Planeta| Politika| Porodica

Amerika, poslednji deo

Vojislav Stojković RSS / 22.12.2012. u 15:57

Ameriko, dok tvoji najbolji sinovi krvare po čitavom svetu, tvoju nevinu decu, ostavljenu bez zaštite, ubijaju, siluju i masakriraju maloumnici, zlikovci i manijaci: Qvo vadis Ameriko?

                "Čitavog dana, kao i prethodna dva, gospođa Silejn spremala je kuću. U subotu njena kći Rouz slavi svoj petnaesti rođendan. Zabrinuto je pogledala na sat plašeći se da će zakasniti sa pripremanjem večere.

              -Tek je šest, a napolju je tako mračno, zaključila je i umirena otišla u kuhinju. Dok je gulila krompir razmišljala je o prethodnim rođendanskim proslavama njenih četvero dece. Uvek su svi bili na okupu. Ove godine prvi put će biti drugačije. Metju, njen najstariji sin, neće biti na sestrinom rođendanu.

              - Ali ko zna..., pomislila je, a odmah zatim potisnila tu ludu želju znajući da nije ostvariva i da Metju ne može stići na slavlje.

               -Samo neka njega Svevišnji čuva, biće još rođendana, zaključila je i nesvesno počela da šapuće reči molitve «Zdravo Marijo, milosti puna, Gospodin s tobom. Blagoslovena Ti među ženama i blagosloven plod utrobe Tvoje...» Prekinuli su je Džeremija i Tim, koji su kao vihor iz dvorišta uleteli u kuhinju.

                -Mama, mama je li tako da mi večeras slavimo? Tim kaže tek u subotu, sav zajapuren vikao je petogodišnji Džeremija. Izgleda da je rasprava između braće bila žestoka i njoj je bilo žao što će jedan od njih dvojice biti razočaran njenim odgovorom.

                 -Sine, subota je sutra. A sutra će brzo doći. Čim se probudiš.

                 -Jesam li ti rekao!, likovao je stariji brat.

                  Zazvonio je telefon i Rouz je javila majci da će se posle časova u školi kratko zadržati u gradu kako bi odabrala nekoliko novih ploča za svoju proslavu.                                   

                   U isto vreme, prečasni Piter Milvord, sveštenik jedine prezbiterijanske crkve u Midlendu, suprug gospođe Silejn i Metjuov, Rouzin, Timotijev i Džeremijin otac, predsedavao je sastanku crkvenog veća. Prezbiterijum je na dnevnom redu imao samo jedno i to vrlo profano pitanje: Kako obezbediti novac za rekonstrukciju crkvenog krova?

              Svi članovi veća bili su saglasni da je rekonstrukcija krova božjeg  hrama neophodna. Gospodin Mek Kinli je predložio da crkveno veće ovlasti paroha Milvorda da kod banke zatraži kredit, a da garancija banci bude hipoteka nad crkvenim zemljištem. Uvaženi gospodin Hejz, najstariji član prezbiterijuma, smatrao je da sredstva treba obezbediti postepeno, korak po korak, prikupljanjem dobrovoljnih priloga od svih članova prezbiterijanske zajednice u Midlendu, a da se crkva ne sme zaduživati niti davati svoje zemljište pod hipoteku. Prečasni Piter Milvord dao je predloge na glasanje, prebrojao glasove i konstatovao da su članovi veća i ovoga puta podeljeni: tri člana su za prvi, a isto toliko za drugi predlog. On se držao svojih principa da ne galasa na prezbiterijumu i to je bilo poznato svim članovima veća.

               - U nadi da će nam Svevišnji na našem idućem prezbiterijumu pomoći da razumemo Njegovu volju, zaključujem i ovaj, treći po redu sastanak na istu temu. Hvala uvaženim članovima veća na učešću.

              Ispratio je članove veća do ulaznih vrata crkve, pozdravio se sa svakim pojedinačno, a zatim se vratio u crkveni dom da pripremi propoved za nedeljnu misu.

              Rouz je izašla iz prodavnice ploča noseći svoje školske knjige u jednoj, a dve nove ploče u drugoj ruci. Nadala se da joj otac neće zameriti što će na njenom slavlju biti i novih igara uz Prislijeve i Čekerove ploče. Ne bi volela da mu i ona  zadaje probleme. Nikako.  On je toliko zabrinut i tužan od kada je Metju otišao. Odmah zatim, preko njenog ozbiljnog lica preleteo je osmeh.

              «Robi ovoga puta neće imati kud, moraće da me poljubi. Rođendan mi je.»  Razmišljajući o Robertu Mek Kejnu, stidljivom dečaku iz njene škole u koga je bila zaljubljena, Rouz nije primetila da su gusti slojevi magle prekrili Midlend. Počela je da pada i hladna jesenja kiša.                                       

                Na uglu Džefersonove i Veksvordove avenije zaustavio se sivi kamionet. Vozač je otvorio vrata. Rouz je zastala.

               - O, to ste vi, gospodine.

               - Ako ideš kući Rouz, ulazi. Kiša pada i hladno je.

               - Ljubazno od vas, baš vam hvala.

               Prečasni Piter Milvord vratio se kući u pola osam. Čekali su Rouz do osam, a zatim je gospođa Silejn servirala večeru. Timoti i Džeremija su počeli večeru, paroh je prvi put zaboravio da izgovori molitvu zahvalnosti pre obeda, gospođa Silejn je zabrinuto gledali na veliki zidni časovnik. U devet majka je počela da telefonira svim drugaricama i drugovima njene ćerke. Otac  je više puta izlazio na ulicu. Magla je bila toliko gusta da su se farovi poslednjeg autobusa te večeri, jedva videli. Autobus se nije zaustavio na stanici preko puta parohove kuće. U njemu nije bilo putnika koji bi tu izašli. U pola dvanaest prečasni Piter Milvord uputio se u policijsku stanicu.

               Leš Rouz Milvord nađen je kasno popodne u subotu u jednoj od štala odavno napuštene Velerove farme. Patolog dr Stiven Bejker u svom preliminarnom izveštaju naveo je sledeće: «Na telu petnaestogodišnje devojčice registrovao sam 36 uboda oštrim predmetom. Po šest uboda na levoj i desnoj butini sa unutrašnje strane, po šest uboda na levoj i desnoj dojci i po šest uboda na levom

i desnom ramenu. Dubina rana je različita, ali ne manja od 20 i ne viša od 70 milimetara. Sve rane su nanete istim šiljatim predmetom obima ne većeg od 3 milimetra. Prve rane su nanesene oko ponoći, a poslednje nešto pre pet ujutro. U istom periodu devojčica je više puta silovana, vaginalno i analno. Tragovi sperme u usnoj duplji i duboko u grlu, nedvosmisleno ukazuju i na oralnu penetraciju. Pojedinačno, ni jedan od uboda nije bio smrtonosan, smrt je nastupila zbog gubitka krvi.»

             U ponedeljak u deset časova šerif Brajford i njegova dva zamenika uhapsili su četrdesetosmogodišnjeg Feliksa Rivelgejta, domara midlendske škole «Vidici» koju je i Rouz Milvord pohađala. U prisustvu svog advokat, gospodina Faluovila, Feliks Rivelgejt je priznao zločin.

            Midlend je zgranut i tuguje za Rouz, zajedno sa njenom majkom Silejn, ocem Piterom i mlađom braćom Timotijem i Džeremijom. Jedino njen stariji brat ne tuguje. Vest o tragediji još nije

  stigla do dvadesetdvogodišnjeg Metjua Milvorda, marinca američke vojske u Vijetnamu."

Tako je to počelo u  vreme onog, za Ameriku velikog rata i velikog poraza u Vijetnamu, danas, dok Amerika ratuje po čitavom svetu, zločini kod kuće su znatno češći i po pravilu masovniji.

              Ameriko, dok tvoji najbolji sinovi krvare po čitavom svetu, tvoju nevinu decu, ostavljenu bez zaštite, ubijaju, siluju i masakriraju maloumnici, zlikovci i manijaci.

               Qvo vadis Ameriko?

...............

Edit (25.12.2012.g. 01.20 č.):

 Kako je u jednom broju komentra izraženo negodovanje na moj pokušaj da ukažem na eventualnu vezu između nepodnošljive lakoće upotrebe američkog oružja u vojnim intervencijama širom sveta i masovnih ubistava u samoj Americi, poput ovog poslednjeg, pokušaću da na sve takve komentare odgovorim, naravno koliko to mogu, ovde:

Ideolozi američke politike i interesa američkog krupnog kapitala, veliki majstori opsene, spinovanje je preblaga reč, odavno vode rat za umove američkih građana.

Krajem Vijetnamskog rata u Vašingtonu su konačno shvatili, ono što je Klemenso odavno rekao, da je rat previše ozbiljna stvar da bi bio prepušten generalima. Iskustvo Vijetnamskog rata nedvosmisleno je pokazalo da je efikasno korišćene reči i medija jednako važno kao i efikasna upotreba oružja, te da vlada SAD ne može dobiti rat na bojnom polju, ukoliko prethodno ne dobije rat u umovima svojih građana. Zato su se u pripreme za vojne intervencije američke konjice diljem globa zemaljskog uključili eksperti za psihološko ratovanje, stručnjaci za medije, politički savetnici i opsenari svih drugih fela. 

Prva vojna intervencija medijski predstavljena i nazvana prema zahtevima percepcije američkog i međunarodnog javnog mnenja realizovana je pod imenom „Operacija Pravedni cilj“. Reč je o invaziji Paname 1989.g. U medijima je intervencija predstavljena ka „Rat protiv droge“. I mediji i javno mnenje su, prvi put posle Vijetnamskog rata, pozitivno reagovali na vojno angažovanje SAD .

Međutim, ubrzo se pokazalo da je „Rat protiv droge“ preuzak predtekst, te da se sa takvim opravdanjem ne može intervenisati po čitavom svetu. SSSR se raspao, Berlinski zid je srušen, a novog neprijatelja tada nije bilo na vidiku. Zato je administracija Džordža Buša starijeg i prateća intelektualna elita osmislila vojne intervencije iz najplemenitijih pobuda i krstila ih imenom „humanitarne intervencije“, a odmah zatim je proglašeno i „pravo na humanitarnu intervenciju“, odnosno „odgovornost za zaštitu“ ugroženih ljuskih i demokratskih prava građana u zemljama širom planete. Zatim su, posle dobro osmišljene i vrlo agresivne medijske pripreme, usledile „humanitarne intervencije“ „Pustinjski štit“, „Pustinjska oluja“, „Saveznička sila“ („Milosrdni anđeo“), „Pridruženi stražar“, „Iračka sloboda“.... 11. septembar je dolio ulje na vatru i vetar u leđa ideologiji koja je oduvek tvrdila da se američki interesi brane u Vijetnamu, Koreji, Iraku, Avganistanu... i da ni jedan američki građanin ne moože biti siguran u svom domu, dok njihova vojska ne pobedi sve potencijalne teroriste po svetu.

Gde je tu moguća konekcija?

Kada se na rubnim delovima svesti reflektuje shvatanje da ubijati druge, zbog zamišljenog višeg cilja i nije tako strašno, naprotiv, da je ne samo prihvatljivo već i poželjno, onda ostaje još samo jedan korak u pomućenoj svesti nekakvog Lance da suludi cilj realizacije. Taj korak i nije težak: treba uzeti oružje, koje je tu u svakoj kući na dohvat ruke, otići do obližne škole, bioskopa ili marketa, povući obarač i postati heroj o kome će sve telvizije u udarnim vestima danima izveštavati.

Naravno da Lanca i njemu slični ne moraju da prate američku spoljnu politiku gledajući izveštaje iz Iraka, Avganistana, Libije... zato je tu američka hiperprodukcija ratnih filmova, video i kompjuterskih igrica u kojima "dobri momci", američki marinci, tamane na stotine ružnih i musavih "loših momaka" i tako postaju heroji.

I da zaključim: Moguće je da su pojedini slučajevi masovnih ubistava u SAD, kao i ovaj poslednji, u kojima se ne vidi nikakav racionalan motiv, delom posledica prihvatanja stava da ubijati druge zarad višeg cilja, nije greh. A upravo to decenijama tvrdi američka administracija i satanizuje protivnike pre nego započne novi rat. Naravno, ciljevi za vojne intervencije postavlja država, a ciljevi za ubistva po školama, bioskopima i supermarketima  se rađaju u pomućenoj svesti labilnih i bolesnih pojedinaca.

 

 

 



Komentari (546)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:32 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

princi
Međutim, baš kao i Danojlić, ni oni ne mogu prihvatiti da se Srbija promenila i to nabolje. Doduše, ne menja se dovoljno brzo kako bismo želeli, ali menja se iz dana u dan...Između ostalog, za razliku od SAD, ne ratuje odavno ni sa kim.

Meni se isto čini da ste se u želji da povredite sagovornika poslužili slikama hiperbolisanim do netačnosti. Nijedan od vaših sagovornika u ovom threadu nijednom svojom rečju nije izrazio to neprihvatanje o kome pišete (ni u ovom threadu ni inače). Srkiju možete svašta zamerati brbljivost, brljivost, neduhovitost, brzpletost ali zluradost i malicioznost sigurno ne možete. Na kraju, ni razlog zbog koga ti ljude dolaze na ovaj blog nije nikakva zluradost nego želja da podele neka svoja viđenja, razmišljanja s ljudima koje po nečemu smatraju bliskim. Mislim da ta viđenja i razmišljanja ne bi trebalo tako olako odbacivati.


Evo citiraću ti samo jedan Pajićev komentar sa ovog bloga, a slični nisu retkost na mojim, a ni na drugim blogovima, pa ti sam zaključi ko je zlurad i ko preteruje:


"srdjan.pajic
01:45 23.12.2012
Re: Gde je Pajic, ja se zabrinuo za njega

Izvinjavam se zbog dugačkog komentara*, učinilo mi se da njegov sadržaj ima više veze sa temom bloga, pucnjavom i naoružanjem, od tvog originalnog teksta, u kome, ne samo da nisi rekao ništa pametno, nego si pokušao da srbuješ na leševima te nesrećene dece, i da povežeš stvari koje nemaju nikakve veze."

Dakle, princi, ja na svoj način pišem o evidentnom problemu masovnih zločina u SAD, ukazujući na eventualne veze sa specifičnom "kulturom nasilja" koja nije eminentna većini drugih država, ali jeste u SAD. O tome su pre mene pisali daleko bolji poznavaoci unutrašnjih američkih prilika, a i sam američki predsednik Obama je formirao komisiju na čije je čelo stavio svog podpredsednika i naložio da se, pored zakona o oružju, na dnevni red stavi upravo ta "kultura nasilja", ali eto Pajić mene proziva da "srbujem na leševima te nesrećne dece".

I ti to, princi, nazivaš brbljivošću?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:39 26.12.2012

Re: vizura

srdjan.pajic
Mislim, vidi samo koliko ti se Omega obradovao, ja bih se zabrinuo na tvom mestu.

Omega je jedan pošteni srpski nacionalista, voli i veliča svoju naciju. Ti, Pajiću, za razliku od Omege, glorifikuješ i veličaš drugu državu, a pljuješ po onoj iz koje si potekao. Deluješ da si veći katolik i od samog pape. Omegu mogu da razumem, iako se sa njim baš uvek ne slažem, tebe je već teže razumeti.
dali76 dali76 19:48 26.12.2012

od argumenta do etiketiranja

Ako tvoj sagovornnik ne prihvata tvoje argumente da je nesto tamnozeleno,onda cemo racionalizirati da njegova nesposobnost prihvatanja tvojih argumenata lezi u cinjenici da je on fucking color blind!!


princi princi 19:48 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Ok, i gde ste sad u tom komentaru, pogotovu u boldovanom, prepoznali to neprihvatanje na promene Srbije o kojima pišete poredeći Milovana i Srkija? U tome što vam je zamerio na "srbovanju"?
freehand freehand 19:54 26.12.2012

Re: vizura

Omega je jedan pošteni srpski nacionalista



Epidemija, jebote!
Ode sve u tri lepe...
dali76 dali76 20:23 26.12.2012

Re: vizura

samo se ti zezaj Free..molee se svi ucesnici diskusije da pripreme pasose ne bi li se odredili validni argumenti. :)
alselone alselone 20:24 26.12.2012

Re: vizura

molee se svi ucesnici diskusije da pripreme pasose


kad prelaze Dunav.
omega68 omega68 20:43 26.12.2012

Re: vizura

Epidemija, jebote!
Ode sve u tri lepe...

Полако чика Ђоко, изненадићеш се једног јутра.
Кад су будеш видео у огледалу

omega68 omega68 20:53 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Milovana

Ко је то?
Да ли је бар мало срамота оног ко овако безочно лаже у вези имена.
Ја сам ти већ једном поручио , ''докторе'', код Крлета, ако се не варам.Обрисали...
Мада, можда би било лепше од овог мог, Милан
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:02 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

omega68
Milovana

Ко је то?


Danojlić, Milovan Danojlić

Zamisli, ne razgovaraju o tebi uopšte
omega68 omega68 21:09 26.12.2012

Re: vizura

glorifikuješ i veličaš drugu državu, a pljuješ po onoj iz koje si potekao. Deluješ da si veći katolik i od samog pape

Да, али и он је националиста.Поштени.Само је амерички националиста.
И ту је суштина.Свако треба да воли и гледа оно место где живи и где ће да живи у скоријој будућности.Да гледа да га унапреди и побољша.Ја се нисам бавио Америком док, овде, Срби који живе у Америци нису почели да је величају и мистификују.Иначе, баш ме заболе за ту земљу, нит ћу да живим тамо , нит ме интересује.
Тако би требали и они...Чини ми се да је боље да више не гледају Србију ; губе време потребно за уклапање у нови живот и нову земљу, увећавају могућу носталгију, непотребно се подсећају језика који им је у будућности само сметња.
Стварно немам ништа против оних који одлазе, било из мог града у Београд, било у иностранство.Имам против оних који би да седе на две столице.Који би управљају мојим животом у мом месту и мојој земљи.
Свако нек гледа своје.
П.С.
Једном ме овде прогласише ђаволом јер сам упозорио једног колегу да није лепо да пљује по земљи, не по власти - то је небитно, која га је примила.Пазите сад:
пљују је они који су дошли, пљују је они који су отишли...
Скините се више са грбаче.
omega68 omega68 21:14 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Bojan Budimac
omega68
Milovana

Ко је то?


Danojlić, Milovan Danojlić

Zamisli, ne razgovaraju o tebi uopšte

Ко луд на брашно...
Замисли, причали су и о мени
Ti, Pajiću, za razliku od Omege

Дакле, могло се помислити да је ''доктор'' инсинуирао онако како он зна.
Ако није - извињавам се
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:22 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću


Дакле, могло се помислити да је ''доктор'' инсинуирао онако како он зна.

Ako se prati sa pažnjom (i razumevanjem) ne može, jer ti nastupaš tek u Jeremijinom odgovoru Pajiću, a ne doktoru. Dakle, u dijalogu Jeremija -- Princi tebe nema, ali ima Pajića i Danojlića (Milovana).
omega68 omega68 21:25 26.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Ako se prati sa pažnjom (i razumevanjem)

Шта ћу, немам разумевања.
Али имам добре људе да ме науче
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:41 26.12.2012

Re: vizura

Vojislav Stojković
srdjan.pajic
Mislim, vidi samo koliko ti se Omega obradovao, ja bih se zabrinuo na tvom mestu.

Omega je jedan pošteni srpski nacionalista, voli i veliča svoju naciju. Ti, Pajiću, za razliku od Omege, glorifikuješ i veličaš drugu državu, a pljuješ po onoj iz koje si potekao. Deluješ da si veći katolik i od samog pape. Omegu mogu da razumem, iako se sa njim baš uvek ne slažem, tebe je već teže razumeti.


I samo da dodam, kad već raščišćavamo ovako stvari. Mene uopšte ne pogadja šta ko ovde misli o USA, kako generalno, tako i partikularno. Aj što mahom nemate blage veze o čemu pričate, nego sam i ja ovde stranac, i još uvek ne osećam USA kao svoju zemlju, možda nikad i neću, iako imam sve razloge za to.

Ono što mene brine, i užasno nervira, je što je (moja) zemlja Srbija u tolikom sranju, bukvalno do grla, znači pred totalnim raspadom, a vi se, ljudi, bavite aspektima nepravedne spoljnje politike USA, zdravljem američke nacije, američkim predsedničkim izborima, kontrolom naoružanja, surovim zdravstvenim sistemom u USA, gojaznošću i neobrazovanošću prosečnog Amerikanca. To nije tako samo na blogu, sad da zaustaviš bilo koga na ulici u Srbiji, znao bi iz ruke da ti da 10 razloga zašto će USA da propadne do kraja godine.

Osim što je tragikomično, i nezdravo, to je strašno nepotrebno gubljenje vremena, skupljanje jeda i mržnje, traženje izgovora i dežurnog krivca za sopstvenu bezvoljnost, arčenje volje i energije veoma potrebne da se tu kod vas napravi neka koliko-toliko normalna zemlja.
Eto, mene to dovodi u očaj.

EDIT: Obrisao sam svoj prethodni komentar greškom, izvinjavam se.
dali76 dali76 22:09 26.12.2012

Re: vizura

Nisi li upravo ti Omega ne tako davno komentirajuci rezultate zzadnjih izbora medj srpskom dijasporom u Kanadi, zakljucio da izgleda da Srbi van Srbije razumeju neke stvari vise nego Srbi u matici?
Nije tebi Omega problem ko odakle pise, vec ko sta pise,odnosno koliko je to suprostavljeno tvojim stavovima.
Pa ako je neko ,sa kim se ne slazes, u mrskoj Americi , tim gore po njega il njegove stavove.
Elem, ja imam prijatelja ciji je prijatelj Jenki srpskog porekla koji je glaasao za Dveri Srpske na zadnjim izborima.
Takvih ima dosta, da ne kazem, vecina.
Nije prihvatio moj predlog da ga ugostim ovdje na blogu, ne zato sto nece da se petlja u srpsku politiku(petljao se glasanjem na izborima),vec zato sto je b92ka izdajnicko smece.
Prosto sumnjam da bi ostao tako principijalan, odnosno da bi njemu nesto zamerio na adresi, kao sto uostalom nisi zamerio ni na to kako je glasala srpska diaspora iz Kanade.
Kazezoze Kazezoze 22:16 26.12.2012

Re: vizura

Hjebote, šta sam doživeo, da me princi brani od ovih falangi na blogu. To je gore nego ono poredjenje sa Džordžom Bušom.

mogu ti priznati da sam i ja bio šokiran kad sam video da je princi stao na tvoju stranu...mislim, i ovaj b92 više nije ni za krivi k...., sve se razjebalo.
ivana23 ivana23 22:17 26.12.2012

Re: vizura

Ja pljujem po vrlo konkretnim stvarima, od kerova koje su pustili da vam jedu trudnice po ulicama,


Opet?! Eto sta pises, pa se posle zalis! Ovo si ponovio verovatno pedeseti put na blogu, a ni jednu trudnicu nije ni ujeo pas, a kamoli 'pojeo'.

Znas u cemu je problem. Ti i ostali koji zivite hiljade kilometara odavde imate potrebu da spocitavate kojesta sto se desava ovde, a nikome ne padne na pamet kada se tamo nesto dogodi da napise blog.

Njanja se nasla pogodjena Jelicinim blogom, a bilo bi 'normalnije' da je ona napisala sta se dogodilo i sve ono sto je kasnije pisala u komentarima. Vi koji ste na izvoru, koji imate mnostvo medija koji su se bavili (a jos uvek se, vidim, bave) lakse bi i sa vise cinjenica objasnili ta desavanja koja su, iskreno receno, i neobicna i veoma ucestala.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:24 26.12.2012

Re: vizura

ne znam šta je to "pljuvanje po zemlji iz koje sam potekao"


Ovo:

od kerova koje su pustili da vam jedu trudnice po ulicama


Jedan jedini slučaj, za koji nema garancija da se ne dešava i drugde u svetu (ujedaju li psi ljude u Americi, hocemo li da tražimo po netu snimke gde pitbulovi napadaju ljude?) dakle, kada se takav slučaj, prvo preuveliča, a zatim se on prikaže kao odlika države, je pljuvanje po državi.
Šta je pljuvanje po državi drugo nego prikazivanje te države u ružnom svetlu navodeci za to lažne dokaze?

A i ono "nije vas briga za američku decu" je samo pokušaj diskreditacije sagovornika, a nikako argument protiv teza da u USA postoji neki veliki problem koji rezultira tim ubijanjima.

Nije ovo patetična rasprava gde se kometatori utrkuju ko će iskazati veću tugu za pobijenom decom.
Nije ovo komemoracija toj deci, vec je razgovor o Americi.
Da svi smatraju kako deca ne treba da bivaju ubijana, i da je svakom normalnom čoveku žao kad se to dogodi, se valjda podrazumeva.
Čemu sad uvođenje u priču da li je nekome i koliko žao ubijene dece?
Treba li da se takmičimo u tome sad, i da dokazujemo da nam je žao?

Za razliku od Omege, ja mislim da nikakva veća prava od tebe nemam da pričam o Srbiji, ali imam sva prava da procenjujem to što pišeš, da se s tim ne složim, i da očekujem da tvoj argument na to moje neslaganje ne bude "vi meni zavidite"
Ne zavidim ti Srki, ali baš ni malo.
Ja stvarno, ali najiskrenije ti to kažem, ne bih menjao ovo moje selo i život u njemu za tvoj način života, ali nipošto.
(osim u slučaju da me neka velika muka natera, naravno)

Znam da ni ti ne bi menjao to za ovo, svako za sebe bira, i pustimo sad "argumente" tipa, istina je samo ovo što ja pričam, a vi to nećete da prihvatite jer mi zavidite i iskompleksirani ste, a i nije vam žao ni američke dece.
Daj neke konkretne dokaze ako ih imaš da česta pojava masovnih ubistava bez nekog opipiljivog razloga, a koje se dešavaju skoro isključivo u USA, nemaju nikakve veze sa osionim ponašanjem amreičke države prema ostalima, a da ti dokazi ne budu u rangu onih "znam ja da je tako, šta će ti bolji dokaz"



srdjan.pajic srdjan.pajic 22:29 26.12.2012

Re: vizura

Ivana23

HCM


Princi, daj mi pištolj da se ubijem.
Jel moguće da je IQ ovoliko opao?
omega68 omega68 22:31 26.12.2012

Re: vizura

Prosto sumnjam da bi ostao tako principijalan, odnosno da bi njemu nesto zamerio na adresi, kao sto uostalom nisi zamerio ni na to kako je glasala srpska diaspora iz Kanade.

Бих замерио.
И то ми је лицемерно.
Нека дође овде да живи па нек гласа за кога хоће.Ја живим са људима који не гласају као ја.Немам никакав проблем са тим.Чак ми је на слави оваква структура гостију ( пријатеља ):
1.ДСС -кум
2.Заједно за Шумадију ( УРС )
3.ДС
4.ЛДП
и неколико неопредељених . Сви се лепо слажемо ( до трећег литра вина )
П.С:
А да је дијаспора схватила - схватила је.
Вас неколико сте, на срећу, изоловани инциденти
margos margos 22:39 26.12.2012

Re: vizura

Stanite ljudi, pa praznici su...

maksa83 maksa83 22:44 26.12.2012

Re: vizura

Stanite ljudi, pa praznici su...

Ja ovo dobio od Teksašanina iz Teksasa:

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:46 26.12.2012

Re: vizura

Princi, daj mi pištolj da se ubijem


Polako, nemoj, shvatićeš ti kad pročitaš još neki put

Jel moguće da je IQ ovoliko opao?


Pa sva je prilika da jeste, ali nadomestićeš ti to upornim radom.
Pročitaj komentar nekoliko puta sa razumevanjem i biće to ok.

A kad se ne bi zezali, napisao bih to ovako:

Koji IQ treba da se razume ovo
Pazi, ja to kapiram, zavist, kompleks, nemoć, često i zatucanost, i sve je u redu, ne ljutim se.

princi princi 22:53 26.12.2012

Re: vizura

Daj neke konkretne dokaze ako ih imaš da česta pojava masovnih ubistava bez nekog opipiljivog razloga, a koje se dešavaju skoro isključivo u USA, nemaju nikakve veze sa osionim ponašanjem amreičke države prema ostalima, a da ti dokazi ne budu u rangu onih "znam ja da je tako, šta će ti bolji dokaz"

Zaista ne mislim da ova slučajni masivni pokolji imaju bilo kakve veze sa američkim imperijalnim ponašanjem. Mislim da bi situacija bila ista kad bi Amerika vodila potpuno izolacionističku politiku. S čim mislim da ima, napisao sam pre neki dan kod Jelice, koga je zanimalo, imao je prilike da pročita. Meni je posebno, kao znak vremena, interesantno, na primer, da su se ova poslednja 2 pucanja dogodila usred middle class miljea. Konektikat je jedna od 5 najbogatijih US država, ovaj mali Lanca je živeo pa skoro u dvorcu, u kome živi gornjih 10 percentila Amerikanaca (ako ne i manje). Onaj mali koji je pobio pola bioskopa pre 6 meseci u Koloradu je studirao neuroengineering Uni of California, Riverside, radio PhD na CSU, Srkijev kolega maltene. To nije sirotinja, to nisu ljudi iz deprived 'hoods, to nisu ex-vojnici.

Moja teza je da se USA kao država nalazi na velikoj prekretnici: da li će odustati od principa koji su je izgradili (inherentnog libertijanizma koji ju je izgradio, kako sam to nazvao u svom postu) i od države slobodnih i izuzetnih individualaca postati socijaldemokratsko društvo prosečnih, to je ono na šta će Ameri treba da daju odgovor. Meni se čini da rezultati ovih poslednjih izbora jasno pokazuju u kom se kreću. Amerika polako od zemlje slobodnih preduzetnika postaje zemlja državnih službenika, nastavnika, učitelja, domaćica, samohranih majki.

Naravno, ništa od ovog nema nikakve veze sa mnom lično (prosto se gadim što ovakve stvari moram i da pominjem) ali nema te budale odnosno dileje na ovom svetu koja će me sprečiti da o tome imam svoje mišljenje, bilo da je ta budala u Kragujevcu ili Koloradu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:59 26.12.2012

Re: vizura

hoochie coochie man
Princi, daj mi pištolj da se ubijem


Polako, nemoj, shvatičeš ti kad pročitaš još neki put

Jel moguće da je IQ ovoliko opao?


Pa sva je prilika da jeste, ali nadomestičeš ti to upornim radom.
Pročitaj komentar nekoliko puta sa razumevanjem i biče to ok.

A kad se ne bi zezali, napisao bih to ovako:

Koji IQ treba da se razume ovo
Pazi, ja to kapiram, zavist, kompleks, nemoć, često i zatucanost, i sve je u redu, ne ljutim se.



Aenemogu dalje da se preganjam, i ovo je bilo previše.

Pozdrav svima, naročito princiju (i dalje čitam njegov komentar i oprezno gledam da mi ga nije negde zavukao). I puno sreće, ljudi, u Novoj godini.



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:08 26.12.2012

Re: vizura

I puno sreće, ljudi, u Novoj godini.


I tebi
Da ti one mačke budu dobre, i mnogo kilometara na tom motoru.
omega68 omega68 23:16 26.12.2012

Re: vizura

u Kragujevcu

закаснели Смак света
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 26.12.2012

Re: vizura

Princi,
Komentar ti je takav da zaslužuje da ti i ovako kažem da sam ga pročitao i preporučio.
Ja, naravno, nemam precizno objašnjenje zbog čega se ovo dešava, ali mi po malo smeta kad neko decidno odbacuje neko objašnjenje, a sam ne nudi neko argumentovano (jer je tako nešto i ne postoji).
Sva tumačenja su ovde podjednako legitimna, kako ono o dostupnosti oružja, tako i ono o američkom imperijalizmu.
maksa83 maksa83 23:29 26.12.2012

Re: vizura

закаснели Смак света

Ovde danas bio atomski s desna:



omega68 omega68 23:38 26.12.2012

Re: vizura


Бог чува Шумадију
ecce-florian ecce-florian 23:39 26.12.2012

Re: vizura

pauza





kokice
















nastavi









ps
ovim odvajanjima na blogu sam se naučio od VKĆ i priznajem joj sva atorska prava dok ne budu morala da se plaćaju



princi princi 23:46 26.12.2012

Re: vizura

Sva tumačenja su ovde podjednako legitimna, kako ono o dostupnosti oružja, tako i ono o američkom imperijalizmu.

Da, samo u meri u kojoj odgovaraju činjenicama. U drugim postovima sam pokušao da objasnim da dostupnost oružja sama po sebi ništa ne objašnjava jer postoje države u kojima je ono podjednako dostupno kao u USA a koje ni izbliza nemaju isti % masovnih klanja. A u dosta postova sam pokušao da ponudim argumente za svoje viđenje.

Ima jedna druga stvar, a to je da je američki imperijalizam u velikoj meri posledica tog preduzetničkog duha koji je Ameriku načinio vladarom sveta. Ali to samo znači da su i ovi masovni pokolji i američka imperijalna politika međusobno korelisani, dok su uslovljeni jednim istim uzrokom: bezuslovnom i ničim ograničenom slobodom (američkog) pojedinca. Kao što objasnih u prethodnom postu, meni se čini da se tome bliži kraj (kao i samoj supremaciji američke moći). Da li ćemo biti srećniji kad svetom zadominira neka druga imperija ostaje da se vidi (ja, na primer, mislim da nećemo, ali to možemo nekom drugom prilikom).

Naravno, kao i sve druge društvene pojave i ove su složene i nemoguće je pinpointovati tačno i samo jednu stvar koja je uzročnik, ali mi se gornja objašnjenja čine kao second best.

Toliko od mene, isključujem se i ovo što sam napisao je previše. Iskreno, ne bih ni pisao da nije bilo tvog razumnog uključivanja u diskusiju jer sam odavno oguglao na ove đilkoške pokušaje prepada.
freehand freehand 00:30 27.12.2012

Re: vizura

Ali to samo znači da su i ovi masovni pokolji i američka imperijalna politika međusobno korelisani, dok su uslovljeni jednim istim uzrokom: bezuslovnom i ničim ograničenom slobodom (američkog) pojedinca.

Američki imperijalizam i masovni pokolji uslovljeni su bezuslovnom i ničim ograničćenom slobodom američkog pojedinca?
Jesi li ti siguran da si ovo hteo da kažeš?
dali76 dali76 01:08 27.12.2012

Re: vizura

A HCM a izvini, sta sam ja dobio kao odgovor na moje argumente?
Strucnu observaciju Dr. Alselone/a I Vojislava o toj nekolicini Amerikaniziranih Srba?
I onda su usledila objasnjenja I pojasnjenja uz parelele sa Milovanom iz Pariza.
Na sta je uostalom Princi cini mi se I reagovao.
alselone alselone 01:09 27.12.2012

Re: vizura

Aj pustimo Pajica da nam objasnjava. Vidite da ima zelju da dominira kao Ciga kad se vrati belim mercedesom u selo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:14 27.12.2012

Re: vizura

Aj pustimo Pajica da nam objasnjava.

ubeđen sam kako on može da izgura ovaj blog do 500 komenta,samo ako hoće:)
dali76 dali76 02:11 27.12.2012

Re: vizura

Drustvo slobodnih pojedinaca,slobodnih u odnosu na ulogu politickog autoriteta/drzave, ima svoje dobre i lose strane oslikane u samim vrlinama I Manama ljudske vrste.
Inovacija, preduzetnistvo, razvoj su samo od nekih dobrih strana takvog drustva. Samo, posto smo ljudi koji imaju I mane postoji I trade off:
Tako recimo taj princip Might makes right uveleiko zasluzan za sve pobrojane pozitivne stvari ,ima I svoju negativnu,a opet ljudsku, stranu kroz potrebu da se bude bolji/ citaj onda za dominacijom, iz cega proizilazi ne samo imperjalizam vec osnova za njegovo pravdanje.
Ako to nisu Amerikanci ,bice neko drugi, koji je dakkako jaci I bolji.
Eto freehand odakle te naizgled nepovezane stvari kod Princija u istoj recenici.
Naravno , tako sam ja to svatio.
freehand freehand 02:41 27.12.2012

Re: vizura

Eto freehand odakle te naizgled nepovezane stvari kod Princija u istoj recenici.
E sjajno.
Naravno , tako sam ja to svatio.

Drustvo slobodnih pojedinaca,slobodnih u odnosu na ulogu politickog autoriteta/drzave

Sad mi objasni, Dali, kako se u političkoj teoriji zove društvo u kome su pojedinci slobodni u odnosu na politički autoritet/državu. Ja mogu da se setim samo anarhije.
Pa mi se posle toga i ne čita dalje.
Ali ipak:
Tako recimo taj princip Might makes right uveleiko zasluzan za sve pobrojane pozitivne stvari

Na primer, kako je ovaj "princip" (ja sam mislio da se upotrebljava samo u pežorativnom smislu!?) zaslužan za bilo koju dobru i pozitivnu stvar? Zar demokratsko društvo ne počiva na zakonima koji ograničavaju silu i mogućnost tlačenja i supremacije nad drugima koja iz nje proizilazi?
I onda argumentacija
Ako to nisu Amerikanci ,bice neko drugi, koji je dakkako jaci I bolji.

Sjajno! Samo si mogao kao postulat da napišeš Jači je bolji.
Orvelovski, do jaja.
A što se same teme tiče - bolje promisli malo kad je to u moderno doba demokratija u unutrašnjoj politici mogla da podnese izrazitu nedemokratičnost i imperijalizam u spoljnoj; i kad je ovakvo jačanje policijske države kakvo je u toku u SAD, sa svim mogućim oblicima ograničavanja građanskih prava i sloboda a pravdano opasnostima terorističkih napada, uz konstantno višegodišnje širenjee straha i nesigurnosti, prošlo bez frustracija i paranoje koje dovode i do tragičnih događaja, upravo kao ovih o kojima raspravljamo.
alselone alselone 09:18 27.12.2012

Re: vizura

od kerova koje su pustili da vam jedu trudnice po ulicama,




(I posle se zalis sto te svi zajebavaju?)
alselone alselone 09:20 27.12.2012

Re: vizura

Strucnu observaciju Dr. Alselone/a


Niti sam doktor, niti sam davao stručnu observaciju.
Dao sam lično i personalno mišljenje, kao i svi uostalom.
alselone alselone 09:24 27.12.2012

Re: vizura

Da li ćemo biti srećniji kad svetom zadominira neka druga imperija ostaje da se vidi (ja, na primer, mislim da nećemo, ali to možemo nekom drugom prilikom).


Najbolje rešenje po nas piliće je toliko pominjani multipolarni svet.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:49 27.12.2012

Re: vizura

srdjan.pajic

Ono što mene brine, i užasno nervira, je što je (moja) zemlja Srbija u tolikom sranju, bukvalno do grla, znači pred totalnim raspadom, a vi se, ljudi, bavite aspektima nepravedne spoljnje politike USA, zdravljem američke nacije, američkim predsedničkim izborima, kontrolom naoružanja,



Pustili bi mi Srbi, a i mnogi drugi narodi diljem zemaljske kugle, Ameriku na miru i ne bi se uopšte osvrtali na nju, ali neće da pusti ona nas. Malo, malo pa nekoga bombarduje iz humanitarnih i drugih pobuda.
sima2000 sima2000 10:27 27.12.2012

Re: vizura

Pustili bi mi Srbi, a i mnogi drugi narodi diljem zemaljske kugle, Ameriku na miru i ne bi se uopšte osvrtali na nju, ali neće da pusti ona nas. Malo, malo pa nekoga bombarduje iz humanitarnih i drugih pobuda.


Da sam stanovnik Sirije u izbeglištvu ili sakriven u nekom podrumu, molio bih Boga (Alaha) da me Amerika bombarduje. Iz humanitarnih razloga ili iz sebičnog interesa. Svejedno.

A da sam Iračanin, prokleo bih i Amerikance i Ameriku što su me bombardovali.

Da sam Kurd, slavio bih Ameriku do poslednje kapi energije.

Jedino kod Avganistanaca mislim da su pomešana osećanja. Ne verujem da je lako izabrati između talibana i američkih bombi.

Ništa nije crno-belo na ovom svetu.
freehand freehand 10:38 27.12.2012

Re: vizura

sima2000
Pustili bi mi Srbi, a i mnogi drugi narodi diljem zemaljske kugle, Ameriku na miru i ne bi se uopšte osvrtali na nju, ali neće da pusti ona nas. Malo, malo pa nekoga bombarduje iz humanitarnih i drugih pobuda.


Da sam stanovnik Sirije u izbeglištvu ili sakriven u nekom podrumu, molio bih Boga (Alaha) da me Amerika bombarduje. Iz humanitarnih razloga ili iz sebičnog interesa. Svejedno.

A da sam Iračanin, prokleo bih i Amerikance i Ameriku što su me bombardovali.

Da sam Kurd, slavio bih Ameriku do poslednje kapi energije.

Jedino kod Avganistanaca mislim da su pomešana osećanja. Ne verujem da je lako izabrati između talibana i američkih bombi.

Ništa nije crno-belo na ovom svetu.

A da si kolateralna šteta?
milisav68 milisav68 10:41 27.12.2012

Re: vizura

freehand
kad je to u moderno doba demokratija u unutrašnjoj politici mogla da podnese izrazitu nedemokratičnost i imperijalizam u spoljnoj;

“Tri dana pre nego što je 20-godišnji Adam Lanca ubio svoju majku, a zatim otvorio vatru u učionici punoj dece u Konektikatu, moj 13-godišnji sin Majkl (ime je promenjeno) propustio je autobus jer je nosio pantalone pogrešne boje.

‘Mogu da nosim ove pantalone’, rekao mi je, tonom koji je postajao sve ratoborniji.

‘Plave su, a prema pravilima tvoje škole dozvoljene su samo crne ili kaki pantalone’, odgovorila sam.

‘Rekli su mi da mogu da nosim ove’, insistirao je, ‘Ti si glupa kučka, mogu da obučem šta hoću. Ovo je Amerika. Imam svoja prava!

‘Ne možeš da nosiš šta hoćeš i definitivno ne možeš da me zoveš glupom kučkom. Zabranjeni su ti i TV i kompjuter do kraja dana, sada ulazi u kola, vodim te u školu’, rekla sam razumnim tonom.


Kada sam pitala socijalnog radnika zaduženog za mog sina koje su mi opcije, on je rekao da je jedino što mi preostaje da prijavim Majkla policiji za neko krivično delo. ‘Ako ga ubacimo u sistem, onda će oni otvoriti dosije, postojaće papirni trag. To je jedini način da bilo šta uradite i završite. Niko neće obratiti pažnju ako nema krivičnih dela’.

Ne verujem da je mom sinu mesto u zatvoru. Haotično okruženje samo pogoršava njegovu osetljivost i ne bavi se patologijom njegovog stanja. Međutim, izgleda da SAD koriste zatvore kao izabrano rešenje za mentalno obolele. Podaci ‘Hjuman rajts voča’ pokazuju da se broj mentalno obolelih zatvorenika uvećao za četiri puta od 2000. do 2006. godine i taj trend se nastavlja. Procenat mentalno obolelih među zatvorenicima (56 odsto) pet puta je veći nego kod populacije koja nije u zatvoru.


Ja sam majka Adama Lance
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:19 27.12.2012

Re: vizura

sima2000
Pustili bi mi Srbi, a i mnogi drugi narodi diljem zemaljske kugle, Ameriku na miru i ne bi se uopšte osvrtali na nju, ali neće da pusti ona nas. Malo, malo pa nekoga bombarduje iz humanitarnih i drugih pobuda.


Da sam stanovnik Sirije u izbeglištvu ili sakriven u nekom podrumu, molio bih Boga (Alaha) da me Amerika bombarduje. Iz humanitarnih razloga ili iz sebičnog interesa. Svejedno.

A da sam Iračanin, prokleo bih i Amerikance i Ameriku što su me bombardovali.

Da sam Kurd, slavio bih Ameriku do poslednje kapi energije.

Jedino kod Avganistanaca mislim da su pomešana osećanja. Ne verujem da je lako izabrati između talibana i američkih bombi.

Ništa nije crno-belo na ovom svetu.



Molio bi Boga da ti umesto Asadove padne americka bomba?
E, ima razlike onolike.

Za Kurde si preterao, turska flota bombarduje Kurde u Iraku a i svoje u Turskoj, sto ameriku zabole - tu im (zbog saveznika Turske) nista ne smeta.

A sa Talibanima u Avganistanu u onoliko izvikanoj propagandi protiv terorizma 9 godina sad pregovaraju (zapad) nudeci im da budu u koaliciji sa ovima koji su trenutno na vlasti.

Pa nije crno-belo ali je tragicno, to svakako.

Dakle ko to priziva sebi, kad procesljamo tvoje nabrojane, da bude kolateralna steta? Od civila, jasno je samo da bi se sirijski pobunjenici kanda obradovali da im dodju ali i to na kratko, taman dok izmedju sebe rasparcaju Siriju na banana islamske drzavice.

omega68 omega68 17:04 27.12.2012

Re: vizura

Prvi put za poslednjih 30 godina, Amerika želi da se dogovara. Ona će odlaziti sa svakog mesta sa kojeg bude mogla da ode. Svetski žandarm već pokušava da sa sebe skine preterane žandarmske funkcije. I to je za mnoge problem.

Sve u svemu: američka klijentela po čitavom svetu treba da se zamisli za svoju budućnost. Kofer, aerodrom, Vašington?

Аналитическая программа „Однако“ с Михаилом Леонтьевым

Khm, khm... znate već u čijoj koži ne bih voleo da budem?
Uskoro.
sima2000 sima2000 17:16 27.12.2012

Re: vizura

Za Kurde si preterao, turska flota bombarduje Kurde u Iraku a i svoje u Turskoj, sto ameriku zabole - tu im (zbog saveznika Turske) nista ne smeta.


irački kurdistan je najstabilniji i ekonomski najrazvijeniji deo Iraka. Imaju potpunu samostalnost i maltene su država u državi. Prvi put u istoriji Kurdi imaju nekakav oblik državnosti. Bili su aktivni saveznici Amerikancima - ni jedan strani vojnik nije ubijen i ni jedan strani državljanin nije otet na teritoriji koju oni kontrolišu od 2003. godine. Ja lično sam upoznao devojku Kurda (Kurdkinja?) koja živi u Beogradu, pa čak imam i njeno lično svedočanstvo kao potporu ovoga što pričam..

mogu ti i po ostalim pitanjima odgovoriti, ali me mrzi.. pročitaj nešto, obrazuj se.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:17 27.12.2012

Re: vizura

sima2000
Pustili bi mi Srbi, a i mnogi drugi narodi diljem zemaljske kugle, Ameriku na miru i ne bi se uopšte osvrtali na nju, ali neće da pusti ona nas. Malo, malo pa nekoga bombarduje iz humanitarnih i drugih pobuda.


Da sam stanovnik Sirije u izbeglištvu ili sakriven u nekom podrumu, molio bih Boga (Alaha) da me Amerika bombarduje. Iz humanitarnih razloga ili iz sebičnog interesa. Svejedno.

A da sam Iračanin, prokleo bih i Amerikance i Ameriku što su me bombardovali.

Da sam Kurd, slavio bih Ameriku do poslednje kapi energije.

Jedino kod Avganistanaca mislim da su pomešana osećanja. Ne verujem da je lako izabrati između talibana i američkih bombi.

Ništa nije crno-belo na ovom svetu.


simo2000, i posle podužeg odmora tvoj je rezon, u najmanju ruku čudan. Jer, kako god da zamisliš i okreneš ti bi voleo da te Amerika bombarduje. Pa, neka usliši tvoje želje, kad si toliko željan njihovih bombi, samo gledaj da budeš što dalje od Srbije, jer Srbiji je zaista dosta njihovih bombi i onih na Vaskrs 1944, a i onih 1999. g.
dali76 dali76 17:29 27.12.2012

Re: vizura

Philosopher Jean Baudrillard spoke for a large number when he described his immediate reaction to the attack on the United States of September 11,2001:
“that we have dreamt of this event, Everybody without exception has dreamt of it because everybody must dream of the destruction of any power hegemonic to that degree.
..it is almost they who did it , but we who wanted it .it”
“L’esprit du Terrorisme”,Le Monde , November 2001

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:35 27.12.2012

Re: vizura

milisav68

Ja sam majka Adama Lance

milisave68, taj blog je u prvim časovima diskusije ovde već bio linkovan.

"Majka Adama Lance" u tom blogu popunjava još jednu kockicu u mozaiku mogućih uzroka masovnih zločina u SAD. Ta kockica je odnos društva prema psihičkim bolesnicima.

Reč je o posebno složenom i osetljivom pitanju, koje, naravno, nije problem samo u SAD, već čitavog naprednog demokratskog sveta.

Naime, antipsihijatrijski pokrtet za humaniji tretman psihičkih bolesnika, započet krajem šezdesetih godina XX veka u Zapadnoj Evropi, rezultirao je, između ostalog, ukidanjem većine zakonskih normi o obaveznom institucionalnom lečenju psihički bolesnih, što se ponekad, nažalost, društvu vraća kao bumerang.

Pitanje je do te mere osetljivo, da sam ja nastojao da ga, po svaku cenu, izbegnem na ovom blogu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 17:37 27.12.2012

Re: vizura

sima2000
Za Kurde si preterao, turska flota bombarduje Kurde u Iraku a i svoje u Turskoj, sto ameriku zabole - tu im (zbog saveznika Turske) nista ne smeta.


irački kurdistan je najstabilniji i ekonomski najrazvijeniji deo Iraka. Imaju potpunu samostalnost i maltene su država u državi. Prvi put u istoriji Kurdi imaju nekakav oblik državnosti. Bili su aktivni saveznici Amerikancima - ni jedan strani vojnik nije ubijen i ni jedan strani državljanin nije otet na teritoriji koju oni kontrolišu od 2003. godine. Ja lično sam upoznao devojku Kurda (Kurdkinja?) koja živi u Beogradu, pa čak imam i njeno lično svedočanstvo kao potporu ovoga što pričam..

mogu ti i po ostalim pitanjima odgovoriti, ali me mrzi.. pročitaj nešto, obrazuj se.


Mrzi te da lupetas? Ovo je nesto novo.

Akhm, procitala sam zato ti i kazem da preterujes sa tupljenjem u slobodnom tumacenju sta ko tamo prizeljkuje ili neprizeljkuje. Ucis sa cnn-a?
Pricao sa jednom zenom pa sve znas o tome, ma nije valjda. Znam i ja neke Kurde koji o americkim intervencijama misle isto sto i ja (nista dobro), pa sta.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:50 27.12.2012

Re: vizura

dali76
A HCM a izvini, sta sam ja dobio kao odgovor na moje argumente?
Strucnu observaciju Dr. Alselone/a I Vojislava o toj nekolicini Amerikaniziranih Srba?
I onda su usledila objasnjenja I pojasnjenja uz parelele sa Milovanom iz Pariza.
Na sta je uostalom Princi cini mi se I reagovao.

dali, nešto mi nisi u formi u poslednje vreme, ne kapiraš najbolje.

Danojlića sam pomenuo kao paradigmu srpskih emigranata iz 60-tih godina, a Pajića kao paradigmu emigranata iz Srbije iz 90-tih godina prošlog veka.

Naime, i jedni i drugi, su u svojoj svesti zadržali onu sliku Srbije kakva je bila kada su iz nje odlazili. Tako zamrznuta Srbija je u njihovoj svesti ostala do danas. U Danojićevoj idilična, sve sa kazanima i pušnicama, a u Pajićevoj sa čoporovima pobesnelih kerova koji kidaju trudnice.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:04 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

princi
Ok, i gde ste sad u tom komentaru, pogotovu u boldovanom, prepoznali to neprihvatanje na promene Srbije o kojima pišete poredeći Milovana i Srkija? U tome što vam je zamerio na "srbovanju"?


Ili nisi razumeo ili me zezaš?

Danojlića sam pomenuo kao paradigmu srpskih emigranata iz 60-tih godina, a Pajića kao paradigmu emigranata iz Srbije iz 90-tih godina prošlog veka.

Naime, i jedni i drugi, su u svojoj svesti zadržali onu sliku Srbije kakva je bila kada su iz nje odlazili. Tako zamrznuta Srbija je u njihovoj svesti ostala do danas. U Danojićevoj idilična, sve sa kazanima i pušnicama, a u Pajićevoj sa čoporovima pobesnelih kerova koji kidaju trudnice.

Ama, princi, u citiranom Pajićevom komentaru, nije reč o neprihvatanju ili prihvatanju promena u Srbiji, već krajnje nekorektnom i uvredljivom etiketiranju moje malenkosti od strane narečenog Srđna Pajića.

Po njemu ja "srbujem nad telima nevine dece".

Tako morbidnu uvredu još nisam doživeo na ovom blogu, a naravno, i uopšte. To da sam homofob, spram ovog, deluje kao melem na ranu.
dali76 dali76 18:10 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

A nisi mislio na mene znaci. Samo na Srkija I nekolicinu Amerikaniziranih Srba?
A I Princi nije u formi. Sad mi lakse 
dali76 dali76 18:15 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Freehand pa u pravu si , iz ugla evropskog modela drzave, liberterijanski principi,odnosno drustvo bazirano na istim, su samo korak od anarhije.
Sa druge strane,iz ugla tih liberterijanskih principa ,Evropa, posebno EU, je odavno presla taj korak policijske drzave.
Ide li SAD u tom ,recemo, evropskom,smeru?
Princi smatra da da I u tome ,koliko shvatam, vidi problem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:26 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

dali76
A nisi mislio na mene znaci. Samo na Srkija I nekolicinu Amerikaniziranih Srba?
A I Princi nije u formi. Sad mi lakse 


Ako ti sebe smatraš amerianiziranim Srbinom, onda i na tebe. Zašto ne?

A da vi amerikanizirani Srbi niste u formi, zaista niste. Pogledajte još jednom koje je zadatke presednik USA Obama postavio pred Bajdenovu komisiju, a u vezi masovnih zloćina u SAD.
freehand freehand 18:34 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Freehand pa u pravu si , iz ugla evropskog modela drzave

Ne Dali, nego iz ugla političke teorije, istorije i filozofije.
Da ne vraćam ja tebe na Platona, Aristotela, Loka, Hobsa, Mora, Furijea, Sen-Simona, pa na ovamo. Možda se nešto slično "građanima nezavisnim od države" može nači kod utopista u raznim razdobljima, ali povlačiti paralelu između utopista i libertarijanaca bilo bi malo preslobodno, do apsurda.
A ne verujem baš da bi se i Princi u tome ugodno osećao.
To prvo.
A drugo - ako može malo preciznije objašnjenje uzdizanj onog "jači tlači" na nivo opštevažećeg principa, naročito sa stanovišta velikih boraca za pravnu državu i vladavinu zakona?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

. U Danojićevoj idilična, sve sa kazanima i pušnicama, a u Pajićevoj sa čoporovima pobesnelih kerova koji kidaju trudnice


Ljudi, nadam se da trudnice držite na bezbednom, jer pseća imperija uzvraća udarac.

Samo da podsetim, pošto vidim da su te lutalice i trudnica, ono, baš trnu u oku, a što su frihend i ova njegova leva ruka, alse, zgodno zaboravili (za njih me ne čudi, ali za ivanu i HCMa sam malo iznenadjen propustom). Prvo, ta trudnica, koju su zaista napali kerovi, je bila jedan od slučajeva niza napada kerova na ljude i decu, u kojima je bilo i povredjenih, što je meni lično bilo potpuno sumanuto, jer se desilo u relativno kratkom periodu, u prilično urbanim sredinama. Inače, u ciganmaloj, u predgradju u kome sam živeo, su pre par godina lutalice usmrtile romsko dete, pa sam malo osetljiviji na tu temu. A i mene su ujeli, na bickli. Svejedno, trudnica je ostala kao model u mnogobrojim svadjama izmedju frihenda i mene, svakako ne usamljen slučaj na kome sam samo ja insistirao.

Naravno da svuda ima napada pasa lutalica, kao i pasa sa vlasnikom, što nikad nisam sporio, ali priznajem da nikad sam čuo da lutalice napadnu trudnicu na sred ulice, ili narodnog poslanika ispred vrata parlamenta. Ili da neki vandal obije, pazi sad, kavez sa lutalicama i onako poludele od gladi ih pusti na ulicu. Mislim, ovde mi stvarno treba ivanina pomoć da mi nadje link gde se slična stvar još desila. Ovako, ispašće "only in Serbia", što stvarno nije uredu.

Јеsmo li izgurali do 500 komentara, ili baš moram ovog alseloneta da rasklopim ovde, javno, mislim stvarno se osilio?



omega68 omega68 18:52 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Ako je tema Amerika:
Путин намеће своју игру. Као што је познато, за поновно наоружавање војних снага Русије у наредних десет година биће потрошено до пола билиона америчких долара. То је невиђена сума за руски буџет. Сасвим је јасно да ће САД, да би пратиле тај програм, морати да потроше вероватно и четири пута више. Таквих пара сада нема, тако да Путин напросто скида Запад до гола.

Раније су САД сасвим добро користиле туђи новац који је рекама текао у САД. Сваки дан у 2008. години у виду инвестиција „приливало се до милијарду долара“. Сада нема ни свог ни туђег новца. Осим тога, драстично се смањује зона долара и шири се зона рубље. Тако, например, са Турском и са земљама ЗНД Русија ће почети да води новчане операције у њиховим валутама, а то изазива бес ФРС (The Federal Reserve System) САД. Свакој другој држави то не би прошло, али Русију чувају Бог и нуклеарно оружје.

Крајем прошлог века и у току прве деценије овог, Русија је трпела подли однос Запада према њој. Изгледало је да га и Путин једноставно трпи, али се испоставило да је већ тада Путин дубоко у себи припремао реванш. Сетите се времена кад су се сви трудили да шутну Русију, чак и микроскопски мале, попут гљивичних спора, земаља Балтика. Исто тако гадно су се понашали и они који пре СССР нису ни сматрани државом, например Молдавија. Даље од свих отишао је слабоумни Сакашвили

Узимајући у обзир да је у Грузији била размештена америчка војска, може се тврдити да САД никада не би дозволиле једном банана-краљу да ради по својој вољи и да на тај начин угрози америчке грађане или чак да увуче САД у рат са Русијом. Тако да испада да су САД и Израел знали за планове Сакашвилија и чак су непосредно учествовали у њима. Сакашвилија су напросто искористили и, узгред да буде речено, данас су САД спремне да га се одрекну.

Путин је схватио да Русија има само један задатак. Шта год буде изабрано – сарадња са САД или супарништво – то треба да кошта Америку максимално.

Путину не одговара да САД изведу своју војску из Авганистана, не треба да се прекину подгревања од стране Америке ситуација у читавом свету. Јер, то исцрпљује економију САД – главно оружје Америке.

Раније никако није успевало да се САД ухвате у финансијске маказе – максимални трошкови уз минималне приходе, међутим аналог руског пијандуре-председника – председник каубој је гурнуо земљу у економски потрошачки амбис и ту је Путин схватио да није време за спавање.

Због тога су и били одобрени програми усмерени на сарадњу, руски транзит америчке робе и слично. Сад треба само да се настави са сличним напорима и Америка ће сама себе да доведе до банкрота.
Обама је, међутим, почео у последње две године да смањује трошкове своје економије. Били су обустављени многи програми, испоруке војне опреме и чак из неких врућих тачака била изведена америчка војска. Без финансијске подршке остале су и земље и покрети и једноставно неки људи који су се раније веома лепо хранили код Државног департамента (неки се од њих и данас веома лепо хране). Сазнало се да су многи одбрамбени програми и програми поновног наоружавања САД стављени под гиљотину.

То не одговара Путину и он зато најављује да ће опремити војску за пола билиона долара. Хтела-не хтела, Америка ће морати да исповрне неколико пута већу суму како би могла да прати Русију.

Поред тога, Путин издваја и додатних 134 милијарде рубаља за развој војно-космичких програма, и то се дешава у време кад конгрес покушава да затвори пројекат Ракетног система за против-ваздушну одбрану MEADS који се налази у последњој фази израде. Путину јавно не одговара да се ти радови не заврше и да се финансирање прекине. Он стално иде један корак испред Обаме.

Данас баш Путин изводи америчку економију на највеће трошкове, у исто време своје „спољне“ трошкове Путин не повећава и нарочите трошкове Русија нема.

Генерално говорећи, све ово личи на веома вешто навлачење. Најавити билионске расходе за одбрану у постојећим условима практично значи упропастити САД.

Читалац може да узврати да ни за руски буџет то неће бити мало. А баш ту и настају главне недоумице. Најавити издвајање средстава и стварно их издвојити – то су различите ствари. Данашња делатност у борби са пљачком средстава у војсци, у пројекту Глонасс и на другим пројектима може да буде једноставно замазивање очију. Наводно, ми смо издвојили новац, али су њега покрали. А можда нико није ни издвајао? Рецимо за Глонасс је издвојен део, а за остатак речено да је покраден. Исто и у вези са другим одбрамбеним програмима.

Ситуација се развија тако да су САД спремне да одустану од Украјине и Грузије, само да оне легну као неподношљив терет на руска рамена, као у стара добра совјетска времена, па да руска економија не издржи, као што је то било са совјетском економијом. Али, Путин тврдоглаво не жели да преузима одговорност за националне економије и да их вуче на леђима Руса.

Путин је велики мајстор политичке игре и увек у рукаву има неколико потребних карата. Његов тајни рат пре свега прати главни циљ – ФРС. Пре или касније дискредитовани ФРС мора да падне.


Sad ide smajli koji trlja ruke...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:56 27.12.2012

Re: vizura

A HCM a izvini, sta sam ja dobio kao odgovor na moje argumente?
Strucnu observaciju Dr. Alselone/a I Vojislava o toj nekolicini Amerikaniziranih Srba?
I onda su usledila objasnjenja I pojasnjenja uz parelele sa Milovanom iz Pariza.
Na sta je uostalom Princi cini mi se I reagovao.


Ma pucamo i mi odavde, nismo ni mi cvećke. (Za vas je dokazano da niste, to je nesporno )
Uostalom naši smo, isti smo, znam ja nas..... :)

Samo, stvarno ne razumem što ti smeta ovo sa Danojlićem?
Ja tu stvarno ne vidim ništa ružno.
On, Vojislav, smatra da vi preko nemate pravi, detaljan, uvid u stanje u Srbiji, da ne možete da osetite bas svaku finesu promena koje se ipak dešavaju ovde.
Da smo mi, koji ovde živimo, ipak u prilici da realnije sagledamo te finese, da imamo bolji uvid u stvarno stanje, a da je kod vas jači utisak onog stanja u Srbiji koje je vladalo u vreme kad ste otišli odavde.
To je prilično logična pretpostavka, možda može i da bude pogrešna, ali sigurno nije uvredljiva.
To naravno važi i u suprotnom smeru, ja već napisah gore (sad mi je baš drago što sam to napisao) da ste vi koji živite u USA u boljoj prilici da procenjujete šta su mogući uzroci ovih ubistava.

Ovo mi je u tvom (drugom) komentaru posebno zanimnjivo

Drustvo slobodnih pojedinaca,slobodnih u odnosu na ulogu politickog autoriteta/drzave, ima svoje dobre i lose strane oslikane u samim vrlinama I Manama ljudske vrste.


O tome da li se radi o stvarnoj slobodi pojedinca u USA, ili je to samo privid slobode, je možda malo jeretički pisati, jer se sloboda pojedinca i USA smatraju skoro sinonimima, ali meni se "javlja" da je ta sloboda prilično ograničena za veliki broj ljudi, ali na takav način da i ta ograničenja ljudi doživljavaju kao, paradoksalno, slobodu.
Možda bi se jedan od načina, malo kompleksniji, mogao, makar pokušati, objasniti na primeru već čuvenog pisma koji je Milisav ovde okačio.
Ali pošto se domaćin i ja izgleda poprilično razlikujemo u shvatanju tog pisma, a on reče da ne bi o njemu, o tome čemo možda neki drugi put.
Drugi način ograničavanja je daleko direktniji a zove se politička korektnost. Prijemčiv a prilično efikasan način da se sloboda ograniči.


freehand freehand 18:59 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Svejedno, trudnica je ostala kao model u mnogobrojim svadjama izmedju frihenda i mene, svakako ne usamljen slučaj na kome sam samo ja insistirao.

Jeste, model pristupa i spinovanja. Pre desetak dana si kačio tu vest ovde. U vesti se kaže da je trudnica u trećem mesecu trudnoće (dakle ne stomak do zuba što čitaocu prvo padne na pamet) i da ni jednom nije ujedena. Pa onda tvoje insistiranje na tom događaju kao i nekakvoj slici Srbije meni dobro dođe kao ilustracija tvoje svesti.
Način na koji ti inače komentarišeš događanja u Srbiji Frihenda navodi na pomisao da u tebi ima zluradosti, a bogami i licemerja.

Jer, Pajiću Srđane, kad napišeš ovo:
Mislim, ovde mi stvarno treba ivanina pomoć da mi nadje link gde se slična stvar još desila. Ovako, ispašće "only in Serbia", što stvarno nije uredu.

iz Bouldera, a na blogu sa ovakvom temom...
ne znam šta bih ti rekao a da vidim ikakvu šansu da ti to razumeš.
To što ćutim i trpim tu bušovštinu je samo zbog doznaka. I ti to znaš. Ali da mi nije ove nejači u kući koja svakog prvog od svitanja na svaki šum hrle na vrata ne bi li uzeli muštuluk za dolazak Western Uniona... Uhhh!
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:10 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

do 500 komentara

možeš ti to !
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:18 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

dali76
Princi smatra da da I u tome ,koliko shvatam, vidi problem.


princi
Amerika polako od zemlje slobodnih preduzetnika postaje zemlja državnih službenika, nastavnika, učitelja, domaćica, samohranih majki.


Da, zaista, taj proces ide polaaaa(h)ko. Trenutna procena (Galupova, a procena se radi zato što podaci o službenicima federalne vlade od prošlogodišnjeg popisa još nisu dostupni) je da je na državnoj sisi 17% radne snage (dakleM, u tu procenu ulaze federalni, državni i službenici lokalnih vlada). E sad, s obzirom da su za državne i lokalne vlasti podaci obrađeni, la(h)ko je izračunati da je procenat bez federalnih službenika oko 5% (ta razlika čini libertarsko ronzanje protiv federalnih vlasti sasvim razmljivo). No, to nije bitno. Bitno je da se zemlja polako od zemlje slobodnih preduzetnika postaje zemlja državnih službenika, nastavnika, učitelja, domaćica, samohranih majki. I to sve zbog Obame.

Uzgred, po popisu iz 2001. na državnim jaslama je bilo 13% radne snage. Bilo bi interesantno ustanoviti ko je više doprineo tom porastu od 4%. Moj gut feeling je da je to Buš br. 2 osnivanjem x federalnih agencija poput DHS, TSA i sl. No, neću da pogađam jer cenim tumačenja bazirana na činjenicama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:22 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

freehand


Kako li tek izgleda kad ne ćutiš i ne trpiš zbog doznaka?

Fri, vidi, praviš se glup (ili se možda ne praviš). Ja ti linkovao vest u kojoj piše da su lutalice nasrnule na trudnicu. I sad, umesto da se složiš sa mnom da nije normalno da u gradovima kerovi tako napadaju ljude, izmedju ostalog i trudnice, ti mi objašnjavaš da je trudnica bila tek u trećem mesecu, da je uspela da pobegne od kerova jer je brzo trčala, i da odatle sledi da sam ja zlonameran i da spinujem. Pa još nakitiš to Boulderom, bušovštinom, doznakama, itd. Mislim, jel ti to zajebavaš? Reci, da se ne palim ovde džabe.



omega68 omega68 19:24 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Svejedno, trudnica je ostala kao model u mnogobrojim svadjama izmedju frihenda i mene, svakako ne usamljen slučaj na kome sam samo ja insistirao.

Jeste, model pristupa i spinovanja. Pre desetak dana si kačio tu vest ovde. U vesti se kaže da je trudnica u trećem mesecu trudnoće (dakle ne stomak do zuba što čitaocu prvo padne na pamet) i da ni jednom nije ujedena. Pa onda tvoje insistiranje na tom događaju kao i nekakvoj slici Srbije meni dobro dođe kao ilustracija tvoje svesti.
Način na koji ti inače komentarišeš događanja u Srbiji Frihenda navodi na pomisao da u tebi ima zluradosti, a bogami i licemerja.

Ovde treba reći da su MEDIJI u celom svetu, pa i u Srbiji, blago rečeno - grozni
Oni prave stvarnost, kreiraju loše slike o čitavim zemljama, narodima...
Oni izmišljaju da bi uvećali tiraže ali i da bi neku zemlju i njenu vlast držali u šaci, u stalnoj defanzivi da nešto objašnjava i da se pravda.
Ja sam svedok da se mi smejemo kad pročitamo neku vest iz našeg grada, senzacionalistički i planirano plasiranu zbog nečega...Mi znamo da to nije bilo baš tako ali šta zna Pajić ili Dalibor u Americi.Oni su ionako otišli odavde jer su tražili bolje.Njima neka takva vest samo posluži kao još jedan alibi da su bili u pravu.Oni nisu u fazonu da čuju demanti, oni znaju da se to mi ''provincijalni'' i ''nosioci tribalne svesti'' samozavaravamo i tešimo da nismo toliko loši.
A niko ne razmišlja da su ''Rojters'' i ''Asošijeted pres'' koji kreiraju vesti celom svetu u vlasništvu JEDNE porodice.Znate već koje.
P.S.
Izvinjavam se zbog opširnosti.Vidi se da je počelo da mi fali pisanje blogova
ivana23 ivana23 19:46 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću


Pajicu - LINK
dali76 dali76 19:47 27.12.2012

Re: vizura

Pa HCM Vojislav mi postavlja stvari na koje sam mu ja vec jednom dao odgovore. Sad sto se Vojislavu ne dopadaju moji odgovori, to mu nikako ne daje za pravo da onda on trazi tj racionalizira zasto sam ja il bilo ko ko se ne slaze sa njim, ustvari “nesposobni” da vidimo to sto on vidi ,/odnosno da prihvatimo njegove argumente.
a onda je eto taj emigrantski sindrom super racionalizacija.
Znaci ako se ne slazem sa tvojim argumentima t ces ignorisati totalno moje argumente pa onda traziti razlog moje nesposobnosti da prihvatim te I takve argumente?
Il nisam u formi il patim od nekkakvog emigrantskog sindroma.
Izvini HCM al to je neozbiljno.

freehand freehand 19:55 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

ivana23

Pajicu - LINK

Nmosmaraš.
Daj nešto o Srbiji. Da je krvavo, da je ružno i da prija uz pivce posle stejka, za jedno grupno zgražavanje, sa komšijama.
I da može posle sa "znao sam" argumentom da se pokaki po blogu.
princi princi 20:05 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

oko 5%

"Oko 5%" je bezmalo 9 miliona ljudi, 10% glasačkog tela. Poređenja radi poslednje izbore je odlučilo 1 milion glasača. Pored toga, američki godišnji budžet je bezmalo 3.8 hiljada milijardi dolara. Mnogo ljudi koji se ne vode kao "federalni, državni i službenici lokalnih vlada" (a kojih, inače, ima oko 22 miliona) i te kako zavise od državnih para. Moje mišljenje je da Ameriku od recesije čuva isključivo državna potrošnja. Gomila privatnih korporacija direktno zavisi od državnih ulaganja (slučajno radim u sektoru koji u Americi gotovo isključivo zavisi od federalnih ulaganja). Svo zapošljavanje o kome se na veliko piše je gotovo isključivo u javnom sektoru ili u poslovima koji jako zavise od njega. Ili flipovanju burgera i Walmartu. Znači, da nema državne ovolike potrošnje i ogromnog ulaganja u infrastrukturu, Amerika ne da bi bila u recesiji nego u krizi.
I to sve zbog Obame.

Ovo je, naravno, podmetačina, retorički trik, što bi rekao Brajović. Socijaldemokratizacija nije počela s Obamom.
freehand freehand 20:06 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

srdjan.pajic
freehand


Kako li tek izgleda kad ne ćutiš i ne trpiš zbog doznaka?

Fri, vidi, praviš se glup (ili se možda ne praviš). Ja ti linkovao vest u kojoj piše da su lutalice nasrnule na trudnicu. I sad, umesto da se složiš sa mnom da nije normalno da u gradovima kerovi tako napadaju ljude, izmedju ostalog i trudnice, ti mi objašnjavaš da je trudnica bila tek u trećem mesecu, da je uspela da pobegne od kerova jer je brzo trčala, i da odatle sledi da sam ja zlonameran i da spinujem. Pa još nakitiš to Boulderom, bušovštinom, doznakama, itd. Mislim, jel ti to zajebavaš? Reci, da se ne palim ovde džabe.



Ouuuvaj, Mister Pajič...
Nije da nisam pokušavao, a i sad bih ti objasnio svoj stav, kad bih ikakvu iluziju imao da ćeš ti to makar pokušati da shvatiš, bez obzira na ishod pokušaja.
I da nećeš skakati sa onim debilnim fazonima tipa "Ha! Vidiš da se sami raznose!" zbog kojih je mene sramota u tvoje ime.

dali76 dali76 20:11 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Free prvo da razdvojis Aristotela I Platona od Hobbsa I Locka .
Pa onda samog Hobbesa od Locka.
Za ovo imas znanje.
Pa ces doci do razlicite percepcije tj razlicitih principa americkog I evropskog poimanja uloge drzave.
Sto je jednima utopija , drugima je bila ostvarljiva realnost I obratno. A I dobices sta znaci might makes right u vladavini prava.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:13 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

ivana23

Pajicu - LINK


Video sam, užas! Nadam se da će neko u ćorku zbog ovog, ako se pokaže da je protivzakonito, što se ne bih iznenadio da ispadne da nije. Problem je što će tu odma da krene vadjevina na privacy laws, trošenje federalnih para na održavanje takvih baza podataka, i štatijaznam. To spada u problem koji mora ova administracija ili sledeća da reši, i to uopšte nije tako jednostavno, naročito jer se ovde stvari ne rešavaju dekretima vlade, kao na nekim drugim mestima.

Mene lično plaši što je moguće da sve ovo padne u neki zapećak, imajući u vidu da tekuća administracija ima pune ruke posla oko ovog finansijskog klifa, a kontrola naoružanja je verovatno deo trgovine medju političarima. A i ovde je, kao i svuda, čudo za tri dana, dok se neka tragedija opet ne desi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:27 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

freehand
srdjan.pajic
freehand


Kako li tek izgleda kad ne ćutiš i ne trpiš zbog doznaka?

Fri, vidi, praviš se glup (ili se možda ne praviš). Ja ti linkovao vest u kojoj piše da su lutalice nasrnule na trudnicu. I sad, umesto da se složiš sa mnom da nije normalno da u gradovima kerovi tako napadaju ljude, izmedju ostalog i trudnice, ti mi objašnjavaš da je trudnica bila tek u trećem mesecu, da je uspela da pobegne od kerova jer je brzo trčala, i da odatle sledi da sam ja zlonameran i da spinujem. Pa još nakitiš to Boulderom, bušovštinom, doznakama, itd. Mislim, jel ti to zajebavaš? Reci, da se ne palim ovde džabe.



Ouuuvaj, Mister Pajič...
Nije da nisam pokušavao, a i sad bih ti objasnio svoj stav, kad bih ikakvu iluziju imao da ćeš ti to makar pokušati da shvatiš, bez obzira na ishod pokušaja.
I da nećeš skakati sa onim debilnim fazonima tipa "Ha! Vidiš da se sami raznose!" zbog kojih je mene sramota u tvoje ime.



Pa ne sećam se da si pokušavao, koliko se dobro sećam da me je na svaki moj gundj iz tvog pravca zalila gomila linkova o tome kako se >>nešto<< dešava čak i USA, mešano sa telesnim izlučevinama, uvredama, podjebavanjem, spinovanjem, pokušajima da budeš vickast*, udruženo sa griženjem za nogu ovog tvog kučenceta, koje uvek iskoči kad se ti i ja zakačimo.

Ali, priznajem da si me svojim nevoljnim priznanjem da i talibani dižu ljude u vazduh donekle iznenadio. Verovatno ti je izletelo, ali nema veze, barem znam da ti je srce na pravoj strani.

*EDIT: kao i ovo tvoje najnovije vatanje za pasoš.
freehand freehand 20:31 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Free prvo da razdvojis Aristotela I Platona od Hobbsa I Locka .

To su, Dali, uradili eoni i istorija. Ne moram ja, sem ako ne misliš da nisam svestan da su u pitanju razliučite epohe i različite teorije?
U tom te slučaju ne bih dalje zadržavao.
Ako ti misliš da si u pravu braneći takve teze - šta bih ja tu imao da dodam ili oduzmem.

freehand freehand 20:50 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Pa ne sećam se da si pokušavao, koliko se dobro sećam da me je na svaki moj gundj iz tvog pravca zalila gomila linkova o tome kako se >>nešto<< dešava čak i USA, mešano sa telesnim izlučevinama, uvredama, podjebavanjem, spinovanjem, pokušajima da budeš vickast*, udruženo sa griženjem za nogu ovog tvog kučenceta, koje uvek iskoči kad se ti i ja zakačimo.

Ali, priznajem da si me svojim nevoljnim priznanjem da i talibani dižu ljude u vazduh donekle iznenadio. Verovatno ti je izletelo, ali nema veze, barem znam da ti je srce na pravoj strani.

Eto, to se zove šabanizacija (šibicarenje, laguckanje, seruckanje, malo prenemaganja i sve što spada+šalakomika tipa Dejvi Kroket). Ok.
To smo apsolvirali (priveli kraju, ako ne razumeš)
Odgovaram ti samo zbog ovoga:
*EDIT: kao i ovo tvoje najnovije vatanje za pasoš.

Pogledaj gornji svoj, tako pomirljiv i pun nevoljnog-ali-razumevanja američih vlasti, odgovor na Ivanin link.
E onda pogledaj svoje komentare na bilo šta čega se dohvatiš iz Srbije. A onda pogledaj i Njanjine komentare na ovom blogu (mada, ruku na srce, ona bar ne pljuje po Srbiji). Pa pokušaj da shvatiš šta sam mislio pod hiperamerikanizmom naturalizovanih podanika Ujka Sema, slobodnih od države.
I ne propusti da vidiš da ja tu nisam davao kvalifikacije, nikakve. Jer ja o tome, u stvari, zaista ne mislim ništa loše. Jedino mi je čudno i ne razumem, sa jedne strane, a i smarate, brate, sa druge strane.
Ništa više.
dali76 dali76 20:56 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Ne mislim Free ja da ti nisi svestan samo ti bez tepih komentara pokusavam objasniti moj komentar. To je sve.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:11 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

princi
oko 5%


Ne, oko 5% je oko 14 i po miliona ljudi (da si otvorio link video bi tačnu cifru). No, ne vidim nikakvog razloga da se mešaju procenti i apsolutni brojevi, kao ni uvođenje procenata registrovanih glasača (celo glasačko telo je malo veće od 150-tak miliona koji glasaju, ali fakat je da 80-90 meleona s pravom glasa ne glasa), osim da se ilustruje jasnoća u kom pravcu se kreće američko društvo.

Moje mišljenje je da Ameriku od recesije čuva isključivo državna potrošnja.


Saglasan, samo ja u tome ne vidim socijaldemokratizaciju. [Kris Hedžes (bivši novinar Njujork tajmsa) 'ladno u tome vidi fašizam, ali da se razumemo ja ne idem tako daleko].

Kad je reč o prekretnicama, ja sam nekako skloniji onoj koju je Freehand pomenuo (mislim da ju je i Dali jednom davno negde pominjao), a koju je rahmetli prof Čalmers Džonson, čini mi se prvi, uveo u javni diskurs svojom Blowback trilogijom. Dilema se svodi na: imperija ili demokratija. Evo mali citat s korica: Johnson argues that nothing short of a thorough reanalysis of America's post-Cold War role is required -- the longer it attempts to sustain global empire, the greater the political and economic retribution will be.

Izvini za "podmetačinu", ali mora da sam pogrešno shvatio ovo:
Meni se čini da rezultati ovih poslednjih izbora jasno pokazuju u kom se kreću.

ivana23 ivana23 21:47 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

The Newtown shootings have thrust the contentious issue of gun control into the political spotlight once again. We compare how much money was spent by America's gun lobby and by main gun control groups in 2011 and 2012


Gun rights v gun control: how each group spends its money – interactive - The Guardian
dali76 dali76 21:48 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Sjecam se tog mog bloga od Republike do imperije,a setices se Budimac koliko je ta tema bila dosadna , za razliku od teme na ovom blogu.

Bojan Budimac Bojan Budimac 22:06 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

dali76
a setices se Budimac koliko je ta tema bila dosadna

Kako kome, Dali.
Unfuckable Unfuckable 22:18 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

pratim ovaj niz i jednu stvar ne mogu nikako da dokučim, a razbio sam se od razmišljanja na temu, noćima ne spavam:
kako lutalice razlikuju trudniče od one koja to nije, e ta zagonetka me ubi u pojam?
Inače, slažem se sa svima
milisav68 milisav68 22:21 27.12.2012

Re: vizura

Vojislav Stojković

milisave68, taj blog je u prvim časovima diskusije ovde već bio linkovan.

"Majka Adama Lance" u tom blogu popunjava još jednu kockicu u mozaiku mogućih uzroka masovnih zločina u SAD. Ta kockica je odnos društva prema psihičkim bolesnicima.

Izvinjavam se, promaklo mi, a linkovao sam samo zbog rečenice koja mi je zazvečala:

-"Ovo je Amerika, ja imam svoja prava."

Mislim, on sa 13 godina zna, da u Americi sve može i da Amerikanci sve mogu...da imaju prava, ali ne i obaveze (ili pravila koja moraju da se poštuju).
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:39 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

freehand



Firiki, ček, kad se ovde pitamo štošta, reci mi, šta tebi daje pravo da prozivaš, deliš i kvalifikuješ ovde ljude po tome odakle se javljaju? Jel to kod tebe ide samo po IP adresi, ili ima i veze da li je neko crnac, gej, ili, nedajbože, Taliban? Izvini, nikako ovo da ukapiram, ali sem što je blesavo, da ne kažem bezobrazno, to malo i smara. A i kao što vidiš, nema nikakvog efekta.

Drugo, ja i dalje ne znam šta ti znači to da ja "pljujem po Srbiji", može neki konkretan primer, da naučim, pa da pazim ubuduće? Pretporavljam da ne misliš "psi lutalice, to smo svi Mi".

freehand freehand 22:52 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

Firiki, ček, kad se ovde pitamo štošta, reci mi, šta tebi daje pravo da prozivaš, deliš i kvalifikuješ ovde ljude po tome odakle se javljaju? Jel to kod tebe ide samo po IP adresi, ili ima i veze da li je neko crnac, gej, ili, nedajbože, Taliban? Izvini, nikako ovo da ukapiram, ali sem što je blesavo, da ne kažem bezobrazno, to malo i smara. A i kao što vidiš, nema nikakvog efekta.

Sirikidiriki - ja se izvinjavam ako sam shvaćen na taj način. Da li je ograničenost mog izražavanja ili tvog poimanja - tek teško nam ide ova komunikacija. Moje sumnje da je u pitanju tvoj stav i ostaci balkanske bandoglavosti nakon transatlantske lobotomije nemaju temelje dovoljno čvrste da bih na sudu mogao da ih dokažem, te ih ovom prilikom neću ni iznosti.

Drugo, ja i dalje ne znam šta ti znači to da ja "pljujem po Srbiji", može neki konkretan primer, da naučim, pa da pazim ubuduće? Pretporavljam da ne misliš "psi lutalice, to smo svi Mi".

Ne, Bože sačuvaj. To sam opet nešto izmislio, pomešao te sa nekim i isfantazirao nešto kad sam pomešao medikamente.
Izvini i za to, a i ako sam ti povredio to srpsko srce u grudima još nekim nesmotrenim postupkom ili pogrešnom rečju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:05 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

freehand



Daj, nemoj da si sisa, vidi, još samo 18 komentara, mislim, obećosamdeci.

Pazi, sve je moguće, pogotovu to da ja umišljam stvari, mada, kad prebrojim ovde na Jeremjinom blogu ko je odakle, i kako je prošao ispod tvog žrvnja, čini mi si da smo za pasoše prozivani samo mi, prekookeanci. Dobro, ajde, kapiram da princiju ne smeš ništa da kažeš, trebaće ti u nekoj situaciji, a i zajeban je za svadju, ali brate, nije lepo. Ako ništa drugo, zamisli samo koliko bi komentara imao ovaj Jeremijin blog, da su došli samo klimoglavci i patriote? Šest, sedam?



omega68 omega68 23:06 27.12.2012

Re: vizura

Omega je jedan pošteni srpski nacionalista, voli i veliča svoju naciju

Hvala Vojislave , ali
nemoj previše. Ja sam grešnik i otpadnik pa svako ko se druži sa mnom može postati to isto
freehand freehand 23:17 27.12.2012

Re: Dragi moj Petroviću

i kako je prošao ispod tvog žrvnja,

Ah, ti laskavče!

Dobro, ajde, kapiram da princiju ne smeš ništa da kažeš, trebaće ti u nekoj situaciji, a i zajeban je za svadju, ali brate, nije lepo.

Dalaj Princi je potreban uvek i u svakoj situaciji, naročito tebi i tvojoj smorenoj duši u ovoj katastrofi od inkarnacije.
Ako zakukaš još jednom možda se i pojavi?

I kad ti ne bude baš teško i kad ne budeš zauzet razumevanjem te zajebane situacije u USofA, i time kako tamo ne ide baš sve lako, kako jesu probelmi ali tu je i rešenje, mada je to dosta teško, i tako to - daj bar probaj da mi objasniš ovo trebanje u nekoj situacioji? Mora da je opet nešto sa doznakama, mojom gladnom decom i tome slični kaubojski đentlmenski fazoni?

dali76 dali76 23:18 27.12.2012

Re: vizura

Izvini Milisave ti si iz recenice jednog ucenika” ovo je Amerika I ja imam svoja prava”
Dosao do zakljucka:

: odina zna, da u Americi sve može i da Amerikanci sve mogu...da imaju prava, ali ne i obaveze (ili pravila koja moraju da se poštuju).
Svaka ti castna povezivanju I rezonovanju .
Nego reci ti meni Milisave kad si ti zadnji put pricao sa nekim nastavnikom/uciteljem iz Srbije?
Mora da nisi dugo jer da jesi obavestili bi te daje to “znam ja svoja prava” odavno postalo dio u mnogo srpskih ucionica. Na kraju,ja ovo nisam samo cuo od ucitelja iz Srbije,nego I citao ovde na blogu od blogokolega ucitelja.


milisav68 milisav68 23:28 27.12.2012

Re: vizura

dali76

Nego reci ti meni Milisave kad si ti zadnji put pricao sa nekim nastavnikom/uciteljem iz Srbije?
Mora da nisi dugo jer da jesi obavestili bi te daje to “znam ja svoja prava” odavno postalo dio u mnogo srpskih ucionica. Na kraju,ja ovo nisam samo cuo od ucitelja iz Srbije,nego I citao ovde na blogu od blogokolega ucitelja.

Niko od njih nije pre znanja o svojim pravima rekao - "Ovo je Srbija" - to je poenta.


dali76 dali76 23:28 27.12.2012

Re: vizura

Pa Omega ako nisi “zarazio” prijatelje iz LDP, sto bi Vojislava?
Mada kum ti je rece iz DSS, mozda je on tebe izvrbovao na krraju.
Doduse I mene moj (kum) pokusava, al za njega su I DSS/ovci liberali,pa ce to ici malo teze.

dali76 dali76 23:38 27.12.2012

Re: vizura

A Milisave na osnovu cega ucenici u Srbiji to govore, mislim kad vec znaju da to nije Amerika?
I sta bude, ucitelji im kazu ma nije ti ovo Amerika i zviz packa?
E moj Milisave.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:40 27.12.2012

Re: vizura

DSS/ovci liberali

to je ta večna borba,između dva demagoška prdeža.
(pardon my french)


omega68 omega68 23:47 27.12.2012

Re: vizura

Doduse I mene moj (kum) pokusava, al za njega su I DSS/ovci liberali,pa ce to ici malo teze.

Mislim da sam trenutno na liniji TVOG kuma
( Ako sprema neku tajnu revolucionarnu organizaciju javi mi na PP )
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:57 27.12.2012

Re: vizura

milisav68

Niko od njih nije pre znanja o svojim pravima rekao - "Ovo je Srbija" - to je poenta.


Pa nije ni ovde, nego se ovde se sa tim (znanjem) deca radjaju. Bre, milisave.

E, da ispričam jutrošnji doživljaj, na temu only in america (ne mogu da trpim više ovog frihenda da me razvlači zbog jednostranosti, a i da nategnem još par komentara do petstotke). Elem, oteram jutros kola u postrojenje za testiranje izduvnih gasova. To treba svake dve godine da se radi, da bi se kola registrovala. Stanem na traku, momčić u uniformi dodje i zamoli me da otvorim suvazačev prozor pre nego što izadjem iz kola. Stisnem gumbić, motorče zacvili ko trudna lutalica, i ništa. Probam opet, neće. Pogledam šta je, i vidim da se prozor zaledio. Uredu, pitam dečka, jel mogu da otvorim zadnji prozor. Kaže, može. Ali, cvrc, i taj se zaledio.

Momče, vidi se, mlado, neiskusno, ne zna šta da radi, ali me ipak pusti u čekaonicu, i ode po menadžera. Vraća se posle par minuta i nosi nekakav formular. Da potpišem. Ja, reko, šta bre sad da potpišem, i on mi objasni - da potpišem nekakav damage report. Pomislim, šta su za 2 minuta uspeli da sjebu, i on mi objasni da je to, za slučaj da zatvore ključ od automobila u vozilu, pa moraju da ga obijaju, i dodje do neke štete, da neću da tražim nadoknadu. Jer nisam mogao da otvorim prozor.

Htedoh da umrem od smeha, ali se suzdržim, i krenem da mu objašnjavam da u mom automobilu ne može da se zaključa ključ i kolima (napravio nemac spravu za budale). Ali ne vredi, moram da potpišem. I dok sam ja objašnjavao situaciju, majstori su već istestirali kola, isparkirali ih iz postrojenja, ali me ovaj mali svejedno nije pustio dok nisam potpisao.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:05 28.12.2012

Re: vizura

omega68
Omega je jedan pošteni srpski nacionalista, voli i veliča svoju naciju

Hvala Vojislave , ali
nemoj previše. Ja sam grešnik i otpadnik pa svako ko se druži sa mnom može postati to isto

A šta kažeš jesam li te lepo opisao i to u jednoj rečenici?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:09 28.12.2012

Re: vizura

srdjan.pajic


E, da ispričam jutrošnji doživljaj,



Ajde, Pajiću, ispričaj još neki, ne mora biti od jutros, fali nam još šet-sedam komentara do 500, pa da se ko ljudi ispozdravljamo, raziđemo i vatamo zalet za doček NG.

PS: Ili ću morati ponovo da potegnem probleme oko Parade ponosa i seče platana u Beogradu?
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:13 28.12.2012

Re: vizura

Momče, vidi se, mlado, neiskusno, ne zna šta da radi,

freehand freehand 00:13 28.12.2012

Re: vizura


srdjan.pajic
milisav68

Niko od njih nije pre znanja o svojim pravima rekao - "Ovo je Srbija" - to je poenta.


Pa nije ni ovde, nego se ovde se sa tim (znanjem) deca radjaju. Bre, milisave.

E, da ispričam jutrošnji doživljaj, na temu only in america (ne mogu da trpim više ovog frihenda da me razvlači zbog jednostranosti, a i da nategnem još par komentara do petstotke). Elem, oteram jutros kola u postrojenje za testiranje izduvnih gasova. To treba svake dve godine da se radi, da bi se kola registrovala. Stanem na traku, momčić u uniformi dodje i zamoli me da otvorim suvazačev prozor pre nego što izadjem iz kola. Stisnem gumbić, motorče zacvili ko trudna lutalica, i ništa. Probam opet, neće. Pogledam šta je, i vidim da se prozor zaledio. Uredu, pitam dečka, jel mogu da otvorim zadnji prozor. Kaže, može. Ali, cvrc, i taj se zaledio.

Momče, vidi se, mlado, neiskusno, ne zna šta da radi, ali me ipak pusti u čekaonicu, i ode po menadžera. Vraća se posle par minuta i nosi nekakav formular. Da potpišem. Ja, reko, šta bre sad da potpišem, i on mi objasni - da potpišem nekakav damage report. Pomislim, šta su za 2 minuta uspeli da sjebu, i on mi objasni da je to, za slučaj da zatvore ključ od automobila u vozilu, pa moraju da ga obijaju, i dodje do neke štete, da neću da tražim nadoknadu. Jer nisam mogao da otvorim prozor.

Htedoh da umrem od smeha, ali se suzdržim, i krenem da mu objašnjavam da u mom automobilu ne može da se zaključa ključ i kolima (napravio nemac spravu za budale). Ali ne vredi, moram da potpišem. I dok sam ja objašnjavao situaciju, majstori su već istestirali kola, isparkirali ih iz postrojenja, ali me ovaj mali svejedno nije pustio dok nisam potpisao.





Au, jebote, tražićemo mi tebe po Guantanamu...

DrkiTheAmericanDisident!

Aj sad ono kako si jednom gazio travu u parku (kad niko ne gleda)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana