Ekonomija| Literatura| Satira

Psovanje, kao srpski brend

Vojislav Stojković RSS / 11.01.2013. u 14:02

Brend za šljivovicu su nam oteli Nemci i Česi,  kiseli kupus  Šveđani, ojkanje Hrvati, a za naš ajvar  trenutno se bore Makedonci i Bugari.  Znači, malo nam je toga vrednog, a specifično srpskog,  ostalo.  Kako nismo naročito radan, a ni organizovan narod,  teško  da možemo u dogledno vreme proizvesti bilo šta novo što bi svet prepoznao i vrednovao kao poseban srpski brend.  Na izvikanu i u pesmama opevanu  obdarenost i potentnost  srpskih muškaraca ne vredi  trošiti reči, dovoljno je o tome pitati Srpkinje ili pogledati statističke podatke o natalitetu u poslednjih par decenija. Treba li onda odustati od borbe za srpske brendove?  Nikako.  Tu  je još uvek naša vekovna tradicija -  neiscrpno vrelo mogućnosti za brendiranje. Zato, ne budimo spori i lenji i na vreme  zaštitimo naše najveće tradicionalne vrednosti, dok nam i njih neko ne preotme.

Nedavno su viđeniji nacionalni radenici i pregaoci predložili da se krsna slava uvrsti u listu svetske nematerijalne baštine, te da se time lomljenje slavskog kolača i slavska trpeza prepoznaju kao autentičan srpski brend.  Predlog je pažnje vredan, ali samo kao paradigma. Jer, teško je zamisliti bogate evropske narode,  Norvežane ili Nemce, kako hrle da izaberu porodične svece zaštitnike, a da ih mi Srbi,  za  velike pare,  podučavamo kako se osveštava i lomi slavski kolač, kada se služi žito i vino, koje su slave posne, a koje mrsne, ko gde sedi za slavskom trpezom i zašto domaćin-slavljenik za trpezom nema mesta. Na fonu brendiranja srpskih tradicionalnih vrednosti je i nedavna preporuka vlade Srbije da 14. januar, (Srpska nova godina), zbog “turističko-ugostiteljskih razloga” bude neradni dan. Tu preporuku valja podržati samo i ukoliko tog dana stranci nahrle u Srbiju da slave zajedno s nama, te da u našim hotelima i po kafana ostave svoj novac. Međutim, niko se do sada iz srpske vlade, njenih agencija, pa čak ni iz redova sveznajućih  ekonomskih experta, nije dosetio da unovči  srpsku dugovekovnu  tradiciju psovanja.  Tu bi ekonomski siromašna, ali psovkama prebogata Srbija,  sa  malo preduzetničkog duha, mogla sebi obezbediti veliki devizni priliv, vremenom možda i veći od doznaka koje joj nesebično šalje njeno rasejanje.

Lekovitost srpskih psovki nadaleko je poznata, doduše, još uvek ne u medicini ili farmacijii a time ni u ekonomiji, već u književnosti. Primera radi, norveški pisac Erlend Lu je nedavno objavio  roman “Fvonk, a  glavni junak tog romana je stvarna ličnost, aktuelni norveški premijer Jens Stoltenberg. U tom romanu Erlend istražuje skrivenu stranu premijerove ličnosti, koja nije  dostupna  javnosti. Pisac pokazuje kako norveški premijer, oslanjajući se na bogatu srpsku tradiciju psovanja, pravi sopstvene nizove sočnih psovki koje na njega imaju okrepljujuće dejstvo i uvek kada je pod stresom, zbog državničkih poslova i problema, sebe  bodri i teši psovanjem.*  

Zaista, zašto da u stresnoj situaciji razbijamo čase, lomimo stvari i udaramo šakama o stol, kako preporučuje klasična psihologija i psihoterapija, kada možemo samo opsovati, najbolje vrlo glasno, a u krajnjem slučaju šapatom ili u sebi. Međutim, nisu sve psovke lekovite, a i treba znati psovati i, upravo, tu leži naša šansa.

Velika većina srpskih psovki zasniva se na dve imenice i jednom glagolu.

Prva je muškog roda i u Vukovom “Srpskom riječniku”  iz 1818.g. navedena je baš onako kako ju je srpski narod vekovima upotrebljavao. Naravno, reč je o imenici “kurac”.  I dok  za većinu drugih naroda ta imenica označava samo polni organ u srpskim psovkama  “ se uvek radi o kurcu kao pravedniku, kao osvetniku, kao biču, kao nagradi i kazni, kao bogu ocu, kao univerzalnom ratniku koji može biti i milosrdan i prek. Omnipotenciju i sveobuhvatnu funkcionalnost koja mu se pri tome pripisuje možemo tretirati sa simpatijama ili zazorom, možemo je upotrebiti samosvesno ili razobručeno, možemo vileneti ili ironisati, možemo je primiti kao dar ili kao višak.” (Predrag Kostić: Indeks opsovanog, Sarajevske sveske, br. 35-36). Među psovkama zasnovanim na toj imenici neprocenjivu terapijsku vrednost ima psovka: “Boli me kurac”. Ona je aksiomatska i ne traži dokazivanje, dovoljno je samo da se setimo koliko nam je  puta u stresnim situacijama pomogla.

Druga imenica je pandam prvoj i ona je, naravno, ženskog roda. U psovkama se javlja  u dve varijante,  pri čemu prva - “pička” označava polni organ, a druga -  “pizda” karakternu osobinu. Bez konteksta u kome je psovka upotrebljena teško je razumeti, čak i nama u Srbiji a kamoli strancima, kada je reč o organu, a kada o karakteru.

Iz  susreta ove dve imenice nastaje glagol “jebati”, jedan od nafrekvetnijih glalgola u srpskim jeziku. Kada, koga i gde, u psovkama, Srbi sve jebu, teško je i pobrojati.

I da zaključim: Ako su dalekoistični narodi umeli da zapadnom svetu, kao terapiju,  nametnu i naplate svoje tradicionalne tehnike joge, meditiranja i ine, zašto i mi Srbi ne bismo iskoristili terapijsku vrednost našeg psovanja.

Edit: Teza koju zastupam u ovom blogu, da je psovanje lekovito, ima i svoju naučnu potvrdu. Naime, u jednom britanskom naučnom institutu, kako izveštava današnja  "Politika" (14.01.2013.g.), proveden je eksperiment u kome su ispitanici držali ruke u ledenoj vodi i prvi put izgovorali obične reči, a drugi put sočno psovali. Prvi put su, u proseku, izdržali 1 minut i 10 sek, a drugi put psujući gotovo dva minuta, što je statistički značajna razlika. Istraživači su zaključili da psovke aktiviraju psihološki odbrambeni mehanizm "napadaj ili beži" koji ubrzava lučenje adrenalina i rad srca i time čine telo sposobnijim da podnese bol. To je jedan od razloga, zaključuju istraživači,  što su se psovke, i pored svih zabrana, tolike vekove održale u jeziku.

Pretpostavljam da su ispitanici psovali na engleskom, međutim, da su koristili srpke psovke bol bi izdržali i celih četiri minuta. 

...........................

* Erlend Lu nije ni prvi, a ni jedini pisac koji je uočio terapijsku vrednost i blagotvorno dejstvo srpskih psovki. Iz nekoliko godina ranije objavljenog romana “Dokaz” (Narodna knjiga-alfa, Beograd, 2009) navodim sledeće primere:

“Majkl Stanković, rođen je i živi u SAD, predaje istoriju evropske književnosti na uglednom Univerzitetu Viskonsin, nikad nije bio u Srbiji, otadžbini svojih predaka, ne govori srpski jezik, ali psuje isključivo na srpskom. Majkl srpske psovke, vešto i na pravom mestu,  ubacuje u čist književni engleski, kojim se isključivo izražava i u običnoj, svakodnevnoj konverzaciji. Kad sam ga jednom pitao, kako to da je od svih reči maternjeg jezika, naučio samo psovke i nijednu drugu reč, objasnio je da srpski nije jezik njegove majke, koja je bila Nemica, već jezik njegovog pokojnog oca i dede. Ta dvojica, dok je on bio dete, retko su međusobno razgovarali, a kad jesu, sem pokojeg veznika, izgovarali su samo psovke i to uvek vrlo glasno − svađali su se.  Družeći se sa njim naučio sam sve psovke tog naroda, čak i one koj nisu imale svoj pandam u engleskom jeziku, kao naprimer: „Jebem ti oca kroz oca“ i u najtežim životnim situacijama koristio sam ih, kao i onda kad sam shvatio da me žena vara:

              ….. Noć je, a Džejn još nema.

              Konačno čujem zvuk motora, kola se zaustavljaju pred našom kućom. Osluškujem. Jeste Džejn, prepoznajem joj glas. Nešto govori i smeje se. Otključava ulazna vrata i ulazi, a za njom elegantni visoki muškarac. Ona se okreće prema njemu i zavodnički se smeje, mene ni ne vidi. Njih dvoje zagrljeni dolaze iz tame na svetlost dvorišne svetiljke.  Prepoznajem elegantnog muškarca, istog  kojeg sam one noći video sa Džejn. To je Dejvid, Dejvid Parker, moj izdavač.

              Kad su došli do kućnih vrata, videli su me gde sedim na stepeništu i zastali. Ja ćutim, ćute i njih dvoje. Konačno Džejn progovara:

             - Dobro je da si se konačno pojavio, moj advokat te traži danima. On će ti uručiti sudsku odluku o razvodu, a ja ti mogu reći šta u njoj piše: meni pripada kuća i novi volvo, a ti možeš da zadržiš svog

bjuika, tvoje stvari su već u gepeku. Dejvid i ja smo odlučili da živimo u ovoj kući, a ne u njegovom stanu na Menhetnu. Zar ne Dejvid?

              Pred očima mi svetluca hiljadu svitaca, krećem prema Džejn obnevideo od besa. Na pola puta počinjem da urlam i psujem na srpskom... I gle čuda, to me smiruje. Zaustavljam se i mislim:  «Blažen je to jezik čije psovke bolje smiruju, nego molitve.»  Gledam u Džejn, pa u Dejvida i kažem smireno, naglašavajući svaku reč posebno:

              - Znaš šta Džejn, popuši ti kurac i meni i mom bjuiku, a zatim gledajući u Dejvida, dodajem:

              - A ti, Dejvide, puši kurac magarcu.

              U mašti vidim Džejn kako u svojoj svečanoj haljini kleči ispod gepeka i usnama crvenim od ruža liže auspuh mom bjuiku, dok matori perveznjak samo dahće. Dejvid ima veće probleme i sa dužinom i sa obimom, a i magare se nešto uskopistilo. Smejem se iz sveg glasa, veselim relaksirajućim smehom, bacam pred njih ključeve novih kola i odlazim u garažu. 

             Moj stari bjuik mi namiguje, srećan što me vidi.”



Komentari (246)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:49 11.01.2013

Re: ajvar

Problem je, valjda, što je moja keva tu postavila vrlo visoke standarde, koje je teško dostići.

e pa sad i moja keva je postavila visoke standarde, ali naucis da zivis bez takvog ajavara i uzmes ono sto ti zivot pruza. najbolje sto mozes naci na americkom trzistu je ovaj gore pomenuti ajvar. ajde reci koji je za tebe najbolji?
dragan7557 dragan7557 15:50 11.01.2013

Re: ajvar

Srđan Pajić:
Probao sam i one teglirane pečene paprike (slatke), ali ni to nije bogznašta.

Ono, ne kaže narod džaba: rdjavom .... i ..... smetaju.

cerski
blogovatelj blogovatelj 18:02 11.01.2013

Re: ajvar

ajvar
je otisao bugarima. makedoncima je ostao ajver. i niko ne pravi bolji ajvar od makedonaca. takve paprike kao one iz strumickog kraja nema nigde na planeti.


Potpisujem. Šanse nema da postoji bolji ajvar od makedonskog.

Ovaj mi je omiljeni.
Po treći put ga ovde na blogu besplatno reklamiram.


49 41 49 41 13:20 12.01.2013

Re: ajvar

njanja_de.manccini
Problem je, valjda, što je moja keva tu postavila vrlo visoke standarde, koje je teško dostići.

e pa sad i moja keva je postavila visoke standarde, ali naucis da zivis bez takvog ajavara i uzmes ono sto ti zivot pruza. najbolje sto mozes naci na americkom trzistu je ovaj gore pomenuti ajvar. ajde reci koji je za tebe najbolji?


Gradina - Russian ikra ( Vegetable spread ) 540 g $ 1,99

Mlogo dobro!

Sledeci put kupujem 3-4 tegle; ne samo jednu - da probam.
mozzart89 mozzart89 16:00 11.01.2013

Wisely speaking Jugovica mother



Jujubana whiskey... XD
docsumann docsumann 16:02 11.01.2013

a je l' ima

još neki narod da jebe i samog boga
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:04 11.01.2013

Re: a je l' ima

Bog više manje...al bih se složila sa D. Kovačevićem koji kaže da ne može dobro da prođe narod koji psuje sunce, hleb i majku.
dragan7557 dragan7557 16:04 11.01.2013

Re: a je l' ima

docsumann
još neki narod da jebe i samog boga

To je privilegija samo nebeskog naroda, bre!

cerski
not2old2rock not2old2rock 16:10 11.01.2013

Re: a je l' ima

Jelica Greganović
Bog više manje...al bih se složila sa D. Kovačevićem koji kaže da ne može dobro da prođe narod koji psuje sunce, hleb i majku.

Nije vise manje, ljudi se deklarisu kao vernici, pravoslavci, a ne mogu da sastave recenicu bez da spomenu boga, a nije molitva.
A oca ocinjeg, u vr' ...?
maksa83 maksa83 16:13 11.01.2013

Re: a je l' ima

još neki narod da jebe i samog boga

Hah, ovaj je poznat, ali ajde da se ne baci:

Kako znaš da si prešao granicu Srbije i Crne Gore?
Kad prestanu da jebu majku i počinju da jebu oca.
docsumann docsumann 16:19 11.01.2013

Re: a je l' ima

Nije vise manje, ljudi se deklarisu kao vernici, pravoslavci, a ne mogu da sastave recenicu bez da spomenu boga, a nije molitva.


ma da, jebu i svece, i majku presvetu, ali i miša-kokota (!?)
je l' to neko pagansko božanstvo iz staroslovenskih vremena?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:20 11.01.2013

Re: a je l' ima

Nije vise manje, ljudi se deklarisu kao vernici, pravoslavci, a ne mogu da sastave recenicu bez da spomenu boga, a nije molitva.

Kako da ti kažem, meni je više, manje, a o vernicima i bogopsovaniju neka brinu božji šalterski radnici.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:21 11.01.2013

Re: a je l' ima

miša-kokota

Ne znam za taj hibrid, ali u staroslovenskim vremenima se verovalo da su miševi duše mrtvih.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:24 11.01.2013

Re: a je l' ima

maksa83

Kako znaš da si prešao granicu Srbije i Crne Gore?
Kad prestanu da jebu majku i počinju da jebu oca.

Najmorbidnija psovka koju sam ikad čuo je ona iz Crne Gore, a glasi: "Dabogda kosti svoga oca ižjeo". To se srpsko pleme, u moralnom smislu, otelo i osamostalilo, nema šta.
not2old2rock not2old2rock 16:28 11.01.2013

Re: a je l' ima

Vojislav Stojković
maksa83

Kako znaš da si prešao granicu Srbije i Crne Gore?
Kad prestanu da jebu majku i počinju da jebu oca.

Najmorbidnija psovka koju sam ikad čuo je ona iz Crne Gore, a glasi: "Dabogda kosti svoga oca ižjeo". To se srpsko pleme u moralnom smislu otelo i osamostalilo, nema šta.


Morbidno jeste, ali ima mnogo morbidniji ...
docsumann docsumann 16:28 11.01.2013

Re: a je l' ima

Kako znaš da si prešao granicu Srbije i Crne Gore?
Kad prestanu da jebu majku i počinju da jebu oca.


VIC:

šalje kralj Nikola dva ugledna crnogorca u Beč, i pošto oni nikad nisu mrdnuli iz katunske nahije, savjetuje ih - čini te samo što i drugi oko vas čine.
i stvarno bistri crnogorci, činiše sve što i drugi čine i savršeno se uklopiše ... sve dok jedan put, na nekom prijemu, bjehu ponuđeni kafom.
prvi crnogorac, uzme onaj fildžan i sunu vrelu kafu u grlo i tako ga izgori da mu suze potekoše.
što plačeš? - pita ga ovaj drugi
ma, sjetio sam se svoje pokojne majke, pa me neka tuga obuzela.
sad drugi crnogorac uze fildžan, te i on sjuri vrelu kafu na iskap.
a što ti zaplaka? - pita ga onaj.
sjetio sam se tvog pokojnog oca!
mog? a što??
da ga jebem u vr' guzice!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:31 11.01.2013

Re: a je l' ima

not2old2rock
Vojislav Stojković
maksa83

Kako znaš da si prešao granicu Srbije i Crne Gore?
Kad prestanu da jebu majku i počinju da jebu oca.

Najmorbidnija psovka koju sam ikad čuo je ona iz Crne Gore, a glasi: "Dabogda kosti svoga oca ižjeo". To se srpsko pleme u moralnom smislu otelo i osamostalilo, nema šta.


Morbidno jeste, ali ima mnogo morbidniji ...


Može neki primer. Ovo je naučnosociološkopsihološkiantropološkolingvinističkohumoristički blog.
maksa83 maksa83 16:34 11.01.2013

Re: a je l' ima

da ga jebem u vr' guzice!

Postoji ta nenadmašna serija viceva o Njegoševim izaslanicima u Beču, moji omiljeni su oni kad ih vode da gledaju balet. Prvi je, navodno, istina (neka varijanta urbane legende) da je Miljanov Mali rekao Vladiki dok su gledali balet: "Viđu ti ove anđele Vladiko, a kakve mi međede doli jebemo", a drugi je kad pitaju Crnogorca koji se vratio šta je tamo video, on kaže "neki balet", i pitaju ga šta je to, a on kaže "a ništa, on je uhvati, podigne uvis, pomiriši tamo i - bači!"

not2old2rock not2old2rock 16:38 11.01.2013

Re: a je l' ima

Pisao je ovde neko poreklom iz Macve, da ne trazim, oni kad ga odvale...
Znam za " ... ti dete u detetu, na stolu krvavom od klanja" , a ima toga jos. Niko kao Macvani, koliko ja znam, ne psuje decu, a ako i psuje, niko tako surovo.
docsumann docsumann 16:44 11.01.2013

Re: a je l' ima

"a ništa, on je uhvati, podigne uvis, pomiriši tamo i - bači!"


da, da, taj mi je vr'unski
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:53 11.01.2013

Re: a je l' ima

Niko kao Macvani, koliko ja znam, ne psuje decu

Na žalost nisu jedini, psuju decu i Šumadinci.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:04 11.01.2013

Re: a je l' ima

maksa83
"Viđu ti ove anđele Vladiko, a kakve mi međede doli jebemo",




docsumann docsumann 17:07 11.01.2013

Re: a je l' ima

Jelica Greganović
Niko kao Macvani, koliko ja znam, ne psuje decu

Na žalost nisu jedini, psuju decu i Šumadinci.


a i deca psuju
blogovatelj blogovatelj 18:06 11.01.2013

Re: a je l' ima

a je l' ima
još neki narod da jebe i samog boga


Ne znam da li ima, ali znam gde nema...

Kuwait introduces death penalty for ‘cursing God and prophets’
blogovatelj blogovatelj 18:11 11.01.2013

Re: a je l' ima

Znam za " ... ti dete u detetu, na stolu krvavom od klanja"


Ima i "mrtvu majku na sestrinom grobu" ali po mom mišljenju to već spada u patologiju.

U jagodinskom pomoravlju pominju i opštenje sa detencetom, ali opet kažem, mislim da je to bolest, a ne psovka koja leči...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:19 11.01.2013

Re: a je l' ima

Ima i "mrtvu majku na sestrinom grobu" ali po mom mišljenju to već spada u patologiju.

U jagodinskom pomoravlju pominju i opštenje sa detencetom, ali opet kažem, mislim da je to bolest, a ne psovka koja leči...


I ja mislim da treba razdvojiti lekovite psovke (sunce kalaisano) od tih morbidnih, teških, sa ciljem da povrede nekog.

Mada to sa psovanjem deteta ma kako morbidno zvučalo ne mora uvek da bude tako.
I kad se majstor spiči čekićem po prstu može da izleti ta psovka, dete ti, decu ti...ali to se odnosi ili na čekić, ili na boga, ili na nešto drugo, a nikako na neko dete.
nikvet pn nikvet pn 18:37 11.01.2013

Re: a je l' ima

U pomoravlju


Oprem. Oprem dobro.


Benigno, takoreći učtivo i - neprevodivo.
blogovatelj blogovatelj 18:40 11.01.2013

Re: a je l' ima

I ja mislim da treba razdvojiti lekovite psovke (sunce kalaisano) od tih morbidnih, teških, sa ciljem da povrede nekog.

Mada to sa psovanjem deteta ma kako morbidno zvučalo ne mora uvek da bude tako.
I kad se majstor spiči čekićem po prstu može da izleti ta psovka, dete ti, decu ti...ali to se odnosi ili na čekić, ili na boga, ili na nešto drugo, a nikako na neko dete.


Tačno.
Takođe i način na koji se psovka izgovara i u kojem je delu rečenice locirana.
Recimo, blaža forma je "pomeri se odatle jebem ti mater" a teža "jebem ti mater, pomeri se odatle"
Hoću da kažem, kada se koristi najstandardniji oblik psovke, koitus + predmet koitusa, postoji ona veoma značajna pauza posle reči ti. Što je pauta veća, psovka grđa.
Dakle, jebem ti... pa pauza... a onda ide objekat, npr familija ili seme i pleme.
benevolent benevolent 19:22 11.01.2013

Kada jebem

dobro se o(du)prem!
dragoljub92 dragoljub92 21:10 11.01.2013

Re: a je l' ima

Jelica Greganović
Niko kao Macvani, koliko ja znam, ne psuje decu

Na žalost nisu jedini, psuju decu i Šumadinci.

ma to mali deca za matevčani
oru,plevu štogod sin i majka i majka nešto pogreši kad sin:
ete nane,nesili sg zajebanje?
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 21:40 11.01.2013

Re: a je l' ima

seme i pleme.


.....семе, племе, клицу и порекло!

....ово исто из Мачве.
omega68 omega68 21:51 11.01.2013

Re: a je l' ima

još neki narod da jebe i samog boga

Hetiti
Ali oni su , kao, izumrli...
A imaju i dvoglavog orla


omega68 omega68 21:58 11.01.2013

Re: a je l' ima

Oprem. Oprem dobro.

uz dodatak:
Oprem dobro
al ne mogu često.
milisav68 milisav68 22:07 11.01.2013

Re: a je l' ima

nikvet pn
U pomoravlju


Oprem. Oprem dobro.


Benigno, takoreći učtivo i - neprevodivo.

Da, samo što tu zna da uleti kontra - na qrac te popnem.
blogovatelj blogovatelj 22:19 11.01.2013

Re: a je l' ima

Da, samo što tu zna da uleti kontra - na qrac te popnem.


Najnovija psovačka kontra, hi tech, kompjuteraška.
Modem - na qrac te nabodem.
gedza.73 gedza.73 22:39 11.01.2013

Re: a je l' ima

Jelica Greganović
Bog više manje...al bih se složila sa D. Kovačevićem koji kaže da ne može dobro da prođe narod koji psuje sunce, hleb i majku.

Ja pobesnim kad čujem da neko psuje decu i sunce.
nikvet pn nikvet pn 10:06 13.01.2013

Re: a je l' ima

Jelica Greganović
ne može dobro da prođe narod koji psuje sunce, hleb i majku.


tyson tyson 12:54 13.01.2013

Re: a je l' ima

Najnovija psovačka kontra, hi tech, kompjuteraška.
Modem - na qrac te nabodem.

Modem... Šta to beše, zvuči poznato


mrale54 mrale54 13:23 13.01.2013

Re: a je l' ima

nikvet pn
U pomoravlju


Oprem. Oprem dobro.


Benigno, takoreći učtivo i - neprevodivo.


Pa kad smo vec kod uctivosti ima i ono -

Seta se doooobra gospodja sa sincicem, a suFtilan tip dobaci:
- Vama gospodjo svaka cast, a tebi mali - jebem li ti mamu!
blogovatelj blogovatelj 08:08 14.01.2013

Re: a je l' ima

Seta se doooobra gospodja sa sincicem, a suFtilan tip dobaci:
- Vama gospodjo svaka cast, a tebi mali - jebem li ti mamu!


Ima i za kasapina kad mu dolazi komšinica u radnju:

-- Izvolt'e komšinice samo za vas, pola kila bez koske ispod tezge.
blue92 blue92 16:51 11.01.2013

pardon pardon


3,14čka ti se ogadila


Jelica Greganović Jelica Greganović 16:54 11.01.2013

Re: pardon pardon

Zlatni rez ti se ogadio...dobra nema šta
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:00 11.01.2013

Re: pardon pardon

blue92

3,14čka ti se ogadila




To da ti se 3,14.. ogadila nema gore kletve za strejt muškarce, a valjda i za lezbo populaciju. Baš zajebano.
docsumann docsumann 17:03 11.01.2013

Re: pardon pardon

To da ti se 3,14.. ogadila nema gore kletve za strejt muškarce, a valjda i za lezbo populaciju. Baš zajebano.


a, šupak ti zarasto
not2old2rock not2old2rock 17:05 11.01.2013

Re: pardon pardon

Vojislav Stojković
blue92

3,14čka ti se ogadila




To da ti se 3,14.. ogadila nema gore kletve za strejt muškarce, a valjda i za lezbo populaciju. Baš zajebano.

Jel' to vazi samo za one koji su je "jeli" ?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:07 11.01.2013

Re: pardon pardon

docsumann
To da ti se 3,14.. ogadila nema gore kletve za strejt muškarce, a valjda i za lezbo populaciju. Baš zajebano.


a, šupak ti zarasto


Može i to, ako se složimo da za pravog muškarca pol nije važan.
not2old2rock not2old2rock 17:19 11.01.2013

Re: pardon pardon

Vojislav Stojković


Može i to, ako se složimo da za pravog muškarca pol nije važan.


Sto Miki Rubiroza, u "Grlom u jagode", rekao: "Predrasude nemam glupe, volim picku, al' volim i dupeeee !"
U prevodu za mladje, volim sve sto vole mladi.
docsumann docsumann 17:20 11.01.2013

Re: pardon pardon

Može i to, ako se složimo da za pravog muškarca pol nije važan


sopstveni ili partnerov?

ili oba?

dragan7557 dragan7557 18:39 11.01.2013

Re: pardon pardon

Vojislav Stojković
docsumann
To da ti se 3,14.. ogadila nema gore kletve za strejt muškarce, a valjda i za lezbo populaciju. Baš zajebano.


a, šupak ti zarasto


Može i to, ako se složimo da za pravog muškarca pol nije važan.

Vidim Braćelo Milićka je imala pozitivan uticaj! Popustila te homofobija!

cerski
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:11 11.01.2013

...

Jednom sam negde procitao pricu nekog Jevrejina koji je preziveo nacisticki logor o "podeli rada" izmedju najcescih sapatnika u logorima - Jevreja, Roma i Srba: Jevreji su nabavljali cigare, Romi su bili zaduzeni za muziku a od Srba su svi naucili da psuju.

Inace je cesta pojava da kad covek upozna nekog Nemca koji je imao neke veze sa Srbima (skolske drugove, kolege, komsije, prijatelje) ovaj to odmah pokaze time sto - zna da psuje. Ne bih da se hvalim ali i jedan moj nekadasnji kolega iz kancelarije psuje k'o srpski kocijas

Inace tu pojavu se ne secam da sam cuo kad su u pitanju psovke na drugim jezicima. Evo vidim da i Madjari psuju ali ja nisam imao prilike da od svojih kolega Madjara to cujem - jedva da sam uspeo da im izvucem i naucim jednu psovku ("jebi se" ).

Pretprostavljam da je jedan od uzroka za to da drugi uce nase psovke, osim toga sto ih i mi cesto upotrebljavamo i to sto se uvek smejemo i odusevljavamo kad neko ko inace ne zna srpski koristi nase psovke ... Hm, valjda to nije to ono "cega se pametan stidi ..."
not2old2rock not2old2rock 17:25 11.01.2013

Re: ...

Virtuelni Vasilije
Hm, valjda to nije to ono "cega se pametan stidi ..."

Bojim se da jeste. Ajd' razmisli, kad nekom dodje stranac u goste, cemu ga domaci prvo uce i forsiraju da ponovi pred drugima, pa ako su u prilici, vodaju stranca ili strankinju k'o mecku, da bi nevesto izgovorio "Ja volim da pusim qrac" ?
margos margos 17:39 11.01.2013

Re: ...

apacherosepeacock apacherosepeacock 18:12 11.01.2013

Re: ...

nace tu pojavu se ne secam da sam cuo kad su u pitanju psovke na drugim jezicima. Evo vidim da i Madjari psuju ali ja nisam imao prilike da od svojih kolega Madjara to cujem - jedva da sam uspeo da im izvucem i naucim jednu psovku ("jebi se" ).


Holandjani psuju prilicno; pored zelja za krepavanjem od mnogih bolesti krijg de klere (dabogda dobio koleru), krijg de kanker (...dobio rak), imaju i ko nase klasicne - kutweer (picka od vremena), kutwijf (picketina, picketina- zenetina), lul - kurac od coveka ili koga god, opsodemieteren (odjebi, nosi se...) itd.

Pre neki dan gledam neku novogodisnju emisiju na tv Rozana Bar i prijatelji. Za sat vremena su uspeli da prorede psovke sastavljene iskljucivo od prostoprosirenih do slozenih samo u najavi ko je sledeci - ime i prezime.
golubica.bg golubica.bg 18:48 11.01.2013

Re: ...

apacherosepeacock

Holandjani psuju prilicno; pored zelja za krepavanjem od mnogih bolesti krijg de klere (dabogda dobio koleru), krijg de kanker (...dobio rak), imaju i ko nase klasicne - kutweer (picka od vremena), kutwijf (picketina, picketina- zenetina), lul - kurac od coveka ili koga god, opsodemieteren (odjebi, nosi se...) itd.


Meni su ubedljivo najcudnije kanker (u smislu shit, recimo ispadne ti nesto pa to socno uzviknes, prilicno se cesto koristi) i kanker hoer (rak + kurva), sto mi nema ama bas nikakvog smisla (da kurva ima neku STD pa i da razumem ).
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:34 11.01.2013

Re: ...

Meni su ubedljivo najcudnije kanker (u smislu shit, recimo ispadne ti nesto pa to socno uzviknes, prilicno se cesto koristi) i kanker hoer (rak + kurva), sto mi nema ama bas nikakvog smisla (da kurva ima neku STD pa i da razumem ).


Pa na to misle (mislim), kao raspadnuta kurva. Ono uvreda, pa makar bila zdrava ko dren.
Morbidno to sa bolestima u svakom slucaju a narocito za neke trivijalnosti kad ti ispadne nesto iz ruke pa da posluzi kao psovka.
maksa83 maksa83 22:24 11.01.2013

Re: ...

a narocito za neke trivijalnosti kad ti ispadne nesto iz ruke pa da posluzi kao psovka.

Ovo me podseti...
Konjarnik (mis-lim, davno je bilo), neko gradilište pored ulice, radnici na pauzi za ručak, jedan od njih sklepao onaj šljakerski sendvič od pola 'leba sa nečim unutra i kad je krenuo da ga zagrize gornja polovina mu samo sklizne i padne na zemlju, njemu ostane druga polovina u ruci. Gleda on onu polovinu na zemlji, gleda onu u ruci, i konstatuje, citram: "e bem ti pola majke u pola pičke", citat završen.
blogovatelj blogovatelj 02:46 12.01.2013

Re: ...

Konjarnik (mis-lim, davno je bilo), neko gradilište pored ulice, radnici na pauzi za ručak, jedan od njih sklepao onaj šljakerski sendvič od pola 'leba sa nečim unutra i kad je krenuo da ga zagrize gornja polovina mu samo sklizne i padne na zemlju, njemu ostane druga polovina u ruci. Gleda on onu polovinu na zemlji, gleda onu u ruci, i konstatuje, citram: "e bem ti pola majke u pola pičke", citat završen.


Takođe davno.
Ide Ganci ulicom.
Na trotoaru stoji bačena plastična kuhinjska posuda.
Nije je video i ugazio je u nju. Cipela mu se žešće zaglavila po dijagonali posude.
Pokušava bezuspešno jedno šest puta da je uz pomoć šuta skine sa cipele. Ne uspeva, svaki šut mu je sve jači i jači trzaj nogom.
Iz sedmog pokušaja plastika poput projektila izleće sa cipele i leti jedno dvadeset metara.
On pobednički, smireno:
- Bem ti majku plastičnu...
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:24 12.01.2013

Re: ...

"e bem ti pola majke u pola pičke", citat završen.


U prizemlju zgrade u kojoj živim je situiran čuveni bistro ''Vrabac'' - pravi dragulj u ''fensi'' vračarskom okruženju. Smešten je u lokalu od desetak kvadrata, za koje lako mogu da zamislim da su tačka susreta mnogih nepoznatih dimenzija i oblika postojanja, znači - elastični prostorno i konceptualno, te je radno vreme neograničeno i istačkano kotama od kojih svaka predstavlja jedan momenat eksiranja mlake loze, a potpuno je relativna i može da označi i početak i kraj tog radnog vremena u jednoj od vasiona.

Bistro postoji nešto više od 2 godine a izgleda kao da je tu dobrih 40, mobilijar mu je otpr. tog uzrasta, konobarica lako može da bude Mira Sisa koja je osamdesetih radila u susednom ''Kajmaku'', ili njen duh, a gosti su (ima ih po mojoj proceni petnaestak rezidirajućih) klasični raspadi različitih uzrasta i stepena zavisnosti. Među njima je i jedan koji je zapravo bitan za ovu temu, lik opremljen glasnim žicama (i karakterom) besnog muflona u teranju i enormno bogatim fondom psovki i kletvi, neverovatnim prepletom svih mogućih glagola koji označavaju nabijanje, prodiranje, razvaljivanje najrazličitijih članova familije i šire ljudske zajednice u bošovskim kombinacijama sa fantastičnim pripadnicima faune i flore, u kojima učestvuju svi delovi živog organizma, od usta, preko džigerice do dupeta pa nazad istim putem, a koje je u stanju da plasira neprekidno, satima, sa strašću i gotovo patosom. Dragulj, zaista.

Ovom prilikom izdvajam jednu od pristojnijih psovki, virtuozno izbljuvanih na račun sestre nekog od gostiju, koja je nedavno ostavila muža pa je išla diskusija o tome, a iz nekog razloga sve to je jako pogodilo Gromoglasnog Nabijača, i on je izgovorio završnicu:

(Obratiti pažnju na to kako ingenioznom asimetrijom forme i degradirajućim oduzimanjem prava na okruglu deseticu, sirovom epskom jednostavnošću podvlači faličnost objekta i dubinu njegovog moralnog posrnuća.)

"Nek se nosi u 100 pički materina, jebem li joj 9 majki!"

zilikaka zilikaka 15:42 12.01.2013

Re: ...

Kod nas lokalna tamnoputa pijačarka, kasnih srednjih godina, standardno časti sve potencijalne mušterije, bez obzira na pol, rečima:

"Da te jebe moj muž."
maksa83 maksa83 16:14 12.01.2013

Re: ...

"Nek se nosi u 100 pički materina, jebem li joj 9 majki!"

Taj izgleda baš ordinira po Vračaru. Pre otpr. 2 nedelje sam nekih 500m odande čuo jedan glas koji odgovara tom opisu kako izgovara tradicionalni vračarski pozdrav, a koji je glasio: "'De si bre Vojo bem te u usta ona ziljava!". Baš mu se, što kažu, obradovao.

P.S. Šta je "ziljava?". Nije da je bitno, ali ne bih slep da hodim po Vračaru, i, last but not least - koji je odgovarajući otpozdrav?

zilikaka zilikaka 18:42 12.01.2013

Re: ...

Šta je "ziljava?". Nije da je bitno, ali ne bih slep da hodim po Vračaru, i,


pa usta koja zijaju?
Kako se to uopšte drugačije kaže?

last but not least - koji je odgovarajući otpozdrav?


Bem ja tebe u oči čkiljave.

P.S. Iznenadjuje vaše nepoznavanje standardne frazeologije, kolega.
dragan7557 dragan7557 18:48 12.01.2013

Re: ...

zilikaka
Re: ...

Šta je "ziljava?". Nije da je bitno, ali ne bih slep da hodim po Vračaru, i,



pa usta koja zijaju?
Da nije ZJAKA?

cerski
tasadebeli tasadebeli 17:12 11.01.2013

Бојим се, касно је као и за ајвар!

Prva je muškog roda i u Vukovom “Srpskom riječniku” iz 1818.g. navedena je baš onako kako ju je srpski narod vekovima upotrebljavao. Naravno, reč je o imenici “kurac”. I dok za večinu naroda ta imenica označava samo polni organ u srpskim psovkama “ se uvek radi o kurcu kao pravedniku, kao osvetniku, kao biču, kao nagradi i kazni, kao bogu ocu, kao univerzalnom ratniku koji može biti i milosrdan i prek. Omnipotenciju i sveobuhvatnu funkcionalnost koja mu se pri tome pripisuje možemo tretirati sa simpatijama ili zazorom, možemo je upotrebiti samosvesno ili razobručeno, možemo vileneti ili ironisati, možemo je primiti kao dar ili kao višak.” (Predrag Kostić: Indeks opsovanog, Sarajevske sveske, br. 35-36). Među psovkama zasnovanim na toj imenici neprocenjivu terapijsku vrednost ima psovka: “Boli me kurac”. Ona je aksiomatska i ne traži dokazivanje, dovoljno je samo da se setimo koliko nam je puta u stresnim situacijama pomogla.


Изгледа да аутор није узео у обзир чињеницу да се денотација и конотација ове именице поприлично изменила у доба еманципације жена, а нарочито после сексуалне револуције. Наиме, како то да данас, у наводно патријархалном српском друштву у којем је жена у подређеном положају, сви кажу "глуп си к'о курац", а нико не каже "глуп си к'о пичка"? Чак имамо у друштву једнога којег деценијама зовемо Неша Курац баш зато што је човек квантум интелигенције, па све мораш да му објашњаваш више пута, на разне начине, не би ли схватио.

Онај варијантни облик назива женског полног органа, тј. пизда као карактерна особина, данас има чак и позитивну конотацију захваљујући понајпре онима који су постигли успехе на пољу економије и политике у Србији.

Углавном, ако ћемо да брендирамо псовке, предлажем да малкице пожуримо зато што има већ подоста времена откако је моја драга, боравећи у Канади, чула од тамошњих познаника како је "њихов другар путовао по Европи и како је тамо научио једну одличну италијанску псовку - јебоуте те боуг". Већ нам увелико краду културно наслеђе, а ми каснимо, каснимо...

Преостаје нам само да преко веза које имамо у међународној асоцијацији психотерапеута пробамо да озваничимо српску псовку као терапеутски метод. Нека та кампања иде, рецимо, под слоганом: "Уместо Прозака и Бенседина, најебите се свима миле мајке!"
not2old2rock not2old2rock 17:45 11.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

tasadebeli


Онај варијантни облик назива женског полног органа, тј. пизда као карактерна особина, данас има чак и позитивну конотацију захваљујући понајпре онима који су постигли успехе на пољу економије и политике у Србији.

Zaboravio si na: "On je u toj firmi neki QRAC ..."
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:13 11.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

tasadebeli

Преостаје нам само да преко веза које имамо у међународној асоцијацији психотерапеута пробамо да озваничимо српску псовку као терапеутски метод. Нека та кампања иде, рецимо, под слоганом: "Уместо Прозака и Бенседина, најебите се свима миле мајке!"


Repertoar srpskih psovki je, naravno, malo širi od uveliko već dekalasirog jebanja majke:

„Dete ti jebem“; „Jebem ti dete neokupano“; „Jebem ti nerođeno dete", „Jebem ti majku krvavu“; „Krv ti majčinu jebem“, „Jebaću ti milosnu mater“; „Jebem ti teču u dlakavu nosinu“; „Nanu ti jebem“, „Oca ti jebem u dupe“. „Jebem li ti Sunce žarko“; „Jebem ti Sunce kalajisano“; „Jebem ti seme i pleme“; „Jebem li ti, sve ti jebem“; „Jebem li ti sve po spisku“. „Jebem ti život“; „Jebo mater svoju“; „Jebaću te loše“. „Jebem te u glavu“; „Jebem te u usta“; „U dupe te jebem“; „Jebem ti koščice“ „Bog te jebo“; „Jebo te ko te posl'o“; „Jebo te onaj što te gleda“; Jebo te otac“; „Jebo ti pas mater“ „Jebo ti ja pas mater“....
benevolent benevolent 19:24 11.01.2013

„Jebo ti ja pas mater“....



Ovo je prva psovka na srpskom koju je moj pokojni otac izmenio sa naglaskom na JA, i u ljutini je izrekao nekome, pošto je u kasnu jesen 1944. godine, posle ranjavanja prilikom oslobođenja Pariza, preko Barija i Tirane došao u Beograd, na sadašnji "Airport city". To je rekao Brki komandantu grada, kada je iz pikavca sasuo rafal u vazduh iz ćeifa, jer je posle desetak godina došao u Jugoslaviju zaboravivši pritom srpski jezik u međuvremenu.


tasadebeli tasadebeli 20:47 11.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

Vojislav Stojković
Repertoar srpskih psovki je, naravno, malo širi od uveliko već dekalasirog jebanja majke: „Dete ti jebem“; „Jebem ti dete neokupano“; „Jebem ti nerođeno dete", „Jebem ti majku krvavu“; „Krv ti majčinu jebem“, „Jebaću ti milosnu mater“; „Jebem ti teču u dlakavu nosinu“; „Nanu ti jebem“, „Oca ti jebem u dupe“. „Jebem li ti Sunce žarko“; „Jebem ti Sunce kalajisano“; „Jebem ti seme i pleme“; „Jebem li ti, sve ti jebem“; „Jebem li ti sve po spisku“. „Jebem ti život“; „Jebo mater svoju“; „Jebaću te loše“. „Jebem te u glavu“; „Jebem te u usta“; „U dupe te jebem“; „Jebem ti koščice“ „Bog te jebo“; „Jebo te ko te posl'o“; „Jebo te onaj što te gleda“; Jebo te otac“; „Jebo ti pas mater“ „Jebo ti ja pas mater“....


Да, да, то је врло продуктиван глагол... Све ове варијанте треба примењивати при различитим терапијама. И, нарафски, наплатити пацијенту!
tyson tyson 21:17 11.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

„Jebaću te loše“.

Pravilno je reći "jebo sam te loše", i to radnja u budućem vremenu (još jedna od iracionalnosti i osobenosti srpskh psovki).

Npr. "jebo sam te loše kad te stignem".


ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 21:35 11.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

„Jebem li ti, sve ti jebem“;


Школски пример како у реченици употребити стилску фигуру као што је хипербола.

А колико пута дневно вербално употребимо овај глагол, 'бем ти ово, 'бем ти оно, треба да нас је више од Кинеза.

alselone alselone 11:29 12.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

Vojislav Stojković
tasadebeli

Преостаје нам само да преко веза које имамо у међународној асоцијацији психотерапеута пробамо да озваничимо српску псовку као терапеутски метод. Нека та кампања иде, рецимо, под слоганом: "Уместо Прозака и Бенседина, најебите се свима миле мајке!"


Repertoar srpskih psovki je, naravno, malo širi od uveliko već dekalasirog jebanja majke:

„Dete ti jebem“; „Jebem ti dete neokupano“; „Jebem ti nerođeno dete", „Jebem ti majku krvavu“; „Krv ti majčinu jebem“, „Jebaću ti milosnu mater“; „Jebem ti teču u dlakavu nosinu“; „Nanu ti jebem“, „Oca ti jebem u dupe“. „Jebem li ti Sunce žarko“; „Jebem ti Sunce kalajisano“; „Jebem ti seme i pleme“; „Jebem li ti, sve ti jebem“; „Jebem li ti sve po spisku“. „Jebem ti život“; „Jebo mater svoju“; „Jebaću te loše“. „Jebem te u glavu“; „Jebem te u usta“; „U dupe te jebem“; „Jebem ti koščice“ „Bog te jebo“; „Jebo te ko te posl'o“; „Jebo te onaj što te gleda“; Jebo te otac“; „Jebo ti pas mater“ „Jebo ti ja pas mater“....


Ko je slusao Stoleta Voleta, taj biser zajebavanja koji je u isto vreme zasluzio i nagradu za Stoleta i robiju za mangupe, taj je mogao da cuje prave bisere:
- Jebem ti sve sto ti se uvati za bravu
- Jebem ti sve sto ti mili po kuci
..

JJ Beba JJ Beba 11:57 12.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!


„Dete ti jebem“; „Jebem ti dete neokupano“; „Jebem ti nerođeno dete"

i kad se doda "jebem li ti depe u dupence" dobija se slika koju su filmovali autori Srpskog filma
za mene su ovo nepojmljivo odvrtane psovke, i nisu retke jer ih na zelenjaku redovno čujem
bjaaaaaaaak
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:14 13.01.2013

Re: Бојим се, касно је као и за ајвар!

Psovati nekome dete ili mrtvu majku je morbidno i ne prihvatljivo.

I u psovanju, kao i u čitanju važi: "Reci mi šta psuješ, pa ću zanti kakav si čovek".
dali76 dali76 18:10 11.01.2013

....

Ovde u Houstonu postoji mala prodavnica “Russian General store” , koju smo naravno preiminovali u generalovu radnju.
Radnja mala, ali proizvodi primamljivi od prsuta ,slanine, pastete do rakije, ajvara, kiselih krastavaca pa ddo slatkisa .
E sad da nema te flase banatskog rizlinga broj proizvoda iz Srbije u ovoj bratskoj radnji bio bi 0 (nula).
Ajvar bugarski pakovan u Njemackoj , slanina Ceska, krastavci slovenacki , rakija hrvatska kao I krashovi slatki proizvodi.
Elem, to sto srpskih proizvoda,sem banatskog rizlinga, nema u ruskoj radnji, ne znaci da ih nema u americkim prodavnicama, tako da nije problem naci Sokolovu rakiju iz Srbije, Knjaz Milosa, srpske pastete , Eurokrem iz Milanovca ,gornjeg il donjeg uvek zaboravim.
Da ne pominjemo dostupnost zastavinih proizvoda od kalasnjikova pa do CZ pistolja.
Jednom je na lokalnom ggunshow-u bila na prodaju I polovna “papovka” (PoluAutomatskaPuska sa sve izrezbaranim cetiri S na njenom kundaku skupa sa “republika Srpska”.
Medjutim ono cega nema ni za lijeka u Houstonu,a sumnjam I u SAD, Jjeste tecni jogurt .
Ko bi “kravicu”, sa cvetom ili bez , uvezao u SAD, bio bi bogat covek. 
Nesto sto je najblize tecnom jogurtu,a opet prilicno daleko, jeste bugarski I grcki jogurt.
Ah, da, I sam ,kad me ucenici dovoljno iznerviraju opsujem na srpskom,samo se trudim da ne koristim iste psovke da ih mangupi ne upamte
PSSSS
Odkad su Grci poceli slaviti bozic 25 decembra, mislim da su nam dobre sanse da brendujemo 7januarski bozic, makar ovde u SAD ,posto su ovdje ,barem do sad ,7januarski bozic zvali grckim.
blogovatelj blogovatelj 18:18 11.01.2013

Re: ....

Ovde u Houstonu postoji mala prodavnica “Russian General store” , koju smo naravno preiminovali u generalovu radnju.


Nije to ništa.
U Kanadi postoji veliki lanac supermarketa koji se zove "Food Basic$" a jaranski izbeglički talas devedesetih ga je prozvao "Kod Bašića"
Zato maksa insistira na dijakriticima, ima sve to svoje zašto...
princi princi 18:31 11.01.2013

Re: ....

Medjutim ono cega nema ni za lijeka u Houstonu,a sumnjam I u SAD, Jjeste tecni jogurt .
Ko bi “kravicu”, sa cvetom ili bez , uvezao u SAD, bio bi bogat covek.

Bio u Whole foodsu? Trebalo bi da ga tamo ima kol'ko hoćeš. Nije baš skroz onaj Imlekov ali je vrlo, vrlo blizu. U Kenjadi ga ima i u Loblawsu.

Nema, burazeru, ceo svet je postala jedna velika selendra. Palanka.
dali76 dali76 18:46 11.01.2013

Re: ....

Pa taj je slichan bugraskom. Hm, doduse treba manje vode :)
dragan7557 dragan7557 18:46 11.01.2013

Re: ....

princi:
Nema, burazeru, ceo svet je postala jedna velika selendra. Palanka.

Baš vala ko da ga je jedan kurac pravio, bre!

cerski
dali76 dali76 19:02 11.01.2013

Re: ....



Па сам назив “генералова радња”има везе са Тексасом Док су јарани фром Цанада нагнули ка Босни, односно еx југи:
Елем, мене је Максо амнестирао од диакритика. Имам црно на бело .
:)









njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:57 11.01.2013

Re: ....

Ovde u Houstonu postoji mala prodavnica “Russian General store” , koju smo naravno preiminovali u generalovu radnju.


Dali, pa zar ne kupujete u Phoenicia? tamo imas najbolji jogurt koji oni prave. to ima ukus ko onaj leskovacki, jedan od najboljih na svetu
ako imas HEB u blizini oni prodaju jedan odlican jogurt

edit: pobrkala sam jogurte i kisela mleka, al nema veze. evo ga jogurt
dali76 dali76 20:37 11.01.2013

Re: ....

v Eh da I ja sam posled 13 godina “zamenio” jogurt sa kiselim mlekom, ali me Mashha podsetila na razliku
A I svaki put kad odem u Srbiju “osetim” razliku.
Phoenicia ? Davno je bilo kad sam tamo kupio nesto nalik jogurtu ),ali sam odustao posto mi jebila potrebna kashika da bih isti “popio”.
Isto vredi I za H.E.B., mada taj nekad I kupim.


tyson tyson 21:28 11.01.2013

Re: ....

edit: pobrkala sam jogurte i kisela mleka, al nema veze. evo ga jogurt

Da, taj lajfvej je koliko se sećam vrlo dobar za jednu Ameriku, gde tradicija i tržište kiselog mleka (a.k.a. yoghurt) postoji ali kefir (srpski: jogurt) još uvek traži svoje mesto (pa zato i moraju da ga prave ruski imigranti ).

Jebo Ameriku <-- ovo čisto da ostanemo u duhu bloga


49 41 49 41 02:10 12.01.2013

Re: .... Jogurt

dali76
v Eh da I ja sam posled 13 godina “zamenio” jogurt sa kiselim mlekom, ali me Mashha podsetila na razliku
A I svaki put kad odem u Srbiju “osetim” razliku.
Phoenicia ? Davno je bilo kad sam tamo kupio nesto nalik jogurtu ),ali sam odustao posto mi jebila potrebna kashika da bih isti “popio”.
Isto vredi I za H.E.B., mada taj nekad I kupim.



Ja sam nekad davno kupovao u Phoenicia; al',sam se preselio.

Cesto sam pravio jogurt ceo gallon u svojoj reziji. Jeftinije, brze, bolje.
Cak sam jedno vreme drzao u frizideru u velikoj tegli koja ima na dnu cesmicu.
Natoci casu i zatvori frizider.

princi princi 03:25 12.01.2013

Re: .... Jogurt

Sad se setih. Liberte kefir.
dali76 dali76 03:30 12.01.2013

Re: ....

Screw the country where there is no Bosnia, I mean, liquid yogurt 

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:22 12.01.2013

Re: .... Jogurt

49 41
Ja sam nekad davno kupovao u Phoenicia; al',sam se preselio.


da li si bio kad su otvorili onaj super mega market preko puta stare lokacije? ima svasta. merak za balkance, arape, istocno evropljane. ima sad u sklopu prodavnice i restoran. najeftiniji restoran u gradu a klopa fenomenalna. a nije los ni onaj bosanski pita + restoran, mada im je burek bezveze, al su zato cevapi odlicni.
49 41
Cesto sam pravio jogurt ceo gallon u svojoj reziji. Jeftinije, brze, bolje.
Cak sam jedno vreme drzao u frizideru u velikoj tegli koja ima na dnu cesmicu.

svaka cast. moram i ja ovo da krenem opet da radim.
dragan7557 dragan7557 13:06 12.01.2013

Re: ....

dali:
Odkad su Grci poceli slaviti bozic 25 decembra, mislim da su nam dobre sanse da brendujemo 7januarski bozic, makar ovde u SAD ,posto su ovdje ,barem do sad ,7januarski bozic zvali grckim.

Možemo i da se menjamo, mi njima naš Božić a oni nama njihove GMO splačine!

cerski
Dr Mebius Dr Mebius 18:24 11.01.2013

kajmak

Ostade jos samo kajmak da se pokupi i brendira....
Kazezoze Kazezoze 18:51 11.01.2013

Re: kajmak

Dr Mebius
Ostade jos samo kajmak da se pokupi i brendira....

to je već odavno turski proizvod...jebeš ga, ništa od brendiranog srpskog kajmaka.
možda mileram?
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:54 11.01.2013

Re: kajmak

Kazezoze
Dr Mebius
Ostade jos samo kajmak da se pokupi i brendira....

to je već odavno turski proizvod...jebeš ga, ništa od brendiranog srpskog kajmaka.
možda mileram?

Ali turski kajmak nema veze sa srpskim. Mislim da ipak tu ima nekog prostora.
Dr Mebius Dr Mebius 19:08 11.01.2013

Re: kajmak

Tako je. Predlazem da se ceramo, ako treba, do suda u Strazburu. Ipak je kajmak (kao proizvod) autenticno nas.
Kazezoze Kazezoze 19:15 11.01.2013

Re: kajmak

Bojan Budimac

Ali turski kajmak nema veze sa srpskim. Mislim da ipak tu ima nekog prostora.

pa i nema veze sa našim, ovo što turci ovde prodaju pod tim imenom je više kao sir za mazanje.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:21 11.01.2013

Re: kajmak

Kazezoze
Bojan Budimac

Ali turski kajmak nema veze sa srpskim. Mislim da ipak tu ima nekog prostora.

pa i nema veze sa našim, ovo što turci ovde prodaju pod tim imenom je više kao sir za mazanje.

Pa to ti ka'em. Srpski kajmak je zaista jedinstven proizvod. Znam tipove koji su ga švercovali u najvećim pakovanjima od Nivea kreme u Kaliforniju
freehand freehand 23:54 11.01.2013

Re: kajmak

Bojan Budimac
Kazezoze
Bojan Budimac

Ali turski kajmak nema veze sa srpskim. Mislim da ipak tu ima nekog prostora.

pa i nema veze sa našim, ovo što turci ovde prodaju pod tim imenom je više kao sir za mazanje.

Pa to ti ka'em. Srpski kajmak je zaista jedinstven proizvod. Znam tipove koji su ga švercovali u najvećim pakovanjima od Nivea kreme u Kaliforniju

Nudi mi Turčin baklavu sa kajmakom.
Gde ću to, mislim se, ne ide, hoću nešto slatko... Jeste slatko, kaže, probaj.
Probam.
Pa brate Ibrahime, ako je ovo kajmak - onda nije baklava... Nešto svakako nije ono što tvrdiš!

BTW - preko, na Zapadu - povrće, voće i beli sir - isključivo kod braće naše Turaka!
Mislim, vidim da je pominjano al da se priključim.

not2old2rock not2old2rock 19:23 11.01.2013

ko sme Srbina da nervira


Zaboravili ste jednu specificnu pretnju u proslom vremenu. Kad Srbina neko nervira i iznervira i pre nego sto krene da mu se "milosne majke..." dovikne mu: "Jeb'o sam ti kevu kad te u'vatim !"
Dr Mebius Dr Mebius 20:09 11.01.2013

Re: ko sme Srbina da nervira

Nema 'te', nego 't'....

primer:

T'udarim t'ubijem!
blogovatelj blogovatelj 22:20 11.01.2013

Re: ko sme Srbina da nervira

T'udarim t'ubijem!


Bemtuusta.
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 21:44 11.01.2013

нисам вид'ла да је неко поменуо


''Јебем те...
лудог
шашавог
глувог
блесавог...''

omega68 omega68 22:21 11.01.2013

sad bez šale

Srbi su svetu dali reč
To nisam rekao ja, pročitao sam.
Jedino se na srpskom i sam skrtu isto kaže kurac a pička je vrlo slična
Inače, meni je draga ona gornjogružanska:
Zet šuri kitu turi
Šura zetu kitu metnu
Neka tasadebeli potvrdi ili opovrgne - Srpski jezik je, između ostalog i zbog psovki, lingvistički fenomen i savršenstvo
gedza.73 gedza.73 22:45 11.01.2013

Sve, sve

al' što 'pcuju' lekoviti raso'
'bem ti raso'.

Imam teču koji je seoski majstor.
Ako se koijm slučajem udari po prstu on ostavi čekić po strani i krene sa psovkama.
I to traje.
I traje.
....
I traje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:05 11.01.2013

Re: Sve, sve

Pa, leči se, leči......i leči se teča.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana