Društvo

Državno organizovani zaborav

Predrag Azdejković RSS / 06.04.2012. u 17:03

 slika1.14885.jpg

Agresija se naziva građanskim ratom, a genocid se zove masovnim zločinom. Država Srbija je, kao i veliki deo građanstva, poricala da je naša zemlja uopšte bila u ratu , zatim su rekli - da, Srbija je bila u ratu, ali su svi činili zločine. Republika Srbija čini sve što je u njenoj moći, potpomognuta od strane institucija poput Srpske akademije nauka i umetnosti i Srpske pravoslavne crkve, da se rat zaboravi da se zaborave zločini koje je organizovala država i da se krene u ono što zovu "putem evropskih integracija", kažu u organizaciji "Žene u crnom"

Četrdesetpetominutnim stajanjem u tišini na beogradskom Trgu Republike mirovna organizacija "Žene u crnom" obeležila je u petak, 6. aprila, dve decenije od početka srpske opsade Sarajeva i agresije države Srbije na Bosnu i Hercegovinu. Aktivistkinje i aktivisti su transparentima na kojima su ispisani toponimi zločina tokom rata u BiH još jednom istakli da žrtve ratova vođenih devedesetih godina prošlog stoleća ne smeju biti zaboravljene.

Miloš Urošević iz "Žena u crnom" kaže da je danas, 20 godina od početka opsade Sarajeva, u srbijanskim društvu na snazi "relativizacija agresije na BiH" i dodaje da je relativizacija "nastupila nakon poricanja".

"Agresije se naziva građanskim ratom, a genocid se zove masovnim zločinom. Država Srbija je, kao i veliki deo građanstva, poricala da je naša zemlja uopšte bila u ratu , zatim su rekli - da, Srbija je bila u ratu, ali su svi činili zločine. Treću fazu čini državno organizovani zaborav. Republika Srbija čini sve što je u njenoj moći, potpomognuta od strane institucija, poput Srpske akademije nauka i umetnosti i Srpske pravoslavne crkve, da se rat zaboravi da se zaborave zločini koje je organizovala država i da se krene u ono što zovu putem evropskih integracija", rekao je Urošević za e-novine.

slika2.14886.jpg 

On dodaje da su "evropske integracije Srbije nemoguće bez suočavanja sa onim što se dešavalo u prošlosti".Godišnjica sramnog granatiranja glavnog grada Bosne i Hercegovine, koji je skoro četiri godine bio pod neprekidnom paljbom jedinica JNA, Vojske Republike Srpske i paravojnih formacija, u Srbiji 2012. godine poklopila se sa stranačkom kampanjom pred parlamentarne i predsedničke izbore. Sada već bivši predsednik Republike i lider Demokratske stranke Boris Tadić podneo je pre nekoliko dana ostavku na mesto šefa države, te ga je na tom mestu u svojstvu vršioca dužnosti nasledila Slavica Đukić-Dejanović iz Miloševićeve Socijalističke partije Srbije, stranke koja je simbol zločinačke politike koju je zvanični Beograd tokom 1990-ih sprovodio u Hrvatskoj, BiH i na Kosovu. Ni predsednik Tadić niti Demokratska stranka nisu osetili potrebu da izjave bilo šta o najdužoj opsadi grada u istoriji modernog ratovanja.

Miloš Urošević smatra da društvo u Srbiji nije uspelo da iskorači iz sistema vrednosti koji je vladao devedesetih godina. Kao jednog od krivaca za takvo stanje Urošević vidi Demokratsku stranku koja, prema njegovom mišljenju, nastavlja politiku Slobodana Miloševića.

"Odnos Demokratske stranke i njen odnos prema Bosni i Hercegovini jeste nastavak Miloševićeve zločinačke politike realizovanja državno organizovanog projekta etnički čiste Velike Srbije. To pokazuje odnos Republike Srbije prema genocidnoj tvorevini Republici Srpskoj. Mi živimo u kontinuitetu sa zločinima iz prošlosti. Sistem vrednosti koji je važio tokom devedesetih na snazi je i sada", kaže Urošević.Opsada Sarajeva trajala je od aprila 1992. do kraja februara 1996. godine. Tokom 1425 dana besomučnog granatiranja poginulo je skoro 11.500 ljudi, od toga 1.601 dete. U napadima tokom kojih je u proseku dnevno na grad padalo preko 300 granata, povređeno je više od 50.000 ljudi. Za pokolje počinjene nad žiteljima olimpijskog grada krajem 2003. je na 20 godina osuđen general Stanislav Galić koji je tokom rata bio komandant Sarajevsko-romanijskog korpusa (SRK). Optuženi Galić je, prema navodima tužilaštva, naredio kampanju napada na civile ili je propustio da spreči zločine koje su počinili njegovi podređeni ili da ih kazni. General Galić je optužen i za zločin sprovođenja terora. Teror je, prema tužiocu, bio osnovna svrha kampanje napada.

"Dokazi pokazuju van razumne sumnje da su sarajevski civili zaista bili meta namernog napada snaga SRK", rekao je u svom obrazloženju sudija Alfons Ori.Aktivista "Žena u crnom" Miloš Urošević kaže da država Srbija, uprkos brojnim pravosnažnim presudama, nastavlja da relativizuje zločine koje su počinili pripadnici JNA, Vojske Republike Srpske i članovi paravojnih formacija. Prema njegovim rečima srbijansko društvo mora proći kroz tranziciju iz autroitarnog u demokratsko društvo.

"Ova tranzicija podrazumeva tri stupnja: Srbija ima obavezu da žrtvama i preživelim pruži pravo na istinu; drugi nivo podrazumeva pravo na pravdu - procesuiranje agresora, sudsko utvrđivanje činjenica i pruženje ratne odštete žrtvama; treći stupanj je pružanje garancija da se zločini iz prošlosti neće ponoviti", zaključio je Miloš Urošević.

Skup "Žena u crnom" kao i do sada obezbeđivale su jake policijske snage.

 

Tekst i fotografije: Dušan Komarčević

Atačmenti



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 17:34 06.04.2012

mene samo zanima

kako zenu Milosa nije sramota da ovako lesinari i hrani se tudjom mukom o kojoj ocito pojma nema.

i uzgred, koliko uopste doticna gospodja - gospodjica (izvinjavam se zbog oslovljavanja, neupucena sam u bracno stanje) - ima godina, koliko je imala devedesetih i da li je ikada bila u Bosni? ne u organizovanim nvo posetama, nego pre i posle onoga o cemu govori?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 17:50 06.04.2012

Re: mene samo zanima

kako zenu Milosa nije sramota da ovako lesinari i hrani se tudjom mukom o kojoj ocito pojma nema.


znači treba da se bave samo generacije koje su sve to zakuvale? mislim da je to problem svih generacija!

i uzgred, koliko uopste doticna gospodja - gospodjica


vaše omalovažavanje dovoljno govori o vama!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:08 06.04.2012

Re: mene samo zanima

Predrag Azdejković


znači treba da se bave samo generacije koje su sve to zakuvale? mislim da je to problem svih generacija!



jeste problem, ali kada vidis kakve sve hijene u srbiji prave karijere od tog problema, malo ti se smuce svi, duboko uzdahnes pod opstim pritiskom drustvenog zla i - resavas problem individualno, najbolje sto znas i umes.
vishnja92 vishnja92 18:26 06.04.2012

Re: mene samo zanima

znači treba da se bave samo generacije koje su sve to zakuvale? mislim da je to problem svih generacija!

sve dok zvezde ne zgasnu i svemir ne implodira, tako je.
medjutim, osoba M. Urosevic se ne bavi nego tek ponavlja bedan i jeftin pamflet smisljen za neznamkoje (a i ne zanima me) potrebe, pamflet pun lupetanja, neempatije, mrznje i nacional-sovinizma.

i sto je najgore - krvozedji.

uostalom, komsa Srle je sve rekao.
vaše omalovažavanje dovoljno govori o vama!


koje omalovazavanje? gospodja - gospodjica? pa to rade (skoro) svi muskarci (skoro) svim zenama kada se prvi put sretnu, di je sad pa problem odjednom?
ili je problem sto ne prepoznajem pol, jer se udruga lepo i jasno zove "Zene u crnom" (osim ako u medjuvremenu nije prosirila svoje politicke i finansijske apetite) - pa ja ne mogu da ukacim sta ce neki Milos tu, osim zarad licnog cara? ("c" kao curka, cilim, cup, cufta, cosak) - je li to omalovazavanje?
ajde pedja, pa nismo bre veverice.

svako koga boli ono sto se u Bosni dogadjalo moze samo da se ispovraca na ovakve stvari. preterase ga bre
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:35 07.04.2012

Re: mene samo zanima

jeste problem, ali kada vidis kakve sve hijene u srbiji prave karijere od tog problema,


Ja nešto ne vidim da su Žene u crnom izgradile karijere? Niti se vozikaju skupim automobilima, niti su skupo obučene...

Mislim da je to samo još jedan izgovor da ignorišemo problem!
cult cult 17:43 06.04.2012

neverovatno

toliko je raznih komandanata osudjeno za zločine u Bosni, što ovde, što u Hagu, što po direktnoj, što po indirektnoj odgovornosti, predsednik Srbije se izvinio više puta za zločin u Srebrenici i ostala nepočinstva, vlada R Srpske takodje, parlament Srbije doneo rezoluciju o Srebrenici itd itd itd, a jedna te ista ekipa drvi jedno te isto te isto te isto kao da se ništa od ovoga nije desilo. Zaista je mučno i odvratno da se novac i karijere grade na mrtvima i krvi. Kakvo licemerstvo!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 17:51 06.04.2012

Re: neverovatno

iše puta za zločin u Srebrenici


tačno tako, "zločin"... i u tom grmu leži problem! Kakvo licemerstvo!
palilula92 palilula92 17:51 06.04.2012

Re: neverovatno

Zaista je mučno i odvratno da se novac i karijere grade na mrtvima i krvi.


danas je 6ti April

a ovo dole citirano je ordinarna glupost i manipulacija:
"Odnos Demokratske stranke i njen odnos prema Bosni i Hercegovini jeste nastavak Miloševićeve zločinačke politike realizovanja državno organizovanog projekta etnički čiste Velike Srbije. "
cult cult 17:55 06.04.2012

Re: neverovatno

izvinjavam se...nisam znao da su vam termini presudni..."ograničeni genocid" je, mislim, formulacija Medjunarodnog suda. Na to sam mislio.
Ali to nije poenta mog komentara.
Već pravljenje para na žrtvama forsirajući laž.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:07 06.04.2012

Re: neverovatno

Već pravljenje para na žrtvama forsirajući laž.


Koju laž?
cult cult 18:11 06.04.2012

Re: neverovatno

Koju laž?


"nebitno!"
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:23 06.04.2012

Re: neverovatno

a jedna te ista ekipa drvi jedno te isto

Nisi obratio dovoljno paznje. Nije bas sve isto. Ovog puta se dosetili da bi bilo ubedljivije ako pomenu da je u Bosni nahebao jos poneko. Eto inovacije.

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:36 07.04.2012

Re: neverovatno

Ovog puta se dosetili da bi bilo ubedljivije ako pomenu da je u Bosni nahebao jos poneko.


Ne valja kad ne spomenu, ne valja kad spomenu... pa dogovorite se!
ivana23 ivana23 18:01 06.04.2012

***

Kada se spomene rat u BiH, meni je uvek najprece:

Ko je, iz kojih interesa i pod cijim uticajem, minirao Kutiljerov plan!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:05 06.04.2012

Re: ***

ivana23
Kada se spomene rat u BiH, meni je uvek najprece:

Ko je, iz kojih interesa i pod cijim uticajem, minirao Kutiljerov plan!


Ivon, ko ti je taj Kutilijero, sta je on planirao, o cemu se radi?

lidiaz lidiaz 18:08 06.04.2012

Re: ***

Lisabonski sporazum iz '92. Alija potpisao, pa povukao potpis. Na nagovor vise sile.

U principu, predlagao je podelu BiH, gde bi svaka strana otisla na svoju malu stranu. Isto sto je formalno danas, samo bez rata i sa manje problema.
ivana23 ivana23 18:39 06.04.2012

Re: ***

Srđan Fuchs
Ivon, ko ti je taj Kutilijero, sta je on planirao, o cemu se radi?


Lidija lepo (kratko i jasno) objasnila.

Njenoj recenici: Isto sto je formalno danas, samo bez rata i sa manje problema - dodala bih i bez zrtava!

Hvala lidiaz.
docsumann docsumann 18:44 06.04.2012

Re: ***

Ko je, iz kojih interesa i pod cijim uticajem, minirao Kutiljerov plan!


je l' to onaj kojeg je Momo potpisao iz prve, ali mu je onda na povratku, u avionu, bilo "pojašnjeno" , pa je povukao potpis (?)

ivana23 ivana23 18:52 06.04.2012

Re: ***

docsumann
je l' to onaj kojeg je Momo potpisao iz prve, ali mu je onda na povratku, u avionu, bilo "pojašnjeno" , pa je povukao potpis (?)


Potpisali su Alija Izetbegovic, Radovan Karadzic i Mate Boban.

Potpis je povukao A.I.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:00 06.04.2012

Re: ***

je l' to onaj kojeg je Momo potpisao iz prve, ali mu je onda na povratku, u avionu, bilo "pojašnjeno" , pa je povukao potpis (?)


To je bio Karingtonov plan.
docsumann docsumann 19:01 06.04.2012

Re: ***

Potpisali su Alija Izetbegovic, Radovan Karadzic i Mate Boban.


da da, izgleda da sam ga zamjenio sa Karingtonovim planom.

hoochie coochie man


u minut
milisav68 milisav68 19:14 06.04.2012

Re: ***javascript:;

docsumann
Potpisali su Alija Izetbegovic, Radovan Karadzic i Mate Boban.


da da, izgleda da sam ga zamjenio sa Karingtonovim planom.

Bilo ih je više.

Peace plans offered before and during the Bosnian War

On 18 March 1992, all three sides signed the agreement; Alija Izetbegović for the Bosniaks, Radovan Karadžić for the Serbs and Mate Boban for the Croats.

On 28 March 1992, however, Izetbegović withdrew his signature and declared his opposition to any type of division of Bosnia, after meeting with then US ambassador to Yugoslavia, Warren Zimmermann, in Sarajevo.

What was said and by whom remains unclear. Zimmerman denies that he told Izetbegovic that if he withdrew his signature, the United States would grant recognition to Bosnia as an independent state. What is indisputable is that Izetbegovic, that same day, withdrew his signature and renounced the agreement..


Popis stanovništva u BIH 1991



Zbog paralize u formiranju vlasti, te nesuglasica oko predloženog zakona o popisu stanovništva, postoji opravdana bojazan da će BiH ostati jedina europska zemlja u kojoj ove godine neće biti popisa stanovništva.

Popis kao legalizacija etničkog čišćenja?

Hrvatske i stranke iz Republike Srpske ustrajavale su na zahtjevu da popis stanovništva sadrži i izjašnjavanje o vjerskoj, nacionanoj i jezičnoj pripadnosti. Rajko Vasić izvršni tajnik SNSD-a, objašnjava stav svoje stranke: “Na razini Bosne i Hercegovine zakon o popisu stanovništva kao i sve ostalo je istrument unitarizacije i centralizacije. Nemoguće je u BiH koja ima tri konstitutivne naroda popisivati građane bez vjerske i nacionalne određenosti. Mislimo da je to način da se Bosnom i Hercegovinom vlada iz Sarajeva. Zato to nismo prihvatili onako kako je to bilo predloženo.”


BiH jedina u Europi bez popisa stanovništva 2011.?
ivana23 ivana23 20:05 06.04.2012

Re: ***

milisav68
docsumann
Potpisali su Alija Izetbegovic, Radovan Karadzic i Mate Boban.

da da, izgleda da sam ga zamjenio sa Karingtonovim planom.

Bilo ih je više.


Da, ali samo jedan (Kutiljerov) je mogao da spreci rat.
vishnja92 vishnja92 20:07 06.04.2012

Re: ***

da.
mariopan mariopan 18:18 06.04.2012

..

Koja država je organizovano zaboravila na zločine?
Bosna, koja ni danas posle 20 godina ne sudi za zločine prema Srbima ali ih nije sramota da nose transparent na kome piše "logori za Srbe" ?
To se zove organizovano zaboravljanje sopstvenih zločina.
Srbija je Hagu isporučila zločince ili im ovde sudi..a šta je uradila BIH po pitanju zločina prema srpskim civilima, recimo samo onim koje je pobio Naser Orić? Tuzlanska kolona?
Da li ih se seća i kako?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 06.04.2012

Volim devedesete


Ovi sa slike su jedni od retkih koji stvarno imaju razloga da vole devedesete. Lepo zive od njih, ocigledno.
Nego pitam se da li postoji vise iko ko veruje ovima kad pricaju o tome kako im je zao zrtava, kako bi da se svi zlocinci kazne i te pricice?
Sve go lesinar.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:34 06.04.2012

Re: Volim devedesete

hoochie coochie man

Ovi sa slike su jedni od retkih koji stvarno imaju razloga da vole devedesete. Lepo zive od njih, ocigledno.
Nego pitam se da li postoji vise iko ko veruje ovima kad pricaju o tome kako im je zao zrtava, kako bi da se svi zlocinci kazne i te pricice?
Sve go lesinar.


na stranu to, nego sto ne znam koja bi se normalna osoba oblacila u crno osim ako nije u zalosti? kada vidim nekoga da nosi crno, blago mi se utroba okrene.


vishnja92 vishnja92 18:43 06.04.2012

Re: Volim devedesete

lako je, devedesetih su bile bunde, prave, one teske crne.
zbog takvih je mnogima (u koje racunam i sebe) dugo - pa evo i sad, danas - bilo onemoguceno da kazu sta misle.

moras da napravis uvod da nemas naciju, pa da ispostavis CV, pa krvnu grupu, dedino zitije isl (ako moze i par anegdota zbog uverljivosti), i tek onda da kazes sta mislis.

e to rade zene u crnom, otkad postoje.
za krupne novce.
(a naslo se malo i za Milosa)

Miloš Urošević smatra da društvo u Srbiji nije uspelo da iskorači iz sistema vrednosti koji je vladao devedesetih godina.


drustvo u Srbiji se bavi hlebom, strujom i prezivljavanjem, pa je jako srecno, zahvalno i zadovoljno kada neko (npr Milos) pravi te strasne iskorake umesto njega.
svakom svoje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:44 06.04.2012

Re: Volim devedesete

Uniforma jbg :)
Ili ce biti da je u pitanju mimikrija grabljivaca
blogovatelj blogovatelj 19:34 06.04.2012

Re: Volim devedesete

drustvo u Srbiji se bavi hlebom, strujom i prezivljavanjem, pa je jako srecno, zahvalno i zadovoljno kada neko (npr Milos) pravi te strasne iskorake umesto njega.


Pa i Milos se bavi hlebom, strujom i prezivljavanjem. Bavi se drzanjem govora i lesinarenjem, tako zaradjuje za zivot.
Medjutim, ja njemu ne zameram.
On je izvozni brend Srbije, pare pokupljene porezom od sljakera zapada on ubira i tako poboljsava spoljnotrgovinski balans Srbije. Dok god su oni ludi da mu daju pare, neka ga, neka prica. Bolje nego da sedi u nekoj drzavnoj agenciji i prima pare poreskih obveznika Srbije.
JJ Beba JJ Beba 12:27 07.04.2012

Re: Volim devedesete

na stranu to, nego sto ne znam koja bi se normalna osoba oblacila u crno osim ako nije u zalosti?

jbte, a estetika crnog? a gotic? a šanel? a simbolika? mora samo kad neko umre, svi ostali nisu normalni iliti nenormalni su?
ok da znam
maksa83 maksa83 14:25 07.04.2012

Re: Volim devedesete

jbte, a estetika crnog? a gotic?

gorstak92 gorstak92 18:30 06.04.2012

Srbijanac Miloš

Garantovano zna šta je hteo da kaže ovom rečenicom:
Prema njegovim rečima srbijansko društvo mora proći kroz tranziciju iz autroitarnog u demokratsko društvo.

Postoje dve škole tumačenja prideva srbijanski pa sam zaprepašćen zalaganjem za srbijansko demokratsko društvo jer to može da predloži samo fašista najodvratniji.

Škola Egona Feketea kaže da je Srbijanac čovek rođen u Srbiji.
Šta činiti sa onima koji nisu Srbijanci po ovoj teoriji?
Kako praviti srbijansko demokratsko društvo sa Nesrbijancima?

Škola Mate Pižurice tvrdi da je Srbijanac Srbin rodom iz Srbije.
Opet se postavlja pitanje šta sa onima koji nisu Srbijanci po ovoj teoriji?
Kakvo je to srbijansko demokratsko društvo gde su samo Srbi rođeni u Srbiji?


Kad vidim budalu koja troši izraz Srbijanac pa još sebi daje za pravo da popuje šta ti tzv. Srbijanci treba da rade jedva ostanem živ od smeha.
Ovaj Miloš je opasan jer pored toga što je glup izgleda da zagovara fašističko uređenje društva. Postoji verovatnoća da je samo glup i želim u to da verujem.

Ljudi, ako ste blogeri budite ljudi.
Volim ja trolove Srbijanac vs Srbin, ali ovo je već neizdrživo.


Dopuna:
Miloš sa e-novina
Aktivistkinje i aktivisti su transparentima na kojima su ispisani toponimi zločina

Zašto me ovo podseća na Filipa Mladenovića?
Izgleda da se na tim kursevima pojavljuje jedan te isti predavač sa istim nepoznavanjem gramatike, a insistira da ga učenici verno citiraju.

Ukoliko narečeni Miloš hoće da se bavi definicijama šta je genocid, šta agresija i sl. trebalo bi da poradi na korigovanju papagajske govorne mane.
JJ Beba JJ Beba 19:02 06.04.2012

Re: Srbijanac Miloš

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iTQATrhPzBQ[/youtube]

ne radi mu link za youtube

ajd da probam ovako
Florence Hartmann speaks to Carl Blidt
'On nije trebao doći danas u Sarajevo. Pitala sam ga zašto je došao. Trebao je doći kada je nešto mogao učiniti. A onda kada je nešto mogao učiniti govorio je da je Milošević dobar momak,
gorstak92 gorstak92 19:15 06.04.2012

Zločinci se uvek vraćaju na mesto zločina

ajd da probam ovako
Florence Hartmann speaks to Carl Blidt
'On nije trebao doći danas u Sarajevo. Pitala sam ga zašto je došao. Trebao je doći kada je nešto mogao učiniti. A onda kada je nešto mogao učiniti govorio je da je Milošević dobar momak,

Wow, al mu je šuknula.
Ispred Banke Intesa.

Da su igrokaz organizovali prekoputa bilo bi ispred Alpine. U stvari u celoj ulici (mislim Maršala Tita), nema ni jednog lokala da je od neke BiH firme tako da nisu glumci krivi što im scenografija izgleda bezveze.
Onaj na kraju što sa žaljenjem kaže "pointless, pointless sloter..." izgleda da mu izmiče poenta rata ispred nosa.
milos_secujski milos_secujski 19:32 06.04.2012

kako?

"treći stupanj je pružanje garancija da se zločini iz prošlosti neće ponoviti", zaključio je Miloš Urošević."

Kako ovo može da se garantuje ako na izborima 2020 pobede Dveri u koaliciji sa SRS?
JJ Beba JJ Beba 20:14 06.04.2012

Re: kako?

gorstak92 gorstak92 21:36 06.04.2012

Re: kako?

JJ Beba

Vrlo interesantna emisija.

Senad Hadžifejzović ne bi prebacivao krivicu na međ. zajednicu, ali je odmah po okončanju rata popušio otkaz na TV stanici jer je došao novi šef stranac. Još kaže ,,pa sve su stranci preuzeli", ali mu i dalje nije najjasnije zašto se ratovalo.

G-đa Kapić pokušava pojasniti šta se sve i zašto dešavalo 92 pa nadalje i izgleda svima još nije jasno. Mnogo je simpatično ono kad kaže da je još kao mala imala jake migrene koje su odmah, ko rukom odnete, prestale sa početkom opsade Sarajeva i da su joj se vratile u martu kad su krenuli avioni NATO-a. Valjda su te migrene dokaz kad su stvari onako kako treba da budu u smislu boli jadnička glava, ali je srećna i bezbrižna Oni koji se bave PR marketingom i spinovanjima znaju veoma dobro šta ona pokušava. Uzgred, na blogu je ubedljivo najbolja škola spinovanja, trolovanja, PR-ovanja i sličnih marifetluka. Ovaj amaterski pokušaj g-đe Kapić bi bio iskasapljen u sekundi ako bi to napisala na blogu. Eh, kad bi barem došla ovde pa da nešto nauči od npr. Peđe koji je majstor crni pojas osmi dan.

Potpisujem (tako se kaže na blogu) ono što je rekao Emir Hadžihafizbegović (Kusturičin učenik), a to je da je za rat kriva međ.zajednica i da je Izetbegović odgovoran za relaksirano vođenje rata. Malo je zalutao sa onim da je Alija izazvao armiju JNA kad je rekao Bošnjacima da ne ratuju u Hrvatskoj. Zalutao je u smislu što bi se Alija i JNA svakako dogovorili za rat u Bosni jer su i on i budale iz JNA igrali u istom timu kao i Njofra kao i Zloba.
freehand freehand 22:14 06.04.2012

Re: kako?

Potpisujem (tako se kaže na blogu) ono što je rekao Emir Hadžihafizbegović (Kusturičin učenik), a to je da je za rat kriva međ.zajednica i da je Izetbegović odgovoran za relaksirano vođenje rata. Malo je zalutao sa onim da je Alija izazvao armiju JNA kad je rekao Bošnjacima da ne ratuju u Hrvatskoj. Zalutao je u smislu što bi se Alija i JNA svakako dogovorili za rat u Bosni jer su i on i budale iz JNA igrali u istom timu kao i Njofra kao i Zloba.

Gorštače, dilbere... Da se nisi zaleteo malo, tako ponesen?
ako se neko nije pitao i ako je neko najebao ni kriv ni dužan u svom pomoru i polomu devedesetih - to su bosanski musklimani.
Ako je neko žrtva tog njesra - to su bosanski muslimani.
E to je malo veća i malo prvija istina od ove čudne i neobične organizacije u crnom, sa sve Peđom koji Miloševim sitnim i mehkanim jajcima gloginje mlati.
gorstak92 gorstak92 22:28 06.04.2012

Re: kako?

ako se neko nije pitao i ako je neko najebao ni kriv ni dužan u svom pomoru i polomu devedesetih - to su bosanski musklimani.
Ako je neko žrtva tog njesra - to su bosanski muslimani.

A gde sam ja to pa rekao da nisu stradali ili da nisu najviše stradali?

Ispravi me ako grešim, ali očigledna posledica rata jesu velika bogatstva porodica Izetbegović, Tuđman i Milošević. Da Marko nije bogati azilant i on bi bio poslanik.
Da li iko zdrave pameti nakon svih ovih godina veruje da su oni ratovali iz nekih ideoloških pobuda?
Aliji treba odati priznanje da je najuverljivije odigrao ulogu zbunjenog.
Jbga, bio je svestan da će u njegovom biračkom telu biti najviše žrtava pa se morao najviše truditi.
Naravno, da niko ništa nije pitao Bošnjake.
Ni Hrvate, a ni Srbe.
freehand freehand 22:37 06.04.2012

Re: kako?

Aliji treba odati priznanje da je najuverljivije odigrao ulogu zbunjenog.

Ne, bre. Taj jedini nije obnašao visoku partijsku funkciju u bivšoj KPJ/SKJ. I jedini se ništa, kao žrtva ama baš ništa nije pitao. Čak ni kod ujka Sema.
Bogatstvo je ... Posledica. Rugoba.
gorstak92 gorstak92 22:43 06.04.2012

Re: kako?

freehand
Aliji treba odati priznanje da je najuverljivije odigrao ulogu zbunjenog.

Ne, bre. Taj jedini nije obnašao visoku partijsku funkciju u bivšoj KPJ/SKJ. I jedini se ništa, kao žrtva ama baš ništa nije pitao. Čak ni kod ujka Sema.
Bogatstvo je ... Posledica. Rugoba.


I reci ti meni sad ko više poštuje Aliju Izetbegovića?
Ja koji kažem da je vešt glumac koji je ratovao za moć i pare ili ti koji kažeš da je naivna budala?

Nemoj samo da mi kažeš da ga je izradio dr. Dabić jer ćeš time da me iskreno uvrediš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 06.04.2012

Re: kako?


Uvek kada se nesto dosta kompleksn pokusava o svesti na par reci greske su neminovne.
Da li je Alija bio vest glumac ili naivna budala?
Pa verovatno malo jedno malo drugo a ono sto je sigurno jeste da je njegov narod u ratu najvise stradao.
Da li je on usled svoje naivnosti ocekivao nesto drugo, ili mu je kao vestom glumcu to jos i odgovaralo za neke njegove tajne ciljeve tesko je tvrditi, ali moj je utisak da je na pocetku bio naivan misleci da ce bolje proci u ratu a kasnije je vesto koristio ulogu najstradalije strane.
freehand freehand 22:53 06.04.2012

Re: kako?

gorstak92
freehand
Aliji treba odati priznanje da je najuverljivije odigrao ulogu zbunjenog.

Ne, bre. Taj jedini nije obnašao visoku partijsku funkciju u bivšoj KPJ/SKJ. I jedini se ništa, kao žrtva ama baš ništa nije pitao. Čak ni kod ujka Sema.
Bogatstvo je ... Posledica. Rugoba.


I reci ti meni sad ko više poštuje Aliju Izetbegovića?
Ja koji kažem da je vešt glumac koji je ratovao za moć i pare ili ti koji kažeš da je naivna budala?

Nemoj samo da mi kažeš da ga je izradio dr. Dabić jer ćeš time da me iskreno uvrediš.

Kakve veze ima poštovanje Alije Izetbegovića?
Kažem kakva je situacija bila pred rat i kako je rat pokrenut. Alija je bio krpena lutka, ovako kao Waldorf, samo je on bio baš marioneta.
Lako je meni na balkonu...
Nemoj samo da mi kažeš da ga je izradio dr. Dabić jer ćeš time da me iskreno uvrediš.

Dr. Dabić je fukara jedna najobičnija.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:07 06.04.2012

Re: kako?

Kažem kakva je situacija bila pred rat i kako je rat pokrenut


Kakva? Kako?

Dr. Dabić je fukara jedna najobičnija


Definitivno.



hoochie coochie man

ali moj je utisak da je na pocetku bio naivan misleci da ce bolje proci u ratu
a kasnije je vesto koristio ulogu najstradalije strane.


Ovo je verovatno najbliže istini. Zanimljiv spoj naivnosti(gluposti?) i pokvarenosti.
freehand freehand 23:12 06.04.2012

Re: kako?

Kakva? Kako?

Takva da se prvi čin u Hrvatskoj završavao, da je scenario za Bosnu već bio napisam a da njega i Muslimane niko ništa pitao nije. I da su bili viđeni za tepanje i potkusurivanje, kako god okreneš.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:21 06.04.2012

Re: kako?

Mogao je da prihvati Kutiljerov plan (kojim bi Srbi inače dobili manje nego što sad imaju).
Uzgred, jesi li čitao Islamsku Deklaraciju?

Nisam baš siguran da su morali biti viđeni za tepanje i potkusurivanje.
A dosta me dobro pamćenje služi, nije da oni nisu imali neke koji su bili raspoloženi da tepaju. I tepali su, a tepali bi još više da su mogli.
Naravno, večina običnog sveta je tu najebalo ni krivo ni dužno. Ali isto to možeš primeniti i na Srbe iz Krajine ili zap. Bosne.


gorstak92 gorstak92 23:27 06.04.2012

Re: kako?

free
Kakve veze ima poštovanje Alije Izetbegovića?

Ok, postavio sam bezvezno pitanje gde nema dobrog odgovora.

Ovo što ti kažeš
free
Alija je bio krpena lutka, ovako kao Waldorf, samo je on bio baš marioneta.


Slično kaže i HCM
HCM
ali moj je utisak da je na pocetku bio naivan misleci da ce bolje proci u ratu
a kasnije je vesto koristio ulogu najstradalije strane.


Tako misli ogromna većina Bošnjaka, Hrvata i Srba.

Ja, pokvaren kakav jesam, mislim da su i drugi kao ja pa odbijam da verujem u priču o Aliji koji je sirot i naivan kome je posle rata bogatstvo i moć palo u krilo ničim izazvano.

Ali šta sam još?
Spreman sam da se promenim i da razmišljam o Aliji kao o naivcu. Uopšte nisam fudamentalista po pitanju stava na blogu.
Samo mi treba neki čvrst razlog za to verovanje i da mi se odagna svaka sumnja da se to isto slučajno desilo porodicama Tuđman i Milošević.
Da li uopšte ima nešto da je Alija uradio i da je ispalo baš naivno?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 06.04.2012

Re: kako?

Da li ima nešto da je Alija uradio i da je ispalo baš naivno?

Ima ono,... Ademe, Selime, ili kako se zvao onaj sto je na pocetku navodno minirao neku branu pa resio da potopi celu Bosnu a Alija ga kao moli da ipak odustane :)

O bogatstvu sadasnjih Izetbegovica ne znam mnogo ali nije tesko da se nasluti medjutim nece biti da je licno bogatstvo bio motiv Aliji da krene u rat. Setimo se da je on prvi napravio nacionalnu stranku u BiH (stranka muslimanske akcije) da je insistirao na naciji a ne na drzavi ali i da je imao neke naivne planove o nekoj Jugoslaviji sa Gligorovim, pa onda uvlacenje Tudjamu ("kome cete da verujete ako Franjui i mene necete" i slicna batrganja bez smisla i koncepta.
Nesporna je cinjenica da je sudbina Jugoslavije bila u rukama Beograda i Zagreba i da je on tu mogao malo sta da uradi da stvari skrene na drugi tok sto se pocetka rata tice. Sam tok rata je vec druga prica, tu se valjda krije i to sticanje bogatstva, ali meni se ni malo ne cini logicnim da je on ucestvovao u nekim ozbiljnim pripremama za raspad drzave ili tako necem. Sitna riba pljuckavica.

freehand freehand 23:50 06.04.2012

Re: kako?

Tako misli ogromna većina Bošnjaka, Hrvata i Srba.

Ja, pokvaren kakav jesam, mislim da su i drugi kao ja pa odbijam da verujem u priču o Aliji koji je sirot i naivan kome je posle rata bogatstvo i moć palo u krilo ničim izazvano.

Ali šta sam još?
Spreman sam da se promenim i da razmišljam o Aliji kao o naivcu.
Samo mi treba neki čvrst razlog za to verovanje.
Da li ima nešto da je Alija uradio i da je ispalo baš naivno?

Vidi, Gorštak: ja o Bosni ne volim da raspravljam i retko učestvujem u takvim diskusijama. Ili me povuče ali brzo uteknem.
Zatšo? Zato što mislim da ta priča nije gotova, i da je to Pandorina kutija koju ne valja čačkati i Gremlin kome ne treba prinositi vodu.
Ali evo još ovo:
ne mislim ja da je Alija naivac. Ali je taj nejaki Alija bio statista a njegov narod žrtva, od početka. To što se familija obogatila... Pa niko od tih vorlordova nije izašao kao sirotinja, pa ni jurodivi psihijatar kome je mesto bilo na robiji a ne za ruletom u hotelu Jugoslavija dok su se komšije po nejgovom naumu i nalogu klale po onoj nesrećnoj vukojebin.
A Lisabon? To je bio Alijin Rambuje. Samo su njemu Ameri bili saveznici.
Što je dokaz da ti je sa ujka Semom isti qrac: najebo si u svakom slučaju. Kako god ti vratu priđe, da te grli ili da te davi.
gorstak92 gorstak92 00:14 07.04.2012

Re: kako?

freehand
Vidi, Gorštak: ja o Bosni ne volim da raspravljam i retko učestvujem u takvim diskusijama. Ili me povuče ali brzo uteknem.
Zatšo? Zato što mislim da ta priča nije gotova, i da je to Pandorina kutija koju ne valja čačkati i Gremlin kome ne treba prinositi vodu.


Potpisujem

Poslušaću tvoj savet.

blogovatelj blogovatelj 01:13 07.04.2012

Re: kako?

dbijam da verujem u priču o Aliji koji je sirot i naivan kome je posle rata bogatstvo i moć palo u krilo ničim izazvano.


Ovo si u pravu. Sirotima i naivnima dukati ne padaju u krilo. Samo lukavima.
dakle, ipak nije bio naivan, nego samo odlican glumac.
niccolo niccolo 09:07 07.04.2012

Re: kako?

Gremlin kome ne treba prinositi vodu

Na ovo sam naišao prvi put, zbog čega Gremlinima ne treba prinositi vodu?
freehand freehand 09:21 07.04.2012

Re: kako?

niccolo
Gremlin kome ne treba prinositi vodu

Na ovo sam naišao prvi put, zbog čega Gremlinima ne treba prinositi vodu?

Zato što, kad se pokvasi, od jednog ovakvog



dobiješ mnogo ovakvih:




milisav68 milisav68 09:29 07.04.2012

Re: kako?

niccolo

Na ovo sam naišao prvi put, zbog čega Gremlinima ne treba prinositi vodu?

Zato što se tako razmnožavaju a ima još dva "pravila".
milisav68 milisav68 09:32 07.04.2012

Re: kako?

freehand

Zato što, kad se pokvasi, od jednog ovakvog
dobiješ mnogo ovakvih:

Ne, tako se razmnožavaju, a postaju "djavoli", kad ih hraniš posle ponoći (do 6 ujutru), a stradaju od sunčeve svetlosti.
talicni talicni 14:56 07.04.2012

Re: kako?

freehand

Što je dokaz da ti je sa ujka Semom isti qrac: najebo si u svakom slučaju. Kako god ti vratu priđe, da te grli ili da te davi.

Ne treba generalizirati, Rvatima i Albancima se suradnja sa ujka Semom bas lijepo isplatila.

freehand freehand 15:10 07.04.2012

Re: kako?

talicni
freehand

Što je dokaz da ti je sa ujka Semom isti qrac: najebo si u svakom slučaju. Kako god ti vratu priđe, da te grli ili da te davi.

Ne treba generalizirati, Rvatima i Albancima se suradnja sa ujka Semom bas lijepo isplatila.


A da sačekamo, ipak, još neku godinicu pre takvog suda?
Da vidimo koliko to košta?
mlekac mlekac 02:37 07.04.2012

Sreca

Te danas, smucajuci se po gradu, ne prodjoh preko Trga.

Samo bi mi jos ove falile! (A ovo kaze osoba ciji se poveliki deo familije nasao u tom istom Sarajevu tog 6. aprila, pre 20 godina)

Od svega je samo tacno da imamo kratko pamcenje. Kako se niko ne seti prosle godine da obelezi 6. april i onu drugu godisnjicu? Kolko bese? 7 decenija?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:38 07.04.2012

Re: Sreca

Kako se niko ne seti prosle godine da obelezi 6. april i onu drugu godisnjicu? Kolko bese? 7 decenija?


Pa eto, seti se ti?
JJ Beba JJ Beba 12:16 07.04.2012

Re: Sreca


Samo bi mi jos ove falile!

baš si besna vidim. tri puta kucni u drvo, zovi sveštenika da ti okadi kuću, povuci se za uvo, preksrti srednji prst i kažiparst, uhvati se za dugme...spasla si se bede
sreća te ti nisu pokvarile divan smucajući dan potesćanjem na bilo šta što ima kičmu

sarajevska crvena linija
outcast outcast 01:09 08.04.2012

Drzavno organizovani zaborav

Radislava Dada Vujasinovic
10. februar 1964 - 8. april 1994.

18 godina - ubica i naredbodavci i dalje na slobodi...


emanuella emanuella 12:37 08.04.2012

Re: Drzavno organizovani zaborav

Kakav narod, takvi i političari, i policajci, i navijači, i vjerski poglavari, i novinari, i tobožnji intelektualci, i roditelji, i bliža i dalja rodbina. Kakav narod, takva i politika, kućni i školski odgoj, takva i kultura.
Provincijalni duh iz petnih žila, trudi se da uništi i najtanju koru civilizacije. Jer sve što je široko, ljudsko i kosmopolitsko, provincijskom duhu je strano i prijeti da uništi njegova pećinska shvatanja o isključivom životu u toru rutavog zagrljaja prvobitne ljudske zajednice.
Za provincijalca dodir sa vanjskim svijetom počinje i završava sjekirom.
Izlazak iz vlastitog tora, dešava se, kad oboli, ili biva osuđen na robiju, ukoliko se ne pokušava izliječiti kod plemenskog vrača, koji mu kao recept propiše rep od troroge lisice, i brabonjke letećeg ovna . A taj čarobni lijek, naravno, ima samo vrač, koji je do zla boga skup, ali šta ne bi provincijalac dao za takvo medicinsko blago, koje liječi brzo i efikasno. Provincijalac vjeruje, da vrač liječi sve: praseću gripu, sidu, rakove i školjke.
To što će provincijalac brzo riknuti, uprkos lječivim repovima i brabonjcima, nikoga ne brine. Kod vrača posao cvjeta, a brabnjci se prodaju kao halva.Dok provincijalni bizoni nadiru, vrač zadovoljno trlja guzove, i pravi novo zdanje za svoj veličanstveni dvorac, koji je veći i ljepši od vračeva iz komšiluka, jer je i on, pobogu, i sam provincijalac, pa neka komšija crkne, jer on ima dvorac od dva boja više.
P.S.
Nije mi do zajebavanja, ni do ironije. Ali, ja ne nosim mač niti električnu stolicu ili konopac za vješanje. Goloruka sam, i ostaje mi samo ironija.
Ko vas
hebe, silo i nepravdo. Vi pucajte, ja sam za sirenje bratstva i jedinstva.
Domazet Domazet 17:53 09.04.2012

Ja, medjutim, mislim...

emanuella
Kakav narod, takvi i političari, i policajci, i navijači, i vjerski poglavari, i novinari, i tobožnji intelektualci, i roditelji, i bliža i dalja rodbina. Kakav narod, takva i politika, kućni i školski odgoj, takva i kultura.
Provincijalni duh iz petnih žila, trudi se da uništi i najtanju koru civilizacije. Jer sve što je široko, ljudsko i kosmopolitsko, provincijskom duhu je strano i prijeti da uništi njegova pećinska shvatanja o isključivom životu u toru rutavog zagrljaja prvobitne ljudske zajednice.
Za provincijalca dodir sa vanjskim svijetom počinje i završava sjekirom.
Izlazak iz vlastitog tora, dešava se, kad oboli, ili biva osuđen na robiju, ukoliko se ne pokušava izliječiti kod plemenskog vrača, koji mu kao recept propiše rep od troroge lisice, i brabonjke letećeg ovna . A taj čarobni lijek, naravno, ima samo vrač, koji je do zla boga skup, ali šta ne bi provincijalac dao za takvo medicinsko blago, koje liječi brzo i efikasno. Provincijalac vjeruje, da vrač liječi sve: praseću gripu, sidu, rakove i školjke.
To što će provincijalac brzo riknuti, uprkos lječivim repovima i brabonjcima, nikoga ne brine. Kod vrača posao cvjeta, a brabnjci se prodaju kao halva.Dok provincijalni bizoni nadiru, vrač zadovoljno trlja guzove, i pravi novo zdanje za svoj veličanstveni dvorac, koji je veći i ljepši od vračeva iz komšiluka, jer je i on, pobogu, i sam provincijalac, pa neka komšija crkne, jer on ima dvorac od dva boja više.
P.S.
Nije mi do zajebavanja, ni do ironije. Ali, ja ne nosim mač niti električnu stolicu ili konopac za vješanje. Goloruka sam, i ostaje mi samo ironija.
Ko vas
hebe, silo i nepravdo. Vi pucajte, ja sam za sirenje bratstva i jedinstva.

...da provincijalac ipak najchvrshce veruje u neshto sasvim drugo. U svoju apsolutnu nepogreshivost u prepoznavanju provincijalnosti u drugih...
Domazet Domazet 17:57 09.04.2012

A mislim i...

Agresije se naziva građanskim ratom, a genocid se zove masovnim zločinom.

...da se ovi(ove?) iz Zhena u crnom nepravedno optuzhuju da rade to shto rade za kintu. Mislim da velika vecina (ako ne bash svi) to radi iz chisto ljudske potrebe. Da svoje nedovoljno znachajne zhivote uchine vecim koristeci Velike Rechi...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana