Filozofija| Muzika

Šta se to tamo peva?

Nebojsa Krstic RSS / 24.12.2012. u 15:41

Gledao sam prethodnih nekoliko subota «Prvi glas Srbije» na TV, pa imam neke utiske koje bih podelio s vama.

Meni je ta emisija zanimljiva, sad kad razmislim, najviše zato što postoji stalni dualizam između simpatičnih pevača amatera i nesimpatičnog žirija sastavljenog od dvoje pevača profesionalaca i jednog kompozitora.

E sad, to što su pevači takmičari meni simpatični, a žiri nije, stvar je ličnog afiniteta. Verovatno i načina na koji ja procenjujem TV lica i sasvim je moguće da se mnogi ne bi složili s mojom ocenom.  Ali drugo sam nešto hteo.

Tokom emisije, skoro u svakom nastavku, dolazi se do momenta kada neki od takmičara otpeva pesmu koja štrči u odnosu na većinu ostalih.

Većina ostalih je nešto iz sveta aktuelne zabavne muzike, domaće ili strane. Ono što najviše štrči jesu narodnjaci, u dva slučaja Cecine pesme.

I kad god se desi taj momenat, nastupa zgražavanje žirija izborom numere.

Tačkmičari ne izvode ono što je po njihovom ćeifu, već ono što im odredi organizator šou programa, a žiri, znajući to, nastavlja da negoduje.

Neko mi je na tviteru napisao kako oni to rade jer ne žele da se promoviše turbo-folk kultura.

Tu je, dakle, ako je verovati mom sagovorniku, reč o filozofskoj i vrednosnoj orijentaciji. Po njoj je turbo-folk koji reprezentuje Ceca loš, a turbo-pop koji predstavlja Rijana - dobar.

E sad, kad bi me, dete neko, recimo, pitalo da mu objasnim zašto je prvo loše, a drugo dobro, bio bih u problemu.

Zato što jedno predstavlja treš kulturu i propagira kič, a drugo ne? Šio mi ga Đura.

Zato što je turbo-folk podilazi niskim strastima i neukusu, a turbo pop je zabava za sofisticirane i pametne? Ih!

Zato što se uz narodnjake dižu ruke na splavovima i devojke igraju po stolovima, a uz zabavnjake se vode metafizičke debate? Cvrc!

Zato što je turbo-folk ideologija nuvo riša i polu-sveta, nastao kao nus produkt politike nasilja, šovinizma i primitivizma? Hm, pa i turbo-pop je nastao na istoj vrednosnoj platformi, ispilio se iz istog jajeta.

Oba ta «muzička pravca» nastala su na afirmaciji sveta, odnosno sistema u kome živimo. Među njima nema suštinske razlike, osim što je turbo-folk u zabavnom smislu, zabavniji.

Tako da, okreni obrni, odbacujem priču o «vrednostima» i vraćam se na simpatične i nesimpatične.

S tim da su mi članovi žirija postali u međuvremenu simpatični kad su, potaknuti činjenicom da su neki dobri pevači ispali iz takmičenja zbog lošeg glasanja gledalaca, zavapili:»To je nepravda!»

E da! Tako vam je to u demokratiji. Ne pobedi uvek bolji.

 

 



Komentari (344)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 21:14 24.12.2012

Re: drugo misljenje

ja se sa setom sećam dana kad sam bio kao ti

Živeo si na moru?
antioksidant antioksidant 21:15 24.12.2012

Re: drugo misljenje

niccolo
ja se sa setom sećam dana kad sam bio kao ti

Živeo si na moru?

aha, prošlog leta 2 nedelje
princi princi 21:23 24.12.2012

Re: drugo misljenje

kad mi njima popalimo selo, silujemo žene i otmemo stoku...

Joan Wilder
That was the end of Grogan... the man who killed my father, raped and murdered my sister, burned my ranch, shot my dog, and stole my Bible!
Unfuckable Unfuckable 21:26 24.12.2012

Re: drugo misljenje

antioksidant
Unfuckable
definiši frajera

pa ovako kao ja samo neizmišljeno nego stvarno.. skoro kao ncarski pre nego je priznao da je gimnastičarka

dakle nešto kao cerski urolan u jeremijine trbušnjake namazane zejtinom, što bi se reklo spoj Karagaće i Šćepana u esteckom smislu, pa što ne kažeš
mirelarado mirelarado 21:33 24.12.2012

Re: drugo misljenje

zašto greške u svojim komentarima uočim tek kod drugih (kad me citiraju)?



Зато што непажљиви цитирачи неће да их исправе.

P.S. Јесте ли дефинисали жири?
docsumann docsumann 21:40 24.12.2012

Re: drugo misljenje

P.S. Јесте ли дефинисали жири?


to je ono gdje učestvuju svi, a pobjeđuje Lazo Goluža

uros_vozdovac uros_vozdovac 21:51 24.12.2012

Re: drugo misljenje

docsumann
..zašto ostati samo na ženama, gledaj stvari malo šire


dobro, silujemo i stoku

antioksidant
docsumann
defniši demokratiju


kad mi njima popalimo selo, silujemo žene i otmemo stoku

a ne, to je moral
(a i nikako da pitam, kakvi smo mi to frajeri kad moramo da silujemo? zar njihove žene ne zaborave svoje muškinje i podaju se nama iz čiste nepatvorene strasti?)


Dobro, stoka nam se sama poda.
angie01 angie01 22:03 24.12.2012

Re: drugo misljenje

P.S. Јесте ли дефинисали жири?


prosle godine, kada se pojavila Lena Kovacevic, svojim prisustvom je podigla nivo tv kao takve, jer vec dugo neko tako profinjen, vaspitan, senzibilan, iskren i pri tome lep i zgodan na skoro zaboravljen nacin, od silnih cecinih kopija:), nije osvezio medije u Srbiji,...utomsmislu, Mareta i Vladu nisam nesto ni primecivala-Lena mi je bila dovoljna!:)

ove godine, razocarana Leninim odsustvom, imala sam prilican gard prema ziriju,a pri tome, svo vreme od kada sam cula za njega, nemam predstavu zasto je Georgijev tako popularan, ono sto Mare komponuje nije maj kap of ti, a Aleksandru Radovic sam cak slusala uzivo, gde ono, fakat ima fenomenalan glas, al sve paesme lice, kao i njeno izvodjenje, pa mi je malo bilo dosadno i jos je ona onako stroga, sve u svemu "gordost i predrasude", koje su potpuno nestale i sada mislim da je ziri ok!
Unfuckable Unfuckable 22:39 24.12.2012

Re: drugo misljenje

kod te Lene fali da se spomene samo jedna ali bitna stvar (mada me nekako i ne čudi da si baš ti to propustila) - ta žena, uz sve estetske (mislim, ok, stvar ukusa) karakteristike, nije baš najoštriji alat u šupi, što (smatram to još žalosnijim) nisu uspela da "pokriju" ni ona dva buzdovana pored nje
fijumau fijumau 13:07 25.12.2012

Re: drugo misljenje

a Aleksandru Radovic sam cak slusala uzivo, gde ono, fakat ima fenomenalan glas

Glas je ok, ali smeh.... brrrrr retko iritantan...
Ribozom Ribozom 20:47 24.12.2012

blog - lakmus

Sve se nadam da ces dodati i eksperiment u blogovanju.
Sad ce vidis sa kakvim (polu) svetom imas posla.
A sad zamisljam naslov: 'EKV - lahka zabava za seljake'
p.s. Gledam Ameliju po 100-ti put, te vam je preporucujem.
cassiopeia cassiopeia 21:11 24.12.2012

Re: blog - lakmus

Ribozom
Sve se nadam da ces dodati i eksperiment u blogovanju.
Sad ce vidis sa kakvim (polu) svetom imas posla.
A sad zamisljam naslov: 'EKV - lahka zabava za seljake'
p.s. Gledam Ameliju po 100-ti put, te vam je preporucujem.


Nek' si ti svratio da nam to saopštiš.
Ribozom Ribozom 22:18 24.12.2012

Re: blog - lakmus

A gde ce kruska, nego ispod kruske

I sve se nadam da će ono čime je mi bombardujemo jednog lepog dana prevladati. Nabaci mi osmeh na lice kad prepozna npr. EKV na prvi takt na radiju



'el vidis da ima efekta?

Nebojsa Krstic
Ali, zadržimo na pop kulturi koja nam je pri ruci, uzmi npr. primer ovde opšte prihvaćene grupe EKV. Da li je, pitam se, životni stil skoro svih članova te gtupe socijalno prihvatljiv i da li on pretstavlja pozitivan primer za decu? Ako je odgovor negativan, da li to treba da utiče na našu predstavu o njihovoj umetnosti?

unafree unafree 21:20 24.12.2012

konept?

Prvi glas Srbije ima koncept kontradiktoran naslovu emisije, i komplet je daaaleeeko od kulture(ako izuzmemo samo pevanje). Ljudi u finalu pevaju odlično ! (mada se za pola njih znalo koliko su odlični i pre audicije) I nije samo pitanje da li Ceca ili Rijana ...scenski nastupi učesnika su ponekad toliko apsurdni za njihove godine i ono što glasom mogu da pokažu da je to osnovna nekultura na koju su učesnici valjda primorani ili šta?!
Unfuckable Unfuckable 21:28 24.12.2012

Re: konCept?

ja opet moram da kažem, nisu problem ljudi što pevaju, pa čak (hajde neka bude) ni pesme koje pevaju (ionako su im nametnute) nego nadobudni iskompleksirani žiri koji ceo taj "šou" koristi isključivo za ličnu "promociju"
Bili Piton Bili Piton 21:47 24.12.2012

Re: konept?

Unfuckable
nadobudni iskompleksirani žiri koji ceo taj "šou" koristi isključivo za ličnu "promociju"


A jel smem da znam ja ko je u žiriju pošto nisam odavde?

(mada nije nemoguće ni da nikad čuo, sve češće se dešava u novije vreme)

ps žiri nikako ne može biti drugačiji osim nadobudni i iskompleksirani, takav je po difoltu u svim programima tog tipa.
unafree unafree 21:51 24.12.2012

Re: konept?

Žiri je: Vlado Georgijev, Aleksandra Radović i Saša Milošević

I da, ponašanje žirija je deo koncepta preslikanog od drugih emisija i to mi jeste problem. Kontam da su i oni bar okvirno dobili svoje uloge pa ko se kako snađe, a to što zauzmu stav: "ovo što ću ja sada reći spasiće svet", to je smešno. Ali je još bolje kada kritikuju produkciju - (da nije to demokratija?!) A tek voditelje i njihove tekstove što ne vredi komentarisati.
Ipak, mislim da su imali sreće kakvi ljudi su pristali da budu učesnici, jer davno nisam slušala kvalitetnije "amatere".
Bili Piton Bili Piton 21:56 24.12.2012

Re: konept?


Thnx

Ja imam užasan otpor prema takvim emisijama (sama pomisao na jednog Sajmona Kauela mi direktno udara u centar za mučninu) tako da sam možda malo biased.
angie01 angie01 22:09 24.12.2012

Re: konept?

Sajmona Kauela


da, samo sto je on vise uradio za talente na ovoj planeti od svih drugih zajedno- i da ima smiso da to unovci, al je tata za te stvari,...e, kada je od sacice ruznjikavih, ni po cemu specificnih britis devojaka, koje nesto pevuse, napravo mega popularnu grupu, spajs grls, cist mu je sevap da pomogne nekom sto stvarno ima sta da pruzi,...pri tome je on super pozitivan lik.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 24.12.2012

Re: konept?

Ja imam užasan otpor prema emisijama tog tipa


Ja do sada bio uveren da to retko ko i gleda
Kad, vidi vraga
Bili Piton Bili Piton 22:14 24.12.2012

Re: konept?

angie01
pri tome je on super pozitivan lik.


Ja mislim da je on jedan od glavnih krivaca za jednu temeljnu propast pop muzike on ženeral u novije doba, ali, da ne sitničarimo.
maksa83 maksa83 22:17 24.12.2012

Re: konept?

Ja do sada bio uveren da to retko ko i gleda

Puno dece različitog uzrasta (ne moja, oni imaju Boondock Saints senzibilitet i pristup životu) otkida na Prvi Glas Srbije.
princi princi 22:22 24.12.2012

Re: konept?

Ja mislim da je on jedan od glavnih krivaca za jednu temeljnu propast pop muzike on ženeral u novije doba, ali, da ne sitničarimo.

Neee, on je došao kad je mešina već propala. Flogging a dead horse. Uostalom, ni sam koncept emisije nije njegov nego Sajmona Fulera (So you think you can dance). Ultimativni reality TV, spaja koncepte Big brothera, kvizova i beauty contests- ono, čisto đubre, džank. Koliko je Kauel nevažan je pokazao prošlogodišnji Američki idol: posle njegovog odlaska, navodno, rejtinzi su porasli. Ono što, ipak, treba priznati, je da je neverovatno da je ta emisija 7 ili 8 godina, iz nedelje u nedelju, privlačila bar 40 ili 50 miliona Amerikanaca. Očigledno je pogodila neki "sentiment".
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:22 24.12.2012

Re: konCept?

ja opet moram da kažem, nisu problem ljudi što pevaju, pa čak (hajde neka bude) ni pesme koje pevaju (ionako su im nametnute) nego nadobudni iskompleksirani žiri koji ceo taj "šou" koristi isključivo za ličnu "promociju"

To sam hteo da kažem, a ako nisam, nisam - greškom.
st.jepan st.jepan 22:25 24.12.2012

Re: konept?

Ja do sada bio uveren da to retko ko i gleda

Biće da sam taj "retko koji".

Ovde sam pomalo kao moja ćerkica onomad, kad su sva djeca po dvorištu izvikivala nešto..., tad aktuelo, s televizora, a ona trčala za njima i vikala to isto, mada pojma nije imala o čemu se radi.

Osetio sam se, dabome, kriv što hendikepiram dete, smesta po'ito u radnju, kupio sokoćalo..., al džabe, prekasno, ništa je to nije palilo, ostade, eto, neobrazovana.
Bili Piton Bili Piton 22:28 24.12.2012

Re: konept?

princi
Uostalom, ni sam koncept emisije nije njegov nego Sajmona Fulera (So you think you can dance).


Sasvim moguće, nisam to sve pomno ispratio. Sećam se samo da mi je njegova pojava u medijima bila naročito ljigava u svakom smislu, možda sam zato upamtio baš njega. Mislim da je u strogo muzičkom smislu ta kompulsivna debilizacija tu negde počela (ili sam je ja tad postao svestan).
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:33 24.12.2012

Re: konept?

maksa83
Ja do sada bio uveren da to retko ko i gleda

Puno dece različitog uzrasta (ne moja, oni imaju Boondock Saints senzibilitet i pristup životu) otkida na Prvi Glas Srbije.


Ne znam, sad kapiram da sam van tokova, ali meni sve to liči na prazno, na ništa zavijeno u šaren papir.
Te što pevaju po nekada čak i žalim, imam osećaj da su upotrebljeni, da sve to postoji zbog nečeg drugog a ne da bi oni pokazali svetu svoje pevanje.
I to a i sve slično, ja imam talenat i sve te parade.
Ako sam ja dobro shvatio sav taj vašar.

al džabe, prekasno, ništa je to nije palilo, ostade, eto, neobrazovana.


E ja sam onda skroz zakasnio
Ćere več velike, ne vredi mi ni sto televizora da kupujem.
Upropastih decu načisto.
Unfuckable Unfuckable 22:42 24.12.2012

Re: konept?

davno nisam slušala kvalitetnije "amatere".

ako hoćeš da se iznenadiš, pogledaj neki put Ja imam talenat.
Osim što je žiri sasvim u funkciji dešavanja, pojavljuju se zaista zapanjujuće dobri izvođači pred kojima bi cela ekipa finalista Prvog glasa (čuj: pulena, "šegrta" ali i zamorčića spomenutog žirija) mogla da se pokrije ušima i duboko zaplače

Te što pevaju po nekada čak i žalim, imam osećaj da su upotrebljeni, da sve to postoji zbog nečeg drugog a ne da bi oni pokazali svetu svoje pevanje.

naravno, kao što je i već zamorno poslovično "vajkanje" žirija na publiku i glasanje samo deo opšteg folklora koji se svodi na otimanje kinte klincima preko sms-a
juniorr juniorr 22:45 24.12.2012

Re: konCept?

Unfuckable
21:28 24.12.2012
Re: konCept?
ja opet moram da kažem, nisu problem ljudi što pevaju, pa čak (hajde neka bude) ni pesme koje pevaju (ionako su im nametnute) nego nadobudni iskompleksirani žiri koji ceo taj "šou" koristi isključivo za ličnu "promociju"



potpisujem.

angie01 angie01 22:50 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

Ja mislim daje onjedan od glavnih krivaca zajednu temeljnu propast pop muzikeon ženeral u novije doba, ali, da ne sitničarimo.


pa ne znam,...koliko sam shvatila, ti sto udju u finale, posle imaju i poprilicnu podrsku,..naprave prave karijere, sad stvar ukusa, ja nesto gledam i stvar vremena,. ali Dzenifer Hadson svakako nije tres, ona sine iz ajdola uskocila u film gde je pojela ulogu i dobila oskara.
Bili Piton Bili Piton 22:59 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

angie01
Ja mislim daje onjedan od glavnih krivaca zajednu temeljnu propast pop muzikeon ženeral u novije doba, ali, da ne sitničarimo.


pa ne znam,...koliko sam shvatila, ti sto udju u finale, posle imaju i poprilicnu podrsku,..naprave prave karijere, sad stvar ukusa, ja nesto gledam i stvar vremena,. ali Dzenifer Hadson svakako nije tres, ona sine iz ajdola uskocila u film gde je pojela ulogu i dobila oskara.


ne govorimo o istim stvarima. ja pričam o tome da se meni njegova pojava i jedan trend - proganjanje svega iole inteligentnog iz pop muzike - poklapaju i vremenski a i intuitivno.

Ja iskreno i ne znam ko je Dž. Hadson ali ako je imala ikakve veze s ajdolom, onda je pevala najgori midl of d roud treš, jer to tamo jedino i ima. Mora da bude bland bland bland - or else.

Mislim, i ta Adele, najprodavaniji artist prošle sezone (pre 25 godina je to recimo bio Prins, pa da uporedimo)...milion puta ispreživane iste dosadne muzičke ideje ad nauseam. Jedno povraćanje muzike za široku upotrebu, tako to meni izgleda.


maksa83 maksa83 23:01 24.12.2012

Re: konept?

Ne znam, sad kapiram da sam van tokova, ali meni sve to liči na prazno, na ništa zavijeno u šaren papir.
Te što pevaju po nekada čak i žalim, imam osećaj da su upotrebljeni, da sve to postoji zbog nečeg drugog a ne da bi oni pokazali svetu svoje pevanje.
I to a i sve slično, ja imam talenat i sve te parade.
Ako sam ja dobro shvatio sav taj vašar.

Uz ogradu da sam odgledao tačno 0 tih PGS-ova, meni je to ok. Ljudi imaju neke snove, žele da pevaju, dobiju priliku, super, a i nije najgora stvar koju deca mogu da gledaju na TV-u. Beskrajno bolje nego da neko uveze npr. franšizu za Jerry Springer Show i sl. boleštine.
angie01 angie01 23:13 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

Ja iskreno i ne znam ko je Dž. Hadson


unafree unafree 23:13 24.12.2012

Re: konCept?

ako hoćeš da se iznenadiš, pogledaj neki put Ja imam talenat.

Videla po nešto na netu i oduševila se da imamo takve ljude oko nas.
Ali upravo zbog svega što si naveo ne pratim emisije tog tipa jer me sve propratne akcije izuzetno nerviraju (mudrovanja žirija, opisi života učesnika, izveštačeni voditelji, reklame, i sms glasanje)

Ovde sam htela samo da dodam (osim zadate teme bloga) da Prvi glas Srbije nameće prilično mladim učesnicima i besmislene, neprilagođene scenske nastupe i kreacije.
j.bre j.bre 23:15 24.12.2012

Re: konept?

maksa83
Beskrajno bolje nego da neko uveze npr. franšizu za Jerry Springer Show


ili npr "Trenutak istine"
Bili Piton Bili Piton 23:16 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>


Uh al je ovo sve preterano. A jeste dobra stvar u originalu.
angie01 angie01 23:17 24.12.2012

Re: <SPAN><SPAN>Re:<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="lime"> ko</SPAN></SPAN><SPAN id=dtx-highlightin

meni je to ok. Ljudi imaju neke snove, žele da pevaju, dobiju priliku, super,


ovo je d pojnt- dobiju sansu da se predstave javnosti, dobiju na popularnosti, oprobaju svoju srecu u necemu sto vole.
angie01 angie01 23:33 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

A jeste dobra stvar u originalu.


original je pravljen za brodvejsku verziju drimgrls, gde je hadsonovu ulogu igrala Dzenifer Holidej i ceo koncept je izgledao, tada osamdesetih, drugacije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:48 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

a zašto ja ponekad na blogu dobijam ovakve kerefeke??

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>
Bili Piton Bili Piton 23:50 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

BebaOdLonchara
a zašto ja ponekad na blogu dobijam ovakve kerefeke??

Re: Re: konept?


To se blog potresa od gigantskih pluća koje pripadaju Ms Dženifer Hadson.

(and she ain't never gonna sound like whitney anyway. let alone chaka khan).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:05 25.12.2012

Re: <SPAN>Re: k<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue">on</SPAN>ept?</SPAN>

alselone alselone 22:20 24.12.2012

.

E da! Tako vam je to u demokratiji. Ne pobedi uvek bolji.


stefan.hauzer stefan.hauzer 00:25 25.12.2012

Re: .

zato se mora nešto preduzeti!
alselone alselone 09:44 25.12.2012

Re: .

zato se mora nešto preduzeti!


Ja preduz'o. Cekali te niccolo i ja da i ti preduzimas sa nama.
angie01 angie01 09:58 25.12.2012

Re: .

Ja preduz'o.


sve neki preduzetnici!
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:42 25.12.2012

Re: .

Cekali te



ponekad čovek mora da stisne zube i ispadne papučar.
escherichije_colic escherichije_colic 22:25 24.12.2012

u pravu je gospodin Nebojša

Smeće su i Ceca i Rijana.

Rijanu sluša zanemarljiv % ljudi kod nas i ona nije problem.

Ceca je problem. Ne zato što je Arkanova udovica itd, već zato što u Srbiji postoji ogroman broj ljudi koji doslovce ne slušaju ništa drugo osim tog smeća. Ne znam da li bi to bilo koga iznenadilo ali broj je ogroman. Elem, imajući to u vidu, sasvim mi je ok što žiri ima negativan stav prema narodnjacima. Pogotovo jer narodnjaci već imaju "zvezde granda", koje po popularnosti prevazilaze sve zajedno muzičke rijalitije sličnog tipa, koji favorizuju pop muziku. Ako može jedna takva emisija da prođe bez turbo folka (kojeg je svakako prepun svaki rijaliti- šta rade u velikim bratovima i farmama kad se napiju- pevaju narodnjake) ja to pozdravljam.

Osim toga, sviđa mi se Aleksandra Radović
cult cult 22:45 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

zato što u Srbiji postoji ogroman broj ljudi koji doslovce ne slušaju ništa drugo osim tog smeća


A vlast je ohrabrivala smeće da ispliva, pa da ostane na površini, gajila ga, uvećavala, udvarala se onom najnižem u čoveku u svakom smislu. Na taj način ga je s jedne strane korumpirala, a s druge strane, kulturno ih održavajući na nivou fiziološke tuposti, nadala se da će moći uspešno da se održava na vlasti ne radeći ništa, sem nepatvorene kradje i uživanja u privilegijicama.

Na pitanja zašto to, dodjavola, radite, odgovarali su nadobudnim odgovorima. Ili bi rekli da "narod to traži" ili da je "neko drugi kontrolisao novac", pa eto oni, the good guys, nisu bili u prilici, a da jesu...iihaaa šta bi od zemlje napravili. Medjutim, eto...bedak.

A u rukama preko marketinških agencija, državnih firmi i njihovog oglašavanja, te direktnom kupovinom, imali su gotovo svaki bitniji elektronski ili pisani medij u Srbiji. I mogli su da kreiraju kulturu, da šalju signale šta je poželjno. Da turbomajmune sa svojim smećem od zvuka, ponašanja, izgleda, morala baziranom na kurvarluku i opštoj ogavnosti, ponovo gurnu u tešku supkulturu kao što je i bila u neka srećnija vremena dok je ovde ozbiljna država još postojala. Umesto da Karleuše sa tri razreda osnovne i dvadeset kila plastike, te udovice ubica i pljačkaša, uzdižu u giga zvezde, uz koje elita cupka i poskakuje na televizijama, sve podvriskujući od zadriglosti i srećnog života, pa ih pretvorile u idole devojčicama od 14 godina, kojima su te karleuše, cece i grand zoo vrt ambicija životna.

Eto, to su ovi "naši" uradili.

juniorr juniorr 22:46 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Osim toga, sviđa mi se Aleksandra Radović


ajooooj!!??!!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:07 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Da turbomajmune sa svojim smećem od zvuka, ponašanja, izgleda, morala baziranom na kurvarluku i opštoj ogavnosti, ponovo gurnu u tešku supkulturu kao što je i bila u neka srećnija vremena dok je ovde ozbiljna država i postojala.

Ta je "ozbiljnija" država bila diktatura jedne poltičke misli i jednog vrednosnog koda, većinu svog vremena, i ona je zaista imala tu količinu kontrole. Mnogobrojni naivni pogrešno misle da je to isti slučaj i danas i da je pitanje dobre volje neke vlasti šta će se slušati na televizijama, splavovima i na zabavama.

To, naravno, nema veze s mozgom.

A to s "ponašanjem, izgledom i kurvarlukom" kao dominantnom vrednosnom, simboličkom komponentom, primenljivo je i na čitavu belosvetsku turbo-pop scenu.
j.bre j.bre 23:08 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

cult
Da turbomajmune sa svojim smećem od zvuka, ponašanja, izgleda, morala baziranom na kurvarluku i opštoj ogavnosti, ponovo gurnu u tešku supkulturu kao što je i bila u neka srećnija vremena


u srecnija vremena ta 'kultura' nije ni postojala

cult cult 23:13 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

A to s "ponašanjem, izgledom i kurvarlukom" kao dominantnom vrednosnom, simboličkom komponentom, primenljivo je i na čitavu belosvetsku turbo-pop scenu.


Ovo ti je relativizacija. Kao i ono o Ceci i Rijani iz teksta.

Mnogobrojni naivni pogrešno misle da je to isti slučaj i danas i da je pitanje dobre volje neke vlasti šta će se slušati na televizijama, splavovima i na zabavama.


Pošto ovi na splavovima i zabavama ne gledaju televiziju, ne slušaju radio, pa se na njih ne može uticati? Hm. Čudno.
escherichije_colic escherichije_colic 23:13 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

juniorr
Osim toga, sviđa mi se Aleksandra Radović


ajooooj!!??!!


Što, šta fali?

Ja bih joj uzeo orah iz ruke ... kad bi mi ponudila.
maksa83 maksa83 23:16 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Ja bih joj uzeo orah iz ruke ... kad bi mi ponudila.

Važi to orajorajorajeustajmalazoraje, nego onaj aranžman ja mogu da napravim na softveru od $5 i da još stignem da se naspavam.
escherichije_colic escherichije_colic 23:19 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Mada, kad razmisli čovek, o kakvom mi kultivisanju publike pričamo- najgledaniji umetnik u istoriji jutjuba je mf Psy, koji je titulu preuzeo od jbn Đastina Bibera

Teško ćeš ikada uspeti da animiraš široke narodne mase, da slušaju klasiku. Sad, da li je bolje da slušaju Cecu ili Rijanu, veliko je pitanje. Bez obzira na sve, mislim da se turbofolk mora suzbijati, iz prostog razloga što je pojeo sve drugo. Perspektivni rok muzičari, ljudi koji bi možda mogli da stvore nešto umetnički vredno, tezgare po splavovima, zato što samo u folku ima para ... tolikih da se od toga može živeti. Zato turbofolk ubija kulturu. Dajmo ipak priliku nekoj deci koja bi stvarala i slušala drugačiji sadržaj.
unafree unafree 23:22 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

escherichije_colic escherichije_colic 23:24 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

maksa83
Ja bih joj uzeo orah iz ruke ... kad bi mi ponudila.

Važi to orajorajorajeustajmalazoraje, nego onaj aranžman ja mogu da napravim na softveru od $5 i da još stignem da se naspavam.


Šta će sirota žena, nema para za kvalitetnu produkciju, pa joj neko prodaje muda za bubrege.
maksa83 maksa83 23:25 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Šta će sirota žena, nema para za kvalitetnu produkciju, pa joj neko prodaje muda za bubrege.

Ja ne obećavam kvalitetnu, samo istu takvu. :))))
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:26 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Nebojsa Krstic
Da turbomajmune sa svojim smećem od zvuka, ponašanja, izgleda, morala baziranom na kurvarluku i opštoj ogavnosti, ponovo gurnu u tešku supkulturu kao što je i bila u neka srećnija vremena dok je ovde ozbiljna država i postojala.

Ta je "ozbiljnija" država bila diktatura jedne poltičke misli i jednog vrednosnog koda, većinu svog vremena, i ona je zaista imala tu količinu kontrole. Mnogobrojni naivni pogrešno misle da je to isti slučaj i danas i da je pitanje dobre volje neke vlasti šta će se slušati na televizijama, splavovima i na zabavama.

To, naravno, nema veze s mozgom.


Znaš šta Nebojša, možda si ti u pravu, da nema veze s mozgom, ali... Onda nam je svejedno, pa beli listić jbg.

S` mozgom isto veze nema kad iz Kruševačke 23 zaurliče Ceca i Karleuše jer mladunci DSa baš to slušaju kad popiju na svojim žurkama. Pa majkumu. Što makar u svojoj kući taj DS ne vodi politiku nekih vrednosti nego eto - mladunci to žele, a?

Među nama, kako se taj KDO toliko podžiberisao dok ste bili vlast, dok su bili opozicija tamo se slušala pristojna muzika, mogu da posvedočim.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:32 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Onda nam je svejedno, pa beli listić jbg.

Naravno. Da li sam ja ikada rekao ružnu reč o belim listićima?
S mozgom isto veze nema kad iz Kruševačke 23 zaurliče Ceca i Karleuše jer mladunci DSa baš to slušaju kad popiju na svojim žurkama. Pa majkumu.

Da ti kažem, danas su se svakakvi odali politici. Bolje da mi ovo nisi rekla!
maksa83 maksa83 23:34 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

S` mozgom isto veze nema kad iz Kruševačke 23 zaurliče Ceca i Karleuše jer mladunci DSa baš to slušaju kad popiju na svojim žurkama.

E, alo, OpenSores, znam šta radiš. Navlačiš mene da kačim Tadićeve slike sa koncerta Ane Bekute i Jeremića sa šajkačom i onaj klip Tadića i Šutanovca kako pevaju Sliku Tvoju Ljubim, i onda - šta drugovi? Paf - maksa banovan, e ako je tako mu treba, anfan teribl, besprizoran, itd. a svi ostali kao fini...

Pa nisam ja toliko lud.

Ili bemliga, možda i jesam.

Bili Piton Bili Piton 23:36 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

maksa83
Ja bih joj uzeo orah iz ruke ... kad bi mi ponudila.

Važi to orajorajorajeustajmalazoraje, nego onaj aranžman ja mogu da napravim na softveru od $5 i da još stignem da se naspavam.


Meni je prva asocijacija na nju ono dok čekaš pljesku da se zgotovi na kiosku a nešto svira u pozadini (jer, uvek nešto svira što, u najboljem slučaju, iritira svojom banalnošću). Ono, Radio Jat.

Njoj ti obsoletely housefied mega-ljiga-zabavnjaci dobro leže, mora se priznati. I tragične balade, naravno.
angie01 angie01 23:39 24.12.2012

Re: <SPAN><SPAN>Re:<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="blue"> u </SPAN>pr</SPAN><SPAN id=dtx-highlight

Ili bemliga, možda i jesam.




. e, Jeremic je snimljen u "reci",...ono sa sajkacom.
maksa83 maksa83 23:43 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Njoj ti obsoletely housefied mega-ljiga-zabavnjaci dobro leže, mora se priznati. I tragične balade, naravno.

Evo ešerihije nek' ti kaže Bili koliko truda treba da se slupa takav aranžman.

Struja jeste unapredila muziku, ali je omogućila i beskrajnu proliferaciju banalnog treša.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:49 24.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

S` mozgom isto veze nema

Inače, s mozgom se piše bez apostrofa.
angie01 angie01 23:57 24.12.2012

Re: <SPAN>Re: u pravu je gospod<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="cyan">i</SPAN>n Nebojša</SPAN>

Nebojsa Krstic
S` mozgom isto veze nema Inače, s mozgom se piše bez apostrofa.


ju, bre, ova pravopisna policija,... a je l ste primetili, kako se pojavljuju neke slepljene reci, iako ste vi ukucali sa razmakom?

..ovde ide smajli, pink flojd, We don't need no education We don't need no thought control..
juniorr juniorr 00:09 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Što, šta fali?


orah!


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:16 25.12.2012

Re: <SPAN>Re: u pravu je gospod<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="cyan">i</SPAN>n Nebojša</SPAN>

ju, bre, ova pravopisna policija,... a je l ste primetili, kako se pojavljuju neke slepljene reci, iako ste vi ukucali sa razmakom?

A neeee, nije to greška u kucanju...Da bi neko napisao "S' mozgom" morao je da se prilično potrudi, a taj apostrof je poprilična brljotina na ličnoj pismenosti, zato mi smeta. Inače frljoke u kucanje, ne.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:17 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Perspektivni rok muzičari, ljudi koji bi možda mogli da stvore nešto umetnički vredno, tezgare po splavovima

ne, po splavovima tezgare afirmisani rok i jazz muzičari, ali od te žanrovske afirmisanosti se u srbiji slabo jede. da bi ceca uživo zvučala dobro kao na pljoči, mora da plati najbolje izvođače, a to nisu perspektivni mladi rok muzičari.
ono što meni oduvek smeta u domaćem roku(?) je to što na prste jedne ruke mogu da izbrojim koliko njih je zaista umelo da peva. uzmeš gitaru, uključiš je u struju, drugar svira dva tona na basu i kum ti lupeta na bubnjevima dok se ti dernjaš na mikrofon? što je to veća umetnost od cece? ona bar ima odličnu produkciju.

(kad god pohvalim tako nešto, moram da se ispovraćam)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:22 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

E, alo, OpenSores, znam šta radiš. Navlačiš mene da kačim Tadićeve slike sa koncerta Ane Bekute i Jeremića sa šajkačom i onaj klip Tadića i Šutanovca kako pevaju Sliku Tvoju Ljubim, i

Da ne bi bilo nekog nesporazuma: ja volim narodnjake.

Ako nisam na priloženom videu to je samo zato što sam bio opravdano odsutan...

To kažem zato što mi "zabavna" muzika nije najgora stvar, nego čistunci i drkoši koji likuju nad snimcima onih koji se za svoj groš zajebavaju u kafani.
Bili Piton Bili Piton 00:22 25.12.2012

Re: <SPAN>Re: u pravu je gospod<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="cyan">i</SPAN>n Nebojša</SPAN>

Nebojsa Krstic
ju, bre, ova pravopisna policija,... a je l ste primetili, kako se pojavljuju neke slepljene reci, iako ste vi ukucali sa razmakom?

A neeee, nije to greška u kucanju...Da bi neko napisao "S' mozgom" morao je da se prilično potrudi, a taj apostrof je poprilična brljotina na ličnoj pismenosti, zato mi smeta. Inače frljoke u kucanje, ne.



Želim da preventivno obezbedim svoje neotudjivo ljudsko pravo da nastavim da pišem jel a ne je li ili je l'. Nakako mi se bolje sliva i sa jezika i u tastaturu. I think Vinaver wouldn't disapprove.

I da ne koristim slovo đ, iz sentimentalnosti prema starim latiničnim pisaćim mašinama koje ga nisu posedovale.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:26 25.12.2012

Re: <SPAN>Re: u pravu je gospod<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="cyan">i</SPAN>n Nebojša</SPAN>

Želim da preventivno obezbedim svoje neotudjivo ljudsko pravo da nastavim da pišem jel a ne je li ili je l'. Nakako mi se bolje sliva i sa jezika i u tastaturu. I think Vinaver wouldn't disapprove

A ja sam čak uveren da je pisanje jel zajedno potpuno ispravno. To ide u prilog mom animozitetu prema apostrofima.
maksa83 maksa83 00:27 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

To kažem zato što mi "zabavna" muzika nije najgora stvar, nego čistunci i drkoši koji likuju nad snimcima onih koji se za svoj groš zajebavaju u kafani.

Ovo je lep komad pazlice u slici na kojoj se vidi gde vam je otišlo milion i po glasova.
antioksidant antioksidant 00:40 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

maksa83
To kažem zato što mi "zabavna" muzika nije najgora stvar, nego čistunci i drkoši koji likuju nad snimcima onih koji se za svoj groš zajebavaju u kafani.

Ovo je lep komad pazlice u slici na kojoj se vidi gde vam je otišlo milion i po glasova.

eh da je sreće da su glasovi otišli u kafani pa da kažeš bar da su bili face... ovako.. da ne pričam. dobar vam je i đilas sad posle borisa
maksa83 maksa83 01:05 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

eh da je sreće da su glasovi otišli u kafani pa da kažeš bar da su bili face... ovako.. da ne pričam. dobar vam je i đilas sad posle borisa

Ma Đilas je prošlost, vidiš da domatjin otvara prostor za Šaka (Šakoa? Mirela, pomoć. Šaka mi je više nekako Šaka Zulu) Polumentu.

Otkud sad Šako u priči ... već 10 min. vlada opšta pogibija od ovoga: Polumenta generator. (Kliktati refresh dok ne dosadi il dok ne nađeš favorita).
Bili Piton Bili Piton 01:17 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Mlijo i Šufo. Game over.
maksa83 maksa83 01:22 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Mlijo i Šufo. Game over.

Ma i ja pričam game over već 20 minuta ali ne mogu da stanem. :))))))

P.S. Њуто, Клуво i Фуџо. K'o Raja, Gaja i Vlaja.
cult cult 01:26 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

(Šakoa? Mirela, pomoć. Šaka mi je više nekako Šaka Zulu) Polumentu.

Nisam Mirela, al mogu da pomognem:

ŠakU Polumentu

Pa jebote! Polumenta generator
haahahahahaahahah
cult cult 01:33 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Polumenta generator.


Kakvo poigravanje s realnošću.
Sve je moguće.
Čučo Polumenta.
Brso Polumenta.
maksa83 maksa83 01:34 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Nisam Mirela, al mogu da pomognem:

ŠakU Polumentu

Hvala!

Ono je pogibija.
cult cult 01:36 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Ono je pogibija.


nedobog da neko dune
i uključi polumenta generator
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:49 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

ono što meni oduvek smeta u domaćem roku(?) je to što na prste jedne ruke mogu da izbrojim koliko njih je zaista umelo da peva

Ovi baš i nisu domaći, ali su odlično umeli da pevaju:

blogovatelj blogovatelj 03:59 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Čučo Polumenta.
Brso Polumenta.


И синовац им Куцогруцо Полумента!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 04:46 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Ovi baš i nisu domaći, ali su odlično umeli da pevaju:

pa ja pričam o domaćim. strani su nešto drugo, mada i tamo ima drečavih primeraka.

ps. mislim da su Срљољрљо, Брљољрљо i Трљољрљо Полумента rođena braća.
alselone alselone 08:21 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Eto, to su ovi "naši" uradili.


Mi 8 godina glasali da ne dodju losiji na vlast.
escherichije_colic escherichije_colic 09:31 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

BebaOdLonchara
Perspektivni rok muzičari, ljudi koji bi možda mogli da stvore nešto umetnički vredno, tezgare po splavovima

ne, po splavovima tezgare afirmisani rok i jazz muzičari, ali od te žanrovske afirmisanosti se u srbiji slabo jede. da bi ceca uživo zvučala dobro kao na pljoči, mora da plati najbolje izvođače, a to nisu perspektivni mladi rok muzičari.
ono što meni oduvek smeta u domaćem roku(?) je to što na prste jedne ruke mogu da izbrojim koliko njih je zaista umelo da peva. uzmeš gitaru, uključiš je u struju, drugar svira dva tona na basu i kum ti lupeta na bubnjevima dok se ti dernjaš na mikrofon? što je to veća umetnost od cece? ona bar ima odličnu produkciju.

(kad god pohvalim tako nešto, moram da se ispovraćam)


E pa sad ... ne tezgari ni Ceca po splavovima, nego po Ušćima i Marakanama. Po splavovima ipak tezgari nešto niži kalibar- kako folk tako i rok muzičara- ali ipak daleko iznad ovoga što si ti na kraju opisala ("drugar svira 2 tona na basu a kum lupeta na bubnjevima" Pričamo o tome da ne postoji tržište za te ljude (a ni za ove afirmisane koji sviraju sa Cecom, kad smo već kod toga) da rade neku svoju muziku. Tržište ne postoji zato što je agresivni šund sve udavio.

Pop-rok scena za mlade bendove je toliko tesna i skučena, da samo velike pare ili interes ili politička podobnost mogu da ti obezbede neki prostor tu, koji je opet prilično beznačajan, jer tržište ne postoji: oni klinci koji žele da slušaju pop, rok ili alternativu, pre će se odlučiti da downloaduju stranu muziku, nego da odu na koncert nekog domaćeg benda (ili dalekobilo kupe CD) S druge strane, malo ko od te šačice izabranih mladih rok bendova može da ponudi kvalitetan lajv nastup (ili originalan materijal) tako da se tu zatvara jednačina jalovosti. Treba taj prostor malo proširiti, dati šansu ljudima koji nemaju toliko love i političkih veza da snime i promovišu svoj materijal, a taj prostor može se dobiti samo suzbijanjem turbofolka.

Dokgod imamo situaciju da su Ceca, Karleuša i Co mejnstrim, jednostavno neće biti prostora za bilo šta drugo, jer ta je muzika toliko agresivna, napadna i vulgarna u svojoj suštini, da taj prostor ne ostavlja. E jebiga sad ako se neko zapita zašto je muzika Cece i Karleuše agresivna i vulgarna ...

Пљибо, Фљињо, Флепо Полумента
maksa83 maksa83 09:37 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Treba taj prostor malo proširiti, dati šansu ljudima koji nemaju toliko love i političkih veza da snime i promovišu svoj materijal, a taj prostor može se dobiti samo suzbijanjem turbofolka.

Evo još jedan čistunac i drkoš.
cult cult 09:39 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

maksa83
Treba taj prostor malo proširiti, dati šansu ljudima koji nemaju toliko love i političkih veza da snime i promovišu svoj materijal, a taj prostor može se dobiti samo suzbijanjem turbofolka.

Evo još jedan čistunac i drkoš.


Ništa njemu nije jasno.
escherichije_colic escherichije_colic 10:42 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša



edit: Smimo, Njađo, Fljejo ...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:08 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

ali su odlično umeli da pevaju:

koliko znam,oni su još uvek aktivni(doduše u izmenjenom sastavu);a "wasted life" sa ovog albuma je neverovatna stvarka,jedna od mojih omiljenih.

Krle,pankeru !
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:13 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

BoL

ono što meni oduvek smeta u domaćem roku(?)


Neša Galija?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:09 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Struja jeste unapredila muziku, ali je omogućila i beskrajnu proliferaciju banalnog treša.

Banalni treš je nepravedno potcenjen. To je moj, često, omiljeni žanr.
docsumann docsumann 13:27 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

uzmeš gitaru, uključiš je u struju, drugar svira dva tona na basu i kum ti lupeta na bubnjevima dok se ti dernjaš na mikrofon?


ko umje na taj način da prenese ideju, poruku, emociju, energiju, atmosferu ... bilo šta, meni dovoljno


cult cult 13:39 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

ko umje na taj način da prenese ideju, poruku, emociju, energiju, atmosferu ... bilo šta, meni dovoljno


eto dobre definicije kvaliteta.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:13 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Pop-rok scena za mlade bendove je toliko tesna i skučena,

Kako skučena? Gangnam style, opskuna južnokorejska rep figura, milijardu klikova na YT!
Treba taj prostor malo proširiti, dati šansu ljudima koji nemaju toliko love i političkih veza da snime i promovišu svoj materijal, a taj prostor može se dobiti samo suzbijanjem turbofolka.

Ovo je socrealističko razmišljane...da ćemo popraviti kulturnu klimu ako izgradimo dom kulture u svakom mestu...I s tim mišljenjem se ja slažem, jer sam mator čovek odrastao u soc realizmu...a i znam da ima gomila domova kuture po selima koja zvrle prazni i u kojima je neko instalirao kockarnicu...

Ali, s druge strane, danas svako ko ima ideju može da snimi na kompjuteru audio, može mobilnim telefonom da snimi video i može istog dana da postavi na internet na uvid čitavoj svetskoj javnosti!

I pored svih tih mogućnosti, nama i dalje treba da nam mesna zajednica omogući nastup u svojim prostorijama?

Mislim da je veći problem u nedostatku ideja.
escherichije_colic escherichije_colic 14:59 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša


Nebojsa Krstic

Ovo je socrealističko razmišljane...da ćemo popraviti kulturnu klimu ako izgradimo dom kulture u svakom mestu...I s tim mišljenjem se ja slažem, jer sam mator čovek odrastao u soc realizmu...a i znam da ima gomila domova kuture po selima koja zvrle prazni i u kojima je neko instalirao kockarnicu...

Ali, s druge strane, danas svako ko ima ideju može da snimi na kompjuteru audio, može mobilnim telefonom da snimi video i može istog dana da postavi na internet na uvid čitavoj svetskoj javnosti!

I pored svih tih mogućnosti, nama i dalje treba da nam mesna zajednica omogući nastup u svojim prostorijama?

Mislim da je veći problem u nedostatku ideja.


Može svako da postavi štagod hoće na internet ali ne može svako to da vidi. Srbija ipak nije Južna Koreja, pojedina mesta nemaju ni kanalizaciju a kamo li internet. E tim ljudim koji nemaju kanalizaciju treba dovesti bend u dom kulture, ali da bi oni taj bend uopšte išli da gledaju i slušaju, morate mu najpre ustupiti neki prostor na tv kanalu sa nacionalnom pokrivenošću (jer za razliku od kanalizacije, svako ima tv) kakav je pink ili rts. O muzičkom sadržaju na pinku sve je odavno bezbroj puta rečeno i ponovljeno, a na rts se probija veoma mali broj rok-pop-alternativnih bendova, po kriterijima koji imaju najmanje veze sa muzičkim darom, izvedbom, originalnošću ideje i koncepta, te ostalim parametrima koji definišu kvalitet jednog benda.

Nemaju svi ljudi istančan muzički ukus, većina će jednostavno da kusa ono što im se ponudi- zato je omladina u socijalizmu većinom slušala rok, a slušanje narodnjaka smatrano seljanom. Čim je televizija bez ikakve kontrole počela da podilazi najnižim pijanim osećanjima (jer svi mi volimo narodnjake kad se napijemo i padnemo u sevdah) čim je neko dozvolio da postoji tv Palma, dobili smo ovo što smo dobili i što još uvek traje:

Rađeno je svetsko istraživanje šta su svetionici po kojima nameštate kompas vašega broda. Amerikanci, koji su inače prilično neobrazovani, kad pogledaš prosečnog građanina koji ne zna ni gde je Irska, rekli su da je njima, recimo, uzor Martin Luter King. Naši su odgovorili: Ceca! Oni nisu razumeli pitanje. To je problem kapaciteta naše tintare. Mi ne možemo da ukapiramo šta su vrednosti. Možeš da se ložiš na Cecu, pa da kažeš uspela je, peva, dobro joj se prodaju ploče…

…udala se za ratnog zločinca…

Ne verujem da ih to pali, mada ne znam. Ali, ja te ne pitam to. Pitam šta su tvoje vrednosti, koji su to ljudi na koje si ponosan, na koje misliš da bi voleo svoj život da uputiš. Kad god se izgubiš u životu, na koga se orijentišeš? Pa, ne na Cecu, živ ti ja. Kako, bre, na Cecu? Šta ti je?

odlomak iz skorašnjeg intervjua Nikole Đurička


Pa kad sam ja bio klinac 90ih, svi koji nisu slušali to smeće nazivani su padavičarima, klinci koji su odrasli na roku odjednom krenuli da se upasuju i đipaju na smeće, otkud to odjednom? Nije odjednom, nego je neko dao tom smeću tezgu u domu kulture, 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini, a sve drugo je otišlo u zapećak, iz kojeg se ni danas nije izvuklo.

Ima dobrih ideja samo nikoga nije briga za ideje, o tome se radi. Možeš ti da napraviš najbolju pesmu na svetu, ali ako nemaš love da ti neko uradi kvalitetnu produkciju, rimastering, štagod već treba da se uradi, ako nemaš love da snimiš ozbiljan spot i ako nemaš link na televizijama da sve to prođe u etar, možeš da se slikaš sa svojom kvalitetnom idejom.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:45 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

ali da bi oni taj bend uopšte išli da gledaju i slušaju, morate mu najpre ustupiti neki prostor na tv kanalu sa nacionalnom pokrivenošću (jer za razliku od kanalizacije, svako ima tv) kakav je pink ili rts.

Nikad, od kako postoji TV nije postojala situacija u kojoj su glavne TV stanice nudile rok muziku kao glavnu ponudu. To se u Jugoslaviji, tj Srbiji nikada nije dešavalo...a ni šire.

Rok muzika je polumrtva, ali kad Pink i RTS budu poćeli da ubeđuju ljude da je to ono što treba da slušaju, biće to njen stvarni kraj.

Zato što je rok muzika nastala kao korov, kao nešto nepotrebno, devijantno i štetno. Kao odraz nepristajanja, kao mera različitosti, kao vid protesta.

I tako to treba i da ostane.
Nemaju svi ljudi istančan muzički ukus, većina će jednostavno da kusa ono što im se ponudi- zato je omladina u socijalizmu većinom slušala rok, a slušanje narodnjaka smatrano seljanom.

Ovo takođe nije tačno. Većina je uvek slušala narodnjake. samo što se danas toga ne stidi.
Ima dobrih ideja samo nikoga nije briga za ideje, o tome se radi.

Ja mislim da nema. Da je ovo vreme inflacije svega, materijalnih dobara, posla, vrednosti, a ponajviše -ideja.

A to upravo u trenutku kad je tehnologija omogućila da svaka ideja istog trenutka bude obnarodovana (uzmimo za primer ovu tvoju i moju prepisku)

Pominješ nedostatak interneta u selima. A ja te pitam gde su te ideje u Beogradu, Nišu, Novom Sadu...Sarajevu, Zagrebu...gde su?
escherichije_colic escherichije_colic 16:55 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

Nebojsa Krstic

Nikad, od kako postoji TV nije postojala situacija u kojoj su glavne TV stanice nudile rok muziku kao glavnu ponudu. To se u Jugoslaviji, tj Srbiji nikada nije dešavalo...a ni šire.

Rok muzika je polumrtva, ali kad Pink i RTS budu poćeli da ubeđuju ljude da je to ono što treba da slušaju, biće to njen stvarni kraj.

Zato što je rok muzika nastala kao korov, kao nešto nepotrebno, devijantno i štetno. Kao odraz nepristajanja, kao mera različitosti, kao vid protesta.

I tako to treba i da ostane.


OK, ne mora da nudi rok i alternativu kao mejnstrim, ali neka ponudi barem kvalitetan pop. Jelena Karleuša kao mejnstrim pop i srpski pandan Lejdi Gagi je katastrofa, iz bezbroj razloga.

Nemaju svi ljudi istančan muzički ukus, većina će jednostavno da kusa ono što im se ponudi- zato je omladina u socijalizmu većinom slušala rok, a slušanje narodnjaka smatrano seljanom.

Ovo takođe nije tačno. Većina je uvek slušala narodnjake. samo što se danas toga ne stidi.


Ne znam šta bih vam rekao na ovo. Ja sam 20ak godina mlađi od Vas, ali kad sam ja bio klinac, za moju generaciju mejnstrim su bili Plavi Orkestar, Zana, Crvena Jabuka, pa i Bijelo Dugme, Riblja Čorba ... a ne Jašar, Ceca, Džej, Keba i Co. Kad sam ja bio klinac, Ceca je bila poznatija kao devojka doskorašnjeg predsednika FKCZ a Džej je bio simpatični Rom što đuska po ilidžanskoj pijaci, niko ih nije smatrao za mejnstrim. Otkuda to ako je tv oduvek (kako vi tvrdite) kao mejnstrim nudila narodnjake? Nemam pojma. Ono što znam je da oduvek postoji jaz između old skul narodnjaka (Cune, Tozovac, M.Ilić, bosanski sevdah majstori) i nonokomponovanih pojava poput Cece, Sneki, Jami i Co, od samog početka pojavljivanja tih potonjih pojava u etru. To što su moji roditelji više gotivili Miroslava Ilića nego Zabranjeno Pušenje meni nije bilo čudno, čudno bi bilo da je bilo drugačije. Njima je neko u mladosti ponudio da slušaju i Đorđa Marjanovića, Indekse, o tome se radi, a moje dete neće ni imati izbor.

Ima dobrih ideja samo nikoga nije briga za ideje, o tome se radi.

mislim da nema. Da je ovo vreme inflacije svega, materijalnih dobara, posla, vrednosti, a ponajviše -ideja.

A to upravo u trenutku kad je tehnologija omogućila da svaka ideja istog trenutka bude obnarodovana (uzmimo za primer ovu tvoju i moju prepisku)

Pominješ nedostatak interneta u selima. A ja te pitam gde su te ideje u Beogradu, Nišu, Novom Sadu...Sarajevu, Zagrebu...gde su?


Mislim da ima dobrih ideja ali sama dobra ideja nije dovoljna. Ne može isti efekat da ostvari dobra ideja koju ću ja na akustari da odsviram u diktafon i okačim na jutjub- i ta ista ideja snimljena i producirana u fensi studiju, upakovana u spot snimljen filmskom kamerom. Ako nas je vreme video spotova nečemu naučilo, to je da možeš prodati najgore smeće kao hit, ako je upakovano u kvalitetno snimljen spot i dovoljnu količinu seksa, novca, brzine isl bling-bling standardnu scenografiju. Danas je došlo takvo vreme da ni najbolju ideju ne možeš plasirati ako u nju nije uložena određena količina novca. I gore od toga- možeš da uložiš lovu i sate krvavog rada, da snimiš materijal, ali ako nemaš lovu ili kontakte da ga promovišeš po mejnstrim medijima, to do ljudi jednostavno neće dopreti. U Srbiji je televizija medij dominantan u odnosu na internet, a ne bih potcenio ni značaj radija. Neka vrsta uravnilovke bi tu morala biti napravljena, iz prostog razloga što pop-rok mejnstrim praktično više ne postoji- polumrtav, kako rekoste na početku. Pop-rok mejnstrim je ubijan od onog trenutka kad je odlučeno da u medijskom prostoru treba da važe isti zakoni ponude-potražnje kao i na, štajaznam, tržištu poljoprivrednih proizvoda ili građevinskog materijala. Ja mislim da ne treba da važe, jer ako ljudima nudite samo ono što njihov najniži poriv traži (orjentalno zavijanje uz koje se lepo mogu pijanom glavom lomiti čaše po stolu) pre ili kasnije ti ljudi će početi te najniže porive da iskazuju i na drugim mestima, pa onda dobijete društvo i međuljudske odnose kakve mi imamo danas- potpuna operisanost od ljudskosti, vedrine, poverenja, vere u bilo šta što nema konkretnu materijalnu vrednost.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:19 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

OK, ne mora da nudi rok i alternativu kao mejnstrim, ali neka ponudi barem kvalitetan pop. Jelena Karleuša kao mejnstrim pop i srpski pandan Lejdi Gagi je katastrofa, iz bezbroj razloga.

Pa danas je "kvalietan pop" upravo to što ljudi i slušaju...od Rijane do Cece, preko Grand prodakšna i Gangnam stajla...sve je zabavna muzika....nekom jedan izvođać zabavniji, drugom drugi, ali to je ista ideološka matrica...o tome je ovaj blog.

Ne znam šta bih vam rekao na ovo. Ja sam 20ak godina mlađi od Vas, ali kad sam ja bio klinac, za moju generaciju mejnstrim su bili Plavi Orkestar, Zana, Crvena Jabuka, pa i Bijelo Dugme, Riblja Čorba

Zašto misliš je Riblja čorba prihvatljivija od Cece? Ili Cevena jabuka od Džeja?
Mislim da ima dobrih ideja ali sama dobra ideja nije dovoljna. Ne može isti efekat da ostvari dobra ideja koju ću ja na akustari da odsviram u diktafon i okačim na jutjub- i ta ista ideja snimljena i producirana u fensi studiju, upakovana u spot snimljen filmskom kamerom.

Dobra ideja može da bude uočena i bez skupe produkcije...kao što dobar tekst biva čitan iako nije štampan u kožni povez nego okačen na neki blog...
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:20 25.12.2012

Re: u pravu je gospodin Nebojša

maksa83
S` mozgom isto veze nema kad iz Kruševačke 23 zaurliče Ceca i Karleuše jer mladunci DSa baš to slušaju kad popiju na svojim žurkama.

E, alo, OpenSores, znam šta radiš. Navlačiš mene da kačim Tadićeve slike sa koncerta Ane Bekute i Jeremića sa šajkačom i onaj klip Tadića i Šutanovca kako pevaju Sliku Tvoju Ljubim, i onda - šta drugovi? Paf - maksa banovan, e ako je tako mu treba, anfan teribl, besprizoran, itd. a svi ostali kao fini...

Pa nisam ja toliko lud.

Ili bemliga, možda i jesam.



Brate Makso, ukoliko sam na bilo koji način izazvao ovakvu reakciju - kriv sam. Mnogo je kume.

Primiću kaznu kao čovek, napisaću da win8 valja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana