Društvo| Politika| Sport| Život

Kosovo i najvažnija sporedna stvar

loader RSS / 22.05.2012. u 23:44

FIFA odlučila da Kosovo može da igra prijateljske fudbalske utakmice. images?q=tbn:ANd9GcQWNpi7WvKUJU1ERkFdDxZ-ZgFcMO12m935t29Jz9CDH6M64AvS

Da li treba poslati poruku da Srbija nema ništa protiv da Kosovo ima svoju fudbalsku reprezentaciju i da igra svoje utakmice, prijateljske, ali i zvanične? Kao Irci, Škoti...

Eto, da se time između Srba i Albanaca postigne makar jedan „mali fudbalski detant“, ako ga već nema na drugim poljima. Ma, drugačiji je slučaj kod Iraca i Škota, usledilo bi verovatno objašnjenje, jer u našem kontekstu ovo sa kosovskom reprezentacijom je dalje podrivanje ustavnog poretka i celovitosti države Srbije...itd, u već poznatom stilu.

A možda... možda ipak ne bi bilo sasvim štetno ako bi Srbija uputila signal odobrenja, u cilju da se odnekud počne i nekakav pozitivan proces, da se albanskom narodu da znak da nismo samo neprijatelji i da rešenja treba tražiti u saradnji. Ali, ništa tu nije jednostavno. Naspram ovakvog jednog znaka dobre volje sa srpske strane ipak bi ostao maksimalistički albanski stav o tome da su oni država, da se to smatra završenim poslom, te da Srbija i nema šta drugo nego da prizna, ne samo reprezentaciju - tako da bi, sa takvim albanskim stavom, ovaj mali fudbalski detant srpske strane delovao kao naivan potez, odnosno kao autogol, a ne, recimo, kao sportsko rukovanje na centru pred početak novog meča.

images?q=tbn:ANd9GcTII1vKL2WLAPuVQHEfS30rVySwQ2XgmReefKVIedVjy8hMtzwgIQNaravno, i kad bi neko sa srpske strane procenio da bi taj gest dobre volje bio ipak više koristan nego štetan, i kad bi to predložio - u praksi bi bilo skoro nemoguće postići ikakav dogovor. Neke parlamentarne stranke bi se s ovim predlogom možda složile, neke bi kalkulisale, ali bi većina svakako bila protiv. No, nije loše o tome govoriti makar i ovako, hipotetički.

Takođe, zanimljivo bi bilo videti kakav je stav novoizabranog predsednika Srbije prema predlogu da se Kosovu dozvoli igranje (mislim na stav, ne na striktne ingerencije). Nije sporno da bi u načelu bio protiv, kao i njegove dojučerašnje kolege koje su nakon ovih izbora po prvi put u poslednjih dvadeset godina ostale van parlamenta. U stvari, ona realna dilema leži u pitanju, kako će novoizabrani zaštititi interes države Srbije pred činjenicom da je FIFA već donela odluku da Kosovo sa drugim reprezentacijama može da igra utakmice, za sada samo prijateljske. Odluku ne može da promeni. Njegov prethodnik je nebrojeno puta ponovio – Ja nikada neću priznati Kosovo. To je limit, iznad koga ne može čak ni novi predsednik. Onda, šta? Predložiće povlačenje naših predstavnika iz FIFE? Da li će, ako to predloži, savetovati da se oni nakon nekog vremena vrate u kuću fudbala, ili se oni tamo uopšte više neće vratiti? Povući ćemo reprezentaciju iz svih takmičenja i novog selektora ostaviti bez protivnika (možda ćemo igrati samo sa izabranim timom R.Srpske)?

Dakle, postoje drastične mere kao što je povlačenje, postoji mogućnost da se uputi neki birokratski protest, ali da se nastupa kao da se ništa nije desilo, a postoji i ta hipotetička mogućnost da im ipak priznamo pravo da kao sastav Kosova pikaju loptu.

Jasno, ova treća mogućnost podrazumeva jednu dugu i neizvesnu šahovsku partiju oko toga pod kojim nazivom i sa kojim obeležjima bi kosovski fudbaleri nastupali itd.  A za to vreme bi se trava na igralištu kosila, kosila, kosila...    

 



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 23:47 22.05.2012

тешке шамаре

нам лупа ова реалност
loader loader 23:48 22.05.2012

Re: тешке шамаре

Čestitka za prvo mesto,
i za hrabro suočavanje sa realnošću

dragoljub92 dragoljub92 23:50 22.05.2012

Re: тешке шамаре

е ал стварно смо се упетљали ко пиле у кучину са тим косовом,чак ни ја немам одговор
loader loader 23:53 22.05.2012

Re: тешке шамаре

Bila bi fora da ih fudbalski priznamo,
a onda upravo mi odigramo prvu tekmu sa njima.


Samo da ne ispadne kao protiv Fljarmurtarija
Dr M Dr M 23:57 22.05.2012

Re: тешке шамаре

Bila bi fora da ih fudbalski priznamo,
a onda upravo mi odigramo prvu tekmu sa njima.


Prijateljsku, kao što FIFA predlaže..
loader loader 08:00 23.05.2012

Re: тешке шамаре

Možda... .. za početak čak i igranje bez krampona.
Jer, ko zna... uleteće neoprezno klizećim neko od ovih iz bivšeg fudbalskog sastava učk, pa će posle da ispadne da je sve to "više od igre" itd.

Milutin Milošević Milutin Milošević 16:58 23.05.2012

Re: тешке шамаре

чак ни ја немам одговор

Au, najebasmo ondak
dragoljub92 dragoljub92 20:48 23.05.2012

Re: тешке шамаре

Milutin Milošević
чак ни ја немам одговор

Au, najebasmo ondak

опасно времеси дојде кад драгољуб остану брез техта позз газдо
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:40 23.05.2012

Re: тешке шамаре

Dragoljube, čestitam!!!!

Radnički u eliti posle devet godina

dragoljub92 dragoljub92 22:42 23.05.2012

Re: тешке шамаре

Milutin Milošević
Dragoljube, čestitam!!!!

Radnički u eliti posle devet godina


у сад ме обрадова ја ги пцујем кад год идем у болницу па пролазим поред стадион,онолке паре а избеглице још живу по сабирни центри.и сад ће ме паре за социални случајеви да оду у раднички.е што то неволем.
loader loader 00:06 24.05.2012

Re: тешке шамаре

и сад ће ме паре за социални случајеви да оду у раднички.е што то неволем.

To ni ja ne volem.

Sa druge strane , lepo kad se nakrcaju tribine, pa se ljudi izlude, odu sa osećajem da im se nešto pozitivno dogodilo...

dragoljub92 dragoljub92 00:16 24.05.2012

Re: тешке шамаре

loader
и сад ће ме паре за социални случајеви да оду у раднички.е што то неволем.

To ni ja ne volem.

Sa druge strane , lepo kad se nakrcaju tribine, pa se ljudi izlude, odu sa osećajem da im se nešto pozitivno dogodilo...


fudbal sam namrzo kas sam kao član konjičkog kluba saznao da se pare od SOFKe dele ovako 90%radničkom a 10% svim ostalim,plus reket iz fabrika koji je išo njima.plus što smo mi u skonjima postizali bolje rezultate od njih.
loader loader 00:23 24.05.2012

Re: тешке шамаре

Nije to jedini slučaj. naprotiv. To je ovdašnja praksa.
Ali, šta da se radi kad su ljudi zaluđeni za fudbal.
Eno, kad odbojkašice ili tako neka "sporedna" reprezentacija dosegne visok plasman na nekom velikom takmičenju, vest se jedva primetno podvuče. "Pa, dobro, baš lepo..." - uslede komentari ljubitelja sporta.
A kad fudbalska reprezentacija treba da se plasira na neko takmičenje, ili ako se nekim čudom još i plasira - ljudi pobenave od usredsređenosti, rasprave, brige, sastavljanja tima, dodavanja nijansi...
dragoljub92 dragoljub92 00:34 24.05.2012

Re: тешке шамаре

ja se sećam kad su niški strelci osvojili prvo mesto u japan ili tako neku egzotičnu ameriku,krajem 70ih, pa se ispostavilo da su sami skupili pare za put,al jebiga tad se živelo teško u ta komunistička vremena pa su roditelji mogli da se pozajme da im dečija putuju po beli svet na neka glupa takmičenja i još i pobeđuju.
loader loader 00:36 24.05.2012

Re: тешке шамаре

A ovo se zove najvažnija sporedna stvar na svetu.
Moglo bi da se zove:
najvažniji sporedni sport na svetu.
Jer, u skoro svim drugim igrarijama, osim u toj, imamo uspehe


dragoljub92 dragoljub92 00:42 24.05.2012

Re: тешке шамаре

uspehe

да сам спортски тип па да ти наређам колико смо нолји у многим појединачним спортовима болји од фузбала,па бре болји смо и у америчком фудбалу од ових.
loader loader 11:35 26.05.2012

Re: тешке шамаре

да сам спортски тип па да ти наређам колико смо нолји у многим појединачним спортовима болји од фузбала,па бре болји смо и у америчком фудбалу од ових.

Patokažem :)
Dakle se slažem
zemljanin zemljanin 23:49 22.05.2012

FIFA i UEFA

za razliku od FIFE, UEFA nije donela takvu odluku i glasala je protiv ... ali uvek postoji i Međunarodni Sud Pravde
loader loader 23:51 22.05.2012

Re: FIFA i UEFA

Važi se reč FIFE
loader loader 23:59 22.05.2012

Re: FIFA i UEFA

Da, svih osam predstavnika Evrope glasalo je protiv takve odluke FIFE.
Nije loše da ovo zna Koštunica, možda i on pređe u euroljupce
zemljanin zemljanin 23:59 22.05.2012

Re: FIFA i UEFA

loader
Važi se reč FIFE

tako znači, krenuli smo u "sitna crevca"

Ozbiljno, sport je za mene uvek bio samo sport i ti ljudi dole šutiraju loptu i niko im to ne može zabraniti. Prijateljske utakmice su sada naša realnost a da li će to postati i takmičarske, zavisiće od našeg angažovanja. Mislim da nijedna od tih sportskih institucija neće praviti presedan i dozvoliti takmičarsko učešće bez UN.

EDIT. Ipak odluka UEFE je obavezujuća za njene članice tako da će i prijateljske utakmice morati da igraju sa drugim savezima ako se oni slože oko toga. Ne sumnjam da će neki saudijski i sl. savezi to i učiniti.
antioksidant antioksidant 07:20 23.05.2012

Re: FIFA i UEFA

... ali uvek postoji i Međunarodni Sud Pravde

i kasnija slobodnoumna tumačenja presude
loader loader 07:55 23.05.2012

Re: FIFA i UEFA


Ako su negde slobodne sudijske odluke deo igre, onda je to fudbal.
Stoga napred, ka novoj presudi.
Dr M Dr M 23:53 22.05.2012

Dve tačke gledišta


Sa političke tačke gledišta, mogli bismo da pristanemo da igraju pod onim imenom sa zvezdicom i brojem 1244.

Sa takmičarske tačke, ne treba im dozvoliti, zar nam treba još jedna reprezentacija koja će da nas tuče..
dragoljub92 dragoljub92 23:56 22.05.2012

Re: Dve tačke gledišta

zar nam treba još jedna reprezentacija koja će da nas tuče..

виш ту опцију сам превидео,УА ФИФА
loader loader 23:56 22.05.2012

Re: Dve tačke gledišta

ne treba im dozvoliti, zar nam treba još jedna reprezentacija koja će da nas tuče..

Mislite, doktore, da bi oni protiv nas igrali ko poludeli?
Kao Hrvati, puta 1,244. To znači iznad maksimuma ljudskih mogućnosti.
E, to bi za Sinišu bio veliki test
Dr M Dr M 23:59 22.05.2012

Re: Dve tačke gledišta

Mislite, doktore, da bi oni protiv nas igrali ko poludeli?


Mi, uglavnom, igramo kao da smo poludeli..
loader loader 00:06 23.05.2012

Re: Dve tačke gledišta

Dr M
Mislite, doktore, da bi oni protiv nas igrali ko poludeli?


Mi, uglavnom, igramo kao da smo poludeli..

Jukie Jukie 05:24 23.05.2012

Re: Dve tačke gledišta

Dr M
Sa političke tačke gledišta, mogli bismo da pristanemo da igraju pod onim imenom sa zvezdicom i brojem 1244...

Zamisli neke klince u Azerbejdžanu kako menjaju sličice i pokušavaju da izgovore čiji je neko reprezentativac
"Kako ne znaš, Mahuni je levi bek Kosova zvezdica hiljadu dvesta četrdeset četiri"
"A?"
loader loader 07:53 23.05.2012

Re: Dve tačke gledišta

Jukie:
... zvezdica hiljadu dvesta četrdeset četiri"
"A?"

Veoma ljupko
teško se pamti
al se ne zaboravlja
loader loader 00:36 23.05.2012

Fudbal spaja

Samo ne znam da li ona odluka FIFE kači i ženski fudbal?

dali76 dali76 06:22 23.05.2012

kompromis

Trebalo bi naci kompromis pa tako nek igraci Kosova na ledjima nose iskljucivo 1244,sa pahuljom dakako .
loader loader 07:51 23.05.2012

Re: kompromis


Bez pahulje nipošto
Colin_bgd Colin_bgd 08:21 23.05.2012

Lapastica

Planeta ce da se okrece i da se vrti oko Sunca, bez obzira na sve nase napore da se pretvaramo da mi, u stvari, zivimo na Marsu... koji takodje, uzgredbudireceno, radi to isto vrcenje...
loader loader 08:25 23.05.2012

Re: Lapastica

uzgredbudireceno

Tako je,
treba suočiti fudbalsku naciju sa pojavama u fizici

vladaxy vladaxy 08:42 23.05.2012

Drugi pogled

Kosovo je Srbija

Imaćemo dve Srbije, dupliramo šanse i za učestvovanje i za osvajanje nekog od takmičenja.
loader loader 00:08 24.05.2012

Re: Drugi pogled

Opasno trijumfalna logika.
Gde bi smo s onolikom peharima posle ?

stefan.hauzer stefan.hauzer 08:50 23.05.2012

.

pa ako deca vole fudbal neka izvole...

tako bi, na primer, valon behrami opušteno mogao da igra i za švajcarce i za kosovo :)
loader loader 00:12 24.05.2012

Re: .

Hma... .. zanimljivo, zanimljivo ...
A Fadilj WWWokri bi jednog dana mogao da bude istovremeno i selektor Kosova, i selektor ostatka Srbije (kad Karadžić otkači Smihajlovića).
Atomski mrav Atomski mrav 09:04 23.05.2012

Vels i Škotska, Katalonija i Baskija

Nema ovo veze sa Velsom i Škotskom, mislim da su njihovi fudbalski savezi učestvovali u stvaranju UEFA/FIFA. Fudbalski savezi koji pretenduju na članstvo u ovim organizacijama moraju poticati iz zemalja koje su priznate u UN i moraju biti jedini koji obavljaju tu funkciju u tim zemljama. Ova odluka FIFA važi samo za igranje prijateljskih utakmica, takvu privilegiju imaju i Baskija i Katalonija (i naša reprezentacija je igrala sa bar jednom od ovih "regionalnih" reprezentacija, ako se ne varam). Ne znam da li je za ovakav status potrebna i saglasnost domicilnog fudbalskog saveza, pretpostavljam da jeste...

U svakom slučaju, fudbal je na ovim prostorima uvek bio više od igre...
Colin_bgd Colin_bgd 09:30 23.05.2012

Re: Vels i Škotska, Katalonija i Baskija

U svakom slučaju, fudbal je na ovim prostorima uvek bio više od igre...

Fudbal je to na celoj planeti... Zemlji to jest...
loader loader 00:14 24.05.2012

Re: Vels i Škotska, Katalonija i Baskija

Privlačan je to sport,

i za sportiste,
i za sportske radnike
gary.cooper gary.cooper 10:07 23.05.2012

Detant


Eto, da se time između Srba i Albanaca postigne makar jedan „mali fudbalski detant“, ako ga već nema na drugim poljima.


Kako nema?

1. Pregovori sa onima koji ugrožavaju suverenitet i teritorijalni integritet Srbije

2. "Integrisano upravljanje prelazima" (graničnim ili nekakvim drugim) - štagod to značilo

3. Istorijski poziv "Sklanjaj te barikade!"
(nakon onog prethodnog, takođe istorijskog "Diži barikade!" )

Sve to govori o visoko-principijelnoj i nepokolebljivoj politici bivšeg predsednika, a budućeg premijera.






namena namena 14:09 23.05.2012

Re: Detant

Tu nam je i novi predsednik,
još "principijelniji"
gary.cooper gary.cooper 14:31 23.05.2012

Re: Detant


Tu nam je i novi predsednik,
još "principijelniji"


Nisam govorio o novom predsedniku.

mlekac mlekac 11:07 23.05.2012

Mudro zborenje

Mr Loader, ali, kao sto sami rekoste - tesko ce to moci da se odradi u praksi.

loader loader 00:18 24.05.2012

Re: Mudro zborenje

Mr Loader, ali, kao sto sami rekoste - tesko ce to moci da se odradi u praksi.

Da .. .. teško.
Ma, šta teško? Više je to od teškoće. Kod nas sve nekako još i ide u priči, ali kad se pomene praksa - stvari se zaglavljuju skroz.
loader loader 00:42 24.05.2012

Opet su zasedali

FIFA, UEFA, UEFA; FIFA; ... JAVASCRIPT SAVEZ, ...
Evo linka

zemljanin zemljanin 15:49 25.05.2012

Re: Opet su zasedali

"ФИФА повукла одлуку којом се Косову дозвољава играње пријатељских мечева. Овај проблем поново на дневном реду 29. јуна."
loader loader 11:32 26.05.2012

Re: Opet su zasedali

Da, video sam.
Baš nam se ne da se sprijateljimo sa Kosovoalbancima, mislim onako, fudbalski

No, da prvo sačekamo to sutra od Vidovdana

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana