Ljudska prava

KOJI JE OVO VEK?

Freedom of Information RSS / 23.02.2012. u 12:00

Autor: Rodoljub Šabić

Ukoliko bude usvojen predlog Komisije za planove Nacionalnog prosvetnog saveta djaci u srednjim stručnim školama učiće strani jezik samo u prvoj godini.
Ovakav odnos predlagača prema učenju stranog jezika već je izazvao brojne oštre kritike Foruma srednjih stručnih škola, Društva za strane jezike Srbije, pojedinih eksperata, roditelja... Neki čak kažu da bi usvajanje ovog predloga praktično značilo ukidanje stranog jezika u srednjoj stručnoj školi jer se, objektivno, na ovakav način za jednu godinu ne može naučiti ništa.
Ne mislim da je neki problem složiti se sa kritičarima i konstatovati da su kritike očigledno opravdane. Ipak, možda sam subjektivan, ali smeta mi što bar podjednako oštre kritike nije izazvalo jedno drugo „rešenje" iz pomenutog predloga.
Istim predlogom je predviđeno da će isti ovi učenici i informatiku učiti samo u prvoj godini i to samo jedan čas sedmično!
Slažem se sa svakim ko misli da je potpuno osnovano postaviti pitanje - Kakvog smisla ima nekog pripremati za život u XXI veku a nuditi mu da strani jezik uči samo jednu godinu? Ali to pitanje mi izgleda još opravdanije u vezi sa istim ili gorim odnosom prema učenju informatike.
Već sada živimo u vremenu i svetu koga s razlogom nazivaju „informatičko doba", „elektronska civilizacija", „digitalni svet", „umreženo društvo"... To vreme i taj svet prepoznatljivi su pre svega po tome što su uske mogućnosti pristupa znanju, rezervisane za uske krugove privilegovanih, zamenjene mogućnostima praktično univerzalnog pristupa znanju. Šanse koje te mogućnosti nude oni koji su osposobljeni da ih prepoznaju i koriste mogu višestruko valorizovati.
Kakva „koncepcija" osposobljavanja je u osnovi predloženog plana nastave?
U nekim novinama sam pročitao, nadam se pogrešno interpretirane reči predsednice Nacionalnog prosvetnog saveta koja, objašnjavajući sadržinu plana, kaže da je u pitanju „jedno univerzalno rešenje za različite profile kako bi đaci učili od svega po malo".
Bez obzira da li je „objašnjenje" interpretirano korektno ili ne, u svakom slučaju asocira na nešto iskustveno provereno, na to da „od svega po malo" veoma često zapravo znači - ništa. A to „ništa", makar i samo hipotetičko, je, imajući u vidu značaj koji svako odgovorno društvo nužno pridaje obrazovanju mladih generacija, neprihvatljivo.
U svakom vremenu, društvo koje je težilo prosperitetu se prepoznavalo, pored ostalog, i po sposobnosti da prepozna prave prioritete u procesu obrazovanja. Da li je vreme u kojem živimo XXI vek. Da li ga zovu „informatičko doba"? Sme li biti problem da se informatika, umesto što se potcenjuje, prepozna kao jedan od takvih prioriteta?



Komentari (192)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 12:07 23.02.2012

to je ok vest

ne treba mešati školovanje i obrazovanje
(da parafraziram marka tvena)
Freedom of Information Freedom of Information 13:03 23.02.2012

Re: to je ok vest

A ni Tom Sojer i Haklberi Fin nisu učili informatiku pa im kad su našli ono sanduče sa zlatom, opet ništa nije falilo.
westvleteren westvleteren 13:33 23.02.2012

Re: to je ok vest

ne treba mešati školovanje i obrazovanje


Sreca u nesreci je to sto se na casovima informatike i onako nista ne nauci. Deca mnogo vise nauce petljajuci na komjuteru u slobodno vreme. Barem je tako bilo u moje vreme
Jukie Jukie 13:44 23.02.2012

Re: to je ok vest

westvleteren
ne treba mešati školovanje i obrazovanjeSreca u nesreci je to sto se na casovima informatike i onako nista ne nauci. Deca mnogo vise nauce petljajuci na komjuteru u slobodno vreme. Barem je tako bilo u moje vreme

Kao da mi ovde u proseku imamo neko informatičko znanje (sem onih koji su po struci informatičari). Znamo da kucamo tekst na tastaturi i pritisnemo enter.
rada_kon rada_kon 16:30 24.02.2012

Re: to je ok vest

Tako je i sada, u većini škola, treba odati priznanje pojedincima i pojedinim školama koje se iz te šeme izdvajaju. A ima ih, srećom!
expolicajac expolicajac 12:08 23.02.2012

posle 11 maja

Više nam neće trebati ni srpski. Zanemećemo od užasa, tako da ti je neopravdana briga za te glupe strane jezike koji nam samo donose bolesne ideje i teraju našu mladež da "puši, pije i sedi na ladan beton".
st.jepan st.jepan 12:28 23.02.2012

Re: posle 11 maja

expolicajac
posle 11 maja

A šta se ima desiti 11. maja?
Zaista ne znam.
Ne zna ni Google.

Inače. praktično ukidanje stranog jezika u srednjim stručnim školama čini mi se prilično logičnim.
U skladu je sa opštim trendom cementiranja društvenih razlika.
Ako želite da obrazujete dete, izvolite, molim lijepo, platiti.

sahmatbg sahmatbg 12:30 23.02.2012

Re: posle 11 maja

U nekim novinama sam pročitao, nadam se pogrešno interpretirane reči predsednice Nacionalnog prosvetnog saveta koja, objašnjavajući sadržinu plana, kaže da je u pitanju „jedno univerzalno rešenje za različite profile kako bi đaci učili od svega po malo".
Bez obzira da li je „objašnjenje" interpretirano korektno ili ne, u svakom slučaju asocira na nešto iskustveno provereno, na to da „od svega po malo" veoma često zapravo znači - ništa. A to „ništa", makar i samo hipotetičko, je, imajući u vidu značaj koji svako odgovorno društvo nužno pridaje obrazovanju mladih generacija, neprihvatljivo

Neko se poigrava sa sudbinom celih generacija.Ko misli da je normalmno da deca veronauku ili građansko vaspitanje koje su učili celu osnovnu školu uče i dalje u celoj srednjoj a da se strani jezik i informatika uče ovako malo,samo pro forme?
draft.dodger draft.dodger 12:32 23.02.2012

Re: posle 11 maja

st.jepan
U skladu je sa opštim trendom cementiranja društvenih razlika.
Ako želite da obrazujete dete, izvolite, molim lijepo, platiti.


Ko ne bude išao u privatnu školu završiće u privatnom zatvoru.
sahmatbg sahmatbg 12:45 23.02.2012

Re: posle 11 maja

Inače. praktično ukidanje stranog jezika u srednjim stručnim školama čini mi se prilično logičnim.
U skladu je sa opštim trendom cementiranja društvenih razlika.
Ako želite da obrazujete dete, izvolite, molim lijepo, platiti.

Pa zar već nismo platili?
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:46 23.02.2012

Re: posle 11 maja

Inače. praktično ukidanje stranog jezika u srednjim stručnim školama čini mi se prilično logičnim.
U skladu je sa opštim trendom cementiranja društvenih razlika.
Ako želite da obrazujete dete, izvolite, molim lijepo, platiti.

Upravo tako. Od osnovnih potreba (a to jesu maternji i strani jezik, informatička i komunikacijska pismenost) pravi se nekakvo mistično, elitističko znanje koje prosečan nivo i školovanja i obrazovanja (da nastavim sa parafraziranjem Marka Tvena) i znanja samog – dovodi do uporedivog sa Marijanskim rovom.
expolicajac expolicajac 14:08 23.02.2012

Re: posle 11 maja

A šta se ima desiti 11. maja?
Zaista ne znam.
Ne zna ni Google.

Republička Izborna Komisja RIK će objaviti konačne rezultate parlamentarnih izbora
maksa83 maksa83 12:15 23.02.2012

komisija

Ukoliko bude usvojen predlog Komisije za planove Nacionalnog prosvetnog saveta

Ako je spisak ažuran - ovde su pobrojani ti lumeni, članovi Saveta.

Ko su ti ljudi, i ko i kojim mehanizmima ih tu postavlja?

Da li postoje precizni zapisnici sa tih sastanaka, dakle ko je šta predložio, ko usvojio, tok svega toga, i da li su oni dostupni javnosti?

Akteri zaslužuju da budu osvetljeni reflektorima i zapamćeni poimence sa sve njihovim ulogama precizno opisanim.

Prvi efektivan korak u postupanju sa pojedincem-štetočinom koji pravi dalekosežne gluposti pod zaštitom neke institucije je da se on imenom i prezimenom stavi pred reflektore.


niko_kao.ja niko_kao.ja 12:24 23.02.2012

Re: komisija

Pitam se da li su radili sa umišljajem ili iz nehata?
maksa83 maksa83 12:26 23.02.2012

Re: komisija

Pitam se da li su radili sa umišljajem ili iz nehata?

Uvek kažem - ne pripisuj zlobi što možeš gluposti. Ponekad je teško napraviti razliku, ali za sad to nije bitno. Daj prvo da vidimo ko je taj briljantni mrmot.
mariopan mariopan 13:12 23.02.2012

Re: komisija

niko_kao.ja
Pitam se da li su radili sa umišljajem ili iz nehata?

Sa umisljajem.

Generacije koje dolaze treba sto bolje pripremiti da budu robovi, oni ne treba nista da znaju. Manje ce da se bune.
arwenna arwenna 13:17 23.02.2012

Re: komisija

maksa83
Ukoliko bude usvojen predlog Komisije za planove Nacionalnog prosvetnog saveta

Ako je spisak ažuran - ovde su pobrojani ti lumeni, članovi Saveta.

Ko su ti ljudi, i ko i kojim mehanizmima ih tu postavlja?



Национални просветни савет има 43 члана, укључујући и председника.
Председника и чланове Националног просветног савета бира Народна скупштина на време од шест година.
Председник и чланови Националног просветног савета бирају се, и то:
1) три члана из реда академика - редовних професора универзитета, са листе кандидата коју подноси Српска академија наука и уметности и један члан Матице српске из реда редовних професора универзитета, са листе кандидата коју подноси Матица српска;
2) четири члана из реда наставника Универзитета у Београду, са листе кандидата коју подноси Универзитет у Београду;
3) по један члан из реда наставника других универзитета чији је оснивач Република Србија, односно аутономна покрајина: Универзитета у Нишу, Универзитета у Крагујевцу, Универзитета у Новом Саду, Универзитета у Приштини са седиштем у Косовској Митровици, Универзитета уметности у Београду и Државног универзитета у Новом Пазару, са листе кандидата коју подносе ови универзитети;
4) члан из реда наставника факултета који образују наставнике разредне наставе, са листе кандидата коју заједнички подносе ови факултети чији је оснивач Република Србија;
5) по један члан из реда наставника, васпитача и стручних сарадника, представника: Савеза удружења васпитача Србије, Савеза учитеља Републике Србије, Друштва за српски језик и књижевност Србије, Друштва за стране језике Србије, Друштва математичара Србије, друштава историчара, Српског географског друштва, Друштва физичара Србије, Српског хемијског друштва, Српског биолошког друштва, Српског филозофског друштва, Савеза друштава музичких и балетских педагога Србије, Друштва ликовних педагога Србије, Савеза педагога за физичку културу, Друштва психолога Србије, Педагошког друштва Србије, Социолошког друштва Србије и Друштва дефектолога Србије, са листа кандидата које подносе ова удружења;
6) два члана из реда представника заједница средњих стручних школа, са листе кандидата коју заједнички подносе ове заједнице, и члан из реда представника Заједнице гимназија, са листе кандидата коју подноси та заједница;
7) члан из реда представника високошколских установа струковних студија за образовање васпитача, са листе коју заједнички подносе те високошколске установе чији је оснивач Република Србија;
8) члан из реда Српске православне цркве, са листе кандидата коју подноси ова црква;
9) члан из реда традиционалних цркава и верских заједница, осим Српске православне цркве, са листе кандидата коју заједнички подносе ове цркве и верске заједнице;
10) члан из реда националних мањина, са листе кандидата коју заједнички подносе савети националних мањина;

Link

Inače, priča je slična ovoj, svako štiti interes svoje profesija, a nema predstavnika informatičara. Bitno je da se građansko i verska izučavaju svih 12 godina obrazovanja.

Prvi efektivan korak u postupanju sa pojedincem-štetočinom koji pravi dalekosežne gluposti pod zaštitom neke institucije je da se on imenom i prezimenom stavi pred reflektore.


Slažem se, ali se plašim da nikavog efekta neće biti. Na žalost...
maksa83 maksa83 13:18 23.02.2012

Re: komisija

Generacije koje dolaze treba sto bolje pripremiti da budu robovi, oni ne treba nista da znaju.

Ne bih išao do teorije zavere, npr. spreman sam se okladiti da tamo na vr' svega sedi i lupa šakom o sto neki veliki binSr koji zna da su kompjuteri sotonina sprava, a strani jezik - zlo (pošto je, je l' da - strani).

Mene zanima ko je taj taliban, imenom i prezimenom.
arwenna arwenna 13:25 23.02.2012

Re: komisija


Mene zanima ko je taj taliban, imenom i prezimenom.


Napisah ti gore kako se odlučuje.

Nego, zaboravila sam da prokomtarišem mišljenje učenika.

Od prošle godine škole su sprovele anonimne ankete (najčešće postavljene na školskim sajtovima) gde su učenici glasali Iz kog predmeta su stekli najviše korisnog i funkcionalnog znanja.

Na 1. mestu je matematika, a mrtva trka je između stranih jezika i informatike. Svi ostali predmeti su daleko ispod, a sociologija/građansko/veronauka imaju tek po 1-2 glasa.
westvleteren westvleteren 13:34 23.02.2012

Re: komisija


Na 1. mestu je matematika, a mrtva trka je između stranih jezika i informatike.


Velika pohvala za nasu pametnu decu koja izgleda mnogo bolje znaju da procene sta je korisno od onih koji nam vode drzavu.
Jukie Jukie 13:46 23.02.2012

Re: komisija

mariopan

niko_kao.jaPitam se da li su radili sa umišljajem ili iz nehata?Sa umisljajem.Generacije koje dolaze treba sto bolje pripremiti da budu robovi, oni ne treba nista da znaju. Manje ce da se bune.

Deca već ne umeju argumentovano da se bune. Argumenti su im na nivou "ovo mi se ne svidja, mrzi me, smara me, kmeeee..." kao kartmen kad ubeđuje svoju majku
mariopan mariopan 13:55 23.02.2012

Re: komisija

maksa83
Generacije koje dolaze treba sto bolje pripremiti da budu robovi, oni ne treba nista da znaju.

Ne bih išao do teorije zavere, npr. spreman sam se okladiti da tamo na vr' svega sedi i lupa šakom o sto neki veliki binSr koji zna da su kompjuteri sotonina sprava, a strani jezik - zlo (pošto je, je l' da - strani).

Mene zanima ko je taj taliban, imenom i prezimenom.

Ako ti to kazem moracu da te ubijem

Sve je to zbog para, u krajnjoj liniji.
Ako pogledas tako daleko, videces buducnost u kojoj ce zombrani covekoliki sisari da rade sta im Gazda kaze. I da se ne bune.

Sta ce njima veronauka u skolama? Da se neko od "predavaca" uhlebi na drzavnim jaslama.
Sta ce da rade roditelji cija su deca pametna i zeljna znanja? Platice privatnim skolama da bi deca ucila. Onaj ko to moze, ko ne moze ostaje na marginama drustva za sve generacije ubuduce.

Ucice samo bogata deca, sirotinja ce, onako beslovesna, da argatuje za bogate. I nece se buniti jer nece znati zasto im je tako kako je.

Nasi studenti su se jesenas bunili zbog skolarina koje ne mogu da plate, ko ih je podrzao? Da li su nesto postigli?

Znas kada bih ja mogla da skupim 2 500 evra za godinu da platim da moje dete studira? Nikad.

Tako se krug sirotinje zatvara.

Buduci robovi nece znati sta ih je snaslo.

Nece imati para da kupe komp, nece znati engleski da bi razumeli sta tamo po internetu moze da se nadje, i nece znati ni da ga ukljuce jer nemaju nikoga da ih to nauci.

Ali ce znati pravilno da se mole Bogu da ih spase iz te sirotinje.

Edit

Evo Dulic nam objasnjava da smo siromasni zato sto rasipamo (vest B92) ...i tako ce neki idioti da nam objasnjavaju sta nas je snaslo i zasto.

Jukie Jukie 13:55 23.02.2012

Re: komisija

arwenna
Od prošle godine škole su sprovele anonimne ankete (najčešće postavljene na školskim sajtovima) gde su učenici glasali Iz kog predmeta su stekli najviše korisnog i funkcionalnog znanja. Na 1. mestu je matematika, a mrtva trka je između stranih jezika i informatike. Svi ostali predmeti su daleko ispod, a sociologija/građansko/veronauka imaju tek po 1-2 glasa.

Doduše način vršenja istraživanja, ako se bira JEDAN predmet, logično da potencira matematiku, strane jezike i informatiku. Deca u slobodno vreme čitaju sajtove na stranim jezicima i prčkaju po softveru, a matematika ti naravno treba za sve u životu (da izračunaš popust u samoposluzi, koliko treba brašna kad mesiš kolače, da ti vrate tačno kusur - uči se od prvog osnovne).
Uporedi npr. engleski, gde je sve što radiš u školi nešto što će ti dalje trebati u svakodnevnom životu, kojim god zanimanjem da se baviš, i biologiju, gde nedeljama drljaš dupljare, pljosnate crve i amfioksusa.
antioksidant antioksidant 14:03 23.02.2012

Re: komisija

najviše korisnog i funkcionalnog znanja.

/veronauka

i ta 2 glasa su mnogo
pitanje je takvo - kako odgovoriti pozitivno na pitanje "sta si funkcionalno naucio iz veronauke"
niej jedina svrha obrazovanaj funkcionalnost
maksa83 maksa83 14:05 23.02.2012

Re: komisija

i biologiju, gde nedeljama drljaš dupljare, pljosnate crve i amfioksusa.

Ja sam u VIII bgd u celoj 2. godini učio jednu istu stvar - o Drozofili, vinskoj mušici, koja je mnogo zgodna za genetske eksperimente i posmatranje mutacija pošto ima životni vek od jednog dana. Možeš jednom da pogađaš kako smo zvali profesorku.
kaolavanda kaolavanda 14:13 23.02.2012

Re: komisija

Ja sam u VIII bgd u celoj 2. godini učio jednu istu stvar - o Drozofili, vinskoj mušici, koja je mnogo zgodna za genetske eksperimente i posmatranje mutacija pošto ima životni vek od jednog dana.

i hoćeš da kažeš da je to sve čega se sećaš posle cele godine učenja? Qq...
antioksidant antioksidant 14:14 23.02.2012

Re: komisija

Možeš jednom da pogađaš kako smo zvali profesorku.

Rajka Kecodajka?
mirelarado mirelarado 14:15 23.02.2012

Re: komisija

Ja sam u VIII bgd u celoj 2. godini učio jednu istu stvar - o Drozofili, vinskoj mušici, koja je mnogo zgodna za genetske eksperimente i posmatranje mutacija pošto ima životni vek od jednog dana. Možeš jednom da pogađaš kako smo zvali profesorku.


Филоксера?
maksa83 maksa83 14:16 23.02.2012

Re: komisija

i hoćeš da kažeš da je to sve čega se sećaš posle cele godine učenja? Qq...

To je bre predavala cele godine.

Okej, bila je i neka mitoza mrmoljka, ali to nije bilo toliko upečatljivo.
kaolavanda kaolavanda 14:22 23.02.2012

Re: komisija

Okej, bila je i neka mitoza mrmoljka, ali to nije bilo toliko upečatljivo.

Vidiš kako pod pritiskom možeš da se prisetiš da je tu bilo još nešto, a čak nije bilo upečatljivo... stara škola
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:24 23.02.2012

Re: komisija

Bitno je da se građansko i verska izučavaju svih 12 godina obrazovanja.


za komunikaciju s bogom i pobozan zivot nisu potrebni ni kompjuteri ni strani jezici, zna to prosvetni savet, pa u skladu s tim i štedi decu đavoljih iskušenja

valja promeniti i program građanskog, da se stavi jači akcenat na slobodu i obavezu upražnjavanja vere, ne kao ličnog prava i privatne stvari, nego kao javnog i obavezujuceg ispoljavanja, po modelu onog svetlog primera građanina, koji kad je video crkvu sv Marka, krenuo da se krsti i unatraške ulazi u tramvaj, jer di da okrene crkvi ledja

tako će se uštedeti i grdne pare za kompjutere i internet komunikacije, jer će deca biti osposobljena da srecu i ispunjenje traze u komunikaciji s onostranim, bez interfejsa, a ne da se zaglupljuju nekim novim tehnologijama i kvare oči i mozak

Krugolina Borup Krugolina Borup 14:57 23.02.2012

Re: komisija

Nego, zaboravila sam da prokomtarišem mišljenje učenika.


Jedan anegdotski primer mišljenja učenika:

Pita mene moj sin (djak prvak) pre neki dan: "Mama, a što srpski i matematiku imamo svaki dan, a engleski samo dva dana nedeljno?"

Realno, dete je potpuno u pravu. Danas nije nepismen onaj koji ne zna da čita i piše, već onaj koji ne zna engleski i kompjutere.

Nevolja je, pak, u tome što u minimum 60% slučajeva djaci prvaci engleski i kompjutere znaju bolje od učiteljice. Možete tek misliti kakva je razlika dok deca dorastu do srednje škole?
mlekac mlekac 15:04 23.02.2012

Re: komisija

maksa83
i hoćeš da kažeš da je to sve čega se sećaš posle cele godine učenja? Qq...

To je bre predavala cele godine.

Okej, bila je i neka mitoza mrmoljka, ali to nije bilo toliko upečatljivo.

Moja je bila cuvena po recenici "Celija je deco osnovna jedinica svakog zivog organizma!"

Sta god da smo ucili - ona je kretala od celije.
mariopan mariopan 15:12 23.02.2012

Re: komisija

Nevolja je, pak, u tome što u minimum 60% slučajeva djaci prvaci engleski i kompjutere znaju bolje od učiteljice. Možete tek misliti kakva je razlika dok deca dorastu do srednje škole?

Moj sin je ( ima tome vise od 20 godina) predavao djacima u odeljenju jer je znao vise od nastavnice, i ona ga je lepo zamolila da on to objasni drugovima u razredu.
U to vreme je informatika tek ulazila u skole i nastavni kadar je bio nespreman............zar je i danas tako?
arwenna arwenna 15:18 23.02.2012

Re: komisija

niej jedina svrha obrazovanaj funkcionalnost


Slažem se. Ali pitanje je bilo "najviše korisnog i funkcionalnog znanja".

Naravno da su donekle bitni i predmeti iz kojih se stiče znanje iz opšte kulture. Pr. likovno, muzičko, socilogija, ustav... Problem je što likovno & muzičko deca uče celu OŠ, a onda još 4 godine u gimnaziji (jezički smer). Bune se i učenici i roditelji, kažu đaci od 18-19 godina nose blok br.5 u školu i tempere. Ne mislim da je potrebno učiti svih 12 godina te predmete. Sklonost ka umetnosti se uvek može izratiti kroz sekcije, priredbe, dan škole itd...

Drugi ozbiljan poreblem je tradicionalno loš uspeh naših učenika na PISA testovima. Ja sam sigurna da naša deca nisu neinteligentija od svojih vršnjaka u drugim zemljama, ali jesu preopterećena upravo nafunkcionalnim tj. enciklopedijskim znanjem. A to nije dobro.
antioksidant antioksidant 15:22 23.02.2012

Re: komisija

Problem je što likovno & muzičko deca uče celu OŠ, a onda još 4 godine u gimnaziji (jezički smer).

zasto je to problem?
Sklonost ka umetnosti se uvek može izratiti kroz sekcije, priredbe, dan škole itd...

drugo je sklonost ka umetnosti a drugo je nauciti (osloboditi) nekog da se izrazava
a na stranu sto iskreno verujem da je neophodno nauciti kako razumeti svet oko sebe a tu nam istorija umetnosti mnogo moze pomoci
sadasnja generacija je posledica prethodnih i da bi se razumeli vazno je da razumemo prethodne
(naravno, nista ne govorim o nacinu na koji se ti predmeti izucavaju, samo kazem da su potrebni)
arwenna arwenna 15:28 23.02.2012

Re: komisija

.zar je i danas tako?


Ne verujem. Onda deca ne bi stavila inforamtiku na 2-3 mesto po znanju koje se stekla iz tog predmeta.

A rečenice tipa "deca znaju više od nastavnika/profesora" bi neko mogao da obrazloži.

Recimo, predsecnica NPS Desanka Radusinović je na jednoj konferenciji rekla da njeno unuče od 3 godine zna da gugluje, i to je sasvim dovoljno za sve đake u Srbiji.
Da li to znači da se strategija obrazovanja u Srbiji do 2020. na kojoj se upravo radi "kroji" prema njenom trogodišnjem unučetu i stavu da učenici od 7-19 godina jedino znanje koje treba da steknu iz informatike je korišćenje pretraživača.

I još nešto. U drugom polugođu I godine rade se programi za obradu teksta. Većina učenika kaže da to zna. Ja kažem da je to sasvim u redu, mogu odmah da rade završni test. Do sada ni jedan učenik nije uspeo da uradi završni test bez obzira na početni samouverneim stav. Ali zato do kraja nastavne oblasti svi učenici odlično nauče i imaju visoke ocena na završnom testu.

antioksidant antioksidant 15:33 23.02.2012

Re: komisija

I još nešto. U drugom polugođu I godine rade se programi za obradu teksta. Većina učenika kaže da to zna. Ja kažem da je to sasvim u redu, mogu odmah da rade završni test. Do sada ni jedan učenik nije uspeo da uradi završni test bez obzira na početni samouverneim stav. Ali zato do kraja nastavne oblasti svi učenici odlično nauče i imaju visoke ocena na završnom testu.

kakav je test?
da se probamo ovde a i da naucimo nesto novo (ako je tehnicki moguce)
arwenna arwenna 15:35 23.02.2012

Re: komisija

zasto je to problem?



Zbog ovog...

... ozbiljan poreblem je tradicionalno loš uspeh naših učenika na PISA testovima. Ja sam sigurna da naša deca nisu neinteligentija od svojih vršnjaka u drugim zemljama, ali jesu preopterećena upravo nafunkcionalnim tj. enciklopedijskim znanjem. A to nije dobro.
mariopan mariopan 15:37 23.02.2012

Re: komisija


Ne verujem. Onda deca ne bi stavila inforamtiku na 2-3 mesto po znanju koje se stekla iz tog predmeta.

Deca su pametna, znaju sta im je najvise potrebno i sta zele da uce, zato mi je i zao sto ce neka pametna deca da budu uskracena za ono sto ih najvise interesuje i sto ce najvise da im treba u zivotu.
A rečenice tipa "deca znaju više od nastavnika/profesora" bi neko mogao da obrazloži.

Recimo, predsecnica NPS Desanka Radusinović je na jednoj konferenciji rekla da njeno unuče od 3 godine zna da gugluje, i to je sasvim dovoljno za sve đake u Srbiji.

Eto ko odlucuje.
kaolavanda kaolavanda 15:38 23.02.2012

Re: komisija

Problem je što likovno & muzičko deca uče celu OŠ, a onda još 4 godine u gimnaziji (jezički smer)

E, jbg ako je to problem.

Reci da se šališ, pliiiz...
antioksidant antioksidant 15:39 23.02.2012

Re: komisija

arwenna
zasto je to problem?



Zbog ovog...

... ozbiljan poreblem je tradicionalno loš uspeh naših učenika na PISA testovima. Ja sam sigurna da naša deca nisu neinteligentija od svojih vršnjaka u drugim zemljama, ali jesu preopterećena upravo nafunkcionalnim tj. enciklopedijskim znanjem. A to nije dobro.

te dve stvari nisu povezane
jer "nefunkcionalno tj enciklopedisjko znanje" nije posledica učenja muzičkog i likovnog
ništa se ne dobija izbacivanjem tih predmeta
potreben su promene u pristupu drugim predmetima (i muzickom i likovnom naravno)
maca22 maca22 15:44 23.02.2012

Re: komisija

mariopan
niko_kao.ja
Pitam se da li su radili sa umišljajem ili iz nehata?

Sa umisljajem.

Generacije koje dolaze treba sto bolje pripremiti da budu robovi, oni ne treba nista da znaju. Manje ce da se bune.

Uzas.
arwenna arwenna 15:48 23.02.2012

Re: komisija

Ajde da odogovrim tebi (AO) i Kaolavanda ujedno (2 u 1:)

Ja nisam radila ozbiljno istraživanje u celoj zemlji na temu likovno & muzičko, samim tim ne mogu da iznesem zvanične podatke. Bavila sam se uglavnom nekim drugim oblastima koje me zanimaju.

Što se likovnog & muzičkog tiče, najviše što mogu da argumentujem komentar je na osnovu razgovora sa decom i roditeljima. Kao što napisah, "ograničeni uzorak". Ali da, provlači se mišljenje da iz tih predmeta deca mnogo toga uče na pamet, i generalno misle da im to znanje i u tom obimu neće koristit mnogo.

potreben su promene u pristupu drugim predmetima (i muzickom i likovnom naravno)


Sa ovim se potpuno slažem.
bookez bookez 15:55 23.02.2012

Re: komisija

đaci od 18-19 godina nose blok br.5 u školu i tempere

Ne diraj mi crtanje. Još i fizičko da ukinu, pa što dete uopšte i da ide u školu.
kaolavanda kaolavanda 15:59 23.02.2012

Re: komisija

Bavila sam se uglavnom nekim drugim oblastima koje me zanimaju.

Ok, ali to već može biti problem. Tebe likovno i muzičko ne zanimaju, onog nekog "pametnog" iz Rodoljubovog teksta ne zanima Engleski, informatika... i eto situacije.
arwenna arwenna 16:08 23.02.2012

Re: komisija

kaolavanda
Bavila sam se uglavnom nekim drugim oblastima koje me zanimaju.

Ok, ali to već može biti problem. Tebe likovno i muzičko ne zanimaju, onog nekog "pametnog" iz Rodoljubovog teksta ne zanima Engleski, informatika... i eto situacije.


Ovako...

Da ne bi spustile nas dve diskusiju na lični nivo, hajde da pokušamo i sagledamo da li postoje predmeti koje je važnije izučavati u obarazovanju i koji bi to predmeti bili.

Ono što mogu da kažem u odbranu informatike, to je moj stav (a verujem još ponekih) da je danas informatička pismenost izuzetno važna. Verujem i znanje stranih jezika. Mogu da se pozovem na ankete koje sam pomenula.


Ovim bih se povukla iz nadmudirvanja koji je predmet kom profesoru važan
antioksidant antioksidant 16:09 23.02.2012

Re: komisija

Ok, ali to već može biti problem. Tebe likovno i muzičko ne zanimaju, onog nekog "pametnog" iz Rodoljubovog teksta ne zanima Engleski, informatika... i eto situacije.

da prijavim samo da klince posle ovog raspusta nista sem velikog i malog odmora ne zanima
antioksidant antioksidant 16:13 23.02.2012

Re: komisija

Ovim bih se povukla iz nadmudirvanja koji je predmet kom profesoru važan

niej ti fora
ispalis svoja 2 favorita i kazes da se povlacis
mikele9 mikele9 16:13 23.02.2012

Re: komisija

drugo je sklonost ka umetnosti a drugo je nauciti (osloboditi) nekog da se izrazava
a na stranu sto iskreno verujem da je neophodno nauciti kako razumeti svet oko sebe a tu nam istorija umetnosti mnogo moze pomocisadasnja generacija je posledica prethodnih i da bi se razumeli vazno je da razumemo prethodne
(naravno, nista ne govorim o nacinu na koji se ti predmeti izucavaju, samo kazem da su potrebni)

Jukie Jukie 16:21 23.02.2012

Re: komisija

antioksidant
da prijavim samo da klince posle ovog raspusta nista sem velikog i malog odmora ne zanima

E tako su leta prošla
Gaši starost došla.
Sad gladuje i jauče,
Plače, viče, huče
"O mladosti, lepo doba,
Ludo li ti prodje,
Kuku, lele, tužan Gašo,
Do čega li dodje!"
Teško svakom koji ne zna
Rada i zanata,
Gladovanje, jadovanje
Neradu je plata.
kaolavanda kaolavanda 16:22 23.02.2012

Re: komisija

Ja jedino što mogu da kažem u odbranu informatike, to je moj stav (a verujem još ponekih) da je danas informatička pismenost izuzetno važna. Verujem i znanje stranih jezika. Mogu da se pozovem na ankete koje sam pomenula.


Ali, to i ja mislim.

Ovim bih se povukla iz nadmudirvanja koji je predmet kom profesoru važan

Izvini ako sam se zaletela, pa tako zazvučala. Samo, ne znam što bi se povlačila, samo jer si naletela na neistomišljenika. Jebiga, mene strašno mrzi da detaljišem zbog čega mislim da su likovno i muzičko neophodni predmeti, ali, pokušaj da mi veruješ da sam taj stav izgradila iskustvom, a ne "filozofiranjem".

Da ne bi spustile nas dve diskusiju na lični nivo

Ali, lični nivo ne mora da bude nizak :)
maksa83 maksa83 16:28 23.02.2012

Re: komisija

Jukie
antioksidant
da prijavim samo da klince posle ovog raspusta nista sem velikog i malog odmora ne zanima

E tako su leta prošla
Gaši starost došla.
Sad gladuje i jauče,
Plače, viče, huče
"O mladosti, lepo doba,
Ludo li ti prodje,
Kuku, lele, tužan Gašo,
Do čega li dodje!"
Teško svakom koji ne zna
Rada i zanata,
Gladovanje, jadovanje
Neradu je plata.


Mene ova od Džej Džej Zmaja uvek dirne:

Pesma o Maksimu

Hartija je bila mala,
Jedva veća od tri hvata,
Na hartiji behu slova
Od mokroga suvog zlata.

E, sad samo nek pročita,
Pa je srećan, ali jao!
Još jedanput, dvaput jao!
MAKSIM NIJE ČITAT ZNAO!

Ja bih sada mogo svršit
Ovu pesmu šalozbiljnu,
Jer je pesma stigla metu,
Onu metu kuda ciljnu.

Al još vidim onog starca
Gde se ceri iza luga,
Ko god danas čitat ne zna,
Tom se svaki djavo ruga.
mariopan mariopan 16:32 23.02.2012

Re: komisija


Edit

Evo Dulic nam objasnjava da smo siromasni zato sto rasipamo (vest B92) ...i tako ce neki idioti da nam objasnjavaju sta nas je snaslo i zasto.

Izvinjavam se g. Dulicu, pa on je jedini u ovoj zemlji shvatio koliko je informatika vazna da covek ne bi bio siromasan?
vojnicic vojnicic 16:41 23.02.2012

Re: komisija

drugo je sklonost ka umetnosti a drugo je nauciti (osloboditi) nekog da se izrazava

Pa zar je potrebna cela osnovna da bi se neko naucio da se umetnicki izrazava?!!! I jos 1-2 u srednjoj?

Sklonost ka umetnosti se uvek može izratiti kroz sekcije, priredbe, dan škole itd...

mariopan mariopan 16:50 23.02.2012

Re: komisija

vojnicic
drugo je sklonost ka umetnosti a drugo je nauciti (osloboditi) nekog da se izrazava

Pa zar je potrebna cela osnovna da bi se neko naucio da se umetnicki izrazava?!!! I jos 1-2 u srednjoj?

Sklonost ka umetnosti se uvek može izratiti kroz sekcije, priredbe, dan škole itd...


Nisi obratio paznju na rec u zagradii - osloboditi - kljucna rec.

Nije dovoljno, nadogradjuje se celog zivota.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:54 23.02.2012

Re: komisija

zasto je to problem?


Problem je nekima, nekima nije.
Da se razumemo: za muzičko, likovno i sl. treba imati sklonosti, ili pak interesovanja. Ko ih nema, to mu je nepotrebno smaranje.

Problem je, inače, daleko od nerešivog, čak je i veoma lako rešiv.

Koliko od prvog razreda treba uvesti sistem po kome deca imaju, npr. 6 predmeta, od toga tri obavezna i tri izborna. Tri obavezna, npr. matematika, srpski, engleski, a onda deci dati još 15 različitih predmeta od kojih će ona da izaberu 3 komada. Pa ko hoće likovno, neka ga bira.
vojnicic vojnicic 17:03 23.02.2012

Re: komisija

osloboditi - kljucna rec.

Primetio sam...

Na sta se misli - osloboditi?
Da se dete opusti? Pa zar je potrebno 8 godina opustasti ga?! Mozda u njemu ne postoji nista za opustiti (licno iskustvo)!


Nije dovoljno, nadogradjuje se celog zivota.

To je licna stvar, umetnicka nadogradnja! OS je tu da mu pokaze osnove (otvori vidike) i opusti ga (oslobodi ga) i to je kraj.
Nadogradnja je detetova licna stvar i ono ce, uz podsticaj roditelja i nastavnika, nastaviti da se bavi time ako ima smisla za umetnost.
Ako nema smisla, sluha niti zelje za daljom nadogradnjom, ni muzicko/likovno na fakultetu mu nece pomoci!
inco inco 17:12 23.02.2012

Re: komisija

maksa83
Ako je spisak ažuran - ovde su pobrojani ti lumeni, članovi Saveta.

Ko su ti ljudi, i ko i kojim mehanizmima ih tu postavlja?


Ja sam iskreno zacudjen da u listi nema Ljiljane Colovic - pa ovo su sve njene preslikane ideje. Fali samo jos Darvina da proteraju, al' to ce u etapama kad rese da ukinu i biologiju - sta ce to nekome u danasnjem svetu, je l' te, a i u velikom je konfliktu sa jednim drugim 'predmetom' koji...


arwenna
Inače, priča je slična ovoj, svako štiti interes svoje profesija, a nema predstavnika informatičara. Bitno je da se građansko i verska izučavaju svih 12 godina obrazovanja.


... ima dva predstavnika u savetu, sta ces:

Из реда Српске православне цркве
проф. др Радован Биговић

Из реда традиционалних цркава и верских заједница
мр Мухамед еф. Јусуфспахић


Izborili se mracnjaci za mesto, informaticari nisu. To sto je meni krajnje umobolno da drzava koja sebe zove sekularnom u ovakvom savetu (kao i u RRA) ima vraceve u XXI veku ocito je manjinsko misljenje.


maksa83
Mene zanima ko je taj taliban, imenom i prezimenom.


Ima ih dvojica (najmanje), videti gore.



mlekac
Sta god da smo ucili - ona je kretala od celije.


Pa neki ljudi bi ocito trebalo da dobrano izuce celije - celije prosto vapiju za onima koji imaju nameru da sprovedu ovaj klasicni edukocid nad onima sto nam val'da trebaju predstavljati buducnost. Mada to sto se mali broj buni vise govori o nama nego o njima - ako se ovo dozvoli, bolje nismo ni zasluzili.
vojnicic vojnicic 17:17 23.02.2012

Re: komisija

Koliko od prvog razreda treba uvesti sistem po kome deca imaju, npr. 6 predmeta, od toga tri obavezna i tri izborna. Tri obavezna, npr. matematika, srpski, engleski, a onda deci dati još 15 različitih predmeta od kojih će ona da izaberu 3 komada. Pa ko hoće likovno, neka ga bira.

Potpuno se slazem. Ali...
Kako finansirati to u malim mestima gde vec sada ima puno nastavnika koj nemaju pun fond jer nema dece, pa se direktori dovijaju kako bi im obezbedili casove (da prime platu i ne izgube posao, jer je to malo mesto, 'svi smo nasi'...)
maca22 maca22 17:26 23.02.2012

Re: komisija

mariopan

Ucice samo bogata deca, sirotinja ce, onako beslovesna, da argatuje za bogate. I nece se buniti jer nece znati zasto im je tako kako je.

Nasi studenti su se jesenas bunili zbog skolarina koje ne mogu da plate, ko ih je podrzao? Da li su nesto postigli?

Znas kada bih ja mogla da skupim 2 500 evra za godinu da platim da moje dete studira? Nikad.

Na blogu? Niko gotovo. Mirela (ovde prisutna, zato kažem) je objasnila da se to bune stari studenti (oni koji su losi i vecni, jel). (mogu da citiram)

Ostali su nabedjivali studente da oni ne treba da studiraju jer nisu dovoljno dobri, verovatno isto oni što je njima njihov babo objasnio "pa šta mi danas fali".
mariopan mariopan 18:09 23.02.2012

Re: komisija

Na blogu? Niko gotovo.

maca22

Maco, sve nade polazem u Krugolinu...pocela je da pretresa skolstvo i vec ispadaju karakondzule iz ucebanog i ucrvljalog cebeta a tek je u prvom razredu.....samo treba to i docekati.

Dok ne naucimo da se za nesto borimo i ako nije nase dete u pitanju, nas posao u pitanju, nasa pravda u pitanju, necemo s mesta da se pomaknemo. Kao drustvo u celini.
vishnja92 vishnja92 18:24 23.02.2012

Re: komisija

Na blogu? Niko gotovo. Mirela (ovde pristuna, zato kažem) je objasnila da se to bune stari studenti, oni koji su losi i vecni. (mogu da citiram)

Ostali su nabedjivali studente da oni ne treba da studiraju jer nisu dovoljno dobri, verovatno isto oni što je njima njihov babo objasnio "pa šta mi danas fali".

mirelina katedra je iznedrila nastavnike po osnovnim skolama koji desetogodisnjake i ostale (malo starije) klince nazivaju kretenima, idiotima, maloumnim retardima isl. radi se o deci koja su izabrala italijanski za drugi jezik, a inace - kada smo sin i ja pricali o tom izboru, rekao je da je jezik "smesan, veseo, lep i lak" - eto grrrrdne predrasude za ucenje jezika, pa di ima da volis i da se radujes, a da nije represija?
nigdi.

tako i ti stari studenti, ko im jebe mater.
a i ovi sto gnjave s istorijom umetnosti, oni tek da crknu.
i mlekac u cosak (opet)
aruenu je glumila dovoljno losa glumica, ne bih da stajem na muku.


ps - za krugolajnu: to tvoje "zeno" je potpuno isto kao ono zenice u porodilistu, ili "majko, ti..." - ono onako beznadezno nadmeno. lep pozdrau
cult cult 18:59 23.02.2012

Re: komisija

Izvinjavam se, setio sam se da smo biologičarku zvali Sumanuta.
Inače jako prijatna i stabilna žena, ali se prezivala Suman ili tako nekako.
E, da, i užasno me smarala biologija.

p.s.
deca da uče engleski od vrtića do phd.
drugi jezik može kraće.
vishnja92 vishnja92 19:06 23.02.2012

Re: komisija

deca da uče engleski od vrtića do phd.

moja deca su u vrticu zapanjujuce mnogo naucila engleski, ovo posle u skoli je silazna putanja bez premca.

kao i informatika: precrtaj tastaturu sa table (sin, treci razred, znao osnove guglanja) ili: prepoznaj oblike (????????) cerka, pre par meseci)


a profanka iz informatike userava svoj bilijar na fejsu, za sve vreme nastave. masala. i teze je da nju izmeste iz skole, nego bilo koje "problematicno" (tzvrz) dete.

skolu odmah treba ukinuti, da bi se sacuvalo bar ono malo razuma rodjenog u poslednjih 10-15 godina, ako je vec za ostale kasno.
antioksidant antioksidant 19:09 23.02.2012

Re: komisija

a i ovi sto gnjave s istorijom umetnosti, oni tek da crknu.

fala
maksa83 maksa83 19:11 23.02.2012

Re: komisija

deca da uče engleski od vrtića do phd.

Ejmen.
mlekac mlekac 19:19 23.02.2012

Re: komisija

vishnja92

i mlekac u cosak (opet)



Snjavi, sto ja u cosak? Sta sam skrivila?
vishnja92 vishnja92 19:29 23.02.2012

Re: komisija

pa setas se izmedju dogmi i zbunjujes ljude, ko neka bre... keva, a ne objektivni posmatrac, kako mislis da ti nadju fioku ako tako nastavis?

:p
hazar hazar 20:02 23.02.2012

Re: komisija

Samo mi recite molim vas, zašto iko misli da je potrebno učiti engleski od obdaništa. Koliko je uopšte bitno govoriti engleski perfektno sa dobrim akcentom za 99% poslova kojima se ljudi bave? Hoćemo li da ih u školama spremimo što bolje za odlazak odavde ili da što kvalitetnije obavljaju neke svoje buduće poslove ovde?

U današnjem svetu moraš vladati engleskim, ali nemojte da tupite o njemu kao o nečem mnogo bitnom. Ista stvar je i sa informatikom, a budite uvereni da će klinci za godinu dana ovladati računarom za ono za šta ga većina inače i koristi. Važnije je triput da nam deca dobro vladaju srpskim, a i likovno, muzičko, a posebno fizičko mi imaju mnogo važnije mesto u zdravom razvoju mladog čoveka.

Sve ovo što napisah ne znači da se slažem sa "reformom" kakva se sprema. Treba prorediti časove i usresrediti se da deca nauče kako se uči( iz raznih izvora), a posebno da misle. Nevolja je u tome što se u svim reformama zapne oko postojećeg nastavnog kadra i kako im obezbediti pun fond časova.
mlekac mlekac 20:08 23.02.2012

Re: komisija

vishnja92
pa setas se izmedju dogmi i zbunjujes ljude, ko neka bre... keva, a ne objektivni posmatrac, kako mislis da ti nadju fioku ako tako nastavis?

:p

Pa ja i jesam keva!A fioku ni sama ne umem da nadjem - to mi je valjda u opisu, da zbunjavam ljude.

Za tebe
Freedom of Information Freedom of Information 20:15 23.02.2012

Re: komisija

Sve ovo što napisah ne znači da se slažem sa "reformom" kakva se sprema. Treba prorediti časove i usresrediti se da deca nauče kako se uči( iz raznih izvora), a posebno da misle

A to je sve moguće bez poznavanja informatike?
maca22 maca22 20:22 23.02.2012

Re: komisija

Freedom of Information
Sve ovo što napisah ne znači da se slažem sa "reformom" kakva se sprema. Treba prorediti časove i usresrediti se da deca nauče kako se uči( iz raznih izvora), a posebno da misle

A to je sve moguće bez poznavanja informatike.

I štetati se po raznim izvorima je moguće bez poznavanja stranih jezika. :)
Freedom of Information Freedom of Information 20:36 23.02.2012

Re: komisija

I štetati se po raznim izvorima je moguće bez poznavanja stranih jezika. :)

Nije, ni malo lako,zato sam i rekao

Slažem se sa svakim ko misli da je potpuno osnovano postaviti pitanje - Kakvog smisla ima nekog pripremati za život u XXI veku a nuditi mu da strani jezik uči samo jednu godinu?

Ali poznavanje informatike to čini mnoggo lakšim.Čini lakšim i učenje stranih jezika.
maca22 maca22 20:39 23.02.2012

Re: komisija

Ma ok, samo sam se priključila vašem komentaru.
hazar hazar 20:40 23.02.2012

Re: komisija

Freedom of Information
Sve ovo što napisah ne znači da se slažem sa "reformom" kakva se sprema. Treba prorediti časove i usresrediti se da deca nauče kako se uči( iz raznih izvora), a posebno da misle

A to je sve moguće bez poznavanja informatike.

Ako treba da obojim nacrtano, nema problema. Ne slažem se sa ovakvom reformom, ali..
Država propisuje programe u skladu sa potrebama i interesima društva u celini, a ne onako kako bi mi to želeli imajući u vidu potencijale naše dece. Srednje stručne škole osposobljavaju decu za rad odmah nakon njih (sa časnim izuzecima koji će nastaviti školovanje). Korišćenje interneta i tekst procesora se da naučiti za godinu dana, a većini ljudi ništa drugo i ne treba. Kome treba neki specijalizovan program ili programiranje to će verujem biti u nastavnom planu, a podrazumeva se da zanimanja vezana za računarsku tehniku ili numerički upravljane mašine imaju drastično veći broj časova iz te oblasti.

Sve ovo napisah u nadi da će deci biti smanjen fond časova, a to podrazumeva i racionalizaciju časova i stranog jezika i informatike. Mnogo drugih predmeta treba redukovati i po obimu gradiva i po broju godina kada se izučavaju. Klinci u srednjim stručnim školama moraju imati mnogo više praktičnog rada, pa će biti spremniji za rad posle školovanja.

P.S. Moj prethodni post se ticao prvanstveno engleskog, ali vidim da mnogi nisu svesni šta je uloga škole u celini.
antioksidant antioksidant 20:54 23.02.2012

Re: komisija

ali vidim da mnogi nisu svesni šta je uloga škole u celini.

sto se mene tice uloga skole je da mi sacuva zivo dete 9-10 sati dok sam ja na poslu
a sta treba da nauci, naucicu ga ja ili nek uci sam ako ga bas interesuje
(i da, preferiram one skole gde nema opijata da se kupe na kredu)
AlexDunja AlexDunja 21:04 23.02.2012

Re: komisija

sto se mene tice uloga skole je da mi sacuva zivo dete 9-10 sati dok sam ja na poslu
a sta treba da nauci, naucicu ga ja ili nek uci sam ako ga bas interesuje
(i da, preferiram one skole gde nema opijata da se kupe na kredu)


to se zove vera u državno školstvo:))
Freedom of Information Freedom of Information 21:06 23.02.2012

Re: komisija


Ako treba da obojim nacrtano, nema problema.

Ne morate ništa da bojite,sasvim ste jasno izneli svoj stav.Niko ne spori Vaše pravo da mislite da je srednjoškolcima koji uče da budu ugostitelji, kozmetičari,konobari,turistički vodiči...dovoljno da uće strani jezik jedne godine,jedan čas u sedmici čak i u zemlji koja šansu da smanji ogroman deficit spoljnotrgovinskog bilansa vidi u razvoju turizma.I niko ne spori vaše pravo da mislite da treba racionalizovati broj časova na račun informatike ili engleskog a ne npr, na račun veronauke.Jedino za šta nema potrebe,što nije u redu je da za one koji misle drugačije nego govorite da tupe.
hazar hazar 21:32 23.02.2012

Re: komisija

Freedom of Information

Ako treba da obojim nacrtano, nema problema.

Ne morate ništa da bojite,sasvim ste jasno izneli svoj stav.Niko ne spori Vaše pravo da mislite da je srednjoškolcima koji uče da budu ugostitelji, kozmetičari,konobari,turistički vodiči...dovoljno da uće strani jezik jedne godine,jedan čas u sedmici čak i u zemlji koja šansu da smanji ogroman deficit spoljnotrgovinskog bilansa vidi u razvoju turizma.I niko ne spori vaše pravo da mislite da treba racionalizovati broj časova na račun informatike ili engleskog a ne npr, na račun veronauke.Jedino za šta nema potrebe,što nije u redu je da za one koji misle drugačije nego govorite da tupe.

Oprostite za izraz "tupe", ali ni vaš smajli nije ništa pristojniji. Vaš odgovor nije korektan. Kada ja napišem komentar baziran pretežno na problemu engleskog jezika vi odgovorite sa informatikom, a kada se ja pozabavim njom vi ukažete na zanimanja za koji je engleski bitan. To meni govori da nemate valjane argumente u raspravi.

No svejedno, kao što rekoh da zanimanja koja imaju veze sa računarskom tehnikom sigurno imaju predviđen značajan obim časova vezan za informatiku, to isto važi za uslužna zanimanja vezana za turizam i engleski. Da dodam još jedan detalj, kao neko ko je po profesiji inženjer i veoma me interesuje kakvog kvaliteta će izaći tehničari i majstori iz škole. Predmete treba redefinisati, pa npr., tehničko crtanje ne treba više raditi lenjirom i radipografom, već u okviru njega npr. da se crta u ACAD-u ili nekom sličnom softverskom paketu ili računovodstvo učiti na računaru i sl.

Inače svi mi ovde, kako mi se čini, imamo subjektivni problem sa nastavnim planovima za srednje stručne škole, a to je da ga gledamo kroz sopstvene visikoobrazovne naočare i kroz svoju (iznad prosečno inteligentnu) decu, koju kasnije vidimo kao visokoobrazovanu.

P.S. Od veronauke i građanskog im je daleko potrebnije seksualno obrazovanje i upoznavanje sa raznim bolestima zavisnosti ( al to može i da im ponudi biologija, a ne da bubače hiljadu rodova, vrsta i inih stvari koje zaborave sutradan).
nikola_kovac nikola_kovac 21:36 23.02.2012

Re: komisija

hajde da pokušamo i sagledamo da li postoje predmeti koje je važnije izučavati u obarazovanju i koji bi to predmeti bili.


На истраживањима вршеним на хиљадама деце је потврђено да музичко образовање у школама ствара социјализованију, толерантнију и децу која умеју да решавају конфликте (литература: Надахнуто биће, мислим да је аутор Бјерквол, да не тражим сад).

Заједничко певање формира заједницу и поверење у заједници (има на TED-у видео о поверењу и музицирању.)

Избацити музичко образовање значи осакатити хиљаде генерација за многе духовне вештине.

Плус, музицирање (певање, свирање) је активност која активира највећу количину мозга од свих човеку познатих активности (литература: Музикофилија, мислим да је Оливер Сакс).

Било какво учење теорије је на музичком потпуно бесмислено, али зато обавезно певање, свирање и слушање музике увести што је чешће могуће, наравно, без претеривања. Један час недељно је мало.
Jukie Jukie 21:38 23.02.2012

Re: komisija

nikola_kovac
hajde da pokušamo i sagledamo da li postoje predmeti koje je važnije izučavati u obarazovanju i koji bi to predmeti bili.

Treba izbaciti muzičko, istoriju i fiziku
I šta sad
nikola_kovac nikola_kovac 21:44 23.02.2012

Re: komisija

Da li postoje precizni zapisnici sa tih sastanaka, dakle ko je šta predložio, ko usvojio, tok svega toga, i da li su oni dostupni javnosti?


У разговору око информатике сам са неким људима из тог тела чуо врло образложене аргументе зашто информатику треба укинути. Ти аругменти врло лепо звуче ако их посматраш као затворене у свој свет. То што тај свет нема везе са спољним светом они превиђају.

Једном средњошколцу, са којим радим композицију, сваки пут када радимо пребацујем како може да има 3 из енглеског када му будући духовни и композиторски развој зависи од енглеског језика. Плус се убих од објашњавања да без високе информатичке писмености човек није писмен.

Прва ствар у избору чланова овог тела. Не старији од 35. Никако. И да буду врхунски у два стуба данашње цивилизације: коришћењу рачунара и коришћењу енглеског језика.

ЈБТ, некоме пало на памет да укида оба стуба савремене цивилизације.

Jukie Jukie 21:49 23.02.2012

Re: predmeti

Sad ozbiljno: ja sam u donjoj poruci (dok višnja nije počela da piše o drugim stvarima) probao da ukažem na problematiku "u kom se razredu šta radi". Da li je prva godina srednje škole nešto posebno gde svi treba da rade zajedničke osnove, ili srednjoškolci treba odmah da se bace na primenjene predmete svoje izabrane struke? Ako je ovo drugo, da li je osmi razred taj koji treba da bude ta godina izlaganja đaka teškim delovima gradiva tako da oni vide šta im ide a šta im ne ide?

NEKA matematika je svima potrebna, s tim što u npr. medicinskoj školi treba da se rade delovi matematike važni za tu struku. Ja sam bio na prirodnom smeru i većina stvari iz poslednje dve godine mi nije dalje trebala (sem statistike i kombinatorike) - dakle oni limesi i integrali i druge teške stvari su samo služili da mi smanje prosek.

Strani jezik jeste svima potreban i ne mogu da kažem secite ga. Engleski treba do srednje škole da nam bude kao srpski. Jeste, još drugi strani jezik je uvek dobar za dalji život, to je naučno dokazano - problem je naravno što radi socijalnog mira niko neće da otpusti nastavnika ruskog ako đaci žele španski.
hazar hazar 21:53 23.02.2012

Re: komisija

Једном средњошколцу, са којим радим композицију, сваки пут када радимо пребацујем како може да има 3 из енглеског када му будући духовни и композиторски развој зависи од енглеског језика. Плус се убих од објашњавања да без високе информатичке писмености човек није писмен

Postavio bih vam dva pitanja.
Da li neko sa znanjem na nivou 3 iz engleskog, može da komunicira na tom jeziku (sporazumeva se i koristi stručnu literaturu)?
Koji je vaš nivo informatičke pismenosti( malo precizirajte šta znate iz informatike, softverske pakete, programske jezike i.t.d.) ili da ne zadiremo u privatne stvari, recite šta uopšte podrazumevate pod pojmom visoko informatički pismen?
nikola_kovac nikola_kovac 22:10 23.02.2012

Re: komisija

Treba izbaciti muzičko, istoriju i fiziku
I šta sad

Па ништа. Без музичког ће деца бити мање употребљива за развој здравог друштва. И то је то. Не заступам ја музичко зарад заступања музичког, већ постоје озбиљна истраживања која говоре: ако деца имају музичко имаће и те и те духовне вештине, ако немају музичко неће их имати. Осмишљавање планова и програма не треба да буде по принципу како мали перица то замишља. Треба осмислити са којим духовним профилом деца/људи треба да заврше образовни пут и у том смеру осмишљавати програме.

Питање гласи: да ли је потребно да по завршетку школовања људи буду толерантни, демократични, социјализовани и да умеју да решавају конфликте? Ако да, музичко је основни алат, ако не, онда ништа.
jedan.kub jedan.kub 22:10 23.02.2012

Re: komisija

Oba predloga s bezumna, pa mozda ne prodju. Oba predmeta danas u praksi imaju veliku primenu i na nivou srednjeg obrazovanja.

Mnogo je besmislenije uciti veronauku u skoli, jer nisu svi hriscani, ni pravoslavni u mesovitim zajednicama.

Generacije koje dolaze treba sto bolje pripremiti da budu robovi, oni ne treba nista da znaju. Manje ce da se bune.

Ni robovi, zbog neznanja nisu poslusniji.
maca22 maca22 22:11 23.02.2012

Re: komisija

hazar
Samo mi recite molim vas, zašto iko misli da je potrebno učiti engleski od obdaništa. Koliko je uopšte bitno govoriti engleski perfektno sa dobrim akcentom za 99% poslova kojima se ljudi bave?

Daću vam odgovor za engleski, pa da završimo sa tim. Jezik se uči što ranije, zato što se tada najbolje i najlakše usvaja i bez muke.
Znači, ne uči se da bi neko ima perfektan izgovor, ne, neće ga ni imati sedeći ovde, već se uči da se to dete jednoga dana ne bi pretvorio u matore cepanice koje muču, riču i ostavljaju gomile novca na privatnim časovima engleskog, nikad ne odmaknuvši od onog nivoa znanja na kome su se fosilizirali. A koje nije dovoljno.


Hoćemo li da ih u školama spremimo što bolje za odlazak odavde ili da što kvalitetnije obavljaju neke svoje buduće poslove ovde?

E ovi pobrkani lončići već nisu pitanje za mwene, ali jezik ne služi da labavi patriotizam.
jedan.kub jedan.kub 22:18 23.02.2012

Re: komisija

šakom o sto neki veliki binSr koji zna da su kompjuteri sotonina sprava, a strani jezik - zlo (pošto je, je l' da - strani).

Taj Srbin treba da zna, da je tehnika u glavnom uvozna, a svugde se primenjuje, pa moze da bude ostecen u slucaju da koristi neku od usluga neobrazovanog srednjiskolca.
nikola_kovac nikola_kovac 22:22 23.02.2012

Re: komisija

Da li neko sa znanjem na nivou 3 iz engleskog, može da komunicira na tom jeziku (sporazumeva se i koristi stručnu literaturu)?

Наравно да не може, зато ја том ученику и објашњавам сваки пут зашто му је енглески неопходан алат и зашто мора још више да ради на њему. (За неке композиционе технике доступна је литература само на страном језику. Плус су неки одлични туторијали оркестрације такође доступни само на страном језику - ја их имам на енглеском.)

šta uopšte podrazumevate pod pojmom visoko informatički pismen?

За ниво средње школе подразумевам експертско коришћење рачунара: познавање различитих оперативних система, текст процесора и свих програма релевантних за једну струку (понављам, на експертском нивоу). За ниво факултета који имају везе са културом, подразумевам програмирање бар у једном језику који је нашироко у употреби.
jedan.kub jedan.kub 22:24 23.02.2012

Re: komisija

Evo Dulic nam objasnjava da smo siromasni zato sto rasipamo (vest B92) ...i tako ce neki idioti da nam objasnjavaju sta nas je snaslo i zasto.

Verovatno je mislio na drustvo ministara i njihovih savetnika i blize im familije
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:56 23.02.2012

Re: komisija

Bitno je da se građansko i verska izučavaju svih 12 godina obrazovanja.

12 godina veronauke!? Pa, Mojsije ima da bude za njih laik.
hazar hazar 22:56 23.02.2012

Re: komisija

maca22

Daću vam odgovor za engleski, pa da završimo sa tim. Jezik se uči što ranije, zato što se tada najbolje i najlakše usvaja i bez muke.
Znači, ne uči se da bi neko ima perfektan izgovor, ne, neće ga ni imati sedeći ovde, već se uči da se to dete jednoga dana ne bi pretvorio u matore cepanice koje muču, riču i ostavljaju gomile novca na privatnim časovima engleskog, nikad ne odmaknuvši od onog nivoa znanja na kome su se fosilizirali. A koje nije dovoljno.

Hoćemo li da ih u školama spremimo što bolje za odlazak odavde ili da što kvalitetnije obavljaju neke svoje buduće poslove ovde?

E ovi pobrkani lončići već nisu pitanje za mwene, ali jezik ne služi da labavi patriotizam.

Znači moja generacija što ga nije učila pre 5.razreda ga nikad nije usvojila ( ja lično se sreo sa njim tek u 3.razredu srednje), pa ipak uredno idem napolje i komuniciram na njemu, čitam stručnu i inu literaturu. Neće biti da je tačno ovo što ste naveli.
Nisam mislio na patriotizam (nema potrebe za cinizmom) već da država propisuje nešto u sopstvenom interesu. Tvrdim da ogromna većina ljudi u svom profesionalnom radu vrlo retko koristi strane jezike( bar važi za srednje stručno obrazovanje), a država treba da se upravlja prema realnosti, a ne našim željama.
maca22 maca22 23:04 23.02.2012

Re: komisija

hazar
Znači moja generacija što ga nije učila pre 5.razreda ga nikad nije usvojila ( ja lično se sreo sa njim tek u 3.razredu srednje), pa ipak uredno idem napolje i komuniciram na njemu, čitam stručnu i inu literaturu.

Ne znači. Rekla sam da je lakše i neosetnije učiti jeztik kao mali. A može se jezik učiti u starosti, ali neće svi uspeti doguratii do istog nivoa znanja. A svi će za svoj nivo morati da se pomuče. Eto, to sam rekla.

hazar
Neće biti da je tačno ovo što ste naveli.

Upotrebite to znanje i jezika i informatike i izguglajte usvajanje drugog jezika. Pa proverite. I javite.
hazar hazar 23:17 23.02.2012

Re: komisija


За ниво средње школе подразумевам експертско коришћење рачунара: познавање различитих оперативних система, текст процесора и свих програма релевантних за једну струку (понављам, на експертском нивоу). За ниво факултета који имају везе са културом, подразумевам програмирање бар у једном језику који је нашироко у употреби.

Hajde da ne ulazimo u raspravu o tome šta zna neko sa trojkom, jer ima mnogo nepoznatih faktora. Jedan od njih je i poznavanje struke i stručnih izraza.

Ne znam gde vi radite, ali u privredi ne radite sigurno. Ja nikada nisam radio u Linuxu, ali jesam u MS DOS-u i Windowsu. Svoj posao obavljam prilično uspešno (zvali me Ameri da radim tamo više puta) i poznajem gomilu vrlo uspešnih ljudi koji sem Windowsa ne koriste nijedan drugi operativni sistem. Tražiti poznavanje više OS od nekoga ko treba da radi za glodalicom, nosi piće, kuva i sl. je nepotrebno i apsurdno.

Poznajem elementarno programiranje( nisam od učenja i usavršavanja u svojoj struci mogao da usavršavam i znanje programiranja) tako da se radije baziram na korišćenju softverskih paketa, koje su uradili profesionalci. Tek mi je besmisleno da neki slikar, dramaturg,... sam pravi programe, a ne koristi profi pakete.

Sve u svemu, lepo je puno znati, ali je besmisleno svašta učiti. Programi treba da se racionalizuju iz svih predmeta, ma koliko mi lično nešto smatrali važnim.
hazar hazar 23:28 23.02.2012

Re: komisija

maca22

Ne znači. Rekla sam da je lakše i neosetnije učiti jeztik kao mali. A može se jezik učiti u starosti, ali neće svi uspeti doguratii do istog nivoa znanja. A svi će za svoj nivo morati da se pomuče. Eto, to sam rekla.
Upotrebite to znanje i jezika i informatike i izguglajte usvajanje drugog jezika. Pa proverite. I javite.

Ne sporim ja da se bilo šta lakše usvoji , ako se krene sa učenjem od malih nogu, ali ne može sve da se počne tako rano. Znači da se moraju postaviti prioriteti, a tu dolazimo do poente mog prvog posta na ovoj temi, a to je da većina ljudi nema potrebu da dogura do nivoa ekspertskog znanja engleskog, a zarad obavljanja svog posla. Nekima to ne treba pet para u životu. Dovoljno im je solidno znanje( 4-5 godina učenja u školi), a dobrom delu i elemetarno.
maca22 maca22 23:34 23.02.2012

Re: komisija

hazar
Ne sporim ja da se bilo šta lakše usvoji , ako se krene sa učenjem od malih nogu, ali ne može sve da se počne tako rano. Znači da se moraju postaviti prioriteti, a tu dolazimo do poente mog prvog posta na ovoj temi, a to je da većina ljudi nema potrebu da dogura do nivoa ekspertskog znanja engleskog, a zarad obavljanja svog posla. Nekima to ne treba pet para u životu. Dovoljno im je solidno znanje( 4-5 godina učenja u školi), a dobrom delu i elemetarno.

Neverovatno kakva pretumbacija. Dakle, i ponovicu, jezik se uči od malih nogu ne zarad eksperstkog nivoa, sta god to bilo, već zato što se neosetno i brzo nauči. Onako kako mnogi posle 5 godina učenje kasnije, nikad ne nauče. A to kome treba da izgugla inforamcije o bilo čemu, pa makar i bolesti koju neko u porodici ima, ili da može da putuje i sporazumeva se, neću raspravljati jer vidim da imam posla sa svezanjućim ekspertom koji postavlja planetarne prioritete.

Edit: i da, sporio si.
Jukie Jukie 23:39 23.02.2012

Re: komisija

hazar
Da li neko sa znanjem na nivou 3 iz engleskog, može da komunicira na tom jeziku (sporazumeva se i koristi stručnu literaturu)?

Ja mislim da neko sa trojkom iz biologije ne može da komunicira na "biološkom" jeziku (sporazumeva se i koristi stručnu literaturu)
hazar hazar 23:41 23.02.2012

Re: komisija

maca22

Neverovatno kakva pretumbacija. Dakle, ponovicu, jezik se uči od malih nogu ne zarad eksperstkog nivoa, sta god to bilo, već zato što se neosetno i brzo nauči. Onako kako mnogi posle 5 godina učenje kasnije, nikad ne nauče. A to kome treba da izgugla inforamcije o bilo čemu, pa makar i bolesti koju neko u porodici ima, ili da može da putuje i sporazumeva se, neću raspravljati jer vidim da imam posla sa svezanjućim ekspertom koji postavlja planetarne prioritete.

Nema razloga da se ljutite i umesto toga razmislite o tome što pišem. Šta ako neko utvrdi da se biologija, matematika, fizika, geografija neosetno i lako usvajaju ako se uči od malih nogu ( mnogo lakše nego ako kreneš u 5. ili 6.razredu). Da li to znači da treba da krenemo sa učenjem ovih disciplina u obdaništu?
hazar hazar 23:42 23.02.2012

Re: komisija

Jukie

Ja mislim da neko sa trojkom iz biologije ne može da komunicira na "biološkom" jeziku (sporazumeva se i koristi stručnu literaturu)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana