Muzika| Nauka| Reč i slika| Umetnost| Život

DsN

maksa83 RSS / 03.09.2012. u 21:55
 
 
DsN

Danas sam Naučio da postoji fenomen koji se zove sinestezija. Naime, kod nekog vrlo malog procenta ljudi se desi da se čula mešaju tako da stimulacija jednog ima manifestacije kod nekog drugog, i onda npr. zvuk dobija vrlo jasnu vizuelnu boju. Neki ton tako bude crn, ili plav, ili šljašteće zelen.  

Jedan momak koji ima to stanje je bend XX opisao sa: deep black, with the male singer's voice gray and the female's white, both fading in and out of the darkness while the percussion makes the background ebb and flow. It's like watching a birds-eye view of a black ocean during the nighttime with strobe lights flickering on and off coming from underwater.

Dešava se da ljudi sa tim stanjem provedu dobar komad života ne znajući da je to nešto što nemaju svi oko njih. Fascinantno kako svoja čula uzimamo zdravo za gotovo.

I, da. Nevezano sa ovim gore - videh negde da, ako uzmeš one male slušalice i umesto u uši ih gurneš u nos i otvoriš usta - usta postaju izvor zvuka. Pretvaraš se u zvučnik.
 
Da li je ovo istina?
 
Postoji samo jedan način da saznate. Ako vas neko zatekne u tom eksperimentu ostavljam vama da smislite dobro opravdanje. "Čitao sam na Internetu..." je verovatan početak, ali je prozaično, pa ovim putem otvaram konkurs za što luđe objašnjenje. 

Ovo dole je duboko crn zvuk sa sivim muškim i belim ženskim vokalom i udaraljkama koje nadiru i povlače se kao plima.
 
Neko to stvarno vidi baš tako.



Komentari (185)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gospodja Klara Gospodja Klara 21:58 03.09.2012

Prva?

JJ Beba JJ Beba 22:01 03.09.2012

?

Lapis lazuli prva ili druga?
4krofnica 4krofnica 22:10 03.09.2012

Re: ?


dzejdzej, smo spominjale šišmiš-ove pre neki dan?

ja sam danas naučila na internetu da moraš da platiš pedeset'iljada dindzi ako ga utepaš.
sreća tvoja te imaš blagu ruku :)
JJ Beba JJ Beba 22:22 03.09.2012

Re: ?

4krofnica

dzejdzej, smo spominjale šišmiš-ove pre neki dan?

ja sam danas naučila na internetu da moraš da platiš pedeset'iljada dindzi ako ga utepaš.
sreća tvoja te imaš blagu ruku :)

jesmo.
uh bokcati spasoh se, sreća te nisam
AlexDunja AlexDunja 22:23 03.09.2012

Re: ?

dzejdzej, smo spominjale šišmiš-ove pre neki dan?

puna mi kuća:))
juče smo imali tri komada,
danas samo jednog,

zigi luduje, po prvi put ima prave igračke.

još ćemo i kazne da plaćamo
blue92 blue92 22:01 03.09.2012

i ja

baš danas poslala sinu mail sa sledećim tekstom:

sine, ti imas headphones, aj probaj ovo pa mi javi JEL RADI (i jel moze da se pojaca?) :))))))

(ja se zezala... iskreno)

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:29 03.09.2012

Re: i ja

Nači, znala sam da se šmrče belo, al' nisam očekivala da to bude bela tehnika.
blogovatelj blogovatelj 01:59 04.09.2012

Re: i ja

sine, ti imas headphones, aj probaj ovo pa mi javi JEL RADI (i jel moze da se pojaca?) :))))))


Ja probao.
I nisam uspeo.
Probao i na nos i na usta.
Ili ne znam, ili ne moze.
Covek u belom Covek u belom 13:56 04.09.2012

Re: i ja

blogovatelj
sine, ti imas headphones, aj probaj ovo pa mi javi JEL RADI (i jel moze da se pojaca?) :))))))


Ja probao.
I nisam uspeo.
Probao i na nos i na usta.
Ili ne znam, ili ne moze.

Podrazumeva se da kroz slusalice pustis neki zvuk.
Isto ko da si savio papir u kupu i vrh stavio na slusalicu na dnu bi izlazio pojacan zvuk. Eureka izmislili toplu vodu...
Doduse to je ionako u ljudskoj prirodi.
blogovatelj blogovatelj 14:57 04.09.2012

Re: i ja

sto ko da si savio papir u kupu i vrh stavio na slusalicu na dnu bi izlazio pojacan zvuk.


To o cemu pricas je povecan fluks zvuka. Zvucna energija je ista ali prolazi kroz manju povrsinu, pa veca kolicina energije dopire do bubne opne onoga koji slusa.
Medjutim tu ima jos puno faktora.
Jedan je u velicini i obliku rezonatora, u ovom slucaju to su usta.
Mozda sam ja tu gresio.
Covek u belom Covek u belom 15:40 04.09.2012

Re: i ja

blogovatelj
sto ko da si savio papir u kupu i vrh stavio na slusalicu na dnu bi izlazio pojacan zvuk.

To o cemu pricas je povecan fluks zvuka. Zvucna energija je ista ali prolazi kroz manju povrsinu, pa veca kolicina energije dopire do bubne opne onoga koji slusa.
Medjutim tu ima jos puno faktora.
Jedan je u velicini i obliku rezonatora, u ovom slucaju to su usta.
Mozda sam ja tu gresio.

A mozda ti je samo zapusen nos .

P.S. A zvucna energija (na odgovarajucim u pojedinim frekventnim opsezima) nije ista (za detalje vidi pod rezonanca.). I ne nema veze sa povecanim zvucnim fluksom.
blogovatelj blogovatelj 16:14 04.09.2012

Re: i ja

A mozda ti je samo zapusen nos


Jeste, hronicno. I to mi je palo na pamet.

P.S. A zvucna energija (na odgovarajucim u pojedinim frekventnim opsezima) nije ista (za detalje vidi pod rezonanca.)


Zato i jesam pomenuo rezonator.

I ne nema veze sa povecanim zvucnim fluksom.


O da. Ima.

The sound energy flux is the average rate of flow of sound energy for one period through any specified area A and is usually referred to as acoustic intensity.


Link
kukusigameni kukusigameni 22:05 03.09.2012

politikin zabavnik

A čitaš Zabavnik?
Ako da, kapa dole.
Ako ne, da čitaš.

POLITIKIN ZABAVNIK
maksa83 maksa83 22:08 03.09.2012

Re: politikin zabavnik

kukusigameni
A čitaš Zabavnik?
Ako da, kapa dole.
Ako ne, da čitaš.

POLITIKIN ZABAVNIK

Zapravo ne (nimalo redovno). Ovo je potaknuto jednim reddit AMA (Ask Me Anything). Javio se tip sa tim stanjem i svako je mogao da ga pita šta god mu pada na pamet.
kukusigameni kukusigameni 22:16 03.09.2012

Re: politikin zabavnik

maksa83
Zapravo ne (nimalo redovno).


Ja redovno. Kao kupujem zbog ćerke.
docsumann docsumann 22:38 03.09.2012

Re: politikin zabavnik

dobra knjiga kao uvod u proučavanje sinestezije. malo preudžbenički napisano, ali ok za sticanje šire slike stvari

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:50 04.09.2012

Re: politikin zabavnik

Danas sam Naučio da postoji fenomen koji se zove sinestezija ... Ovo je potaknuto jednim reddit AMA (Ask Me Anything).


Pa kada ne gledaš Housa

The Right Stuff (House Synesthesia Edition)



Biljana 77 Biljana 77 16:25 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

malo preudžbenički napisano

Zato što i jeste napisano prevashodno da bude udžbenik studentima opšte književnosti. Đorđije je nekad držao kurs o simbolizmu na 4. godini opšte.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:35 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

Biljana 77
malo preudžbenički napisano

Zato što i jeste napisano prevashodno da bude udžbenik studentima opšte književnosti. Đorđije je nekad držao kurs o simbolizmu na 4. godini opšte.

Па... суштина јесте да је то докторска теза мог драгог професора Ђ. Вуковића, једног од двојице-тројице најбољих које сам икад имао, а иначе -- што је такође важно -- и његова деценијска опсесивна тема. Књига није замишљена као уџбеник, већ као научни рад, који строго поштује начела научног рада -- темељито и минуциозно истраживање, преглед постојећих приступа на дотичном пољу, опсежне и прецизне фусноте, научно методолошки прецизан језик итд. итсл.

Сећам се како сам још '91. био случајно налетео, у неком загребачком часопису, на занимљив чланак о синестезији, који је објашњавао њене хемијске и биолошке процесе, па сам га, наравно, Ђорђију проследио. Сви његови студенти знали су шта га нарочито интересује, јер је о томе на предавањима причао, а оно што је иза приче о синестезији израњало јесте беспрекорна и опсежна историја српске и светске поезије: Ђорђије Вуковић јесте вероватно најбољи познавалац целокупне српске лирике још од њених давнина, а треба разумети да ја -- говорећи овако -- нисам баш много склон сличним оценама. То његово непорециво знање у стручним и упућеним круговима легитимисало га је да важи као један од најмеродавнијих критичара и познавалаца књижевности, те се његова реч изузетно поштује и цени.

У ствари -- професор Вуковић спада у ону ређу сорту људи, који са изванредном страшћу радe свој посао и у њега верују. А поврх свега има и једну људску такође ређу димензију :)
docsumann docsumann 18:39 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

У ствари -- професор Вуковић спада у ону ређу сорту људи, који са изванредном страшћу радe свој посао и у њега верују. А поврх свега има и једну људску такође ређу димензију :)


dubok naklon

a ti Brajoviću, što toliko čekaš sa ovim komentarom?!
maksa83 maksa83 18:43 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

a ti Brajoviću, što toliko čekaš sa ovim komentarom?!

Da, stvarno, napiše čovek neozbiljan zvezebe-eto-tako blog i uljudno zatraži od ljudi da gurnu slušalice u nos i onda dođu ovi naučnici i istroluju ga ovakvim stvarima.

P.S. Mirela je prva počela!
P.P.S. Okej, možda nije počela, ali je podstrekivala!
P.P.P.S. Svi znamo ko je prvi počeo.
reanimator reanimator 18:47 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

P.S. Mirela je prva počela!

Kad smo već kod Mirele, da iskoristim priliku da čestitam vip
maksa83 maksa83 18:49 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

reanimator
P.S. Mirela je prva počela!

Kad smo već kod Mirele, da iskoristim priliku da čestitam vip

U poslednjem trenutku...
docsumann docsumann 18:49 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

Zato što i jeste napisano prevashodno da bude udžbenik studentima opšte književnosti. Đorđije je nekad držao kurs o simbolizmu na 4. godini opšte.


zaglušila me količina informacija.očekivao sam neko romansiranije štivo

odust'o na pola, naravno

al' sam i saznao svašta



mirelarado mirelarado 21:01 05.09.2012

Re: politikin zabavnik

maksa83
reanimator
P.S. Mirela je prva počela!

Kad smo već kod Mirele, da iskoristim priliku da čestitam vip

U poslednjem trenutku...


Слушалице су ми у носу, нит' чујем, нит' видим шта пишете , док је Брајовићев коментар за сваку препоруку.
Biljana 77 Biljana 77 11:00 06.09.2012

Re: politikin zabavnik

Књига није замишљена као уџбеник, већ као научни рад

U moje vreme već je postao udžbenik. A Đorđije je zaista posebna figura na opštoj, verovatno i na celom fakultetu. Jedan je od ljudi koji sa posebnom strašću i rekla bih radošću predaju. Nije sa naše grupe ali Mihajlo Pantić takođe ima sličan pristup poslu.

Ako nas Maksa ne pobriše zbog ovog besramnog trolovanja, moderacija sigurno 'oće pa da se sad pozdravimo kao ljudi.
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:24 06.09.2012

Re: politikin zabavnik

Ako nas Maksa ne pobriše zbog ovog besramnog trolovanja, moderacija sigurno 'oće pa da se sad pozdravimo kao ljudi.


Neće, Maksa voli da banuje, eno Re i Milena od juče urezuju komentare u malter zatvorskog zida.:)
maksa83 maksa83 11:33 06.09.2012

Re: politikin zabavnik

Neće, Maksa voli da banuje, eno Re i Milena od juče urezuju komentare u malter zatvorskog zida.:)

Poslednji put kad sam provirio Re je radio biceps nekim jednoručnim tegom od 25 kg dok mu je Milena radila tatu na plećki. Re je naručio motiv sibirskog tigra sa razjapljenim čeljustima ali mislim da su ono što se ispod igle pomalja Maxwellove jednačine. Ako, ume i to da bude cool & manly.


(Mnogo je seksi. Kad zategne ledžne mišiče onaj parcijalni izvod po vremenu se pretvori u kobru koja palaca jezikom)
Biljana 77 Biljana 77 11:34 06.09.2012

Re: politikin zabavnik

eno Re i Milena od juče urezuju komentare

Ha.. urezuju...krvlju pišu.
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:14 06.09.2012

Re: politikin zabavnik

Poslednji put kad sam provirio Re je radio biceps nekim jednoručnim tegom od 25 kg dok mu je Milena radila tatu na plećki. Re je naručio motiv sibirskog tigra sa razjapljenim čeljustima ali mislim da su ono što se ispod igle pomalja Maxwellove jednačine. Ako, ume i to da bude cool & manly.


Neka, neka, samo dok nije obrnuto.
JJ Beba JJ Beba 22:06 03.09.2012

Bobi blu



btw

pokojni gitarista Boban Biratašević je tvrdio da poseduje tu sposobnost, mada nikada nije utvrđena istina


ecce-florian ecce-florian 22:45 03.09.2012

Re: Bobi blu

JJ Beba


btw

pokojni gitarista Boban Biratašević je tvrdio da poseduje tu sposobnost, mada nikada nije utvrđena istina




nije jedini
partitura ili možda samo Track Sheet, svejedno

JJ Beba JJ Beba 00:09 04.09.2012

Re: Bobi blu

ecce-florian
JJ Beba


btw

pokojni gitarista Boban Biratašević je tvrdio da poseduje tu sposobnost, mada nikada nije utvrđena istina




nije jedini
partitura ili možda samo Track Sheet, svejedno


to je prikaz snimanja po kanalima, po grupama, 24 kanala i kapiram da mu je preglednije da odmah skapira šta je gde snimljeno, gde se šta nalazi...
Bobi Blu je govorio da mu je ton čelično plav
ecce-florian ecce-florian 12:19 04.09.2012

Re: Bobi blu

o je prikaz snimanja po kanalima, po grupama, 24 kanala

Znam Bebo, a i da ne znam piše gore na sliku . Jedino se ofiraš da znaš da čitaš praistorijski zapis dok se muzika snimala max na 24 kanala. To ti danas dođe ko onaj francuz što je dešifrovao hijeroglife.

Ipak mislim da je ( .....) Odfild namerno od ovog napravio bojanku , ne samo zarad preglednosti. Ko onaj Skrjabinov svetlosni klavirotprilike. Pritisni mute

JJ Beba JJ Beba 12:44 04.09.2012

Re: Bobi blu

Jedino se ofiraš da znaš da čitaš praistorijski zapis dok se muzika snimala max na 24 kanala. To ti danas dođe ko onaj francuz što je dešifrovao hijeroglife.

vid ti to
jbga ja mislila da mašiš temu, pa reko da pomognem
otvori mi oči, tnx
ecce-florian ecce-florian 13:24 04.09.2012

Re: Bobi blu

Neću da te teram da priznaš da znaš i kako se košuljice za emitovanja( snimanje) popunjavala
JJ Beba JJ Beba 14:02 04.09.2012

Re: Bobi blu

Neću da te teram da priznaš da znaš i kako se košuljice za emitovanja( snimanje) popunjavala

naravno da znam
meni ono izgleda samo kao dobro organizovana i bojama označen čaršav za 24kanlno snimalnje. ne liči mi da tonac boji tonove - sve gitare su u istoj farbi, gudači u istoj drugačijoj, hihet takođe.

obično tonci šta je gde snimljeno obeležavaju po kanalima, pa kolko kanla tolko košuljica, pa još ako imaju manje kanala pa rade podmikseve da oslobode neke kanale kuku to bude prava papazjanija od papira u kojoj se samo tonac koji radi razume i nedo bog da se razboli...


ja mislim da tonac, vlasnik maksinog fenomena nema razloga da bojama obeležava snimanje.. to je samo njegov, subjektivni doživljaj tonova kroz boju.
docsumann docsumann 22:06 03.09.2012

poznati sinestetičari

Kandinskiji, Rembo, Bodler, Mišo



inače kod monogih ljudi je prisutna slobodna koloristička asocijacija slova. ona je skroz individualna (ne postoji opšte pravilo), pa je tako npr. meni e -zeleno, o -bijelo, a - crveno, m - tamno plavo

a višnja me ubjeđivala da A mora biti bijelo
Hansel Hansel 22:12 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

pa je tako meni e -zeleno, o -bijelo, a - crveno, m - tamno plavo

Ovaj... jesu li se te boje javljale i pre, hm, eksperimenata?

(Znam da, inače, fenomen, baš takav postoji, samo bih da u konkrentom slučaju ustanovimo da li je urođen ili stečen. )
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:24 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

Odatle dakle...

MeeGo N9 default wallpaper
docsumann docsumann 22:29 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

Ovaj... jesu li se te boje javljale i pre, hm, eksperimenata?


tu sliku imam već decenijama.

ustvari, mislio sam da svako ima svoju kolorističku sliku slova
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:41 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

ustvari, mislio sam da svako ima svoju kolorističku sliku slova

pa stari sloveni su bojama označavali strane sveta.

tako je beograd prednji grad:)
maksa83 maksa83 22:42 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

ustvari, mislio sam da svako ima svoju kolorističku sliku slova

Rekoh - "dešava se da ljudi sa tim stanjem provedu dobar komad života ne znajući da je to nešto što nemaju svi oko njih. Fascinantno kako svoja čula uzimamo zdravo za gotovo."

To sa slovima koja imaju boju je deo sinestičkog iskustva.

Za tebe: fun question for color-letter associators.
docsumann docsumann 23:18 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

To sa slovima koja imaju boju je deo sinestičkog iskustva.


naravno, već sam malo pisao na blogu o tome

a čitao sam i da je Fajnmen matematičke simbole vidio u bojama, i često je na osnovu kolorističke slike jednačine znao da li je ispravna ili ne.

takođe nije loše za upoznati se sa teorijskim promišljanjima ovog velikog sinestetičara



on je svoje slike zamišljao kao muzičke kompozicije
angie01 angie01 23:30 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

takođe nije loše za upoznati se teorijskim promišljanjima ovog velikog sinestetičara


e, kad ga obozavam, ovu sliku imam na desktopu-da mi svira vizuelno!:)


Contrary to most critics, Kandinsky did not see abstract painting as being solely concerned with technique: line, color, and shape. He maintained that abstract art represents the inner side of reality rather than the outer form, the esoteric rather than the exoteric. And he also maintained that because abstract art is concerned with the inner side, it can be a means for self-transformation. Given his view of the purpose of art, it is not surprising that Kandinsky was deeply influenced by Theosophy
Jukie Jukie 23:34 03.09.2012

Re: poznati sinestetičari

docsumann
Ovaj... jesu li se te boje javljale i pre, hm, eksperimenata?ne, tu sliku imam već decenijama.ustvari, mislio sam da svako ima svoju kolorističku sliku slova

Ja nemam...
Čitao sam tu jednu pesmu u čitanci, ovo slovo rujno, ono modro, ali to mi je nekako kao zakoni fizike, ili datumi iz istorije, ili note iz muzike, razumem da neki ljudi tu vide svašta i boje kako plešu, ali ja ne vidim ništa...
Zato pri računanju brojeve zamišljam kako đuskaju i trepere oko nekog decimalnog mesta i ne plaši me (kao istoričare) što nisu jasno definisani i nepromenljivi
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:11 04.09.2012

Re: poznati sinestetičari

Jukie
Čitao sam tu jednu pesmu u čitanci...

Ево је овде.
Kazezoze Kazezoze 15:35 04.09.2012

Re: poznati sinestetičari

Given his view of the purpose of art, it is not surprising that Kandinsky was deeply influenced by Theosophy

preciznije u štajnerovoj euritmiji koja je spoj pokreta, muzike i boja kroz unutrašnji doživljaj...ima fin komšijski dokumentarac o štajnerovoj euritmiji.

Hansel Hansel 22:06 03.09.2012

Ima i' razni'

... mislim, sinestezijâ. Mogu da se ukrste razna čula. I ne samo čula nego i pojmovi i još štošta s inače nezavisnim čulnim predstavama.

Sećam se, pre jedno 15-ak godina, bio je u medijima jedan mali pijanista, naš, koga su predstavljali kao čudo od deteta, koji je rekao da je svaka nota, tj. svaki zvuk za njega posebna boja. Nekako mi to što je rekao nije delovalo autentično, kao da ga je neko tome učio da bi lakše svirao, a možda (čuj, možda ) i grešim...
alarih alarih 22:45 03.09.2012

Re: Ima i' razni'

Ja vezujem mirise i boje, tj. parfeme opisujem bojama i fale mi reči kad probam drugačije - to je valjda to. Recimo, crveni su oni slatki i intenzivni; plavi su takođe intenzivni, ali kao alkoholni; beli su oni diskretni, sveži itd. Čak mi se i izvedene boje uklapaju kao mešavine tipova, npr. ljubičasti su mi intenzivni i teški, ali nešto između šećera i svežine, a roze su mi oni cvetni, lagani, a blago slatkasti.

Uvek sam mislila da mi je to verovatno počelo sa povezivanjem parfema i boje flašice, pošto se često uklapa, pa da sam prosto "nastavila" tako
Hansel Hansel 07:35 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

Kažu da bi kod prave/pune/? sinestezije trebalo da imaš jasnu predstavu boje kada osetiš miris; no, svakako bih i tebe da pitam jesu li ti te, da kažem - verbalizacije, bile spontane, ili su nastale u pokušaju da objasniš drugome ili da sama napraviš neku klasifikaciju?
mariopan mariopan 09:04 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

alarih
Ja vezujem mirise i boje, tj. parfeme opisujem bojama i fale mi reči kad probam drugačije - to je valjda to. Recimo, crveni su oni slatki i intenzivni; plavi su takođe intenzivni, ali kao alkoholni; beli su oni diskretni, sveži itd. Čak mi se i izvedene boje uklapaju kao mešavine tipova, npr. ljubičasti su mi intenzivni i teški, ali nešto između šećera i svežine, a roze su mi oni cvetni, lagani, a blago slatkasti.

Uvek sam mislila da mi je to verovatno počelo sa povezivanjem parfema i boje flašice, pošto se često uklapa, pa da sam prosto "nastavila" tako

I ja, ali ja dodajem i ukuse, neki su mi slatkasti, neki osvežavajuće kiseli, neki gorče.
Mislim da je taj opis zaista povezan sa mirisom, tj da nije u pitanju fenomen sinestezije, nego su ti mirisi takvi? Kada ih naprskaš, prosto osetiš ukus u ustima?

I ja ih povezujem sa bojajama i skoro isto kao ti, istim bojama vidim iste mirise.
alarih alarih 09:11 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

Hansel
Kažu da bi kod prave/pune/? sinestezije trebalo da imaš jasnu predstavu boje kada osetiš miris; no, svakako bih i tebe da pitam jesu li ti te, da kažem - verbalizacije, bile spontane, ili su nastale u pokušaju da objasniš drugome ili da sama napraviš neku klasifikaciju?

Ne znam, ja tu "mapu" imam jako dugo.
Kažem, mislila sam uvek da je to nastalo baš od parfema, tako što sam povezivala boju ambalaže sa mirisom. "Jao, pa stvarno je crven!"
Zapravo se i ne sećam da li je to nekad počelo, razvilo se, ili je uvek bilo tako. To je prosto sistem koji kod mene fercera sa mirisima. Više nije vezan za te asocijacije, ako je ikada i bio. Kad mi se desi da me iz crvene flašice zapahne plavi parfem, to mi je, onako, kao kad vidiš jako loše uklopljene boje na nečemu, odbija me.
I onda, kad treba nekome da opišem kako nešto miriše, meni je najpreciznije da to uradim bojom, i ne razumem kako neko ne razume da nešto miriše crveno ili sivo.

Znam da ti ovo nije od neke pomoći, ja to ne umem da objasnim. Zapravo, sad prvi put ozbiljnije razmišljam o tome, do sad je to prosto bilo "ja to tako", i sad shvatam da i ja imam puno pitanja bez odgovora.
Bre, ovaj Maksa samo pravi probleme ljudima, sad treba da se bavim tamonekim sinestezijama
alarih alarih 09:20 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

mariopan
I ja, ali ja dodajem i ukuse, neki su mi slatkasti, neki osvežavajuće kiseli, neki gorče.
Mislim da je taj opis zaista povezan sa mirisom, tj da nije u pitanju fenomen sinestezije, nego su ti mirisi takvi? Kada ih naprskaš, prosto osetiš ukus u ustima?

I ja ih povezujem sa bojajama i skoro isto kao ti, istim bojama vidim iste mirise.

E, ja nemam to sa ukusima
Dobro, osim kad je u pitanju jasan miris neke konkretne namirnice, e, onda osetim i ukus, pogotovo kad sam gladna.
Imala sam jednom neko mleko za telo sa intenzivnim mirisom čokolade, bilo je to poučno iskustvo
maksa83 maksa83 09:21 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

Bre, ovaj Maksa samo pravi probleme ljudima

Naravno. Usmeri svoj duh ka nepoznatim veštinama. (Ovidije, Metamorfoze)

Svi se lože da umeju da rešavaju probleme, mora neko i da snabdeva sve te ljude.

The dude abides.

mariopan mariopan 09:43 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

Imala sam jednom neko mleko za telo sa intenzivnim mirisom čokolade, bilo je to poučno iskustvo
A ja čokoladni puter za telo, fantazija kako miriše, i jedan sa ukusom kapućina, kupuje ćera ko nenormalna, često se zapitam da li to dete gladno ide u kupovinu kozmetike?
blue92 blue92 09:59 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

puter za telo, fantazija kako miriše


uuuuh... kakav flesh na "Parfem" Patrika Ziskinda

alarih alarih 10:34 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

mariopan
A ja čokoladni puter za telo, fantazija kako miriše, i jedan sa ukusom kapućina, kupuje ćera ko nenormalna, često se zapitam da li to dete gladno ide u kupovinu kozmetike?

Evo ga transfer, spontano!
Tj. pretpostavljam da nisi liznula puter za telo i utvrdila mu ukus
mariopan mariopan 11:08 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

alarih
mariopan
A ja čokoladni puter za telo, fantazija kako miriše, i jedan sa ukusom kapućina, kupuje ćera ko nenormalna, često se zapitam da li to dete gladno ide u kupovinu kozmetike?

Evo ga transfer, spontano!
Tj. pretpostavljam da nisi liznula puter za telo i utvrdila mu ukus



Nisam, ali mi je samo došlo da tako kažem.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:46 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

Kažu da bi kod prave/pune/? sinestezije trebalo da imaš jasnu predstavu boje kada osetiš miris;

Baš sam to hteo da pitam...kad se nekom čuju noge, jel to sinestezija?

Inače, ovo je hit:

ecce-florian ecce-florian 22:35 04.09.2012

Re: Ima i' razni'

Kažu da bi kod prave/pune/? sinestezije trebalo da imaš jasnu predstavu boje kada osetiš miris;

Baš sam to hteo da pitam...kad se nekom čuju noge, jel to sinestezija?


Koji stil, kakav vrcavi duh......
bozanabg bozanabg 22:12 03.09.2012

.

Ma meni bas zapušen nos, pa rekoh da probam još i ovo...Rekoše i da odvrnem na maksimum. Ako poizbacujem zube iz vilice, znacemo da sam uspela
jinks jinks 22:19 03.09.2012

...

zvuk dobija vrlo jasnu vizuelnu boju


bratja_vukojebitj bratja_vukojebitj 22:27 03.09.2012

DsN

To je kao kad poneseš notnu svesku na likovno, a blok za crtanje na muzičko.


Svima želim uspešnu Novu školsku godinu.

docsumann docsumann 22:35 03.09.2012

inače

u HN-u se već dva ljeta održava Sinestezija festival, uglavnom posvećen street artu

stefan.hauzer stefan.hauzer 22:35 03.09.2012

.

"don't you wonder sometimes,'bout sound and vision?"
tako je govorio bouvi ,
a i mene je oduvek kopkalo kako izgleda bojenje zvukova,ipak je to dar za retke.

*


docsumann docsumann 22:48 03.09.2012

Re: .

ovi su "mrvili" na ovogodišnjem sinestezija festivalu

jako dobar audio-vizuelni nastup



što ću kad volem ovaj crno-bijeli zonfa
angie01 angie01 23:02 03.09.2012

idibreupersun,

ja citam tvoj naslov kao demokratska stranka naprednjaka-DSN!

kad ono grimizno!
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:11 03.09.2012

Re: .

što ću kad volem ovaj crno-bijeli zonfa

:)

uuu kako opak bas.

*ovo me budi već par dana!!
docsumann docsumann 23:26 03.09.2012

Re: .

*ovo me budi već par dana!!




a ja sam zadnjih dana na ovim seltik-pankerima

stefan.hauzer stefan.hauzer 23:50 03.09.2012

Re: .

na ovim seltik-pankerima


aaa dropkick murphys,njih sam upoznao preko skorsezea i departeda
(i'm shipping up to boston)

sad sam se setio da postoji bend zanimljivog imena vrteli su se na top 10;
možda su malo mlaki,ali osećam potencijal:)

*
4krofnica 4krofnica 00:00 04.09.2012

Re: doks&stefan


momci, može li malo zanosnih ženskih vokala?
:)



stefan.hauzer stefan.hauzer 00:16 04.09.2012

Re: doks&stefan

malo zanosnih ženskih

*


+ amanda palmer:)

Re: .

stefan.hauzer
"don't you wonder sometimes,'bout sound and vision?"
tako je govorio bouvi ,
a i mene je oduvek kopkalo kako izgleda bojenje zvukova,ipak je to dar za retke.

*



Plava pesma :)
U stvari, plavo-bela na nepravilne tufne :)
docsumann docsumann 19:34 04.09.2012

Re: doks&stefan

momci, može li malo zanosnih ženskih vokala?
:)


ovi prvi su mi nako, ovi drugi - odlični

schweppes92 schweppes92 22:42 03.09.2012

ima toga medju nama

Prijateljica mi, inače jedna od prvakinja opere Narodnog u Bg, pre nekog vremena reče kako vidi glasove koje treba da otpeva. Vidi ih u prostoru, visinu, dubinu, tonalitet... Bakočevićka je, ne jednom, ostajala zapanjena ovom njenom sposobnošću. Žena prosto otpeva ono što vidi, bez probe, bez greške...
expolicajac expolicajac 23:04 03.09.2012

Moram po niški

"Bratanče, ne da si ga izeo, ko ss gust pamet"
A književnim jezikom rečeno.
"Tekst je na visini tvoje reputacije"
reanimator reanimator 23:08 03.09.2012

...

Maksimoviću, odličan muzički izbor!
Zajebi Utisak nedelje...postajemo emo guys i vladamo blogom!
angie01 angie01 23:13 03.09.2012

Re: ...

reanimator
Maksimoviću, odličan muzički izbor!Zajebi Utisak nedelje...postajemo emo guys i vladamo blogom!


to sve je i onako lozana, a oni rade svoje kako im drago- tako da podrzavam emo guys varijantu!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:25 03.09.2012

Re: ...

postajemo emo guys i vladamo blogom!

Ja stvarno ne vidim kako će uzgajanje oversajzd živine da vam pomogne da zavladate blogom, ali šta znam, možda ste vi taj plan razradili...
mirelarado mirelarado 00:39 04.09.2012

Re: ...

dobrosavljevic_m
postajemo emo guys i vladamo blogom!

Ja stvarno ne vidim kako će uzgajanje oversajzd živine da vam pomogne da zavladate blogom, ali šta znam, možda ste vi taj plan razradili...


Мени и то "владање блогом" синестетички звучи. Мислим, како се влада блогом? Построје се блогери, дају им се радни задаци, морају владарима да плаћају порез...? ;-)
maksa83 maksa83 07:50 04.09.2012

Re: ...

a stvarno ne vidim kako će uzgajanje oversajzd živine

Brate, ova Dobrosavljevićeva će svaku konverzaciju da svede na patke...
alselone alselone 08:05 04.09.2012

Re: ...

konverzaciju da svede na patke...


LINK
alselone alselone 08:07 04.09.2012

Re: ...

emo guys i vladamo blogom!


Emo je passe.

Postajemo hipsteri i furamo instagram fotke.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 08:28 04.09.2012

Re: ...

Построје се блогери, дају им се радни задаци, морају владарима да плаћају порез.

More, Mirela, kad oni uzjašu te velike ptice, k'o zna šta sve mogu da pokore i na šta da nas nateraju. Sigurna sam da je u Gospodaru prstenova bilo tako nešto.
alselone alselone 08:31 04.09.2012

Re: ...

More, Mirela, kad oni uzjašu te velike ptice, k'o zna šta sve mogu da pokore i na šta da nas nateraju. Sigurna sam da je u Gospodaru prstenova bilo tako nešto.


To je i mene oduvek zanimalo. Sto odma nisu uzeli te orlove sto su ih pokupili na kraju treceg dela i odleteli pravo do Mordora, bacili prsten pa lagano kuci. Manuli bi nas tri godine cekanja.
reanimator reanimator 08:57 04.09.2012

Re: ...

To je i mene oduvek zanimalo. Sto odma nisu uzeli te orlove sto su ih pokupili na kraju treceg dela i odleteli pravo do Mordora, bacili prsten pa lagano kuci. Manuli bi nas tri godine cekanja

Zato što onda ne bi bilo vremena da Arwen donese odluku da želi da postane smrtna, pa bi Aragorn na kraju morao da odradi Eowyn, a onda bi publika širom sveta bila u fazonu "Š'a je siso...sad ti dobra, a nije ti valjala dok si balavio za Liv". Veliki je majstor Piter..na sve je mislio :)
alselone alselone 08:59 04.09.2012

Re: ...

Zato što onda ne bi bilo vremena da Arwen donese odluku da želi da postane smrtna, pa bi Aragorn na kraju morao da odradi Eowyn, a onda bi publika širom sveta bila u fazonu "Š'a je siso...sad ti dobra, a nije ti valjala dok si balavio za Liv". Veliki je majstor Piter..na sve je mislio :)


Odlicno primeceno kolega!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:06 04.09.2012

Re: ...

Mada ne postoji film koji ne bi bio unapređen scenom u kojoj Maksa i Re jašu emue. Nek Piter Džekson razmisli o tome.
4krofnica 4krofnica 09:28 04.09.2012

Re: ...

Sto odma nisu uzeli te orlove


ovako?


:)

i onaj Dzekson čovek nema meru. ajd' što je za svaku knjigu napravio po film nego što sad za jednu knjigu pravi tri filma (treba isplatiti tih 500milla budzeta). Tokin verujem da tako nešto nije imao na umu kad je počeo da izmišlja priče klincima pred spavanje..
alselone alselone 09:31 04.09.2012

Re: ...

ovako?


reanimator reanimator 09:49 04.09.2012

Re: ...

Mada ne postoji film koji ne bi bio unapređen scenom u kojoj Maksa i Re jašu emue. Nek Piter Džekson razmisli o tome

I to ne obične, nego emo emue
alselone alselone 09:51 04.09.2012

Re: ...

I to ne obične, nego emo emue


Crni dragoljube, sta ti uradise?
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:20 03.09.2012

Eh

Sve neke njuejdž izmišljotine.

Ja sam se brate obrazovala u ono zdravo vreme, kada smo se na časovima odbrane valjali u učionici po strunjači sa praznom puškom (''Klaro, do sad su te ubili bar 6x, ne mazi oružje, nišani i pucaj!''), niko nas nije trovao perverznim pričama o subatomskim česticama, a sinestezija je bila definisana kao jedan od atributa kiča - neksvačulauživaju, amin i falalepo...

(smajli potajno fiksira monitor i pokušava da detektuje ukus slučajno odabranog bloga... mljacka u neverici i trči u kupatilo... )
margos margos 23:38 03.09.2012

Re: Eh

Vrhunac moje sinestezije je udoban glas.


PS Zamišljam kako li im je mračno, bljutavo i otužno kad slušaju vesti, kad je nama nesinesteziranima tako.
maksa83 maksa83 07:47 04.09.2012

Re: Eh

(''Klaro, do sad su te ubili bar 6x, ne mazi oružje, nišani i pucaj!'')

Publika traži film!
antioksidant antioksidant 07:48 04.09.2012

Re: Eh

Publika traži film!

kad mazi oružje ili kad gine?
maksa83 maksa83 07:51 04.09.2012

Re: Eh

antioksidant
Publika traži film!

kad mazi oružje ili kad gine?

Baš tako kako si napisao, hronološki.
blogovatelj blogovatelj 09:43 04.09.2012

Re: Eh

PS Zamišljam kako li im je mračno, bljutavo i otužno kad slušaju vesti, kad je nama nesinesteziranima tako.


Zamisli tek kako im je kad krene deo Dnevnika zvani ekonomija. Pocne prica o milijardama deficita, a njima se samo roje slike u mozgu.
Ili, igraju video igricu a u glavi im nivoi i poeni idu spektralno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana