Ljudska prava

Rehabilitacija i lustracija su evropske vrednosti!

omega68 RSS / 27.04.2012. u 21:55

9jgp_5ca_u9b9x.png

  Američka Legija zasluga prvog stepena, najviši orden namenjen strancima, dodelio predsednik Hari Truman 29. marta 1948. Uručen Dražinoj kćerki Gordani 2005. 

ax7r_0bc_u9b9x.jpg

Francuski Ratni krst

m8ti_9ce_u9b9x.jpg 

 De Golovo odlikovanje: Komandant francuskog pokreta otpora, general Šarl de Gol, odlikovao je generala Dražu Mihailovića Ratnim krstom. Uz ovaj orden on je izdao i pohvalnu naredbu, koja je 2. februara 1943. godine pročitana svim francuskim jedinicama: 

''Armijski general Dragoljub D. Mihailović, legendarni junak, simbol najčistijeg rodoljublja i najviših jugoslovenskih vojničkih vrlina, nije prestao voditi borbu na okupiranom nacionalnom tlu. Uz pomoć rodoljuba, on bez sustajanja ne da mira okupatorskoj vojsci, tako pripremajući onaj konačan juriš koji će dovesti do oslobođenja njegove otadžbine i celog sveta, rame uz rame s onima koji nikad nisu smatrali da se jedna velika zemlja može da pokori surovom zavojevaču.''

Američka Legije zasluga 
Orden Legije za zasluge prvog stepena za Vrhovne komandante.Pored odlikovanja koje je Draža Mihajlović dobio tokom Balkanskih i Prvog svetskog rata, 1948. godine američki predsednih Hari Truman posthumno ga je odlikovao ordenom Legije zasluga zbog učestvovanja u operaciji spasavanja američkih pilota oborenih iznad Jugoslavije. 
Komisija za odlikovanja Pentagona odlučila je da generala Dragoljuba Mihailovića uvrsti u ”Legiju zaslužnih„, nakon izveštaja istražne komisije Komiteta za pravedan sud Draži Mihailoviću. 

Ova komisija, koja je okupljala najuglednije ljude SAD (šest senatora, osam kongresmena, pet guvernera...) otvorila je javna saslušanja u Advokatskoj komori njujorške opštine 13. maja. Saslušanja su trajala pet dana, paralelno s procesom koji su komunističke vlasti u Beogradu vodile protiv Draže Mihailovića. 
Najveću pažnju Komisija je posvetila navodnoj saradnji Mihailovića sa Silama osovine, jednoj od najtežih tačaka optužnice koji je Vojni sud u Beogradu prihvatio. 
Orden je, u maju 2005. godine uručen njegovoj ćerki Gordani na skromnoj ceremoniji održanoj u ambasadi SAD u Beogradu. Odlikovanje nije uručeno sve do tada zato što je američki interes na Balkanu bila neutralna Jugoslavija pod Titovom upravom. Pretpostavljalo se da bi jedan ovakav čin gurnuo Jugoslaviju u naručje SSSR-u i da bi ona postala članica Vašravskog pakta. Vest o dodeli odlikovanja generalu Draži Mihajloviću, tačnije o njegovom uručenju Dražinoj ćerki Gordani izazvala je burne reakcije u Bosni i Hrvatskoj među onim snagama koje nastoje da Jugoslovensku vojsku u otadžbini izjednače sa Ustašama i drugim vojnim formacijama sastavljenim od pripadnika nekadašnjih jugoslovenskih naroda koje su operisale na Balkanu. 
Tokom Drugog svetskog rata, 1944. godine američka obaveštajna služba je, u saradnji sa Jugoslovenskom vojskom u otadžbini i njenim komandantom generalom Dražom Mihajlovićem sprovela operaciju ”Holjard„ (Halyard). Glavni cilj operacije bila je evakuacija američkih pilota, pripadnika američke 15. vazduhoplovne armije koji su oboreni iznad teritorije Jugoslavije. Oboreni američki piloti su uz pomoć pripadnika JVuO prebacivani na teritoriju pod njihovom kontrolom odakle su američkim avionima evakuisani u Italiju sa improvizovanih poljskih aerodroma Boljanići, Kociljevo i Pranjani. Operacija Holjard bila je najveća operacija organizovanog spasavanja oborenih američkih avijatičara u Drugom svetskom ratu. 

25. maja 1942. u časopisu Tajm je izašao članak o Dragoljubu Mihailoviću, sa njegovom slikom na naslovnoj strani.U uglednom časopisu Tajm maja 1942. izašao je članak o generalu Dragoljubu Mihailoviću, sa njegovom slikom na naslovnoj strani.

 cckr_a07_u9b9x.jpg

 U vreme dok je Drugi svjetski rat uveliko besnio, u Holivudu su se snimali filmovi. Tako je Holivud postao jedan od centara antinacističke propagande i deo američke ratne mašinerije. U moru ovakvih filmova snimljena je i filmska epopeja o herojskom otporu četnika nacističkim okupatorima Kraljevine Jugoslavije. Film je snimljen 1943. godine u režiji Luisa Kinga pod nazivom ”Četnici - borbena gerila [39]„. Uloga četničkog komandanta i vođe pokreta otpora pripala je Filipu Dornu. Britanci su sa promenom svoje zvanične politike ovaj film prikazivali bez uvodne špice pod imenom Partizani. 
U poslednjoj fazi rata američki predsednik Frenklin Delano Ruzvelt poklanjao je zaslužnim pojedincima luksuzno opremljenu knjigu ”Četiri slobode„, koja se sastojala od po četiri fotografije i četiri teksta. Istaknuti američki umetnici izražavali su, perom i kičicom, svoje viđenje slobode govora i izražavanja misli, slobode veroispovesti, slobode od siromaštva i slobode od straha. Jedan primerak knjige predsednik Ruzvelt poklonio je generalu Draži Mihailoviću. Danas se knjiga ”Četiri slobode„ namenjenu generalu Mihailoviću čuva u Arhivu SANU u Beogradu.

 

 Gradonačelnik Los Anđelesa Tom Bredli je doneo Ukaz kojim se 17. jul 1986. proglašava za ''Dan sećanja na generala Dražu Mihailovića.''

''Bila sam mnogo tužna kada sam ovog jutra u novinama pročitala da je streljan rodoljub g. Mihailović, čovek koji je zapalio luč slobode.''
(Eleonora Ruzvelt) 
''Svet se trese iz temelja. Mihailović, časni rodoljub, pao je kao žrtva i mučenik pod noge pobednika komunističke invazije sa istoka.''
(''Tajms'' 28. jula 1946.) 
''Celi ovaj proces gola je politika, ista stvar koja se desila u Moskvi 1936. godine, i sve je bilo u službi komunističke propagande.''
(''La Gazeta'' iz Lozane 17. jula 1946.) 
''Inkvizitorski kaluđeri srednjega veka bili su prava deca u primeni svojih mačeva u odnosu na Tita i njegovog sudiju Đorđevića''
(Atina 18. jula 1946. godine.) 
''Draža Mihailović bio je legendarna ličnost i za vreme svog života; njegova mučenička smrt stvorila je oko njegovog imena oreol svetog ratnika. Sa vremenom taj će oreol bivati sve svetliji, a ime Dražino sve slavnije. A koji se zovu Dražini, neka podržavaju Dražu. Bog da mu daruje večni život u sjaju Nebeske Srbije!''
(Sveti Vladika Nikolaj u svojoj besjedi o Draži u crkvi Hristovog Vaskrsenja u Čikagu, 18. jula 1954. godine) 
''Umirem grešan, bio sam običan sudija smrti!''
(Sudija Mihailo Đorđević, kojeg  je proganjala misao da je na smrt osudio nevinog čoveka)

Šta to boli naše mondijaliste, a bivše komuniste, u koaliciji sa svim mogućim i nemogućim neprijateljima srpskog naroda?

Za ove druge znamo - uvek protiv Srba i njihove moguće sloge.

Ovi ''naši'' se najverovatnije plaše gubitka stečenih privilegija ( ili po njihovom benefita ).U pitanju su mnoga materijalna dobra oteta od ''kulaka'',  mnoga zvanja,  veliki broj položaja koji se prenose s' kolena na koleno kojih , mi obična pučina grdna,  nismo ni svesni. Plaše se lustracije koja nije ni mogla do sada da se desi jer petooktobarske vlasti nisu bile ništa drugo nego produžetak kontinuiteta i strogo kontrolisana ''promena''.

Oni na sva zvona trube o tome da je antifašizam evropska vrednost. To je samo delimično tačno jer bi to značilo da se iz francuske revolucije izdvavaja samo jednakost, bez bratstva i slobode. 

Postoji, međutim,  još jedna vrednost koja se uporno krije i koju naši ''bezalternativni evropejci''  žele nekako da gurnu ispod tepiha.

Ona je apostrofirana u definišućim dokumentima najrelevantnijih predstavničkih institucija na panevropskom nivou - Evropskog parlamenta i Parlamentarne skupštine Saveta Evrope. To  je jasno  naveden, kao integralni deo temelja na kojima se grade današnje evropske integracije, u tački '' I '' Rezolucije Evropskog parlamenta o evropskoj savesti i totalitarizmu, usvojene 02.04.2009. godine:

 будући да су од самог почетка европске интеграције биле одговор на патње које су нанела два светска рата и нацистичка тиранија која је довела до Холокауста и ширења недемократских и тоталитарних комунистичких режима у Централној и Источној Европи, као и начин за превазилажење дубоке поделе и непријатељства у Европи кроз сарадњу и интеграцију те за окончање рата и обезбеђивање демократије у Европи

link

Dakle, dve su vrednosti koje se danas materijalizuju u procesu evropskih integracuj, kao odgovor na totalitarne sisteme koji su ugrožavali Evropu i njenu slobodu tokom 20. veka - antifašizam i antikomunizam.

O ovom poslednje se ne govori u Srbiji i u njenim strogo doziranim medijima.

Dotična rezolucija Evropskog parlamenta se na samom početku poziva na   Rezoluciju 1481 Parlamentarne skupštine Saveta Evrope od 25,01,2006. godine :

„Totalitarni komunistički režimi, koji su bili na vlasti u Centralnoj i Istočnoj Evropi u prošlom veku i koji su još na vlasti u nekoliko država u svetu, bez izuzetka su karakteristični po masovnom kršenju ljudskih prava“ (2. tačka“), i

„zločini su pravdani u ime teorije klasne borbe i principa diktature proletarijata“ (3. tačka).

 Da ne bi bilo nikakve zabune na koje se sve zemlje odnosi Rezolucija 1481, pa tako i Rezolucija Evropskog parlamenta, koja se na nju poziva, treba pogledati Dokument 10765 od 16. 12. 2005, tj. na Izveštaj Komiteta za politička pitanja Parlamentarne skupštine SE, na osnovu kojeg je Rezolucija 1481 i doneta. Prema Eksplanatornom memorandumu izvestioca Lindblada iz Švedske, a koji čini sastavni deo ovog dokumenta, „više od dvadeset zemalja na četiri različita kontinenta mogu se kvalifikovati kao komunističke ili pod komunističkom vlašću tokom određenog vremenskog perioda. Osim Sovjetskog Saveza i njegovih šest evropskih satelita, spisak uključuje Avganistan, Albaniju, Angolu, Benin, Kambodžu (Kampučiju), Kinu, Kongo, Kubu, Etiopiju, Severnu Koreju, Laos, Mongoliju, Mozambik, Vijetnam, Južni Jemen i Jugoslaviju“ (sekcija III, tačka 21)

Znači  i stara dobra SFRJ pripada grupi totalitarnih zemalja koje su „bez izuzetaka“ bile karakteristične „po masovnom kršenju ljudskih prava“, sve „u ime teorije klasne borbe i principa diktature proletarijata“ – i to od početka („zločinačka dimenzija komunističkih režima nije bila rezultat okolnosti, već posledica svesnih politika koje su artikulisali osnivači takvih režima još pre dolaska na vlast“ – tačka 44), pa sve do samog kraja („U SFRJ sva vlast pripada radničkoj klasi u savezu sa svim radnim ljudima grada i sela. Radi izgradnje društva kao slobodne zajednice proizvođača, radnička klasa i svi radni ljudi razvijaju socijalističku samoupravnu demokratiju kao poseban oblik diktature proletarijata“, stoji u stavu 1-2 Ustava SFRJ iz 1974. godine, koji je bio i poslednji važeći ustav te zemlje.

Eto, tu je problem.

Ako smo za Evropu, to povlači mnogo toga. Na prvom mestu to je lustracija iz politike svih koji su činili zločine u vreme i za račun totalitarnog komunizma ili na razne načine podržavali totalitarnu vlast.

To je naznačeno u temeljnom evropskom dokumentu koji se na ovo odnosi – Rezoluciji Parlamentarne skupštine Saveta Evrope 1096 „O merama za uklanjanje nasleđa bivših komunističkih totalitarnih sistema“ iz 1996 (na koju se izvorno Rezolucija 1481 i poziva):

„Skupština takođe preporučuje da krivična dela izvršena od strane pojedinaca za vreme komunističkih totalitarnih režima budu gonjena i sankcionisana po standardnom krivičnom zakonu“ (tačka 7) i

 „U pogledu tretmana lica koja nisu izvršila ni jedno krivično delo koje može biti gonjeno u skladu sa pasusom broj 7, ali koja su ipak držala visoke položaje u bivšim totalitarnim komunističkim režimima i podržavala ih, Skupština je ustanovila da su neke države našle za shodno da uvedu administrativne mere kao što su zakon o lustraciji ili dekomunizaciji“ (tačka 11).

 

Jasno je da bi ovakve mere pogodile deo uticajnog članstva SUBNOR-a – ali i individue poput Živana Berisavljevića, titoističkog vojvođanskog autonomaša, Latinke Perović, bivšeg sekretara SK Srbije, Sonju Biserko, bivšeg diplomatu komunističke Jugoslavije i saradnika Budimira Lončara, i druge visoke funkcionere SFRJ, dok bi onima poput Jove Kapičića moralo najhitnije da bude suđeno. Isto tako, Srbija bi legitimno mogla da insistira u evropskim institucijama da je za nju neprihvatljivo da joj bivši referent opštenarodne odbrane Jelko Kacin drži lekcije o demokratiji.

Na drugom mestu bi bila rehabilitacija, u skladu sa tačkom 8 Rezolucije 1096:

„Skupština preporučuje da se gonjenje pojedinačnih krivičnih dela [izvršenih od strane pojedinaca za vreme komunističkih totalitarnih režima] sprovodi istovremeno sa rehabilitacijom lica osuđenih za „zločine“ koji u civilizovanom svetu ne predstavljaju krivično delo, i lica koja su nepravedno osuđena.“ Dakle, puna implementacija evropskih vrednosti – nužno i neizbežno! – podrazumeva preispitivanje presuda totalitarnih komunističkih sudova uključujući i presude protiv generala Mihailovića. U Mihailovićevom slučaju je očito da se mora eliminisati nedoslednost ocene koju je o njemu izrekao nosilac najviše funkcije u vodećoj demokratiji sveta tog doba i ocene koju je izrekao totalitarni komunistički sud u Beogradu. Dakle, nesravnjivo je da Mihailovića komunistički sud obeležava kao „kolaboracionistu i izdajnika“, dok ga predsednik SAD Truman prilikom posthumne dodele Legije za zasluge kvalifikuje sledećim rečima:

„General Dragoljub Mihailović istakao se kao glavni komandant jugoslovenskih oružanih snaga i posle kao ministar vojni, organizujući i vodeći snage otpora protiv neprijatelja koji je okupirao Jugoslaviju, od decembra 1941. do decembra 1944“.

To se, dakle, mora preispitati jer mora da postoji jedinstvena ocena „antihitlerovske koalicije“ na koju se SUBNOR selektivno poziva. Pogotovo zato što vrednosti na koje se pozivaju današnje panevropske institucije, kao što smo videli, jasno uspostavljaju vrednosnu hijerarhiju, prema kojoj su institucije demokratskih zemalja vrednosno superiorne u odnosu na institucije nacističkih, fašističkih i komunističkih režima – pa tako i režima komunističke Jugoslavije. Naravno – ako smo „za Evropu“.

Na trećem mestu bi bilo prevrednovanje istorije, u skladu sa već citiranim evropskim dokumentima:

– „Evropa neće biti ujedinjena sve dok nije u stanju da formira zajedničko viđenje svoje istorije, ne prizna nacizam, staljinizam i fašističke i komunističke režime kao zajedničko nasleđe i omogući poštenu i temeljnu raspravu o njihovim zločinima tokom prethodnog veka“ (stav „K“ Rezolucije Evropskog parlamenta iz 2009);

– „Odgovarajuće čuvanje istorijskog sećanja, jedno sveobuhvatno preispitivanje evropske istorije i panevropske spoznaje svih istorijskih aspekata moderne Evrope ojačaće evropske integracije“ (zaključak 10. iste rezolucije);

– „traži se uspostavljanje Platforme evropskog pamćenja i savesti koja bi podržala umrežavanje i saradnju nacionalnih istraživačkih instituta specijalizovanih za predmet totalitarne istorije, i stvaranje panevropskog dokumentacionog centra/memorijala za žrtve svih totalitarnih režima“; i

– „Ministarski komitet trebalo bi da u zemljama članicama Saveta Evrope započne kampanju osvešćivanja o zločinima komunizma. To uključuje i reviziju školskih udžbenika. Trebalo bi ohrabriti države članice Saveta Evrope da to urade na nacionalnom nivou“ (zaključak 54 Izveštaja Izvestioca SE Lindblada, Dokument 10765

Branka Prpa , na primer, kaže :

 

„Negirati partizanski pokret, antifašizam i AVNOJ znači tvrditi da granice nisu definitivne. To je ideološka osnova za neke buduće, moguće, rasprave na temu granica.“

U ovome leži i razlog zašto i neki tobožnji „evropejci“ iz same Evrope (a i SAD) previše ne insistiraju na tome da se Srbija suoči sa nasleđem totalitarnog komunizma na svom tlu. Jer AVNOJ i njegove granice su upravo jedan od najvažnijih i najpogubnijih delova nasleđa totalitarnog komunizma na tlu bivše Jugoslavije. Osim što su očigledno bile osnova za građanski rat koji je izbio početkom 90-tih, avnojevske granice zapravo predstavljaju jednu od ključnih komponenti boljševizacije ovih prostora, prema zamislima Kominterne. A koja je nacija bila glavna meta revolucionarnog stremljenja i nasilja Kominterne i totalitarnog komunizma na ovim prostorima? Odgovor je jasan – srpska nacija.

 

Pokojni akademik Dimitrije Bogdanović je sažeto izložio kako je srpska nacija – dakle Srbi kao kolektivitet – bila glavna meta totalitarnog komunizma, navodeći da ni jedna frakcija KPJ nije dovela u pitanje ocene Kominterne iznete na Petom proširenom plenumu IK KI iz 1925, „a pogotovu ne ocenu o srpskoj 'ugnjetačkoj naciji'. U odlukama Kominterne mogu se naći i pozivi na taktičko razlikovanje nacionalizma 'ugnjetavanih' naroda u odnosu na nacionalizam jedinoga 'ugnjetačkog' naroda, tako da je borba protiv 'srpskog nacionalizma' imala da bude glavni zadatak KPJ, naročito srpskih komunista u Srbiji. Uporedo s tim trebalo je pomagati svaki separatistički, antijugoslovenski i antisrpski nacionalistički pokret u Jugoslaviji“ („Knjiga o Kosovu“, str. 269-270, Beograd 1986).

Avnoje upravo glavna tekovina totalitarnog komunizma na ovim prostorima, koji je nastupao gotovo rasistički kada je reč o srpskom narodu. U ime suočavanja sa tim nasleđem, srpski narod svakako ima pravo da se pozabavi Avnojem, i njegovim uticajem na srpsku naciju u celini. Takođe mu razračunavanje sa avnojevskim nasleđem daje priliku da iskristališe istinski antifašizam u oba svoja antihitlerovska pokreta, i da jasno razdvoji one koji su se borili za slobodu od okupatora pod različitim zastavama i onih koji su to činili iz raznih idealističkih pobuda, od onih koji su se oportunistički i karijeristički borili za uspostavljanje totalitarnog sistema vlasti na jugoslovenskom prostoru i koji nastoje da raznim metodama brane njegove tekovine – a i svoje privilegije – dan-danas, a što ogromna većina patriotskih pripadnika partizanskog pokreta otpora, kao i nekadašnjih disidenata iz doba totalitarnog komunizma, ne čini. Da li je sada još jasnije zašto se, pozivajući se samo na „antifašizam“ – ali ne i na antikomunizam – Prpe, Perovićke, Biserke, Pavićevićke, Stojanovićke, Rakić-Vodinelićke, Minićke, Berisavljevići, Derete, Koraći, Kapičići, zajedno sa zvaničnom Hrvatskom – koja se ustvari temelji i na zločinima nacizma i na zločinima komunizma – zapravo opiru istinskoj „evropeizaciji“ Srbije, pa tako i preispitivanju komunističkih sudskih procesa, uključujući i proces protiv generala Mihailovića? Da li je jasno da bi i svako zalaganje na pr. Nenada Čanka za vraćanje tekovina Ustava iz 1974. godine, zasnovanog na diktaturi proletarijata, u istinski evropskoj Srbiji moralo da bude već u startu ne samo diskvalifikovano već i kažnjivo? I da li je jasno da odricanje od totalitarnog avnojevskog nasleđa daje Srbiji vrlo jake argumente u odbrani njenih osnovnih nacionalnih interesa u evropskoj areni, i da se svaki cinični zapadni pokušaj nametanja kontinuiteta antisrpskih postavki jugoslovenskog totalitarnog komunizma može najbolje braniti upravo pozivanjem na evropsku vrednost distanciranja od svih vrsta totalitarnog nasleđa, uključujući i nasleđa SFRJ? Pa, ako određene zapadne sile žele da nameću rešenja Srbiji na osnovu modela totalitarnog komunizma, Srbija ima svako legitimno pravo da im se suprotstavi, pozivajući se upravo na relevantne evropske dokumente.

Današnja Srbija se lako može prepoznati u tački 3 već citirane Rezolucije 1096, koja proročki govori o tome šta čeka zemlje koje se ne budu suočile sa totalitarnim komunističkim nasleđem:

„Opasnosti od neuspešnog tranzicionog procesa su višestruke. U najboljem slučaju, umesto demokratije vladaće oligarhija, umesto vladavine prava – korupcija, a umesto ljudskih prava organizovani kriminal. U najgorem slučaju, rezultat bi mogao da bude 'plišana restauracija' totalitarnog režima…“

A čiji se to sledbenici bune?

eq1t_efd_u9b9x.jpg

da li prepoznajemo ko je ovaj čovek?

Iza njegove ''vražje divizije'' u Mačvi je ostalo ovo:

1c6j_408_u9b9x.jpg

Za razliku od Draže Mihailovića koji je ordenje dobijao za svoje zasluge od antikomunista i antifašista , drug Broz je  za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!

 

rjjx_1f3_u9b9x.png 

 

 



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:11 27.04.2012

..

Puk'o si kad te dohvate sto si naveo i citat Nikolaja Velimirovica :)
Sad ce da krene konstrukcija da je on hvalio i Hitlera pa posto je hvalio i Drazu znaci da je Draza bio hitlerovac :)
omega68 omega68 22:16 27.04.2012

Re: ..

Puk'o si kad te dohvate

da se vrabaca bojim nosio bih praćku
mariopan mariopan 22:35 27.04.2012

Re: ..

omega68
Puk'o si kad te dohvate

da se vrabaca bojim nosio bih praćku

Evo prva pomoć dok nisu stigli, zahvalićeš mi se posle.

omega68 omega68 22:59 27.04.2012

Re: ..

Pitanje za 1.

Pod čijom kontrolom je bio Bihać '42. i Jajce '43?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:04 27.04.2012

Re: ..

Pitanje za 1.


Mislis na prvi komentar?
Ako si mene pitao onda je odgovor pod kontrolom NDH, ustasa.
omega68 omega68 23:25 27.04.2012

Re: ..

Da tebe sam pitao
Odgovor je tOčan
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:31 27.04.2012

Re: ..


A da, sad se setih..
Tamo i u to vreme Tito zasedao a nesto ne znam da su ga ometali.
Cuvena ustaska gostoljubivost i tolerantnost :)
omega68 omega68 23:35 27.04.2012

Re: ..

Domazet Domazet 23:34 27.04.2012

Sada cesh, pretpostavljam...

...da na vedesh listu medjunarodnih odlikovanja i priznanja koje je dobio Tile? Mislim, red bi bio, njemu je, bar na ovom blogu, rehabilitacija potrebnija nego Chichi...

Inache svidja mi se kreativnost koju pokazujesh u tumachenju slika. I u popunjavanju praznina izmedju istih. Nego se bojim da si ga nahebao kada to vidi Free. On je od principijelnih...
omega68 omega68 23:39 27.04.2012

Re: Sada cesh, pretpostavljam...

...da na vedesh listu medjunarodnih odlikovanja i priznanja koje je dobio Tile?

hoću
Domazet Domazet 23:50 27.04.2012

Odlichno...

omega68
...da na vedesh listu medjunarodnih odlikovanja i priznanja koje je dobio Tile?

hoću

... ko je od ovih na slici britanska Kraljica?

Mada, mora se priznati da besomuchno peglanje proshlosti (zarad prikrivanja ne tako svetle tadashnjosti) post-Partizana delom krivo za postojanje likova poput tebe. Shta su stotine, recimo, Goranovih fotografija prema eureka momentima jednog Omege...
omega68 omega68 00:02 28.04.2012

Re: Odlichno...

• revolucionarni pobednik u građanskom ratu, tj. Titovi partizani (tzv. NOVJ, tj. „Narodnooslobodilačka vojska Jugoslavije“) i KPJ (Komunistička partija Jugoslavije), je smišljenom i dobro organizovanom politikom uklanjanja, pa čak i fizičkog uništavanja, kako svoje sopstvene tako i „neprijateljske“ arhivske građe uspeo da u kratkom vremenskom razdoblju nakon vojne okupacije Beograda i Srbije u jesen 1944. g. eliminiše uglavnom sve kompromitujuće autentične i originalne dokumente koji bi mogli u većoj ili manjoj meri da ospore politikantsku propagandu zvanične titoističke istoriografije nakon rata. Tako, npr., u jugoslovenskim arhivama se ne mogu naći ključna dokumenta o otvorenoj saradnji Titovih partizana sa ustašama, šiptarskim balistima i Nemcima kao i o otvorenoj antisrpskoj politici i vojnim akcijama titoističkog Vrhovnog štaba NOVJ kao i njemu potčinjenih operativnih komandnih štabova na samom terenu. Stoga su u ovom kontekstu sačuvana nemačka i italijanska dokumenta (arhivska građa) kao i memoarska literatura (zajedno sa dnevnicima) nemačkih i italijanskih komandanata (npr. austrijskog generala u službi Vermahta Gleze fon Horstenaua)[ii] od ključne važnosti za razotkrivanje prave istine o politici i ciljevima borbe Politbiroa CK KPJ u vremenu borbe za preuzimanje vlasti u Jugoslaviji 1941. g.−1945. g.

• pobednik je takođe, isto tako dobro smišljenom politikom, ubacivao falsifikovana dokumenta a naročito falsifikovane fotografije u fajlove suparničke strane a koji se i dan danas mogu naći po raznoraznim arhivama širom bivše Jugoslavije ali se ova politika falsifikovanja povesnih istočnika naročito sistematski primenjivala u slučajevima kada je trebalo kompromitovati rukovodeći kadar Jugoslovenske vojske u otadžbini (JVuO) pod komandom đenerala Dragoljuba Draže Mihailovića.[iii]

Žao mi je...ali ima još, samo ako ostanete uz
eureka momentima jednog Omege.

samo polako

ovom prilikom navodimo prepis samo jednog arhivskog, originalnog i autentičnog „partizanskog“ dokumenta iz perioda „narodnooslobodilačke borbe“ iz koga se jasno vidi protiv koga se Brozovi „narodnooslobodilački“ borci nisu a protiv koga se jesu borili. Iz ovog dokumenta, što je još bitnije, jasno proizilazi i za šta su Brozovi partizani ratovali čitave četiri godine (dokument je u originalu napisan latiničnim grafemama i obiluje gramatičkim i stilističko-jezikoslovnim greškama) a glasi:

Dragi Iso, malo će te začuditi način na koji ti dostavljam ovo pismo. Ali neka to ne dovodi u sumnju. Kad se jednom sastanemo objasnićemo vam sve. Evo o čemu se radi.

Sa VI Brigadom, pojačanom sa delovima majevičkog odreda ili fruškogorskog, hitno se prebacite između Goražda i Medjedje na sandžačku stranu i čistite teren od četnika u pravcu Zaborka i Čajniča. Ovde ćete uhvatiti vezu sa levim krilom naše I Divizije i dobiti dalje direktive.

Na svome putu, tj prilikom prebacivanja ne sukobljavajte se sa Nemcima, ne preduzimajte ma kakve akcije na pruzi, jer je to u interesu sadašnjih naših operacija. Još pre vašega prelaza pošaljite kurire u pravcu Ustikoline, gde će uhvatiti vezu sa našim jedinicama.

Najvažniji naš zadatak sada jeste uništiti četnike Draže Mihajlovića i razbiti njegov upravni aparat koji predstavlja najveću opasnost za daljnji tok narodno-oslobodilačke borbe.

Sve ostalo saznaćete kad se sastanemo.


U istočnoj Bosni ostavite manje odrede čiji će zadatak za sada biti borba protiv četnika i mobilizacija novog ljudstva. Pojačavanje VI Brigade nesme ići na račun brzine pokreta u gore predvidjenom pravcu.

29-III-1943 g.

S drugarskim pozdravom

potpisali: Josip Broz Tito, Aleksandar Ranković i Sreten Žujović[v]
Domazet Domazet 01:14 28.04.2012

AHA!!!

Na svome putu, tj prilikom prebacivanja ne sukobljavajte se sa Nemcima, ne preduzimajte ma kakve akcije na pruzi, jer je to u interesu sadašnjih naših operacija.


Razbio si ovime sve Predatortzove argumente!! Lepo si dokazao da su Partizani chuvali narod od nacistichkih odmazdi!! Pobedili Partizani chetnichke vojvode njihovom taktikom. Nishta Nemci nego samo udari u meko...

Znash shta, sevap je ovaj internet za tebe i tvoje eureke. Otvorio vam trece oko. U stvari otvorilo bi se vama trece oko i bez interneta to je vama genetski. Internet vam samo daje dokaze. Napismeno.
omega68 omega68 01:20 28.04.2012

Re: Odlichno...

Najvažniji naš zadatak sada jeste uništiti četnike Draže Mihajlovića i razbiti njegov upravni aparat koji predstavlja najveću opasnost za daljnji tok narodno-oslobodilačke borbe.

Ovo je bio najvažniji zadatak , a ne čuvanje naroda.
Izvini ali ja nemam teret čuvanja ćaleta ili bilo koga iz familije.
Kanda si malo nervozan, Laki?
Domazet Domazet 01:41 28.04.2012

Ja?

omega68
Najvažniji naš zadatak sada jeste uništiti četnike Draže Mihajlovića i razbiti njegov upravni aparat koji predstavlja najveću opasnost za daljnji tok narodno-oslobodilačke borbe.

Ovo je bio najvažniji zadatak , a ne čuvanje naroda.
Izvini ali ja nemam teret čuvanja ćaleta ili bilo koga iz familije.
Kanda si malo nervozan, Laki?


Shto ja da budem nervozan? Pa nisi meni unishtio argumente nego HKMu i Predatortzu. Ja mozhda mogu da budem malo razocharan zbog toga shto su Partizani udarali tamo gde je bilo najmekshe. Mada, po caletovoj prichi, nije sa chetnicima bilo najmekshe, sa domobranima je bilo lakshe. A prichao je da je sa Nemcima bilo najtvrdje i da su na njih udarali samo kad su morali. Tako da sam ja u stvari tebi zahvalan a ne nervozan. Samo potvrdjujesh ono shto mi je cale prichao...
omega68 omega68 02:05 28.04.2012

Re: Ja?

Samo potvrdjujesh ono shto mi je cale prichao...

sa Nemcima bilo najtvrdje i da su na njih udarali samo kad su morali.


Šta je tu demantovan bilo ko?
z ovog navedenog arhivskog korpus deliktija je jasno ko je ne samo najveći, već pre svega i jedini neprijatelj Brozovim revolucionarima koji su bili u Jugoslaviji ništa drugo nego podružnički odredi Staljinove Crvene Armije čije je političko rukovodstvo nekoliko puta na moskovskim zasedanjima Kominterne u međuratnom periodu izdavalo direktive o razbijanju Jugoslavije kao „velikosrpske i versajske tvorevine“. Stoga i nezačuđuju napisani redovi u dokumentu da su četnici Draže Miha(j)lovića jedini i pravi neprijatelji na putu stvaranja nove socijalističke Jugoslavije. Na već navedeno pismo bosanskom komunističkom komandantu Isi Jovanoviću, koje su pored Josipa Broza potpisali i Aleksandar Ranković i Sreten Žujović, se direktno nadovezuje i pismo, tj. depeša, koju je Tito svojeručno napisao i potpisao 30. marta 1943. g. u vidu naredbe i uputio štabu „Bosanskog korpusa NOVJ“ a u kome doslovce stoji (u originalu latinični) tekst:

Svu vašu borbu upotrebite protiv četnika u centralnoj Bosni i Krajini, a odbrambenu borbu voditi protiv ustaša ako vas napadnu.[vi]

Samo polako, imamo vremena...
omega68 omega68 02:15 28.04.2012

Re: Ja?

omega68
Zvanična državna jugoslovenska (h)istorija iz 1980.-tih i 1990.-tih godina ima i „umesne“ odgovore na ovakve korpus delikti arhivalije iz DSR da se tu navodno radilo o izdvojenom slučaju koji se objašnjava trenutnom vojnom i političkom situacijom na zapadnojugoslovenskom ratištu obzirom da su Nemci organizovali operacije Weiss 1 i Weiss 2 (tzv. „Neretva“) protiv Titovih partizana a, kao što je poznato, davljenik se i za slamku hvata. Međutim, smatramo, ovde se nije radilo o trenutnom „okretanju ćurka naopako“ usled „novonastale situacije“ kako bi se spasla živa glava već se radi o strateškoj politici i delovanju Brozovog Vrhovnog štaba na terenu u toku čitavog DSR. Naime, Nemci nisu organizovali ofanzive Weiss 1 i Weiss 2 protiv partizana već protiv Mihailovićevih četnika kako bi ih razbili na prostoru Krajine, Bosne, Hercegovine i Dalmacije pre planiranog savezničkog iskrcavanja na istočnu obalu Jadrana.[vii] Sklopivši direktan sporazum sa Titovim političkim predstavnicima iz Vrhovnog štaba marta 1943. g. („Martovski sporazum“) Nemci su faktički poslali (tj. „gurnuli“) partizane na četnike da im na Neretvi odrade posao što su Titovi borci i ispunili uz stihove „Partizani spremte mitraljeze da pucamo na kralja i Engleze!“ Dakle, zajednički i jedini neprijatelji i Nemcima i Titoistima su bili četnici (tj. JVuO) Draže Mihailovića koji su se u proleće te 1943. g. spremali da sačekaju i prihvate anglo-američke saveznike u Dalmaciji što je za Nemce značilo otvaranje drugog fronta u Evropi i povlačenje nazad u Nemačku a za Titoiste kraj kominternovske politike o komunističkom preuzimanju vlasti u Jugoslaviji.[viii]

Ovde je u kontekstu tematike članka neophodno skrenuti pažnju na jednu epizodu iz povesti Titove sovjetske „Bihaćke republike“ kada su partizani pri napuštanju bihaćke teritorije silom pokrenuli veliki deo srpskog, ali ne i hrvatskog i muslimanskog, življa sa sobom prema Neretvi i eventualno dalje prema Srbiji. Tada je pokrenuto između 40.000 i 50.000 srpskih civila a ovaj pokret je imao trojaku funkciju: 1. civili su predstavljali komunističkom vođstvu živi štit, 2. na ovaj način je izvršeno etničko čišćenje terena, i 3. narod je sprečen da prebegne na susednu teritoriju oko Gacka koja je bila pod četničkom kontrolom. Povodom ovog događaja vrhovni komandant JVuO Draža Mihailović je uputio (izbegličkoj) Jugoslovenskoj vladi u Londonu sledeću depešu:

Zbog ovog komunističkog terora mase naroda povlače se od Bihaća ka Glamoču. Čim se Nemci približe, ove nezaštićene narodne mase ostavljaju se na milost i nemilost Nemaca i ustaša koji ih nepoštedno masakriraju. Ono što slučajno izbegne, smrzava se na snegu i ledu. Između Drvara i Glamoča ima preko 500 smrznutih leševa žena i dece. Ovo je više nego užas. To je borba koju vode komunisti i na koju ih podstiče inostrana propaganda, da bi se planski uništio naš narod.[ix]

Nakon DSR državno-partijska jugoslovenska istoriografija je plasirala tezu da je u navedenom slučaju (srpski) narod dobrovoljno pošao sa Titovim partizanima, tj. da se u ovom slučaju radilo o „humanitarnoj akciji“ spašavanja civila što je i sam Broz potvrdio 1948. g. na Petom kongresu KPJ u Beogradu doslovce rekavši sledeće:

Sa našom vojskom ogromna masa od 50.000 žena, dece i staraca povlačila se ka Livnu… Sve jedinice ostavljene su na svojim položajima, dok se Vrhovni štab sa tri proleterske divizije povlačio ka Neretvi.[x]

U stvarnosti je, međutim, dotični civilni narod protestvovao tražeći da mu se omogući prevoz i obezbedi hrana i odeća kako bi preživeo oštru bosansku i hercegovačku zimu. Šta se nakon ovog protesta dogodilo možemo pročitati u sledećem istočniku:

Nećkanja naroda staraca, žena i dece – komunisti su proglasili vrstom pobune, saboterstva, fašizma i sveg drugog. Ubijali su oni tada na licu mesta. Ubijali su za svaku sitnicu. Ubijali su majke, koje su se borile ne za sebe, već za spas svoje dece, jer ih nisu hteli voditi u smrt. Politkomesari, „narodni odbori“, terenski radnici i njihove sluge, dali su se na posao. Išli su oni od kuće do kuće, izbacivali su iz istih žene i decu. Izbacivali su ih na ulicu, na puteve. Svrstavali su oni ovaj jadni narod u kolonu smrti, koja je krenula putem golgote, na kojoj se moralo umreti.[xi]

Jasno je da su u ovoj akciji (srpski) civili morali da odigraju ulogu „živog štita“ Brozovim partizanima u nastupajućem sukobu u dolini Neretve sa glavnim i jedinim vojnim i političkim protivnikom – Mihailovićevim četnicima na koje su ih gurnuli Nemci kako bi nakon definitivnog obračuna partizana i četnika dokusurili pobednika u novoj ofanzivi („Schwarz“, tj. tzv. „Sutjeska“ iliti „Peta neprijateljska ofanziva“). O ličnoj sudbini jednog dela civila iz ove „kolone smrti“ govori, nadovezujući se na svedočenja Maneta Pešuta, i još jedan svedok događaja – Vladimir Dedijer, ovog puta sa komunističke strane:

Ide večeras majka po ledu bosa, s nekim krpama oko nogu, koje su tako duge da se vuku po mrazu za njom. Na leđima u džaku dete kuka. Drugo vuče za ruku, a treće najstarije, ide i plače. Nisu jeli ništa već dva dana…

Priđem jednom prozoru zakovanom daskama. Neko nariče iz prizemlja. Obišao sam kuću, sišao na drum i došao pred vrata prizemlja. Vidim kroz razvaljena vrata ljudi sede kraj vatre, prekriveni ćebadima, nemi, nepomični. Jedno dete iz sveg glasa zapomaže. Nešto se otima pod ćebetom. Prišao sam korak bliže i viknuo što sam jače mogao. Presta rvanje, ali dečji glas ne. Podiže se ćebe i ukaza se lice one majke, koju sam danas video s troje dece. Oči staklaste, sva je bila u znoju. Shvatio sam šta se događa. Ona je davila rođeno dete. Dojadilo joj. Kuka, kuka, traži hleba. Ona je umorna, gladna, leđa su joj otpala od nošenja najmlađeg, ruke od teglenja ono dvoje. I jednostavno je htela da oslobodi i dete i sebe daljih muka. Da sam došao minut kasnije – ujutro bismo zatekli samo detinji leš. Nije slučajno žena rekla večeras kad sam je sreo na drumu: „Sveta smrti, uzmi me!“

Već dvadeset i jedan dan ona beži iz Banije s decom pred „Princ Eugenom“ i „Vražjom divizijom“. Prepešačila je na ovom mrazu 350 kilometara.[xii]

O grupnom stradanju (srpskih) civila februara meseca 1943. g. iz gore spomenute „kolone smrti“ svedoči komandant „Dinarske četničke divizije“, vojvoda Momčilo Đujić a čije svedočenje baca potpuno novo svetlo na titoističku istori(ografsku) floskulu o „humanosti“ i „bitkama za ranjenike“ („Neretva“) Brozovih partizana:

Komunisti razglase da Nijemci, ustaše i četnici idu zajedno, da kolju sve, sve redom. I povukli su za sobom dosta žena i djece iz Like. Ja sam na visini Grahova sačekivao Titove kolone i kupio taj narod, smještao ga u moja sela i kasnije vraćao kućama. Mnoge su žene, međutim, vukle dječicu sa sobom: neće mater da ostavi dijete! Tito je lukavo došao na ideju – pošto se vojska sporo kreće radi žena i djece – da jedan poseban bataljon preuzme djecu, a matere neka idu sa svojim muževima. Bolničarke i posebne jedinice, navodno, vodiće računa o djeci. I sada, on je pokupio tu djecu… jedno sto pedeset. A ispod vrha planine Šatora postoji Šatorsko jezero, vrlo žive vode, i tu je bila državna kuća za čuvara šume. Luksuzna vila, planinski stil. Sva ta djeca, ja sam brojao kosturiće njihove, sva su smještena u tu kuću i kuća je zapaljena.

Ja sam kasnije naišao, mjesec dana kasnije, snijeg je bio, a koščice one dječice virile su iz snijega. Tu sliku takođe ne mogu zaboraviti. Nijesmo imali fotografskog aparata, ali jedna scena mogla bi se uzeti za vječni spomenik: Ličanka, majka koja nije htjela da preda djecu, sjela je na kamen šumske staze, otprilike jedan kilometar od one kuće. Još se leševi nijesu raspali, još su bili zamrznuti. Majka jedno dijete ovako na dojku pritisla, jedno je, na koljenima, uhvatilo ručicama ispod pazuha, a jedno leži na zemlji, najstarije, uhvatilo se rukama oko njene noge. Ta slika mi nikada ne izlazi iz glave. I ko onda ne bi ubijao komuniste, ko ne bi ubijao ustaše?[xiii]

Ne dam link, tek na kraju.
Dotle ću da citiram, polako, na tenane
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:07 28.04.2012

Re: Ja?

Pa nisi meni unishtio argumente nego HKMu i Predatortzu.


E pa Domazete na niske si grane spao.
Pozivas se na Gorranove slike, meni preporucujes da nesto raspravim sa nekim, ovde pomnijes da neko drugi pobija moje argumente....super, al sto to malo ti ne radis?
Sto ti ne postavljas te slike, sto ti ne raspravis sa Predatorom, sto ti ne pobijas argumnete?
Nije ti tata pricao kako se to radi?
Hjad probaj, ali da argumenti ne budu tipa, rek'o meni moj tata da je tako bilo.

A pored svega toga ova konstrukcija ti je budalasta.
To sto su komunisti povremeno ulazili u otvorene ili precutne dilove sa Nemcima i ustasama uopste ne znaci da u drugim prilikama nisu bespotebno i priglupo srljali junaceci se, a da je to njihovo junastvo glavom placao neduzan narod, najcesce srpski.

Da su partizani i cetnici medjusobno ratovali nije nikakva novost, da su partizani bili smetnja cetnicima u borbi protiv Nemaca takodje nije novost. To je em opstepoznato em je do toga dosla i vec pominjana komisija. osnovu cijeg rada je predsednik USA odlikovao Drazu.
Ta komisija kaze :



Nije novost ni da su cetnici sa vojnicke strane imali dosta nedostataka, nedovoljo opremljeni, ne postojanje striktnog postovanja komandne hijerarhije i sl, ali im se ne moze zamerati na osnovnim nacelima i razlozima potojanja tog pokreta a oni su antifasizam i antikomunizam.

Dakle slozili smo se da su oni medjusobno ratovali i da su cesto jedni drugima bili primarni neprijatelj, da su cesto borbu protiv Nemaca i jedni i drugi podredjivali medjusobnoj borbi (Da, ma kako to tebi neprijatno zvucalo istina je da su i partizani cetnike a ne Nemce smatrali vecim neprijateljima i da su sa Nemcima pravili dilove kako da se rese zajednickog neprijatelja - cetnika)
Znamo naravno i ko je pobedio u njihovoj medjusobnoj borbi.
Znamo i to da bi Nemci bilo porazeni u svakom slucaju, bilo da se protiv njih borilo na nacin kako su to radili partizani bilo da se radilo na nacin kako su cinili cetnici.
Posto smo se u svemu tome slozili hajde ti, ne pozivajuci se ni na koga (pa ni na tatu) razmisli i odgovori da li bi po drzavu, narod, bilo bolje da su pobedili cetnici i da je drzava nakon drugog svetskog rata dospela u grupu demokratskih drzava sa gradjanskom demokratijom kao unutrasnjim uredjenjem, ili ovako kad su pobedili komunisti pa je drzava dospela u staljinisticki lager, i sto je njom 50 godina vladao komunisticki totalitrarizam?


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:48 27.04.2012

'

Ova komisija, koja je okupljala najuglednije ljude SAD (šest senatora, osam kongresmena, pet guvernera...) otvorila je javna saslušanja u Advokatskoj komori njujorške opštine 13. maja. Saslušanja su trajala pet dana, paralelno s procesom koji su komunističke vlasti u Beogradu vodile protiv Draže Mihailovića.




omega68 omega68 00:06 28.04.2012

Re: '

Ne vredi
Ima jedna stara srpska ( možda još iz Indije, ne znam ) poslovica:
''došli divlji i isterali pitome''
dali76 dali76 00:06 28.04.2012

pitanje

Ako sam ja tebe razumioOmega , ti ustvari jesi za euintegraciju , onu sustinsku ,a ne laznu demagosku koja jedno prica,a suprotno radi?

omega68 omega68 00:09 28.04.2012

Re: pitanje

dobro pitanje!
Jesam.
Ovi kvazieUropljani, pseudomondijalisti su mi je ogadili
Nepravedno
dali76 dali76 00:31 28.04.2012

Re: pitanje

Hm, mogu li ti ogaditi nesto oni koji se za to “nesto” bore deklerativno, nikad sustinski.
Logicno bi bilo da to “nesto”,a radi se o euintegraciji koja Srbiju vodi na zapad, a ne nekim tkzv neutralno nessvrstanim titovim stazama ustvari postane politicki imperative ,a ne da ti se ogadi.
Ja koliko znam,a mozda gresim,samo je jedan srpski politicar rekao javno da zeli Srbiju na zapadu. Tacka. Ubijen je 2003.
omega68 omega68 00:45 28.04.2012

Re: pitanje

Ne želim Srbiju ni na zapadu ni na istoku.
Srbija je punila i zapad i istok svojim genetskim materijalom mnogo pre nego što su oni i znali šta je zapad a šta kontra zapad.To nije floskula, za to postoje istorijski podaci

Taj što je ubijen , shvatio je sve ovo što mi tek sada saznajemo ( neki od nas )
Zato je i ubujen, jer nije bio običan čovek, već neko ko se ne igra politike.
Srbija MOŽE da bude negde između.Nije ona Bugarska ili Rumunija koje se nikad nisu pitale nizašta.
Srbija je mnogo veća nego što mi imamo predstavu.
Samo nam treba sloga.
To je ono na šta naši neprijatelji uvek udaraju.
mikeymike mikeymike 00:51 28.04.2012

Re: pitanje

dali76

Ja koliko znam,a mozda gresim,samo je jedan srpski politicar rekao javno da zeli Srbiju na zapadu. Tacka. Ubijen je 2003.



Tacno. A u njegovo ubistvo je umesana ista sluzba koja je umesana i u ubistvo Mihailovica
dali76 dali76 02:12 28.04.2012

Re: pitanje

omega68
Ne želim Srbiju ni na zapadu ni na istoku.Srbija je punila i zapad i istok svojim genetskim materijalom mnogo pre nego što su oni i znali šta je zapad a šta kontra zapad.To nije floskula, za to postoje istorijski podaciTaj što je ubijen , shvatio je sve ovo što mi tek sada saznajemo ( neki od nas )Zato je i ubujen, jer nije bio običan čovek, već neko ko se ne igra politike.Srbija MOŽE da bude negde između.Nije ona Bugarska ili Rumunija koje se nikad nisu pitale nizašta.Srbija je mnogo veća nego što mi imamo predstavu.Samo nam treba sloga.To je ono na šta naši neprijatelji uvek udaraju.

Da je tako govorio I razmisljao Djindjic ko ti sad mozda bi smo imali prilike I da ga pitamo danas.
Tacno to je bio covjek koji se nije igrao politike , I kad je govorio da je mjesto Srbije na zapadu bez ti nesvrstanih experimenata, to je I mislio,a pogubno po njega, to je I radio.
Nije citao istrazivanja javnog mjenja ko Ivica, ko Boris pa onda bio vodjen populizmom il bajkama .
OK, necu vise.
Pitao sam te jesi li za EUintegracije. Jasno mi je da nisi. Posteno I legitimno.

Imamo novu politicku partiju tj pokret koji su najblizi tvom sadasnjem uvjerenju.
omega68 omega68 02:16 28.04.2012

Re: pitanje

Imamo novu politicku partiju tj pokret koji su najblizi tvom sadasnjem uvjerenju

Ne postoji niko ko je blizak mom sadašnjem uverenju
Domazet Domazet 02:42 28.04.2012

Pa sigurno da nema...

omega68
Imamo novu politicku partiju tj pokret koji su najblizi tvom sadasnjem uvjerenju

Ne postoji niko ko je blizak mom sadašnjem uverenju

...kad od sebe uporno odbijash i HKMa i Predatortza. Kako si zapeo ti cesh do 1 maja da propagirash pametnu i opreznu partizansku politiku izbegavanja tvrdih Nemaca i lupanja po mekanim chetnicima. Ruku dajem da misle da si ti neki UDBIN ubachenko. Evo neka kazhu sami...
omega68 omega68 08:02 28.04.2012

Re: Pa sigurno da nema...

Ruku dajem da misle da si ti neki UDBIN ubachenko



Prilično jadan pokušaj
Tako je Drago, Daničin preokretač, pisao da radim za NKVD kad sam pisao o tome šta je sve radio onaj vaš idol.
Nego, ne kažeš ništa na ulogu tvog i ćaletovog idola u Mačvi?
Colin_bgd Colin_bgd 07:07 28.04.2012

CNN

Znaci, verujes sve sto danas CNN objavi?

Znaci, trebali su da nas bombarduju, zasluzili smo?

Ili kako pravis selekciju i znas kad Amerikanac laze, kad ne? Kad mu treba verovati kad ne? Kad gleda samo svoje interese, a kad malo i pomaze?

Znaci, cekam jos uvek da napises nesto sto ce da lici na tvoje misljenje, da imamo makar o necemu da razgovaramo...

LOGICNI DODATAK: Mislim, nemoj da me shvatis pogresno, ocigledno mislimo drugacije, ali sta Ti stvarno mislis (drugim recima koje je Tvoje zato sto...), voleo bih da znam posle ovih silnih gonjenja po blogu. Red bi bio zaista, i ovo pisem bez imalo sarkazma...
omega68 omega68 08:09 28.04.2012

Re: CNN

Znaci, cekam jos uvek da napises nesto sto ce da lici na tvoje misljenje, da imamo makar o necemu da razgovaramo...

Pokušavam da shvatim šta mi pričaš i ne razumem.
Za ove druge znamo - uvek protiv Srba i njihove moguće sloge.
Ovi ''naši'' se najverovatnije plaše gubitka stečenih privilegija ( ili po njihovom benefita ).U pitanju su mnoga materijalna dobra oteta od ''kulaka'', mnoga zvanja, veliki broj položaja koji se prenose s' kolena na koleno kojih , mi obična pučina grdna, nismo ni svesni. Plaše se lustracije koja nije ni mogla do sada da se desi jer petooktobarske vlasti nisu bile ništa drugo nego produžetak kontinuiteta i strogo kontrolisana ''promena''.

To je moje mišljenje
A ako misliš šta je moje mišljenje o saradnji partizana i ustaša, evo ga:
Jedan od najmisterioznijih dokumenata i detalja iz povesti saradnje Pavelićevih ustaša i predratne KPJ jeste konkretan i sveobuhvatan „Sporazum između komunističke stranke i ustaškog oslobodilačkog hrvatskog pokreta“ iz juna (lipnja) 1935. g. potpisan od strane Moše Pijade za komuniste i dr. Mileta Budaka za ustaše u zatvoru za političke zatvorenike u Sremskoj Mitrovici. Cilj ovog sporazuma je bio veoma jasan i nedvosmislen: potpuno rušenje države Jugoslavije i uništavanje svega što je srpsko i pravoslavno.[xxxiii] Tekst ovog sporazuma je obznanjen tako što ga je u DSR vlada generala Milana Nedića nekoliko puta preštampavala i obaveštavala srpsku javnost ko su i šta su Brozovi komunisti i partizani, tj. za koga i zašta se bore. Sa istoriografsko-znanstveno-metodološke tačke gledišta problematičnost autentičnosti ovog krucijalnog dokumenta za tematiku ovog članka se ogleda u činjenici da je ovaj sporazum sačuvan samo u prepisu, tj. ne i u originalu. Stoga je i glavni i jedini argument titografske istorio(grafije) da se u uvom slučaju radi o čistoj ratnoj propagandi vlade generala Milana Nedića, tj. o „nedićevskom falsifikatu“. Međutim, korišćenjem osnovnih principa analoške metode dolazimo do zaključka da je ovakav sporazum (pisani, potpisani ili usmeni) između komunista i ustaša zasigurno postojao obzirom da su se tačke iz ovog predratnog sporazuma o saradnji i uništavanju Srpstva i pravoslavlja realizovale u toku kao i nakon DSR. Da se samo potsetimo da 1. KPJ nije izdala bukvalno nikakav proglas povodom proglašenja NDH u Zagrebu 10. travnja 1941. g., a jugoslovenski komunisti su bili poznati po svojoj sklonosti za izdavanje partijskih proglasa povodom svega i svačega, 2. da Brozovi partizani nisu u toku čitavog rata čak ni pomišljali da oslobode „deveti krug pakla“ – Jasenovac i 3. da su nakon rata od ovog stratišta (najveća i najmasovnija nekropola u Jugoistočnoj Evropi) napravili park sa spomenikom (tzv. „raspukla ruža“) koji se sastoji od četiri latinična slova „U“ koja gledaju na sve četiri strane sveta a koje su Pavelićeve ustaše nosile na svojim kapama…

O direktnoj sprezi hrvatskih ustaša i Brozove KPJ i NOVJ iz ratnog perioda u cilju rešavanja srpskog pitanja u NDH indirektno govori i slučaj od 31. jula 1966. g. upravo na otvaranju Mauzoleja i spomen obeležja žrtvama jasenovačkog logora (fabrike) smrti. Tada je, naime, kao jedna od zvanica i ujedno predstavnik vlasti SR Hrvatske na ovoj ceremoniji bio prisutan i predsednik Sabora SR Hrvatske – Stevo Krajačić, inače jedan od Brozovih najpoverljivijih saradnika. Kada se ceremonija otvaranja završila, a misleći da su mikrofoni isključeni, Krajačić se okrenuo srpskim borcima rekavši im doslovce: “Ovdje smo vas premalo pobili”. Međutim, mikrofoni nisu bili isključeni tako da je nakon nastalog skandala Krajačić bio prisiljen da podnese ostavku.[xxxiv] Na kraju, „najveći sin naših naroda i narodnosti“ Josip Broz Tito za vreme od čitavih 35 godina svoje vladavine u Jugoslaviji nije našao za shodno da ni jedanput poseti niti Jasenovac niti bilo koje drugo masovno stratište Srba u NDH. Verovatno zato jer to nije bilo predviđeno pisanim i usmenim sporazumima između ustaša, KPJ i Brozovih partizana kako pre tako i za vreme rata.
Colin_bgd Colin_bgd 08:53 28.04.2012

Re: CNN

Pokušavam da shvatim šta mi pričaš i ne razumem.

Ne, ocigledno (a nije prvi put) da smo na potpuno paralelnim linijama. Desava se, nije problem. Nema ljutnje zaista, naprotiv, nadam se da cemo nastaviti i da ce negde biti tacka preseka...

Iako nije ovo taj blog, iskreno zelim ozdravljenje majci. Srecno!
omega68 omega68 09:54 28.04.2012

Re: CNN

Hvala
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:05 28.04.2012

Re: CNN

Znaci, trebali su da nas bombarduju, zasluzili smo?

Nismo yasluili ali smo se nameštali.
Evo šta kaže Vuk Drašković:„Milošević je, priželjkujući bombardovanje, učinio sve da se tako nešto dogodi. Kao tadašnji šef diplomatije, insistirao sam da se prihvati plan iz Rambujea; Milošević nije hteo da čuje! Umesto toga, govorio je kako je naš najveći državni i nacionalni interes da svaku ponudu odbijemo i da prisilimo NATO da nas bombarduje. „Kosovo je“ – kazao je Milošević, „kamen o vratu Srbije i ovo je idealna prilika da se tog kamena rešimo. Istovremeno, za to ćemo okriviti NATO i Amerikance, čime ćemo u Srbiji raspaliti antizapadno raspoloženje
freehand freehand 16:27 28.04.2012

Re: CNN

Milan Karagaća
Znaci, trebali su da nas bombarduju, zasluzili smo?

Nismo yasluili ali smo se nameštali.
Evo šta kaže Vuk Drašković:„Milošević je, priželjkujući bombardovanje, učinio sve da se tako nešto dogodi. Kao tadašnji šef diplomatije, insistirao sam da se prihvati plan iz Rambujea; Milošević nije hteo da čuje! Umesto toga, govorio je kako je naš najveći državni i nacionalni interes da svaku ponudu odbijemo i da prisilimo NATO da nas bombarduje. „Kosovo je“ – kazao je Milošević, „kamen o vratu Srbije i ovo je idealna prilika da se tog kamena rešimo. Istovremeno, za to ćemo okriviti NATO i Amerikance, čime ćemo u Srbiji raspaliti antizapadno raspoloženje

Ti, Karagaća, stvarno i izistinski veruješ da je Milošević ovo govorio onom blentovu od Draškoviću?
E šta se neće sve ovde pročitati...

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:33 28.04.2012

Re: CNN

stvarno i izistinski veruješ da je Milošević ovo govorio onom blentovu od Draškoviću?

kako bre blentavi Drašković a Pero Simić sada jači no Bečković.
Drugo, Drašković eto i danas pomenu da je naiistinskije odan pa hoće u Evropu i da kazni sve one posle 45 i rehabilituje sve one druge od 45, a pre 45 nema da se priča šta je ko radio. S Čičom u Evropu u najveći antifašistički projekat jer bo je Čiča mislio da se aktivno priključi antifašističkoj koaliciji čim ona pobedi Hitlera a na njegovu molbu zatvore sve partizane.
I ti sada veruj njemu ili Peri.
A to što pominje neke grobove na Dedinju i u Požarevcu podseća na njegovog kuma svojevremeno i onaj glogov kolac.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:27 28.04.2012

!!!!!!


Dakle, “Nacional-konzervativci nisu uvek i po pravilu glupi ali su glupi ljudi po pravilu nacional-konzervatici."
Osim što su očigledno bile osnova za građanski rat koji je izbio početkom 90-tih, avnojevske granice zapravo predstavljaju jednu od ključnih komponenti boljševizacije ovih prostora, prema zamislima Kominterne. A koja je nacija bila glavna meta revolucionarnog stremljenja i nasilja Kominterne i totalitarnog komunizma na ovim prostorima? Odgovor je jasan – srpska nacija.

Komunisti su ispravili granice koje je srpska buržoazija dala hrvatskoj podelom na banovine
drug Broz je za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!

kojim se sve lažima služite.
„General Dragoljub Mihailović istakao se kao glavni komandant jugoslovenskih oružanih snaga i posle kao ministar vojni, organizujući i vodeći snage otpora protiv neprijatelja koji je okupirao Jugoslaviju, od decembra 1941. do decembra 1944“.

Narodčito su se njegove snage istakle prilikom savezničkog iskrcavanja u Normandiji i završnim operacijama za oslobođenje Balkana od nemačke okupacione sile
link

ne vidim da se pominje rehabilitacija ni Hitlera, ni Musolinija, ni Petena ni Kvislinga
omega68 omega68 10:34 28.04.2012

Re: !!!!!!

drug Broz je za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!

kojim se sve lažima služite.

Je l to nije tačno?
Karagaća molim te kaži da to nije tačno i sam sebi iskopaj najdublju jamu
ne vidim da se pominje rehabilitacija ni Hitlera, ni Musolinija, ni Petena ni Kvislinga

Karagaća ja sam siguran da tvoj um može da shvati ali zbog straha od gubitka privilegija ne želi da shvati:
D.M. nije isto što su bili oni koje navodiš.Kod colina bg sam linkovao šta kaže Vodinelićka da je Kvisling ličio na Pavelića.
Pavelić i Draža NISU isto, šta da ti radim, tako je
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:52 28.04.2012

Re: !!!!!!

Pavelić i Draža NISU isto, šta da ti radim, tako je

nisam ni rekao da jesu, samo sam rekao da ne treže rehabilitaciju.
Je l to nije tačno?

koji istorijski dokumenat to potvrđuje.Drugo, pripisivati nekome tolike zločine paušalno može biti sam plod ostrašćenosti i mržnje.
Pa ni su ni svi četnici bili ono što jer bio pop Maca ili onaj što pokla Srbe u Vraniću.
Možda si ga ti lično ili tvoj deda uhvatio na delu, pa što ste ga pustili.
Hoću reći, razumem ja tebe da ti ne voliš, bolje reći mrziš sve što ima veze sa komunistima i posebno tog Tita, ali nisi ubedljiv ako uz to iznosiš neproverene tvrdnje.
kaži da to nije tačno i sam sebi iskopaj najdublju jamu

je li to pretnja.???
omega68 omega68 14:17 28.04.2012

Re: !!!!!!

je li to pretnja.???

ne, ne, bože sačuvaj.
Misli se na jamu u koju sam bloger može da upadne ako mu se dokaže suprotno
Kao na primer ovo:

- Broz je krajem 1912. godine regrutovan za tehničku službu Bečkog arsenala, centralnu grupaciju Austrougarske monarhije. Vrednim izvršavanjem vojničkih obaveza, već na početku vojničke karijere skrenuo je pažnju na sebe i starešine su mu omogućile da završi podoficirsku školu. Tito je postao najmlađi izviđački vodnik u 25. domobranskom puku, a prema nekim izvorima, bio je i najmlađi podoficir u celoj austrijskoj vojsci. Prema ratnom dnevniku njegove jedinice, kao i prema poverljivim podacima koji se čuvaju u arhivi u Moskvi, Broz je imao zapaženu ulogu u Prvom svetskom ratu - kaže Pero Simić.
Večera - Tolbuhin: Druže Čita, vi ste pucali na mene
Posle Drugog svetskog rata, Tito je u Beogradu priredio večeru maršalu Tolbuhinu, na kojoj je pripiti Sovjet počeo da pripoveda ratne priče sa Karpata iz Prvog svetskog rata, na šta je Tito odgovorio:
- I ja sam bio na Karpatima.
- Kako na Karpatima, druže Čita?
- Tukao sam se na Karpatima kao austrougarski mobilizovani građanin. Pali smo posle toga u rusko zarobljeništvo i tako sam dospeo u Rusiju.
- Znači, druže Tito, vi ste se tukli protiv Rusa? Znači, vi ste pucali na mene?
- A šta sam mogao da radim? Vi ste pucali na mene, pa sam i ja pucao po vama. Logično. Nismo mogli da se damo postreljati od vas kao zečevi. Vi ste se tukli za ruskog cara, a mi za austrijskog.

Zvanična jugoslovenska istorija tek je u fragmentima beležila ovaj deo njegove istorije. Titov biograf Vladimir Dedijer pisao je da je Tito sa svojim pukom stigao samo do granice sa Srbijom, a Tito je tvrdio da je „izbegavao sudbinu da se kao Hrvat i socijalista bori protiv svoje braće i drugova, srpskih radnika i seljaka". Dedijer je takođe zabeležio da je Tito u Srbiji vršio antiratnu propagandu, zbog koje je navodno bio zatvoren u Petrovaradinskoj tvrđavi. Međutim, Tito je u poverljivoj autobiografiji koju je pisao u Moskvi priznao da je učestvovao u kaznenoj ekspediciji na Srbiju i da je početkom 1914. otišao na srpski front kao vodnik, gde je ostao do drugog odstupanja austrijske vojske u decembru 1914. godine.
Da je Tito prešao granicu sa Srbijom za vreme rata potvrdio je i Žarko Vedrić, austrijski generalštabni pukovnik 42. vražje divizije. On je, prema podacima iz Arhiva Jugoslavije, jednom od saradnika Agitpropa precizno rekao da je 25. puk ostao na srpskom frontu sve do januara 1915. godine, dakle više od pet meseci.

Tito je jednom prilikom i sam priznao da je bio u zapadnoj Srbiji. Kako kaže Pero Simić, to je istoričaru Vanceslavu Genčiću, koji je imao prilike da razgovara sa najvećim brojem komunističkih funkcionera, potvrdio lično Aleksandar Ranković. Kada je u jesen 1941. godine vrh KPJ tražio pogodno mesto za savetovanje svojih najviših funkcionera po zapadnoj Srbiji, Tito je, na zaprepašćenje svih, a pogotovo svojih srpskih pratilaca, pokazao odlično poznavanje terena, uključujući brojne staze i prečice. Ranković ga je tada pitao da li je nekada bio u ovom delu Srbije, a Tito mu je odgovorio:
- Pa ja sam ovde ratovao kao austrijski vojnik 1914.
Titu je tada savetovano da to više nikada ne pominje ako želi da ga Srbi prihvate.

Prema ratnom dnevniku Titove jedinice, vidi se da je 42. domobranska vražja divizija učestvovala u svim velikim bitkama u zapadnoj Srbiji, Gučevu, Mačkovom kamenu, kao i u velikim bitkama na Drini, Ceru i Kolubari. Ratni izveštaji austrijske, ali i srpske vojske govore da je njegova divizija učestvovala čak i u opsadi Beograda. Tito je, inače, na Srbiju krenuo sa činom kaplara, a iz Srbije otišao sa činom starijeg vodnika, što je bio najviši podoficirski čin u austrijskoj vojsci. Posle učestvovanja na srpskom frontu, postao je ordonans u štabu 42. vražje divizije, dobio „uniformu sa tri širita" i postao štabsfeldvebel.

link
Ne Karagaća, ja sam vaspitan da poštujem ljude koji se bore zaideju.
Ne volim ljude koji i pored čvrstih dokaza istrajavaju na čuvanju nekog mita ili još gore na pukom očuvanju svojih privilegija što se na kraju svodi na poništavanje same ideje od koje su pošli.
omega68 omega68 14:45 28.04.2012

Re: !!!!!!

nisam ni rekao da jesu, samo sam rekao da ne treže rehabilitaciju.




Pa kako za njih da traže kad nisu isto???
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:53 28.04.2012

Re: !!!!!!

link

e to je snimljeno na Bežanijskoj Kosi odmah kod Idee, lično ga Pero sliko.
Pa ko još veruje knjigama Pere Simića. Što ih ne objavi dok je Tito bio živ a Pero predsednik omaldine Srbije. Čuo sam da je i neki Kos napisao knjigu tj. svoje zabeleške iz dnevnika šta je sve kao konjušar zapazio. Pa čovek čak navodi , koliko se seća, nešto bez veze ali tačan datum tamo neke 1952.godine i još tačno vreme 10, 45h.
ja sam vaspitan da poštujem ljude koji se bore zaideju.

ja se borim sdamo za istinu.
Ne volim ljude koji i pored čvrstih dokaza istrajavaju na čuvanju nekog mita ili još gore na pukom očuvanju svojih privilegija što se na kraju svodi na poništavanje same ideje od koje su pošli.

ovu floskulu već nekoliko puta ponavljaš, a ni sam ne znaš na koje to privilegije misliš ili ih onako odvaljuješ kao opšta mesta.
Ako je za tebe penzija privilegija onda je to tvoj problem, drugih privilegija nemam niti sam imao ni dok sam radio.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:55 28.04.2012

Re: !!!!!!

omega68
nisam ni rekao da jesu, samo sam rekao da ne treže rehabilitaciju.




Pa kako za njih da traže kad nisu isto???

koliko vidim ne traže ni za Dražu ni Nedića.
omega68 omega68 18:52 28.04.2012

Re: !!!!!!

Pa ko još veruje knjigama Pere Simića

Čekaj, ako ti se ne sviđaju činjenice onda autoru nešto fali!
Pero Simić je preneo istoričara Vanceslava Genčića i druge činjenice
Ratni izveštaji austrijske, ali i srpske vojske govore da je njegova divizija učestvovala čak i u opsadi Beograda. Tito je, inače, na Srbiju krenuo sa činom kaplara, a iz Srbije otišao sa činom starijeg vodnika, što je bio najviši podoficirski čin u austrijskoj vojsci. Posle učestvovanja na srpskom frontu, postao je ordonans u štabu 42. vražje divizije, dobio „uniformu sa tri širita" i postao štabsfeldvebel.


Ratni izveštaji austrijske, ali i srpske vojske govore da je njegova divizija učestvovala čak i u opsadi Beograda. Tito je, inače, na Srbiju krenuo sa činom kaplara, a iz Srbije otišao sa činom starijeg vodnika, što je bio najviši podoficirski čin u austrijskoj vojsci. Posle učestvovanja na srpskom frontu, postao je ordonans u štabu 42. vražje divizije, dobio „uniformu sa tri širita" i postao štabsfeldvebel.

Činjenice, Karagaća, šta je tu Pero ili Janko kriv?
sevarlica sevarlica 11:21 28.04.2012

preporuka

Za razliku od Draže Mihailovića koji je ordenje dobijao za svoje zasluge od antikomunista i antifašista , drug Broz je za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!


Malo ljudi zna da je Tito učestvovao u "radu" "vražje" divizije. Nad njihovim zločinima su se i austrijanci toliko zgrozili da su celu diviziju prebacili u Galiciju 1915-e.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:55 28.04.2012

Re: preporuka

sevarlica
Za razliku od Draže Mihailovića koji je ordenje dobijao za svoje zasluge od antikomunista i antifašista , drug Broz je za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!


Malo ljudi zna da je Tito učestvovao u "radu" "vražje" divizije. Nad njihovim zločinima su se i austrijanci toliko zgrozili da su celu diviziju prebacili u Galiciju 1915-e.

onda za to okrivi kralja Aleksandra zašto nije odmah posle 1. svetskog rata osudio i streljao tog zločinca.
Biće da je bio hendikepiran jer nije bilo tebe i omege da mu to kažete i dokažete.
mrale54 mrale54 17:13 28.04.2012

Re: preporuka

Milan Karagaća
sevarlica
Za razliku od Draže Mihailovića koji je ordenje dobijao za svoje zasluge od antikomunista i antifašista , drug Broz je za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!


Malo ljudi zna da je Tito učestvovao u "radu" "vražje" divizije. Nad njihovim zločinima su se i austrijanci toliko zgrozili da su celu diviziju prebacili u Galiciju 1915-e.

onda za to okrivi kralja Aleksandra zašto nije odmah posle 1. svetskog rata osudio i streljao tog zločinca.
Biće da je bio hendikepiran jer nije bilo tebe i omege da mu to kažete i dokažete.


Moglo bi to i pristojnije malo!
Pa nisu oni uvredili Titov lik i delo, samo su izneli cinjenice.

A, to sto si ss zalepio za Acu, balavca od 20 i kusur god. pa ga krivis za ono sto je Pasic napravio a Tito oberucke prihvatio - govori o tvom poznavanju stvari iz tog perioda!

I, ajd' leba ti, reci mi kol'ko je god. imao Aca kad je G. Princip povukao obarac???

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:49 28.04.2012

Re: preporuka

I, ajd' leba ti, reci mi kol'ko je god. imao Aca kad je G. Princip povukao obarac???

imao je 26 godina i od 24.juna, dakle 4 dana pre atentata u Sarajevu već bio regent.Pre toga u balkanskim ratovima komandovao 1. armijom.Šta misliš da je bio maloletan.Od 1921.godine je i zvanično kralj i neprikosnoveni vladar Kraljevine SHS.Pa valjda su procesuirali ratne zločince, a ako nisu, zašto nisu.
A, to sto si ss zalepio za Acu, balavca od 20 i kusur god. pa ga krivis za ono sto je Pasic napravio

malo morgen bi Pašić nešto napravio bez odobrenja tog tvog Ace i ti kažeš balavca koji je čak toliko bio snažan da i Apisa strelja, pa to ne rade balavci, a Pašić nije bio glup da mu se suprostavlja.
govori o tvom poznavanju stvari iz tog perioda!

nije da se hvalim ali poznajem sasvim dovoljno i detaljno. i zato si u pravu
ako kad ovo kažeš
Moglo bi to i pristojnije malo

misliš prvo na sebe.
sevarlica sevarlica 00:36 29.04.2012

Re: preporuka

Milan Karagaća
sevarlica
Za razliku od Draže Mihailovića koji je ordenje dobijao za svoje zasluge od antikomunista i antifašista , drug Broz je za operacije protiv civila u Mačvi dobio unapređenje!


Malo ljudi zna da je Tito učestvovao u "radu" "vražje" divizije. Nad njihovim zločinima su se i austrijanci toliko zgrozili da su celu diviziju prebacili u Galiciju 1915-e.

onda za to okrivi kralja Aleksandra zašto nije odmah posle 1. svetskog rata osudio i streljao tog zločinca.
Biće da je bio hendikepiran jer nije bilo tebe i omege da mu to kažete i dokažete.


Tito i nije bio u domašaju vlasti pametnjakoviću.
mrale54 mrale54 06:48 29.04.2012

Re: preporuka

[quote=Milan Karagaća
malo morgen bi Pašić nešto napravio bez odobrenja tog tvog Ace i ti kažeš balavca koji je čak toliko bio snažan da i Apisa strelja, pa to ne rade balavci, a Pašić nije bio glup da mu se suprostavlja.


E, sad jos samo dodaj da je Aca, sa svojih 26 leta, tamo, u onom vagonu, u onoj sumi tresnuo rukom o astal i viknuo "Ima da bude Jugoslaavija!!"

Ako je i od tebe, mnogo je kume!

EDIT Ispisnice, evo da se ne mucis - N. Pasic - prvi premijerski mandat 1891-92. god.
Aca rodjen 1888. god.
Dordje svojevoljno abdiciro - koje ono bese god.? (pa moram malo!)

I, onda ti kazes "...a Pasic nije bio glup da mu se suprostavlja."
Kome?
Onom sto ga je on isti doveo na presto uz pomoc Apisa?
A, posle sklonio Apisa uz pomoc Aleksandra?

Pazi, znalo se (u nekim krugovima) da ce SHS biti napravljena i pre prvog rata, a kamoli pre Krfske deklaracije (1917.)

E, sad, ako ti verujes da drzave nastaju za tri-cetiri dana...

Pa te molim da ne krivis Acu za nastanak Yu (za sve drugo - moze!), a vidim i bravaru se gadila Pasiceva tvorevina...


Milan Karagaća Milan Karagaća 15:47 29.04.2012

Re: preporuka

Tito i nije bio u domašaju vlasti pametnjakoviću.

nepametnjakoviću kako nije kada mu je 1928.godine suđeno u Zagrebu, a inače vratio se iz Rusije 1921.godine ako se ne varam i živeo u Velikom Trojstvu, Crikvenici, pitaj Peru on zna, vidim da ti pojma nemaš ni o čemu pričaš.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:35 28.04.2012

.

omego , iako sam komunac -
srce moje za tebe kuca ! :)


omega68 omega68 14:00 28.04.2012

Re: .

iako sam komunac -

Ako ako, samo nemoj da sediš na ladno
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:36 03.05.2012

Re: .

a za kraj jedan klasik
babmilos babmilos 15:40 28.04.2012

hebo analizu, idemo na zaključak

četničke starešine su bile posebno ogavan ljudski šljam. nadam se da draža nije završio bolje od svog belgijskog prijatelja u kolaboracionizmu sa najgorim ljudskim izmetima, koga su sudili 9 sati u roku od tri dana i streljali, kosti mu izmešali u neobeleženoj grobnici da mu se ime potre i da se na njega ne zna kao da nije ni postojao.
mikeymike mikeymike 16:32 28.04.2012

Re: hebo analizu, idemo na zaključak

babmilos
četničke starešine su bile posebno ogavan ljudski šljam. nadam se da draža nije završio bolje od svog belgijskog prijatelja u kolaboracionizmu sa najgorim ljudskim izmetima, koga su sudili 9 sati u roku od tri dana i streljali, kosti mu izmešali u neobeleženoj grobnici da mu se ime potre i da se na njega ne zna kao da nije ni postojao.


A ti si poznavao neke od njih? Ili si mozda upoznat sa programom obuke staresina cetnickih jedinica VKJ?
omega68 omega68 16:48 28.04.2012

Re: hebo analizu, idemo na zaključak

babmilos

Uz svo uvažavanje koje kao domaćin treba da imam prema gostu, moram da pitam:
Na kojoj planeti ti živiš?
milisav68 milisav68 20:00 28.04.2012

Re: hebo analizu, idemo na zaključak

babmilos
četničke starešine su bile posebno ogavan ljudski šljam. nadam se da draža nije završio bolje od svog belgijskog prijatelja u kolaboracionizmu sa najgorim ljudskim izmetima, koga su sudili 9 sati u roku od tri dana i streljali, kosti mu izmešali u neobeleženoj grobnici da mu se ime potre i da se na njega ne zna kao da nije ni postojao.

E, ako si zalepio šlajmaricu, to je pravo kućno vaspitanje - sa planine.
Ribozom Ribozom 21:39 28.04.2012

blog koji se cita vise puta

Izbegavam blogove pred izbore
Ali sam ovaj sa uzivanjem procitao.
Mislem car si; preporukcina veeelika.

Nikako ovi blogokomunisti da prokomentarisu ovo o Tit(I) kao austrougarskom vojniku.
Dakle, sta misle o tome?
deset_slukom deset_slukom 21:59 28.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

Ribozom

Nikako ovi blogokomunisti da prokomentarisu ovo o Tit(I) kao austrougarskom vojniku.
Dakle, sta misle o tome?

Zašto bi svako kome su smešno - tužni ovako uporni pokušaji kreiranja nove istorije bio (blogo)komunista?

Što se služenja vojske u K.U.K vojsci - svi stanovnici severno od Save i Dunava, kao i zapadno od Drine su je služili, pa tako i Josip Broz.
omega68 omega68 22:18 28.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

Jesu služili, neki su za vreme ratova protiv Srbije prelazili na bratsku stranu.
Neku su , gle čuda, za zasluge protiv Srbije dobijali unapređenja.
I još uvek su idoli pojedinim ''Srbima''
milisav68 milisav68 22:25 28.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

deset_slukom

Zašto bi svako kome su smešno - tužni ovako uporni pokušaji kreiranja nove istorije bio (blogo)komunista?

Možda su tebi smešno - tužni, ali nekima nisu smešni....
Što se služenja vojske u K.U.K vojsci - svi stanovnici severno od Save i Dunava, kao i zapadno od Drine su je služili, pa tako i Josip Broz.

Pa da, koljači K.U.K. su klali finije, nego četnici.

Interesantno je to uporno vraćanje loptice, gde-god da uperiš prst, odmah dobiješ odgovor - da, ali četnici.....

Kao, ne bi oni, nego ih naterali Austrijanci....a i nije to ništa strašno.

deset_slukom deset_slukom 22:59 28.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

omega68
Jesu služili, neki su za vreme ratova protiv Srbije prelazili na bratsku stranu.
Neku su , gle čuda, za zasluge protiv Srbije dobijali unapređenja.
I još uvek su idoli pojedinim ''Srbima''

Većinom su ovdašnji ljudi upućivani na udaljene frontove, pa nema govora o nekim prelazima. A ovi što su ostali u blizini, teško da su se odlučivali na dezertiranje, to se plaćalo glavom. Mada, ne kažem da nije bilo i toga. I inače ne vidim ništa loše u tome da lojalni građanin moćne imperije odgovorno izvršava svoje obaveze u ratu protiv jedne strane države.
Što se idola tiče, njih imaju, uglavnom, ovi Srbi bez navodnika.

deset_slukom deset_slukom 23:38 28.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

milisav68

Možda su tebi smešno - tužni, ali nekima nisu smešni....

Interesantno je to uporno vraćanje loptice, gde-god da uperiš prst, odmah dobiješ odgovor - da, ali.....

Ako su tim nekima makar tužni, to je već napredak.

Gde god uperiš prst, biva neki klimav argument, koji se ponavlja kao loša beskonačnost. Kakve veze ima gde je Tito služio vojsku u vreme kada Jugoslavija nije ni postojala? Pa sve i da je bio u Mačvi, sve i da je lično vešao Srbe, da li to amnestira četnički pokret?

Naravno, mi ne znamo gde je on bio, jer se ispostavlja da su "četnički" istoričari toliko maštoviti, da oni "komunistički" bivaju, u odnosu na njih, prave moralne i naučne gromade. U slučaju da su im ("četničkim" istoričarima) neke tvrdnje i tačne, one obično služe za skretanje pažnje i zamagljivanje istine.

Milan Karagaća Milan Karagaća 00:11 29.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

omega68
Jesu služili, neki su za vreme ratova protiv Srbije prelazili na bratsku stranu.
Neku su , gle čuda, za zasluge protiv Srbije dobijali unapređenja.
I još uvek su idoli pojedinim ''Srbima''

Računaš li tu Krležu i Stepinca i oni su bili Solunci?
milisav68 milisav68 08:55 29.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

deset_slukom

Gde god uperiš prst, biva neki klimav argument, koji se ponavlja kao loša beskonačnost. Kakve veze ima gde je Tito služio vojsku u vreme kada Jugoslavija nije ni postojala? Pa sve i da je bio u Mačvi, sve i da je lično vešao Srbe, da li to amnestira četnički pokret?

Eto, i ja sad treba da se upecam, na trik-pitanje:
-Jel ti znaju kući da si lopov?

Gde sam ja pomenuo Tita?

A jel treba i dalje se prećutkuju komunistički zločini, i da za njih niko ne odgovara?
U slučaju da su im ("četničkim" istoričarima) neke tvrdnje i tačne, one obično služe za skretanje pažnje i zamagljivanje istine.

Jel znaš šta je zamagljivanje istine - "zavrteti" priču o rehabilitaciji Draže, umesto o kradji i korupciji ljudi na vlasti i oko nje, kršenje ustava, zakona, ili otvaranju dosijea tajne komunističke policije, restitucije....
deset_slukom deset_slukom 12:41 29.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

milisav68

Gde sam ja pomenuo Tita?


Ok, pobrkao sam vas dvojicu še'setosmaša.
milisav68

A jel treba i dalje se prećutkuju komunistički zločini, i da za njih niko ne odgovara?


Ne treba, ali izbegavaj izraz "i dalje", jer se o tim zločinima već toliko dugo galami da već postaje degutantno. Pobiše pola Srbije bez suđenja, i tako to... Manje strasti, a više istine, ne bi bilo naodmet.

milisav68

Jel znaš šta je zamagljivanje istine - "zavrteti" priču o rehabilitaciji Draže, umesto o kradji i korupciji ljudi na vlasti i oko nje, kršenje ustava, zakona, ili otvaranju dosijea tajne komunističke policije, restitucije....


Naravno, sve si u pravu. Kada se otvore dosijei, videće se da ni jedni ni drugi nisu ideal kojem treba težiti, da između njih i nema neke razlike (ili su potpuno isti ljudi), što se videlo devedesetih, kada su vajni komunisti - internacionalci bez po' muke postajali borci (glasači) za nacionalnu stvar, vernici, i sve što uz to ide.
milisav68 milisav68 09:13 30.04.2012

Re: blog koji se cita vise puta

deset_slukom

Ne treba, ali izbegavaj izraz "i dalje", jer se o tim zločinima već toliko dugo galami da već postaje degutantno. Pobiše pola Srbije bez suđenja, i tako to...

Heh, pa "i dalje" se galami i o četničkim zločinima, kao da su i oni pobili pola Srbije/Jugoslavije.
Manje strasti, a više istine, ne bi bilo naodmet.

Slažem se, samo što je "istina" još uvek selektivna.



omega68 omega68 23:15 28.04.2012

Saradnja partizana i ustaških nacista

Ova dolina kao i čitava Gacka oblast je dobila naziv po reci Gackoj a prostirala se od Medaka preko Gospića i Gorskog Kotara pa sve do Srpskih Moravica na severu nedaleko od granice sa Slovenijom, tj. Kranjskom. Na ovom prostoru su se nalazile italijanske, ustaške, partizansko-komunističke i četničke („Dinarska četnička divizija“ pod komandom bivšeg popa a ratnog vojvode Momčila Đujića) vojne formacije. Partizani sa sovjetskim vojnim oznakama su tokom čitavog ratnog perioda pokušavali vojnim udarima gerilskog tipa da preotmu ovu zonu od četnika Dinarske divizije ali im to nije polazilo za rukom i zbog toga što se lokalno srpsko (većinsko) stanovništvo uglavnom opredeljavalo za četnike (JVuO) a ne za partizane a jedan od krucijalnih razloga za ovakvo prestrojavanje je bila i vidljiva saradnja partizana sa Pavelićevim ustašama, kao i činjenica da su partizanski odredi komunističkog tzv. „Glavnog štaba Hrvatske“ svojim ponašanjem na terenu učestvovali u genocidnoj politici ustaškog Zagreba prema lokalnim Srbima. Upravo na ovim prostorima je i došlo za vreme DSR do otvorene i nedvosmislene saradnje ustaša i partizana a jedan od klasičnih primera je slučaj sa saradnjom na terenu između dva rođena brata Hrvata – Ive Rukavine, komandanta „Glavnog štaba Hrvatske“ i Juce Rukavine, komandanta najzloglasnije ustaške bojne formacije – „Crne legije“.[xvi]

O kakvoj konkretnoj vojnoj saradnji na terenu se u ovom slučaju radilo govori povesni izvor iz prve ruke kazujući da su komunističke formacije povučene na „narodni zbor“ u selo Kunić i to u trenutku kada 1.500 ustaških bojovnika prodire preko Korduna i Like. Dakle, u trenutku kada jedan rođeni brat Hrvat prodire sa svojim bojovnicima da zatre sve što je srpsko koliko se to može u datom momentu, u tom istom trenutku drugi brat Hrvat umesto da brani narod od pokolja svoje vojne formacije povlači sa pravca prodora formacija drugog brata i to na narodnu konferenciju. Dakle, oni koji bi trebalo da brane narod od pokolja umesto da to i rade idu na seoska politička posela.

Evo šta konkretno piše o ovom događaju Mane Pešut:

I dok su, partizanski heroji, igrali kolo i veselili se, dotle su ustaše nesmetano vršile svoj krvavi pir. Koliki je bio plen, lov na Srbe, videlo se najbolje po vrsti ubijanja. Plen je bio toliki, da ustaše nisu imale vremena po njihovom urođenom principu, žrtve najpre sadistički mučiti a potom ubijati, već su samo presecali vratove. Najveći zločin počinjen je u Tržiću i Primišlju a potom u Veljunu i Perjasici. Mnoge žrtve, koje nisu odmah umrle, prevezene su volovskom upregom na četničku teritoriju u Plaški, gde im je ukazana prva pomoć. Za celo vreme pokolja nije ispaljena ni jedna partizanska puška na ustaše.

Ovo svedočenje umnogome potseća na slučaj „krvavog Kragujevačkog oktobra“ iz 1941. g. kada su partizanske jedinice bukvalno šenlučile u obližnjem selu Divostinu za vreme streljanja civilnog stanovništva od strane Nemaca uz komunističko obrazloženje seljacima iz Divostina da onaj ko nije sa njima jeste protiv njih.

Međutim, ovde nije i kraj priče o dva brata Hrvata iz obitelji Rukavina. Naime, postoji i svedočenje kapetana Ilije Popovića, koji je bio oficir američke obaveštajne službe poznate kao OSS (kasnija CIA) a koji je bio poslat kao obaveštajna veza u partizanske jedinice za vreme Konferencije u Teheranu novembra 1943. g.[xvii] Ovaj američki oficir je svojim rođenim očima video ustaškog zapovednika Jucu Rukavinu u statusu gosta na gozbi u jednom štabu partizanskih bojovnika i to baš u vreme zasedanja „velike trojice“ u Teheranu na kojem se između ostalog rešavala i sudbina posleratne Jugoslavije. Tom prilikom je politički komesar dotičnog partizanskog odreda pozvao i kapetana Iliju Popovića na večeru i sa tog gozbenog događaja ostalo je sledeće svedočenje ovog američkog obaveštajnog oficira:

Došao sam u jednu kuću i za stolom video kako sede dvojica ustaša (poručnici) i major Rukavina (isto ustaša). Taj major Rukavina imao je na sebi nemačko odelo i gvozdeni krst. Ja sam onda komesaru rekao: ‘Nisam došao u Jugoslaviju da sedim i jedem sa krvopijama koje su ubijale srpski narod. Ja sam došao da se protiv njih borim’. Četiri puta sam ulazio u Jugoslaviju i nikada nisam video da su se partizani borili protiv Nemaca. Iz Jugoslavije sam izneo mnogo ranjenika u Italiju i svaki mi je kazao da njegove rane nisu od neprijatelja nego: ‘Moje su rane od mojega brata’.[xviii]

Na direktnu saradnju partizana i ustaša na prostoru NDH ukazuje i izrađena mapa ustaških zločina nad srpskim stanovništvom od strane Bogdana L. Bolte (takođe učesnika u događajima) koji u svojoj knjizi Gračačka četnička brigada faktografski zaključuje:

Mi znamo, da tamo gde su bile četničke jedinice u južnoj Lici, ili ma gde, ustaše nisu mogli ubiti ni jednog Srbina putem masovnog pokolja. A tamo, gde su bili partizani, i to sa svojim jakim snagama, kao što su ih imali u srednjoj Lici i Krbavi, u srezu udbinskom i koreničkom, ustaše su u tamošnjim srpskim selima nesmetano vršili pokolje tokom rata, kao što su i 1941. g. Dokazano je da je partijska partizanska komanda Hrvatske u leto i jesen 1942. g. namerno sklanjala partizanske jedinice iz srpskih sela u tome delu Like, da otvori put ustašama, da u njima izvrše pokolj.[xix]


link
omega68 omega68 23:19 28.04.2012

Re: Saradnja partizana i ustaških nacista

Početkom juna meseca 1942. g. usled besa naroda Crne Gore prema politici „levih skretanja“ partizana i crvenog terora komunista („Titova pasja groblja“) Broz je u Plužinama na kraju bio prinuđen da donese odluku o realizaciji sporazuma sa ustašama u Rogatici tako da su se ostaci Prve i Druge komunističke proleterske brigade zajedno sa Trećom sandžačkom i dve crnogorske proleterske brigade pokrenuli početkom juna 1942. g. napuštajući teritoriju Durmitora izvlačeći se preko Volujaka. Brozove bojovnike su na putu od Kalinovika do Trnova ustaše iz Sarajeva sačekale sa punim kamionima hrane i municije koji su predati partizanima uz zvanično objavljivanje da su tu hranu i municiju partizani zarobili od ustaša koje su navodno presreli i napali na drumu iz zasede. Ova farsa sa navodnim zarobljavanjem velike količine ustaškog oružja i municije od strane partizana će se ponavljati sve do kraja rata kada su „padali“ i čitavi odlično snabdeveni i opremljeni ustaški garnizoni koji su faktički dobrovoljno i sporazumno predavani komunistima. Ovde je neophodno napomenuti i to da je nemačka komanda na teritoriji NDH, tj. Glez fon Horstenau, prihvatila ovu direktnu i indirektnu saradnju i sporazume o saradnji Pavelićevih ustaša i Brozovih partizana u cilju održavanja ravnoteže, kontrole zaraćenih snaga i što je najbitnije, međusobnom uništenju Titovih partizana i Mihailovićevih četnika.[xxv] Ovu saradnju Berlin, a pogotovo Hitler, nije nikada odobrio.
omega68 omega68 23:28 28.04.2012

idemo dalje

Partizanima ustupljena teritorija u okviru NDH je obuhvatala oblast između gradova Karlovca, Livna, Petrinje, a centar joj je bio u gradu Bihaću. Dakle, Zagreb je Brozu ustupio „slobodnu teritoriju“ od oko 15 srezova Bosanske krajine, Like, Korduna i Banije što nije sprečilo ustaše da nastave sa svojom genocidnom politikom prema srpskim civilima na toj istoj ustupljenoj teritoriji iz razloga da partizani te civile nisu ni branili.[xxvi] U novembru mesecu je čitava dva dana na ovoj teritoriji (26. i 27. novembra 1942. g.) u Bihaću zasedao Brozov AVNOJ potpuno neometano od strane ustaša (isto kao i godinu dana kasnije u Jajcu 29. i 30. novembra 1943. g.). Brozovi partizani su na ovoj ustupljenoj teritoriji bili sukcesivno pomagani od strane ustaške vlasti u Zagrebu u ratnoj opremi, oružju, municiji i hrani tako da su potpuno neometano mogli da reorganizuju svoju armadu i pretvore je u moćnu armiju. Tako je Broz od pobeglih i razbežanih Srba pred ustaškom soldateskom na ovoj teritoriji mogao da popuni i novoformira „Prvu i Drugu proletersku diviziju“, „Treću crnogorsku udarnu diviziju“, dve krajiške divizije, jedni ličku diviziju, jednu banijsku diviziju i jednu dalmatinsku diviziju od kojih će kasnije biti formirana udarna Brozova pesnica za osvajanje Beograda i Srbije u jesen 1944. g. Sve u svemu oko 25.000 boraca zajedno sa oformljenom čitavom (Bihaćkom) republikom, omladinom, AFŽ-eom, AVNOJ-em, itd.[xxvii]


E sad, šta znače ovo xxvi i xxvii?


[xxvi] Nezavisna (Neovisna) Država Hrvatska proglašena 10. travnja 1941. g. kao deklarativno fašistička se u mnogo čemu razlikovala od svojih modela, uzora i pre svega sponzora: nacističke Nemačke i fašističke Italije. Ustaški NDH ideolozi su uvek i neskriveno napominjali da je ova državna tvorevina zasnovana pre svega na učenju Rimokatoličke crkve i to iz vremena tzv. „socijalnog katolicizma“. NDH je bila pre svega rimokatolička diktatorska tvorevina ideološki zasnovana na ideji srednjovekovnih krstaških ratova protiv nevernika. Prihvaćeno je učenje Vatikana da su demokratija, parlamentarizam i liberalizam destruktivna učenja koja vode ka ateizaciji društva. Hrvatske široke katoličke mase u NDH su ideološki pridobijene propagandom da ova katolička država stvara buduću božiju zajednicu na zemlji, naravno bez nevernika, tj. Srba pravoslavaca. Stoga je glavna putanja vodilja postao „Civitas Dei“. Za razliku od pravoslavlja, koje je proglašeno za neveru, islam je prihvaćen kao gnezdo hrvatske nacije. Osnovni ustaški politički cilj je bio da se putem sveobuhvatnog genocida protiv Srba pravoslavaca stvori neophodna većina hrvatskog katoličkog življa u NDH. Prema originalnoj ustaškoj zamisli prvi ogroman koncentracioni i logor smrti za Srbe pravoslavce je trebao da bude podignut negde na sektoru donje Neretve ali pošto italijanske okupacione vlasti to nisu dozvolile izgrađen je na Savi u Jasenovcu, tj. u nemačkoj okupacionoj zoni (Екмечић, Дуго кретање између клања и орања, str. 445−446). O direktnom saučesništvu Rimokatoličke crkve, tj. klera, u činjenju zločina genocida u Jasenovcu najbolje govori činjenica da su tri komandanta ovog logora smrti bili katolički sveštenici, i da je masa njih van Jasenovca učestvovala u ustaškim zločinima. Najkrvoločniji među rimokatoličkim sveštenicima – komandantima u Jasenovcu je svakako bio fratar Miroslav Filipović-Majstorović („fra Satana“) koji je bio pre rata franjevački fratar i kapelan u selu Petrićevac u Bosni. Filipović je čak jednom prilikom održao i misu u katoličkoj bogomolji u krvavoj ustaškoj uniformi i sa revolverom oko pojasa preko koje je navukao svešteničku mantiju (Алмули, Јевреји и Срби у Јасеновцу, str. 263). O ulozi rimokatoličke crkve u pokoljima i prekrštavanju Srba u NDH vidi u: Ривели, Надбискуп геноцида.

[xxvii] Минић, Расуте кости (1941−1945), стр. 140, 173. Ovde ćemo navesti i jedan upečatljiv izveštaj nemačkog armijskog generala, obergrupenfirera Artura fon Flebsa sa prostora NDH o partizansko-ustaškoj saradnji. Sektor Flebsove komande je obuhvatao južnodalmatinski, bosanski i hercegovački prostor. Ovaj general je u toku 1943. g. i 1944. g. slao vojne izveštaje direktno Himleru u Berlin a vodio je i svoj privatni ratni dnevnik. Tako Flebs piše o begstvu partizanima pet ustaških oficira koji su svojim vojnicima izdali kratku zapovest: „Spasavaj se ko može!“…“Ni ustaški bataljon kod ušća Neretve nije u stanju da odbije najjednostavniji napad bandi, beži se kukavički pri prvom metku… i obaveštavaju partizane. Posada jednog uporišta osim toga prodala je municiju partizanima“ (Tagesbuch Nr. Ia&545).
omega68 omega68 23:34 28.04.2012

Re: idemo dalje

Nova nemačka dokumenta iz nemačkih arhiva o saradnji partizana i ustaša u borbi protiv Dangićevih četnika[xx] objavljena su 2005. g. u beogradskom stručnom časopisu Vojnoistorijskom glasniku i to u prikazu knjige nemačkog istoričara Klausa Šmidera Partizanski rat u Jugoslaviji 1941−1944. U prikazu se na jednom mestu, pored ostalog, doslovce kaže da je na slom četničkih jedinica Jezdimira Dangića u Bosni i Hercegovini „uticala taktička saradnja između ustaša i partizana početkom aprila 1942, koja je trajala oko dve nedelje. U tom periodu su ustaše dva puta isporučile municiju partizanima“.[xxi]

Ukazali bismo i na jedan dokument iz jugoslovenskih arhiva koji takođe nedvosmisleno ukazuje na direktnu fuziju partizana i ustaša. Radi se, naime, o naređenju Brozovog Vrhovnog štaba „Narodnooslobodilačke vojske i Partizanskih odreda Jugoslavije“ (NOV i POJ)[xxii] kao strogo poverljiva depeša zavedena pod brojem 785 od dana 25. jula 1943. g. Deo naređenja koji je za nas u ovom trenutku najbitniji glasi:

Da što pre uhvatite vezu sa ustašima drugom Drekalom, koji je upućen iz glavnog štaba Ustaškog u Zagrebu. On obilazi ona mesta u kojima se nalaze ustaške jedinice i propagira odnosno naređuje fuziju ustaša i partizana…a u vezi dobivenih instrukcija iz Zagreba. Do sada je obišao sve ustaške jedinice koje se nalaze u Primorju, a kao najzadnje obišao je Imotski. Posle sastanka u Imotskom otišao je javno u Zapadni deo Imotskog sreza po selima: Studenici, Aržano, Lovreno i Čista, da bi sa njima utvrdio detalje. Sa njim sarađuje Boglić ustaški stožernik iz Omiša, kao i većina fratara Franjevaca, koji za njegov račun vode najžešću propagandu u tom pravcu. Ovi podaci primljeni su od druga pukovnika A. Jovanovića, kao potpuno tačni dostavljaju vam se radi orijentacije. U vezi ovoga stupite odmah u vezu sa drugom Drekalom i ukoliko to nijeste učinili u vezi ranije izdatih instrukcija otpočećete na toj bazi organizaciju „U-2“ teritorije.[xxiii]

omega68 omega68 23:40 28.04.2012

Re: idemo dalje

U vojnom i taktičkom smislu ova saradnja se zasnivala na sporazumu kaplara/maršala Josipa Broza Tita i poglavnika Ante Pavelića krajem decembra 1941. g. kada je na sastanku generalnog sekretara KPJ Josipa Broza Tita sa predstavnicima hrvatskih ustaša u Rogatici (Bosna) dobijena saglasnost ustaškog poglavnika Ante Pavelića za isporučivanje oružja i municije Brozovim partizanima kao i za dozvolu nesmetanog boravka na teritoriji i prolaska kroz teritoriju NDH. Na osnovu ovog sporazuma partizansko vrhovno vojno i političko rukovodstvo je neometano boravilo na teritoriji NDH od 25. januara pa sve do 25 maja 1942. g. u Foči iako su u njihovom okruženju bili ustaški i italijanski garnizoni i to na domet topova, minobacača pa čak i mitraljeza. Ovo neometano bivakovanje partizanske vojne i političke vrhuške od skoro pola godine na teritoriji NDH je rezultat potpisivanja partizansko-ustaškog sporazuma o kolaboraciji sredinom januara 1942. g., u svakom slučaju nakon 12. januara kada je Brozov specijalni poverenik Edvard Kardelj, kao član CK KPJ, iz Čevljanovića (kod Rogatice) otputovao u Zagreb da ovaj sporazum i potpiše nakon čega se uputio za Ljubljanu. Kod Tita je već 16. februara 1942. g. u Foču došao ustaški kurir iz Sarajeva sa ličnim Pavelićevim pismom za formiranje i naoružavanje komunističke „Druge proleterske brigade“. Municija i oružje su od strane ustaša za ovu brigadu uskoro i predati na teritoriji Mataruga, u blizini Čajniča. Ovom prilikom su primopredaju ustaške municije i oružja obavili sa partizanske strane Sava Kovačević (kasnije na Sutjesci ubijen s leđa od partizanske puške) i Sava Brković, viši politički komesar, dok je sa ustaške strane u ovoj primopredaji učestvovao jedan major iz „Crne legije“ Jure Francetića. Ovako dobro naoružana tek novoformirana partizanska „Druga proleterska brigada“ je odmah upućena na obližnje ratište ka Srebrenici i Vlasenici u istočnoj Bosni gde se u sadejstvu sa tamošnjim ustaškim formacijama borila protiv jedinica JVuO pod komandom majora Dangića i Todorovića.

Tito je krajem marta 1942. g. poslao svoja dva zvanična pregovaračka predstavnika, Ivo Lolu Ribara i Petra Velebita, na pregovore o sklapanju sporazuma sa vlastima NDH o ustupanju određene teritorije u okviru NDH partizanima u slučaju da ovi budu proterani iz Crne Gore zbog narodnog revolta a koja je bila pod italijanskim protektoratom. Ribar i Velebit su zajedno sa ustaškim pukovnikom Bećirom Kulenovićem krenuli iz Zagreba. Dok se Bećirović usput zadržao u Sarajevu do dana kada je sastanak sa Titom trebao da bude ugovoren, Ribar i Velebit su nastavili put sa dodeljenom ustaškom pratnjom stigavši u Foču preko Goražda pravo kod Broza 1. aprila 1942. g. Tada je ugovoren tačan datum sastanka Tita sa zvaničnim predstavnicima NDH u Rogatici – 5. april 1942. g. Na ovom sastanku sa partizanske strane su prisustvovali sam Tito, Petar Velebit i član engleske vojne misije pri Brozovom štabu – major Aterton.[xxiv] Kao pregovarači NDH se ovom prilikom pojavljuju Sulejman Filipović i Bećir Kulenović zajedno sa drugim sarajevskim muslimanima. Tada je u Rogatici uglavljen ustaško-partizanski sporazum o konkretnim uslovima pod kojima Brozovi partizani mogu preći preko NDH teritorije do njima dodeljene oblasti koju su kasnije komunisti proglasili za „oslobođenu“ – „Bihaćka Republika“ (nakon „Užičke“ ovo je druga sovjetska republika koju su osnovali Titovi komunisti i partizani).


[xxiv] Major Aterton, koji je bio oženjen jednom sarajlijkom muslimankom, je zajedno sa svojim tehničarem likvidiran od strane partizana oko 16. aprila 1942. g. i to u momentu kada se spremao da pošalje radiogram engleskoj komandi upravo o rezultatima sporazuma između Tita i Pavelićevih predstavnika. Broz je nakon ove likvidacije zvanično objavio da je engleski major, zajedno sa generalom Novakovićem, napustio njegov štab i prebegao na stranu četnika koji su ga navodno i likvidirali.

[xxv] Na ovu nemačko-partizansku saradnju na lokalnom nivou ukazuje i činjenica da su jake nemačke snage u jesen 1941. g. jednostavno predale Titu čitav grad Užice sa sve fabrike za proizvodnju i remont oružja i municije koja pre povlačenja Nemaca iz grada nije niti uništena niti razmontirana. Vojno-politička međuigra između partizana, JVuO i Nemaca na području okupirane Srbije u toku DSR je analizirana u knjizi: Grujić, Boromejski čvor.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:35 29.04.2012

Khm

da primetim samo da je ordenju i Draži istekao bandwith. Pa je red da se i picoodle doda spisku antisrpskih i antipravoslavnih organizacija koje ionako ništa drugo ne rade nego kopaju rupu da pošteni srpski narod propadne.
mlekac mlekac 08:57 30.04.2012

Re: Khm

uros_vozdovac
da primetim samo da je ordenju i Draži istekao bandwith. Pa je red da se i picoodle doda spisku antisrpskih i antipravoslavnih organizacija koje ionako ništa drugo ne rade nego kopaju rupu da pošteni srpski narod propadne.

Dobro je da si primetio - vec sam se zabrinula sto ne vidim ni jednu sliku. Kamo domacin da to popravi?
omega68 omega68 12:37 30.04.2012

Re: Khm

Ko je trebao da vidi , video je
Da li ti je malo jasnije ko, zasto i kako rehabilituje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana