Energetika| Tehnologija

Zeleni list je pocrveneo

medicor.94 RSS / 28.05.2012. u 20:02

U 2010 godini, Nuklearni objekti Srbije dobili su nagradu „Zeleni list" zbog dobro organizovanog i sprovedenog transporta iskorišćenog radioaktivnog goriva iz reaktora RA u Rusiju.
Ovih dana, mogli bi da konkurišu za nagradu „Radioaktivni pupoljak" ( ako takva nagrada ne postoji treba je pod hitno promovisati). Razlog: 19. aprila ove godine prilikom merenja zračenja u reaktoru RA , došlo je do prekomernog ozračenja ekipe koja je taj posao obavljala (nadamo se da je informacija tačna da je primljena doza bezopasna po zdravlje tih ljudi) kao i prekoračenja ovlašćenja za taj posao.Po navodima gospodina Stanka Stojiljkovića, autora prigodnog teksa u „Politici", „pogubno ozračivanje zaposlenih je izbegnuto, ali je opasnije zataškavanje isplivalo na videlo.Čelnici JP „Nuklearni obejekti Srbije", u čijoj je to nadležnosti, svojevoljno su odlučili da ne obaveste nadležna državna tela, nastojeći da zataškaju nemili događaj.Čak ni petočlanoj naučno-stručnoj komisiji nisu odmah dostavili video snimak koji uverljivo posvedočuje šta se zbivalo".U nastavku teksta autor navodi taksativno sve propuste koji su tom prilikom učinjeni; od konstatacije da profesionalno izložena lica u tom aktu, nisu stručno osposobljena za rad u skladu sa odredbama „Pravilnika o obavljanju nuklearnih aktivnosti", preko loše organizovanog merenja ( previše ljudi blizu radioaktivnog izvora) i bez izvršne komande koja bi aktivnost momentalno prekinula u slučaju povećane opasnosti i prekoračenja sigurnosnih mera, preko niza nepotrebnih a opasnih radnji, licitiranja oko toga kada se oglasio alarm za povišenu radioaktivnost do činjenice da se famozni video snimak koji celu situaciju delimično objašnjava i potvtrđuje ( kamera nije uključena u trenutku otpočinjanja procedure merenja već kasnije) volšebno pojavio iako je u početku bilo poricanja da isti postoji.


Na sajtu „Nuklearni objekti Srbije" (NOS) ove podatke nećete naći, osim konstatacije da je devetog maja ove godine organizovana konferencija za štampu na kojoj se kategorički tvrdi da u Nuklearnom reaktoru RA Vinča, pomenutog 19. aprila prilikom merenja radijacije nije došlo ni do kakvog akcidenta ili incidenta.....
Na sajtu još piše u rublici „Nadležnosti i usluge" da se NOS bavi: razvojem i primenom nuklearnih tehnologija, upravljanjem radioaktivnim otpadom, radijacionom sigurnošću, nuklearnom bezbednošću i radiološkom zdravstvenom zaštitom.Postoji, takođe na sajtu i rublika koja se zove „Edukacija" i kako kažu u daljem pripadajućem tekstu „stalna edukacija je opredeljenost i zakonska obaveza „JP Nuklearni objekti Srbije".


Umesto zaključka: spavajte mirno, kadrovi u NOS se stalno edukuju, a i Fukušima je srećom daleko....

Atačmenti



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 20:51 28.05.2012

Re: preporuka

uz primedbu da je Fukušima u vašim dvorištima, a razmere katastrofe još nisu sagledive.

cerski
Hansel Hansel 21:35 28.05.2012

Moratorijum

Nekoliko nedelja pre nego što se saznalo za incident, jedan drug koji radi u državnom energetskom sektoru mi je rekao da se tamo razmišlja o gradnji nuklearke u budućnosti. "Ne!", zavapio sam, "da li ste normalni? Znate li za nesreću na rektoru pre 50 godina? Znate li kako su se ponašali posle Černobilja? Znate li za isticanje radioaktivne vode?" (tako se pisalo u jednom trenutku - bio je potopljen "žuiti kolač" ). I tu sam pomenuo Homera Simpsona, koga ste se setili i Vi. Onda se desilo i ovo o čemu pišete i Vi.

A i do incidenta/akcidenta 1958. došlo je nepažnjom angažovanih (nisu svi bili zaposleni).
medicor.94 medicor.94 22:10 28.05.2012

Re: Moratorijum

Slazem se naravno.. Nasi eksperti nisu u stanju da se brinu o potrosenom radioaktivnom gorivu a kamo li o nuklearnoj centrali.Pa pri svakoj zameni nuklearnog goriva imali bismo Fukusimu do Atlantika...
dragan7557 dragan7557 22:25 28.05.2012

Re: Moratorijum

medicor.94
Slazem se naravno.. Nasi eksperti nisu u stanju da se brinu o potrosenom radioaktivnom gorivu a kamo li o nuklearnoj centrali.Pa pri svakoj zameni nuklearnog goriva imali bismo Fukusimu do Atlantika...

Ne bih rekao da je u pitanju kvalitet eksperta u pitanju, pre organizacija rada i poslovična aljkavost.

Mada može da lezi i na linijama upravljanja ovlaščenjima, procesu i linijama odlučivanja, ne poštovanju protokola i td.
nisu stručno osposobljena za rad u skladu sa odredbama „Pravilnika o obavljanju nuklearnih aktivnosti", preko loše organizovanog merenja ( previše ljudi blizu radioaktivnog izvora) i bez izvršne komande koja bi aktivnost momentalno prekinula u slučaju povećane opasnosti i prekoračenja sigurnosnih mera, preko niza nepotrebnih a opasnih radnji, licitiranja oko toga kada se oglasio alarm za povišenu radioaktivnost do činjenice da se famozni video snimak koji celu situaciju delimično objašnjava i potvtrđuje ( kamera nije uključena u trenutku otpočinjanja procedure merenja već kasnije) volšebno pojavio iako je u početku bilo poricanja da isti postoji.

Ne poštovanje protokola se u ovako osetljivim procesima skupo plaća. Incident je na sreću bar prema dostupnim podatcima (što ne govori apsolutno ništa) lokalnog nivoa? Pokušaj sakrivanja ovih incidenata ukazuje i na potpunu odsutnost odgovornosti kod rukovodstva. Strah za vlastitu poziciju je jači od svesti o odgovornosti za druge.



cerski
jednatanja jednatanja 08:55 29.05.2012

Re: Moratorijum

Nasi eksperti nisu u stanju da se brinu o potrosenom radioaktivnom gorivu a kamo li o nuklearnoj centrali.


Džaba će Nemačka da zatvori svoje nuk.centrale kad će u Kini, Indiji i slično da niknu na stotine u sledećih 100 godina. Dok ne pronađemo i razvijemo alternativne izvore energije ovo će biti problem. Valjda ćemo preživeti.
dragan7557 dragan7557 10:26 29.05.2012

Re: Moratorijum

Dok ne pronađemo i razvijemo alternativne izvore energije ovo će biti problem.

E=mc2 Einstein.

U "civilizaciji" koja je ovo spoznala smešno je govoriti o alternativnim izvorima energije.

Na stranu činjenica da današnja Fizika smatra da je i sama materija samo određena frekvencija energije,dosadašnja saznanja su dovoljna da govorimo o svojoj ljudskoj gluposti i da za nju (Glupost) tražimo alternativu a ne za energiju od koje smo i sami sastavljeni.

Umesto usmeravanja intelektualnosti na alternativu sprečavanje kolektivnog samoubistva i ubistva ostalih živih bića, ljudsko društvo vođeno Voždovima Propasti ide baš kao i kod Domanovića u provaliju.

Valjda ćemo preživeti.

Uzimajući u obzir do sada pokazane sposobnosti za prilagođavanje i saradnju sa prirodom skoro sam siguran da nećemo, osim ako se ne desi, Čudo!.

cerski
mariopan mariopan 12:16 29.05.2012

Re: Moratorijum

Valjda ćemo preživeti.

Hoćemo, ali kako će nam biti?

Stručnjaci i lekari ćute o porastu malignih oboljenja zbog bombardovanja, pojave se samo izveštaji "da su u porastu" ali ne i koliko u odnosu na neki preiod.. Recimo skoro vest da su u porastu razna oboljenja štitne žlezde, ali nema podatka koliko u odnosu na raniji period (koji period i da li je zaista uzrok bombardovanje). Da li to neće da stvaraju paniku ili se samo olako odnose prema tom problemu?
.....

Koliko znam, Vinču su napustili mnogi stručnjaci koji sada veoma uspešno rade po svetu?
Hansel Hansel 12:27 29.05.2012

Re: Moratorijum

Džaba će Nemačka da zatvori svoje nuk.centrale kad će u Kini, Indiji i slično da niknu na stotine u sledećih 100 godina. Dok ne pronađemo i razvijemo alternativne izvore energije ovo će biti problem. Valjda ćemo preživeti.

Meni je zanimljivo odakle će dobijati energiju ako zatvore nuklearke, pošto im je u planu da dođu do nivoa 80% potreba iz obnovljivih izvora do 2050. Da li razmišljaju po porncipu da je bolje da kupuju iz struju iz neke nuklearke koja bar nije u njihovom dvorištu - koliko god da su posledice globalne, ipak nije svejedno gde je objekat koji je doživeo havariju...
Hansel Hansel 12:35 29.05.2012

Re: Moratorijum

mariopan
Stručnjaci i lekari ćute o porastu malignih oboljenja zbog bombardovanja, pojave se samo izveštaji "da su u porastu" ali ne i koliko u odnosu na neki preiod.. Recimo skoro vest da su u porastu razna oboljenja štitne žlezde, ali nema podatka koliko u odnosu na raniji period (koji period i da li je zaista uzrok bombardovanje). Da li to neće da stvaraju paniku ili se samo olako odnose prema tom problemu?

Nedavno je na TV jedan lekar, baš govoreći o štitastoj žlezdi, mislim, rekao da je javna tajna da se radi o posledicama bombardovanja. Možemo samo da nagađamo koliko se zvanična verzija (samo) o lokacijama na jugu Srbije i na Kosovu razlikuje od istine.

Postoji i velika verovatnoća da je aktuelna epidemija (pošto se ne beleži samo kod nas) velikim delom posledica černobiljske katastrofe. Naročito bi to moglo biti u vezi sa oboljenjima štitaste žlezde (bila je povišena i koncentracija radioaktivnog joda).
dragan7557 dragan7557 13:02 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

Hansel 13:27 29.05.2012 / *novo
Re: Moratorijum

Džaba će Nemačka da zatvori svoje nuk.centrale kad će u Kini, Indiji i slično da niknu na stotine u sledećih 100 godina. Dok ne pronađemo i razvijemo alternativne izvore energije ovo će biti problem. Valjda ćemo preživeti.


Meni je zanimljivo odakle će dobijati energiju ako zatvore nuklearke, pošto im je u planu da dođu do nivoa 80% potreba iz obnovljivih izvora do 2050.

Iz tri izvora solarni, vetar i geotermalni.

Posebno je interesantan geotermalni, Nemci buše više od 5 kilometara u dubinu zemlje da bi došli do tople vode, u Srbiji topla voda izvire sama iz zemlje i hladi se bez upotrebe.

Ukratko dok Srbi lade jaja, čekajući Uspenije na nebesa, Nemci uspevaju da svoja utople kako bi mogli da nastave da...

Pored toga Nemačka ima u svetu najrazvijeniju solarnu industriju, a energetski giganti RWE, Eon i drugi su investirali desetine miljarde u Sahari u solarna energetska postrojenja
Da li razmišljaju po porncipu da je bolje da kupuju iz struju iz neke nuklearke koja bar nije u njihovom dvorištu

Najbliže nuklearno dvorište Nemačke je Francuska i njene nuklearke.
koliko god da su posledice globalne, ipak nije svejedno gde je objekat koji je doživeo havariju..

Svojevremeno je rečeno da je budući Svetski Rat, Rat za ekologiju ili rat za ekološku stabilnost same planete čiju nestabilnost izazivaju idioti koji gledaju samo svoje ali ne i komšijske interese, o planetarnim i da ne govorim.

U globalizovanom svetu bilo šta da se desi pogađa sve bez izuzetka, ali to je teško shvatiti.

Balkanske Knežine, Grofovije i Vojvodstva recimo, prednjači u toj egocentričnosti, mada ni drugi nisu ništa bolji.

cerski
Hansel Hansel 13:25 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

Da, hvala, samo se možda nismo poptuno razumeli - koliko sam čitao, ambicija Nemačke je da zatvori nuklearke do 2022., a udeo obnovljivih izvora će rasti i dostići 80% do 2050.
solarni, vetar i geotermalni

Ovo što si pobrojao su obnovljivi izvori, ali pošto već 2022. oni neće biti dovoljni (i ranije, pošto se neće nuklerake odjednom sve zatvoriti), pitao sam koji će biti ("neobnovljivi" ) izvori energije za preostale potrebe (ugalj, gas...?).
U globalizovanom svetu bilo šta da se desi pogađa sve bez izuzetka, ali to je teško shvatiti.

Slažem se ja s tim, ali ne znam kako o tome razmišljaju "zaduženi za razmišljanje". Ne bi me iznenadilo da neko razmišlja na način na koji sam naveo (koji ima neku svoju tačnost, naravno - ograničenu, uslovnu, relativnu).
ivana23 ivana23 13:27 29.05.2012

Re: Moratorijum

Hansel
Postoji i velika verovatnoća da je aktuelna epidemija (pošto se ne beleži samo kod nas) velikim delom posledica černobiljske katastrofe. Naročito bi to moglo biti u vezi sa oboljenjima štitaste žlezde (bila je povišena i koncentracija radioaktivnog joda).


Reakcija na koju ćemo se mi koncentrisati je ona koja proizvodi jod-131, kao i jedan izotop retkog elementa itrijuma. Ovaj izotop joda je nestabilan i period poluraspada mu je oko 8 dana. Kad se mala količina joda-131 unese u organizam, ćelijskom mutacijom može da izazove rak štitne žlezde, (Zanimljivo je da veća doza može da ubije ove kancerozne ćelije).
Link

The Japanese government's nuclear accident task force tested 1,149 children 15 and younger just a few weeks after the events of March 11. 1,080 of these tests were confirmed to be valid, and 482 of them, representing 44.6 percent of children, confirmed the presence of damaging radioactive iodine in their thyroid glands.
Link

Danasnja vest: Fukushima-contaminated tuna caught off California coast
mariopan mariopan 13:48 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava


Pored toga Nemačka ima u svetu najrazvijeniju solarnu industriju, a energetski giganti RWE, Eon i drugi su investirali desetine miljarde u Sahari u solarna energetska postrojenja

U Grčkoj svaka kuća ima na krovu solarni bojler, cele godine imaju toplu vodu, leti je vrela a zimi dovoljno topla za kupanje.
Mi merkamo mesto na krovu gde bi to postavili, pa dovoljno je i pola godine da se tako greje voda za celu kuću nego da se troši struja? Samo, nisu baš jeftini. Ne znam zašto kod nas ne daju neke subvencije građanima za te solarne bojlere.

Evo daju kredite za "energetsku efikasnost" ali subvenicja se odnosi samo na kamatu, ide banci, dok većina ljudi kojima takvo utopljavanje kuća treba, uopšte nema para za otplatu tog kredita, ako bi ga uzeli. A ne znam ko ga ne bi uzeo, samo kako da ga vraća ako nema ni za leba? Sad su dočekali da nam to ponude?
ivana23 ivana23 13:54 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

mariopan
Ne znam zašto kod nas ne daju neke subvencije građanima za te solarne bojlere.


Samogradnja solarnog kolektora
Hansel Hansel 14:00 29.05.2012

Re: Moratorijum

Ovaj izotop joda je nestabilan i period poluraspada mu je oko 8 dana.

Znam to, ali ne znam koliko su trajne posledice koje ostavi kada je prisutan u organizmu - rekoše u toj emisiji da se posledice ozračenosti mogu očekivati posle i 15 i više godina. Pretpostavljam da razlog može biti u malim promenama genetskog materijala u tokom izloženosti radijaciji, a te genetske greške se nadalje mogu umnožavati i dovesti do bolesti.

A o drugim sastojcima te radijacione salate da i ne govorimo...
dragan7557 dragan7557 14:18 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

ivana23
mariopan
Ne znam zašto kod nas ne daju neke subvencije građanima za te solarne bojlere.


Samogradnja solarnog kolektora

Ova veoma zastarila tehnologija je promovisana na području SFRJ sedamdesetih godina. Vrlo jevtina samogradnja, ne ide u račun novim ideolozima i promoterima neoliberalne nebuloze "there is no free lunch" sistem u kome bespomoćno ljudsko biće, onesposobljeno za bilo koju samostalnu aktivnost, kao kuče čeka na mig bankara koji će mu, kad počne da šeni, baciti kosku da preživi. Čudo!

Za samo trideset godina zavisnost od novca je uništila svaku inventivnost, i što je još gore ljudsku samostalnost.

Uzgred maariopan solarni bojleri su parcijalno rešenje energetskog problema, dok subvencije predstavljaju preraspodelu društvenog bogatstva koja favorizuje bogate strance recimo FIAT i dr.

Sistem je: "ko ima daj mu još više, ko nema ne daj mu ništa."
cerski
mariopan mariopan 14:25 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

ivana23
mariopan
Ne znam zašto kod nas ne daju neke subvencije građanima za te solarne bojlere.


Samogradnja solarnog kolektora

Genijalno rešenje, hvala Ivana

I radi !

mariopan mariopan 14:29 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

Uzgred maariopan solarni bojleri su parcijalno rešenje energetskog problema, dok subvencije predstavljaju preraspodelu društvenog bogatstva koja favorizuje bogate strance recimo FIAT i dr.

Sistem je: "ko ima daj mu još više, ko nema ne daj mu ništa."
cerski

Naravno, znam.
ivana23 ivana23 14:32 29.05.2012

Re: Moratorijum

Hansel
Ovaj izotop joda je nestabilan i period poluraspada mu je oko 8 dana.

Znam to, ali ne znam koliko su trajne posledice koje ostavi kada je prisutan u organizmu - rekoše u toj emisiji da se posledice ozračenosti mogu očekivati posle i 15 i više godina. Pretpostavljam da razlog može biti u malim promenama genetskog materijala u tokom izloženosti radijaciji, a te genetske greške se nadalje mogu umnožavati i dovesti do bolesti.

A o drugim sastojcima te radijacione salate da i ne govorimo...


Hansel, je l' pisemo o oboljenju stitne zlezde (mariopan nacela tu pricu) ili o ukupnom radioaktivnom zagadjenju i njegovom uticaju na zdravlje?

vladaxy vladaxy 14:48 29.05.2012

Re: Da komšiji crkne krava

Vrlo jevtina samogradnja, ne ide u račun novim ideolozima i promoterima neoliberalne nebuloze "there is no free lunch" sistem




Skupljao konzerve po kontejneru ili kupovao, ja bih rekao da ovde treba oko 225 limenki pića koje neko mora da kupi i popije, da bi se posle iskoristile za solarni kolektor. Ako je u pitanju koka kola, free lunch bi koštao oko 250 EUR (100 EUR piće + 150 EUR po specifikaciji).

Ako je nešto jevtino, opet nije besplatno.
Hansel Hansel 15:19 29.05.2012

Re: Moratorijum

ivana23
Hansel, je l' pisemo o oboljenju stitne zlezde (mariopan nacela tu pricu) ili o ukupnom radioaktivnom zagadjenju i njegovom uticaju na zdravlje?

Konkretno o štitastoj žlezdi, ali put oštećenja ćelija je sličan. Jod je specifičan za štitatstu žlezdu zato što se on prirodno u njoj više nalazi, pa ako u organizam dospe radioaktivan, on najviše štete napravi tamo.

Ne znam, dakle, da li taj radiokativni jod, koji je u ušao u organizam stanovnika na ovim područjima pre 25 godina, može da bude (ko)uzrok oboljenja tokom poslednje decenije (vreme od izlaganja bi dakle bilo 15-25 godina). Ja cenim da je to kod mnogih mogoa da bude razlog početnog oštećenja, pa se na to nadovezali stresovi, pa raznorazna hemija, pa bombardovanje sa stresom i mogućim zračenjima... kumulativno delovanje negativnih faktora je dokazano. Posebno pitanje - šta bi bilo da recimo tih 15-25 godina nije bilo nikakvih dodatnih negativnih dejstava. (Naravno, ne znam, samo "glasno" razmišljam.)
mariopan mariopan 15:32 29.05.2012

Re: Moratorijum


Hansel, je l' pisemo o oboljenju stitne zlezde (mariopan nacela tu pricu) ili o ukupnom radioaktivnom zagadjenju i njegovom uticaju na zdravlje?

Da, ja sam zabrinuta, jer sam već izgubila nekoliko dobrih prijatelja i komšija - dijagnoza je skoro u svim slučajevima bio neki oblik kancera.
Sa podacima koliko je povećano oboljevanje niko ne izlazi u javnost, kažu da je povećana, ali koliko? I da li je to povezano sa bombardovanjem kome smo svi bili izloženi? Šta da očekujemo u budunosti, deca pogotovo?
Hansel Hansel 15:48 29.05.2012

Re: Moratorijum

Ko to zna... Ja sam pre desetak godina, kada se pričalo o "balkanskom sindromu" i mogućoj njegovoj vezi sa osiromašenim uranijumom, pošto se istina nije mogla saznati, pravio jednu emisiju makar o tome šta mi možemo da uradimo, ako išta možemo. Jedini odgovor je: prevencija - jačanje imuniteta, što zdravija ishrana, dovoljno fizičke aktivnosti... ukratko - smanjenje novih rizika i podizanje odbrambenih snaga organizma. Prof. Bogomir Dimitrijević, tada prilično eksponiran u vezi s temom radijacije posle bombardovanja, rekao mi je, na pitanje o delotvornosti vitaminskih preparata u tabletama, da antioksidansi jesu efikasni in vitro, ali da u organizmu ne pokazuju efikasnost. Zapravo, delotvorno je unošenje namirnica koje sadrže te antioksidanse, kao da one sadrže neki nepoznati faktor koji omogućava dejstvo u organizmu. Imajte u vidu da je ovo informacija od pre 11 godina. Verovatno su (neki) preparati efikasni u nadoknadi tih supstanci kada je organizam u deficitu, recimo kod manjka vitamina C, ali možda se to dodatno preventivno dejstvo postiže tek u tim prirodnim kombinacijama.

E, sad, kakva je sama hrana koju jedemo, koliko je i čime prskana, čime đubrena, koliko je zemljište kontaminirano... (da li je i preterana količina mesa u ishrani odgovorna, a životinje se kljukaju hormonima...) Vedrana Rudan (navodim samo izvor) pre nekog vremena isto je konstatovala povećano oboljevanje od raka u Hrvatskoj, i to pripisala bombardovanju SRJ i bacanju neupotrebljenih bombi u Jadransko more. Koliko je bombi bačeno, gde, da li je moguća, s obzirom da je ipak to ogromna količina vode, kontaminacija ribe koja se lovi... naravno - ne znam.

EDIT: Mariopan, jesu li ti ljudi iz Zrenjanina? Šta vi tmao radite s tom vodom iz vodovoda koja ima višak arsena? Koju vodu pijete? Ni to nije faktor za zanemarivanje.
jednatanja jednatanja 16:04 29.05.2012

Re: Moratorijum

Meni je zanimljivo odakle će dobijati energiju ako zatvore nuklearke, pošto im je u planu da dođu do nivoa 80% potreba iz obnovljivih izvora do 2050. Da li razmišljaju po porncipu da je bolje da kupuju iz struju iz neke nuklearke koja bar nije u njihovom dvorištu - koliko god da su posledice globalne, ipak nije svejedno gde je objekat koji je doživeo havariju...


Hansel, analize su pokazale da kad bi danas zatvorili sve nuklearne centrale, Nemačka bi još uvek mogla podmiriti domaće potrebe i izvoziti 10% električne energije koju proizvede.
dragan7557 dragan7557 16:17 29.05.2012

Re: Moratorijum

E, sad, kakva je sama hrana koju jedemo, koliko je i čime prskana, čime đubrena, koliko je zemljište kontaminirano..

U industrijalizovanoj proizvodnji hrane zemljište ne igra skoro nikakvu ulogu.

Recimo paprika Trobojka koju Holanđani proivode kao vele sila broj 1 u proizvodnji parika. Paprika trobojka crvena, zelena, i žuta, se proizvodi na staklenoj vuni a ne na zemlji. Razlika u boji postiže se ne raznim sortama već vremenom dozrevanja.

Kod nekih biljnih kultura (žitarice) je zemljište osnova proizvodnje kad drugih kultura, biljke i zemlja su razdvojeni kao u primeru paprike i mnogo drugog povrća.

Uslovi gajenja su strogo kontrolisani, automatizovani i do kontaminacije skoro da i ne može da dođe.

cerski
medicor.94 medicor.94 16:39 29.05.2012

Re: Moratorijum

Slažem se, samo nije u pitanju olaki odnos prema problemu već stvarno bojazan od porasta malignih oboljenja kod osoba koje su bile u zoni bombardovanja osiromašenim uranijumom na primer.Mislim da su dostupni podaci o broju obolelih vojnika iz NATO kontigenta ( nemci i italijani) kada su prvi put došli na Kosovo posle bombardovanja.Zastrašujuće.
farenhajt farenhajt 17:04 29.05.2012

Re: Moratorijum

Hansele, Hansele, pa ti kao da si srednjoškolac
Pogledaj glavne u ministarstvima i Vinči koji su starci a tobož brinu šta će Srbija za energiju u budućnosti, pa joj našli rešenje u nuklearkama.
A onda pogledaj ko su učesnici afere sa uvozom nuklearnog otpada sa kraja 80-ih.
Hansel Hansel 17:16 29.05.2012

Re: Moratorijum

farenhajt
Hansele, Hansele, pa ti kao da si srednjoškolac

Šta sam sad skrivio?
cerski
U industrijalizovanoj proizvodnji hrane zemljište ne igra skoro nikakvu ulogu.

Ma, znam da postoji i hidroponički uzgoj, ali to kod nas, kao i ta staklena vuna (moguće da je to neka kombinacija sa hidroponičkim uzgojem, nemam pojma) sigurno nisu masovni. Mada, ta staklena vuna mi je poseban biser.
jednatanja
Hansel, analize su pokazale da kad bi danas zatvorili sve nuklearne centrale, Nemačka bi još uvek mogla podmiriti domaće potrebe i izvoziti 10% električne energije koju proizvede.

Zanimljivo, verujem ti, ali zašto ih onda odmah ne pogase i zašto pominju 2050. i tih 80%?! Odakle oni dobijaju tu struju? Sada ću malo da pogledam šta piše na netu, ali mi je taj podatak baš zanimljiv!
savamala savamala 17:27 29.05.2012

Re: Moratorijum

U industrijalizovanoj proizvodnji hrane zemljište ne igra skoro nikakvu ulogu./quote]

Nece biti bas tako. Da ste napisali - U industrijalizovanoj proizvodnji povrca, zemljište ne igra skoro nikakvu ulogu, mozda bi i moglo da prodje. Medjutim, ne postoji industrijalizovana proizvodnja kukuruza, psenice ili pirinca koji cine osnovu hrane na planeti. Jednostavno tako nesto ne bi moglo da se isplati.
mariopan mariopan 17:34 29.05.2012

Re: Moratorijum


EDIT: Mariopan, jesu li ti ljudi iz Zrenjanina? Šta vi tmao radite s tom vodom iz vodovoda koja ima višak arsena? Koju vodu pijete? Ni to nije faktor za zanemarivanje.

Pa pijemo je, kuvamo sa njom, ..šta misliš šta radimo kada nemamo drugu vodu? Nema narod pare da i vodu kupuje, kupuje se samo za malu decu, ostali piju tu vodu. Pa šta nam Bog da.

A supa znaš kakva, ne treba ti meso, sve već imaš unutra.
mariopan mariopan 17:37 29.05.2012

Re: Moratorijum

medicor.94
Slažem se, samo nije u pitanju olaki odnos prema problemu već stvarno bojazan od porasta malignih oboljenja kod osoba koje su bile u zoni bombardovanja osiromašenim uranijumom na primer.Mislim da su dostupni podaci o broju obolelih vojnika iz NATO kontigenta ( nemci i italijani) kada su prvi put došli na Kosovo posle bombardovanja.Zastrašujuće.

To sam čitala, zaista zastrašujuće.

Edit

A na prošlom blogu o participaciji ja se Vama žalim na visoku poarticipaciju za lek "seretide" (500) i malu penziju, od koje nema šanse da platim ni participaciju...onda me ovog meseca doktorka specijalista "obraduje" tvrdnjom da je meni "super", doduše i dalje moram taj lek da koristim (zašto ako mi je super) ali sada celu sumu moram da platim (zato mi je "super" ), nema participacije ( 4 652 dinara puna cena)...pa sada razmišljam kako svi trljaju ruke od naših bolesti, zarada im je zagarantovana. Pa ko živ...
dragan7557 dragan7557 17:39 29.05.2012

Re: Moratorijum

savamala
U industrijalizovanoj proizvodnji hrane zemljište ne igra skoro nikakvu ulogu./quote]

Nece biti bas tako. Da ste napisali - U industrijalizovanoj proizvodnji povrca, zemljište ne igra skoro nikakvu ulogu, mozda bi i moglo da prodje. Medjutim, ne postoji industrijalizovana proizvodnja kukuruza, psenice ili pirinca koji cine osnovu hrane na planeti. Jednostavno tako nesto ne bi moglo da se isplati.

dragan7557: Kod nekih biljnih kultura (žitarice) je zemljište osnova proizvodnje kad drugih kultura, biljke i zemlja su razdvojeni kao u primeru paprike i mnogo drugog povrća.



cerski
medicor.94 medicor.94 18:05 29.05.2012

Re: Moratorijum

Doktorka Vam je verovatno rekla da ste "super" na osnovu kliničkog pregleda, a morate da uzimate lek i dalje da biste i dalje bili super.Na ostali deo teksta koji ste pripremili zaista nemam komentar osim iskrenog žaljenja za Vas i sve one koji MORAJU da uzimaju skupe lekove a participacija ne postoji ili je bezobrazno simbolična!!
Hansel Hansel 18:08 29.05.2012

Re: Moratorijum, Nemačka

jednatanja, cerski

Evo šta sam našao.

Wikipedia:
- The main source of electricity still remains coal. The recent plan to build 26 new coal plants [11] is controversial in light of Germany's commitment to curbing emissions.
- Nuclear power in Germany accounted for 23% of national electricity consumption, before the permanent shutdown of 8 plants in March 2011.
- The share of electricity produced from renewable energy in Germany has increased from 6.3 percent of the national total in 2000 to over 20 percent in the first half of 2011.

a iz drugog izvora koji je preneo vest s B92:
Nemci gase nuklearke, Parizu profit, 29 Feb 2012 - b92

Nemačka je u martu prošle godine odlučila da ugasi osam nuklearnih reaktora. Zahvaljujući odluci Nemačke da obustavi rad osam nuklearnih reaktora posle katastrofe u japanskoj nuklearnoj centrali Fukušima u martu 2011, Francuska je izvozeći struju od marta do decembra prošle godine zaradila 360 miliona evra. Posle dekreta vlade nemačke kancelarke Angele Merkel o zatvaranju nuklearki, Nemačka je bila prinuđena da u kratkom periodu nadoknadi pad u proizvodnji električne energije, masovnom redukcijom izvoza i velikom količinom uvezene struje, naveo je u studiji francuski savet za menadžment SIA.

Francuska je, zahvaljujući visokoj produktivnosti svojih nuklearki i blagim vremenskim uslovima u tom periodu, bila u mogućnosti da u kratkom roku "pritekne u pomoć" nemačkoj elektroprivedi i isporuči joj struju u vrednosti od 360 milijardi evra. (valjda miliona, pogrešili)
U izveštaju se dodaje da bi Francuska, koja izvozi struju Nemačkoj po ceni od 51 evra po megavatu, mogla da ostvari u 2012. još veći prihod od izvoza struje svom susedu.

Nemačka koja je bila izvoznik struje, sada će morati da uloži značajna sredstva ne samo za gašenje nuklearnih reaktora već i u nove vidove proizvodnje električne energije kako bi zadovoljila pre svega unutrašnju potrošnju.

Naravno, treba dodati da su Nemci sigurno mnogo uradili na energetskoj efikasnosti i da će tek na tome raditi...
Hansel Hansel 18:14 29.05.2012

Re: Moratorijum

mariopan
Pa pijemo je, kuvamo sa njom, ..šta misliš šta radimo kada nemamo drugu vodu? Nema narod pare da i vodu kupuje, kupuje se samo za malu decu, ostali piju tu vodu. Pa šta nam Bog da. A supa znaš kakva, ne treba ti meso, sve već imaš unutra.

Osim te prednosti za supu , to je strašno (nadao sam se da makar neke cisterne dovoze ispravnu vodu za piće i kuvanje)... Što se ne raspitaš, možda su neki kućni filteri efikasni (na kraju, probaj neki, pa odnesi na analizu filtriranu vodu), to je stvarno zločin (dobro, za ovo verovatno niko niej direktno kriv kao zagađivač, ali...), ja sam odrastao u gradu gde je arsena u vazduhu i tlu bilo 10 puta više on naših propisa koji su bili 10 puta blaži od evropskih... naravno, niko to nije saopštavao...

Čuo sam da grade fabriku vode koja će uklanjati arsen?
savamala savamala 18:28 29.05.2012

Re: Moratorijum

dragan7557: Kod nekih biljnih kultura (žitarice) je zemljište osnova proizvodnje kad drugih kultura, biljke i zemlja su razdvojeni kao u primeru paprike i mnogo drugog povrća./quote]

Uuuuuuuuups!
dragan7557 dragan7557 18:46 29.05.2012

Re: Moratorijum, Nemačka

Hansel 19:08 29.05.2012
Re: Moratorijum, Nemačka

jednatanja, cerski


Ostavi Wikipediu,

Sahara solar project, prva prizvodna jedinica isporučena 2011 pročitaj izveštaj Deutsche bank i steći ćeš neki utisak o monumentalnosti samog projekta u toku.

Ima i dobar sajt Inhabitat world-largest-solar-project-sahara-desert.

ima mnogo toga što se dešava a novine nikada ne ojavljuju ni u EU.

Ja sam delove projekta posetio prošle godine u Tunisu

cerski
dragan7557 dragan7557 19:00 29.05.2012

Re: Moratorijum


Ma, znam da postoji i hidroponički uzgoj, ali to kod nas, kao i ta staklena vuna (moguće da je to neka kombinacija sa hidroponičkim uzgojem, nemam pojma) sigurno nisu masovni. Mada, ta staklena vuna mi je poseban biser.

Ama nisu ni u začetku. Srpske građane više interesuje Farma nego bolji život.

cerski
Hansel Hansel 19:12 29.05.2012

Re: Moratorijum, Nemačka

Sahara solar project

A, pa čuo sam za to, a, na početku i jesam pitao kako će se ubuduće nadoknađivati ono što se dobijalo iz nuklerki, a Tanji sam javljao drugačije podatke o trenutnom stanju...
mariopan mariopan 19:43 29.05.2012

Re: Moratorijum



to je strašno (nadao sam se da makar neke cisterne dovoze

A, pa jesu upočetku da se slikaju za novine.

Onda su nam rekli da mi imamo odličnu vodu, tehnički ispravnu, samo su nam kriterijumi za utvrđivanje nivoa arsena preoštri i da je u svetu dozvoljena količina otprilike 10 puta veća nego po našim, pa ćemo i to morati da promenimo, kriterijume, a ne vodu.

A plaćamo je po ceni najbolje vode, mada je to zapravo tehnička voda, ne bi smeli da je koristimo za hranu i piće? Zabrana korišćenja naše vode iz vodovoda nikad nije povučena ( ako jeste ja to ne znam) .

Imam filtere. Tu ima dosta organskog taloga, vidi se golim okom.

Kažu da takvu vodu ima cela Panonska ravnica ( i Mađarska) tako da nam nema leka?
Čuo sam da grade fabriku vode koja će uklanjati arsen?


Pa i mi smo čuli, to čujemo pred svake izbore?
I tako valjda desetak godina već ?
Ne znam tačno koliko, ali meni se čini da ima i više?
Hansel Hansel 21:02 29.05.2012

Re: Moratorijum

Pa i mi smo čuli, to čujemo pred svake izbore?
I tako valjda desetak godina već ?
Ne znam tačno koliko, ali meni se čini da ima i više?

Ovo i za smeh i za plač!
bolid1 bolid1 22:06 28.05.2012

NOS

Nadam se da je ovo trenutak kada ce se ta gomila podobnih spodoba dovesti u red...mada, cisto sumnjam.

Iznenadio sam se kad sam video clanove komisije, neko je hteo da se taj izvestaj uradi ozbiljno, a ne da se gurne pod tepih. Nego, jel mozes da postavis link na tekst.
jigv jigv 01:33 29.05.2012

Re: NOS

Ja se nadam da ce to preduzece za otimanje drzavnih para napokon da zatvore...
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:56 29.05.2012

Re: NOS

jigv
Ja se nadam da ce to preduzece za otimanje drzavnih para napokon da zatvore...


Da zatvore, zajedno sa odgovornim zaposlenima.

vladaxy vladaxy 08:45 29.05.2012

Kao da smo Amerika..

..pa nam trebaju dve službe. Neko bi pomislio da imamo nekoliko nuklearnih elektrana, raketne silose sa nuklearnim raketama, rudnike uranijuma itd..

Javno Preduzeće „Nukleаrni objekti Srbije”
Агенција за заштиту од јонизујућих зрачења и нуклеарну сигурност Србије (obratite pažnju na "lorem ipsum"

A o ovima da ne pričam:
МИНИСТАРСТВО ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
АГЕНЦИЈА ЗА ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
ФОНД ЗА ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

Sa tolikom brigom o životnoj sredini, Srbija mora da je rajska zemlja
medicor.94 medicor.94 08:53 29.05.2012

Re: Kao da smo Amerika..

Možda je Srbija već rajska zemlja ...nego to slabo primećujemo
dragan7557 dragan7557 10:11 29.05.2012

Re: Kao da smo Amerika..

medicor.94
Možda je Srbija već rajska zemlja ...nego to slabo primećujemo

Mi smo, ne samo Srbija, već celo ljudsko društvo još prilično daleko od onoga što smo sami definisali kao Civilizacija.

Još uvek smo, ljudsko društvo, prema sada važećom definicijom i gradacijom Civilizacije ispod Nule, do koje Nule je dug put, ako je ikada dostignemo.

cerski
zoky.nbgd zoky.nbgd 10:58 29.05.2012

Re: Kao da smo Amerika..

vladaxy

A o ovima da ne pričam:
МИНИСТАРСТВО ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
АГЕНЦИЈА ЗА ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
ФОНД ЗА ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ


hmmm, možda nisi ti to dobro video, kako samo tri, to mi nešto malo. Neke su ti sigurno promakle

evo guglao sam:

Zavod za zaštitu životne sredine
Hansel Hansel 13:27 29.05.2012

Zna li neko

- da li je kod nas i dalje zakonom zabranjeno privatno posedovanje instrumenata za merenje radioaktivnosti? Nekada davno sam (nedugo posle Černobilja) čuo da je bilo zabranjeno...
dragan7557 dragan7557 16:21 29.05.2012

Re: Zna li neko

Hansel
- da li je kod nas i dalje zakonom zabranjeno privatno posedovanje instrumenata za merenje radioaktivnosti? Nekada davno sam (nedugo posle Černobilja) čuo da je bilo zabranjeno...

Ovo ne mogu da verujem!

Pa niti je moguće niti je potrebno zabranjivati posedovanje tih instrumenata.

Uzgred ja bih o državnom trošku delio te instrumente a ne zabranjvao.

I uostalom ko ima pravo da ih zabrani?


cerski
Hansel Hansel 17:30 29.05.2012

Re: Zna li neko

Ovo ne mogu da verujem!

Pa niti je moguće niti je potrebno zabranjivati posedovanje tih instrumenata.

To sam čuo pre 22 godine na tribini tadašnje Zelene stranke, rekli Dragan Jovanović (novinar NIN-a) i Dejan Dimov (tada u Privrednoj komori Jugoslavije). Svašta se još moglo čuti, znam samo da niko nije demantovao te neke druge stvari koje su objavile bile i novine, nikada nisam pouzdano mogao da proverim. Doduše, mogli bi se pretraživati propisi iz tog vremena i proveriti šta je prepisano a šta nije. Naravno da je sa stanovišta zdravog razuma besmisleno, ali - kakve smo sve propise imali i iammo, a kakve nemamo...

Tada je to rečeno u kontekstu famozne avgustovske radijacije 1989. u Boru, koju je izmerila Nada Ajdačić. Sumnjalo se na spaljivanje radioaktivnog otpada itd. itd.
savamala savamala 14:04 29.05.2012

NOS etc.

Cela ova prica sa NOS-om je tuca oko para, ni manje, ni vise. NOS je osnovao Djelic i namenio mu je da radi poslove koji su vec bili podeljeni ekipama iz Vince (ne naucnim radnicima vec raznim vecitim magistrima i slicnim kojima, inace, i nije mesto u naucnim institutima. Osim toga, NOS je, cini mi se, vec zaduzen kreditom od 25 miliona evra, dok Vinca nije pristala da se zaduzi za taj kredit jer nisu imali nikakvu garanciju drzave za vracanje tog kredita. Da skratim, cela prica o NOS-u, Vinci i Djelicu jeste da kada imas jedan problem (Vinca), a ne znas da ga resis (Djelic), ti onda napravis jos jedan novi veci problem.
medicor.94 medicor.94 16:41 29.05.2012

Re: NOS etc.

Zanima me šta bi Đelić rekao na ovo?
dragan7557 dragan7557 17:31 29.05.2012

Re: NOS etc.

medicor.94
Zanima me šta bi Đelić rekao na ovo?

Sledeće:
Školovao se u Francuskoj i magistrirao međunarodnu ekonomiju.
Magistrirao je na Poslovnom fakultetu Harvard univerzitetu
i Kenedi fakulteti državne uprave.

Usput stigao da:

- bude ličnost godine 2001
- najevropljanin 2002
- Mladi globalni lider za period 2005-2010
- Minister u dve vlade 2001-2004
- Član glavnog odbora i polit. saveta DS
- savetnik ruskog vicepremijera
- partner u konsultantskoj firmi
- savetnik Jugo slovenskog premijera Ante Markovića 1991/92

Sitnije Visoke funkcije neću da spominjem, jer bi bilo više funkcija nego godina.

cerski

Nabrojano hvalisanje je sa preklopnika naslovne straneje Đelićevog Monumentalnog Traktata:

"Kada će nam biti bolje"

cerski
Hansel Hansel 15:33 29.05.2012

Umesto zaključka

ivana23 ivana23 15:41 29.05.2012

***

Setila sam se ovog video klipa.

A couple of reporters drive into the evacuation zone, reaching to within two miles of the nuke plant. Dash mounted geiger counters, radioactive cows, wandering dogs starting to go feral, complete destruction in some areas, others untouched but deserted.



A savesni Japanci nigde da stave znak upozorenja da je kretanje u toj zoni (bar) nebezbedno.
svet_medicine svet_medicine 10:13 30.05.2012

Edukacija

Sad bi im prava prilika bila da svrate do Japana...ionako im je to ''zakonska obaveza''
ivana23 ivana23 14:03 30.05.2012

Re: Edukacija

svet_medicine
Sad bi im prava prilika bila da svrate do Japana...ionako im je to ''zakonska obaveza''


Imaju sta i da nauce:

Bivši premijer Japana: Država odgovorna za Fukušimu

Fukušima: Bivši ministar negira zataškavanje informacija

Itd...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana