Društvo| Hronika| Mediji| Politika| Zdravlje

PRSli (smo)

Hansel RSS / 22.04.2012. u 09:00

(психопатологија свакодневног живота с повременим изборима)

Ипак сам пре неколико дана почео да гледам предизборне програме и рекламе­ ­­­­- не вреди, не може човек да прати стрипове Марка Сомборца у потпуности ако не прати и ту шараду.

И, не знам откуд ми то, али први пут све то гледам, а смејем се. И схватам да то значи да сам превазишао апсурд, или је он превазишао мене. Или смо у неком метакосмосу где се узајамно превазилазимо, ваљда свако убеђен да је зезнуо оног другог?!

У таквом веселом расположењу одгледах и нову емисију, „Реч на реч" се ваљда зове (испричаше сви све лепо, да наиван човек не зна за кога би се определио), и схватих да је гледам скоро као tabula rasa, да ни према коме немам скоро никакав сентимент, дакле - ни негативан, упркос свему. У стању сам скоро потпуне предизборне, дакле, апатије, која - занимљиво - није удружена са анхедонијом (рекох да ме све то већ помало забавља). Можда сам себи дао лековиту дозу дереализације (ко каже да су све ово нужно психопатолошки феномени, нема појма), а од БусПлуса некако ми и званично прија де-, овај, неперсонализација...

Дакле, у регресији сам, фино сам инфантилан (само мало више него иначе), успео сам да ми све буде ново и занимљиво (јес', као да је све жаме ви/ву, а не дежа ви/ву), али да (као) не знам шта то стварно значи, да се смејем позама и речима чика с билборда и ТВ спотова (тете још нисам видео, осим у споредним улогама, што би рекла једна моја донедавно умерено драга познаница - оне су „статисти и пролазници у кадру" - цитат нема везе с овим, али шта смета, кад се тако лепо уклапа у благодети мог поново откривеног синкретизма?) Јао, што се у једном лепо пева, а бате и секе, чике и тете њишу - да Идоли нису у другој екипи, помислио бих да је опет нека реклама типа „Имам само 10 секунди", миксована са „Оптима - Модрича 2001"...

Али, гледам ових дана и неке локалне медије. Кандидат (ово јесте курзивом, али то ваљда још није симптом?!) за градоначелника редован је на регионалној телевизији коју је купио пре годину-две (нормално - званично не он, а сви тврде да је - он). Телевизија сада служи само за промоцију ЊЕГА - успешног естрадног менаџера, и, уопште, успешног, и за пропаганду против садашњег градоначелника о коме у својим лековито замагљеним сећањима такође не бих могао да пронађем много позитивног. Напротив, некако ми у свест избија његово оглашавање у Недељном телеграфу нешто пре расписивања конкурса за фреквенције - причао нешто (лоше) о Б92 (ма, ОК, што и Б92 не би био подложан критици, али кад се тенденциозност види из авиона... раде и рефлекси и рефлукси...). После послат да принудно управља Зајечаром, офарбао ограду моста у боје Нове демократије и добио следеће редовне изборе. Видео како се ограде и аутобуси у Београду фарбају у боје ДС-а, па што не би и он да проба рецепт? Своју претходну историју боравка у установи затвореног типа због проневере, давно је префарбао истим бојама. С Повлена се та неправда, упрокос магли, приметила, па се, кажу упућени, мало интервенисало и страначки друг из неугодне позиције избавио...

Али, кандидат се намерачио. Анализира у Николичеву колико процената предизборних обећања за Николичево је садашњи испунио. Темељно, нема шта. Баш као што је чистио и буџет свог родног (суседног) града (одакле је увезао и део новинарског кадра који се, мало-мало оглашава да му се угрожава слобода професионалног изражавања - ту и тамо неко угаси по неки предајник, неко искључи телевизију из кабла, сметају им ти неслућени домети новинарских слобода бивших СПС кадрова из 90-их - ко зна шта су слободе, ако не они?). Али, нема везе, човек ће да отвори бању у селу, о свом трошку, ако треба, победио - не победио!

Кандидат је у Покрету радника и сељака (ПРС). Нит' радник нит' сељак, али, бато, менаџер, и то естрадни! И угостио пре неки дан свог председника и кандидата за председника (Србије), безбедњака у пракси (код једног примењеног етичара, који с још двојицом колега седеше у РРА) и теорији (јесте, и он је професор Универзитета, као и ови примењени). И пушта му спотове на (својој - уз ону ограду да то сви кажу) телевизији, и своје - других нема, ваљда немају да плате (једино се напредњаци испрсили јуче с једним термином у мом посматраном узорку; садашњи градоначелник, сирома', изгледа нема те паре? можда враћа макар онај роминг из Грчке?)... Па каже (промукло вичући - је л' добар еуфемизам?) кандидат за председника: „Ми нисмо пацифистички покрет - ако нас покраду, нећемо лупати у шерпе, него у главе!" Алал вера - професорски, безбедносно, раднички, сељачки! И то - у споту. (Али, добро, уме и мирног Расима да говорница понесе. Све до оних антологијских реченица од пре 3-4 године, на и њему незнаном језику.)

И тако ме мало тргну јуче кандидат за председника из остатака пријатне наиве. А није да ме није припремио. Још вече раније га видех код Ољице, јесте, Ковачевић. „Човече, па он озбиљно мисли", закључих. И, бар двапут јој рече: "Ама, бре!"... Ни Ољици не беше свеједно, правдала се (хеј, Оливера, она што је ни бомба у комшилуку није спречила да уради стенд-ап у наглижеу, баш она - као да је за тренутак била на испиту код профе), чак ми се учинило да је била у једном моменту на ивици суза. А и ја сам био склон мишљу (а и мисли) да је та(ј) ПРС(нутост) још један блеф за амортизацију оних (нас?) гневних.

Али, изгледа, сви они мисле озбиљно. Тешко нама.

 



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

benevolent benevolent 09:37 22.04.2012

Ево им га на!

психопатологија свакодневног живота с повременим изборима
Од мог аватара могу да користе слоган "Маслачка"!
Ако нестане муниције, можемо и да их поуринирамо.
Hansel Hansel 09:51 22.04.2012

Re: Ево им га на!

Молим Вас, без тешких речи! Само беневолентно!
benevolent benevolent 10:00 22.04.2012

беневолентно...

...савијати кичму, климати главом у потврдном смислу, по могућству и са осмехом, дизати руке у знак глорификације, пожељно фашистичким поздравом, потписивати се на брзоплето склепане безидејне програме, давати глас на невиђено...
Hansel Hansel 10:34 22.04.2012

Re: беневолентно...

Јао, па зар није био очит тон...?
loader loader 11:39 22.04.2012

Re: беневолентно...


Кандидат је у Покрету радника и сељака


A nije Marjan Rističević?!
zilikaka zilikaka 10:06 22.04.2012

drugo

Izvini, ali ja tvoje pojavljivanje nedeljom automatski povezujem sa serijalom koji se emituje subotom, a koji ja po pravilu propuštam

Zato bi mi mnogo više značio link za treću epizodu, nego predizborna analiza

Jesmo li se dogovorili da nas se oni ne smatraju?!
I šta je sad?

Nego, hajde ti blago meni, objavi šta je juče išlo, pa da mi lepo o tome pričamo.

Može eventualno i o Marijinom zakonu za koji vidim da se ovde baš nisu zainteresovali.
To je nešto što može dati nekakve rezultate.

A pusti fukaru...
Da možemo da se razumemo, bili bi isti. A nismo.

Hansel Hansel 10:41 22.04.2012

Re: drugo

Ma, nije ovo nije nikakva analiza, ovo je pokušaj samoterapije! Pustio bih ja, dakle, njih, ali neće oni mene!

Ne znam ništa o tom Marijinom zakonu, stvarno sam isključen neko vreme, a vidiš kakve traume imam kad se uključim!

Juče je išla četvrta epizoda, draga moja, dakle - kašnjenje je već dvostruko. Samo nisam u prilici da ih kačim, biće... Hvala na interesovanju.

Ujedno da obavestim sve koje imaju problema s logovanjem, a i one koji nemaju, da ih ne bi imali - čuh da niko ko se prethodno izlogovao ne može danas zbog nekog problema da se uloguje. Dakle, čuvajte svoj log kao zenicu oka svoga!
zilikaka zilikaka 11:21 22.04.2012

Re: drugo

čuh da niko ko se prethodno izlogovao ne može danas zbog nekog problema da se uloguje

Može. Upravo proverila
Juče je išla četvrta epizoda, draga moja, dakle - kašnjenje je već dvostruko

Eto, el vidiš šta bude kad ti ne vodiš računa
Ne znam ništa o tom Marijinom zakonu,

Evo, jedan od članaka
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:22 22.04.2012

Re: drugo

Hansel


Ujedno da obavestim sve koje imaju problema s logovanjem, a i one koji nemaju, da ih ne bi imali - čuh da niko ko se prethodno izlogovao ne može danas zbog nekog problema da se uloguje. Dakle, čuvajte svoj log kao zenicu oka svoga!


Ili zeznite sistem, onako na kvrano, clear history, cookies included, pa će da šljaka. Namestiš browser da se ponaša kao srpski političar, da se pojavi kao novo lice, neopterećeno grehovima iz prošlosti...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:34 22.04.2012

Re: drugo

uros_vozdovac
clear history, cookies included, pa će da šljaka.


A kad to urade, mogu opet da glasaju u Internet anketi kod mene. :)
Hansel Hansel 12:23 22.04.2012

Re: drugo

zilikaka

A, čuo sam za zakon, ali nisam znao da za taj naziv i za neke detalje, poput ovog:
"Велике новчане казне прописане су за све институције уколико би запослиле неког од ових лица"

EDIT: Pošto piše i ovo:
а нови закон ће бити основ за увођење регистра у који ће увид имати и министарство правде, разне клинике, Центар за социјални рад, сва друга заинтересована правна лица и институције као што су фирме, општине, установе и предузећа.

pitam se, ako su institucije i preduzeća, kako će onda da se te osobe izdržavaju, neće li ovaj deo zakona da indukuje druga njihova kriminalna ponašanja? Ako bi se dobrovoljno kastrirali, da li bi smeli da rade? Ne znam detalje zakona, možda je i to na neki način rešeno, a ako nije - moralo bi, čini mi se. Ali, pošto ne znam detalje zakona, niti o praksi u svetu i eventualnim iskustvima sa sličnom regulativom, bolje je da ne diskutujem dalje.
uros_vozdovac
Namestiš browser da se ponaša kao srpski političar, da se pojavi kao novo lice, neopterećeno grehovima iz prošlosti...


Hvala, sada ću da javim zainteresovanima.
zilikaka zilikaka 13:47 22.04.2012

Re: drugo


Ali, pošto ne znam detalje zakona, niti o praksi u svetu i eventualnim iskustvima sa sličnom regulativom, bolje je da ne diskutujem dalje.
Moram da priznam da je tek ne znam.

Nego, mislila sam da će neko da se prvi upusti sa blogom i zainteresuje me da se zainteresujem

U svakom slučaju, ne odobravam bavljenje političarima.
Kako su krenuli, još treba da nas nateraju i da ih volemo...dalekaimlepakuća
Hansel Hansel 13:58 22.04.2012

Re: drugo

Uvažavam!

Inače, problemi s logovanjem su očito sređeni, imao sam dojave s dve nezavisne strane da je bilo problema.
noboole noboole 16:20 22.04.2012

Re: drugo

Ja sam mislio da to svi rade

Inace,

rm -Rf .macrodmedia

radi potpunog zadovoljstva
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:03 22.04.2012

Re: drugo

noboole
Ja sam mislio da to svi rade

Inace,

rm -Rf .macrodmedia

radi potpunog zadovoljstva


Oprezno sa rm -Rf komandama, ok, ova je bezbedna. ali inače, dvaput gledaj jednom rm -Rfuj
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:51 22.04.2012

Đurđevdan i izlaznost na izbore

Nadam se da nije trol, a pošto nisam pratio predizborne tekstove na blogu htedoh da pitam da li je negde diskutovano koliko činjenica da su izbori na Đurđevdan može da utiče na izlaznost?
Hansel Hansel 12:44 22.04.2012

Re: Đurđevdan i izlaznost na izbore

Ma, nema ovde trola... i meni bi nešto čudan datum, pa se onda setih da je (ako nisam nešto pomešao) Đurđevdan slava DS-a, pa možda misle da će im se posrećiti zbog toga?

Mira Marković, koliko je poznato, nije slavila slavu, ali je za izbore 2000. izabrala datum tačno na godišnjicu Osme sednice. Javlja mi se da je to za nju (njih dvoje) imalo posebnu simboliku, ali valjda je zaboravila na onaj stari hit "Sve se vraća, sve se plaća"... pa je simbolika dobila novu boju...
escherichije_colic escherichije_colic 12:01 22.04.2012

amortizacija

А и ја сам био склон мишљу (а и мисли) да је та(ј) ПРС(нутост) још један блеф за амортизацију оних (нас?) гневних.


Amortizacija u usput i poslaničke dnevnice, šampita za 15din i sav onaj mrs koji je dostupan čimbenicima vlasti.

Hansel Hansel 12:50 22.04.2012

Re: amortizacija

Eee, a muftija bio vrlo, vrlo smiren u onoj emisiji kod O.K. (Čudo jedno kako se ljudi u kandidaturi ponašaju drugačije nego dotad. Jedino mi onaj Glišić delovao isto. ) Čak je smerno pitao voditeljku, pošto se malo duže zadržala na PRS-u: "A šta ja radim ovde?". "Vi pobeđujete na izborima", bila je hitra O.K.
expolicajac expolicajac 15:11 22.04.2012

Re: amortizacija

Amortizacija u usput i poslaničke dnevnice, šampita za 15din i sav onaj mrs koji je dostupan čimbenicima vlasti.

E nabaciću ti "Hurem" da se smiriš, tako mi Alah pomogao
escherichije_colic escherichije_colic 19:04 22.04.2012

Re: amortizacija

E nabaciću ti "Hurem" da se smiriš, tako mi Alah pomogao


Bolje harem nego hurem.
appendix appendix 12:04 22.04.2012

...

Кандидат је у Покрету радника и сељака. Нит' радник нит' сељак, али, бато, менаџер, и то естрадни!

Nemoj da si takav.. To je naš Novi Palma, kod njega će biti sve za dž.
Hansel Hansel 12:36 22.04.2012

Re: ...

Aaa, tako znači! Pa, čuh ja juče da on citira Palmu: "Moraš da daš da bi dobio!"...
appendix appendix 12:44 22.04.2012

Re: ...

Pa, čuh ja juče da on citira Palmu: "Moraš da daš da bi dobio!"...

Učio je od najboljih...
ivana23 ivana23 15:18 22.04.2012

***

Prsli? Uvek postoji resenje...

Hansel Hansel 16:03 22.04.2012

Re: ***

Ma, ja bih nešto sigurnije, onaj Bermudski trougao više obećava, eno rekoše da je tamo možda mini crna rupa (registruju se gravitacione anomalije pored svega drugog), ili čak crvotočina, spojena sa Zmajevim trouglom na suprotnoj strani Zemlje? Dobar trip, a?
noboole noboole 15:58 22.04.2012

hah

Ti plakati su kao onaj grupni portret porodice vlasnika zamka u Undying-u. Tamo prebacis u specijalan "vision" i likovi na slici se pretvore u monstrume. Cim vidim obezbedzene pojavi mi se ta asocijacija.
mariopan mariopan 16:56 22.04.2012

..

Evo, sad mi zatakli u sanduče kilo papira, znaš koliko obećanja nudi Bojan Pajtić?
Onaj što je lagao na sva usta o Bodrumu ... e, taj!
Dobro, bar je iskren, nigde ne piše da od tada do sada, a ni ubuduće - neće lagati.
Pošteno.
Da ti ređam šta sve obećava ?
Hansel Hansel 17:05 22.04.2012

Re: ..

Samo ako ti to pričinjava zadovoljstvo!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:15 22.04.2012

Re: ..

Evo, sad mi zatakli u sanduče kilo papira,


A tek krece zahuktavanje.
Zali Boze bacenih para!
mariopan mariopan 17:30 22.04.2012

Re: ..

Hansel
Samo ako ti to pričinjava zadovoljstvo!

Neee, evo probala sam bar da pročitam, i na samom početku sam se posvađala sa flajerom, tj, sa papirom
Uglavnom, rezime - Vojvodina je taaaako dobra postala za vreme njihove vladavine, da ne poveruješ , koliko je dobro nama ovde pooojma mi nemamo, i zato treba opet da glasamo za njih.
mariopan mariopan 17:42 22.04.2012

Re: ..

dusanovaiivanovamama
Evo, sad mi zatakli u sanduče kilo papira,


A tek krece zahuktavanje.
Zali Boze bacenih para!

Zali Bože, odmah mi se podigne pritisak.
Plus poklon, nalepnica za majcu da se prepegla.
Malo im što su nas ovako upropastili još nam se rugaju tim sitnicama kojima pokušavaju da nas potkupe?

A da vidiš kako sami sebe hvale u tim flajerima muka da čoveka uhvati, pa oni su totalno odlepili od stvarnosti, veze sa (našim) životom nemaju.
Hansel Hansel 18:08 22.04.2012

Re: ..

pa oni su totalno odlepili od stvarnosti, veze sa (našim) životom nemaju.

Prsli?

Pazi, pogledaj samo Pajtićev spot, on kao nešto objašnjava (očigledno recituje) a publika kao umontirana, a možda i jeste, možda je on bio sam u studiju ispred plavog platna...

Delimičnu prognozu izbora, zasnovanu na nenaučnim ali prilično dokazanim metodama, dajem zainteresovanima na PP!

P.S. Ovo s preslikačima je fantastično, još mi samo kaži da je neki stranački motiv...
zilikaka zilikaka 18:20 22.04.2012

Re: ..

Zali Boze bacenih para!

E vidiš, tu grešiš.

Pare nisu bačene, već je to opet jedan od načina presipanja u određene džepove.
Sve to je trebalo recimo natrukovati. Šta mislite kako se ti poslovi dobijaju?

U ovoj zemlji, da bi nekom bila pružena prilika da zaradi, mora prethodno da se pruži prilika nekom da ukrade. Dakle, i kad su u neizgled lošoj situaciji, oni profitiraju.
Delimičnu prognozu izbora, zasnovanu na nenaučnim ali prilićno dokazanim metodama, dajem zainteresovanima na PP!

Ajd, prijavljujem se.
Majmunska radoznalost
mariopan mariopan 18:24 22.04.2012

Re: ..

Prsli?

Prsli.
Može tvoje mišljenje meni na pp?
Stvarno me zanima.
Hansel Hansel 18:26 22.04.2012

Re: ..

Nije baš mišljenje, ali može...
maslacak.d maslacak.d 12:56 23.04.2012

Рециклажа

Evo, sad mi zatakli u sanduče kilo papira,


… а без кесе за рециклажу… Уз делимично рециклиране политичаре…
docsumann docsumann 18:10 22.04.2012

ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Али, изгледа, сви они мисле озбиљно. Тешко нама


što ozbiljnije misle to suludije zvuči ... inače sva ta ujdurma oko izbora, partija, kampanja je čisto hajpovanje koje treba da proizvede efekat da glasač-pojedinac kao nešto važno odlučuje.

a njegov glas je, u suštini, samo posljedica statističko psihološke raspodjele koja se već odigrala na nivou kolektivne (ne)svijesti.

Hansel Hansel 18:21 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

S prvim stavom se slažem u potpunosti, s drugim načelno, jer, ako ništa drugo, mislim da su i takve odluke podložne promeni. Imamo mi već nekoliko meseci prognoze izvorom iz kolektivnog nesvesnog (ili kolektivne nesvesti?), poslaću ti PP, da budeš svedok. (A YT ću gledati kada budem u prilici.)

A ovo iz tvog naslova... isto je relativno... mislim da ne treba da objašnjavam...
docsumann docsumann 18:44 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

S prvim stavom se slažem u potpunosti, s drugim načelno, jer, ako ništa drugo, mislim da su i takve odluke podložne promeni.


da, jesu naravno, ali i te promjene (vlasti) se odvijaju na makro nivou.
pojedinačna odluka svakog od nas je 1 piksel od ukupne slike na ekranu - ne mjenja ništa, ne odlučuje o ničemu.

moguće da ima ulogu nekakvog psihoventila za sav taj medijski pritisak kojem smo izloženi tjekom TIH dana, nikaj višeg.

vidi, nisam ja protiv izlaska na izbore ( i sam sam izašao na nedavno održane lokalne izbore u HN), to svako rješava sam sa sobom - da li izaći na izbore, da li će nekog zaokružiti, nacrtati racku ili kukasti krst na listiću, zapaliti se pred glasačkim mjestom ... štagod.

samo hoću da kažem da taj čin ne ostvaruje praktično nikakavo činodejstvovanje po strukture sistema.

najbolji primjer - kad se na nekom biračkom mjestu poništi glasanje zbog kojekakvih nepravilnosti, a u međuvremenu se odluči da isti neće biti ponovljeni jer ne bi ništa uticali na konačne rezultate ... znači ne da je jedan glas bio nebitan već i njih par stotina.

zato kažem ne se uzbuđavamo, taj naš glasŠić nije nešto o čemu treba mnogo dramiti, premišljati se, dvoumiti ... značajan je taman koliko i prvi jutarnji prdež ako si sinoć išao na pivo s drugarima
Hansel Hansel 18:55 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Eee, tu se ne slažem, pa zato smo i imali onakvu vlast 90-ih, zato što su mnogi mislili da njihov glas ne znači ništa. Ti neiskazani glasovi (ako bi mogli biti artikulisani) mnogo znače nekome drugom. Druga je stvar gde nastaje (kolektivna) apatija (i sve drugo - kolektivno) i koji sve tu mehanizmi rade...

Podsetio si me na ovu pesmu:

Slap

Teče i teče, teče jedan slap;
Što u njemu znači moja mala kap?

Gle, jedna duga u vodi se stvara,
I sja i dršće u hiljadu šara.

Taj san u slapu da bi mogo sjati,
I moja kaplja pomaže ga tkati.

Dobriša Cesarić
mariopan mariopan 19:40 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni


da, jesu naravno, ali i te promjene (vlasti) se odvijaju na makro nivou.
pojedinačna odluka svakog od nas je 1 piksel od ukupne slike na ekranu - ne mjenja ništa, ne odlučuje o ničemu.

E, pazi ovako.
Uzmem ja moj piksel i stavim ga nekom drugom da formiram sliku koja mi se više sviđa?
I time razgradim sliku koja mi se ne sviđa i šutnem te "slikare" koji su je tako ružnu napravili?
To bi bili izbori, i moj glas koji ću da dam nekom, a nekom sam ga time oduzela.

Mojne mi kažeš da ja tu ništa ne mogu i da je sve već gotovo?
docsumann docsumann 19:44 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Eee, tu se ne slažem, pa zato smo i imali onakvu vlast 90-ih, zato što su mnogi mislili da njihov glas ne znači ništa. Ti neiskazani glasovi (ako bi mogli biti artikulisani) mnogo znače nekome drugom.


i sam sam bio fatalistički uporan u tim uzaludnim pokušajima

a neiskazani glasovi mogu postati artikulisani i imati efekta samo putem društvene akcije. neko ih mora animirati, potaknuti, a to opet dovodi u igru političko angažovanje, organizacije (makar i neformalne), pokrete ... i sve opet ulazi u političku ravan.

pazi moja , hipotetička, odluka da ne izlazim na izbore nema uticaj ninašta.
čak i da ubjedim još nekolicinu poznanika, efekat je minoran.
a ta moja odluka da apstiniram od izbora nije ništa drugo do prelamanje ukupne političke zbilje u mojoj svijesti, percepcija + kognicija + podsvjesni uticaji. ne ulazim sad u to koliko je taj račun dobro sproveden, on je, u biti, tek djelić ukupne psiho-statističke raspodjele društva u kojem ostvarujem svoje glasačko pravo.

čak je i rezon - e pa kad bi svi tako apstinirali, ovi (koji god da su) bi vječno vladali - na neki način uključen u taj lični "proračun".

a svi (sigurno) neće apstinirat. apstiniraće onaj broj glasača koja navedena statistička raspodjela ostvaruje u datom momentu.
isto važi i za broj izmanipunisanih, obmanutih, politički aktivnih, neodlučnih, itd.


vodio sam se mišlju i da napišem blog na tu temu, čak sam i naslov smislio - "Jedan listić među vihorove", no eto načina da i bez toga iznesem osnovne zamisli.

"zaboravi da si gram i zamisli sebe kao milioniti dio tone" - Jevgenij Zamjatin / MI
docsumann docsumann 19:55 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Uzmem ja moj piksel i stavim ga nekom drugom da formiram sliku koja mi se više sviđa?


pa fora i jeste u tome što jedan piksel ne znači ništa za sliku na iole boljem digitalnom aparatu

Mojne mi kažeš da ja tu ništa ne mogu i da je sve već gotovo?


ma ti sa svojim glasom možeš šta god hoćeš ... i da - gotovo je, a naš (tvoj, hanselov, moj (ja sam već glasao ) ...) glas je odraz tog rješenja.
to što ćeš ti tek da ga sručiš ili ne sručiš u glasačku kutiju promjeniće samo tvoje lične "uspomene" na još jedne izbore u nizu.
Hansel Hansel 19:56 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Slažem se i kapiram, i mom malom egu nije potrebno da zamišlja da je u tom smislu nešto značajan (pa ni da obrne stvari kao u citatu koji si dao), radi se samo, kako bar ja to vidim, o svesti da smo delovi celine, i da neka interakcija ipak ide i preko nas. I virusi su mali - jedan po sebi, kažu, ne znači ništa, bitno je da ih bude mnogo na mestu upada da bi izazvali bolest, pa i taj piksel na nekom ekranu može da smeta ako je "pogrešan" (za onoga ko sliku gleda)...
mariopan mariopan 20:04 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

to što ćeš ti tek da ga sručiš ili ne sručiš u glasačku kutiju promjeniće samo tvoj lične "uspomene" na još jedne izbore u nizu.

Već viđeno, ali, ne mirim se s tim da moj piksel ne može da im pokvari ništa. Mogu da se pomirim i sa tim da ne mora meni ništa da donese.
Oni moraju biti kažnjeni.
Nek im crkne krava muzara od mog oduzetog piksela i meni dosta.
One sledeće ćemo lakše najuriti, jer nisu sposobni ni dve guske nacrtane da čuvaju.
docsumann docsumann 20:12 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Oni moraju biti kažnjeni


ma potpuno ja kapiram i podržavam tvoj politički stav, to nije upitno.

štaviše, mnogo više možeš da uradiš u svojoj užoj okolini, javno ga iznoseći (upravo u toj negativnoj formi - biti protiv svega lošeg), braneći, objašnjavajući, utičući na konkretne ljude (prevashodno one neodlučne, s opredjeljenima - mrka kapa ), nego samim glasanjem.

a pošto osjećaš potrebu da treba da glasaš, nama druge nego - glasaj!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:26 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

pojedinačna odluka svakog od nas je 1 piksel od ukupne slike na ekranu - ne mjenja ništa, ne odlučuje o ničemu.


Pa tacno, ali kako bi i moglo drugacije?
Sta bi se dogodilo kada bi neko od nas, ili svako od nas, mogao presudno da utice? Ne bi valjalo.
Svakako da je pogersan pristup kako od nas pojedinacno nesto bitno zavisi i svoj glas ne treba shvatiti kao presudan, ali treba ga shvatiti kao nacin da se iskaze svoj licni odnos prema sistemu u kom smo.
Glasati za nekog, nebitno koga, znaci generalno podrzati sistem, glasati za odredjenog znaci njemu pomoci da upravlja tim sistemom (koji generalno podrzavamo) a sada aktuelani beli listici znace neslaganje sa sistemom.
Makar ja to tako vidim.
docsumann docsumann 20:42 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

Pa tacno, ali kako bi i moglo drugacije?
Sta bi se dogodilo kada bi neko od nas, ili svako od nas, mogao presudno da utice? Ne bi valjalo.
Svakako da je pogersan pristup kako od nas pojedinacno nesto bitno zavisi i svoj glas ne treba shvatiti kao presudan, ali treba ga shvatiti kao nacin da se iskaze svoj licni odnos prema sistemu u kom smo.


ma, ja sam samo rekao da pitanje koje sami sebi postavljamo - izaći ili ne izaći na izbore? - ima fiktivnu težinu.

ako ćete se osjećat bolje - glasajte, ako ne - nemojte.

raspodjela snaga (glasova) na političkom polju teče odozgo na dolje, iako mi stičemo kontra utisak.

inače, da živim u Srbiji, vjerovatno bih bio "beli glasač"
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni



I jos kad nas ubede da mi nekoga mozemo da kaznimo, nagradimo, da smo nesto mnogo vazni ... :)


Inace sto se tezine glasa tice, on najvecu tezinu ima na najnizim nivoima vlasti. Opstinski odbornici u selima, gde je ukupan broj izaslih negde iznosi tek par stotina, gde se izbori gube ili dobijaju sa nekada jednocifrenom razlikom, zaista vrednuju svaki glas jer nejcesce po imenu i prezimenu znaju ko ih je glasao :)
Hansel Hansel 21:57 22.04.2012

Re: ako smo prsli / bili smo prsnuću skloni

raspodjela snaga (glasova) na političkom polju teče odozgo na dolje, iako mi stičemo kontra utisak.

Ma, ne stičemo, upravo mislimo da sve dolazi odozgo. Naročito sve loše!

I mislimo da je moguće da ZAJEDNO utičemo na njih. Ali, ONI znaju da nam zato i ne treba dati pravi izbor. I tako će biti sve dok MI ne damo SVOJE kandidate za koje ćemo SVI glasati. (O, ne, ovo me podseti na ono "Svi, svi, svi...!" ) E, sad, ako ti kažeš da je i to nemoguće... ja, recimo, (oprezno) mislim da neki od njih i hoće (u nekoj varijanti) da mislimo to što ti kažeš, da oni emituju tu opsenu, jer samo zahvaljujući njoj i jesu tu gde su.

U glasačkom telu onih koji su, uslovno rečeno, na drugom kraju ideološke raspodele, ovih metafizika nema - glasa se (bre) i nema diskusije. To ti je kao i u nekim drugim realcijama - "intelektualisanje" često smanjuje biološki (a i fizički) potencijal (da ne redukujemo sada to sve do priče o (neo)kortikalnoj inhibiciji). Većina propalih civilizacija, ako ne i sve, koliko ja bar imam uvida, pala je na tom ispitu - najtačnije je možda reći da nisu uspele da postignu trajnu ravnotežu. Pa, to je i ključno pitanje današnje zapadne civilizacije... dodaj, osim biološke obnovljivosti populacije, problem "održivog razvoja"... Ovaj, daleko odoh...
aleksandarz92 aleksandarz92 18:20 22.04.2012

Dno

Došla mi ćerka (2. razred) iz škole i donela plavi balon sa natpisom "bla, bla, bolji život, bla, bla, BoTa, bla, bla...". Pitam je odakle joj, i ona mi kaže da ih je neko ubacivao iz tržnog centra koji se nalazi uz školsku ogradu, u školsko dvorište.
Najiskrenije bih se obradovao kada bih čuo da je one koji su to smislili i organizovali pregazio kamion, udario meteor, pregazilo stado slonova...
Hansel Hansel 20:00 22.04.2012

Re: Dno

Šta li su ti stratezi očekivali?! Da deca ubeđuju roditelje za koga da glasaju? Ili samo rešili da balone korisno upotrebe, da se makar deca igraju?
pedjalon pedjalon 21:51 22.04.2012

Re: Dno

aleksandarz92
Došla mi ćerka (2. razred) iz škole i donela plavi balon sa natpisom "bla, bla, bolji život, bla, bla, BoTa, bla, bla...". Pitam je odakle joj, i ona mi kaže da ih je neko ubacivao iz tržnog centra koji se nalazi uz školsku ogradu, u školsko dvorište.
Najiskrenije bih se obradovao kada bih čuo da je one koji su to smislili i organizovali pregazio kamion, udario meteor, pregazilo stado slonova...

stado volova...
ivana23 ivana23 00:14 23.04.2012

***

Bozemeoprosti


Vazno i hitno...
Hansel Hansel 07:35 23.04.2012

Re: ***

Đorđe Vukadinović je prvi na listi NOPO... Zašto baš on, zanimljivo je pitanje...
stasava stasava 11:01 23.04.2012

zivci, sine, zivci

Dosta je bilo price, mora nesto i da nice!
hajkula1 hajkula1 15:10 23.04.2012

Jadna

Oljica

Šta će, tako joj je rečeno. Postavlja pitanja, ne dozvoljava odgovor. Pristojne molbe da im dozvoli da odgovore nisu urodile plodom. Tek posle galame je malo spustila loptu.

mariopan mariopan 16:18 23.04.2012

Re: Jadna

hajkula1
Oljica

Šta će, tako joj je rečeno. Postavlja pitanja, ne dozvoljava odgovor. Pristojne molbe da im dozvoli da odgovore nisu urodile plodom. Tek posle galame je malo spustila loptu.


I ja sam na kratko gledala, pa ona uporno UGLAS govori sa njima, ništa se razabrati nije moglo dok ona ne zaćuti, a ona ne namerava da zaćuti dok ne izdeklamuje šta ima po zadatku?
mishko1 mishko1 17:56 23.04.2012

Re: Jadna

hajkula1 hajkula1 08:47 24.04.2012

Re: Jadna

mariopan
hajkula1
Oljica

Šta će, tako joj je rečeno. Postavlja pitanja, ne dozvoljava odgovor. Pristojne molbe da im dozvoli da odgovore nisu urodile plodom. Tek posle galame je malo spustila loptu.


I ja sam na kratko gledala, pa ona uporno UGLAS govori sa njima, ništa se razabrati nije moglo dok ona ne zaćuti, a ona ne namerava da zaćuti dok ne izdeklamuje šta ima po zadatku?



Neko je navio i pustio u emisiju.

Znamo ko je bos.
stasava stasava 18:04 23.04.2012

sta je to

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana