Gost autor| Obrazovanje| Roditeljstvo| Život

Nova školska godina

bocvena RSS / 25.08.2012. u 13:29

Ona kreće u sedmi razred, on u prvi. Ja ponavljam opet.
Zamolila sam je da mi napravi spisak potrebnih stvari za novu školsku godinu. U jednom primerku, napismeno.
Dobila sam ovo. (podsećam vas da ćemo osnovni komplet knjiga dobiti besplatno:)


Stvari koje mi uništavaju život...(prim.prev. ništa nisam ni dodala ni oduzela, uključujući i ovaj poetski naslov)

1. Srpski: Gramatika, Radna sveska za 7. razred (udžbenici), mala sveska sa tvrdim koricama (linije)
2. Matematika: Zbirka za 7. razred (udžbenik), velika sveska na kockice, pa precrtano i napisano - kvadratiće, šestar i petarda za Slavku (prim.prev. profanka matematike)
3. Fizika: Zbirka za 7. razred (novo izdanje, nemoj opet neko polovno iz prošlog veka!), tri velike sveske (prim. prev. oh, majn got!), milimetarski blok, želja za učenjem!
4. Engleski: Dva udžbenika (novi izdavač, proveri u školi), mala sveska (linije) i rečnik koji najverovatnije neću ni pipnuti LOL!
5. Francuski: Oh la la collage 3 (zeleni udžbenik), velika sveska (linije) i 2100,00 dinara mesečno za privatne časove XD
6. Biologija: Radna sveska, najverovatnije (nova nastavnica), mala sveska sa tvrdim koricama (kvadratići) i stres loptica.
7. Geografija: mala sveska (linije), atlas i knjiga sa vicevima.
8. Fizičko: nove patike (Reebok?) i samokontrola da ne udavim Krivog ako opet preskačemo kozlić (prim.prev. profan fizičkog)
9. Likovno: 2 bloka br. 5 i vodene boje
10. Građansko: velika sveska (linije)
11. Hemija: ??????
Dodatna oprema: bojice, flomasteri, lenjiri, rezač (zatvoreni) i 2 obične olovke...skromno:P

Mali ne zna da piše:) Ovo je spisak koji smo dobili u školi.

1. Srpski jezik: Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku (prim.prev. oh, majn got, drugi put) i još po dva udžbenika za matematiku i svet oko nas (nije strašno)
2. Nema nikakva sveska za srpski, samo dve velike sveske za druga dva predmeta, mala sveska za muzičko, blok br. 3 za likovno
3. penkalo (potrebno od kraja oktobra), flomasteri, drvene bojice, olovke, gumica, zarezač (ispravan termin:), lepak za papir, makaze, kolaž papir, plastelin, lenjiri, blok za poruke (prim.prev. poruke roditeljima, tipa: vaš mali grize drugu decu, ali penkalo razvaljuje:), oprema za fizičko - patike, majica, šorc

Primetno je opadanje i važnost školskog pribora s godinama, a porast broja knjiga. Logično.
Sad će da imaju i ormariće i dva osnovna paketa knjiga (za školu i za po kući). Logično.
Primetan je manjak para s godinama i brojem školske dece. Logično.
Primetna je izludelost roditelja na početku školske godine.
Nelogično.
Ponekad je na kraju gore.


Srećan nam svima početak nove školske godine!

P.S: Molim neku dobru dušu da mi izračuna koliko velikih, koliko malih, koliko na linije, a koliko na kvadratiće sveski treba da kupim (ne zaboravite tvrde korice:) Za uzvrat ću da vam uvijem neobične formate udžbenika u ukrasni papir (po izboru!). Tu se baš ističem.

 

 



Komentari (240)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 13:39 25.08.2012

aeeee:)

kad se samo setim...

i ja sam se posebno isticala u uvijanju
knjiga...davno, davno

ps. život počinje kada ti mlađe dete završi srednju:)

ili mallo pre
bocvena bocvena 13:51 25.08.2012

Re: aeeee:)

Znači, još samo 12 godina!

Dooobro...sad mi je mnogo lakše:)

Da dodam njen omiljeni bend.








zilikaka zilikaka 15:06 25.08.2012

Re: aeeee:)

ja sam se posebno isticala u uvijanju
knjiga...davno, davno

Šta isticala, bila ekspert.
Prvo pošaljem muža da pronadje takav i takav papir. Sve mu objasnim, napišem nacrtam...

On obavezno donese nešto što veze nema i s čime ne znam šta ću, pa kreću iNprovizacije.
Svaki predmet svoj motiv, i tako do kraja godine. Najgore kad dve nedelje pred kraj treba naći parče u odgovarajućoj boji, za svesku.

Sva sreća sad smo u fazi kad je sramota imati takve knjige.

bocvena bocvena 15:26 25.08.2012

Re: aeeee:)

Jednom sam zamolila muža da on zavije knjige, a on me pogledao u čudu i rekao - Pa to je meni radila baba!

Izgleda se ta umešnost prenosi genetski sa babe na babu:)
blogovatelj blogovatelj 15:26 25.08.2012

Re: aeeee:)

ps. život počinje kada ti mlađe dete završi srednju:)


Moje mladje upisalo srednju. Znaci jos samo par godina za nas...
blogovatelj blogovatelj 15:39 25.08.2012

Re: aeeee:)

Da dodam njen omiljeni bend.


Zna dete...





PS.

A pazi ovu verziju sa sitarom



Jukie Jukie 15:44 25.08.2012

Re: aeeee:)

bocvena
Jednom sam zamolila muža da on zavije knjige, a on me pogledao u čudu i rekao - Pa to je meni radila baba!Izgleda se ta umešnost prenosi genetski sa babe na babu:)

Nama je učiteljica jedne godine zaređala od klupe do klupe da ispravlja nalepnice na sveskama i knjigama gde piše kako se zovemo i iz kojeg predmeta je sveska i da je školska ili domaća. Dođe kod mene a ono otkucano na mašini. Krene sa pričom "bla bla bla sveska za matematiku sveska iz matematike" (ne sećam se koje je bilo pravilno) a ja joj kažem "To nisam kucao ja, ja sam prepisao na papir od slova do slova šta ste vi rekli, to je tatina sekretarica na poslu tako otkucala"

Inače pametne sekretarice su mi takođe u osmom razredu prekucale seminarski rad iz istorije sa brojnim štamparskim greškama, pa smo nastavnici dali onaj koji je prekucavao ovaj drugi klinac sa kojim sam bio u timu, i onda se on derao na mene što je morao da daje svoj primerak koji je sam kucao; šta ja da radim kad nemam pisaću mašinu a sekretarica koja dobija platu za to ne ume da ne pravi štamparske greške

A jednom su mi isto kod tate na poslu isfotokopirale nešto do pola pa onda opet tu istu polovinu još jednom jer moroni nisu umeli da prepoznaju sa koje gomile uzimaju papir niti da je jedna gomila na kraju bila dvaput veća od druge

E od tada u se i u svoje kljuse
bocvena bocvena 16:46 25.08.2012

Re: aeeee:)

blogovatelj

Ona zahvaljuje!

Sad je u fazi u kojoj je bio tvoj sin pre par godina. Skinula je sve njihove albume na telefon i udri. Sve pesme zna napamet (čak i neke za koje ja nikad nisam čula:), mi moramo da ih pevamo, čita neke sf, horor romane na netu gde su Bitlsi glavni junaci, ima majicu sa njihovom slikom...pa kad ode u školu u njoj kažu joj da je baba:)
AlexDunja AlexDunja 17:10 25.08.2012

Re: aeeee:)

...pa kad ode u školu u njoj kažu joj da je baba:)



možda će je zanimati ovaj dokumentarac,
stvarno je odličan, a i daje puno materijala za raspravu sa
neznalicama:))

blogovatelj blogovatelj 21:09 25.08.2012

Re: aeeee:)

Ona zahvaljuje!

Sad je u fazi u kojoj je bio tvoj sin pre par godina. Skinula je sve njihove albume na telefon i udri. Sve pesme zna napamet (čak i neke za koje ja nikad nisam čula:), mi moramo da ih pevamo, čita neke sf, horor romane na netu gde su Bitlsi glavni junaci, ima majicu sa njihovom slikom...pa kad ode u školu u njoj kažu joj da je baba:)



Neka skine sa torenta Antologiju iz 2003, sve epizode.
Odlepice.
Rooftop koncert se podrazumeva takodje.



Biljana 77 Biljana 77 12:43 28.08.2012

Samo zbog naslova

život počinje kada ti mlađe dete završi srednju:)

blogovatelj blogovatelj 13:39 25.08.2012

1

A 'de je Re?



PS.

O neeeeeeeeeee
AlexDunja AlexDunja 13:41 25.08.2012

Re: 1

O neeeeeeeeeee

jacHa. jacHa. 13:42 25.08.2012

ja samo

da javim da ne stigosmo do kuvije od areta ;-)

ps nema nigde notne sveske?!
bocvena bocvena 13:56 25.08.2012

Re: ja samo

Joj kako su loše plaže na Kasandri! Ni priviriti onima na Sitoniji.
Jednom smo se odvažili da odemo na onu izvikanu Xeniu...samo što se ne razvedosmo! Kad je došlo da se plati 18 eura za 4 soka, a i muž i ja smo bili ubeđeni da je ono drugo ponelo pare...teške reči su pale:)

Notna sveska ubeležena! Oni inače imaju vrlo ozbiljnu profanku muzičkog. Mala taktira sve u šesnes' i uči skale kao da se sprema za akademiju:)
NNN NNN 09:37 27.08.2012

Re: ja samo

Sitonija rulz,
a notne sveske u Tempu za 12,90 din
bocvena bocvena 10:30 27.08.2012

Re: ja samo

'Fala!
blogovatelj blogovatelj 13:44 25.08.2012

Izvinte

A de je istorija?
blogovatelj blogovatelj 13:46 25.08.2012

Kakvo ime...

Francuski: Oh la la collage 3


bocvena bocvena 13:58 25.08.2012

Re: Kakvo ime...

Moja greška! Pod istorija piše samo sveska. Ništa precizirano:)

Taj francuski zvuči vrlo bezobrazno...nešto kao - O la la u internatu i to još treći deo:)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:06 25.08.2012

Plastelin

Na ovoj stavki možeš da uštediš. Sjajnih recepata po netu možeš da nađeš. Bolji je "topli" od "hladnog". Bojiš ih sokovima iz kesica (Kool-Aid, što bi rekli Amerikanci), a možeš i farbama za jaja, ako je preteklo od Uskrsa.
bocvena bocvena 14:09 25.08.2012

Re: Plastelin

A?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:43 25.08.2012

Re: Plastelin

bocvena
A?


Zguglaš: "how to make playdough" i čudo dobiješ od recepata, da biraš. Ja sam koristila ovaj:

http://www.preparedpantry.com/how-to-make-playdough.htm

Onda zguglaš "how to color playdough", i opet čudo dobiješ, ima puno ideja za prirodne boje, ovde imaš primer:

http://voices.yahoo.com/dying-homemade-play-doh-natural-ingredients-5478139.html

Ali, kažem ti - najjednostavnije za bojenje ti je da koristiš sokove iz kesica, u prahu. Za žuti plastelin: limun; za narandžasti: pomorandžu; za rojzli / crveni - razne vrste jagoda, malina, grožđa. Ekstra boja kože dobija se od soka od jabuke u prahu.

Kako sam se ja veselila s tim prošle godine, kad je učiteljica dala domaći zadatak roditeljima da naprave plastelin. Ženo, 18 različitih boja sam napravila, zanela sam se skroz naskroz...
bocvena bocvena 14:53 25.08.2012

Re: Plastelin

Svaka čast, ali ja sam ti izgubljen slučaj za takve poslove.

Jel' umeš da napraviš i onu Vežabanku za fiziku?
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:52 25.08.2012

Re: Plastelin

Jel' umeš da napraviš i onu Vežabanku za fiziku?


Nažalost, to ne može da se zgugla...
bocvena bocvena 15:57 25.08.2012

Re: Plastelin

Krugolina Borup
Jel' umeš da napraviš i onu Vežabanku za fiziku?


Nažalost, to ne može da se zgugla...

JJ Beba JJ Beba 14:09 25.08.2012

crtanje

jbt a šta će im odma' dva bloka br V za crtanje?
bocvena bocvena 14:13 25.08.2012

Re: crtanje

Ne nose ih kući, pa im traju celu školsku godinu.
Na kraju ih donesu, pa se divimo:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:38 25.08.2012

.

vaš mali grize drugu decu, ali penkalo razvaljuje


meni pisalo; grize dečake,a devojčice je pretvorio u svoje vojnike

*wild one
niccolo niccolo 14:53 25.08.2012

Re: .

a devojčice je pretvorio u svoje vojnike

Daj malo više o ovome...

bocvena
Radne sveske + zbirke

Ma daj, ne treba, to nikada niko nije koristio ni za šta
omega68 omega68 15:08 25.08.2012

Re: .

Sad će da imaju i ormariće i dva osnovna paketa knjiga (za školu i za po kući). Logično.

A mi, van Beograda?
Nek' pocrkamo
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:13 25.08.2012

Re: .

Daj malo više o ovome...


objasnio sam im da su oni sad u svetu punom neizvesnoti i da im je potrebna sigurnost :)
niccolo niccolo 15:15 25.08.2012

Re: .

objasnio sam im da su oni sad u svetu punom neizvesnoti i da im je potrebna sigurnost :)

Lukavo
bocvena bocvena 15:18 25.08.2012

Re: .

Omega, nešto se mora učiniti.

Osim razumevanja za tvoj opravdan bes, ja sam pogrešna adresa za njegovo usmeravanje.
omega68 omega68 15:26 25.08.2012

Re: .

Osim razumevanja za tvoj opravdan bes, ja sam pogrešna adresa za njegovo usmeravanje.

ma znam da nisi ti adresa, al' ne mogu do Džilasa da dobacim , da se iskalim.
Baš Vas briga, imate i nešto za buseve, ne razumem samo što se kao nešto bunite?
Stvarno nisam pratio, ako može neki info, ukratko, bio bih zahvalan
bocvena bocvena 15:30 25.08.2012

Re: .

meni pisalo; grize dečake,a devojčice je pretvorio u svoje vojnike


Pa ti si bio stvoren za alfu! Šta ti se dogodilo? Mora da te muzika pokvarila:)
bocvena bocvena 15:51 25.08.2012

Re: .

omega68

Ti si ovaj blog shvatio kao bunu protiv nečega?

Ovo je slika jedne tinejdžerke i njene sluđene mame jer se posao oko polaska u školu uduplirao. Životna priča mnogih.

Šta imamo za buseve? Nisam ni ja upućena. Dosad smo plaćali markicu i sad bus plus - 650 dinara mesečno. Moje dete od trećeg osnovne (9 godina) ide samo u školu i menja dva prevoza.

Nešto sam počela da pišem koliko energije svakodnevno ulažemo samo da odemo i da se vratimo s posla, a onda sam shvatila da je besmisleno. Nije ni meni ni tebi lako zato što smo u ovoj životnoj fazi, pa tek onda zato što smo u Srbiji. I naravno da uvek ima gore, da ima đaka pešaka po šumama i gladne dece, ali ovaj blog nije o tome.

Ovo je ono što nam je svima isto - sluđeni smo zahtevima koje pred nas postavlja dečje odrastanje i školovanje.

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:31 25.08.2012

Re: .

bocvena
Pa ti si bio stvoren za alfu! Šta ti se dogodilo?

pa devojčica na golu je počela da se osmehuje :)


*primal scream
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:58 25.08.2012

Re: .

omega68
Sad će da imaju i ormariće i dva osnovna paketa knjiga (za školu i za po kući). Logično.

A mi, van Beograda?
Nek' pocrkamo


Ma napisi pismo, otvoreno
Jukie Jukie 22:46 25.08.2012

Re: .

dusanovaiivanovamama

omega68
Sad će da imaju i ormariće i dva osnovna paketa knjiga (za školu i za po kući). Logično.A mi, van Beograda?Nek' pocrkamoMa napisi pismo, otvoreno

Jaki ormarići, malo veći od ladice, pitanje je da li sve može da stane u njih. Može i ta škola van Beograda SAMA da se organizuje i da nađe neki ormar da đaci u njemu drže stvari koje im ne trebaju kod kuće (kao što stoje blokovi za likovno).

Inače, predviđam da će biti jako mnogo situacija gde ne može da se uradi domaći jer je gramatika ili zbirka iz matematike ostala u ormariću u školi.
tasadebeli tasadebeli 10:53 26.08.2012

Re: .

Jukie
Inače, predviđam da će biti jako mnogo situacija gde ne može da se uradi domaći jer je gramatika ili zbirka iz matematike ostala u ormariću u školi.



А колико ће тек бити погубљених кључића од ормарића!!! Читаве школске године бавићемо се само тражењем кључића... Биће по оном старом рецепту из споменара: "Драга моја биологијо (на пример), у срце сам те закључао, не можеш изаћи, кључић сам изгубио, не могу га наћи."
bocvena bocvena 11:51 26.08.2012

Re: .

Samo da ih neko ne proguta!
Jukie Jukie 12:06 26.08.2012

Re: .

tasadebeli

А колико ће тек бити погубљених кључића од ормарића!!! Читаве школске године бавићемо се само тражењем кључића...

Možda da se otvaraju validatorom kao bus plus
mlekac mlekac 13:58 26.08.2012

Re: .

tasadebeli
Jukie
Inače, predviđam da će biti jako mnogo situacija gde ne može da se uradi domaći jer je gramatika ili zbirka iz matematike ostala u ormariću u školi.



А колико ће тек бити погубљених кључића од ормарића!!! Читаве школске године бавићемо се само тражењем кључића... Биће по оном старом рецепту из споменара: "Драга моја биологијо (на пример), у срце сам те закључао, не можеш изаћи, кључић сам изгубио, не могу га наћи."


Jooj, ja vec unapred imam nocne more! I zbog kljuceva i zbog toga sto od ove godine ide samo prepodne, a srednjoskolci ne. Jos ako ovo drugo dvoje budu u suprotnim smenama - eto mi celodnevne igranke!
tasadebeli tasadebeli 15:16 25.08.2012

Није у питању шљива, него мост

Па мене нико није обавестио шта све колеге наставници осталих предмета захтевају да родитељи купе деци! Тек сад видим! А ја годинама осећам кривицу што од петака захтевам да купе школско издање правописа (цена је, барем прошле године, у књижарама била 230 динара) који на сваком часу мора да нам стоји на клупи и да, сваки пут када имамо неку недоумицу како треба нешто написати, сви заједно гвирнемо у правопис, па наставимо даље. Да не причам што та књижица није за једногодишњу употребу, но се може тако користити све до краја средње школе, а и касније у животу, под условом да се не уносе у њега неке велике измене свако мало. (Ја сам школско издање правописа из 1960. користио све до појаве оног из 1994.) И сваки пут отрпим праву лавину родитељског беса, али останем доследан у свом науму иако ме после гризе савест што то радим. Па шта онда буде са наставником физичког за чије часове се купују разни рибоци, најци и остале фирме. Њима сигурно приређују демонстрације испред сале за физичко (под условом да школа има салу за физичко).

У ствари, да манемо шалу и да будем искрен, ону праву кривицу заиста осећам због тих бесплатних уџбеника (и ормарића у школама) за београдску децу. Испада, ево већ другу годину заредом, по тој играрији Градског секретаријата за образовање и Министарства просвете, да су, у просеку гледано, београдска деца много сиромашнија од деце из, рецимо, Куршумлије, Врања, Кладова, Краљева,... и да та социјална мера зато онда постоји само у Београду, док Министарство просвете за остатак Србије обезбеђује бесплатне уџбенике само од првог до четвртог разреда. Мислим да је то само још један доказ шизофреније у којој живимо и у којој се престоница државе одваја од остатка чак и по том питању. А све то опет само зарад нечијих дневнополитичких интереса. Као да им је намера да у најскоријој будућности целу Србију доведемо дотле да цела може да стане испод Ђиласовог моста. Погрешно смо изгледа протумачили оне визије Тарабића из Кремне. Није у питању шљива, него мост.
omega68 omega68 15:27 25.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

tasadebeli

Majstore(u)
bocvena bocvena 17:04 25.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

Svaka ti je na mestu, Tasodebeli.

Jedino ne mogu da se foliram i kažem da nisam oduševljena što će imati ormariće i što više neće morati da nose po 10 kila u rancu kroz prevoz. Moja klinka je od toga fasovala lordozu. Svaki dan nosi po 3 knjige iz matiša i 3 knjige iz srpskog, plus ostalo. Ok, mala je previše predana i svadjamo se oko toga stalno, ali rezultat je kriva kičma.

Ali kao što ne očekujem od Omege da se zaputi u Beograd i rešava moje probleme sa vodom ne prihvatam ni prozivke za ovu očiglednu nepravdu oko knjiga. Mogu da potpisujem peticije, pišem mejlove, priključim se nekom protestu koji će ljudi iz unutrašnjosti započeti, ali neću se odreći svog ormarića. Ko kaže drugačije, taj laže:)
tasadebeli tasadebeli 18:17 25.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

bocvena
Svaka ti je na mestu, Tasodebeli.Jedino ne mogu da se foliram i kažem da nisam oduševljena što će imati ormariće i što više neće morati da nose po 10 kila u rancu kroz prevoz. Moja klinka je od toga fasovala lordozu. Svaki dan nosi po 3 knjige iz matiša i 3 knjige iz srpskog, plus ostalo. Ok, mala je previše predana i svadjamo se oko toga stalno, ali rezultat je kriva kičma.Ali kao što ne očekujem od Omege da se zaputi u Beograd i rešava moje probleme sa vodom ne prihvatam ni prozivke za ovu očiglednu nepravdu oko knjiga. Mogu da potpisujem peticije, pišem mejlove, priključim se nekom protestu koji će ljudi iz unutrašnjosti započeti, ali neću se odreći svog ormarića. Ko kaže drugačije, taj laže:)



Ма и твоја је свака на месту! Да ли си уочила од пре пар година оне мале прваке који због великог броја уџбеника за школу вуку мала колица слична оним колицима које пензионери вуку на пијацу? Човече, исекао сам се када сам их први пут видео! И имао сам проблем да разликујем ђака првака од пензионера! Да ли је мали мученик кренуо на пијацу или у школу? Пази, знам да Црногорци имају неке форе да рано оду у пензију, али ово је ипак било превише. Па нису ни пошли људски у школу, а већ изгледају као да су у пензији. Џаба ти било...

И нису то никакве прозивке. Само констатујемо стање ствари. Нисмо ми криви што играмо улогу малих белих мишева (нема везе са алкохолом, кунем се, нисам неки посвећени адепт у ту област) разноразних маркетиншких агенција за истраживање политичког тржишта. Хтео сам само то да поменем јер сам приметио да нигде (не на блогу, него ни у медијима) нико то и не помиње, а међу мојим суграђанима Београђанима са којима разговарам 95% њих и не зна да је то тако направљено са уџбеницима. (Већина мојих колега у школи није се упуштала у то већ мисли да цела Србија добија бесплатне уџбенике).

Истовремено, исто тако, нико не помиње да београдске школе месецима не добијају средства за материјално одржавање, која би требало да им да иста та градска власт која због своје сопствене промоције дели бесплатне уџбенике, и да због тога београдске школе имају дугове само за струју који износе по 800 000 до милион динара. Боли то лицемерје у, ионако, шизофреној Србији.

И шта после овога рећи Омеги? Може ово?

zilikaka zilikaka 19:55 25.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

мала колица слична оним колицима које пензионери вуку на пијацу?

Taso, vodi računa kako se ponašaš.
Ja već treća takva cepam, a pemzija ni blizu.
tasadebeli tasadebeli 20:56 25.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

zilikaka
мала колица слична оним колицима које пензионери вуку на пијацу? Taso, vodi računa kako se ponašaš. Ja već treća takva cepam, a pemzija ni blizu.


Ја се пардонирам, није ми била намера ... Ова моја колица за пијацу друга су по реду, а до пензије имам још... ма мрзи ме и да рачунам, то ће ионако да укину као социјалну категорију. Е, а ова друга колица су много боља од оних првих. Није пуна гума на точкићима него онако мало мекша, амортизује неравнине, па могу са колицима да претрчавам преко трамвајских шина. Почео да возим колица за пијацу после неколико узастопних посета кардиологу којем сам се жалио како ме суботом боле рамена и како је то сигурно прединфарктно стање, те да ћу да мрем, а онда ми човек (мојих година, увиђаван) отворио очи и открио да ме рамена боле од пуних зембила у рукама које суботом вучем с пијаце. Зато и разумем све муке ђака првака...
Jukie Jukie 22:58 25.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

tasadebeli
од петака захтевам да купе школско издање правописа (цена је, барем прошле године, у књижарама била 230 динара)

Ja bih da kupim tu knjigu kad bude Sajam, možda bude neki popust, ko je izdavač i kako izgleda?
tasadebeli tasadebeli 00:58 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

Jukie

tasadebeliод петака захтевам да купе школско издање правописа (цена је, барем прошле године, у књижарама била 230 динара) Ja bih da kupim tu knjigu kad bude Sajam, možda bude neki popust, ko je izdavač i kako izgleda?


Нисам сигуран да ли се појавило школско издање овог измењеног Правописа од 2010. који је у употреби од 1. септембра прошле године. Издавачи би требало да буду Матица српска и Завод за уџбенике.

Школско издање је раније било формата као мале свеске за школу, меки повез, корице су обично биле у црној и црвеној боји...

Проширено издање је скупље, тврди повез и меки повез... Постоји екавско и ијекавско издање. Али мораш да тражиш онај допуњени и измењени из 2010. године, немој да ти трговци подвале па да ти увале неко издање од пре 2010. Нису то неке велике измене, али кад већ купујеш, да будеш у току.

Исто тако немој да се залетиш па да купујеш неке правописне приручнике разних издавача којих на тржишту има на десетине... Правопис је довољан...
razmisljam razmisljam 01:27 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

tasaudobni


Отворила линк, прочитала, па бих имала пар питања, с обзиром да ми неке ствари нису сасвим јасне. ( Унапред хвала на одговору. )

Ево, на пример, ово:

Sada se spoj reči koje mogu da stoje i samostalno piše sa crticom, kao na primer “auto-prevoznik“, dok se sastavljeno pišu onda kada jedna reč u spoju nije samostalna. To vidimo na primeru reči “autostrada“.


Која реч од ове две: ауто и страда није самостална? Колико добацује моје познавање италијанског, које је, признајем, веома штуро, ауто-страда је сложеница ( ауто = ауто и страда = пут ), то јест, та нова реч је састављена комбинацијом две сасвим независне речи. Можда је Италијани пишу заједно, не знам, то би могла да нам каже Мирела, али, бар по мом схватању, овако постављен пример је сасвим погрешан.
Или ја не схватам баш најбоље шта је писац хтео да каже?

Još jedna od novina je da, ukoliko ste udata žena koja je svome prezimenu dodala prezime svog muža, ubuduće će biti pravilno da ne pišete crticu između dva prezimena.


Да ли ово значи да ћу због правописа морати да мењам сва лична документа, само зато што се нико није сетио да остави или - или варијанту?
Јер, када сам се ја удавала, цртица се готово подразумевала.

Да, ко ми је крив што сам била еманципована.

Zanimljivo je da je u upotrebu vraćen termin “zapeta“, jer je, prema rečima lingvista, to stari srpski termin, dok smo “zarez“ preuzeli od Hrvata u vreme zajedničke države.


Запету је користила и моја мама учитељица, која је у пензији већ добраних двадесетак година, и то са истим образложењем. Тако да...
tasadebeli tasadebeli 10:44 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

razmisljam


Ех, прво се правопис деценијама беспотребно компликовао дублетним решењима, а сада Одбор за стандардизацију покушава да се искобеља из тога неким полурешењима... Што се тиче аутостраде, ни мени није јасно, можда је Мирела права адреса за ово питање.

Цртица између презимена? Не схватам зашто се ту не допушта двојно решење. Уосталом, човеку треба допустити да сопствено име и презиме пише онако како он жели. Изгледа да је ту Одбор за стандардизацију хтео да баш на овом случају покаже своју намеру да смањи број дублетних решења. Чини ми се да су изабрали погрешан случај.

Мене то решење Одбора помало подсећа на једну анегдоту из шаховског света када је ексцентрични геније и тадашњи првак света Боби Фишер на једном турниру рекао да му смета када његов противник прво упише потез, па га тек онда одигра на табли и захтевао је да се донесе правило које ће натерати шахисте да прво одиграју потез, па тек онда да га упишу. На то је његов колега, такође чувени шахиста Ларсон, изјавио: "Ма не само да ћу да прво упишем потез, па тек онда да га одиграм, него ћу да пишем и одоздо на горе и с десна на лево!"

Запета? Само да чујеш како мене деца у одељењу, на часу, годинама исправљају када кажем зарез (тако сам учио као ђак). Сви клинци у глас онда вичу:"Запета!!!" Неко им је рекао да је то хрватска реч и сад они хоће да буду "исправни" по том питању. Изгледа да је тај хорски поклик мојих клинаца из одељења некако доспео и до ушију чланова Одбора за стандардизацију српског језика...
mirelarado mirelarado 11:17 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

Што се тиче аутостраде, ни мени није јасно, можда је Мирела права адреса за ово питање.


У италијанском autostrada јесте једна реч, но треба имати у виду да Италијани и иначе сложенице и полусложенице не пишу са цртицом, већ или одвојено или спојено, а неретко су дозвољене обе варијанте. И правопис им је у том смислу либералнији од нашег.

Можда су се наши језикословци у конкретном случају руководили аналогијом са изворним обликом речи, немам друго објашњење.
tasadebeli tasadebeli 11:55 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

mirelarado
Можда су се наши језикословци у конкретном случају руководили аналогијом са изворним обликом речи, немам друго објашњење.


Подсетише ме ове твоје речи на некадашњег професора старословенског језика и упоредних граматика индоевропских и словенских језика, Радојицу Јовићевића, који је нама студентима дао најпаметнији савет за наше будуће бављење језиком: "Када не знате да објасните зашто је у језику нешто тако како јесте, само реците аналогија. То је магична реч у лингвистичким круговима."
mirelarado mirelarado 12:49 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

"Када не знате да објасните зашто је у језику нешто тако како јесте, само реците аналогија. То је магична реч у лингвистичким круговима."




Потом следи чаробна релaтивизација, тј. универзална тврдња како је језик "жив организам" и "отима се чврстим правилима и сигурним начелима".
bocvena bocvena 12:54 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

Ili - to je dublet!
razmisljam razmisljam 14:22 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

tasaudobni
mirela


Хвала обома.
zilikaka zilikaka 19:34 26.08.2012

Re: Није у питању шљива, него мост

Ова моја колица за пијацу друга су по реду, а до пензије имам још... ма мрзи ме и да рачунам, то ће ионако да укину као социјалну категорију. Е, а ова друга колица су много боља од оних првих. Није пуна гума на точкићима него онако мало мекша, амортизује неравнине, па могу са колицима да претрчавам преко трамвајских шина.


Meni glavna tehnička karakteristika po kojoj ih biram -kolko vataju.
Sve ispod po kubika ne dolazi u obzir.

Štos točkova tiče, sva sreća da mi to poso da umem da se snađem, jer na prethodnim umeli da otpadnu na po puta, pa na licu mesta nađem parče šibice za kajlu, i neku ciglu za čekić.

A prvo nabavku sam izvršila kada nisam mogla šake da otvorim koliko se useklo.
Imam doduše i za to pomoćno sredstvo, ko parče cevi procečene po dužini, al opet moraš da nosiš.

Dakle, živela kolica!

A što se školske varijante toga tiče, ja smatram da je daleko pametnije tako opremiti decu, nego se praviti lud i terati ih da nose onoliki teret.
Jukie Jukie 15:34 25.08.2012

Sveske

Potrebne su ti dve male sveske na linije sa tvrdim koricama i jedna mala na kvadratiće sa tvrdim koricama, dve velike na linije, pet velikih na kvadratiće (računao sam dve za matematiku, nju ima 4-5 časova nedeljno) + 2 za mlađe dete, jedna mala na linije, jedna sveska neobjašnjena za istoriju i dve za muzičko (za svako dete po jednu), milimetarski blok, 2 bloka br. 5 i jedan br.3, nisi ništa napisala za tehničko i računare, tu ti verovatno treba bar jedna velika čista sveska i jedna ne znam kakva
Od svega kupi po jednu više, ako se raspišu
Jukie Jukie 15:37 25.08.2012

Re: Sveske

p.s. ako kupuješ blokčiće za komentare, vidi da li imaju negde da se nađu oni beli blokčići koji liče na post its ali su obični papiri samo isečeni i zalepljeni u blokčiće (ali ne oni preskupi kvadratni nego obični, koje je moja sestra ranije kupila kod nekog dede na pijaci i jako su mi se dopali, ali mislim da je taj deda umro jer ga više ne viđa i sada mi ponestaje belih blokčića)
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:54 25.08.2012

Re: Sveske

Potrebne su ti


E, znala sam da ćeš ti da budeš štreber koji će da izračuna, majke mi mile, znala sam!
bocvena bocvena 16:00 25.08.2012

Re: Sveske

Ladno ću da odštampam ovaj Jukijev komentar i da ga pročitam u knjižari. Ako bude greške, on će biti kriv!
Jukie Jukie 16:03 25.08.2012

Re: Sveske

bocvena
Ladno ću da odštampam ovaj Jukijev komentar i da ga pročitam u knjižari. Ako bude greške, on će biti kriv!

Kažem ja, uzmi po jednu više od svake, da se nađe...
A prvo poseti hipermarkete pa onda u knjižaru ako nečega nema
kick68 kick68 04:07 26.08.2012

Re: Sveske

Od svega kupi po jednu više, ako se raspišu

ako kupuješ blokčiće za komentare

Prva sveska za skolu (one za vezbanje kod kuce ne racunam) bila je kupljena starijem sinu kada je posao u sedmi razred, u Junior High. Do tada smo za skolu kupovali samo olovke, zarezalje, gumice, bojice (samo drvene! uciteljice ne podnose nista drugo, a specijalno mrze flomastere!) lenjire, sestare, futrole, ranceve i bajndere. Kakvi crni blokcici za komentare! Doduse, stariji tek sad krece u srednju tako da nisam do kraja istrazila blagodeti sistema (ako ih uopste bude bilo:))))
Stvar koju on voli a da se i meni svidja:
blogovatelj blogovatelj 04:15 26.08.2012

Re: Sveske

Prva sveska za skolu (one za vezbanje kod kuce ne racunam) bila je kupljena starijem sinu kada je posao u sedmi razred, u Junior High.


Kod mene isto tako.
Medjutim, problem kanadskog obrazovnog sistema je u tome sto te besplatno obrazuje do nivoa da budes kasirka u supermarketu. Sve posle toga pakleno kosta.
Ovo nije zalopojka, nego konstatacija. Srecom, ko je izuzetan djak dobija skolarine, a onaj ko nije bas toliko dobar dobija kredit koji posle moze da se otplati. Ne lako, ali ipak moze.
kick68 kick68 04:24 26.08.2012

Re: Sveske

Srecom, ko je izuzetan djak dobija skolarine, a onaj ko nije bas toliko dobar dobija kredit koji posle moze da se otplati. Ne lako, ali ipak moze.

Sportisti uvek dobro prolaze, ma kakvi djaci bili, ali i raznorazni pokretaci drustvenih i dobrorvornih akcija i fondacija:) Ono kao, menjaju svet. U kanadskom sistemu drzava ti valjda vraca (placa?) 20- 25% kredita, a u americkom - nista.
blogovatelj blogovatelj 06:02 26.08.2012

Re: Sveske

U kanadskom sistemu drzava ti valjda vraca (placa?) 20- 25% kredita, a u americkom - nista.


Detalje ne znam, znacu od sledece godine.
Znam da u Americi na bavljenje sportom moze da se zaradi skolarina ili bar njen deo. Valjda i u Kanadi.
Postoje i donacije firmi i institucija, mnogobrojne, koje pokrivaju deo skolarine. Red velicine je od $500 do nekoliko hiljada godisnje. To u odnosu na velicinu skolarine nije nesto, ali moze da se aplicira na puno mesta, pa ko odobri kintu, odobri, dobro je dosla.
bocvena bocvena 09:22 26.08.2012

Re: Sveske

Ih, vidi ove što nam lupaju zazubice:)

Pazi, jednom kad Kru bude Ministarka prosvete, a ja Prvi patuljak, deca ima da idu samo sa ajfonom u školu (a i to će opština da im kupi:), sve ostalo ćemo mi!
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 15:35 25.08.2012

Kod nas još ovo nije stiglo na red

Ali, pre neku godinu, kad mi je ćerka bila šesti razred morala sam da se svađam (a ništa nisam postigla) zbog:
1. Likovno - nabaviti pet četkica različitih debljina od konjske dlake, isključivo sa drvenom drškom; ubrzo se otrilo da ih je moguće naći isključivo u radnjama koje prodaju profesionalnu slikarsku opremu, tako da je i cena bila u skladu sa tim. Obrazloženje nastavnice - te čektice su veoma trajne, evo ona svoje koristi već 30 godina. Uspela da izboksujem da budu prihvaćene četkice sa plastičnom drškom (ali od konjske dlake);
2. Pored udžbenika, zbirke i radne sveske, kao i obične sveske za fiziku, nastavnica zahtevala u 6. razredu po 350, a u sedmom 400 dinara za dodatne zadatke. Komplet dobijen od nje obuhvatao je - jednu običnu kartonsku fasciklu, jednu veliku svesku u kockice sa najtanjim mogućim koricama koje se raspadnu posle pet otvaranja - služi za rešavanje zadataka, i fotokopije fotokopija nekih pitanja i zadataka, pretpostavljam iz udžbenika od pre pola veka. Na moje pitanje na roditeljskom zašto smo onda kupovali zbirku i radne sveske komentar ostalih roditelja bio je da nećemo valjda da se brukamo za 350 din.
3. U petom razredu, nastavnica srpskog insistirala je da svako dete mora da ima
a) veliku ukoričenu svesku u linije za školski rad
b) malu ukoričenu svesku u linije za domaće zadatke
c) veliku ukoričenu svesku za lektiru
d) ukoričenu svesku (format po izboru) za dnevnik čitanja, jer su imali obavezu da pročitaju najmanje po jednu knjigu svakog meseca po sopstvenom izboru
Naravno, ni jedna sveska nije istrošena ni do pola...
Jukie Jukie 15:58 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

sneza.lazarevic
komentar ostalih roditelja bio je da nećemo valjda da se brukamo za 350 din.

Tako je nas zeznula profesorka metodike nastave da platimo silne pare za neku fotokopiju od 50tak strana proheftanu u sredini, i ništa

Inače nisu mi jasne sveske na linije ako su obavezne kod starije dece (recimo za jezike) jer ja uvek sve pišem u sveske na kvadratiće i stane mi 35-40 redova na jednu stranu umesto 15-18 kao u svesci na linije

A JAKO mi je nejasno insistiranje na velikim sveskama za npr. biologiju (razumem da je za tehničko gde smo mi stvarno crtali crteže preko cele strane), pa dete kad vidi onoliku raširenu svesku pred sobom izgubi volju za životom a kamoli da uči iz beležaka, prave se uši na donjoj ivici stranice, a ako ta velika sveska ima mekane korice za mesec dana izgleda kao da ju je krava žvakala. I onda treba da uzmeš sveske da pregledaš i moraš da vučeš okolo gomiletinu kljakavih zgužvanih svesketina - ne znam stvarno kako samim nastavnicima nije nepraktično da tako nešto koriste.

Ja bih im namerno tražio male sveske na kvadratiće sa debelim koricama i da nastavljaju sledeće godine da pišu u njih (kao trebaju im za maturu). Praktične su, lako se pakuju (ne odlete i ne skliznu sa stola jer nisu savijene pod čudnim uglovima) a i nije mi smor da gledam u njih.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:21 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

Na moje pitanje na roditeljskom zašto smo onda kupovali zbirku i radne sveske komentar ostalih roditelja bio je da nećemo valjda da se brukamo za 350 din.


Kako mene izluđuje ovaj široko-rasprostranjeni pogled roditelja na te stvari, ne umem ni da objasnim rečima. Samo frkćem.
dragan7557 dragan7557 17:00 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

sneža.lazarević:
3. U petom razredu, nastavnica srpskog insistirala je da svako dete mora da ima

A ko je tu gospodžu ovlastio da bilo šta insistira?

cerski
bocvena bocvena 17:19 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

ovaj široko-rasprostranjeni pogled roditelja na te stvari


Ja imam dva objašnjenja. Prvi je čista inercija, nedostatak vremena da se udube još i u to, a drugi je pokupljen u vreme njihovog školovanja - ne preispituje se šta kaže školska vlas'.

Treće je najpresudnije - Želim najbolje za moje dete, pa valjda mu treba i to.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 18:05 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

Krugolina Borup
Na moje pitanje na roditeljskom zašto smo onda kupovali zbirku i radne sveske komentar ostalih roditelja bio je da nećemo valjda da se brukamo za 350 din.


Kako mene izluđuje ovaj široko-rasprostranjeni pogled roditelja na te stvari, ne umem ni da objasnim rečima. Samo frkćem.


Joj i mene! A tek što se svaki put osećam ko budala kad pola roditelja zagrakće na mene kad ovako nešto pitam!
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 18:06 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

dragan7557
sneža.lazarević:
3. U petom razredu, nastavnica srpskog insistirala je da svako dete mora da ima

A ko je tu gospodžu ovlastio da bilo šta insistira?

cerski


Nemam pojma ko je ovlastio, ali mene više nerviramo svi mi koji joj to dopuštamo
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 18:10 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

bocvena
ovaj široko-rasprostranjeni pogled roditelja na te stvari


Ja imam dva objašnjenja. Prvi je čista inercija, nedostatak vremena da se udube još i u to, a drugi je pokupljen u vreme njihovog školovanja - ne preispituje se šta kaže školska vlas'.

Treće je najpresudnije - Želim najbolje za moje dete, pa valjda mu treba i to.

Pa nemam ja ništa protiv kupovine stvari koje im zaista trebaju, koje će koristiti i iz kojih će učiti.
Ali kaži i sama koliko udžbenika i radnih svezaka se kupi a da se nikada ne otvore? A onda tokom godine treba još nešto, pa još nešto...
bocvena bocvena 18:22 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

Ali kaži i sama koliko udžbenika i radnih svezaka se kupi a da se nikada ne otvore

Iz ovih glavnih predmeta bogami češljaju sve. Ali istorijski atlasi, muzičko, likovno, zbirke,časopisi...to može i iz biblioteke kad zatreba:)

A i šta će tri knjige iz srpskog i matematike? I to da nose sve svaki dan jer se ne zna kad im šta treba?! Kako se ne zna i zašto se ne zna?
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 18:38 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

bocvena
Ali kaži i sama koliko udžbenika i radnih svezaka se kupi a da se nikada ne otvore

Iz ovih glavnih predmeta bogami češljaju sve. Ali istorijski atlasi, muzičko, likovno, zbirke,časopisi...to može i iz biblioteke kad zatreba:)

A i šta će tri knjige iz srpskog i matematike? I to da nose sve svaki dan jer se ne zna kad im šta treba?! Kako se ne zna i zašto se ne zna?


Može iz biblioteke kad bi unapred znali da im neće trebati ili da će im trebati samo sporadično. Ali ti to ne znaš na početku školske godine kad dobiješ spisak.
Jedino što nikad ne kupujem deci, to je lektira. To lepo pozajmimo, pa im kažem - ako ti se neka knjiga naročito dopadne, reci, kupićemo. Nažalost, lektira je tako odabrana da to još nisam doživela. A vole da čitaju!

A šta će im po tri knjige iz pojedinih predmeta i ja se pitam.
mlekac mlekac 18:48 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

sneza.lazarevic
Na moje pitanje na roditeljskom zašto smo onda kupovali zbirku i radne sveske komentar ostalih roditelja bio je da nećemo valjda da se brukamo za 350 din.


Ja jednostavno kazem - NEMAM! Nije me sramota. Ne kupujem ni dodatne radne sveske, osim ako se stvarno radi iz njih (sto se otkrije do kraja prvog tromesecja).

Jedini dodatni udzbenici koje redovno nabavljamo su oni za jezike. Sve ostalo, tek kad se uverim da se iz toga stvarno i radi.

Prvi put kad sam tako nastupila, gledali me polusazaljivo, a sad su se i nastavnici navikli da kod mene ne prolazi "MORA". Ako mora, nek mi daju pare, pa cu da kupim. Nemam i gotovo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:50 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

Jedino što nikad ne kupujem deci, to je lektira.


Narodna biblioteka Srbije ima digitalnu dečiju biblioteku. Sve što su radili u prvom razredu kao lektiru, sve sam uspela da nađem tamo. Isprintam, pa čitamo. Bar za niže razrede ima svega, ne mora da se kupuje. Ima i puno digitalizovanih naslova Kreativnog centra.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:51 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

Ja jednostavno kazem - NEMAM!


Ma, ja imam, al' NE DAM!
Iz PRINPICA!
Izluđuju me s pretplatama na časopise.
Kao, nije obavezno, a onda rade iz njih.
Kosa mi se diže na glavi od takvih manipulacija!
mlekac mlekac 19:01 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

Krugolina Borup
Ja jednostavno kazem - NEMAM!


Ma, ja imam, al' NE DAM!
Iz PRINPICA!
Izluđuju me s pretplatama na časopise.
Kao, nije obavezno, a onda rade iz njih.
Kosa mi se diže na glavi od takvih manipulacija!


Lakse mi je sa "NEMAM".

Mislim, sad stvarno nemam, ali vadila sam se na to i kad sam imala. Mrzi me da se objasnjavam, a iz principa ne dam lovu za gluposti.

Tako, recimo, nikad nisam kupovala udzbenike preko skole, jer se svake godine ispostavljalo da su jeftiniji kad se kupe na komad. Sem toga, nista ne fali polovnim, t.j. proslogodisnjim.
Jukie Jukie 19:54 25.08.2012

Re: Kod nas još ovo nije stiglo na red

bocvena
A i šta će tri knjige iz srpskog i matematike? I to da nose sve svaki dan jer se ne zna kad im šta treba?! Kako se ne zna i zašto se ne zna?

Čista lenjost od strane učiteljice, koja MORA da ima unapred urađene planove detaljno bar za nedelju dana.
Ja sam našu učiteljicu odučio od te ideje. Dakle, vučem ja tako sve svaki dan. Učiteljica pokušava da pomeri moju torbu da prođe i ne može jer je preteška.

Učiteljica: bla bla bla, što uvek sve vučeš, nosi samo ono što kažem da treba.
Ja: A to sme tako?
Učiteljica: Da.
Ja: Šta ako nam nešto zatreba, npr. sveska za lektiru?
Učiteljica: Reći ću ja kada da ponesete.

Nekoliko dana kasnije (dakle ne mesec dana, nego recimo u četvrtak)
Učiteljica: hajde izvadite gramatike
Svi: pa nismo poneli
Učiteljica (meni): Imaš li ti gramatiku?
Ja: (ponosnim glasom što sam bio dobar i poslušan )
Ne, vi ste rekli da ne smem sve uvek da nosim nego samo ono nam vi kažete, a pošto nam niste rekli onda nisam poneo
Učiteljica:
docsumann docsumann 15:53 25.08.2012

'rani đecu pa šalji u školu

Srbija se umirit ne može ...

nemam ti ja što pametnog reći glede te problematike. možda jedino da im ne kupuješ lenjire ako već imaju trouglove.
nego, prebirah nešto po audioteci i naletih na ovu stvar našijeh mladosti, pa rekoh da se ne baci ...

bocvena bocvena 17:30 25.08.2012

Re: 'rani đecu pa šalji u školu

'rani đecu pa šalji u školu
Srbija se umirit ne može ...



Vidi se da ništa nisi upućen u problematiku sa lenjirima i decom. Jedan mali trougao, jedan veeeliki i jedan mali lenjir i jedan veeeeliki. Pa kad isprojektuju svoj prvi tržni centar, zatrebaće im svi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:15 25.08.2012

El mož neko da mi objasni

Šta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?
Jukie Jukie 16:32 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

srdjan.pajic
Šta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?

Verovatno nešto kao što smo mi imali slovarice, sveske sa uskim i širokim linijama, i ostale stvari koje nama koji smo naučili da čitamo pre pete godine uopšte nisu trebale.
bocvena bocvena 16:40 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

Živa nisam da i ja saznam šta je to:)

A, bre, Juki koji si ti bio smor u prvom razredu. Sve zna, vršnjaci mu dosadni, tatina sekretarica mu kuca nalepnice za sveske.
Jukie Jukie 16:52 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

Šta ćeš, važno da sam sada ovako mio i savršen

Učiteljica je uložila dosta truda da me dovede u isti univerzum sa decom sa ove planete. Koliko je to bila nemoguća misija, mislim da je bila jako uspešna.
bocvena bocvena 17:15 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

Šta ćeš, važno da sam sada ovako mio i savršen

Tako je!
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 18:32 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

srdjan.pajic
Šta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?


Ne znam šta je to, ali evo nešto malo o kompleksnom postupku
Atomski mrav Atomski mrav 18:53 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

El mož neko da mi objasni
Šta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?


Psihološko propagandni komplet M-91
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:53 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

sneza.lazarevic
srdjan.pajic
Šta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?


Ne znam šta je to, ali evo nešto malo o kompleksnom postupku


Hvala Snežana. Ali ovaj tekst ima toliko slovnih grešaka da sam odustao od čitanja posle prve strane.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 20:58 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

srdjan.pajic
sneza.lazarevic
srdjan.pajic
Šta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?


Ne znam šta je to, ali evo nešto malo o kompleksnom postupku


Hvala Snežana. Ali ovaj tekst ima toliko slovnih grešaka da sam odustao od čitanja posle prve strane.


Verovatno su i oni učili kucanje po kompleksnom postupku
blogovatelj blogovatelj 21:39 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

ta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?


Mislim da je to sistem po kome deca danas u Srbiji uce slova.
Ne uce kao mi, prvo stampana, pa onda pisana, nego paralelno uce i jedna i druga. Kojim redom ne znam i kako idu detalji oko toga.
Svojevremeno su mi kolege ucitelji pricali da tako do kraja februara u prvom razredu deca nauce sva slova, i stampana i pisana.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:36 25.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

sneza.lazarevic

Verovatno su i oni učili kucanje po kompleksnom postupku




Ustvari, ako je to naziv nekakvog konkretnog postupka, ili metode, zar ne bi trebalo da se piše velikim slovom? (pitam onako, bezveze, to jest cepidlačim )

Sad mora vic:

Q: Zašto student ETF-a ima mobilni sa kompleksnim brojevima?
A: Da bi mogao da zove svoje imaginarne prijatelje.
pointofview_gun pointofview_gun 11:43 29.08.2012

Re: El mož neko da mi objasni

blogovatelj
ta je to: "Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku"?


Mislim da je to sistem po kome deca danas u Srbiji uce slova.
Ne uce kao mi, prvo stampana, pa onda pisana, nego paralelno uce i jedna i druga. Kojim redom ne znam i kako idu detalji oko toga.
Svojevremeno su mi kolege ucitelji pricali da tako do kraja februara u prvom razredu deca nauce sva slova, i stampana i pisana.


Jeste tako, posto su ih roditelji vec naucili kod kuce pre polaska u skolu. Vecina ucitelja "poludi" kad shvati da je dete poslo u skolu a da ne zna slova.
tasadebeli tasadebeli 16:40 25.08.2012

Квадратићи и коцкице

velika sveska na kockice, pa precrtano i napisano - kvadratiće,


А ја сам се првог дана у првом разреду основне школе истраумирао и уплашио за цео живот. Прво ми је мајка на силу скинула ролшуе са ногу пре него што сам ушао у школску зграду, а онда сам се после часова вратио кући потпуно избезумљен: "Учитељица је рекла да донесемо две свеске на неке квадратиће! Ја имам само оне на коцкице! Шта ћемо да радимо? Где да нађемо те квадратиће? Ко зна како то изгледа!" Једва су ме умирили. Траума је била толико јака да је, ево, памтим и четири деценије касније. А о томе што сам омрзнуо школу одмах првог дана и мрзим је и дан данас, боље да не причам.

Ето шта једна неосетљива учитељица може да направи од нормалног људског бића!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana