Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Planeta

Break the chain: Plesom protiv nasilja nad ženama

myredneckself RSS / 30.01.2013. u 15:38

 Aktivisti, pisci, mislioci, slavne zvezde, žene i ljudi  okupiće se 14.2.2013. širom sveta da osude,  i zahtevaju prestanak nasilja nad ženama. I Beograd postaje deo "One Billion Rising" revolucije, pod sloganom "Protestuj, igraj, ustani!", jer će se 14.2.2013. u 14h pridružiti borbi protiv sramnog nasilja nad ženama, i zahtevati da ono prestane odmah, simbolično, zajedničkom igrom (plesom)  kao u svim drugim delovima sveta, od Afganistana do Australije, od SAD do Perua, od Južne Afrike do Velike Britanije.

"Dancing insists we take up space. It has no set direction but we go there together. It's dangerous, joyous, sexual, holy, disruptive. It breaks the rules. It can happen anywhere at anytime with anyone and everyone. It's free. No corporation can control it. It joins us and pushes us to go further. It's contagious and it spreads quickly. It's of the body. It's transcendent." - rekla je Eve Ensler, koja je aktivno učestvovala u ustanovljavanju V-day, pre 15 godina.

Mito, 'oćeš ti mene još tući, il' da se ja češljam? - Ovu  stravičnu, skoro nestvarnu rečenicu izgovorila je jedna žena, u drugoj polovini dvadesetog veka, tu, blizu, oko nas, u jednom bačkom selu. Da nije tragično, bilo bi smešno, prosto je neverovatno. O ovoj ženi, i o tome šta se dešavalo kod nas, u komšiluku, pričala je još moja predobra baba, nama unukama za nauk, oprez i  zavet, da se zlo i nasilje nikad neće trpeti. Ali, nasilje se odvija i dalje nesmanjenom žestinom, kao dokaz velike sramote i beščašća.

Nasilnici neće sami od sebe prestati da čine nasilje. Pogotovo ako ste  saučesnica u tom zlodelu, ćuteći, ili postavljajući ovakva pitanja kao ovo gore, sviknuti na bol. Ništa ne vredi, dok ona nad kojom se nasilje vrši, žrtva nasilnika ne kaže - Ne! Dosta je bilo!

----------------------------------------------------------------------------------
Mama, please tell me...

Mama, are girls born bad?

Mama, what is the meaning of a loose woman?
Does that mean there are loose men as well?

Mama, do you have boy sluts in this world?
Does that mean that only girls are bad?

Mama, why did Jimmy call John a cunt?
Is John a girl?

Mama, why does a girl always have to be thin to be pretty?
Has God given boys an exempt card?

Mama, why do you call her a bitch?
Are all female dogs bad?

Mama, why do big men call women chick? Or babe?
Are all women younger than men?

Mama what is gender equality?
Does it mean I have to be like a boy?

Mama, is God a boy’s name?

Mama, are girls born bad?

Mama, are you proud to be a girl?


Heshani Sothiraj Eddleston,
Sri Lanka (Heshani je sada u Edinburgu)

 

Iz nekog razloga ne mogu da postavim klipove, (majstor Mileee!?),  pa evo linkova:

One Billion Rising

Break the chain

 



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 15:38 30.01.2013

...

myredneckself myredneckself 15:47 30.01.2013

Re: ...

reanimator

kukusigameni kukusigameni 15:41 30.01.2013

Brake the chain

Draga MRNS, čestitam ti autorsku opciju.
myredneckself myredneckself 15:45 30.01.2013

Re: Brake the chain

kukusigameni
Draga MRNS, čestitam ti autorsku opciju.

Kakvu autorsku, imam je odavno?

kukusigameni kukusigameni 15:46 30.01.2013

Re: Brake the chain

myredneckself
kukusigameni
Draga MRNS, čestitam ti autorsku opciju.

Kakvu autorsku, imam je odavno?


Božeeee, al se ti primaš?!!
gordanac gordanac 15:57 30.01.2013

dobar post

Hvala ti za "deljenje & širenje" vesti i informacija o događaju.
Organizuje se i kod nas, priključujemo se svetskim gradovima u kojima se 14.februara "protestvuje, ustaje, pleše", evo još nekih informacija na ovom linku:

"Protestvuj, igraj, ustani!" Centar EB i CMV
A ja ću, umesto sopstvenog komentara preneti tekst koji sam napisala za njihov blog:

Ljudi i nasilje

Nasilna smo bića, izgleda, a pravimo se da nismo.

Istorija ljudske civilizacije ume da izgleda samo kao istorija nasilja, nasilja jednih naroda nad drugima, nasilja jedne društvene grupe nad drugom, nasilja moćnih nad potlačenima, nasilja jakih nad slabima, ljudskog nasilja nad prirodom od koje i u kojoj živimo. Ljudska civilizacija kao duga i neprekidna istorija nasilja koje se, čitajući istorijsku građu, tumačeći arheološke artefakte, slušajući legende i mitove, može meriti brojem nasilno mrtvih, brojem onih koji ceo život provedu kao nasilnici i njihove žrtve, može se meriti vrstama uništenja ljudi kao i neprekidnom pričom koja uz nasilje teče, a kojom se svako ili bilo koje nasilje – pokušava opravdati, kojom se svakom nasilju pokušava dodati razlog i potreba.

A lista koja bi sadržala opravdanja i potrebu za nasiljem je potpuno prazna, bila i ostala, nijedno slovo kojim bi napisali reči opravdanja za počinjeno nasilje nije uspelo da se utisne na tu listu i time napravi bilo kakve reči kojima bi se bilo koje i bilo kakvo nasilje moglo – opravdati.Nasilje vrši onaj ko je fizički jači, onaj ko ima moć, onaj „kome se može“. I isti taj pokušava to nasilje i da opravda, ako ga uopšte iko i zapita „a, zašto, pobogu!?“. I nikada ne uspeva, ali to spiralu nasilja – ne zaustavlja.

Postoji jedna vrsta nasilja koje tokom hiljada godina nije menjalo oblike, jedna vrsta nasilja koja se mnogom članu ljudskog roda „podrazumevala“ i još uvek se „podrazumeva“.

Nasilje nad ženom.

Nasilje nad istom onom ženom kojoj muškarci pevaju pesme, o kojoj stvaraju najlepša umetnička dela, koju pokušavaju da osvoje, o kojoj će „na rečima“ čeznuti, prelepo je opisivati i mahom – ćutati o nasilju nad njom, očitom, svakodnevnom, stalnom.

Svako ćutanje o nasilju je saučesništvo i tiha, strahom izazvana, ali čvrsta podrška nasilju i nasilniku. Ćutanjem se nasilje hrani, kao što se svaka nekontrolisana moć silnika hrani strahom svoje žrtve. I nikada nije bilo i nikada neće biti da nasilnik, sam od sebe i zato što je razumeo da je nasilje koje nekom čini nepravda i patnja, da zato nasilnik sam prekida sa nasiljem. To „NE!“ nasilju mora da izgovori žrtva, objekt i predmet nasilja, mora da izgovori ona koja i sama ume da poveruje da je prosto sudbina ženskog života da neki deo tog života (ili život ceo) traje u nasilju.



A svako od nas ljudi, bili žena ili muškarac, ima pravo na život bez nasilja.

Kako se izboriti sa nasiljem? Kako svoje pravo da se živi bez batina, šamara, udaraca i pretnji učiniti ostvarivim? Kako okruniti predrasude da to nasilje „žene izmišljaju“ da „i one vrše nasilje“, da u nasilju žive samo siromašni i marginalni, da je cela tema nasilja „podmetnuta“ kao deo neke velike zavere protiv muškaraca? Kako pomoći žrtvi da stekne samopoštovanje, da ne krivi sebe za nasilje koje trpi, da ne pita sebe „gde sam pogrešila?“, da prestane da smatra da uopšte postoji bilo šta čime bi se „batine mogle zaslužiti“?

Kako do života bez nasilja na koje se ima pravo, uprkos dugoj listi nasilnih događaja i običaja iz istorije ljudske civilizacije? Kako objasniti i nasilniku da ni njegov život nema kvalitet zato što smatra da mu je dopušteno da nasilje čini? Kako smanjiti ukupnu volju za nasiljem u društvu?

Kako učiniti nešto, bilo šta, da se spasi bar jedan ženski život od nekoliko desetina koje godišnje smrtno stradaju u Srbiji, kako sprečiti polomljenu ruku, masnice, povrede oka, uva, prstiju? Kako smanjiti nesreću koju nasilje proizvodi?

Prvo
– nijedno nasilje NIJE privatna stvar bilo koga, SVAKO nasilje je odgovornost zajednice u kojoj žive i nasilnik i žrtva. Ne postoji „privatnost“ nasilja, nasilje o kojem ćutimo u našoj zajednici opisuje tom ćutnjom najstrašnije osobine te zajednice, pa i nas u njoj, činili nasilje ili ne bili žrtve ili ne, to je ono nasilje o kojem sve svi znamo, ali se pravimo da ga „ne vidmo“.

Drugo – ukidanje „privatnosti“ porodičnog nasilja i nasilja nad ženama obavezuje na regulacije, na zakone i propise kojima se, pretnjom zatvorskih kazni, ZABRANJUJE ponašanje zasnovano na ideji da je nasilje nad ženom u redu i prihvatljivo, na predrasudi da je žena svojina i roba. Žena je osoba, s pravima, jednakim i istim kao i muškarac i ima pravo na zakonsku zaštitu od nasilja.

Treće – govoriti o nasilju, objašnjavati nasilje, pričati o tome da ne postoji opravdanje za nasilje, smanjivati predrasude, ohrabrivati žrtve nasilja, pomagati im, pomagati i nasilniku da se oslobodi svoje „volje za nasiljem“, obrazovati protiv nasilja, promovisati da je moguće živeti i bez nasilja i da je takav život zajedničko dobro ili (zašto da ne) – plesati protiv nasilja, igrati protiv nasilja., kako se to čini u dugogodišnjoj kampanji početoj pre 15 godina pozivom da se organizuju događaji na kojima plešemo, igramo i tako, bez nasilja, upozoravamo i podsećamo na strahote nasilja nad ženom.

Ideja „Igrom protiv nasilja“ je pretvorena u događaj „protestvuj, igraj, ustani!“ kojom ko god to želi može 14. Februara da se plesom pridruži zahtevu za životom bez nasilja, da bude Aska pred vukom nasilja koja pleše i igra – za život.

Aska iz priče Ive Andrića „Aska i vuk“ je ovčica koja je preživela, zahvaljujući svojoj igri, jer nije imala ništa drugo čime bi se odbranila od vuka sem plesa kojim bi dozvala čobane koji mogu ukloniti vuka, nije smislila ništa drugo osim „NE!“ za smrt koje je pretvorila u „DA!“ za život svojim magičnim plesom.

Zato je zaplesati 14.februara, gde god da se nalazimo, radosna igra ne samo za svoj život, već za bilo koji ženski život bilo gde na planeti, da ne bude ugašen nasiljem za koje nasilnik misli da je prirodno i da je opravdano. Jer – nije.

Recimo to „NE!“ nasilju - igrom, slobodnom. Nasilje se ničeg ne boji tako strašno kao što se boji životne radosti, volje za slobodom i snage kojom se patnja pretvara u osmeh, u dobru volju, u poruku „vidi me! ne bojim se nasilja, plešem za život bez nasilja“.

Pleši i ti sa mnom.

myredneckself myredneckself 16:04 30.01.2013

Re: dobar post

gordanac
Pleši i ti sa mnom.

Ooo, dobro mi došla gordanac, long time no see.
Ja bih sigurno plesala da je događaj kod nas u NS, veruj mi. Ali, ko zna? Volim ja da plešem.
gordanac gordanac 17:10 30.01.2013

:)

myredneckself
gordanac
Pleši i ti sa mnom.

Ooo, dobro mi došla gordanac, long time no see.
Ja bih sigurno plesala da je događaj kod nas u NS, veruj mi. Ali, ko zna? Volim ja da plešem.

:)
mislim i da je ideja i da se "pleše gde se zatekneš", uz igru koja je organizovana ... samo malko zaplešeš, s muzikom ili bez nje, ne mari

myredneckself myredneckself 17:37 30.01.2013

Re: :)

gordanac
myredneckself
gordanac
Pleši i ti sa mnom.

Ooo, dobro mi došla gordanac, long time no see.
Ja bih sigurno plesala da je događaj kod nas u NS, veruj mi. Ali, ko zna? Volim ja da plešem.

:)
mislim i da je ideja i da se "pleše gde se zatekneš", uz igru koja je organizovana ... samo malko zaplešeš, s muzikom ili bez nje, ne mari


Aha, misliš onaj fazon kao kad je dan grljenja?! To je bilo super u NS.
Lepo igra vojcica

Edit:
Kako je lepo ovo tvoje poređenje sa Askom.
Ponekad kad naiđu neke teške, burne vode, kad se uplašim i pomislim da ništa više ne mogu, i ne znam... pitam se od kud snaga, i umeće da isplivam.
Kazezoze Kazezoze 17:57 30.01.2013

Re: :)

mislim i da je ideja i da se "pleše gde se zatekneš", uz igru koja je organizovana ... samo malko zaplešeš, s muzikom ili bez nje, ne mari

misliš ono: "opa balkan style"

dragan7557 dragan7557 21:03 30.01.2013

Re: dobar post

gordanac:
Nasilje se ničeg ne boji tako strašno kao što se boji životne radosti, volje za slobodom i snage kojom se patnja pretvara u osmeh, u dobru volju, u poruku „vidi me! ne bojim se nasilja, plešem za život bez nasilja“.

Nasilje gospo se plaši jedino još većeg nasilja, ova hrišćansaka mudrost do sada kroz vekove nije pružila ama baš ni jednu potvrdu tvog stava.

Mada ne smeta da kad ti neko raspali šamarčinu da okreneš drugi obraz.

cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:56 30.01.2013

Re: dobar post

myredneckself myredneckself 22:18 30.01.2013

Re: dobar post

Jelica Greganović

Jelice, slika kao i obično govori više od reči.
myredneckself myredneckself 22:35 30.01.2013

Re: dobar post

cerski
Nasilje gospo se plaši jedino još većeg nasilja...

Iako se komentar ne odnosi na mene, da kažem -

Veće nasilje za nasilnika je zatvor. Strog i dug, dok ne razmisli, dok se ne sabere (ako može), ili se ne izleči.

Teško da bih ja okrenula drugi obraz.
freehand freehand 16:49 30.01.2013

protiv nasilja

nad ženama gazeći im po žuljevima i kurjim očima!

Tako to rade pravi muškarci.

Inače - ua nasilje nad ženama! (nad Mitom je ok)
myredneckself myredneckself 17:49 30.01.2013

Re: protiv nasilja

freehand
nad ženama gazeći im po žuljevima i kurjim očima!

Tako to rade pravi muškarci.

Inače - ua nasilje nad ženama! (nad Mitom je ok)

Mitu je trebalo odavno u negve, o srama!
predatortz predatortz 18:49 30.01.2013

Subjektivni osećaj

Izvini domaćice, ali kad čitam ovakve tekstove imam osećaj kao da me neko zajebava...
Plesom protiv ovoga, vožnjom bicikla protiv onoga, grljenjem, gašenjem sijalica protiv....

I,šta?

Žene su i dalje bijene, deca svud po svetu umiru zbog nedostatka hrane,lekova,pitke vode, ratovi se i dalje vode...

Šta to rešava?
Skreće pažnju na poblem. Ok. I šta biva posle tog skretanja pažnje?

Sem što se grupa nekih marketing stručnjaka, manipulatora masama, smeje svima udobno zavaljena u svoje fotelje?

Sem što neka Madona , Angelina,... skupo naplate što svoje 'politički korektno' dupe prošetaju 'manifestacijom' ?
myredneckself myredneckself 19:15 30.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

predatortz
...ali kad čitam ovakve tekstove imam osećaj kao da me neko zajebava...

Nije mi bila namera da to radim ikome, pa ni tebi. Saznala sam za događaj, i obavestila blogozajednicu.
Mora se sve probati.
Možda će događaj, performans, kako hoćeš, bar malo razdrmati učmale svesti i savesti, kao neka vrsta "pojačivača zvuka", eskalirati jače, mic po mic, pa ako se i mali broj žena odvaži da prekine zlo, i kaže "ne, ne može više", biće bolje nego danas.
predatortz predatortz 19:22 30.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

Nije mi bila namera da to radim ikome, pa ni tebi


Nisam tebi ni spočitavao, mislio sam na svetske dane ovoga i onoga

Sem što su besmisleni, neke koristi od njih ne vidim.

A, što se nasilja tiče, stvari lagano idu na bolje...
Koliko znam, sve više žena se odlučuje da ga prijavljuje, a to je suština cele priče.
Smatram da naše zakonodavstvo treba da ide u pravcu što strožeg sankcionisanja, naročito višestrukih povratnika.

Pošto je najveći problem ekonomska zavisnost žena o takve bilmeze, odnosno nemogućnost da se samostalno izdržavaju pa su prinuđene da trpe majmuna koji ih zlostavlja, akcenat treba staviti na mogućnost oduzimanja imovine nasilniku u korist žene i dece. Pa kad jedan bilmez izleti iz kuće i dobije zabranu prilaska, mnogi bilmezi će da se obuzdaju...
gordanac gordanac 19:43 30.01.2013

Subjektivni osećaj

predatortz
Nije mi bila namera da to radim ikome, pa ni tebi


Nisam tebi ni spočitavao, mislio sam na svetske dane ovoga i onoga

Sem što su besmisleni, neke koristi od njih ne vidim.

A, što se nasilja tiče, stvari lagano idu na bolje...
Koliko znam, sve više žena se odlučuje da ga prijavljuje, a to je suština cele priče.
Smatram da naše zakonodavstvo treba da ide u pravcu što strožeg sankcionisanja, naročito višestrukih povratnika.

Pošto je najveći problem ekonomska zavisnost žena o takve bilmeze, odnosno nemogućnost da se samostalno izdržavaju pa su prinuđene da trpe majmuna koji ih zlostavlja, akcenat treba staviti na mogućnost oduzimanja imovine nasilniku u korist žene i dece. Pa kad jedan bilmez izleti iz kuće i dobije zabranu prilaska, mnogi bilmezi će da se obuzdaju...


U zakonu postoji odredba kojom je moguće zabraniti pristup nasilniku (bez obzira da li je počinilac nasilja žena ili muškarac, porodično nasilje je u pitanju) bez obzira na to ko je formalni vlasnik nekretnine.
Složila bih se sa procenom da ponešto i pomalo "lagano ide na bolje", suviše sporo za mnoge ...
A jedna od posledica ovakvih "manifestacija igre" je upravo veći broj žena koji započinje borbu za zakonsku zaštitu ili se odlučuje da prijavi nasilnika ako živi u društvu u kojem mehanizmi zakonske zaštite već postoje.
antioksidant antioksidant 20:51 30.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

pa ako se i mali broj žena odvaži da prekine zlo, i kaže "ne, ne može više", biće bolje nego danas.

сумњам да ће плес било којој жртви насиља помоћи
ту момаже изградња мреже која би прихватала жртве које беже из очаја
неко да храни децу, место да се спава, посао...
а заплешимо у сваком случају, поента је анимирати оне који могу да праве ти мрежу мало да се похвале а они који могу то да плате да се сете да би могли...
myredneckself myredneckself 21:42 30.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

antioksidant
сумњам да ће плес било којој жртви насиља помоћи
ту момаже изградња мреже која би прихватала жртве које беже из очаја...

Misliš, what a dreamer I am?
Dobro si kazao ovo drugo, ao.
loader loader 01:30 31.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

Polako se izgrađuju mehanizmi, načini...
Mislite da sada u malom mozgu nasilnika, pre nego što će krenuti da batina ženu, ne stoji i mala bojazan da bi iste večeri ili ujutro ona mogla da okrene broj i prijavi ga...? I to je nešto, i sve više će biti nešto. Što se više o tome govori, i što se ljudi više edukuju da na bilo koji način doprinesu da slučajevi nasilja ne ostanu skriveni - to će se situacija više popravljati. Radi se o nijansama, ali, nijansu po nijansu...
Možda sam ja previše optimističan i vidim ono što bih želeo da vidim, no, ostavimo mogućnost da se stvari zaista pomalo popravljaju. Uostalom, ako se ne čini ništa, sigurno se neće popraviti. Ovako, barem imamo to Možda.
Domaćice:
myredneckself myredneckself 03:48 31.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

loader
no, ostavimo mogućnost da se stvari zaista pomalo popravljaju. Uostalom, ako se ne čini ništa, sigurno se neće popraviti. Ovako, barem imamo to Možda.

Mnogi mnogo sumnjaju, a vi i ja smo drimeri, imamo san, i "možda".
Biljana 77 Biljana 77 10:26 31.01.2013

Re: Subjektivni osećaj

Pošto je najveći problem ekonomska zavisnost žena o takve bilmeze, odnosno nemogućnost da se samostalno izdržavaju pa su prinuđene da trpe majmuna koji ih zlostavlja, akcenat treba staviti na mogućnost oduzimanja imovine nasilniku u korist žene i dece. Pa kad jedan bilmez izleti iz kuće i dobije zabranu prilaska, mnogi bilmezi će da se obuzdaju...




+ Raditi na tome da se stvori jasna slika u društvo (posebno kod klinaca)da su nasilnici (nad slabijima) suštinske kukavice i neljudi, a ne nekakvi mačo tipovi i frajeri.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:15 01.02.2013

Re: Subjektivni osećaj

A, što se nasilja tiče, stvari lagano idu na bolje...
Koliko znam, sve više žena se odlučuje da ga prijavljuje, a to je suština cele priče.


Pa doprins tome i jeste organizovanje ovakvih manifestacija. Malo ili malo više, baš zahvaljujući ovakvim akcijama žene su ohrabrene da nasilje prijave i vlasti pritisnute da slučajeve adekvatno procesuiraju.

Dakle, ovim akcijama postiže se da:
1. Žrtve nasilja znaju da nisu same, da postoji veliki broj onih koji osuđuju tako nešto što im u manjoj ili većoj meri ohrabruje da preduzmu korake koji će ih nasilja osloboditi.
2. Vlasti se dodatno podsećaju da postoji kritična masa onih čiju će podršku izgubiti ako problem nasilja nad ženama ne tretiraju adekvatno.
mirelarado mirelarado 19:49 30.01.2013

Ко плеше зло не мисли... :)

Истина је да плес ослобађа и чини да човек поверује како су само добре ствари могућне. Једне нестварно топле новембарске ноћи прошле године доживела сам да око себе видим само прелепа лица озарена музиком и покретом. Звук је, срећом, остао забележен.
myredneckself myredneckself 21:55 30.01.2013

Re: Ко плеше зло не мисли... :)

mirelarado
Истина је да плес ослобађа и чини да човек поверује како су само добре ствари могућне. Једне нестварно топле новембарске ноћи прошле године доживела сам да око себе видим само прелепа лица озарена музиком и покретом. Звук је, срећом, остао забележен.

Zvuk je predivan, Mirela. A tela nikad ne lažu.

Verujem da je bilo prelepo te novembarske noći.
arianna arianna 20:14 30.01.2013

***

myredneckself
nasilje se odvija i dalje nesmanjenom žestinom, kao dokaz velike sramote i beščašća.


i nečinjenja...

- porodice - koja je izgubila zaštitnu ulogu
- škole - koja ne edukuje svoje učenike socijalnim veštinama
- organa gonjenja - koji relativizuju i umanjuju prijavljeno nasilje
- pravosudnih organa - oslobađajućim presudama i zastarevanjem predmeta

predatortz
Smatram da naše zakonodavstvo treba da ide u pravcu što strožeg sankcionisanja, naročito višestrukih povratnika.

slažem se


Prebijene osobe ne igraju - one su senke u ovom društvu; treba im podići samopouzdanje, vratiti veru u druge ljude, osamostaliti, zaposliti

...i da ponovim
znam, dosadna sam ali ponavljanje je majka znanja<<<<





Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 30.01.2013

Re: ***

myredneckself myredneckself 22:13 30.01.2013

Re: ***

arianna
-porodice koja je izgubila zaštitnu ulogu
- škole - koja ne edukuje svoje učenike socijalnim veštinama
...ali ponavljanje je majka znanja

Decu bi trebalo učiti od malena, i porodica i škola, da oba pola imaju svoje uloge, i da oba pola prave greške.
Na žalost, nekad baš majke prave greške u strogom vaspitanju, čak i batinama, želeći da im sinovi budu što muževniji, čak da budu agresivni, da ne ispoljavaju emocije, i dr. što ponekad kasnije u životu može imati strašne posledice.
mimi.ista mimi.ista 22:29 30.01.2013

Re: ***

Divna akcija, a zamisli koliko nervira nasilnike!



Ovo mi je omiljena plesna slika - Marta Graham
AlexDunja AlexDunja 22:36 30.01.2013

Re: ***


Divna akcija, a zamisli koliko nervira nasilnike!

to jeste:)
myredneckself myredneckself 22:49 30.01.2013

Re: ***

mimi.ista

Divna akcija, a zamisli koliko nervira nasilnike!

Ha, ha...that's my girl. Mimi.
MG - takve ne odabiraju, one su odabrane, stvorene da plešu. (tako nešto je i ona sama rekla)

AlexDunja AlexDunja 22:20 30.01.2013

...

jedino što možemo
je da kad god se ukaže prilika
pričamo o tome koliko je bilo kakvo nasilje
neprihvatljivo.

da pritiskamo one koji donose i sprovode zakone
da nasilje postane i društveno neprihvatljivo.

da ponavljamo stalno da je ružno i zlo
zlostavljati bilo koga zato što ti se može.

i naravno, da sprečimo kad možemo.

a prvo i pre svega da nikada ni pod kojim uslovima
ne dignemo ruku na nekoga. nijedan razlog nije dovoljan za to.
myredneckself myredneckself 22:53 30.01.2013

Re: ...

AD
a prvo i pre svega da nikada ni pod kojim uslovima
ne dignemo ruku na nekoga. nijedan razlog nije dovoljan za to.

Da se nikad ne digne ni muška, ni ženska ruka na ono drugo, slažem se.
Iako je mnogo manji procenat zlostavljačica, ali se dešava.

Žene kinje drugačije, čini se, što ih ne oslobađa naziva nasilnice.
AlexDunja AlexDunja 22:56 30.01.2013

Re: ...

Žene kinje drugačije, čini se, što ih ne oslobađa naziva nasilnice.


i mislila sam preneseno:)
psihičko pa i emotivno nasilje su jednako razorni kao fizičko
arianna arianna 23:07 30.01.2013

Re: ...

AlexDunja
Žene kinje drugačije, čini se, što ih ne oslobađa naziva nasilnice.


i mislila sam preneseno:)
psihičko pa i emotivno nasilje su jednako razorni kao fizičko


slažem se
ja sam celog svog radnog veka imala i sada imam ženu za šefa
veruješ li mi da je bilo situacija, da bi mi lakše bilo, da mi je dotična opalila šamar, nego što me mučki kinjila, iz samo njoj znanih razloga.

AlexDunja AlexDunja 23:19 30.01.2013

Re: ...

nego što me mučki kinjila,

umeju žene, nije to tajna,

zapravo, u pravu je gordana, nasilnik je onaj kome se može,
iz obesti i moći...i da se ne lažemo
ljudi vole moć, vole da vladaju...
nikad mi neće biti jasno zašto:)
myredneckself myredneckself 23:28 30.01.2013

Re: ...

arianna
veruješ li mi da je bilo situacija, da bi mi lakše bilo da mi je dotična opalila šamar, nego što me mučki kinjila, iz samo njoj znanih razloga.

Šta si radila po tom pitanju? Dok sam radila u državnom sektoru, i još nisam bila svoj gazda, imala sam jednu takvu, osiljenu, ali ja je nisam dugo trpela. Jednom sam joj održala vakelu, pred svima.
Posle smo čak postale prijateljice, i danas se viđamo. Ona je sada u penziji.
Liči na bajku, ali tako je.
Kako je sada kod tebe?
myredneckself myredneckself 23:29 30.01.2013

Re: ...

AD
ljudi vole moć, vole da vladaju...

Kao što ima ljudi koji vole moćnike, iz raznih razloga.
arianna arianna 23:46 30.01.2013

Re: ...

Šta si radila po tom pitanju? Dok sam radila u državnom sektoru, i još nisam bila svoj gazda, imala sam jednu takvu, osiljenu, ali ja je nisam dugo trpela. Jednom sam joj održala vakelu, pred svima.
Posle smo čak postale prijateljice, i danas se viđamo. Ona je sada u penziji.
Liči na bajku, ali tako je.
Kako je sada kod tebe?



trpela sam je i moram da je trpim, nema mi druge...data joj je prevelika sloboda, u kojoj je naučila uspešno da uživa
odahnem s vremena na vreme, kad se ustremni na drugu žrtvu
i tako više od 12 godina :(

AlexDunja AlexDunja 23:52 30.01.2013

Re: ...

trpela sam je i moram da je trpim, nema mi druge..

u jednom trenutku ćeš morati da se okreneš,
i da kažeš: stani.

i da joj lepo staviš do znanja da je
pogrešno i kontraproduktivno to što radi.
desiće se to.
arianna arianna 23:53 30.01.2013

Re: ...

i da kažeš: stani.

rekla sam i dobila izbor:

ulica ili posao

edit: obzirom da sam se odlučila za posao, trpim i dalje..čekam da se okonča i treći mandat. nadam se da je poslednji.
cassiopeia cassiopeia 23:59 30.01.2013

Re: ...

arianna
i da kažeš: stani.

rekla sam i dobila izbor:

ulica ili posao


Izvini na mojoj direktnosti. Stavila si se u ulogu žrtve i učestvuješ u tome po sopstvenom izboru. Da li si razmišljala da je tužiš?
Mislim da pristajanje na status quo donosi samo loše po tebe. Izvini još jednom, ne mogoh da ućutim.
arianna arianna 00:02 31.01.2013

Re: ...

Izvini na mojoj direktnosti. Stavila si se u ulogu žrtve i učestvuješ u tome po sopstvenom izboru.

Da imam mogućnost izbora svakako ne bih bila u toj ulozi.
myredneckself myredneckself 00:15 31.01.2013

Re: ...

arianna
i da kažeš: stani.

rekla sam i dobila izbor:

ulica ili posao

Ples...


...ili probaj da joj napraviš rezervaciju u hotelu "Mardelj", bila bi tamo odličan kapo.


myredneckself myredneckself 00:17 31.01.2013

Re: ...

cassiopeia
arianna
i da kažeš: stani.

rekla sam i dobila izbor:

ulica ili posao


Izvini na mojoj direktnosti. Stavila si se u ulogu žrtve i učestvuješ u tome po sopstvenom izboru. Da li si razmišljala da je tužiš?
Mislim da pristajanje na status quo donosi samo loše po tebe. Izvini još jednom, ne mogoh da ućutim.

cass, slično mislimo
cassiopeia cassiopeia 08:29 31.01.2013

Re: ...

arianna
Izvini na mojoj direktnosti. Stavila si se u ulogu žrtve i učestvuješ u tome po sopstvenom izboru.

Da imam mogućnost izbora svakako ne bih bila u toj ulozi.


Razumem te i dajem ti podršku da situaciju u kojoj si promeniš.
Još jednom izvini zbog moje direktnosti i uplitanja.
docsumann docsumann 10:30 01.02.2013

Re: ...

ljudi vole moć, vole da vladaju...


moći se odreći moći, najveća je moć
kick68 kick68 01:01 31.01.2013

Jako

los primer: Rijana
"Even if it's a mistake, it's my mistake"

Ceo svet je sokiran zato sto se vratila bivsem decku posle ovakvog premlacivanja:(
myredneckself myredneckself 03:54 31.01.2013

Re: Jako

kick68
los primer: Rijana
"Even if it's a mistake, it's my mistake"

Ceo svet je sokiran zato sto se vratila bivsem decku posle ovakvog premlacivanja:(

Ne prateći lik i delo dotične, nisam ovo ni videla. Užas.
Kakva može biti greška, da ovako završi?
kick68 kick68 04:21 31.01.2013

Re: Jako

Kakva može biti greška, da ovako završi?

Ovo se odnosilo na pomirenje sa tim bivsim deckom, Krisom Braunom. Kao to se nikog ne tice, ako je ta odluka pogresna, to je njena greska.
Incident se desio pre neke cetiri godine, a sa njim je nedavno obnovila vezu sto je izazvalo senzaciju u medijima.
tasadebeli tasadebeli 10:31 31.01.2013

Силеџије! Мислите о томе!

myredneckself myredneckself 22:11 31.01.2013

Re: Силеџије! Мислите о томе!

tasadebeli



Taso, skontala sam profil siledžije. Vidi, ovako:
najgori su tamo neki nesigurni tipovi, po pravilu ljubomorni, onako, gutaju svoj bol, onda eksplodiraju i...posle govore " never mean to hurt you, izgubio sam kontrolu, itd." Šteta, a fini momci. Naizgled.
Edit: prvo klik na link da uđeš u atmosferu
bocvena bocvena 10:46 31.01.2013

Nikada ništa nije uzalud.

Nedavno je Indija doživela masovne demonstracije zbog zverskih silovanja i ubistava žena koja su se dogodila u kratkom vremenskom roku. Rezultat je pooštrenje zakonske regulative u kažnjavanju, javna osuda i podignut glas žena!

Možda igranje u Beogradu izgleda kao još jedna pomodna marketinška akcija, ali će žene dve trećine čovečanstva tada imati jedinstvenu (možda i retku) priliku da kažu koju u svoju čast i odbranu.

Nije uzalud ako se i jedna bude od toga bolje osećala i imala utisak da nije sama.

Biljana 77 Biljana 77 10:50 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

ali će žene dve trećine čovečanstva tada imati jedinstvenu (možda i retku) priliku da kažu koju u svoju čast i odbranu.

Izostavila bih ovu odbranu... Odbrana podrazumeva da ima neke krivice.
bocvena bocvena 10:55 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Loše sam formulisala. Neće da se brane od krivice nego od batina...ali sad da me ubiješ, ne mogu bolje da smislim:)
Biljana 77 Biljana 77 11:04 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

...u odbranu svoje časti i svog (ljudskog) dostojanstva?
bocvena bocvena 11:58 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Odlično! Tnx!

Da zaigramo? :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:12 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Da zaigramo?


hajmo! :)
myredneckself myredneckself 22:50 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

bocvena
Nije uzalud ako se i jedna bude od toga bolje osećala i imala utisak da nije sama.

Tako i ja mislim.
Pratila sam taj serijal po Indiji u novinama ovih dana.

myredneckself myredneckself 22:57 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

stefan.hauzer
Da zaigramo?


hajmo! :)


Znaš šta bih ja, Stef?
Malo naglašeniji ritam
Lepše se pleše

myredneckself myredneckself 23:19 31.01.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Biljana 77
...u odbranu svoje časti i svog (ljudskog) dostojanstva?

Tako je Biljana.

Nagradni predlog, tvist kao slobodna aktivnost.
Ne moraš izuvati cipele, ni seći šiške.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:23 01.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Malo naglašeniji ritam


ok,samo da obujem *cipele za ples! :)
bocvena bocvena 14:04 01.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Ok, but I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:28 01.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

uh, znači ništa od Zorana Predina u Kolarcu na dan zaljubljenih?

kuda ide ovaj *sveeet
bocvena bocvena 18:11 01.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Nismo dovoljno matori za Predina, a ni za Dan zaljubljenih! (zarazila me Yugaya)
myredneckself myredneckself 02:29 02.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

bocvena
Nismo dovoljno matori za Predina, a ni za Dan zaljubljenih! (zarazila me Yugaya)

Mi ovih dana slušamo našu Dunju

Biljana 77 Biljana 77 09:20 03.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Ne moraš izuvati cipele, ni seći šiške.

Veštice! Juče sam se posle hm...hm.. neodređeni broj godina ošišala na ovako prvi put posle srednje. A komentar sam videla tek sad... naslutila si.
myredneckself myredneckself 10:50 03.02.2013

Re: Nikada ništa nije uzalud.

Biljana 77
Ne moraš izuvati cipele, ni seći šiške.

Veštice! Juče sam se posle hm...hm.. neodređeni broj godina ošišala na ovako prvi put posle srednje. A komentar sam videla tek sad... naslutila si.

Daj sličku na fejs, Uma, da te vidim
dylam_dop dylam_dop 00:50 01.02.2013

Saluti

za autorku
i preporuka za blog!
myredneckself myredneckself 03:11 01.02.2013

Re: Saluti

dylam_dop
za autorku
i preporuka za blog!


Ciao, caro signore dd! Benvenuti!
Grazie molte per la bella musica

Dilaj


docsumann docsumann 10:43 01.02.2013

Re: Saluti

dance to the beat



podrška!
hillwalker hillwalker 06:08 04.02.2013

Gospođo, ovo je Srbija... igranka bez pres

Ne znam kako da postavim blog, pa kroz komentar želim da objavim 'igru' koja se samnom igra, bez presedana. Pa ako je i od 'ovo je Srbija', mnogo je! Molim vas, pomozite.
Na suđenju, koje traje dve i po godine - farsa, bivšem muzu (10 god. razvedenom i normalno poremećenom, za Srbiju, ne podnosi da gubi) okrivljenom po čl. 194/3 KZS za nasilje u porodici sa teškom telesnom povredom - polomio je ruku bivšoj ženi i onesvestio na ulici, 8.11.2010.g.
oštećena bivša žena saznaje da je ona OSUĐENA, po kratkom postupku, bez suđenja, bez optužnice, bez ikakvog obaveštenja i bez prava na odbranu, na kaznu zatvora od 5 meseci do 2 godine, od drugog sudije, po privatnoj tužbi bivšeg muža, za izmišljenu 'laku telesnu povredu' teškom gvozdenom motkom po glavi, koja je iscenirana šest meseci posle, u dvorištu njene kuće, u 12 sati noću, pored VIP policijskog obezbeđenja susedne kuće, koji su posvedočili da je prijava lažna.
Tom prilikom, došlo je do intervencije dve ekipe policije - ni manje ulice, ni većeg državnog neprijatelja,razvaljena su vrata stana, ali bivša žena nije nađena, a ni gvozdena motka. Potvrđeno u izveštaju unutrašnje kontole MUP-a. Pa kome da se obratim za zaštitu, ako ne postoji pravosuđe?
myredneckself myredneckself 11:26 04.02.2013

Re: Gospođo, ovo je Srbija... igranka bez pres

hillwalker
Ne znam kako da postavim blog, pa kroz komentar želim da objavim 'igru' koja se samnom igra, bez presedana. Pa ako je i od 'ovo je Srbija', mnogo je! Molim vas, pomozite.
Na suđenju, koje traje dve i po godine - farsa, bivšem muzu (10 god. razvedenom i normalno poremećenom, za Srbiju, ne podnosi da gubi) okrivljenom po čl. 194/3 KZS za nasilje u porodici sa teškom telesnom povredom - polomio je ruku bivšoj ženi i onesvestio na ulici, 8.11.2010.g.
oštećena bivša žena saznaje da je ona OSUĐENA, po kratkom postupku, bez suđenja, bez optužnice, bez ikakvog obaveštenja i bez prava na odbranu, na kaznu zatvora od 5 meseci do 2 godine, od drugog sudije, po privatnoj tužbi bivšeg muža, za izmišljenu 'laku telesnu povredu' teškom gvozdenom motkom po glavi, koja je iscenirana šest meseci posle, u dvorištu njene kuće, u 12 sati noću, pored VIP policijskog obezbeđenja susedne kuće, koji su posvedočili da je prijava lažna.
Tom prilikom, došlo je do intervencije dve ekipe policije - ni manje ulice, ni većeg državnog neprijatelja,razvaljena su vrata stana, ali bivša žena nije nađena, a ni gvozdena motka. Potvrđeno u izveštaju unutrašnje kontole MUP-a. Pa kome da se obratim za zaštitu, ako ne postoji pravosuđe?

Draga hillwalker, nisam pravnik, i uopšte nisam stručna u ovoj materiji, ali pretpostavljam da može da se uloži žalba na svaku presudu, višoj instanci suda, zbog pogrešno, ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja.
Vodiš računa o roku, naravno.
Nadam se da si to pravo iskoristila.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana