JA NISAM BOG DA PRAŠTAM

Jelica Greganović RSS / 31.01.2008. u 23:07

Ja nisam Bog da praštam

Jelica Greganović (5 Decembar, 2006 - 00:25)

Priznajem da najviše mrzim nepravdu. Ljudi oko mene to zovu "robihudovskim" i "aktivističkim" nagonom, kažu da se previše palim, da nije nešto baš tako strašno, pa dobro, ma prođi, zaboravi...a ja ne mogu da pobedim osećaj da su prolaženje pored, okretanje pogleda i žmurenje, samo mrvice od kojih će narasti lavina, koja će nas pregaziti, otvorenih očiju i bez griže savesti. Uostalom, to smo već videli. Ono što nismo videli, a izgleda nećemo ni videti je, da je ta lavina shvatila ili da namerava da shvati nesreću, tugu, sram i ljudski jad, koji je za sobom ostavila.

Za razliku od njih, ja sam crvenela i stid me je još uvek. Neka zvuči i patetično, ali ja drugačije ne mogu ovo da napišem. Ljudi, srce me boli, zbog onih koje sam gledala mršave kao leševe, prstiju upletenih u žice logora. Zbog onih čije su prljave mrtve, bose noge virile ispod šatorskih krila. Zbog dece koja su na traktorima, umorna od plakanja spavala u naručjima i na zavežaljima uboge sirotinje. Zbog onih koje su silovali "veliki ratnici" i "vojničine", a one o tome mucale okrenute ledjima, u zatamnjenom kadru. Zbog onih baka kvrgavih, artritičnih prstiju spletenih u čvor, dok su sedele na podu fiskulturnih sala i nemušto mucale svoj jad pred kamerama. Zbog kostiju ljudskih, koje su virile iz blata, sa prljavim krpicama istrulele odeće. Čije god da su. Zbog svih onih kostiju, koje će tek biti nadjene i zbog svih majki, koje se nadaju i žive za to da dočekaju da neko nadje makar i samo kosti njihove dece.

Zato mi je muka, kada gledam kako oni, koji nikada nisu imali ni truna sažaljenja, ni mrve ljudskog poštenja, ni traga srama, sada nas pokušavaju da nateraju da prema njima pokažemo osećanja, koja nas čine ljudima drugačijim od njih. Da se sažalimo, da i dalje verujemo da je svaki ljudski život važan, da pomislimo na njihovu decu i njihove porodice. Da nas nateraju da osudimo sebe, sateravši nas u ćošak iz koga ćemo izaći oprostivši im ili priznavši da smo isti kao i oni - bez samilosti. Da zaboravimo sve žrtve njihove politike, koje nisu imale ni toliko slobode odlučivanja o svom telu i životu, koliko oni sada i po zatvorima imaju. Da damo dobro u nama, za zlo u njima.

Sada bi krivci da postanu žrtve. Jedni se junački sakrivaju kao obične konjokradice, koristeći svu vojnu strategiju naučenu za narodne pare, za to da sačuvaju sebe. Ili se sakrivaju nama pod nosom, odbijajući da stanu u službu naroda. To nisu generali, to su dezerteri. Dezerteri koji beže ljudskih i Božjih zakona, a krstili su se i zaklinjali onoliko. Zakone, samilost i ljudsko dostojanstvo su gazili tenkovima i topovima, hrabro, sve dok su na drugoj strani bila deca, majke, babe i dede...sada nemaju hrabrosti ni pred civilni sud da stanu. Još i očekuju da verujemo da je to herojstvo. Junačka žrtva. Odlično, ako su nam takvi junaci, kakve li su tek kukavice?

Drugi su rešili da umru od gladi. Pored hrane. Mogu da biraju, pa eto, kao izabrali. Gledam hrvatske i srpske dnevnike državnih televizija ovih dana. Pa, to je čudo kako su isti bili i isti ostali. Eno nose danas Glavaša po televizoru. Crna kožna jakna, ispijen, iznemogao, kroz kordon koji pesmu spontano peva, a on maše mršavom ručicom i paćenički se smeška. Čekam samo da nam namigne...Pustio ga istražni sudac...čoveku je život ugrožen...pa jeste...srce mi puče. Kad bi mrtvi mogli da ustanu i oni bi se rasplakali. Al' ne mogu da ustanu. Nema suca koji će njih pustiti, koji će se na mrtve sažaliti i dozvoliti im da opet žive.

Šešelj smislio istu taktiku. Svi ćemo ispasti zveri, ako se ne sažalimo, jer inače kakvi smo mi to ljudi?...njegov testament se javno, na novinarskoj konferenciji čita...u slučaju da njegovu predstavu još uvek ne shvatamo ozbiljno...obaška onaj geo-strateški amanet, to je više zato da shvatimo kakav kapacitet rizikujemo da izgubimo... Na svu sreću, oni u Hagu nisu baš toliko naivni, pa ga ne nosaju pred kamerama. I bolje, mogao bi neki dobar čovek, uprkos sećanju, stvarno i da se sažali.

Trešnju na šlag dodaju ševeningenska braća po zločinu. Oni se druže, prevazišli svoje politike, mržnje i postali vaspitani. Razgovaraju bez noževa i zolja. Jedni drugima prave ručkove, čestitaju rodjendane, izjavljuju saučešća...tolerancija i bečka škola. Ko ih ne zna, zlatom bi ih platio. Sad odjednom mogu da se druže i "ustaše" i "četnici" i "balije" i sva ona ekipa filmskih imena...sad kad se pojavio šumar i sve ih saterao u 'aps. Sad se slave ne čestitaju obrtanjem sveće, za Božiće se ne ubija sve po redu, za Bajram se ne ruše džamije...Sad mogu da se ponašaju kao pristojni ljudi. Kao. Jedino je problem što su zakasnili, mrtvi su mrtvi i neće oživeti, pa makar se ovi lepo ponašali još tri života.

Za to vreme, njihovi na slobodi su garant da je sva ova ševeningenska balada samo potvrda već vidjenog krvavog egoizma. Ponovo se čuju iste pesme, kako niko nema pravo da kaže da se neće ratovati... kako Hagu neće biti izručeni heroji koji su branili zemlju... kako nećemo pisati ljubavna pisma okupatoru...kako ćemo braniti i Republiku Srpsku...pravo da vam kažem, stanovnici pomenutog geografskog pojma najbolje da odmah počnu da se pakuju, bolje živ nego branjen. Koga su ovi branili, taj je pre ili kasnije kofere pakovao.

Zato ja zažmurim. Dok oni pokušavaju da me odžepare za samilost, ljudsko dostojanstvo, pristojnost i sećanje, ja u glavi vrtim slike razbijene glave studentkinje u Beogradu, koja leži ulepljene krvave kose, kolona izbeglica gladnih i odbačenih od spasilaca, niza grobova sa nišanima, krstovima, okrenutih na Zapad, na Istok... miniranih kuća bez krovova, garavih prozora...ne mogu i neću da zaboravim...

Ne mogu da zaboravim. Neću da zaboravim.

Ja nisam Bog da praštam



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nune Popović Nune Popović 23:15 31.01.2008

Nema razloga da im se prašta

niti da im se bilo šta zaboravlja. Ako mi njima zaboravimo, oni name neće sigurno.

Bravo Jelice, sve si već rekla i neka si ponovila, jer očigledno je da treba ponavljati da se ne zaboravi. Ovaj text je my favorite.
figaro_ figaro_ 00:57 01.02.2008

Onda da ne verujete u Hriscanke vrednosti

Ja nisam Bog da praštam


Verovatno najvece dostignuce ljudskog uma: mogucnost oprosta. Institucionalizovao je IH i njegovi sledbenici. Ukoliko ne prastate nikad i nikom jer, kao sto rekoste, niste Bog, onda ne verujete u Hriscanske vrednosti.

No, prastanje u Hriscana nije bezuslovno. Ideja da treba "mrzeti greh a ne gresnika" podrzumeva da oprostu mora da predstoji iskreno pokajanje. A to da li se neko pokajao, to je na vama da presudite.

Meni se cini da vi ipak ne prastate ne zato sto "niste Bog" kao sto rekoste nego zato sto ne verujete u njihovo iskreno pokajanje. A to je OK.


vnk vnk 04:39 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Znas, figaro, ja sam se pokajao kad sam kao mali ukrao bajaderu u samoposluzi. I bilo mi je oprosteno.

Oni koji su u stanju da rade stvari o kojima Jelica pise ne mogu se pokajati. Da bi neko mogao da se pokaje, prvo treba da bude covek.
Željko Ivanović Željko Ivanović 12:19 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vrednosti

Ja nisam Bog da praštam


Ni Bog ne prašta! Jer ne postoji. Da postoji onda bi bilo mnogo manje povoda za praštanje. Ovako gdje god se okreneš, svuda krv i suze. Na čitavoj Planeti. Sami smo Jelice na Zemlji zato je ona tako strašno natopljena crvenom bojom.
Sjajan tekst.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:22 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Najveće dostignuće ljudske civilizacije, pa i uma, su zakoni, pisana i nepisana pravila, koji bi trebalo da regulišu garantuju zaštitu najboljih i najvećih vrednosti ljudskog društva.

Naslov mog bloga je parafraza stiha, koji je napisala pesnikinja, koju baš i ne volim, ali...dakle, to je parafraziran stih iz pesme Desanke Maksimović, " O praštanju", tj. njene zbirke pesama "Tražim pomilovanje" o Dušanovom zakoniku. Pesma kojom govori zakonopisac.

Ja nisam bog.
Samo je moćan toliko
da prašta,
samo o njemu ne govori niko
da je slab kada oprosti
i da je krivcu saučesnik,
da je babun kad pomiluje babuna,
samo kad on podiže svrgnute
i mrtve vaskrsava,
klevetnici ćute,
ne kažu da je zanesenjak ili pesnik.

Nisam ni vlastelin ni sebar
koji se sveti,
koji vraća žaoku za žaoku,
sram za sram,
nož na srcu za nož na oku,
ja se po srcu ne upravljam,
ja sam car zarobljen zakonima
koje propisujem sam.

Nisam ni sudija,
njima je zakon u ruke dat
da sude;
ni dželat koji veša, žeže, seče,
kamenuje koga.
Ja sam car
i nemam rašta silaziti među ljude
i mada vladam po milosti boga,
nisam bog da praštam.

Te pesme se uvek setim kada se pomene praštanje. I uvek pomislim kako je praštanje i pokajanje više za boga i bogove, a ljudi treba da se drže zakona, da ih poštuju i sprovode i njima probaju da zaštite i sebe i druge, svoje i tuđe živote.
Ne bih ulazila u verske diskusije, nisam verna. Mada mi se uvek činilo zanimljivim pitanje :"A ko bogu oprašta?"
Dakle, moje mišljenje je da su zakoni za ljude, pisani i nepisani, a praštanje i pokajanja za priče o bogovima.

nikolla90 nikolla90 13:41 01.02.2008

Re: Nema razloga da im se prašta

Nune Popović

niti da im se bilo šta zaboravlja. Ako mi njima zaboravimo, oni name neće sigurno.


Tako je.


Jelica Greganović Jelica Greganović 13:59 01.02.2008

Nikola, kako te samo

nije sramota?! Sa svim dužnim poštovanjem, ali ti ćeš svoje stranačke frustracije morati da prazniš i lečiš na stranačkom sajtu, a moj blog nećeš više zloupotrebljavati za sakupljanje partijskih poenčića.
Željko Ivanović Željko Ivanović 14:57 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

nisam verna


zna li ti žmu za ovo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:40 01.02.2008

Bogu nisam,

ali mužu jesam.

(izvukoh li se?)
Željko Ivanović Željko Ivanović 18:48 01.02.2008

Re: Bogu nisam,

ali mužu jesam.

(izvukoh li se?)



To jedino ti znaš - muževi inače to saznaju posljednji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:56 01.02.2008

Je l' se

ovo ubacivanje u mašinu zove podgorička pod..... ? :)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:03 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Bog je u nama. Mi smo ti koji donose odluke. Da je bilo svesti pa da komsije masovno brane jedni druge, bez veze na veru...Bilo je i slucajeva gde su se ljudi pomagali. Ipak, nama ne treba spoljni neprijatelj, pored prostote sa kojom nikako da se izborimo.
milosib milosib 20:12 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Ne bih ulazila u verske diskusije, nisam verna. Mada mi se uvek činilo zanimljivim pitanje :"A ko bogu oprašta?"

Bog je bezgrešan.
Za stvari koje su rađene u ratovima samo Bog i može da oprosti. Treba se pokajati, a to je zaista teško. Ne slažem se da okoreli ubica to ne može, čak mislim da će to pre on da uradi nego ideolog koji možda formalno ima čiste ruke. Literatura poznaje ljude kojima je u jednom momentu kvrcnulo u glavi i preobratili se.
Nema veze što je film, ali pokajanje DeNira u Misiji mi je baš lepo.

P.S. Preporuka za tekst i emocije koje izviru iz njega. Da nisam već, sada bih vas stavio u moju VIP listu.
ivana23 ivana23 20:48 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

milosib
Bog je bezgrešan.Za stvari koje su rađene u ratovima samo Bog i može da oprosti.

Ako je bezgresan, ako verujemo u njega kako ga kanoni predstavljaju, zasto onda dozvoljava i kako oprasta - tako bezgresan, da se zverstva, strahote, patnje...uopste desavaju?
Željko Ivanović Željko Ivanović 21:09 01.02.2008

Re: Je l' se

ovo ubacivanje u mašinu zove podgorička pod..... ? :)


šalim se, da malo razbijem tugu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:43 01.02.2008

Ivane,

:)
dunjica dunjica 23:41 01.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

ivana23

milosib
Bog je bezgrešan.Za stvari koje su rađene u ratovima samo Bog i može da oprosti.

Ako je bezgresan, ako verujemo u njega kako ga kanoni predstavljaju, zasto onda dozvoljava i kako oprasta - tako bezgresan, da se zverstva, strahote, patnje...uopste desavaju?

Zato što poštuje našu slobodnu volju. Kojom smo izabrali muku u svijetu. I doprinijeli.

Govorim o ljudima. Koji se rađaju sa slobodnom voljom da biraju.

Onda ispade Bog kriv.
milosib milosib 00:57 02.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

ivana23

milosibBog je bezgrešan.Za stvari koje su rađene u ratovima samo Bog i može da oprosti. Ako je bezgresan, ako verujemo u njega kako ga kanoni predstavljaju, zasto onda dozvoljava i kako oprasta - tako bezgresan, da se zverstva, strahote, patnje...uopste desavaju?

Nisam vam ja Ivana dobar sagovornik na tu temu, ali ovo je meni dovoljno objašnjenje. Kada kažnjavam decu onda to radim zato što im želim dobro bez obzira da li me oni razumeju ili me čak i osuđuju. Uputim ih šta je dobro, a onda im dam slobodu izbora. Šta god da učine oprost ih čeka ako toga budu svesni i ako im je žao.
Mi smo božija deca.
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 11:23 02.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Mi smo božija deca.

Izgleda da sam jedino ja tatino dete.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:32 02.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Nisi, draga...i ja sam tatina i mamina...inače bi mi bog kad sam bila mala kupovao sveske, cipele, vodio me na more i kod bake...
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 11:51 02.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Znači ima nas )
milosib milosib 23:13 02.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Jelica Greganović
Nisi, draga...i ja sam tatina i mamina...inače bi mi bog kad sam bila mala kupovao sveske, cipele, vodio me na more i kod bake...

Pokušao sam da objasnim pitanje zašto Bog dopušta događanje loših stvari. To samo po sebi pretpostavlja da Bog postoji i da važe teološke postavke, pa i ta da smo božija deca. Ko u Boga ne veruje može da se zeza sa istim, mada ne preporučujem (za svaki slučaj).
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:07 03.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Ja sam već napisala da nisam verna, shodno tome nemam problem sa zezanjem na tu temu. A i sa "svakim slučajem" nemam problema, dok ja dođem na red samo zbog zezanja, proći će grejna sezona i u paklu.
milosib milosib 20:31 03.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Jelica Greganović
Ja sam već napisala da nisam verna, shodno tome nemam problem sa zezanjem na tu temu. A i sa "svakim slučajem" nemam problema, dok ja dođem na red samo zbog zezanja, proći će grejna sezona i u paklu.

Da budemo ljudi, kao što reče Patrijarh Pavle.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:42 03.02.2008

Re: Onda da ne verujete u Hriscanke vredno

Citiraj ga do kraja: "...iako smo Srbi."
ivana23 ivana23 23:19 31.01.2008

Sve decje suze

dracena dracena 23:21 31.01.2008

Svi zlikovci su isti

Puni mržnje prema drugima i ljubavi prema sebi.
Velike reči, dramatični gestovi, a iza njih ostaju bedna, sramna dela.
Junaštvo pokažu svaki put kad naidju na slabijeg. Sa jačim traže kompromis.
Lako se udružuju. Povezuju ih zajednički egoistični, bezdušni ciljevi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:31 01.02.2008

Re: Svi zlikovci su isti

Taska Dana Taska Dana 23:24 31.01.2008

Nema prastanja zlotvorima i zlocincima!


A nece im ni bog oprostiti ako ga ima.


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:33 31.01.2008

Re: Nema prastanja zlotvorima i zlocincima!

dragoljub dragoljub 23:38 31.01.2008

Ja nisam Bog da praštam


sve si rekla ali ima mnogo gluvih,slepih i mutavih
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 31.01.2008

Re: Ja nisam Bog da praštam

Zato i ponavljam.
dragoljub dragoljub 23:52 31.01.2008

Re: Ja nisam Bog da praštam

samo marfijev čekić tu pomaže
MuadDib MuadDib 23:45 31.01.2008

Don't forget to remember

Odlično, ako su nam takvi junaci, kakve li su tek kukavice?

Памтимо и памтићемо, Лелице...таква зла не могу ишчилети, колико год се и ко год трудио да обнови амнезију на коју овај народ наседа као на и на све остало што је за џ..., само да се не аргатује, само да не мораш да зарадиш кинту него да ти је некакав ладолеж обећа, макар је сутрадан не исплатио.
Ако ћемо баш онако од срца, смучише ми се четници данас, као размислиће...
Тамна је ноћ
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:48 31.01.2008

Re: Don't forget to remember

Tamna MuadDibe, tamna...

vucko vucko 23:48 31.01.2008

"O jadu zabaviti"

Bio mi je simpatičan Dodik pre neko veče na TV (mislim da je bio RTS 2), bio je sa Pupovcem i pričali malo o Srbima van Srbije, podržali na kraju Tadića, a onda odgovarali na provokativna pitanja voditeljke tipa "protiv ste Nikolića a u vladi sa Sanaderom" itd.

Dodik je, opisujući efekte politike radikala, iskoristio jedan termin koji nisam odavno čuo, a koji se, između ostalog, koristi u Sjenici, odakle su moji roditelji. Rekao je (parafraziram) da je politika radikala i njihovih tadašnjih partnera socijalista iz Srbije "o jadu zabavila" narod u Bosni. Narod je izgleda zaboravio o kojoj se vrsti "zabave" radi.

Taska Dana Taska Dana 23:54 31.01.2008

Re: "O jadu zabaviti"

Bas tako... a Nikolic i Vucic onog jada od Seselja u apsani zabavljaju na nas racun...i na njegov , kome je jasno....
vipera vipera 10:50 04.02.2008

Radikali-HDZ

Mislim da nije adekvatna usporedba HDZ-a i Sanadera s radikalima. Čak i HSP se europski umio u odnosu na radikale. Možda je adekvatna usporedba desnica okupljenja oko Ivića Pašalića, zloglasnog Tuđmanovog savjetnika, koja je apsolutno marginalna skupina, srećom po nas.
andjelija andjelija 00:00 01.02.2008

dovoljno

mi bilo prva dva pasusa da procitam i kazem da se i ja tako osecam.
sramota me kao coveka, kakvi neljudi postoje na ovom svetu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:02 01.02.2008

Zveri

pachule pachule 00:04 01.02.2008

Jelice, ti si jos u tuznoj fazi?

a ja se taman ponadala da ces me razveseliti. Ne brini, posle ispita u subotu sedam u autobus pa u Cacak (od miloste veljingrad ). Idem da glasam. Tata mi kaze da sam poludela (jer treba da ucim).
Ima nas (dovoljno?) koji cemo podsecati ove sto zaboravljaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:19 01.02.2008

Re: Jelice, ti si jos u tuznoj fazi?

Samo da izguramo Sutra, eto mene nazad. A ti glasaj, da se sete šta su zaboravili.
kuki kuki 00:15 01.02.2008

Aforizam:

Pametniji popusta.
Zato budale vladaju.

Ili sto Djole kaze, krivi smo mi...

Mene dusa i savest boli sto smo im dozvolili.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:26 01.02.2008

Jelice, hvala

Odlican tekst.
Ne mogu da verujem kako ljudi brzo zaboravljaju... Zapravo, verujem da ne zaboravljaju. Ali me hvata predizborna panika... pa mi se cini da je ovo jedan zapravo sasvim apolitican, zdravorazumski, ljudski post.
I nije da ne mogu da oprostim, koliko me uzasava mogucnost da bi moglo da nam se ponovi.
Kako ide ona otrcana o prastanju i zaboravljanju?
E, ta. Bas ta. Iako jako ofucano zvuci.

m.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:58 01.02.2008

Drage sestre,

dok je nama nas, ne damo se, a bogami i teže će da ide sa zaboravljanjem...nismo zlatne ribice.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 01:32 01.02.2008

Re: Drage sestre,

:)

nismo zlatne ribice


NI PASTRMKE! Cula sam da imaju pamcenje od 25 sekundi. Onda se restartuju... tako nekako. Opet su na pocetku. Fresh start! I opet od nule...
Kao nasa istorija. Uvek u posleratnom... pardon> medjuratnom periodu.

:) / ovo je kiselo-cinicni smesak
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:24 01.02.2008

Re: Drage sestre,

koliko ja znam, zlatne ribice su još bolje, 1 sekunda, zato im nije ni dosadno da se vrte po tegli-akvarijumu sve oko istog dvorca...naprave krug i "opet vide nešto novo"...
AlexDunja AlexDunja 00:22 01.02.2008

ja fir,

mislim i mislim,
i nemam sta da ti kazem.
nemam.
dragonKa dragonKa 00:30 01.02.2008

Jelice,

hvala shto postojish : )
odoh sad da preporuchim gornje komentare : )
love and respect
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:40 01.02.2008

Hvala i tebi

što si ovde. Da im pokažemo da pamtimo.

Mara Mara 06:03 01.02.2008

...

Види те оке и те сузе...
Колико је окица, од страха као кућа великих, плакало?

...и та туга коју можеш рукама да ухватиш...страшно...


пс. ма, не могу да опростим...НЕЋУ да опростим....
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 12:40 01.02.2008

Re: Hvala i tebi

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:57 01.02.2008

Tamara,

priznajem da sam, videvši sliku, morala rukom da dotaknem ekran...da obrišem...
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 12:59 01.02.2008

Re: Tamara,

a ja se evo nasmejala uz tvoj komentar )
ivana23 ivana23 14:16 01.02.2008

Re: Jelice,

dragonKa
hvala shto postojish : ) love and respect



Tamara Ćetković Tamara Ćetković 16:06 01.02.2008

Čisto ...

... ako zatreba.
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 16:08 01.02.2008

E,

naš'o se kome treba )

nikola svilar nikola svilar 00:37 01.02.2008

lep post jelice.

lep post jelice.

samo ovaj deo mi se cini suvisan:

kako ćemo braniti i Republiku Srpsku...pravo da vam kažem, stanovnici pomenutog geografskog pojma najbolje da odmah počnu da se pakuju, bolje živ nego branjen. Koga su ovi branili, taj je pre ili kasnije kofere pakovao.


rs je realnost. ne treba ju braniti.
od koga, p.m.a.?
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:00 01.02.2008

Re: lep post jelice.

Nisam ni rekla da RS nije realnost, ali u to vreme, kada je post pisan (pre godinu dana) se opet pominjalo branjenje iste od strane zaboravnih.
Nune Popović Nune Popović 01:57 01.02.2008

odlična tema

Pamćenje, pamćenje. Kad pomislim koliko smo toga zaboravili i šta nam se zbog toga događa, zapitam se da li neko sa strane možda misli da smo neki revnosni vernici, koji oprašataju i najgnusnije zločine, jer ne da zločince nismo kaznili, nego nismo ni ustanovili meru koliki i kakvi zločini su počinjeni u naše ime. I kao da je malo bilo, opet su se povampirili, opet bi valjda da nas uništavaju.

Zato im ne treba ni oprostiti, ni zaboraviti, a ponajmanje ih pustiti da se ušunjaju na vlast zbog toga što naši savesni demokratski političari imaju neku "super" šemu ako grobar dodje na vlast, a kobajagi glume uvređene mlade što Tadić nije pristao na njihove ucene, kako nazivam te idiotske anekse, sastanke, apele, zahteve kojih se ovih dana naslušasmo onoliko sve u cilju pomaganja radikalu da nas zajaše i zatvaranja očiju pred sopstvenom odgovornošću.
Olga Medenica Olga Medenica 02:06 01.02.2008

Re: lep post jelice.

Mislim da Jelica hoce da kaze:
ako cemo ih braniti k'o do sada bolje da se evakuisu.
Medvedja usluga, nismo ih bas odbranili.

Ja sam bar tako shvatila.

Pozzich
Jelica Greganović Jelica Greganović 02:07 01.02.2008

Re: odlična tema

Zato smo tu. Da pamtimo.
I ne praštamo neoprostivo.
nikola svilar nikola svilar 11:32 01.02.2008

Re: odlična tema

Zato smo tu. Da pamtimo.
I ne praštamo neoprostivo.


naravno, napisao sam jedan post o
maloj sladjani kobas i
nesretnim banjaluckim bebama:

u isti cas rodjeni
u isti mah vas ostar mac presudi
i pitam se gospodine
dal vas peku ove suze
da li sanjate?

...al recite visosti
koji Bog ima moc
da vam oprosti

12 zvjezdica s neba palo je
nocas na Vas dlan
cijenjeni gospodine

sta su skrivile?

(muzika momo nikic/ tekst sasa nikic)
blaise&garvin blaise&garvin 00:04 02.02.2008

Re: odlična tema

i ja sam se nadala da ces biti u nekoj veselijoj fazi, ali kad sam procitala ovaj post, sita sam se isplakala...trebalo mi je tako nesto. Onda sam otisla do spavace sobe, morala sam da vidim moj mali zivot koji spokojno spava... Zbog nje i zbog svakog deteta na kugli zemaljskoj, nikada necu zaboraviti, ni oprostiti zla koja se desavaju. Razmisljam o onome da je najveca ljudska vrlina oprostaj... ja opet mislim da nije fer oprostiti, da nije moralno, nije dobro svakome oprostiti... u ovom slucaju greh je oprostiti (zaboraviti).
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:10 02.02.2008

Re: odlična tema

slažem se blaise...greh je zaista zaboraviti sve te strahote, strašne i na papiru, na ekranu, a tek neshvatljivo strašne kada samo pomisliš da se tebi ili tebi bliskom biću dese, ili na tvoje oči...samo kada zamisliš...
strava strava 23:00 02.02.2008

Re: lep post jelice.

Jelica Greganović
Nisam ni rekla da RS nije realnost, ali u to vreme, kada je post pisan (pre godinu dana) se opet pominjalo branjenje iste od strane zaboravnih.


Nemoj da nasrćeš na RS. Ona je za ovo vreme koliko postoji toliko uradila na turizmu i propagiranju naših prirodno civilizacijskih vrednosti ( lepota prorode+ lepota hrane i pića) nego cela BiH za poslednjih sto godina.
Olga Medenica Olga Medenica 00:47 01.02.2008

jelice

mmmmmm

tuga
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:06 01.02.2008

Tuga

i jad
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 01:48 01.02.2008

Re: Tuga

blaise&garvin blaise&garvin 00:40 02.02.2008

Re: Tuga



"Mališa Jevtović (31), radnik "Gradske čistoće", koji je uhapšen pod sumnjom da je 16. jula u Zvezdarskoj šumi do smrti silovao trogodišnju Katarinu Kaju Janković (3), ćerku svoje ljubavnice Ane Filipović (26), tereti se da je seksualno zlostavljao dete i osam dana pre tragičnog događaja..."

Mislim da ce me slika male Katarine proganjati citavog zivota.
Olga Medenica Olga Medenica 00:49 01.02.2008

necu

Tamara Ćetković Tamara Ćetković 00:57 01.02.2008

...

Kad bi mrtvi mogli da ustanu i oni bi se rasplakali. Al' ne mogu da ustanu.

ivana23 ivana23 01:24 01.02.2008

World

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:00 01.02.2008

Re: ...

Tamara Ćetković Tamara Ćetković 02:34 01.02.2008

Da sam ja neko ...

Hemičarka Hemičarka 02:40 01.02.2008

Jelice,

na ovo stvarno nema sta da se doda, osim da se preporuci. Sjajan tekst, jos jedan od ovih iz "ozbiljne" serije. :) Moraces da napises bar dve knjige, jednu ozbiljnu, a drugu opustajucu. Mislim da ce obe biti odlicne. U svakom slucaju, na mojoj polici ce za njih biti mesta.

P. S. Opet sam se setila tvog bloga o selidbi, uvek mi padne na pamet kad pomislim na policu sa knjigama i na cinjenicu da necu skoro da se skrasim. Na leto kad dodjem kuci samnom se ovamo vraca treca tura knjiga. Mislim da sam preselila svu strucnu literaturu, pa je red na ostale drage mi knjige. :)
konst konst 02:48 01.02.2008

Tako je

Uf, Jelice, procitavsi Vas tekst, jeza me spopade. Valjda se tako nesto vise nece ponoviti u ovim nasim krajevima bivse nam YU.

Opet, tiha jeza me hvata od nasih izbora u nedelju.

Miroslav Konstantinovic
Healer Healer 02:52 01.02.2008

Bol...


Nekako se stopi, u sumraku sećanja,
žilama mojim neprestano teče,
dok zdrav razum na nekom drugom mestu sanja,
za pokojne plamen žute, voštane sveće...

Ta ista bol, u stvarnost strašnu utkana,
taj isti strah pred kojim i blagoslov beži,
ta ista nezaceljena, duboka rana,
na mojoj duši, eonski dugo leži...

Zaborav i oprost, jer tim redom ide,
i još jedan osmeh da mrtav pogled oživi,
pred svima njima oba moja obraza se stide,
a pred samim sobom, ja ga ne umem dati,
pred samim sobo i dalje čekam oprost da oživi...


"Onima" za godine, dane i živote koji tek dolaze...

ivana23 ivana23 11:29 01.02.2008

Re: Bol...

nea nea 12:19 01.02.2008

opravdanja i zaborava...

divan tekst, tako istinito jeziv.

opravdanja i zaborava nema. samo nas sadanjica gazi, pa se smetne sa uma. i svako se vrati u svoj mikrokosmos...
Svetlana S. Svetlana S. 12:23 01.02.2008

Skoro

nisam pročitala ovako jak tekst.

Da podelim sa vama SMS koji sam upravo dobila:

„Ja kasnim. Stigao je zejtin pa sam stao u red. Posle idem kod Rumuna da uzmem dve litre benzina ako ima. Stavi hleb od juče u zamrzivač ako ima struje i zameni celu penziju za pet maraka da sutra odem kod Jovine majke, juče su ga poslali na ratište. Ja sam OK. Tvoj Toma, svim srcem”.

[Nisam sigurna da je umesno uz ovakav post, pa ti Jelice obriši ako smatraš da ne treba da stoji ovde]
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:29 01.02.2008

Neka stoji

i svedoči o zaboravu, u koji tonu poniženja, jad, sramota, nemaština, strah, bol, tuga...

zaborav lično ili beskrajna i besprizorna arogancija i glupost na delu?!
grofisneki grofisneki 12:39 01.02.2008

Jezim se

Citam sve ovo i jezim se. Jezim se jer u mislima ponovo prezivljavam sve ono sto sam prozivela u Kninu, posebno za vreme od 91' do 93' kada je mmoj zivot potpuno stao, samo je jos srce kucalo da me podseti da posle kise uvek dolazi sunce.

Jelice, ako je za utehu, a meni bar jeste, da si bila sinoc u Beogradu, videla bi koliko ljudi nije zaboravilo, vec su na Trg doveli i svoju decu da uce i pamte kako se zivi sloboda!
BIBIKA BIBIKA 12:51 01.02.2008

tvoj blog

Odlično kao i uvek.Gorice ja sam stvarno tvoj fan.Volim da vidim tvoj blog medju svim blogovima.Mislim da si ovaj postavila u pravo vreme.
Bravo i preporuka.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:01 01.02.2008

Re: tvoj blog

Bibika, jesi me zbunila :))) Moja najbolja drugarica je Gorica, ja sam Jelica...ali u ovom slučaju je ime nebitno, kao da si se obratila mom drugom Ja :)
A post sam samo apdejtovala, činilo mi se da je pravo vreme da se pokaže da se o ovim stvarima nije pisalo samo za vreme kampanje, što se ovde tvrdilo...a i pravo vreme za podsećanje na stvari koje ne smeju da se zaborave.
jama jama 13:17 01.02.2008

pamcenje

U pravu je svako ko kaze da nema oprosta jer ONI NECE DA SE KAJU.
Treba podsecati, i mnogo cesce i mnogo vise, jer vidite skoro smo zaboravili a nije to tako davno bilo.Ponovo su ti isti ,,veliki ratnici, patriote, rodoljubi,, digli glavu hoce da se mi kajemo, hoce nas da okrive, jer oni su pravi, posteni ,iskreni ,,svim srcem za Srbiju,, a mi smo otpad.
Pa dokle vise da se ubedjujemo, da ih slusamo, kada ce bre vise da odgovaraju, jbm im sve.
bravar bravar 13:27 01.02.2008

bez naslova

Kako zaboraviti pogled decji - tuzan
i kako zaboraviti majku uplakanu, i oca
i kako zaboraviti zgarista kuca
i unistenu njivu
i mrava u toj njivi...
Rat je zlo...

Ja ne zaboravljam,
nemam ni iluzija da krvoloci mogu mogu biti drugaciji - bolji...

Ali zato imam pravo na izbor sa kim i kako cu ziveti svoj zivot.

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:31 01.02.2008

left in tears

majce majce 16:23 01.02.2008

Re: left in tears



Ja im smrt ovog deteta na ulicama beograda 9. marta nikada neću oprostiti.

Izvini Jelice, ovo više pripada Nunetovom blogu "da se ne zaborave devedsete", ali oprost je ono što ne mogu da nađem za zveri koje su u mom gradu pucale i ubile klinca iz moje škole.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:41 01.02.2008

Nune podseća:

Njegovo ime je Branivoje Milinović, imao je 17 godina i bio je talentovani pesnik. Ubili su ga Miloševićevi policajci.
Da se ne zaboravi. I ne oprosti.
Nune Popović Nune Popović 16:57 01.02.2008

Re: Nune podseća:

Bio sam dvadesetak metara udaljen od njega kada ga je, 9. marta 1991. godine kod "Londona", u Beogradu, usmrtio metak policajaca koji su nadirali u Knez Miloševoj.
Nune Popović Nune Popović 14:48 02.02.2008

Re: Nune podseća:

evo i slike tog tragičnog događaja za koji nema praštanja

cincili cincili 14:35 01.02.2008

letak

ovo treba deliti u svim gradovima srbije kao letak i pre i posle glasanja!
garcon garcon 18:13 01.02.2008

...

... treba nam vremena jos puno da shvatimo sta smo uradili...

Pisi, da se ne zaboravi...
garcon garcon 18:15 01.02.2008

Ej, Jelka...

...glasacu... ma odlucio sam ja to jos pre, zbog burazera, sebe i ostalih ljudi u Srbiji...
Tako da ni panike glasamo za Evropu... :O)

pozz...
ivana23 ivana23 18:37 01.02.2008

***

Nune Popović Nune Popović 19:20 01.02.2008

Re: ***

Odlična poruka. Imamo glas i ne damo ga radikalima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:28 01.02.2008

Re: Ej, Jelka...

Tako je majstore!
ivana23 ivana23 19:45 01.02.2008

Re: ***

Nune Popović
Odlična poruka. Imamo glas i ne damo ga radikalima.


Umetnica Umetnica 00:29 02.02.2008

Slonovsko protiv pilećeg pamćenja

Nema praštanja, nemoralno je čak i tražiti da se takve stvari oproste, Jelice.

Ne praštam ni 90te, ne praštam ni onima koji i dan danas štite one iz 90tih. Vole da kažu -- "To je prošlost, ja bih da nastavim dalje, ja bih da živim". To nije prošlost za svakoga ko je izgubio dete, roditelja, nekog milog, kuću, zemlju, zdrav razum, dostojanstvo. Svako od njih proživljava svoj gubitak iznova i iznova. I zbog toga se to ne može ni zaboraviti, ni oprostiti. Hvala na ovom tekstu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana