Ljudska prava| Moj grad

Bezdusje nekih mladih narastaja i poziv na humanost

malasneki RSS / 27.02.2012. u 12:06
Moram da kazem da ste me malo razocarali. Niko ni retka nije napisao o napadu koji se desio za vikend u autobusu na liniji 43, kada su mladog Goranca iz cista mira napala dva huligana i skoro ga ubili, samo zato sto im je "licio" na Albanca. Mene sve vise brine nesto sto sam procitala kao komentar na ovaj tekst u Blicu tj na sajtu. Ovo sve vise lici na potpunu dusevnu i duhovnu otupelost mladih narastaja. Sutra ce biti spremni da ubiju samo zato sto im se ne dopada boja necijih ociju. Sve u ime nekih ideala i ocigledno bolesne ljubavi prema vise ne znam ni ja kome i cemu. 
 
Medjutim, pored ove teme na koju bi se moglo razglabati danima a opet bez rezultata na delu, ja vas pozivam na humanost. Kako sam procitala, tom decku, koji je napadnut,  je prenedelju dana umrla majka, sto je tuzno samo po sebi. Inace on se izdrzavao radeci na gradjevinama, a kako kazu lekari, vise nece moci da se bavi time. Podstanar je, i pitam se samo kako ce on na dalje da se izdrava. kazu komsije da ce mu pomoci koliko mogu. 
 
Hajde da se kao uvek kada je to bilo potrebno, iako se sada ne radi o detetu vec momku od 34 godine, organizujemo i pomognemo koliko mozemo. Medjutim na jedan lep i dostojanstven nacin. Ko zeli da organizujemo nesto, neka mi se javi sa svojim predlozima, pa da pokusamo nesto.
 
Znam da ce medju vama bviti onih koji ce od srca pomoci.
 
Ovaj decko mi nije nista, prvi put sam cula o njemu bilo sta citajuci o ovom nemilom dogadjaju, medjutim, iako se na zalost pocelo veoma cesto desavati ovakvo sta po ulicama, mene je njegova prica dirnula. Posebno to sto sam negde osetila iz komentara onih ljudi koji ga poznaju da je to jedna dobra ljudska dusa, koju po pravilu obicno stigne takvo sto u zivotu.


Komentari (27)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

godec godec 12:54 27.02.2012

Predlog

Hajde da se kao uvek kada je to bilo potrebno, iako se sada ne radi o detetu vec momku od 34 godine, organizujemo i pomognemo koliko mozemo. Medjutim na jedan lep i dostojanstven nacin. Ko zeli da organizujemo nesto, neka mi se javi sa svojim predlozima, pa da pokusamo nesto.


Koliko god novca skupili za njega, malo će mu to vredeti ako ga sutra neko ponovo izbode jer govorom podseća na Albanca. Zar treba da mu se angažuje logoped? Ipak je pomoć mnogo potrebnija društvu u Srbiji nego njemu.
malasneki malasneki 12:59 27.02.2012

Re: Predlog

godec, koliko god ja rekla da se slazem ili ne sa tobom, ali slazem se, ja ipak pozivam da svojim gestom pokazemo ovom decku da jos uvek ima LJudi, ali i da pokazem onim istim koji su mozda namerni da cine slicnu glupost da postoji i drugi nacin.
I to je jedan vid uticaja na drustvo. Pokazimo pozitivnim primerom kako se moze delati. Dajmo tim mladim ljudima kojima pune glavu glupostima da se moze i covek biti.
godec godec 13:04 27.02.2012

Re: Predlog

malasneki
godec, koliko god ja rekla da se slazem ili ne sa tobom, ali slazem se, ja ipak pozivam da svojim gestom pokazemo ovom decku da jos uvek ima LJudi, ali i da pokazem onim istim koji su mozda namerni da cine slicnu glupost da postoji i drugi nacin.
I to je jedan vid uticaja na drustvo. Pokazimo pozitivnim primerom kako se moze delati. Dajmo tim mladim ljudima kojima pune glavu glupostima da se moze i covek biti.


Slažem se.
malasneki malasneki 13:06 27.02.2012

Re: Predlog

Sad videh da sam od silne zelje da kazem toliko toga u par recenica i cele reci gutala, ali nadam se da si shvatio sta sam htela reci

Elem, imas neki predlog?
godec godec 13:09 27.02.2012

Re: Predlog

malasneki
Sad videh da sam od silne zelje da kazem toliko toga u par recenica i cele reci gutala, ali nadam se da si shvatio sta sam htela reci

Elem, imas neki predlog?


1) Da se traži od predsednika da ga poseti i izvini mu se?
2) I da mu se iz budžeta isplati pomoć?
dragoljub92 dragoljub92 13:18 27.02.2012

Re: Predlog

viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,
godec godec 13:20 27.02.2012

Re: Predlog

dragoljub92
viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,


Rekao je: „Vidim da si Šiptar“ i nožem ga ubo u vrat i potiljak
malasneki malasneki 13:23 27.02.2012

Re: Predlog

dragoljub92
viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,


Iskreno receno, i da nije bio napad "na toj osnovi" mene bi pogodila prica o jednom dobrom coveku koga iz cista mira skoro ubise i koji se sad nalazi u teskom stanju. Medjutim, naravno da to samo pogorsava pricu. Nije mi jasno, a i tuzno mi je, gde to idu mladi narastaji, odakle im tolika agresija?
dragoljub92 dragoljub92 13:43 27.02.2012

Re: Predlog

godec
dragoljub92
viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,


Rekao je: „Vidim da si Šiptar“ i nožem ga ubo u vrat i potiljak

malasneki
dragoljub92
viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,


Iskreno receno, i da nije bio napad "na toj osnovi" mene bi pogodila prica o jednom dobrom coveku koga iz cista mira skoro ubise i koji se sad nalazi u teskom stanju. Medjutim, naravno da to samo pogorsava pricu. Nije mi jasno, a i tuzno mi je, gde to idu mladi narastaji, odakle im tolika agresija?

da me ne svatitepogrešno ja sam samo čuo vest/voše puta/al nisam čuo šta je povod,bar nisu rekli odmah,na radijuili v ne sećm se.normalno da nikakav napad nije normalan a još kad se doda i ovaj povod.blesavo skroz
malasneki malasneki 13:54 27.02.2012

Re: Predlog

dragoljub92
godec
dragoljub92
viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,


Rekao je: „Vidim da si Šiptar“ i nožem ga ubo u vrat i potiljak

malasneki
dragoljub92
viš do mene stiglo samo vest da su malodobnici isekli nekog a nije bilo reči da je naci napad,


Iskreno receno, i da nije bio napad "na toj osnovi" mene bi pogodila prica o jednom dobrom coveku koga iz cista mira skoro ubise i koji se sad nalazi u teskom stanju. Medjutim, naravno da to samo pogorsava pricu. Nije mi jasno, a i tuzno mi je, gde to idu mladi narastaji, odakle im tolika agresija?

da me ne svatitepogrešno ja sam samo čuo vest/voše puta/al nisam čuo šta je povod,bar nisu rekli odmah,na radijuili v ne sećm se.normalno da nikakav napad nije normalan a još kad se doda i ovaj povod.blesavo skroz


Ma shvatila sam te, samo dajem svoje vidjenje i moj motiv za ovaj poziv na koji vidim jos niko da se odazove.
godec godec 13:58 27.02.2012

Re: Predlog

na koji vidim jos niko da se odazove.


Khm.
malasneki malasneki 14:03 27.02.2012

Re: Predlog

Izvini godec sto te preskocih. Ipak, ja sam mislila na konkretnu pomoc. Kao sto rekoh, mozemo mi ovde pametovati i politisati koliko hocemo. Zelim da coveku pruzim ruku ne drzavu.
JJ Beba JJ Beba 14:41 27.02.2012

Re: Predlog

da me ne svatitepogrešno ja sam samo čuo vest/voše puta/al nisam čuo šta je povod,bar nisu rekli odmah,na radijuili v ne sećm se.normalno da nikakav napad nije normalan a još kad se doda i ovaj povod.blesavo skroz

mediji danima nisu objavljivali identitet nesrećnog čoveka, davali su inicijale D.L....ja sam 24.2. na docsovom blogu objavila informaciju sa twittera da se iza inicijala krije ime mladića albanske nacionalnosti Džemaja Ljimania. u medijima o tome ni reči nije bilo

komentar sa twittera
Slobodan Milošević ‏ @sloba_milosevic

"Huligan koji je u autobusu izbo čoveka ima 20 krivičnih prijava." A deluje kao fin dečko, ide u crkvu, mrzi Albance...
malasneki malasneki 14:44 27.02.2012

Re: Predlog

JJ Beba


komentar sa twittera
Slobodan Milošević ‏ @sloba_milosevic

"Huligan koji je u autobusu izbo čoveka ima 20 krivičnih prijava." A deluje kao fin dečko, ide u crkvu, mrzi Albance...


Bas neki "fin" decko, nema sta. Eto, cak i Albance mrzi...

Elem Bebo, imas li ti predlog kako da bar malo pruzimo pomoc ovom decku ili tek gest ljudskosti?
nikolic777 nikolic777 14:52 27.02.2012

Re: Predlog

imas li ti predlog kako da bar malo pruzimo pomoc ovom decku ili tek gest ljudskosti?


pomoc bi trebalo da bude konkretna, otvaranje nekog racuna, zahtev da mediji to podrze...
malasneki malasneki 14:55 27.02.2012

Re: Predlog

nikolic777
imas li ti predlog kako da bar malo pruzimo pomoc ovom decku ili tek gest ljudskosti?


pomoc bi trebalo da bude konkretna, otvaranje nekog racuna, zahtev da mediji to podrze...

Bravo, upravo to trazim. Nesto sto bi bilo u isto vreme i ljudski i sa postovanjem i za primer.

Urednistvo bloga B92, pozivam i vas da nam pruzite podrsku, i naravno da kroz ovu medijsku kucu promovisemo stvar. Ali upravo kroz ljudski gest i sa postovanjem i za primer.
JJ Beba JJ Beba 16:04 27.02.2012

Re: Predlog

malasneki
JJ Beba


komentar sa twittera
Slobodan Milošević ‏ @sloba_milosevic

"Huligan koji je u autobusu izbo čoveka ima 20 krivičnih prijava." A deluje kao fin dečko, ide u crkvu, mrzi Albance...


Bas neki "fin" decko, nema sta. Eto, cak i Albance mrzi...

Elem Bebo, imas li ti predlog kako da bar malo pruzimo pomoc ovom decku ili tek gest ljudskosti?

blogeri su toliko puta pokazali svoju ljudskost. nekako kapiram da ovo sada treba da uradi država. u pitanju je njen građanin nesrpske nacionalnosti, nek pomognu svom građaninu. nek ga zaposle nege, nek mu daju stalnu novčanu pomoč, tolikim delbeguzanima su dali nacionalne penzije, mogu da pomognu i jednog albanca. a mi, bogeri, uvek smo tu kao ko zna koliko puta do sada.
malasneki malasneki 16:15 27.02.2012

Re: Predlog

Daleko od toga da mu drzava ne treba pomoci, ali ja imam potrebu kao ljudsko bice a mu pruzim ruku i pozivam i vas. Nista vise...
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:28 27.02.2012

Re: Predlog

Uf ne znam ni ja nisam pametan. Javiću se ponovo...
JJ Beba JJ Beba 16:31 27.02.2012

Re: Predlog

malasneki
Daleko od toga da mu drzava ne treba pomoci, ali ja imam potrebu kao ljudsko bice a mu pruzim ruku i pozivam i vas. Nista vise...

naravno da te razumem, i ako neko otvori račun, uplatićemo sredstva to nije spororno. bolje je da izvršimo pritisak na državu, na vladu, da nešto učini a ne da se prave blesavi kao da se ovo nije dogodilo. mediji danima nisu davali identitet nastradalog građanjima, ne vidim da se nešto parije izjašnjavaju po tom pitanju... hoću da kažem mi možemo neserećnom čoveku da pružimo kratkoročnu pomoć a pravu, dugoročnu pomoć može da mu pruži samo "njegova" država kroz svoje sisteme
malasneki malasneki 16:48 27.02.2012

Re: Predlog

Pazi, ja nisam ni rekla da treba da otvorimo racun, uplatimo pare i eto mi pomogli. Cak sta vise, rekoh da to treba biti dostojanstveno. Zato sam i pozvala vas da zajedno njemu pruzimo podrsku, a sa druge strane skrenemo paznju po ko zna koji put da je nasilje medju mladima u porastu i da poprima sve jaci intezitet.
Drzava verovatno ne cini dovoljno, ali isto tako moje je misljenje da se trudi sve vise. Medjutim, po meni je veliki problem, i mozda ne samo kod nas, da se nacionalizam medju mladima i agresivno ponasanje sve vise siri i jaca. Zato smatram da ne treba samo cekati sta ce drzava uraditi, vec treba i mi kao pojedinci da svojim istupima pokazemo da se moze i treba boriti protiv nasilja, mrznje i nacionalizma.

U krivicnom pravu imas represivno i preventivno dejstvo kazne. Drzava nek bude represija, ali mi budimo preventiva.
appendix appendix 17:59 27.02.2012

Re: Predlog

nekako kapiram da ovo sada treba da uradi država. u pitanju je njen građanin nesrpske nacionalnosti, nek pomognu svom građaninu.

Evo jedan konstruktivan predlog koji je dao neko od komentatora u Blicu....


pravnik--Stati-zlu-za-vrat-najsvetija-je
Ponedeljak, 27. 02. 2012. 17:34h

Pravni savet sirotom čoveku: Ja bih tužio državu Srbiju, da sam, ne daj Bože na njegovom mestu (mada u ovom brutalizovanom društvu velike su mi šanse da mi dodje red za klanje). Krunski dokazi: mesto zločina - JAVNI prevoz + 20 krivičnih prijava i besmislenih odluka organa države protiv zlikovca koji vršlja na slobodi.
godec godec 18:58 27.02.2012

Re: Predlog

malasneki: Izvini godec sto te preskocih. Ipak, ja sam mislila na konkretnu pomoc.


godec: 2) I da mu se iz budžeta isplati pomoć?
anchiba anchiba 23:42 27.02.2012

Re: Predlog

Zato smatram da ne treba samo cekati sta ce drzava uraditi, vec treba i mi kao pojedinci da svojim istupima pokazemo da se moze i treba boriti protiv nasilja, mrznje i

nacionalizma.


Вероватно одскачем од теме, али ми је упало у очи ово што помињеш борбу против национализма. Мислим да је битно нагласити разне видове национализма, а овде се ради о шовинизму. Борба против суштинског национализма је последње што нам треба, а против шовинизма се итекако треба борити.
jedan.kub jedan.kub 23:27 28.02.2012

Re: Predlog

Preporuka za tekst.
Nije mi jasno, a i tuzno mi je, gde to idu mladi narastaji, odakle im tolika agresija?


Agresija im je od spc, od nacionalistickih nvo udruzenja i medija, koji bi inace trebali da pozivaju mlade na toleranciju i solidarnost sa izbeglim stanovnistvom.

Tako je ovde, kad su poceli problemi sa Siptarima stradao poslasticar Palestinac.

Ja imam obicaj da kazem, da sila i pamet ne idu zajedno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:18 29.02.2012

Re: Predlog

JJ Beba
da me ne svatitepogrešno ja sam samo čuo vest/voše puta/al nisam čuo šta je povod,bar nisu rekli odmah,na radijuili v ne sećm se.normalno da nikakav napad nije normalan a još kad se doda i ovaj povod.blesavo skroz

mediji danima nisu objavljivali identitet nesrećnog čoveka, davali su inicijale D.L....ja sam 24.2. na docsovom blogu objavila informaciju sa twittera da se iza inicijala krije ime mladića albanske nacionalnosti Džemaja Ljimania. u medijima o tome ni reči nije bilo

komentar sa twittera
Slobodan Milošević ‏ @sloba_milosevic

"Huligan koji je u autobusu izbo čoveka ima 20 krivičnih prijava." A deluje kao fin dečko, ide u crkvu, mrzi Albance...


Pa gde bre sad, pred izbore, i kandidaturu, smeju da objavljuju takve stvari kao što je ime i prezime čoveka zamalo zaklanog u autobusu zbog sumnjivog naglaska. A ne treba zaboraviti da se pomene hrabra akcija gradjana - saputnika, koji su bez trunke odlaganja uhvatili i razoružali napadače.

Nego nema nešto Frihenda, on se barem uvek istakne u ovakvim situacijama kad neko neodgovorno pokuša da naruši imidž našeg dokazano multinacionalnog, multikonfesionalnog, multikulti lidera u regionu, o kakvom Hrvati, Kosovari, Crnogorci - pogotovu, mogu samo da sanjaju.
hajkula1 hajkula1 11:48 01.03.2012

Re: Predlog

godec

Koliko god novca skupili za njega, malo će mu to vredeti ako ga sutra neko ponovo izbode jer govorom podseća na Albanca. Zar treba da mu se angažuje logoped? Ipak je pomoć mnogo potrebnija društvu u Srbiji nego njemu.



Na dugom štapu je to što predlažeš i ... ne zvuči lepo, mada ne sumnjam u tvoje namere.
Skoncentriši se malčice, čovek je PODSTANAR, u bolnici (ima troškove ...) a izgleda da će ostati neke posledice, neki invaliditet, na žalost. U svakom slučaju, računi, kirija, moraju da se plate, porodica mora da jede, to ne može da čeka. Razumeš?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana