Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika

Sabahudin(ko) iliti prica o (auto)sovinizmu

Virtuelni Vasilije RSS / 26.01.2013. u 20:39

Da pokusamo da zamislimo da je neka poznata javna licnost iz Srbije, recimo novinar, napise nesto ovako o Sarajevu: 

A grad je sređen i dotjeran, ne može se reći. Al čim malo čačneš, obratiš pažnju na ljude koji sjede na klupama pored Miljacke shvatiš da je spolja gladac a unutra teški jadac. Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika jedu nešto na tim klupama.................U takvom gradu, u kojem žive samo jedni, ni ženske ni muške ljepote neće biti. Noge će biti sve kraće, a pogledi sve tuplji........

Dobra vest za Srbiju jeste sto je tesko i zamisliti da bi neko ovako mogao nesto napisati cak i ako je po politickim stavovima na ekstremnoj desnici. I da bi, kad bi se tako nesto desilo, takva osoba dozivela (s punim pravom) najzescu osudu zbog ispoljavnja ekstremnog sovinizma koji se granici sa rasizmom. Vrlo losa vest za Srbiju je medjutim sto jedna njena istaknuta javna licnost JESTE napisala ovako nesto, samo ne za Sarajevo nego za Banjaluku (u originalnom tekstu naravno pise Vrbas a ne Miljacka). I sto je jos gore ta osoba je jos i predsednik nezavisnog udruzenja novinara Vojvodine, Dinko Gruhonjic! U svom  vredjanju i pljuvanju on ide toliko daleko da Republiku Srpsku uporedjuje sa NDH a njene gradjane naziva Pavelicevom "bracom po nozu"!!!

A najgore od svega je sto (skoro) niko na to nije reagovao. Pa kako je to moguce? Ocigledno zato sto se u Srbiji za razliku od sovinizma na autosovinizam gleda prilicno blagonaklono  a u nekim krugovima cak i kao nesto pozitivno. Pa je vredjanje i pljuvanje Srbije, Srba i svega sto je srpsko dopusteno i nesto sasvim normalno. Onima kojima ovo nije (bilo) jasno i ocigledno najtoplije preporucujem tekst NJIH DVOJICA ILI MIODRAG, SABAHUDIN I DINKO koji je najbolje napisana analiza na ovu temu koju sam imao prilike da procitam. 

Mislim da je krajnje vreme da se u Srbiji po ovom pitanju nesto promeni i da se SVAKO vredjanje po nacionalnoj osnovi, sirenje netrpeljivosti i mrznje prema jednoj etickoj grupi mora tretirati kao nedopustivo. Sovinizam ili autosovinizam, u cemu je razlika? I jedno i drugo je sirenje mrznje prema nekoj etnickoj grupi i kao takvo neprihvatljivo.

Napomena: Dinkov originalni clanak je ocigledno "nestao" sa njegovog bloga ali se jos uvek moze naci na e-novinama: Za televizijski dom - spremni!



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 20:56 26.01.2013

iz originala

Ali nema onih lijepih, dugonogih, dugovratih, suptilnih, mističnih gradskih ljepotica koje oduzimaju dah. I to nam je fašizam donio.


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:06 26.01.2013

Re: iz originala

docsumann
Ali nema onih lijepih, dugonogih, dugovratih, suptilnih, mističnih gradskih ljepotica koje oduzimaju dah. I to nam je fašizam donio.


da ... valjda je hteo da kaze da one (lijepe, dugonoge, dugovrate, suptilne, mistične ...) nisu bile Srpkinje (kratkonoge i tupog pogleda) ... zato sam i napisao ono "ekstremni sovinizam koji se granici sa rasizmom"
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:13 26.01.2013

Re: iz originala

Virtuelni Vasilije


da ... valjda zato sto one (lijepe, dugonoge, dugovrate, suptilne, mistične ...) nisu bile Srpkinje (kratkonoge i tupog pogleda) ...


Burazeru, ovo bi samo slep mogao da napiše ukoliko je opasno zlonameran, ono, očigledno je...
docsumann docsumann 21:14 26.01.2013

Re: iz originala

Virtuelni Vasilije
docsumann
Ali nema onih lijepih, dugonogih, dugovratih, suptilnih, mističnih gradskih ljepotica koje oduzimaju dah. I to nam je fašizam donio.


da ... valjda zato sto one (lijepe, dugonoge, dugovrate, suptilne, mistične ...) nisu bile Srpkinje (kratkonoge i tupog pogleda) ... zato sam i napisao ono "ekstremni sovinizam koji se granici sa rasizmom"


ja sam to doživio više kao neki Lamarkistički pogled na evoluciju. odrastanje u fašizmu dovodi do gubitka tih senzualnih atributa kod žena
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:23 26.01.2013

Re: iz originala

uros_vozdovac


Burazeru, ovo bi samo slep mogao da napiše ukoliko je opasno zlonameran, ono, očigledno je...


Burazeru,

etnicka sturktura Banjaluke, Sarajeva ... Kipra, Palestine/Izraela se, NAZALOST, promenila kao posledica medjuetnickih sukoba - iako zalosno, to su nepobitne cinjenice, ma koliko se to nama ne svidjalo ... Ne kapiram samo kako neko na osnovu toga moze da kaze da su ljudi (zene) u nekom od tih mesta pre bili dugonogi, lepi a sada su "kratkonogi, tupog pogleda" ... i kako ti u tome ne vidis zlu nameru?
A vidis je kod mene? I u cemu? Aj' pokusaj da objasnis
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:31 26.01.2013

Re: iz originala

docsumann

ja sam to doživio više kao neki Lamarkistički pogled na evoluciju. odrastanje u fašizmu dovodi do gubitka tih senzualnih atributa kod žena


Jedino mesto gde se fasizam nedvosmisleno nalazi je u opisu gradjana jednog grada kao "ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika ... kratkih nogu i tupih pogleda"...

A navodna karakterizacija Republike Srpske kao "fasisticke" je samo vrsta Gebelsovske propagande onoga koji je to izrekao... Drugim recima, fasizam mozda postoji u njegovoj glavi...
docsumann docsumann 21:42 26.01.2013

Re: iz originala

Drugim recima, fasizam mozda postoji u njegovoj glavi.


evidentna je autorova preopterećenost fašizmom, čak mu je i Brega fašista. ono, kodira i dekodira mentalne sklopove generacija mladih naraštaja na Balkanu.
taman ko Mengele prčka nešto po njihovim mozgovima.

a možda je i pojam fašizam, usput i vremenom, dobio neko novo pežorativno značenje, rastegljivo i širokoprimjenljivo.
možda to više i nije nešto tako loše.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:45 26.01.2013

Re: iz originala


i kako ti u tome ne vidis zlu nameru?

Možda nije zla namera, možda čovek to tako stvarno doživljava.
Taj njegov doživljaj može da bude njegova stvarna percepcija stvarnosti, a da istovremeno bude daleko od objektivne stvarnosti. Zar bi on bio jedini koji ima deformisanu sliku stvarnosti ako je zaista tako doživljava?

Ja, po tim tekstovima sudeći, u njemu ne vidim čak ni "ekstremnog šovinistu koji se graniči sa rasistom".
Ekstremni šovinizam i rasizam su aktivniji, dinamičniji, otvoreno i direktno pozivaju na akciju. U ovim tekstovima ja vidim nekoga ko je zaglibljen u prošlosti i ko nema snage da se iskobelja iz nje.
On u svemu vidi samo devedesete. Pa i u dečijim (srpske dece naravno) nestašlucima sa petardama
I silno uživaju u tome! Sline, balave, malo im je, iako se na sve strane i dimi, i puši, i oseća se miris baruta u vazduhu. Oni bi, nema sumnje, u ruke uzeli prave puške, puškomitraljeze, snajpere, bazuke, minobacače…, samo da dovrše pokolj koji su im očevi započeli.


U nekome ko ovako piše očigledno više nema nikakve nade, njegovi brodovi su potonuli, i on u svemu, pa i u lepim ženema i u dečijoj igri, vidi samo ružno.
Nije takvima lako.
Verujem da bi živnuo kada bi se devedesete vratile i kada bi Sarajevo ponovo bilo opsednuto. On bi tada zablistao, bio bi neviđena avangarda.
Postoje ljudi kojima takvo vreme odgovara, neki da ubiijaju ili da se bogate, a neki da ih osuđuju. Ni jedni ni drugi se ne snalaze u normalnim vremenima.
dr.wagner dr.wagner 22:01 26.01.2013

Re: iz originala

... večer

docsumann
.....a možda je i pojam fašizam, usput i vremenom, dobio neko novo pežorativno značenje, rastegljivo i širokoprimjenljivo.možda to više i nije nešto tako loše.


-Ovo je istina ...
... toliko puta smo jedni druge u novinama zadnjih 20-ak godina tako nazivali
, da je to sada postao normalan novinarski pridjev (za one druge , naravno)

-Svakako , nekad je pojam upotrebljen i opravdano


Wagner
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:02 26.01.2013

Re: iz originala

hoochie coochie man
Ekstremni šovinizam i rasizam su aktivniji, dinamičniji, otvoreno i direktno pozivaju na akciju.


Hm, akciju? Sto se mene tice dovoljni su mrznja i ovakvi odvratni pausalni sovinisticki stavovi o celoj jednoj (etnickoj) grupi/sredini. Radi se o coveku koji je u prilici, vec samim svojim pozivom (novinara i predavaca na fakultetu), da te svoje stavove prenese velikom broju ljudi (i zatruje ih). Akcija ce (moguce) doci tek kasnije ... i to mozda ne od njega - nego od njih...

Mislim, kapiram ja tvoj stav ... ali mislim i da gresis. I ti i mnogi drugi u Srbiji sto preko takvih stvari prelazite olako. I da ce mozda jednog dana biti (pre)kasno. Zato sam i napisao ovaj blog...
Jukie Jukie 22:03 26.01.2013

Re: iz originala

Virtuelni Vasilije

kaze da su ljudi (zene) u nekom od tih mesta pre bili dugonogi, lepi a sada su "kratkonogi, tupog pogleda" ...

Mislim da se slična rečenica nalazi u romanu Nečista krv kada došljakinja posmatra lokalne seljake, za koje se posle ispostavlja da praktikuju seks svako sa svakim, pa se ne zna ko je kome koliko srodan, u svakom slučaju su svi kratkonogi i sličnog izgleda, a tek poneki je nasuprot tome izrazito visok i štrkljast, tako da uz blago poznavanje genetike možemo da zamislimo da je to rezultat generacija inbridinga koje pisac nije umeo da objasni (ili jeste, ali ta devojka (Sofka?) ne bi umela jer tada devojke nisu išle u školu, a zaplet se posmatra njenim očima)
buba_truba buba_truba 22:19 26.01.2013

Re: iz originala

dr.wagner
... večer

docsumann
.....a možda je i pojam fašizam, usput i vremenom, dobio neko novo pežorativno značenje, rastegljivo i širokoprimjenljivo.možda to više i nije nešto tako loše.


-Ovo je istina ...
... toliko puta smo jedni druge u novinama zadnjih 20-ak godina tako nazivali
, da je to sada postao normalan novinarski pridjev (za one druge , naravno)

Baš tako, izanđalo i obesmišljeno. Meni ovde više leži pridev bljutavo.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:22 26.01.2013

Re: iz originala

Mislim da se slična rečenica nalazi u romanu Nečista krv kada došljakinja posmatra lokalne seljake, za koje se posle ispostavlja da praktikuju seks svako sa svakim, pa se ne zna ko je kome koliko srodan, u svakom slučaju su svi kratkonogi i sličnog izgleda, a tek poneki je nasuprot tome izrazito visok i štrkljast, tako da uz blago poznavanje genetike možemo da zamislimo da je to rezultat generacija inbridinga koje pisac nije umeo da objasni


E i ti ga bas nadje - u tvom primeru se radi o knjizevnom delu i, ako i zamislimo da je u pitanju opisano realno cinjenicno stanje, onda je tako nesto moguce kad je u pitanju mala zatvorena sredina (bilo gde u svetu). Ovaj sovinista pise o gradu od nekoliko stotina hiljda stanovnika (koji uostalom nije izolovan od ostatka sveta) i takva nakaradna logika bi se onda mogla primeniti na svaki grad u kojem veliku vecinu cine stanovnici jedne nacije ... recimo Kragujevac ... ili recimo neki drugi grad u Madjarskoj, Bugarskoj ... Norveskoj...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 26.01.2013

Re: iz originala

Radi se o coveku koji je u prilici, vec samim svojim pozivom (novinara i predavaca na fakultetu), da te svoje stavove prenese velikom broju ljudi (i zatruje ih). Akcija ce (moguce) doci tek kasnije ... i to mozda ne od njega - nego od njih...


Može se i tako posamtrati, ali sad se postavlja dilema šta uraditi.
Zabraniti mu da tako misli, zabraniti mu da priča ono što misli, ili zabraniti mu da radi tu gde radi
Ovo treće bi mu najviše odgovaralo, verujem.
Čovek ima tako rigidne stavove (sve srpkinje ružne, srpska deca kolju) da je veoma mala verovatnoća da će ikoga da zatruje njima.

Mislim da je opasnije ono insistiranje na Sabahudin, bilo da mu je to pravo ime ime ne, jer se time šalje poruka, on je musliman. Time se navodno otkrivalju razlozi takvog pisanja, i on lično tu prestaje da bude važan. Važna postaje muslimanska nacija.
Da to nije apostrofirano njegovo pisanje bi, verujem, od većine bilo doživljeno kao pisanje očajnika koga se može ili žaliti ili od*ebati.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:54 26.01.2013

Re: iz originala

hcm
Može se i tako posamtrati, ali sad se postavlja dilema šta uraditi.
Zabraniti mu da tako misli, zabraniti mu da priča ono što misli, ili zabraniti mu da radi tu gde radi
Ovo treće bi mu najviše odgovaralo, verujem.


Treba ga isto tretirati kao i svakog srpskog sovinistu - onog hipotetickog sa pocetka mog teksta koji je tako nesto napisao o Sarajevu. Sto se mene tice, nikakve zabrane - dovoljno je takve ljude javno ih kritikovati i njih i njihov sovinizam raskrinkati. E posledica tog bi moralo da bude i da ga recimo to njegovo udruzenje smeni sa mesta predsednika ... u protivnom ce se i samo legitimistai kao sovinisticko... A oni koji su ga zaposlili na tom fakultetu bi morali da razmisle da li takvom coveku mogu dati priliku da uci i vaspitava drugu decu - u suprotnom ce i kredibilitet te institucije biti doveden u pitanje...

hcm

Mislim da je opasnije ono insistiranje na Sabahudin, bilo da mu je to pravo ime ime ne, jer se time šalje poruka, on je musliman. Time se navodno otkrivalju razlozi takvog pisanja, i on lično tu prestaje da bude važan. Važna postaje muslimanska nacija.


Pa nisam bas siguran - mislim da Srbija (vec odavno) nije na tom nivou - vec drugu deceniju je jedan Rasim u njoj ne samo na vlasti nego i jedan od najomiljenijih politicara. Tako da se ovim insistiranjem na njegovom pripadanju muslimanskoj naciji automatski ovo njegovo ponasanje moze okarakterisati kao sovinizam a ne autosovinizam - i tice se njega licno a ne nacije (sovinista ima u svim nacijama). Ok, ja licno ne vidim tu previse veliku razliku, ali VECINA ljudi ocigledno vidi ... pa onda je ovo drugo mnogo spremnija da tolerise nego prvo. Drugim recima iako se ni meni, iz slicnih razloga kao tebi i Ljiljani Smajlovic ne svidja ovo "Sabahudin", ja vidim u tome i odredjene prednosti - otkriva se prava priroda ovog coveka i njegov ispad dobija na tezini
blogovatelj blogovatelj 23:37 26.01.2013

Re: iz originala

Može se i tako posamtrati, ali sad se postavlja dilema šta uraditi.
Zabraniti mu da tako misli, zabraniti mu da priča ono što misli, ili zabraniti mu da radi tu gde radi


Treba stoku pustiti da priča.
Isto mislim i za njega i za one Naše.
Najbolje je kad pustiš govedo da jasno i glasno kaže da je govedo. Tako je najlakše uočljivo.
Inner Party Inner Party 00:00 27.01.2013

Re: iz originala

hoochie coochie man

U nekome ko ovako piše očigledno više nema nikakve nade, njegovi brodovi su potonuli, i on u svemu, pa i u lepim ženema i u dečijoj igri, vidi samo ružno.
Nije takvima lako.
Verujem da bi živnuo kada bi se devedesete vratile i kada bi Sarajevo ponovo bilo opsednuto. On bi tada zablistao, bio bi neviđena avangarda.
Postoje ljudi kojima takvo vreme odgovara, neki da ubiijaju ili da se bogate, a neki da ih osuđuju. Ni jedni ni drugi se ne snalaze u normalnim vremenima.


Moj potpis ovde.



VV Pohvala za tekst.
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:16 27.01.2013

Re: iz originala

Virtuelni Vasilije
uros_vozdovac


Burazeru, ovo bi samo slep mogao da napiše ukoliko je opasno zlonameran, ono, očigledno je...


Burazeru,

etnicka sturktura Banjaluke, Sarajeva ... Kipra, Palestine/Izraela se, NAZALOST, promenila kao posledica medjuetnickih sukoba - iako zalosno, to su nepobitne cinjenice, ma koliko se to nama ne svidjalo ... Ne kapiram samo kako neko na osnovu toga moze da kaze da su ljudi (zene) u nekom od tih mesta pre bili dugonogi, lepi a sada su "kratkonogi, tupog pogleda" ... i kako ti u tome ne vidis zlu nameru?
A vidis je kod mene? I u cemu? Aj' pokusaj da objasnis


Ama nisam mislio na tebe, nego na Dinka. Ako nešto valja na ovim prostorima to je lepota žena, a on slepac jedan...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 01:32 27.01.2013

Re: iz originala

uros_vozdovac

Ama nisam mislio na tebe, nego na Dinka. Ako nešto valja na ovim prostorima to je lepota žena, a on slepac jedan...


Ok, sorry ocigledno sam te potpuno pogresno shvatio ... oko zena se vec slazemo
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 02:48 27.01.2013

Re: iz originala

Postoje ljudi kojima takvo vreme odgovara, neki da ubiijaju ili da se bogate, a neki da ih osuđuju. Ni jedni ni drugi se ne snalaze u normalnim vremenima.


Manje-više se sve slažem, sa svakom karakterizacijom koju si naveo. Samo, ovo su ti normalna vremena? Mislim, nisu devedesete, ali da su baš normalna...
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:45 27.01.2013

Re: iz originala

amo, ovo su ti normalna vremena? Mislim, nisu devedesete, ali da su baš normalna...


A koje je to "baš normalno vreme"?
Ako može neki primer, bilo da je neki period u našoj istoriji bilo da je to sadašnjost na nekom drugom mestu.
Taj "argument" da ovo nije normalno vreme, nije normalna država, nije normalan narod, je na nivou onoga "kao što svi znaju"

Ili je samo idealno normalno, a ako je tako, valjalo bi reći šta je idealno.
gedza.73 gedza.73 21:18 26.01.2013

Aauuu,

kakav kreten.
buba_truba buba_truba 21:28 26.01.2013

Poražavajuće!

Meni je ovaj lik nekada bio vrlo ok. Kao i još poneki (nažalost mnogi) isprofanisao se do gađenja.
Poražavajuće i obeshrabrujuće.
niccolo niccolo 21:33 26.01.2013

Gradovi su cool stvar

jer u njima ima za svakog po nešto. Onaj koji traži dugonoge naći će dugonoge, onaj koji traži kratkonoge naći će kratkonoge...tako da je ovaj njegov tekst dosta toga rekao o Dinku a gotovo ništa o Banja Luci...A inače mene ne čudi zašto skoro niko nije reagovao - pa ko uopšte čita šta piše Dinko Gruhonjić, osim njegovih istomišljenika (koji svakako neće reagovati) i onih koji to po profesiji rade, poput Ljiljane (koja je reagovala)...
buba_truba buba_truba 21:43 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

niccolo
...tako da je ovaj njegov tekst dosta toga rekao o Dinku a gotovo ništa o Banja Luci...

Point.
AlexDunja AlexDunja 21:47 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

poput Ljiljane (koja je reagovala)...

i vase:)

koji voli da napravi rende, makar
da rendamo novinare, kad se već blogeri ne ističu
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:49 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

niccolo
jer u njima ima za svakog po nešto. Onaj koji traži dugonoge naći će dugonoge, onaj koji traži kratkonoge naći će kratkonoge...tako da je ovaj njegov tekst dosta toga rekao o Dinku a gotovo ništa o Banja Luci...A inače mene ne čudi zašto skoro niko nije reagovao - pa ko uopšte čita šta piše Dinko Gruhonjić, osim njegovih istomišljenika (koji svakako neće reagovati) i onih koji to po profesiji rade, poput Ljiljane (koja je reagovala)...


Potpuno se slazem sa tobom sto se tice prvog dela.
Kad je u pitanju "nereagovanje" tu je vec druga stvar. Sve dok je to bilo samo na njegovom blogu u pravu si - pa ni ja ne bih to znao. U medjuvremenu je o tome pisao Pecat pa se ukljucila Ljiljana u Vremenu pa evo Novi Standard ... pa evo diskutujemo i mi. I mislim da je u medjuvremenu vise nego kranje vreme da reaguju i drugi - pre svih to njegovo novinarsko udruzenje. Kako takav covek moze da bude na celu takve institucije? Predavac na fakultetu? Ovo je ipak tezak sovisnisticki ispad ... i ocigledno mu nije prvi...

ps. Postovalac sam Liljane Smajlovic i njen tekst je lepo napisan, ali mi ipak smetaju dve stvari:

1) previse znacaja (i to pogresnog) je dala tome sto ga novinar Pecata, zaboga, naziva njegovim pravim imenom Sabahudin
2) ovaj konkretan njegov tekst je prakticno ignorisala - kritikovala ga je samo uopsteno...
freehand freehand 22:14 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

AlexDunja
poput Ljiljane (koja je reagovala)...

i vase:)

koji voli da napravi rende, makar
da rendamo novinare, kad se već blogeri ne ističu

Tobre!
Pravda za Dinka!
Ua Vasa Rende!

AlexDunja AlexDunja 22:17 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

Tobre!

valjda To, bre!
niccolo niccolo 22:18 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

Zar ne treba "Torbe!"?
gedza.73 gedza.73 22:26 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

AlexDunja

poput Ljiljane (koja je reagovala)...


i vase:)

koji voli da napravi rende

Čuj, Vase.
Hebo je Dinko ježa u leđa kad ga opletu dosledni Teofil Pančić i Biljana Srbljanović.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:28 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

freehand
AlexDunja
poput Ljiljane (koja je reagovala)...

i vase:)

koji voli da napravi rende, makar
da rendamo novinare, kad se već blogeri ne ističu

Tobre!
Pravda za Dinka!
Ua Vasa Rende!



Hahaha svi napali na jadne srpske novinare 'Oce cak da im sude za ratne zlocine - ispadose oni za sve krivi.

A oni jadni sve nevinasce do nevinasceta ... vredni, radni, iskreni i posteni. Al' sta vredi svetu se ne moze ugoditi...
AlexDunja AlexDunja 22:31 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

Hebo je Dinko ježa u leđa kad ga opletu dosledni Teofil Pančić i Biljana Srbljanović.

sreća da ne pišu na blogu
niccolo niccolo 22:33 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

E, stvarno, što BS više ne piše na blogu?
AlexDunja AlexDunja 22:33 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

Zar ne treba "Torbe!"?



ovo bi moglo da ima smisla:)
docsumann docsumann 22:40 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

ono što mene intrigira je kako neko ko je, ili bi bar trebao biti, po svojoj profesiji visokosenzibiliziran za detektovanje društvenih devijacija, ne vidi da sam postaje protagonista onoga protiv čega bi trebao da se bori.

koji mehanizmi autozaslijepljenja su prisutni u čovjeku (mržnja? politička ostrašćenost? patologija neke druge vrste??) pa da ne vidi da je sam njegov tekst na fonu demonizacije onih drugih, tako popularne kod fašističkih propagandista.

evo, ja se već zabrinuh da možda sam kod sebe ne primjećujem neke slične "fašisti su oni drugi" simptome.
valjda kad si mentalno zaslijepljen po difoltu nisi u stanju to i da vidiš.
gedza.73 gedza.73 22:41 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

E, stvarno, što BS više ne piše na blogu?

Nisu blogeri hteli da budu mirni dok ih BS šamara.
A, bogami, neki su hteli i da uzvrate.

niccolo niccolo 22:42 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

valjda kad si mentalno zaslijepljen po difoltu nisi u stanju to i da vidiš.

Zar mu to nije definicija zaslepljenosti?
docsumann docsumann 22:49 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

niccolo
valjda kad si mentalno zaslijepljen po difoltu nisi u stanju to i da vidiš.

Zar mu to nije definicija zaslepljenosti?


pa da, to i kažem. nego, nekako mi se čini da bi ljudi od javne riječi trebali biti otporniji na upadanje u taj obrazac.
to mi je bila poanta, koja očigledno i nije baš na mjestu.
freehand freehand 22:52 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

AlexDunja
Tobre!

valjda To, bre!

Dabre, tobre.
Rende,
ovoono,
blogeri renderuju,
jadni Dinko.
Vasina mu senka
s Istoka
se nadvija!
Sreća da on nije tu,
ali mu nevinost nije bez zaštite!
Pravi mu je skut
nad glavom
Baldahin!

niccolo niccolo 22:58 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

nego, nekako mi se čini da bi ljudi od javne riječi trebali biti otporniji na upadanje u taj obrazac

Teoretski da...u praksi često nije...jbg

@Gedža - klasika (crtani film)
AlexDunja AlexDunja 23:01 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

to pesma, jbt.
preporuka.
blogovatelj blogovatelj 23:40 26.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

koji voli da napravi rende, makar
da rendamo novinare, kad se već blogeri ne ističu


Zašto ne rendati ovakvog bolesnika?
Kakva je razlika između Vasinog bloga i onog koji je Elis postavio o Nikoli Pejakoviću? Meni su ovaj Dinko i Pejaković apsolutno isti. A tebe nisam primetio da si stavila ovakav komentar na Elisovom blogu.
AlexDunja AlexDunja 00:05 27.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar


Zašto ne rendati ovakvog bolesnika?

ja nisam rekla da treba ili ne.
samo sam rekla da se meni ne sviđa.

i rekla sam da vasa to često čini.
( pogledaj vasine prethodne blogove)

ovaj tekst, koji je inicirao vasino zgražanje
je objavljen kao lični blog, dakle, ne kao novinski tekst,
nigde javno.

onda su ga neki izvukli, pa su onda neki počeli da
se zgražavaju.

meni, najiskrenije, tekst liči na tugovanku
nad izgubljinim detinjstvom i slikom
grada iz lepe mladosti.
ne liči mi na fašizam i poziv na istrebljenje drugačijih
naprotiv. liči mi na tugu što onih drugih više nema.

ali vasa to uobliči,
izbaci šta mu se ne sviđa, stavi tri tačke
pa nastavi, i iz njegovog citata izgleda
kao da ovaj mrzi banjalučane.
i svakako računa na to da blogeri
ne otvaraju linkove.

edit: i ja da ti kažem:
vasa je tužibaba jedna obična:)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 00:56 27.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

ali vasa to uobliči,
izbaci šta mu se ne sviđa, stavi tri tačke
pa nastavi, i iz njegovog citata izgleda
kao da ovaj mrzi banjalučane.
i svakako računa na to da blogeri
ne otvaraju linkove.


Dunjo,

veci deo tvog posta pozdravljam kao drugacije misljenje (sa kojim se naravno ne slazem). Ovaj citirani deo je medjutim prilicno nekorektan (da ne upotrebim neku tezu rec) prema meni. Zato sto implicira da mi je namera da blogere/citaoce mog teksta prevarim i obmanem ... Mozda se ti kad navedes neki link da potkrepis svoje misljenje nadas da ga citaoci nece otvarati - ja ne. Ne kapiram zasto bih ga (link) uopste i navodio?

Inace priznaces da bi bilo besmisleno citirati ceo tekst - to uostalom niko ne radi (posebno ako je ovako dugacak kao Dinkov - dosta duzi nego moj tekst). A ako sam ja neke njegove reci izvadio iz konteksta onda se to dokazuje tako sto ti prosiris taj mojoj citat pa lepo dokazes kako sam ja iskrivio ono sto je on hteo da kaze ... i raskrinkas me. E pa izvoli, citiraj i dokazi da Dinko nije mislio ono sto mu ja navodno imputiram ... Izmedju ostalog pokazi nam recimo i da on voli Banjalucane ...
blogovatelj blogovatelj 03:59 27.01.2013

Re: Gradovi su cool stvar

1.
ja nisam rekla da treba ili ne.
samo sam rekla da se meni ne sviđa.

Nisam primetio da si kod Elisa tako decidirano ovo isto napisala.

2.
ovaj tekst, koji je inicirao vasino zgražanje
je objavljen kao lični blog, dakle, ne kao novinski tekst,
nigde javno.

Ja bih ovde samo citirao Vasu da bi uvidela svoju zabludu i svoj jasno zacementiran stav, otporan argumentima. Obrati paznju na bold.

Napomena: Dinkov originalni clanak je ocigledno "nestao" sa njegovog bloga ali se jos uvek moze naci na e-novinama: Za televizijski dom - spremni!


3.
meni, najiskrenije, tekst liči na tugovanku
nad izgubljinim detinjstvom i slikom
grada iz lepe mladosti.


I meni... Al' kad bi se gadjali autobusima.
Nemoj Dunja matere ti...
I ovde obrati paznju na bold.

A bilo je čak i ideja da se Vrbas ofarba u plavo, kao i krošnje u Aleji uzdisaja i u Aleji izdisaja. Ili u crveno-plavo-bijelo, što bi bilo još i najbolje. Ponestalo, međutim, farbe.


Hitove u kojima svaki stih predstavlja promociju predrasude i kao takav duboko se usađuje u “kolektivnu svijest” jednog malog primitivnog naroda


dođete li danas u blentitet čiji je glavni grad moja Banjaluka,


Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika

Oni sjede na klupama naopačke: leđima su okrenuti Vrbasu. Da l zbog tog što je još uvijek smaragdno zelen a ne pravoslavno trobojan?


I da ne nastavljam. Vidi, odavno nista ogavnije nisam procitao.
Ovo je novinarstvo tzv Komrakov stila.
Zato i kazem da ga ne treba brisati. Ovo mnogo govori i o e-novinama, koje su ovakvo govno objavile na svom sajtu.
Ja bih zbog ovakvih skotova voleo da Srbija sto pre postane clan EU, pa da zapad prestane da donira njihovu izmet-zurnalistiku. I najsrecniji bih bio da iih vidim kako cvile za posao u normalnim medijima, koji se izdrzavaju od svojih tiraza i reklama. I da nikad ne dobiju taj posao.
A iskreno se nadam da onaj ko napise ovakav tekst nikad u zivotu nece biti placen ni prebijenom parom prikupljenom od poreza i doprinosa u Srbiji.
milivoje_bg milivoje_bg 22:07 26.01.2013

Ђубре !

Био Динко или Сабахудин - ђубре је ђубре !
savamala savamala 22:42 26.01.2013

Re: Ђубре !

Био Динко или Сабахудин - ђубре је ђубре !


Да, поменути јесте дно дна. Из свега овога ипак је испала и нешто добро. Сада јавност зна како се човек зове и његове речи ће мерити на други начин него до пре неки дан. На жалост, али тако је. Но, Динко није много битан.
Мислим да је далеко важнији проблем који је истако Цвијановић у свом чланку на Новом Стандарду. Зашто је прихватљиво да се најцрњим шовинистичким увредама пљује српски народ ако се потписујеш са ”неутрално” Динко али то није прихватљиво ако се зовеш Сабахудин. Како је дошло до тога да нам постане нормално када нас неко ”наш” пљује и вређа?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:04 26.01.2013

Re: Ђубре !

savamala
Но, Динко није много битан.
Мислим да је далеко важнији проблем који је истако Цвијановић у свом чланку на Новом Стандарду. Зашто је прихватљиво да се најцрњим шовинистичким увредама пљује српски народ ако се потписујеш са ”неутрално” Динко али то није прихватљиво ако се зовеш Сабахудин. Како је дошло до тога да нам постане нормално када нас неко ”наш” пљује и вређа?


Slazem potpuno - moj tekst i jeste ovako kratak (prilicno neuobicajeno za mene ) zato sto je Cvijanovic vec sve odlicno rekao...

A Dinko kao Dinko ne bi bio uopste bitan da je u pitanju samo on. Problem je sto je pola "druge Srbije" slicno njemu ... a ostali (uglavnom) cute i/ili ignorisu...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:16 26.01.2013

Re: Ђубре !

Како је дошло до тога да нам постане нормално када нас неко ”наш” пљује и вређа?

Ja bih izdvojio mišljenje.

Mislim da Dinko Gruhonjić ima pravo da piše šta hoće. Neka to što piše nekome bude genijalno, nekome glupost, nekome govor mržnje...jer on je građanin ove zemlje, zemlja je (navodno) demokratska, i ko se ne slaže neka mu otpisuje, kao što se i dešava.

Pa nek čitaoci zaključuju.

To je jedino normalno.

A kad arbitri "normalnosti" postanu oni koji se u ovom blogu citiraju, to je takođe normalno, ali prilično komično.
freehand freehand 23:17 26.01.2013

Re: Ђубре !

A Dinko kao Dinko ne bi bio uopste bitan da je u pitanju samo on. Problem je sto je pola "druge Srbije" slicno njemu ... a ostali (uglavnom) cute i/ili ignorisu...

I šta sad? Da se prorede malo? Da se svedu na po tebi podnošljiv broj zabludelih i kontraprotivnih? pa onda može da se piše, nema veze?


savamala savamala 23:23 26.01.2013

Re: Ђубре !

Ja bih izdvojio mišljenje.


Ниси објаснио по чему је то твоје мишљење издвојено. Колико видим, овде се нико не залаже да Грухоњићу буде забрањено писање.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:46 26.01.2013

Re: Ђубре !

freehand
I šta sad? Da se prorede malo? Da se svedu na po tebi podnošljiv broj zabludelih i kontraprotivnih? pa onda može da se piše, nema veze?


Vec rekoh gore HCM-u: da se u javnosti treteriju isto kao i srpski sovinisti. Znaci da se kritikuju i raskrinkaju. Tako da se ne mogu vise LAZNO predstavljati kao borci za ljudska prava, humanisti etc. Pa ce se sami vec vremenom prorediti i/ili bar povuci u misje rupe ... kao sto su i oni prvi...
Inner Party Inner Party 00:05 27.01.2013

Re: Ђубре !

Nebojsa Krstic
Како је дошло до тога да нам постане нормално када нас неко ”наш” пљује и вређа?

Ja bih izdvojio mišljenje.

Mislim da Dinko Gruhonjić ima pravo da piše šta hoće. Neka to što piše nekome bude genijalno, nekome glupost, nekome govor mržnje...jer on je građanin ove zemlje, zemlja je (navodno) demokratska, i ko se ne slaže neka mu otpisuje, kao što se i dešava.


Slažem se, mada mislim da bi bio red da dotični prestane da prima novac od Srbije, koju toliko mrzi. Dakle, dotični je finansiran od ove zemlje jer je na neki način, pojma nemam kako, postao predavač na FF u Novom Sadu.
myredneckself myredneckself 01:28 27.01.2013

Re: Ђубре !

savamala
Како је дошло до тога да нам постане нормално када нас неко ”наш” пљује и вређа?

Možda će ovo pomoći -
”...Закон имитације је главни механизам, опште начело које важи за целокупно људско понашање.
Понашање је понављање, а суштина сваког понављања које има друштвени карактер је имитација. У друштвеним односима појединац усмерава пажњу на понашање других, преузима туђе замисли, вредности, погледе на свет, ставове и стил живота. Имитација, која потиче од мањине, шири се у друштву, од узора према масама, као концентрични кругови на води....” опширније на Википедији

Edit: mislim, može pomoći pored ostalog, (a ima još puno motivacionih faktora), da što bolje razumemo takmičare u pljuvanju u dalj.
freehand freehand 03:23 27.01.2013

Re: Ђубре !

Virtuelni Vasilije
freehand
I šta sad? Da se prorede malo? Da se svedu na po tebi podnošljiv broj zabludelih i kontraprotivnih? pa onda može da se piše, nema veze?


Vec rekoh gore HCM-u: da se u javnosti treteriju isto kao i srpski sovinisti. Znaci da se kritikuju i raskrinkaju. Tako da se ne mogu vise LAZNO predstavljati kao borci za ljudska prava, humanisti etc. Pa ce se sami vec vremenom prorediti i/ili bar povuci u misje rupe ... kao sto su i oni prvi...

A koga bi ti, druže Vasilije, onako objektivno - zadužio za to kritikovanje i raskrinkavanje? Mislim - ko je stručan i ko je autoritet za procenu toga ko je pravi a ko lažni borac za ljudska prava, ko kumanista a ko etc?
maksa83 maksa83 09:02 27.01.2013

Re: Ђубре !

A koga bi ti, druže Vasilije, onako objektivno - zadužio za to kritikovanje i raskrinkavanje? Mislim - ko je stručan i ko je autoritet za procenu toga ko je pravi a ko lažni borac za ljudska prava, ko kumanista a ko etc?

I ja htedoh da pitam šta to znači "da se u javnosti tretiraju".

Mislim da se Sabahudin (blago rečeno) - izglupirao ("zažarena budala" je izraz koji bih pre upotrebio), ali sam vrlo ponosan na činjenicu da on to ovde može da piše.

(Kao što se ni teško drogiran ne bih zatekao na koncertu Tereze Kesovije (a bogami ni Ane Bekute), ali sam zadovoljan što ovde taj koncert može da se održi).
savamala savamala 09:12 27.01.2013

Re: Ђубре !

Možda će ovo pomoći -
”...Закон имитације је главни механизам, опште начело које важи за целокупно људско понашање.


Да, тако нешто. Вероватно додају и Павлова и као резултат добијемо модерну демократију.
expolicajac expolicajac 09:17 27.01.2013

Re: 100

maksa83
A koga bi ti, druže Vasilije, onako objektivno - zadužio za to kritikovanje i raskrinkavanje? Mislim - ko je stručan i ko je autoritet za procenu toga ko je pravi a ko lažni borac za ljudska prava, ko kumanista a ko etc?

I ja htedoh da pitam šta to znači "da se u javnosti tretiraju".

Mislim da se Sabahudin (blago rečeno) - izglupirao ("zažarena budala" je izraz koji bih pre upotrebio), ali sam vrlo ponosan na činjenicu da on to ovde može da piše.

(Kao što se ni teško drogiran ne bih zatekao na koncertu Tereze Kesovije (a bogami ni Ane Bekute), ali sam zadovoljan što ovde taj koncert može da se održi).

100
savamala savamala 09:29 27.01.2013

Re: 100

100

Е, баш лепо да си пристигао. Ти би могао Сабахудину да напишеш једно нежно писмо, онако нешто лепршаво, као што то имаш обичаја да пишеш таквим ликовима.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:42 27.01.2013

Re: Ђубре !

freehand

A koga bi ti, druže Vasilije, onako objektivno - zadužio za to kritikovanje i raskrinkavanje? Mislim - ko je stručan i ko je autoritet za procenu toga ko je pravi a ko lažni borac za ljudska prava, ko kumanista a ko etc?


Eh sto su ti (pro)partijski ljudi, odmah misle na akcije i zaduzivanje

Ne bih ja nikoga "zaduzivao" - dovoljni su oni koji su vec "zaduzeni" svojim postojanjem, odnosno oni kojima je to posao. Kao sto su ovi koji su vec poceli da se bave tim: Smajlovic, Cvijanovic, Vucelic, Zdravkovic ... Problem je u tome sto se samo ova prva pojavila u onome ste se zove "mejnstrim" medij - gde je NIN, RTS, RTV, Politika, Novosti, Blic etc ? A i Ljiljana je nekako prebrzo izjednacila Zdravkovica i Gruhonjica (i ovaj njegov konkretan sovinisticki ispad "zaobisla" )...

A postoje i drugi kojima je to "opisu posla" (bar onako kako se sami deklarisu). Recimo oni koji su vec podnosoli sudske prijave protiv novinara za sirenje medjunacionalne mrznje ... Ili recimo oni koji su tuzili Dobricu Cosica za sovinizam zbog one jedne recenice. Eeeej jednom od najpolodnijih/najproduktivniijih pisaca u Srbiji su uspeli da nadju 1 (i slovima jednu) recenicu koja ima sovinisticki prizvuk a pri tom je bilo dovoljno procitati samo stranu na kojoj se nalazi ta recenica pa ukapirati kontekst ... i videti da je pod onim "sljam/otpad" (mrzi me da trazim kako je tacno rekao) covek mislio na UCK & Hasima Tacija Zmiju koji i jesu jedan od glavnih junaka "Vremena zmija"...

ps. Naravno da ne ocekujem da ce se ovi iz zadnjeg pasusa zaista kriticki oglasiti povodom Dinkovog slucaja. Ali to je zgodna prilika da i oni budu raskrinkani i da se pokaze da oni i nisu ozbiljni i iskreni borci protiv sovinizma ... nego to rade samo kad se uklapa u njihove politicke ciljeve. Valjda je zato i Ljiljana pomenula neke od njih...
freehand freehand 10:07 27.01.2013

Re: Ђубре !

Eh sto su ti (pro)partijski ljudi, odmah misle na akcije i zaduzivanje

Pa to ti kažem.
Sine - pičiš sa tim saopštenjima, proglasima, akcionim planovima - samo pršti.
Ovo kao komitetska saopštenja od onomad, druže Vaso, iz najboljih vremena.
Raskrinkavanja, kritikovanje, zaduživanja, plodni pisci, neprijatelji...
Kao da sam se vratio u '87 i ponovo posmatram nastajanje tog mitskog bića, do tada potpuno nepoznatog:
iskreni srpski komunista sa izrazitim nacionalnim osećajem.


expolicajac expolicajac 10:46 27.01.2013

Re: 100

savamala
100

Е, баш лепо да си пристигао. Ти би могао Сабахудину да напишеш једно нежно писмо, онако нешто лепршаво, као што то имаш обичаја да пишеш таквим ликовима.

"tebete" napinje nešto od jutros.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:53 27.01.2013

Re: Ђубре !

ali sam vrlo ponosan na činjenicu da on to ovde može da piše.


Da, na tome treba jahati, na činjenici da i jedan Dinko u Srbiji može tako da piše i ne samo da mu dlaka sa glave ne fali, već da može i da bude predsednik nekih udruženja, da dobija neke nagrade, da predaje na fakultetu....

Mnogo bih se lošije osećao kada bi Dinko bio nakako, kako god, kažnjen tog njegovog kompleksa, i njegove opsednutosti Srbima.
Njemo veća kazna od tog stanja u glavi i ne treba.
Dr M Dr M 23:04 26.01.2013

Različito čitanje


Ja u ovom

A grad je sređen i dotjeran, ne može se reći. Al čim malo čačneš, obratiš pažnju na ljude koji sjede na klupama pored Vrbasa shvatiš da je spolja gladac a unutra teški jadac. Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika jedu nešto na tim klupama i bace papir, koru od narandže, najlonsku kesu - direktno na friško ošišanu travu. Oni sjede na klupama naopačke: leđima su okrenuti Vrbasu. Da l zbog tog što je još uvijek smaragdno zelen a ne pravoslavno trobojan? Ili zbog tog što njima Vrbas ništa ne znači, sem da, možda, niz vodu bace još koju kilu đubreta? Urbicid, nego šta! I sad opet treba da prođu najmanje dvije generacije da se koliko-toliko naviknu na asfalt i na pristojno ponašanje. E, moji laloši, ne znate vi šta su “pravi” dođoši!

vidim protest protiv primitivizma.

A u ovom

Od grada u kojem su nekada živjeli svi, pretvorio se u etnički čistu naseobinu, gdje me, pogotovo ovi mlađi, čudno gledaju kad kažem da se zovem Dinko. U takvom gradu, u kojem žive samo jedni, ni ženske ni muške ljepote neće biti

protest protiv etničkog čišćenja.

I, ne vidim napad na sve Srbe nego samo na one koji su u tome učestvovali.

Ili im je to ok.
niccolo niccolo 23:11 26.01.2013

Re: Različito čitanje

vidim protest protiv primitivizma.

Primitivizam ne mora imati nikakve veze s nacionalizmom. U tom smislu, u takvo razumevanje teksta ova rečenica ne može logički da se uklopi:

Da l zbog tog što je još uvijek smaragdno zelen a ne pravoslavno trobojan?
savamala savamala 23:11 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika


Ниси баш ти толико ускраћен од интелигенције да не можеш да тачно протумачиш цитирану реченицу. Бранити човека са очигледно нацистичким идејама, а Сабахудин то јесте, је промашен посао.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:19 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M

Ja u ovom .... vidim protest protiv primitivizma.

A u ovom ... protest protiv etničkog čišćenja.

I, ne vidim napad na sve Srbe nego samo na one koji su u tome učestvovali.


Ah Dr. M,

da si (oduvek) bio slab prema drugosrbijancima sam znao i ranije, ali da si ovoliko neobjektivan nisam znao. Hajde molim te navedi gde se to on ogranicava "samo na one koji u tome u cestvovali". I kako ih prepoznaje na ulici? Po tome sto su kraktonogi, tupog pogleda, neartikulisanog jezika i cudnih fizionomija? I gde su oni drugi? Izgleda da ih nema posto on nigde nije rekao da su u pitanju "neki" ... Znaci SVI su sada u Banjaluci primitivni i svi su ucestvovali u etnickom ciscenju...

A zbog takvih objektivaca kao sto si ti sam i stavio onaj hipoteticki slucaj na pocetku. U slucaju da je Zeljko Civjanovic ili Milorad Vucelic tako nesto napisao o Sarajevu (koje etnicki jos cistije nego Banjaluka) da li bi ti istao tako "video" da je u pitanju samo "protest protiv primitivizma i etnickog ciscenja"?
Dr M Dr M 23:23 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Primitivizam ne mora imati nikakve veze s nacionalizmom.


Ja, naprotiv, mislim da je nacionalizam jedan od oblika primitivizma.
niccolo niccolo 23:24 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M
Primitivizam ne mora imati nikakve veze s nacionalizmom.


Ja, naprotiv, mislim da je nacionalizam jedan od oblika primitivizma.

Ali se slažeš da drugi oblici primitivizma ne moraju imati veze s nacionalizmom? Ili je primitivac uvek u isto vreme i nacionalista?
Dr M Dr M 23:29 26.01.2013

Re: Različito čitanje

I gde su oni drugi?


Proterali ih oni prvi.


U slucaju da je Zeljko Civjanovic ili Milorad Vucelic tako nesto napisao o Sarajevu (koje etnicki jos cistije nego Banjaluka) da li bi ti istao tako "video" da je u pitanju samo "protest protiv primitivizma i etnickog ciscenja"?


Sačekaću da pročitam pa ću da se odredim.
Dr M Dr M 23:35 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Ili je primitivac uvek u isto vreme i nacionalista?


Ako je primitivac, postoji izrazito veća verovatnoća da bude nacionalista nego individualista.

Samo da ne mešamo nacionaliste koji su to kad igra naša reprezentacija, sa onima koji mašu barjacima u svakoj prilici.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:40 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M
I gde su oni drugi?


Proterali ih oni prvi.



Hm, cini mi se da nisi razumeo: u Banjaluci su i pre rata Srbi bili u vecini - i oni su tu i ostali. Neces valjda kazes (ti ili Dinko) da su oni sada svi odjednom postali ruzni, prljavi i zli ... primitivaci i etnicki cistaci? A da su oni dobri, lepi, dugonogi i fini bili isklucivo Hrvati i Muslimani kojih vise u Banjaluci nema (odnosno ima ali u mnogo manjem broju)?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:40 26.01.2013

Re: Različito čitanje

U slucaju da je Zeljko Civjanovic ili Milorad Vucelic tako nesto napisao o Sarajevu (koje etnicki jos cistije nego Banjaluka) da li bi ti istao tako "video" da je u pitanju samo "protest protiv primitivizma i etnickog ciscenja"?

Oni često pišu veće gluposti od ove o kojoj je reč pa se niko ne sekira.
Dr M Dr M 23:43 26.01.2013

Re: Različito čitanje

u Banjaluci su i pre rata Srbi bili u vecini - i oni su tu i ostali.


A gde su im ostali?

Jer, bez obzira na sve, o tome je ovde reč.
niccolo niccolo 23:48 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M
Ili je primitivac uvek u isto vreme i nacionalista?


Ako je primitivac, postoji izrazito veća verovatnoća da bude nacionalista nego individualista.

Samo da ne mešamo nacionaliste koji su to kad igra naša reprezentacija, sa onima koji mašu barjacima u svakoj prilici.

Jebiga sad, izbegavaš odgovor na postavljeno pitanje (koje se ne bavi verovatnoćama nego je vrlo jasno i precizno)...razumem ja potrebu da se odbrani Dinkovo smaranje, ali na koji način je on izdvojio te "igra naša reprezentacija" nacionaliste od onih koji mašu barjacima? Iz njegovog teksta se ne vidi da je iko od tih što su bili okrenuti leđima Vrbasu mahao bilo čime. Samo su sedeli naopačke na klupama i jeli štagod. Što meni liči na opis nekih tinejdžera koji bleje u parku. I koji su do sada verovatno već deset hiljada puta blejali u tom istom parku, tako da su se Vrbasa nagledali koliko hoćeš puta. Pa čak i da se nisu nagledali, kako to da je zaključak da su se okrenuli od Vrbasa baš zato što je zelen, a nije crveno-plavo-beli? Od svih logičnih (i nelogičnih) zaključaka on izabere baš taj. Ali je korisno zapljunuti nacionaliste, neće da se baci. A oni nek se posle sami dele na one koji mašu barjacima i na one "igra naša reprezentacija"...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:55 26.01.2013

Re: Različito čitanje

Nebojsa Krstic
U slucaju da je Zeljko Civjanovic ili Milorad Vucelic tako nesto napisao o Sarajevu (koje etnicki jos cistije nego Banjaluka) da li bi ti istao tako "video" da je u pitanju samo "protest protiv primitivizma i etnickog ciscenja"?

Pa oni često pišu veće gluposti od ove o kojoj je reč pa se niko ne sekira.


E bas super, evo ti nam onda lepo ovde citiraj kad i gde je neki od njih dvojice napisao neku ovakvu slicnu sovinisticku stvar o Sarajlijama, Zagrepcanima, Hrvatima, Bosnjacima etc ... pripadnicima bilo koje druge etnicke grupe. Znaci intersuje me samo sovinizam posto je to ovde tema - druge gluposti cemo da ostavimo za drugu priliku...

ps. Ja cu naravno sa istim zarom kritikovati i njih kao sto to radim sada sa Dinkom - to se valjda podrazumeva ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:56 26.01.2013

Re: Različito čitanje

kako to da je zaključak da su se okrenuli od Vrbasa baš zato što je zelen


Zbog toga što upravo Gluhonjić maše zastavama u svakoj prilici.
I kad gleda ljude koji sede u parku, i kad gleda decu koja bacaju petarde, njemu u glavi viore zastave. Da li one koje koje bi spalio, ili one koje bi razvijao, ne menja mnogo stvar.
Što bi Doca rekao, primitivac i nacionalista.
Dr M Dr M 23:58 26.01.2013

Re: Različito čitanje

izbegavaš odgovor na postavljeno pitanje


Sto puta sam se zakleo da neću da se preganjam sa advokatima..

Iz njegovog teksta se ne vidi da je iko od tih što su bili okrenuti leđima Vrbasu mahao bilo čime. Samo su sedeli naopačke na klupama i jeli štagod. Što meni liči na opis nekih tinejdžera koji bleje u parku. I koji su do sada verovatno već deset hiljada puta blejali u tom istom parku, tako da su se Vrbasa nagledali koliko hoćeš puta. Pa čak i da se nisu nagledali, kako to da je zaključak da su se okrenuli od Vrbasa baš zato što je zelen, a nije crveno-plavo-beli?


Tako je oslobodjen i O.J. Simpson..

A što se tiče ovoga


Ali je korisno zapljunuti nacionaliste,


To uvek!

savamala savamala 23:59 26.01.2013

Re: Različito čitanje

E bas super, evo ti nam onda lepo ovde citiraj kad i gde je neki od njih dvojice napisao neku ovakvu slicnu sovinisticku stvar o Sarajlijama, Zagrepcanima, Hrvatima, Bosnjacima etc ...


Тешко да може да се нађе такав цитат. Вучелић има доста путера на глави али је довољно паметан да не пише глупости. Цвијановић је данас најозбиљнији новинар у Србији и то је ваљда разлог зашто га нема нигде осим на сајту Нови стандард.
niccolo niccolo 00:01 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Na osnovu tvojih odgovora zaključujem da zaista misliš da je svaki primitivac u isto vreme i nacionalista. Ne razumem samo zašto izbegavaš da to jasno i kažeš. Što kaže Krle, ovo je slobodna zemlja, svako ima pravo da misli i da to mišljenje kaže...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:05 27.01.2013

Re: Različito čitanje

E bas super, evo ti nam onda lepo ovde citiraj kad i gde je neki od njih dvojice napisao neku ovakvu slicnu sovinisticku stvar o Sarajlijama, Zagrepcanima, Hrvatima, Bosnjacima etc .

Da ti pronađem šta je npr Vučelić napisao, rekao ili dozvolio na RTS-u devedesetih kad je bio direktor, a tiče se šovinizma?

Mora da se šališ! Pa svako može da se seti te naci torture koja je trajala godinama. Nikako ne bih zaranjao u to đubre ponovo...a ni u ono koje je iz pera pomenutih autora nastalo u godinama kasnije.
Dr M Dr M 00:10 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Na osnovu tvojih odgovora zaključujem da zaista misliš da je svaki primitivac u isto vreme i nacionalista.


Ne, mislim da je svaki nacionalista primitivac.
niccolo niccolo 00:11 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M
Na osnovu tvojih odgovora zaključujem da zaista misliš da je svaki primitivac u isto vreme i nacionalista.


Ne, mislim da je svaki nacionalista primitivac.

I kako se onda ona rečenica koju sam izvukao još na početku ovog preganjanja logički uklapa u tvoje razumevanje teksta?
tasadebeli tasadebeli 00:15 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M
Ako je primitivac, postoji izrazito veća verovatnoća da bude nacionalista nego individualista.



Ех, мој докторе... А ја свакога дана на улицама и по аутобусима у овом Београду видим гомиле и гомиле индивидуалаца који су врло примитивни. А у чему је њихов примитивизам? Не знају да живе у заједници са другим људима. Себични су, саможиви, усамљени, са слушалицама у ушима, том самоизолацијом коју су сами себи наметнули. Када налетиш на њих на улици, иду право кроз тебе, као да не постојиш. Неко их је од малих ногу убедио да су најпаметнији и најлепши на овом свету, да свет никако не може без њих, да су непроцењиво благо за човечанство, па мисле да су ту, на тој улици или у том аутобусу, они као неки бисер бачен међу свиње. Крећу се кроз град као да се само због њих ова наша планета окреће и не занима их уопште чињеница што деле тако мали простор са тако много људи. Ако толики егоизам и саможивост који одликују те индивидуалце није примитивизам, онда не знам шта је... А неке покондирене новинарске тикве то после називају урбаном културом.
Dr M Dr M 00:33 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Primitivizam ne mora imati nikakve veze s nacionalizmom. U tom smislu, u takvo razumevanje teksta ova rečenica ne može logički da se uklopi:

Da l zbog tog što je još uvijek smaragdno zelen a ne pravoslavno trobojan?


Primitivizam ne mora imati nikakve veze s nacionalizmom. U tom smislu, u takvo razumevanje teksta ova rečenica ne može logički da se uklopi:

Da l zbog tog što je još uvijek smaragdno zelen a ne pravoslavno trobojan?


Ti si tvrdio da primitivizam ne mora imati nikakve veze sa nacionalizmom.

Ja tvrdim da je nacionalizam primitivnost.

A Dinko pravi jezičke akrobacije da bi usmerio priču u pravcu etničkog čišćenja. To ga boli a ja imam razumevanje za ljude koje nešto boli, pa i kad viču na sav glas.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 00:38 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Nebojsa Krstic

Da ti pronađem šta je npr Vučelić napisao, rekao ili dozvolio na RTS-u devedesetih kad je bio direktor, a tiče se šovinizma?

Mora da se šališ! Pa svako može da se seti te naci torture koja je trajala godinama. Nikako ne bih zaranjao u to đubre ponovo...a ni u ono koje je iz pera pomenutih autora nastalo u godinama kasnije.


Ne salim se. Jedino sto nisam mislio da bi bas trebalo ici toliki unazad - Vucelic pise redovno u njegovom Pecatu. Niti siriti na ceo RTS. Ne pricamo ovde ni o tome sta je Dinko napisao/rekao pre 20 godina nego nedavno.

Inace da ne bude zabune, ja ovde ne branim/zastupam ni Vucelica ni Cvijanovica - niti se u svemu slazem sa njima. Kod Vucelica mi se posebno ne svidja nejgov nacionalizam. Mozda gresim, ali imam utisak da ti je zasmetalo i samo pominjanje Cvijanovica u mojoj pohvali zato sto se radi o osvedocenom(i ogorcenom) politickom protivniku DS (vazi i za Vucelica). Slicno mi deluje i Free...

Ja medjutim ne razmisljam u tim relacijama politicke podobnosti - za ovu temu je bitno samo to da imam izuztno pohvalno misljenje o njegovom konknretnom tekstu (to uopste ne znaci da se u svemu drugom slazem sa njim). Bas bih voleo da cujem da li ti imas nesto da prebacis tom tekstu ... i sta...

A to da li su oni ili bilo ko drugi u nekim drugim prilikama (recimo pre par decenija) bili slicni ili gori od Dinka je prilicno nebitno za ovu temu. Niti uopste znaci da bi to ne naki nacin trebalo da umanji/skine odgovornost sa Dinka i njegovog nedavnog sovinistickog ispada...
Dr M Dr M 00:40 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Ако толики егоизам и саможивост који одликују те индивидуалце није примитивизам, онда не знам шта је


Taso, Ti si opisao prostake.

Ima individualaca koji se ne ponašaju tako, zato ih ne primećuješ.

I, to nije urbana kultura, to je opšta nekultura, bilo da je urbana ili ruralna.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:55 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Mozda gresim, ali imam utisak da ti je zasmetalo i samo pominjanje Cvijanovica u mojoj pohvali zato sto se radi o osvedocenom(i ogorcenom) politickom protivniku DS (vazi i za Vucelica).

Zato što su politički protivnici!? Ma hajde, molim te... Ja volim političke protivnike. Rado polemišem s njima. Oni mi ni na koji način ne smetaju, dapače...

Smetaju mi, što Dr M lepo kaže, primitivci koji danas postaju moralni uzori i arbitri.

Ne salim se. Jedino sto nisam mislio da bi bas trebalo ici toliki unazad - Vucelic pise redovno u njegovom Pecatu.

Kad se neko bavi javnom delatnošću ne vidim ni jedan razlog da se ne ide unazad. Ali ovde je neka epidemija mišljenja da kad se podseti šta je neko nekad radio, pisao i govorio, nepristojan je onaj ko podseća, a ne onaj ko je pozivao na nasilje, širio šovinističku histeriju i raspirivao najniže strasti.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 01:10 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Nebojsa Krstic
Smetaju mi, što Dr M lepo kaže, primitivci koji danas postaju moralni uzori i arbitri.


Tu mogu ja da se pridruzim Dr. M-u i tebi - ne kapiram samo kakve to veze ima sa ovom temom? A tema je (pre svega) ovaj sovinisticki ispad Dinka Gruhonjica konkretno i generalno odnos nase javnosti prema (auto)sovinistima. I to odnos SADA a ne kakav je bio pre 20 godina ... A o "uzorima i moralnim arbitrima" nisam uopste govorio


Kad se neko bavi javnom delatnošću ne vidim ni jedan razlog da se ne ide unazad. Ali ovde je neka epidemija mišljenja da ako nekog podsetiš šta je nekad radio, pisao i govorio, da je nepristojan onaj ko podseća, a ne onaj ko je pozivao na nasilje, širio šovinističku histeriju i raspirivao najniže strasti.


Ma slazem se ja sa ovim u principu. Nego mi samo to onda lici na rasplinjavnje i skretanje sa teme. A tema nisu ni Vucelic ni Cvijanovic. Nije ni to sto sam trazio od tebe da citiras. To sam rekao samo iz radoznalosti posto nisam imao prilike da ikad procitam nesto sovinisticko ni od jednog od pomenutih. Nacionalisticko vec jesam - posebno od Vucelica ... ali sovinizam i nacionalizam nisu iste stvari.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:19 27.01.2013

Re: Različito čitanje

A tema je (pre svega) ovaj sovinisticki ispad Dinka Gruhonjica konkretno i generalno odnos nase javnosti prema (auto)sovinistima

U ovoj debati on je najmanje zanimljiv jer negove škrabotine imaju najmanje šanse da nekog ugroze...što se za druge ne bi moglo reći.

EDIT..a tekst DG-a je duplo štetan. Em zato što u njemu ima govora mržnje, em zato što daje materijal za iživljavanje tim mračnjacima koji jedva čekaju da na nekoga ispuste otrov, s obzirom da u svoj svojoj "patriotskoj hrabrosti" ne smeju ni da pisnu o Kosovu...
tasadebeli tasadebeli 01:21 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Dr M
I, to nije urbana kultura, to je opšta nekultura, bilo da je urbana ili ruralna.




Али морам да ти шапнем да познајем много изразитих индивидуалаца, културних и лепо васпитаних, који су националисти, али зато познајем врло мало аутошовиниста који су културни и лепо васпитани. Очигледно, култура и лепо васпитање се не добија са усвајањем одређених политичких опредељења. Ваљда иде "из куће". То је оно што смо некада звали домаће васпитање.
Goran Vučković Goran Vučković 01:36 27.01.2013

Re: Različito čitanje

A Ja tvrdim da je nacionalizam primitivnost.


Naša je uteha naša Vojvodina. Možda je to samo imaginarna Vojvodina. Vojvodina za koju verujemo da postoji. Vojvodina kao poslednje utočište i poslednja šansa za odbranu od nacionalističkih zveri. Vojvodina kao ostrvo slobode. Vojvodina kao ideal slobode. Vojvodina kao horizont.

not2old2rock not2old2rock 01:38 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Nebojsa Krstic

Mora da se šališ! Pa svako može da se seti te naci torture koja je trajala godinama. Nikako ne bih zaranjao u to đubre ponovo...a ni u ono koje je iz pera pomenutih autora nastalo u godinama kasnije.


Da je dnevnik, a i dnevnikov dodatak bio tesko djubre niko normalan ne spori, ali su Mila Stula, Milijana Baletic & co dobili pedale kad je dosla nova vlast,
postpetooktobarskom “lustracijom”, februara 2001. iz Udruženja novinara Srbije izbačeni su Dragoljub Milanović, bivši direktor RTS, Milorad Komrakov, urednik Informativnog programa ove kuće i bivši predsednik UNS, Dragan Hadži Antić, direktor i glodur Politike, Dušan Čukić, urednik u RTS i bivši predsednik Saveza novinara Jugoslavije, Goran Matić, bivši savezni ministar informisanja, Zoran Jevđević, bivši direktor Tanjuga, Đorđe Martić, glavni urednik Večernjih novosti i Živorad Đorđević, bivši direktor Borbe.

sto mi je OK,ali mi ne ide pod kapu kako "ovaj" postade predsednik NUNS-a, ovo sto radi nije proslo pored novinarstva ? Cak je dobio i nagradu "Dusan Bogavac" za etiku u hrabrost.

Žiri je obrazložio da Gruhonjić već godinama svojim predanim žurnalističkim angažmanom doslovno živi novinarstvo, i to ono koje uvažava visoke standarde slobode medija i novinarskog kodeksa, saopštilo je Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Dr M Dr M 01:40 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Али морам да ти шапнем


Što šapućeš, ne govoriš ništa skaradno

Ima raznog sveta, a meni ne treba da objašnjavaš poželjnost domaćeg vaspitanja.

Mi se, verovatno, krećemo u različitim krugovima ali, tu je blog, hvala Bogu.

Što se tiče nacionalizma, jasno mi je da je Srbija pretežno nacionalistički nastrojena i da tu ima i lepo vaspitanih i onih drugih. Ja sam tu u manjini ali će mi život biti lakši kad oni sa dobrim kućnim vaspitanjem postanu većina.


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 01:44 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Goran Vučković
Naša je uteha naša Vojvodina. Možda je to samo imaginarna Vojvodina. Vojvodina za koju verujemo da postoji. Vojvodina kao poslednje utočište i poslednja šansa za odbranu od nacionalističkih zveri. Vojvodina kao ostrvo slobode. Vojvodina kao ideal slobode. Vojvodina kao horizont.


E Vucko, Vucko bas si ti jedan nestasko ... gde nadje bas ovo

A mora se priznati da zvuci bas lepo, kulturno i uzviseno ... E da umesto "Vojvodina" stoji "Srbija" onda bi to bio odvratni, primitivni nacionalizam
Dr M Dr M 01:51 27.01.2013

Re: Različito čitanje

bas si ti jedan nestasko ... gde nadje bas ovo


Možda je bilo bolje da je dat link, da može da se pročita ceo tekst.

Možda ne bi izgledao kao neko mesečarenje.

Ja bih postavio ali mašina mi neće..

Edit

Laku noć
Goran Vučković Goran Vučković 01:56 27.01.2013

Re: Različito čitanje

E Vucko, Vucko bas si ti jedan nestasko ... gde nadje bas ovo

Zvučalo je baš lepo, kulturno i uzvišeno posle one dece Orkova, majki koje ne umeju da uključe kompjuter i sličnih detalja novogodišnje "poslanice" dobitnika nagrade za toleranciju i šta god već još.

Neko sa strane bi pomislio da je Srbija jedno prilično trulo mesto (Mordor, takoreći), ako ovakvi dobijaju nagrade za toleranciju. Šta tek rade oni "neodlikovani"?
tasadebeli tasadebeli 01:57 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Goran Vučković
A Ja tvrdim da je nacionalizam primitivnost.Naša je uteha naša Vojvodina. Možda je to samo imaginarna Vojvodina. Vojvodina za koju verujemo da postoji. Vojvodina kao poslednje utočište i poslednja šansa za odbranu od nacionalističkih zveri. Vojvodina kao ostrvo slobode. Vojvodina kao ideal slobode. Vojvodina kao horizont.


И Босна је била идеал за СФРЈ, па видиш шта се догодило... Не би требало ни код те мучене Војводине стално вртети причу о различитим националностима (што је неоспорна чињеница) јер ти људи живе сасвим лепо једни са другима све док неко не почне сваки час да их подсећа да су различитих националности. (Знам шта причам, имао сам три Мађарице и једну Румунку за стрине, а сада имам,хвала богу, у фамилији и Атилу и Золтана и Ержику и Србу и Зорана и Марјана... ) Зато су ми овакви мутни типови попут Динка баш одбојни са тим својим инсистирањем на мултиетничности и мултикултуралности у којој ће се вазда пљувати по већинској етничкој групи. Шибицарска су то посла овог нареченог Сабахудина...
Goran Vučković Goran Vučković 02:02 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Možda je bilo bolje da je dat link, da može da se pročita ceo tekst.


Izvinjavam se:

2013: Srbija je Mordor

Citirao sam jedan baš lep deo. Onako lep, idealistički, nacionalistički. Nisam citirao otrov mržnje prema deci od 8 do 14 godina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana