Kultura| Muzika| Planeta

The Decemberists:Priča o jednom zločinu

Aleksandar Stosic RSS / 23.01.2008. u 15:07

 487551237_7fd06ec96f.jpg

 

Ozloglašeni "Shankill Butchers" harali su Severnom Irskom sedamdesetih godina prošlog veka. Grupa Alsterskih dobrovoljaca, koja se suprostavljala organizaciji IRA, zapravo nije bila ništa bolja od njih, nama mnogo poznatijih terorista!

Šta više, njihova ozloglašenost i metodi s kojiim su se obračunavali s svojim neistomišljenicima bili su najgora zverstva koja je teško i prepričati. Ali, krenućemo redom, jer je to zapravo veoma bitno za ono što će doći kasnije. "Poslastice" su im je bile otmice katoličkih sveštenika, kada bi se oni vraćali kućama, uglavnom uveče u gluvo doba noći. Zatim bi ih odvukli u neku kuću, pa bi se divljački iživljavali nad i konačno bi ih ubijali tako što bi im, dok bi bili vezani naopačke, drali kožu dok su živi ili bi ih jednostavno preklali i ostavili da im glava visi na koži.

Leni Marfi (Lennz Murphy) bio je njihov vodja. Bio je i kao klinac problematičan;svadjalica u školi, dete sitnog kriminalca i robijaša i sa 16 god. učlanio se u Alsterske dobrovljce.  On i njegovi satrapi vršili su  strašna zverstva. Marfi je bio strah i trepet, ali uvek je imao mehanizme kako da zataška zločine.

Ipak, jedan zločin nisu odradili kako treba. U maju 1977, jednog mladića oteli su "Shankill Butchersi", i opet, vezali ga, tukli nogama po telu, okrenuli naglavačke da visi, boli noževima, pustili da iskrvari i otišli. Srećom po čoveka, hladnoća je usporila krvarenje, on je ostao živ dok ga prolaznici nisu našli i spasili. Osudjen je simbolično, i iz zatvora je izašao posle pet godina, ali je ubrzo i sam postao žrtva. Ubijen je upravo na Shankill roadu u Belfastu od strane profesionalca IRA, uz prećutnu podršku Alsterovaca kojima Marfijeva reputacija nije bila poželjna.

The Decemberists, bend iz Portlanda je na svom poslednjem albumu  "The Crane Wife" napisao jednu od najlepših pesama koja se zove "Shankill Butchers".

Napisana je kao "strašna priča" kojima se plaše deca ako neće da odu u krevet, na spavanje. Recimo, "nemoj da ti pozovem Shankill Butcherse!.

"The Shankill butchers ride tonight,  You better shut your windows tight, They're sharpening their cleavers and their knives, And taking all their whiskey by the pint, 'Cause everybody knows, If you don't mind your mother's words, A wicked wind will blow, Your ribbons from your curls, Everybody moan, everybody shake, The Shankill butchers wanna catch you,  Awake..."

Colinu Meloyu, lideru grupe, to nije jedina pesma koja na jedan bizaran način opisuje zločin. Njegova opsednutost smrću proteže se kroz još jednu, možda i lepšu pesmu ovog čarobnog američkog sastava. "O Valencia" je pesma o kojoj ne znate ništa, nju otkrivate polako, ali nikako vam nije jasno, jeli je ona optimistična ili eskapistična. Zbunjuje vas tako tužan i tragičan tekst, koji je u potpunoj suprotnosti s energičnom i vedrom muzikom, koja ne može a da vam ne stavi osmeh na usne.

Ali, osmeh se polako ledi dok, vidite ispred sebe devojku koja umire, dok primećujete jednu tragičnu ljubavnu priču koja može biti smeštena u  svako mestašce na svetu zemaljskom, a u kojoj porodica na onaj stari feudalni način nije zadovoljna izborom, gde imamo hotel, i pucanj i kola i tako u tri strofe i refrenu, mi imamo jednu priču tarantinovskog tipa. Baš tako podsećaju stihovi gde Meloy urla "...O Valencia, zapaliću ovaj grad..."

A tek "The Perfect Crime", pa to je rok revolucija, to su prepisani akordi Kietha Richardsa, to je jedna tako ušuškana mainstream pesma, a tako lako postaje energično underground čudo... probajete: ubacite samo malo ritam mašine i videćete kako dobro čuči za diskoteku. Ma, ne, nisam ja to smislio, već je remixovana i sjajna je!

Ipak, ako ste pomislili da u Meloyu nema osmeha i optimizma, grdno se varate. On će vam na koncertu, ako budete imali sreće da ga slušate, reći: Ovako, gospodo, stvari funkcionišu. Vi platite, a mi vas zabavljamo.Mi smo vaši majmunčići koji igraju koji vas uveseljavaju".

Njihov četvrti po redu album "The Crane Wife"  po meni je najbolji album koji su dosad uradili, a koliko je dobar plašim se da će i ostati najbolje njihovo ostvarenje...

Album otvara "The Crane Wife 3" s dominantnim ritmom bubnjeva koji postaju najjasniji dok Meloy peva "I will hang my head low", a završava se triologijom "The Crane Wife 1 and 2" koja, kao i uvek kada je u pitanju ovaj bend, prve krene s teškom melanholijom, pa odjednom dobija na ubrzanju... Vi, u toj mili sekundi mutirate, pa iz suicidalnog staadiuma odjednom ste u slavljenju života, a opet pojma nemate o čemu Meloy peva. Ali, to i ne morate znati jer krešendo s kojim se završava jedan od najbolji albuma u poslednjih nekoliko godina i ne traži tako puno. Osim da se skače, i skače, i skače, i skače, i skače, i skače, i skače, i skače, i skače,i skače, i skače, i skače, i skače... 

 ps. The Decemberists su ime pozajmili iz ruske istorije;1825. kada je 3.000 oficira i vojnika Carske Rusije ustalo protiv odluka cara Nikolaja Prvog... 

 



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

MilutinM MilutinM 15:26 23.01.2008

Dobar, realan tekst

Da nas malo vrati na zemlju posle zezanja na nekim drugim postovima.

Teško je ovo sve shvatiti. Normalan čovek to ne može.

Bio sam u Belfastu jednom, pre godinu dana. Postavio sam i dva bloga "Fols Roudom do Šenkila" 1. deo i 2. deo. Idem ponovo 1. februara i pokušaću da još malo više saznam o surovoj istorije Severne Irske.

PS. U tekstu su neke velike beline - verovatno tu treba da su linkovi za youtube ili neku sliku?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:37 23.01.2008

Re: Dobar, realan tekst

Teško je ovo sve shvatiti. Normalan čovek to ne može.

Baš tako MIlutine, normalan čovek to ne može da shvati.
U tekstu su neke velike beline - verovatno tu treba da su linkovi za zoutube ili neku sliku?

da treba da budu linkovi za youtube, to su tri pesme ove grupe, ali ne znam zašto se nisu pojavile.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:39 23.01.2008

evo opet linkova pesama ali na drugi nacin

ovo je pesma Shankill Buthers



pa onda "O Valencia"


pa onda "The Crane Wife 1, 2"
angie angie 15:41 23.01.2008

techo

popravi beline ako nisu push pauze.

The Decemberists moram malo da lovim po netu, ako neshto ima, pa da preslusham, jer priznajem, nisam neshto upoznata.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:44 23.01.2008

Re: techo

ma prestao sam da pushim pre cetiri godine, tacnije 14. februara ce biti 4 godine...

Nego, nesto me zezao link s Youtube-om, pa sam sve to obrisao i ubacio linkove u komentare.

Slusajte!!!
Laudanum Laudanum 15:54 23.01.2008

Strasan album

Zaista strasan album. Krcat osecanjima razne fele. Ranije sam jako voleo njihovu pesmu "The mariner's revenge". Jako mi se svidjala ta ideja o dva coveka u stomaku kita i osveti. Ipak, ovo sto su sada uradili, je bolje, dopunjenije - strasnije. Voleo bih da svrate do nas i otprase jedan koncert.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:15 23.01.2008

Re: Strasan album

Voleo bih da svrate do nas i otprase jedan koncert.

nekako svi ti bendovi nas zaobilaze u sirokom luku... nema se love...
nego "cocoon" je takodje my favorite
ivana23 ivana23 17:41 23.01.2008

Re: Strasan album

margos margos 18:27 23.01.2008

Jedna priča...

Sem na filmovima, sa Ircima se nisam sretala u životu. Ali pre dve i tri godine, na nekim studijama imala sam tutore Irce. Da ih ne hvalim sjajni ljudi i slično, reći ću samo da sam ponosna što sam od njih učila... i ispričaću vam priču o jednom od njih.

Dođe tutor sa ogroooomnom tetovažom na desnoj ruci... šareno... veliko...
pitam ga 'šta to predstavlja?',
on kaže: 'orao, moj simbol slobode'.
'hoćeš da mi objasniš?'
on kaže: 'kad budemo radili 'conflict resolution' pošto je to za mene i simbol rešavanja konflikata'
'ok' - kažem ja.

Dođe vreme da nam ispriča priču...
Kad je imao 15 godina, dali su mu pištolj u ruke da brani porodicu i kuću od 'njih' koji ih ugrožavaju. Kaže da se toliko plašio tog pištolja, jednako kao i onaj u koga bi ga uperio.

Sa 19 je učestvovao u akciji u kojoj je osim britanskih vojnika, poginuo i njegov najbolji drug. Sledi ispitivanje u policiji odakle ga vode direktno u zatvorsku bolnicu, tako su ga fino ispitivali.. Kad se oporavio, počne suđenje, i dobije dve doživotne robije.

U zatvoru počne da razmišlja o svom protivniku u toj akciji - momak njegovih godina kome su sa 15 dali pištolj u ruke da se brani od 'njih'. Shvati da su isti. Uplašeni i instruirani. Zatraži razgovor sa njim i tokom narednih 15 godina, osim što su se edukovali u zatvoru, postanu najbolji prijatelji. Taj protivnik bude pušten posle 15 godina, i odmah ode za Australiju, jer je znao da mu nema života u toj sredini pošto je postao najbolji 'jafin' prijatelj.

Godinu dana posle, otpuste i mog tutora.
Na izlasku iz zatvora, tetovirali su mu na ruci velike brojeve ''1975 - 1991''.
Zato je i orao koji ih prekriva, i kog je istog dana stavio, morao da bude ogroman.

Danas ima svoj Centar za mlade u Belfastu i bavi se edukacijom.

milosib milosib 20:41 23.01.2008

Re: Jedna priča...

Eh margos,đavo se usađuje u čoveka dok je mlad, tamo čuči i samo čeka svoj trenutak.

P.S. Lep tekst g.Stošiću. Preporuka od mene.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:01 23.01.2008

Re: Jedna priča...

ta tvoja prica me podseti na jednog hrvatskog intelektualca-splicanina, koji je mislim ziveo u Argentini, da li emigracija... jebem li ga....nebitno...ustaski odgajan, brat mu poginuo u ovom poslednjem ratu,vratio se kako dobrovoljac, a iz rata iza[ao kao intelektualac-mirotvorac...dolazio u Srbiju nekoliko puta, biona mirovnim seminarima etc. U Danasu pre nekolko godina bio s njim intervju, gde o svemu otvoreno prica onjegovom putu od uniforme do maslinove grancice...
i ko za baksuz ne mogu da se setim njegovog imena...
Xenija Xenija 23:32 23.01.2008

Re: Jedna priča...

Aleksandar Stosic
ta tvoja prica me podseti na jednog hrvatskog intelektualca-splicanina, koji je mislim ziveo u Argentini, da li emigracija... jebem li ga....nebitno...ustaski odgajan, brat mu poginuo u ovom poslednjem ratu,vratio se kako dobrovoljac, a iz rata iza[ao kao intelektualac-mirotvorac...dolazio u Srbiju nekoliko puta, biona mirovnim seminarima etc. U Danasu pre nekolko godina bio s njim intervju, gde o svemu otvoreno prica onjegovom putu od uniforme do maslinove grancice...i ko za baksuz ne mogu da se setim njegovog imena...




Drago Pilsel
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:43 23.01.2008

Re: Jedna priča...

Drago Pilsel

pa da! hvala Xenia
ma pomislih da napisem njegovo ime, ali sam odustao da se ne bi izblamirao...
da neverovatne su te price...
podseca me na film American History X s Edwardom Nortonom

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:46 23.01.2008

Re: Jedna priča...

Xenija Xenija 00:19 24.01.2008

Re: Jedna priča...

Aleksandar Stosic
Drago Pilselpa da! hvala Xeniama pomislih da napisem njegovo ime, ali sam odustao da se ne bi izblamirao...da neverovatne su te price...podseca me na film American History X s Edwardom Nortonom



Da, iz takvog okruženja iu kom je odrastao (porodica ustaša) i gdje se naobrazovao (jezuitska škola) i brat mu je poginuo od strane vojnika JNA , a on je otišao u Crnu Goru da nađe tog vojnika i da mu kaže kako mu oprašta bratovu smrt. Jako zanimljivo, stvarno, i apsolutno nesvakidašnje i za neke mnogo cjenjenije prostore.
Hrvatski klerofašisti ga mrze do bola i naravno kao i u slučajevima koji su slični u sredini odakle sam ja , moja podrška ide uparavo njemu koji ide kontra struje.
Poređenje sa radnjom u filmu American History X je na mjestu.
Doctor Wu Doctor Wu 20:27 23.01.2008

Portland, Oregon ili Ireland?

Ako je drugo, onda ne se bakćem (ne volim ostrvsku muziku). Ali ako je USA varijanta, onda će, Boga mi, da se potraži...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:52 23.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Ako je drugo, onda ne se bakćem (ne volim ostrvsku muziku). Ali ako je USA varijanta, onda će, Boga mi, da se potraži...

doctore, ti dakle muziku delis po geografskim koordinatama... lepo,lepo...
mada bih mogao da se slozim da je USA u neku ruku bolja od GB , ali to je toliko relativno da je podela apsurdna.
i konacno, da portland oregon, usa... tvoji ljudi
Doctor Wu Doctor Wu 23:25 23.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

doctore, ti dakle muziku delis po geografskim koordinatama... lepo,lepo...

ne, nego po environmentu, sredini u kojoj je nastala. američku naivnu i osunčanu širinu i otvorenost uvek pretpostavljam engleskoj memljivoj proračunatosti. naravno, podela uopšte nije apsurdna. to su dva sveta. duga priča, da ne započinjemo...
Xenija Xenija 00:22 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Doctor Wu
Ako je drugo, onda ne se bakćem (ne volim ostrvsku muziku). Ali ako je USA varijanta, onda će, Boga mi, da se potraži...


Oni su ameri , i sjajan su bend. Angažovani rok.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:30 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

koliko sam razumeo iz prethodnih blogova, zivis u Engleskoj?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:32 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Oni su ameri , i sjajan su bend. Angažovani rok.

X, ne pricas mnogo, ali uvek pogadjas u metu
Xenija Xenija 00:35 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Aleksandar Stosic
koliko sam razumeo iz prethodnih blogova, zivis u Engleskoj?


živio sam i u engleskoj.godinu i po. ali najviše u alžiru.sada sam ponovo kod kuće ali na ljeto pakujem kofere.dosta balkana za godinu dana.
Xenija Xenija 00:47 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Aleksandar Stosic
Oni su ameri , i sjajan su bend. Angažovani rok.X, ne pricas mnogo, ali uvek pogadjas u metu


Hvala,ali ne bih se kladio u to. Život je sastavljen od svakakvih stvari i ako si sretan imaš i uspona i padova i pogodaka i promašaja. Često se dešava da je ovih drugih više , pa onda bude to gadan dugometražni horor film.
Trenutno bih volio da se ustalim negdje , a nadao sam se da će to biti moja CG , ali nikako da se posložimo.Ja i CG.Vidjećemo.

E, od one skupine hooligana iz Sjeverne Irske koji su igrali na prvenstvu nije bilo dva dobra igrača.Najbolji Norman Whiteside je izostavljen jer je kao klinac pošao zadnji . I onaj Mcilroy nije bio loš.Ostali su bili pijanice i barabe. Ali kad se igralo,srce je bilo na terenu.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:00 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

E, od one skupine hooligana iz Sjeverne Irske koji su igrali na prvenstvu nije bilo dva dobra igrača.Najbolji Norman Whiteside je izostavljen jer je kao klinac pošao zadnji . I onaj Mcilroy nije bio loš.Ostali su bili pijanice i barabe. Ali kad se igralo,srce je bilo na terenu.

I Martin O Neil postade sjajan trener...
Trenutno bih volio da se ustalim negdje , a nadao sam se da će to biti moja CG , ali nikako da se posložimo.Ja i CG

Bio devet meseci u CG na moru i shvatio da bih tako mogao doveka...lepo je ziveti na moru i slusati mjuzu...

ps. ono za englesku je bilo upuceno Dr.Wu, ali hvala anyway na odgovoru i s tvoje strane... :))))
Doctor Wu Doctor Wu 07:19 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

koliko sam razumeo iz prethodnih blogova, zivis u Engleskoj?

Da. Zato i znam šta pišem, :).
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:36 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Da. Zato i znam šta pišem, :).


Da. Zato i znam šta pišem, :).

Pa zato se i čudim...Beatles, Van Morison, Stone Roses, Jesus and Marry Chain, Ride, New Order, Joy Division, Buzzcocks... to su za mene rok ikone...
Ipak, mislim da treba prvo cuti pa onda suditi
Doctor Wu Doctor Wu 10:53 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Pa zato se i čudim...Beatles, Van Morison, Stone Roses, Jesus and Marry Chain, Ride, New Order, Joy Division, Buzzcocks... to su za mene rok ikone...

Zaboravio si dosta toga: Bowie-ja, Roxy Music, Gabriela, rane Genesis, Howard Devota & Magazine (Devoto ti je, inače, bio jedan od osnivača Buzzcocks), Gang of Four, Blur, Nick Drakea, pa i Zeppeline, Stonese, Free, a što ne i Prefab Sprout ... Ali, ne rekoh li ti, znam šta pišem. Sve to drukčije izgleda kad se gleda spolja.

Što kažu, neke stvari se ne mogu naučiti od device.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:03 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

Sve to drukčije izgleda kad se gleda spolja.

Dr. ali ja ne gledam iznutra ili spolja, ja slusam...
ps. mnogi od gore pomenutih nisu my coup of tea pogotovo ne bowie, roxy, gabriela...but respect [/img]
Doctor Wu Doctor Wu 11:09 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

mnogi od gore pomenutih nisu my cup of tea pogotovo ne bowie, roxy, gabriela...but respect

bowie? station to station, law, heroes, lodger, scary monsters? roxy music, prva tri albuma? gabriel, prva četiri albuma? stvarno?

ok, onda ništa.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:54 24.01.2008

Re: Portland, Oregon ili Ireland?

bowie? station to station, law, heroes, lodger, scary monsters? roxy music, prva tri albuma? gabriel, prva četiri albuma? stvarno?

ok, onda ništa.

ma da, odrastao sam na potpuno drukcijoj muzici, bowi i roxy su mi bili i danas su mi too MTV-ovski....kazem ti respect, but nothing more

angie angie 20:52 23.01.2008

evo shta nadjoh:)))

vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:22 23.01.2008

sve tragične...

...ljubavne priče su jako trragične, više "izmuzu" suza nego nasilje i batinjanje?

Ali, osmeh se polako ledi dok, vidite ispred sebe devojku koja umire, dok primećujete jednu tragičnu ljubavnu priču koja može biti smeštena u svako mestašce na svetu zemaljskom, a u kojoj porodica na onaj stari feudalni način nije zadovoljna izborom, gde imamo hotel, i pucanj i kola i tako u tri strofe i refrenu, mi imamo jednu priču tarantinovskog tipa. Baš tako podsećaju stihovi gde Meloy urla "...O Valencia, zapaliću ovaj grad..."

Super tekst ali težak za nas bosance...

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:53 23.01.2008

Re: evo shta nadjoh:)))

pa jesi li videla ona tri linka koja sam postavio?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:55 23.01.2008

Re: sve tragične...

pa neces valjda da mi sada insistiras na Plavom Orkestru....:))))
btw, drago mi je da ti se svidja...
angie angie 23:54 23.01.2008

Re: sve tragične...

priznajem, shmirala sam danas, em sam onako, em svashta neshto moram da zavrshim, evo sutra cu sve na tenane za kaznu po dva puta.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:57 23.01.2008

Re: sve tragične...

i onda na tabli sto puta da napises decemberists!
Unfuckable Unfuckable 23:58 23.01.2008

Re: sve tragične...

decemberists x 100 !


jok bre ..ovde na blogu , bolja fora - al mora ćirilicom !!! hehehehehehehehehe
angie angie 23:59 23.01.2008

Re: sve tragične...

i u svesku za male linije! ono goblen rad pisanja- da stane vishe puta!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:20 24.01.2008

Re: sve tragične...

Unfuckable
decemberists x 100 !


jok bre ..ovde na blogu , bolja fora - al mora ćirilicom !!! hehehehehehehehehe

u svesku za male linije! ono goblen rad pisanja- da stane vishe puta!

drustvo, vidim ja vi se premestate s bloga na blog... da ne cekate mozda JJ,JI &NDj
angie angie 00:38 24.01.2008

Re: sve tragične...

JJ,JI &NDj


????
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:01 24.01.2008

Re: sve tragične...

angie
JJ,JI &NDj


????

Jelena Jankovic, JI je u stvari AI- Ana Ivanovic (sory:))))) ) i NOle Djokovic
angie angie 01:42 24.01.2008

Re: sve tragične...

Jelena Jankovic, JI je u stvari AI- Ana Ivanovic (sory:))))) ) i NOle Djokovic


to drushtvo kod unf na blogu, ja danas samo sa Godoom u tom smislu!
Unfuckable Unfuckable 21:46 23.01.2008

Jednostavna "narodna" hirurgija !

Zatim bi ih odvukli u neku kuću, pa bi se divljački iživljavali nad i konačno bi ih ubijali tako što bi im, dok bi bili vezani naopačke, drali kožu dok su živi ili bi ih jednostavno preklali i ostavili da im glava visi na koži.
Pomenutu muziku nisam slušao. ali moju pažnju je zaokupio prvi deo teksta.
Kakav jednostavan narod ! Svedeno do minimalizma, slično fudbalu koji igraju.


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:57 23.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Pomenutu muziku nisam slušao. ali moju pažnju je zaokupio prvi deo teksta.

Pa unf. poslusaj, pogotovo pesmu Shankill Butchers... ona je zato i napisana...
I drugo, mislis da su ovdasnji mafijasi bili humaniji od njih?
Unfuckable Unfuckable 23:02 23.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

ma kakvi - sve je to deo folklora - odmah mi pada na pamet film "Bande Njujorka" i sjajni DDL....
ovdašnji mafijaši nekako više insistiraju na nebitnim ukrasnim detaljima - aybg, što južnije - to komplikovanije + više egotripa, severnjaci su krajnje jednostavni u svemu, sa malim razlikama - recimo - obožavam engleski fudbal , kao i norveški - ali škotski ne
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:26 23.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

ma kakvi - sve je to deo folklora - odmah mi pada na pamet film "Bande Njujorka" i sjajni DDL...

on je jos bolji u in the name of the father....briljantan glumac s neverovatnim akcentom...
glede mafijasa,ja se setih nekih novinskih clanaka u kojima se opisuju metode ovih odbeglih Z klanovaca... pa se setih njih dok sam pisao tekst...
ali fudbal u severnoj isrkoj je zamro s golmanom Pat Jenningsom
Unfuckable Unfuckable 23:33 23.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

pa na te metode sam i ja mislio kada sam spominjao "detalje"
Jennings - respect....ali Billy Bremner.....taj je bio đavo...i levi bek, čini mi se Evans...( stalno su u prenosu koristili kovanicu "levi bek Evans"...zato se sećam )
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:48 23.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Xenija Xenija 00:20 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

nemoj mi ovo raditi.imao sam ovaj album kao klinac. sjajno...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:22 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

nemoj mi ovo raditi.imao sam ovaj album kao klinac. sjajno...

pa to je bio moj prvi album,kojeg se secam.LUDILO zar ne!
Xenija Xenija 00:25 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Aleksandar Stosic
nemoj mi ovo raditi.imao sam ovaj album kao klinac. sjajno...pa to je bio moj prvi album,kojeg se secam.LUDILO zar ne!



kako nije.vratio si me u djetinjstvo na momenat. ja sam imao albume od 1974 , pa nadalje ali sve je propalo u podrumu od vlage. imam još uvijek sačuvan popunjen argentinu 1978 i košarkaška prvenstva stare jugoslavije 1979 i1981 . ovaj iz španije nisam bio skroz popunio,sjećam se. gušt mi je bilo viđet.thanks...
Xenija Xenija 00:29 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

inače, meni najdraža fudbalska ekipa otkad pratim tu jebenu igru je bila reprezentacija brazila iz španije 1982.
sjećam se da ocem nisam pričao nekoliko dana , a volio sam ga pokoj mu duši najviše na svijetu , jer je navijao za italiju i jer je svaki put tvrdio nakon brazilskog izjednačenja da će paolo rossi dati ponovo gol.plakao sam , bukvalno,kad je brazil ispao. plakao sam i kada su naši tada izgubili ali brazil me dotukao. zico,falcao,socrates,eder ,juninho...i odvratni valdir perez na golu.krivac za sve golove.
Xenija Xenija 00:31 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Unfuckable
pa na te metode sam i ja mislio kada sam spominjao "detalje"Jennings - respect....ali Billy Bremner.....taj je bio đavo...i levi bek, čini mi se Evans...( stalno su u prenosu koristili kovanicu "levi bek Evans"...zato se sećam )


Billy Bremner je bio slavni škotski igrač.
Unfuckable Unfuckable 00:41 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Billy Bremner je bio slavni škotski igrač.


eh, hvala ...omatorilo se !?!?
btw - kad smo već kod Brazila, da se izvadim malo - seća li se neko prelepih golova Nelinja i Dirseua...e sada - na kom ono beše SP ???
i seća li se neko - e sada zavisi od godišta - Rivelinja na SP 74 kada mu bombu iz slobodnjaka golman tadašnje DDR brani - glavom ?!?!?!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:49 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

mislis na ove:












Da obozavao sam ih, mozda najbolji tim ever koji nista nije uradio i to sve zbog

ovog coveka



ps Proveri moj profile, poslednji deo...
Xenija Xenija 00:57 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Unfuckable
Billy Bremner je bio slavni škotski igrač.
eh, hvala ...omatorilo se !?!?btw - kad smo već kod Brazila, da se izvadim malo - seća li se neko prelepih golova Nelinja i Dirseua...e sada - na kom ono beše SP ???i seća li se neko - e sada zavisi od godišta - Rivelinja na SP 74 kada mu bombu iz slobodnjaka golman tadašnje DDR brani - glavom ?!?!?!


To ti je mislim na mundijalu 1978. onaj spoljni felš ako se ne varam.
Toga rivelinjovog šuta se ne sjećam. Bio sam totalni klinac tada,mada su mi ostale neke memorije. Sjećam se Tomaševskog,ogromnog golmana Poljske, sjećam se Bajevića kojeg mi je tata obožavao,sjećam se i Rivelinha naravno, i Franciska Marinha ,plavog brazilca , onih monstruma iz Njemačke,Gžegorž Lata , fantastičnog poljskog igrača...i tako...ponečeg ,da ne davim.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:04 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

o ti je mislim na mundijalu 1978. onaj spoljni felš ako se ne varam.
Toga rivelinjovog šuta se ne sjećam. Bio sam totalni klinac tada,mada su mi ostale neke memorije. Sjećam se Tomaševskog,ogromnog golmana Poljske, sjećam se Bajevića kojeg mi je tata obožavao,sjećam se i Rivelinha naravno, i Franciska Marinha ,plavog brazilca , onih monstruma iz Njemačke,Gžegorž Lata , fantastičnog poljskog igrača...i tako...ponečeg ,da ne davim.

i naravno ovog coveka
Xenija Xenija 01:13 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Provjerio. Znači ima nas još uvijek mnogo koji smo cijenili tu veličanstvenu grupu istinskih fudbalskih umjetnika.
Imao sam original dres,šorts i gete Brazila koje nam je donio tata sa broda.Brat ima još uvijek taj dres. Topper. Nismo ga skidali ni kada smo spavali.
Xenija Xenija 01:20 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Kempes, fenomenalni gaučos ,mada nisam nikada navijao za njih protiv Brazila ili protiv Engleske.
Sjajna je i to repka bila ali ni Holandezi nisu bili naivni. Naravno u paklu Monumentala pehar je morao biti njihov.A i tom jadnom narodu koji je toliko lud za tom igrom i koji je prije toga davao takve veličine kakvi su bili Di Stefano,Sivori i mnogi drugi bila bi nekakva nebeska nepravda,ako to uopšte postoji, da se uzme ispred nosa.
Najviše sam od gaučosa iz te generacije volio Bertonija,Kempesa i Ozi Ardilesa...Banja mi je bilo što su imali brojeve na dresove poređane po abecedi,pa je Ardiles recimo bio broj 1. Imali su i strašnog golmana Fillola.
Unfuckable Unfuckable 06:43 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

hehehehe- 1:1 ...zaboravio si Leopolda Luquea ( 14 ) - taj je bio nešto...ne toliko "đavo" koliko "srce". ( pitati Peruance & sudiju..)..
......a Ardilles je bio - sa još jednimkakosezvaše - među prvim strancima u Engleskoj
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:22 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Petar Borota!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:24 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Leopolda Luquea

jel to beshe onaj visoki brka...?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:33 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

Xenija
Kempes, fenomenalni gaučos ,mada nisam nikada navijao za njih protiv Brazila ili protiv Engleske.Sjajna je i to repka bila ali ni Holandezi nisu bili naivni. Naravno u paklu Monumentala pehar je morao biti njihov.A i tom jadnom narodu koji je toliko lud za tom igrom i koji je prije toga davao takve veličine kakvi su bili Di Stefano,Sivori i mnogi drugi bila bi nekakva nebeska nepravda,ako to uopšte postoji, da se uzme ispred nosa. Najviše sam od gaučosa iz te generacije volio Bertonija,Kempesa i Ozi Ardilesa...Banja mi je bilo što su imali brojeve na dresove poređane po abecedi,pa je Ardiles recimo bio broj 1. Imali su i strašnog golmana Fillola.

Ja voleo i Daniela Pasarellu, igrao u to vreme za Fiorentinu....
MAda, ajde kada već pričamo o tom vrmenu, nikada neću yaboraviti onu sjajnu ekipu Francuske iy prve polovine osamdesetih, , , , , , , , , ,

Bats
Tresor Bosis Batiston Amoros

Tigana Sengini
Gires Platini Rosheto

Fernandez
Unfuckable Unfuckable 10:45 24.01.2008

Re: Jednostavna "narodna" hirurgija !

jel to beshe onaj visoki brka...?


da, sa večitom šljivom ispod oka ...poginuo mu brat za vreme trajanja Mundijala
angie angie 18:59 24.01.2008

evo techo

"When The War Came"

With all the grain of Babylon
To cultivate to make us strong
And hidden here behind the walls
Are shoulders wide and timber on
'Til the war came
'Til the war came

A terrible autonomy
Is grafted onto you and me
A trust put in the government
Is all their lies are heaven sent
'Til the war came
'Til the war came

And the war came with a curse and a caterwaul
And the war came with all the poise of a cannonball
And they're picking out a rise by coal and candlelight
When the war came, the war came hard

We made our oath to Vavilov
We'd not betray the Solanum
The acres of asteraceae
To our own pangs of starvation
When the war came
When the war came

And the war came with a curse and a caterwaul
And the war came with all the poise of a cannonball
And they're picking out a rise by coal and candlelight
When the war came, the war came hard

With all the grain of Babylon


angie angie 19:01 24.01.2008

Re: evo techo

"My Mother Was A Chinese Trapeze Artist"

My mother was a Chinese trapeze artist
In pre-war Paris
Smuggling bombs for the underground.
And she met my father
At a fete in Aix-en-Provence.
He was disguised as a Russian cadet
in the employ of the Axis.
And there in the half-light
Of the provincial midnight
To a lone concertina
They drank in cantinas
And toasted to Edith Piaf
And the fall of the Reich.

My sister was born in a hovel in Burgundy
And left for the cattle
But later was found by a communist
Who'd deserted his ranks
To follow his dream
To start up a punk rock band in South Carolina.
I get letters sometimes.
They bought a plantation
She weeds the tobacco
He offends the nation
And they write, "Don't be a stranger, y'hear."
"Sincerely, your sister."

So my parents had me
To the disgust of the prostitutes
On a bed in a brothel.
Surprisingly raised with tender care
'Til the money got tight
And they bet me away
To a blind brigadier in a game
Of high stakes canasta.
But he made me a sailor
On his brigadier ship fleet.
I know every yardarm
From main mast to jib sheet.
But sometimes I long to be landlocked
And to work in a bakery.

angie angie 19:02 24.01.2008

Re: evo techo

"Angel, Won't You Call Me?"

Angel, won't you call me?
Could I be the only
though I am a lost cause,
Angel, won't you call me?

Waiting for a sweet breeze,
read it in the tea-leaves
Saw them crown you May Queen
Heard you sing the sweetest thing

But I been so unbridled
I fled at the face of my rival
when I felt his breath
at the back of my neck
Angel, won't you call me?

So here I am in corduroy
Catch it in your Polaroid
Thought it was an off night,
caught in such a warm light

But, Angel, won't you call me?
Could I be the only
though I am a lost cause
Angel, won't you call me?

But I been so unbridled
I fled at the face of my rival
when I felt his breath
at the back of my neck
Angel, won't you call me?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:06 24.01.2008

Re: evo techo

e sad jos da skines sa torrenta i da uzivas!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana