Društvo| Zdravlje

Šikaniranje pacijentkinje u Domu zdravlja (+blogopratnja)

Vesna Knežević Ćosić RSS / 27.08.2012. u 20:55

269226_10150991501898948_1911548102_n.jpg

Moja prijateljica, Mina Milosavljević (na slici), imala je spontani pobacaj i operisana je pre 22 dana. (Pre toga je povredila nogu, imala gips itd, sto je isto bitno za ovu priču) Nije baš najbollje, imala je posle operacije jaku upalu, koja je sanirana antibioticima. Još je boli stomak, a danas je išla na redovnu kontrolu. Pošto mi se nije javila, a trebala je da dođe kod mene, malkice sam se zabrinula.

Ono što mi je rekla na gmail chatu, još pod utiskom šikaniranja koje doživela u Domu zdravlja kod Merkatora, želim da podelim s vama. Mina mi je odobrila da naš razgovor, tj ono što mi je rekla, objavim na blogu.

me: jesi dobro?
zabrinuh se ja
sta ti je rekla doktorka?
Mina: e vesna
sori
sad sam dosla u zemun
me: ma bre nema veze
Mina: da pokupim jos neka cuda
me: nego kazi kako se osecas!
Mina: pa, bila sam na pregledu
i doktorka me pregledala
i rekla tako kako je
mora da mirujem
mora da prodje vreme dok se ne zacelim...
lici joj na menstruaciju
al nije sigurna
me: si
Mina: posto je proslo samo 22 dana
me: a upale?
Mina: pa nema upale
me: to je dobro
Mina: i nista, zavrsim ja pregled kod ginekologice
poceo opet da me boli stomak
kaze ona da unuta ima dosta krvi
i sta god
zavrsim ja to lepo
i rekoh da sidjem dole na opstu praksu da pokupim neke papire za Arenu
oko ove noge moje sto mi traze
jao majko moja haos
setali su me na sto mesta gore dole
mene vec poceo jako da boli stomak
i na kraju me posalju na fizikalnu
jer sam kod dr K. zadnja bila
da mi sve to oko noge zakljuci
i ona krene da se dernja na mene ovako i onako
trazi neki uput nesto
ja se vratim na opstu praksu
oni kazu da uput vazi 6 meseci
vrate me dole ona me izbaci
haos
ja se vratim gore na opstu oni mi napisu opet uput
sa crvenim floasterom napisu dokle vazi
ja odem dole ona nece da me primi
iako radi do 8
a bilo recimo 20 do 8
i od tog silnog cimanja, stresa sta vec
meni lose i lose
i ja sednem u hodnik
i niko da me pogleda
meni pocene da zuji u usima
padam u nesvest
i ja ti legnem na klupu
me: jebote...
Mina: u medjuvremenu ona digla frku kako ja ovo i ono
ceo sprat se trese
ona se gospodja dere
ja lezim
ocu da se srusim
i niko da mi pridje
usta mi svaa svasta
i ja krenem da se derem da mi neko donese vodu
i onda dosle neke sestre
dale mi da pijem ja se umila
al i dalje mi lose
i boli me stomak...
i sad vec osam sati
one hoce da me izbace, kao one vise ne rade, da zovem hitnu

ja vicem al dok hitna dodje ja cu da budem u debeloj nesvesti
strasno...
samo sam im trazila da me ostave na toj klupi da malo dodjem k sebi
ne one nisu dale i krenu da me teraju gore na prvi sprat
kao jedna me uvatila pod ruku
i popnu me one nekako gore
i tamo kod laboratorije ja se skljokam
e onda krece frka...

oni hoce da zovu hitnu
ja kazem da sam kolima
i u tom momentu nailazi moja ginekologica
krenula zena kuci
i zena ostane samnom
ostala govna rastera
jos htela da me vozi kuci svojim kolima
no malo po malo ja pocnem da se osvescavam
kao budem bolje
gde da je malteretram
povratila me zena u svet
i merila pritisak
i sve...
dala mi telefon da je zovem kad stignem
i tako sam ostala zgranuta sto necovestvom i nehumanoscu sto suprotnom od toga sve za sat vremena
me: jao bas mi je zao
Mina: ma jebem mu mater
one me iz fizikalne terale da idem u visegradsku
al ginekologica kaze da lezim kuci
kao ako su me otpustili tako kako su me otpustili
zamisli sta ce tek sad da mi urade
kaze da samo lezim
i da ako mi ne bude bolje sutra opet kod nje
me: poslusaj je
lezi i ne mrdaj
Mina: al isto kaze da bi trebalo to da je menstruacija
me: vrlo moguce
Mina: i da ce da prati stanje na dalje
me: da je upala, valjda bi videla
Mina: kaze da nije upala
me: to je najvaznije
Mina: al za menstruaciju ne moze jos da tvrdi
posto je tek proslo 22 dana
zato ce da me prati... jbg
me: jbg
Mina: u svakom slucaju zena zmaj
me: a ultrazvuk?
Mina: zao mi je sto se u celoj toj frci ne setih da snimam
ultra zvuk mi radila u petak
sve bilo ok
me: to je najvaznije
smiri se i lezi
Mina: ma sad mi je dosta bolje
ja cenim da mi to bilo sto od tog nabijanja spekuluma sto od stresa od ovih curki sa fizijatrije
me: da
uhhhhhhhh
me: ma da
jel mogu ja to da objavim na mom blogu?
Mina: rekla da idem za prekosutra ako mi ne bude bolje i ako mi se ne smanje bolovi
ako ne za sedam dana
ma naravno
objavi sve
me: oke
jel znas kako se zove ta doktorka sa fizijatrije?
Mina: ali da me zena izbaci u 20 do 8 zato sto cistacica mora da ocisti do 8
pa covece valjda treba da se cisti posle radnog vremena ne za vreme
ma naravno da znam
guska je uvek takva
me: mogu njeno ime da objavim?
Mina: ja sam mislila da ona pije
(....)*

me: to joj je prezime?
Mina: i kad sam otisla na opstoj ove gore prevrnule oci
kao znale smo da je ona
jos je napisala crvenim slovima i podvukla na prethodnom uputu
da stari uput vazi
ne ona curka trazi novi
i to je dobila
i jos je pretila kako ce da tuzi ovu sa opste
i da zove b92
i kurir
luda zena
da izbaci pacijenta zato sto joj se ice kuci polasata pre kraja radnog vremena
me: ma bre... nemam reci
Mina: i jos sam joj rekla da sam imala missed
i da mi nije dobro i da ne mogu jos i na fizikalnoj da cekam ceo dan za jedan jebeni papir
ne ona ne jebe
kao nije to njen problem
treba da idem kod psihijatra
ili kod ginekologa...
i ja joj kazem bila sam
danas na kontrolu ginekolog prati moje stanje
ne gospodja me ladno izbacila
sa sve zaboljevanjem q...
me: strasno
Mina: vala jes
sori sto ovolko oduzih
me: nema veze, sunce
Mina: al sam pod sokom jos uvek
a ginekologica se zove isto VESNA SIMEONOVA
me: ))))))
Mina: zamisli jos sad ima rodjendan kod klinca od brata
i ona htela da zabatali to i da me vozi kuci
zena zmaj...
me: pa prava doktorka, ne napusta pacijenta

* Ime doktorke sa fizijatrije mi je poznato, ali ga nisam napisala, ako ga neko hoće, dobice ga na PP

ps: Ime ginekologa Vesne Simeonove sam napisala jer je divan primer pravog i dobrog odnosa prema pacijentu

EDIT: Mina se aktivno bavi sportom, svašta može da izdrži, evo par njenih fotki:

148333_1678917620002_6697042_n.jpg 

552492_4208044806601_181997304_n.jpg 423425_3325040852054_973585461_n.jpg

553383_3958938619102_1646902795_n.jpg

PS. Promenila sam naslov i dodala blogopratnju, tj blogokomisiju, jer danas (29. 8) s Minom u Dom zdravlja idu i dva blogera, naše oči, uši, a bogami i usta.

 



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

appendix appendix 21:17 27.08.2012

...

iako radi do 8
a bilo recimo 20 do 8

Iako je tema jako ozbiljna i nije za zezanje, ali ovaj segment me je podsetio na jedan vic..

Dakle, dolazi čovek kod doktora sa nožem u leđima i kaže: Doktore, doktore vadite mi ovaj nož iz leđa! Doktor mu kaže: Ne može sada, jer radimo do 16h! Prođe dva minuta, kad opet čovek na vrata i opet kaže: Doktore, doktore vadite mi ovaj nož iz leđa! Doktor opet isto! Opet čovek posle par minuta dolazi i opet isti slučaj. Doktor mu izvadi nož iz leđa, zabode u oko i kaže, idi kod očnog on radi do 17h!
Tužno je dokle smo došli..

edit
Ime doktorke sa fizijatrije mi je poznato, ali ga nisam napisala, ako ga neko hoće, dobice ga na PP

ps
Zašto na PP, treba javno objaviti njeno ime..
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:32 27.08.2012

Re: ...

ps
Zašto na PP, treba javno objaviti njeno ime..


ne znam da li je dozvoljeno, tj ako nije, ne bih da zbog toga blog bude obrisan.
vranac147 vranac147 08:28 28.08.2012

Re: ...


ne znam da li je dozvoljeno, tj ako nije, ne bih da zbog toga blog bude obrisan.

Napishite shatrovachki, pa ko razume - razume a opet - nije njeno ime
gedza.73 gedza.73 21:23 27.08.2012

'nije to njen problem'

Ali kad bi postali njihovi problemi da li bi se promenili?

Ne kažem da su svi doktori i medicinske sestre loši, ali mislim da za dobar broj njih i reč 'stoka' je pohvala.

Zašto?
Imam mnogo ličnih priča, priča koje su mi ljudi ispričali da odmah dobijem ospice na zanimanje 'medicinski radnik'.

Da li doktor može da bude ljudsko biće, da ima toliko samilosti, da ne bude toliko surevnjen i sujetan da dovede život malog deteta u pitanje?

Da li može biti takva strvina da dovede majku do nervnog sloma jer drugi put svojim činjenjem i nečinjenjem dovodi dete u istu lošu zdravstvenu situaciju?

To što je on-a stručnjak, specijalista, ima bele klompe ne čini ga ljudskim bićem, zar ne?

I najvažnije pitanje, da li u ovoj zemlji čovek treba da uzme pravdu u svoje ruke?

vranac147 vranac147 08:31 28.08.2012

Re: 'nije to njen problem'

gedza.73
Ali kad bi postali njihovi problemi da li bi se promenili?

Ne kažem da su svi doktori i medicinske sestre loši, ali mislim da za dobar broj njih i reč 'stoka' je pohvala.

Zašto?
Imam mnogo ličnih priča, priča koje su mi ljudi ispričali da odmah dobijem ospice na zanimanje 'medicinski radnik'.

Da li doktor može da bude ljudsko biće, da ima toliko samilosti, da ne bude toliko surevnjen i sujetan da dovede život malog deteta u pitanje?

Da li može biti takva strvina da dovede majku do nervnog sloma jer drugi put svojim činjenjem i nečinjenjem dovodi dete u istu lošu zdravstvenu situaciju?

To što je on-a stručnjak, specijalista, ima bele klompe ne čini ga ljudskim bićem, zar ne?

I najvažnije pitanje, da li u ovoj zemlji čovek treba da uzme pravdu u svoje ruke?



u pravu ste, manje vishe svi imamo po neku prichu o osobama za koje je "stoka" stvarno kompliment. a shto se tiche uzimanja pravde u svoje ruke, to se ne bira, to ide stihijski... ako drzava uporno glumi neko ludilo i slepilo, posle nekog vremena -> "desi se", pa se novinar u nekim novinama kao zgrazava, a u komentarima 90% kaze - "ako je", jer svi znaju o chemu se radi. i ne samo za zdravstvo...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 21:42 27.08.2012

samoupravljanje

Strasno, znaci nista se nije promenilo od socijalizma. Eto zbog cega propada dravno zdravstvo. Kod privatnika se plati, ali bar nema drndanja.
Vesna, moram da priznam da mi ovo "ginekologica" bode oci.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:51 27.08.2012

Re: samoupravljanje

Vesna, moram da priznam da mi ovo "ginekologica" bode oci.


pa znaš šta, ja nisam ništa ispravljala. Zamisli da piše onako kako ti misliš da treba. jer nije bitno, jel da.

bitno je da je ginekologica, ginekološkinja, ginekolog (kako god) jedna dobra osoba.

neke stvari ne možeš da završiš kod privatnika. na primer papirologiju za skršenu nogu. ili operaciju kad ti umre plod.

a ni svi privatnici nisu cveće, osim što su, fakat, ljubazni.
gedza.73 gedza.73 22:01 27.08.2012

Re: samoupravljanje

a ni svi privatnici nisu cveće, osim što su, fakat, ljubazni

Kad te doktor u bolnici izmaže jer ga 'učiš njegovom poslu' a onda ga nedelju dana kasnije na'vataš kod privatnika pa se on zaprepasti kako je pacijent zapušten.
Na tvoje krajnje primerenu konstataciju (doduše ozgovorenu par oktava više) da je on poslednji doktor koji je pregledao i bio vrlo neljubazan, da je on direktno odgovoran 'čovek' se pravda da mu je bio 'loš dan'.

A onda se pretvara u ljubaznu i želatinastu masu pa poziva vozilo hitne pomoći da se pacijent odmah preveze u bolnicu.

I šta da čovek nema para za privatnika?

I šta čovek posle da radi?
Srboskeptik Srboskeptik 23:39 27.08.2012

Re: samoupravljanje

Vesna, moram da priznam da mi ovo "ginekologica" bode oci.


Zamisli samo da se neka ginekološkinja ugleda na tebe, pa da joj bode oči kada umesto pacijentkinje dođe pacijentica...
vranac147 vranac147 08:33 28.08.2012

Re: samoupravljanje

Jelena Pavlović
Strasno, znaci nista se nije promenilo od socijalizma. Eto zbog cega propada dravno zdravstvo. Kod privatnika se plati, ali bar nema drndanja.
Vesna, moram da priznam da mi ovo "ginekologica" bode oci.

ne slazem se. kod privatnika chesto odesh pa platish 16 pregleda za upalu grla...
mislim, ono shto kazu ljudi - "samo da ti ne zatrebaju"
predatortz predatortz 08:52 28.08.2012

Re: samoupravljanje

Zamisli samo da se neka ginekološkinja ugleda na tebe, pa da joj bode oči kada umesto pacijentkinje dođe pacijentica...


dragan7557 dragan7557 09:25 28.08.2012

Re: samoupravljanje

Jelena Pavlović
Strasno, znaci nista se nije promenilo od socijalizma. Eto zbog cega propada dravno zdravstvo. Kod privatnika se plati, ali bar nema drndanja.
Vesna, moram da priznam da mi ovo "ginekologica" bode oci.

Alo bre, kakve veze ima ovo sa Socijalizmom?!


cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:40 28.08.2012

Re: samoupravljanje

Reči nemam.
jennym jennym 21:46 27.08.2012

Uh...

Radila sam kao medicinska sestra 4 godine, i koliko zelim da radim ponovo, toliko se i plasim...Plasim se odnosa sa kolegama, narocito koleginicama, ljubomore i podmetanja, ulizivanja lekarima (najvise mrzim kad krene vizita-bilo bi valjda pozeljno da svi klecimo pred doktorom, mada iz mog skromnog iskustva zakljucujem da to doktori i ne traze, vec se sestre utrkuju koja ce biti ljubaznija, poniznija, "poltronskija" ), dok su prema pacijentima zajedljive, bezobrazne, bezobzirne, neprofesionalne... i jos mnogo toga...I zao mi je sto zbog njih i one dobre trpaju u isti kos, isto kao i prosvetne radnike, i policajce, itd...

Ne znam kako da se borim protiv toga, sem da se trudim da svoj posao radim onoliko dobro koliko ga volim, a volim ga zaista. Verovatno zato za mene i nema mesta na namestenim konkursima. No, dobro, to je druga tema, kako se zaposljava u ovoj zemlji.

Zao mi je sto se to desilo Vasoj prijateljici, i sto je to jos i blag primer bahatosti sestara i lekara.


appendix appendix 22:42 27.08.2012

Re: Uh...

dok su prema pacijentima zajedljive, bezobrazne, bezobzirne, neprofesionalne... i jos mnogo toga..

Jedna sjajna kolumna na temu zdravstva, Vladimira Arsenijevića. Zapravo, to je njegov lični doživljaj iz jedne beogradske bolnice, ali nimalo lep..

A sestre, istina, dolaze, premda nekako lenjo i prilično neodlučno - čovek baš mora da odere grlo da bi se pojavile. One, naime, dobro znaju da čovek od pacijenata i njihovih želja mora da se čuva barem onoliko koliko je tu da im udovoljava. Naučene su da im se obraćaju osorno i gotovo isključivo na ti, bez obzira na razliku u godinama. Njihove rečenice su uglavnom kratke, jednostavne i naredbodavne, a izgovaraju ih za dobru nijansu preglasno, onako kako se, recimo, obraća jako malom detetu ili, eventualno, dementnoj osobi.


link za ceo tekst..
jennym jennym 00:32 28.08.2012

Re: Uh...

Da ne poverujete, prvi komentar ispod te kolumne je moj!!!
dragan7557 dragan7557 09:40 28.08.2012

Re: Uh...

jennym 22:46 27.08.2012
Uh...
Radila sam kao medicinska sestra 4 godine, i koliko zelim da radim ponovo, toliko se i plasim


I treba da se plašiš jer odnosi koje opisuješ:
ljubomore i podmetanja, ulizivanja lekarima (najvise mrzim kad krene vizita-bilo bi valjda pozeljno da svi klecimo pred doktorom, mada iz mog skromnog iskustva zakljucujem da to doktori i ne traze, vec se sestre utrkuju koja ce biti ljubaznija, poniznija, "poltronskija" ), dok su prema pacijentima zajedljive, bezobrazne, bezobzirne, neprofesionalne...

nisu karakteristični samo za zdravstvo već i za ostatak društva, i oni su deo "etike" samog tog društva.

Ukratko usvojeni teško bolestan način ponašanja.

cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:37 28.08.2012

Re: Uh...

Jedna sjajna kolumna na temu zdravstva, Vladimira Arsenijevića. Zapravo, to je njegov lični doživljaj iz jedne beogradske bolnice, ali nimalo lep..

A sestre, istina, dolaze, premda nekako lenjo i prilično neodlučno - čovek baš mora da odere grlo da bi se pojavile. One, naime, dobro znaju da čovek od pacijenata i njihovih želja mora da se čuva barem onoliko koliko je tu da im udovoljava. Naučene su da im se obraćaju osorno i gotovo isključivo na ti, bez obzira na razliku u godinama. Njihove rečenice su uglavnom kratke, jednostavne i naredbodavne, a izgovaraju ih za dobru nijansu preglasno, onako kako se, recimo, obraća jako malom detetu ili, eventualno, dementnoj osobi.


procitala, stvarno sjajan tekst.

što je najgore, čovek još mora da je srećan i zahvalan što je prošao kroz iglene uši prijema u bolnicu, da leži i blagosilja, jer uvek ima i gora varijanta, da prosto ne bude primljen.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:48 27.08.2012

ehhh...

Mina je izdržljiva cura, trpi bol, napor svakav, ali je odlazak u Dom zdravlja slomio. Ne mogu da zamislim da je ljoljnula u nesvest, pa ona se po buri penjala na Paklenicu... Sreća pa naišla ta fina doktorka i pomogla joj, inače, ne isključujem mogućnost da, kad je došla k sebi, da joj pukne film...

I šta da rade pacijenti sa manje snage i izdržljivosti?

I šta uraditi doktorki kojoj nisam napisala ime, koja se tako ponaša prema pacijentkinji koja je izgubila bebu, operisana i u bolovima?

Nemam reči.

Ali, neću da generalizujem, tj jako jako se trudim... Znam da ima dobrih doktora.
zilikaka zilikaka 22:10 27.08.2012

prečesto

Mi večeras saznali da nam je prijatelj od trijesnešto godina ponovo operisan.
Peti put za godinu dana, a kao posledica upale slepog creva koje je i puklo, al su ga uredno tri puta slali kući da pije čajeve

Tek kad se srušio odlučili da shvate ozbiljno.

Sad svako malo neke komplikacije.

To je da ih podaviš zbog javašluka i nebrige.

Zapravo, biće ovako sve dok ne počnu da se uručuju radne knjižice za takve stvari.

U svim branšama.
bolid1 bolid1 23:03 27.08.2012

Re: prečesto

zilikaka

Zapravo, biće ovako sve dok ne počnu da se uručuju radne knjižice za takve stvari.


Malo je za ovo, urucena knjizica...dozivotna zabrana prilaska pacijentima, osim u cekaonici DZ, a i to je malo...

nek se Mina ocitavi...asap
nikvet pn nikvet pn 07:39 29.08.2012

Re: prečesto

zilikaka
Zapravo, biće ovako sve dok ne počnu da se uručuju radne knjižice za takve stvari.

U svim branšama.

Tamo-neki-tamo-negde doktor veterinar muljao s papirima. Uverenja, pasoši itakoto; nevakcinisano nepregledano puštao u promet. Požale se inspekciji; vet.inspektorka konstatuje haos. Ugrožavanje javnog zdravlja, srećom bez posledica.
Stigne to u Veterinarsku Komoru. Oduzeta mu licenca na šest meseci, plus novčano. Kazna uskoro ističe pa nek se zeza i dalje ako sme.
Poruka svima jasna.
zilikaka zilikaka 22:46 29.08.2012

Re: prečesto

Stigne to u Veterinarsku Komoru. Oduzeta mu licenca na šest meseci, plus novčano. Kazna uskoro ističe pa nek se zeza i dalje ako sme.
Poruka svima jasna.


Stručna komora ima smisla tek kad počne i takve stvari da radi.

No, izgleda da lekarska ima malo drugačiji pogled na svet.
Njihovi članovi ne prave greške.
margos margos 22:19 27.08.2012

Šikaniranje

počinje već sa tim uputima - kad nekoga u bolovima šalju od sprata do sprata, od ustanove do ustanove. Još kad je neko lud i bezobrazan, kao ta na fizijatriji, onda je to zločin.

Toliko znam dobrih i požrtvovanih lekara, da bih ovakve duplo kažnjavala, zbog odnosa prema pacijentima - otkaz, zbog kaljanja profesije - zabranu rada u medicinskim ustanovama.

Mini - sve najbolje.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:25 27.08.2012

Re: Šikaniranje

počinje već sa tim uputima - kad nekoga u bolovima šalju od sprata do sprata, od ustanove do ustanove. Još kad je neko lud i bezobrazan, kao ta na fizijatriji, onda je to zločin.

Toliko znam dobrih i požrtvovanih lekara, da bih ovakve duplo kažnjavala, zbog odnosa prema pacijentima - otkaz, zbog kaljanja profesije - zabranu rada u medicinskim ustanovama.

Mini - sve najbolje.


hvala Margos.
evo, Mina dosla kod mene i ona se zahvaljuje:)
Dr M Dr M 22:47 27.08.2012

Re: Šikaniranje

Vesna Knežević Ćosić
počinje već sa tim uputima - kad nekoga u bolovima šalju od sprata do sprata, od ustanove do ustanove. Još kad je neko lud i bezobrazan, kao ta na fizijatriji, onda je to zločin.

Toliko znam dobrih i požrtvovanih lekara, da bih ovakve duplo kažnjavala, zbog odnosa prema pacijentima - otkaz, zbog kaljanja profesije - zabranu rada u medicinskim ustanovama.

Mini - sve najbolje.


hvala Margos.
evo, Mina dosla kod mene i ona se zahvaljuje:)


Drage sve tri,

ne verujem da bilo ko od relevantnih faktora bloguje tako da o ovom incidentu neće ni biti obavešten. Zato se usudjujem da savetujem da se ovaj blog, uključujući i komentare, odštampa i pošalje direktoru ustanove, ministarki zdravlja, sekretaru za zdravstvo u gradskoj vladi, nekim netabloidnim novinama i redakciji TV B92.

Ne verujem da će neko da bude kažnjen ali neka nadležni znaju ime lekarke koja je zaboravila zašto je, zapravo, tu.

A ima istu platu kao i ona koja to nije zaboravila.
margos margos 22:53 27.08.2012

Re: Šikaniranje

evo, Mina dosla kod mene i ona se zahvaljuje:)

Molim, molim - neka se što pre očitavi i da što manje ima posla s Domovima zdravlja.

Nego, ne znam šta mi je gore - da l kad neko ko je zdrav, otporan i retko ide kod lekara tako nagrabusi, ili kad dodatno stradaju oni koji su bolešljivi i stalno su po lekarima?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:02 27.08.2012

Re: Šikaniranje

Zato se usudjujem da savetujem da se ovaj blog, uključujući i komentare, odštampa i pošalje direktoru ustanove, ministarki zdravlja, sekretaru za zdravstvo u gradskoj vladi, nekim netabloidnim novinama i redakciji TV B92.


ja trenutno nemam printer, pa ako neko hoce da posalje, ja bih bila zahvalna.
Dr M Dr M 23:12 27.08.2012

Re: Šikaniranje

ja trenutno nemam printer


Nemam ni ja ali bih, takodje, bio zahvalan.
margos margos 23:29 27.08.2012

Re: Šikaniranje

'Ajde da podelimo pos'o - pošaljite mi imena i adrese kome treba poslati, a ja ću da odštampam i pošaljem.
milisav68 milisav68 00:43 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Mobilni telefon sa kamerom više nije luksuz.

Kad krene šikaniranje, izvadiš telefon i kažeš - ponovi mi to!

Dosad me niko nije odbio - da posle toga bude ljubazan.
mlekac mlekac 01:19 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Dr M


Drage sve tri,

ne verujem da bilo ko od relevantnih faktora bloguje tako da o ovom incidentu neće ni biti obavešten.


Dragi nas Doco, igrom slucaja, znam da bar JEDAN doktor tog DZ redovno cita blog. E, sad, ako nije na odmoru, nadam se da ce ovo sto pisemo proslediti i dalje.
dragan7557 dragan7557 09:31 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Dr M:
Zato se usudjujem da savetujem da se ovaj blog, uključujući i komentare, odštampa i pošalje direktoru ustanove, ministarki zdravlja, sekretaru za zdravstvo u gradskoj vladi, nekim netabloidnim novinama i redakciji TV B92.

Dragi diktore,

i pored toga što znam da imaš najbolje namere, smatram tvoj "uput" jednostavno nepotrebnim gubljenjem vremena.

Srdačan pozdrav,

cerski

p.s.
Ne verujem da će neko da bude kažnjen

Tvoja javno izražena sumnja pokazuje da sam u pravu.
Dr M Dr M 09:59 28.08.2012

Re: Šikaniranje

margos
'Ajde da podelimo pos'o - pošaljite mi imena i adrese kome treba poslati, a ja ću da odštampam i pošaljem.


Evo jedne


Министарство здравља

Београд, Немањина 22–26
тел: 3613-734, 3616-540; факс: 2656-548
www.zdravlje.gov.rs
kabinet@zdravlje.gov.rs
Dr M Dr M 10:03 28.08.2012

Re: Šikaniranje


Evo još

http://www.b92.net/lica/bio.php?nav_id=576556

Aleksandra Gazivoda
Dr M Dr M 10:11 28.08.2012

Re: Šikaniranje


Dom zdravlja ’'Novi Beograd’’
Adresa: Goce Delčeva 30
Telefon: 011/2222-100

http://www.dznbgd.com/o-nama/o-domu-zdravlja
Dr M Dr M 10:15 28.08.2012

Re: Šikaniranje


Gradska uprava

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=2040

Секретаријат за здравство

Краљице Марије 1/XII

Проф. др Зоран Благојевић, секретар, 7157-480, факс: 3376-135
Мр сци. мед. др Александар Стефоски, заменик, 7157-477
Dr M Dr M 10:22 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Dragi diktore,

i pored toga što znam da imaš najbolje namere, smatram tvoj "uput" jednostavno nepotrebnim gubljenjem vremena.


Izgubismo vekove a Ti sad hoćeš da uštediš minut...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:28 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Podržavam predloženi pristup Dr M-a.

Ako je Mina bila dovoljno hrabra (za razliku od mnogih) da imenom i prezimenom stane na blogu iza priče o svom iskustvu, verovatno nema ništa protiv ni da imenom i prezimenom potpiše prijavu inspekciji, pismo Ministarstvu, direktoru Doma zdravlja, itd.

Brz oporavak joj želim.
dragan7557 dragan7557 10:48 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Dr M
Dragi diktore,

i pored toga što znam da imaš najbolje namere, smatram tvoj "uput" jednostavno nepotrebnim gubljenjem vremena.


Izgubismo vekove a Ti sad hoćeš da uštediš minut...

Nije strašno što ste izgubili, već je strašno što još uvek gubite.

cerski
Dr M Dr M 11:53 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Nije strašno što ste izgubili, već je strašno što još uvek gubite.


Navika je druga priroda...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:06 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Ako je Mina bila dovoljno hrabra (za razliku od mnogih) da imenom i prezimenom stane na blogu iza priče o svom iskustvu, verovatno nema ništa protiv ni da imenom i prezimenom potpiše prijavu inspekciji, pismo Ministarstvu, direktoru Doma zdravlja, itd.


Bila je hrabra:) I potpisace. No problem.

Samo se sad stidi zbog paznje koju je dobila od nas, ovde.

I brine. Jer mora danas opet da ide kod iste doktorke u taj podrum, jer juce nije nista zavrsila...

Brinem i ja. Juce je spavala kod mene. Da ne bude sama. I vidim da nije bas najbolje.

EDIT: Mina se super snalazi u prirodi, obučena je za preživljavanje u prirodi, nema te stene na koju ne može da se uzvere, ni vodopada da se spusti, al ovo je druga vrsta preživljavanja i prepreka...

Pogledajte ovaj video, da je bolje upoznate (linkovano)





predatortz predatortz 12:11 28.08.2012

Re: Šikaniranje


I brine. Jer mora danas opet da ide kod iste doktorke u taj podrum, jer juce nije nista zavrsila...


A da proba ona njoj da pokaže zube ovaj put?
Naravno, bez pretnje i vređanja.
Samo da insistira na tome da gospođa Dr radi svoj posao u svoje radno vreme.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:42 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Pre 2-3 godine je siromah čovek, 40 godina star, poznat urgentnom odeljenju u Celju kao srčani bolesnik, došao na pomenuto odeljenje zbog bolova u grudima. Nije imao uput. Sestra na šalteru ga je oterala po uput u Dom zdravlja...izašao je napolje i umro na ulici...
margos margos 14:10 28.08.2012

Re: Šikaniranje

I brine. Jer mora danas opet da ide kod iste doktorke u taj podrum, jer juce nije nista zavrsila...

Što ne ideš ti sa njom, sa mobilnim i kamericom?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:27 28.08.2012

Re: Šikaniranje

I brine. Jer mora danas opet da ide kod iste doktorke u taj podrum, jer juce nije nista zavrsila...


Što ne ideš ti sa njom, sa mobilnim i kamericom?


Ja sam loša za te situacije. Smotam se, uzbudim, pocrvenim, a i žensko sam.

Mini, ako mene pitaš, treba neki trokrilni, kratkofitiljni orman s brkovima i parom iz ušiju, u pratnji:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:39 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Mini, ako mene pitaš, treba neki trokrilni, kratkofitiljni orman s brkovima i parom iz ušiju, u pratnji:)

Možda bi fizičke predispozicije mogla da zameni i osoba sa press kartom.
gedza.73 gedza.73 14:46 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Jelica Greganović
Možda bi fizičke predispozicije mogla da zameni i osoba sa press kartom.




Šifonjeri su ti ovi dvonožni, a ovaj ležeći ima press kartu.
predatortz predatortz 14:49 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Jelica Greganović
Mini, ako mene pitaš, treba neki trokrilni, kratkofitiljni orman s brkovima i parom iz ušiju, u pratnji:)

Možda bi fizičke predispozicije mogla da zameni i osoba sa press kartom.


Idi ti Jelice na svoj blog, jesi li čula!
Ja se taman prepoznao u opisu, doduše bez onog dela sa brkovima, al' ima brada...
Reko, da se ponudim.
A onda nastupaš ti i počinješ da mutiš...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:57 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Idi ti Jelice na svoj blog, jesi li čula!

evo, evo...ne može čovek ni u komšiluk da svrati...navrzo si se ko pop na snašu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:58 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Šifonjeri su ti ovi dvonožni, a ovaj ležeći ima press kartu.

E, onda da se pozove bloger. VIP.
bolid1 bolid1 18:01 28.08.2012

Re: Šikaniranje

predatortz

Ja se taman prepoznao u opisu, doduše bez onog dela sa brkovima, al' ima brada...
Reko, da se ponudim.
A onda nastupaš ti i počinješ da mutiš...


Pisi jos jednog, samo bez brade&brkova...lepo da se ucrnimo, samo stanemo iza nje i cutimo...efekat je vise nego dobar...

BTW, odgledah onaj video...nek ne zvuci bedno, ali, gledajuci kud se verala, sazvakace ona ovu iz DZ za dorucak

EDIT: mali predlog za rehabilitaciju od svega..., danas je utorak
apach92 apach92 18:29 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Проф. др Зоран Благојевић, секретар, 7157-480, факс: 3376-135
Мр сци. мед. др Александар Стефоски, заменик, 7157-477


koliko sam upucen a jesam Stefoski je bio direktor bas tog DZ jedno vreme tako da je svakako upucen.

Od medija nema puno vajde njima treba veca senzacija po pitanju zdravstva.

drugarici zelim brz oporavak a u DZ Novi Beograd mora da bude glasnija oni su malo tvrdji na usima.

A blog citaju redovno.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:06 28.08.2012

Re: Šikaniranje

lepo da se ucrnimo, samo stanemo iza nje i cutimo...


da znaš, ćutiš i mračiš:)

jao, koliko smo bre bespomoćni kad nam ovakve ideje pradaju na pamet:(
predatortz predatortz 20:08 28.08.2012

Re: Šikaniranje

jao, koliko smo bre bespomoćni kad nam ovakve ideje pradaju na pamet:(


Nismo,bre, Vesna! Samo smo navikli da im oćutimo. Kad god sam, u sličnim situacijama, pustio jezičinu menjali su ploču.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:31 28.08.2012

Re: Šikaniranje

ne može čovek ni u komšiluk da svrati


samo ti suseda sedi tu, dobrodošla, ne slušaj ovog predatortza bre
:)
bolid1 bolid1 23:12 28.08.2012

Re: Šikaniranje

predatortz

Nismo,bre, Vesna! Samo smo navikli da im oćutimo. Kad god sam, u sličnim situacijama, pustio jezičinu menjali su ploču.


Bas tako, navikli da cutimo i trpimo, da vidis kad se podignu obrve i kad krene: izvintejelvimenezajebavate kako se promeni pesma. Rule of thumb: sto je osoba sa druge strane saltera/stola bezobraznija, to je veca khm...
mlekac mlekac 23:24 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Vesna Knežević Ćosić
I brine. Jer mora danas opet da ide kod iste doktorke u taj podrum, jer juce nije nista zavrsila...


Što ne ideš ti sa njom, sa mobilnim i kamericom?


Ja sam loša za te situacije. Smotam se, uzbudim, pocrvenim, a i žensko sam.

Mini, ako mene pitaš, treba neki trokrilni, kratkofitiljni orman s brkovima i parom iz ušiju, u pratnji:)


Pa sto ne zoves, da saljemo Zmua mi? Taman je model - doduse, sa manjkom kose, ali kad stane u stav i namrci se - nista ne mora da prica, dovoljno je da mrko gleda

P.S. A i u komsiluku smo - ocas posla moz' da dodje. A mogu i ja.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:39 28.08.2012

Re: Šikaniranje

Pa sto ne zoves, da saljemo Zmua mi? Taman je model - doduse, sa manjkom kose, ali kad stane u stav i namrci se - nista ne mora da prica, dovoljno je da mrko gleda

P.S. A i u komsiluku smo - ocas posla moz' da dodje. A mogu i ja.


fala mlekac:)

EDIT: To bi bila kao neka blogokomisija, po sistemu, "mi dosli da vidimo jel ste još bahati i okrutni, il umete i drugačije"

:)
mlekac mlekac 01:58 29.08.2012

Re: Šikaniranje

Vesna Knežević Ćosić
Pa sto ne zoves, da saljemo Zmua mi? Taman je model - doduse, sa manjkom kose, ali kad stane u stav i namrci se - nista ne mora da prica, dovoljno je da mrko gleda

P.S. A i u komsiluku smo - ocas posla moz' da dodje. A mogu i ja.


fala mlekac:)

EDIT: To bi bila kao neka blogokomisija, po sistemu, "mi dosli da vidimo jel ste još bahati i okrutni, il umete i drugačije"

:)


Princip je jasan - govori tiho i vodi karatistu iza ledja

A moz i da izvestavamo sa licinog mesta.
milivoje_bg milivoje_bg 22:57 27.08.2012

Биће боље !

Само треба бити стрпљив !
loader loader 06:57 28.08.2012

Re: Биће боље !

Da, bre. Strpljenje je pola zdravlja
gedza.73 gedza.73 11:38 28.08.2012

Re: Биће боље !

Само треба бити стрпљив !

Kažu da je prvih stotinak godina teško.
Posle je sve daleko lakše
mlekac mlekac 01:31 28.08.2012

Pa sta ocekivati

Od bica iz podzemlja? Mislim, Fizijatrija DZ NBgd smestena je u podrumu, a zaista ne poznajem nikoga ko je kod NJIH otisao bez zestokog moranja.

Znam da sam par puta, posle decijih sistematskih pregleda, dobijala ono cuveno uputstvo "Bilo bi dobro da to pogleda i fizijatar, za svaki slucaj" i da sam svaki, ali, svaki put zavrsila vodeci decu po bolnicama jer ili doktora nije bilo, ili nije bilo moguce primiti dete, ili... (po zelji dopisi)

Sasvim je moguce da se to u jednom ili mozda cak dva slucaja u poslednjih nekoliko decenije desilo i meni i Zmuu, stvarno se ne secam, ali znam da sam razvila uslovni refleks da u tu sluzbu DZ NBgd, kao i jos neke druge, uopste ni ne odlazim.

Recimo, ja sam u istom TOM DZ imala situaciju da posle celog popodneva cekanja kod oftomologa (pri cemu sam imala uredno zakazan termin za, recimo, pola tri, a na red dosla posle pet) dobijem obavestenje da doktorka NE moze da mi odredi dioptriju jer nosim cilindre, i kako mi je uopste pala na pamet budalastina da dodjem u DZ za tako nesto?

Sve u svemu, izuzimajuci opstu praksu, zubare, laborotoriju i ORL, ja se stvarno pitam cemu ostali u tom DZ sluze?

Recimo, da me ubijete, za ovih tridesetak godina koriscenja tog DZ nisam uspela da razresim dilemu ima li tu hirurga i ako ima, sta radi?

Dok sam koristila DZ Stari Grad hirurg je imao ordinaciju na prvom spratu i tamo su, bez razlike, odlazili svi iz kraja koji su imali neke povrede, osim onih najtezih.

Ovde, kad god bi se neko od dece povredilo, cak iako bi to bilo blizu DZ - upucivani smo na Majku i dete a za odrasle u Zemun ili na Bezanijsku kosu.

Sve u svemu, da nije opste prakse - mogli bi, 'ladno, i da ne postoje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:42 28.08.2012

Re: Pa sta ocekivati


Ovde, kad god bi se neko od dece povredilo, cak iako bi to bilo blizu DZ - upucivani smo na Majku i dete a za odrasle u Zemun ili na Bezanijsku kosu.

E, viš slatka, u Ljubljani svi sa povredama ima da se nacrtaju na urgentnom odeljenju kliničkog centra. Legendarnog. Nema hirurga u domovima zdravlja. I svi u red. Bez obzira na povredu, pol, godine...minimum čekanja na to da lekar baci pogled na tebe i pošalje na retngen je - 4 sata. Bez preterivanja.
loader loader 06:56 28.08.2012

Beli mantili u toploj vodi

Ponašanje ljudi u belom.. Hm... ... Aj da malo otkrijemo toplu vodu: to kod nekih njih ima veze sa vaspitanjem i humanošću. I još ponekom vrednosnom osobinom. Nema sumnje da neki od njih nisu smeli tako olako da budu pušteni da obavljaju taj posao. Slučaj i sa drugim oblastima, naravno, ali se to izgleda stalno mora ponavljati.
hajkula1 hajkula1 09:55 28.08.2012

Komentar


Ali sta da kazem? Ne biti nezainteresovan, podrzati jedni druge, nas je vise, suprotstaviti se .



aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:24 28.08.2012

Doživeo sam i mnogo gore...

...od opisanog slučaja. Imam nameru i da pišem o tome, nisam psihički još spreman. U našim medicinsko obrazovnim ustanovama prvo operišu studente od empatije. Retki su loši đaci na kojima operacija nije uspela.
Najveći je problem što, kao i u još nekim društveno fundamentalnim strukama, lekari sami štite najgore među sobom, pravdajući se strukovnom solidarnošću. Time sebe srozavaju na dno dna. Znaju samo da traže da ih se tretira kao službena lica u slučaju napada, nesvesni da je najbolja preventiva protiv nasilja nad lekarima vraćanje digniteta profesiji. Vraćanje digniteta čijem su gubljenju najviše sami doprineli.
Ovo NI U LUDILU NE PIŠEM DA BIH PRAVDAO BILO KAKVO NASILJE, samo, na žalost, imao sam prilike da se uverim da ljudi sa kraćim fitiljem, inače frustrirani, mogu realno biti isprovocirani KRAJNJE NELJUDSKIM odnosom lekara.
I onda, kako to obično biva, u klimi kakvoj je stvorena, stradaju nedužni, kao lekarka iz doma zdravlja na Novom Naselju u Novom Sadu, koja je baš poznata kao dobra lekarka i dobra osoba.
Da se razumemo, cenim baš lekarsku profesiju, imam i dosta prijatelja lekara za koje mogu da stavim ruku u vatru da su ok, čak sam i koautor filma koji govori o drugoj strani medalje lekarske profesije

Ali, na žalost, preovlađujuće je ponašanje opisano u ovom tekstu.
dragan7557 dragan7557 14:21 28.08.2012

Re: Doživeo sam i mnogo gore...

aleksandarkarisik:
..od opisanog slučaja.

Misliš ovog:
jennym 22:46 27.08.2012
Uh...
Radila sam kao medicinska sestra 4 godine, i koliko zelim da radim ponovo, toliko se i plasim...Plasim se odnosa sa kolegama, narocito koleginicama, ljubomore i podmetanja, ulizivanja lekarima (najvise mrzim kad krene vizita-bilo bi valjda pozeljno da svi klecimo pred doktorom, mada iz mog skromnog iskustva zakljucujem da to doktori i ne traze, vec se sestre utrkuju koja ce biti ljubaznija, poniznija, "poltronskija" ), dok su prema pacijentima zajedljive, bezobrazne, bezobzirne, neprofesionalne... i jos mnogo toga


koji ukazuje na stanje u celom društvu a ne samo u medicini.

cerski
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:48 28.08.2012

Re: Doživeo sam i mnogo gore...

koji ukazuje na stanje u celom društvu a ne samo u medicini.


O, pa to se podrazumeva. Samo, ovde najviše boli, nekako je najogoljenije, kada te udese oni koji su tu da ti pomognu. A malo gde je toliko sujete i dignutih noseva kao među među lekarima.
bocvena bocvena 13:59 28.08.2012

Brz oporavak

želim Mini! Ne mogu ni da zamislim kako se sada oseća, a onda je napenali neko ko treba da joj pomogne.

Ljudi, kad ostarimo, umiraćemo kao mušice, uglavnom od nebrige i siromaštva. U rasturenim bolnicama, sa lekarima koje boli kurac. Ako sada tom propadanju ne stanemo za vrat. Stanje je alarmantno.


predatortz predatortz 14:13 28.08.2012

Re: Brz oporavak

Ako sada tom propadanju ne stanemo za vrat. Stanje je alarmantno.


Bocvena Če Gevara!

Edit:

Dje je zrno klicu zametnulo,
onde neka i plodom počine.
Ovde ljudsko zapire poznanje.
Vuk na ovcu svoje pravo ima
kâ tirjanin na slaba čovjeka.
Al' tirjanstvu stati nogom za vrat,
dovesti ga k poznaniju prava,
to je ljudska duznost najsvetija !
Ako sablju poljubiš krvavu
i zaploviš u noćne valove,
sljeduje ti prahu svetkovanje.
dragan7557 dragan7557 14:42 28.08.2012

Re: Brz oporavak

bocvena:
Ljudi, kad ostarimo, umiraćemo kao mušice, uglavnom od nebrige i siromaštva. U rasturenim bolnicama, sa lekarima koje boli kurac.

Što se sve to sadašnjim starcima uveliko dešava, je pretpostavljam njihov problem?


cerski
Srboskeptik Srboskeptik 15:10 28.08.2012

Re: Brz oporavak

Ljudi, kad ostarimo, umiraćemo kao mušice, uglavnom od nebrige i siromaštva. U rasturenim bolnicama, sa lekarima koje boli kurac.


...i sa lekarkama koje boli .ička. Treba poštovati rodnu ravnopravnost!
bocvena bocvena 17:52 28.08.2012

Re: Brz oporavak

Što se sve to sadašnjim starcima uveliko dešava, je pretpostavljam njihov problem?


Baš zato što imam tu nesreću da poslednjih par godina gledam kako sistem postupa sa korisnicima preko 60 godina, zato ovo i kažem. Ni muž ni ja ne spavamo već 5 godina mirno, a sad smo na ivici da pređemo na terorizam. Dotle je došlo:)

Ta ravnodušnost i nezainteresovanost lekara za bolesne starce je kriminalna. Kao neka prećutna eutanazija nekorisnih. I to u svoja 4 zida, ako može, ne po njihovim bolnicama.
dragan7557 dragan7557 18:20 28.08.2012

Re: Brz oporavak

bocvena:
Ta ravnodušnost i nezainteresovanost lekara za bolesne starce je kriminalna. Kao neka prećutna eutanazija nekorisnih.

Čini mi se da su to te nove norme i vrednosti, o kojim politikanti divane od jutra do sutra.

Naravno niko vas nije, a ni danas vas ne tera, da te nove norme i vrednosti prihvatite.

cerski

p.s. društvo koje nije u stanju da vodi brigu o svojim članovima, je osuđeno na neminovnu propast.
Dr M Dr M 20:38 28.08.2012

A danas?


Vesna, da li imaš neke vesti, kako je prošlo danas?
predatortz predatortz 20:39 28.08.2012

Re: A danas?

Dr M

Vesna, da li imaš neke vesti, kako je prošlo danas?


Preteče me doktore!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:44 28.08.2012

Re: A danas?

Dr M

Vesna, da li imaš neke vesti, kako je prošlo danas?


Prosto nije otišla, kaže "sutra će"...
Dr M Dr M 20:54 28.08.2012

Re: A danas?

Vesna Knežević Ćosić
Dr M

Vesna, da li imaš neke vesti, kako je prošlo danas?


Prosto nije otišla, kaže "sutra će"...


Hvala Vesna..
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:56 28.08.2012

šikana

jedan moj drug, koji nije glup čovek, misli da ta šikana po zdravstvenim ustanovama ne može samo da se tumači mentalitetom, bahatom autoritarnošću, niskim platama, lošim karakterom... (dodaj šta oćeš), nego da je prosto - stav.

tako na jednostavan način smanjuješ pritisak, ide ko mora i ko nema kud.

jer, nije tako komplikovano navesti (primorati, naterati) zdravstvene radnike da budu ljubazni, ili bar učtivi.

pa i prodavci su ovde nekad bili namrgođene face, pa to više nisu.

zdravstveni radnik, koji je grub i neprijatan, do uvredljivosti, u kombinaciji sa papirologijom koja te tera na šetanje tamo ovamo, gura te da sve to zaobilaziš i tako ne opterećuješ budžet.

tako da, iz tog ugla, tek je preventiva mislena imenica. zamisli, dodješ kod doktora preventivno? ma bre, ne ideš dok ne kreneš da riknjavaš. a onda te ne prime jer riknjavaš. da ne zauzimaš mesto.
------------

baš me ovo oneraspoložilo. sve je tako... nesolidno, nesaosećano...
Dr M Dr M 21:02 28.08.2012

Re: šikana

nego da je prosto - stav.


Ima se utisak da je ceo sistem preusmeren tako da upućuje pacijente na privatnu praksu.

Pod vidom stezanja kaiša steže se omča.
predatortz predatortz 21:05 28.08.2012

Re: šikana

zdravstveni radnik, koji je grub i neprijatan, do uvredljivosti, u kombinaciji sa papirologijom koja te tera na šetanje tamo ovamo, gura te da sve to zaobilaziš i tako ne opterećuješ budžet.


To bi značilo da je jako mnogo ljudi pristalo na tako prljavu i bolesnu zaveru...
Nije to u pitanju...
Pre će biti bahatost pojedinih 'belih mantila'...

Što narod kaže :

Našla se vila u čem' nije bila.


dragan7557 dragan7557 21:13 28.08.2012

Re: šikana

Dr M
nego da je prosto - stav.


Ima se utisak da je ceo sistem preusmeren tako da upućuje pacijente na privatnu praksu.

Pod vidom stezanja kaiša steže se omča.

I ti misliš da će to pomoći?!

Doktore ljubaznost, kulturno ponašanje, humanost, i slične stvari ne zavise od vlasničke forme ni primarne ni sekundarne već od vaspitanja.

Recimo u fabrikama, bankama i drugim delovima privređivanja, izmena vlasničke strukture (privatizacija), je donela u Srbiju polurobovlasničke odnose.

cerski

appendix appendix 21:31 28.08.2012

Re: šikana

tako na jednostavan način smanjuješ pritisak, ide ko mora i ko nema kud

Na televiziji i kroz štampu nam pričaju jedno, a u praksi je skroz drugačija situacija.
Nedavno sam čuo na televiziji, ne sećam se na kojoj, gde je neko od stručnih ljudi savetovao da kod izabranog lekara ne idete samo po lekove i kada ste bolesni, nego u svakom trenutku kada vam je potreban neki savet, možete otići i slobodno popričati sa njim..
Kako da ne, jedva čekaju..
Dr M Dr M 21:37 28.08.2012

Re: šikana

Doktore ljubaznost, kulturno ponašanje, humanost, i slične stvari ne zavise od vlasničke forme ni primarne ni sekundarne već od vaspitanja.


Prvo treba vaspitati vaspitače.

Ne želim da ulazim u priču o survavanju ljubaznosti, kulturnog ponašanja, humanosti i sličnih stvari od 1945. do danas, u medicini i drugde.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:55 28.08.2012

Re: šikana

Doktore ljubaznost, kulturno ponašanje, humanost, i slične stvari ne zavise od vlasničke forme ni primarne ni sekundarne već od vaspitanja.


pa ja nisam sigurna da zavisi (samo) od vaspitanja. meni se čini da zavisi, bar na poslu, od standarda.

standard u smislu niza formalnih obaveza, koje ako ne poštuješ, trpiš posledice.

onda i nevaspitani postanu naprasno vaspitani.

uostalom, tome služe i treninzi. ponašanje se uči. ko ne može da nauči, neka radi posao u kojem nije u kontaktu s ljudima. a svako može da nauči.

nek uvedu pravila kao u saobracaju. šest negativnih poena, tri meseca bez vožnje, tj bez plate, prinudni odmor, zamena s biroa.







dragan7557 dragan7557 23:08 28.08.2012

Re: šikana

Dr M
Doktore ljubaznost, kulturno ponašanje, humanost, i slične stvari ne zavise od vlasničke forme ni primarne ni sekundarne već od vaspitanja.


Prvo treba vaspitati vaspitače.

Ne želim da ulazim u priču o survavanju ljubaznosti, kulturnog ponašanja, humanosti i sličnih stvari od 1945. do danas, u medicini i drugde.

Ovo ne razumem?

cerski
mlekac mlekac 23:28 28.08.2012

Re: šikana

appendix

Nedavno sam čuo na televiziji, ne sećam se na kojoj, gde je neko od stručnih ljudi savetovao da kod izabranog lekara ne idete samo po lekove i kada ste bolesni, nego u svakom trenutku kada vam je potreban neki savet, možete otići i slobodno popričati sa njim..
Kako da ne, jedva čekaju..


Igrom slucaja i pazljivog izbora - imam upravo takvog izabranog lekara. Mikele moz' da mi posvedoci, posto delimo istog. Sjajan dijagnosticar, uvek osmehnut kad ulazis, spreman da te saslusa i da da savet. Onomad me komsinica gledala belo kad sam se nasla blizu ordinacije i rekoh "Idem samo da pozdravim svog docu." Nije mogla usima da veruje, a meni to bilo najnormalnije, kad sam vec tu da mu mahnem u prolazu i priupitam ga kako je, sta ima novo i.t.d.

TO je Lekar!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:56 28.08.2012

Re: šikana

TO je Lekar!


Ima puno dobrih zdravstvenih radnika, svako od nas zna nekog da nabroji. Problem su loši i što svako od nas zna nekog da nabroji. To više nisu sporadični slučajevi, već opšte mesto.

Ja znam da ovaj primer s Minom nije najstrašniji i da ima milion gorih. Ali je meni strašan jer je trebalo samo malo dobre volje, ljudskosti i u krajnjoj liniji, etičkog ponašanja.

Kako mogu zdravstveni radnici da te teraju iz zdravstvene ustanove jer ti je loše i tražiš samo pet minuta da dođeš k sebi?

citiram:

"samo sam im trazila da me ostave na toj klupi da malo dodjem k sebi"

kako mogu da ti kažu "zovi hitnu"??? Što je oni ne zovu, ako misle da treba?

u ovom slučaju nije trebalo ništa, samo da se završi malo papirologije za skršenu nogu. i čaša vode. i pet minuta na klupi u hodniku.





mlekac mlekac 01:59 29.08.2012

Re: šikana

Vesna Knežević Ćosić
treba?

u ovom slučaju nije trebalo ništa, samo da se završi malo papirologije za skršenu nogu. i čaša vode. i pet minuta na klupi u hodniku.







I malo mozga u glavi.
dragoljub92 dragoljub92 07:13 29.08.2012

Re: šikana

mlekac
Vesna Knežević Ćosić
treba?

u ovom slučaju nije trebalo ništa, samo da se završi malo papirologije za skršenu nogu. i čaša vode. i pet minuta na klupi u hodniku.







I malo mozga u glavi.

ne mozga...duše u srcu
Dr M Dr M 07:51 29.08.2012

Re: šikana

dragan7557
Dr M
Doktore ljubaznost, kulturno ponašanje, humanost, i slične stvari ne zavise od vlasničke forme ni primarne ni sekundarne već od vaspitanja.


Prvo treba vaspitati vaspitače.

Ne želim da ulazim u priču o survavanju ljubaznosti, kulturnog ponašanja, humanosti i sličnih stvari od 1945. do danas, u medicini i drugde.

Ovo ne razumem?

cerski


Sa rukovodećih mesta na fakultetu i klinikama su počistili predratni kadar koji je gajio manire u ophodjenju i standarde u stručnosti. Na njihova mesta su doveli ljude po partijskom ukusu, sklone autoritarnom ponašanju. Prednost u napredovanju se dobijala po partijskoj liniji a stručnost i ljubaznost su se polako povlačile.

Onda su ukinuli privatnu praksu, u kojoj su se i dalje gajili zastareli nazori o kvalitetu i ljubaznosti.

Ukratko, ako je načelnik odeljenja neki primitivac, namćor ili siledžija, velika je verovatnoća da celo odeljenje podje za takvim primerom a oni fini ne dolaze do izražaja, kriju se jer su različiti.

Po tom sistemu su vaspitane cele generacije.

Zato i kažem da prvo treba vaspitati vaspitače.
dragan7557 dragan7557 09:06 29.08.2012

Re: šikana

Dr M
Zato i kažem da prvo treba vaspitati vaspitače.

Potpuno se slažem, sa gore navedenim.

Sa rukovodećih mesta na fakultetu i klinikama su počistili predratni kadar koji je gajio manire u ophodjenju i standarde u stručnosti.

Doktore mene je lečio taj posleratni kadar i mogu ti reći da na njihov račun nemam primedbe.
sklone autoritarnom ponašanju.

U medicini su svi skloni a osobito specijalisti, autoritarnosti u vas celoj Evropi o amerima da i ne govorim.
Prednost u napredovanju se dobijala po partijskoj liniji a stručnost i ljubaznost su se polako povlačile.

Sve dok se u ovo vreme iz istih parijaških razloga nisu potpuno izgubile! Ne samo u medicini već u vas celom društvu, u kome je ideološko jednoumlje višepartijskog sistema dovelo do nesmenjivosti partijskih Voždova, a što je još gore.
Ukratko, ako je načelnik odeljenja neki primitivac, namćor ili siledžija,

Velja Ilić, Mrka, Ćanak i ostatak politikanata daju primer onim ispod sebe kako se treba ponašati, zar ne? Ako se Vrh tako ponaša, onda i načelnici odeljenja(poznajem ih priličan broj), neizbežno imitiraju ovaj manir svojih partijskih glavešina.

Prosečan građanin imitira ponašanje iz Velikog Brata, Farme i drugih siledžijskih hitova kulture i onda retki iskreni napišu ovo:
jennym 22:46 27.08.2012
Uh...
Radila sam kao medicinska sestra 4 godine, i koliko zelim da radim ponovo, toliko se i plasim...Plasim se odnosa sa kolegama, narocito koleginicama, ljubomore i podmetanja, ulizivanja lekarima (najvise mrzim kad krene vizita-bilo bi valjda pozeljno da svi klecimo pred doktorom, mada iz mog skromnog iskustva zakljucujem da to doktori i ne traze, vec se sestre utrkuju koja ce biti ljubaznija, poniznija, "poltronskija" ), dok su prema pacijentima zajedljive, bezobrazne, bezobzirne, neprofesionalne... i jos mnogo to

što se može upotrebiti kao deskripcija opšteg stanja u srpskom društvu.

Preporučujem da pogledaš i naravno prročitaš:

'Die Rückseite des Spiegels'

Prof. dr. Konrad Lorenz

München, 1973

Glava IX

Kultur als Lebend System
(Kultura kao živi sistem)*

a naročito,

Glava X
Faktori koji održavaju nivo invarijacije kulture*

I neizostavno:

Glava XIII
Nedostatak plana u kulturnom razvoju*


Nije mi poznato da li je ova studija prevedena na Srpski.

cerski

*prevod naslova glava sa Nemačkog je moj.
mlekac mlekac 09:42 29.08.2012

Re: šikana

dragan7557
Dr M
Zato i kažem da prvo treba vaspitati vaspitače.

Potpuno se slažem, sa gore navedenim.

Sa rukovodećih mesta na fakultetu i klinikama su počistili predratni kadar koji je gajio manire u ophodjenju i standarde u stručnosti.

Doktore mene je lečio taj posleratni kadar i mogu ti reći da na njihov račun nemam primedbe.


Jeste, Cerski, ali zaboravljas da je TAJ posleratni kadar ipak bio vaspitavan od onog PREDRATNOG.

Nisu SVI predratni profesori bili sklonjeni - koliko god malo da ih je bilo ostalo, neki pozitivan uticaj ipak je postojao.

A ove sada je vaspitavao posleratno posleratni kadar - zato i imamo ovo sto imamo.

Lepo Doca kaze - treba prevaspitati vaspitace.
kukusigameni kukusigameni 10:30 29.08.2012

Re: šikana

Dr M(udri)
Zato i kažem da prvo treba vaspitati vaspitače.

Sećaš li se doktore kad je za vreme Miloševića populistički zaposleno n maldih lekara na Medicinskom fakultetu? Kakav je to bio kroše toj ustanovi. Pravi knockout.
Dr M Dr M 10:43 29.08.2012

Re: šikana

Pravi knockout.


Kukusiganama...


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:23 29.08.2012

Re: šikana

Die Rückseite des Spiegels


Može po antikvarijatima da se nađe "Takozvano zlo" (naslov originala "Das sogenannte Bose" )

tj "O agresivnosti", Konrad Lorenc, Izdavač: Vuk Karadžić, Beograd 1970, biblioteka Zodijak





dragan7557 dragan7557 11:44 29.08.2012

Re: "mrak komunizma"

Vesna Knežević Ćosić
Die Rückseite des Spiegels


Može po antikvarijatima da se nađe "Takozvano zlo" (naslov originala "Das sogenannte Bose" )

tj "O agresivnosti", Konrad Lorenc, Izdavač: Vuk Karadžić, Beograd 1970, biblioteka Zodijak






Pun naslov originala je:

"Das sogennannte Böse; Zur Naturgeschichte der Agrression"

je publikovan 1963 a u nazadnom komunističkom društvu, je bilo potrebno dugih sedam godina, da prevede i objavi 1970 ovo Konradovo delo!

Inače u ovoj studiji su zastupljene i životinje ne samo ljudi.


A što reče antikvarnicama je simbolično.


cerski
dragan7557 dragan7557 11:47 29.08.2012

Re: šikana

mlekac:
Jeste, Cerski, ali zaboravljas da je TAJ posleratni kadar ipak bio vaspitavan od onog PREDRATNOG.


Baš sam ...., ja sam bio ubeđen da su taj posleratni kadar vaspitavili Marsovci!


cerski

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana