Gost autor| Obrazovanje

10 za Srbiju

eli.lacrosse RSS / 09.02.2012. u 19:23

Gost autor: Maca22

 

Zahtevi 10-ke za Srbiju:

1. dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

2. sprovesti reevаluаciju opterećenjа studenаtа (definisаti institucionаlni okvir zа rešenje ovog problemа)

3. preciznije definisаti prаvo nа produženu godinu nа svim nivoimа studijа (dаti svаkom studentu koji se finаnsirа iz budžetа RS prаvo nа produženu godinu)

4. student koji studirа u „produženoj“ godini imа prаvo dа polаže ispite u mesecimа u kojimа ne postoje redovni rokovi

5. doneti Nacionalni okvir kvalifikacija, a šifrаrnik zаnimаnjа usklаditi sа Nаcionаlnom službom zа zаpošljаvаnje, a u sklаdu sа аkreditаcijom visokoškolske institucije

6. formirаti Fond zа rаzvoj visokog obrаzovаnjа povećаnjem odvаjаnjа iz budžetа RS zа visoko obrаzovаnje u iznosu od 1% vrednosti Budžetа Republike Srbije

7. zаkonski obаvezаti fаkultet dа definiše strukturu i oprаvdаnost visine školаrinа, odrediti mаksimаlnu visinu školаrine

8. uključiti socijаlnu dimenziju u sistem finаnsirаnjа visokog obrаzovаnjа kroz stvаrаnjа instrumenаtа dа mаterijаlno ugroženi sаmofinаnsirаjući studenti, jednom u toku svog školovаnjа imаju mogućnost dа ne plаte troškove studirаnjа zа tu godinu

9. zаkonski urediti visinu i vrstu аdministrаtivnih tаksi koje student plаćа fаkultetu/univerzitetu, ukinute sve аdministrаtivne tаkse zа usluge koje je student već plаtio preko školаrine.

10. omogućiti studentimа koji su zаvršili osnovne studije u trаjаnju od 4 godine dа imаju prаvo dа se zаposle kаo nаstаvnici u osnovnim i srednjim školаmа (izmenа Zаkonа o osnovаmа obrаzovаnjа)

11. stvoriti zаkonske i institucionаlne okvire zа podsticаnje studentske prаkse i nаučno-istrаživаčkog rаdа

12. ukinuti stаrosnu grаnicu od 26 godinа zа benificije studenаtа
- dosаdаšnje ogrаničenje je suprotno principimа konceptа celoživotnog učenja i ogrаničаvа u mnogome studente nа mаster i doktorskim studijаmа
- ovаkvo ogrаničenje ne postoji u zаmljаmа u regionu i EU


Orgаnizаtori:

- Studentskа konferencijа univerzitetâ Srbije (SKONUS)
W: www.skonus.org
F: СКОНУС | SKONUS | SCSU
T: @SKONUStwt

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Beogrаdu
W: www.parlament.bg.ac.rs

- Sаvez studenаtа Beogrаdа
W: www.ssb.org.rs i www.magazinstudent.com
T: @magazin_Student

- Studentskа unijа Srbije
W: www.sus.org.rs

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Novom Sаdu

- Sаvez studenаtа Univerzitetа u Novom Sаdu

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Nišu

- Sаvez studenаtа Univerzitetа u Nišu

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Krаgujevcu

- Studentskа аsocijаcijа Univerzitetа u Krаgujevcu

- Studentski parlament Univerziteta u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici

- Studentski pаrlаment Državnog univerzitetа u Novom Pаzаru

- Studentskа аsocijаcijа Državnog univerzitetа u Novom Pаzаru

- Studentski pаrlаment Univerzitetа umetnosti Beogrаd

 



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 02:31 10.02.2012

Re: Najbolje je

niccolo
A upravo ono što kod njih fali jeste ono što je falilo i kod vas - vaš tj. njihov deo obaveze - šta je to na šta se oni obavezuju da će da urade sa svoje strane ako im se omogući to što traže. Moj lični utisak jeste da oni baš i ne vide da tu postoje i neke njihove obaveze, već da misle da oni nešto zaslužuju samo zato što su oni, a ne da zaslužuju nešto zato što imaju odgovarajuće kvalitete (da ne kažem karakteristike).

O čemu govoriš? Hajde malo argumentuj na čemu zasnivaš svoje utiske?

Ljudi, uče, rade, polažu i šta bi ti JOŠ hteo?


Sa ovakvim školrainama spram bede, studiraju samo prosečna i ispod prosečna deca bogatih roditelja, i eeeskremno nadarena deca siromašnih. To nije društvena pravda, to zatvara društvenu pokretljivost. To je suština problema!

edit: doduše, nije suština ovih zahteva, ali ova DESETKA za Srbiju može pomoći.
maca22 maca22 02:48 10.02.2012

Re: Najbolje je

wagner
-Studiranje treba biti besplatno , bezuvjetno potpuno besplatno ...
-Ako netko studira 10 godina ,
a roditelji (ili bilo tko drugi) ga žele
uzdržavati , pa neka studira ...
... taj , uostalom i nije često na fakultetu (ne pravi gužvu) , a kada se jednog
dana pripremi , neka dođe na ispit ... profesori su ionako tamo
-Cijelo vrijeme studija (10-20 godina) treba imati pravo na zdravstveno
osiguranje , jer to imaju i drugi nezaposleni (prijavljeni na birou rada)
uros_vozdovac
Wagner, svaka ti je zlatna.

Kako smo odavde, stigli do ovde

uros_vozdovac
hoochie coochie man

Pa ne ukida se sloboda ili pravo na studiranja vec se menja sistem finansiranja i uspostavljaju drugi realniji kriterijumi donjeg praga potrebnog za besplatno studiranje.

Protiv ovog stava ne mogu da imam ništa protiv, pa ni etički... Dakle ima ga za vredne i ozbiljne i odgovorne, i to je dobra pouka za decu i roditelje.






Podsetiću da je taj etični i pedagoški kriterijum svodi na to da ako dete ne čisti godinu za godinom može nastaviti školovanje jedino ako su mu roditelji bogati. Milina od etike i pouke.
vojnicic vojnicic 07:56 10.02.2012

Re: Najbolje je

svodi na to da ako dete ne čisti godinu za godinom može nastaviti školovanje jedino ako su mu roditelji bogati

A sto bi drzava placala nekog drugog, sem onih koji su ocistili godinu za godinom?
Oni koji sebi dopustaju obnavljanje godine, neka sami sebi nadju sponzora!
Ali ni firme nece da stipendiraju studente koji ne zavrsavaju godinu za godinom.
niccolo niccolo 08:54 10.02.2012

Re: Najbolje je

Ljudi, uče, rade, polažu i šta bi ti JOŠ hteo?

Da imaju 60 bodova da bi dobili novac od države.
vanja.t vanja.t 09:21 10.02.2012

Re: Najbolje je

A nije utopija da guverner NBS ima 6.500 evra platu? Je l' to eticki u ovako siromasnom drustvu?!

jeste! pa valjda je bilo dosta uranilovke i socijalizma.
i ta plata je i dalje mnogo manja od primanja vodećih ljudi banaka i osiguranja, i njihove plate se ne mere u odnosu na siromašno društvo u kojem posluju nego u odnosu na kapital kojim upravljaju.
a nbs se i ne finansira iz budžeta
antioksidant antioksidant 09:22 10.02.2012

Re: Najbolje je

A nije utopija da guverner NBS ima 6.500 evra platu? Je l' to eticki u ovako siromasnom drustvu?!

nije utopija jer guverner mora da kontrolise sistem u kome se u privatnom sektoru zaradjuje toliko
sa nizom platom bi na tom mestu imao ili neznalicu koja ne ume da se snadje u privatnom sektoru ili nekog ko bi bio spreman da od privatnog sektora "pokrije razliku" (ili oba)
i da se razumemo - velika plata nije garancija da je na tom mestu neko ko je sposoban. to je neophodan uslov, a ko je i kako tu dosao (i kako ce kad resiti da ode) najbolje smo videli na primeru jelasica
dr.wagner dr.wagner 09:35 10.02.2012

Re: Najbolje je

... jutro

hoochie coochie man

Znaci li to da oni koji su studirali po tada vazecim propisima gube pravo da uvide da je to bio los sistem po drustvo? ...


-A zasto je to bio los sistem za drustvo ???
-Mislite da je bio losiji od ovog danas ???

-Možda Vi znate nešto , što ostali ne znaju ...


Wagner
gedza.73 gedza.73 09:38 10.02.2012

Re: Najbolje je

maca22
blogeri, uzmite se u pamet,

dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

Što?
blogeri, uzmite se u pamet,

ima samo 8 godina fore da završi.

Samo?

Prvi zahtev na listi jeste da se traži nagrada za lenjost i neodgovornost.
Svi ostali zahtevi postaju šarena laža posle ovoga.
vanja.t vanja.t 10:01 10.02.2012

Re: Najbolje je

-A zasto je to bio los sistem za drustvo ???

zato što je bio neefikasan, trošio je više nego što zaradi
antioksidant antioksidant 10:37 10.02.2012

Re: Najbolje je

vanja.t
-A zasto je to bio los sistem za drustvo ???

zato što je bio neefikasan, trošio je više nego što zaradi

gledajući koliko raste dug svaciji dug po svetu moglo bi se reci da je svaki sistem los
vanja.t vanja.t 10:53 10.02.2012

Re: Najbolje je

gledajući koliko raste dug svaciji dug po svetu moglo bi se reci da je svaki sistem los

ne bi za one sisteme koji se zadužuju, a istovremeno imaju jaku proizvodnju, ili jaku vojsku
antioksidant antioksidant 10:55 10.02.2012

Re: Najbolje je

ne bi za one sisteme koji se zadužuju, a istovremeno imaju jaku proizvodnju, ili jaku vojsku

dakle lek bi bio vojna akademija
vanja.t vanja.t 11:04 10.02.2012

Re: Najbolje je

dakle lek bi bio vojna akademija

ne lek bi bila proizvodnja, kome je skupa hrana u maxiju nek se vrati u rodno selo i proizvede za sebe i svoju porodicu jeftinu hranu
antioksidant antioksidant 11:10 10.02.2012

Re: Najbolje je

vanja.t
dakle lek bi bio vojna akademija

ne lek bi bila proizvodnja, kome je skupa hrana u maxiju nek se vrati u rodno selo i proizvede za sebe i svoju porodicu jeftinu hranu

ja ipak preferiram osvajanje neke kolonije
vanja.t vanja.t 11:16 10.02.2012

Re: Najbolje je

antioksidant

ja ipak preferiram osvajanje neke kolonije

nemoj više pomisliću da si srbin
sokodbuba sokodbuba 11:17 10.02.2012

Re: Najbolje je



"nema besplatnog ručka"


Zavisi od vernika u koncept:





ivana23 ivana23 12:38 10.02.2012

Re: Najbolje je

vanja.t
dakle lek bi bio vojna akademija

ne lek bi bila proizvodnja, kome je skupa hrana u maxiju nek se vrati u rodno selo i proizvede za sebe i svoju porodicu jeftinu hranu


Po cemu zakljucujes da bas svi imaju rodno selo? Eto, ja ga nemam i sta sad? Imas li predlog...
vanja.t vanja.t 12:57 10.02.2012

Re: Najbolje je

Po cemu zakljucujes da bas svi imaju rodno selo? Eto, ja ga nemam i sta sad? Imas li predlog...

recimo da se učlaniš u neku stranku i tražiš da te negde zaposle..., mada su tamo uglavnom zauzeli sve ovi iz rodnih sela : ) kad se samo setim daninih bjelopoljaca...

poenta je rad (proizvodnja), a ne raspodela

maca22 maca22 13:31 10.02.2012

Re: Najbolje je

vanja.t
-A zasto je to bio los sistem za drustvo ???

zato što je bio neefikasan, trošio je više nego što zaradi

Imas li neki argument da je ranije finansiranje visokog obrazovanja bilo neefiaksno?

Znaš, morams imati argument za to sto pricas, inace sviras bez melodije.
maca22 maca22 13:42 10.02.2012

Re: Najbolje je

vojnicic
svodi na to da ako dete ne čisti godinu za godinom može nastaviti školovanje jedino ako su mu roditelji bogati

A sto bi drzava placala nekog drugog, sem onih koji su ocistili godinu za godinom?
Oni koji sebi dopustaju obnavljanje godine, neka sami sebi nadju sponzora!
Ali ni firme nece da stipendiraju studente koji ne zavrsavaju godinu za godinom.

Jer vredi više od tebe.
niccolo
Ljudi, uče, rade, polažu i šta bi ti JOŠ hteo?
Da imaju 60 bodova da bi dobili novac od države.

Pa ti pojma nemas. Neki imaju 60 bodova, pa opet placaju. Neki ne mogu imati jer nije pravilno izvrseno opterecenje studenata, i ova akcija se bori da se ta evaluacija i rada profesora i opterecenja pegelda. Ti pojma nemas.
Ali bi trenirao strogocu.


gedza.73
dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

Što?

Sto da ne?
gedza.73
Prvi zahtev na listi jeste da se traži nagrada za lenjost i neodgovornost.
Svi ostali zahtevi postaju šarena laža posle ovoga.

A jesi ti zavrsio za 4 godine sa sve čišćenjem? :)



Ovo su blogerski egomanijaci. Koji normalne ljude posmatraju kao bubašvabe. Molim da se banuju i zadovoljavaju negde u logorima Severne Koreje.

Oni POJMA nemaju o visokom obazovanju. Ali ne žele niti da saznaju, niti da disktuju, već da se iživljavaju.
vanja.t vanja.t 13:43 10.02.2012

Re: Najbolje je

čekaj malo da sps ojača, biće svega džabe, pa ćemo ponovo videti tu argumentaciju
maca22 maca22 13:45 10.02.2012

Re: Najbolje je

vanja.t
čekaj malo da sps ojača, biće svega džabe, pa ćemo ponovo videti tu argumentaciju

Kakav SPS, ovo nema veze ni sa kakvim partijama, o čemu pričaš?
Visoko obrazovanje je besplatno u desetini zemljalja zapadne Evrope.
A za njega se (nažalost) ovde niko ni ne zalaže.

Možda odeš pa da im otvoriš oči.
niccolo niccolo 13:54 10.02.2012

Re: Najbolje je

Neki imaju 60 bodova, pa opet placaju

Vidim da si počela da se nerviraš. Znam da ima i onih koji imaju 60 bodova pa plaćaju. To je zbog toga što država proceni koliko joj svake treba građana određenog profila i toliko njih i finansira. Ako ih ima više od tog broja koji ostvare 60 bodova, onda se pravi rang lista, prema nekim kriterijumima, pa oni koji su iznad brojke koju finansira država ostanu na budžetu, a ostali moraju da plaćaju. I to je u redu, ako je država procenila da joj više od tog broja ne treba, zbog čega bi se od novca svih nas plaćala školarina onima koji nisu uspeli da se ubace u taj broj.

Neki ne mogu imati jer nije pravilno izvrseno opterecenje studenata, i ova akcija se bori da se ta evaluacija i rada profesora i opterecenja pegelda

Daj mi link na moj komentar gde sam ja govorio nešto protiv evaluacije profesora i opterećenja. Ja sam govorio jedino o zahtevu da se povećaju davanja iz budžeta.
maca22 maca22 14:16 10.02.2012

Re: Najbolje je

ivana23
vanja.t
dakle lek bi bio vojna akademija

ne lek bi bila proizvodnja, kome je skupa hrana u maxiju nek se vrati u rodno selo i proizvede za sebe i svoju porodicu jeftinu hranu


Po cemu zakljucujes da bas svi imaju rodno selo? Eto, ja ga nemam i sta sad? Imas li predlog...

Ma to su besmislice Ivana. Pa i proizvodjači imaju svojih problema, o kojima predlagač pojma nema.
maca22 maca22 14:21 10.02.2012

Re: Najbolje je

niccolo
Vidim da si počela da se nerviraš.

A ti u tome uživaš.

niccolo
Znam da ima i onih koji imaju 60 bodova pa plaćaju. To je zbog toga što država proceni koliko joj svake treba građana određenog profila i toliko njih i finansira. Ako ih ima više od tog broja koji ostvare 60 bodova, onda se pravi rang lista, prema nekim kriterijumima, pa oni koji su iznad brojke koju finansira država ostanu na budžetu, a ostali moraju da plaćaju. I to je u redu, ako je država procenila da joj više od tog broja ne treba, zbog čega bi se od novca svih nas plaćala školarina onima koji nisu uspeli da se ubace u taj broj.

Pišeš besmislice.

Neki ne mogu imati jer nije pravilno izvrseno opterecenje studenata, i ova akcija se bori da se ta evaluacija i rada profesora i opterecenja pegelda

Daj mi link na moj komentar gde sam ja govorio nešto protiv evaluacije profesora i opterećenja. Ja sam govorio jedino o zahtevu da se povećaju davanja iz budžeta.

A jesi ukapirao za šta ide davanje iz budžeta?
Pa ta evaluacija košta, a novac treba da se da za to.

(druga je stvar što sam ja skeptična prema raznim fondovima, ali do toga pitanja bez opcije delete i ban nećemo nikad ni doći, jer ste zagadili temu)
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:51 10.02.2012

Re: Najbolje je

maca22
wagner
-Studiranje treba biti besplatno , bezuvjetno potpuno besplatno ...
-Ako netko studira 10 godina ,
a roditelji (ili bilo tko drugi) ga žele
uzdržavati , pa neka studira ...
... taj , uostalom i nije često na fakultetu (ne pravi gužvu) , a kada se jednog
dana pripremi , neka dođe na ispit ... profesori su ionako tamo
-Cijelo vrijeme studija (10-20 godina) treba imati pravo na zdravstveno
osiguranje , jer to imaju i drugi nezaposleni (prijavljeni na birou rada)
uros_vozdovac
Wagner, svaka ti je zlatna.

Kako smo odavde, stigli do ovde

uros_vozdovac
hoochie coochie man

Pa ne ukida se sloboda ili pravo na studiranja vec se menja sistem finansiranja i uspostavljaju drugi realniji kriterijumi donjeg praga potrebnog za besplatno studiranje.

Protiv ovog stava ne mogu da imam ništa protiv, pa ni etički... Dakle ima ga za vredne i ozbiljne i odgovorne, i to je dobra pouka za decu i roditelje.




Pa nisam baš toliko nedosledan, bar ne za javni žuti karton

Vidi ono što Wagner piše je ono što bih ja voleo i što bi bio ok cilj. A ovo s čim se etički slažem je - kompromis. Pristao bih na takav kompromis, u najmanju ruku nemam etičku primedbu, ali bih svakako voleo da bude besplatno za sve.
Sad je bolje, nadam se.
maca22 maca22 17:06 10.02.2012

Re: Najbolje je

uros_vozdovac
A ovo s čim se etički slažem je - kompromis. Pristao bih na takav kompromis, u najmanju ruku nemam etičku primedbu, ali bih svakako voleo da bude besplatno za sve.


Ali mislim da ne razumes posledice. Svako ko ne da 48 bodova, pa makar bio i bolestan, sa ovakvim skolarinama, GUBI pravo na skolovanje. (osim ako mu mama i tata nisu bogati) Tesko mi je da poverujem da protiv toga nemas eticku primedbu. Zato verujem da nisi razumeo posleice.
ivana23 ivana23 19:34 10.02.2012

Re: Najbolje je

maca22
uros_vozdovac
A ovo s čim se etički slažem je - kompromis. Pristao bih na takav kompromis, u najmanju ruku nemam etičku primedbu, ali bih svakako voleo da bude besplatno za sve.


Ali mislim da ne razumes posledice. Svako ko ne da 48 bodova, pa makar bio i bolestan, sa ovakvim skolarinama, GUBI pravo na skolovanje. (osim ako mu mama i tata nisu bogati) Tesko mi je da poverujem da protiv toga nemas eticku primedbu. Zato verujem da nisi razumeo posleice.


Kada neko ima zdravstvenih problema ili je u pitanju trudnoca, pa student/kinja ne moze da pohadja nastavu, omoguceno je da nastavi studije nakon lecenja/porodjaja u istom statusu.
Kada je u pitanju medicinski problem iz koga nije jasno da li ce "bolovanje" trajati dugo, pa se ne zna da li ce biti potrebno zamrzavanje godine ili ne, ili kada se jednostavno zbog bolesti ne moze srediti blagovremeno sva administracija, dozvoljeno je zamrzavanje retroaktivno (unazad).
metrevelic metrevelic 21:04 10.02.2012

Re: Najbolje je

Rešenje tvoje etičke dileme je u pragmatičnoj činjenici da guverner može lakše naći bolje plaćen posao , nego student "etički pravedniji i besplatniji umiverzitet). Nego kad smo kod etički dilema jel etički da samo tajkuni krešu Severinu , a studenti se moraju zadovoljit kolegicama iz provincije koje nemaju para za manolice. Ajd da traže da provesori moraju imat udžbenike za predmet koji predaju, da asistent mora imat prevedena bar dva referentna udžbenika iz sveta, aj da traže više "studija slučaja" ,aj da traže da nastavni kadar ima reference iz prakse. ajd da traže strože kriterije, žešču selekciju, elitizam, narcističko pumpanje muda o svojoj sposobnosti i izuzetnosti, umesto da se percipiraju kao oni koji su spremni da povuku društvo ali i da za to budu bogato nagrađeni oni traže besplatnu viršlu u menzi bar desetljeće, i dva kuvana jaja pride, to je želja i radost buduće elite
maca22 maca22 22:50 10.02.2012

Re: Najbolje je

ivana23
Kada neko ima zdravstvenih problema ili je u pitanju trudnoca, pa student/kinja ne moze da pohadja nastavu, omoguceno je da nastavi studije nakon lecenja/porodjaja u istom statusu.
Kada je u pitanju medicinski problem iz koga nije jasno da li ce "bolovanje" trajati dugo, pa se ne zna da li ce biti potrebno zamrzavanje godine ili ne, ili kada se jednostavno zbog bolesti ne moze srediti blagovremeno sva administracija, dozvoljeno je zamrzavanje retroaktivno (unazad).

Nama tvrde da nema zamrzavanja unatrag. Ispale ljude i smanje im skolarinu, ali je moraju ponovo platiti. Nema zamrzavanja uplacenog.

Molim te, u kom zakonu/statutu si to nasla?
maca22 maca22 22:57 10.02.2012

Re: Najbolje je

metrevelic
Rešenje tvoje etičke dileme je u pragmatičnoj činjenici da guverner može lakše naći bolje plaćen posao , nego student "etički pravedniji i besplatniji umiverzitet). Nego kad smo kod etički dilema jel etički da samo tajkuni krešu Severinu , a studenti se moraju zadovoljit kolegicama iz provincije koje nemaju para za manolice. Ajd da traže da provesori moraju imat udžbenike za predmet koji predaju, da asistent mora imat prevedena bar dva referentna udžbenika iz sveta, aj da traže više "studija slučaja" ,aj da traže da nastavni kadar ima reference iz prakse. ajd da traže strože kriterije, žešču selekciju, elitizam, narcističko pumpanje muda o svojoj sposobnosti i izuzetnosti, umesto da se percipiraju kao oni koji su spremni da povuku društvo ali i da za to budu bogato nagrađeni oni traže besplatnu viršlu u menzi bar desetljeće, i dva kuvana jaja pride, to je želja i radost buduće elite

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:38 10.02.2012

Re: Najbolje je

Ili, blogeri, uzmite se u pamet, i PRESTANITE da se žedno napajate znanjem od HCM-a.


Sta li ovo ti lupetas zivota ti?

Zadrzi te svoje komplekse za sebe, najboljej je. To sto ti imah neki kompelkes od mene ne znaci da ga iko drugi ima.
nikola_kovac nikola_kovac 00:06 10.02.2012

Бесмислице и смислице

Нисам прочитао све коментаре па ћу се можда понављати, али...

1) Србији су потребни, да их финансира, само они који озбиљно схватају студирање.

2) Студент никада не може бити коначно оптерећен, зато што студирање није средња школа у којој се нешто учи, већ ниво сазнавања у коме се нешто проучава, истражује и са сваким наученим елементом се отвара још огроман број знања који треба савладати. Студенти немају "градиво" у средњошколском смислу. И не треба да имају. Њима је градиво читава дисциплина, наука, област...

3)Зашто би ико финансирао некога ко није најбољи и најуспешнији?

4) Из искуства и свог и разноразних професора кажем да што се више рокова даје за полагање, то је успешност мања. Три рока су сасвим довољна за све и свуда.

5) Овај предлог звучи разумно и око њега водим битку са многим колегама. Па ћу и овде: СИСТЕМИ СЕ НЕ МЕШАЈУ!!! Не може образовни систем да се меша са системом запошљавања. Оба ће страдати!

8) Ако нема пара, нека учи. Не разумем, никако. Дати паре ономе ко није довољно успешан. Имао их или немао.

10) Овај предлог је сасвим ок, осим што је бесмислен, јер наставнике треба отпуштати, а не запошљавати. Заправо, смислен је само уколико се укину уговори на неодређено у просвети и ако се развије систем вредновања рада наставника.

Захтеве 6), 7) и 9) треба подржати, нарочито треба подржати укидање старосне дискриминације.
maca22 maca22 02:16 10.02.2012

Re: Бесмислице и смислице

nikola_kovac
Нисам прочитао све коментаре па ћу се можда понављати, али...

Odgovore na tvoja pitanja je dao već bloger Wagner u dva posta, tako da možeš tamo pogledati.
Covek u belom Covek u belom 04:42 10.02.2012

Moje zlatno dete mrze profesori

Dokle ce roditelji propalih studenata da serviraju demagogiju???
Deca vam nikad i nisu bila za fakultet. Sto brze to shvatite manje ce boleti...
maca22 maca22 13:29 10.02.2012

Re: Moje zlatno dete mrze profesori

Covek u belom
Dokle ce roditelji propalih studenata da serviraju demagogiju???
Deca vam nikad i nisu bila za fakultet. Sto brze to shvatite manje ce boleti...

Koji roditelji? Koji propali studenti? KOja demagogija? Sta da shvate? O cemu ti pricas? (i dobijas 16 preporuka).

A znaš kad god pogeldam tvoj nik, ja procitam "deset s lukom".
antioksidant antioksidant 09:34 10.02.2012

100?

kukusigameni kukusigameni 09:53 10.02.2012

par pitanja


3. preciznije definisаti prаvo nа produženu godinu nа svim nivoimа studijа (dаti svаkom studentu koji se finаnsirа iz budžetа RS prаvo nа produženu godinu)

4. student koji studirа u „produženoj“ godini imа prаvo dа polаže ispite u mesecimа u kojimа ne postoje redovni rokovi


Meni ovo nije jasno. Za početak, šta je to produžena godina?
I zašto samo oni koji se iz finansiraju iz budžeta da imaju mogućnost na tu produženu godinu?
A dodao bih i pitanje od kada je uveden termin obnavljanje godine?
Jukie Jukie 11:05 10.02.2012

Re: par pitanja

kukusigameni
A dodao bih i pitanje od kada je uveden termin obnavljanje godine?

Mislim da smo mi to zvanično imali tokom 90-tih. To znači da odeš kod Marice i Pere i oni ti u indeksu na novoj stranici lupe pečat na kome piše isti broj godine kao i na prethodnoj stranici... U tom smislu obnavljanje.
kukusigameni kukusigameni 11:18 10.02.2012

Re: par pitanja

Jukie

U moje vreme je to značilo da si pao godinu i da ćeš sada da ponavljaš tu godinu. Baš sam omatorio.
maca22 maca22 13:27 10.02.2012

Re: par pitanja

kukusigameni

3. preciznije definisаti prаvo nа produženu godinu nа svim nivoimа studijа (dаti svаkom studentu koji se finаnsirа iz budžetа RS prаvo nа produženu godinu)

4. student koji studirа u „produženoj“ godini imа prаvo dа polаže ispite u mesecimа u kojimа ne postoje redovni rokovi


Meni ovo nije jasno. Za početak, šta je to produžena godina?

Ukinuta je apsolventska godina. Nakon 4. godine moraš da daš sve ispite i napišeš diplomski zaključno sa oktobrom.

Jesu to ovdašnji egomanijaci mogli?
I ako jesu, odakle im ideja da normlane ljude gldaju kao bubašvabe?


kukusigameni
I zašto samo oni koji se iz finansiraju iz budžeta da imaju mogućnost na tu produženu godinu?

Zato sto ostali moraju da plaćaju i SLUŠAJU TE ISPITE PONOVO. I PLAĆAJU IH PONOVO.


kukusigameni
A dodao bih i pitanje od kada je uveden termin obnavljanje godine?

O čemu pričaš?
niccolo niccolo 13:43 10.02.2012

Re: par pitanja

Nakon 4. godine moraš da daš sve ispite i napišeš diplomsi zaključno sa oktobrom.

A šta se dešava nekome kome posle oktobra ostane recimo samo 1 nepoloženi ispit (ili nije napisao diplomski)?
maca22 maca22 15:33 10.02.2012

Re: par pitanja

niccolo
Nakon 4. godine moraš da daš sve ispite i napišeš diplomsi zaključno sa oktobrom.

A šta se dešava nekome kome posle oktobra ostane recimo samo 1 nepoloženi ispit (ili nije napisao diplomski)?

Po sadašnjem zakonu, trebalo bi da taj neko upisuje godinu, pada na samofinansiranje i uplacuje minimalno 37 bodova (iako mu je možda ostao 1 ispit od 3 boda). To je uglavnom oko 75.000 dinara. Onda ponovo sluša taj ispit, sa svim predispitnim obavezama. I polaže ga kad već može, u januaru ako je ispit iz prvog semestra, ili u junu ako je iz drugog.
Za diplomski nisam sigurna kako bi trebalo da ide.
dr.wagner dr.wagner 15:59 10.02.2012

Re: par pitanja

....dan

niccolo
A šta se dešava nekome kome posle oktobra ostane recimo samo 1 nepoloženi ispit (ili nije napisao diplomski)?


-Po mišljenju dijela učesnika u raspravi .... trebalo bi ga streljati u zoru !

-Jednostavno je ...

1. Prosjek ocjena će ostati isti
2. Broj "padanja" na ispitima će ostati isti
3. Veliki dio neće zadovoljiti kriterije besplatnog studiranja
4. Profesori neće imati veće plaće
5. Neće se smanjiti doprinosi na plaće

-Zaključak je ... da uvođenjem plaćanja znanost neće ništa dobiti , ali
dobiti će banke koje će uz solidnu kamatu to financirati .
-Novac koji vam država "otme" neće biti uložen u razvoj (jer i danas se
rasipa) , već u propagiranje teorije "NEMA BESPLATNOG RUČKA" , a i da
se uloži u privredu , sigurno se sa tom zaradom neće financirati studenti,
već ovi što naplaćuju ručak




W



maca22 maca22 17:09 10.02.2012

Re: par pitanja

dr.wagner
niccolo
A šta se dešava nekome kome posle oktobra ostane recimo samo 1 nepoloženi ispit (ili nije napisao diplomski)?


-Po mišljenju dijela učesnika u raspravi .... trebalo bi ga streljati u zoru !




-Novac koji vam država "otme" neće biti uložen u razvoj (jer i danas se
rasipa) , već u propagiranje teorije "NEMA BESPLATNOG RUČKA" , a i da
se uloži u privredu , sigurno se sa tom zaradom neće financirati studenti,
već ovi što naplaćuju ručak


kukusigameni kukusigameni 18:38 10.02.2012

Re: par pitanja

maca22
Ukinuta je apsolventska godina. Nakon 4. godine moraš da daš sve ispite i napišeš diplomski zaključno sa oktobrom.

Jesu to ovdašnji egomanijaci mogli?

Toga nije bilo. Ali ja nisam razumeo da se to odnosi samo na apsolventsku godinu. Egomanijaci ti je višak. Bespotreban. Ipak, za vreme "egomanijaka", da li znaš koliko je bilo ispitnih rokova?

maca22
Zato sto ostali moraju da plaćaju i SLUŠAJU TE ISPITE PONOVO. I PLAĆAJU IH PONOVO.


Zašto vičeš? Ja te pitam, zašto bi neko koga si već finansirao imao veća prava od drugih? Ako se ne varam u pitanju su studenti koji ne zadovolje određeni kriterijum. Zato ne vidim potrebu da se "produžena godina" daje kao mogućnost samo onima koji su na budžetu.

maca22
O čemu pričaš?


O kretenskom terminu "obnavljanje godine". I već sam napisao, to se u moje vreme (a čini mi se mnogo ispravnije) zvalo "ponavljanje godine".

maca22 maca22 20:08 10.02.2012

Re: par pitanja

@kuku

"Egomanijaci" nisu pomenuti u drugom licu, niti se odnosilo na tebe. Ali nije višak na ovom blogu gde su u takvi svratili.
kukusigameni
Ipak, za vreme "egomanijaka", da li znaš koliko je bilo ispitnih rokova?

5. Studenti starog programa su imali 5 ispitnih rokova. I pre više decenija bilo ih 3.
Bolonjci imaju 6 ispitnih rokova.

A da li ti znaš da bolonjci imaju po desetak ispita u semestru?
A da li znaš da je to dvadesetak ispita po godini?
A da li znaš da su egomanijaci strurali VEČNO, a bolonjci nakon 8 godina gube pravo na školovanje?
A da li znaš da su egomanijaci studirali besplatno, a da bolonjci napuštaju školovanje zbog jednog nedatog ispita?


Uostalom, ovdašnji egomanijaci nisu nikakvi istaknuti pojedinci. Oni se raspadju od mržnje zbog zavisti prema sadašnjim studentima kojia su mladi, zdavi, lepi, veseli, srećno se seksaju i najvažnije IMAJU PERSPEKTIVU. Da puknu od muke.



maca22
Zato sto ostali moraju da plaćaju i SLUŠAJU TE ISPITE PONOVO. I PLAĆAJU IH PONOVO.

Zašto vičeš?

Zato što se deci uništava budućnost zbog jednog jedinog boda jednom u životu nedatog.


maca22
O čemu pričaš?

O kretenskom terminu "obnavljanje godine". I već sam napisao, to se u moje vreme (a čini mi se mnogo ispravnije) zvalo "ponavljanje godine".

Po bolonji ne postoje ni ponavljanja ni obnavljanja. Ja stvarno ne znam odakle ti to. Valjda je neko po blogu "blistao", pa si tu pročitao.


Ja te pitam, zašto bi neko koga si već finansirao imao veća prava od drugih? Ako se ne varam u pitanju su studenti koji ne zadovolje određeni kriterijum. Zato ne vidim potrebu da se "produžena godina" daje kao mogućnost samo onima koji su na budžetu.


Ovo zahteva celi poseban post. Hajde prvo se pomiri sa time da ne postoji obnove i ponove godine.
maca22 maca22 20:11 10.02.2012

Re: par pitanja

@ Kuku

Nekada su postojale studijske godine. NJih 4.
Sada postoje školske godine. Njih 8.

I upisuju se samo školeske godine.

Ti imas fore 8 godina da studiras.
Upisujes 1
pa 2
pa 3
...
pa 8.

Ako si dotle ocistio jesi, Ako nisi, gubis pravo na skolovanje.

Država te finansira od godina 1-4, i to ako očistiš sve redom.
Ovom molbom čemerni studentski predstavnici pokušavaju da isprose da onaj štreber koji je sve 4 poput arianne izroptao u biblioteci, daleko od ljudi, da njima ne naplaćuju taj ispit i diplomski koji prebace u godinu br.5.

Mole za milost.

A ovi studenti koji sami plaćaju, oni nastavljaju da plaćaju. Idu redom i upisuju i plaćaju.


Reci ako neki deo nije jasan. Ljudima je uglavnom teško da se prebace na ovaj sistem.
kukusigameni kukusigameni 20:42 10.02.2012

Re: par pitanja

maca22
A da li ti znaš da bolonjci imaju po desetak ispita u semestru?
A da li znaš da je to dvadesetak ispita po godini?

Da li to znači da je gradivo obimnije ili je došlo do podele gradiva na više ispita?
Znaš, ovde je pominjano i to da su svi studirali besplatno. I da je to bilo super. Druga strana medalje je bila da su fakultet upisivali svi koji su to hteli. Najbolji ti je primer kako su neki upisivali fakultet samo da bi izbegli služenje vojnog roka. Ili da bi koristili beneficije kao studenti, pa smo imali cele porodice koje su živele u studentskim domovima, a hranili se na bonove. Svega je bilo i ništa nije bilo baš tako idealno kako se sada pokušava prikazati. Mnogi fakulteti nisu imali udžbenike, pa su studenti koji nisu želeli da uče iz skripti, nabavljali adekvatnu literaturu u inostranstvu (što svakako nije besplatno). Tako da nisam baš siguran da je to sve bilo mnogo dobro. Mi smo zemlja koja je prošla X ratova, sankcije, zemlja čija je privreda razrušena, gde ljudi grcaju i preživljavaju iz dana u dan. Nema mnogo para, nema ih uopšte. Studentima treba pomoći ali mislim da i oni moraju više činiti da nastava bude bolja, a ne da dobijaju određene povlastice i da je tu kraj sa zahtevima. Danas studenti imaju mnogo veća prava nego kada sam ja bio student. I ne čini mi se da ih koriste u cilju boljeg obrazovanja. A bod više ili manje... pa uvek će nekome nedostajati koji bod da nešto upiše ili da negde prođe na konkursu. Takav je život.
Kad kažeš da se budžet nemilice troši, smatram da si potpuno u pravu. Ali kao neko ko puni budžet, mogu ti reći da srećem i mnoge studente kako nemilice troše pare. Pa ne donosim zaključak da treba da ih deremo za školarinu. Verujem ti da je teško doći do željenih bodova za besplatno školovanje ali teško je i doći do novca za hleb, stanovanje, kupovinu knjige ili odlaska u bioskop. Sve je danas teško. Koliko svima, toliko i studentima.
maca22 maca22 21:13 10.02.2012

Re: par pitanja

kukusigameni
maca22
A da li ti znaš da bolonjci imaju po desetak ispita u semestru?

A da li ti znaš koliko se znanja nagomilalo od vremena kad su postojala 3 ispitna roka? I tako dalje.
Ovako možemo do u beksraj. Ali mene ne interesuju poređenja "kome je bilo bolje". Ovde je bitno nešto drugo....nešto sasvim novo...i zlo....zove se uništena budućnost.
Evo kako dolazimo do toga.


Ne puniš buždet samo ti, pune ga roditelje tih studenata. Opet oni studenti koji si video da nemilice troše pare kako kažeš, troše novac svojih roditelja, a to nema veze sa tobom.


Studentima treba pomoći ali mislim da i oni moraju više činiti da nastava bude bolja, a ne da dobijaju određene povlastice i da je tu kraj sa zahtevima. Danas studenti imaju mnogo veća prava nego kada sam ja bio student. I ne čini mi se da ih koriste u cilju boljeg obrazovanja.

Da li si ti uopšte pročitao zahteve?


A bod više ili manje... pa uvek će nekome nedostajati koji bod da nešto upiše ili da negde prođe na konkursu. Takav je život.
Verujem ti da je teško doći do željenih bodova za besplatno školovanje ali teško je i doći do novca za hleb, stanovanje, kupovinu knjige ili odlaska u bioskop. Sve je danas teško. Koliko svima, toliko i studentima.


Pazi ovako, fokusiraj se sad:

Ukoliko ti fali jedan bod, padaš na samofinaniranje. -> -> Znači trebaju ti parice koje je teško nabaviti makar za hleb. A pošto su školarine velike, -> -> deca siromašnih su prinuđena da napuste školovanje. A to nije "to je život" tralala. -> -> To je uništenje budućnosti čoveka.


Znači,

potrebno je da se stvori kognitivna veza između: izubio bod = izgubio budućnost.


Kad te u sred noći neko probudi i pita: ŠTA JE IZGUBLJEN BOD?
Ti iz topa ispališ: UNIŠTENA BUDUĆNOST.
kukusigameni kukusigameni 21:32 10.02.2012

Re: par pitanja

maca22
Kad te u sred noći neko probudi i pita: ŠTA JE IZGUBLJEN BOD?
Ti iz topa ispališ: UNIŠTENA BUDUĆNOST.

Iz topova su ti i uništili budućnost.
maca22 maca22 21:37 10.02.2012

Re: par pitanja

Ne razumem.
noboole noboole 11:00 10.02.2012

Grr

Izgubio mi se ceo tekst komentara.
Pouka je pisati sazeto.

Maco, iznenadjen samo tolikim negtivnim misljenjima, kao da pricaju ili ljudi koji
su zavrsili faks pre vise od dve decenije, ili onaj majusni deo najnadarenijih
egomanijaka, koji na normalne ljude gledaju kao na bubasvabe.
Implicitno se uvlaci pretpostavka da imamo sjajne fakultete, neverovatne profesore
koji su vrhunski pedagozi, kod koji kada ne polozis iz prve, mora da si imbecil.

Bilo bi korisno, ako imas, da nakacis statistiku,za jedan ili vise fakulteta, npr prosek studiranja, broj ponavljanja bitnih ispita, koliko studenata jedne generacije zavrsi studije u roku.
Takodje bi bilo zanimljivo videti prolaznost prijemnog na problematicnim univerzitetima.
vladaxy vladaxy 12:33 10.02.2012

Re: Grr

Implicitno se uvlaci pretpostavka da imamo sjajne fakultete, neverovatne profesore
koji su vrhunski pedagozi, kod koji kada ne polozis iz prve, mora da si imbecil.


Evo jedne sjajne...

Geografija Srbije na trećoj i Geografija regije i Zaštita prirode Srbije na četvrtoj godini, kamen su spoticanja generacijama, jer profesorka Mila Pavlović godinama masovno obara studente, bez objašnjenja i jasnih kriterijuma. Link...

Pitanja zbog kojih se pada

Jedna od studentkinja (ime poznato redakciji) koja je godinama muku mučila sa ispitom profesorke Pavlović javila se redakciji "Blica" i ukazala na neke od podataka koje profesorka zahteva da studenti znaju i zbog kojih su mnogi masovno padali na ispitima. Evo šta student geografije, između ostalog, mora da zna:

- U toku Drugog svetskog rata uništeno je 61,9 odsto konja, 55,5 odsto goveda, 63,3 odsto ovaca, 57,7 odsto svinja. Uništeno je i 2.250.000 bicikala.
- Kukuruzom je 1955. bilo zasejano 1.474.000 hektara, a u 1994. 1.396.000 hektara.
- U Jugoslaviji ima 4.504.000 stabala breskve, 54.500.000 stabala šljive, 7.768.000 kruške, 1.885.000 stabala kajsija...
- U vodama našeg dela mora ulovi se oko 264 tone ribe. Ukupan ulov slatkovodne ribe 1995. iznosio je 6.229 tona.
- Kod nas postoji 205.000 košnica, 25.591.000 komada živine.
- Važnije pruge: Bor-Crni Vrh (20,6km), Kučevo-Brodice (16km), Kačanik-Vrbeštica (30,4km).
- Crnu Goru je 1939. posetilo 15.012 turista (12.403 domaćih i 2.609 inostranih).
- Pet do šest metara kvadratnih površine plaže dolazi na jednog kupača.



Da li može neko da mi objasni čemu ovo služi, a uz to i neradi????
maca22 maca22 13:18 10.02.2012

Re: Grr

noboole
Izgubio mi se ceo tekst komentara.
Pouka je pisati sazeto.

Maco, iznenadjen samo tolikim negtivnim misljenjima, kao da pricaju ili ljudi koji
su zavrsili faks pre vise od dve decenije, ili onaj majusni deo najnadarenijih
egomanijaka, koji na normalne ljude gledaju kao na bubasvabe.
Implicitno se uvlaci pretpostavka da imamo sjajne fakultete, neverovatne profesore
koji su vrhunski pedagozi, kod koji kada ne polozis iz prve, mora da si imbecil.

Bilo bi korisno, ako imas, da nakacis statistiku,za jedan ili vise fakulteta, npr prosek studiranja, broj ponavljanja bitnih ispita, koliko studenata jedne generacije zavrsi studije u roku.
Takodje bi bilo zanimljivo videti prolaznost prijemnog na problematicnim univerzitetima.

Imam. Hvala ti na recima razuma.

Ali problem je sto nemam svoj blog na kome bih mogla banovati egomanijake da bih mogla uopste dopreti do gradjana koji POJAM NEMAJU o cemu se radi i na koji nacin ih se ovo tice.

Jeidni razlog zbog koje mogu tražiti tražim autorsku je da mogu da omogucim informisanje. Jer to je nemoguce pod ovakvim uslovima.
vanja.t vanja.t 13:32 10.02.2012

Re: Grr

Jeidni razlog zbog koje tražim autorsku je da mogu da omogucim informisanje

problem je sto mi urednistvo ne daje moj blog na kome bih mogla banovati egomanijake da bih mogla uopste dopreti do gradjana

pa dopri već jednom, ideja je stvarno genijalna
krkar krkar 14:45 10.02.2012

Re: Grr

Bilo bi korisno, ako imas, da nakacis statistiku,za jedan ili vise fakulteta, npr prosek studiranja, broj ponavljanja bitnih ispita, koliko studenata jedne generacije zavrsi studije u roku.
Takodje bi bilo zanimljivo videti prolaznost prijemnog na problematicnim univerzitetima.


E i meni bi bilo interesantno da vidim ijedan podatak od te bratije koja traži da džabalebari doživotno za moje pare.

Ali - nema. Numeju.

Uostalom, ovo smo već jednom raspravljali do u sitna crevca. Pomoći nema.
noboole noboole 14:59 10.02.2012

Re: Grr

vladaxy
Implicitno se uvlaci pretpostavka da imamo sjajne fakultete, neverovatne profesore
koji su vrhunski pedagozi, kod koji kada ne polozis iz prve, mora da si imbecil.


Evo jedne sjajne...

Geografija Srbije na trećoj i Geografija regije i Zaštita prirode Srbije na četvrtoj godini, kamen su spoticanja generacijama, jer profesorka Mila Pavlović godinama masovno obara studente, bez objašnjenja i jasnih kriterijuma. Link...

Pitanja zbog kojih se pada

Jedna od studentkinja (ime poznato redakciji) koja je godinama muku mučila sa ispitom profesorke Pavlović javila se redakciji "Blica" i ukazala na neke od podataka koje profesorka zahteva da studenti znaju i zbog kojih su mnogi masovno padali na ispitima. Evo šta student geografije, između ostalog, mora da zna:

- U toku Drugog svetskog rata uništeno je 61,9 odsto konja, 55,5 odsto goveda, 63,3 odsto ovaca, 57,7 odsto svinja. Uništeno je i 2.250.000 bicikala.
- Kukuruzom je 1955. bilo zasejano 1.474.000 hektara, a u 1994. 1.396.000 hektara.
- U Jugoslaviji ima 4.504.000 stabala breskve, 54.500.000 stabala šljive, 7.768.000 kruške, 1.885.000 stabala kajsija...
- U vodama našeg dela mora ulovi se oko 264 tone ribe. Ukupan ulov slatkovodne ribe 1995. iznosio je 6.229 tona.
- Kod nas postoji 205.000 košnica, 25.591.000 komada živine.
- Važnije pruge: Bor-Crni Vrh (20,6km), Kučevo-Brodice (16km), Kačanik-Vrbeštica (30,4km).
- Crnu Goru je 1939. posetilo 15.012 turista (12.403 domaćih i 2.609 inostranih).
- Pet do šest metara kvadratnih površine plaže dolazi na jednog kupača.



Da li može neko da mi objasni čemu ovo služi, a uz to i neradi????


O tome pricam.
Da i ne govorim o tome da obaranje na glupostima, i akumulacija studenata na samofinansiranju donosi cist profit :-D .
gedza.73 gedza.73 16:16 10.02.2012

Re: Grr

noboole
Maco, iznenadjen samo tolikim negtivnim misljenjima, kao da pricaju ili ljudi koji
su zavrsili faks pre vise od dve decenije, ili onaj majusni deo najnadarenijih
egomanijaka, koji na normalne ljude gledaju kao na bubasvabe.
Implicitno se uvlaci pretpostavka da imamo sjajne fakultete, neverovatne profesore
koji su vrhunski pedagozi, kod koji kada ne polozis iz prve, mora da si imbecil.
maca22
Imam. Hvala ti na recima razuma.
Ali problem je sto mi urednistvo ne daje moj blog na kome bih mogla banovati egomanijake da bih mogla uopste dopreti do gradjana koji POJAM NEMAJU o cemu se radi i na koji nacin ih se ovo tice.


Maco, da se 'urazumimo'.
Što studenti ne ustane protiv tih profesora, programa, knjiga i ostalog nego traže da se spuste kriterijumi?
Obrazovanje i studiranje su vrlo bitne teme, kako napisa Niccolo, ali sa ovim zahtevima se više kvari i muti nego što se želi popraviti.

Ovo je skromno mišljenje, mene k'o bubašvabe iz teherana a ako ti ne paše ti javi pa ću ga sam izbrisiati.
maca22 maca22 17:00 10.02.2012

Re: Grr

gedza.73
Što studenti ne ustane protiv tih profesora, programa, knjiga

Odakle ti ovo?
Kako si shvatio tacke 2, 6 i 11?

nego traže da se spuste kriterijumi?

Molim te da mi tacno pokazes gde se trazi da se spusti kriterijum ZNANJA?

ali sa ovim zahtevima se više kvari i muti nego što se želi popraviti.

Navedi posle i ostale zahteve kako si ih shvatio.
gedza.73 gedza.73 23:05 10.02.2012

Re: Grr

Navedi posle i ostale zahteve kako si ih shvatio.

Kako sam shvatio?

Kao kad se prosvetari ' brinu' o 'dobrobiti' dece i obrazovanju kroz zahteve za jubilarnim nagradama i povišicama, kad se doktorima poveća plata pa onda pacijenti umiru jer nemaju novca da proporcijalno podignu mito, kad sudije ćute i mute, pa kad puknu na reizboru odjednom znaju šta sve treba promeniti u zakonodavstvu, kad je vlast 'najlepša' i sve 'najbolje' radi a onda u opoziciji 'dođe' do saznanja i 'rešenja' za bolji život u naredne četiri godine...

Eto, tako shvatam prvi zahtev studenata u kome se ne podiže bodovna granica da se odaberu najbolji i najradniji, već se traži srozavanje kriterijuma...

Maaa, i u pravu su. Kakav smo cirkus postali dobro ne traže da im se novac i ocene ne šalju na kućnu adresu.
maca22 maca22 23:06 10.02.2012

Re: Grr

Uh, pa ti si to vrlo slobodno interpretirao.
gedza.73
Eto, tako shvatam prvi zahtev studenata u kome se ne podiže bodovna granica da se odaberu najbolji i najradniji, već se traži srozavanje kriterijuma...

Da se odaberu za sta konkretno?
gedza.73 gedza.73 23:19 10.02.2012

Re: Grr

ja
Eto, tako shvatam prvi zahtev studenata u kome se ne podiže bodovna granica da se odaberu najbolji i najradniji, već se traži srozavanje kriterijuma...

ti
Da se odaberu za sta konkretno?

dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

Za finansiranje iz budžeta.
A škart da sam plaća svoje egzibicije.
maca22 maca22 23:28 10.02.2012

Re: Grr

gedza.73
A škart

Dobro Gedzo, hvala na odgovoru.
arwenna arwenna 12:47 10.02.2012

?

1. dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije


Koja je sada granica za prelazak na finansiranje iz budžeta? Tačnije, interesuje me da li je ta granica podatak dostupan studentima od početka godine.

Ako je odgovor DA, pitanje za studente je: Šta ih je spečilo da to ostvare?

Ako je odogovr NE, pitanje za rektorat: Zašto studentima jasno nisu stavili do znanja uslove za prelazak na finansiranje iz bužeta?
maca22 maca22 13:21 10.02.2012

Re: ?

arwenna
Ako je odgovor DA, pitanje za studente je: Šta ih je spečilo da to ostvare?



Evo odlican primer. Iako se u tekstu pominje EVALUACIJA rada profesora, ponovni pregeld opterecenja sutdenata i svega ostalog, to se prvo ne procita, a i da ko pričita, ne ume da se shvati, i onda se dele pitanja studentima.

Editovala greške u kucanju.
arwenna arwenna 13:40 10.02.2012

Re: ?


Da li bi bila ljubazna da mi objasniš tvoj odgovor.

Studenti nisu sakupili doboljan broj poena zbog....
EVALUACIJA rada profesora, ponovni pregeld opterecenja sutdenata i svega ostalog, to se prvo ne procita, a ida ko se ne priocita, ne ume da se shvati, i onda se dele pitanja studentima.


maca22 maca22 14:26 10.02.2012

Re: ?

popravila sam gore greške u kucanju.
maca22 maca22 20:40 10.02.2012

Re: ?

arwenna
1. dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

Koja je sada granica za prelazak na finansiranje iz budžeta? Tačnije, interesuje me da li je ta granica podatak dostupan studentima od početka godine.

Ukoliko se nalaziš upisan na prve 4 godine od početka studija, trebaš dti 60 bodova, pa onda pada rangiranje.
Da, podatak je dostupan.

Ako je odgovor DA, pitanje za studente je: Šta ih je spečilo da to ostvare?

Moje pitanje za arwennu je: čemu prošlo vreme? To TEK treba da se ostvari do oktobra.



arwenna
Ako je odogovr NE, pitanje za rektorat: Zašto studentima jasno nisu stavili do znanja uslove za prelazak na finansiranje iz bužeta?

Rektorat ne donosi odluku o broju bodova za budžet.
Goran Vučković Goran Vučković 12:58 10.02.2012

Za Srbiju

Ja bih da pitam jednu formalnost, ako nije problem: zašto se ova inicijativa zove "10 za Srbiju"?
maca22 maca22 13:19 10.02.2012

Re: Za Srbiju

My guess is as good as yours.
Jukie Jukie 13:40 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Goran Vučković
Ja bih da pitam jednu formalnost, ako nije problem: zašto se ova inicijativa zove "10 za Srbiju"?

Desetka = najveća ocena na fakultetu
Goran Vučković Goran Vučković 13:44 10.02.2012

Re: Za Srbiju

My guess is as good as yours.

Meni bi bilo logičnije da se zove "10 od Srbije" - pošto ima 10 zahteva u kojima se nešto traži, a dosta toga ima veze sa budžetom i javnim sredstvima, čini mi se (pa se, u nekom smislu podele tereta javne potrošnje, traži od cele Srbije).

U suštini, traži se od društva da investira javna sredstva u obrazovanje, u većoj meri od one koja je sada. Nekako bi mi bilo pošteno da se stvar zove primereno svojoj suštini, ako već nema elaboracije zašto bi to bilo (dobro) "za Srbiju".

Ovako izgleda kao nespretan pokušaj jeftine marketinške manipulacije, u nedostatku argumenata.
maca22 maca22 14:24 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Goran Vučković
Ovako izgleda kao nespretan pokušaj jeftine marketinške manipulacije, u nedostatku argumenata.

Svakako je to promotivni slogan koji treba da asocira da unapredjenje visokog obrazovanja unapredjuje i Srbiju.


E sad, što ti u to učitavaš "jeftino", "manipulaciju", i "nedostatak argumenata" - zlo je u oku posmatrača.
niccolo niccolo 14:30 10.02.2012

Re: Za Srbiju

zlo je u oku posmatrača.

Mislim da bi vašoj stvari najviše pomoglo da je ti više ne zastupaš. Ne znam da li si primetila ali u preko 100 komentara nisi uspela da pridobiješ nikog novog, već samo da izvređaš one koji se ne slažu sa vama na prvu loptu.
maca22 maca22 14:38 10.02.2012

Re: Za Srbiju

niccolo
zlo je u oku posmatrača.

Mislim da bi vašoj stvari najviše pomoglo da je ti više ne zastupaš. Ne znam da li si primetila ali u preko 100 komentara nisi uspela da pridobiješ nikog novog, već samo da izvređaš one koji se ne slažu sa vama na prvu loptu.

Hanibale, moj lektore, samo nepošten čovek takve može nazvati eufemizmom "ne slažu na prvu loptu", jer došli su ljudi koji vređaju i nisu zaninteresovani za pridobijanje. Takve nit treba trpeti, a još manje ih pridobijati, ali ti bi voleo da se žrtva napada, tj. ja, sad još malo osetim i krivom. Evo sad cu, samo da popijem kafu.
Ne znam, savetuješ li i žene da pridbijaju muževe koji ih mlate?
Sad ću opet da zvršim ovaj tvoj trol, a ti probaj da me ne juriš po blogu.
niccolo niccolo 14:40 10.02.2012

Re: Za Srbiju

ne znam, savetuješ li i žene da pridbijaju muževe koji ih mlate

Paralela ti je krajnje neukusna. Poređenje studenta koji je nesposoban da završi studije u roku sa ženom koja trpi fizičko nasilje je stvarno
maca22 maca22 14:45 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Ahaha, pa ti si aparat za podmetanje. Ja uopšte nisam TO poredila. Mislim da je stvarno red da me se okaneš.
Goran Vučković Goran Vučković 14:46 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Svakako je to promotivni slogan koji treba da asocira da unapredjenje visokog obrazovanja unapredjuje i Srbiju.

Možda bi vizija kako ovi zahtevi i njihovo ispunjavanje utiču na unapređenje visokog obrazovanja, a posegno kako to sve utiče na opštu dobrobit, pomogla da zahtevi izgledaju prihvatljivije.
maca22 maca22 14:52 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Goran Vučković
Svakako je to promotivni slogan koji treba da asocira da unapredjenje visokog obrazovanja unapredjuje i Srbiju.

Možda bi vizija kako ovi zahtevi i njihovo ispunjavanje utiču na unapređenje visokog obrazovanja, a posegno kako to sve utiče na opštu dobrobit, pomogla da zahtevi izgledaju prihvatljivije.

Slažem se. Ali veruj mi da od hejtera NEMAM KAD da odgovorim na takva pitanja onima koji nisu u toku.
noboole noboole 14:55 10.02.2012

Re: Za Srbiju

niccolo
zlo je u oku posmatrača.

Mislim da bi vašoj stvari najviše pomoglo da je ti više ne zastupaš. Ne znam da li si primetila ali u preko 100 komentara nisi uspela da pridobiješ nikog novog, već samo da izvređaš one koji se ne slažu sa vama na prvu loptu.


Da, replike su nesrazmerne. Spustanje lopte i koriscenje cinjenica je i razlog zbog koga bi me interesovala statistika.
Nadam se da ce se studentske teme naci na VIP delu bloga. Urednistvo bi moglo da
nadje ljude iz akademske zajednice da otvare diskusiju na ovu temu. Mozda ne bas nekog duboko zaparlozenog u sistem, pre kombinaciju ljudi koja moze da prica o domacim i stranim iskustvima, stanju stvari i onda da se mi ukljucimo.

maca22 maca22 15:01 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Mogu tovar takvih da ti nabavim iz raznih frakcija. Ali bez dugmeta ban i delete tu nema pomoci.
Goran Vučković Goran Vučković 15:02 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Slažem se. Ali veruj mi da od hejtera NEMAM KAD da odgovorim na takva pitanja onima koji nisu u toku.

A kako prepoznaješ hejtere?

Da li je tebi neko ko je libertarijanac (kao npr. vladaxy) hejter? On se pokazao kao prilično konzistentan otkada ga znam ovde na blogu - zalaže se za smanjenje javne potrošnje manje više na svakom planu. Da ti je npr. Saša Radulović došao na blog, on bi ti isto to rekao kao i vladaxy (bar sudeći po blogovima koje je pisao na temu visokog obrazovanja), iako je on u suštini socijaldemokrata onako overall - kanadskog tipa. Da li bi onda i Saša bio hejter?
niccolo niccolo 15:10 10.02.2012

Re: Za Srbiju

koriscenje cinjenica je i razlog zbog koga bi me interesovala statistika.

Naravno. Ali kad zatražiš činjenice onda si hejter.

Nadam se da ce se studentske teme naci na VIP delu bloga

Slažem se, teme studiranja i uopšte obrazovanja su bitne teme.
maca22 maca22 15:22 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Goran Vučković
A kako prepoznaješ hejtere?

Po zlu. A evo kako:

Goran Vučković
Da li je tebi neko ko je libertarijanac (kao npr. vladaxy) hejter? On se pokazao kao prilično konzistentan otkada ga znam ovde na blogu - zalaže se za smanjenje javne potrošnje manje više na svakom planu. Da ti je npr. Saša Radulović došao na blog, on bi ti isto to rekao kao i vladaxy (bar sudeći po blogovima koje je pisao na temu visokog obrazovanja), iako je on u suštini socijaldemokrata onako overall - kanadskog tipa. Da li bi onda i Saša bio hejter?

Naprotiv. Vladaxy, uopšte ne smeta. On kaže šta šta misli, i to je to. Neka kaže. Šta tu može biti loše?

Hejteri su ljudi koji opsesvino troluju, podmeću, izvrću, to su patološke ličnosti.

Evo vidi, iznad, i Niccolo izmišlja kako sam nazvala hejterima ljude koji traže činjenice i glumi žrtvu. A ne nazivam tako ljude koji traže podatke, već hejterom nazivam naprimer njega zato što podmeće. Ili krkara koji tvrdi da argumenti NE postoje. A on to zna kako? gledao je u šolju espressa. :) Mislim stvarno...

Inače mogu dovesti ljude koji barataju činjenicama, i rade u visokom obrazovanju, ali zašto bi iko želeo dam troši vreme na takve ličnosti ovde?
U stvari, možda i bi. Ali da se blog ne davi u hejtu, trolu, spamu i sličnom.
buba_truba buba_truba 15:29 10.02.2012

Re: Za Srbiju

niccolo
zlo je u oku posmatrača.

Mislim da bi vašoj stvari najviše pomoglo da je ti više ne zastupaš. Ne znam da li si primetila ali u preko 100 komentara nisi uspela da pridobiješ nikog novog, već samo da izvređaš one koji se ne slažu sa vama na prvu loptu.

I ja mislim... evo, iščitah komentare i to mi je najjača impresija.

Da ne pominjem utisak o macinom duhu:

maca22
lady_d
Moj kum je govorio: Nauka nije magarac da je svako jase! Oni sto drzava finansira (studenti na budzetu) ne smeju da propuste ni jednu godinu neopravdano (zdrastveni razlozi recimo su opravdani, ali naravno ne i svi!).

Za kraj moram primetiti da analni sadizam u Srba prema populaciji koja želi da se obrazuje je epidemijskog karaktera.

Ooo, bogo moj!

maca22 maca22 20:34 10.02.2012

Re: Za Srbiju

Goran Vučković
Meni bi bilo logičnije da se zove "10 od Srbije" - pošto ima 10 zahteva u kojima se nešto traži,

Ima 12 zahteva. :)
maca22 maca22 13:34 15.02.2012

Re: Za Srbiju

niccolo
ne znam, savetuješ li i žene da pridbijaju muževe koji ih mlate

Paralela ti je krajnje neukusna. Poređenje studenta koji je nesposoban da završi studije u roku sa ženom koja trpi fizičko nasilje je stvarno

Pa i zena je nesposbna da zavrsi rucak, kad joj zagori.

Sve ih treba zlostavljati. To je tvoja logika.
buba_truba buba_truba 15:50 10.02.2012

Pitanje za autora:

Kaže:
eli.lacrosse
Bojim se, gledajući spisak potpisnika, da će se u vrlo bliskoj budućnosti "10 za Srbiju" "usaglasiti sa Ministarstvom" da "imaju zahteve", daće im čika Žare bonu i obećati strategiju razvoja obrazovanja "sutra" (o oba se govorilo ovde na blogu). S obzirom da je 14 potpisnika, rekao bih da će korist imati pedesetak ljudi.

E, sad, da li je časno to što sam prostor ustupio nakome ko se, po mom mišljenju, bori za sitnu ličnu korist? Da mislim da sam uradio samo to, odgovor bi svakako bio – NE! Ali, verujem da sam prostor ipak ustupio samo diskusiji o svemu ovome, i da ta diskusija može doneti dobra.

Kome može doneti dobra? Dobra za "pedesetak ljudi" koji se "bore za sitnu ličnu korist" - i to sve po autorovom mišljenju? Ali ipak je ustupio prostor... Interesantno.
maca22 maca22 16:03 10.02.2012

Re: Pitanje za autora:

Kazes da si pazljivo citala, eno, imas poslednju recenicu, covek vrednuje diskusiju.

(inace, ja delim slutnje sa Elijem, pa isto tako mislim da je vredno paznje)
buba_truba buba_truba 16:25 10.02.2012

Re: Pitanje za autora:

maca22
covek vrednuje diskusiju.

Zato sam i rekla da je interesantno. Vrednuje i podržava (ustupanjem prostora) nešto što on sam smatra šarenom lažom, a što potenciraju oni o čijoj ispravnosti motiva (znači, moralnosti) ima negativan stav.
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:50 10.02.2012

Re: Pitanje za autora:

Ali ipak je ustupio prostor... Interesantno.

Kao komentar na tekst svoje prethodne gošće sam napisao da "nikada ne bih odbio da ustipim prostor nekome ko želi da piše o obrazovanju/školama/fakultetima/nastavi/… To ne podrazumeva da se moram slagati sa onime kome ustupam prostor".

To što bih ja ignorisao inicijativu za koju mislim da može da donese dobra za "pedesetak ljudi" koji se "bore za sitnu ličnu korist" ne znači da takva inicijativa, tim mojim činom, prestaje da postoji. To što otvaram još jedno mesto za diskusiju samo ostavlja mogućnost da se pruži argumentacija koja će moje mišljenje promeniti, ili da ja, svojom argumentacojom, promenim mišljenje drugih.

Ono što jeste greška je to što nisam, umesto pukog prenošenja nečijeg proglasa, insistirao da tekst uključi Macinu analizu. Ili što sam nisam detaljno analizirao ceo proglas (mada to ovih dana nikako ne bih mogao zbog manjka vremena).
Jukie Jukie 18:32 10.02.2012

Re: Pitanje za autora:

eli.lacrosse
Ali ipak je ustupio prostor... Interesantno. Kao komentar na tekst svoje prethodne gošće sam napisao da "nikada ne bih odbio da ustipim prostor nekome ko želi da piše o obrazovanju/školama/fakultetima/nastavi/… To ne podrazumeva da se moram slagati sa onime kome ustupam prostor"..

Imam jednu ideju za blogodiskusiju na gornje teme, ali mi je kompjuter u očajnom stanju pa mi mogao da cvrcne i da u tom periodu ne mogu da moderiram blog (ili šta već radi onaj koji je gost autor)
maca22 maca22 20:14 10.02.2012

Re: Pitanje za autora:

@ buba

Čovek podržava rasprave o problemima. Koji postoje. A to što ni on, niti ja, nemamo poverenje u studentske predstavnike koji treba to da sprovedu, to je druga stvar.
alselone alselone 16:35 10.02.2012

Kako dobro!

Uzmes macu da ti gostuje pa te razaluju.
maca22 maca22 17:14 10.02.2012

Re: Kako dobro!

alselone
Uzmes macu da ti gostuje pa te razaluju.

Nije valjda. Brisite blog.
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:55 10.02.2012

Re: Kako dobro!

alselone
Uzmes macu da ti gostuje pa te razaluju.

Nije valjda. Brisite blog.

Ma, hajdete… Nije sve u blogu, ima nesto i u ljubavi.
buba_truba buba_truba 18:18 10.02.2012

Re: Kako dobro!

eli.lacrosse
alselone
Uzmes macu da ti gostuje pa te razaluju.

Nije valjda. Brisite blog.

Ma, hajdete… Nije sve u blogu, ima nesto i u ljubavi.

E ovo mi se već svia. Vrlo!
maca22 maca22 20:24 10.02.2012

Re: Kako dobro!

eli.lacrosse
alselone
Uzmes macu da ti gostuje pa te razaluju.

Nije valjda. Brisite blog.

Ma, hajdete… Nije sve u blogu, ima nesto i u ljubavi.

alselone alselone 20:46 10.02.2012

Re: Kako dobro!

maco, je l' mogu da ti dam listu VIP blogera kod kojih bih voleo da gostujes?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana