Budućnost| Društvo| Istorija| Nauka| Reč i slika

Rehabilitacija = Autogolotinja

Filip Mladenović RSS / 22.03.2012. u 03:48

POBEDNICI U RATU
POBEDNICI U RATU
Kolega bloger Boris Drenča je u svom argumentovanom blogu "Dno je blizu" istorijskim faktima ukazao na nerazumni i anticivilizacijski karakter pokušaja rehabilitacije Draže Mihajlovića.

Da je ostavljena mogućnost komentarisanja njegovog bloga, ja bih napisao: Kritikovati i osuđivati ono što su radili komunisti je u redu i legitimno, ali  time se ne mogu amnestirati niti rehabilitovati kolaboracionisti i zločinci.

Međutim, ono što mene posebno irititira je revizija istorije. Nije mi jasno kome to u Srbiji odgovara da se antifašistička borba naših predaka tokom II svetskog rata sada relativizuje pokušajima rehabilitacije ravnogorskog pokreta i njegovog vođe Draže Mihajlovića?

Zašto Srbija ovakvim autogolovima sama sebe izbacuje iz pobedničke, antifašističke kolacije? Zašto poništava tolike žrtve, časno i hrabro poginule u borbi protiv Hitlerovog nacističkog režima?

Svetski i domaći istoričari, dakle istorijska nauka, saglasni su u sledećem:

SAD su svoj politički odnos prema pokretima otpora u Jugoslaviji utvrdili sredinom 1943. godine. Za SAD Balkan je bio ratište od malog značaja. Američka delegacija u pregovorima sa Sovjetskim Savezom nije pokazivala interes za Jugoslaviju, a vojnoobaveštajna služba (OSS) u svojim analizama odnosa snaga između partizana i četnika bila je naklonjenija partizanima.

Na Teheranskoj konferenciji lidera antifašističke koalicije Ruzvelta, Staljina i Čerčila, održanoj od 28. novembra do 1. decembra 1943, Vinston Čerčil se zalagao za pomoć jugoslovenskim partizanima. Na kraju konferencije, pored Deklaracije triju sila, doneti su i Zaključci. U njima je, između ostalog, pisalo: "Konferencija se saglasila da se partizani u Jugoslaviji potpomognu do najveće moguće mere snadbevanjem i opremom, kao i operacijama komandosa."

Posle Teheranske konferencije izdato je naređenje Vrhovnoj komandi saveznika za Sredozemlje da realizuje ovu odluku o pomoći partizanima.

U govoru pred Donjim domom britanskog Parlamenta, održanom 22. februara 1944. godine, premijer Čerčil je rekao i ovo: "...U  sadašnjem  trenutku  sledbenici maršala  Tita  mnogostruko  nadmašuju  brojem  sledbenike  generala  Mihailovića,  koji  deluje u  ime  jugoslovenske kraljevske vlade. Naravno, partizani maršala  Tita  su jedini  koji  se  zaista  bore  u  ovom  trenutku  protiv  Nemaca. Voleo  bih  da  Dom  vidi da naši  osećaji  ovde,  kao i  bilo  gde drugde, slede  princip  vernosti  onima  koji  su  nama  verni  i  nastojanja  da  bez  predrasuda  ili  obzira  prema  političkim  osećajima pomognemo  onima  koji  se  bore  za  slobodu  protiv  nacističke  vladavine i  time nanose  najveće  gubitke  neprijatelju."

Lideri antifašističke koalicije ponovo su se sreli pred kraj II svetskog rata, kada je već bila izvesna pobeda nad nacizmom. Od 4. do 11. februara 1945. godine u Jalti na Krimu Ruzvelt, Staljin i Čerčil su u tački 7, usvojili i odluku o Jugoslaviji:

„Mi smo se sporazumeli da predložimo maršalu Titu i dr Šubašiću da bi sporazum između njih trebalo odmah izvršiti i da bi trebalo obrazovati jednu novu vladu na osnovu tog sporazuma. Mi takođe preporučujemo da nova vlada odmah po svom obrazovanju izjavi da će:

- Antifašističko veće narodnog oslobođenja (AVNOJ) biti prošireno uključenjem onih članova poslednje jugoslovenske Narodne skupštine, koji se nisu kompromitovali saradnjom sa neprijateljem, obrazujući tako jedno telo koje će se zvati Privremena narodna skupština.
- Zakonodavna akta doneta od strane Antifašističkog veća narodnog oslobođenja biće podneta na naknadno odobrenje jedne Ustavotvorne skupštine."

Posle natezanja sa kraljem Petrom II oko ličnosti koje će činiti namesništvo 7. marta 1945. formirana je jedinstvena vlada sa predsednikom maršalom Josipom Brozom Titom, koja je samo formalno bila kraljevska. Vladu su tokom marta 1945. godine priznale najpre britanska, zatim sovjetska i na kraju vlada SAD.

Istorija je učiteljica života.

Rehabilitacija Draže Mihajlovića bila bi silovanje učiteljice.  Ili da se poslužim četničkom praksom: klanje!

Atačmenti



Komentari (377)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 13:37 22.03.2012

Kako voli ove blogove

Koje paljenje mase, svi kace neke linkove, slike, carsave od 17 monitora teksta, karagaca se zajapurio...
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:57 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Kako da se ne zajapurite?

Od 1990. godine su nas mobilisali, hiperinflacinisali, opljačkali, delom oterali u emigraciju, što spoljašnju, što unutrašnju, izbacili sa posla, oterali nas u dužničke robove, minuse na tekućem i neplaćene račune, nametnuli da su ratni profiteri ekonomske patriote... pa još sada hoće da nas tom rehabilitacijom ubede na pobednici u II sv. ratu nisu pobednici ili da ima više pobednika!!!
kukusigameni kukusigameni 14:03 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Filip Mladenović
Od 1990. godine su nas mobilisali, hiperinflacinisali, opljačkali, delom oterali u emigraciju, što spoljašnju, što unutrašnju, izbacili sa posla, oterali nas u dužničke robove, minuse na tekućem i neplaćene račune, nametnuli da su ratni profiteri ekonomske patriote...


The Četnici
alselone alselone 14:03 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Filip Mladenović
Kako da se ne zajapurite?

Od 1990. godine su nas mobilisali, hiperinflacinisali, opljačkali, delom oterali u emigraciju, što spoljašnju, što unutrašnju, izbacili sa posla, oterali nas u dužničke robove, minuse na tekućem i neplaćene račune, nametnuli da su ratni profiteri ekonomske patriote... pa još sada hoće da nas tom rehabilitacijom ubede na pobednici u II sv. ratu nisu pobednici ili da ima više pobednika!!!


I to sve da bi se 200 porodica enormno obogatilo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:11 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Upravo tako: Mišković, Karić, Beko, Matić, Babović, Đunić, Vlahović, Kostić, Nicović Lazarević, Drakulić, Đilas, Šaper....
predatortz predatortz 14:13 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Filip Mladenović
Upravo tako: Mišković, Karić, Beko, Matić, Babović, Kostić, Nicović Lazarević, Drakulić, Đilas, Šaper....


Sve go četnik do četnika!
JJ Beba JJ Beba 15:37 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove


Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu
alselone alselone 15:41 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

JJ Beba

Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu


E, ako je Mesic rekao - onda dobro.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:58 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

alselone
JJ Beba

Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu


E, ako je Mesic rekao - onda dobro.


pa još e-novine prenele

JJ Beba JJ Beba 16:26 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove


E, ako je Mesic rekao - onda dobro.

znam smešno je

šteta što se tadić ne oglasi, da vidimo šta on misli o tome
predatortz predatortz 17:28 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

JJ Beba

Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu


Mislim da se Stipica zbunio. Verovatno je mislio na dogovor između KPJ i ustaškog pokreta, poznatiji kao Pijade-Budak.
Čovek je lepo rekao da su Hrvati dva puta pobedili u WWII. Jednom kao ustaše, drugi put kao partizani.
Verovatno je na tu vezu mislio...
freehand freehand 17:31 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

kukusigameni
Filip Mladenović
Od 1990. godine su nas mobilisali, hiperinflacinisali, opljačkali, delom oterali u emigraciju, što spoljašnju, što unutrašnju, izbacili sa posla, oterali nas u dužničke robove, minuse na tekućem i neplaćene račune, nametnuli da su ratni profiteri ekonomske patriote...


The Četnici

Rekoh već jedno 5x na ovom blogu: izbaci uljeza?
mikeymike mikeymike 17:31 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

JJ Beba

Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu


Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka
freehand freehand 17:36 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

mikeymike
JJ Beba

Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu


Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka

A-a...

vanja.t vanja.t 17:38 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

a tek dacic ako se oglasi?
sloba se sigurno okrece u grobu, s.jovanovic juce, draza sutra, ko je sledeci? siguran sam da i mira u moskvi narice ko filip
mikeymike mikeymike 17:40 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

freehand
mikeymike
JJ Beba

Sve go četnik do četnika!

Četnici i ustaše, saveznici u zločinu


Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka

A-a...



A?-a?
benevolent benevolent 17:43 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka


Осим Алије Изетбеговића, припадника Младих муслимана профашистичке организације која је наставила крваву традицију СС Ханџар дивизије.
vilovuk vilovuk 17:44 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

mikeymike
Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka


Grešiš.
Pravi komunisti su retkost, kao što su retki pravi umetnici, filozofi ...
Nasuprot tome, pravih fašista imaš svuda, u milionskim tiražima.
mikeymike mikeymike 17:46 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

benevolent
Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka


Осим Алије Изетбеговића, припадника Младих муслимана профашистичке организације која је наставила крваву традицију СС Ханџар дивизије.


Ok, mogu prihvatam ovo za Izetbegovica
freehand freehand 17:47 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

vilovuk
mikeymike
Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka


Grešiš.
Pravi komunisti su retkost, kao što su retki pravi umetnici, filozofi ...
Nasuprot tome, pravih fašista imaš svuda, u milionskim tiražima.

Pa gde ima tih pravih, gde rastu, kako se prepoznaju?
Nešto ko anđeli, sveci, šta li?
Daj neki primer, sav sam ustreptao od radoznalosti!
mikeymike mikeymike 17:50 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

vilovuk
mikeymike
Ovo su ipak komunisti, bez izuzetka


Grešiš.
Pravi komunisti su retkost, kao što su retki pravi umetnici, filozofi ...
Nasuprot tome, pravih fašista imaš svuda, u milionskim tiražima.


Pricas o komunistima kao da je to nesto pozitivno i progresivno?!

Kada kazete "milionski tirazi fasista" mislte na koga??
vilovuk vilovuk 17:59 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

freehand
Pa gde ima tih pravih, gde rastu, kako se prepoznaju?
Nešto ko anđeli, sveci, šta li?
Daj neki primer, sav sam ustreptao od radoznalosti!


Pa, nešto u tom smislu ...
Nego, ne čini li ti se da sam ovom provokacijom ipak ukazao na neke bitne
razlike između '...izama'?
freehand freehand 18:05 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Nego, ne čini li ti se da sam ovom provokacijom ipak ukazao na neke bitne
razlike između '...izama'?

Ne.

A i ne navede ni jedan primer? Drugovi Marks i Uljanov? Čelični? Joža? Bevc? Leka? Krcun? Moša? Kapa?
Drug Latinka?
Drug Jovanka?
Drug Čeda, Žarko, Vuk - ko jbt, izgoreh!
vilovuk vilovuk 18:06 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

mikeymike
Pricas o komunistima kao da je to nesto pozitivno i progresivno?!

Svakako. Prave komuniste tako i definišem.

Kada kazete "milionski tirazi fasista" mislte na koga??

Mislim na milionske tiraže fukare koja istinski mrzi. To je lako, najlakše,
zato ih i ima toliko.
Domazet Domazet 18:15 22.03.2012

Free...

freehand
Nego, ne čini li ti se da sam ovom provokacijom ipak ukazao na neke bitne
razlike između '...izama'?

Ne.

A i ne navede ni jedan primer? Drugovi Marks i Uljanov? Čelični? Joža? Bevc? Leka? Krcun? Moša? Kapa?
Drug Latinka?
Drug Jovanka?
Drug Čeda, Žarko, Vuk - ko jbt, izgoreh!

...ako ne zamerash, shta ti tachno znash o Marksu?
vilovuk vilovuk 18:38 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

freehand


Pa, rekoh li - provocirao sam razmišljanje na temu totalitarizama i papagajsko ponavljanje kako su isti itd. I ponudio jednostavan kriterijum razdvajanja za koji ti kažeš, ako sam te dobro razumeo, da ne radi.

Nisam filozof: kad govorim o marksizmu (nemam prikladniju reč) onda govorim o svojoj veri.
Za mene, komunista je pre svega humanista.
Koliko poznajem Marksa, on je upravo to.

P.S.
Evo jedne ilustracije. Koliko puta smo čuli da je Marks rekao:
Religija je opijum za narod.

A evo šta je Marks rekao (ne znam nemački pa citiram engleski izvor):
Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, and the soul of soulless conditions. It is the opium of the people.

Ili: Religija je uzdah potlačenog bića, srce sveta bez srca, duša bezdušnih okolnosti. To je opijum naroda.
freehand freehand 19:31 22.03.2012

Re: Free...

...ako ne zamerash, shta ti tachno znash o Marksu?

Jel baš sve što tačno znam ili samo opisno?
Nego - ae ti šta tačno znaš a ja ću da klimam glavom šta i ja znam, a da priznam šta nisam znao? I neću da foliram, keve mi!
freehand freehand 19:38 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Pa, rekoh li - provocirao sam razmišljanje na temu totalitarizama i papagajsko ponavljanje kako su isti itd. I ponudio jednostavan kriterijum razdvajanja za koji ti kažeš, ako sam te dobro razumeo, da ne radi.

Daleko su ideološki fašisti i nacisti sa jedne strane i komunisti sa druge.
Samo, u rezultatu je nacistima i fašistima trebao svetski rat da bi istrebili duša koliko su komunisti u miru. A i komunisti, realno, sa dvocifrenom razlikom vode u trebljenju svojih.
Mislim da bi najispravniji rakurs bio gledanje iz pozicije žrtve. Tu, zaista, nema mnogo razlike u ime čega će te odvesti oni čiji koraci odzvanjaju stepeništem.


predatortz predatortz 19:41 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Samo, u rezultatu je nacistima i fašistima trebao svetski rat da bi istrebili duša koliko su komunisti u miru.




Suština!
No, to naše blogokolege pokušavaju pravdati komunističkim antifašizmom.
Gospodo, činjenica da je neko bio antifašista ga ne rehabilituje za zločine koje je počinio. Niti se antifašizmom može pravdati priroda jednog totalitarnog režima.
G.Cross G.Cross 20:02 22.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

A, vidju , Bulatovicu se upalula sijalica
Goran Vučković Goran Vučković 20:45 22.03.2012

Re: Free...

...ako ne zamerash, shta ti tachno znash o Marksu?

Kaže da nije marksista

kukusigameni kukusigameni 21:26 22.03.2012

Re: Free...

Domazet
...ako ne zamerash, shta ti tachno znash o Marksu?

Bio je u četnicima.

freehand freehand 21:48 22.03.2012

Re: Free...

kukusigameni kukusigameni 21:54 22.03.2012

Re: Free...


Odmah da ga rehabilitujemo. I onog njegovog vojvodu Frija.

freehand freehand 22:26 22.03.2012

Re: Free...

Domazet Domazet 23:58 22.03.2012

Re: Free...

freehand
...ako ne zamerash, shta ti tachno znash o Marksu?

Jel baš sve što tačno znam ili samo opisno?
Nego - ae ti šta tačno znaš a ja ću da klimam glavom šta i ja znam, a da priznam šta nisam znao? I neću da foliram, keve mi!


Prvo, rechenica je znachila Shta ti TACHNO znash o Marksu. U smislu koliko mnogo. A ne Shta ti TACHNO ZNASH o Marksu. Mada, priznajem, da je mogla da se protumachi na oba nachina. I, priznajem, iznenadilo me je da si ti reshio da je protumachish na drugi, lakshi, nachin.

Nego da ti odgovorim na tvoje pitanje. Ja ne znam bash previshe. I shto je mozhda nekima chudno, vishe sam o njemu nauchio posredno, preko sina, od njegove profesorke na UofC (ej bre UofC Miltona Fridmana!!) koju nije mrzelo da svake nedelje putuje iz Teksasa da im drzhi9 predavanja nego od obaveznih profesora marksizma iz moje mladosti. I to shto sam nauchio mnogo mi se dopalo. Narochito ono o dvostrukom porobljavanju ljudske jedinke kroz proizvodne odnose. Shto cu rado sa tobom podeliti kada budesh reshio da ozbiljno saslushash. Pazi shta radish, i ti i ja znamo da ja bez greshke prepoznajem kada se durish kao uvredjena mlada. A ja necu da delim ono shto mi se dopada sa uvredjenim mladama...

E da, rekoh nekima mozhe biti chudno da sam o Marksu vishe nauchio negoi od Obaveznih Profesora Marksizma. A zaista nije. Ako se prihvati da se od Obaveznih Profesora Marksizma ne mozhe ochekivati nishta vishe nego od Popova. Sa chime se ti mozhda i ne slazhesh. Kako, medjutim, mislim da se i ti slazhesh da se od Popova ne mozhe ochekivati mnogo vishe od Boljih NVO tipova onda ti i ono prvo mozhda postane prihvatljivije na drugo chitanje...

freehand
Daleko su ideološki fašisti i nacisti sa jedne strane i komunisti sa druge.
Samo, u rezultatu je nacistima i fašistima trebao svetski rat da bi istrebili duša koliko su komunisti u miru. A i komunisti, realno, sa dvocifrenom razlikom vode u trebljenju svojih.
Mislim da bi najispravniji rakurs bio gledanje iz pozicije žrtve. Tu, zaista, nema mnogo razlike u ime čega će te odvesti oni čiji koraci odzvanjaju stepeništem.

Tachno. Za mene bolno tachno. Medjutim ipak bih hteo ovo da ti kazhem. Ne da bih pravdao komuniste vec chisto zato shto mislim da je tebi stalo do izbalansiranog mishljenja. Dakle, da bi se ideoloshki fashisti i nacisti zaustavili na broju na kojem su se zaustavili bio je potreban svetski rat i dosta truda. Dobrim delom (neki ce reci vecim) od strane komunista. Dok su se komunisti, rekao bih, sami zaustavili, bez neke narochite pomoci sa strane.

E sada, je li ovo gore dovoljno da ih opravda u mojim ochima? Nije, ni malo. A da li ce tebi pomoci da imash malo izbalansiraniji stav, to ne znam. Pa da te pitem, hoce li?


freehand freehand 00:18 23.03.2012

Re: Free...

@ Domazet

O Marksu kao Tvorcu i marksizmu kao mirođiji u svakoj nauci uključujući katehizis,slušao sam od raznih nastavnika i profesora. Među njima Slobodana Inića (mada je mnogo više govorio o Ogistu Komtu) a bogami i Dragana Veselinova (mladog Marksa) kod koga nisi mogao da položiš Političku ekonomiju bez čtanja Kapitala. Ništa dajdžestirane verzije, samo bruto tri toma.
Nego ja baš ne bih o Marksu, jedva sam dočekao Kontrarevolucijui Veliku reviziju da od njega (druga Marksa i Engelsa) i polupismenih sledbenika mu danem dušom.
Dakle, da bi se ideoloshki fashisti i nacisti zaustavili na broju na kojem su se zaustavili bio je potreban svetski rat i dosta truda. Dobrim delom (neki ce reci vecim) od strane komunista. Dok su se komunisti, rekao bih, sami zaustavili, bez neke narochite pomoci sa strane.

Heh... Pa znaš kako: da si bar dve godine živeo u SSSR, Bugarskoj ili Rumuniji sedamdesetih; ili da si bar jedan mesec proveo u Kambodži istih tih sedamdeseih tvoje bi mi reči bile uverljivije.
Ovako mislim da su komunizam zaustavile fisija&fuzija, a onda su im sa strane došli glave kokakola, najlon čarape, džank fud, farmerke i rok muzika. Iste stvari koje će sjebati kapitalizam, samo malo kasnije.

Inače - varaš se ako misliš da ja tražim ravnotežu u mišljenju po svaku cenu. Samo me nerviraju ekstremi bazirani na gluposti, neznanju i voluntarizmu svake fele.
Što je upravo i odgovor jednom drugom autoru na pitanje: zašto ne volim ledepe.
blogovatelj blogovatelj 01:27 23.03.2012

Re: Kako voli ove blogove

Koje paljenje mase, svi kace neke linkove, slike, carsave od 17 monitora teksta, karagaca se zajapurio...


Skoro pa nirvana.
Da doprinesem i ja...



Ne mogu da verujem kolika se kolicina ljudi prima na ovo mesec i po dana pred izbore.
Jebote, pola drzave nema posao, a vi zagrizli spin i ne pustate.
Kao ekipica pod zemljom u Podzemlju pod mudrim vodstvom Petra Popare Crnog. Ako Crni nije Karagaca licno, stvarno ne znam ko je. A Filip mu je sin
Kusta svevideci i vanvremenski...
Domazet Domazet 02:39 23.03.2012

Re: Free...

freehand
@ Domazet

O Marksu kao Tvorcu i marksizmu kao mirođiji u svakoj nauci uključujući katehizis,slušao sam od raznih nastavnika i profesora.


Ovo je lako, samo pochni da razmishljah o Hegelovom dijalektichkom materijalizmu i odmah ce ti ideja o mirodjiji u svakoj nauci postati prihvatljivija...

freehand
Nego ja baš ne bih o Marksu, jedva sam dočekao Kontrarevolucijui Veliku reviziju da od njega (druga Marksa i Engelsa) i polupismenih sledbenika mu danem dušom.


Ne mislish li da su sledbenici po prirodi stvari nepismeni. Ako znash neke pismene sledbenike daj reci da te odmah tamo uchlanim. Ovo pod uslovom da nisi neki zakleti individualista. U tom sluchaju ja nisam nadllezhan za tebe, ja sam drushtveno bice. Obrati se Collinu_Bgd.

freehand
Heh... Pa znaš kako: da si bar dve godine živeo u SSSR, Bugarskoj ili Rumuniji sedamdesetih; ili da si bar jedan mesec proveo u Kambodži istih tih sedamdeseih tvoje bi mi reči bile uverljivije.
Ovako mislim da su komunizam zaustavile fisija&fuzija, a onda su im sa strane došli glave kokakola, najlon čarape, džank fud, farmerke i rok muzika. Iste stvari koje će sjebati kapitalizam, samo malo kasnije.


Ja bih ipak rekao da je Beriju (poshto je Koba vec bio zaustavljen od majke prirode) zaustavio Hrushchov. A Ujka Maoa prvo usporio Chu En Laj a posle zaustavio (zapravo zhenu mu) Deng Hsiao Ping. Kokakola, najlonke i farmerke su doshle glave ipak Drugoj Ligi. A fisija i Fusija, srecom, nisu josh uvek zaustavile nikoga osim Japanaca. Delom i zbog toga shto same nisu pokazivale ideoloshke preference.

Kada je Pol Pot u pitanju ja na njega gledam vishe kao na nekog modernog Montezumu. Pa mi nekako dodje gotovo odgovarajuce to shto su ga zaustavili moderni kokvistadori. Pre bi chovek ochekivao da ti sa tim imash problem...

Inače - varaš se ako misliš da ja tražim ravnotežu u mišljenju po svaku cenu. Samo me nerviraju ekstremi bazirani na gluposti, neznanju i voluntarizmu svake fele.
Što je upravo i odgovor jednom drugom autoru na pitanje: zašto ne volim ledepe.


Shteta ako se varam.
freehand freehand 08:14 23.03.2012

Re: Free...

U tom sluchaju ja nisam nadllezhan za tebe, ja sam drushtveno bice. Obrati se Collinu_Bgd.

U, doktore, ja se izvinjavam... Na šalteru me poslali kod Vas?!

Ja bih ipak rekao da je Beriju (poshto je Koba vec bio zaustavljen od majke prirode) zaustavio Hrushchov. A Ujka Maoa prvo usporio Chu En Laj a posle zaustavio (zapravo zhenu mu) Deng Hsiao Ping.

Dabre. Mada čisto sumnjam da bi Rusi stali posle Zelovskih visova, ili par godina kasnije ne bi nastavili malo do Belgije, Holandije i šire da pomažu u ostvarivanju svetske revolucije da nije bilo čika Ejboma. Kao i Mao prekoputa Formoze, i šire.
Aj sad Ču En Laj, ali drug Lavretntije nikad nije bio kalibar za poslove koje pominješ. Na tu temu, interesantne su Vojnovičeve stilske vežbe u "Raseljenom licu", pribavi si to.

Shteta ako se varam.

Kad bih znao šta tačno očekuješ - rekao bih ti i da li se varaš.
Ali volim ja revolucionare, anarhiste, volim vatru i strast.
Sa pokrićem i zanosom.
Ne volim pozere i klovnove.
Domazet Domazet 19:58 23.03.2012

Doktor!?

freehand
U, doktore, ja se izvinjavam... Na šalteru me poslali kod Vas?!

Jok mori, ja na sebe vishe gledam kao na personalnog trenera. Koristim moj izraziti talenat da iz blogera izvuchem najgore da vas drzhim u treningu. Nije lako biti coveku da bude dobar chovek, mora da se stalno preispituje i pita shta mi bi...
Evo da nije mene, kad bi Milisav nauchio da Dunav prolazi kroz Novi Sad a ne kroz Jasenovac. A mozda bude sledeci put malo oprezniji kad krene da gleda zdravstvene kartone kroz naochari za Bandu Crvenu...

freehand
Dabre. Mada čisto sumnjam da bi Rusi stali posle Zelovskih visova, ili par godina kasnije ne bi nastavili malo do Belgije, Holandije i šire da pomažu u ostvarivanju svetske revolucije da nije bilo čika Ejboma. Kao i Mao prekoputa Formoze, i šire.
Aj sad Ču En Laj, ali drug Lavretntije nikad nije bio kalibar za poslove koje pominješ. Na tu temu, interesantne su Vojnovičeve stilske vežbe u "Raseljenom licu", pribavi si to.


Pa sada, EjBomba je bilo i u vreme Koreje tako da ti argument pije vode tachno onoliko koliko si zhedan. Ali nije ni bitno, obojica znamo da si ti sasvim lepo razumeo shta sam ti ja rekao. I obojica znamo da to necesh ni mrtav da priznash. I obojica znamo da je meni tako mnogo zabavnije. Znachi win-win situacija...

freehand
Kad bih znao šta tačno očekuješ - rekao bih ti i da li se varaš.
Ali volim ja revolucionare, anarhiste, volim vatru i strast.
Sa pokrićem i zanosom.
Ne volim pozere i klovnove.


Uuuu, ne znam sada na koga se odnose ovi pozeri i klovnovi. Ako se to odnosi na Marksa mogu ti reci da si me jako naljutio. Nije fer prema jednom mudrom choveku.

Ako se na mene odnosi onda ne znam shta da ti kazhem. Osim da te pitam a shta si drugo ochekivao? Da ne mislish da cu u pedeset petoj (shestoj za dve nedeljice) da dizhem bune i revolucije!? Normalno je da sam pozer i klovn, to shto mislim tachno ono shto napishem mu dodje onako usput. U ostalom, reci mi molim te, a kako drugachije chovek da ozbiljno razgovara sa vama Srbima osim kao pozer i klovn. Kako drugachije da vas natera da ga ozbiljno shvatite...

Ako si mislio na Filipa, chovek jeste klovn ali nije pozer. I koliko god me chesto ispizhdjivao sa onimn kako to radi ja uvazhavam ono shta radi...

A sad izvini, pochinje Milisavov trening...

freehand freehand 21:20 23.03.2012

Re: Doktor!?

Pa sada, EjBomba je bilo i u vreme Koreje tako da ti argument pije vode tachno onoliko koliko si zhedan.

Normalno da je bilo u vreme Koreje, kad je Koreja bila posle. I nije EjBomba, nego Ejbom. ali o tome bi ti bilo zgodno da konsultuješ Ijona Tihog. Naš ono - Kalkulovio poludovio, pomoviša Božiša!
Nenaš? Nema veze.
U svakom slučaju - ovaj ti je otoman neka teška krlja, razdrndana i neudobna, a i diploma na zidu ti malo čudna, da prostiš, napriliku ko Veljina?!

Uuuu, ne znam sada na koga se odnose ovi pozeri i klovnovi. Ako se to odnosi na Marksa mogu ti reci da si me jako naljutio. Nije fer prema jednom mudrom choveku.

Hegel i Fojerbah, a i Fridrih Meni Trava The Niče se nikako sa tobom ne bi složili.
Da pojednostavimo: odnosi se na pozere i klovnove. Naročito na one što im volja zamenjuje sve: znanje, vaspitanje a nekad, bogami, i libido.

A sad izvini, pochinje Milisavov trening...

A sad izvini i ti al ja bih da ustanem malkice. Rekoh li ti da ti je ovaj otoman krlja?
Tu samo Milisav može da se opusti.
Domazet Domazet 18:12 22.03.2012

Za Alselonea i Vanju T.

Vi ste pametni i ozbiljni ljudi pa mi nije jasno da li vi to ozbiljno?

Josh jedno pitanjce za vas, kako to da je moja majka u okupiranom Beogradu vidjala chetnike? Ponavljam, u OKUPIRANOM Beogradu? Pri chemu ovi, iako naoruzhani neshto bash i nisu pucali?

Ja mogu da razumem da vas porodichne istorije uche tome da nisu svi chetnici bili zlikovci i fashisti. I nisu. Verovastno da vecina nije. Ali pokret JESTE bio na pogreshnoj strani i sa zlochinachkim ciljevima. Ne svim, normalno. Muka je shto su bili daleko odluchniji u ostvarivanju onih zlochinackih.

A sad opet, moguce je da sam ja pristrasan kad mi je malo besmisleno ono:

NASH OSNOVNI CILJ JE BORBA ZA SLOBODU (pod uslovom da mnogo ne koshta)


Borba za slobodu od Nacista koja mnogo ne koshta!? Odlichna ideja ali, hebi ga, nije upalila...

mikeymike mikeymike 18:27 22.03.2012

Re: Za Alselonea i Vanju T.

Domazet
Vi ste pametni i ozbiljni ljudi pa mi nije jasno da li vi to ozbiljno?

Josh jedno pitanjce za vas, kako to da je moja majka u okupiranom Beogradu vidjala chetnike? Ponavljam, u OKUPIRANOM Beogradu? Pri chemu ovi, iako naoruzhani neshto bash i nisu pucali?


Te ljude koje je vasa majka vidjala u Beogradu su verovatno pripadnici SDS, srpske dobrobljacke straze ili su u pitanju bili cetnici Koste Pecanca ili Dimitrija Ljotica, SDS je bila oruzana formacija vlade Milana Nedica i oni su zvanicno bili u sukobu sa "cetnicima" JVuO ciji je komadant bio Dragoljub Mihailovic. Cetnici Koste Pecanca i Dimitrija LJotica su bili u otvorenom sukobu sa JVuO jer su bili nelegalna i od okupacionih snaga podrzana paravoja formacija, sto je naravno slucaj i sa paravojskom KPJ. "Cetnici" pod komandom D. Mihailovica nisu nikako mogli da udju u Beograd koji je bio pod kontrolom Nemaca sa kojima su bili u sukobu jos od 06.04.1941 godine




Domazet Domazet 18:45 22.03.2012

Sasvim je moguce...

mikeymike
Te ljude koje je vasa majka vidjala u Beogradu su verovatno pripadnici SDS, srpske dobrobljacke straze ili su u pitanju bili cetnici Koste Pecanca ili Dimitrija Ljotica, SDS je bila oruzana formacija vlade Milana Nedica i oni su zvanicno bili u sukobu sa "cetnicima" JVuO ciji je komadant bio Dragoljub Mihailovic. Cetnici Koste Pecanca i Dimitrija LJotica su bili u otvorenom sukobu sa JVuO jer su bili nelegalna i od okupacionih snaga podrzana paravoja formacija, sto je naravno slucaj i sa paravojskom KPJ. "Cetnici" pod komandom D. Mihailovica nisu nikako mogli da udju u Beograd koji je bio pod kontrolom Nemaca sa kojima su bili u sukobu jos od 06.04.1941 godine

...da su ti ljudi koje je vidjala moja majka bili pripadnici Srpske Dobrovoljachke Strazhe, chetnici Koste Pecanca ili ljoticevci (priznajem da nisam znao da su i ljoticevci sebe zvali chetnicima. Nije ih pitala samo im je videla kokarde i brade. I ne da ih nije pitala nego je gledala da se skloni shto je pre mogla. Dakle nepouzdan svedok.

Ali nisam hteo o tome, gde se bre ne nadjoste da objasnite mom caletu da su mu one skoro chetiri godine koje je proveo u lomatanju, gladovanju, ranjavanju, bombardovanju proshle u okviru akcije podrzhavanja od strane okupacionih snaga? Garant bi mu sve lakshe palo...

Hebote bog, stvarno sam se za ovih sace skoro dva'es' godina odrodio. Nekako ne mogu da prihvatim da je kategorichnost dovoljan uslov za zasnovanost...

Edit: Zaboravih da onom nizu aktivnosti podrshke dodam i svakodnevno strahovanje i gotovo svakodnevno prisustvo pogibijama ljudi od kojih su mu mnogi bili kao chlanovi porodice a neki i onako izistinski...
mikeymike mikeymike 18:58 22.03.2012

Re: Sasvim je moguce...

*Domazet

Nisam mislio da je KPJ bila podrzana od strane okupatora, nego da je paravojska KPJ(u srbskom narodu poznatija kao partizani) bila nelegalna i kao takva je morala biti razoruzana, a vodje su morale biti osudjene za najteza krivicna dela protiv kraljevine Jugoslavije.

Na zalost svih nas, u tim paravojim formacijama KPJ je bilo mnogo postenih ljudi, naivnih, zeljnih slobode, boljeg zivota, ali i osvete zbog zlocina okupatora i njihovih pomagaca. Dosta nas ima nekog rodjaka, dedu, oca koji se pridruzio partizanima tokom rata. Kazem na zalost, jer da njih nije bilo, danas bi nam bilo mnogo laske da sagledamo istinu bez pristrasnosti i da jednom za svagda shvatimo ciljeve i uloge svih ucesnika rata.

Ako pricamo o rehabilitaciju DM onda moramo da naravimo jasnu razliku izmedju JVuO i raznih paravojski koje sebe nazivaju cetnicima. Ljudi cim cuju cetnik odmah pomisle na DM. Brada- cetnik. Kama-cetnik. Kokarda- cetnik. Cak i ono sto vecina vas naziva kokardom uopste nije kokarda, nego je drzavni grb kraljevine Jugoslavije. Kokarde su koriscene u vojsci do 1939te kada su zamenjene drzavnim grbom.


Koje je godiste vasa majka?
milisav68 milisav68 19:19 22.03.2012

Re: Za Alselonea i Vanju T.

Domazet
Vi ste pametni i ozbiljni ljudi pa mi nije jasno da li vi to ozbiljno?

Josh jedno pitanjce za vas, kako to da je moja majka u okupiranom Beogradu vidjala chetnike? Ponavljam, u OKUPIRANOM Beogradu? Pri chemu ovi, iako naoruzhani neshto bash i nisu pucali?

Ukratko, zato što je bila luda kuća, i nije se znalo ko šta radi i ko je pod čijom komandom.

Konjički kapetan Kampe [Campe], ordonans-ofioir feld-
maršala Lista, kolji je doneo u Beograd osnovno naređenje za
ugušivanje srpskog ustaničkog pokreta od 5. IX, u jednom
pismu od 9. IX. izveštava o prilikama u Beogradu:

Između k-danta Srbije, generala avijacije Dankelmana,
i k-danta Više komande 65, generala Badera, postoje oštra
razmimoilaženja po pitanju nove srpslke vlade i upotrebe srp-
skih snaga za borbu protiv komunista. K-dant Srbije ima puno
poverenje u Nedićevu vladu kao i u četničke odrede pod ko-
mandom pukovnika Pećanca.
Pukovnik [Košta] Pećanac je
preko posrednika ponudio da se sa svojim snagama bori pro-
tiv komunista. Pregovori koji su posle toga vođeni između k-
-danta [Srbije], nove srpske vlade i četnika doveli su do spora-
zuma, prema kome k-dant priznaje četnike, i njima daje pra-
vo regrutacije i da se javno pojavljuju naoružani. Četnici
su se sa svoje strane obavezali na borbu protivu komunista.
Vladi je priznato pravo da pojača- svoje oružane snage.
Žandarmerija, do sada jačine 2—3000 ljudi, vrbovanjem ofi-
cira i podoficira stare srpske vojske, povećaće se na 5000
ljudi. Naknadno će se formirati pomoćna policija i na kraju
u pojedinim naseljima obrazovaće se od mesnog stanovništva
jedna vrsta milicije. Za ovu svrhu stavljeno je od k-danta
[Srbije] vladi do sada na raspolaganje 15.000 pušaka i veći
broj mitraljeza.
Posledica toga je da sada četnici javno istu-
paju, da za sebe i svoje potrebe vrbuju ljudstvo po selima,
ali se ne mogu suzbiti sve dok se ne utvrdi da i Pećančevi
četnici, i pored sporazuma, učestvuju u borbama na strani
bandi, koje su sve žešće. Zbog toga divizije se žale na nepod-
nošljivu nejasnoću i nesigurnost, jer imaju da se bore protivu
komunističkih bandi, pri čemu četnicima ne smeju ništa da
učine, iako često ne postoji nikakva razlika između komuni-
sta i četnika.


Iz izveštaja nemačkog komadanta za jugoistok - Ernst Wisshaupt
alselone alselone 19:36 22.03.2012

Re: Za Alselonea i Vanju T.

Za Alselonea i Vanju T.



Ma nisam ja neki cetnicki advokat, sta vise, ne poznajem dovoljno istoriju da bih mogao da pricam argumentima, neg' samo onako sa pola vijagre idem po ovakvim blogovima jer me nervira crno bela slika koja se pokusava progurati. Siguran sam da je velika vecina cetnika bila na strani antifasizma i da su to bili 'obicni' ljudi koji vole monarhiju, kralja, drzavu i pre svega svoju porodicu i svoj narod koji su branili. A pogotovo me nerviraju pokusaji izjednacavanja cetnika i ustasa!


Ako pogledas pazljivije, ja nigde nisam rekao da treba rehabilitovati Drazu ili sta vec... Prosto, ne znam dovoljno da bih tako nesto tvrdio. Ali isto tako kad citam predatora i druge blogere koje drzim za razumne i iskrene ljude vidim da to nije bila jedino razularena banda bradatih koljaca...
Domazet Domazet 23:23 22.03.2012

Prijatelju...

Nisam mislio da je KPJ bila podrzana od strane okupatora, nego da je paravojska KPJ(u srbskom narodu poznatija kao partizani) bila nelegalna i kao takva je morala biti razoruzana, a vodje su morale biti osudjene za najteza krivicna dela protiv kraljevine Jugoslavije.

Kraljevina Jugoslavija je kapitulirala 17 aprila 1941 i time sve svoje ingerencije prenela na nacistichku Nemachku. Koja se opet svojski potrudila da razoruzha 'komunistichku paravojsku'. Ali eto nije uspela. Shto mene nije uopshte razhalostilo, naprotiv.

A ovo oko sudjenja za najtezha krivichna dela protiv Kraljevine Jugoslavije ja smatram urnebesnim. Koje Kraljevine Jugoslavije, je l' one koja je kapitulirala dva i po meseca prew nego shto je pocheo partizanski ustanak? Ti bi da sudish partizanima koji su ni iz chega stvorili chetvrtu najvecu vojnu organizaciju i najveci svetski pokret otpora nacizmu zbog zlochina protiv Kraljevine? Ko je bre kraljevine? Shta je za tebe tachno ta kraljevina, potpuno raspala vlada koja odluchuje da potpisuje 'primirje' (chuj primirje!?) sa nacistima, kralj koji u opshtem rasulu ipak uspeo nekako sa sobom da ponese zlato? Da li ti znash da je moj cale skoro dva meseca putovao peshke od Beograda do svog sela Gostilja u Crnoj Gori sve tegleci mitraljez koji nije imao kome (sve i da je hteo) da razduzhi...

Hebote bog, zlochini protiv kraljevine i Jugoslovenske Vojske u Otadzbini?? Jesi li se ti ikad zapitao kako je to moguce da je za manje od dve godine visoki generalshtabni oficir koji je ipak na raspolaganju imao kakvu takvu opremu uspeo
u rekordnom roku od vojske napravi bandu i postane nekakva malaksala bradata ikebana.
© DraftDodger

a kojekakvi studenti poput mog caleta su sa tu i tamo nerazduzhenim mitraljezima za isto vreme uspeli da organizuju najveci neinstitucionalni oruzhani otpor nacizmu na svetu?

Evo da ti na kraju ja kazhem shta ja mislim. Moguce je da Drazha nije zasluzhio smrtnu kaznmu za kolaboraciju ali mu je svakako moralo biti sudjeno za apsolutnu nekompetentnost.

A on, da je bio chasan oficir, je trebao da izvrshi samoubistvo. Da je to uradio ne bih, usprkos svemu shto se deshavalo, mislio da je zahtev za njegovu rehabilitaciju sumanut. Imam razumevanja za tragichne lichnosti. Imam razumevanja i za tragichne a potpuno nekompetentne lichnosti. Nemam razumevanja za one koji trazhe rehabilitaciju ovih potonjih...

A majka mi je bila 1920 godishte. Od chetiri ratne godine provela je u Beogradu neshto preko tri. Dve kao Skojevka. Bila je ranjena u shestojulskom bombardovanju i u ratu je izgubila mladju sestru koja je umrla od difterije, bez lekova. I umalo brata koji je kao skojevac zaglavio prvo na sajmishtu pa u mathauzenu jer je i njega i cimera mu iz studentskih dana, inache brata od ujaka mog oca, treceg cimera, izdao pod teshkim batinama kum i takodje skojevac. Moj ujak se iz mathauzena vratio sa 48 kila na oko dva metra visine. Samo kostur je trebalo da mu bude desetak-petnaest kila tezhi. Brat od ujaka mog oca se nije vratio, zauvek je tamo zaglavio. Moj otac je od mog ujaka uspeo da o tom nevracanju izvuche samo jednu rechenicu. Nosio sam ga dok sam mogao. Posle toga ga vishe nishta nije pitao. A majka mi se, u one tri i neshto godine pored chetnika nagledala i josh ponechega. Recimo preklanih mrtvaca sa zhicom zavezanim rukama pod ledom zaledjenih Save i Dunava. Shto recimo nechija druga majka koja je ratne godine provela u Zagrebu nije mogla da vidi. Ne samo zbog toga shto mrtvaci ne plivaju uzvodno. Tako da ja pravim razliku. Ali ne samo tu, pravim i razliku izmedju empatije i BSa...

milisav68 milisav68 23:41 22.03.2012

Re: Prijatelju...

Domazet
Ti bi da sudish partizanima koji su ni iz chega stvorili chetvrtu najvecu vojnu organizaciju

A koje su bile prve tri?
i najveci svetski pokret otpora nacizmu

Pa mu je trebala Crvena Armija da predje Drinu.
Bila je ranjena u shestojulskom bombardovanju i u ratu je izgubila mladju sestru koja je umrla od difterije, bez lekova.

Jel misliš da se nije umiralo od difterije, ako nisi skojevac?
A majka mi se, u one tri i neshto godine pored chetnika nagledala i josh ponechega. Recimo preklanih mrtvaca sa zhicom zavezanim rukama pod ledom zaledjenih Save i Dunava. Shto recimo nechija druga majka koja je ratne godine provela u Zagrebu nije mogla da vidi.



mikeymike mikeymike 00:38 23.03.2012

Re: Prijatelju...

I moj deda je 4 godine ratovao sa KPJ u Lici i Bosni, bio ranjen 2 puta. Drugi put tesko. Njegova rodjena sestra 1924to godiste, isto tako skojevka kao i vasa majka je veci deo rata provela u Beogradu da bi na kraju poginula na sremskom frontu. Dedin brat je umro od posledica ranjavanja 1946te godine. S druge strane imam dedu cija su dva brata bila zarobljena u aprilskom ratu i koji su doziveli razna maltretiranja po povratku u zemlju 1945te godine. Jos jedan dedin brat je, da bi se sklonio od banatskih Nemaca, pristupio SDSu Milana Nedica. Bio je sa njima 2 godine da bi na kraju i on zavrsio na sremskom frontu sa partizanima. Posle rata nije imao problema s vlastima. Nemam razloga da nesto licno budem pristrasan. Niti neko u mojoj familiji ceka rehabilitaciju, niti vracanje oduzete imovine ili nesto slicno. Mislim da ste previse ostrasceni kao i veci broj ljudi koji se protivi svakoj rehabilitaciji protivnika komunistckog rezima. Za argumente cesto koristite "relikvije" kojima su komunisti trovali narod.
Cetnici sa bradama- samo su oficiri cina majora i iznad mogli da nose brade sto je bilo po PSu VKJ. Ostatak vojske je mora biti uredno obrijan( bar je tako bilo do 1944te)
Omiljeni cetnicka zabava, klanje - najveci broj ovih zlocina su izvrsili ljoticevci i SDS, kao i komunisti preobuceni u uniforme JVuO
Vlada i Kralj odneli zlato iz zemlje- jos jedna glupost. Clanovi vlade i Kralj su evakuisani sa Niksickog aerodroma avionima Do-17 i Savioa marchetti koji su imali nosivost oko 1200kg. Zalihe zlata KJ su bile oko 50tona. Jednostavno je nemoguce odneti zlato na taj nacin.
Cetnici, veliko srbski sovinisti i nacionalisti. Kako je moguce da su cetnici cinili takve zlocine i bili protiv svega hrvatskog, muslimanskog kada je u JVuO bilo i hrvata i muslimana? Da li znate da je procentualno u odnosu na broj stanovnica najveci broj pripadnika JVuO imao slovenacki narod?



Domazet Domazet 01:46 23.03.2012

Re: Prijatelju...

milisav68

A koje su bile prve tri?

Crvena Armija, americhka vojska i britanska kraljevska vojska. Sasvim je moguce da sam zaboravio kinesku narodnu armiju, mada zbog ogromne razlike u populaciji mislim da nisam sushtinski pogrteshio.

Pa mu je trebala Crvena Armija da predje Drinu.


Mislish Dunav? Drinu je prelazio vishe puta. I shta sa tim? Za koliko mtreba umanjiti broj pripadnika NOVJ zbog crvenoarmejske pomoci?

Jel misliš da se nije umiralo od difterije, ako nisi skojevac?


Znam da jeste, majchina sestra nije bila skojevka. Jedina od njih tri sestre. Moguce i zato shto je bila mladja. Imala je sedamnaest godina kada je umrla. Nisam mislio da je, kada umire neko mlad zbog nestashice lekova i rata bitno da li je skojevac ili nije. Dozvoljavam, medjutim, da tebi mozda jeste...



Shta mislish odakle su dolazili svi ti leshevi. Ponekad svakodnevno, danima. Ponekad i vishe desetina u toku jednog dana.
Domazet Domazet 02:14 23.03.2012

Re: Prijatelju...

Cetnici sa bradama- chisto sumnjam da sam ja, bradonja poslednjih tridesetak godina, ikada bio previshe kritichan prema bradama

Omiljeni cetnicka zabava, klanje

Ne secam se da sam JA neshto narochito dovodio vezu klanje sa chetnicima. Na zhalost klanje je poprilichno rashiren balkanski fenomen. Ako se ne varam, svetski shampion u pomenutoj disciplini je bio musliman ustasha iz Jasenovca. Shto nikako ne znachi da je klanje muslimanski nacionalni sport. Narochito ne u okolini Foche...

Vlada i Kralj odneli zlato iz zemlje- jos jedna glupost.

Bilo bi interesantno chuti shta znash o okolnostima pod kojima je poginuo Vladimir Corovic

Cetnici, veliko srbski sovinisti i nacionalisti. Kako je moguce da su cetnici cinili takve zlocine i bili protiv svega hrvatskog, muslimanskog kada je u JVuO bilo i hrvata i muslimana?

Ovo jeste veoma interesantno pitanje na koje nemam precizan odgovor. Mozda se Durishic premalo druzhio sa pomenutim Slovencima?

Medjutim ima jedno josh interesantije koje me josh vishe muchi. Nikako mi nije jasnoi kako je moguce da medju Srbima koji su u Ameriku izbegli iz Hrvatske jedva zhive glave ima dosta njih koji se, samo shto stignu, prikljuchuju raznim white supremacist organizacijama i krenu da prichaju o crnim majmunima. A slichne priche sam chuo i od Muslimana koji su izbegli iz Bosne. Otkuda to?

Filip Mladenović Filip Mladenović 02:39 23.03.2012

Re: Prijatelju...

Odgovore na vlastite dileme i pitanja možete naći u spiskovima žrtava četničkih ratnih zločina - zaklanih žena i dece u srpskim selima u Srbiji, u muslimanskim selima u Bosni i u hrvatskim selima u Hrvatskoj.
vanja.t vanja.t 10:39 23.03.2012

Re: Za Alselonea i Vanju T.

@ domazet

pitanjce za vas, kako to da je moja majka u okupiranom Beogradu vidjala chetnike?

ok, a da li je posle rata videla ''oslobodioce''? kako kolektivisti raspolažu tuđom imovinom i tuđim životima?

Ponavljam, u OKUPIRANOM Beogradu?

ponavljam u SLOBODNOM beogradu? po kratkom postupku, jaruge i potoci, u najboljem slučaju montirani staljinistički procesi

ali da ne ulazimo u to, možemo tako unedogled,
mene čudi da si ti protiv rehabilitacije mihailovića i da ne znaš šta to znači, a znači samo jedno: da suđenje nije bilo fer i da se ponovo otvara proces, iznosi optužba i dokazi a sud će u novim okolnostima, bez staljinove i titove slike na zidu reći šta ima. ništa više. i možda se saglasi sa presudom iz 46. u potpunosti

što se tiče ostalog ja imam razumevanja za predratne komuniste (čak mi se čini da bih tada i ja bio komunista), ali pravim razliku između narodno oslobodilačnog pokreta koji je širi skup od naoružanih pripadnika kpj. (tu je najbolji primer 13.jul u crnoj gori, koji nije bio komunistički, već narodni ustanak),

a gadim se i gnušam delovanja revolucionarne vlasti posle rata, za to nemam stomak da ulazim u raspravu.

i još nešto oko marksa, interesantno mi je što si ga pomenuo, ja sam recimo, od njega prihvatio dijaletički materijalizam, prepoznajem često jedinstvo suprotnisti kao princip u životu. međutim, problem je što nije uvideo značaj subjektivne teorije vrednosti u ekonomiji (a bio je savremenik) kada se udarao temelj savremene ekonomske nauke, nego je guslao o teoriji radne vrednosti, koja je osnov svim onim glupostima o eksploataciji i otuđenju.
milisav68 milisav68 12:16 23.03.2012

Re: Prijatelju...

Domazet

Crvena Armija, americhka vojska i britanska kraljevska vojska. Sasvim je moguce da sam zaboravio kinesku narodnu armiju, mada zbog ogromne razlike u populaciji mislim da nisam sushtinski pogrteshio.

Znači peta...a Kanada, Australija, Poljska, Francuska....
Mislish Dunav? Drinu je prelazio vishe puta. I shta sa tim? Za koliko mtreba umanjiti broj pripadnika NOVJ zbog crvenoarmejske pomoci?

Ne, mislim baš na Drinu.
Nadji datume, prelaska partizana preko Drine (većih jedinica), i "ulaska" CA u Srbiju - pa uporedi, prilično se poklapaju.
Nisam mislio da je, kada umire neko mlad zbog nestashice lekova i rata bitno da li je skojevac ili nije. Dozvoljavam, medjutim, da tebi mozda jeste...

Meni nije, ti si sam potencirao da ti je majka bila skojevka....a da joj je stradala sestra od neke bolesti, ko da je to licenca za antifašizam..
Mislim, da li je manje "vredna" sestra nekog četnika, ako je takodje stradala od neke bolesti, i da li i on time onda dobija na "značaju".

Hoću da kažem, žrtve su žrtve, a bilo ih je bespotrebno mnogo, bez obzira na ideološku predispoziciju.
Shta mislish odakle su dolazili svi ti leshevi. Ponekad svakodnevno, danima. Ponekad i vishe desetina u toku jednog dana.

A šta ti misliš?
Ajde probaj da se setiš pa javi.

Ipak - da se ne mučiš.
Domazet Domazet 21:09 23.03.2012

Milisave pobratime...

milisav68
Znači peta...

...sasvim moguce da je bila tek peta po apsolutnom broju ljudi pod oruzhjem, chak i iza Kine...

milisav68
a Kanada, Australija, Poljska, Francuska...


Evo shta kazhe Banda Crvena iz Googla i Wikija

Polish Army in the West (Sikorsky and Andres) - 249 000
Domaca Armija (Armia Krayowa - 400 000

Dakle, Poljska maksimalno 650 000 ljudi pod oruzjem

A o Kanadi kazhe ovo:

U periodu od 1939-1945 je Kanadsku armiju sluzhilo ukupno 1.1 milion ljudi. Od toga tripolovina kopnene vojske i tri chetvrtine vazduhoplovstva nikada nisu napustili Kanadu. Dakle mozhe se reci da je oko 600 000 Kanadjana pod oruzhjem uchestvovalo u Drugom Svetskom ratu.

Za Ozzieskazhu ovo:

About 560,000 members of the Australian Imperial Force (AIF) served overseas during the Second World War.

Shto se tiche [url=http://en.wikipedia.org/wiki/French_Resistance]La Résistance
[/url] kazhu ovo:

Estimated to have a strength of 100,000 in June 1944, the FFI grew rapidly, doubling by the following month, and reaching approximately 400,000 by October of that year.

E sada, Free kakav je zloban ce na ovo o La Résistance samo da odmahne rukom i da krene da tvrdi kako je Alo, Alo u stvari bila dokumentarna serija.

Jedino ne mogu da nadjem koja je to vojska brojala 800 000vojnika pred kraj rata? To cesh morati ti

milisav68
Ne, mislim baš na Drinu.


Vidi to oko Drine, nju su prelazili vishe puta, kad god su morali i par puta kad su mogli. I da se mi odmah razumemo, po prichama mog calete Partizani su se sa Nemcima direktno sukobljavali samo kad nije bilo druge. Ko drugachije kazhe klevece i lazhe. Kazhe on da im je najlakshe bilo sa domobranima pa sa sa chetnicima (osim Djurishicevih, ti se zhivi nisu predavali, nisu ni imali zashto) pa sa Italijanima pa sa ustashama pa sa Nemcima. Dakle, nisu se neshto pretrzali da prelaze Drinu jerbo su znali da u sukobima sa Nemcima mimo bosanskih gudura nemaju shta da trazhe. Mada, mozhda si ti u pravu kada kazhesh da Drinu nisu prelazili zato shto u Srbiji nisu imali podrshku. Sasvim je moguce da su oni Srbi iz prve i Druge, pa Bogam i iz Trece Proleterske brigade bili Srbi iz Crne Gore. Pa se, po partijskoj liniji, izjashnjavali kao Srbi. Dodushe ovo ne znachi da su oni iz Chetvrte i Pete Proleterske bili Milovi, Milovi su bili u chetnicima...

milisav68
Meni nije, ti si sam potencirao da ti je majka bila skojevka....a da joj je stradala sestra od neke bolesti, ko da je to licenca za antifašizam..
Mislim, da li je manje "vredna" sestra nekog četnika, ako je takodje stradala od neke bolesti, i da li i on time onda dobija na "značaju".


Znachi ti nisi mislio nego si mislio da sam ja mislio? Shto bih ja, da sam ne daj bozhe zloban i mrgodan kao FREE mogao da protumachim kao da ti mislish da si Drugiji i Boljiji od mene?

milisav68
Ipak - da se ne mučiš.


E hvalatikobratu. Eno sam kod FREEja priznao da nije tebe ne bih znao da Sava protiche kroz Novi Sad.

Nego pusti ti sve ovo, Milisave pobratime. Samo guraj napred, Inat nas je odrzhao njemu hvala...
milisav68 milisav68 21:54 23.03.2012

Re: Milisave pobratime...

Domazet

E hvalatikobratu. Eno sam kod FREEja priznao da nije tebe ne bih znao da Sava protiche kroz Novi Sad.

Ma nebitno.
Domazet
A majka mi se, u one tri i neshto godine pored chetnika nagledala i josh ponechega. Recimo preklanih mrtvaca sa zhicom zavezanim rukama pod ledom zaledjenih Save i Dunava. Shto recimo nechija druga majka koja je ratne godine provela u Zagrebu nije mogla da vidi. Ne samo zbog toga shto mrtvaci ne plivaju uzvodno.

Domazet Domazet 22:08 23.03.2012

Milisave prijatelju...

milisav68
Domazet

E hvalatikobratu. Eno sam kod FREEja priznao da nije tebe ne bih znao da Sava protiche kroz Novi Sad.

Ma nebitno.
Domazet
A majka mi se, u one tri i neshto godine pored chetnika nagledala i josh ponechega. Recimo preklanih mrtvaca sa zhicom zavezanim rukama pod ledom zaledjenih Save i Dunava. Shto recimo nechija druga majka koja je ratne godine provela u Zagrebu nije mogla da vidi. Ne samo zbog toga shto mrtvaci ne plivaju uzvodno.



Ono shto sam hteo da ti kazhem je da, shta god ja mislio o chetnicima, ne mislim da su isti kao oni shto su operisali uz Savu i Dunav. Ne samo oko Jasenovca. Ja ovo pojashnjenje samo da se FREE ne uzoholi previshe. Od tebe sam odustao. Posle treceg puta.
Domazet Domazet 23:16 23.03.2012

Re: Za Alselonea i Vanju T.

vanja.t
@ domazet
ponavljam u SLOBODNOM beogradu? po kratkom postupku, jaruge i potoci, u najboljem slučaju montirani staljinistički procesi


Vanja, ovo malo shto znam o zhivotu mi govori da Sloboda nikada ne zna da peva onako lepo kao shto suzhnji pevaju o njoj. Bez izuzetka. S tim da mislim da je Sloboda koju ti spominjesh bila jedan od boljih pevacha. Lokalno gledano, neuporedivo najbolji. Je li ovo pravdanje sa moje strane? Jeste. Morash li ti da ga prihvatish? Ne morash.

vanja.t
mene čudi da si ti protiv rehabilitacije mihailovića i da ne znaš šta to znači, a znači samo jedno: da suđenje nije bilo fer i da se ponovo otvara proces, iznosi optužba i dokazi a sud će u novim okolnostima, bez staljinove i titove slike na zidu reći šta ima. ništa više. i možda se saglasi sa presudom iz 46. u potpunosti


Po meni pokushaj rehabilitacije Drazhe Mihajlovica nije nishta drugo dou iskrenijoj varijanti teranje inata okolini i odsecanje one stvari ne bi li se naudilo selu. A u neiskrenijoj, nishta drugo do najobichniji politichki populizam.

vanja.t
što se tiče ostalog ja imam razumevanja za predratne komuniste (čak mi se čini da bih tada i ja bio komunista), ali pravim razliku između narodno oslobodilačnog pokreta koji je širi skup od naoružanih pripadnika kpj. (tu je najbolji primer 13.jul u crnoj gori, koji nije bio komunistički, već narodni ustanak),

Ja mislim da su najzadrtije pristaslice teze da je NOP/NOVJ iskljuchivo komunistichki pokret upravo medju pristalicama Drazhine rehabilitacije. Oni iskreniji iz ideoloshke zadrtosti oni neiskreniji iz politichkog oportunizma.


vanja.t
a gadim se i gnušam delovanja revolucionarne vlasti posle rata, za to nemam stomak da ulazim u raspravu.

Ja ti vec rekoh sht mislim ko je bio ubedljivo najbolji lokalni Slobodni Pevach. Sasvim prihvatam da se ti sa time ne slazhesh i da mislish da je BS.

vanja.t
i još nešto oko marksa, interesantno mi je što si ga pomenuo, ja sam recimo, od njega prihvatio dijaletički materijalizam, prepoznajem često jedinstvo suprotnisti kao princip u životu. međutim, problem je što nije uvideo značaj subjektivne teorije vrednosti u ekonomiji (a bio je savremenik) kada se udarao temelj savremene ekonomske nauke, nego je guslao o teoriji radne vrednosti, koja je osnov svim onim glupostima o eksploataciji i otuđenju.


Ovde greshish, odnosno dajesh kredit Marksu za Hegelov dijalektichki materijalizam. Chudi me da te nije Free vec ispravio. Moguce da ne bi doveo u pitanje Hegelovo posthumno loshe mishljenje o Marksu. Shto se tiche subjektivne teorije vrednosti u ekonomiji i teorije o radnoj vrednosti moje je znanje nejako. Za mene je, kako vec rekoh, negova teorija o dvostrukom porobljavanju radnika kroz proizvodne odnose, prvi put kroz prinudu da rade ne ono shto oni hoce vec ono shto je 'isplativo' a drugi put kroz zakidanje naknade za rad na koji su prinudjeni, osnova za sve mudre i humane opaske o eksploataciji i otudjenju. Ali hebi ga to sam ja, meni se tako chesto omakne da mislim da su kojekakve potpuno nepraktichne i neostvarive stvari koje od nas trazhe da budemo bolji nego shto jesmo mudre i humane. Ja bih, da nije anātmana odavno zavrshio kao budista.
G.Cross G.Cross 19:32 22.03.2012

Mala zamena teza ...

U SVIM bivsim KOMUNISTICKIM zemljama koje su postale clanice EU dogodile su se dve stvari:

1) Otvoreni su Dosijei tajne komunisticke policije
2) Skupstina je donela proklamaciju osudjujuci KOMUNISTICKE zlocine.

To ceka I Srbiju ...

U medjuvremenu ce da nas zamajavaju cetnicima,(nista bolji od komunista) pa ko se primi, primi se
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:27 22.03.2012

Re: Mala zamena teza ...

Naravno, te dve stvari čekaju i Srbiju. To nije sporno!

Međutim, sporno je što se ravnogorski pokret perverznom revizijom istorije švercuje u antifašistički pokret!

I što se eventualnom rehabilitacijom Draže Mihajlovića Srbija bez potrebe konfrontira i sa antifašističkim javnim mnenjem u Srbiji, i sa susednim zemljama gde su četnici poklali toliko žena i dece, i sa temeljnim načelima EU, oličenim u antifašističkoj tradiciji i jubilarnom datumu - 9. maj!
G.Cross G.Cross 21:04 22.03.2012

Re: Mala zamena teza ...

Ma razumem ja to, Ali da li si se ikada upitao zasto se sada lansira prica o rehabilitovanju cetnika umesto da se razgovara o onome sto ce EU da pita, a to su Komunisticki zlocini?

Ako ti verujes da iko u Evropi, osim Rusa uopste razmislja WhoTF su bili ti partizani.. Onda sta da ti kazem
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:40 22.03.2012

Re: Mala zamena teza ...

Priča o rehabilitaciji četnika je još jedna u nizu opskurnih taktika spinovanja kod nas. Ništa novo!

Što se Evrope tiče, već sam pomenuo antifašističke temelje EU. U tim temeljima su ugrađeni mnogi životi naših predaka, antifašista, pripadnika Narodno-oslobodilačkog pokreta, priznatog i podržanog od država antihitlerovske koalicije, što sam i naveo u blogu!
benevolent benevolent 21:58 22.03.2012

Постављање праве тезе: Дража-фашиста

temeljna načela EU, oličena u antifašističkoj tradiciji i jubilarnom datumu - 9. maj!

Eвропа слави 9. мај 1945.године. Дан победе над фашизмом. И пораженим снагама под вођством Драже Михајловића.

G.Cross G.Cross 22:02 22.03.2012

Re: Mala zamena teza ...

Filip,

Ono sto moras da razumes je, da je u Evropi Komunizam ISTO toliko omrazen kao i Fasizam. Sad ako su partizani pomogli da se pobedi Fasizam ali isto tako pomogli da se uspostavi Komunizam, to ih Sigurno u ocima Evrope ne pravi Dobrim Momcima.

Da li ih to cini Dobrim momcima u ocima Rusa kojima su pomagali da siluju po Srbiji, da slave Staljinov rodjendan kao dan te "antifasisticke" ali itekako komunisticke armije, to je verujem druga prica.

Rehabilitacija je kad slomis nogu i posle odes na rehabilitaciju. To cetnicima ne moze mnogo da pomogne.

Ali OSUDA komunistickih zlocina , tamo gde treba da se dogodi, u Skupstini Srbije, je ono sto ja cekam da vidim.

mikeymike mikeymike 00:44 23.03.2012

Re: Mala zamena teza ...

Filip Mladenović
Priča o rehabilitaciji četnika je još jedna u nizu opskurnih taktika spinovanja kod nas. Ništa novo!

Što se Evrope tiče, već sam pomenuo antifašističke temelje EU. U tim temeljima su ugrađeni mnogi životi naših predaka, antifašista, pripadnika Narodno-oslobodilačkog pokreta, priznatog i podržanog od država antihitlerovske koalicije, što sam i naveo u blogu!


Da li mislite da ce iko u EU da zameri Srbiji ako sutra DM i cela JVuO bude rehabilitovana? Sem ex komunista iz Hrvatske koji najvise vriste i ovih nasih ovde osudu mozemo da ocekujemo samo jos is Rusije, u koju se kunu sve Serbske patrijote. Pa kad Konuzin sledeci put pocene da nas opominje i da preti nek mu SPC dodeli jos jedan orden sv. Save
G r o f G r o f 20:26 22.03.2012

Kosta Pećanac

Kad će biti rehabilitovan?
predatortz predatortz 20:29 22.03.2012

Re: Kosta Pećanac

G r o f
Kad će biti rehabilitovan?


On je pao od četničke ruke.
Sledeći logiku mnogih blogokolega, on je nevina žrtva
Ubili ga domaći izdajnici
niccolo niccolo 20:39 22.03.2012

Ponovo

jalova rasprava ko je pobio više civila, četnici ili partizani. Nego, da li je iko od učesnika rasprave provalio da postupak rehabilitacije nema veze sa pitanjem da li je neko zaista činio zločine ili nije već sa pitanjem da li su mu prilikom suđenja kršena prava koja mora da ima optuženi tokom suđenja (ili mu eventualno uopšte nije ni suđeno)?
milisav68 milisav68 21:37 22.03.2012

Re: Ponovo

niccolo
Nego, da li je iko od učesnika rasprave provalio da postupak rehabilitacije nema veze sa pitanjem da li je neko zaista činio zločine ili nije već sa pitanjem da li su mu prilikom suđenja kršena prava koja mora da ima optuženi tokom suđenja (ili mu eventualno uopšte nije ni suđeno)?

(smajli koji se stidljivo javlja)

Ja sam rehabilitaciju (pravno) tako i shvatio, kao neko ponovljeno (pravičnije) sudjenje, a ne kao menjanje presude, bez obzira na dokaze.

JJ Beba JJ Beba 21:38 22.03.2012

Re: Ponovo

niccolo
jalova rasprava ko je pobio više civila, četnici ili partizani. Nego, da li je iko od učesnika rasprave provalio da postupak rehabilitacije nema veze sa pitanjem da li je neko zaista činio zločine ili nije već sa pitanjem da li su mu prilikom suđenja kršena prava koja mora da ima optuženi tokom suđenja (ili mu eventualno uopšte nije ni suđeno)?

pa što se onda naziva rehabilitacijom?
ivana23 ivana23 21:41 22.03.2012

Re: Ponovo

niccolo
jalova rasprava ko je pobio više civila, četnici ili partizani. Nego, da li je iko od učesnika rasprave provalio da postupak rehabilitacije nema veze sa pitanjem da li je neko zaista činio zločine ili nije već sa pitanjem da li su mu prilikom suđenja kršena prava koja mora da ima optuženi tokom suđenja (ili mu eventualno uopšte nije ni suđeno)?


Onda, po tom principu, da se rehabilituje i Aleksandar fon Ler!
draft.dodger draft.dodger 21:47 22.03.2012

Re: Ponovo

REHABILITACIJA DRAŽE MIHAJLOVIĆA

vilovuk vilovuk 21:56 22.03.2012

Re: Ponovo

niccolo
Nego, da li je iko od učesnika rasprave provalio da postupak rehabilitacije nema veze sa pitanjem da li je neko zaista činio zločine ili nije već sa pitanjem da li su mu prilikom suđenja kršena prava koja mora da ima optuženi tokom suđenja...


... tj. da u pravu termin rehabilitacija ne znači što i u laičkom govoru - vaspostavljanje ugleda i časti, tako da se smatra da osuđenik nije ni sudjen,

i niko da provali da pravo i pravednost nemaju blage veze jedno sa drugim, bar u pravno uređenim državama,

i niko da provali da je ovo klasičan sudski postupak u kome nema svrhe traćiti vreme na otkrivanje takozvane političke pozadine i sličnih gluposti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:57 22.03.2012

Re: Ponovo

JJ Beba

niccolojalova rasprava ko je pobio više civila, četnici ili partizani. Nego, da li je iko od učesnika rasprave provalio da postupak rehabilitacije nema veze sa pitanjem da li je neko zaista činio zločine ili nije već sa pitanjem da li su mu prilikom suđenja kršena prava koja mora da ima optuženi tokom suđenja (ili mu eventualno uopšte nije ni suđeno)?pa što se onda naziva rehabilitacijom?


Evo kako izgleda četničko poštovanje ljudskih prava i pravedno suđenje sa Dražom Mihajlovićem kao sudijom, u slučaju vojvode Koste Milovanovića Pećanca. Datum održavanja suđenja je 25. maj 1944. godine:

"...Како је дошло до тога да се Пећанац ликвидира, др Војин Андрић је после рата сведочио:

„Продор јединица Народноослободилачке војске у области Сокобање и Алексинца прекинуо је моје разговоре са Пећанцем. Извештен о новонасталој ситуацији и упитан шта да радимо са Пећанцем, Дража нам је одговорио:
- Пећанац ни у ком случају не сме да падне у руке комуниста. Да бисте избегли излагање било каквом ризику, ви га одмах, по пријему овог наређења, ликвидирајте.

Чим смо примили ово наређење, Брана Петровић је наредио црној тројци да закоље Пећанца.

Како је ликвидиран Коста Пећанац? Неки су писали да је заклан, неки да је стрељан, па удављен итд.

О ликвидацији Пећанца, прво сведочанство даје његов егзекутор Миливоје Лађански, зван Касапче:

„Око пола ноћи смо кренулу са везаним Пећанцем и његовим пратиоцем у село Николинац где је требало да га ликвидирамо. Са мном су кренули Милун Марковић и Живојин Тилко Динић. Када само стигли на дрвеном мосту у селу, ја сам ударио ножем у леђа Пећанца и он је пао у реку и удавио се. Одмах након тога, Тилко Динић је заклао Пећанчевог пратиоца на самом мосту, који је такође био осуђен на смрт.“
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:03 22.03.2012

Re: Ponovo

Evo kako izgleda četničko poštovanje ljudskih prava i pravedno suđenje


A da malo, tek poredjenjaq radi, ilustrujes komunisticko postovanje ljudskih prava i pravedno sudjenje?

Recimo na primreu sudjenja Drazi Mihailovicu, posto ocigledno smatras da je to sudjenje bilo pravedno i uz postovanje ljudskih prava.
G r o f G r o f 22:15 22.03.2012

Re: Ponovo

Recimo na primreu sudjenja Drazi Mihailovicu, posto ocigledno smatras da je to sudjenje bilo pravedno i uz postovanje ljudskih prava.


Čisto kao suza. Samo likvidacija Pećanca i njegovog pratioca je dovoljna da bude osudjen na smrt. Sve ostalo su varijacije na temu.
...Za razliku od Save Savanovića koji je imao totalno nepošteno sudjenje.
milisav68 milisav68 22:25 22.03.2012

Re: Ponovo

ivana23

Onda, po tom principu, da se rehabilituje i Aleksandar fon Ler!

A šta je kontradiktorno u njegovoj biografiji?

Jel mu bila glava ucenjena od strane Nemaca, ili je možda dobio odlikovanje od Amerikanaca?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:28 22.03.2012

Re: Ponovo

Dražini "sudijski asistenti" su zasluženo kažnjeni nakon II svetskog rata. Kasapče je streljan 1946. u Zaječaru, a Tilko iste 1946. u Nišu.
freehand freehand 22:33 22.03.2012

Re: Ponovo

G r o f
Recimo na primreu sudjenja Drazi Mihailovicu, posto ocigledno smatras da je to sudjenje bilo pravedno i uz postovanje ljudskih prava.


Čisto kao suza. Samo likvidacija Pećanca i njegovog pratioca je dovoljna da bude osudjen na smrt. Sve ostalo su varijacije na temu.
...Za razliku od Save Savanovića koji je imao totalno nepošteno sudjenje.

Pa neće baš biti da ista pravila važe u toku rata i neposrednoj ratnoj opasnosti, i u mirnodopskim uslovima.
Jedno su ovlašćenja vojnog komandanta u borbenim uslovima, a drugo sudije i tužioca Minića Jevprakseina u kobajagi pravnom postupku.
niccolo niccolo 22:38 22.03.2012

Re: Ponovo

da se rehabilituje i Aleksandar fon Ler!

Pa ne može kad čovek nije bio borac narodnooslobodilačnog rata, to je uslov, da se u skladu sa zakonom ili drugim propisom smatra borcem narodnooslobodilačkog rata. Zato su i usvojili onaj zakon o izjednačavanju ili kako se već zove, pa se onda i Draža u skladu sa zakonom smatra borcem narodnooslobodilačkog rata, te ima pravo na rehabilitaciju (ako su ispunjeni uslovi za rehabilitaciju)

kao neko ponovljeno (pravičnije) sudjenje

To je upravo greška, uopšte se ne ponavlja suđenje nego se samo proverava da li je tokom prvobitnog suđenja možda bilo onoga što se danas naziva bitne povrede postupka. Znači, da li je postupak formalno sproveden kako valja (i to ne s obzirom na ondašnje propise, jer osnovna ideja i jeste da tada nisu poštovana "načela pravne države i opšteprihvaćeni standardi ljudskih prava i sloboda", nego s obizrom na ta načela i standarde), pa ako nije sproveden kako valja onda se osuđeni rehabilituje, a ako jeste, onda se ne rehabilituje. Tačnije, imaš dve rehabilitacije, zakonsku, za one kojima ni nije bilo suđeno ili su bili osuđeni za određena konkretna krivična dela (za koja je opet ideja da nisu bila u skladu sa ovim načelima i standardima), i sudsku, koja ispituje ovog što sam rekao.
Znači uopšte se ne ulazi u to da li je uradio ono što mu se prvobitno stavljalo na teret ili nije. U to ni ne može da se ulazi, pre svega jer je najveći broj tih mrtav a ne možeš suditi mrtvom čoveku. A kad i ne bi bili mrtvi, ne bi opet mogao da ulaziš u to jer je prošlo 70 godina skoro te je pitanje šta bi uopšte od dokaza imao na raspolaganju.

pa što se onda naziva rehabilitacijom?

Zato što je ideja da tadašnji postupak nije obezbeđivao to da se u postupku došlo do istine, pa stoga postoji sumnja da li je učinio to zašta je osuđen ili nije, a kad postoji sumnja onda sudski gledano moraš da kažeš da nije.

i niko da provali da pravo i pravednost nemaju blage veze jedno sa drugim, bar u pravno uređenim državama

pa dobro, nije da baš nemaju nikakve veze, ali postoje i drugi interesi koje pravo treba da ostvari, zbog kojih se može desiti da dođe i do nepravednih situacija (tipičan primer je recimo zastarelost. Ona postoji zbog potrebe da jedna stvar u jednom trenutku bude konačno rešena ovako ili onako. Pa ako prođe dovoljno godina da se neko ne osudi, pravo kaže e sad je dosta, ne možete ni da mu sudite, što se prava tiče taj nije kriv. To možda nije pravično, ali zato znamo da se neće pojaviti neko posle 50 godina da nas juri za saobraćajni prekršaj.)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:38 22.03.2012

Re: Ponovo

Čisto kao suza. Samo likvidacija Pećanca i njegovog pratioca je dovoljna da bude osudjen na smrt. Sve ostalo su varijacije na temu


Stani stani, Grofe, pa ti se tu razilazis sa samim sudom koji je Drazu osudio.
On (sud) je Drzi zamerio sto nije i Nedica ubio, a ti mu zameras sto je ubio Pecanca.
Znaci sta god da je uradio streljanje mi nije moglo izmaci?

U postupku za rehabilitaciju đenerala Dragoljuba Draže Mihailovića, istoričar dr Slobodan Marković danas je Višem sudu u Beogradu predao dokumentaciju sa sednice Politbiroa Centralnog komiteta Komunističke partije Jugoslavije i prepisku tadašnjih političkih čelnika iz koje se vidi da je suđenje komandantu Kraljevske vojske u otadžbini bilo montirano.

milisav68 milisav68 23:06 22.03.2012

Re: Ponovo

niccolo

To je upravo greška, uopšte se ne ponavlja suđenje nego se samo proverava da li je tokom prvobitnog suđenja možda bilo onoga što se danas naziva bitne povrede postupka. Znači, da li je postupak formalno sproveden kako valja (i to ne s obzirom na ondašnje propise, jer osnovna ideja i jeste da tada nisu poštovana "načela pravne države i opšteprihvaćeni standardi ljudskih prava i sloboda", nego s obizrom na ta načela i standarde), pa ako nije sproveden kako valja onda se osuđeni rehabilituje, a ako jeste, onda se ne rehabilituje.

A-ha, sud (komisija) utvrdi da postupak nije pravilno vodjen (u odnosu na tada postojeće zakone), i optuženi (osudjeni, tada), nije kriv, a ako se utvrdi da je postupak pravilno vodjen - jeste kriv, a ukupno je - "kraj priče".


Milisav - pažljivi gledalac serije Low&Order.

ps.Jel sam u pravu?
niccolo niccolo 23:46 22.03.2012

Re: Ponovo

Jel sam u pravu?

99%

Ako utvrdi da nije pravilno vođen jednostavno izbriše tu presudu kao da nije postojala, ne kaže kako ovaj nije kriv, nego kao da o tome nikada nije konačno odlučeno. Pošto je to stari slučaj, ispadne na isto, ali da je neki skorašnji slučaj razlika bi bila značajna jer bi mogao ponovo da povedeš postupak, za razliku od čiste situacije kad dobiješ da nisi kriv - onda za to delo ne mogu nikada više da ti sude.
ecce-florian ecce-florian 10:22 23.03.2012

Re: Ponovo

niccolo
Jel sam u pravu?

99%

Ako utvrdi da nije pravilno vođen jednostavno izbriše tu presudu kao da nije postojala, ne kaže kako ovaj nije kriv, nego kao da o tome nikada nije konačno odlučeno. Pošto je to stari slučaj, ispadne na isto, ali da je neki skorašnji slučaj razlika bi bila značajna jer bi mogao ponovo da povedeš postupak, za razliku od čiste situacije kad dobiješ da nisi kriv - onda za to delo ne mogu nikada više da ti sude.

Izvor prava

Usvojen Predlog zakona o rehabilitaciji

Vlada Srbije usvojila je, na telefonskoj sednici, Predlog zakona o rehabilitaciji. Prethodni tekst povučen iz skupštinske procedure zbog neslaganja poslanika SPO-a, SVM i SDPS-a predloženim rešenjima.

Predlog zakona o rehabilitaciji usvojen je večeras na telefonskoj sednici Vlade, javlja Tanjug.

......
​​Državni sekretar u Ministarstvu pravde Slobodan Homen rekao da je novi tekst Zakona rezultat dogovora Ministarstva pravde, Saveza vojvođanskih Mađara, Socijalističke partije Srbije i Srpskog pokreta obnove.
.........
Zakon bi trebalo da bude usvojen u petak, a Vlada očekuje da će time rešiti problem nastao usvajanjem Zakona o restituciji, zbog kojeg je Mađarska pretila vetom na kandidaturu Srbije za članstvo u Evropskoj uniji.
..........
Ministar životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja Oliver Dulić pozvao je danas poslanike da podrže predloženi zakon o rehabilitaciji, kako bi se stvorile pretpostavke za ostvarivanje prava rehabilitovanih i time ispravile nepravde prema njima i njihovim porodicama, što je neophodno i zbog budućnosti Srbije i njenih građana
......
Доношење закона подржао је 121 посланик из владајуће већине, а против су била четири посланика СДП Расима Љајића, као и посланица ЛСВ Александра Јерков, док је лидер те странке Ненад Чанак био уздржан.
johnnyt johnnyt 12:13 23.03.2012

Re: Ponovo

Samo malo, ona izjava odozgo, Kasapčetova, je verovatno data dobrovoljno, čovek se pokajao pred smrt i odlučio da komunistima ispovedi svoje grehe? Ovim ste demantoval isami sebe, bazirate svoje činjenice na gomili komunsitičkih falsifikata.
freehand freehand 22:28 22.03.2012

Zwei hundert!

Filip Mladenović Filip Mladenović 23:09 22.03.2012

SUDSKE ČINJENICE

Komunisti su za Dražu Mihajlovića organizovali suđenje. Kakvo-takvo, ali suđenje!
Bili svedoci, bili novinari, bila publika u sudnici.

Draža Mihajlović je za Kostu Pećanca organizovao suđenje, bez svedoka, bez novinara, bez publike. Samo Kasapče, Tilko i dve kame!

Toliko o poštovanju ljudskih prava i pravednom suđenju!
freehand freehand 23:32 22.03.2012

Re: SUDSKE ČINJENICE

Filip Mladenović
Komunisti su za Dražu Mihajlovića organizovali suđenje. Kakvo-takvo, ali suđenje!
Bili svedoci, bili novinari, bila publika u sudnici.

Draža Mihajlović je za Kostu Pećanca organizovao suđenje, bez svedoka, bez novinara, bez publike. Samo Kasapče, Tilko i dve kame!

Toliko o poštovanju ljudskih prava i pravednom suđenju!

Ček, bre - pa ni konferenciju za štampu nisu napravili?!
Gde bi ti mogao iz zadnjeg reda da dovikneš dva "UA!"?
Ni koktel na kome bi ti sa tim Misircem mogao da raspraviš njegovu tehniku?
E jebo Dražinu demokratiju...
Da ti kažem, ja bih to tužio Sonji i Nataši, pa ti kako hoćeš.
cult cult 23:30 22.03.2012

Znači

ovo je sramota na RTSu večeras. Zakonom treba zabraniti pokušaj falsifikovanja istorije i "rehabilitacije" nacionalnih izdajnika i saradnika okupatora, negaciju njihovih zločina kao što je to u Austriji zabranjeno sa negiranjem nacističkih. Ova perfidna relativizacija je odvratna. Gadi mi se. Neću da mi deca u školi iz istorije uče ove laži.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:41 22.03.2012

Re: Znači

Da je sramota sramota je.
Na nacionalnoj televiziji da radi onakva novinarka je stvarno sramota.
Zakonom treba zabraniti pokušaj falsifikovanja istorije

Clan 133 bi sasvim odgovarao :)
niccolo niccolo 23:50 22.03.2012

Re: Znači

Zakonom treba zabraniti pokušaj falsifikovanja istorije

Neću da mi deca u školi iz istorije uče ove laži.

Ma opušteno mladi čoveče, evo ti jedna poučna rečenica Umberta Eka: "Ne misliš valjda da si ti jedini pisac priča na ovom svetu? Pre ili kasnije, ispričaće je neki još veći lažljivac od Baudolina."
vanja.t vanja.t 23:53 22.03.2012

Re: Znači

Ja mislim da je vucelina nova riba dostojno branila "ideju" i "pokret"
A rango smorio vise nego ikad
vilovuk vilovuk 00:09 23.03.2012

PROTEST

Evo obaveštenja sa Peščanika:

Kampanja NE rehabilitaciji | 21/03/2012
Pozivamo protivnike/ce rehabilitacije Draže Mihajlovića na protest ispred zgrade Višeg suda u Timočkoj 15, u petak 23. marta, u 10.00.


To je na Crvenom Krstu.
Pa ... vidimo se. Ko može.
I ko sme.

mikeymike mikeymike 00:54 23.03.2012

Re: PROTEST

vilovuk
Evo obaveštenja sa Peščanika:

Kampanja NE rehabilitaciji | 21/03/2012
Pozivamo protivnike/ce rehabilitacije Draže Mihajlovića na protest ispred zgrade Višeg suda u Timočkoj 15, u petak 23. marta, u 10.00.


To je na Crvenom Krstu.
Pa ... vidimo se. Ko može.
I ko sme.



Predpostavnjam da ce protest da izgleda slicno ovom skupu iz filma, pa da ga ponovo osudimo na smrt

zemljanin zemljanin 02:55 23.03.2012

pravno i smisleno

Hajde jedna mozgalica:

- Dražu Mihajlovića je osudila država FNRJ/SFRJ
- Draža Mihajlović je bio Ministar vojni Kraljevine Jugoslavije

Kako država Srbija može da rehabilituje Dražu Mihajlovića ?

Znam da mi moramo protiv svih ali čisto da pitam koju ćemo to "logiku" da izmislimo da dodatno iskomplikujemo i ovako komplikovane odnose na Balkanu

O medijskoj prašini koja će se podići i kontinuitetu lošeg imidža valjda i ne treba da brinemo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:50 23.03.2012

Re: pravno i smisleno

To pitanje je već rešeno u krugu porodice Draže Mihajlovića.

Jedan sin, Vojislav, otišao je u četnike, i poginuo 24. maja 1945. u Bosni.

Drugi sin Branko još od 1941. godine je bio član SKOJ-a. Pred kraj rata je pristupio partizanima, zajedno sa sestrom Gordanom.

Po okončanju II svetskog rata Gordana i Branko su živeli i radili u Beogradu, gde su zasnovali svoje porodice. Branko je umro 1995, u 74. godini.

Supruga Draže Mihajlovića, Jelica, takođe je mirno živela u Srbiji sve do smrti 1970. godine.

Ćerka Gordana je posle rata završila Medicinski fakultet i penzionisala se kao Radiolog u KBC Zvezdara.
freehand freehand 10:25 23.03.2012

Re: pravno i smisleno

Kako država Srbija može da rehabilituje Dražu Mihajlovića ?

Da probaš da guglaš na državno-pravni kontinuitet i sukcesija?
Prištedelo bi ti živciranje i glavobolju glede u pravu jednostavnih stvari.
zemljanin zemljanin 11:57 23.03.2012

Re: pravno i smisleno

freehand
Kako država Srbija može da rehabilituje Dražu Mihajlovića ?

Da probaš da guglaš na državno-pravni kontinuitet i sukcesija?
Prištedelo bi ti živciranje i glavobolju glede u pravu jednostavnih stvari.


Jel, hajde uštedi mi trud pa mi reci kako ćemo mi to postići i da li Srbija ima kontinuitet od Kraljevine Jugslavije pa na ovamo ili ne.

Nije Draža bio lokalni srpski "borac" već se govori o celoj teritoriji bivše države. Znači "problemi" su počinjeni u svim bivšim republikama.

Ako je Stepinac osuđen u FNRJ/SFRJ da li Hrvatska može da ga rehabiltuje ako joj to "padne na pamet" ili mora da se obrati Srbiji zbog "državno-pravnog kontinuiteta i sukcesije?"

Jedan od glavnih razloga za pokretanje rehabilitacije DM jeste njegova funkcija u Vladi Kraljevine Jugoslavije. Tada nije bilo tkz. komandne odgovornosti jer bi ga "ladno" osudili i u kraćem roku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana