Gradjanske inicijative

Krugolina evocira uspomene plus izvinjenje

Krugolina Borup RSS / 12.12.2012. u 01:19

S istorijske distance i pod teretom griže savesti, osećam potrebu da ovde na blogu, gde sam pre četiri godine dobila ogromnu podršku sumanutoj ideji da građani mogu doprineti promeni sistema, iznesem neke manje poznate detalje iz doba nastanka i trajanja Majke Hrabrosti. Ne znam tačno zašto, verovatno je u pitanju sebični poriv da olakšam sebi, ali nekako se tešim da bi kolateralna dobrobit mogla biti i lekcija nekom drugom ko se eventualno zaleti na vetrenjače. Sudeći po nekim komentarima na nedavnim blogovima, više od jednog blogera 'vata baš ta vrsta ludila.

U celu priču ušla sam čista srca i čiste biografije. Nikad nisam bila član nijedne partije, nikad posao nisam dobila preko veze, nikad s policijom i sudovima posla nisam imala, nikad krala, nikad nikom ništa svesno nažao učinila. Najveće mrlje u biografiji bile su mi činjenica da sam potplatila anesteziologa da bih bila sigurna da ću da dobijem epidural na porođaju, i činjenica da sam se rukovala i slikovala s Klintonom. Prvi greh sam odmah otvoreno priznala, već u drugom blogu o dogodovštinama s trudnoćom i porođajem. Drugi sam prećutala sve do sad, plašeći se da će da me prozovu za špijuna i domaćeg izdajnika. Prof. dr Stanojević svejedno me je tako i ocenio, a da za "Nice to meet you" momenat s Klintonom nije ni znao. Nazivana sam i "ministrovim čovekom", pripisivalo mi se i da sam se prodala. Tako da mi sad sve ravno do Kosova (i Metohije), može da me naziva ko kako hoće, i da priča ko god šta hoće!

Prva lekcija koju sam tokom Majke Hrabrosti naučila bila je: ako nemaju za šta da se uvate da bi te diskreditovali - oni će to da izmisle. Jedan od abera iz lekarskih krugova, koji je pustio (bar kako sam čula) moj omiljeni doktor svih vremena, smešta me u Lazu Lazarevića tokom maja i juna te i te godine. I tvrdi da imam proverenu dijagnozu. Vid'o on dokumentaciju rođenim očima. Drugi aber potiče sa neke konferencije psihologa, gde moja prijateljica, nakon što je pomenula da me poznaje, nailazi na reakciju zgražavanja kolega uz rečenicu: "Ja sam čula da je ona teška narkomanka".

Druga lekcija koju sam naučila: Plaketle i diplome primaj, ali pare i poklone - NIKAKO! Prva nagrada koju je Majka Hrabrost osvojila bila je DISRUPTION AWARD, a u obrazloženju je pisalo: "... zato što je uspela da poremeti uobičajeni sistem razmišljanja i ponašanja u Srbiji..." Iako su posle toga stizale i druge nagrade, meni je ta prva - isključivo zbog tog naziva i obrazloženja - ostala najmilija od svih. Ej, poremetiti poremećeni pogled na stvari, malo li je?!

Problem je nastao kada smo od nagradodavaca, predstavnika marketinške agencije LUNA/TWBA bili priupitani čime bi još mogli pomoći akciju, imaju oni razne klijente, animirali bi ih da nam doniraju šta treba... Znajući da nas u budućnosti očekuju obilasci porodilišta, a s obzirom da kola nisam imala, priupitala sam ih da li imaju neku rent-a-car agenciju za klijenta, koja bi nam ustupila kola na dan kada treba obilaziti porodilišta?

Sledeće što znam je da u danima koji su usledili stiže do mene priča da mi se hoće pokloniti auto. Ja u šoku! Moj čovek viče: ni slučajno! "It's a bribe!" Onda ja neću da primim kola. Onda problem što neću da primim. Pa što neću, to će biti ohrabrenje drugima da se građanska inicijativa isplati? Pa uvrediće se darodavci! I na kraju pristanem da ta kola uzmem na korišćenje, pa da se vrate kad više ne budu trebala.

I tu se zahebem. Zinulo mi dupe na kola. Zbog toga doživim da me prof. dr Paja Jovanović u radio-emisiji uživo optuži da sam se prodala, da mi je ministar lično kupio auto! Zabolelo me je to više nego bilo šta drugo što sam tokom Majke Hrabrosti doživela. Za srce me je ujeo. I sa velikim olakšanjem sam ta kola nakon 13 meseci korišćenja vratila. Ali priča ostaje. Prodala sam se.

Treća greška: bezgranično poverenje u ministra. Verovala sam da je i on čista srca, da hoće da menja stvari. Uostalom, on je nas kontaktirao, on se prvi javio, on je na svim vestima nakon prvog sastanka za televiZOR izjavio da inicijativu podržava i da bi on prvi potpisao peticiju da nije njemu upućena, pa nema smisla da je potpisuje. A mi bez zvanične podrške ništa nema da napravimo samo kuknjavom. Mi imamo želju da se nešto menja, on ima poluge menjanja u svojim rukama. I još kaže da se slaže i da hoće da menja situaciju.

Jedna novinarka je u tim ranim danima pokušavala da me upozori, pričala mi da je on u prvi mah šizeo uzduž i popreko zbog blogova o stanju u porodilištima, i besno tražio da se tome stane na put. A onda mu je neko od savetnika rekao da bi on to trebalo da podrži, pa je zato podržao. Nisam joj tad verovala. Sad joj verujem.

Četvrta greška: razvodnjavanje. Već na prvom sastanku s ministrom dozvolila sam da se skrene s teme. Pristala sam na prvi zajednički predloženi projekat: anketu porodilja. Sad se mislim - koji mi je k***c bio i kakve li sam bunike tada jela? Kakva, bre, anketa porodilja? Iza nas je tada bilo 500 horor priča o maltretiranju i korupciji po našim porodilištima. I umesto da se reklo: evo to vam je anketa, ne treba nam nijedna druga, nego ajte vi vidite kako te svoje lekare da uvedete i podvedete pod neki sistem koji funkcioniše, otišlo se u gubljenje vremena o smišljanju pitanja za tu neku "zvaničnu" anketu. Žalibože 'artije i mastila.

Na drugi sastanak je s nama krenuo i Drug Lepi. Ministra tad nije bilo, ali je Drug Lepi svejedno ljudski, direktno i kulturno krenuo da radi ono što je i trebalo da se radi u tom ministarstvu zdravlja: da im hebe mater. "Vi to morate sistemski da rešavate! Riba smrdi od glave!" U pravu je bio Drug Lepi, to je i bio jedini ispravni pristup. Ali ja to tad nisam videla. Mene je on svojim čvrstim stavom na smrt isprepadao! Ja sam bila za saradnju, cvetiće i leptiriće sa ministarstvom zdravlja i ministrom. Kao, zajedno ćemo mi to. Jes', kako da nou. Glupača, grdna. (Mah, mah za Druga Lepog. I izvini.)

Peta greška: zavadi pa vladaj. I dan danas, kad se setim ministra, setim ga se kako reaguje na Dr M-ov predlog da pošalje Obavezujuće uputstvo svim zdravstvenim ustanovama da mora to i to, tako i tako! Iskren prasak u smeh i rečenica: "Pa, zar vi mislite da sve što je potrebno jeste da im ja nešto naredim da urade, i oni će to da urade!?" Zabezeknuto sam odgovorila: "Pa, da." Ha, ha, ha, ha, ha... Zaceni se čovek od smeha. A meni ništa nije bilo jasno.

Ubrzo nakon toga ministar je zakazao sastanak sa svim načelnicima i glavnim sestrama svih porodilišta u Srbiji na Institutu Batut. Tu sam u otvorenoj diskusiji čula da su priče sa sajta Majka Hrabrost izmišljene, da je reč o histeričnim ženama koje bulazne i buncaju gluposti usled naglog pada hormona nakon porođaja i postporođajne depresije. Od 58 načelnika, jedan jedini mi je nakon toga pisao da kaže "u pravu ste, treba sve da se menja". Anonimno. Iz straha od kolega. Koji mi nikad nisu pisali, i nikad akciju nisu podržali.

Ubrzo nakon toga, usledila je i (NE)ČUVENA prepiska s prof. dr Stanojevićem ovde na blogu. Ko je to propustio, mora da pročita. Nakon toga, definitivno sam zaključila da je ministar u pravu: nije on problem, problem su lekari. Evo, prvi među njima bulazni gluposti. A svi ostali u njega gledaju. Naravno da su lekari problem, jasno ko dan!

I tako se ova žaba u vodu svađe s lekarima naterala, i zbog toga kritike trpela. Kakva žaba? Glupa žaba. Umesto da sam slušala Druga Lepog i ostale dobronamerne blogere, te pritiskala ministra, a ne lekare (koji nisu cvećke, ali nije do njih da prave sistem). A nije da dobronamernih kritika i saveta nije bilo, i nije da me nisu upozoravali. Nego, ja glupa, slepa, neiskusna, mlada i zelena. Preveo me ministar žednu preko vode. Ako. Zaslužila sam. Baš kao što sam zaslužila i da me jedna novinarka optuži da sam "ministrov čovek". I ne samo ona.

Šesta greška: institucionalizacija. Da ne kažem: registrovanje organizacije, a sve zarad potpuno neutemeljene nade da se samo tako može dobiti finansijska podrška za lajanje. Joooj, zabludeeee!!! Neće niko nijednoj organizaciji da da pare da laje. Nego, evo ti konkurs, smisli neke cvetiće i leptiriće koji mogu da se podvedu pod "zagovaranje" i to ne bilo kakvo nego imaš zadatu temu (nešto ko ovaj poslednji konkurs ovdi), pa ćemo ti dati neku mizeriju od para da to sprovedeš u delo. I onda ti vreme, umesto na lajanje, trošiš na pisanje kojekakvih predloga projekata, i njihovo izvođenje. A nijedan jedini te ne pomera bliže cilju koliko te može pomeriti jedan dobro napisani blog nakon kvalitetno obavljenog istraživačkog novinarstva. Primer: skandalozne statistike o maternalnoj smrtnosti. On je nešto KONKRETNO promenio. Konkretnije od svih projekata koje smo radili. Žalibože vremena, para i projekata.

Trebalo je da se držim lajanja, i da se ne nadam nikakvim parama, nego u se i u svoje kljuse, iz svog džepa i u svoje slobodno vreme. Ovako, neke pare je organizacija dobila, ali vreme koje je moralo biti utrošeno za sprovođenje projekata koji ništa suštinski situaciju ne menjaju na bolje, bilo je mnogo vrednije od tih para. I smorilo me, strašno me smorilo sve to što je bilo kakve veze imalo s bilo kakvim projektima. I dodatno je razvodnilo priču.

Sedma greška: od silnih smišljanja i pisanja predloga projekata, odgovaranja na zahteve novinara, odgovaranja na emailove (i to ne sve) onih koji pitaju da li znaš ovo ili ono, nije ostajalo ni vremena ni energije za ono najvažnije: bazu. Kengurice. Priče bi stizale u moj inbox i mesecima čekale da ih objavim na sajtu. Podrška na blogu - gde su svi mnogo pre mene videli sve prethodno objavljene greške, a verovatno i one kojih ja još uvek nisam svesna - polako je opadala. Kritike su bivale sve češće i otvorenije. Mnogi su se povukli bez reči, samo su počeli da zaobilaze moj blog.

I ja sam počela da pucam. Živela sam Majku Hrabrost od jutra do mraka, a nikakvih pomaka nije bilo. Samo nekakvi trenutni vražiji projekti, i razmišljanje o potencijalno novim vražijim projektima. Ko pevaljka, božemeoprosti. Sviranje... da ne kažem čemu.

Šlag na torti, i ono što me je definitivno prelomilo da od svega - što je već odavno krenulo u pogrešnom pravcu - dignem ruke bila je ministrova operacija u Nemačkoj. Tek sam tada u potpunosti shvatila njegovu neiskrenost. Tek sam tada shvatila da on Majku Hrabrost nije podržao zato što je želeo, već zato što je morao.

I tu sam se razočarala i u zemlju i u ljude, i rekla Zorki, koja mi je bila najbliži saradnik da mogu da uradim dve stvari: 1) da utepam organizaciju Majku Hrabrost na mrtvo ime, sa svim pečatima opštinskim i sudskim; 2) da predam celu priču njoj, pa da je ona dalje vodi najbolje što zna i ume.

Zorka je razmišljala par dana, i prelomila da želi da preuzme organizaciju.

I ja više ništa ne znam šta se tamo dešava.

****

Ovo je blog izvinjenja svima čija sam očekivanja izneverila, i ujedno molba da mi se oprosti. Molim da se ima na umu da sam u celu priču ušla ko guska u maglu, i ondak se - neiskusna, naivna, mlada i zelena - u njoj potpuno izgubila. Levo od Albukerkija skrenula sam već na prvom sastanku s ministrom, kada sam pristala da se fokus prebaci na F***ING anketu. Hebala me anketa da me hebala.

Svaki put kad na blogu pročitam "ja sam se zbog Krugoline i Majke Hrabrosti registrovao/la na blog", mane žacne takva griža savesti, da to ne mogu da vam opišem. Iako sam radila najbolje što sam tada znala i umela - jednostavno nije bilo dovoljno dobro.

I za kraj hoću još i ovo da kažem. Neke sam blogere, koji su se aktivno priključili akciji od samog početka, ja lično i personalno skrajnula kako je vreme teklo i zbog toga vam se izvinjavam. Imam i razlog za to, da li je opravdan ili neopravdan presudićete sami. Razlog je što sam u jednom trenutku počela da sumnjam u sve i svakoga, a za neke druge da se plašim.

Taj trenutak se odigrao 2. decembra 2008. godine, u rano popodne, nekoliko sati nakon što je objavljen blog "Odgovor prof. dr Dušana Stanojevića, načelnika GAK Narodni front".

Na ulazna vrata mog stana, na zvono i kvaku, legla je neka budala, vičući: "Otvaraj!" Nakon tri minuta sam shvatila da nije reč o bezazlenoj greški pijanog komšije i pozvala policiju. Onda sam uzela u ruku najveći kuhinjski nož i u najhrabrijem mogućem stanju čekala policiju navirijući kroz prozor. Nije ih bilo više od 10 minuta. Sve to vreme, budala je neprekidno drkala vrata, zvono i kvaku, vičući "Otvaraj!" U momentu u kome sam ugledala patrolna kola policije, e u tom je momentu on prestao. I nestao.

Uverena sam bila da je taj događaj bio direktno vezan sa aktivnostima Majke Hrabrosti koje su tek uzimale maha. Shvatila sam to kao pretnju. Policija me nije ništa razumela dok sam ja penila o porodilištima, blogu i ministru. Mislili su: neka pijana budala slučajno baš došla na moja vrata.

Kad je policija otišla, mene hrabrost popustila. U strahu sam zvala Urednicu bloga da je pitam šta da radim. Savetovala me da pišem Veranu Matiću. Pisala. Veran se dao u akciju, u roku od 15 minuta su me zvali i načelnik novobeogradske policije, i načelnik gradske policije da mi obojica daju svoj broj mobilnog telefona, za slučaj da se opet desi. Onda poslali i "ozbiljnu policiju" u civilu da me uveri da će da me čuvaju. A Veran poslao i čoveka iz obezbedjenja B92 da me tu noć čuva. Da njega nije bilo, ja tu noć ne bih spavala. Dete sam predala ocu na neodređeno vreme, da ga čuva od lude majke i njenih još luđih revolucionarnih zamisli, koje privlače budale na vrata.

Sutradan se Zorka uselila na 7 dana kod mene. Da mi čuva strah, da ne budem sama. Čovek mi tad bio u Danskoj (uvek je u toj vražijoj Danskoj kad je neko sranje! I zemljotres kad je bio, bio je u Danskoj!). A Veran me još tri dana zvao i ujutro i uveče da proveri kako sam i da li mi nešto treba. Reči nemam kojima bih mu se zahvalila. On mi je povratio hrabrost i ulio snagu da nastavim dalje.

I baš kao što sam s anketom skrenula levo od Albukerkija, nakon ovog slučaja skrenula sam desno od blogera entuzijasta. Jedan bloger koji je znao gde stanujem, setiće se, cenim, da sam mu nakon opisa šta se desilo napisala i: "A da nisi to bio ti? Nisi..." Jednostavno, nisam više znala kome da verujem, a kome ne. A isto tako sam se plašila da pored mene, i nekome drugom ko se previše angažuje isto tako može sutra da dođe ista ta budala na vrata. A nikome nisam želela da se desi ono što se meni desilo.

Eto, to sam sve morala da kažem svima vama koje opet 'vata "ludilo", i onima koje je davno uvatilo, i ne popušta ih. Mislim da treba da znate.

A ja se svima koji su akciju podržali i od nje konkretne promene očekivali još jednom najiskrenije izvinjavam što sam izneverila ta očekivanja. Nisam bila dorasla zadatku, nisam od potrebnog štofa skrojena, ne umem ja s političarima, zahebala sam stvar.

Žao mi je.

 



Komentari (311)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetris tetris 01:43 12.12.2012

Shit happens

Idemo dalje.
anastasija.p anastasija.p 01:44 12.12.2012

Hug


Hvala ti sto si bila to sve sto si bila i sto jos uvek jesi.
Freedom of Information Freedom of Information 12:16 12.12.2012

Re: Hug

Da se pridružim.
margos margos 01:51 12.12.2012

E jesi šašava... :)

Bila i ostala.
I ako.


lintu lintu 02:04 12.12.2012

Izvinjenje?

Ti se izvinjavas nama? Ti?

Pa ta tvoja akcija je nesto najlepse i najplemenitije; svaka ti cast! Mozda nisi uspela da udavis gmazove u blatu, posto je to njihova prirodna sredina, ali si se borila kao niko!

Inspirisan tobom, pojavice se neko drugi. Standing on the shoulder of giants je nacin da se postignu veliki uspesi! Bravo, kru!
Goran Vučković Goran Vučković 02:13 12.12.2012

Što bi se reklo...

... "odličan blog". Biće koristan onima koji budu rešili da to urade bolje, što ono reče Beket.

Hvala za ono, a i za ovo.
tetkino tetkino 02:53 12.12.2012

Probati

Ako ne probaš nešto da promeniš, možda se to i promeni.
Možda i ne uspeš, ali bar ti ostaje da si probao.
Ako ništa ne uradiš, ništa neće da se promeni.
Ti si probala.
Većina nas ovde nije. Možda posle ovog bloga skupimo hrabrost.

Mislim da nije sve bilo uzalud - žene koje su čitale Majku hrabrost, otišle su u porodilišta mnogo čistije glave. Bile su svesne šta tamo može da ih dočeka i mnogo spremnije da prave buku. I da se bore za sebe i svoju decu. A i doktori i sestre su se bili malo zabrinuli i osvestili.

Vidim da im pažnja popušta. Možda je vreme da se taj kavez ponovo zatrese.

djukastofitjuka djukastofitjuka 05:59 12.12.2012

Nemoj, ko Boga te molim!

Pa ti si Majka Hrabrost, ona ne moze odustati!

U stvari, ko sam ja da ti govorim sta da radis. Kad pomislim samo da neka budala moze da ti presretne dete na putu do skole...

Kao roditelji decaka koji je umro od leukemije, imali smo prilike da se upoznamo sa nesposobnom, bahatom i bezobraznom stokom po nasim bolnicama. Zato mi je svaka tvoja mala pobeda bila velika kao kuca, svaka mala promena je bila malo svetlo koje nas je zavaravalo da ce tunelu ipak jednom doci i kraj. Mnoge promene se i danas VIDE u bolnicama i porodilistima - zahvaljujuci TEBI.

Hvala Ti.

I ja sam jedan od onih koji je dolazio na blog zbog tebe. Ali sam i jedan od onih koji nista drugo nisu u stanju da urade osim da sede za kompjuterom i seru drugima. Samo na ovom blogu nas ima hiljadu koji se tu preseravamo, navijamo, guramo druge u prve redove ali nismo u stanju da ustanemo i uradimo nesto za sebe i svoju decu. Da smo mi drugaciji, ne bi ni ti odustajala.

Govna smo.
Izvini Ti.



laziiprevare laziiprevare 17:03 14.12.2012

Re: Nemoj, ko Boga te molim!



Svaka akcija koja je spasila bar jedan život nije izgubljena bitka.
kleinemutter kleinemutter 06:19 12.12.2012

izvini ti

Draga Krugolina,

mi tebi treba da se zahvalimo, što si nam za trenutak dala priliku da se osećamo kao ljudi.

Tvoje akcije jesu imale rezultata.

Onomad kad sam 3,5 meseci bila u bolnici sa detetom poluluda od brige i užasa koji sam tamo viđala tvoja hrabrost je i meni dala snagu da menjam stvari i preživim.

Hvala ti na tome. Da, pomogla si da se stavri malo poprave i u toj bolnici.

Ja sam tad verovatno malo bila poremetila pameću. To mi sad nekako biva jasno iz ove perspektive.

Bogu hvala da mi se pamet vratila, pa sad mogu i tebi da se zahvalim na energiji, hrabrosti i sistemu , koji ipak jesi malo popravila.

Korist od tvog rada videli su i tebi nepoznati ljudi i verujem da to i jeste najveća nagrada.

Lepi pozdravi,
KM
maksa83 maksa83 06:59 12.12.2012

i pored

svega ovoga mislim da nemaš šta da si zameriš, a ti se samoposipaj pepelom koliko hoćeš.

1) Tako se to zapravo radi. Ne konkursom za limunadu sa najviše aspartama.
2) Preveslao te je profi preveslavač kome je to glavni pos'o u životu.
3) Ako imaš dete, nemaš zaštitu i pojavi ti se gorila na vratima onda je to tačka gde staješ. Uzgred, trebalo je o tome ranije da pišeš, meni na dušu ako si pisala a ja propustio.

Namerila si se na grdan i veliki sistem, sama činjenica da si se u to upustila je - jako blago rečeno - vredna hvale.

Kako god tebi izgledalo - bila si dobra. :)

Hvala!


P.S. Koristim priliku da ukažem na sličnu akciju koja je institucionalizovano ugašena - "Kakav je ko doktor?"
Gospodja Klara Gospodja Klara 07:28 12.12.2012

Re: i pored

maksa83
svega ovoga mislim da nemaš šta da si zameriš, a ti se samoposipaj pepelom koliko hoćeš.

1) Tako se to zapravo radi. Ne konkursom za limunadu sa najviše aspartama.
2) Preveslao te je profi preveslavač kome je to glavni pos'o u životu.
3) Ako imaš dete, nemaš zaštitu i pojavi ti se gorila na vratima onda je to tačka gde staješ.


Uprkos averziji prema ''potpisivanju'' nečijih reči, ovde ću da uradim upravo to, u suprotnom bi se svelo na verbalno prepakivanje istih misli.


(Da dodam: i pored nesnađenosti i naivnosti, ti i par ljudi koji su se zaista angažovali ste uradili 1000 puta više nego bilo ko drugi, bez obzira da li je reč o navijačima ili skepticima. Jbg, uzalud entuzijazam bez odgovarajućeg alata u vidu tzv. govnjive motke, jedinog kvalitetnog katalizatora u procesu vođenja dijaloga sa ministrom/sistemom.)


srdjan.pajic srdjan.pajic 18:09 12.12.2012

Re: i pored

Gospodja Klara


Uprkos averziji prema ''potpisivanju'' nečijih reči, ovde ću da uradim upravo to, u suprotnom bi se svelo na verbalno prepakivanje istih misli.


Da se pridružim potpisivanju.

Desilo se da sam i ja bio jedan od volontera, mada više kao piskaralo, a zli jezici na Majka Hrabost yahoo grupi će reći i davež-zajebant. Ali nisam znao skoro ništa od ovog što se valjalo iza kulisa. Samo sam se u jednom trunutku zamorio sa tim češljanjima priča i anketama i sredjivanjem baze podataka, a usput me je i život malo pritisnuo, pa sam iskoristio priliku kad je grupa prividno vrvela od dobrovoljaca, da se odmorim. I otprilike posle toga je i čitava akcija stala.

Nemam šta da zamerim Krugolini, žao mi je što niko drugi nije imao mooda da uskoči i da nastavi da gura celu priču. Ubedjen sam da bi se sve ove greške koje je Krugolina nabrojala dale ispraviti u hodu. Ali to nije bio posao koji može jedan čovekžena da istera na svojim ledjima.

Konačno, ovu ispovest ne kapiram kao Krugolinino pozivanje da se ništa ne pokušava jer je teško, skoro nemoguće. Nego samo da se bude oprezan i pametno iskoristi ovo njeno iskustvo.

Krugolina, hvala ti još jednom, do neba, što si pokušala NEŠTO da uradiš. I što si čovek, da svoje zajebe javno izneseš i podeliš sa ljudima.
redovni_citalac redovni_citalac 07:07 12.12.2012

poznata situacija

Srbija jede decu revolucionare! Pratim vas blog i procitah i ovo sto ste sada objavili o svojim greskama, puno uvida, puno istine i ne zelim da kazem nije potrebno. Naprotiv ovo je mozda najbolje sto ste uadili za sve one ljude koji zele nesto da ucine. Sistematizovali ste greske koje se desavaju svima romanticnim ( a bez toga nema) revolucionarima. Moj suprug i ja smo isto to sve doziveli samo u jednoj drugoj oblasti ljudskih prava i elementarnog ljudskog dostojanstva (nisu u pitanju samo prava), i hvala za ovaj listing gresaka jer je upravo to ono sto se desi ljudima koji veruju u ideju ali biti Don Kihot bilo gde a kamoli u Srbiji je jako tesko. I nisu dovoljne ove reci podrske vec da svako od nas nesto bocka a da ne ocekuje nista, e to je problem u prici, covek podje punim plucima i verom u mogucnost promene, a onda vidi kako njegove ciste i cestite ideje pojedu neki mracni tipovi. Ipak, hvala jos jednom za listing gresaka svako ko se bavi necim treba ove greske dobro da prostudira jer to su sve zamke na putu istine.
thebee269 thebee269 16:58 12.12.2012

Re: poznata situacija

poznata situacija
Srbija jede decu revolucionare! Pratim vas blog i procitah i ovo sto ste sada objavili o svojim greskama, puno uvida, puno istine i ne zelim da kazem nije potrebno. Naprotiv ovo je mozda najbolje sto ste uadili za sve one ljude koji zele nesto da ucine. Sistematizovali ste greske koje se desavaju svima romanticnim ( a bez toga nema) revolucionarima. Moj suprug i ja smo isto to sve doziveli samo u jednoj drugoj oblasti ljudskih prava i elementarnog ljudskog dostojanstva (nisu u pitanju samo prava), i hvala za ovaj listing gresaka jer je upravo to ono sto se desi ljudima koji veruju u ideju ali biti Don Kihot bilo gde a kamoli u Srbiji je jako tesko. I nisu dovoljne ove reci podrske vec da svako od nas nesto bocka a da ne ocekuje nista, e to je problem u prici, covek podje punim plucima i verom u mogucnost promene, a onda vidi kako njegove ciste i cestite ideje pojedu neki mracni tipovi. Ipak, hvala jos jednom za listing gresaka svako ko se bavi necim treba ove greske dobro da prostudira jer to su sve zamke na putu istine.

pa gle ovako, potpuno si u pravu za ovaj listing gresaka koje su se potkrale, u inace jednoj od najboljih akcija koje su organizovane na ovim prostorima.
medjutim ne razumem zasto dajes preporuku da to vise niko ne pokusava, jer onda hajde svi da da stavimo pistolj na slepoocnicu i skratimo muke ...
ne ubijaj nadu nekim drugim hrabrim ljudima koji bi pokusali to isto samo bez gresaka kje si ti pocinila, ako toga ne bude nema nam spasa.

Potpuno te razumem, jer sam nesto slicno pokusao pre mnogo godina u ustanovi u kojoj radim i skoro isto sam prosao kao i ti, nesto malo se promenilo i to je to , medjutim nikada nisam savetovao onima koji su pokusavali posle mene da odustaju , jer svaki pokusaj promeni bar nesto i pomeri stvari bar za cantimetar napred. Nije mnogo ali je nesto...

Postovanje od coveka koji radi u zdravstvu Srbije 30g. pa vidi kako je meni i mnogima od nas koji ovaj postao stvarno radimo posteno i casno, a svaki dan gledamo sve i svasta...
laziiprevare laziiprevare 20:03 12.12.2012

Re: poznata situacija

Srbija jede decu revolucionare!


Nikad s policijom i sudovima posla nisam imala….najveće mrlje u biografiji bile su mi činjenica da sam potplatila anesteziologa da bih bila sigurna da ću da dobijem epidural na porođaju.
redovni_citalac redovni_citalac 06:13 13.12.2012

Re: poznata situacija

Uvek je ista rekacija kada se kaze istina, a to je "ne ubijaj nadu", meni nikada i nije bio cilj da ubijem nadu, ali nada ne treba da pociva na lazima kako je sve lepo i dovoljno je da mi budemo entuzijasti, jer to nije istina. Kada pogledamo surovu realnost, shvatimo koliko je sve tesko ali ipak podjemo dalje jer verujemo da i malim pomeranjem kockica se ipak nesto moze uciniti, e to nije ubijanje nade nego akcija u realnim okvirima.
Kaze Sokrat da je razlika izmedju smelosti i hrabrosti u tome sto je u sklopu hrabrosti objektivna procena rizika - opasnosti, te je zato hrabrost vrlina a smelost to nije. Zato budimo hrabri i samo napred.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:07 12.12.2012

усавршавање

Некад је било "ако желиш да се неки проблем никада не реши формирај комисију за његово решавање".

То је еволуирало у "супер, хајде осмисли и напиши предлог пројекта".

Мора да се призна напредак, раније су твоји запослени морали да троше време и киселу воду, а сад то раде, за свој грош, тамо неки леваци, млади и зелени : )
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:24 12.12.2012

Ti si moj heroj

i jedini problem s lavinom koju si pokrenula, osmislila i okretala pedale, je što si ipak bila usamljena.

Podrška jeste postojala, al od sporadične podrške se ne živi. Tu je falilo bar dvadeset koordiniranih aktivnih lajavaca, po sistemu gde ja stanem, ti produži, pa sistematsko širenje netvorka, sa sve planom i programom lajanja. Ciljeve si zacrtala, a put utrla.

I znaš, draga naša Don Kihotice, u toj tvojoj usamljeničkoj buni i udaru na bunkere, kake bre vetrenjače, meni je žao i zato ti se izvinjavam, što nisam okrenula tvoj telefon i rekla, evo ti jedan moj dan u nedelji, toliko mogu, kaži šta treba, umem to i to.

Da smo napravili banku slobodnog vremena i znanja, pa te aktivno podržali, neki bunker bi pao. Ali, nismo. Iskreno, toliko si bila dobra i delovala snažno, da si nas ubediula da sve možeš sama, čak i da nisi sama.

Ali, ja i dalje mislim da Majka Hrabrost može da se reinkarnira. A šta joj treba? Pa, LJUDI!

Uzgred, to što ti je jezičina nekad bila ubitačna i totalno nediplomatska, je ok. To je građanska hrabrost i inicijativa i sloboda. Nisi pevala u diplomatskom horu za božić. Tukla si se u prljavoj borbi, bez zaštitne opreme. Ok je bilo i da grizeš i ujedaš i pljuješ.

ps. Drago mi je što si obelodanila podršku Verana Matića. Godinama se svađam s ljudima oko sebe jer mislim da je ok tip. Kad god mi je nešto trebalo izašao mi je u susret, čak i kad nisam tražila. Zadnji put kad sam našla one sirotane, decu ulice, kako spavaju u rupi preko puta Bitefa, na minus 15.

Da sam ja na tvom mestu, pričala bih opet s Veranom o pokretu Majka Hrabrost. MH ne mora da bude ista, ali treba da fura dalje.

imaš mahanje i zagrljaj









Krugolina Borup Krugolina Borup 14:30 12.12.2012

Re: Ti si moj heroj

ps. Drago mi je što si obelodanila podršku Verana Matića. Godinama se svađam s ljudima oko sebe jer mislim da je ok tip.


Veran je više nego ok. Veran brine o ljudima. Da se razumemo, kad se to desilo, ja mu nisam bila ni na kakvom platnom spisku, a on me zbrinuo kako mnogi ne zbrinjavaju ni one sa spiska zaposlenih.

Ne znam s kojim se to ljudima svađaš, ja loše stvari o Veranu nisam čula. Ali mogu da zamislim priče, pošto i mene prate aberi. Nedavno sam s nekom ekipom sedela u restoranu i slušala njihove priče "iz pouzdanih izvora" kako predsednik ovu, pa predsednik onu, pa je 'vako, pa je 'nako... A ja ih gledala i mislila se: "Jeste, jeste, kako da ne." U očima im vidiš, ono: "I tata bi sine." I ništa u te priče ne verujem, a dok sam je slušala, tačno sam videla neku drugu ekipu koja isto tako negde drugde sedi i priča kako sam ja narkomanka i imam dijagnozu, i dva meseca sam ležala u Lazi.

Tako, verovatno, i te priče što prate Verana. Čim digneš glavu iznad površine - zapatiš neke priče.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:49 12.12.2012

Re: усавршавање

marco_de.manccini
Некад је било "ако желиш да се неки проблем никада не реши формирај комисију за његово решавање".

То је еволуирало у "супер, хајде осмисли и напиши предлог пројекта".

Мора да се призна напредак, раније су твоји запослени морали да троше време и киселу воду, а сад то раде, за свој грош, тамо неки леваци, млади и зелени : )


Hm, koliko znam, ovo se desilo i sa onim likom koji je krenuo da talasa oko Tužne Morave (napravio je taj film). Poslednje što sam od njega čuo je bilo da su ga zvali iz ministarstva i rekli mu da napravi projekat, ili predlog projekta. Posle toga se više nije javljao na moje emailove, sem jednom, kad mi je rekao da je skoro gotov nastavak tog dokumentarca. Od tog obećanja prošlo god'nu dana...


marco_de.manccini marco_de.manccini 19:56 12.12.2012

Re: усавршавање

Па зар то није Дулић, најспособнији министар, очистио?

Није се ваљда ономад само сликао?
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:49 13.12.2012

Re: усавршавање

marco_de.manccini
Па зар то није Дулић, најспособнији министар, очистио?

Није се ваљда ономад само сликао?


Ne znam, ali činjenica je da sam od tada gnjavio "moje ljude na terenu", da slikaju situaciju po tim čukama na koje se veru, ili u njih zavlače, i redovno sam dobijao izveštaj da djubreta nisu videli. I to na mestima gde ga je uvek bilo (tamo gde se okupljaju vikendaši ili banče prvomajski urankaši). Ja to ne pripisujem ex ministru, nego lokalcima, koji su se tu i tamo doveli u red, i ukapirali da je bolje ne živeti u blizini neke divlje deponije, barem na mestima gde ima šanse da dodju neki turisti, ili gradska deca, i potroše koji dinar, na ulaznicu, ili suvenir.


snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:50 12.12.2012

...

ja ti posla onu pozitivnu kaskaturu, a ti ništa.
samo; izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo.

:)

ovomu što si započela fale ljudi.
na svim nivoima i po svim šavovima.
i razumevanje da ostvarivanjem svojih prava pomažeš i nekom drugom da ostvari svoja.

jeste šteta,
ali znaš koja (barem je to neka moja misao nakon iščitavanja ovog tvog odličnog pisanija) - šteta je što ne postoje ljudi iz struke koji bi želeli da nešto tu promene. to govori mnogo, ali ne zakucava situaciju.

u pravu su doktori - žene jesu tada u nekom specijalnom stanju, samo, ja bih izmenila glagol i uzrok. ne bulazne, niti je od hormona. biće da se radi o stravi stravinoj i podčinjenom položaju u koji te stave od kako te klistiraju pa ti ne daju da se opereš nakon toga. (!)


nači narkomanka, plaćenica i ludača.
znala sam.
cult cult 09:10 12.12.2012

Re: ...

šteta je što ne postoje ljudi iz struke koji bi želeli da nešto tu promene. to govori mnogo, ali ne zakucava situaciju.


Ljudi iz struke su samo šrafčići, delići jednog od državnih sistema.
Ljudi iz struke isto kao i korisnici njihovih usluga žele promene.
Jer ljudi iz struke su građani ove zemlje i dele istu sudbinu.
Ljudi iz struke, za razliku od korisnika, svaki dan, decenijama, veći deo svog dana provode u toj raspalosti.
Kao što se Krugolina zaletela glavom u zid, tako se i ljudi iz struke ponekad zaleću. Ali kad se okrvavljene glave sruše pored njega, čeka ih, recimo, otkaz. A Krugolina kad se sruši, ništa, nastavi da radi ono što je i pre zaletanja radila. Ili pređe na prosvetu.

Sticajem čudnih okolnosti znam da je Krugolinin blog bio čitan među ljudima iz struke. Međutim, kad se blog pretvorio u lov na veštice, kad je postao nečitljiv od buke i besa, kad su počele da se upoređuju stručne dijagnoze sa google pretragama, kad ste počeli da vadite recepte iz fioka da vidite da li vam zli odvratni lekari imaju okrugle, ćoškaste ili elipsaste pečeta jer, eto, imaju po tri da bi falsifikovali nešto, zaista se ne sećam šta, nisam mogao da pojmim taj stepen ludila, kad je sve postalo totalno iracionalno, ta ključna podrška je izgubljena. Kru blog je bio glavna veza s javnošću i šteta što nije bolje uređivan. Razlika između početaka Krugolininog pisanja i onog kad sam ja počeo da ovo čitam je neverovatna. Šteta što je to dozvoljeno. To je ključna greška.

Mogu da zamislim strah kad ti je majmun zalupao na vrata. Ima jedna izjava Miloša Vasića glede tog miljea o kojem on celog života piše: kad nešto saznate, u opasnosti ste ako to krijete, iskustvo ga naučilo da to treba reći odmah što većem broju ljudi. Trebalo je to reći ovde javno.

Hansel Hansel 10:17 12.12.2012

Re: ...

U vezi s "upoređivanjem stručnih dijagnoza sa google pretragama", navešću samo jedno svedočanstvo da žena dva puta u toku večeri odlazi u porodilište KBC "Zvezdara" s jakim bolovima, tri dana pred utvrđeni termin za porođaj. Prvi put, oko 19.00 je doktor vraća, sa obrazloženjem da porođaj nije počeo, da je to sigurno urinarna infekcija. Bolovi postaju mnogo jači, oko ponoći je isti doktor opet vraća, s preporukom da protiv bolova popije paracetamol. Pošto je u panici, ubeđena da se porađa (ispostavlja se zapravo da se teže "otvarala" ), odlazi u "Narodni front" gde se ubrzo i porodila.

Ovakve priče (naravno, s varijacijama) danas u Srbiji uopšte nisu retkost, ne samo u ginekologiji i akušerstvu, i poslednje što treba zamerati ljudima je "samoedukacija", kakva god da je. Primorani su (smo) na to. Sistem ne valja, pokvarili su ga neki koji u njemu rade, on je pokvario druge ljude koji u njemu rade, i s tom akceleracijom kvarenja on danas liči na bolnice iz "Alana Forda".

A ako je samo sistem kriv, onda je pitanje zašto pošteno medicinsko osoblje (koga ima), nije imalo integriteta da podrži akciju kada je krenula i kada nije toliko "bola oči"? Nego se zadržavala na "čitanju" dok to čitanje nije postalo previše neugodno. Nemam razumevanja za preveliki konformizam i oportunizam kada se radi o ovako vitalnim pitanjima.
alselone alselone 10:22 12.12.2012

Re: ...

U vezi s "upoređivanjem stručnih dijagnoza sa google pretragama", navešću samo jedno svedočanstvo da žena dva puta u toku večeri odlazi u porodilište KBC "Zvezdara" s jakim bolovima, tri dana pred utvrđeni termin za porođaj. Prvi put, oko 19.00 je doktor vraća, sa obrazloženjem da porođaj nije počeo, da je to sigurno urinarna infekcija. Bolovi postaju mnogo jači, oko ponoći je isti doktor opet vraća, s preporukom da protiv bolova popije paracetamol. Pošto je u panici, ubeđena da se porađa (ispostavlja se zapravo da se teže "otvarala" ), odlazi u "Narodni front" gde se ubrzo i porodila.


Slicno je bilo i sa nama. Klasicna taktika "cekanja love".
Verujem da su zbog te "taktike" i umrle one silne bebe u Betaniji u Novom Sadu.
libkonz libkonz 10:24 12.12.2012

Re: ...

Verujem da su zbog te "taktike" i umrle one silne bebe u Betaniji u Novom Sadu.

Hansel Hansel 10:29 12.12.2012

Re: ...

alselone

Ma, naveo sam najbenigniji primer -- iz vrlo bliske okoline znam za smrt bebe zbog višednevnog odugovlačenja (starija prvorotka, prošao termin za porođaj), prilikom drugog porođaja (isto prešla termin) je pripremali za carski rez, nije ništa jela, pila... i niko nije došao po nju, niti je obavestio da joj je operacija otkazana. (Naravno da je "taktika"!)

Onda je muž našao vezu, a lekar koji je bio "krajnja veza" je na njega prekorno vikao i pitao ga šta je čekao do sada, da im se i s drugim detetom desi isto kao i s prvim!? "Narodni front". (A u istoj bolnici sa odličnim iskustvom se porodila žena koju je "Zvezdara" dva puta vraćala.)
cult cult 10:31 12.12.2012

Re: ...

U vezi s "upoređivanjem stručnih dijagnoza sa google pretragama", navešću samo jedno svedočanstvo


O ovome sam pričao. Medicina je jedna od retkih struka u kojoj edukacija traje ceo radni vek. I šta je dvadeset-trideset godina nečijeg učenja, naspram tvog navođenja samo jednog primera. A još si ti jedan od najracionalnijih kengura bio. Neverovatno. No, dobro, zato se to i raspalo. Nije vredelo govoriti ni onda, ne vredi ni sada. Ali kad se već sećamo... : )


Sistem ne valja, pokvarili su ga neki koji u njemu rade, on je pokvario druge ljude koji u njemu rade, i s tom akceleracijom kvarenja on danas liči na bolnice iz "Alana Forda".


Sistem u celini je trom, spor. Sistem ne dobija dovoljno novca. A i to što dobija je pre toga obrstila sistemska korupcija. Ali najmanji problem srpskog zdravstvenog sistema je stručnost. No, šta vredi pričati kad ćeš mi ti ili..kako se zvaše ona udarna pesnica...a, da, maca 22 navesti još "samo jedan primer" da su lekari u Srbiji budale i neznalice (sem što su lopovi, falsifikatori i ubice).



zašto mnogo pošteno medicinsko osoblje (koga ima), nije imalo integriteta da podrži akciju kada je krenula i kada nije toliko "bola oči"?


Evo, da sam lekar, posle ove rečenice tvoje bih komentare preskakao.
cult cult 10:36 12.12.2012

Re: ...

Ma, naveo sam najbenigniji primer -- iz vrlo bliske okoline znam za smrt bebe zbog višednevnog odugovlačenja (starija prvorotka, prošao termin za porođaj), prilikom drugog porođaja (isto prešla termin) je pripremali za carski rez, nije ništa jela, pila... i niko nije došao po nju, niti je obavestio da joj je operacija otkazana. (Naravno da je "taktika"!)


Drugari, kolege blogeri, ljudi, shvatate li vi da ste ovim upravo javno optuzili ljude za serijska ubistva s predumisljajem? Iz niskih, najnizih pobuda?
Gde su privatne tužbe za ubistvo? Mislim, ako je javni tuzilac odustao jer se medjusobno štite, jel?
alselone alselone 10:41 12.12.2012

Re: ...

Drugari, kolege blogeri, ljudi, shvatate li vi da ste ovim upravo javno optuzili ljude za serijska ubistva s predumisljajem? Iz niskih, najnizih pobuda?



Svi slucajevi imaju prilicno isti sablon. Porodjaj se odlaze do kriticnog momenta, kada ili se donose pare ili doktor popusti pa uradi operaciju "dzabe". Nekad se pogresi pri odredjivanju koliko su mama i beba jake.

Nama se desila slicna stvar, krenulo je odlaganje i zajebavanje koje je trajalo skoro 24 sata, u medjuvremenu niko ne obilazi, prolaze kao "pored turskog groblja"...

Najgori su, ..... im ..... Gde ce im dusa. Radi se o bebama.
Hansel Hansel 10:54 12.12.2012

Re: ...

Evo, da sam lekar, posle ove rečenice tvoje bih komentare preskakao

Slobodno. (Btw, ja nisam bio "kengur", jer nisam poslao priču, jer nemam dece.)
Medicina je jedna od retkih struka u kojoj edukacija traje ceo radni vek. I šta je dvadeset-trideset godina nečijeg učenja, naspram tvog navođenja samo jednog primera

A koliko primera bi bilo dovoljno? Evo, naveo sam još jedan dupli primer u međuvremenu, mogu da ti pišem do sutra o drugima.

Niko normalan ne spori ovo o edukaciji i teškoćama ovog posla, naročito u Srbiji danas, ali niko pošten, i među lekarima, ne može da se ne upita zašto se previđaju bazične stvari. Dragi Cult, pre 11-12 godina je mladi lekar, koji je sa novosadskog med. fakulteta izašao sa prosekom 9,8 i koji je otišao u SAD na specijalizaciju urgentne medicine, javno (na TV) pričao kako je ubrzo po početku specijalizacije bio na klinici i da su dovezli pacijenta sa edemom pluća. I da on nije znao, s prosekom 9,8 na osnovnim studijama, šta treba da uradi. Da bi mu tamošnji student II godine medicine rekao: "Kako ne znaš -- Lasix i morfijum!" Od tog lekara sam prvi put čuo izraz "protokol lečenja", još tada je govorio da su nam prekopotrebni.

Ta edukacija koja toliko dugo traje nam je izgleda veoma neefikasna, a kad na to dodaš korupciju, dobiješ kombinaciju "snova". Pa, eno, delić toga sam dokumentovao, naši lekari ne mogu da se dogovore da li izostanak epiziotomije utiče ili ne utiče na "spad organa" i inkontinenciju u kasnijim godinama. I ako, nedavno pominjani dr Spaso Anđelić, kaže da nema dokaza, a to valjda ne kaže slučajno, u čemu je problem da tu inforamciju prihvate svi drugi ginekolozi.

Koačno, da zaključim da je količina sujete kod mnogih lekara nesrazmerna odgovornosti poslu koji rade, iako oni možda misle da je sasvim srazmerna i opravdana godinama njihove edukacije. Sujeta je mrena rasuđivanju svakog čoveka, pa i lekara. Njih je trebalo da interesuje da li je ono što se piše tačno, a ne da li to vređa profesiju ili njih lično. A ti, takođe vrlo racionalan, neobjašnjivo si iracionalan kada braniš pravo na sujetu koja negira realnost.
cult cult 10:54 12.12.2012

Re: ...

Radi se o bebama.


Znači, svakog dana po deset majki porodi tih par ljudi u toj bolnici.
Svakog dana ta dva tri doktora dolaze sa istim predumišljajem za najteži zamisliv zločin.
I rade tamo još uvek? Niko nije podneo protiv njih tužbu za pokušaj ubistva, ubistvo s predumišljajem? Ni za uzimanje mita čak? Ništa? Niko ih nije fizički napao zbog ubistva deteta rastrojen i sludjen jer država neće da ih procesuira i pravda nije zadovoljena?

Ja imam dvoje dece. Njihova majka, moja supruga, porodila se oba puta carskim rezom u KC. Nijednu žalbu od nje nisam čuo na tretman u bolnici. Doduše, ona je spartanski tip ličnosti, ali opet...Ni doktor za prvo dete, ni doktorka za drugo dete nisu ni s čim odugovlačili, niti su mi u sekundi barem zaličili na osobe koje očekuju neki novac. Bilo me je sramota što sam onom prvom na kraju odneo viski...k'o besrpizoran. Tako me i pogledao.

Imam pet najblizih prijatelja. Iz detinjstva takoreći. Svaki od njih ima dvoje dece, sem jednog koji ima jedno. To je devetoro dece, devet porodjaja. U Gak-u ili Frontu. Nijedan od njih nije se žalio na bilo šta, a nekmoli da su mu pokušali ubiti ženu i dete očekujući novac. Ali eto, valjda smo mi imali sreće. Ne mogu to čudo drugačije da objasnim.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:55 12.12.2012

vatanje za Gugl

U vezi s "upoređivanjem stručnih dijagnoza sa google pretragama", navešću samo jedno svedočanstvo

O ovome sam pričao. Medicina je jedna od retkih struka u kojoj edukacija traje ceo radni vek.


Ali kad ti reči medicinskog radnika deluju nestvarno sumnjivo, onda moraš da se vataš i za Gugl.

I da ne rušim tradiciju, sa'cu i ja jedan primer, frišak.

Moja prijateljica Mina je imala tu nesrecu da joj je plod željene trudnoće umro u šesoj nedelji trudnoće.

Ja ne moram da budem lekar, već je dovoljno da imam opšte obrazovanje i nekakvo lično iskustvo u vezi trudnoće, inkluziv pročitane knjige, što valjda radi svaka savesna žena - pa da znam da je DEVET NEDELJA čekanja nakon konstatacije o smrti ploda RIZIČNO i da može da vuče niz ozbiljnih zdravstvenih problema, čak i smrt od sepse.

Ali, Mini je kiretaža mrtvog ploda zakazana posle 9 nedelja, tj zakazivana i zakazivana i zakazivana i na jedvite jade i tada!?!?

Ja ne moram da budem lekar, pa da znam da se posle kiretaže daju preparati protiv krvarenja, za stezanje materice i vraćanje u prvobitni položaj.

Preparati joj nisu dati!?!?

Ja ne moram da budem lekar, pa da znam da se posle intervencije daju i antibiotici.

I naravno da sam zvala telefonom uglednu BG kliniku dok sam je gledala kako se previja u bolovima i s nevericom čitala otpusnu listu u kojoj samo piše da se kroz 7 dana javi ginekologu u Domu zdravlja.

Samo sam htela da pitam, ponizno i ljubazno, jel ipak treba nešto protiv krvarenja i ti faking antibiotici.

I telefon je zvonio mnooogo dugo, dok mi se neka ženska nadrkana persona nije javila i tako me je oduvala i tako mi je bahato očitala bukvicu da "sve piše", a piše djoku sve, ne piše NIŠTA, i šta ja sad tu pričam gluposti kad NISAM LEKAR sa sve zalupljivanjem slušalice.

A bila sam fina i dobronamerna, samo sam htela da predupredim štetu, odem kupim šta treba, dam Mini...

Ali, nisam uspela.

Rezultat: gadne upale je lečila mesecima, uz vrtenje glavom ginekologa u Domu zdravlja i coktanje, šta je sve trebalo a nije.

Šta sam htela da kažem? Kad ti doktor ne pruži ono što mu profesija i etika nalaže, dobar je i Gugl. Bolje išta nego ništa.


cult cult 10:57 12.12.2012

Re: ...

A ti, takođe vrlo racionalan, neobjašnjivo si iracionalan kada braniš pravo na sujetu koja negira realnost.

mmda.
Atomski mrav Atomski mrav 10:58 12.12.2012

Re: ...

Ali eto, valjda smo mi imali sreće. Ne mogu to čudo drugačije da objasnim.

Sit gladnome ne veruje.
maksa83 maksa83 11:01 12.12.2012

Re: ...

nekmoli da su mu pokušali ubiti ženu i dete očekujući novac.

Evo meni jesu. Onda sam im upao na jutarnji kolegijum, prekinuo kafu i prigodne šale, "pričao" 3 min. (brifovan od strane majke i dalje tetke (obe lekari) koje su mi objasnile koje su sve proceduralne i stručne propuste napravili) dok su blenuli u mene i po završetku izlaganja rekao da ću sad da popišem njihova imena. Od tog trenutka se sve, vrlo, vrlo drastično promenilo.
Unfuckable Unfuckable 11:01 12.12.2012

Re: ...

"Kako ne znaš -- Lasix i morfijum!"

neko nek kaže tom studentu da odmah batali taj morfijum i da malo bolje sluša profesore
alselone alselone 11:01 12.12.2012

Re: ...

Znači, svakog dana po deset majki porodi tih par ljudi u toj bolnici.
Svakog dana ta dva tri doktora dolaze sa istim predumišljajem za najteži zamisliv zločin.
I rade tamo još uvek? Niko nije podneo protiv njih tužbu za pokušaj ubistva, ubistvo s predumišljajem? Ni za uzimanje mita čak? Ništa? Niko ih nije fizički napao zbog ubistva deteta rastrojen i sludjen jer država neće da ih procesuira i pravda nije zadovoljena?



Mi nismo podneli tuzbu ni kada su za operaciju raka trazili 500 pa 1000 evra. To je sekta i mafija, ako krenes da obracunavas donkihotovki sa njima plasis se kako ces ti ili tvoji da se provetede u bolnici sledeci put. Mozes samo da se svadjas i vices, to je sve.

Da, kradu, klepaju i otimaju na svakom koraku. Cekaju mito i zanemaruju kad god stignu. Nece da rade i cute, stede informacije i plase ili uljukljuju pacijente i rodbinu.
Hansel Hansel 11:02 12.12.2012

Re: ...

cult

Osim toga, navodiš svoje dobre primere - super, drago mi je zbog tebe i tvojih - istovremeno ne veruješ ovolikom broju ljudi. Misliš da mrze lekare? Imaju komplekse? Patološki su lažovi?

Ako prihvatiš da ta svedočanstava mogu biti istinita (a jesu), onda možda možemo da razgovaramo o tvojim pretpostavakam zašto je to tako. A ja mogu da ti pričam zašto većina ljudi od tužbi odustaje.
alselone alselone 11:04 12.12.2012

Re: ...

Onda sam im upao na jutarnji kolegijum, prekinuo kafu i prigodne šale, "pričao" 3 min. dok su blenuli u mene i po završetku izlaganja rekao da ću sad da popišem njihova imena. Od tog trenutka se sve, vrlo, vrlo drastično promenilo.


Bebca i mamu su drzali 10 dana u porodilistu sa tim da su svaki dan govorili da ce sutra da izadju. Dok nisam "dosao" do nacelnika i pozvao ga nismo nista saznali. S' tim da je bilo ovako - razgovaram sa nacelnikom, on mi kaze da ce pozvati doktoricu. Ja izlazim iz kancelarije, zapalim cigar napolju, zovem suprugu, odbija mi poziv. Kasnije se ispostavlja da je doktorica doletela posle poziva naclenika brze nego sto sam ja izasao na ulicu i pripalio.
Hansel Hansel 11:07 12.12.2012

Re: ...

Unfuckable
"Kako ne znaš -- Lasix i morfijum!"

neko nek kaže tom studentu da odmah batali taj morfijum i da malo bolje sluša profesore

Pa, to je trebalo reći i ovome koji je to pričao i koji je s tim znanjem došao iz SAD... i ovde osnivao urgentnu jedinicu na jednoj klinici... stvarno ne znam...
cult cult 11:23 12.12.2012

Re: ...

Mmda, vreme je kru da se reaktiviraš, def.

Dobro. Znači, ona ekipa iz prvih klupa u školi, koja je u šestoj godini skapirala da je život ozbiljna stvar, pa detinjstva ni mladosti nije imala zabodenih noseva u knjige, štreberi parekselans, vukovci sa republličkim nagradama, miljenici učiteljica, razrednih starešina i roditelja loših djaka kojima je prstom pokazivano da se na njih treba ugledati. Oni su, postavši lekari, postali serijske masovne ubice, besprizorne lopine, ljudski otpad i smrad koji nam u svojoj zelji i otrovnoj pohlepi za novcem ubija bliznje. I samo ih vaše viteško uletanje na vizite, lekarske sobe, natera da padajući pred vašom inteligencijom, pameću, dobrotom i viteštvom, odu da odrade svoj posao za koji su ionako preplaćeni? A uz to ništa ne uče, a i fax su prošli na puškice, tako da jedan prosečan novinar sa prosečnim poznavanjem google pretrage postavlja dijagnoze bolje od njih?
WOW.
Mislim da smo najebali.
Hansel Hansel 11:26 12.12.2012

Re: ...

Mislim da smo najebali.

Tek sada to misliš?

Hansel the Ispodprosečan
alselone alselone 11:27 12.12.2012

Re: ...

Oni su, postavši lekari, postali serijske masovne ubice, besprizorne lopine, ljudski otpad i smrad koji nam u svojoj zelji i otrovnoj pohlepi za novcem ubija bliznje. I samo ih vaše viteško uletanje na vizite, lekarske sobe, natera da padajući pred vašom inteligencijom, pameću, dobrotom i viteštvom, odu da odrade svoj posao za koji su ionako preplaćeni? A uz to ništa ne uče, a i fax su prošli na puškice, tako da jedan prosečan novinar sa prosečnim poznavanjem google pretrage postavlja dijagnoze bolje od njih?
WOW.
Mislim da smo najebali.


Niko nije rekao da ne znaju materiju nego da je znaju samo kad se plati. I ne znam sto si toliko ljut, pricamo ti licna iskustva.
Hansel Hansel 11:35 12.12.2012

Re: ...

Niko nije rekao da ne znaju materiju nego da je znaju samo kad se plati. I ne znam sto si toliko ljut, pricamo ti licna iskustva.

Kako ti nije jasno -- zato što volimo da lažemo, zato što mrzimo lekare, zato što smo mediokriteti, zato što ne zaslužujemo ni da ih, tako bezgrešne, imamo...
Biljana 77 Biljana 77 11:40 12.12.2012

Re: ...

Oni su, postavši lekari, postali serijske masovne ubice, besprizorne lopine, ljudski otpad i smrad koji nam u svojoj zelji i otrovnoj pohlepi za novcem ubija bliznje


Dakle, još jednom, za tvrđe na ušima. Količina ološa i lenčuga sasvim je sigurno raspoređena u svim profesijama proporcionalno broju ološa i lenčuga u ukupnoj ljudskoj populaciji. Posledice njhiovog delovanja u zdravstvu (i obrazovanju, kad smo već tu) su katastrofalnije nego u bilo kojoj drugoj profesiji, simple as that. Programer može da bude nemoralan, službenik na šalteru lenj, vozač autobusa nevaspitan. Medicinski radnike ne može. Ne sme. Jer su posledice nemerljivo veće. Zato mora da postoji sistem koji će takve da omnemogući, a ne da ih favorizuje. Ovaj sistem nije takav. Pošteni i radni rade svoj posao i ćute. I niko ih ne primećuje. I ne hvali. I ne nagrađuje. Jer ove druge niko ne kažnjava.
reanimator reanimator 11:41 12.12.2012

Re: ...

A uz to ništa ne uče, a i fax su prošli na puškice

Ne mora to ništa da znači..eno, Stanojević imao prosek na faksu 8,8, što za medicinu nije ni malo impozantno, pa postao kralj papanikolau prvi.
alselone alselone 11:42 12.12.2012

Re: ...

Kako ti nije jasno -- zato što volimo da lažemo, zato što mrzimo lekare, zato što smo mediokriteti, zato što ne zaslužujemo ni da ih, tako bezgrešne, imamo...


Otprilike tako.

Primer kako se ne bira je onaj u kom doktor za operaciju detata ometenog u razvoju od oca koji radi za 200 evra trazi 500 evra mita. Pa davanje citostatika (!!!) ili u vecim kolicinama od potrebnih a u ekstremnim slucajevima i zdravim osobama.

Kakva je samo razlika u usluzi od strane istog doktora u drzavnoj bolnici i njegovoj privatnoj ordinaciji.

cult cult 11:50 12.12.2012

Re: ...

Količina ološa i lenčuga sasvim je sigurno raspoređena u svim profesijama proporcionalno broju ološa i lenčuga u ukupnoj ljudskoj populaciji.


Ne čini li ti se da u komentarima na Kru blogovima gausova kriva dobija čudne malformacije?

Meni da.

Ali ja sam čudan.
Hansel Hansel 11:53 12.12.2012

Re: ...

Ne čini li ti se da u komentarima na Kru blogovima gausova kriva dobija čudne malformacije?

Verovatno oni koji su zadovoljni manje koriste internet.
Ali ja sam čudan.

Ne sekiraj se, ti si samo čudan... a mi smo budale i "hejteri".
antioksidant antioksidant 12:03 12.12.2012

Re: ...

reanimator
A uz to ništa ne uče, a i fax su prošli na puškice

Ne mora to ništa da znači..eno, Stanojević imao prosek na faksu 8,8, što za medicinu nije ni malo impozantno, pa postao kralj papanikolau prvi.

да, али станојевић је учио и полагао на старогрчком
Biljana 77 Biljana 77 12:08 12.12.2012

Re: ...

Ne čini li ti se da u komentarima na Kru blogovima gausova kriva dobija čudne malformacije?


Verovatno oni koji su zadovoljni manje koriste internet.


Ako se inicijalni post bavi kritikom nečega logično je da će i komentari ići u tom pravcu. Malko je besmisleno da neko napiše komentar - Bila sam da se porodim, sve je prošlo kako treba, svi su bili ljubazni i profesionalni. Jer zar nije to jedino logično i očekivano?

Uzgred, mrzi me da kopam, po blogovima i komentarima, ja sam prepričala izuzetno pozitivno iskustvo svoje najbolje prijateljice. Sigurna sam da se Krugolina toga seća jer se radilo baš o njenoj Zvezdari.

Unfuckable Unfuckable 12:11 12.12.2012

Re: ...

kako se zvaše ona udarna pesnica...a, da, maca 22

wow, gde je se seti ta je (poprilično neometano) smarala za medalju
...što bi Krlo rekao "dođe mi da dignem ruku na sebe" kad se toga setim
Hansel Hansel 12:12 12.12.2012

Re: ...

Jer zar nije to jedino logično i očekivano?

Naravno da je logično, a ja da naglasim da sam bio ironičan, pošto, eto, mi nezadovoljni nešto nabadamo po Google-u, bili na nekom računarskom kursu pa se hvališemo vascelim internetom kako smo nešto naučili i kako smo zahvaljujući tome bolji dijagnostičari i od lekara specijalista. Pa se čak i bedne trudnice kad dobiju bolove tri dana pred porođaj drznu da misle da je to verovatno zbog porođaja!
Atomski mrav Atomski mrav 12:14 12.12.2012

Re: ...

Ne čini li ti se da u komentarima na Kru blogovima gausova kriva dobija čudne malformacije?


Ne čini li ti se da je to zbog teme tih blogova?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 12:21 12.12.2012

Re: ...

Hansel
Ne čini li ti se da u komentarima na Kru blogovima gausova kriva dobija čudne malformacije?

Verovatno oni koji su zadovoljni manje koriste internet.


A koliko ljudi koji ne koriste interntet nisu zadovoljni?

U 23 godini prvorotka, zdrava, super trudnoca, dve nedelje prebacujem termin, molim da me prime, u te dve nedelje dete se okrece i zauzima karlicni polozaj, puca vodenjak, zelene boje, a poradjaju me normalno. Molim carski rez, vristim i placem, a oni me vezuju za sto, jer se mnogo mrdam.
Da nije bilo babice koja je pocela sa jacim dozama indukcije i kojoj je bilo zao sta dozivljavam, da bas zao, jer je veza nacelncie porodolista imala zakazan carski i anesteziolog je bio zauzet Dusan ne bi preziveo.

Jos danas odjekuju reci ljutite, pazi ljutite doktorke, pedijatra, sta si cekala do sada sa porodjajem zavisi od ove noci da li ce ti dete preziveti. Picka im materina da im picka materina i posle 24 godine!

Bas sam tad nasla da se poradjam kad im je sala zauzeta za vezicu i carski iz hira, jos su me gledali kao ludu jer sam odbijala da me zovu ; ONAJ KARLICNI, vec sam im rekla da me zovu po imenu!

DiImama, koja se i registrovala ovde zbog Krugoline i MH! Znak uzvika namerno!

Kru



reanimator reanimator 12:24 12.12.2012

Re: ...

да, али станојевић је учио и полагао на старогрчком

Čovek praktičar. Džabe im svima sve pročitane knjige kad ovaj sa spekulumom radi ko Džeki Čen sa nunčakama!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:24 12.12.2012

Re: ...

Što mi ovde fali Scabies.
Hansel Hansel 12:30 12.12.2012

Re: ...

dusanovaiivanovamama
A koliko ljudi koji ne koriste internter nisu zadovoljni?

E, samo da i ovde naglasim da sam pokušao da budem ironičan tom rečenicom.

Mene užasava što si ti n-ta od koje čujem takvo iskustvo, a pritom sam nekoliko sličnih iskustava čuo od žena iz okruženja, a takvih je bar 50%, tog "slučajnog uzorka" iz prve ruke.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 12:37 12.12.2012

Re: ...

Hansel
A koliko ljudi koji ne koriste internter nisu zadovoljni?

E, samo da i ovde naglasim da sam pokušao da budem ironičan tom rečenicom.

Mene užasava što si ti n-ta od koje čujem takvo iskustvo, a pritom sam nekoliko sličnih iskustava čuo od žena iz okruženja i da je to bar 50% tog "slučajnog uzorka" iz prve ruke.


Kapiram ja tebe, Hansel, meni su potpuno shebali taj dan a trebao je da bude najsrecniji dan na svetu.
alselone alselone 12:40 12.12.2012

Re: ...

Evo primer od danas, kolega iz kanc. Otisao kod svoje doktorice. Dobio uput za snimanje. Otisao (to je bilo pre mesec dana). Rekli mu da nema mesta i zakazali mu za danas. Danas otisao ponovo. Ponovo mu rekli da nema mesta. Zakazali za februar.

Da li stvarno nema mesta ili treba da se plati? Da pogadjamo tri puta?

Sto zakazuju koji k.. djavo, ako znaju da nema mesta. Cisto da ti pokazu da ce te cimati do smrti ako ne odes privatno ili ne platis.
cult cult 13:24 12.12.2012

Re: ...

Da li stvarno nema mesta ili treba da se plati? Da pogadjamo tri puta?


Pre nekoliko dana trebalo je da u apoteci kupim neki lek pri povratku iz teretane. Kaže mi supruga može samo taj, ako ti ponude u apoteci zamenu, ne uzimaj, samo taj, od tog prozvođača, od toliko miligrama. Ok.

Ulazim u apoteku, tišina, čuje se neka lagana muzika, otresam sneg s patika na vratima, pojavljuje se iza pulta starija gđa, plave oči, plava kosa, vezana u punđu, prečanski akcenat.

Dobar dan - dobar dan.
- Imate li taj i taj lek?
- Ne. Nisam ni čula za taj, šta vam je to? Aha. Evo, imamo ovaj, taj vam je isto za to, a i jeftiniji je.
- A, ne, ne, rečeno mi je nikako zamena, već baš taj koji nemate. Ništa onda...
- Stanite, ko vam je to rekao? Doktorka? Ma, znate šta (vadi neku knjigu prepunu generičkih i fabričkih naziva lekova i proizvodjaća), evo ga, evo, znala sam. Taj što tražite vam je 100 dinara skuplji. Zato vas je i poslala po taj!
- Mislite da me doktorka namerno poslala po skuplji lek? Pa kakve koristi ima ona od toga? Njoj ni iz džepa ni u džep.
- Ijaoooo, pa gde Vi živite! To samo idu ovi trgovci iz farmaceutskih firmi kod njih, ulaze u ordinacije, potplaćuju, nogom vrata otvaraju, pa znate li vi koliko para je ona dobila da bi vas po taj lek slala? Ne znate vi šta se radi u našem zdravstvu, moj gospodine, ja s njima imam posla već dvadeset godina! Kakvih tu lopova i ološa ima, pa to je strašno! Gde vam radi ta doktorka?
- Nije važno, to mi je žena. Lek je za nju.
vesna.gm vesna.gm 13:27 12.12.2012

Re: ...

cult
Kakvih tu lopova i ološa ima, pa to je strašno! Gde vam radi ta doktorka?
- Nije važno, to mi je žena. Lek je za nju. Hvala i prijatno.


Pa jasno: doktorka nagovorila tvoju zenu da je samo taj lek dobar?

cult cult 13:28 12.12.2012

Re: ...

vesna.gm
cult
Kakvih tu lopova i ološa ima, pa to je strašno! Gde vam radi ta doktorka?
- Nije važno, to mi je žena. Lek je za nju. Hvala i prijatno.


Pa jasno: doktorka nagovorila tvoju zenu da je samo taj lek dobar?





mmmda... Jasno.
tetris tetris 13:28 12.12.2012

Re: ...

Cisto da ti pokazu da ce te cimati do smrti ako ne odes privatno ili ne platis.


nazalost tacno. ako nemas da platis da dijagnostiku i preglede, vrlo je verovatno da se ne pocne sa lecenjem na vreme. ali to nije problem od juce. dusanovaiivanovamama je opisala dogadjaj od pre 24 godine (1988) dok je, kao sto neki kazu, jos uvek "bog" hodao po zemlji.
angie01 angie01 13:31 12.12.2012

Re: ...

Ijaoooo, pa gde Vi živite!


uravo nisam podigla jedan takav, koji sam dobila na recept, ali je participacija oko 1300 dinDZi,...a kada sam procitala sta su sve moguce posledice, samo sam bacila recept!
cult cult 13:33 12.12.2012

Re: ...

kada sam procitala sta su sve moguce posledice, samo sam bacila recept!


ko zna, mozda je ista doktorka u pitanju.
tc tc tc
šta se radi
alselone alselone 13:34 12.12.2012

Re: ...

Da, ne postoji sprega farmaceutskih kuca i doktora.

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/196261/Trovali-decu-citostaticima-zbog-provizije
hapšeni Nenad Borojević, direktor Instituta za onkologiju i radiologiju, njegov zamenik Zoran Tomašević, Zoran Bekić, načelnik pedijatrije u tom institutu i Ivana Popović, načelnica apoteke, osim za primanje mita od skoro milion evra od tri farmaceutske kompanije, sumnjiče se i da su pacijentima obolelim od raka davali duple ili trostruke doze cistostatika, saznaje „Blic” od izvora bliskog istrazi.

http://www.vesti-online.com/Vesti/Hronika/68111/Obolelima-od-kancera-Avastin-prepisivali-bez-potrebe
Protein „avastin“ farmaceutske kuće ''Roš“, koji oboleli od raka uzimaju uz citostatike, lekar I. P. prepisivao i pacijentima kojima takvi lekovi nisu indikovani, odnosno nisu im bili potrebni niti su im mogli pomoći, saznaje ''Alo!“ iz transkripta prisluškivanih razgovora.
cult cult 13:36 12.12.2012

Re: ...

Da, ne postoji sprega farmacije i doktora.


ma da.
znaš šta je najveća ironija?
Nisam podigao pare tog dana, pa sam upravo od doktorke uzeo 1000 dinara iz novčanika da joj kupim taj lek.
alselone alselone 13:41 12.12.2012

Re: ...

znaš šta je najveća ironija?


To sto je tebi zena doktorica pa branis sve lekare?
angie01 angie01 13:42 12.12.2012

Re: ...

ko zna, mozda je ista doktorka u pitanju.


ma oni s diplomama dobiju i uputsvo za upotrebu!
cult cult 13:43 12.12.2012

Re: ...

ma oni s diplomama dobiju i uputsvo za upotrebu!


i ja mislim.
antioksidant antioksidant 13:43 12.12.2012

Re: ...

daj neki snimak iz teretane
pominjao si neke specijalne trenerke za vezbacice
cult cult 13:49 12.12.2012

Re: ...

daj neki snimak iz teretane
pominjao si neke specijalne trenerke za vezbacice

a ne, one su sve smerne i poštene, ne smem.
Nisu ko ove doktorke što lazu, kradu i ubijaju.
antioksidant antioksidant 13:51 12.12.2012

Re: ...

cult

Nisu ko ove doktorke što lazu, kradu i ubijaju.

mene je jedna doktorka bila ukrala
ali to je prica iz nekog bivseg zivota
i nije bas doktorka, isla je u srednju medicinsku
bas je davno bilo
cult cult 13:54 12.12.2012

Re: ...

antioksidant
cult

Nisu ko ove doktorke što lazu, kradu i ubijaju.

mene je jedna doktorka bila ukrala
ali to je prica iz nekog bivseg zivota
i nije bas doktorka, isla je u srednju medicinsku
bas je davno bilo


e, jbg.
Ali te iz srednje medicinske su u dilu sa ovima sa faxa sto imaju uputstvo za upotrebu. Pa, dele lovu.
Al ne bira pamet, nego srce...
šta ćeš, zajeb.
Hansel Hansel 13:59 12.12.2012

Re: ...

A na osnovu čega lekari znaju da različiti lekovi koji imaju istu količinu iste aktivne supstance ne deluju jednako? I ako ne deluju, ko dozvoljava da se puste u promet loši lekovi?
angie01 angie01 14:03 12.12.2012

Re: ...

alselone
znaš šta je najveća ironija?To sto je tebi zena doktorica pa branis sve lekare?


ma ne, otpao mu djilas, pa mora negde da vezba kontru!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:08 12.12.2012

Re: ...

isla je u srednju medicinsku


kapiram da svi imaju tu priču.

čak smo
,par ortaka i ja,
pešačili pola grada,
samo za jedan brzoplet fudbal na sajmu ,u vreme dok su one na velikom odmoru:)
Hansel Hansel 14:09 12.12.2012

Re: ...

cult
Ja imam dvoje dece. Njihova majka, moja supruga, porodila se oba puta carskim rezom u KC. Nijednu žalbu od nje nisam čuo na tretman u bolnici. Doduše, ona je spartanski tip ličnosti, ali opet...Ni doktor za prvo dete, ni doktorka za drugo dete nisu ni s čim odugovlačili, niti su mi u sekundi barem zaličili na osobe koje očekuju neki novac.
...
Ali eto, valjda smo mi imali sreće. Ne mogu to čudo drugačije da objasnim.

cult
Nisam podigao pare tog dana, pa sam upravo od doktorke uzeo 1000 dinara iz novčanika da joj kupim taj lek.

Čudo ovaj internet, pa kad mi priučeni nestručno i zlonamerno ukrstimo podatke... samo mi možemo da pomislimo da lekari u bolnicama imaju drugačiji tretman od običnih smrtnika.

Ali, znaš, ja sam zapamtio da si nekad davno napisao da u kući imaš lekara i da znaš s kolikim stresom se oni suočavaju itd. I ja sam ti to verovao i i danas ti verujem. I kad si napisao ono o porpđaju bez porblema nisam to hteo da potežem, na kraju jer i nisam bio siguran da sam dobro bio zaključio da ti je supruga lekar. I mogao bih i da poverujem da je slučajno, ako anonimna, imala OK tretman. Ali bi mi teško bilo da poverujem da je bila anonimna. Izvini(te) ako grešim u tom nepoverenju. Nije revanšističkog tipa.
cult cult 14:12 12.12.2012

Re: ...

Nije revanšističkog tipa.


Naravno da nije. Gde bi ti to kad su ove teme u pitanju.
U vreme rodjenja prvog deteta nije bila zaposlena.
Tako da ta priča pada u vodu in real life.
Ali to ovde nije bitno.
Hansel Hansel 14:20 12.12.2012

Re: ...

Naravno da nije. Gde bi ti to kad su ove teme u pitanju.

Neverovatno koliko si ličan!

OK, prvi put pada u vodu (mada, i ako nije zaposlena, koleginica je, al' dobro). Ali ti ja rekoh da ne mislim da su loša iskustva pravilo. Naveo sam ti jedno dobro i dva loša iskustva u "Frontu". Ako ti nije jasna moja (i ne smao moja) pozicija posle svega do sada napisanog, ili ako ne želiš da ti bude jasna, možda više i ne treba da gubimo vreme...
zilikaka zilikaka 14:35 12.12.2012

Re: ...

Ja moram opet da rezimiram u tezama:

- Prvo propustiš mladost da bi posto doktor.
- Onda, zbog propuštene mladosti (i neiskustva) nađeš na sumLjivog bračnog partnera
- Na kraju te takav partner verbalno brani pred narodom, ali se pri tome uredno grebe za lovu.

P.S. Smem da stavim banku da (joj) kusur nisi vratio
apach92 apach92 14:41 12.12.2012

Re: ...

zilikaka
Ja moram opet da rezimiram u tezama:

- Prvo propustiš mladost da bi posto doktor.
- Onda, zbog propuštene mladosti (i neiskustva) nađeš na sumLjivog bračnog partnera
- Na kraju te takav partner verbalno brani pred narodom, ali se pri tome uredno grebe za lovu.

P.S. Smem da stavim banku da (joj) kusur nisi vratio


cult cult 14:42 12.12.2012

Re: ...

možda više i ne treba da gubimo vreme...


upravo.

Vidiš, taj laki komad o slučaju u apoteci u komentaru imao je za cilj da pokaze kako u ovoj zemlji iz čista mira neko ko te ne poznaje, ko te prvi put u zivotu vidi, može bez pardona, bez da trepne, da te optuži da si pokvarena korumpirana lopina. A pojma nema o tebi. Pojma o pojmu.

Iza tog lahkog komada imaš dva komentatora koji nisu odmah skapirali priču, pa su nastavili da redjaju svoje slučajeve kad su susreli sa mozda istim tom "korumpiranom lopinom". A jedan je kao prilog poslao i link ka aferi iz te lopovske oblasti.

Pa imamo tebe koji si iz priče izvukao zaključak da su znači verovatno ostali lekovi loši i ko je odgovoran što ih je pustio u promet. Fenomenalno. I još jedan u kom ne veruješ da je moguć takav porodjaj a da se ne koriste poznanstva i veze.

Kakav pokazatelj stanja svesti nacije. I to njenog pametnijeg dela.

p.s.

a ovo:

uravo nisam podigla jedan takav, koji sam dobila na recept, ali je participacija oko 1300 dinDZi,...a kada sam procitala sta su sve moguce posledice, samo sam bacila recept!


je fenomenalno.
Srbija!
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:42 12.12.2012

Re: ...

Onda sam im upao na jutarnji kolegijum, prekinuo kafu i prigodne šale, "pričao" 3 min. (brifovan od strane majke i dalje tetke (obe lekari) koje su mi objasnile koje su sve proceduralne i stručne propuste napravili) dok su blenuli u mene i po završetku izlaganja rekao da ću sad da popišem njihova imena. Od tog trenutka se sve, vrlo, vrlo drastično promenilo.


Blago ženi koja te ima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:46 12.12.2012

Re: ...

Što mi ovde fali Scabies.


Fali.
alselone alselone 14:50 12.12.2012

Re: ...

A jedan je kao prilog poslao i link ka aferi iz te lopovske oblasti.


Jeste, taj jedan je imao toliko losih iskustava sa doktorima da mu puca prsluk da se pazi generalizacija.
vesna.gm vesna.gm 14:59 12.12.2012

Re: ...

cult
I još jedan u kom ne veruješ da je moguć takav porodjaj a da se ne koriste poznanstva i veze.



Ja nemam poznanstva mi veze pa sam imala pozitivna iskustva iz porodilista u GM. Ali i jedno negativno iskustvo, sa drugim doktorom iz iste ustanove, jer moj dr nije bio tu.

Problem su pojedninacni slucajevi, koji su zarazili celu profesiju. Nije cela profesija losa, samo korov.


Ali ne bih o tome da li su prema kolegama isti kao prema ostalima...
cult cult 15:01 12.12.2012

Re: ...

da mu puca prsluk da se pazi generalizacija.


Time napravih krug i stigoh do prvog komentara na temu: ovo je jedan od glavnih razloga zašto ova priča nije uspela. Svi su lopovi, svi su serijske ubice, i sve ono što smo mogli u nastavcima da čitamo na ovom mestu, ko je imao stomak za to tojest. A ako nisu baš svi, onda je najveći deo. Čast izuzecima, a izuzeci su samo one koje mi lično znamo i koji o svojim kolegama misle isto kao i vi.

Naravno, glavni razlog za propast priče je Krugolinin opravdan strah zbog onog incidenta koji je opisala.
Ali i bez toga...isto bi se završilo.
Većina ljudi samo prestane da čita.
milenanenad milenanenad 15:02 12.12.2012

Re: ...

Majka devojke koja sa mnom radi je lekar opste prakse u prigradskom naselju, igrom slucaja bila lekar mog oca, sve dok nije izabrao novog, a dugo je odbijao da promeni jer ga bilo sramota, posto mora da se navede razlog zbog kog menjas lekara, a malo je mesto, svi se znaju. E, doticna devojka je u Tehnomaniji, uz pomoc vaucera koji je njena mama dobila iz Hemofarma, podigla vrlo lep fotoaparat.
Ima jos primera, ali ovaj me je posebno zaboleo, jer je moj otac uvek dobijao iskljucivo Hemofarmove lekove.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:05 12.12.2012

Re: ...

Time napravih krug i stigoh do prvog komentara na temu: ovo je jedan od glavnih razloga zašto ova priča nije uspela. Svi su lopovi, svi su serijske ubice, i sve ono što smo mogli u nastavcima da čitamo na ovom mestu, ko je imao stomak za to tojest. A ako nisu baš svi, onda je najveći deo. Čast izuzecima, a izuzeci su samo one koje mi lično znamo i koje o svojim kolegama misle isto kao i vi.


Ako pričamo neodređeno o lekarima - generalizujemo. Ako pričamo poimence o lekarima - lov na veštice.

Ja stvarno ne znam kako bi sad mi mogli da izrazimo fakat mnoooogo veliko nezadovoljstvo, koje nije izmaštano nego se nadograđuje svaki put kad uđeš u bilo kakvu zdravstvenu ustanovu, a da ne iziritiramo lekare? Ajde, daj primer, molim te. Evo, neko je imao užasno iskustvo s nekim lekarom. Na koji način je ispravno izraziti to nezadovoljstvo?
stasava stasava 15:06 12.12.2012

Re: ...

"Ali, znaš, ja sam zapamtio da si nekad davno napisao da u kući imaš lekara i da znaš s kolikim stresom se oni suočavaju."
Hansel, bravo za memoriju!
maksa83 maksa83 15:07 12.12.2012

Re: ...

Oni su, postavši lekari, postali serijske masovne ubice, besprizorne lopine, ljudski otpad i smrad koji nam u svojoj zelji i otrovnoj pohlepi za novcem ubija bliznje. I samo ih vaše viteško uletanje na vizite, lekarske sobe, natera da padajući pred vašom inteligencijom, pameću, dobrotom i viteštvom, odu da odrade svoj posao za koji su ionako preplaćeni? A uz to ništa ne uče, a i fax su prošli na puškice, tako da jedan prosečan novinar sa prosečnim poznavanjem google pretrage postavlja dijagnoze bolje od njih?
WOW.
Mislim da smo najebali.

A ja mislim da si se malo zaleteo, ovolka Crvena Haringa ti stvarno ne priliči.

Niko ne zapišava tvoje pozitivno iskustvo. Blago tebi. Neko (nemala količina ljudi) je eto imao i neko sasvim drugo iskustvo koje se zamalo završilo tragično (a neka se i jesu završila tragično, pogledaj naše statistike o mortalitetu trudnica i beba), ali sad da se svi ispokrivamo ušima i ćutimo pošto ovako valjda implicitno (!?) vređamo tvoju ženu. Alo...

alselone alselone 15:16 12.12.2012

Re: ...

Većina ljudi samo prestane da čita.


Sto je najgore ovako ce i da bude. Ljudi ce da prestanu da citaju a oni ce da nastave po svom.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:20 12.12.2012

Re: ...

ali sad da se svi ispokrivamo ušima i ćutimo pošto ovako valjda implicitno (!?) vređamo tvoju ženu.


Mislim da Cult svoju ženu brani na isti način na koji si i ti svoju branio.

Meni je dirljivo koliko vas dvojica volite svoje žene. Drš'te se zajedničkog, nemojte da mi se svađate ovdi! Cult je u pravu kada kaže da su moji blogovi, sa sve komentarima, postali mesto na kome su ljudi iz sebe istresali svoje nezadovoljstvo i negativna iskustva. A i ti si u pravu kada kažeš da razlozi za nezadovoljstvo nisu izmaštani.
alselone alselone 15:24 12.12.2012

Re: ...

A i ti si u pravu kada kažeš da razlozi za nezadovoljstvo nisu izmaštani.


Termin "nezadovoljstvo" se moze koristiti ako te automehanicar prevari pa stavi polovan deo ili te šalteruša ostavi da čekaš pa ne budeš gde već treba da budeš nego čekaš u redu. Ako ti neko blizak umre ili ostane sa ozbiljnim posledicama ili mu makar to preti zbog javašluka ti zbog toga ne osecas nezadovoljstvo.
cult cult 15:30 12.12.2012

Re: ...

Sto je najgore ovako ce i da bude.


Ne mora da bude. O tome se i radi.
Ima Zilikaka dole komentar jedan inzenjerski precizan.
Tako nekako...

Ali kad sam im to tada rekao, odmah su pripalile lomače : )

Toliko od mene na ovu temu.
Mene malo blam kad krenu banalnosti koje ne priliče ovom blogu
i ljudima, pa se u takvim situacijama uvek povučem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana