Društvo| Moj grad

Fiesta Mexicana!

nsarski RSS / 02.10.2012. u 20:44

xinsrc_5320905221001640017911.jpg

 

U Markesovom romanu Jesen Patrijarha opisuje se događaj iz Generalove (partijarhove) mladosti, kada se zaljubio u lepu ali sirotu Manuelu Sančez, i njegovom pokušaju da je osvoji.  Nevičan udvaranju i stvarima ljubavnim, General pribegava jednom skoro mađioničarskom potezu ne bi li pridobio Manuelinu naklonost. Naime, pošto je devojka živela u siromašnom delu grada, diktator naredi i organizuje, tokom samo jedne noći, temeljito preuredjenje ulice u kojoj je devojka živela. Razjurio je pse lutalice, sredio i ulickao travnjake, drveće potkresao, kuće popravio i obnovio – rečju, pretvorio taj siromašni i oronuli deo grada u pristojan i udoban životni prostor.  Kao iz bajke, može se reći.

Kada se ujutru Manuela probudila i pogledala kroz prozor svoje sobe, učinilo joj se da sanja.  Siromaštvo i zaostalost, koje je prethodnog dana mogla videtu svuda oko sebe, volšebno su nestali. Sve ovo, međutim, nije vredelo generalu i diktatoru,  Patrijarhu, čoveku surovom i vičnom vlasti, a nevičnom ljubavi – Manuela mu ljubav nije uzvratila.

Ovo, ipak, nije blog o tom sjajnom Markesovom romanu,  niti o neostvarenoj ljubavi između generala i siromašne devojke, ali njega sam se setio kada sam danas pročitao jednu vest koja je meni delovala kao iz romana.  A neke paralele se prosto same nametnu.

 

Evo vesti. Pre neki dan su se stanovnici elegantne avenije Paseo de la Reforma u Meksiko Sitiju probudili, kao Manuela Sančez u Markesovom romanu, i ustanovili da se taj deo grada promenio.  Naime, na jednom mestu je iznikao park, nazvan Park meksičko-azerbejdžanskog prijateljstva, i u parku velika bronzana skulptura Hajdara Alijeva, bivšeg vladaru koji je Azerbejdžanom vladao od 1993. sve do svoje smrti  2003. godine.

87d11fcad2df42e0a99ad4bbb2b12392_mn.jpg 

Spomenik Hajdaru Alijevu u Meksiko Sitiju, nedavno postavljen

 

Na plaketi piše da je Alijev “briljantni primer beskrajne posvećenosti otadžbini, odan univerzalnim idealima svetskog mira”.  Spomenik je okružen žardinjerama sa cvećem, stazama i travnjakom.

Mnogi građani su zadovoljni izgledom novog parka, ali se žale da niko pojma nema ko je Alijev, čiji je spomenik postavljen u istoj ulici u kojoj se nalaze spomenici Gandiju, Linkolnu i mnogim meksičkim nacionalnim herojima.

I to još nije sve, ispostavilo se da je istog dana još jedan park u Meksiko Sitiju preuređen, Tlaxcoaque park u centru grada, i još jedna statua postavljena – žene uzdignutih ruku u žaljenju za stradalima Azerbejdžancima tokom rata u Nagorno-Karabahu.

Sve u svemu, Meksiko Siti je uredio dva parka, i učvrstio azerbejdžansko-meksičku ljubav. Poduhvat je u celini finansirala azerbejdžanska strana, po ceni od 6 miliona dolara. Na svečanom otvaranju je gradonačelnik Meksiko Sitija, Marcelo Ebrard, zahvalio svojim Azerbejdžanskim prijateljima, rekavši: “Veoma smo zahvalni Republici Azerbejdžan, jer, istini za volju, nikada ranije nismo dobili ovakvu finansijsku podršku.”

 

Kao što rekoh, neke paralele se same nameću, a meni se nametnula Markesova priča o zaljubljenom Patrijarhu. 



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

paralela

ja ne razumem paralelu izmedju pavica i alljeva. a ti?
nsarski nsarski 20:52 02.10.2012

Re: paralela

ja ne razumem paralelu izmedju pavica i alljeva. a ti?

Pa, zbog Hazarskog Recnika. Azerbejdzanci su, navodno, potomci Hazara. Logicno.

Re: paralela

nsarski
ja ne razumem paralelu izmedju pavica i alljeva. a ti?

Pa, zbog Hazarskog Recnika. Azerbejdzanci su, navodno, potomci Hazara. Logicno.

:))))))))))
da. smetnuh s uma. hvala na potsecanju
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:59 02.10.2012

Re: paralela

Хазарска држава је обухватала западни део Азербејџана.

Ја верујем, nsarski, да си хтео да кажеш смо и ми сиромашни, рецимо? Само, нама није довољан Алијев, мораћемо и из Кине кога да довучемо. Свеједно, за музику увек нађемо пара, макар за ону најјефтинију:

Re: paralela

hvala i tebi, brajovicu :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:09 02.10.2012

Re: paralela

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
hvala i tebi, brajovicu :)

Нема на чему, нисам видео да си већ добила одговор, који си и сама знала. То је лепо -- кад ти поклоне одговоре које знаш.

Све то није много важно. Мислим да сам негде ухватио нит коју плете плетиља nsarski. Наиме, седео сам пре неки дан, јуче мислим, у кафићу са једном нашом лепом и фином новинарком и још једном мојом пријатељицом. Причали смо свашта; и о Србији, наравно, и о томе где смо и шта смо. И онда је та новинарка рекла: "Знаш, ја једино замерам што више немам никакву наду да ће се било шта променити. Не док сам ја жива."

Отад је почела да ме прогони -- не прогони, шта ја то кажем, то је блага реч, него -- отад ме је узјахала мисао да не бих умео да кажем зашто би било ко овде требало да остане и овде да живи. Шта је то, рецимо, због чега би Максини и моји синови једног дана рекли -- "Не, ми не идемо одавде!"

Мора да за то постоје разлози.
Постоје ли?
nsarski nsarski 21:19 02.10.2012

Re: paralela

Је верујем, nsarski, да си хтео да кажеш смо и ми сиромашни, рецимо?

Siromasni, ali lepi.
princi princi 21:48 02.10.2012

Re: paralela

Шта је то, рецимо, због чега би Максини и моји синови једног дана рекли -- "Не, ми не идемо одавде!"

A što bi to pričali i zašto bi se vezivali za jedno mesto? Naprotiv, osmeliću se i napisati da su naši klinci verovatno pripadnici 0-te globalne generacije, kojoj neće biti važne ni Srbije ni UK ni USA, da će s istom lakoćom moći da žive u Londonu, Brizbejnu, Torontu, Beogradu, Port Morzbiju, Velingtonu, San Francisku, Melburnu, Šangaju, Parizu....
AlexDunja AlexDunja 21:56 02.10.2012

Re: paralela

A što bi to pričali i zašto bi se vezivali za jedno mesto? Naprotiv, osmeliću se i napisati da su naši klinci verovatno pripadnici 0-te globalne generacije, kojoj neće biti važne ni Srbije ni UK ni USA, da će s istom lakoćom moći da žive u Londonu, Brizbejnu, Torontu, Beogradu, Port Morzbiju, Velingtonu, San Francisku, Melburnu, Šangaju, Parizu...


i trsteniku, ja misslim da će posle svega bar jedan od mojih živeti tamo.

bar jednim delom godine
freehand freehand 21:58 02.10.2012

Re: paralela

princi
Шта је то, рецимо, због чега би Максини и моји синови једног дана рекли -- "Не, ми не идемо одавде!"

A što bi to pričali i zašto bi se vezivali za jedno mesto? Naprotiv, osmeliću se i napisati da su naši klinci verovatno pripadnici 0-te globalne generacije, kojoj neće biti važne ni Srbije ni UK ni USA, da će s istom lakoćom moći da žive u Londonu, Brizbejnu, Torontu, Beogradu, Port Morzbiju, Velingtonu, San Francisku, Melburnu, Šangaju, Parizu....

Baku si slučajno ispustio?
princi princi 22:01 02.10.2012

Re: paralela

Baku si slučajno ispustio?

Ako mogu da biraju, bolje Meksiko. Ili Istanbul.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:02 02.10.2012

Re: paralela

princi
Шта је то, рецимо, због чега би Максини и моји синови једног дана рекли -- "Не, ми не идемо одавде!"

A što bi to pričali i zašto bi se vezivali za jedno mesto? Naprotiv, osmeliću se i napisati da su naši klinci verovatno pripadnici 0-te globalne generacije, kojoj neće biti važne ni Srbije ni UK ni USA, da će s istom lakoćom moći da žive u Londonu, Brizbejnu, Torontu, Beogradu, Port Morzbiju, Velingtonu, San Francisku, Melburnu, Šangaju, Parizu....

Слажем се. Та покретљивост и невезаност за једно место -- вероватно је један нови друштвени концепт, нова цивилизацијска црта, феномен.

Проблем је, можда, што си на овај списак ставио Београд? Нисам сигуран да му је ту место. Он не нуди могућности; он нема привлачну снагу поменутих других градова; он је олупано леп, прљав и рупастих улица. Он, у једној димензији, има шарм као што га имају егзотичне касабе и похабане светске престонице. Можда је напривлачнији једном срдачном и жустром страном свог менталитета; опет, другом је злочести себични и гунђави војни пензос из блокова.

Заиста немам намеру да огорчено или слепо критикујем и правим се важан. Покушавам да нас сагледам какви стварно јесмо. Дакле, остаје питање -- зашто би они Максини и моји клинци једног дана рекли "Не, ми не идемо одавде!" или, као припадници тог номадски покретљивог света -- "Хајде да живимо у Београду!"
nsarski nsarski 22:02 02.10.2012

Re: paralela

Baku si slučajno ispustio?

Ahhh, Baku!

Nedavno je podpredsednik Dzo Bajden, prilikom posete prijateljskom Iraku, neprestano govorio o svim sjajnim stvarima koje je njegova zemlja ucinila za Irak i posebno isticao grad Baku (misleci na Basru). Ko ce to popamtiti - Makedonija/Montenegro (Klinton), Baku/Basra (Bajden) - ma vazno je da se dobra dela cine.
gedza.73 gedza.73 22:08 02.10.2012

Re: paralela

da će s istom lakoćom moći da žive

Samo, Princi, što ovde nije 'lakoća' već 'teškoća'.

Kao neko zabačeno selo. Prvo odu najhrabriji, najluđi, najsiromašniji.
Pa onda u grad odlaze za njima i drugi.
A onda se selo polako gasi.
Pokušavaju oni mučenici koji su ostali da nešto promene, trgaju se i batrgaju, rade duplo više.
Džaba.

Al' zato naši vrli velikodostojnici (svi) rade po zakonu.
Jahte, satovi, kuće, vile, automobili, kamioni...

To što do sela imaš put pun rupa, struje kako kad (telefon zabo'avite) nema veze.
Sve dok se radi po zakonu.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:16 02.10.2012

Re: paralela

princi

A što bi to pričali i zašto bi se vezivali za jedno mesto? Naprotiv, osmeliću se i napisati da su naši klinci verovatno pripadnici 0-te globalne generacije, kojoj neće biti važne ni Srbije ni UK ni USA, da će s istom lakoćom moći da žive u Londonu, Brizbejnu, Torontu, Beogradu, Port Morzbiju, Velingtonu, San Francisku, Melburnu, Šangaju, Parizu....


Sine, i ti nešto zameraš Filipu Mladenoviću !?

Možda je pre petnaest godina izgledalo kao da će svet da se izrodi u to, al bojim se da neće.
gordanac gordanac 22:19 02.10.2012

prečanska paralela ...

Predrag Brajovic
princi
Шта је то, рецимо, због чега би Максини и моји синови једног дана рекли -- "Не, ми не идемо одавде!"

A što bi to pričali i zašto bi se vezivali za jedno mesto? Naprotiv, osmeliću se i napisati da su naši klinci verovatno pripadnici 0-te globalne generacije, kojoj neće biti važne ni Srbije ni UK ni USA, da će s istom lakoćom moći da žive u Londonu, Brizbejnu, Torontu, Beogradu, Port Morzbiju, Velingtonu, San Francisku, Melburnu, Šangaju, Parizu....

Слажем се. Та покретљивост и невезаност за једно место -- вероватно је један нови друштвени концепт, нова цивилизацијска црта, феномен.

Проблем је, можда, што си на овај списак ставио Београд? Нисам сигуран да му је ту место. Он не нуди могућности; он нема привлачну снагу поменутих других градова; он је олупано леп, прљав и рупастих улица. Он, у једној димензији, има шарм као што га имају егзотичне касабе и похабане светске престонице. Можда је напривлачнији једном срдачном и жустром страном свог менталитета; опет, другом је злочести себични и гунђави војни пензос из блокова.

Заиста немам намеру да огорчено или слепо критикујем и правим се важан. Покушавам да нас сагледам какви стварно јесмо. Дакле, остаје питање -- зашто би они Максини и моји клинци једног дана рекли "Не, ми не идемо одавде!" или, као припадници тог номадски покретљивог света -- "Хајде да живимо у Београду!"


Za Beograd možda ne bih znala baš sve tačno da kažem (jer ustvari ne poznajem Beograd) ali bih zato o Novom Sadu - mogla, počevši od toga što je bez dobrog razloga izostavljen sa ovog spiska i odlične opaske druga Princija.
Ima jedna rečenica iz knjige Đerđa Mikeša "Kako b iti stranac" koja kaže: "Volim Peštu, ali mi nedostaje Novi Sad, onda odem tamo i posle 48 sati mi nedostaje -Pešta"
Mislim da bi stalno trebalo živeti u bar dva grada, jedan u kom si se našao (rođenjem, dovođenjem, izuzetnim događajima, šta god..) i drugi koji ti sam nađeš.
Za svakog ima takva dva grada (zemlje), čini mi se.
natasavb natasavb 22:20 02.10.2012

Re: paralela

Покушавам да нас сагледам какви стварно јесмо. Дакле, остаје питање -- зашто би они Максини и моји клинци једног дана рекли "Не, ми не идемо одавде!" или, као припадници тог номадски покретљивог света -- "Хајде да живимо у Београду!"


Ne znam za Maksine i tvoje klince, ali moja, skoro pa sedamnaestogodisnja kcerka, je skoro iznervirana nekom situacijom izjavila da sigurno nece otici odavde.
Razlog je upravo to sto zeli da Beograd lici na te ostale nabrojane gradove.

Ja se sve nesto nadam, pogotovo kad razgovaram sa tim nekim finim i pametnim mladim ljudima, da ce jednom da se stvori krticna masa tih sto razmiljaju kao ona, i da ce se stvarno ovde nesto i promeniti. Na bolje.

Zao mi je samo sto mi to nismo ucinili, vec polako odustajemo, i ostavljamo tako tezak posao u amanet nasoj deci.

cult cult 22:20 02.10.2012

Re: paralela

Само, нама није довољан Алијев, мораћемо и из Кине кога да довучемо.


Sudeći po večerašnjim izajvama, izgleda da Vučić i Dinkić idu prvo u Abu Dabi da ištu novce, a šta drugo. Videćemo kakve će abudabljani kinky zahteve da iznesu u zamenu za svoju šaku dolara. E, sad, to je nasledna monarhija, emirat, što znači da verovatno postoji vrlo izgradjen kult ličnosti, a u takvom okruženju uvek nastaju neverovatne ideje, kao ova azerska spomeničko-exportna. Kinezi su u medjuvremenu skapirali od čega se živi, iskulirali sa stupidarijama, tako da od njih treba očekivati čist odnos.

Paralela Alijev-Pavić nije samo ta hazarska, btw.
Pavić je, mislim, jedini naš pisac koji je uspeo da postane Ime ne rekavši ama baš ništa. Mnoštvo forme bez ikakve suštine. A i ta forma mu je bila zaista originalna samo u Hazarskom rečniku.
mirelarado mirelarado 22:22 02.10.2012

Re: paralela

Pavić je, mislim, jedini naš pisac koji je uspeo da postane Ime ne rekavši ama baš ništa. Mnoštvo forme bez ikakve suštine. A i ta forma mu je bila zaista originalna samo u Hazarskom rečniku.


Да!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:24 02.10.2012

Re: paralela

vrabac_u_steni
Možda je pre petnaest godina izgledalo kao da će svet da se izrodi u to, al bojim se da neće.

Бојим се, Врапче, да си нешто пропустио. Читаве (високо образоване) генерације већ сада тако живе. Невезани за једни место, неспутани рођењем у једној држави, они с лакоћом селе се из једног у други град, из једне у другу земљу. Они често не стигни да имају свог месара, локални кафић, комшиницу да од ње позајмљују кафу. (У ствари, та идеја позајмљивања кафе можда тамо где су они и не постоји?) Идеолошки концепт отаџбине-домовине-материне у великој се мери данас потрошио.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:38 02.10.2012

Re: paralela

Баш ми је мило што сте се сви укључили у дискусију.

Горданац, ја заиста разумем то што причаш, али не знам колико је то ствар твоје и моје (младалачћке ;-) опијености градовима у којима смо одрастали. Они су, стога, на тим скалама фаворизовани, и више -- чини ми се -- не умемо да их реално сагледамо. Мене је изненадио једам Миланац, који је, док сам га спуштао према Славији кроз улицу Светог Саве, рекао: "Ах, како је Београд леп..." И његове реке, додајем, и баште кафића, и људи... али, да ли је то довољно? Као према деци ми смо сентиментални и према нашим градовима.

Мој син од 15 година вратио се, Наташа, из Америке сасвим нефасциниран. Ништа што је тамо видео није га освојило. Њујорк му је био "прљав и превише метежан" (поздрав princiju), у Вашингтону се досађивао, уживао је у ститницама у којима сви дечаци тог узраста у свету уживају. Твоја ћерка се, Наташа, једног дана може уморити. И онда ће, рецимо, одлучити да оде одавде. Помало је неумесно да кажем, али и деца неких од овдашњих учесника расправе никад се овде више неће вратити. Они су та ННГ (нулта номадска генерација). Појам отаџбине-домовине-материне, као што су га описивале романтичне и патриотске књиге, избледао је као и она херојства о којима сам недавно писао.

Вас двоје што добацујете са последњег балкона, Мирела и Калте, нисте вечерас добри: ипак је Павић, нарочито својим раним причама и ипак Хазарским речником, заслужио лепо и праведно место малој српској књиевности. У Русији га обожавају, а цењен је и другде.
JJ Beba JJ Beba 22:39 02.10.2012

Re: paralela

Pavić je, mislim, jedini naš pisac koji je uspeo da postane Ime ne rekavši ama baš ništa. Mnoštvo forme bez ikakve suštine. A i ta forma mu je bila zaista originalna samo u Hazarskom rečniku.

JJ Beba JJ Beba 22:43 02.10.2012

Re: paralela


Вас двоје што добацујете са последњег балкона,



Grad

Kažeš: "Poći ću u neku drugu zemlju, poći ću do drugog
mora.
Naći će se drugi grad bolji od ovog.
Svaki moj napor je ovde proklet, osuđen;
i srce mi je - kao leš - pokopano.
Dokle će mi um ostati u ovoj tmini.
Kud god da skrenem pogled, kud god da pogledam,
crne ruševine svog života spazim, ovde,
gde sam proveo tolike godine, proćerdao ih i upropastio."

Nove zemlje nećeš naći, nećeš pronaći druga mora.
Ovaj grad će te pratiti. Ulicama ćeš se kretati
istim. U istom ćeš susedstvu ostariti:
u istim ćeš kućama osedeti.
Uvek ćeš u ovaj grad stizati. Da nekud drugde odeš - ne
nadaj se -
nema za tebe broda, nema puta.
Kao što si svoj život ovde proćerdao, u ovom tako malom
kutu,
straćio si ga i na celoj kugli zemaljskoj.

Kavafi
mirelarado mirelarado 22:46 02.10.2012

Re: paralela

Predrag Brajovic
Вас двоје што добацујете са последњег балкона, Мирела и Калте, нисте вечерас добри: ипак је Павић, нарочито својим раним причама и ипак Хазарским речником, заслужио лепо и праведно место у малој српској књижевности. У Русији га обожавају, а цењен је и другде.




Ствар субјективне (пр)оцене, Предраже. За суд времена још је рано. Опет, како год да вреднујемо Павића као књижевника, није заслужио да буде део оне гротеске на Ташу.
JJ Beba JJ Beba 22:48 02.10.2012

Re: paralela

Опет, како год да вреднујемо Павића као књижевника, није заслужио да буде део оне гротеске на Ташу.

i to bez lule


i hrta
Gospodja Klara Gospodja Klara 22:50 02.10.2012

Re: paralela



Pavić je, mislim, jedini naš pisac koji je uspeo da postane Ime ne rekavši ama baš ništa. Mnoštvo forme bez ikakve suštine. A i ta forma mu je bila zaista originalna samo u Hazarskom rečniku.


Uf, falabogu, ovo ću da iskoristim kao objašnjenje mog odustajanja od Pavića posle 20-30 strana Hazarskog rečnika, umesto onog akademskog: smorilo me u najavi.

A Generala vidim kako peva učimemajkokarajme (samoubilački nabac Brayoviću da mu ga da po Sarievskom).:)
mirelarado mirelarado 22:51 02.10.2012

Re: paralela

i to bez lule


i hrta



jasnaz jasnaz 22:51 02.10.2012

: para~lela

Predrag Brajovic
"Ах, како је Београд леп..."



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:53 02.10.2012

Re: paralela

Нисам фан Павича, Мирелиња, и гледам да будем објективан.

Бебо, знам за песму, наравно. Опет, покушавам да разумем: кад бих сад отишао из Београда, шта је то што би ми непорециво недостајало, толико да би ме терало да се вратим?

Мислим, и њујоршки баскет-терени сасвим су ваљани и узбудљиви, девојчице су, одрастајући, лепе свуда на свету, пријатељства свугде срдачна и трајна између срдачних и трајних људи. То је свуда исто, и ми, зароњени у наше време и нашу географију, често таквим (локалним) стварима дајемо превелику, необјективну тежину.

За чим бих жалио, толико да се вратим?
Gospodja Klara Gospodja Klara 22:53 02.10.2012

Re: paralela

i to bez lule


i hrta


I supruge.
cult cult 22:54 02.10.2012

Re: paralela

JJ Beba
Опет, како год да вреднујемо Павића као књижевника, није заслужио да буде део оне гротеске на Ташу.

i to bez lule


i hrta

gordanac gordanac 22:55 02.10.2012

:))

Predrag Brajovic:
Горданац, ја заиста разумем то што причаш, али не знам колико је то ствар твоје и моје (младалачћке ;-) опијености градовима у којима смо одрастали. Они су, стога, на тим скалама фаворизовани, и више -- чини ми се -- не умемо да их реално сагледамо.


Idi, bre, Brajoviću!
`Aj se onda menjamo - ja ću sve što umem o Beogradu, a ti sve što umeš o Novom Sadu, pa da se rešimo opijenosti gradovima u kojima smo odrastali, i da ih realno sagledamo.
Tzvrtz! I paz` da nije tako.
Ima mesta koje samo posetiš (slučajno, poslom, spletom okolnosti, serendipity načinom, svejedno) i ondaK u stvari - nikad duhom ne odeš odatle, a nisi u njima odrastao.
Tvoja opaska o "sentimentu" gradova u kojima smo rođeni je malko nejasna i dvostruka upravo iz tog razloga (neodlaženja s nekog mesta), dakle da li želiš Beograd koji bi postao mesto iz kojeg se ne odlazi ili želiš Beograd iz kojeg nikada nisi otišao?
To bi umela da budu dva sasvim različita Beograda (Beligrada :).
JJ Beba JJ Beba 22:58 02.10.2012

Re: paralela

A Generala vidim kako peva učimemajkokarajme

a ja rukoveti- samo se karame, samo se tepame. i to fasletom sopransku deonicu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:02 02.10.2012

Re: paralela

A Generala vidim kako peva učimemajkokarajme (samoubilački nabac Brayoviću da mu ga da po Sarievskom).:)

Ах, Кларо Clarissima, не бих ово да пропустим: Сариевски овде пева, најлепше могуће, о незахвалности жена :)



freehand freehand 23:03 02.10.2012

Re: paralela

JJ Beba
A Generala vidim kako peva učimemajkokarajme

a ja rukoveti- samo se karame, samo se tepame. i to fasletom sopransku deonicu

Selimova-Želčeski
I mislim da će biti
"Malko se sakame, malko se karame".
cult cult 23:10 02.10.2012

Re: paralela

За суд времена још је рано


Jbg, kad tako jasno osetim prazninu ne treba mi vreme. Prek sam, znam.

Ima onaj film Vizantijsko plavo radjen po Pavićevoj priči, ako se dobro sećam, Vedžvudov pribor za čaj. Slušam ja intervju s njim. Priča Pavić kako se njegova dela sastoje od bezbrojnih kockica, komplikovano uvezanih, kako on i scenarista rastavljaju njegovo delo na kockice, znoj im s lica lije od težine tog posla, pa sve prilagodjavaju nama.
Ukratko, mučno je bilo za slušati.

Ironijom sudbine, moji su roditelji te '93 mlatili po pet-šest maraka, te sam ja, da bih imao za cigarete, žene i vino, počeo da statiram po filmovima i reklamama. Desi se da smo radili i dotično Vizantijsko plavo. Čak sam, čini mi se, imao i the line u filmu. Završi se sve to, prodju premijere itd, skoknem do bioskopa. Jebote. Jedva sam odgledao koliko je prazno zvečao, a to malo bede od priče bilo sramotno predvidivo. A sve zajedno neshvatljivo pretenciozno. Pre nedelju dana naleteh na taj film negde na teveu. Pokušao da odgledam bar do scene u kojoj se pojavljujem. Nisam imao nerava.


Gospodja Klara Gospodja Klara 23:11 02.10.2012

Re: paralela

Predrag Brajovic
о незахвалности жена:



Eto ti sad.
(Ne otključava se žensko srce motornom testerom, jbg.)
natasavb natasavb 23:16 02.10.2012

Re: paralela

За чим бих жалио, толико да се вратим?


A znas li nekog da je otisao i da se nikad ne vraca? :)

Oni sa kojima sam ja odrasla su uglavnom rasuti svukuda po svetu, i svi se vracaju, iako taj grad ima malo zajednickog sa onim u kojem su odrasli.
Zemlje vise i nema.
Ali, opet se vracaju. Neki samo u posetu, a neki su se vratili i za stalno.
To "za stalno" je uslovno receno. Nisu verovali ni da ce nekada da odu, pa onda da ce da se vrate, tako da... sa tim odlascima i dolascima, nikad se ne zna.

Nekako verujem da je svim ljudima, ma gde god da su odrasli, potrebno da imaju to neko mesto na koje ce uvek vracati. A kad se vrate, zele da to mesto izgleda sto bolje.
Eto, to je ujedno odgovor na ono tvoje da ce mozda i moja kcerka da ode.
Ne kazem da nece jednom otici (moglo je to lako da se desi i ove godine, ali nije bila spremna za tako nesto, pa je odustala), ali verujem da ce pre nego sto ode pokusati da ovo ovde ucini boljim, da bi se srecnija vracala.

U tome i jeste razlika izmedju nas i njih.:)
Oni jos uvek nisu umorni i imaju i snove, i zelje, i nadu da moze biti bolje.

I da, to njeno, i razmisljanje, i odustajanje, je uglavnom cudno nama, matorim, a njenim drugarima je sasvim normalano.

Nada i iskustvo izgleda nikako ne idu zajedno. :)


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:20 02.10.2012

Re: paralela

Gospodja Klara
(Ne otključava se žensko srce motornom testerom, jbg.)

Ниси у праву: поклонио јој је чесму шарену а кучка Љиљана не дојде!

Има и она песма о зецу младожењи коју певе Сариевски:



Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:34 02.10.2012

Re: paralela

Grad

Kažeš: "Poći ću u neku drugu zemlju, poći ću do drugog
mora.
Naći će se drugi grad bolji od ovog.
Svaki moj napor je ovde proklet, osuđen;
i srce mi je - kao leš - pokopano.
Dokle će mi um ostati u ovoj tmini.
Kud god da skrenem pogled, kud god da pogledam,
crne ruševine svog života spazim, ovde,
gde sam proveo tolike godine, proćerdao ih i upropastio."

Nove zemlje nećeš naći, nećeš pronaći druga mora.
Ovaj grad će te pratiti. Ulicama ćeš se kretati
istim. U istom ćeš susedstvu ostariti:
u istim ćeš kućama osedeti.
Uvek ćeš u ovaj grad stizati. Da nekud drugde odeš - ne
nadaj se -
nema za tebe broda, nema puta.
Kao što si svoj život ovde proćerdao, u ovom tako malom
kutu,
straćio si ga i na celoj kugli zemaljskoj.

Kavafi

!!!
princi princi 23:47 02.10.2012

Re: paralela

Заиста немам намеру да огорчено или слепо критикујем и правим се важан. Покушавам да нас сагледам какви стварно јесмо. Дакле, остаје питање -- зашто би они Максини и моји клинци једног дана рекли "Не, ми не идемо одавде!" или, као припадници тог номадски покретљивог света -- "Хајде да живимо у Београду!"

Pa, možda neće tvoji ili Maksini klinci, ali hoće neki cigančići iz Kalkute (Indija, inače, trenutno proizvodi, 800 hiljada inženjera godišnje, to će hteti negde da radi i živi.) S jedne strane mislim da živimo u dobu odumiranja država, ne baš onog lenonovskog, ali sve jedno odumiranja, a s druge mislim da nas očekuju velike tehnološke revolucije, kako na polju energetike (o tome smo pričali x puta), tako i medicine (mislim da će ljudi budućnosti živeti po 120, 130 godina, da će biti puno zdraviji, da neće više biti penzija, da će se društva iz korena promeniti). Kažem ti, 0-ta generacija, trebaće neke nove priče, the end of the world as we know it...
Goran Vučković Goran Vučković 00:48 03.10.2012

Re: paralela

Свеједно, за музику увек нађемо пара, макар за ону најјефтинију:


Out of Beirut Out of Beirut 00:54 03.10.2012

Re: paralela

Читаве (високо образоване) генерације већ сада тако живе. Невезани за једни место, неспутани рођењем у једној држави, они с лакоћом селе се из једног у други град, из једне у другу земљу.


Нисам видео информације које би подупрле ту тврдњу, а и немам утисак да је тачна. Наравно, чујемо о људима који тако живе, срећемо их, и импресионирани смо. Али да тако живе читаве генерације (рецимо већина високообразованих људи њихове генерације), тврдим да није тачно. То је, ето, моја нулта хипотеза.

Губитак концепта за домовину/ државу / нацију јесте знатно шире "присутнији."

Без питања шта води ове друштвене процесе, и, сасвим засебно, које су уопште неопходности у животу, ова нас тема не води далеко.

( http://www.iom.int/jahia/Jahia/about-migration/facts-and-figures )
Goran Vučković Goran Vučković 01:05 03.10.2012

Re: paralela

If there was hope, it must lie in the Proles
JJ Beba JJ Beba 01:11 03.10.2012

Re: paralela


За чим бих жалио, толико да се вратим?

u početku verovatno nizačim

al kako vreme odlazi ono što ti je bilo ružno, odvratno i od čega si pobegao počinje da te proganja, da ti fali. (sasvim suprotno od veze, da ne kažem braka, ne verujem u tu instituciju, ono što ti je kod partnera u početku bilo lepo, simpatično što ti se dopadalo, vremenom postaje dosadno, neretko ružno..)

i ne mora to da bude ništa konkertno, veliko..možda neki miris haustora kad si bio dete, ili miris lipa s proleća ili pečenih paprika u kasno leto.
možda kiseo kupus po podrumima, lokalni čistac ulice Nuri, poštar Mile koji vucara sa sobom paket danima dok te ne nagazi na gajbi...

Moj prijatelj Mika Oklop se celog života meračio i spermao da ode u USA sve dok 1992. nije konačno pokupio prodicu i otišao.
umro je 2007. u najgoroj nostalgiji koju možeš da zamisliš, u stvari ne možeš dok ne vidiš.
morala sam da mu opisujem kaldrmu u balkanskoj ulici, izgled saračkog izloga na čošku i poslastičarnicu "trovača" goranca na početku balkanske..trešnje sa kalenića...
"Ja sam odleteo ... jebi ga, bio sam preblizu sunca pa su mi otpala voštana krila... Kaži šašu da me prekrije, hladno je." MO
st.jepan st.jepan 03:36 03.10.2012

Re: paralela

JJ Beba
Moj prijatelj Mika Oklop...
...morala sam da mu opisujem kaldrmu u balkanskoj ulici, izgled saračkog izloga na čošku i poslastičarnicu "trovača" goranca na početku balkanske..trešnje sa kalenića...

Nije to tražio samo od tebe.
Više mojih čuburskih drugara pričalo mi je slićnu priču.
Naročito pokojni Miša Jovanović, advokat i književnik.
blogovatelj blogovatelj 04:06 03.10.2012

Re: paralela

A Generala vidim kako peva učimemajkokarajme (samoubilački nabac Brayoviću da mu ga da po Sarievskom).:)


Gospojo, iste nam se misli motaju po glavama.
blogovatelj blogovatelj 04:11 03.10.2012

Re: paralela

Београда, шта је то што би ми непорециво недостајало, толико да би ме терало да се вратим?


Meni za deset godina boravka u Kanadi fale samo dve stvari.
Za jednu mi je jasno, za drugu nije.
Fale mi Sumarice. Odrastao sam pored Sumarica. I to mi je jasno zasto mi nedostaje.
Druga stvar je selo u kome je moja majka rodjena. Magistrala od Kiceva prema Bitolju, osamnaesti kilometar. Najveci stos je u tome sto kad sam kao dete i momak redovno isao u Makedoniju svuda zeleo da budem, samo tamo najmanje. E to mi nije jasno.

blogovatelj blogovatelj 04:27 03.10.2012

Re: paralela

Ali, opet se vracaju. Neki samo u posetu, a neki su se vratili i za stalno.


Vec vidjeno u knjigama i filmovima.

Knjiga...

Svitalo je kada je Filip stigao na kaptolski kolodvor. Dvadeset i tri godine nije ga zapravo bilo u svom zakutku, a znao je još uvijek kako sve dolazi

Miroslav Krleza


Film...



Misle da je za stalno, ali nije. Koliko dugo je to stalno? Znam ih i previse sto se vratilo za Srbiju, a onda se sve petama bijuci u dupe opet pojavili u Kanadi.
Izuzetak su oni kojima su deca napravila karijere i otisnula se iz Toronta kojekuda, a oni otisli u penziju, pa im je lepse da igraju sah na Kalemegdanu, jer im deca svakako nisu u blizini.

Edit:
Poseta nije vracanje, nego poseta.
dragan7557 dragan7557 07:06 03.10.2012

Re: paralela

Predrag Brajović:
Они су та ННГ (нулта номадска генерација). Појам отаџбине-домовине-материне, као што су га описивале романтичне и патриотске књиге, избледао је као и она херојства о којима сам недавно писао.

Ma nije baš da je izbledeo ali izanđ'o načisto jeste.

Posle više od dvesta godina zlo-upotrebe izanđa i crkveno zvono a kamo li nakarada patriotizam.

Sada je ta vrsta "uzvišenog" lojaliteta i skoro religiozne devocije načisto izašla iz mode i preselila se na korporativni nivo, odanosti do imbecilnosti ili Otkaza, prema Mother of all mothers, The Divine Korporation, koja daje nasušni dnevni obrok i mesčnu naknadu za slabo plaćeno ropstvo:

Clasical conditioning
Transmarginal inihibition
Bihavioral modification

umesto:

"I ovaj kamen zemlje Srbije
...............
uz flašu domaće rakije,
..........

došlle su Coca, Pepsi, Halyburton, Black Water "nacije."

Varaš se i u stepenu nomadizovanosti novih generacija, on niti je viši niti niži nego u prošlom veku, čak je ako se uzmmu svi parametri u obzir stepen nomadizacije niži.

Kadar koji migrira, i koji ima visok stepen mobilnosti je visoki kadar sve ostalo je nula.

Striktno gledano i taj visoki kadar ne migrira, već se preseljava sa funkcije na fukciju, po raznim geografskim destinacijama ali uvek unutar transnacionalne korporacije, pa je samim tim ta mobilnost motivisana interesima i potrebama korporacija a ne samog kadra.

Dakle čitava priča, o nekoj nultoj nomadskoj generaciji je samoobmana.

Ukratko u pitanju je stara dobra ekonomska migracija trbuhom za kruhom, u potrazi za gazdom i ništa drugo, a pravih nomada je sve manje i manje.


cerski
dragan7557 dragan7557 07:30 03.10.2012

Re: paralela

JJ Beba:
Moj prijatelj Mika Oklop se celog života meračio i spermao da ode u USA sve dok 1992. nije konačno pokupio prodicu i otišao.
umro je 2007. u najgoroj nostalgiji koju možeš da zamisliš, u stvari ne možeš dok ne vidiš.
morala sam da mu opisujem kaldrmu u balkanskoj ulici, izgled saračkog izloga na čošku i poslastičarnicu "trovača" goranca na početku balkanske..trešnje sa kalenića...
"Ja sam odleteo ... jebi ga, bio sam preblizu sunca pa su mi otpala voštana krila... Kaži šašu da me prekrije, hladno je." MO

Postoje dve vrste nostalgije jedna je vezana za Vreme druga za Prostor, ova koju opisuješ je prostorna nostalgija.

Najčešće ljudi nisu u stanju da razumeju svoja osećanja, jer se ove dve dimenzije prepliću pa je teško svesno razdvojiti jednu od druge, osobito zbog toga što se one međusobno intenziviraju.

Poznate su i situacije kada nostalgija izaziva neurotična stanja i teške depresije, a kako se ona leči ili sprečava bi zahtevalo posebne blogove. Jedan nije dovoljan.

Dobro je da si precizno "naslikala" ovaj primer.

cerski
antioksidant antioksidant 07:41 03.10.2012

Re: paralela

Predrag Brajovic
Београд... али, да ли је то довољно?

и више него довољно
mariopan mariopan 07:53 03.10.2012

Re: paralela

natasavb
Ne znam za Maksine i tvoje klince, ali moja, skoro pa sedamnaestogodisnja kcerka, je skoro iznervirana nekom situacijom izjavila da sigurno nece otici odavde.
Razlog je upravo to sto zeli da Beograd lici na te ostale nabrojane gradove.

Čim malo poraste neće više tako misliti. Sve zavisi od toga šta može da ostvari od svojih talenata i ambicija tu gde sada živi.

Ta nulta generacija već postoji, to su "deca" koju ja zovem "čergari", koja su otišla odavde pre XXX godina i prošli sito i rešeto tamo negde gde su otišli. Videli su da veliki gradovi po načinu života svi liče jedni na druge i da je svejedno u kom će živeti, u kojoj državi, ako mogu da žive onako kako su zamislili.
Ako ne mogu, oni će lako da odu bilo gde.

Kažu da je njima domovina tamo gde mogu ugodno da žive i u pravu su.

Kući se vraćaju samo iz nekih nostalgičnih razloga, roditelji, drugovi, kuća u kojoj su rođeni, ulica gde su odrasli, i da malo progovore maternjim jezikom. Ne izdrže dugo, odu posle par nedelja jer ništa "ne radi" onako kako su navikli.

Isto tako, ako budu mogli da žive približno isto u našim gradovima oni će lako i da se vrate.

Zao mi je samo sto mi to nismo ucinili, vec polako odustajemo, i ostavljamo tako tezak posao u amanet nasoj deci.

I meni je žao.
cult cult 08:02 03.10.2012

Re: paralela

Kažu da je njima domovina tamo gde mogu ugodno da žive i u pravu su.



(ne znam čiji)tvit: "Domovina je tamo gde je plata 3000 evra"
mariopan mariopan 08:08 03.10.2012

Re: paralela

cult
Kažu da je njima domovina tamo gde mogu ugodno da žive i u pravu su.



(ne znam čiji)tvit: "Domovina je tamo gde je plata 3000 evra"

Čiji god da je, to isto govore i moja deca.
bocvena bocvena 08:13 03.10.2012

Re: paralela

Skoro mi je jedan bivši učenik objašnjavao razliku između domovine i otadžbine.
Domovina je geografski prostor koji zauzimaš u određenom vremenskom periodu - tamo gde živiš u domu.
A otadžbina...e, bato! (ja sam tu prestala da ga slušam, ali je vrlo nadahnuto govorio:)

Re: prečanska paralela ...

[youtube]http://youtu.be/FN6hxvMaM3M[/youtube]

Re: prečanska paralela ...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
[youtube]http://youtu.be/FN6hxvMaM3M[/youtube]

Htedoh da okacim "get back" za gordanac, al ne moze jednom rukom :)
Pomozite, dobri ljudi (sa dve ruke :)))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:37 03.10.2012

Re: paralela

Out of Beirut
ова нас тема не води далеко.

Ниједна нас тема не води даље од онога где јесмо, кажи и Кавафи :)

Тачно, заиста, то што кажете ти и Церски -- нисам сигуран колико је широка та ННГ. Мој утисак је да она нараста, али то је само утисак. Такође, како ја видим, када сагледавам српску ННГ, то су њени најбољи појединци. Мени су они важни, у ствари -- далеко важнији него сви други. Сјајни доктори, професори, софтвераши, инжињери -- па пола њих се овде јавља својим коментарима :) Мени се недавно мој италијански пријатељ покупио из своје земље и родне Венеције и отишао, послом, за Пекинг. Није се двоумио ниједног трена. Хоћу да кажем, чини ми се да је све мање укорењености у идеолошке институције друштва -- попуте оне отаџбина-материна-домовине.

И не, многима уопште не пада на памет да се врате. Долазе у посету, једном годишње или једном у пет година.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:42 03.10.2012

Re: prečanska paralela ...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Pomozite, dobri ljudi (sa dve ruke :)))

Ја још увек имам обе:



На 1:50 овог снимка види се нешто што само Енглеска може да приреди...

Re: paralela

Nebojsa Krstic
Grad

Kažeš: "Poći ću u neku drugu zemlju, poći ću do drugog
mora.
Naći će se drugi grad bolji od ovog.
Svaki moj napor je ovde proklet, osuđen;
i srce mi je - kao leš - pokopano.
Dokle će mi um ostati u ovoj tmini.
Kud god da skrenem pogled, kud god da pogledam,
crne ruševine svog života spazim, ovde,
gde sam proveo tolike godine, proćerdao ih i upropastio."

Nove zemlje nećeš naći, nećeš pronaći druga mora.
Ovaj grad će te pratiti. Ulicama ćeš se kretati
istim. U istom ćeš susedstvu ostariti:
u istim ćeš kućama osedeti.
Uvek ćeš u ovaj grad stizati. Da nekud drugde odeš - ne
nadaj se -
nema za tebe broda, nema puta.
Kao što si svoj život ovde proćerdao, u ovom tako malom
kutu,
straćio si ga i na celoj kugli zemaljskoj.

Kavafi

!!!


OMG! Ja Sam Princijev sin?!

I Went

I brooked no bonds. I threw off all restraint,
and went. Toward enjoyments that were half
real — half ruminations of my brain,
into the illuminated night I went.
And of strong wines I drank boldly, as drink
they who seek after pleasure and are brave.

CP Cavafy
cult cult 08:43 03.10.2012

Re: prečanska paralela ...

(ne tako dobar čovek, ali...)
cult cult 08:45 03.10.2012

Re: paralela

A otadžbina...e, bato! (ja sam tu prestala da ga slušam, ali je vrlo nadahnuto govorio:)


ma, sama reč se izgovara težim, dubljim, svečanijim glasom...
natasavb natasavb 09:05 03.10.2012

Re: paralela

Čiji god da je, to isto govore i moja deca.


Da, dok ne dobiju svoju decu. Onda se ipak na bar nekoliko godina zaustave tu gde jesu.

Zato mislim da cela ta prica o NNG nece ici bas tako brzo kako princi predvidja.
Naravno da je sad lakse promeniti mesto boravka i otici bilo gde na kugli zemaljskoj.
Nesto za sta su pre bili potrebni dani, pa i meseci, sada se zavrsava sa par klikova preko interneta.
Samo, cini mi se da se sve to ipak desava u jednom zivotnom razdoblju. Dok su ljudi mladi i dok nemaju decu. Moze eventulano da se produzi dok su deca mala, i dok su im za odrastanje i neophodnu sigurnost koju pruza poznato dovoljni samo roditelji.
Posle, u skolskom, pa vec i u kasnom predskoslkom uzrastu, to se siri na park, skolu, terene za basket...
Eno, Brajovic spomenu da je njegovom sinu u NY bili dosadno i pretpostavljam kada bi sad, u ovom trenutku, neko od njega trazio da bira izmedju tih terena, parkova, ulica i devojcica tamo i ovih ovde, u Beogradu, da bi verovatno izabrao beogradske.

Posle, kada ta nova gneracija izgubi potrebu za takvim stvarima, prethodna ili nastavi po starom ili ostane gde jeste, ili se vrati tamo odakle je pocela.
Sve zavisi koliko su koreni kojima je povezana sa nekim mestom, ne mora to nuzno biti otadzbina, ostali jaki i da li se u otadzbini osecaju kao u tudjini ili ipak tu gde jesu.

predatortz predatortz 09:19 03.10.2012

Re: paralela

Skoro mi je jedan bivši učenik objašnjavao razliku između domovine i otadžbine.


Nešto kao razlika između prijave boravka i prebivališta
freehand freehand 09:23 03.10.2012

Re: paralela

Опет, покушавам да разумем: кад бих сад отишао из Београда, шта је то што би ми непорециво недостајало, толико да би ме терало да се вратим?

Zar nije pitanje - šta je to što ti ne dozvoljava da trajno odeš?
A tehnologija, ako smo već kod ibi bene formule - već neko vreme otvara, i tek će - sasvim nove vidike: pečalbarstvo iz fotelje, na primer!
Web sažima prostor.
Pa i te tri hiljade evra mesečne zarade sa Ceraka ili Vidikovca, a sa kojima se i u Beogradu može sasvim komotno izaći na kraj. I putovati, po želji, sasvim bezbrižno.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:33 03.10.2012

Re: paralela

e baš hvala na objašnjenju, ja to do sada nisam znao.
i ti misliš da će se taj trend nužno nastaviti? ok.


edit

ovo se odnosi na ovo:

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Možda je pre petnaest godina izgledalo kao da će svet da se izrodi u to, al bojim se da neće.

Бојим се, Врапче, да си нешто пропустио. Читаве (високо образоване) генерације већ сада тако живе. Невезани за једни место, неспутани рођењем у једној држави, они с лакоћом селе се из једног у други град, из једне у другу земљу. Они често не стигни да имају свог месара, локални кафић, комшиницу да од ње позајмљују кафу. (У ствари, та идеја позајмљивања кафе можда тамо где су они и не постоји?) Идеолошки концепт отаџбине-домовине-материне у великој се мери данас потрошио.

mariopan mariopan 09:33 03.10.2012

Re: paralela

natasavb
Da, dok ne dobiju svoju decu. Onda se ipak na bar nekoliko godina zaustave tu gde jesu.


Ceo komentar
Da, dok ne dobiju svoju decu, to je najjači razlog za ostajanje na jednom mestu za dugi niz godina.

I dodala bih, nije zanemarljivo, da ostaju i ako (imaju) kupe kući ili stan, to je jedan od preduslova za normalan život ali često i razlog da ne odu iz tog grada, države.

Gledam po svojoj deci koja se bliže četrdesetoj, odavno su otišli, pregrmeli sve bolesti emotivnog i materijalnog "odrastanja" u tuđini, izlečili se od nostalgije, navikli na jedan standard koji sebi ovde ni pod razno ne bi mogli da priušte i (za sada) ne nameravaju da se vrate.

Kada kroz sve to neko prođe onda se prekali i nije mu više teško da ode bilo gde na svetu samo ako još nije vezan obavezama prema porodici, deci ili starim roditeljima, bolešću nekog člana porodice i slično....

Re: paralela

freehand
Опет, покушавам да разумем: кад бих сад отишао из Београда, шта је то што би ми непорециво недостајало, толико да би ме терало да се вратим?

Zar nije pitanje - šta je to što ti ne dozvoljava da trajno odeš?
A tehnologija, ako smo već kod ibi bene formule - već neko vreme otvara, i tek će - sasvim nove vidike: pečalbarstvo iz fotelje, na primer!
Web sažima prostor.
Pa i te tri hiljade evra mesečne zarade sa Ceraka ili Vidikovca, a sa kojima se i u Beogradu može sasvim komotno izaći na kraj. I putovati, po želji, sasvim bezbrižno.




Outsourcing is here to stay!

Re: paralela

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
freehand
Опет, покушавам да разумем: кад бих сад отишао из Београда, шта је то што би ми непорециво недостајало, толико да би ме терало да се вратим?

Zar nije pitanje - šta je to što ti ne dozvoljava da trajno odeš?
A tehnologija, ako smo već kod ibi bene formule - već neko vreme otvara, i tek će - sasvim nove vidike: pečalbarstvo iz fotelje, na primer!
Web sažima prostor.
Pa i te tri hiljade evra mesečne zarade sa Ceraka ili Vidikovca, a sa kojima se i u Beogradu može sasvim komotno izaći na kraj. I putovati, po želji, sasvim bezbrižno.




Outsourcing is here to stay!


Cerak je nova silicone valley!
cult cult 10:07 03.10.2012

Re: paralela

Pa i te tri hiljade evra mesečne zarade sa Ceraka ili Vidikovca, a sa kojima se i u Beogradu može sasvim komotno izaći na kraj. I putovati, po želji, sasvim bezbrižno.


Srbija je u ovom trenutku tako raspala i 12 godina posle promena definitvno tako beznadna da lično blagostanje nije dovoljno. Okružen si jedom, beznadjem i agresijom, lošom karmom jednog naroda, ma koliko se skrivao i ušuškavao u svoj mikrosvet.

Svi ti porazi i sve te nemogućnosti da se iskorači u bilo kom pravcu, svi ti mitovi kojima smo se zatrpali, sav taj nedostatak kolektivnog, nacionalong identiteta, moralna rupa na mestu društvene svesti ispunjena pinkoidnim weltanschauungom, ekonomsko survavanje na dno dna daleko od svakog tračka svetla, najjadnija u Evropi polit-društvena elita sa moralom morskog krastavca ogrezla u besprizornom otimanju od kojeg ti se povraća, sve to jezivo guši svako iole misleće biće koje stanuje, prebiva na ovim prostorima i još mu tepa otadžbinom.



vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:13 03.10.2012

Re: paralela

mariopan
natasavb
Da, dok ne dobiju svoju decu. Onda se ipak na bar nekoliko godina zaustave tu gde jesu.


Ceo komentar
Da, dok ne dobiju svoju decu, to je najjači razlog za ostajanje na jednom mestu za dugi niz godina.




upravo tako, npr. moj kum i najbolji ortak još od osnovne, pripadnik baš te klase o kojoj Brajović priča, mi skoro rekao
"znaš šta, imam četiri banke i dvoje dece, ne mogu bre više da se smucam po svetu..."
al da je on jedini, pa ajde.
freehand freehand 10:36 03.10.2012

Re: paralela

cult
Pa i te tri hiljade evra mesečne zarade sa Ceraka ili Vidikovca, a sa kojima se i u Beogradu može sasvim komotno izaći na kraj. I putovati, po želji, sasvim bezbrižno.


Srbija je u ovom trenutku tako raspala i 12 godina posle promena definitvno tako beznadna da lično blagostanje nije dovoljno. Okružen si jedom, beznadjem i agresijom, lošom karmom jednog naroda, ma koliko se skrivao i ušuškavao u svoj mikrosvet.

Svi ti porazi i sve te nemogućnosti da se iskorači u bilo kom pravcu, svi ti mitovi kojima smo se zatrpali, sav taj nedostatak kolektivnog, nacionalong identiteta, moralna rupa na mestu društvene svesti ispunjena pinkoidnim weltanschauungom, ekonomsko survavanje na dno dna daleko od svakog tračka svetla, najjadnija u Evropi polit-društvena elita sa moralom morskog krastavca ogrezla u besprizornom otimanju od kojeg ti se povraća, sve to jezivo guši svako iole misleće biće koje stanuje, prebiva na ovim prostorima i još mu tepa otadžbinom.




Kulte, b'ate - izbegavaj ubuduće to što si sinoć večerao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:44 03.10.2012

Re: paralela

freehand
cult
...
...
...

Kulte, b'ate - izbegavaj ubuduće to što si sinoć večerao.

Cult?
Можда у покојем детаљу прејако, али начелно тачно.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:45 03.10.2012

Re: paralela

freehand

Kulte, b'ate - izbegavaj ubuduće to što si sinoć večerao.


ma, iskren da budem, izgleda da i ja ponekad isto večeram. čitajuči njegov komentar kao da sam slušao sebe u pojedinim trenucima.
JJ Beba JJ Beba 11:05 03.10.2012

Re: paralela

prebiva na ovim prostorima i još mu tepa otadžbinom.

i ja mislim da generacije naše dece nema šta da traže ovde, samo gube vreme.
treba ih usmeravatai ka tome da su građani sveta, ulivati im samopuzdanje, otklanjati komplekse inferiornosti, razvijati kompetitivnost (onu pozitivnu), učiti da s rancem na leđima putuju svetom ne bi li ga upoznali (sve dok nam ne trebaju te fuck'n vize) učiti da ono što rade rade najbolje što mogu, a ne da odrađuju....a kad dođe vreme oni će već znati gde im je mesto

barem je takvo moje iskustvo

freehand freehand 11:07 03.10.2012

Re: paralela

Cult?
Можда у покојем детаљу прејако, али начелно тачно.


ma, iskren da budem, izgleda da i ja ponekad isto večeram. čitajuči njegov komentar kao da sam slušao sebe u pojedinim trenucima.

Objektivna istina nekad muti pogled na život.

Da podelim ja vama ove moje ružičaste cvidže, mnogo je lakše izboriti se sa nedaćama povijesne zbiljnosti?

Edit:
dragan7557 dragan7557 11:19 03.10.2012

Re: paralela

Gospodja Klara
Predrag Brajovic
о незахвалности жена:



Eto ti sad.
(Ne otključava se žensko srce motornom testerom, jbg.)

Eh, draga damo teško je to shvatiti a evo zašto:

Predrag Brajovic 00:02 03.10.2012
Re: paralela

A Generala vidim kako peva učimemajkokarajme (samoubilački nabac Brayoviću da mu ga da po Sarievskom).:)


Ах, Кларо Clarissima,


Jbg. umesto carissima ili u najmanju ruku bellissima Predrag raspali sa Clarissima?!?

Drvenije nego drvenost Drven Grada!?

A umesto

ili makar

uz prigodan

taktika otključavanja se svede na:

не бих ово да пропустим: Сариевски овде пева, најлепше могуће, о незахвалности жена :)


I onda se čudi kad dobije korpu!


cerski
freehand freehand 11:39 03.10.2012

Re: paralela

Jbg. umesto carissima ili u najmanju ruku bellissima Predrag raspali sa Clarissima?!?

Anck-su-Namun?!
princi princi 12:07 03.10.2012

Re: paralela

I onda se čudi kad dobije korpu!

Ko zna, zna.
princi princi 12:11 03.10.2012

Re: Interesantno

u šta se izrodi smešna, mala priča o smešnom, malom Kralj Ibiju i "njegovom" narodu.

Inače, culte, pinkoidnost je svetski fenomen. Mislim da je jedino rean razvio pravi refleks na pojavu: ako ne možeš da ih pobediš, zajebavaj ih.
alselone alselone 13:20 03.10.2012

Re: paralela

Kažem ti, 0-ta generacija, trebaće neke nove priče, the end of the world as we know it...


Meni se cini da je novi nacionalizam korporativnost. Ono sto je danas drzava da ce u jednom momentu biti kompanije. Ono kako se Japanci danas osecaju u pogledu pripadnosti kompaniji.

Pruzace sigurnost grupe, okupljanje oko ideje, interes... Kako drzave sve vise budu slabile tako ce trend uzimati maha. A ljudima treba copor za zastitu, ideja za okupljanje, vera...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:43 03.10.2012

Re: paralela

alselone
Kažem ti, 0-ta generacija, trebaće neke nove priče, the end of the world as we know it...


Meni se cini da je novi nacionalizam korporativnost. Ono sto je danas drzava da ce u jednom momentu biti kompanije. Ono kako se Japanci danas osecaju u pogledu pripadnosti kompaniji.

Pruzace sigurnost grupe, okupljanje oko ideje, interes... Kako drzave sve vise budu slabile tako ce trend uzimati maha. A ljudima treba copor za zastitu, ideja za okupljanje, vera...


tačno tako, ti ćeš ljudima uvek morati ljudima da ponudiš neki kolektivni identitet.
a i veliko je pitanje da li ideološki koncept nacije odumire ili samo trenutno prolazi kroz krizu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:55 03.10.2012

Re: Interesantno

Pogledao sam statistiku koju je Bejrut okačio, koji me je s Cerskim ubedio da još jednom razmislim o utemeljenosti NNGa. Zaista, u toku poslednje decenije broj migranata povećao se tek za 0,2%, gotovo neznatno. Na žalost, nisam uspeo da u brzini pronađem statistiku selilačke pokretljivosti za onu visoko obrazovanu populaciju o kojoj govorim. Mislim da Cerski nije u pravu kada prenaglašava ulogu multinacionalnih kompanija u tome, kada se migrira unutar same kompanije. Visoka stručna profilisanost i visoke sposobnosti ovih ljudi čine to da oni migriraju, s lakoćom, i između samih kompanija (bolnica, univerziteta, instituta...)

Inače, ja negde, kao i princi, verujem da je svet u velikom spremanju. Ideološki buldožer završio je svoj posao. Treba sad na toj raščišćenoj poljani podići novu zgradu.
princi princi 14:03 03.10.2012

Re: Interesantno

Ideološki buldožer završio je svoj posao. Treba sad na toj raščišćenoj poljani podići novu zgradu.

Da, apsolutno. Filip Mladenović u meni definitvno misli da smo na pragu novog i uzbudljivog sveta.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:08 03.10.2012

Re: Interesantno

Predrag Brajovic


Inače, ja negde kao i princi verujem da je svet u velikom spremanju. Ideološki buldožer završio je svoj posao. Treba sad na toj raščišćenoj poljani podići novu zgradu.


ma nije sporno da će se stvari menjati.
pitanje je samo u kom smeru.
ja na primer mislim da ima osnovanih razloga za strah od raznih totalitarizama, fanatizama i sl.

tako to obično biva kada usled pravedničkog gneva zbog curećeg vodokotlića srušiš celu kuću. a onda shvatiš da nema gde da spavaš.

ovde ne mislim samo na koncept nacionalne države, to samo po sebi možda i ne bi bio toliki problem, već na celu tu postmodernističku pomamu za "dekonstrukcijama".

ali tema zahteva mnogo više prostora od ovog koji mi pružaju komentari.
a i mnogo više vremena od onog koje trenutno imam na raspolaganju.
mirelarado mirelarado 14:38 03.10.2012

Re: Interesantno

Filip Mladenović u meni definitvno misli da smo na pragu novog i uzbudljivog sveta.


А и гради уверење да идеологија, попут оног Камијевог бацила куге, не може одумрети, може се само притајити... и онда, једног лепог, можда баш октоМбарског дана... Evviva!

Re: Interesantno

mirelarado
Filip Mladenović u meni definitvno misli da smo na pragu novog i uzbudljivog sveta.


А и гради уверење да идеологија, попут оног Камијевог бацила куге, не може одумрети, може се само притајити... и онда, једног лепог, можда баш октоМбарског дана... Evviva!

jasnaz jasnaz 15:16 03.10.2012

: de/rekonstrukcija : )

vrabac_u_steni
[Predrag Brajovic]
ma nije sporno da će se stvari menjati.
pitanje je samo u kom smeru.



dragan7557 dragan7557 15:48 03.10.2012

Re: Interesantno

Predrag Brajovič:
Mislim da Cerski nije u pravu kada prenaglašava ulogu multinacionalnih kompanija u tome, kada se migrira unutar same kompanije. Visoka stručna profilisanost i visoke sposobnosti ovih ljudi čine to da oni migriraju, s lakoćom, i između samih kompanija (bolnica, univerziteta, instituta...)

Ako se zadubiš u fenomen biće ti jasnije o kojim socijalnim grupama je reč.
Uostalom visoko školstvo je institucija kao i institucionalizovana crkva, stanje je još gore nego u nešto slobodnijoj ekonomiji.

Ukratko svaka migracija ima svoju cenu, to može nsarski najbolje da ti objasni, pod uslovom da hoće da bude iskren i osobito nepristrasan, mada smatram da nepristrasnost nije osobina vernika kako u crkvi tako ni u nauci.

Ako problem svedeš na debatni nivo odnos evolucija K. Popper versus revolucija Thomas Kuhn i posmatraš kao dve moguće opcije onda će ti biti jasnije o čemu pričam.
Inače, ja negde, kao i princi, verujem da je svet u velikom spremanju. Ideološki buldožer završio je svoj posao.

Ni izdaleka tek kada bude završen sledeći svetski rat možemo se nadati dizanju magle a možda ni tada.
Treba sad na toj raščišćenoj poljani podići novu zgradu.

Da si ti meni živ i zdrav nova zgrada je već sasvim uobličena i skoro gotova, a što je ti i drugi ne vidite je potpuno normalno stanje.

U lutkarskom pozorištu su i gledaoci marionete.

cerski
docsumann docsumann 15:52 03.10.2012

Meksiko, znači i nije neki trol

ima ona rečenica iz filma Frida Kalo - u Meksiku smatraju blagoslovenim onog ko se rodi i umre u istoj kući.

mada ništa ne kažu o onom između.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:00 03.10.2012

Re: Interesantno

Драгане, твој је мало сувише мрачан поглед на свет. Као Хераклит си, треба да те зовемо Церски Мрачни...

Управо сам се растао од једне наше успешне хуруршкиње из Њујорка. Питао сам је да ли би се икако вратила овамо. "Не пада ми на памет!" -- тако је рекла. Јер свет јој је оданде на длану.

Ја још немам идеју како та нова зграда изледа.
Иначе, нисам несклон нити учењу (у позном добу) нити прихватању савета :)
JJ Beba JJ Beba 16:01 03.10.2012

Re: paralela

st.jepan
JJ Beba
Moj prijatelj Mika Oklop...
...morala sam da mu opisujem kaldrmu u balkanskoj ulici, izgled saračkog izloga na čošku i poslastičarnicu "trovača" goranca na početku balkanske..trešnje sa kalenića...

Nije to tražio samo od tebe.
Više mojih čuburskih drugara pričalo mi je slićnu priču.
Naročito pokojni Miša Jovanović, advokat i književnik.

da, mika je od svih sa kojima je ostao u kontaktu dobijao deo beogarda
princi princi 16:09 03.10.2012

Re: Interesantno

Ako problem svedeš na debatni nivo odnos evolucija K. Popper versus revolucija Thomas Kuhn i posmatraš kao dve moguće opcije onda će ti biti jasnije o čemu pričam.

Fantastično!
dragan7557 dragan7557 16:15 03.10.2012

Re: Interesantno

Predrag Brajović:
Ја још немам идеју како та нова зграда изледа.



Ružno, zgrada izgleda ružno. A uzimajući u obzir ahitekte, naručioce i izvođače posla, izgleda mi još ružnije.
Управо сам се растао од једне наше успешне хуруршкиње из Њујорка. Питао сам је да ли би се икако вратила овамо. "Не пада ми на памет!" -- тако је рекла. Јер свет јој је оданде на длану.


Sad, na jednoj strani nije joj zameriti na drugoj mi se čini pokondirenom tikvom jer život u Truloj Jabuci nije dostojan življenja. Naravno ovo o dostojnosti je moje viđenje koje ne obavezuje.

Isto bih rekao i za svaki drugi megapolis, a i za Beograd i da dodam Novi Sad kako se Gordana ne bi našla pogođena.

Sve zavisi od toga šta čovek hoće od svog života. O tome sam pisao na jednom drugom blogu pre kraćeg vremena, upravo pod takvim naslovom "Šta hoćemo?"

I na kraju mračan nisam već vidim stvari u pravom svetlu.

cerski
princi princi 16:24 03.10.2012

Re: Interesantno

Pogledao sam statistiku koju je Bejrut okačio, koji me je s Cerskim ubedio da još jednom razmislim o utemeljenosti NNGa. Zaista, u toku poslednje decenije broj migranata povećao se tek za 0,2%, gotovo neznatno.

Kako neznatno kad se povećao sa 150M na 214M, maltene 30 u apsolutnom iznosu% (220M je jedna Rusija, otprilike)? Svetska populacija se od 2000.-2011. povećala oko 16% a povećanje od 0.3% u roku od samo 10 godina je zapravo ogromno, jer se radi o "malim" procentima migranata 2.5%-3% svetske populacije).

Pored toga, statistika je previše pojednostavljena jer se ne vidi da li se uzima u obzir unutrašnja migracija (na primer, u Kini i Indiji su se na desetine miliona ljudi preselile sa sela u gradove- thnx B-vatelj!- nema statistike koja to može obuhvatiti, a to su rastojanja koja su veća od rastojanja od Bg do Londona, na primer). A ako se uzme u obzir da je radno sposobna populacija u svetu trenutno negde na oko 3 milijardi, onda % postaju znatno veći i značajniji.

No, ja ne pričam o tome, nego o svetu koji tek dolazi. Drugim rečima, ne o tih 6 milijardi iz 2000. nego o onoj milijardi (ili nešto malo više) koja stupa ili će stupiti na scenu za 5-10 godina.
blogovatelj blogovatelj 16:26 03.10.2012

Re: Interesantno

Fantastično!




Kao i obicno, cerski obasjava.
blogovatelj blogovatelj 16:27 03.10.2012

Re: Interesantno

u Kini i Indiji su se na desetine miliona ljudi preselile iz grada u selo,


Pretpostavljam da si mislio obrnuto.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:30 03.10.2012

Re: Interesantno

princi

Ма наравно, немамо дубинску статистику, ова је сувише површинска. Такође, она која мене интересује јесте она која се односи на високо образоване појединце.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana