Planeta| Zabava| Životni stil

Ko se boji od Superheroji?

docsumann RSS / 18.07.2012. u 09:41

2321917-marvel_character_group-crop.jpg

 

Kad pomislim na Sizifa uvijek se sjetim Hulka. Kolaps gradskog saobraćaja trenutačno me asocira na Spajdermena. I mislim, stvarno, gdje su ti superheroji, onda, kad su nam najpotrebniji?

A prije svega - odkud, uopšte, superheroji?
Pa, iz istog dijela naše psihe, preciznije rečeno - mašte, koja je odgovorna i za nastajanje svih onih fantastičnih priča o anđelima čuvarima, dobrim vilama i domaćim božanstvima raznih lokalnih pantenona.
Hoću reći, zbog iskonske potrebe ubogih i nemoćnih da na svojoj strani imaju nekog moćnog saveznika koji će ih zaštititi u vremena surova i tvrda (a izgleda da istorija drugačija i ne pamti), pa makar to bilo samo u sferi fikcije.
Kolektivne frustracije izduvane u svjetu mašte. Na neki način, naša podsvjest je naša posljednja linija odbrane.
Pa se tako i nastajanje priče o Supermenu (1932., prva publikacija 1938.) poklapa sa razdobljem velike recesije u USA.


Reklo bi se da su junaci nadljudskih osobina prisutni u svjetskoj književnosti još od samih njenih začetaka. Prapočetke superherojske prakse nalazimo u antičkim vremenima, u legendama o Gilgamešu, Samsonu, Herkulesu, Ahilu.
Iskombinujte njihove fizičke performanse sa Dedalovim vještačkim krilima i Merlinovim spelovima i dobićete autentičnog X-mena. I uopšte, izgleda da je razlika između drevnih čarobnjaka i modernih superheroja samo u modnim detaljima. Dok prvi nose široke odore od prirodnih vlakana, ovi drugi imaju kostime od hi-tech materijala pripijene uz mišićava im tijela.

Jedan od prvih opisa supermoći karakterističnih za savremeni koncept superheroja nalazimo kod Mr.Grifina, poznatijeg kao nevidljivi čovjek, iz istoimenog romana H.Dž.Velsa, iz 1897.
Takođe, sa kraja XIX vijeka, još jedno književno dijelo je imalo veliki uticaj na kasnija superherojska avanturisanja. Riječ je o horor klasiku Slučaj Dr.Džekila i Mr.Hajda, Roberta Luisa Stivensona, iz 1886. godine. Transformacija između glavnog (?) junaka i njegovog alter ega, u narednim desetljećima biće višestruko eksploatisana u dijelima SH žanra.
Najpoznatiji slučaj je, naravno, Dr. Brus Bener < - > HULK . Sjajan osvrt na suštinsku referencijalnost ova dva slučaja dao je Alen Mur u svom genijalnom ostvarenju Liga Izuzetnih Džentlemen, o kojoj sam već pisao na ovom blogu. Inače, kod mnogih superheroja je prisutan taj paralelni život između jedne relativno normalne osobe i onoga u šta se ona pretvara-presvlači kad PRAVDA pozove

Fantom, Li Folka, je prvi moderni maskirani superheroj na kakve smo naučili. Iako ne posjeduje nikakve nadljudske moći, slično kao i Betmen, koji se pojavio par godina kasnije, snagom svojih mišica, vještinom i laserski preciznom upotrebom pištolja, osjećajem za tajming akcije, misterioznošću, kao i ukupnim idealizovanim imidžom ljutog pravednika, Fantom je nesporno zaslužio SH status.
Iako se ideja o njemu, kao što smo spomenuli, razvila 1932. prve epizode o Supermenu se štampaju 1938. O Supermenu, naravno, ne treba trošiti previše riječi, pošto se radi o najvećem i globalnom najpoznatijem superheroju.
Vanzemaljsko porijeklo, super snaga, super čula, super um, super izgled, rentgenski vid, letačke sposobnosti i umjeće, otpornost na metke, laserski zraci iz očiju ... pa ko ga ne bi poželio za zeta :))
Ono što je možda najneobičnije u Supermnovom slučaju je da dok se drugi superheroji maskiraju u svoja akciona izdanja, Supemen se maskira u Klark Kenta, pomalo smušenog novinara, pametnjakovića.

1939. DC (Detective Comics) štampa prvo izdanje priča o Betmenu (Bill Finger & Bob Kane) .

1941. Marvel izbacuje svog prvog superheroja - Kapetan Ameriku.

U 60-tim godinama prošlog vijeka, Marvel postaje neprikosnoveni izdavač storija o superherojima.

1961. izlazi prvi broj Fantastične četvorke ( Stan Lee & Jack Kirby, legendarni autorski dvojac)

1961. pojavljuje se Hulk

1962. Spajdermen ( Stan Lee & Steve Ditko)

1962. Tor (Stan Lee & Jack Kirby)

1963. Prvi broj X-Mena ( Lee & Kirby)

1963. Iron Man

1964. Daredevil (Stan Lee & Bill Everett)

1966. Silver Surfer se prvi put pojavljuje u avanturi Fantastične četvorke ( Lee & Kirby)

1968. Silver Surfer dobija sopstveni serijal (Lee & Buscema)

1976. DC i Marvel objavljuju prvi zajednički crossover, Superman vs. the Amazing Spider-Man

itd, itd ...

Spektar moći i neobičnih sposobnosti koje superheroji posjeduju kreće se od brutalne snage (Hulk), preko ekstremne brzine (Fleš), superspretnosti, refleksa i šestog čula (Spajdermen), upotreba supemoćnog superoklopa napredne tehnologije (Iron Man), izbacivanja najrazličitijih energetskih zrakova, munja i gromova, pa do krajnje egzotičnog pretvaranja svjetlosne u zvučnu energiju (Dazler) ...

I pored sve stvaralačke kreativnosti u domišljanju novih neobičnih likova, SH produkcija je vremenom zapala u ćorsokak okoštalosti koncepta i uopšte sterilnog spektakl stereotipa.

A onda se pojavio magični čudak Alen Mur sa svojim Watchmen , dvanaestoepizodnim serijalom i prosto „razbucao" scenu.

51z7QPoTCkL.jpg 

Potpuno nov i originalan pristup SH tematici, sa junacima rastrzanim u njihovim ličnim dramama i međusobno zamršenim odnosima, životno grubo, mračno i dramatično, ovo dijelo, smješteno u vrijeme sovjetske invazije na Avganistan, u sjenci narastajuće opasnosti od Trećeg Svjetskog Rata, donjelo je žanru toliko potrebno osvježenje i katarzu. O kako kvalitetnom ostvarenju se radi, dovoljno svjedoči Hugo nagrada (SF oskar) za najbolju grafičku novelu 1988.
Najtoplije vam ga preporučujem.

Naravno, usput su nastajale i mnoge druge verzije superheroja, recimo, sjajna Superhik parodija iz Alan Forda. Čak je i Dizni, osmislio Super-Šilju, sa onim čuvenim ta-dah glasanjem, kad pojede čarobni kikiriki, koji mu je slučajno izrastao u zadnjem dvorištu.

Posljednjih godina su ekranizovane avanture mnogih od pomenutih stripskih junaka, neke s manje, neke s više uspjeha, iako su sve rađene u prepoznatljivom holivudskom šablon maniru.

I tako ... dok superheroji spašavaju svijet, a letnji dani teku, evo kao mala blogovska razonoda, faketricky question - ako biste mogli da izaberete samo jednu od superomoći ( hulkovska snaga, letenje, nevidljivost, prolazak kroz zidove, čitanje tuđih misli, mandrakovska sposobnost hipnotisanja ... mislim, šta god) koju biste izabrali?

Kladio bih se da će nsarski da izabere sposobnost putovanja kroz vrijeme, pa da se uputi pravo do Big Benga ... i iza ;)))



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 09:42 18.07.2012

1.

docsumann docsumann 09:44 18.07.2012

Re: 1.

kukusigameni kukusigameni 09:52 18.07.2012

Re: 1.

Evo da pomenem jednog SH iz ovijeh krajeva.



Kraljević Marko
docsumann docsumann 09:56 18.07.2012

Re: 1.

e da, i njega ( i Musu) sam imao u prvoj verziji teksta koja je bila predugačka, pa je, vjerovatno nezasluženo, izbačen prilikom skraćivanja.

a i danas se nađe pokoji superheroj u našim krajevima

kukusigameni kukusigameni 10:12 18.07.2012

Re: 1.


a i danas se nađe pokoji superheroj u našim krajevima


docsumann docsumann 10:16 18.07.2012

Re: 1.

nego, nisi se izjasnio koju bi superosobinu izabrao
kukusigameni kukusigameni 10:19 18.07.2012

Re: 1.


nego, nisi se izjasnio koju bi superosobinu izabrao


Citiraću te:

Takođe, sa kraja XIX vijeka, još jedno književno dijelo je imalo veliki uticaj na kasnija superherojska avanturisanja. Riječ je o horor klasiku Slučaj Dr.Džekila i Mr.Hajda, Roberta Luisa Stivensona, iz 1886. godine. Transformacija između glavnog (?) junaka i njegovog alter ega, u narednim desetljećima biće višestruko eksploatisana u dijelima SH žanra.


I nisam izabrao. To mi je, što mi je.
blogovatelj blogovatelj 13:34 18.07.2012

Re: 1.

nego, nisi se izjasnio koju bi superosobinu izabrao


Ja bih voleo da nosim gace preko pantalona, kao Supermen.
docsumann docsumann 15:54 18.07.2012

Re: 1.

Ja bih voleo da nosim gace preko pantalona, kao Supermen.




da, tako ne moraš često da ih mjenjaš.

a kad smo već kod SH mode i stajlinga, ne zaboravi - nikakvi ogrtači ne dolaze u obzir!

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:16 18.07.2012

Re: 1.

kukusigameni

a i danas se nađe pokoji superheroj u našim krajevima




Dramaturg: Nebojša Pajkić. Jel to >>onaj<< Pajkić (žmu od Isidore)?
kukusigameni kukusigameni 16:47 18.07.2012

Re: 1.

srdjan.pajic
Dramaturg: Nebojša Pajkić. Jel to >>onaj<< Pajkić (žmu od Isidore)?


blogov_kolac blogov_kolac 19:52 18.07.2012

Re: 1.

blue92 blue92 10:21 18.07.2012

MARVEL



Hulk Smash

angie01 angie01 10:55 18.07.2012

Captain Underpants

docsumann docsumann 10:56 18.07.2012

Re: MARVEL

Hulk mi je, još od djetinjstva, jedan od najdražih marvelovih superheroja.

uvijek mi se dopadalo što kod njega ne važi ona narodna um caruje snaga klade valja

takođe mi se dopada i njegov predimenzionirani "dizajn".

što je problem veći to on više šizi, od čega postaje sve ljući i jači.

međutim HULK ipak nije najsnažniji superheroj. tu titulu nosi Living Tribunal


angie01 angie01 10:58 18.07.2012

i svakako,

docsumann docsumann 11:01 18.07.2012

Re: Captain Underpants

Captain Underpants




angie01 angie01 11:01 18.07.2012

celicna pandza,

docsumann docsumann 11:10 18.07.2012

Re: celicna pandza,

ja ga se sjećam kao čelične kandže

a što se sh produkcije tiče, svakako treba spomenuti odličan dugometražni crtani film



P.S. Endži, a izbor osobine?
angie01 angie01 11:19 18.07.2012

izbor osobine:)))




angie01 angie01 16:46 18.07.2012

Re: i svakako,

blue92 blue92 10:24 18.07.2012

Hal Foster

Prince Valiant

docsumann docsumann 11:06 18.07.2012

Re: Hal Foster

eh, pa Princ Valijant jeste strip klasik, ali teško da može da uđe u kategoriju superheroja.

možda, od likova sa mačem, koji je najbliži tom žanru

jinks jinks 11:00 18.07.2012

Na jednom od tvojih

prethodnih blogova pomenut je Grant Morison, autor, kako mnogi kazu, kultnog strip serijala "The Invisibles", koji je po nekim urbanim legendama posluzio kao obrazac za filmsku trilogiju "Matriks" (cak se govori da je vise kompleta ovog stripa uvek bilo prisutno na snimanju, na dohvat ruke citavoj ekipi).

Sto ovo pisem. Naime, iz nekog razloga DC Comics je ovog underground autora ekstremnije varijante stripa ubacio direktno u vatru najjaceg mejnstrima, tako da vec godinama pise scenarije za stripove tipa Supermen i Betmen.

I, sto rece jedan njegov prijatelj u tv emisiji upravo i posvecenoj G. Morisonu: "Eh, dok roditelji kupuju deci Supermena i Betmena uz MekDonalds hamburger ne moze ni da im padne na pamet kakvog coveka pustaju da im prevaspitava decu, odosno - they cannot even begin to imagine on what all levels does he manage to mess up their children's minds".

p.s.

A prije svega - odkud, uopšte, superheroji?

Neki psihoanaliticari tipa Karla Junga bi mozda rekli da je izvoriste svih superheroja u jednom od dva najstarija mitska arhetipa (ista ona koje svako ljudsko stvorenje, ukljucujuci i one koji ne citaju stripove, nosi u glavi) - onog koji su nazvali "bozansko dete/epifanijski junak".
docsumann docsumann 11:19 18.07.2012

Re: Na jednom od tvojih

da bi napravili odmak od šabloniziranih sh zapleta, moderni scenaristi sve više "zamračuju" priču.

to je posebno uočljivo kod nekijih novijih serijala o Betmenu, koji je i inače strip, na kojem se oprobalo najviše strip scenarista i crtača

odličan primjer je upravo Murov Betmen

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:18 18.07.2012

.

"I'm normally not a praying man, but if you're up there?! please save me, Superman!"
- tako je govorio Homer Dž. Simpson .

mada mi je oduvek bio najdraži - Flash Gordon .
možda i zbog one pesme,a možda što sam oduvek hteo da budem na više mesta odjednom - ali nikako nisam uspevao ,
pa da! brzina ! definitivno brzina je ta supermoć (pogotovo što sam ja upravo suprotan - onako tipično severnjački spooorr)

*neviđeno kul stvarka :)
kick68 kick68 00:13 20.07.2012

Re: .

Susret:)

expolicajac expolicajac 12:12 18.07.2012

Ja sam imao ovog super heroja

Super heroj koji nikada nije priznat za super heroja.
arianna arianna 12:24 18.07.2012

Re: Ja sam imao ovog super heroja

ja takodje


expolicajac expolicajac 12:30 18.07.2012

Re: Ja sam imao ovog super heroja

arianna

E pa da znaš da sam sto puta posmisli kako bi bilo jako lepo da se Lun i Modesti "spanđaju" na nekom tajnom zadatku
arianna arianna 12:36 18.07.2012

Re: Ja sam imao ovog super heroja

expolicajac
arianna

E pa da znaš da sam sto puta posmisli kako bi bilo jako lepo da se Lun i Modesti "spanđaju" na nekom tajnom zadatku


nikad se ne zna
dragoljub92 dragoljub92 12:40 18.07.2012

аТарзан

зар и он није неки супер хиро?
а си имам Суперхикове моћи
docsumann docsumann 20:10 18.07.2012

Re: аТарзан

а си имам Суперхикове моћи


ja samo Superdrinkove
sevarlica sevarlica 12:59 18.07.2012

...

Dok prvi nose široke odore od prirodnih vlakana, ovi drugi imaju kostime od hi-tech materijala pripijene uz mišićava im tijela.


Misliš gaće preko pantalona
blogovatelj blogovatelj 13:35 18.07.2012

Re: ...

Misliš gaće preko pantalona


Sad sam video da nisam originalan...
sevarlica sevarlica 13:41 18.07.2012

Re: ...

blogovatelj
Misliš gaće preko pantalona


Sad sam video da nisam originalan...




Da kažemo da jedan mislio na bokserice/šorc kakve su nekada nosili: robin, zelena strela, itd., a da je drugi mislio na ove standardne SH bubrežare.

Svi sretni, svi zadovoljni
sevarlica sevarlica 13:34 18.07.2012

X

ako biste mogli da izaberete samo jednu od superomoći ( hulkovska snaga, letenje, nevidljivost, prolazak kroz zidove, čitanje tuđih misli, mandrakovska sposobnost hipnotisanja ... mislim, šta god) koju biste izabrali?


Wolverinovu kombinaciju regeneracije i homo lupinus skeleta.



Kada bih birao celokupnu ličnost SH-a, uvek bih prvo izabrao Rorschach-a, zbog njegove hmmm, moralnosti i nepopustljivosti.



docsumann docsumann 15:34 18.07.2012

Re: X

Kada bih birao celokupnu ličnost SH-a, uvek bih prvo izabrao Rorschach-a, zbog njegove hmmm, moralnosti i nepopustljivosti.




strašan lik! sjajno urađen i iznijansiran.
sevarlica sevarlica 16:42 18.07.2012

Re: X

docsumann
Kada bih birao celokupnu ličnost SH-a, uvek bih prvo izabrao Rorschach-a, zbog njegove hmmm, moralnosti i nepopustljivosti.




strašan lik! sjajno urađen i iznijansiran.



Možda nama Balkancima leži takav SH.Čim vidim ove naše političare meni odma na um padne :
“You know what I wish? I wish all the scum of the Earth had one throat and I had my hands about it.”

p.s. Nije mi za džabe na avataru


draft.dodger draft.dodger 14:36 18.07.2012

...

Meni je najdraža strip rečenica:
Mandrak je mahnuo hipnotički...
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:21 18.07.2012

Supermoći

Spektar moći i neobičnih sposobnosti koje superheroji posjeduju kreće se od brutalne snage (Hulk), preko ekstremne brzine (Fleš), superspretnosti, refleksa i šestog čula (Spajdermen), upotreba supemoćnog superoklopa napredne tehnologije (Iron Man), izbacivanja najrazličitijih energetskih zrakova, munja i gromova, pa do krajnje egzotičnog pretvaranja svjetlosne u zvučnu energiju (Dazler)


Još jedan heroj, tj. heroina sa neobičnim, super-naturalnim sposobnostima.




A ja bih, skromno, izabrala sposobnost da letim... mislim, ok, mogu i neki ubitačni zraci, ne bi se bacilo.:)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:41 18.07.2012

Re: Supermoći

Klarina kupačica
l'eau est de plus en plus chaude ah!

Sunce ti...preletim očima preko Klarinog stripa, pa mi se učinilo da kupačica spominje bus plus.
docsumann docsumann 15:42 18.07.2012

Re: .

Flash Gordon


veliki je to junak, ali ga ja ne bih svrstao u kategoriju superheroja ... ok, može kao preteča ... Jovan

brzina

docsumann docsumann 15:47 18.07.2012

Re: Supermoći

Još jedan heroj, tj. heroina sa neobičnim, super-naturalnim sposobnostima


ah, Druna

mislim, ona baš ide uz snove o letenju i onom što za njih kažu ... psiholozi
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:00 18.07.2012

Re: .

docsumann
Flash Gordon


veliki je to junak, ali ga ja ne bih svrstao u kategoriju superheroja ... ok, može kao preteča ...

brzina


pa baš zato, što je on samo jedan igrač poloa koji spasava svet bez super moći ga čini superherojem ... mojne kvariš

zbog njega sam i zavoleo tog DC manekena jay garricka i brzinu

*ali samo je jedan flash i on je gordon :)))
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:51 18.07.2012

Re: Supermoći


mislim, ona baš ide uz snove o letenju i onom što za njih kažu ... psiholozi


Auh, šta li tek kažu za snove o ubitačnom zraku?

(...Ne, Milena, ovo nema nikakve veze sa validatorima.:))
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:10 18.07.2012

Re: Supermoći

(...Ne, Milena, ovo nema nikakve veze sa validatorima.:))

Za trenutak sam pomislila da je ona još jedan revoltirani korisnik gradskog pravoza, koji je u trenutku očaja odvažno uskliknuo: "Ako ne mogu kopnom od Čukarice do Zemuna, ja ću vodom!", ali avaj, sa druge strane je sačekala ekipa Đilasovih komunalaca, jer su je spazili kako zaranja posle sedam sati...
docsumann docsumann 18:36 18.07.2012

Re: .

stefan.hauzer


zipa ovu (idealnu) kombinaciju HC & Hulk



suvi adrenalin!
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:32 19.07.2012

Re: .

suvi adrenalin!

od ovoga, moj poor diki-tik, igra u ritmu - bim bam bam bam!


*čuo sam od koje =)
docsumann docsumann 21:14 19.07.2012

Re: .



Uroš Đurić - autoportret sa fantomom
number42 number42 15:40 18.07.2012

ja

ako biste mogli da izaberete samo jednu od superomoći ( hulkovska snaga, letenje, nevidljivost, prolazak kroz zidove, čitanje tuđih misli, mandrakovska sposobnost hipnotisanja ... mislim, šta god) koju biste izabrali?


bih izabro sve, mada ovu prvu moc prakticno vec imam

i ima neka fora s ovi stripovi cini mi se gde se pominju supermen i betmen, a rimuje se sa 'metnem', il sam to nesto pomesao
docsumann docsumann 15:45 18.07.2012

Re: ja

number42
ako biste mogli da izaberete samo jednu od superomoći ( hulkovska snaga, letenje, nevidljivost, prolazak kroz zidove, čitanje tuđih misli, mandrakovska sposobnost hipnotisanja ... mislim, šta god) koju biste izabrali?bih izabro sve, mada ovu prvu moc prakticno vec imam i ima neka fora s ovi stripovi cini mi se gde se pominju supermen i betmen, a rimuje se sa 'metnem', il sam to nesto pomesao


a-a, može samo jedna, metnemen-e
number42 number42 16:16 18.07.2012

Re: ja

docsumann
samo jedna


aha, onda prolazak glavom kroz zid.
i voleo bih ko fantom da imam moc da zavedem dajanu palmer, samo bez onog pederskog kostima. ako nisam pomesao superjunake.
docsumann docsumann 18:56 18.07.2012

Re: ja

aha, onda prolazak glavom kroz zid.
i voleo bih ko fantom da imam moc da zavedem dajanu palmer, samo bez onog pederskog kostima. ako nisam pomesao superjunake.


a, pa može onda u onom mr.voker obliku

blogov_kolac blogov_kolac 20:20 18.07.2012

Re: ja

ako biste mogli da izaberete samo jednu od superomoći ( hulkovska snaga, letenje, nevidljivost, prolazak kroz zidove, čitanje tuđih misli, mandrakovska sposobnost hipnotisanja ... mislim, šta god) koju biste izabrali?

Jos od naseg Marka Kraljevica, manje su bitne stvarne (super)moci, koliko pre svega dobar marketing.

number42 number42 20:44 18.07.2012

Re: ja

docsumann

a, pa može onda u onom mr.volker obliku




da da, bravo. zaboravio sam, mr voker.

kako sam se setio imena verenice nemam pojma, ali kako mu se zovu pas i konj nema sanse da se setim.

a necu da guglam, ima sam da se setim za inat!

jel moze prvo slovo...
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:54 18.07.2012

Re: ja

kako sam se setio imena verenice nemam pojma, ali kako mu se zovu pas i konj nema sanse da se setim.


Demon i Heroj.
angie01 angie01 21:02 18.07.2012

Re: ja

Dajana Palmer i Devl!
number42 number42 21:08 18.07.2012

Re: ja

Gospodja Klara
kako sam se setio imena verenice nemam pojma, ali kako mu se zovu pas i konj nema sanse da se setim.


Demon i Heroj.


pa hvala. mada sam mislio samo prvo slovo, a ne prvo i zadnje i sva ostala izmedju.
docsumann docsumann 21:19 18.07.2012

Re: ja

i soko Fraka
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:21 18.07.2012

Najbliže superheroju

što sam imala kad sam bila mala, bile su one vile iz Uspavane lepotice. Mnogo mi se sviđalo što mogu da mahnu štapićem i da se pojave kolači- ako to nije supermoć, ja ne znam šta je. Ne 'ajem ja mnogo za mišićava tela.



p.s.
Naslov izrazito odobravam.
Jukie Jukie 16:27 18.07.2012

Re: Najbliže superheroju

dobrosavljevic_m
što sam imala kad sam bila mala, bile su one vile iz Uspavane lepotice. Mnogo mi se sviđalo što mogu da mahnu štapićem i da se pojave kolači- ako to nije supermoć, ja ne znam šta je. Ne 'ajem ja mnogo za mišićava tela.p.s.Naslov izrazito odobravam.

Dadilja Šljivka može da stvori riblje štapiće
a kralj Čičak kaže: Ma ne, danas mi se jede prava riba
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:36 18.07.2012

Re: Najbliže superheroju

Dadilja Šljivka može da stvori riblje štapiće
a kralj Čičak kaže: Ma ne, danas mi se jede prava riba

Lele, pa te likove k'o da je smislila Nada Macura.
angie01 angie01 16:43 18.07.2012

Re: Najbliže superheroju

dobrosavljevic_m
što sam imala kad sam bila mala, bile su one vile iz Uspavane lepotice. Mnogo mi se sviđalo što mogu da mahnu štapićem i da se pojave kolači- ako to nije supermoć, ja ne znam šta je. Ne 'ajem ja mnogo za mišićava tela.p.s.Naslov izrazito odobravam.


ovo svaka postena kuca treba da ima:

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:51 18.07.2012

Re: Najbliže superheroju

ovo svaka postena kuca treba da ima:

:))) Obožavam ovaj deo! Zbog ovog sam svojevremeno šila haljine za lutke tako što sam prvo sekla rupu za noge.
razmisljam razmisljam 19:12 18.07.2012

Re: Najbliže superheroju

Е, таман право место да се уметнем. Не знам да ли ће да се рачуна, али мени је неопходна управо ова супермоћ:



Спрам ње, све остале супермоћи су ми некако... паааа... недовољне.

И да не заборавимо и овог момка:

blue92 blue92 17:13 18.07.2012

a superherojice ?






vidi samo te trbušnjake..
docsumann docsumann 19:12 18.07.2012

Re: a superherojice ?



Elektra



Wonder woman



Gospodja Klara Gospodja Klara 20:39 18.07.2012

Re: a superherojice ?

Aaaaaa! Dazzler, carica, izgubila sam je iz vida!
gedza.73 gedza.73 20:50 18.07.2012

Re: a superherojice ?

Dazler. Ženska na rolerima koja stvara light-show oko sebe.
Čitao sam par prvih epizoda.

docsumann
kao klinca
posebno su me intrigirale epizode u kojima se, zbog raznoraznih spletova okolnosti, zabune i koječega drugog, sukobe dva pravdoljubiva superheroja ...




Moderne tehnologije su dovele da skoro svaki film o super herojima izgleda kao parodija.
Thor je, po meni, strašan promašaj kao film.
docsumann docsumann 21:10 18.07.2012

Re: a superherojice ?

Moderne tehnologije su dovele da skoro svaki film o super herojima izgleda kao parodija


ali su ipak omogućile da se Hulk najzad predstavi u punoj veličini



a ne ona smješna serija sa Lu Ferinjom u glavnoj ulozi. mada, super je i njegovo pojavljivanje kao stražara u prvom modernom filmu o Hulku.

nisam gledao Tora, ali mi je unaprijed djelovao kao potenvijalni promašaj. ipak je njegov kostim malo staromodan za današnju filmsku produkciju.

prvi dio Iron Mana je sasvim ok.

mislim, od filmova o superherojima ja ne očekujem nikakavu visoku umjetnost
blue92 blue92 21:17 18.07.2012

Re: a superherojice ?

Thor je, po meni, strašan promašaj kao film.


da, mozda su ga mogli bolje...

ali Mjölnir je ok :)
sevarlica sevarlica 22:12 18.07.2012

Re: a superherojice ?

mislim, od filmova o superherojima ja ne očekujem nikakavu visoku umjetnost


Eh sad, ‚ja se ne bih baš složio, jeste da su strip teme uvek bile nipodaštavane zbog manjka realnosti ali mislimda ima filmova koji su poprilično dobri, pa i sa umetničke strane.
Bartonov Betmen iz 1989. je čini mi se čak doprineo da stripski Betmen postane dosta mračniji i dublji.Ova nova Nolanova Betmen triologija po istom receptu mračna, pa kad se još dodaju nove filmske tehnologije ispadnu vrhunski filmovi.

Wachmen, je po meni fantastičan film, iako mu mnogi zameraju da ne prati skroz razvoj događaja iz stripa meni se baš zbog toga i sviđa.

Ekranizacije Marvelovih junaka(x-men, Tor, Hulk, itd.) su zaista pristojni filmovi iako su pravljeni prvenstveno da zarade lovu

The Shadow iz 1994. je po meni najbolji film sa strip superherojima i ko ga nije gledao trebalo bi. Zaista dobra ekipa glumaca, i nekako uhvaćen duh samog stripa i radio emisije.

p.s. Docs, čudi me da nisi spomenuo Senku(The Shadow) jer je on možda i prvi strip superheroj, prvi broj je izašao 1931. godine. Inače, Orson Vels je bio narator radio emisije od 1937-38 :)
docsumann docsumann 23:09 18.07.2012

Re: a superherojice ?

p.s. Docs, čudi me da nisi spomenuo Senku(The Shadow) jer je on možda i prvi strip superheroj, prvi broj je izašao 1931. godine. Inače, Orson Vels je bio narator radio emisije od 1937-38 :)


heh, neki propust mora da se napravi kod ovako opširne teme

Wachmen, je po meni fantastičan film, iako mu mnogi zameraju da ne prati skroz razvoj događaja iz stripa meni se baš zbog toga i sviđa.


nisam gledao ni jednu ekranizaciju Murovih stripova, mada sam čuo da je Watchmen stvarno korektno odrađen film. čini mi se da je 12 strip epizoda teško sabiti u dvosatni igrani uradak.
ipak Liga mi je besmislena bez O'Nilovog crteža.
sevarlica sevarlica 23:19 18.07.2012

Re: a superherojice ?

nisam gledao ni jednu ekranizaciju Murovih stripova, mada sam čuo da je Watchmen stvarno korektno odrađen film. čini mi se da je 12 strip epizoda teško sabiti u dvosatni igrani uradak.
ipak Liga mi je besmislena bez O'Nilovog crteža.


Pa traje Wachmen film dobra 2 i po možda i 3 sata, ali su uspeli lepo da predstave likove a da radnja ima odličnu dinamiku, plus izbor muzičkih numera je perverzija.

Liga je stvarno ispao dečiji film, nekako je sve ispalo osrednje.

P.S. Možda sam se i prevario u vezi senke, jer je prvo izlazio kao PULP roman sa nekolicinom crteža, a ctrip je počeo tek 1940. :)
mirelarado mirelarado 17:38 18.07.2012

Одговор на питањце

docsumann
ako biste mogli da izaberete samo jednu od superomoći ( hulkovska snaga, letenje, nevidljivost, prolazak kroz zidove, čitanje tuđih misli, mandrakovska sposobnost hipnotisanja ... mislim, šta god) koju biste izabrali?


niccolo niccolo 18:29 18.07.2012

Meni se

pa do krajnje egzotičnog pretvaranja svjetlosne u zvučnu energiju

sviđa ova...nisam doduše siguran šta bih radio sa njom ali zvuči zabavno
Spiridon Spiridon 18:38 18.07.2012

Šćiponja - novi albanski superjunak



Novi albanski superjunak zove se Šćiponja ili Orao, a njegova zelja je da svoje sunarodnike štiti od zla u bilo kojem obliku.

Ima moć da u cugu prenese 20 kg čistog heroina preko granice i ostane neprimećen.

docsumann docsumann 19:32 18.07.2012

kao klinca

posebno su me intrigirale epizode u kojima se, zbog raznoraznih spletova okolnosti, zabune i koječega drugog, sukobe dva pravdoljubiva superheroja ...



mirelarado mirelarado 20:23 18.07.2012

Re: kao klinca

docsumann
posebno su me intrigirale epizode u kojima se, zbog raznoraznih spletova okolnosti, zabune i koječega drugog, sukobe dva pravdoljubiva superheroja ...





Двобој у стилу Титаномахије*. :)
docsumann docsumann 20:32 18.07.2012

Re: kao klinca

Двобој у стилу Титаномахије*. :)


u marvelovom univerzumu postoje zasebni svjetovi grčkih i skandinavskih bogova, što je savršen predložak za titanomahiju
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:53 18.07.2012

Re: kao klinca

Ili gigantomahiju, evo jedne ''table'' iz vremena monumentalnih stripova.
blue92 blue92 21:59 18.07.2012

Re: kao klinca

postoje zasebni svjetovi grčkih i skandinavskih bogova


Marvel je to sjajno iscrtao, a ja se, evo setih, kako je Rik Riordan još bolje u trilogiji o Persiju Džeksonu, taj svet Bogova, napisao.

Persi Džekson je i sam, kao polubog, (nezakoniti Posejdonov sin, hahahahaha)
neka vrsta superheroja, koji se suočava sa raznim teškoćama, e da bi spasao Nešto Važno - za početak - Ukradenu Munju koja pripada Zevsu.

Borbe medju Bogovima su naprosto sjajno opisane, ali ne borbe u klasičnom smislu, mada ima i toga, već te smicalice kojima se služe.

Duhovitost je naravno bitan nivo, pa mi je tako izmamio osmeh

- opis Čuvara na ulasku u Olimp (koji se nalazi ako se dobro secam na nebu iznad njujorka) u bossovim odelima - očaravajuće :)
- precizno lociranje svih relevantnih koordinata (gde je Had, gde je Olimp, i zašto SAD baš Tu)

i još mnogo mnogo toga :)

Film je.. onako..
Uvek sam govorila da ljudi dovoljno razvijene maste i ne treba da gledaju filmovane knjige, stripove.
Ja se često razocaram. Film koji se vrti pod mojim celom dok citam, je mnogo interesantniji.

blue92 blue92 21:20 18.07.2012

A - a

docsumann docsumann 21:23 18.07.2012

Re: A - a



M - m

ddsonik ddsonik 06:41 19.07.2012

Superheroj?

Ovaj je meni bio bas interesantan Megatonman!



Kao i obicno, odlican blog!
docsumann docsumann 21:06 19.07.2012

Re: Superheroj?

ddsonik


hvala

a, evo šta se dešava sa superherojima kad omatore



Goran Vučković Goran Vučković 09:00 19.07.2012

No One Can Save Us Now

Simpatična skulptura u Bras Basah ulici u Singapuru:



Mislio sam da će ti Mojoko biti zanimljiv

Takođe, ne znam da li si imao prilike da čitaš Neverovatne avanture Kavalijera i Kleja...
Goran Vučković Goran Vučković 09:39 19.07.2012

Re: No One Can Save Us Now

Evo i jedna sa Tumblr danas

docsumann docsumann 20:51 19.07.2012

Re: No One Can Save Us Now

Takođe, ne znam da li si imao prilike da čitaš Neverovatne avanture Kavalijera i Kleja...


nisam.

preporučKavaš?

docsumann docsumann 21:01 19.07.2012

Re: No One Can Save Us Now

Evo i jedna sa Tumblr danas


primjetio sam da dosta savremenih umjetnika rabi taj motiv "zakucavanja" u zid



Maurizio Katelan



Mark Jenkins
Goran Vučković Goran Vučković 07:51 20.07.2012

Re: No One Can Save Us Now

preporučKavaš?

Pa meni je bar bila interesantna - a malo dočarava to vreme procvata stripa itd.
MightyNora MightyNora 12:23 19.07.2012

Ovo je bio moj superheroj...



Pemikan is the word :)
angie01 angie01 20:43 19.07.2012

Re: Ovo je bio moj superheroj...

Pemikan is the word :)


..tako mi pume, mog totema!
docsumann docsumann 21:02 19.07.2012

Re: Ovo je bio moj superheroj...

baš si mi ga izvukao iz malog mozga

hvala na podsjećanju
MightyNora MightyNora 21:03 19.07.2012

Re: Ovo je bio moj superheroj...

+ na sve vitez od kisele strudle :)
ddsonik ddsonik 02:45 20.07.2012

Re: Ovo je bio moj superheroj...

MightyNora
+ na sve vitez od kisele strudle :)

Dupli skalp
MightyNora MightyNora 09:31 20.07.2012

Re: Ovo je bio moj superheroj...

ddsonik
MightyNora
+ na sve vitez od kisele strudle :)

Dupli skalp


Hahahhahhahhahhhahhahahahhahhahahhahahhaha dadada :)
maksa83 maksa83 14:57 19.07.2012

supermeni

mrtviozbiljni turski supermen:



i nezaobilazni razigrani bolivudski:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana