Gradjanske inicijative

Bolje JAT nego PAKT

Strongman RSS / 16.03.2012. u 01:53

Možda sam jugonostalgičar, ali kad se vraćam sa prekookeanskog leta uvek mi je milo kad uđem u JAT-ov avion i čujem srpski jezik. Okreni obrni JAT je jedan od retkih preostalih brendova stare Jugoslavije koji nije sahranjen... A najavljuje mu se prva subota. Malo sam kopao po netu, imao par telefonskih kontakata i mejlova sa nekim insajderima i došao sam do zaključka

airbus-a319-cj-01.jpg 

JAT ne treba prodavati već samo restruktuirati. Evo zašto:

Ako pogledamo brojke firme koju već obilaze razni privilegovani "kupci" videćemo da je JAT u odličnoj formi što se tiče avio prevoza. U 2011 prevezeno je 18% više putnika nego 2010 , što je, moramo priznati dramatičan rast. Saznao sam i da je popunjenost linija porasla za 10% što je više od svih evropskih kompanija. S druge strane u Makedoniji ne postoji skoro ni jedna lokalna avio kompanija a putnici imaju privrženost JAT-u. Bosanski BH airlines je opasno reducirao svoje letove. Montenegro airlines je na izdisaju. Ta tri tržišta su praktično nepokrivena jer su lokalne kompanije na izdisaju ili ne postoje a JAT bi teoretski mogao da pokrije tih 2 000 000 putnika godišnje sa 4 postojeća boinga bez dodatnih troškova.
Meni ovo ne deluje kao da su se nad JAT-om nadvili crni oblaci već baš naprotiv.

Kako kažu moji izvori školskim restruktuiranjem kompanije (racionalnim smanjenjem broja radnika i smanjenjem troškova - domaćinskim poslovanjem) JAT bi mogao za nepune dve godine da od gubitnika postane ozbiljno profitabilna kompanija koja bi kod prodaje državi mogla doneti desetine miliona eura. Složićete se to je daleko bolje od eutanazije vitalnog bolesnika sa pogrešnom dijagnozom i to sa sa predumišljajem.

Jedan od dobro skrivenih podataka od očiju javnosti je i ugovor sa Airbas-om, davne 1998 godine, za kupovinu 8 aviona za koji je već uplaćeno 23 500 000 dolara. Tome treba dodati i milionski penal koji će na arbitraži u Parizu biti presuđen ako JAT jednostarno raskine ugovor a ni jedan avion još ije isporučen. Airbas još nudi reviziju ugovora i nove, bolje cene, bolje avione i bolje uslove plaćanja. A to kao da nikog ne interesuje.

Sa samo 4 nova Airbas aviona JAT bi mogao postojeće boinge da plasira na tržište Makedonija - Crna Gora - Bosna i Hercegovina i povrati primat u ragionalnom saobraćaju koji je nesmotreno prepušten drugim kompanijama

Tu je i zdrava firma "JAT tehnika" koja je sa 80 godina iskustva, ogromnim hangarnim prostorom, stolom za probu avio motora i izuzetno opremljenom radionicom osposobljena da obavlja popravke skoro svih aviona koje koristi JAT. A juna meseca nakon nakon ozbiljne obuke i potpisanog ugovora postaje i zvanični serviser Airbus aviona. Ako ništa drugo bilo bi žalsosno da tako zdrava firma ode u stečaj zajedno sa JAT-om.

jatko.jpg 

 

Dakle nikako ubistvo JATA ne možemo nazvati eutanazijom. Firmu sa ovoliko potencijala, sa uplaćenim ogromnim avansom treba restruktuirati pa tek onda prodati. Ovako se čini višestruka šteta:
- Gube se uplaćeni avioni,
- pucaju se penali za jednostrano raskinut ugovor sa Airbus-om koji su za svaki dogovor
- gube se teško stečene dozvole za let do prestižnih destinacija koje imaju cenu na berzi
- fenomenalno preduzeće "JAT tehnika" tone sa majkom firmom JAT-om
- "oprašta se" od potencijalno lako osvojivog tržišta MK-CG-BiH
- 1200 ljudi bukvalno na ulici.

Meni se čini da neko namerno gura JAT u propast da bi ga zamenila "Tajkun erlajn" kompanija. Zašto? Pa profit naravno. Ali ne za državu već za pojedince koji to žele više a možda i umeju da simulišu pojedince od kojih zavisi sudbina JAT-a da načine PAKT na štetu JAT-a i građana Srbije.



Komentari (51)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

max.cohen92 max.cohen92 08:05 16.03.2012

In denial...

Uvek imam neka podeljena osecanja ka Jat-u...
-Piloti su im vrhunski, nema spora, nema onih varijanti spustanja na pistu ko da bacaju one zivotinje u Air America, nema u toku leta ludila tipa "a sada ja ispod savskog mosta" i sl. Smooth ride, landing on cotton, taj rad...Imam par prijatelja pilota, ljudi od poverenja. S druge strane, vracam se pre neki dan za Larnaku, let za Tel Aviv, 30% popunjen, u Larnaki izaslo troje ljudi, cena karte identicna onoj koju Lufthansa daje odavde za NYC. Blue Air Web leti do Budapest i Bucurest za 4 puta manje pare iz Larnake, puni. Kad pogledas krilo aviona jeza te navata, pop nitne na Jat-ovom Boeing-u izgledaju k`o ziper push up bra tinejdzerke na konobarici sa ibarske, napeto, pred izletanjem...Poklopac motora sa izbledelom farbom, iskrzan,kao da je upravo sleteo u predahu Battle for Britain, cekas samo Michael Caine-a da skoci sa krila sa garavom facom. Ne uliva poverenje ni najmanje. Pazi kad mi bilo frka...
-S druge strane znas da se svaka vlast nadovatala istog tog Jat-a gledajuci na njega kao na farmu krava muzara koje treba iscediti onako vampirski pedantno do totalne anemije. Svima od Zike Petrovica do ovih danas je u svim agendama poslovanja jedini prioritet bilo obezbediti one way transfer cash-a ka "zasluznim drugovima clanovima" i nista vise. Dobro se i drze koliko nista nije ulagano u njih od Olimpijskih Igara u LA jos. Bruka.
Ne znam, nisam pametan. Opet kazem uvek imam to podeljeno osecanje besa jer me odvalise sa cenom karte uvek, vozis se u avionu koji je izasao iz fabrike kad i neka epizoda Dallas-a na TV-u, stjuarti sa naocarima na lancicu kao za popodnevnu dremku, horor. A opet znas da svo to osoblje, svi ti ljudi koji su na frontu koji vidis nemaju nikakvih udela u celoj toj degradaciji, jer neki vrli kombinator iz kakve provincijske varoosice u ime visih ciljeva ko `48. zabija po nalogu svoje bele zubice i podbradak i sishe li sishe...nebulozna situacija. Skroz.
Strongman Strongman 09:57 16.03.2012

Re: In denial...

Pa sad kada je voda došla do grla... Mislim da uz predložene mere i domaćinsko poslovanje jat ima odlične šanse i da preživi a boga mi i da bude bolji nego sada. Pogotovo sa ovim avionima Airbas koji su uplaćeni, a da se 4 koja imaju gurnu na MK-CG-BiH tržište... Matematika je odlična
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 16:35 16.03.2012

Re: In denial...

Temelj svega: domaćinsko poslovanje.

Naravno izbegavajući Krišto situacije gde gubitaš deli svojim šefovima nagrade za dobru organizaciju. Nije smešno.

Dobra je ideja o letovima prema komšiluku, pogotovo što ima mesta za jeftine letove, promo obilaske raznih festivala-Nišvil, Exit, Guča. Dobra organizacija bi mogla da uveća i broj letova i putnike i smanji troškove...domaćinsko poslovanje.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:38 17.03.2012

Re: In denial...

Poklopac motora sa izbledelom farbom, iskrzan,kao da je upravo sleteo u predahu Battle for Britain, cekas samo Michael Caine-a da skoci sa krila sa garavom facom


Ne znam šta ti je Kejn skrivio, pa ga turaš u JAT A i inače, za JAT i njegovu "estetiku", bolja referenca je matori Šatner iz Zone Sumraka u kojoj gremlin rastura krilo i motor

                    

preddy.75 preddy.75 09:25 17.03.2012

domacinsko poslovanje

ova drzhava i firme u vlasnishtvu bi odlicno poslovale kada bi postojalo pravo domacinsko poslovanje!

A ne ono koje, onako otvoreno, propagiraju Velja Ilic ("kraduckanje", SPS i DS.

JATu treba definitivno novi ali STRANI vlasnik, po mogucnosti sto veca poznata i priznata firma, jer ocekivati da ove nashe kurve (i razmisle) o poshtenju ....
maksa83 maksa83 09:18 16.03.2012

JAT

je skup i loš.

budućnost (a i sadašnjost) je u low cost kompanijama koje te uz minimum ceremonije, keksića, sokova i skupih predstavnika i šljaštećih filijala u svakom gradu u svetu dovedu od tačke A do tačke B. JAT sa tim ne može da se nosi, osim ako drastično ne sobali cene, a ako sobali cene opet ne može da bude profitabilan, čak neće bili nuli blizu odozdo, tj. - nema mu spasa, ili će da nestane ili će biti doživotno dotiran tj. na našoj grbači uz dodatak da ćemo to još odozgo da plaćamo skupim kartama.

P.S.
"Kakav je sendvič?"
"K'o iz JAT-ovog aviona"
"Auh..."
max.cohen92 max.cohen92 09:30 16.03.2012

Re: JAT

maksa83
je skup i loš.

P.S.
"Kakav je sendvič?"
"K'o iz JAT-ovog aviona"
"Auh..."


Hoces veci crnjak...

Trazim cackalitzu posle jedva sazvakanog kvazi sendvica i stjuart mi kaze: "Momak, mnogo trazis. Nemamo cackalice ima pet, sest godina..."

alselone alselone 09:45 16.03.2012

Re: JAT

Samo Lufthansa. Drze cenu ali u Njemce imam najvise poverenja.
Strongman Strongman 09:59 16.03.2012

Re: JAT

budućnost (a i sadašnjost) je u low cost kompanijama koje te uz minimum ceremonije, keksića, sokova i skupih predstavnika i šljaštećih filijala u svakom gradu u svetu dovedu od tačke A do tačke B. JAT sa tim ne može da se nosi, osim ako drastično ne sobali cene, a ako sobali cene opet ne može da bude profitabilan, čak neće bili nuli blizu odozdo, tj. - nema mu spasa, ili će da nestane ili će biti doživotno dotiran tj. na našoj grbači uz dodatak da ćemo to još odozgo da plaćamo skupim kartama.



Uočio si neke aspekte ali si ih pogrešno povezao.Lakše je nekom ko ima avione i letove da pređe na keksiće i smanji zaposlene nego neko da počne bez zaposlenih sa keksićima ali bez aviona, linija i službe za održavanje.
skyspoter skyspoter 10:23 16.03.2012

Re: JAT

budućnost (a i sadašnjost) je u low cost kompanijama koje te uz minimum ceremonije, keksića, sokova i skupih predstavnika i šljaštećih filijala u svakom gradu u svetu dovedu od tačke A do tačke B



Makso dole je kopija invoice from Wizz Air - Dodaj cenu taksija da dodjem do aerodroma, pice u avionu i service koji je na granici bezobraznosti.. PRICELESS!

Type of service Description Total
Base fare Ticket fare 87.48 GBP
TAX 3 Government tax 13.80 GBP
TAX 4 Facility charge 17.70 GBP
Type of service Description Total
BAG Baggage fee 34.00 GBP
PRBH Wizz Express Priority boarding fee 3.00 GBP
PRBH Wizz Express Priority boarding fee 3.00 GBP
CC Booking fee 14.00 GBP
Grand total
172.98 GBP

a za JAT je najbolje da urade code share ali ne sa Air India ili Turkish Airlines...Znam da BA ne leti za Beogard (?????) ali bi bila najbolja kombinacija jer bi kroz JAT pokrili Balkan... Druga kombinacija bi bila code share sa Qatar Airways koje se nevidjeno siri po Aziji a ima dosta slotova po Evropi...
Sve to naravno ako se otpusti xxxxx radnika sto vladi ne odgovara...
011-495 011-495 10:58 16.03.2012

Re: JAT

skyspoter
Sve to naravno ako se otpusti xxxxx radnika sto vladi ne odgovara...


Po to bas i hoce da urade sa ovom pricom o novoj avio kompaniji a visak radnika da ostane u bankrot firmi sa prespektivonm uzmi ili ostavi po so.programu.
Da ti ili ja kupimo JAT pa onda napravimo novu firmu u koju prebacimo avione i ostalo sto nesto vredi a ljude ostaviom da trunu u JAT-u, odmah bi drzava ponistila privatizaciju ali kada to oni rade onda je to eutanazija iz milosrdja.
sevarlica sevarlica 12:51 16.03.2012

Re: JAT

011-495
skyspoter
Sve to naravno ako se otpusti xxxxx radnika sto vladi ne odgovara...


Po to bas i hoce da urade sa ovom pricom o novoj avio kompaniji a visak radnika da ostane u bankrot firmi sa prespektivonm uzmi ili ostavi po so.programu.
Da ti ili ja kupimo JAT pa onda napravimo novu firmu u koju prebacimo avione i ostalo sto nesto vredi a ljude ostaviom da trunu u JAT-u, odmah bi drzava ponistila privatizaciju ali kada to oni rade onda je to eutanazija iz milosrdja.


Neće oni to da urade, oni će da otpuste: pilote, mehaničare, stjuardese, itd. , ali će zato i dalje najveći deo para koji se bude isplaćivao za plate i naknade ići: upravnom odboru, partijskim direktorima, sekretarima, savetnicima, itd.
Ta mesta se trebaju ukidati svugde u javnim preduzećima, neka U.O. čine zaposleni u JAT iz svakog sektora po 1 a država neka vrši kontrolu poslovanja drugačije.

ali nečiji džepovi su beskonačno šuplji...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:56 16.03.2012

Re: JAT

alselone
Samo Lufthansa. Drze cenu ali u Njemce imam najvise poverenja.


Lufthansa dere nevidjeno i neopravdano. Ja više ne letim sa njima godinama, nego obično nakecam neke amere, u šemi sa Britišom, da me prebace u Evropu, pa odatle izlomljene kombinacije do Beograda. Ali sad baš nikako ne mož da nadješ kartu za ispod 1500-1600 dolara preko leta. Što je stvarno mnogo i znam puno naših ljudi koji ne idu kući već nekoliko godina, a verujem da bih i ja mogao da im se prodružim uskoro.




maksa83 maksa83 16:05 16.03.2012

Re: JAT

Što je stvarno mnogo i znam puno naših ljudi koji ne idu kući već nekoliko godina, a verujem da bih i ja mogao da im se prodružim uskoro.

Može krkar da te ponese kad bude leteo na rodni Kripton, šta mu je to, 2-3 sekunde više. Jedino može trenje da te sagori, obuci nešto azbestno.
alselone alselone 16:13 16.03.2012

Re: JAT

Ali sad baš nikako ne mož da nadješ kartu za ispod 1500-1600 dolara preko leta


Ne moz' ni preko zime a tad kontam da treba biti jeftinije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:00 16.03.2012

Re: JAT

alselone
Ali sad baš nikako ne mož da nadješ kartu za ispod 1500-1600 dolara preko leta


Ne moz' ni preko zime a tad kontam da treba biti jeftinije.


Moguće, nisam gledao ove zime. A verovatno je da će do leta biti još gore.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:07 16.03.2012

Re: JAT

maksa83
Što je stvarno mnogo i znam puno naših ljudi koji ne idu kući već nekoliko godina, a verujem da bih i ja mogao da im se prodružim uskoro.

Može krkar da te ponese kad bude leteo na rodni Kripton, šta mu je to, 2-3 sekunde više. Jedino može trenje da te sagori, obuci nešto azbestno.


Ja sam čuo neke priče da se Krki sprema da prenese Kripton ovamo, da ne mora da se cima svake godine tamo i nazad. Mada u Srbiji bi morali da se pripaze, da ne završe ko Marsovci u Ratu svetova.
49 41 49 41 02:43 17.03.2012

Re: JAT

srdjan.pajic
alselone
Samo Lufthansa. Drze cenu ali u Njemce imam najvise poverenja.


Lufthansa dere nevidjeno i neopravdano. Ja više ne letim sa njima godinama, nego obično nakecam neke amere, u šemi sa Britišom, da me prebace u Evropu, pa odatle izlomljene kombinacije do Beograda. Ali sad baš nikako ne mož da nadješ kartu za ispod 1500-1600 dolara preko leta. Što je stvarno mnogo i znam puno naših ljudi koji ne idu kući već nekoliko godina, a verujem da bih i ja mogao da im se prodružim uskoro.





Srdjane, sto dozvoljavas da te deru!

Easst Cost (DTW - BEG) - DTW) oba pravca, Lusthansa u zimslom periodu
( oct-mar)= $ 360 (maximum), letnji period $ 760 ( maximum).

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:52 17.03.2012

Re: JAT

49 41
srdjan.pajic
alselone
Samo Lufthansa. Drze cenu ali u Njemce imam najvise poverenja.


Lufthansa dere nevidjeno i neopravdano. Ja više ne letim sa njima godinama, nego obično nakecam neke amere, u šemi sa Britišom, da me prebace u Evropu, pa odatle izlomljene kombinacije do Beograda. Ali sad baš nikako ne mož da nadješ kartu za ispod 1500-1600 dolara preko leta. Što je stvarno mnogo i znam puno naših ljudi koji ne idu kući već nekoliko godina, a verujem da bih i ja mogao da im se prodružim uskoro.





Srdjane, sto dozvoljavas da te deru!

Easst Cost (DTW - BEG) - DTW) oba pravca, Lusthansa u zimslom periodu
( oct-mar)= $ 360 (maximum), letnji period $ 760 ( maximum).




Čuvar Lufthanse u zimskom periodu.

Slušaj, ja sam naučio par stvari ovde, i evo je jedna: nikad ne veruj našim emigrantima kad krenu da se hvale koliko su jeftino našli avionske karte do Srbije. Gori su od pecaroša.




blogovatelj blogovatelj 05:34 17.03.2012

Re: JAT

Slušaj, ja sam naučio par stvari ovde, i evo je jedna: nikad ne veruj našim emigrantima kad krenu da se hvale koliko su jeftino našli avionske karte do Srbije. Gori su od pecaroša.


Mudar si Sabane, nema zbora.
Svojevremeno sam radio tech podrsku za Expedia Canada i znam kako se formiraju avionske cene. Svi tako rade, ma sta pricali.
Recimo - pocinju da prodaju karte sest meseci unapred. Prvih deset posto karata se prodaje najjeftinije. Kad se to proda, cena skace malo i sa takvom cenom prodaje se drugih 10% i tako redom.Ako se karte brzo prodaju, cena ide mnogo visoko. Takodje, ako se kupuje onlajn, a kupuje se onlajn, onda kada izaberes opciju da nisi fleksibilan sa datumom, softver automatski podize jos cenu....
I tako do sedam dana pred poletanje. Onda, ako ima neprodatih mesta, opet prodaju za budzasto, samo da dopune avion.
Takodje, rezervacije svi rade na 130%, uzmu pare od ljudi, a onda cekaju da neko otkaze.
Desava se u proseku jedno pet puta godisnje da im se na aerodromu pojavi vise putnika nego sto ima mesta u avionu. Onda oni koji prvi dodju lete, a drugima se izvinajvaju, plate hotel, ili ih preusmere u druge avione, ali to im je planski odradjeno sve. Tj. znaju da ce neko tu da ga fafa, ali je njima tako veca kinta.
preddy.75 preddy.75 09:41 17.03.2012

Re: JAT

joj dosta vishe balkanskog germanizma molim te

zivim u Nemackoj i imao sam vishe puta prilike da poslovno putujem Lufthansom. Ona je jedino dobra za duge letove (US, Azija ...). Regionalni i Evropski letovi su im krsh, mnogo su bezobrazni...

Jednom me zamalo nisu izbacili sa leta posto sam se krajnje ljubazno zhalio stjardesi na njihov bezobrazluk. Pazi mangupe. Iako je placena veoma skupa karta od Berlina do Minhena (neko bi i do Singapura za te pare doleteo), mangupima nije palo na pamet da parkiraju avion na terminal kako treba, da se lepo kroz tunel udje u avion, nego su nas kao poslednje pilicare nagurali (da dobro ste procitali! NAGURALI!) u buseve i odvezli do aviona. treba li da napominjem da je, po jeftinom holivudskom scenariju, pljustala kisha te da su nas iz busa izbacili da polako svi udjemo u avion preko SAMO prednjih vrata. Da ne zaboravim da napomenem da je bilo neshto oko 06:30 ujutro i da je ukupno 3 (recima: tri!) aviona ukupno bilo parkirano uz terminale kojih ima milion na Tegelu! zakljucak? bilo im j eskupo da pomeraju avion koji je ocito bio u toku noci u hangaru na nekom pregledu ili manjoj opravci, a ustedelo se i malko parica za terminalske takse!

I sve to ne samo jedamput! slicne gluposti i na letovima ka Engleskoj

od tada zaobilazim Lufthansu!

Ako pricamo o niskobudzhetnim firmama, najtoplije preporucujem dve: Niki i AirBerlin. Kao prvo, 24h pre leta se on-line check-irate i rezervishete besplatno mesto! dakle, nema kao stoka guranje i jurnjava u RyanAir-u ili EasyJet-u. Avioni moderni, jako tihi i veoma ljubazno osoblje. Ma savrsheno!

A ako vam se zhivot ne mili ili ste veci mazohisti, fali vam uzbudjenja u zhivotu ili nerviranja, onda je svakako (naglashavam: negativna) preporuka RyanAir. Za ostale i "normalne" putnike, cak iako je RyanAir poslednji let sa kontinenta koji ce biti potopljen udarom meteora, a vi imate kartu, debelo razmislite! Samo izguglujte sve bisere RyanAir-a na netu, bilo je slucajeva gde su putnici odbijali da kolektivno napuste avion posto ih je RyanAir umesto u npr. Pariz dovezo u Brisel! I pilot ladno pogasi svetla i ode kuci!

JAT? Slazhem se da treba da se ostavi firma, ali pod jednim jedinim uslovom! Da se zakonom zabrani uticaj politickih stranaka (kadrova) na rad firme i da se iz upravnih odbora proteraju politicki kadrovi (npr. uvesti regulativu da ni jedna menadzherska pozicija ne mozhe da bude zauzeta od strane nekoga ko je clan stranke!). Tek onda!
49 41 49 41 14:10 17.03.2012

Re: JAT

blogovatelj
Slušaj, ja sam naučio par stvari ovde, i evo je jedna: nikad ne veruj našim emigrantima kad krenu da se hvale koliko su jeftino našli avionske karte do Srbije. Gori su od pecaroša.


Mudar si Sabane, nema zbora.
Svojevremeno sam radio tech podrsku za Expedia Canada i znam kako se formiraju avionske cene. Svi tako rade, ma sta pricali.
Recimo - pocinju da prodaju karte sest meseci unapred. Prvih deset posto karata se prodaje najjeftinije. Kad se to proda, cena skace malo i sa takvom cenom prodaje se drugih 10% i tako redom.Ako se karte brzo prodaju, cena ide mnogo visoko. Takodje, ako se kupuje onlajn, a kupuje se onlajn, onda kada izaberes opciju da nisi fleksibilan sa datumom, softver automatski podize jos cenu....
I tako do sedam dana pred poletanje. Onda, ako ima neprodatih mesta, opet prodaju za budzasto, samo da dopune avion.
Takodje, rezervacije svi rade na 130%, uzmu pare od ljudi, a onda cekaju da neko otkaze.
Desava se u proseku jedno pet puta godisnje da im se na aerodromu pojavi vise putnika nego sto ima mesta u avionu. Onda oni koji prvi dodju lete, a drugima se izvinajvaju, plate hotel, ili ih preusmere u druge avione, ali to im je planski odradjeno sve. Tj. znaju da ce neko tu da ga fafa, ali je njima tako veca kinta.

Odgovorio si umesto mene.

Koristio sam, Expedia, Hotwire, Priceline; sijaset drugih.
Europass, koji se moze kupiti samo u americi.
Za $ 99 ako se nadjete u Zapadnoj Evropi, Londonu ili Berlinu, recimo; pravvo do tri leta-za obilazak Warshave ili Praga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:05 17.03.2012

Re: JAT

49 41

Koristio sam, Expedia, Hotwire, Priceline; sijaset drugih.
Europass, koji se moze kupiti samo u americi.
Za $ 99 ako se nadjete u Zapadnoj Evropi, Londonu ili Berlinu, recimo; pravvo do tri leta-za obilazak Warshave ili Praga.


Samo da dodam još i Orbitz i cheapticketsonline na tu listu, povremeno može čovek da se iznenadi cenom. Ali nema bre ništa ispod soma i po. A da planiram godinu dana unapred da li ću da putujem u Srbiju ili na Akonkagvu, ili ću da bankrotiram, ne mogu. Realno, najdalje može da se planira oko 3-4 meseca unapred, ubedjen sam da niko živ i ne planira na duže staze. Sem možda naših matoraca, penzosa, koji dolaze da čuvaju decu ili da dožive novu mladost u kakvom SuperTarget-u ili Wallmart-u.

Osim toga, koji ću Q u Srbiji u sred zime?



alselone alselone 19:16 17.03.2012

Re: JAT

srdjan.pajic



Pajicu ja sam do sada skontao da ti okreces milione tim tvojim talasnim mambo dzambo zanimacijama. Kad ono, ti se grbavis za kartu. Sta si se stiso, odresi malo kesu. Dodji pa makar na pivo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:35 17.03.2012

Re: JAT

alselone
srdjan.pajic



Pajicu ja sam do sada skontao da ti okreces milione tim tvojim talasnim mambo dzambo zanimacijama. Kad ono, ti se grbavis za kartu. Sta si se stiso, odresi malo kesu. Dodji pa makar na pivo.



alselone alselone 11:40 18.03.2012

Re: JAT

srdjan.pajic



tom tom 14:37 19.03.2012

Re: JAT

plate i odštetu od min. 300 eur pa naviše, u zavisnosti od daljine leta...
011-495 011-495 10:55 16.03.2012

Letim..

..uglavnom Jat-om i to 2-3 puta mesecno. Ne bih se slozio da kompanija moze da posluje skoro profitabilno i to iz nekoliko razloga
- u vlasnistvu je drzave a svi znamo za sta sluze kompanije koje su u drzavnom vlasnistvu
- ima samo 8 aviona(Boing i to od pre Hrista) i mislim 2 dvomotorca( koji lete na kratkim relacijama tipa do Beca)
- avans koji je uplacen nije dovoljan ni za 1/2 novog aviona Airbus A319 (a kamoli za nesto vece) kome je cena +/-50 mil.$ i to ako zakazujete 20-30 komada, ovako na komad moze da bude i svih 60-70mil.$.
- trenutno lete samo u 30-ak (vise i ne mogu s obzirom na 8+2 flotu)evropskih gradova od toga u sve bivse SRFJ republike. Ovo je premalo za ozbiljan posao. Pretpostavljam da su dozvole za druge pravce izgubili odavno jer sigurno nisu placali odrzavanje dozvola a ne lete,
Da bude stvarno profitabilna, vrlo tesko. Kompanija u zemlji sa 7 miliona siromasnih nema sta da trazi.
Cenovna politika je takodje diskutabilna, jeftine karte za sve evropske gradove osim Moskve. Sta nam to govori, da je jedina stvarno profitabilna linija ona za Moskvu, ima i putnika a ima i para - cim naplacuju 30-50% skuplje karte nego za Sever Evrope.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:12 16.03.2012

JAT tehnika

skladište rezervnih delova. Snimak sa satelita od skoro.
Hansel Hansel 22:44 16.03.2012

Re: JAT tehnika

Uroše, je l' se zna kad ovaj satelit šta snima, da izađemo i da mašemo, a posle da se gledamo?

Ozbiljno, koji je satelit, kako se pristupa snimcima i-tako-to?
(Mislim, ako fotka nije s GoogleEartha...)
zovitemegrunf zovitemegrunf 11:12 17.03.2012

Re: JAT tehnika

Nece Uros nikad priznati da je sliku uzeo od mrskih Vilotica . Zoomiras na Beograd, pa se poigras sa opcijama Byrd's eye i Aerial, kombinacije satelitske slike i fotografija iz aviona, delovi pokriveni avionskim fotografijama su izvanredni.
maksa83 maksa83 11:23 17.03.2012

Re: JAT tehnika

Nece Uros nikad priznati da je sliku uzeo od mrskih Vilotica.


:)))))))

Opasni su to kartografi...

Dekretom Stiva Balmera - isušena je reka Sava. :)))

uros_vozdovac uros_vozdovac 12:08 17.03.2012

Re: JAT tehnika

zovitemegrunf
Nece Uros nikad priznati da je sliku uzeo od mrskih Vilotica . Zoomiras na Beograd, pa se poigras sa opcijama Byrd's eye i Aerial, kombinacije satelitske slike i fotografija iz aviona, delovi pokriveni avionskim fotografijama su izvanredni.


Dobro de, poslao sam mu pp sa priznanjem. Ipak je Alpha u pitanju pa da ne navodimo ljude na nedovršen projekat.

@Makso, ima i Google svojih bisera na Gmaps, MS izgubio reku Savu, Gmaps gotovo čitavu BIH
zovitemegrunf zovitemegrunf 21:22 17.03.2012

Re: JAT tehnika

@Uros
Da zaokruzimo temu...Nedavno sam na istoj adresi gledao Ljubljanu, trazio neke mikrolokacije, ni traga od detaljnih snimaka koje imamo za BG. Ovako mator i neukusan, pripisujem to delovanju MS centra u BG. Da li sam na tragu?
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:41 17.03.2012

Re: JAT tehnika

Pa nemam baš neki insajd info kako i zašto, ali činjenica je da je u pitanju teška Alpha, nedovršena aplikacija. Nije ni čitav Beograd dovršen, ima rupa ohoho. Ona reka Sava je opet, indikativan primer, Sava se završava tačno na granici Hrvatske i Srbije dakle jedna ekipa kartografa je radila Hrvatsku, sasvim druga radi Srbiju, dakle odgovor je - da, postoje posebne ekipe po državama.

Drugo je pitanje jel` ekipa baš locirana u Beogradu. Nemam takvih saznanja, iako se kanim da specijaliziram geolokacijske servise, jer je to polje u Srbiji dosta nepokriveno i fragmentirano, ima onoliko prostora za rast. Od ove "naše" ekipe koja je nešto kuckala po OpenStreet mapama, pa i na Gmaps, nema niko saznanja kako se Bing radi, i niko ne zna nikoga ko radi Bing. Microsoft svet je zatvoren svet i ne pokazuju nikakvu nameru da sarađuju sa online zajednicama.

Sa druge strane, ukoliko se ove Bing mape ne otvore za korisnike i ne dozvole upise na svoje mape Bing će ostati egzotika, rezervisana za bolje internet konekcije i raskošniji hardver, sad je poprilično zahtevna aplikacija hardverski.
zovitemegrunf zovitemegrunf 21:53 17.03.2012

Re: JAT tehnika

Meni je, za potrebe posla, bas dobro dosla fotografija jedne, na srecu, obuhvacene BG lokacije(Da ne pricam kako mogu da pokazujem kako mi se dobro vidi auto ispred kuce, sujeta, jbg). I sam nesto prckam sa generisanjem KML fajlova i shvatio sam da kod Googleta to ide glatko, sa Bingom nisam ni pokusavo. Sto bi rekli, praticemo. Hvala ti za iscrpan odgovor.
Hansel Hansel 11:25 18.03.2012

Re: JAT tehnika

uros_vozdovac

Nece Uros nikad priznati da je sliku uzeo od mrskih Vilotica.

Dobro de, poslao sam mu pp sa priznanjem.

Potvrđujem, ali sam se pravio da ne primećujem!

Hvala svima!
maksa83 maksa83 16:15 18.03.2012

Re: JAT tehnika

Microsoft svet je zatvoren svet i ne pokazuju nikakvu nameru da sarađuju sa online zajednicama.


Ovo je popriličan bulšit.

Microsoft je vrlo izdašan u deljenju informacija po konferencijama, workshopovima, blogovima, dokumentaciji, dotle da npr. u evaluaciju MS zaposlenog ulazi i koliko je aktivan u komjunitiju.

ecce-florian ecce-florian 23:17 18.03.2012

Re: JAT tehnika

delovi pokriveni avionskim fotografijama su izvanredni.


StanleyMarsh StanleyMarsh 11:38 16.03.2012

odgovor

Mislim da JAT na državnoj sisi ne može da opstane. Iz prostog razloga što se ništa u državnom (čitaj političkom) vlasništvu ne ponaša racionalno.
S jedne strane se zapošljavaju politički kadrovi i uzme gde može a sa druge strane se posle iz budžeta (ili već drugih izvora od naših para) ta kompanija dotira.
Kako bi se u takvoj situaciji izvešila bilo kakva racionalizacija, ja ne mogu da zamislim...
tetkino tetkino 12:58 16.03.2012

U slučaju rata,

letite avionima JAT-a!

Da nam nije njega ko bi nas vadio iz Sarajeva, Tunisa, Iraka, Egipta, Libije...

Nek je nama JAT živ i zdrav, ali nažalost, ne sumnjam da će i grobari i njemu doći glave. Zemlji veličine Lihtenštajna, kava se trudimo da postanemo i autobuski prevoz je luksuz, a ne avion.
Osim toga avionu treba prostora i da se okrene...
nebesky nebesky 13:09 16.03.2012

Jak premijer

Da te pitam nešto. Počeli su izbori i svi govore da nam treba jak premijer. Ti si jak, da nećeš da postaneš premijer?
Ovo ti nije loša predizborna fora - sačuvajmo JAT.
A, Minimax je odavno rekao za JAT: Jao, ako tresnemo...
niccolo niccolo 16:39 16.03.2012

Odakle ti ovo?

Tu je i zdrava firma "JAT tehnika"

Jat Tehnika je "zdrava" samo zato što Jat teraju da ima nekomercijalni ugovor sa njima (kao i sa Keteringom i Supportom) koji se radi po principu "koliko treba vama da preživite".

gaga42 gaga42 17:34 16.03.2012

oće/neće bude

Jedino bitno pitanje je da li kompanija poput JAT-a može da opstane na ovim prostorima, a da se bavi onim čim se bavi.

Ako se ispostavi da JAT nekako baš i ne, al zato kompanija koju bi osnovala država ulažući ono što je "zdravo" u JAT-u potpomognuta gigantima srpske tranzicije može, uz malo kredita sa državnim garancijama, al da bude u većinskom vlasništvu ranijepomenutih tajkuna....

E u tom slučaju bi bilo dobro da nas krajem godine očekivana kataklizma potkači bar dva puta i još jednom u terapijske svrhe.

Aj što mi vređaju inteligenciju, al što misle da u tome uživam, e to me izluđuje.
jkt2010 jkt2010 04:30 17.03.2012

Ili ides gore ili ides dole

Ne postoji "level flight" u ovom poslu. Jat mora ili da raste ili ce da dalje propada. Jat ima jedan veliki problem, a to je vlasnik koji nema pojma sta da radi sa njim. Sto se mene tice Jat bolje da preuzmu "tajkuni" nego da ga sahranjuju ovi politicki strucnjaci opste prakse. Mi jacih igraca od tih yzv tajkuna nemamo, a ko misli da su strani tajkuni bolji taj neka nastavi debatu sam sa sobom.

Po mom misljenju, spas za Jat (ali i za srpsko vazduhoplovstvo) je ozbiljno investiranje, nabavka nekoliko sirokotrupnih aviona i otvaranje interkontinentalnih linija, pogotovo iz/ka Aziji. Jat treba da radi na tome da postane ono sto je u medjuvremenu postao Turkish, ili Emirates.... Jat vec ima sasvim pristojnu evro-mediteransku mrezu koju, umesto sto zatvara nerentabilne linije, treba da odrzava. Uz svakodnevne letove iz Singapura, Sangaja, Hongkonga do BEG dobili bi lep broj tranzitnih putnika za krajnje destinacije u sadasnjoj Jatovoj mrezi. A to je i jedini nacin da aerodrom BEG postane ozbiljan hab i da pocne da pravi ozbiljne pare. Znaci, TRANZIT.

Ovo sto spominjete Makedoniju, BiH, Crnu goru, (zaboravili ste Nis, sutra Uzice), to je peanuts. Za pokrivanje bivse SFRJ vam treba nekakav feeder/commuter airline tipa City (Balkan?) Link (subsidiary of Jat Airways), sa jedno 3-4 aviona tipa Do-328, kapaciteta 30-tak putnika, koji bi pichili po regionu tamo-vamo (ukljucujuci i Nis i Ponikve sutra ali i Temisvar i Sofiju... region sire posmatran). Samo, da bi neko dosao na aerodrom BEG, Jat treba da ima dobru evro-mediransku mrezu + osnovno interkontinentalno pokrivanje.

Jos jedan momenat, koji cini mi se svi gube iz vida. Svi gledate na avio saobracaj iz dioptrije putnika. Medjutim, aviosaobracaj je jedna od retkih high tech oblasti gde jos uvek imamo sta da trazimo. Mnogi ne znaju, ali strucnjaci iz bivse SFRJ (vecinom Srbije) su otvarali i odrzavali avio kompanije sirom sveta, a i dan-danas nas ima na sve strane. Nasa Vlada medjutim smatra da je vreme da mi to batalimo i posvetimo se strikanju carapa i razvlacenju kablova za razne Jure i Falke za super plate od 200 evra. E pa, plate u avijaciji su od 1-2 soma (za stevke) preko 4-5-6 soma (za mehanicare) do 8-10-12 soma za pilote. Pa izvol'te, ili cemo da strikamo carape za 200 evra ili da se bavimo avijacijom za 20-30 puta vise. Ali avijacije nema bez sopstvene infrastrukture jer ljudi treba negde da rade da bi se obucili...
preddy.75 preddy.75 09:46 17.03.2012

Re: Ili ides gore ili ides dole

najzad neko vazduhoplovno pismen da odgovori na ovu temu!
alselone alselone 15:25 17.03.2012

Re: Ili ides gore ili ides dole

Emirates


Jeste, a Zastava je trebala da postane Maserati.
011-495 011-495 19:46 17.03.2012

Re: Ili ides gore ili ides dole

Uz svakodnevne letove iz Singapura, Sangaja, Hongkonga do BEG dobili bi lep broj tranzitnih putnika za krajnje destinacije u sadasnjoj Jatovoj mrezi. A to je i jedini nacin da aerodrom BEG postane ozbiljan hab i da pocne da pravi ozbiljne pare.


Nisam siguran da je izvodljivo a i umesto jednog problema imacemo 2. Drugi je Aerodrom. Zar ce neko posle Aerodroma Changi, Terminal 3 da pomisli da dodje 2 puta na Teslu. Imam utisak da smo zakasnili sa pravljenjem regionalnog huba, u okruzenju je Ankara/Istanbul, Cirih, Frankfurt i to sve na 1 sat leta od Bgd-a a malo dalje Dizeldorf i Amsterdam.
Morali bi u JATu da ponude cene na ivici isplativosti, da ne pominjem kako prekookeanski avioni danas treba da izgledaju(a tako i kostaju). Mozda da se ponude spavaca sedista svima u avionu.
gde da slete avioni tipa Dreamliner i A380. Mnogo zemlje seljacima treba otkupiti i sazidati aerodrom od nule.
Suma sumarum za obe stvari je ulaganje od neku milijardu $. Ovo drzava niti moze niti hoce da potegne, lakse je podeliti penzije koje su dotirane i upumpati jos neki kredit za plate u javnoj upravi.
Ova zemlja godisnje dobije 3.5 milijarde ev. doznaka od dijaspore i 2 milijarde od kredita to je skoro pola od od ukupnog budzeta zemlje.
jkt2010 jkt2010 02:14 18.03.2012

Re: Ili ides gore ili ides dole

011-495
Uz svakodnevne letove iz Singapura, Sangaja, Hongkonga do BEG dobili bi lep broj tranzitnih putnika za krajnje destinacije u sadasnjoj Jatovoj mrezi. A to je i jedini nacin da aerodrom BEG postane ozbiljan hab i da pocne da pravi ozbiljne pare.


Nisam siguran da je izvodljivo a i umesto jednog problema imacemo 2. Drugi je Aerodrom. Zar ce neko posle Aerodroma Changi, Terminal 3 da pomisli da dodje 2 puta na Teslu. Imam utisak da smo zakasnili sa pravljenjem regionalnog huba, u okruzenju je Ankara/Istanbul, Cirih, Frankfurt i to sve na 1 sat leta od Bgd-a a malo dalje Dizeldorf i Amsterdam.
Morali bi u JATu da ponude cene na ivici isplativosti, da ne pominjem kako prekookeanski avioni danas treba da izgledaju(a tako i kostaju). Mozda da se ponude spavaca sedista svima u avionu.
gde da slete avioni tipa Dreamliner i A380. Mnogo zemlje seljacima treba otkupiti i sazidati aerodrom od nule.
Suma sumarum za obe stvari je ulaganje od neku milijardu $. Ovo drzava niti moze niti hoce da potegne, lakse je podeliti penzije koje su dotirane i upumpati jos neki kredit za plate u javnoj upravi.
Ova zemlja godisnje dobije 3.5 milijarde ev. doznaka od dijaspore i 2 milijarde od kredita to je skoro pola od od ukupnog budzeta zemlje.


Da bi bilo bolje da se krenulo (ili da se nije stalo) pre 20 godina - bilo bi.
Da li je bolje ikad ili nikad - ja mislim bolje ikad.
Ovo sto kazes sta sve ima na sat leta od BEG: pogledaj sta ima na 3-4 sata i jasno ti je zasto je BEG na dobrom mestu.

Pricam o infrastrukturi, kao i o svakoj drugoj infrastrukturi. Na pr, mislim da tom pitanju prilazimo skroz naopako. Trebali su prvo da srede zeleznicki, internet i avio saobracaj, luke na rekama, a na kraju autoputeve. A posto svakako ni sa autoputevima nisu odmakli, onda nije kasno da se promeni fokus.

Jel postoji neki zakon koji zabranjuje da se u Beogradu napravi novi terminal kapaciteta 20-25 miliona putnika godisnje? Ides fazno, 5 miliona po 5 miliona, samo dodajes. Na pr, da sadasnji terminal bude za ove regionalne letove a na novi prebacis te buduce duze pruge, tranzite. Spojis terminale SkyTrainom ili metroom. To uradis i odmah si sahranio svaku nadu svim aerodromima u krugu od 1000 km, jer se odjedanput zna ko je regionalni Singapur.

Eto, sad se opet prica o metrou i da ne verujes, nikome da padne na pamet da makar na papiru razvuce liniju Novi Sad - Aerodrom - Beograd. A vec sada 60% BDP Srbije se stvara na prostoru koji bi pokrila ta linija.. Da ima mozga, u infrastrukturu svake vrste bi se najvise ulagalo upravo tu, gde se najvise para pravi. Ali, kod nas ti to ide opet kontra: najzivlje je na potesu BG-NS, tu dolazi i stanovnistvo i investitori, znaci infrastruktura nam treba na potesu NI-LE.

O finansiranju: Neke su procene da su za ovih 12 godina spucali nekih 50-60 milijardi evra. Cenim da ce bar toliko da spucaju i u sledecih 12. Treba grunuti pare u jedan ozbiljan projekat koji moze da napravi ozbiljan pomak. Ako nastavimo kao do sada, da krecimo opstinske zgrade po 5 x i da asfaltiramo iste ulice po 5 x, samo cemo sve da spucamo uludo a 2024. godine cemo opet da se pitamo gde nam ode i vreme i pare a sve nam gore i gore... Mi cemo tih 50 milijardi za sledecih 12 godina svakako da spucamo, ajde za promenu u nesto sto makar nudi nekakvu nadu za napredak.

Eto, ja kandidujem vazdusni saobracaj kao jedan od tih potencijalnih motora razvoja. A potrosio sam mozda 10% od para koje ce da se sfuckaju u svakom slucaju. Ja bih ulagao jos i u telekomunikacije, medicinu i skolstvo. To je em korisno sa aspekta ljudskih resursa, em se u tim poljima prave opasne pare. Svuda osim kod nas.
011-495 011-495 17:07 18.03.2012

Re: Ili ides gore ili ides dole

Slazem se sa konceptom ali zaista mislim da je kasno, bar za ekonomski opravdano ulaganje. Ako hocemo da gledamo na 25-30 god. unapred onda mozda,ali mozda moze nesto da bude.
Od malo daljih hubova imamo kao sto sam spomenuo Dizeldorf, Amsterdam, tu je i Zeneva,London. plasim se da je Evropa mala bara,mnogo krokodila.
Uslovi koje bi Aerodrom trebao da daje avio kompanijama bi trebali da budu toliko bolji samo da pocnu da razmisljaju da li da nas koriste kao cvoriste. Ovo za JAT moze da bude komparativna prednost ali uopste ne znaci da je isplativo finansijski. Mozda iskoristiti tople odnose sa Kinom i propustati kroz nas sve njihove avione, svaki dan u Moskvu sleti 4-5 aviona iz Kine, ogroman broj ljudi nastavlja dalje.
Ne znam sta je razlog (osim totalnog raspada zgrade ali to nama obicno ne smeta) ali vidim da se na Tesli aktivno kapitalno renovira krilo A a dobio je i nov biznis salon, mnogo lepsi i kvalitetnije uradjen nego stari, pretpostavljam da je tender bio u razumnim okvirima posto ga niko ne pominje kao sto su prosli pominjali.
49 41 49 41 03:21 19.03.2012

Mozda bolje krene


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana