Društvo

PRAVILA, PRAVILA DA BI ME UDAVILA - NE BEZ RAZLOGA

expolicajac RSS / 18.06.2012. u 10:50

 


50762.jpg

BEOGRAD - Dva kadeta Vojne akademije poginula su jutros u eksploziji na poligonu Pasuljanske livade, dvoje je teže ranjeno a petoro je zadobilo lakše telesne povrede, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Nesreća se dogodila jutros oko devet časova kada je eksplodirala zaostala granata kalibra 30 milimetara koju je pronašao jedan od kadeta. Do nesreće u kojoj su stradali kadeti četvrte godine Vojne akademije došlo je na redovnoj obuci u toku priprema završne vežbe "Diplomac 2012".
Povređeni su, kako je saopštilo Ministarstvo odbrane, primljeni u opštu bolnicu u Ćupriji.

Nije pristojno da pre okončanja istrage iznosim stavove, ali ovo postaje zabrinjavajuće. Opet apsolutno nepoštovanje pravila upotrebe ubojnih  i minskoeksplozivnih srestva. Ili onda novinari treba da sačekaju sa davanjem bilo kakvih izjava.

Vest je sama po sebi strašna da bi bilo ko imao pravo da manipuliše istinom koja je dovela do tragedije.

Izvorna vest.



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sevarlica sevarlica 11:05 18.06.2012

1

Nesreća se dogodila jutros oko devet časova kada je eksplodirala zaostala granata kalibra 30 milimetara koju je pronašao jedan od kadeta.


Što li su je dirali, nije mi jasno?
Ne verujem da je sama eksplodirala kada su je uočili ili prišli.

U svakom lučaju, strašno.
Stradali su mladi ljudi a odgovornost neće preuzeti niko, kao i uvek :(
zilikaka zilikaka 11:09 18.06.2012

Re: 1

Upravo i ja krenula to da pitam.
Jeste jako nezahvalno davati ocene dok nemaš dovoljno podataka, ali ako je ova rečenica tačna, i ako se radi o studentima završne godine, onda nastavni kadar stvarno treba da razmisli šta je radio četiri godine.
mlekac mlekac 11:21 18.06.2012

Strasno!

A pitanja, po obicaju bezbroj. Samo pravog odgovora, bojim se, nece biti.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:25 18.06.2012

Tuga, pre svega

"Nije pristojno da pre okončanja istrage iznosim stavove, ali ovo postaje zabrinjavajuće. Opet apsolutno nepoštovanje pravila upotrebe ubojnih i minskoeksplozivnih srestva"

Ex, zaista ne znamo ni blizu šta se desilo. I kako se desilo.
I davati sudove par sati posle nemušte novinarske informacije nije dobro.
Oni jesu vrlo obučeni da se sa velikom pažnjom odnose prema neesplodiranim sredstvima. Ako su uopšte znali na šta su naleteli, nagazali, ili već šta se desilo.
Da li ćemo saznati pravu istinu, to nije sigurno, tu se i ja bojim sakrivanja prave istine.
A takve tragične stvari se dešavaju stalno širom sveta. I to u zemljama kojima teško da možemo da pripišemo "apsolutno nepoštovanje pravila upotrebe ubojnih i minskoeksplozivnih srestva".


predatortz predatortz 11:27 18.06.2012

Mladost...

Krenem da pišem komentar pa stanem...

Da kažem da se procedura mora poštovati, da se minsko-eksplozivnim sredstvima ne prilazi, da se čeka stručnjak...
A, onda se setim šta smo mi radili kad smo bili u njihovim godinama.

Jedno je izvesno:

Mladog čoveka ne smeš ostaviti bez nadzora starešine. Ni u ratnim, ni u mirnodobskim prilikama kada se radi sa bojevom municijom i sredstvima.
To je jedna od retkih situacija za koju smatram da proceduru treba sprovoditi od prvog do poslednjeg slova. Ma koliko ona izgledala besmisleno.

Iskreno saučešće porodicama nastradalih pitomaca .
expolicajac expolicajac 11:43 18.06.2012

Re: Mladost...

Mladog čoveka ne smeš ostaviti bez nadzora starešine. Ni u ratnim, ni u mirnodobskim prilikama kada se radi sa bojevom municijom i sredstvima.
To je jedna od retkih situacija za koju smatram da proceduru treba sprovoditi od prvog do poslednjeg slova. Ma koliko ona izgledala besmisleno.

To je meni prvo palo napamet. Ti mladi ljudi, ambiciozni, nepromišljeni željni eksponiranja moraju da budu ukalupljeni da bi preživeli. E zato su najstrože starešine neomiljene u početku, ali kad se oseti taj surovi život, pamte se kao najvredniji deo obuka.
angie01 angie01 12:00 18.06.2012

Re: Mladost...

expolicajac
Mladog čoveka ne smeš ostaviti bez nadzora starešine. Ni u ratnim, ni u mirnodobskim prilikama kada se radi sa bojevom municijom i sredstvima.To je jedna od retkih situacija za koju smatram da proceduru treba sprovoditi od prvog do poslednjeg slova. Ma koliko ona izgledala besmisleno.To je meni prvo palo napamet. Ti mladi ljudi, ambiciozni, nepromišljeni željni eksponiranja moraju da budu ukalupljeni da bi preživeli. E zato su najstrože starešine neomiljene u početku, ali kad se oseti taj surovi život, pamte se kao najvredniji deo obuka.


pizdaimmaterina kretenoidna-onima koji su trebali da nadgledaju, paze,-opet dva mlada zivota nestase bez razloga, strasno, starsno!
Jukie Jukie 12:05 18.06.2012

Re: Mladost...

A kad bude rat onda regrutuju mnogo mlađu decu da se bore za otadžbinu ili šta već i nikome nije smetalo što Boško Buha baca bombe
predatortz predatortz 12:07 18.06.2012

Re: Mladost...

Jukie
A kad bude rat onda regrutuju mnogo mlađu decu da se bore za otadžbinu ili šta već i nikome nije smetalo što Boško Buha baca bombe



Mislim da ti ne treba ovakav komentar.
Čak, ne razumem ni šta si zapravo hteo da kažeš?
Jukie Jukie 12:36 18.06.2012

Re: Mladost...

predatortz

JukieA kad bude rat onda regrutuju mnogo mlađu decu da se bore za otadžbinu ili šta već i nikome nije smetalo što Boško Buha baca bombeMislim da ti ne treba ovakav komentar.Čak, ne razumem ni šta si zapravo hteo da kažeš?

Pa što se buniš pre nego što pitaš?
Hteo sam da kažem da smo od prvog razreda kroz sve one pričice o NOBu vaspitavani da kad nastupi frka deca treba da se uključe u vojne/ratne/partizanske aktivnosti u zavisnosti od uzrasta, a "kada si viši od puške" onda uzmeš pušku i ideš da se boriš. Neko ti pokaže kako se puca i onda si on your own.
predatortz predatortz 12:38 18.06.2012

Re: Mladost...

Jukie
predatortz

JukieA kad bude rat onda regrutuju mnogo mlađu decu da se bore za otadžbinu ili šta već i nikome nije smetalo što Boško Buha baca bombeMislim da ti ne treba ovakav komentar.Čak, ne razumem ni šta si zapravo hteo da kažeš?

Pa što se buniš pre nego što pitaš?
Hteo sam da kažem da smo od prvog razreda kroz sve one pričice o NOBu vaspitavani da kad nastupi frka deca treba da se uključe u vojne/ratne/partizanske aktivnosti u zavisnosti od uzrasta, a "kada si viši od puške" onda uzmeš pušku i ideš da se boriš. Neko ti pokaže kako se puca i onda si on your own.



Ma, ok... To sam razumeo. Ali je , za ovu priču, irelevantno.
sevarlica sevarlica 12:47 18.06.2012

Re: Mladost...

Ti mladi ljudi, ambiciozni, nepromišljeni željni eksponiranja moraju da budu ukalupljeni da bi preživeli.


Nešto mi i vuče da je ovde bilo najviše eksponiranja , jer su stradali kadet i kadekinja, takođe među ranjenima ima još 5 kadetkinja. Ne kažem da ženama nije mesto u vojsci,naprotiv, ali muškarci su pravi kreteni kad treba da se pokažu pred devojkama, dal na ulici ili minskom polju, svejedno je. Možda je glupa insinuacija, ne znam, ali je veoma moguć motiv.
freehand freehand 14:54 18.06.2012

Re: Mladost...

...
Sve je rečeno.
Tragedija.

sevarlica sevarlica 00:06 19.06.2012

Re: Mladost...

...


brišeš, brišeš
freehand freehand 07:29 19.06.2012

Re: Mladost...

sevarlica
...


brišeš, brišeš

Samo zato jer sam komentar pisao brzo, ne pročitavši sve već postojeće komentare. Pa je besmisleno da ponavljam već prežvakano.
Nedostaje ti ono da sam se složio sa tobom?
To stoji. Jer po svemu ovde je u pitanju tragično mladalačko qrčenje koje se završilo katastrofom.
expolicajac expolicajac 07:45 19.06.2012

Re: Mladost...

Jer po svemu ovde je u pitanju tragično mladalačko qrčenje koje se završilo katastrofom.

To qrčenje je moglo biti sprečeno da je sistem funkcionisao. Taj sistem, naravno kad funkcioniše, i postoji da bi iznivelisao iskakanja i od vojske napravi tim sa jednom jednimo funkcijom "onesposobljavanje ili eliminisanje protivnika".
sevarlica sevarlica 07:48 19.06.2012

Re: Mladost...

Nedostaje ti ono da sam se složio sa tobom?


Pa mislio sam da mi se pričinjava
freehand freehand 07:50 19.06.2012

Re: Mladost...

sevarlica
Nedostaje ti ono da sam se složio sa tobom?


Pa mislio sam da mi se pričinjava

Svaki put kad kažeš nešto pametno, ne beri brigu.
Sad baš da aminujem kombinacije tvojih kanprednjačko-anarhističkih pirueta - tu ćeš se načekati.
sevarlica sevarlica 10:11 19.06.2012

Re: Mladost...

freehand
sevarlica
Nedostaje ti ono da sam se složio sa tobom?


Pa mislio sam da mi se pričinjava

Svaki put kad kažeš nešto pametno, ne beri brigu.
Sad baš da aminujem kombinacije tvojih kanprednjačko-anarhističkih pirueta - tu ćeš se načekati.


Najstrašnije je što si mi svi ovde prepiremo oko toga čije govno(politička opcija) manje ili više smrdi, a zaboravljamo najbitnije. Da su i jedni i drugi i treći i peti, GOVNA.
Razlika je u boji, tvrdoći i mirisu
freehand freehand 10:17 19.06.2012

Re: Mladost...

sevarlica
freehand
sevarlica
Nedostaje ti ono da sam se složio sa tobom?


Pa mislio sam da mi se pričinjava

Svaki put kad kažeš nešto pametno, ne beri brigu.
Sad baš da aminujem kombinacije tvojih kanprednjačko-anarhističkih pirueta - tu ćeš se načekati.


Najstrašnije je što si mi svi ovde prepiremo oko toga čije govno(politička opcija) manje ili više smrdi, a zaboravljamo najbitnije. Da su i jedni i drugi i treći i peti, GOVNA.
Razlika je u boji, tvrdoći i mirisu

Ne. Ti zaboravljaš da su oni - MI.
Pa sad ožeži dalje.
expolicajac expolicajac 11:48 18.06.2012

Primer

Koji se završio srećno po učesnike a govori o pribranosti iskusnog starešine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:10 18.06.2012

Nesreća i odgovornost

Tužna vest od koje se čoveku grlo steže.

Nesreće se dešavaju, rećiće neko. Naravno da se dešavaju, ali ovde nije reč o saobraćajnoj nesreći u kojoj su obesni i pripiti mladi ljudi naleteli na banderu, a nije reč ni o tuči u diskoteci. Ovde je reč o nesreći na vojnom poligonu za vreme planirane borbene obuke završne godine kadeta vojne akademije.

Poligon je vlasništvo VS i sasvim je sigurno da je striktno propisana procedura i odgovornost njegove upotrebe. Kadetkinje i kadeti su stradali za vreme obuke (oko devet časova prepodne).

U svim vojskama sveta borbena obuka se realizuje po do detalja razrađenom planu, po jasnoj i preciznoj proceduri u kojoj značajno mesto zauzimaju mere bezbednosti učesnika obuke. Dakle zna se ko je obuku planirao, ko odobrio, ko je izvodi, ko kontroliše, na kom delu poligona i mnogo toga još.

Neposrednu odgovornost nije teško utvrditi, ni posrednu, a ni moralnu. Te odgovornosti sežu od neposrednih starešina i uprave Vojne akademije, pa do samog vrha VS i MO.
krkar krkar 12:14 18.06.2012

RASULO!


Mene brine BROJ neobučenih, nedisciplinovanih i nemislećih na jednom mestu. DEVET što poginulih što povređenih.

1. Ko je pustio 9 kadeta bez nadzora na aktivni poligon koji je PO DEFINICIJI pun NMES (neeksplodiranih minsko-eksplozivnih sredstava)???

Po svim vojnim propisima ovoliko kadeta MORA da bude pod nadzorom bar jednog podoficira.


2. Šta su ih učili skoro 4 godine kad NIJEDAN od 9 nije znao da se neeksplodirana granata od 30mm (češka PA granata od Prage) NE SME dodirivati jer ima inerciono-rotacioni upaljač koji se automatski aktivira po ispaljenju i ne postoji mogućnost deaktiviranja.

To zrno se NE DEAKTIVIRA nego se obavezno na licu mesta uništava, bez dodirivanja i pomeranja.


3. Kakvu su im disciplinu uterivali skoro 4 godine kad NIJEDAN od njih 9 nije rekao onome koji je uzeo zrno u ruke NEMOJ, TO JE ZABRANJENO!

Po svim vojnim propisima svako lice u uniformi DUŽNO JE da bilo koje drugo lice upozori na nepravilnost određenih postupaka.


Druga je stvar da je eksplodiralo, recimo, zrno u topovskoj cevi - što se dešava. Slovencima je svojevremeno tako izginulo pola posade haubice 155mm sa obučenim artiljerijskim kapetanom. Ali to već spada u rizike vojnog poziva i tu krivice nema.

Ovde mora da robija NAJMANJE pešestoro.

Naravno, svi znamo da neće.
predatortz predatortz 12:28 18.06.2012

Re: RASULO!



Po svim vojnim propisima ovoliko kadeta MORA da bude pod nadzorom bar jednog podoficira.


To je suštinska stvar u celoj ovoj nesrećnoj priči.
Taman da je vođa grupe bio jedan od kadeta, dužan je bio narediti da se projektil ne dira.
I meni je prvo na pamet palo da se radi o projektilu ispaljenom iz prage. Veoma nezgodan projektil, sa dosta velikim radijusom rasprskavanja.
krkar krkar 12:28 18.06.2012

Re: RASULO!

Ovde mora da robija NAJMANJE pešestoro.



Direktna odgovornost ide ovim redom:

1. Sterešina kadetskog voda
2. Pomoćnik komandanta vežbe za bezbednost
3. Komandant vežbe
4. Načelnik klase
5. Pomoćnik načelnika VA za bezbednost
6. Načelnik VA

Svi ovi morali bi da završe u zatvoru. Još nekoliko oficira iznad njih u vojnoj hijerarhiji takođe bi moralo da odgovara, što krivično što disciplinski.
krkar krkar 12:37 18.06.2012

Re: RASULO!

krkar
Ovde mora da robija NAJMANJE pešestoro.



Direktna odgovornost ide ovim redom:

1. Sterešina kadetskog voda
2. Pomoćnik komandanta vežbe za bezbednost
3. Komandant vežbe
4. Načelnik klase
5. Pomoćnik načelnika VA za bezbednost
6. Načelnik VA

Svi ovi morali bi da završe u zatvoru. Još nekoliko oficira iznad njih u vojnoj hijerarhiji takođe bi moralo da odgovara, što krivično što disciplinski.


Moja slobodna procena je da će se završiti NAJDALJE na broju 3. Svima ostalima u najveću ruku zabrana napredovanja na 1 godinu ili tako nešto besmisleno.

Pa tako do sledećeg incidenta...
sevarlica sevarlica 12:40 18.06.2012

Re: RASULO!


To zrno se NE DEAKTIVIRA nego se obavezno na licu mesta uništava, bez dodirivanja i pomeranja.


Upravo! To bi trebalo da zna i vojnik sa redovnog vojnog roka. Samo su trebali da budu dovoljno pametni da NE PRILAZE i da obaveste nadređenog.

Kažnjeni moraju da budu(bez obzira šta se utvrdi kao uzrok) odozdo na gore:

1. Oficir/podoficir na čijem su brojnom stanju bili to jutro.
2. Dežurni oficir.
3. Direktno nadređeni čete.
4. Oficir zadužen za celu kasarnu.
5. Ministar.

P.S. Spominjem ministra jer nas godinama uverava u "profesionalizaciju" vojske, a ona se potvrđuje sve više kao fundamentalno nesposobna za život a kamoli za dejstva. Osim što je smanjen vojni aparat, iskreno ne vidim da je nešto dobro urađeno. U vojsku i dalje idu pretežno nesposobnjakovići iz ruralnih sredina koji ništa nisu znali da rade a u vojsci ih čeka sigurna plata a možda i stan jednog dana.



krkar krkar 17:44 18.06.2012

Re: RASULO!

krkar
Ovde mora da robija NAJMANJE pešestoro.



Direktna odgovornost ide ovim redom:

1. Sterešina kadetskog voda
2. Pomoćnik komandanta vežbe za bezbednost
3. Komandant vežbe
4. Načelnik klase
5. Pomoćnik načelnika VA za bezbednost
6. Načelnik VA

Svi ovi morali bi da završe u zatvoru. Još nekoliko oficira iznad njih u vojnoj hijerarhiji takođe bi moralo da odgovara, što krivično što disciplinski.


Ministar odbrane Dragan Šutanovac do završetka istrage udaljio je sa dužnosti sve starešine u lancu komandovanja koji su učestvovali u pripremi vežbe "Diplomac 2012" na Pasuljanskim livadama.

Načelnik Uprave za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane pukovnik Milivoje Pajović rekao je za B92 da je u pitanju verovatno 5 do 7 oficira i podoficira i istakao da će biti kažnjeni svi za koje se utvrdi da su načinili propuste koji su doveli do tragičnih posledica.

Pajović je rekao da se nesreća dogodila kada su kadeti našli zaostalu granatu, iako u njihovoj obuci nije bila korišćena bojeva municija. Projektil koji je eksplodirao koristi se u pešadijskim jedinicama za punjenje automatskog bacača granata kalibra 30 milimetara.

---

Dakle apsolutno sve relevantne činjenice ekipa sa Bloga zaključila je već na osnovu prvih, inače vrlo šturih informacija.

Ovo sa posebnim zadovoljstvom napominjem mrsomudimaraznim.
plumeria plumeria 20:58 18.06.2012

Re: RASULO!

Naravno, svi znamo da neće.


Sto kaze nas narod _ Tesko onom koga nema _ a isto i njihovim roditeljima.

A da nece niko da robija, pa ni do sada, u slicnim siutuacija, uvek su nalazili neka opravdanja da se operu od odgovornosti. Ono, nisam kriv majkemi, stvar se zataska.
Naravno, istraga treba da pokaze sve okolnosti koje su dovele do toga, ali problem je u sprovodjenju istrage, jer se u to umesaju oni koji bi trebalo da odgovaraju.

A da, kad otvorim novine i prvo naletim na ovakvu vest, pored tuge koju osetim kao rodiitelj, osetim i neko gadjenje prema politicarima koji brze bolje stignu na lice mesta, dobro i treba, ali kako stignu da se onako utegnu u skupa odela, kao da im je bitno slikanje, ma sta "kao" i jeste im bitno.
b92fmember b92fmember 23:07 18.06.2012

Re: RASULO!

predatortz


Po svim vojnim propisima ovoliko kadeta MORA da bude pod nadzorom bar jednog podoficira.


To je suštinska stvar u celoj ovoj nesrećnoj priči.
Taman da je vođa grupe bio jedan od kadeta, dužan je bio narediti da se projektil ne dira.
I meni je prvo na pamet palo da se radi o projektilu ispaljenom iz prage. Veoma nezgodan projektil, sa dosta velikim radijusom rasprskavanja.


Kuku, pa da li to znači da ih ima svuda naokolo, skrivenih, zaostalih od dejstva PVO, kada smo onomad odbranili Kosovo od NATO agresora?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:58 18.06.2012

Re: RASULO!

krkar

Mene brine BROJ neobučenih, nedisciplinovanih i nemislećih na jednom mestu. DEVET što poginulih što povređenih.

1. Ko je pustio 9 kadeta bez nadzora na aktivni poligon koji je PO DEFINICIJI pun NMES (neeksplodiranih minsko-eksplozivnih sredstava)???

Po svim vojnim propisima ovoliko kadeta MORA da bude pod nadzorom bar jednog podoficira.


2. Šta su ih učili skoro 4 godine kad NIJEDAN od 9 nije znao da se neeksplodirana granata od 30mm (češka PA granata od Prage) NE SME dodirivati jer ima inerciono-rotacioni upaljač koji se automatski aktivira po ispaljenju i ne postoji mogućnost deaktiviranja.

To zrno se NE DEAKTIVIRA nego se obavezno na licu mesta uništava, bez dodirivanja i pomeranja.


3. Kakvu su im disciplinu uterivali skoro 4 godine kad NIJEDAN od njih 9 nije rekao onome koji je uzeo zrno u ruke NEMOJ, TO JE ZABRANJENO!

Po svim vojnim propisima svako lice u uniformi DUŽNO JE da bilo koje drugo lice upozori na nepravilnost određenih postupaka.


Druga je stvar da je eksplodiralo, recimo, zrno u topovskoj cevi - što se dešava. Slovencima je svojevremeno tako izginulo pola posade haubice 155mm sa obučenim artiljerijskim kapetanom. Ali to već spada u rizike vojnog poziva i tu krivice nema.

Ovde mora da robija NAJMANJE pešestoro.

Naravno, svi znamo da neće.


A ja baš htedo da se "istaknem" poznavanjem materije (pošto bejah protivavionac u armiji). Ali evo da dodam, taj 30-mm projektil, kao i 20-mm, bi trebalo da se samouništi, jednom kad je ispaljen i aktiviran mu taj inercijalni upaljač, ako ne pogodi cilj. Ali kad se to već smouništenje nije desilo, logično je zaključiti da je mehanizam crkao i da se radi o live granati, koja može uvek da eksplodira. Stvarno ne znam koliko slab nivo obuke mora da bude da ljudi to ne znaju (ako se ja posle 20 godina toga još sećam), nego da krenu da čačkaju mečku, to jest nadjenu granatu.

Inače, u JNA je bilo oficira, totalnih kretena, koji su, da bi demonstrirali kako ta granata "ne može" da eksplodira ako se ne ispali iz topa i dostigne brzinu arm-ovanja, pred celom baterijom, u učionici, udarali vrhom od granate u sto (slično onim, još večim dilejama, koje su skakale na antitenkovsku minu da pokažu vojsci na obuci kako je potrebna težina tenka da bi je aktivirala).

Inače, i nama se desilo da je eksplodirala cev na pragi (prilično dramatičan dogadjaj), jer se zaglavila čaura i mehanizam za punjenje pokušao da ugura sledeću granatu u cev, preko nje. Nije niko poginuo, srećom, al je posle bila neka velika istraga, jer su, kao, posumnjali da se radilo o sabotaži.
dragan7557 dragan7557 08:49 19.06.2012

Re: RASULO!

predatortz 13:28 18.06.2012 / *novo
Re: RASULO!



Po svim vojnim propisima ovoliko kadeta MORA da bude pod nadzorom bar jednog podoficira.



To je suštinska stvar u celoj ovoj nesrećnoj priči.
Taman da je vođa grupe bio jedan od kadeta,

Kadeti na završnoj godini Akademije su podoficiri, a samim tim je i "vođa" grupe komandujući podoficir. Uzgred svi kadeti završne godine su podoficiri.

cerski
predatortz predatortz 09:22 19.06.2012

Re: RASULO!

Kadeti na završnoj godini Akademije su podoficiri, a samim tim je i "vođa" grupe komandujući podoficir. Uzgred svi kadeti završne godine su podoficiri.


Sve to jako lepo znam. Zbog toga sam i ostavio mogućnost da je komandir bio jedan od kadeta. U svakom slučaju, dužnost komandira bila je da NAREDI da se projektil NE DIRA!
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:53 19.06.2012

Re: RASULO!

predatortz
Kadeti na završnoj godini Akademije su podoficiri, a samim tim je i "vođa" grupe komandujući podoficir. Uzgred svi kadeti završne godine su podoficiri.


Sve to jako lepo znam. Zbog toga sam i ostavio mogućnost da je komandir bio jedan od kadeta. U svakom slučaju, dužnost komandira bila je da NAREDI da se projektil NE DIRA!


Pa jel za to da se ne čačka nadjena granata stvarno treba neko da izda naredjenje?

freehand freehand 15:57 19.06.2012

Re: RASULO!

srdjan.pajic
predatortz
Kadeti na završnoj godini Akademije su podoficiri, a samim tim je i "vođa" grupe komandujući podoficir. Uzgred svi kadeti završne godine su podoficiri.


Sve to jako lepo znam. Zbog toga sam i ostavio mogućnost da je komandir bio jedan od kadeta. U svakom slučaju, dužnost komandira bila je da NAREDI da se projektil NE DIRA!


Pa jel za to da se ne čačka nadjena granata stvarno treba neko da izda naredjenje?


Ima eksperata koji misle da MORA. U suprotnom - kazna streljanjem.
I da PO DEFINICIJI granate i mine treba da leže rasute po poligonu za vežbu.
Za pretpostaviti je da je i ovde slična kazna predviđena za nepridržavanje DEFINICIJE.
predatortz predatortz 16:12 19.06.2012

Re: RASULO!


Pa jel za to da se ne čačka nadjena granata stvarno treba neko da izda naredjenje?


Naravno. Vidiš da treba.

Da ti ne kažem da je balavurdija, kojoj sam komandovao početkom devedesetih, sedala na šlem pod koji je bacala defanzivnu bombu!

Da su aktivirane upaljače zavrtali u bombu, pa se kurčili po kafanama! Izvade osigurač, pa bombu na sto...

Da su zolje iz radoznalosti stavljali u položaj za dejstvo, pa ponovo 'pakovali' !
freehand freehand 16:18 19.06.2012

Re: RASULO!

Da ti ne kažem da je balavurdija, kojoj sam komandovao početkom devedesetih, sedala na šlem pod koji je bacala defanzivnu bombu!

Pa jel svakog pitomca četvrte godine Akademije na završnoj vežbi treba po jedan oficir da drži za ruku?
Ajd bar ti odjebi sa tim.
predatortz predatortz 16:26 19.06.2012

Re: RASULO!

freehand
Da ti ne kažem da je balavurdija, kojoj sam komandovao početkom devedesetih, sedala na šlem pod koji je bacala defanzivnu bombu!

Pa jel svakog pitomca četvrte godine Akademije na završnoj vežbi treba po jedan oficir da drži za ruku?
Ajd bar ti odjebi sa tim.



Ma nije problem da ja odjebem...
Samo, hoću da kažem da je disciplina i hijerarhija najneophodnija upravo gde su mladi ljudi u mogućnosti da dođu u dodir sa ubojitim sredstvima.
Što zbog neiskustva, što zbog radoznalosti, što zbog nezrelosti tih devojaka i momaka, uvek neko mora da im diše za vratom.
expolicajac expolicajac 17:02 19.06.2012

Re: RASULO!

Ma nije problem da ja odjebem...
Samo, hoću da kažem da je disciplina i hijerarhija najneophodnija upravo gde su mladi ljudi u mogućnosti da dođu u dodir sa ubojitim sredstvima.
Što zbog neiskustva, što zbog radoznalosti, što zbog nezrelosti tih devojaka i momaka, uvek neko mora da im diše za vratom.

Ne da im diše, nego da urla, da ga se plaše, da ga mrze i da kad sve prođe shvate da im je jedini milslio dobro i naučio da čuvaju glavu. Njihov posao nije da beru cveće, nego da ubijaju. Aman ljudi shvatite to
krkar krkar 17:23 19.06.2012

Re: RASULO!

Ima eksperata koji misle da MORA. U suprotnom - kazna streljanjem.
I da PO DEFINICIJI granate i mine treba da leže rasute po poligonu za vežbu.
Za pretpostaviti je da je i ovde slična kazna predviđena za nepridržavanje DEFINICIJE.


Zaista si odlepio.

Nadam se da ti bar neku žutu kosku daju. Inače bi bilo zaista tužno: da ovoliko šeniš a xhabe!
freehand freehand 17:52 19.06.2012

Re: RASULO!

krkar
Ima eksperata koji misle da MORA. U suprotnom - kazna streljanjem.
I da PO DEFINICIJI granate i mine treba da leže rasute po poligonu za vežbu.
Za pretpostaviti je da je i ovde slična kazna predviđena za nepridržavanje DEFINICIJE.


Zaista si odlepio.

Nadam se da ti bar neku žutu kosku daju. Inače bi bilo zaista tužno: da ovoliko šeniš a xhabe!

Hoćeš da kažeš da si ti za svoje šenjenje zaradio biftek?
Dobro, ja od žutih, a ti - od koga?
I misliš da ćeš ovim glupavim vređanjem i diskvalifikacijama da izmeniš besmislice koje si ovde nalupetao? Vidiš, ono kvotovano u mom komentaru je citat, Krkare. Citat onoga što si ti, tako nadobudan i bezobrazan u svojoj ekspertskoj osionosti napisao.
A što pas s maslom ne bi pojeo.
I sad misliš da je opšta hajka na DS pokriće za svaku bedastoću i bljuvotinu?
I koje si ti mudo da bi meni neko koske davao ako ti odgovorim na očiglednu benavo, trivijalno proseravanje, i to u situaciji kad su mladi ljudi na pragu profesionalne karijere izgubili živote, a ti to koristiš za svoje idiotske politčke obračune?
krkar krkar 18:39 19.06.2012

Re: RASULO!

I koje si ti mudo da bi meni neko koske davao ako ti odgovorim na očiglednu benavo, trivijalno proseravanje, i to u situaciji kad su mladi ljudi na pragu profesionalne karijere izgubili žitote, a ti to koristiš za svoje idiotske politčke obračune?


Ubio ih je tvoj idol Šule iz čijeg se žutog dupeta ne vadiš. On i sistem koji je uspostavio i koji ne valja pišljiva boba. Ni sistem ni ljudi koji ga sprovode. Korumpirani nesposobnjakovići i dupelizi. U najboljem slučaju nezamerajući mediokriteti. U najboljem!

Ti si se na ovu temu neviđeno nalupetao a sad još i pokušavaš da hvataš na patetiku.

Za pogibiju 2 kadeta krivi su sami kadeti i sistem koji ih je tako (ne)obučio. Jasno sam napisao da bih sve kadete koji su učestvovali u incidentu čim prezdrave izbacio iz akademije.

Sasvim slučajno, dan ili dva pre ovog sranja na Vlastinom blogu gde se vodila priča o bezbednosti nečeg drugog... napisao sam ovo:

Do dana današnjeg nijedan moj ronilac koji je kod mene prošao ijednu fazu obuke nije imao ozbiljniji ronilački incident. Samo, jedino i isključivo zbog mog upornog, nepomirljivog i rigoroznog insistriranja na detaljnom poznavanju i pridržavanju svih potrebnih sigurnosnih procedura i korišćenju odgovarajuće opreme.


I OVO

Zabranjivanje deci da sednu na motor neće ih sprečiti da probaju čim im se ukaže prilika. Samo će ih naterati da probaju sa nekim klincem koji takođe ništa ne zna a nema gore situacije po bezbednost, zdravlje i život od one u kojoj onaj koji ne zna obučava onog koji ama baš ništa ne zna.

Za razliku od tebe koji lupetaš o nečemu o čemu nemaš pojma ja o bezbednosti i procedurama u opasnim situacijama itekako nešto znam.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:56 19.06.2012

Re: RASULO!

freehand
Pa jel svakog pitomca četvrte godine Akademije na završnoj vežbi treba po jedan oficir da drži za ruku?


Pa izgleda da je tako. Pazi, mogu možda da razumem da neko na početku odsluženja vojnog roka ko nikad nije video televizor ili vodokotlić, uvati da čačka granatu koju je našao da leži na zemlji (mislim, svako je eligible za Darvinovu nagradu). Ali bre, ovi nesrećni ljudi su završavali neku vajnu vojnu akademiju. Mislim, to je isto kao da ja na kraju mog fakulteta uzmem da popravljam bojler stojeći u kadi punoj vode, ono, po principu >neće valjda<. Po meni, pored nesreće zbog izgubljenih života, to je velika sramota za tu obrazovnu ustanovu, i svakako bi je trebalo malo pročešljati, da se vidi ko tu radi i kako.

freehand freehand 20:03 19.06.2012

Re: RASULO!

Ubio ih je tvoj idol Šule iz čijeg se žutog dupeta ne vadiš.

Ne, Krkare, po ovoj zemlji je ubijao tvoj idol Vesli i njegov prijatelj Toni, iz čije ti guzice ne izlaziš.
Ne znam nikakovg Šuleta, sa kojim si očiglkedno vrlo intiman, ali ako misliš na ministra Šutanovca - ja ga nigde nisam pomenuo.
On i sistem koji je uspostavio i koji ne valja pišljiva boba. Ni sistem ni ljudi koji ga sprovode. Korumpirani nesposobnjakovići i dupelizi. U najboljem slučaju nezamerajući mediokriteti. U najboljem!

pa suzper, baš si se nahvalio sistema JNA, ja ti naveo jedan primer a ti - šunela? A znaš li koliko je vojnika godišnje ginulo u JNA? Proveri. a ond aproveri i koliko je generala, pukovnika, majora - streljano.
Ali i ja pišem kao da tebe išta interesuje sem krkarovskog JAJAJAJAJA!
Ti si se na ovu temu neviđeno nalupetao a sad još i pokušavaš da hvataš na patetiku.

Ne znam ko je lupetao, ali znam da sam ja tebe citirao u kosmičkom besmislu. Citiraj ti mene, slobodno, da se ovoi ja malo smejem svojoj gluposti.
A što se patetike tiče

Za pogibiju 2 kadeta krivi su sami kadeti i sistem koji ih je tako (ne)obučio. Jasno sam napisao da bih sve kadete koji su učestvovali u incidentu čim prezdrave izbacio iz akademije.

to je ovo tovje sranje, koje si napisao, ali posle, kad si video koliko si zagovnao i koliko si u sopstveno sranje ugazio.
Smešan si, bre, Krkare.
Za razliku od tebe koji lupetaš o nečemu o čemu nemaš pojma ja o bezbednosti i procedurama u opasnim situacijama itekako nešto znam.

Dabre, pročitao sam danas u više navrata, još me stomak boli.
A talibanu sa tolikom gargantuanskom JAPAJA sujetom - ne bih poverio ni bubašvabe, kamoli insana.
Putuj, Krkare.
Dok se ne sudariš negde sa sobom.
freehand freehand 20:09 19.06.2012

Re: RASULO!

srdjan.pajic
freehand
Pa jel svakog pitomca četvrte godine Akademije na završnoj vežbi treba po jedan oficir da drži za ruku?


Pa izgleda da je tako. Pazi, mogu možda da razumem da neko na početku odsluženja vojnog roka ko nikad nije video televizor ili vodokotlić, uvati da čačka granatu koju je našao da leži na zemlji (mislim, svako je eligible za Darvinovu nagradu). Ali bre, ovi nesrećni ljudi su završavali neku vajnu vojnu akademiju. Mislim, to je isto kao da ja na kraju mog fakulteta uzmem da popravljam bojler stojeći u kadi punoj vode, ono, po principu >neće valjda


Jebi ga, Pajiću, to je nemoguće. I ovakve se govnarije dešavaju u svim vojskama sveta. Usled gluposti, adrenalina, testosterona, sunčanice...
A apsolutno treba utvrditi odgovornost svih koji su rukovodili vežbom, i onih koji su radili pripremu vežbe. Naročito onih koji su zaduženi za bezbednost.
Jer, ja sam SIGURAN da se bojevom municijom ne puca po poligonu na sve strane.
Puca se na strelištima i tačno se zna gde neeksplodirana sredstva mogu da završe. A mora se znati i ko je nadležan i odgovoran da ih odatle eliminiše. Ako je granata nađena negde van te zone - onda je izgubljena, a i to se mora utvrditi.
Nema u vojsci mnogo nepoznatih.
BigBadWolf BigBadWolf 12:38 18.06.2012

Ppor

Kako neko ko je stigao do diplomskog ispita na VA moze da napravi ovakvu gresku? Pricamo o osobi koja bi u septembru trebalo da postane komandir voda sa cinom potporucnika. Ne razumem... Da uzmes armiranu granatu i jos je doneses u grupu kolega da se pohvalis... strashno.

Ne verujem da je municija iz prage, pre ce biti BGA
Jukie Jukie 12:44 18.06.2012

Re: Ppor

BigBadWolf
Kako neko ko je stigao do diplomskog ispita na VA moze da napravi ovakvu gresku? Pricamo o osobi koja bi u septembru trebalo da postane komandir voda sa cinom potporucnika. Ne razumem... Da uzmes armiranu granatu i jos je doneses u grupu kolega da se pohvalis... strashno.Ne verujem da je municija iz prage, pre ce biti BGA

Da li znamo da je uzeo i doneo granatu u grupu kolega? Piše pronašao. Možda je nagazio na nju ili tako nešto?

krkar krkar 12:47 18.06.2012

Re: Ppor

Kako neko ko je stigao do diplomskog ispita na VA moze da napravi ovakvu gresku? Pricamo o osobi koja bi u septembru trebalo da postane komandir voda sa cinom potporucnika.


Upravo se o tome radi - što bi taj koji je uzeo u ruke za 3 meseca bio OVLAŠĆEN da ljudstvo obučava postupcima za bezbedno rukovanje MES.


Ne verujem da je municija iz prage, pre ce biti BGA


Toga se nisam ni setio. Ako i jeste - svejedno se ništa ne menja. I granata 30mm takođe se uništava na mestu, bez premeštanja i pokušaja deaktiviranja.

U oba slučaja radi se o sredstvima jake fragmentacije pa je još i dobro da nije poginulo više ljudi.
krkar krkar 12:50 18.06.2012

Re: Ppor

Da li znamo da je uzeo i doneo granatu u grupu kolega? Piše pronašao. Možda je nagazio na nju ili tako nešto?


Ja znam zasigurno samo što piše u inače sasvim nepismenom, nemuštom, neprofesionalnom i bezobraznom vojnom priopćenju:

18.06.2012. 11.01
САОПШТЕЊЕ

Јутрос око 09.05 часова на интервидовском полигону ''Пасуљанске ливаде'', дошло је до експлозије заостале гранате 30 мм коју је пронашао један од кадета и том приликом страдало је двоје кадета, двоје је теже повређено, док је петоро задобило лакше телесне повреде.

До несреће кадета четврте године Војне академије дошло је на редовној обуци у току припреме завршне вежбе "Дипломац 2012". Повређени се налазе у општој болници у Ћуприји.

Ali po opisu dejstva NMES siguran sam da do eksplozije nije došlo dok je stredstvo bilo na zemlji.

Bilo kakvo slučajno tj. neizazvano opaljenje gotovo je isključeno.

Čačkali su mečku.
BigBadWolf BigBadWolf 13:05 18.06.2012

Re: Ppor

Blic kaze:

Prema prvim informacijama, jedan od kadeta je pronašao zaostali projektil i doneo ga pored grupe kolega, kada je i slučajno aktiviran.


Upravo se o tome radi - što bi taj koji je uzeo u ruke za 3 meseca bio OVLAŠĆEN da ljudstvo obučava postupcima za bezbedno rukovanje MES.


Ma da, i ne samo to, to je neko ko je po defaultu kvalifikovan da samostalno vodi ljude u borbu. Vise sam se takvih plasio na Kosovu nego UCK i NATO-a...
papillon92 papillon92 13:27 18.06.2012

Re: Ppor

krkar

Ali po opisu dejstva NMES siguran sam da do eksplozije nije došlo dok je stredstvo bilo na zemlji.

Bilo kakvo slučajno tj. neizazvano opaljenje gotovo je isključeno.


Slažem se. Šture su vesti. Ovoliko ubojno dejstvo, dvoje mrtvih, dvoje teže i troje lakše ranjenih, jedino se može objasniti da je granta (PA ili M93 što reče BigBadwolf) bila podignuta do visine grudi a svi kadeti se nalazili u krugu od par metara ...
Da je nesrećni kadet naleteo na nju, verovatno bi samo on stradao. Ako je ovo na šta liči da jeste, podignuta granata, stvarno nemam objašnjenja.
expolicajac expolicajac 13:12 18.06.2012

Samo se pitam

Koliko će Vrhovni komandat da istraje u nameri da istraži slučaj do kraja?
predatortz predatortz 13:16 18.06.2012

Re: Samo se pitam

expolicajac
Koliko će Vrhovni komandat da istraje u nameri da istraži slučaj do kraja?


Ti kao da ne znaš kolike su mu mogućnosti da istera stvar na čistac...
Doduše, ostaje mu pravo da razrešava i postavlja oficire.
Ja bih počeo od toga.

Председник Републике указом проглашава закон, распушта Народну скупштину, поставља и опозива амбасадоре Републике Србије, даје одликовања и поставља, унапређује и разрешава официре Војске Србије.
expolicajac expolicajac 13:19 18.06.2012

Re: Samo se pitam

Ti kao da ne znaš kolike su mu mogućnosti da istera stvar na čistac...

Ovo je trenutak u kome "ili jesi ili nisi". Pa izvolite gospodine Predsedniče.
sevarlica sevarlica 14:15 18.06.2012

Re: Samo se pitam

Председник Републике указом проглашава закон, распушта Народну скупштину, поставља и опозива амбасадоре Републике Србије, даје одликовања и поставља, унапређује и разрешава официре Војске Србије.


Ovo mu je prvi ozbiljan test. Ako se skloni od ovog problema pokazaće da je isti kao njegov predhodnik.
krkar krkar 14:55 18.06.2012

Re: Samo se pitam

Ovo mu je prvi ozbiljan test. Ako se skloni od ovog problema pokazaće da je isti kao njegov predhodnik.


Jebeš i ministarstvo odbrane i vojsku i državu kad informacije o zdravstvenom stanju povređenih kadeta utvrđuje i daje mašinski inženjer

Министар одбране Драган Шутановац обишао је повређене кадете на ВМА и том приликом изјавио да је здравствено стање повређених стабилно.

Zato i jeste kako jeste.
zilikaka zilikaka 13:47 18.06.2012

Trend

Odavno sam čula dobru izreku:
"Kad vidim kakvi su nam inženjeri, strah me da odem kod lekara".

Važi i za ovaj slučaj.

Tragedija je što se u nekim zanimanjima neznanje po pravilu glavom plaća, ali zato za njih postoji ozbiljan sistem prethodne obuke i drila, koji će takvu mogućnost svesti na minimum.

S druge strane, kad kola krenu nizbrdo, kad-tad popuštaju i ti ozbiljni sistemi, i prilagođavaju se trendu površnosti i ošljarenja.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:07 18.06.2012

Pažljivo

Hronika | ponedeljak 18.06.2012 | 10:57 -> 14:24
Prva vest na B92 je bila u 10:57.
Nesreća se desila (valjda) u 9:05. I onda čitamo vesti kao da su novinari bili prisutni na licu mesta u trenutku nesrećnog događaja.
Sve novinarske interpretacije sa detaljima kao što su 33 mm i slične budalaštine treba uzeti sa ogromnom rezervom.
Kao što treba biti pažljiv sa "slanjem" ljudi u zatvor pre utvrđivanja činjenica.
krkar krkar 14:52 18.06.2012

Re: Pažljivo

Izvor informacije je vojno saopštenje poslato na email adrese medija u 10:52 i okačeno na veb MO u 11:00

18.06.2012. 11.01
САОПШТЕЊЕ

Јутрос око 09.05 часова на интервидовском полигону ''Пасуљанске ливаде'', дошло је до експлозије заостале гранате 30 мм коју је пронашао један од кадета и том приликом страдало је двоје кадета, двоје је теже повређено, док је петоро задобило лакше телесне повреде.

До несреће кадета четврте године Војне академије дошло је на редовној обуци у току припреме завршне вежбе "Дипломац 2012". Повређени се налазе у општој болници у Ћуприји.

Ako ti misliš da se informacije prikupljaju tako što novinari povazdan krstare svetom i okolinom, uključujuću i vojne poligone - onda si daleko gluplji nego što bi se po tvojoj aroganciji zaključilo.

P.S.

U međuvremenu je okačeno novo priopćenje MO

18.06.2012. 14.43
САОПШТЕЊЕ

У јутрошњој несрећи, која се догодила на интервидовском полигону "Пасуљанске ливаде" када је дошло до експлозије заостале гранате, погинули су кадети Милина Милетић и Филип Милојевић, теже су повређени кадети Тања Милошевић и Стефан Милосављевић, док су лакше повреде задобили кадети Мирјана Величковић, Јелена Обрадовић, Слободан Петровић, Младен Милосављевић и Никола Гарабиљевић.

Четворо повређених кадета превежено је из опште болнице у Ћуприји хеликоптером на Војномедицинску академију.

Министар одбране Драган Шутановац обишао је повређене кадете на ВМА и том приликом изјавио да је здравствено стање повређених стабилно. Он је нагласио да се дуго није догодила оваква трагедија, те да ће истрага утврдити ко је одговоран и да ће бити најстроже кажњен.

Начелник ВМА бригадни генерал проф. др Маријан Новаковић рекао је да су сви повређени кадети ван животне опасности и да су повреде професионално саниране у болници у Ћуприји као и да се очекује долазак троје лакше повређених кадета на ВМА.

Више информација о несрећи биће познато након конференције за новинаре која ће бити одржана у Дому војске у 15 часова.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:02 18.06.2012

Re: Pažljivo

krkar
Izvor informacije je vojno saopštenje poslato na email adrese medija u 10:52 i okačeno na veb MO u 11:00

18.06.2012. 11.01
САОПШТЕЊЕ

Јутрос око 09.05 часова на интервидовском полигону ''Пасуљанске ливаде'', дошло је до експлозије заостале гранате 30 мм коју је пронашао један од кадета и том приликом страдало је двоје кадета, двоје је теже повређено, док је петоро задобило лакше телесне повреде.

До несреће кадета четврте године Војне академије дошло је на редовној обуци у току припреме завршне вежбе "Дипломац 2012". Повређени се налазе у општој болници у Ћуприји.

Ako ti misliš da se informacije prikupljaju tako što novinari povazdan krstare svetom i okolinom, uključujuću i vojne poligone - onda si daleko gluplji nego što bi se po tvojoj aroganciji zaključilo.

P.S.

U međuvremenu je okačeno novo priopćenje MO

18.06.2012. 14.43
САОПШТЕЊЕ

У јутрошњој несрећи, која се догодила на интервидовском полигону "Пасуљанске ливаде" када је дошло до експлозије заостале гранате, погинули су кадети Милина Милетић и Филип Милојевић, теже су повређени кадети Тања Милошевић и Стефан Милосављевић, док су лакше повреде задобили кадети Мирјана Величковић, Јелена Обрадовић, Слободан Петровић, Младен Милосављевић и Никола Гарабиљевић.

Четворо повређених кадета превежено је из опште болнице у Ћуприји хеликоптером на Војномедицинску академију.

Министар одбране Драган Шутановац обишао је повређене кадете на ВМА и том приликом изјавио да је здравствено стање повређених стабилно. Он је нагласио да се дуго није догодила оваква трагедија, те да ће истрага утврдити ко је одговоран и да ће бити најстроже кажњен.

Начелник ВМА бригадни генерал проф. др Маријан Новаковић рекао је да су сви повређени кадети ван животне опасности и да су повреде професионално саниране у болници у Ћуприји као и да се очекује долазак троје лакше повређених кадета на ВМА.

Више информација о несрећи биће познато након конференције за новинаре која ће бити одржана у Дому војске у 15 часова.

krkare, sramota je da se u ovakvom trenutku ovakvim tonom obracas javnosti i blogerima.
dakle, rekao sam da se nesreća desila u 9:05 a da su novinari plasirali vest pre 11 sati kao da su bili prisutni na licu mesta u trenutku nesrećnog događaja. vest punu netačnosti, proizvoljnosti, baš kako i prvo vojno saopštenje.
dakle, nikakva arogancija sa moje strane, nikakva.
a sa tvoje uobičajena arogancija.
gadi mi se da na ovakvom mestu moram da ti odgovoram, i to ne onako kako zaslužuješ.


krkar krkar 22:12 18.06.2012

Re: Pažljivo

rkare, sramota je da se u ovakvom trenutku ovakvim tonom obracas javnosti i blogerima.
dakle, rekao sam da se nesreća desila u 9:05 a da su novinari plasirali vest pre 11 sati kao da su bili prisutni na licu mesta u trenutku nesrećnog događaja. vest punu netačnosti, proizvoljnosti, baš kako i prvo vojno saopštenje.
dakle, nikakva arogancija sa moje strane, nikakva.


Tvoja arogancija je neopevana!

Mediji su preneli vojno saopštenje, delimično prepričano. Nikakvih drugih saznanja nisu imali niti su mogli da imaju.

A tvoji mirmirnikonijekriv pozivi da se sačeka 2-3 godine do okončanja istrage posledica su ili teške gluposti ili teškog mentalnog sluganjstva.

No to je deja vu. U ovom slučaju ja sam 2-3 sata po događaju dao analizu koja u gotovo svakom elementu stoji do dana današnjeg. A u bukvalno svakom bitnom elementu stoji čvrsto kao stena. Ti si i tada mrsomudio i pozivao na višegodišnje čekanje. Trt!

Ja ipak mislim da je sluganjski metalitet u tvom slučaju. Bezmudost da se ima sopstveno mišljenje, naročito ako bi Autoriteti mogli misliti drugačije.
zilikaka zilikaka 17:12 18.06.2012

Vest

Žali bože mladih života, ali očigledno novinarima ponestalo tema.

Podigla se najveća moguća halabuka.

Onako u prolazu sam zakačila izjavu jednog dovedenog stručnjaka koji je rekao nešto u stilu "te obuke su se godinama vršile iza zatvorenih vrata, i sad je pravo vreme da se vidi šta se dešava na poligonima. to treba da proveri parlament"

Možda sam ja naopaka, možda sve gledam crno belo, ali pobogu!
Ti mladi ljudi, zajedno sa drugima su se opredelili za posao oficira.
To je posao koji sa sobom nosi određene rizike, najviše po sam život.
Posao onih koji ih školuju je da ih što je moguće bolje obuče, kako bi im se, između ostalog, sačuvala glava.

A što se tiče izjave onog dovedenog, zanima me samo da li će sutra, kad mu nedajbože pogine pitomac-pilot na samostalnom letu, slati parlament da vidi šta se tamo radi?

krkar krkar 17:53 18.06.2012

Re: Vest

Podigla se najveća moguća halabuka.


I treba da se podigne najveća moguća halabuka. Ali ne iz razloga iz kojih je podižu beslovesnici koji je poddižu.

Vojska je po prirodi posla opasna rabota - čega bi trebalo da su svesni svi koji računaju da su poslali decu u garantovanposao, garantovanuplatu, garantovanstan, garantovaneprivilegije...

Oficiri (i podoficiri, kadeti...) ginu češće u toku svog posla nego računovođe, cvećari, klaviristi, stakloresci... I to je činjenica. Vozu, nosu, bacadu opasne stvari, po lošem vremenu, idu po vukojebinama... a oće i da zarati i pukne BUM.

Ali ovde se ne radi ni o čemu goreopisanom. Radi se o teškom višestrukom i višekratnom javašluku na više nivoa. I očigledno sistemskom javašluku - što znači da je sistem već nepopravljivo duboko suštinski sjeban. I da mu neće pomoći nijedna kampanjska krpljevina kad se desi nešto ovako i digne halabuka.

Pogledajte onaj klip kineskog podoficira gore. Ono je savršenstvo. Rov je iskopan kako treba, nije se ošljarilo ni na iskopu ni na obliku. Vreće sa peskom postavljene gde treba, koliko treba. I što je najvažnije: podoficir savršeno uveDŽban i savršeno kondicioniran. Uradio je sve po PS-u i knjiški i savršeno i tako spasao život svoj i život poverenogmu remca.

TO JE VOJSKA. To i samo to i samo takvo. Nema tu velike mudrosti. Ali bogme nema ni improvizacije, krivine, murdarenja, ošljarenja i javašluka!
predatortz predatortz 17:58 18.06.2012

Re: Vest

Rov je iskopan kako treba, nije se ošljarilo ni na iskopu ni na obliku. Vreće sa peskom postavljene gde treba, koliko treba.



Odgovorno tvrdim da nas ni neprijateljska artiljerija, a potom ni NATO avijacija nisu naterale da iskopamo ovakve fortifikacije.
Neće Srbin da se ukopava, pa to ti je!
Na nas, koji smo na tome insistirali, su gledali kao na drkadžije!
Kod Elisa su stvari nešto bolje stojale.
Nužda zakon menja, šta li...
zilikaka zilikaka 18:13 18.06.2012

Re: Vest

I treba da se podigne najveća moguća halabuka. Ali ne iz razloga iz kojih je podižu beslovesnici koji je poddižu.


Dobro. I ovde je očigledno u pitanju sistemski javašluk. Što reče Ex, kadeti stradaju ko turisti.

Nego, kad smo kod sistemskog javašluka i (mogućeg) stradanja, ti se svakako sećaš onog kotla od beše zimus?

E, TO je bilo strašno.
Ti kad pošalješ dete u vojnu školu, treba da znaš da postoji verovatnoća da na tom poslu izgubi glavu.
Kad pošalješ dete o osnovnu, ili srednju poljoprivrednu, ne sme zbog škole i u školi dlaka s glave da mu fali.

I bogu hvala što se ono desilo u nedelju, ali halabuka koja se tad digla nije ni 5% današnje.
Dakle, uzrok je bio isti, opasnost daleko veća, ali ovo je bombastičnije za vesti.
Koga još zanima sudbina dece u malom mestu u unutrašnjosti.

A kad smo kod sistemskog javašluka, rekoh ja svojevremeno da nastupa vreme velikih havarija i takotoga.

Ovo danas spada u takoto

freehand freehand 20:48 18.06.2012

Re: Vest

Ali ovde se ne radi ni o čemu goreopisanom. Radi se o teškom višestrukom i višekratnom javašluku na više nivoa. I očigledno sistemskom javašluku - što znači da je sistem već nepopravljivo duboko suštinski sjeban. I da mu neće pomoći nijedna kampanjska krpljevina kad se desi nešto ovako i digne halabuka.

Pošto je preki sud odradio posao, najebao si se majke redom, uzduž i popreko - može li sad malkice samo obrazloženo: gde je ovde sistemski javašluk? U kom tačno detalju iz ovih šturih podataka?
I jebo te kineski podoficir!
Da je srpski podoficir na snimku - to bi ti krunski dokaz bio da korumpirana i nikakva vojska šalje pitomce i podoficire da ginu u kaljavim rovovima od loše napravljenih ošljarskih srpskih bombi u ošljarskim srpskim fabrikama koje neće same da se bacaju i nemaju sistem za raspoznavanje prijateljske pešadije...
Alal ti analiza, majstore!
G r o f G r o f 20:54 18.06.2012

Re: Vest

Odgovorno tvrdim da nas ni neprijateljska artiljerija, a potom ni NATO avijacija nisu naterale da iskopamo ovakve fortifikacije.


Kad te na to natera neprijateljska artiljerija već je kasno.
Kad te komandir natera onda ga mrziš ali preživiš rat.
Mene su mrzeli.
expolicajac expolicajac 21:05 18.06.2012

Re: Vest

Jebo te kineski podoficir!

Free da li stvarno misliš da Krkar a i ja manje volimo ovu Srbiju od tebe. Da li misliš da stavljanje ispod tepiha katastrofalnog propusta proisiče iz nehata pojedinca ili je sistemskog karaktera. Mislim da sam već pričao ovde na blogu ali nije na odmet opet. Moj otac je 1971 godine bio određen u komisiju koja je ispitivale uzroke pogibije vojnika na aredromu Pleso u Zagrebu. Nakon izvršene inspekcije održan je radni sastanak u komandi vazduhoplovnog korpusa u Zagrebu. Sastanak je vodi predsednik komisije po činu general koji je svoje završno izlaganje posle referisanja počeo rečenicom. "Drugovi oficiri, ja ne verujem u boga ali moram vam reći, hvala bogu što vam je samo jedan vojnih poginuo, pa vama džizme ispred spavao nisu složene kako treba." Nakon te godine Komandant vazduhoplovstva Viktor Bubanj je na osnovu te inspekcije počeo reformu ratnog vazduhoplovstva.
Mislim da je reforma sada isto neophodna.
G r o f G r o f 21:14 18.06.2012

Re: Vest

freehand
Ali ovde se ne radi ni o čemu goreopisanom. Radi se o teškom višestrukom i višekratnom javašluku na više nivoa. I očigledno sistemskom javašluku - što znači da je sistem već nepopravljivo duboko suštinski sjeban. I da mu neće pomoći nijedna kampanjska krpljevina kad se desi nešto ovako i digne halabuka.

Pošto je preki sud odradio posao, najebao si se majke redom, uzduž i popreko - može li sad malkice samo obrazloženo: gde je ovde sistemski javašluk? U kom tačno detalju iz ovih šturih podataka?
I jebo te kineski podoficir!
Da je srpski podoficir na snimku - to bi ti krunski dokaz bio da korumpirana i nikakva vojska šalje pitomce i podoficire da ginu u kaljavim rovovima od loše napravljenih ošljarskih srpskih bombi u ošljarskim srpskim fabrikama koje neće same da se bacaju i nemaju sistem za raspoznavanje prijateljske pešadije...
Alal ti analiza, majstore!


Ovako, po sećanju, ekspldralo skladište granata, ispal granata iz kamiona, eksplozija u fabrici municije u Valjevu, požar u fabrici municije u Užicu, pao MIG-29 u batajnici, pronadjena granata usmrtila dvojicu kadeta......
Koliko ljudi leži u zatvoru zbog toga?
Ma kakav javašluk, to je idiotizam.
krkar krkar 21:48 18.06.2012

Re: Vest

Pošto je preki sud odradio posao, najebao si se majke redom, uzduž i popreko - može li sad malkice samo obrazloženo: gde je ovde sistemski javašluk? U kom tačno detalju iz ovih šturih podataka?


Poserem ti se u Borisa Tadića i Dragana Šutanovca i sistem koji su napravili.

Stvarno si ga preterao.

Tvoja bezočna apologetika žutih hohštaplera na vlasti više se ne može opravdati ni nekakvom političkom naivnošću.

Ili si neviđeno glup ili neviđeno podao.

Molim te samo javi koje od ta dva da znam da se ravnam Može i na PP.
krkar krkar 22:00 18.06.2012

Re: Vest

Kad te komandir natera onda ga mrziš ali preživiš rat.


Septembar 1992.

Selo Gornji Zalukovik, između Vlasenice i Milića, Bosna i Hercegovina.

Seljake prozvalo Vojskom (tada još "Srpske republike Bosne i Hercegovine" ). Seljaci k'o seljaci, uplašeni, lenji, zbunjeni, većinom pijani. Sve istovremeno. Jebali bi oni balijama mater kad bi moglo u kafani. Ovako, pošto na terenu za jebanjemajkebalijama treba okrvaviti gaće - nije im svejedno. Dodele im komandanta. Gledaju u njega k'o u Boga, ipak je od njihove poreze školovan da im kaže šta treba i kako treba.

Komandant bivši kapetan I klase JNA Miodrag Jaćimović, naprasno unapređen u majora bez majorskog ispita i bez ijedne akcije. Prethodno bio intendant Školskog centra JNA u Bijelom Polju gde su se obučavali studenti završne godine Fakulteta narodne odbrane. Stomak kipti preko opasača, debele tegle na očima. Čizme poslednji put ugazile u blato valjda dok je još pitomac bio.

Prvih dana rata Gornjozalukovičani malo šenlučili po susednom balijskom selu, maznuli par ovnova i jaganjaca, opalili poneku bulu, užegli 3-4 kuće za primer.

No megjutoa i balije dobiju po neku pušku i krenu da uzvraćaju, više se ne može komotno u šenluk i pljačku. Gornjozalukovičani zakukaju "majore pomagaj".

Napravi major Jaćimović odbrambeni položaj Gornjeg Zalukovika. Skupi ih sve na jedno brdo, demokratski se dogovore da ne treba ukopavanje jer balije nisu toliko jake. Na onoj glavici poređaju u dužini od nekih 100 metara grudobran od 2 reda naslakanih blokova od šljake.

Jednu noć ispeku jagnje, napiju se rakije, poležu umorni od velika posla. Da l' major Jaćimović straže nije predvideo, da l' jeste pa ga oni poslušali nisu - stražario niej niko.

Komšije muslimanske vere obnoć obiđu ono brdo kroz neku jarugu, popnu se na onu glavicu gde su dobropodnapiti Gornjozalukovičani spavali bez straže te ih pobiju do zadnjeg. 26 odraslih muškaraca u uniformi pod puškom.

Posle krene kuknjava da je u pitanju "masakr".

A major Jaćimović kao oficir i stručnjak spavao u selu i posle toga još i napredovao jer se opredelio za pravu političku opciju.

Tako to sve kreće. I kad-tad dođe do ovoga!

freehand freehand 22:25 18.06.2012

Re: Vest

Poserem ti se u Borisa Tadića i Dragana Šutanovca i sistem koji su napravili.

I ja tebi u Tonija Blera, Madlenu Olbrajt, Veslija Klarka, Ričarda Holbruka, Džejmija Šeja pa i Hašima Taćija. Radikalsku i naprednjačku bratiju nuz.
A jebo te kineski podoficir. Njima godišnje gine divizija, da i ne znaju gde i kako.
Tvoja bezočna apologetika žutih hohštaplera na vlasti više se ne može opravdati ni nekakvom političkom naivnošću.

Ako to što dovodim u sumnju tvoje kretensko talambasanje vešanjem i streljanjem naokolo zoveš bezočnom apologijom žutih - ok..
Nije momenat da raspravljam o konkretnom slučaju, ali proći će nekoliko dana a biće i završena istraga.
Smešno je da je Grof sa svojim komentarom kudikamo pametniji i bliži istini. Sem u ovoj konkretnoj nesreći. Ali tebi je svaka prilika dobra da opljuneš i posereš se po svemu što ima veze sa Srbijom.
Pri tom ti sigruno nisi glup.
A što se žutila tiče - ti si taj koji će da se vrati pa da sredi stvari.

Jebote, zamalo da ti kažem - sram te bilo...

Edit: u svom političkom pamfletu i ličnoj diskvalifikaciji preskočio si samo odgovor:
može li sad malkice samo obrazloženo: gde je ovde sistemski javašluk? U kom tačno detalju iz ovih šturih podataka?


Da ti pomognem: ja bih je tražio u prisustvu neeksplodirane granate na poligonu.
Ali, izvesni ekspert je gore napisao sledeće:
krkar
1. Ko je pustio 9 kadeta bez nadzora na aktivni poligon koji je PO DEFINICIJI pun NMES (neeksplodiranih minsko-eksplozivnih sredstava)???

Po kojoj definiciji, bruko brukina?


Edit 2: u karauli Sukobin u leto '83 ubio se vojnik.
Isti vojnik pokušao je samoubistvo u toku obuke u Baru, nekoliko meseci pre toga. Poslat je u prekomandu na granicu gde mu je municija u svakom trenutku bila pri ruci.
Jutro pre samoubistva proveo je na pregledu kod lekara u komandi granične oblasti u Zoganju, a onda pišući oproštajno pismo u kafani u Sukobinu.
Ko je i kako odgovarao u toj tvojoj jebenoj JNA?
General Lazarević ili Kolšek?
Saznaj, genije.
krkar krkar 22:25 18.06.2012

Re: Vest

Moj otac je 1971 godine bio određen u komisiju koja je ispitivale uzroke pogibije vojnika na aredromu Pleso u Zagrebu. Nakon izvršene inspekcije održan je radni sastanak u komandi vazduhoplovnog korpusa u Zagrebu. Sastanak je vodi predsednik komisije po činu general


U JNA je bilo jako dobro poznato da je generalu bilo bolje da mu Rusi na štabnoj vežbi zauzmu Kraljevo, Ploče i Travnik nego da mu jedan vojnik pogine!

For the record uopšte nisam (bio) ljubitelj JNA. Ali neke stvari su se znale.
lakipingvin lakipingvin 22:47 18.06.2012

Re: Vest

može li sad malkice samo obrazloženo: gde je ovde sistemski javašluk?

-Uspostavljanje i pod pritiskom stranih vojnih izaslanika uvodjenje pozicije "manager-a u odbrani"
-bezpotrebno, namerno povecanje generalizovanja u obuci a ne specijalizovanje pitomaca...
ovi momci jesu pitomci cetvrte godine ali tek na trecoj imaju naoruzanje i nastavu gadjanja recimo...uvek imaj na umu da bi ovi momci na kraju krajeva trebali da izadju na crtu privatnim vojnim firmama i tu vec nema prostora za milost,glupost ili zaljenje...nije ovaj poziv polaganje vozackog ispita pa mozda budem taxista ako sve propadne, u ovoj profesiji nema nazad ali kako to reci nekom ko ne zeli ili nece da cuje je mnogo veci problem.
predatortz predatortz 20:11 19.06.2012

Re: Vest

krkar

freehand


Gospodo,

Čitam iznova komentare, pa se uhvatih da mislim ovako:

Dovoljno je ružno što smo , nepozvani, pohrlili da 'stručno' sagledavamo ovu nesreću koja je zadesila mlade ljude i njihove porodice.
Ne valja nam rabota. Razmećemo se svojim 'poznavanjem' procedura, doktrina, naoružanja...
Ja se osećam ružno zbog toga što sam se raspisao, umesto da stanem posle prvog komentara.

A vi?
freehand freehand 20:15 19.06.2012

Re: Vest

A vi?


Evo i ja ću, kad mi navedeš gde sam se i čime razmetao.
predatortz predatortz 20:18 19.06.2012

Re: Vest

freehand
A vi?


Evo i ja ću, kad mi navedeš gde sam se i čime razmetao.


Nisi, to stoji. Ali, tvoja i Krkarova komunikacija postaje prilično neprimerena temi i trenutku.
freehand freehand 20:24 19.06.2012

Re: Vest

predatortz
freehand
A vi?


Evo i ja ću, kad mi navedeš gde sam se i čime razmetao.


Nisi, to stoji. Ali, tvoja i Krkarova komunikacija postaje prilično neprimerena temi i trenutku.

Onda mene zaobiđi.
Ja čak ne volim ni javno izražavanje saučešće.
predatortz predatortz 20:26 19.06.2012

Re: Vest


Onda mene zaobiđi.


Važi.
krkar krkar 21:18 19.06.2012

Re: Vest

Ja se osećam ružno zbog toga što sam se raspisao, umesto da stanem posle prvog komentara.


Ja znam ko treba da se oseća ružno, napisao sam to u nekoliko komentara.

I ne prihvatam tu lažnu patetiku. Inače je samo pitanje vremena kad ćemo opet ovakav blog da pišemo.

A na Žutoliza više neću da trošim vreme, to spada u kategoriju za koju stvarno nisam stručan.
expolicajac expolicajac 21:23 19.06.2012

Re: Vest

A na Žutoliza više neću da trošim vreme

Nećeš ti izdržati, znam te ja
freehand freehand 21:47 19.06.2012

Re: Vest

A na Žutoliza više neću da trošim vreme, to spada u kategoriju za koju stvarno nisam stručan.

Neko neupućen bi na osnovu tvojih besmislica zaključio da ti za razne stvari nisi stručan. Što se Žutoliza tiče, ne znam na koga misliš. Pretpostavljam da je u pitanju neko ko o finkcionerima DS govori kao o Šuletu, Krletu ili Borisu? Prosto ne mogu da zamislim da je to tako samo da bi sebi i svojoj egomegalomaniji još dodao na važnosti - kao, ja sa njima na ti, i te fore?!
Ali ima tu nešto malignije: persona kojoj je svaka prilika dobra da bi terao svoje egotripove u rangu je kolege&brata Šeja. Naaročito kad to radi na ovakvom blogu.
A pratiće te citati sa ovog bloga, budi siguran.



expolicajac expolicajac 22:07 19.06.2012

Re: Vest

A pratiće te citati sa ovog bloga, budi siguran.

Najzad je i nama plavušama jasno. Krkar je reinkarnacija Bate Stojkovića, a freehand Šijana. Samo što ovog momka i devojku nećemo moći da vratimo
expolicajac expolicajac 17:45 18.06.2012

Džabe

Džabe vam bile izjave. Slušam izjave na konferenciji za štampu i kosa mi se diže na glavi. Jedan doneo, jedan šutnuo jedan.... Ovi ljudi po analizama javnog mnjenja imaju najveće poverenje naroda. Blagi bože smiluj nam se.
Četri godine školovanja da bi se na završnom ispitu stradalo kao turista koji na izletu naiđe na minu. Jezivo.
krkar krkar 22:57 18.06.2012

Re: Džabe

Džabe vam bile izjave.


Kratko i jasno:

Jedina nada da bi se nešto moglo promeniti bila bi kad bi se posle ovog incidenta SVI POVREĐENI IZBACILI IZ VOJNE AKADEMIJE BEZ PRAVA NA ZAVRŠAVANJE I POLAGANJE ZAVRŠNOG ISPITA. Nečasan otpust.

Jer nisu pokazali ni obučenost (da prepoznaju opasnu radnju) ni odlučnost (da reaguju) ni sposobnost rukovođenja (izdavanjem naredbe da se trenutno obustavi opasna i zabranjena radnja). Sve su to NEOPHODNI uslovi za oficirski poziv. Neispunjavanjem tih uslova svi ranjeni su se doživotno diskvalifikovali za oficirski poziv.

Dakle, treba ih prvo izlečiti. Pa kad prezdrave šutnuti na ulicu. Jer nisu za posao za koji su se sistemskom greškom 4 godine obučavali. Daleko manja šteta nego da ih se iz sažaljenja pusti da javašluk, neznanje, ošljarenje i glupost sledećih 30 godina prenose na druge.

Naravno da se to neće desiti jer će da proradi glupi srpski hohštaplerski mehanizam jadnadeca.

A jadnadeca bi u stvarnosti bila sutra moja i vaša da tim kretenima dopadnu u ruke!
dragan7557 dragan7557 09:03 19.06.2012

Re: Džabe

expolicajac:
Četri godine školovanja da bi se na završnom ispitu stradalo kao turista koji na izletu naiđe na minu. Jezivo.

Kao što sam gore naveo svi kadeti završne godine Akademje imaju podoficirske činove.

Prava tragedija je činjenici da će u kratkom vremenskom roku svi kadeti završne godine Akademije dobiti oficirske činove i stupiti u aktivni oficirski kadar.

E od toga se ex meni ne samo diže kosa na glavi već i koža ježi.

cerski
sevarlica sevarlica 10:15 19.06.2012

Re: Džabe


Naravno da se to neće desiti jer će da proradi glupi srpski hohštaplerski mehanizam jadnadeca.

A jadnadeca bi u stvarnosti bila sutra moja i vaša da tim kretenima dopadnu u ruke!




Još gore, ne daj bože da se zarati, ovakvi bi po vojnike bili pogubniji od hidrogenske bombe.
plumeria plumeria 21:14 18.06.2012

Sta sad hoce.....

Vise mi je muka od izjava nakon ovakvog nesrecnog slucaja.... Pa oni su brzo reagovai, hitna pomoc je stigla munjevitom brzinom, te da su povredjeni dobro zbrinuti u bolnici, te da su lekari strucni i sposobni da saniraju povrede, te obisli ranjene u bolnici, te poslali telegrame, te bla bla bla.....pa sta misle, kako je trebalo da se uradi, valjda se podrazumeva da se tako reaguje-nije mi jasno......Sta zele da pokazu - kako su sposobni....Ovamo se naprave katastrofalni propusti koji dovedu do takonecega, da bi se valjda posle pokazale druge vrednosti koje se i podrazumevaju u svakoj situaciji....

Pitam se i dalje, sta sad hoce???????? Valjda da im se divimo kako su spremni i sposobni. Ej bre, prosla je predizborna kampanja, ovo je sad realan zivot i to umanjen necijim javaslukom za dva mlada zivota.
krkar krkar 22:52 18.06.2012

Re: Sta sad hoce.....

Pa oni su brzo reagovai, hitna pomoc je stigla munjevitom brzinom, te da su povredjeni dobro zbrinuti u bolnici, te da su lekari strucni i sposobni da saniraju povrede, te obisli ranjene u bolnici, te poslali telegrame, te bla bla bla....


Uopšte nisu reagovali kako treba.

Nesreća sa većiom brojem poginulih i ranjenih desila se za vreme VELIKE VEŽBE NA VOJNOM POLIGONU. Oni su žrtve transportovali putem do Paraćina - koliko se ja sećam minimum jedan sat brze vožnje pod rotacijom. Nesreća se desila u 09:05, helikopter je iz Paraćina poleteo u 13:00... i to sa ČETVORO povređenih što ukazuje da ni tada nije bio spreman sanitetski helikopter (specijalizovani) nego obični transportni. Dakle, da je običan helikopter sa dežurstva poslat u Paraćin. Lakše povređene transportovali su drumom...


Sranje i ošljarenje neopevano.

Boli ih kurac. Može im se. Vrana vrani...
plumeria plumeria 02:32 19.06.2012

Re: Sta sad hoce.....

krkar
Pa oni su brzo reagovai, hitna pomoc je stigla munjevitom brzinom, te da su povredjeni dobro zbrinuti u bolnici, te da su lekari strucni i sposobni da saniraju povrede, te obisli ranjene u bolnici, te poslali telegrame, te bla bla bla...


.Uopšte nisu reagovali kako treba.Nesreća sa većiom brojem poginulih i ranjenih desila se za vreme VELIKE VEŽBE NA VOJNOM POLIGONU. Oni su žrtve transportovali putem do Paraćina - koliko se ja sećam minimum jedan sat brze vožnje pod rotacijom. Nesreća se desila u 09:05, helikopter je iz Paraćina poleteo u 13:00... i to sa ČETVORO povređenih što ukazuje da ni tada nije bio spreman sanitetski helikopter (specijalizovani) nego obični transportni. Dakle, da je običan helikopter sa dežurstva poslat u Paraćin. Lakše povređene transportovali su drumom...Sranje i ošljarenje neopevano.Boli ih kurac. Može im se. Vrana vrani...



Ispravnije je bilo da sam napisala TE oni su.....nego Pa oni su ......., tako da sada ispravljam napisaTO.... Cini mi se da je krugolina napisala blog Prilika za samoposmatranje, pa se mozda ovi samoposmatraju i pri tom sebe vide sasvim drugacije nego sto mi to uvidjamo....Ma znam da njih boli ona stvar, ne samo za to sto se desilo, nego i za nas sto uvidjamo sve a nikako da resimo da ih izlecimo....Sutanovcu je sigurno najveca briga bila da ne isfleka negde odelo i ne uprlja cipele.....

Ma ne mogu vise da pisem, muka mi je i od sutanovca i mnogih malih sutanovaca, sto mu samo klimaju glavom. Ma isecepajte mu to odelo, oficiri ste neki vajni bre, ne za ovo, nego za sve sto dosad ni-je uradio...Ma uradio je on dossta, ali za sebe i tasta mu, naravno.....
krkar krkar 05:03 19.06.2012

Re: Sta sad hoce.....

Nesreća se desila u 09:05, helikopter je iz Paraćina poleteo u 13:00... i to sa ČETVORO povređenih što ukazuje da ni tada nije bio spreman sanitetski helikopter (specijalizovani) nego obični transportni. Dakle, da je običan helikopter sa dežurstva poslat u Paraćin.


Još je gore nego što sam mislio:

Oni uopšte nisu imali ni običan transportni helikopter u sanitetskoj rezervi nego je po povređene išla SALONKA - Šutanovčev "privatni helikopter". Zato je toliko i trajalo i zato nije moglo da stane više od četvoro ležećih pacijenata. Jer Salonka ima fotelje a garant nijedan lekar nije hteo da potpiše da povređeni sede u kožnim garniturama jer po medicinskim propisima moraju da leže.

Na Politici je klip na kojem se na 2.22, 3.04, 5.10 itd. jasno vidi helikopter sa četvrtastim prozorima tipičnim za salonsku varijantu.

A o opuštenoj atmosferi uz motanje desetina radoznalaca i nedostatku ikakve žurbe da i ne govorimo.

Inače, u Mi-8/Mi-17 u sanitetskoj verziji staje najmanje 9 ležećih pacijenata, u zavisnosti od instalirane opreme. U običnu transportnu osmicu staje 12 nosila.

nikvet pn nikvet pn 10:32 19.06.2012

Re: Sta sad hoce.....

Nesreća sa većiom brojem poginulih i ranjenih desila se za vreme VELIKE VEŽBE NA VOJNOM POLIGONU. Oni su žrtve transportovali putem do Paraćina - koliko se ja sećam minimum jedan sat brze vožnje pod rotacijom. Nesreća se desila u 09:05, helikopter je iz Paraćina poleteo u 13:00... i to sa ČETVORO povređenih što ukazuje da ni tada nije bio spreman sanitetski helikopter (specijalizovani) nego obični transportni. Dakle, da je običan helikopter sa dežurstva poslat

Zašto helikopter nije sleteo na poligon ? Na završnu vežbu mudonje mogu da dolete salonskim a ranjeni ne mogu da odlete sanitetskim helikopterom ? Nego moraju da se truckaju planinskim drumovima do autoputa ? Odatle je sanitetskim vozilom pod rotacijom manje od sata do VMA. Helikopter, čemu ?
sevarlica sevarlica 23:59 18.06.2012

...

NE bi mi Srbi bili to što jesmo da se odma' za guše nismo povatali (Free&Krkar)
Smirite malo strasti jedni prema drugima, očigledno vas je obojicu ova vest(i način pogibije) potresla.

Što se Šukija tiče tu se 100% slažem sa Krkarem. Šuki je kretenčina u skupom odelu, koji pljuje dok priča a za to vreme mu ginu ljudi po kasarnama već godinama. O kojoj je on odbrani zadužen kad vojnici ni čarape nemaju, a vojska se bavi unosnim biznisom za njegov Džep (Jugoinport SDPR npr.).

Istini za volju slažem se sa free-em da ni ranije vojska nije bila mnogo bolja, ovo stanje je Šuki samo još više uneredio. Znam na šta je vojska ličila kad sam ja služio 2003-e(inžinjerija). Pokvareni lekovi, izanđala oprema, štapin ovlažen, detonatorski kablovi korodirali i ogoljene žice.
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 00:38 19.06.2012

Nestručan

Ne razumem se mnogo u vojna pitanja, nisam služio vojsku i sve što znam je neka teorija. Međutim, odlučio sam da kao i ostali internet heroji dam svoj komentar.

Ovo što se dogodilo jeste tragično ali na žalost očekivano.
Vojne vežbe, a pogotovo velike, nose veliki rizik za povređivanje pa i smrt a tu postoje valjda i neke statistike.
Ma koliko se radilo na zaštiti vojnika tj. prevenciji ovakvih situacija to samo može smanjiti rizik za ovakve situacije ali ga ne može eliminisati.

Ovaj događaj treba da povuče istragu koja za cilj mora imati:
1. Kažnjavanje odgovornih ukoliko postoje.
2. Donošenje propisa tj. pravila koje će smanjiti mogućnost za ponavljanje ovakve situacije.

Međutim kod nas će se desiti sledeće:
1. Niko neće biti kažnjen ili će biti kažnjen onaj ko je zapošljen sa najslabijom vezom.
2. Formiraće se komisija za donošenje nekog propisa za šta će ti ljudi (neki političarčići tj. civili) primati ogroman novac i godinama sastančiti dok se sve ne zaboravi ali će oni nastaviti da primaju novac. Ako se i donese propis niko ga neće sprovoditi.
3. Zabraniće se ovakve vežbe kao i sve vežbe koje mogu da ugroze život pitomaca: manja muka za komandujuće i manje novca troši država. Ovo će za posledicu imati generacije pitomaca kojima su jedine vežbe bile fiskulturne a pušku su videli na požutelom kartonskom posteru.
apach92 apach92 08:00 19.06.2012

Pravila ili ne, manje-vise je svejedno

Mora da su mnogo lepe te serije sto promovisu profi vojsku i da je pride narod ocajan i bez perspektive kad trazi karijeru u oruzanim snagama.

A sve je to ogromna papazjanija, zalosno je ali za mene ne bas iznenadjujuce kako je doslo do ove tragedije. I to ne bas sasvim nasumicno:

1. dodjem u vojsku 93 i zatekne me tragicna atmosfera. A ispadne da je jedan redovni vojnik tokom obuke aktivirao zolju unutar borbenog vozila pesadije(BVP). Rasklopio je djavolju stvar(to se radi pre ispaljivanja, produzi se kao durbin), hteo da sklopi, ima sklopka za to ali je umesto nje stisnuo onu koja ispaljuje projektil i .....video sam vozilo posle. Ne znam da li samo jedan ili vise mrtvih ali ja sam video nekoliko osedelih koji su sedeli odozgore na vozilu. I pricalo se da je deda pokojnog vojnika tuzio vojsku jer je otvorio sanduk i otkrio da je prazan....

2. Kasarna u kojoj smo je zapravo preradjeno gradjevinsko preduzece sa ogromnim hangarom koji ima veliki kran koji se koristi za odrzavanje tenkova i ostalog. Nazalost, nekom akcijom beskonacno tezak betonski protivteg je pao i smrskao vojniku stopalo. Prvo sto su uradili coveku, na nas uzas, jeste da su mu dok se previja od bolova podmetnuli papir da napise izjavu kako je njegov staresina ucinio sve da ga zastiti od povreda i da je postovao proceduru

3. Pasuljanske livade - 3 nedelje haosa. Neko ispaljuje granatu koja `greskom` pogadja kuhinju. Ioanko nije imalo sta da se jede a bitno je da niko nije poginuo. Ja mu, jedan dan, dobijem posebno zaduzenje - da obezbedjujem streliste. Poslali me u neko brdo, dali mi pusku sa bojevom municijom (ima divljiv zveri) jedan radio, suvi obrok i izbacili me iz kamiona. Posle mi neki sumari rekli u kom pravcu se zapravo nalazi streliste posto su moje staresine to propustile a ja mu kao dodjem neko obezbedjenje, jelte. Srecom ja bas nisam plasljiv a priroda je bila neobicno lepa taj dan.

4. 99 mobilisan zbog bombardovanja upoznajem decka koji je nakon mene dosao u redovnu vojsku bas u istu kasarnu. I prica mi on vojne price, ovaj put u ratu(bas smo napredovali) i pitam ga ja kako je moj bivsi komandir, od one nacije sto je dobila svoju drzavu dole kod nas. Bese neki prgav lik ali nisam se ni ja dao pa sam na kraju dobio respekt i pristojan odnos. Kaze mi drug, pa ti ne znas, ta on ti je u zatvoru zbog seksualnog zlostavljanja vojnika

....
Atomski mrav Atomski mrav 08:21 19.06.2012

Re: Pravila ili ne, manje-vise je svejedno

Poslali me u neko brdo, dali mi pusku sa bojevom municijom (ima divljiv zveri) jedan radio, suvi obrok i izbacili me iz kamiona.


Jel' radio bio ispravan? Nama su davali radio stanice bez baterija...
apach92 apach92 08:33 19.06.2012

Re: Pravila ili ne, manje-vise je svejedno

bio srecom, komunikacija je ko i vazda spasila dan. Sem sto se jednom culo `Tonka, skloni se od mete, sunce ti kalajisano`
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:49 19.06.2012

Re: Pravila ili ne, manje-vise je svejedno

apach92 bio srecom, komunikacija je ko i vazda spasila dan. Sem sto se jednom culo `Tonka, skloni se od mete, sunce ti kalajisano`


lako je tebi, ti si indijanac, mogao si da komuniciraš dimnim signalima i dobro se snalaziš u prirodi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:19 20.06.2012

Re: Pravila ili ne, manje-vise je svejedno


lako je tebi, ti si indijanac, mogao si da komuniciraš dimnim signalima i dobro se snalaziš u prirodi.



Ali...ovo je strašno, sve zajedno...kadeti koji se igraju granatama, strašno...
predatortz predatortz 20:42 20.06.2012

Re: Pravila ili ne, manje-vise je svejedno


Ali...ovo je strašno, sve zajedno...kadeti koji se igraju granatama, strašno...


Joj, Jelice...
Mladost je to. Sekund nerazmišljanja! Da ispadneš mangup, da impresioniraš devojku...
Nadzor, nadzor i samo nadzor!
Na terenu, to zna svaki priučeni oficir ( a jedan sam od tih, rezervni ), moraš da striktno sprovodiš proceduru. Vojska takve uglavnom smatra za karijeriste, ali veruj mi, jedan takav vredi više od deset starešina 'drugara'.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana