Moj grad

Kakvi smo to ljudi?

Velimir Mladenovic RSS / 31.07.2012. u 14:15
Kada jednom pokucate na vrata komšiji s kesom njegovog smeća u rukama, da ga podsetite da se kese stavljaju u kontejner a ne pored, da se zemlja iz svog dvorišta ne izbacuje pored kapije tuđeg, sva je prilika da će mu biti neprijatno i da će idući put da razmisli o nečemu o čemu nas do sada, osim u porodici, niko nije učio. Nikada.

Ono što pripada društvu, pripada i meni, posebno odgovornost koju imam da to što mi pripada - zaštitim.

I posle svi govore o promenama.

Promena nema. I nikada ih neće biti.

Osnovni dokaz je stvarnost u kojoj živimo. Svi kukaju, a minimalni broj ljudi radi konkretne akcije da poboljša stvarnost. Kukanje je opravdanje za oportunizam, ljenost, konformizam i nerad. Direktori i radnici u budžetskim institucijama kukaju da nemaju dovoljno para od države, a istina je da imaju i previše para za ono koliko ne rade.

Kod nas preovlađuje mentalitet palanke, mali interes i sitna računica.

Za ono što nije odgovoran bog, odgovorne su druge nacije. To što su nam pola familije alkoholičari, krive su druge nacije.

To što moj komšija izbacuje đubre i ostavlja ga pored tuđeg dvorišta kriva je druga nacija?

Eto takvi smo ljudi.

''Mi živimo u društvu koje Erich From opisuje kao sadomazohističko. Što nam je gore, to nam je bolje. Kod nas je princip: "Dobro jutro čaršiji na sve četiri strane!" Nikom se ne zamjeraj, nikoga ne uznemiravaj, šuti i muti''

''S nejasnim osjećanjem stida zbog porijekla, i krivice zbog otpadništva, nećemo da gledamo unazad, a nemamo kamo da gledamo unaprijed, zato zadržavamo vrijeme, u strahu od ma kakvog rješenja.''

Selimović Meša

Atačmenti



Komentari (66)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 14:34 31.07.2012

Gajenje elemenata



Vrhunski patriotizam je
ne zagaditi
potok, travnjak, oranicu, krošnju...


Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:38 31.07.2012

Re: ...

Da, ali to ovde ne postoji. Zamislite gledam sta radi komsija jutros sa terase. Djubretari odneli smece. Pola sata posle toga, sav sut, prljavstinu iz svog dvorista komsija stavlja u kolica i ja se samo cudim i gledam sta ce sada sa tim, mislim mozda je pozvao nekog da odnese to. Ne, on ide jedno 50 ak metara, prelazi raskrsnicu i ostavlja djubre na trotorar preko puta moje kuce tik uz ogradu mog drugog komsije koji to djubre ne moze da vidi.

Srbija. Zemlja cuda. I brda. Majke mi bajka.
mariopan mariopan 15:19 31.07.2012

Re: ...

Velimir Mladenovic
Da, ali to ovde ne postoji. Zamislite gledam sta radi komsija jutros sa terase. Djubretari odneli smece. Pola sata posle toga, sav sut, prljavstinu iz svog dvorista komsija stavlja u kolica i ja se samo cudim i gledam sta ce sada sa tim, mislim mozda je pozvao nekog da odnese to. Ne, on ide jedno 50 ak metara, prelazi raskrsnicu i ostavlja djubre na trotorar preko puta moje kuce tik uz ogradu mog drugog komsije koji to djubre ne moze da vidi.

Srbija. Zemlja cuda. I brda. Majke mi bajka.

Da li si pokušao da pozoveš komunalnu policiju?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 15:21 31.07.2012

Re: ...

NE.
POZVACE MOJ KOMSIJA NA CIJOJ OGRADI JE SMECE.
mariopan mariopan 15:42 31.07.2012

Re: ...

Velimir Mladenovic
NE.
POZVACE MOJ KOMSIJA NA CIJOJ OGRADI JE SMECE.

Pa neko mora, samo me zanima da li će i vama da kažu da to nije njihov posao?
Nemoj da se ljutiš na mene?

Podržavam predlog da mu se sve to smeće vrati u njegovo dvorište, ali ne lepo na gomilu, nego razbacano gde šta padne, pa neka skuplja nedelju dana?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 16:11 31.07.2012

Re: ...

nazalost djubre je upravo ocistila druga osoba, na cijoj kapiji se nalazilo.
mariopan mariopan 16:37 31.07.2012

Re: ...

Velimir Mladenovic
nazalost djubre je upravo ocistila druga osoba, na cijoj kapiji se nalazilo.

Pa taj što baca će uvek to da radi sve dok neko drugi čisti njegovo đubre?
Šta će njega da nauči redu?

KAZNA PO DŽEPU.

Da li ste ga bar prijavili?

Kod nas je zabranjeno držati ispred kuće i građevinski materijal ako za to nemaš posebnu dozvolu, makar da je to ispred tvoje kuće. Mi smo uklonili i "a" frakciju, i šljunak i pesak, (sve mora u dvorište), zato što držanje tih materijala, i ako nisu đubre, narušava izgled cele ulice koja nije samo naša i zato je - KAŽNJIVO. Kazne nisu male.

Ispred svake kuće je uredan travnjak, koji svako domaćinstvo samo održava. Tako je i na selu, i smatra se normalnim životom da se i trotoar počisti, ako ne svaki dan ali bar kada ima lišća ili neke druge nečistoće. Kese koje vetar nekada donese svako pokupi i baci u svoje đubre pa tako ode a ne da ga vetar raznosi okolo....itd...itd..

Dok njega neko ne odvali po džepu taj se neće naučiti ničemu.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 16:49 31.07.2012

Re: ...

Nismo uradili nista. Mozda je procitao blog.
mariopan mariopan 16:56 31.07.2012

Re: ...

Velimir Mladenovic
Nismo uradili nista. Mozda je procitao blog.

Ako ništa niste prijavii tamogdetreba, neće se taj opametiti, očekuj novo đubre sutra, prekosutra, možda baš tebi na ogradi?
appendix appendix 16:59 31.07.2012

Re: ...

Nismo uradili nista. Mozda je procitao blog.

Takvi ne čitaju blogove, ovde se skuplja fini svet.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:02 31.07.2012

Re: ...

Ako se ponovi, licno cu ga naterati da pojede to djube. Ne sekirajte se.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:03 31.07.2012

Re: ...

Mi fini ako nesto ne uradimo,nece niko, siguran sam.
princi princi 14:36 31.07.2012

Zašto smo tu gde smo

a zašto neki drugi nisu. Posebnu pažnju obratiti na naslov na 92-jci.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 15:02 31.07.2012

Re: Zašto smo tu gde smo

Ja kazem-OCISTIMO SRBIJU ali od takvih ljudi koji bacaju smece gde stignu.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:38 31.07.2012

Kese

U zgradi primenjujemo metod kačenja kese na vrata vlasnika koji je kesu izbacio kroz prozor.
Vrlo delotvoran metod.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:39 31.07.2012

Re: Kese

Uradicu to, ali ovi cak i kese ne koriste.
westvleteren westvleteren 13:01 01.08.2012

Re: Kese

U zgradi primenjujemo metod kačenja kese na vrata vlasnika koji je kesu izbacio kroz prozor.
Vrlo delotvoran metod.


A kako znate ko je vlasnik?
Ja vidim da je neko bacio kesu sa smecem ispred zgrade ali to moze biti bilo ko iz 16 stanova koji gledaju na tu stranu. Imam nekoliko glavnih osumnjicenih ali ne mogu da nagadjam.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:29 01.08.2012

Re: Kese

westvleteren
U zgradi primenjujemo metod kačenja kese na vrata vlasnika koji je kesu izbacio kroz prozor.
Vrlo delotvoran metod.


A kako znate ko je vlasnik?
Ja vidim da je neko bacio kesu sa smecem ispred zgrade ali to moze biti bilo ko iz 16 stanova koji gledaju na tu stranu. Imam nekoliko glavnih osumnjicenih ali ne mogu da nagadjam.


Samo kad znamo kačimo, naravno. Operativnim radom nepogrešivo znamo ko baca.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:43 31.07.2012

Jedino da

snimiš, pa okačimo na Tube i da razglasimo. Sa sve punom adresom, inače džaba.
nikola_kovac nikola_kovac 17:44 31.07.2012

Re: Jedino da

Jedino da
snimiš, pa okačimo na Tube i da razglasimo. Sa sve punom adresom, inače džaba.

Управо!
milisav68 milisav68 20:51 31.07.2012

Re: Jedino da

uros_vozdovac
snimiš, pa okačimo na Tube i da razglasimo. Sa sve punom adresom, inače džaba.


Mogu da potvrdim, da samo vadjenje mobilnog telefona, uz komentar:
-Ček, ček ponovi mi to, da te metnem na internet.
Uključuje prekidač za savest i lepo ponašanje....
appendix appendix 14:43 31.07.2012

...

Eto takvi smo ljudi.

Da, grozni smo ljudi, nevaspitani, bahati.

Moram da opišem situaciju od sinoć, a koja odgovara ovoj temi..
Dakle, živim u prilično velikom stambenom naselju, a komšija koji živi preko puta naselja u privatnoj kući sa dvorištem, rešio da se malo proveseli sa živim orkestrom i kompletnim uzvučenjem. Povod ne znam, niti me zanima, ali samo znam da sam, kao i većina stanara iz naselja, morao da zovem policiju. Ne samo da je odjekivalo u naselju, već i u većem delu grada. Policija ih je opomenula oko 23h, ceo prizor sam mogao da posmatram sa terase, da bi utihnuli na nekih pola sata. Nešto pre ponoći, ponovo su nastavili istim tempom sa najnovijim folk hitovima, tako da sam u 01h morao ponovo da reagujem, jer je bilo nemoguće spavati, a taman su najavili 'poslednje veče' od Dragane Mirković..

Ja nemam objašnjenje za ovakvo ponašanje, niti mogu da razumem, pa neka sam i hejter.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:51 31.07.2012

Re: ...

NI JA.
angie01 angie01 22:38 31.07.2012

Re: ...

sinoć


ebre,...pa moj prvi komsija, sa kojim delim terasu, ( postoji ograda, al su ono, dupe u dupe, kao kod vecine stanova), svaki vikend dovodi drustvo, iznesu ozvucenje i rokaju,...al repertoar, pa ne mozes ni da zamislis i naravno pevaju u dertu!

hebote- mi sve zamandalimo,al ne moz' se odbraniti-ja krajnja shvatam zuraje, rodjosi, ovo/ono, al brate svaki vikend,...pa ono mamurna kafa ujutro, pa da se opsete i onda opetuju!

ja bas nisam neki tip za miran kraj, dobijem pojacano lupanje srca i engzajiti atak kada ne cujem kako bruji grad svuda naokolo, al ovo je cist teror!
jucaibin jucaibin 15:06 31.07.2012

bahatost

nam je drugo ime. vrlo je bolno kad god dodjem u Bgd i kad vidim koliko zdušno ovaj narod podrzava sopstvenu propast. odlaganje smeća je rak-rana, a zagadđenje sopstvenog prostora i okruzenja je opšte opredeljenje...a kad bi krenuli malo s primenom zakona, udarili po dzepu tvog komšiju, e, onda bi mu se i unuci zamislila da li će...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 15:11 31.07.2012

Re: bahatost

Toliku neodgovornost, bahatost prema sebi istorija nije videla.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:56 31.07.2012

Neah...

I mi smo skoro čistili Srbiju, to jest njen deo oko moje zgrade. Kad kažem "mi", mislim desetak odraslih i isto toliko sitne dece. Taman kada smo završili (nakon nekoliko sati po vrućini) i sklonili se izvan vidokruga stanara u hlad, neko je frljnuo smeće sa terase. Tu sam ja u svojoj đubretarskoj samopravičnosti imala drugosrbijanski ispad kako ne možeš da očistiš Srbiju kad joj građani nisu baš čisti, ali ne mislim tako kada mi ne bije sunce u glavu.
Samo treba da se malo oprli po džepovima, ali to je poslednja rupa na svirali, po svoj prilici, zato se pogani bezbrižno.
princi princi 16:25 31.07.2012

Re: Neah...

Tu sam ja u svojoj đubretarskoj samopravičnosti imala drugosrbijanski ispad kako ne možeš da očistiš Srbiju kad joj građani nisu baš čisti, ali ne mislim tako kada mi ne bije sunce u glavu.

:))))))))
Samo treba da se malo oprli po džepovima, ali to je poslednja rupa na svirali, po svoj prilici, zato se pogani bezbrižno.

Pa taj je prvi koji će u magli duvanskog dima zaplakati kako nema za šta pas da ga ujede, koji će ispružiti "usahlu ruku", musavu decu, objašnjavati kako nema ni za struju, ni za vodu, ni za lekove, kako ima 6, 7 operacija na otvorenom srcu, kako ga noge izdaju... i rutinski će ispljuvati Srbiju mnogo više nego ti u najluđem drugosrbijanskom zanosu.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:47 31.07.2012

Re: Neah...

musavu decu, objašnjavati kako nema ni za struju, ni za vodu, ni za lekove, kako ima 6, 7 operacija na otvorenom srcu, kako ga noge izdaju.

Da, ali mislim da bi vaspitno delovalo kada bi se kazne naplatile barem tu i tamo, da se pročuje da postoji ta mogućnost. Ovako niko nije ni zabrinut.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:12 31.07.2012

Re: Neah...

Nego, je l' zna neko ovde neki slučaj da je kazna naplaćena?
Pade mi na pamet da to što se meni niko nije pohvalio da je kažnjen zbog pišanja na ulici ili slične radnje, ne znači da se to nije dogodilo.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:19 31.07.2012

Re: Neah...

dobrosavljevic_m
Nego, je l' zna neko ovde neki slučaj da je kazna naplaćena?
Pade mi na pamet da to što se meni niko nije pohvalio da je kažnjen zbog pišanja na ulici ili slične radnje, ne znači da se to nije dogodilo.

A to je zabranjeno? Po kom člani Zakona? Čemu služe slivnici po ulicama?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:46 31.07.2012

Re: Neah...

A to je zabranjeno? Po kom člani Zakona? Čemu služe slivnici po ulicama?

To će ovi pravnici da znaju. A ja ću lepo da odštampam taj član i da mašem njime počiniocima dok ih upozoravam da im je ponašanje protivzakonito. Izdaleka.
princi princi 17:57 31.07.2012

Re: Neah...

Izdaleka.

Dabome! Što je sigurno, sigurno.
nsarski nsarski 20:15 31.07.2012

Re: Neah...

KRALJMAJMUNA
dobrosavljevic_m
Nego, je l' zna neko ovde neki slučaj da je kazna naplaćena?
Pade mi na pamet da to što se meni niko nije pohvalio da je kažnjen zbog pišanja na ulici ili slične radnje, ne znači da se to nije dogodilo.

A to je zabranjeno? Po kom člani Zakona? Čemu služe slivnici po ulicama?

Pa, u USA kaznjavaju po zakonu "indecent exposure". Kod nas, valjda, postoji zakon koji zabranjuje ljudima da idu goli ulicama. Po tom istom zakonu kazniti za zapisavanje ulice, jer nema sanse da tu radnju izvedes a ne "eksponiras" sebe na neki nacin.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:27 31.07.2012

Re: Neah...

Našla.
Kako su pojasnili u policiji, uriniranje na ulici spada u nepristojno, drsko i bezobrazno ponašanje, a predviđena kazna je do 20.000 dinara ili 30 dana zatvora. Ovo ponašanje kažnjivo je po članu 12. Zakona o javnom redu i miru, po kojem se kažnjavaju i prosjačenje i skitnja.

link
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:24 31.07.2012

Re: Neah...

Pade mi na pamet da to što se meni niko nije pohvalio da je kažnjen zbog pišanja na ulici ili slične radnje, ne znači da se to nije dogodilo.


jedan moj ortak je mokrio ispred zgrade SUPa i šta da se radi , nije pazio ,
i kažnjen je (nekih 5000 rsd)
ništa strašno - da ja nisam radio isto to,samo iza ugla (prepoznao zgradu na vreme
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:11 31.07.2012

Re: Neah...

jedan moj ortak je mokrio ispred zgrade SUPa i šta da se radi , nije pazio i kažnjen je (nekih 5000 rsd)
ništa strašno - da ja nisam radio isto to,samo iza ugla (prepoznao zgradu na vreme

Huzer, koji čak i ne koristi reč pišati, nego mokriti, zapišao novosadski SUP. O, zaboga, šta ću još da saznam? Da Lambros peva u crkvenom horu?
the_rock the_rock 16:00 31.07.2012

Nažalost, takvi smo...

Eto kod mene u Brčkom je poslednjih godina problem sa smećem na ulici u velikoj meri rešen i grad stvarno lepo izgleda jer vredni momci iz Komunalnog preduzeća obavljaju svoj posao na najbolji način, a može se reći da su i građani postali savesniji i odlaganjem smeća na prava mesta su uveliko pomogli prethodno navedenim momcima. Za pohvalu.

Ipak, tokom leta se u Brčkom organizuju Vidovdanski turnir u malom fudbalu i sportsko - muzička manifestacija "Savski cvijet" na stadionu malih sportova Blatuša, koji se nalazi neposrednu uz zgradu u kojoj ja živim i pošto često prolazim preko Blatuše imam priliku da posle svake priredbe naiđem na ogromnu količinu smeća koju su posetioci ostavili za sobom, a nikome ne pada na pamet da kada krenu kući nakon ugodno provedenog vremena tokom večeri za sobom ponesu i svo ono smeće koje su napravili i bace ga u kontejnere kojih ima 5 uz samu Blatušu. Za ne poverovati je koliko se smeća može proizvesti za jednu noć, a još veća je neverica nesavest te "omladine (uglavnom)". Ja sa svoje 22 godine i dalje to ne razumem.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 16:13 31.07.2012

Re: Nažalost, takvi smo...

Ovde komunalno savrseno funkcionise, ovo smece je izbaceno jutros posto su komunalci lepo ocistili ulicu i svo smece odneli, da tragedija bude veca.
arianna arianna 16:43 31.07.2012

Primer dobre prakse

Ove godine sam sa porodicom bila na letovanje i prosto bila fascinirana higijenom, organizacijom i radom komunalne službe, jednog lepog primorskog grada. Na kraju putovanja svi iz turističke grupe su upravo to i komentarisali i niko se nije pohvalio da je platio kaznu

U gradu su na svakih 20-30 metara postavljene kante za smeće. Na svakih sat, najviše dva prolaze ulični čistači jedan za drugim i sakupljaju otpad, ako se pojavi, u pokretne kontejnere. Rano ujutru ulice se peru vodom i rekla bih, zbog mirisa, nekim dezinfekcionim sredstvom. Gradjani i turisti su obavezni da smeće klasifikuju u podzemne reciklažne kontejnere, kakvih je i po BG. O pravilima ponašanja svi su na vreme obavešteni i upozoreni

Nigde na ulici ni trun otpada, nigde muva, nigde opušak od cigareta, nigde veša na terasma. Toaleti dostupni, funkcionalni, sa tekućom vodom, wc papirom, čisti, oribani - free! Po ulicama se kreću radnici komunalne policije i na licu mesta intervenišu


Za bacanje otpada po ulici, na licu mesta kazna je 3000 evra. nenošenje majice tj neprikladno obučeni plaćaju kaznu od 750 evra, pravite buku 1500 evra i td


pa izvolite-ponašajte se


jucaibin jucaibin 18:07 31.07.2012

Re: Primer dobre prakse

bajkovito, to nam treba. samo još navedi gde se bajka dešava. s obzirom na cene tipujem na singapur
arianna arianna 19:28 31.07.2012

Re: Primer dobre prakse

jucaibin
bajkovito, to nam treba. samo još navedi gde se bajka dešava. s obzirom na cene tipujem na singapur


Španija :)))
arianna arianna 10:26 01.08.2012

Re: Primer dobre prakse

još jedna zanimljivost pomenutog mesta

Bacanje otpada po ulicama i kažnjavanje od 3000 evra, odnosi se i na one koji ostavljaju prepune kese pored kontejnera. Sami otvori kontejnera su relativno mali pa se u njima ne mogu ugurati ni one velike crne kese

Ukoliko su kontejneri puni, gradjani /turisti idu do sledećih kontejnera koji mogu da prime otpad i tek u njima bacaju/klasiraju sadržaj iz svojih kesa.

Naravno da nisam mogla da verujem da ljudi nose djubre preko pola grada u rukama, ne bi li našli slobodno mesto gde da ga ubace ali situacija je takva da nikom ne pada na pamet da se buni.
nsarski nsarski 18:19 01.08.2012

Re: Primer dobre prakse

s obzirom na cene tipujem na singapur

Posto je Singapur uglavnom uzbrdo/nizbrdo teren, postoji mnogo liftova kojima se ljudi koriste da stignu gde zele. I u liftu ce vas sacekati ovakav znak:


Nači, tamo neki ljudi rade neke stvari i u liftovima.
savamala savamala 17:22 31.07.2012

ђубре и национализам

Za ono što nije odgovoran bog, odgovorne su druge nacije. To što su nam pola familije alkoholičari, krive su druge nacije.
To što moj komšija izbacuje đubre i ostavlja ga pored tuđeg dvorišta kriva je druga nacija?


Као што не разумем бацање ђубрета кроз прозор или на било који други непримерен начин, исто тако, не разумем и ово насилно укључивање некаквих оптужби против других нација за наше мане. Никада нисам чуо да је неко оптужио неку другу нацију, због тога што му је неко алкохоличар или зато што му је комшија примитивац. Овако, криви смо двоструко, и зато што бацамо кесе кроз прозор и зато што оптужујемо неку, не знам само коју, нацију. Мало га претера.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:24 31.07.2012

Re: ђубре и национализам

TO je metafora. nisam mislio bukvalno naravno.
sve u svemu volimo da za svoje greske krivimo druge.
gorstak92 gorstak92 17:23 31.07.2012

Dobro je dok komša izbacuje đubre

Zeznuto je kad se pretvori u đubre.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:25 31.07.2012

Re: Dobro je dok komša izbacuje đubre

Ja bih rekao-Djubre izbacuje djubre.
skyspoter skyspoter 18:17 31.07.2012

svidja mi

uros_vozdovac ideja da se snimaju komisije i snimci okace na youtube. Jedini problem je da mnogi nemaju comcorder. Da li mozemo da napavimo neku shamelist sa plus and minus ( plus oni koji se slazu sa iznetim i oni koji se ne slazu). Jedini uslov da se osoba prijavi od punim imenom i prezimenom. Ne adresa, ne ID....Prijave mogu da se vrse sa validnim majlom....Posto vecina ima Google account onda bi mogli nesto da naparvimo na Google documents...

Ako prijavljeni dobije vise od, ne znam deset pluseva, da se prijavi komunalnoj policiji...ili kako se vec zovu...ako projekat krene onda bi bilo super obavestiti komunnalce za postojanje shamelist...

ps: ubise me komsije sa prvog sprata koji su naparavili bastu na terasi pa svi opusici i prazne konzerve zavrsavaju ispred zgrade. Tip je inace predCednik kucnog saveta.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:31 31.07.2012

Re: svidja mi

JA SAM ZA. HVALA.
MOZE BITI OVO UNIVERZALNO.
skyspoter skyspoter 18:48 31.07.2012

Re: svidja mi

U celoj ovoj prici meni nije jasna funkcija PREDSEDNIKA KUCNOG SAVETA. Kod mene u zgradi ( Novi Beograd preo puta Zeptera) mi placamo mesecni harac za koji nikada ne dobijamo racun. Liftovi ne rade, drustvane prostorije se izdaju a niko nema uvid za koju kintu i kome (kompanije samo osvanu), zajednicke prostorije se daju tamo nekom rodjaku sa sela koji ne placa vodu, struju itd jer su zajedicke prostorije - zajednicke....

mislim ako smo usli u kapitalizam da li neko moze da mi javi kada ce kapitalizam da udje u kucne savete?

ps: preporucujem uros_vozdovac ( znam da je geek) da naparvi shamelist
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:50 31.07.2012

Re: svidja mi

uros_vozdovac javi se :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:44 31.07.2012

Re: svidja mi

I materijala bi bilo ohoho...

Saglasan, dakle tehnički bih se rado oslonio na Tube, za hostovanje sadržaja, na samom sajtu bi moglo da se postave linkovi i embedded sadržaji bez problema, čak bi i neki besplatni blog endžini bili pogodni. A i Dejan Restak ima neku sličnu platformu, sad sam se setio, hajde malo da istražćim, pa da javim.

U međuvremenu ne bi bilo loše ispeglati ideju, u smislu mehanizma šta mislite?

Sve mi se više dopada ideja...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 00:22 01.08.2012

Re: svidja mi

javljajte privatnom porukom
angie01 angie01 08:19 01.08.2012

Re: svidja mi

..ovo oko kucnog saveta, predsednika itog i sl,...imas na netu zakon o odrzavnjau stambenih zgrada i tamo sve pise- ali fali neki nadzorni organ, neko, kome ti prijavis da neko zloupotrebljava situaciju- kod mene ima dva lokala, jedan bespravno napravljen od prostorije za smestaj kontejnera, pa je tunel za bacanje dzubreta na svakom spratu izgubio funkciju, i isto tako, niko ne zna gde su pare na sta se koriste, tu i tamo se odvija skec, sa nekim zamazivanjem necega i tako-...sada je jedina opcija isterivanja problema, da tuzis i onda se nista ni ne desava!

tu opet ulogu ima i javno komunalno, sa kojim vecina zgrada ima ugovore o odrzavanju, koje oni ne sprovode, pa kada ti pitas, oni kazu, pa evo predsednik kucnog saveta pazi na to-on ima pravo i da skine pare sa racuna zgrade- ...i uglavnom, kucni savet kaze da su krivi ovi, oni kazu da su stanari i tako u krug, a mali je postotak zgrada gde stanari funkcionisu, pa je onda moguc da sve bude u redu!

'naci treba neka istanca kojoj se prijavljuju ovakve stvari, a bez tuzbe!
Jukie Jukie 08:47 01.08.2012

Re: svidja mi

Kod nas najviše vremena provodi svađajući se i tužeći se sa prethodnim pomoćnikom predsednika, koji recimo namerno baca đubre, kvari prekidače i slično
westvleteren westvleteren 13:04 01.08.2012

Re: svidja mi

koji recimo namerno baca đubre, kvari prekidače i slično


Pa zar ima ljudi koji ovo namerno rade. Razumem da je neko lencuga i nekulturan da ga mrzi da izbaci djubre pa ostavi u hodniku zgrade, ali da neko ide namerno da kvari prekidace po zgradi iz ciste obesti ... taj je ozbiljno mentalno bolesan.
skyspoter skyspoter 17:03 01.08.2012

Re: svidja mi

angie01

ali fali neki nadzorni organ


tasadebeli tasadebeli 18:37 31.07.2012

50 евра

Случај број 1: На Авали, поред пута, стоји табла на којој пише "Хвала вам што нашу Србију одржавате чистом - захвална деца Шумадије". А одмах испод табле гомила шута коју је неки кретен (дебилчина, билмез, да му маму мамину...) намерно истресао из колица баш испод те табле. Не знам, људи, ја нисам неки насилник, сталожен сам човек и мислим да сам толерантан, али када сам то видео, помислио сам како би такви скотови, који не заслужују да буду део људског друштва, требало да висе на Теразијама за пример другим скотовима... Такве ствари у мени заиста буде она најгора осећања и мисли!

Случај број 2: Екскурзија средњошколаца. Праг. Хотел препун деце из Србије, Босне, Хрватске,... Управа хотела је свима саопштила да после 22 часа не сме да буде галаме по хотелу јер ће они прво опоменути галамџије, а ако се бука настави, позваће полицију и наплатити казну од 50 евра. Требало је то видети! До 22 часа по ходницима довикивање ("Ђе си, ба крен`о? Вамо је трпезарија!" и сл.), певање, шетање из собе у собу... У 22 као да си притиснуо оно дугме укљ./искљ. Нигде никог на ходницима, мир и тишина,... Иста та деца која по балканским хотелима демолирају собе и нападају остале госте хотела! На крају су те ноћи казне платили само неки пијани Немци који су се у 2 ноћу ваљали по ходницима хотела јер нису могли да ходају и певали оне њихове хајли-хајло песме.
jucaibin jucaibin 20:37 31.07.2012

Re: 50 евра

da, da, mi samo taj kazneni jezik razumemo! zato nam treba pilot projekat mini verzije šarijatskog zakona, koji kao kaznenu meru sadrzi:
npr. odsecanje prsta za kesu djubreta bačenu kraj kontejnera, a pri ponovljenom deliktu seča cele šake i objava u dnevniku nacionalne televizjie u udarnom terminu.
drakonske novčane kazne za kavalirske delikte poput zvake bačene na ulicu, zapišavanje kud god...
nakon mesec dana primene, već bi se prepolovio broj prestupnika

mislim da nam sve govore primeri poplavljenih sela, jer su korita reka zakrčena djubretom koji naši sunarodnici bacaju gde im padne na pamet. ista priča naravno i s kanalima...i onda da ih zalim zbog poplave! boze sačuvaj!
nim_opet nim_opet 20:53 31.07.2012

Ali nekad se ucilo sve ovo...

...i u porodicama i u skoli. Umesto sto se uci da recimo tvoj drug iz klupe nece ici u raj jer je nije "nase vere"(izjava verouciteljice iz jedne beogradske osnovne od pre neku godinu).

Vec jedno 10-15 godina se u jendnom velikom BG naselju prave parkinzi od zelenih povrsina (tipa izadje covek, izlije beton i napravi sebi parking, ili naspe sljunak itd. Najkreativniji vade ploce sa trotoara i njima poplocavaju). Ja nekoliko puta zvao komunalnu inspekciju (tad jel da nije bilo komunalne policije). I niko nista. Ovo nije izolovan slucaj, jedno 1000-2000 parking mesta napravljeno tako. Zvao Studio B, vise sam zaboravio kako se zove prilog u jutarnjem programu pre neku godinu - kad pozove nazad reporterka. Pita gde je to sve itd. Jel bih ja pred kameru. I onda kaze, ali mi najverovatnije necemo moci da pravimo prilog jer to sigurno nekim komsijama odgovara....Njen je izbor dal ce da pravi prilog ili ne, ali to sto nekome odgovara da baca djubre sa terase ne znaci da svi treba da trpe isto - samo sto se ta nakaradna logika izgleda zapatila svuda.


A o metafori - za ratove u SFRJ su krive Amerika, Nemacka i Vatikan, Hrvati i Muslimani (ovo bilo kog srednjoskolca danas da pitate odgovorio bi potvrdno). Za Kosovo je kriva samo Amerika i naravno Albanci. Za ekonomsku krizu su krivi Amerikanci i MMF. Za kasnjenje u izgradnji koridora 10 (koji se gradi koliko decenija sada vec) su krivi podizvodjaci, Grci, Italijani i ostali, ali nikako Ministar. Za gubitak (bilo ciji) na izborima su krivi glasaci. Za visoke rate stambenih kredita indeksiranih u CHF su krive banke. Zajednicko za "krivicu" je "drugost" - nosilac krivice ni u jednom slucaju nije subjekat radnje.
anamarkana anamarkana 22:39 31.07.2012

u Blokovima


postoji osim bahatosti stanara i vrlo cesto bahatost samih "djubretara"(komunalnih radnika)...
razbacanog smeca oko kontejnera i samog vozila za odvoz smeca koje na kraju niko ne pocisti
docepaju se psi lutalice, vetar i sunce pa tako sve ostaje smrdljivo i rasuto a komunalne policije
- nikada i nigde!!!

verovatno i sama snosim bar deo krivice jer sam u svemu ovome nemi posmatrac, nisam
nijednom pokusala da bilo sta od ovoga prijavim tamogdetreba ...
neleb neleb 10:02 01.08.2012

Gerilska akcija

Moje iskustvo je da je najefikasnija brza gerilska akcija. Bacanje petardi u dvoriste ili na terasu oznacenog komsije, ostavljanje poruka sprejom ili vodootpornim flomasterom na ulaznim vratima i zvanje telefonom u pola noci. Za automobile na zelenim povrsinama takodje sprej ili flomaster. Problem resen za jedan dan (noc)!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:13 01.08.2012

Živeo Predsednik!

Da javno pohvalim Predsednika Skupštine Stanara (PSS) Racu Nikolića iz Milutina Milankovića 28, Novi Beograd.
Penzionisani mornarički oficir, magistar mašinstva.

Soliter od 20 spratova, 4 su ista solitera.

Čovek je za poslednje 4 godine koliko je PSS preporodio zgradu. A sve bez većih konflikata. Od oko 120 stanova i porodica ima bar 20 koji koče na uzbrdici, ne plaćaju održavanje, bacaju đubre i pikavce kroz prozor,...Treba sa njima izaći na kraj. On to radi ubeđivanjem, pretnjama kaznom, ponekad i prijavi one koji krše drastično i dugo pravila ponašanja. Ali glavni metod mu je ubeđivanje, pismeno i usmeno.

Svaki sprat ima PP aparat.
Cela betonska zgrada (zaista je ogromna) je prošlog leta kompletno okrpljena, bila i televizija da snimi to čudo od organizacije. Znate kako to biva sa betonskim zgradama, vremenom se krune, izviruje armatura, padaju komadi betona. Sve su to planinari viseći na užadima za dva meseca sredili. I preko 90% stanara je platilo oko 120 E u ratama!!!
Tri lifta uglavnom stalno rade.
Prokišnjavanje u stanovima jadnika kojima je iznad glava ravna ploča je nekako sanirano ili se sanira. Tu je uloga PSS u pregovorima sa firmom koja održava zgradu strašno važna.
Ima kamera ispred zgrade i u samom ulazu.
Naravno ima problema, ali se uglavnom otklanjanju. Jedan od velikih problema je kišna kanalizacija koja prolazi kroz kuhinje stanova?!?!

Mislim da je zgrada imala jako mnogo sreće sa Predsednikom.

Ostala tri solitera su i na oko mnogo lošija.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:20 01.08.2012

Re: Živeo Predsednik!

Kod moje majke u zgradi stanari su prilicno slozni pa sve funkcionise besprekorno. Od zajednickog fonda zgrade (6 spratova) redovno se menjaju sijalice, svake 4 godine krece zidovi, cistacice ciste stepeniste 1 nedeljno, lift radi uvek.
Jednom godisnje se penzioneri dogovore pa sredjuju zelenu povrsinu ispred zgrade, sade cvece itd.

A za komunalnu, pa ne znam kako im izmice da mogu lepe novce da uzmu naplacivanjem kazni? Eto lepog izvora prihoda za njih da se oraganizuju bolje. A od cinkarenja, koje inace ne ljubim, ovo oko prijava za prljanje grada, ulice, kraja, podrzavam skroz (i jos po neko sa dobrim ciljem).
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 17:02 03.08.2012

Odgovornost

Za ono što nije odgovoran bog, odgovorne su druge nacije. To što su nam pola familije alkoholičari, krive su druge nacije.


"Odgovornost je teret lako prenosiv na Boga, sudbinu, sreću ili komšiju."
Embroz Birs

Ali mi se najviše sviđa Kisindžer: "Ljudi misle da se je teško nositi sa odgovornošću. Nije. Još teže se je nositi sa odsustvom odgovornosti. To vam tek daje ogroman osjećaj nemoći."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana