Biz| Nauka| Tehnologija

EC Press Release - Brussels, 13 June 2007

Milan Novković RSS / 15.06.2007. u 18:51

"3 Western Balkans countries and Turkey join EU research programme
Today, the Republic of Croatia, the former Yugoslav Republic of Macedonia and the Republic of Serbia will sign Memoranda of Understanding (MoUs) with the European Commission to enable them to participate fully in the EU's Seventh Research Framework Programme (FP7). "Associated status" allows these countries, as well as Turkey, which signed a similar MoU on 1 June, to participate in all calls for proposals and compete on an equal footing with the EU Member States for research co-operation and support actions funded by FP7. As such, this agreement is an important part of the process of applying to join the EU, allowing scientists, universities and companies to create links with their counterparts across Europe and build up their scientific expertise, including in scientific fields crucial to implementing the body of EU legislation. Croatia and Turkey had already participated as associated countries in the Sixth Framework Programme; for Serbia and FYR Macedonia this is the first time they will participate in the programme in this way.

“I am pleased to see the doors of the European Research Area are wide open for all the Western Balkan Countries,” said Science and Research Commissioner Janez Potočnik. “Research cooperation with Europe's scientific community is a tool which can smooth the way for the integration process of candidate and potential candidate countries into the European Union.”

The signatories are:

  • For the European Commission: Science and Research Commissioner, Janez Potočnik;
  • For Croatia: Minister for Science, Education and Sports, Dragan Primorac;
  • For FYR of Macedonia: Minister of Education and Science, Sulejman Rushiti;
  • For Serbia the newly appointed Minister for Science, Dr. Ana Pesikan.

The Seventh Research Framework Programme is the biggest EU programme with a budget of more than 50 billion Euros over a time span of 7 years (2007-2013)...."

Cela vest je ovde

Ovo je izuzetno interesantna vest, radi se o ogromnoj količini novca i Srbija postaje ravnopravna u učestvovanju u ovim poslovima.

Od neprocenljive vrednosti je da se kako istraživačke institucije tako i firme, posebno male do srednje veličine, angažuju kroz jednu akciju mora i obećava se sa državnog nivoa.

Meni nije poznato kako to druge države organizuju, tu mobilizaciju institucija i firmi, ali kroz posao jurenja projekata ja sam "osetio" da se neke države više trude od drugih. Npr, institucije iz Slovenije su uvek besprekorne kad se nađemo na istom tenderu (mislim u istom timu jureći zajednički projekat), a University of Maribor su, bar ovi ljudi koje sam ja imao sreću da upoznam, toliko ozbiljni i kvalitetni da nikad ništa približno kvalitetno nisam dobio kao prilog ponudi od nijednog drugog, zvučnog, zapadno-evropskog imena, a probao sam ih na desetine.

Nekoliko milijardi je već potrošeno od decembra prošle godine ali ostaje još uvek preko 40 milijardi evra u FP7.

Uvek ima poziva za ponude i jedan od početnih urlova je ovaj (ovog trenutka stranica im nije najbolje formatizovana pa ćete, možda, morati da vidite dno stranice da bi došli do informacija).



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 19:09 15.06.2007

FP7

Tvoj post iz januara bio je prva vest o FP7 na blogu i eto na žalost tek od pre neki dan prave šanse za realizaciju....
Čim nađem odgovarajuće linkove, staviću na tvoj post, možda nekome pomogne.
Milan Novković Milan Novković 19:19 15.06.2007

Re: FP7

Vredelo je i pre pokušati, ali razumem da je bilo jako teško.
Ovo sada je neverovatno dobra prilika. Posebno je interesantna novina, pored mnogo veće količine novca, da se malim do srednjim firmama odobrava 75% ukupnih troškova. Pri režiji od 80% EC pokrive pune troškove plata + 35%
E.g. (100 + 80) * 0.75 = 135
gordanac gordanac 19:26 15.06.2007

Re: FP7/ milan

Saglasna sa procenom o sjajnoj prilici, samo da se dobro umreže - to može biti odličan zamah istraživačima...
Žao mi je što ti je stari post "stradao" pri brisanju komentara, bilo je zgodnih uputstava koja bi i danas vredela :)).
Inače sve informacije će (morati) biti na web-strani MIN ili EU kancelarije, ali imam problema sa konekcijom, pa ne mogu dođem do linkova (nije drupal, ali nije ni daleko...)
Svetlana S. Svetlana S. 19:32 15.06.2007

Re: FP7

Rezime FP7 na srpskom imate na sajtu FPN koji, kako sam obavestena, konkurise za sredstva.
Milan Novković Milan Novković 19:43 15.06.2007

Re: FP7

Hvala Svetlana, ovo je jedan poziv u društvenim naukama.

U ICT-ju (Information and Communication Technologies) situacija je "dramatična" - Naš prvi poziv je bio preko milijardu evra. Biće još dva ICT poziva ove godine.

Uvek ima poneki poziv. U ICT mogu da se uguraju i mnoge druge firme koje nisu ICT centric, kroz case studies, socijalni impact, trgovina, prevoz, životna redina, svašta.
Svetlana S. Svetlana S. 19:58 15.06.2007

Re: FP7

Izvinite, jeste, ono je bio link za drustvene nauke.

Koliko poznajem stanje u nasim naucnim ustanovama, plasim se da se ponudjana sredstva cak i ne iskoriste potpuno. Naime, odredjeni broj naucnih ustanova (?) nije prosao proces akreditacije pa su im rokovi produzavani, kubure sa brojem istrazivaca u zvanju, pokusavaju da rese unutrasnje organizacione probleme, pa zahtevima konkursa ne mogu da odgovore. Ja sam imala priliku da prelistam ceo FP7 jos pocetkom godine, ako se dobro secam najmanja vrednost projekta je 500 000 E, visegodisnji su, potrebno je da konkurisu zajedno tri pravna lica iz tri zemlje (pretpostavljam potpisnice gore navedenog Memoranduma), potrebno je napraviti nacrt projekta obima 300-400 strana … Bio je pre par meseci seminar u Novom Sadu o detaljima… Odlicna prilika, samo nesto sumnjam da cemo je iskoristiti potpuno.:(
Svetlana S. Svetlana S. 20:05 15.06.2007

Re: FP7

Moram da priznam da nisam shvatila da i firme mogu da ucestvuju u FP7.
Ipak je tako, jel?
Milan Novković Milan Novković 20:07 15.06.2007

Seminari

U UK nas bombarduju pozivima na seminare. Imaću u ponedeljak više informacija od čoveka koji to za nas radi.

Nacrt projekta je obično ispod 100 stranica, retko ide do 200, na desetine stranica su tabele koje se relativno brzo popunjavaju, profili institucija i ljudi, i nacrt radi ceo konzorcijum.

Ako neko drugi inicira ponudu onda obično ta institucija i vodi pisanje ponude dok ostali daju priloge. Za ozbiljnu ekipu nije previše teško. Ima mnogo razloga zašto treba pažljivo birati partnere. Jako je tužno kad se projekat ne odobri zbog jednog od 7-8 partnera.
Milan Novković Milan Novković 20:12 15.06.2007

Re: FP7

Ne samo da je tako, nego većina novca odlazi firmama.

Small to Medium firme su zaštićene ko beli medvedi.
Sad su R&D i ekonomija znanja matra koja je svima na ustima, jedino je to viđeno kao odgovor zapadnog sveta globalizaciji.

FP6 je bio 4 godine i 17 milijardi, FP7 6 godina i 50 miliradi. I ovaj pomeraj u količini novca dovoljno govori.
gordanac gordanac 20:19 15.06.2007

Re: FP7/ linkovi još jednom

Kancelarija za pridruživanje EU ima razne potrebne informacije, ali je FP7, po prirodi stvari, predviđen da bude na web-strani Ministarstva za nauku (radi se , nema pristupa) dok se na prvom sajtu mogu naći svi detalji za IPA, CARDS, TWINS i TAEC. Ministarstvo za ekonomske odnose sa ministarstvom je takođe imalo odličan sajt sa svim potrebnim detaljima (takođe se "radi" ili je moja konekcija teški fuuj večeras! :))
Svetlana S. Svetlana S. 20:22 15.06.2007

Re: Seminari

Ja nisam bila na seminaru koji sam pomenula, ali mi je kolega prepricao najbitnije. On me bas uplasio tim podatkom o 300-400 strana nacrta, pa to dodje kao solidna knjiga. Uglavnom, ja nisam nikad ucestvovala u planiranju i konkurisanju za projekt, jesam u realizaciji …
Svetlana S. Svetlana S. 20:24 15.06.2007

Re: FP7 ucesce firmi

… uh, da pise i gore da mogu i firme da ucestvuju, priznajem da nisam pazljivo procitala, posto mi je stvar poznata. A i kraj radne nedelje je … :)) A i ja sve to posmatram iz perspektive drustvenih nauka, gde i nema nekih `firmi` koje bi ucestvovale, ili meni bar ne padaju na pamet u ovom trenutku …
Pozdravljam Vas za veceras :)
Ljuttko Ljuttko 23:41 15.06.2007

Re: FP7


Pozdrav Milane
Bice da sam danas bila vidovita jer sam te na poslu pominjala u kotekstu tvog prvog bloga i price o FP7. Doslovno sam tada zatrpavala neke od kolega linkovima i tvojim blogom a danas se desila neka mala brainstorming radionica kod nas u povodu raznih problema koje imamo na poslu i meni doslo ko poruceno da opet potegnem pricu a veceras mi i ti ovo nabaci ko kec na 10 - no od relativno mladih kolega dobih vise nego kiseli odgovor - ih, koliko posla a na kraju nista ne dobijemo. I sad ja dumam kako da ih animiram da se u celu pricu ozbiljnije ukljucimo, da ako ova tvoja recenica o zasticeni belim medvedima za nasu malu firmu ne ucini neko cudo.
E ako se do sada nisi dosetio ko ti sve ovo pise u tebe buljka sa druge strane ekrana velika ama lenja Lj. a ti prenesi pozdrave maloj Lj. i ostalim Novkovicima:)
Milan Novković Milan Novković 09:29 16.06.2007

Re: FP7

Oooo velika, lenja Lj, dobrodošla. Nisam se dosetio :)

Neverovatna reakcija od mladih kolega, potpuno neosnovana kaži im.

Naime:
- Ko poznaje proceduru, i ima iskustva, može da napiše proposal za nedelju dana. Jedna čovek nedelja.
- Iskustvo se stiče tako što se oprobaš na nekoliko proposala, 2-3.
- Kvalitet zavisi od ideje i grubog materijala koji treba da iscediš iz partnera.
- Obično je poslednja stvar koju naučiš to koliko su destruktivni work-shy partneri. Ima institucija koje se stavljaju na što više proposala u jednom pozivu i tamo ništa ne rade, samo posalju svoju biografiju. Njihova logika je statistika, nekoliko od 20, npr, će biti odobreno po prirodi činjenice da su nekoliko od dvadeset ljudi koji vode pisanje proposala posebno spretni i vredni pa će popuniti rupe koje prave lenji partneri.
- Za one koji imaju problema sa novcem (ja znam univerzitete i firme koji nemaju i FP7 im je gubljenje vremena) ovo je, verovatno, najlakši način da se do novca dođe. Naravno, pritisak je da se dobre ideje dobro pretoče u plan i prezemtiraju, ali to je logična i osnovna pretpostavka u svakom slučaju.
- Jurenje ovih grantova je proces. Većinu ideja ne proguraš u prvoj pozivu gde učestvuješ. Tu padneš na ispitu, dobiješ komentare i sledeći put poradiš na greškama. Sledeći put ti, tako, treba mnogo manje vremena a imaš mnogo bolju ponudu.
- Naravno, oni deadli serious ljudi dobijaju novac u prvom pokušaju. Ti deadly serious ljudi, na primer, već sad rade na drugom ICT pozivu, iako poziv još nije izdat - imaju grube ideje, diskutuju, traže prave partnere.
- Rano mora da se počne sa radom u svakom slučaju. U poslednjem mesecu pre isteka roka možeš da zaboraviš na kvalitetan odziv od većine partnera, svi su tad prezauzeti pošto su svi partneri u više konzorcijuma.
- Naravno, i vi se gurate da uđete u što više konzorcijuma no gledate da to radite tako da možete dati kvalitetan prilog pisanju proposala. Kad to pisanje neko drugi vodi, vama će trebati samo nekoliko čovek dana za kvalitetno učešće.
- I na kraju, kad dobiješ grant, ovo je jedno posebno prijatno iskustvo - radiš sa pametnim ljudima, u opuštenom maniru, EC ti plati 75% svih troškova, putuješ i vidiš svet, IP (Intelectual property) ostaje tebi. Mnogi departmenti u UK se samo voako finansiraju (Univerzitetitma se pokriva 100% troškova ali oni zato ono što rade moraju da daju u Public Domain - mislimd a je tako, prvi koraci su svakako da se pročita dokumentacija sa EC sajtova, ja samo uskačem i pripomažem pa ne poznajem proceduru najbolje)

Tako, nije trivijalno, pošto se radi o silnom novu sjatile su se i veće firme oko ovog, ali ozbiljan i sistematski rad garantuje uspeh.

Mala Lj od preključe 20 godina. Ne samo da je nismo videli tog dana, nego je nismo uspeli dobiti ni na mobilni da joj čestitamo (biće velika žurka uskoro), još gora od "one" Vesnine (ne znam koliko blogova pratiš) :)
Svetlana S. Svetlana S. 15:07 16.06.2007

Re: FP7

Ljuttko
od relativno mladih kolega dobih vise nego kiseli odgovor - ih, koliko posla a na kraju nista ne dobijemo

Milan Novković
Neverovatna reakcija od mladih kolega, potpuno neosnovana kaži im.

A ne, to je vrlo osnovana reakcija. Mladi istrazivaci se bezocno eksploatisu u realizaciji veoma skupih projekata, od kojih dobiju mizeran novac, dok veliki deo novca od projekta ide u dzepove alavih menadzera projekta i nesposobne birokratije (cije poslove najcesce obavljaju sami istrazivaci, posto klimaktericne salteruse obicno ne koriste strane jezike i ne koriste racunare). Polozaj mladih istrazivaca je takav da ima osnova za revoluciju, a ne za gore navedenu ‘neverovatnu reakciju’.

G. Milane, imam pitanja za vas.
Da li moze istrazivac iz ustanove koja ne ucestuje u FP7 da se ukljuci u realizaciju projekta sa drugom naucnom ustanovom/firmom? Bilo bi logicno da moze.
Uvek ima poneki poziv. U ICT mogu da se uguraju i mnoge druge firme koje nisu ICT centric, kroz case studies, socijalni impact, trgovina, prevoz, životna sredina, svašta.

Sta u vezi sa životnom sredinom, recimo?
Da li bi Vasu ICT firmu zanimao medjunarodnopravni aspekt tog problema?
Imam neke kolege istrazivace iz te oblasti.

Milan Novković Milan Novković 16:37 16.06.2007

Re: FP7

Svetlana, ja sam Ljutka (to je, u stvari, devojčica :) razumeo na drugi način. Tj. mnogo posla na pisanju proposala, koji se onda ne odobri.

U pravu si (ako ne moramo da persiramo), može da se tumači i kako ti kažeš. I slažem se sa tvojim mišljenjem. Toga ima svuda, uglavnom istraživači sve rade. Teško da i može mnogo efikasnije da se radi pošto je skoro nemoguće naučiti birokratiju da pomaže oko FP deliverables. To bi, jednostavno, zahtevalo previše speijalističkog znanja.

Alavi menadžeri, da, i oni se trpaju. Taj problem je, možda prisutniji kod vas, u društvenim naukama nego, na primer, u ICT-ju. Kad se radi ICT review menadžer neznalica previše rizikuje. Tj rizikuje da ga panel od nekoliko profesora i EC reviewera propituje oko raznih rešenja. Ovi paneli umeju da budu jako neprijatni, ponekad da izbace partnera iz projekta, srežu dzdžet i slično. Retko se dešava ali su na reviews (evo već dvadesetu liniju pišem i ne mogu da se setim srpske reči) zato idu koliko-toliko razboriti ljudi.

A problem je širi i ozbiljniji, i u UK mnogi pojedinci nemaju incentive da se bave pisanjem ponuda pošto su velike šanse da oni od toga neće videti previše materijalne koristi. Ja nemam ideju kako ovo rešiti, osim one koju svi znamo a gde ništa ne možemo uraditi, ali su bar ostale koristi tu - interesantni projekti, interesantni ljudi i putovanja.

Pojedinac ili kompanija može da se uključi i kao podizvođač. To je manje popularno, sa FP7 je nešto lakše, iz sledećih razloga.
- Treba u ponudi objasniti zašto se to radi.
- Obično se radi o manjim ciframa, tako da EC ne postavljaju pitanja, npr do 20-30K evra.
- Ako firma uzima podizvođača treba i sama da ima dobar razlog. Ovo ponekad nije isti razlog koji se daje EC-ju :) pošto se često radi o činjenju malih usluga ljudima ili organizacijama koje dobro poznajemo, u prijateljskim smo odnosima, i kojima treba više posla. Ali tada firma koja uzima podizvođača mora da i sama plati deo troškova. Tj. EC plati 75% a firma doda 25% (zato je u FP7 nešto bolja situacija, pre je ovo bilo 50-50).

Naravno, ovo poslednje su više teorijski nego praktični problemi - podizvođač može da se zadovolji sa 75% sredstava dok creative accounting odradi formalni deo posla sa EC-jem.

Životna sredina je ogroman tematski prioritet u FP7 i situacija je sledeća:

- Ja sam jednom ideje iz investicionog bankarstva prepevao u environmental risk management u FP6.
- Imao sam samo nekoliko dana da napišem proposal i nismo dobili projekat, ali smo dobili odlične ocene za S&T (nauka i tehnologija). A kasnio sam pošto sam u poslednjem trenutku ubedio jedan od Fraunhofer Instituta da nam se pridruže, i baš na silu sam ubacio Hemiju iz Loznice kao case study. Tj, nisu oni ništa krivi, ja sam oklevao sa odlukom da pišem ponudu pa nam nije ostalo vremena da mi oni pomogu.

E sad, EC komisija je ocenila ideje kao potencijali S&T Breakthrough iako je to jako staro, ja naučio od matematičara, bankara, pre 15 godina, a on od Bankers Trust (kupila ih kasnije Dojče Banka).

Risk Managemnt je tema u ICT Call 2, koji samo što nije izašao. Mi pomalo na tome radimo još od početka godine.

Ono što mi radimo je methodology-centric, a ne problem centric. Znači mi već imamo metodologiju pa tražimo tehnologiju i case studies. Jedan nam već organizuju Norsk Regnesentral sa norveškom naftnom industrijom.

Bila nam je namera da tražimo još dve ideje za case studies, i ova EC vest je možda dobra prilika da jedan pokušamo da zamislimo oko nekog problema u Srbiji.

Znači, ne treba nam risk manager individualac teoretičar-analitičar, nego entitet koji ima ta znanja, a mogao bi da organizuje case study tako što će, dodatno, da ga definiše kroz lupu naših teorijskih abstrakcija.

Pišem ti ovako čisto da ohrabrimo još ponekog da odmah počne da juri ove EC pare, iako ne mogu da iznesem celu metodologiju, važno je još samo:

- da je problem koji bi case studi trebao da analizira takav da su risk faktori bez opcionalnosti i da mogu da se prikažu parametarskim, matematičkim jedno, dvo ili višedimenzionalnim entitetima (e.g. krivama, površinama) koji su glatki (neprekidni) i imaju glatke prve i druge izvode po parametrima. Ovo je lako kod relativno kontinualnog ispuštanja zagađenja u reke, mora, atmosferu, pa su nam takvi case studies bolji, a teže gde imamo nepredvidljive setuacije kao otkazivanje nekih kritičnih mašina, pucanje cevi u naftnoj industriji i slično, gde još uvek možemo da radimo abstrakcije raspodele verovanoća, ovo jesu glatke krive, da se tako nešto desi, no sve više udaljavamo teoriju od prakse i model nam je sve osetljiviji na pretpostavke.

- da ima mnogo parcijalnih rešenja za delove problema gde možemo da radimo analizu osetljivosti risk faktora (npr zagaženja u reci) na variranje parametara unutar našeg rešenja.

Ovo je onomad, npr, bio proposal od jedno 90-tak stranica, urađen za nekoliko dana, prošao S&T kriterijume (ovde većina drugih ponuda padne) a pao na aljkavim case studies, analizi socijalnog značaja, diseminaciji znanja, i slično - tipične loše ocene kad je aljkavost u radu u pitanju.

Mi ćemo raditi još nekoliko ponuda, i ovu vest o Srbiji još nismo procesirali kako treba.

Ovo naše za riska management je specifično, najbolje ideje bi trebale da dolaze od onih kojima je rizik deo posla.
Svetlana S. Svetlana S. 19:49 16.06.2007

Re: FP7

čisto da ohrabrimo još ponekog da odmah počne da juri ove EC pare


ma, jasno.
sad sam gledala novu ministarku nauke na tv
i ona je puna optimizma
kaze: nauka je od juce usla u EU

zao mi je sto ne delim toliki optimizam
jer me nece dotaci EU iako je `nauka od juce usla u EU`
i da budem potpuno eksplicitna
ni ne zelim da moja firma uzme projekt od FP7
pri ovakvim uslovima rada
samo cu ja imati duplo vise posla
da bi klimaktericne salteruse primale platu
i alavi menadzeri dobro napunili svoje dzepove

ma nemate pojma sta se ovde radi
(mada, situacija je mestimicna, dakle ne generalizujem)
i bolje da ne znate

pozdravljam vas
Milan Novković Milan Novković 20:57 16.06.2007

Re: FP7

samo cu ja imati duplo vise posla

Ovaj problem se lako reši tako što ako se dobije projekat zaposle se novi ljudi.
Tako, ja i dalje savetujem učešće.
Ovi projekti su opušteni, putuje se po Evropi, vide se novi, pametni ljudi, a ono što radite na projektu vam ne definišu u potpunosti neko drugi nego i vi to definišete za vreme pripreme ponude.
Posle vi pozivate te nove ljude na nove projekte, oni pozivaju vas i stvari postaju jednostavnije i bogatije.
Svetlana S. Svetlana S. 21:37 16.06.2007

Re: FP7

niste me razumeli.
ja hocu da radim, ali ne dzabe
Milan Novković Milan Novković 21:47 16.06.2007

Re: FP7

niste me razumeli

Sorry, nepažljivo sam pročitao komentar.
Svetlana S. Svetlana S. 21:50 16.06.2007

Re: FP7

btw, da li neko moze da zaustavi ovu proliferaciju zokS(t)ERIzacije na blogu.
onaj isprazni bolid trenutno ima 6 (SEST!!!!!!) postova u rubrici najnovije
ako ne mozete da ga se resite zauvek
napravite mu neki bolji kavez
ovo sto radi nema nikakvog smisla
Milan Novković Milan Novković 22:08 16.06.2007

Re: FP7

napravite


Ja uglavnom ne učestvujem u regulisanju i razvoju bloga više od davanja saveta kad B92 zamole sve nas autore da dajemo savete.

Ponekad, jako retko, mi se omakne savet i kad mi ga niko nije tražio i uglavnom se odnosi na skretanje pažnje kako su sadržaj i njegova dinamika jako važni.

I to je svo moje učešće.

Veliki deo svađanja uopšte ne čitam, najviše zato što nemam vremena, iako proletim kroz sve blogove s vremena na vreme.

Povodom štrajka sam odreagovao pošto Restak zvuči iskreno u emailovima ka nama autorima, sa bizins i tehničke strane ovo što radi je logično, i kvalitetna praksa, nije je on izmislio, pa mi je štrajk vukao pomalo na podmetanje noge Restaku od strane jedne grupe kojoj se učinilo da su im interesi ugroženi.

Možda grešim, vreme će pokazati svoje, ne bi bio red da nisam rekao što sam mislio da je važno.

Sve u svemu, ne mislim da je velika razlika između većine autora, kojoj i ja pripadam, i komentatora kad je u pitanju uticaj na Restaka i razvoj bloga.
Ljuttko Ljuttko 22:15 16.06.2007

Re: FP7



Gde bi se i dosetio kad sam se preobukla vesto :) Odavno sam ja ovde, iscitam sto me zanima svaki drugi, treci dan a kad bi i nekad ugrozila svoju blogersku lenjost diskusija zabajati pa ne vredi ni da pocinejm. Od kako imamo novi blog ne mogu da komentarisem sa posla , e sad da li je do novog SW ili naseg nesto ljutog admin , moracu da rastumacim a onda da odlucim protiv koga cu da strajkujem:) cenim da je admin sa posla zbog cega i moram da budem preobucena kao i mnogi drugi, mnogo nas nadgleda u poslednje vreme i salje izvestaje gde treba i gde ne treba
Hvala ti vrlo za oba priloga, smisljam kako uz jos malo reklame da ih prosledim mladim kolegama – mladim uslovno receno, tj u odnosu na mene:), inace imaju puno znanja i iskustva u onom sto radimo. I da, pravilno si shvatio sta sam mislila kad sam rekla zasto se ne interesuju za ovakve nacine dobijanja para za projekte – imam utisak da preovladjuje misljenje da je mala korist ako sanse da se nesto dobije nisu stoprocentne . Ti znas otprilike moju firmu ali za Svetlanu S , to je razvojno proizvodna organizacija u kojoj R& D kolege imaju veliku nezavisnost u organizaciji , deo njih pripada i srednjem menadzmetu, vode delove projekata sa strucne strane - stvar je da mi nismo, medjutim generalno projektno organizovani tj posao se radi na nivou cele firme, nema svaki projekat svoj budzet pa je tako i dobit i steta na ledjima svih nas od cistacice do doktora nauka( jeste da je u razlicitom procentu u novcu ali svakog njegovo zulja) ali se tokom godina pokazuje da to smanjuje i operativnost i kreativnost – plata ide i ako nemas neku dobru ideju nego odradjujes posao. No kako para ima sve manje tako ce se i za R& D izdvajati sve manje i ja prosto mislim kako je ovo dobar nacin da se neke pare obezbede i ljudi nauce kako da odgovaraju na ponude i saradju sa sirim timovima pa ako nista nikad ne bude ostaje ti znanje koje mozes prikazati nekom drugom. Mada i kod nas ostaju alavi a i inertni oni na vrhu koje treba ubediti da je nesto dobro i vredno truda , no ni to nije nepremostiva prepreka ako se nastupi u dobrom timu.
Ja odavno nisam u razvoju ali pratim i volim da im pomognem gde god treba, prosto mi se cini steta da propadne do sada akumulirano znanje i dobra oprema u toj nasoj oblasti a i mogucnost da mladi ing rade ono zasta su se skolovali bar jedan deo karijere- ako se ovako nastavi nece imati mnogo firmi gde ce u Srbiji to moci da rade a u bankama nece biti mesta za sve.
Mal Lj. ti je velika lutka:) pamtim ja taj rodjendan ama se uvek strecnem , 20 , kad pre,a tako da tebi hvala ko nikom za ono sto si me identifikovao kao devojcicu, ne smem ni da racunam koliko sam tek ja velika kad mi se cini da je mala koliko juce bila u pelenama. Ala rastu i treba da rastu:) I sto se ti bunis , ko da je tvoj stari znao gde si i sta radis. Ako krenemo deci da te ofiramo obrao si zelen bostan.

E da – review- mi u standardizaciji prevodimo kao preispitivanje ali mislim da se isti termin koristi i drugde.
Ja oduzila. Imas srecu sto mi se vec spava a ako i sutra bude kise u Bg , propraticu sta si jos dobro napisao





Oooo velika, lenja Lj, dobrodošla. Nisam se dosetio :)
Svetlana, ja sam Ljutka (to je, u stvari, devojčica :) razumeo na drugi način. Tj. mnogo posla na pisanju proposala, koji se onda ne odobri.

Milan Novković Milan Novković 22:22 16.06.2007

Re: FP7

btw, da li neko moze da zaustavi ovu proliferaciju

Opet sam u žurbi propustio da dam potpun odgovor:

Ja sam potpuno suprotnog mišljenja - tj ja guram ideju da blog treba dati svima. Sve ostalo je neka forma ograničavanja kreativne slobode.

To je jedina velika biznis razlika koju bih ja uneo u blog da se pitam.

Kroz naslovnu stranu B92 nam preporučuju, još uvek ne ažurno, ne znam kakvi su im planovi, šta da čitamo.

Kroz naše privatne liste mi sami biramo šta ćemo da čitamo.

Svađati se i komunicirati sa svima na blogu je besmisleno knoliko koliko je to besmisleno i u realnom životu.

Internet ide na tu stranu, sad ima preko 100 miliona blogova, uskoro će svi koji to žele imati blogove. I kao što ne kumuniciramo sa svim slučajnim prolaznicima u Knez Mihailovoj, slično će biti i na intenretu.
Milan Novković Milan Novković 22:32 16.06.2007

Re: FP7

Hvala, Ljutko (ne sećam se da sam te ikad video u ljutko-fazonu :)

100% kažeš - šale se te tvoje kolege :) Neki top traderi u investicionom bankarstvu kažu da im je dovoljno da budu u pravu u 30-40% situacija pa da prave velike pare. Ostalo je profesionalnost i disciplina.

Ako učestvujete u 10 ponuda, gde vam je na svakoj ponudi šansa 30% da dobijete posao, ogromne su vam šanse da ćete dobiti bar jedan projekat. Računajte sami kolika, neću namerno da vam kažem, platite nezaposlenog matematičara ako ne umete sami :)
Ljuttko Ljuttko 23:06 16.06.2007

Re: FP7

Ih, ne znas ti mene, prozlila sam se , u gadnu babu rastem:) Da sam cesce bila u tom ljutko fazonu mozda bi me ozbiljnije i shvatali tamo gde radim i ovi sa kojima zivim i druzim se, ovako i kad dignem glas svi znaju da je to vise u Ljut - tko? fazonu:)
I ja sam preterala sa tih 100 % ali je sve posledica zapravo sistema u kome smo radili i gde se ocekuje da ti neko odozgo kaze sta ces da radis i razvijas i obezbedi pare a ti pak samo teraj ono sto si ucio u skoli . Ako je jos i za pristojnu platu sto je doskora kod nas bilo za razvojne ing, milina ma nisam ni aj daleko odmakla od ovog koncepta jer je prosto bio komforan i za zivot i za rad. Ali para sad sve manje, ne mozes samo razvijati uprazno ako to i ne proizvodis i ne prodas jer svi treba da rade ono zasta su u firmi. I tu nastaje problem, postoje proaktivni i spremni koji bi da se i licno angazuju da se do novca za projekte dodje i da rade na njima, postoje i oni koje to ma ic ne zanima ako ne vide neku materijalnu korist i to odmah, , dezurni kocnicari koji samo strahuju da se ko tu ne dokopa nekih para mimo reda pa ti miniraju moguci projekat jer je to za sitnu lovu ( tako smo izgubili nekoliko poslova) ,...kao u svakom ipak vecem sistemu ko sto je jos uvek mesto gde ja radim. Ali da ne duzim pricu, ipak ima pozitivne energije , zato je meni i interesantno da pokusam da im malo ubacim ovu ideju. Sve su to pametne glave pa kad se obsete matematike i proracunaju valjda ce nesto i zakljuciti

Milan Novković
Hvala, Ljutko (ne sećam se da sam te ikad video u ljutko-fazonu :)

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:16 15.06.2007

Janez Potočnik

meni je on jako interesantan tip...
on je, pored ostalih f-ja, i komisionar europe za srbiju... doslovno tako... komisionar EU za srbiju.

inače slovenački liberal,
gledao sam ga u studiju htv-a sa još nekim osobama sa raznih strana hr-društva,
pa kako je zapretio hrvatskoj sa 'no no' i kako se moraju voleti sa srbijom i inim susedima ako misle u uniju pre 2020! ovaj program je, verovatno, deo te nove međubalkanske ljubavi...

ps... pa di ste vi, Milančo?! :) oćete li kod nas u novi sad na exit, u julu, biće i neka promocija ovog našeg ubogog bloga (valjda će se i štrajkeri odljutiti dotle ?)?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:18 15.06.2007

Re: url-ovi

nešto ne ferceraju, Mr. Milane :)... ne znam da li u ovoj novoj konfiguraciji moraju da se stave pod " " da bi fercerali? pozdravi, i dođite nam na leto na vikend u našu lepu dunavsku atinu! :)
Milan Novković Milan Novković 19:30 15.06.2007

Re: Janez Potočnik

Svi iz Slovenije sa kojima je moja firma pokušala partnerstvo su izuzetno prijatni, predusretljivi i profesionalni.

Oni nas predlažu i pozivaju u konzorcijume, mi njih, a od Dr. Matjaza B. Jurica i njegovog tima, Univerity of Maribor i Centre for New Technologies Research smo dobijali neverovatan kvalitet, ubedljivo najbolji što sam ja sreo. Njega će mnogi koji programiraju u Javi prepoznati kao co-autora mnogih knjiga.
Milan Novković Milan Novković 19:37 15.06.2007

Re: Janez Potočnik

Exit, ne znam, nadam se. Tumba nam se život, na dobro, ono "once-in-a-lifetime", pa još ne znam koliko ću se dobro organizovati.

Url sintaksa mi je dobra, ali je uopšte url editing inactive pri stavljanju blogova pa sam ručno uneo. Ako ne prorade uskoro tražim pomoć, ili čitam dokumentaciju (imamo mi pravilo u IT-ju: "When everything else fails, read the documentation" :)
gordanac gordanac 19:42 15.06.2007

FP7 linkovi

Ovde je vest.


Ovaj link je sa pozivima za ponude.
Milan Novković Milan Novković 19:59 15.06.2007

Re: FP7 linkovi

Na kraju su promrdali i moji linkovi, moja greška, thanks :)
bravar bravar 21:50 15.06.2007

bez naslova

Sva potrebna obavestenja o FP7 (7OP) mogu se videti ovde, na sajtu Ministarstva nauke.
Milan Novković Milan Novković 09:40 16.06.2007

Re: bez naslova

Na toj stranici su pozivi koji su istekli, ja mislim. Do sad ažurnost možda nije bila previše važna ali od sad je esencijalna.

Pojavila se i vest na njihovoj stranici.

Pominje se i agencija, u okvirima SANU i BU "...путем које би научни радници и истраживачи добијали подршку за своје пројекте којима би потом аплицирали за средства ЕУ...". Ovo je pomalo nejasan narativ pošto iz njega nije jasno da su male do srednjih firmi u centru zbivanja, a ne samo naučne i istraživačke institucije.
Milan Novković Milan Novković 21:36 16.06.2007

Izašao drugi ICT poziv

Osnovni podaci:

• Call identifier: FP7-ICT-2007-2

• Date of publication: 12 June 2007

• Closure date: 9 October, 2007, at 17:00, Brussels local time1

• Indicative budget: 477 M€

• Topics called:

Challenge Objectives

3.1: Pervasive and Trusted
Network and Service
Infrastructures ICT-2007.1.6 New paradigms and experimental facilities

3.3: Components, systems,
engineering ICT-2007.3.5 Photonic components and subsystems
ICT-2007.3.6 Micro/nanosystems
ICT-2007.3.7 Networked embedded and control systems

3.5: Towards sustainable and
personalised healthcare ICT-2007.5.3 Virtual physiological human

3.6: ICT for mobility,
environmental sustainability and
energy ICT-2007.6.2 ICT for cooperative systems
ICT-2007.6.3 ICT for environmental management and
energy efficiency

3.7: ICT for independent living and
inclusion ICT-2007.7.2 Accessible and inclusive ICT

Za sve potrebne informacije krenuti od ovog sajta

Moje je mi[ljenje da oni koje ovo interesuje treba odmah da krenu sa ozbiljnim radom.

Još jednom da vam dam moje optimističko mišljenje - ja da živim u Beogradu i imam ICT firmu sa dva ortaka, znači samo troje nas u firmi, ubeđen sam da bih sa ogromnom verovatnoćom na ovom pozivu zaradio svojih prvih 100K evra.

Uključene Srbije u FP7 na ravnopravnim osnovama je prosto neverovatna šansa. Ko ne uspe u ovom pozivu do kraja godine će imati još jednu šansu )ovo za ICT pričam), pa nekoliko šansi sledeće godine, i tako sledećih 6 godina i preko 40 milijardi evra accross the board, preko 15 milijardi evra samo za ICT.

Nemojte da vas obeshrabre teme, uvek ima i mesto za vas u konzorcijumu. Kad god sam ja stavljao naše beogradske zaposlene na projekte, na ICT delovima projekta su po pravilu bili najbolji među Britancima, Nemcima, Spancima, Grcima, Fincima, Francuzima i Svajcarcima. Ovo je moje iskreno mišljenje, nije marketing, ovako sam i ja, između ostalog, video Berlin, Madrig, Prag, Paris, Fontenblau, a propustio Atinu i Helsinki.

Ako ne probate nikad nećete znati da li je baš ovom prilikom moglo da vam "krene".
Ljuttko Ljuttko 22:27 16.06.2007

Re: Izašao drugi ICT poziv


Znas sta, ti si opako optimisticno zarazan posla kad se tice:) , sad ja ima da ne spavam nego da kuckam ono sto bi na poslu trebalo da radim:) Na prvo i kratko gledanje videh gde je nekoj mojoj ekipi moguce mesto , eno sam ga zazutila da mi ne promakne , vec imamo 2 zapoceta projekta na tu temu.
A moracu malo animirati i jos neka 2 ortaka ko iz tvoje preporuke , red bi bio da i ja pokusam da od svega nesto i zaradim:)
Pozz
Lj.

CT-2007.3.7 Networked embedded and control systems

Milan Novković Milan Novković 22:36 16.06.2007

Re: Izašao drugi ICT poziv

Obavezno stavite profil na Cordis site, gde treba, malo se nahvalite, pa će vas i drugi pozivati na projekte gde većinu pisanja ponude oni rade (uvek je fer-play i najbolja praksa da se ne ubacujete samo zarad ubacivanja, nego da pošteno odradite vaš deo posla, no to je par dana kad drugi rade pisanje).

A i sami se nudite drugim projet timovima. Svaki deo posla na pozivu treba ozbiljno raditi, jedan mali propust može da ti uništi mnogo drugog, kvalitetnog rada.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana