Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika

Sabahudin(ko) iliti prica o (auto)sovinizmu

Virtuelni Vasilije RSS / 26.01.2013. u 20:39

Da pokusamo da zamislimo da je neka poznata javna licnost iz Srbije, recimo novinar, napise nesto ovako o Sarajevu: 

A grad je sređen i dotjeran, ne može se reći. Al čim malo čačneš, obratiš pažnju na ljude koji sjede na klupama pored Miljacke shvatiš da je spolja gladac a unutra teški jadac. Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika jedu nešto na tim klupama.................U takvom gradu, u kojem žive samo jedni, ni ženske ni muške ljepote neće biti. Noge će biti sve kraće, a pogledi sve tuplji........

Dobra vest za Srbiju jeste sto je tesko i zamisliti da bi neko ovako mogao nesto napisati cak i ako je po politickim stavovima na ekstremnoj desnici. I da bi, kad bi se tako nesto desilo, takva osoba dozivela (s punim pravom) najzescu osudu zbog ispoljavnja ekstremnog sovinizma koji se granici sa rasizmom. Vrlo losa vest za Srbiju je medjutim sto jedna njena istaknuta javna licnost JESTE napisala ovako nesto, samo ne za Sarajevo nego za Banjaluku (u originalnom tekstu naravno pise Vrbas a ne Miljacka). I sto je jos gore ta osoba je jos i predsednik nezavisnog udruzenja novinara Vojvodine, Dinko Gruhonjic! U svom  vredjanju i pljuvanju on ide toliko daleko da Republiku Srpsku uporedjuje sa NDH a njene gradjane naziva Pavelicevom "bracom po nozu"!!!

A najgore od svega je sto (skoro) niko na to nije reagovao. Pa kako je to moguce? Ocigledno zato sto se u Srbiji za razliku od sovinizma na autosovinizam gleda prilicno blagonaklono  a u nekim krugovima cak i kao nesto pozitivno. Pa je vredjanje i pljuvanje Srbije, Srba i svega sto je srpsko dopusteno i nesto sasvim normalno. Onima kojima ovo nije (bilo) jasno i ocigledno najtoplije preporucujem tekst NJIH DVOJICA ILI MIODRAG, SABAHUDIN I DINKO koji je najbolje napisana analiza na ovu temu koju sam imao prilike da procitam. 

Mislim da je krajnje vreme da se u Srbiji po ovom pitanju nesto promeni i da se SVAKO vredjanje po nacionalnoj osnovi, sirenje netrpeljivosti i mrznje prema jednoj etickoj grupi mora tretirati kao nedopustivo. Sovinizam ili autosovinizam, u cemu je razlika? I jedno i drugo je sirenje mrznje prema nekoj etnickoj grupi i kao takvo neprihvatljivo.

Napomena: Dinkov originalni clanak je ocigledno "nestao" sa njegovog bloga ali se jos uvek moze naci na e-novinama: Za televizijski dom - spremni!



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 14:10 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

mada, mislim da sam ovaj tekst o kome se ovdje diskutuje i nema neko preveliko značenje i društveni uticaj, sem što paradigmično odslikava taj već spomenuti način razmišljanja "fašizam to su oni drugi".

Nema tekst, ali ima autor teksta. Koliko sam razumeo, on je predsednik nekog udruženja novinara, asistent na nekom fakultetu u Novom Sadu, znači vrši neku društvenu funkciju, ima neki uticaj (ako ni na koga drugoga, onda na tih par studenata kojima predaje). A sam tekst otkriva čoveka koji je bezmalo patološki lik (uz to što zaista loše piše, pogotovu za jednog novinara).
docsumann docsumann 14:12 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

A sam tekst otkriva čoveka koji je bezmalo patološki lik (uz to što zaista loše piše, pogotovu za jednog novinara).


e, to i ja negdje već spomenuh ... kao mogućnost.
savamala savamala 14:12 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Usput, meni ovaj Dinkov tekst nije posebno uspeo a onaj deo o cudnim fizionomijama je neukusan.


Да, слажем се. У принципу, цела нацистичка пропаганда је неукусна.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:17 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft
Smesno!


Ti prvo izmislis nesto sto niko ovde nije napisao (da je "Dinko - neprijatelj Srba broj jedan" ) pa ti onda "smesno". E bas mi je drago da tako lako uspevas da zabavljas i zasmejavas samog sebe...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:21 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft
A Dinko je sovinista taman koliko i Bernhard, ili koliko je Krleza bio prema Hrvatima i Konstantinovic prema Srbima.


Boze, boze koje li teske nebuloze od poredjenja! Jesi li ti pri cistoj svesti? I jel mozes da citiras da je Krleza i priblizno nesto slicno napisao na racun Hrvata (vazi i za ove druge)?

Pored svega ostalog da bi ovo tvoje besmisleno poredjenje imalo ikakvog smisla Dinko bi trebalo da bude Srbin. A koliko se iz prilozenog moze videti radi se o jednom obicnom antisrpskom sovinisti...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:42 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Boze, boze koje li teske nebuloze od poredjenja! Jesi li ti pri cistoj svesti? I jel mozes da citiras da je Krleza i priblizno nesto slicno napisao na racun Hrvata (vazi i za ove druge)?


Ah da, sad ide igra posalji mi link itd. Ako ne znas sta su nareceni pisali nece ti pomoci ni par citata iz Wikipedie. Da je Dinko napisao da su Srbi nepismeni ili kverulanti, kao sto je Krleza za Hrvate, opet bi bio sovinista i patoloski tip. Kad vec pitas za citate, preporucujem ti, ako nisi, da procitas Heldenplatz .

Pored svega ostalog da bi ovo tvoje besmisleno poredjenje imalo ikakvog smisla Dinko bi trebalo da bude Srbin. A koliko se iz prilozenog moze videti radi se o jednom obicnom antisrpskom sovinisti...


Jedina razlika bi bila da bi ispred soviniste dodao ono kreativno auto.
Inace, zasto je toliko bitno da je Sabahudin, a nije?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:06 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft

Jedina razlika bi bila da bi ispred soviniste dodao ono kreativno auto.
Inace, zasto je toliko bitno da je Sabahudin, a nije?


Slazem se u potpunosti ... jedina razlika je u tom "auto". Kako sam vec napisao, sto se mene licno tice to nije velika i bitna razlika posto oba slucaja zasluzuju zestoku osudu drustva. Nepobitna cinjenica, medjutim jeste da se u Srbiji (i ne smao u njoj) ta dva slucaja totalno razlicito tretiraju - ovi "auto" se cak i cene a drustvenu osudu dozivljavaju samo ovi bez... U tom smislu mislim da je vrlo korisno identifikovati "slucaj" u potpunosti...

ps. ocigledno sam bio u pravu sa onim "nebulozno poredjenje" - kako iko razuman moze porediti (dis)kvalifikaciju "nepismen" sa ovim sovinisticko-rasistickim bljvotinama koje je napisao Dinko?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:33 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Slazem se u potpunosti ... jedina razlika je u tom "auto". Kako sam vec napisao, sto se mene licno tice to nije velika i bitna razlika posto oba slucaja zasluzuju zestoku osudu drustva. Nepobitna cinjenica, medjutim jeste da se u Srbiji (i ne smao u njoj) ta dva slucaja totalno razlicito tretiraju - ovi "auto" se cak i cene a drustvenu osudu dozivljavaju samo ovi bez... U tom smislu mislim da je vrlo korisno identifikovati "slucaj" u potpunosti...


Dinko je trn u oku jer se ne uklapa u ove podele nasi/njihovi. Covek je iz Banja Luke, pa je prirodno da pise o RS i tom gradu, istovremeno je i Vojvodjanin a nije Srbin pa eto ti problema.

Sto se tice ovog 'auta', bitna je cinjenica ko je izmislio taj pojam i sta se pod njim podrazumeva. Ja, naime, ne znam da u drugom nekom jeziku postoji neka slicna rec. Taj pojam je jednostavno zamenio one prethodne: neprijatelj naroda, anti-srbi, spoljni neprijatelj, zapadni trabanti i sl i dolazi iz tog miljea.

ps. ocigledno sam bio u pravu sa onim "nebulozno poredjenje" - kako iko razuman moze porediti (dis)kvalifikaciju "nepismen" sa ovim sovinisticko-rasistickim bljvotinama koje je napisao Dinko?


Znaci citav problem je u onom jednom opisu?

Jos jednom, toplo preporucujem bavljenje Krlezom ili Bernhardom. Videces koliko je termin auto-sovinizam besmislen.
freehand freehand 15:47 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Dinko je trn u oku jer se ne uklapa u ove podele nasi/njihovi. Covek je iz Banja Luke, pa je prirodno da pise o RS i tom gradu, istovremeno je i Vojvodjanin a nije Srbin pa eto ti problema.

Meni nije. Ali on je jedan od onih koji u svojim vremenskim kapsulama lebde negde u limbu, zaglavljeni u svojim opsesijama: dakle on u nekoj '93, Sonja Biserko u '98, Nataša Kandić u '99, Vučela sa društvom u 1913.-1915., neki u NOB-u, neki u 1389. - a svi izdvojeni iz prostor/vreme smarajuće zbilje.
A neki upravo taj limb zovu Srbijom.


Sto se tice ovog 'auta', bitna je cinjenica ko je izmislio taj pojam i sta se pod njim podrazumeva. Ja, naime, ne znam da u drugom nekom jeziku postoji neka slicna rec. Taj pojam je jednostavno zamenio one prethodne: neprijatelj naroda, anti-srbi, spoljni neprijatelj, zapadni trabanti i sl i dolazi iz tog miljea.

Ko god da ga je izmislio - ubo je, svaka mu čast. Jer tolika količina negativnih osećanja, nipodaštavanja i averzije prema sopstvenom narodu nije česta pojava, a zaslužuje posebno ime.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:03 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft
Dinko je trn u oku jer se ne uklapa u ove podele nasi/njihovi. Covek je iz Banja Luke, pa je prirodno da pise o RS i tom gradu, istovremeno je i Vojvodjanin a nije Srbin pa eto ti problema.


Ja ne vidim tu nista posebno specificno kod Dinka sudeci po ovom (i jos nekim njegovim tekstovima koji su ovde citirani - slicno kao o RS vidim da pise i o Srbiji) radi se o klasicnom antisrpskom sovinsti. Sta je tu posebno, specificno ili nejasno? Kao da nema i sovinista-Madjara antisrpskih nastrojenih? Ili sovinista-Srba antimadjarski nastrojenih ... i svih mogucih drugih sovinista ...

NN
Sto se tice ovog 'auta', bitna je cinjenica ko je izmislio taj pojam i sta se pod njim podrazumeva. Ja, naime, ne znam da u drugom nekom jeziku postoji neka slicna rec. Taj pojam je jednostavno zamenio one prethodne: neprijatelj naroda, anti-srbi, spoljni neprijatelj, zapadni trabanti i sl i dolazi iz tog miljea.


pa ok, mozda je taj "auto" nas specijalitet ... ja sam imao prilike da procitam slicno oprecna misljenja za izraze kod Jevreja "self-hating Jew", "Jewish self-hatred", "anti-Semite of Jewish origin" ... koji se bave istom problematikom. I kao svako pakovanje u fijoke moze biti ispravno ili ne ... kao sto moze i biti zloupotrebljeno.

Za mene ostaje najbitnije to da li neka osoba siri mrznju prema nekoj etnickoj grupi ili ne ... da li izrice uvredljive ocene pausalno o celoj toj grupi ili ne. To kojoj etnickoj grupi i sama pripada manje je vazno. Ako pak pripada istoj grupi onda je i i izraz autosovinista sasvim odgovarajuca - dok ne bude pronadjena neka pogodnija...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:15 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Meni nije. Ali on je jedan od onih koji u svojim vremenskim kapsulama lebde negde u limbu, zaglavljeni u svojim opsesijama: dakle on u nekoj '93, Sonja Biserko u '98, Nataša Kandić u '99, Vučela sa društvom u 1913.-1915., neki u NOB-u, neki u 1389. - a svi izdvojeni iz prostor/vreme smarajuće zbilje.
A neki upravo taj limb zovu Srbijom.


Moguce. Problem je da su mnoge price nikada nisu do kraja otvarane pa ostaje stalno ovo sporadicno bavljenje. A to sto se nisu otvarale je delimicno razlog zasto u Srbiji danas vlada ko vlada bez da je ikada imao potrebu da se jasno odredi prema svojoj proslosti.

Ko god da ga je izmislio - ubo je, svaka mu čast. Jer tolika količina negativnih osaćanja, nipšodaštavanja i averzije prema sopstvenom narodu nije česta pojava, a zaslužuje posebno ime.


Mislim da je to pogresna percepcija. U svim zemljama u kojima sam ziveo postoje pojedinci i grupe koji kritikuju sredinu iz koje dolaze neki na vise neki na manje emotivan nacin. Dodatni problem u slucaju Srbije i ostalih xu zemalja je da su se politicari i elita predstavljali kao glasnogovornici naroda (po tom kljucu se onda i brane, evo ovaj nesretni pop Petronijevic isto preuzeo taj obrazac). Posle kad se kritikuje to sto je njihov rezultat ispada da se napada citav narod. Tako se i pomenuti Dinkovo tekst koji je njegova kritika RS-a sad pokusava protumaciti kao averzija prema Srbima (ono o fizionomiji u tekstu jeste glupost, ali je vise deo one podele brdjani seljaci/gradjani).
gedza.73 gedza.73 16:18 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft
Jos jednom, toplo preporucujem bavljenje Krlezom ili Bernhardom

Ćosićem?
“Albanci kao balkansko pleme u svom postojanju nije ništa vredno stvorilo za svetsku kulturu i civilizaciju, koje se predstavilo veštinom švercovanja droge danas je najslavnija žrtava na planeti”



Komitet pravnika za ljudska prava (YUCOM) i Helsinški odbor za ljudska prava podneli su Okružnom javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv Dobrice Ćosića, u kojoj kažu da je izvršio krivično delo izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti i krivično delo rasne i druge diskriminacije.


Sad kad Sonja Biserko nagazi Dinka Gruhonjića pa ga tuži za raspirivanje nacionalne i verske netrpeljivosti, pa ga upiše u spisak ljudi kojima treba zabraniti predavanja na fakultetu, zatraži hitno smenjivanje sa čela nezavisnog udruženja.

Dinko! Bu!


docsumann docsumann 20:17 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan


ovaj Gruhonjićev tekst me podsjetio na jedan davni i već pomalo zaboravljeni članak Andeja Nikolaidisa objavljen u Slobodnoj Bosni (čini mi se) - "Zašto Bosanci i Hercegovci trebaju zaobilaziti Herceg Novi"

sličan senzibilitet, rekao bih.
alselone alselone 12:56 27.01.2013

Lik je ogavan

I trudim se da ga ignorisem. Mislim da je ovo prvi put posle par godina da sam procitak nesto sto je on napisao.

Dunja, dr M...
niccolo niccolo 12:58 27.01.2013

Re: Lik je ogavan

Mislim da je ovo prvi put posle par godina da sam procitak nesto sto je on napisao.

Vasa je kriv...
alselone alselone 13:04 27.01.2013

Re: Lik je ogavan

niccolo
Mislim da je ovo prvi put posle par godina da sam procitak nesto sto je on napisao.

Vasa je kriv...


Tako je. Posto neko mora da strada posle ovoliko akumuliranog besa na blogu predlazem da to bude Vasa. Vaso, kazni se.
maksa83 maksa83 13:11 27.01.2013

Re: Lik je ogavan

Vaso, kazni se.

Ovo nije dovoljno konkretno, mislim, šta sad - lupi sebi čvrgu, skuvaj kafu bez šećera, itd. ... bezveze.

Vaso kazni se tako što ćeš svojim rečima da nam prepričaš poslednjih dva meseca članaka sa Peščanika.

Edit: Ne! Da prepriča mesec dana komentara sa e-novina!
niccolo niccolo 13:27 27.01.2013

Re: Lik je ogavan

Edit: Ne! Da prepriča mesec dana komentara sa e-novina!

Da, ovo deluje bolje.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:11 27.01.2013

Re: Lik je ogavan

niccolo
Edit: Ne! Da prepriča mesec dana komentara sa e-novina!

Da, ovo deluje bolje.


E zao mi je mangupi, ali toliku zrtvu ipak nisam spreman da napravim - to bi vec bio tezak oblik mazohizma

Na E-novine bacim pogled manje-vise redovno ali u komentare vec ne zalazim. Par puta sam to uradio i izgledalo mi je kao da su se tamo skupili svi zoksteri ovog sveta I da, primetio sam i naseg (nekadasnjeg) druga Sentu - i nesto se nisam iznenadio ... bas lepo pristaje tamo
petronijevic001 petronijevic001 14:48 27.01.2013

Re:

Ово што пише Грухоњић је слика и прилика данашње Србије.Он није неки обичан новинарчић који нешто пискара него председник регионалног удружења новинара, добитник разних награда за етику, храброст и слично.

Очигледно је да се ширење мржње и расизма према већинском народу у Србији сматра друштвено пожељним , јер друштво не осуђује заговорнике таквих идеја већ их награђује.

milivoje_bg milivoje_bg 19:48 28.01.2013

Re:

petronijevic001
Ово што пише Грухоњић је слика и прилика данашње Србије.Он није неки обичан новинарчић који нешто пискара него председник регионалног удружења новинара, добитник разних награда за етику, храброст и слично.

Очигледно је да се ширење мржње и расизма према већинском народу у Србији сматра друштвено пожељним , јер друштво не осуђује заговорнике таквих идеја већ их награђује.


Да. Тај Динко алијас Сабхудин је, као што већ рекох - ђубре (је ђубре).
Како назвати оне који имају разумевање за (такво ђубре) Динка алијас Сабхудина - нисам паметан !
freehand freehand 08:38 29.01.2013

Re:

нисам паметан !



bocvena bocvena 15:38 27.01.2013

Je l' ovo kontra blog na

naše?

Meni iskreno bilo muka da čitam ove Dinkove opservacije o Srbiji Mordoru i Banjaluci tamnom vilajetu.
Prosto ne vidim konstruktivnu kritiku, samo ličnu razočaranost dovedenu do krajnjih granica. Neretko se takav stav prepoznaje kod dugogodišnjih boraca za demokratiju, slobodne medije i pravnu državu. Nešto poput - ja vas krstim tolike godine, a vi i dalje prdite (da prostite:). E onda bolje i ne zaslužujete...a ja pravednik perem ruke i sanjam ostrvo Vojvodinu.

Dinkov autošovinizam proističe iz velike ljubavi. Deca ostala nevaspitana i pored najboljih roditeljskih namera. Pa ih sad tata opanjkava po selu i odriče ih se u Politici.

Suština naših i Dinkovih počiva na ideji kolektivne svesti i postojanju poznatih istina koje se ne dovode u pitanje, a tu onda nema baš mnogo mesta ni za pravu kritiku ni za promene. Kao oni vanzemaljci što svi u isto vreme misle iste misli:)

Ja rešenje ne vidim u recipročnom prebrojavanju jednih i drugih (to onda stvarno liči na drugarsku (samo)kritiku iz komunističkih vremena) jer ne dobiješ analizu društvenih problema i predlog rešenja nego grupisanje na pravoverne i izdajnike (pa sad zavisi s koje strane gledaš).


Skoro je na Fejsu Cass na temu - da li postoji razlika između stida i srama - rekla jednu finu misao (proširite sa porodice na naciju i državu): Drugi slucaj je kad se u drustvu socijalno prihvatanje postavi kao merilo licnog i porodicnog uspeha i onda se neki los, sraman postupak pripisuje porodici koja se smatra odgovornom. Meni licno to nije odlika zrelog drustva i porodice jer minimizira individualnu odgovornost.

Dosta kolektivizma, preuzmimo pojedinačnu odgovornost za svoje reči i dela.

Malo sam proširila temu, oprostite.



Gospodja Klara Gospodja Klara 17:03 27.01.2013

Khm,

dozvoliću sebi malo pravopisnog cepidlačenja.
Dakle:

Banja Luka, Banje Luke, Banjoj Luci...

ili

Banjaluka, Banjaluke, Banjaluci...

(Ne bih ja, ali onaj niccolo zapeo...):)



bocvena bocvena 17:19 27.01.2013

Re: Khm,

Hvala!
petronijevic001 petronijevic001 19:04 27.01.2013

Re: Khm,

Не видим шта је спорну у писању "Печата".Није Грухоњић света крава.Он проналази међу Србима разне физичке деформитете и изиграва логопеда , па може неко и да постави питање његове националности/вероисповести као мотива за изношење таквих ставова.


blogovatelj blogovatelj 21:10 27.01.2013

Re: Khm,

Banjoj Luci...


Si sigurna?
Meni ovo "Banjoj" deluje nezgrapno.
shoolaya shoolaya 20:10 27.01.2013

ја бих вам написао

ја бих вам написао нешто опширно из Бањалуке око овог "личног блога", али би то било неартикулисано и нико не би сконтао.

Што се тиче кратких ногу и тупог погледа, ту сам убо са Шелетовом сликом као аватаром. Шестић јесте кратких ногу и тупог погледа, а и рођен је овдје. Дакле, и прије рата овдје било ових кратконогих и тупих. И поносни смо на њих.

И све, све... али ово за жене! У шта је тај човјек гледао?
savamala savamala 20:38 27.01.2013

Re: ја бих вам написао

И све, све... али ово за жене! У шта је тај човјек гледао?


А, ти као не знаш у шта Динко гледа?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:13 28.01.2013

Re: ја бих вам написао

А, ти као не знаш у шта Динко гледа?


Savrsen zakljucak - bas onakav kakav blog sa ovakvim naslovom i komentarima zasluzuje.
savamala savamala 09:46 28.01.2013

Re: ја бих вам написао

А, ти као не знаш у шта Динко гледа?


Savrsen zakljucak - bas onakav kakav blog sa ovakvim naslovom i komentarima zasluzuje.

Значи овде препознајеш оно што нећеш да видиш у кратким ногама, округлим главама и неартикулисаном говору. Ипак је у питању и морал и зато није чудо што су аутошовинисти означени као само дно овог друштва.
Filip2412 Filip2412 11:38 01.02.2013

Re: ја бих вам написао

savamala
Ипак је у питању и морал
autoshovinisti su irelevantni, koliko imaju poslanika u parlamentu, da li je NULA najpriblizniji odgovor?

U parlamentu vladaju oni koji su juce lepili slike ratnog zlocinca a Djindjicevo ubistvo prizivali i radovali mu se u izjavama. E, to je MORAL to je taj MORAL za koji vecina naroda glasa i koji vecina naroda podrzava. Da ti se prisere i od morala i od kulture na balkanu.
Filip2412 Filip2412 09:50 01.02.2013

...

Ono sa kratkim nogama i dugim vratovima je mesarsko sranje, mrzim kad neko diskvalifikuje po osnovu fizickog izgleda. I to lozenje na Vojvodinu smrdi na isti nacionalizam protiv koga se autor buni. Da nije toga, ne bih imao vece primedbe na tekst, mislim da je tacan i da vazi za vecinu gradova u Srbiji, Bosni i Hrvatskoj.

Razocaranost i nesposobnost da se pripada razumem, Balkan je zadojen nacionalizmom... a ponos i simboli i istorija jedne nacije cista su uvreda za susednu naciju i to s punim pravom.

Zasto bi Srbi ikada mogli da vide sahovnicu kao svoju zastavu, ili Hrvati aposebno muslimani srpski grb sa cetiri ocila? Istorija je sjebala sve nacije tamo i tako ce ostati jos dugo.

pitam se koja suluda ideja je vodila angie kada je resila da se iz Kanade seli u Srbiju, meni je iskreno svaka poseta naporna, jebe mi se za sve balkanske nacije i nacionalne ponose, mnogo je lepo kada se svi ti balkanski nacionalni ponosi gledaju iz daljine, svi izgledaju tako mali i nebitni.

Uzgred, pade mi na pamet onaj autoshovinizam Dobrice Ćosića kada kaze kako su Srbi narod koji uvek laze i bez lazi ne moze sa zivi tako nesto...

I naravno, problem su raznorazni "Nasi" u Srbiji a ne taj Dinko, i raznorazni u Hrvatskoj, Bosni koji loze decu na ustastvo, fundamentalizam .... skoro se preselio sin od jednog druga iz Zagreba u Toronto, decko ima muslimansko prezime naravno jebe mu se i za veru i za naciju ali u Hrvatskoj su ga smarali u skoli, deca nose U bedzeve na skolskim rancima...
Goran Vučković Goran Vučković 10:42 01.02.2013

Re: ...

skoro se preselio sin od jednog druga iz Zagreba u Toronto, decko ima muslimansko prezime naravno jebe mu se i za veru i za naciju ali smaraju ga u skoli, deca nose U bedzeve na skolskim rancima...

Deca u Torontu na školskim rancima nose ustaške simbole?

A jel on đak ili profesor ili njegova deca nose ustaške simbole?
Filip2412 Filip2412 10:59 01.02.2013

Re: ...

U Zagrebu naravno, djak je, nema decu tek mu je 18 godina

Da li stvarno mislis da bi ga neko u Torontu zezao zato sto ima muslimansko prezime?

Deca u Torontu na školskim rancima nose ustaške simbole?
:) kako da ne, zabole ih za celu Evropu a kamoli za balkance, ustase i tako to
Goran Vučković Goran Vučković 11:06 01.02.2013

Re: ...

U Zagrebu naravno, djak je, nema decu tek mu je 18 godina

Aha to - ja rekoh neka "ekstremna emigracija"

Pa čuj - čudnog sveta ima, posebno kad se osećaš kao pobednik. Npr. možda si čuo za ove minđuše.
Filip2412 Filip2412 11:10 01.02.2013

Re: ...

Pa čuj - čudnog sveta ima
Ima, nego ako su cudni u vecini onda ne valja. Sta da ti kazem, uzdrzavam se da izrazim misljenje jer necu da ljutim ljude koji tamo zive a i rodbina mi je u rodnoj Srbiji ali ako su radikali sada na vlasti i ako je to najbolje sto imamo, a zapravo i bez ironije - mislim da jeste onda smo mnogo nisko pali. Nisu ni drugi bolji, doduse niko nema take entelektualce sa diplomom na vlasti kao mi ali u osnovi, nacionalizam je zabava za narod tamo i nikad ni jedna od tih balkanskih zemalja nece biti udobno mesto za zovot, mozda za 200 godina ako mene pitas. I to ne zbog nedostatka novca vec zbog nedostatka kulture kojom se svi tako ponose. Naravno, misljenja su razlicita.... dozvoljavam da neko misli drugacije

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana