstantnog trovanja sa plastikom u raznim formama. Najocitiji je
OVAJ. Da li se i dalje u svim zemljama koristi ta ambalaza?!

Dodatno: Koliko je opasan bisfenol A?
ivana23 ivana23 12:43 24.02.2013

Re: Alarmantno

Jedno je od pitanja koja se nameću u jeku afere s aflatoksinima jest koliko hrane (mesa, mlijeka, jaja, ribe itd), u ukupnoj proizvodnji, država ima obavezu uzorkovati i kontrolirati. Sudeći po onome na što smo se propisima obavezali EU – jako malo.

Evo kako se kontrolira kvaliteta hrane po europskim pravilima

loader loader 19:24 24.02.2013

Re: Alarmantno


Vesti iz komšiluka:

Hrvati od mleka prave biogorivo

StEtOc|nA StEtOc|nA 21:34 26.02.2013

Re: Alarmantno

viola92
Siguran sam da bi se prodavac i kupac lakše dogovorili da nema 'države'.


Pa jeste, mozda je doslo vreme da se samoorganizujemo oko svake stvari. Na primer, mene zanima kontrolise li ko one tone robe sto Kinezi slivaju u Srbiju? Ponekad se pronese glas da ne treba kupovati njihove igracke i tekstil jer su te boje kancerogene. Mozda je to samo trac ali nema vise one emisije "od traca do istine". Ima li igde podataka kako se ta roba kontrolise?


Mogu da ti kažem iz prve ruke kako to izgleda. Tvoje, moje i naravno zdravlje ostatka populacije košta oko 150-250 EUR u zavisnosti od isporučene količine robe. Pritom govorim o proizvodima koji direktno dolaze u kontakt sa hranom i koji podležu kontroli sanitarne inspekcije (recimo posuđe). Uvoznik je uglavnom primoran da plati "tarifu" jer po redovnoj proceduri treba da se vrši uzorkovanje, odnošenje u neku od sertifikovanih labaratorija, čekanje na analizu, slanje analize sanitarnoj inspekciji, i tek nakon toga donošenje dozvole za puštanje proizvoda u promet. Zbog opstrukcije i namernog odugovlačenja u samom sistemu kontrole, dolazi se u apsurdnu situaciju da onaj ko želi da radi po redovnoj proceduri bude kažnjen jer mu roba čeka u carinskom magacinu po mesec, dva, tri (tri meseca se meni jednom desilo i to krajem prošle godine, u jeku borbe protiv korupcije). Pritom se to odnosi na proizvode koji imaju uredne evropske sertifikate jer se uvoz vrši iz neke od zemalja EU (bez obzira na stvarno poreklo robe koje je za ove proizvode 90% Kina).

E sad razmisli da li u ovako fino doteranom sistemu može da prođe nešto što baš i ne ispunjava zdravstvene uslove

viola92 viola92 23:44 26.02.2013

Re: Alarmantno

Tvoje, moje i naravno zdravlje ostatka populacije košta oko 150-250 EUR


Katastrofa. Ali verujem da je to bas tako, platis i sve ide brze i ko te pita. I ovo sto je Ivana postavila za plastiku je porazavajuce. Kako se mi samo zavaravamo...

Ovih dana saznajem sve potpuno neverovatne stvari. Na mejl sam dobila tekst o mleku koji se zavrsava sledecim pasusom:

"KVALITET (RECIKLIRANOG) MLEKA
Za sve one koji jo piju (reciklirano), mleko ...
a da to I ne znaju !!!

Mleko sa proteklim rokom iz trgovina šalje natrag proizvođaču, koji ima zakonsko dopuštenje da ponovi proces pasterizacije na 190 C stepeni, te ga vrati natrag na tržište.
Prema zakonu, taj proces može se ponavljati pet puta.
Proizvođać je dužan objaviti koliko puta je ponovio ovaj proces i on ga obično objavi ali na svoj način znajući da niko ne pita da li je mleko prerađivano više puta.
Tajna je napisana na dnu kartonske kutije, sitnim brojevima.

Pretpostavimo da je napisani broj 123456, nedostajući broj označava koliko je puta mleko bilo reciklirano.
Recimo npr. 123 56, broj 4 nedostaje - to znači da je tom mleku 4 puta protekao rok trajanja i da je toliko puta bilo ponovo prekuvano.
To nije sve, jer u paketu sa 12 tetrapaka, nekim pakovanjima nedostaju brojevi, a drugima ne.
Ipak to znači da je cela ta pošiljka tretirana jednako.
Na taj se način firme dobro bogate i to tako što recikliraju i ponovo prodaju više puta prerađivano pokvareno mleko."

Da li je ovo stvarno istina, zna li ko? Pocela sam da proveravam po prodavnicama i ti brojevi zaista postoje na dnu tetrapaka (ne svih) i uglavnom su nedostajuci brojevi 4 ili 5. Ista stvar je i sa sokovima, cak onaj koji najcesce kupujem nema broj 4. Znaci li to da je 4 puta vracan iz prodavnica, prokuvavan i ponovo pakovan? Koliko li je onda godina taj sok star?
ivana23 ivana23 10:37 27.02.2013

Re: Alarmantno

viola92


"KVALITET (RECIKLIRANOG) MLEKA
Za sve one koji jo piju (reciklirano), mleko ...
a da to I ne znaju !!!

Mleko sa proteklim rokom iz trgovina šalje natrag proizvođaču, koji ima zakonsko dopuštenje da ponovi proces pasterizacije na 190 C stepeni, te ga vrati natrag na tržište.
Prema zakonu, taj proces može se ponavljati pet puta.
Proizvođać je dužan objaviti koliko puta je ponovio ovaj proces i on ga obično objavi ali na svoj način znajući da niko ne pita da li je mleko prerađivano više puta.
Tajna je napisana na dnu kartonske kutije, sitnim brojevima.

Pretpostavimo da je napisani broj 123456, nedostajući broj označava koliko je puta mleko bilo reciklirano.
Recimo npr. 123 56, broj 4 nedostaje - to znači da je tom mleku 4 puta protekao rok trajanja i da je toliko puta bilo ponovo prekuvano.
To nije sve, jer u paketu sa 12 tetrapaka, nekim pakovanjima nedostaju brojevi, a drugima ne.
Ipak to znači da je cela ta pošiljka tretirana jednako.
Na taj se način firme dobro bogate i to tako što recikliraju i ponovo prodaju više puta prerađivano pokvareno mleko."

Da li je ovo stvarno istina, zna li ko? Pocela sam da proveravam po prodavnicama i ti brojevi zaista postoje na dnu tetrapaka (ne svih) i uglavnom su nedostajuci brojevi 4 ili 5. Ista stvar je i sa sokovima, cak onaj koji najcesce kupujem nema broj 4. Znaci li to da je 4 puta vracan iz prodavnica, prokuvavan i ponovo pakovan? Koliko li je onda godina taj sok star?



Viola, veoma vrzo i lako sam dosla do odgovora za te brojeve na dnu tetrapaka:

Značenje brojeva na dnu paketa - link

Volela bih kada bi neko (taj koji ti je bez imalo sumnje u istinitost prosledio taj mejl) naveo link - koji je zakon regulisao pitanje recikliranja mleka jer navodi: Prema zakonu, taj proces može se ponavljati pet puta.

Zdravlju vise moze da steti stres i zivot proveden u sumnji za sve i svasta, nego popiti casu mleka...
viola92 viola92 12:56 27.02.2013

Re: Alarmantno

Zdravlju vise moze da steti stres i zivot proveden u sumnji za sve i svasta, nego popiti casu mleka...


Hvala ti Ivana, zato sam i pitala da li je istina, zvucalo je sumanuto. Izgleda da sam pocela i gustera da se bojim
8c_competizione 8c_competizione 21:47 23.02.2013

Dzaba krecite ovde

mesto nam je na ulicama!
loader loader 21:48 23.02.2013

Jezici zli, a ljudi dobri




More, mleko je sve vreme bilo ispravno, bre,

nego je to samo još jedna skrivena kamera
u kojoj učestvuje cela Serbija

Dr M Dr M 23:02 23.02.2013

Pismo


Lepo pismo sa očekivanom sudbinom.

Boris Drenca Boris Drenca 23:19 23.02.2013

Re: Pismo

Ili što bi rekao onaj glasoviti sportski komentaror 'Jako i nikome'. To ja sebi laskam.
hajkula1 hajkula1 23:30 23.02.2013

Pogrešan naslov


Treba da ih probudimo.
Mada, uverena sam da im je centar u mozgu za savest i odgovornost zakržljao te spasa nema.

U stvari, trebalo bi mi da se što pre probudimo, da izaberemo najbolje (a svako od nas poznaje bar nekog pametnog, sposobnog, pristojnog, školovanog) i da ih ubedimo da prihvate odgovornost i angažuju se. Ovako, iste štetočine se smenjuju.

Mediji su zatvoreni za nove ljude, za pozitivne primere, zato smo žrtve negativne selekcije, biramo ono što je izloženo. Toga su ljudi svesni, zato se ne bune, jer se sve svodi na Kurtu i Murtu. Opet, granica trpljenja postoji, a većini običnih ljudi je pun nos i demokrata i naprednjaka i ostalih.

U vreme izbora, primetila sam da više nema političke ostrašćenosti. Prikupljaju potpise, lepe plakate i slično, jer primaju dnevnice, jer im je neko obećao posao i slično. Stranački program, ciljevi stranke - nisu pominjani.
Tako da sadašnja vlast i opozicija, ne treba da se uzdaju ni u članstvo, toliko su z.srali.
Za tajkunsku, gangstersku privatizaciju svi su krivi, (makar kao saučesnici).
Za zloupotrebu službenog položaja, takođe.
Za korupciju.
Za ponižavanjue građana.
...
Nači, očistimo Srbiju
arianna arianna 23:49 23.02.2013

Re: Pogrešan naslov

Nači, očistimo Srbiju


>>>očistiće oni nas
laziiprevare laziiprevare 00:58 24.02.2013

Re: Pogrešan naslov

trebalo bi mi da se što pre probudimo, da izaberemo najbolje


“ Narod je sluđen i opljačkan.Narod je osiromašen do bede, uzeli su nam svaku nadu.“



Koliki je dozvoljeni nivo aflatoksina u kontejneru ?



Ministarstva za rad i socijalnu politiku pokazala je da svaki deseti građanin u Srbiji živi sa manje od 8.544 dinara mesečno.Najugroženiji su stariji od 65 godina i deca.

hajkula1 hajkula1 02:19 24.02.2013

Re: Pogrešan naslov

ariana je dala link sledećeg teksta:


TROVANJE: Jedemo meso koje izaziva bolest ludih krava?!

Postoji sumnja da je mesno brašno koje je uvezao Veterinarski zavod Subotica, čiji je suvlasnik tajkun Milija Babović, završilo kao stočna hrana za svinje, što može da bude opasno za ljude

BEOGRAD - Pomrećemo?! Zbog loše kontrole uvoza mesnog brašna postoji mogućnost da su ljudi u Srbiji godinama jeli meso zaraženo prionima koji izazivaju bolest ludih krava! Kako Kurir saznaje, Veterinarski zavod Subotica (VZS), koji posluje u sastavu „Viktorija grupe“, čiji je suvlasnik tajkun Milija Babović, uvezao je prošle godine 160 tona mesnog brašna iz Mađarske bez potvrde o poreklu.

Da bude još gore, postoji sumnja da je to mesno brašno VZS koristio za proizvodnju stočne hrane, što je u Srbiji zabranjeno od 2010...Kako je uvezeno otrovno brašno, ko je to odobrio i gde je završilo...šta su to prioni i kakvu štetu nanose ljudskom organizmu...pročitajte u štampanom izdanju Kurira u nedelju 24. februara...

Uvoz bez porekla odobrila je Republička veterinarska inspekcija sa Sanjom Čelebićanin na čelu, a ona nije htela da odgovara na pitanja Kurira.




djukastofitjuka djukastofitjuka 07:51 24.02.2013

A zasto nas ne bi trovali?

A zasto da nas Vlada S. ne truje? Sta, kao, nesto cemo uraditi? Sta, kao, mozemo da ih sprecimo?
Truju nas od pocetka nasih zivota.

Odnesite na analizu vodu iz srpskih reka, srpskih kanala ili jezera.
Odnesite na analizu vodu iz gradskih vodovoda, busenih vojvodjanskih bunara.
Puna je otrova, nastalih nasim cinjenjem i Vladinim necinjenjem.
Tako ce i ostati, sve dok je 100 evra njima vece i vaznije od 100 ljudskih glava.

A zasto nas ne bi trovali kada su u proslosti bar nekoliko puta u ovih 20-25 godina pokusali da nas eliminisu?
Zar nas nisu slali u ratove u Bosnu, Hrvatsku? Sta je bilo sa Kosovom, koliko su tamo ljudi u smrt oterali a koliko ocistili?

Sta je sa ubicama DBa, koliko su oni ljudi pobili? Sta je sa neodgovornim, bahatim i zivotinjskim ponasanjem u saobracaju koje odnosi stotine zivota godisnje? Da li o tome brinu?
Sta je sa kriminalom i potkupljenim sudstvom, koliko su oni postenih ljudi u smrt oterali? Sta je bilo nesposobnom policijom?
Sta je sa raspalim obrazovanjem? Sta je sa nasim odnosom prema manjinama?
Sta je bilo sa zdravstvom, gde nasa tradicionalna bahatost i neodgovornost ponovo odnosi ljudske zivote?

Recite mi SAMO JEDNU stvar koju srpska vlada radi dobro, u korist svih svojih gradjana. Samo jednu. Ne mozete da se setite?

Kada ce se sve to promeniti? Nikada. Znate zasto? Zato sto smo MI ta banda koja zagadjuje, MI smo ta vojska i policija koja je sejala smrt, MI smo taj DB, MI smo vozaci, MI smo ti koji mrze cigane i pedere, MI smo ta stoka koja radi u sudstvu, obrazovanju, zdravstvu.

Zasto bismo se MI menjali ako nema nikog da nas nauci kako treba i kazni ako radimo pogresno?

Na kraju krajeva, MI smo ta smrdljiva Vlada na koju sada toliko pizdimo.

Boris Drenca Boris Drenca 08:08 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

Recite mi SAMO JEDNU stvar koju srpska vlada radi dobro, u korist svih svojih gradjana. Samo jednu. Ne mozete da se setite?


Mogu....

Samo trenutak...

Ma to je očigledno...

Na vr' mi jezika.....

Ne mogu trenutno, rano je .... setiću se verovatno u onom trenutku kada sa reči 'država' sklonim navodnike.
viola92 viola92 09:22 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

MI smo ti


S vremena na vreme se ovo iznova provlaci kao neki usud, opravdanje, pomirljivost, ne znam ni sama sta.

A kad malo oko sebe pogledam ko smo to mi evo sta mogu da primetim: imam odlicne komsije, fine ljude, javljamo se, pomazemo se, rodjaci se posecuju, kumove ne mogu dovoljno da nahvalim, kolege genijalci, prijatelji svi normalni, niko nije stoka, niko od njih nije banda, svi zivimo u Srbiji.
I ovde na blogu primecujem i pametne i pristojne i dobre i osvescene koje i ne poznajem...

Svi klonemo duhom ali ne treba tako generalizovati.
arianna arianna 09:29 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

Na kraju krajeva, MI smo ta smrdljiva Vlada na koju sada toliko pizdimo.






Izvini, ali neće da može! Ne prihvatam tuđu neodgovornost kao svoju!!

Svaka štetočina ima svoje ime i prezime, baš kao i svaki koristan čovek.

Odgovornost kao i krivica su individualni i imaju počinioca, ime i prezime.

djukastofitjuka djukastofitjuka 11:20 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

viola92
MI smo ti

imam odlicne komsije, fine ljude, javljamo se, pomazemo se, rodjaci se posecuju, kumove ne mogu dovoljno da nahvalim, kolege genijalci, prijatelji svi normalni, niko nije stoka, niko od njih nije banda, svi zivimo u Srbiji.
I ovde na blogu primecujem i pametne i pristojne i dobre i osvescene koje i ne poznajem...



Pa to i kazem: svi smo super, svi smo do jaja. Svi smo fini ljudi, pristojan i normalan svet. Genijalci.
A oko nas mrznja, smece, otrovi, rasisti, mrtvaci, silovani, pretuceni, osramoceni, ponizeni.

Da Vam kazem nesto o tim finim ljudima, srpskim domacinima.

Jedan od njih je primetio da mu je kukuruz nesto plesnjiv. Znao je covek sve o aflatoksinu ali sta ga briga: nesto od tog kukuruza ce da pomesa sa proslogodisnjim, nesto ce da proda ovom drugom finom coveku koji izvozi kukuruz u EU a nesto ce dati zivotinjama da pojedu. Nece valjda da ga unisti, nije blesav. Lova na prvom mestu.

Sledeci fini covek je preuzeo taj kukuruz i pokusao da ga izveze u EU.

Trideset treci fini covek, srpski domacin, je propustio da prekontrolise uzorke koje je uzeo ili je precutao alarmantne rezultate laboratorijske analize. Sta ga briga. Nije mu prvi put, nema sanse da bude ikakvih posledica za njega. Zarada je mnogo bitnija.

Pedeset drugi fini covek je nakon njega izjavio da je sav kukuruz prekontrolisan i da je "samo 7% zarazeno". Njemu je to malo, nista, zasto bi se od toga pravila frka?

Sedamdeset cetvrti fini covek, divan, genijalac, tim je kukuruzom nahranio svoje krave. Znao je da ce to dovesti do sranja sa aflatoksinom u mleku ali je dobro pretpostavio da u njegovoj mlekari niko (sedamdeset peti fini srpski domacin) to ne kontrolise. Pa nece valjda to mleko da unisti, nije blesav. Kinta, pre svega.

Osamdeset sesti fini covek je pustio to mleko u prodaju, ne hajuci mnogo za zdravlje onih koji ga kupuju i konzumiraju. Bas ga briga. Na kraju krajeva, to rade i u svim drugim mlekarama, zasto bi njegova sad pravila frku samoj sebi?? Daj da uzmemo pare. Ako neko bude srao reci cemo da su to neprijatelji srpskog seljaka i GMO lobisti. Izdajice i neprijatelji srpskog naroda, u celini.

Devedeset i sedmi fini covek je izjavio da je sve apsolutno bezbedno. Par dana nakon toga je rekao da je neko mleko povuceno iz radnji, uprkos tome sto je bilo savrseno bezbedno. Sledeceg dana je izjavio da ce, zapravo, od iduce nedelje svo mleko biti savrseno bezbedno. Pri tome, insistira na mleku da ga neko ne bi slucajno priupitao za mlecne proizvode, proizvode koje sadrze mleko, meso, mesne preradjevine. Tamo je ionako sve ok.

Devedeset i deveti fini covek (srpski domacin, ljubitelj i strasni kolekcionar vina, patriota i divan covek) izjavljuje danas kako ce neko odgovarati za sve sto se desilo. Pri tome ne misli na sebe, niti na 97.finog coveka, niti na fine ljude, srpske domacine, sa brojevima 1-96.

Svi ovi ljudi su normalni, kulturni, fini a kumovi nemaju dovoljno reci da ih nahvale. Svi su genijalci, posecuju se, odlicne su komsije, svi normalni, niko nije stoka.

Bas poput ljudi iz Vaseg okruzenja.
hajkula1 hajkula1 11:57 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?


Mi smo...



Ne. Nije ta;no. Nisam u tom skupu.
Krivci imaju svoje ime i prezime.
Ne mogu da ne pitam, iz koje si NVO?

djukastofitjuka djukastofitjuka 12:13 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

hajkula1

Mi smo...



Ne. Nije ta;no. Nisam u tom skupu.
Krivci imaju svoje ime i prezime.
Ne mogu da ne pitam, iz koje si NVO?



Po ovom tvom pitanju se moze videti da ti bas jesi u tom skupu.
viola92 viola92 13:09 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

Da Vam kazem nesto o tim finim ljudima, srpskim domacinima.


Pa dobro, ti si izneo misljenje o ljudima na svoj nacin ja na svoj. Tebi su ocigledno svi kreteni samo maskirani, ja mislim da kretena ima ali da nisu svi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:50 24.02.2013

Re: A zasto nas ne bi trovali?

A oko nas mrznja, smece, otrovi, rasisti, mrtvaci, silovani, pretuceni, osramoceni, ponizeni.


Najpre pomislih da pričaš o celokupnom ljudskom rodu, ali shvatih o kome pričaš kad pročitah ovo

Da Vam kazem nesto o tim finim ljudima, srpskim domacinima.


Kad se to pročita sve se shvati.
Kraja Kraja 11:16 24.02.2013

...uspavanka i nocna mora...

...mi se davimo u politickim govnima..
...dopustamo da par politikanata pitanje zivota i smrti relativizuje prebacivanjem na teren politicke hajke...
...zauzimamo strane i mi i zaoboravljamo kako je sve pocelo...
...uporno nam ponavljaju da ce neko "platiti" za uzbunjivanje i laganje nacije, a nikako da odgovore na jednostavno pitanje o sudbini vracenog kukuruza iz italije...
...ni ne haju za cinjenice da se u svim bivsim republikama registruje povecanje koncentracije aflatoxina u mleku i da se mleko povlaci...
...saznali smo da postoje referentne i nereferentne laboratorije, zvanicne i nezvanicne, verujuce i neverujuce, samo nismo saznali ciji se rezultati priznaju, a ciji ne...kako je neko ciji rezultati ne vaze dobio papir da radi taj posao...???
...da li funkcionisu na principu proceniteljskih kuca, kojima kazes kakav ti izvestaj treba, platis i dobijes, gle, bas takav...da secamo se nis-a...
...i ovako mogu do sutra...

...moram da skrenem paznju na detalj koji sam citao u hrvatskoj stampi...
...proizvodjaci mleka (seljaci) se cude zasto se povlaci dugotrajno mleko, kad se ZNA da se ono proizvodi od UVOZNOG mleka u PRAHU...
...zatecen sam...
...nisam znao da se to zna...
...sta se o tome zna kod nas...???
milivoje_bg milivoje_bg 22:53 24.02.2013

Да су ови данашњи бисерни ...

... то видимо.
Да су ови претходни (жути) радили било што корисно за друштво и државу --- видели смо !
Успут --- само нека се кољу међусобно, а ми ћемо да навијамо.
Boris Drenca Boris Drenca 14:16 25.02.2013

Re: Да су ови данашњи бисерни ...

само нека се кољу међусобно, а ми ћемо да навијамо.


Da 'kop' najžešćih navijača bude na onkologiji. Ja bih ipak da oni očiste otrove iz hrane a ko će da bude na vlasti sasvim mi je nebitno.
milisav68 milisav68 11:19 26.02.2013

Re: Да су ови данашњи бисерни ...

Boris Drenca
Da 'kop' najžešćih navijača bude na onkologiji. Ja bih ipak da oni očiste otrove iz hrane a ko će da bude na vlasti sasvim mi je nebitno.

Испоставило се да није небитно, док је ДС био на власти онда се нисмо тровали, а сад одједанпут....
Evropska unija je od 2009. godine uložila oko pet miliona evra u novu referentnu laboratoriju za ispitivanje hrane u Beogradu, koja nikad nije proradila. Kako saznaje „Blic“, iz budžeta EU samo u opremu trebalo je da bude investirano tri miliona evra, ali je donacija obustavljena nakon isporučene tri tranše jer se ne zna gde je oprema završila. Bivši ministar tvrdi da je oprema u zgradi.

Umesto da Srbija bezbednost mleka i ostalih životnih namirnica analizira u svojoj Nacionalnoj referentnoj laboratoriji u Zemun polju, koja je pompezno otvorena 2009. godine, uzorci se šalju u Holandiju ili na privatne institute u zemlji. Saša Dragin, bivši ministar poljoprivrede, pre tri i po godine otvorio je laboratoriju za mikrobiološka i imunoenzimska ispitivanja, koja nikad nije proradila.

Prema našim saznanjima, EU je samo u rekonstrukciju kompleksa uložila četiri miliona evra i još milion u opremu, koja je trebalo da bude dopremljena u šest tranši u ukupnoj vrednosti od tri miliona. Međutim, nakon tri isporuke EK je odlučila da donaciju obustavi jer oprema nije instalirana i kadrovi nisu zaposleni. EU je obezbedila i obuku za zaposlene, ali je i ona prekinuta jer se ispostavilo da oni uopšte nisu na tim radnim mestima. Kako kaže izvor „Blica“, u 2011. na platnom spisku tog instituta bilo je 120 ljudi.


Blic
freehand freehand 11:34 26.02.2013

Re: Да су ови данашњи бисерни ...

Испоставило се да није небитно, док је ДС био на власти онда се нисмо тровали, а сад одједанпут....

U momentu kad imaš akutnu situaciju - misliš da je to najbitnije, Milisave? Stranačko nadjebavanje?
Nije bitno što te ministar i ekipa bezočno lažu, na tome insistiraju, zamenjuju teze i pričaju o neprijateljima a u isto vreme povlače mleko iz prodavnica i zatvaraju mlekare?
Evo na vestima i Crnogorci se, pored Bosanaca i Hrvata uključili u harangu DS!

Brate Milisave - pa bar si ti razuman čovek, dokle ide ta priča sa strančarenjem?!
milisav68 milisav68 12:43 26.02.2013

Re: Да су ови данашњи бисерни ...

freehand

U momentu kad imaš akutnu situaciju - misliš da je to najbitnije, Milisave? Stranačko nadjebavanje?

Па шта би друго било?

Каква акутна ситуација, то што је померена граница за једну децималу (ЕУ стандарди) и добијене паре да се направи национална лабораторија, а паре се потрошиле за јахту...
Nije bitno što te ministar i ekipa bezočno lažu, na tome insistiraju, zamenjuju teze i pričaju o neprijateljima a u isto vreme povlače mleko iz prodavnica i zatvaraju mlekare?

Мени није битно, јер лажу и једни и други, сад само испливава ђубре на површину.

Ко је највећи извозник кукуруза?
freehand freehand 12:51 26.02.2013

Re: Да су ови данашњи бисерни ...

а паре се потрошиле за јахту...

Na koju jahtu?

U stvari - nema veze.
Pare otišle na jahtu, ok.
milisav68 milisav68 14:03 26.02.2013

Re: Да су ови данашњи бисерни ...

freehand
а паре се потрошиле за јахту...

Na koju jahtu?

U stvari - nema veze.
Pare otišle na jahtu, ok.

Ма није битна јахта, битно је да је национална лабораторија отворена, а да никада није прорадила, и да сада имамо гомилу приватних, које могу да послуже у политичкој каљузи.

Резултати јесу забрињавајући, али нису алармантни јер су далеко испод стандарда који је важио до првог јануара 2011. године.

Јешић се није бринуо шта моје дете пије од 2006. иако је и тада било буђавог кукуруза у околним земљама и увозио се као јефтинији, а наш продавао као скупљи.

Највећи трговац кукурузом у Србији је МК група, која је већ ухваћена у муљавини са шећером, и ја сад треба више да верујем Јешићу него Кнежевићу, који је успут у то време био у ДС-у (као и Костић).

Не верујем никоме, већ читам шта каже струка и на основу тога извлачим закључке (исто као кад је била галама око свињског грипа, па нам је министар претио да морамо да потпишемо изјаву да нећемо да примимо вакцину, а председник се вакцинисо пред камерама).

А ево сад читам по новинама, како су отпустили ветеринарског инспектора (2011), зато што је указивао на неисправно увезено месо.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana