Gost autor| Obrazovanje

10 za Srbiju

eli.lacrosse RSS / 09.02.2012. u 19:23

Gost autor: Maca22

 

Zahtevi 10-ke za Srbiju:

1. dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

2. sprovesti reevаluаciju opterećenjа studenаtа (definisаti institucionаlni okvir zа rešenje ovog problemа)

3. preciznije definisаti prаvo nа produženu godinu nа svim nivoimа studijа (dаti svаkom studentu koji se finаnsirа iz budžetа RS prаvo nа produženu godinu)

4. student koji studirа u „produženoj“ godini imа prаvo dа polаže ispite u mesecimа u kojimа ne postoje redovni rokovi

5. doneti Nacionalni okvir kvalifikacija, a šifrаrnik zаnimаnjа usklаditi sа Nаcionаlnom službom zа zаpošljаvаnje, a u sklаdu sа аkreditаcijom visokoškolske institucije

6. formirаti Fond zа rаzvoj visokog obrаzovаnjа povećаnjem odvаjаnjа iz budžetа RS zа visoko obrаzovаnje u iznosu od 1% vrednosti Budžetа Republike Srbije

7. zаkonski obаvezаti fаkultet dа definiše strukturu i oprаvdаnost visine školаrinа, odrediti mаksimаlnu visinu školаrine

8. uključiti socijаlnu dimenziju u sistem finаnsirаnjа visokog obrаzovаnjа kroz stvаrаnjа instrumenаtа dа mаterijаlno ugroženi sаmofinаnsirаjući studenti, jednom u toku svog školovаnjа imаju mogućnost dа ne plаte troškove studirаnjа zа tu godinu

9. zаkonski urediti visinu i vrstu аdministrаtivnih tаksi koje student plаćа fаkultetu/univerzitetu, ukinute sve аdministrаtivne tаkse zа usluge koje je student već plаtio preko školаrine.

10. omogućiti studentimа koji su zаvršili osnovne studije u trаjаnju od 4 godine dа imаju prаvo dа se zаposle kаo nаstаvnici u osnovnim i srednjim školаmа (izmenа Zаkonа o osnovаmа obrаzovаnjа)

11. stvoriti zаkonske i institucionаlne okvire zа podsticаnje studentske prаkse i nаučno-istrаživаčkog rаdа

12. ukinuti stаrosnu grаnicu od 26 godinа zа benificije studenаtа
- dosаdаšnje ogrаničenje je suprotno principimа konceptа celoživotnog učenja i ogrаničаvа u mnogome studente nа mаster i doktorskim studijаmа
- ovаkvo ogrаničenje ne postoji u zаmljаmа u regionu i EU


Orgаnizаtori:

- Studentskа konferencijа univerzitetâ Srbije (SKONUS)
W: www.skonus.org
F: СКОНУС | SKONUS | SCSU
T: @SKONUStwt

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Beogrаdu
W: www.parlament.bg.ac.rs

- Sаvez studenаtа Beogrаdа
W: www.ssb.org.rs i www.magazinstudent.com
T: @magazin_Student

- Studentskа unijа Srbije
W: www.sus.org.rs

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Novom Sаdu

- Sаvez studenаtа Univerzitetа u Novom Sаdu

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Nišu

- Sаvez studenаtа Univerzitetа u Nišu

- Studentski pаrlаment Univerzitetа u Krаgujevcu

- Studentskа аsocijаcijа Univerzitetа u Krаgujevcu

- Studentski parlament Univerziteta u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici

- Studentski pаrlаment Državnog univerzitetа u Novom Pаzаru

- Studentskа аsocijаcijа Državnog univerzitetа u Novom Pаzаru

- Studentski pаrlаment Univerzitetа umetnosti Beogrаd

 



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 19:49 09.02.2012

pu - prvi :)

...

Dugoročni krediti bez RIP OFF kamate za školarine bi bio pomak. Naravno bezobrazne koji kredite uzmu a ne uče u radne kampove i neka gule 4-8 godina dok ne otplate kredite. Nema samo pravo, već i obaveza :) +ako su ok studenti tokom studija im trpati ideje u glavu oko sopstvenog posla, primere poslovnih planova-moderno zvanih biznis planovi- takvim predlozima ih podsticati da bolje rade i da znaju da kad završe imaju ikakve šanse...

48 bodova? Nije mnogo, been there.

Starosna granica je dobar predlog...+krediti kao i ostalim studentima.

+još 1/2 doma tipa studenjak. razlika da bude jedino u kiriji..ko je na budžetu plaća manje ko nije plaća više. Na 1 su mestu lakše razmenjuju informacije, lakše razmenjuju ideje...štede na kiriji za stan, manje troše svoje.

Stavka 10 mi se čini da je moguća i dalje. barem niko nije menjao tekstove oglasa koje sam gledao. proveriću.

Dobar predlog...neka diskusija počne
maca22 maca22 19:58 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

Samo da naglasim da ne stojim lično iza projekta, nego želim sa vama da podelim informaciju o ovome.
arianna arianna 20:01 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

najbolje je da uvrstite i sledeću tačku: dodela diploma svima koji izraze želju da je imaju!


čitam i čudim se

studiranje nije obavezno i nije socijlna kategorija

a tek za onu tačku 12 koju pominješ da ne postoji u zemljama EU, da te pitam:

Zašto bi neko završavao fakultet, recimo u 50 godina? Zna se kad se ide u školu!
Ispada da prvo treba naći posao, pa onda studirati i to na teret budzeta ili primati stipendiju ili penziju, nedajbože pokojnog roditelja, do kad?

Zašto gradjani Srbije da finasiraju "trutove" po fakultetima, koji tragaju za smislom svog života, sve izbegavajući da uče i da polažu ispite u redovnim ispitnim rokovima?


Ovi vaši zahtevi idu direktno na štetu vrednim, pametnim mladim ljudima koji svoje ispite polažu u roku i sa visokom prosečnom ocenom. Bila sam student, pa sam umesto protesta i alkohol žurki birala biblioteku i učenje. Bili su mi višak i oni ponudjeni ispitni rokovi.
alselone alselone 22:06 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

Zašto bi neko završavao fakultet, recimo u 50 godina? Zna se kad se ide u školu!


Kad ovo zavrsis da li, molim te, mozes da predjes na to da se zna kada se jede, da se zna sta se oblaci, da se zna u sta da se veruje. Bio bih ti zahvalan. Bez tih informacija, smernica i skoro pa zakona sam izgubljen u ovom moru plavom.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:07 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

pa sam umesto protesta i alkohol žurki birala biblioteku i učenje.


e pretera ga bre:)
na sta bi svet licio kad studenti ne bi protestovali i partijali?
ako mene pitas, ni-na-sta!

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

podmetati kako ovo ide na štetu bilo kome, a potom da neko traži diplomu bez učenja,


Maco, na neciju stetu mora ici jer besplatni rucak ne postoji. Neko to sto vi trazite mora da plati.

Nije bas da trazite diplome bez ucenja ali trazite da se kriterijumi za dobijanje istih drasticno spuste, to ne mozes poreci.
I da ne budes u zabludi, drustvo nikakve koristi nece imati ako bude vise onih sa fakultetskim dipolomama, vec ako bude vise onih koji znaju, a ti ne trazis da se podigne nivo znanja vec broj diploma.
arianna arianna 22:08 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

maca22
10 preporuka za post pun zlonamernih izmišljotina. Nula za Srbiju.

Arianna, prvo mene ništa ne možeš pitati, a pogotovo ne tim ružnim tonom, jer ja iza ovoga ne stojim, kao što i rekoh.
Drugo, podmetati kako ovo ide na štetu bilo kome, a potom da neko traži diplomu bez učenja, je nesitina i to maligna i to može pisati samo neko veoma nepošten.



maco, odgovorila bih ti na ovo ali bojim se biće ti veoma zlo

najpoštenije i najdobronamernije ti kažem da je bolje držati knjigu u ruke, nego izvrtati tudje reči i da nije diploma za svakoga

srdačan pozdrav

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 22:23 09.02.2012

Re: pu - prvi :)


najpoštenije i najdobronamernije ti kažem da je bolje držati knjigu u ruke, nego izvrtati tudje reči i da nije diploma za svakoga


arianna, pazi kad si skrozz pogodila.
sa sve bibliotekom. :)
reanimator reanimator 22:28 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

Bila sam student, pa sam umesto protesta i alkohol žurki birala biblioteku i učenje

Ćuti, nemoj sve da nam pričaš
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 22:29 09.02.2012

aaa, oćete da se trolamo jeli

Kategorije studenata:
LENJ - mrzi ga da jedan predmet uči 10 puta za 10 ispitnih rokova, nego nauči jednom i položi.
VREDAN STUDENT - Uči i proučava predmete po nekoliko rokova uzastopce.
TALENAT - Proučava jednu godinu više puta.

[b]STAŽISTI -
Potencijalni nosioci studentskih penzija, pamte kad je fakultet zidan, sećaju se prvog završetka fakulteta i uklanjanja skela.
Prema svecu i tropar.[/b] Dakle, posebna pravila za svaku kategoriju :)

U skladu sa teorijom reativiteta, vreme je relativno tako da jedna godina može trajati 10!
Opterećenje studenata je relativno. U procenu uključiti i težinu knjiga navedenih u fusnotama i referencama na kraju knjige+svemoguće skripte. Ako težina literature prelazi 80grama po metru kvadratnom listova, udžbenik sistematizovati po ključu 80 grama literature po 1 esp bodu. 1 metar kvadratni listova za 1 esp poen.

Za studente sa stažom, uvesti mogućnost odlaska u penziju. DIREKT!


gedza.73 gedza.73 22:38 09.02.2012

Re: pu - prvi :)

Zašto gradjani Srbije da finasiraju "trutove" po fakultetima, koji tragaju za smislom svog života, sve izbegavajući da uče i da polažu ispite u redovnim ispitnim rokovima?

Da bi imali trutove koji će da, jednog sutra, vode državu, leče, brane, ekonomišu...
Ovi vaši zahtevi idu direktno na štetu vrednim, pametnim mladim ljudima koji svoje ispite polažu u roku i sa visokom prosečnom ocenom.

Bolje da odmah vide kako se valorizuje rad u ovoj zemlji i da zbrišu na vreme.

Ja bih sadašnjim i budućim studentima sve ovo omogućio.
Uz aneks.
Svi stidenti koji se zaposle u službama čije se plate isplaćuju iz budžeta da budu spremni za batine u slučaju
-nesavesnog lečenja
-bahatog ponašanja
-neodgovornog rada
-lošeg poslovanja
-kašnjenja
-obavljanja privatnih poslova tokom radnog vremena
-(dopisati po želji)



ladyhawk ladyhawk 00:06 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

Vesna Knežević Ćosić
pa sam umesto protesta i alkohol žurki birala biblioteku i učenje.


e pretera ga bre:)
na sta bi svet licio kad studenti ne bi protestovali i partijali?
ako mene pitas, ni-na-sta!



laluza laluza 00:47 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

-(dopisati po želji)
-nako
gorkav gorkav 00:50 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

Bila sam student, pa sam umesto protesta i alkohol žurki birala biblioteku i učenje.

Očigledno.
Bio sam i ja student, i završio sam studije, kako kažu jednog od najtežih fakulteta. Ja, doduše, zastupam tezu da je svaki fakultet težak bar onoliko koliko sami opredelite. A od žurki nisam nikad "begao", a i čega bih se lepog danas sećao da jesam - turobne tišine u čitaonici?
A vreme neumitno prolazi.
gorkav gorkav 00:59 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

na sta bi svet licio kad studenti ne bi protestovali i partijali?
ako mene pitas, ni-na-sta!


Vesna, do sada sam imao veoma kritički stav prema tvojim postovima, ali u poslednjih nekoliko blogova tvojim postovima nemam niti šta da dodam niti da oduzmem.
sborijan sborijan 02:48 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

sto se tice studiranja - moze da studira ko kad hoce. sto se tice ljudi koji ne rade - oni koji ne rade ne mogu stici do beneficija jer nije istina da ce se izgubiti svaki vid kriterijuma. a sto se tice tvog ucenja - vidim da se kajes sto nisi malo davala oduska sebi kad si mogla, nego si sad ogorcena na one koji jesu, a jednaki su tebi i po znanju, i po plati.. jedino ih mozda malo vise cene jer su drustvenom aktivnoscu stekli odredjenu sirinu znanja koju oni, koji gledaju samo u svoj fakultet i knjigu nemaju, a bitna je kako bi sto bolje obavljali bilo koji posao, cak i najjednostavniji.
a sto se tice toga da ce studenti ziveti na grbaci drugih - nece. dovoljno su studenti do sad dali novca drzavi.. uporedite cene obrazovanja u npr. Austriji i kod nas.. shvaticete da je nemoguce uporediti ih jer je jeftinije otici odavde i studirati tamo nego upisati fakultet ovde.. konkretno govorim na primeru arhitekture, ali ni sa drugima nije bolja situacija..
ne govore ljudi o obrazovanju besplatnom za sve, jer su i sami svesni da nasa zemlja mora mnogo toga da prevazidje da bi mogla i da razmislja o tome.. oni govore o uspostavljanju nekog reda na univerzitetima, o donosenju uredbi koje bi osigurale transparentnost rada visokoskolskih ustanova, o poboljsanju uslova i kvaliteta obrazovanja..
da se razumemo, kvalitet nasih diplomaca bio bi mnogo bolji kada bi se malo povelo racuna o uslovima u kojima studiraju pocev od toga gde zive i kako se hrane (mislim na mogucnosti koje pruzaju studentski domovi i sto se smestajnih kapaciteta, i sto se uslova u svakom domu zasebno tice), pa preko toga iz kakvih knjiga uce i ko je sve placen da im prenese znanje, sve do toga kakve mogucnosti im sutra pruza diploma da zive kao sav normalan svet..
maca22 maca22 04:35 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

Hajde da odgovorim i na ovaj tovar besmislica.
hoochie coochie man
Nije bas da trazite diplome bez ucenja ali trazite da se kriterijumi za dobijanje istih drasticno spuste, to ne mozes poreci.
I da ne budes u zabludi, drustvo nikakve koristi nece imati ako bude vise onih sa fakultetskim dipolomama, vec ako bude vise onih koji znaju, a ti ne trazis da se podigne nivo znanja vec broj diploma.



Ovde su se potpuno pobrkani lončići.
Niko ne govori o kriterujumu ZNANJA koje se utvrđuje na ispitima i vežbama.

U tacki 1. se govori o akteulnom kriterijumu koji kaže da ako dete slučajno ne očisti godinu za godinom (pa makar se razbolelo, jer nema parodna) GUBI mogućnost školovanja osim ako nije dete bogatih. Sa našom nezaposlenošću i sirotinjom. E TO JE KRITERIJUM socijalne nepravde.
O tome HCM priča, a onda to lažno nazove "znanjem", da bi lakše prodao socijalnu nepravdu.

I na TO 8 Srbalja da preporuku.

Pa ipak, ova akcija ne traži besplatno školovanje, već samo zakonsko regulisanje visokog obrazovanja.
vojnicic vojnicic 07:25 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

Zašto bi neko završavao fakultet, recimo u 50 godina?

NPR, zavrsis jedan fakultet i, posle 15godina ostanes bez posla...
Na nekom od fakulteta mozes da zavrsis neki smer kojim bi i mogao da se zaposlis...

Zna se kad se ide u školu!

Sta to znaci?
Jukie Jukie 10:52 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

hoochie coochie man

trazite da se kriterijumi za dobijanje istih drasticno spuste, to ne mozes poreci... drustvo nikakve koristi nece imati ako bude vise onih sa fakultetskim dipolomama, vec ako bude vise onih koji znaju...

Kada ja to isto govorim za petice u osnovnoj školi, onda nemam empatiju jer su to maloletnici, a oni koji su do pre nekoliko meseci bili maloletnici su društveno prihvatljiva meta da im se prigovori. Mislim da društvo ne radi ništa da studente pripremi na taj šok da su odjednom svi protiv njih a prethodnih 12 godina su vaspitavani da najbolje ocene (petice, a onda aproksimacijom desetke) rastu na drvetu pa ih nastavnik drži u džepu i nasumično deli (čak je i Tom Sojer morao da nauči biblijske stihove da dobije žuto ceduljče).
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

Niko ne govori o kriterujumu ZNANJA koje se utvrđuje na ispitima i vežbama.


Ali zato govori o pragu ZNANJA potrebnog za finansiranje od strane drugih.
Trazite da se taj prag snizi ili ne, odluci.
se govori o akteulnom kriterijumu koji kaže da ako dete slučajno ne očisti godinu


A kako se oderdjuje da li su detetu slucajno, namerno, iz nehata ili zbog nerada ostali nepolozeni ispiti ? :)
Sa našom nezaposlenošću i sirotinjom

Dakle sto nezaposleniji i siromasniji to vise i sto losijih studenata treba nakaciti na narodnu grbacu.

O tome HCM priča

To ti prevodis, ostali glupi pa ne mogu da protumace?

I na TO 8 Srbalja da preporuku

Prebroj ponovo.
maca22 maca22 23:36 10.02.2012

Re: pu - prvi :)

hoochie coochie man
Ali zato govori o pragu ZNANJA potrebnog za finansiranje od strane drugih.

Ne govori.

E posto vise nikog nema, svi su se istresili, ne moram nikom da tumacim, a posto se ni ti ne snalaziš, ostavljam te da propovedaš sebi. :)
reanimator reanimator 20:18 09.02.2012

...

Uuu..maca!!!...al će padne trol
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 09:16 10.02.2012

hehehe

Jadni ali zli studenti ponovo traze preko leba pogacu :) sram da ih bude.

Drugi koji su uz blog samo da bi se ogrejali troluju li troluju. Te ko je sta jeo. Ne volim korumpirane skotove. Ni na faksu, ni u politici, ma nigde!

Ovih godina je situacija takva da se ne poštuje fakultet i vreme utrošeno na sticanje znanja. Gleda se ko je gde bio ko se koliko provodio, jer zaboga kompletna ličnost je samo ona koja je svaku godinu studirao po više puta. Ok, jasno je meni da su ovde 90% komentatori oni koji su imali uslova da tako studiraju, deo njih je i čekao posao nakon završetka studija. I takvim komentatorima nije moguće objasniti da brz završetak studija ne mora da ima ikakvih dodirnih tačaka sa slabom društvenošću samog studenta. Deo tih studenata, nema drugi izbor već da gura napred. Drugom delu jednostavno nauka leži i uživaju u njoj.

Izlazak u grad svako tumači na svoj način.

Primer takvog nekog koji je posvetio život nauci. Tesla. Hajde da omogućimo uslove za razvoj još barem 5 takvih :)

Tvrdim da svako, može da troši pare i radi na poboljšanju svog socijalnog položaja među drugarima trošenjem tih para. Takođe tvrdim da ne može svako da završi fakultet. Da kupi diplomu može, ali da je završi na pošteno :) svako, jok.

Od svih koji upišu fakultet treba pomagati one koji hoće da uče i da rade na sopstvenom usavršavanju. Mnogi će otpasti, preko krša do zvezda.

Svi zameraju Nemcima da nisu društveni da su okrenuti poslu, ali se svi uvlače Nemcima da bi dobili kredit. Kad raspišu konkurs svi im se uvlače u dupe da bi dobili neku paru. To o neulaganju u studente nije dobro. Ali razumno ulaganje, sa jasnim kriterijumima. Jedini kriterijum neka bude rezultat tokom studiranja. "Veze" na faksu su stvorile više studentskih organizacija koje nemaju svrhu sem da kontriraju.

Niske školarine mogu da zažive. Može i fond. Odakle novac?

Deo od smanjenja plata u javnom sektoru delom od smanjenja trošenja na uvozne proizvode i proizvode čiji dobitak ide izvan države. Za bolju analizu trebaju ulazni podaci ili procene tih podataka. I naravno broj mogućih korisnika podsticaja za učenje. Takođe broj ljudi koji rade u administraciji zadužen za studentska pitanja i broj efektivnih radnih sati koje imaju. Boljom organizacijom bi posalli 30ak takvih na ulicu i te pare takođe mogu se dati studentima koji hoće da uče.

Drugi deo novca od smanjenja korupcije na nivou države. I ovde trebaju početni podaci koji bi se obradili ali ako država na korupciju gubi 1 mlrd e(izvor BLIC), smanjiti to za 30% je za početak dobro. Za studente.
vladaxy vladaxy 20:26 09.02.2012

Budalaština

1. dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret budžetа Republike Srbije

Prevod: 1. dа studenti koji u tekućoj školskoj godini ostvаre 48 ESPB bodovа imаju prаvo dа se finаnsirаju nа teret poreskih obveznika koji pune budžet i koje niko ne pita da li žele da finansiraju studiranje studenata

2. sprovesti reevаluаciju opterećenjа studenаtа (definisаti institucionаlni okvir zа rešenje ovog problemа)

Prevod: Još više smanjiti gradivo o potrebno znanje

3. preciznije definisаti prаvo nа produženu godinu nа svim nivoimа studijа (dаti svаkom studentu koji se finаnsirа iz budžetа RS prаvo nа produženu godinu)

Prevod: dodatno tolerisati one koji neće da uče a ni da plate

4. student koji studirа u „produženoj“ godini imа prаvo dа polаže ispite u mesecimа u kojimа ne postoje redovni rokovi

Prevod: džabalebaroši žele da polažu kad hoće

5. doneti Nacionalni okvir kvalifikacija, a šifrаrnik zаnimаnjа usklаditi sа Nаcionаlnom službom zа zаpošljаvаnje, a u sklаdu sа аkreditаcijom visokoškolske institucije

Prevod: izmišljati neproduktivna radna mesta

6. formirаti Fond zа rаzvoj visokog obrаzovаnjа povećаnjem odvаjаnjа iz budžetа RS zа visoko obrаzovаnje u iznosu od 1% vrednosti Budžetа Republike Srbije

Prevod: 6. formirаti Fond zа rаzvoj visokog obrаzovаnjа povećаnjem odvаjаnjа iz džepova poreskih obveznika

10. omogućiti studentimа koji su zаvršili osnovne studije u trаjаnju od 4 godine dа imаju prаvo dа se zаposle kаo nаstаvnici u osnovnim i srednjim školаmа (izmenа Zаkonа o osnovаmа obrаzovаnjа)

Prevod: nakačiti parazite na tuđe džepove

11. stvoriti zаkonske i institucionаlne okvire zа podsticаnje studentske prаkse i nаučno-istrаživаčkog rаdа

Prevod: nakačiti parazite na tuđe džepove

12. ukinuti stаrosnu grаnicu od 26 godinа zа benificije studenаtа
- dosаdаšnje ogrаničenje je suprotno principimа konceptа celoživotnog učenja i ogrаničаvа u mnogome studente nа mаster i doktorskim studijаmа
- ovаkvo ogrаničenje ne postoji u zаmljаmа u regionu i EU

Prevod: omogućiti doživotno studiranje parazita
maca22 maca22 20:40 09.02.2012

Re: Budalaština

Vladaxy, vec su ti rekli, a ja cu ti ponoviti, obrazovanje gradjana je važno za svaku zemlju. A tebe niko ne pita za mnoge druge stvari koje finansiras iz poreza, pa ne kukaš.
Sepulturero Sepulturero 21:00 09.02.2012

Re: Budalaština

maca22
Vladaxy, vec su ti rekli, a ja cu ti ponoviti, obrazovanje gradjana je važno za svaku zemlju. A tebe niko ne pita za mnoge druge stvari koje finansiras iz poreza, pa ne kukaš.


Тачно, али које образовање? Србији недостају мајстори а не филозофи.
maca22 maca22 22:36 09.02.2012

Re: Budalaština

8 preporuka za post:
vladaxy
...

- prevod: "pobijte sve pismene"


marco_de.manccini marco_de.manccini 23:30 09.02.2012

Re: Budalaština

- prevod: "pobijte sve pismene"


Šta nas briga, Maco, ti i ja smo bezbedni.
maca22 maca22 03:06 10.02.2012

Re: Budalaština

marco_de.manccini
- prevod: "pobijte sve pismene"

Šta nas briga, Maco, ti i ja smo bezbedni.

Ne prenosi svoje probleme ovde, hvala.
vladaxy vladaxy 09:34 10.02.2012

Re: Budalaština

Vladaxy, vec su ti rekli, a ja cu ti ponoviti, obrazovanje gradjana je važno za svaku zemlju.


Znači meni treba da je važno tvoje obrazovanje, a tebi treba da je važno moje obrazovanje. Iskreno mene baš briga za bilo čije obrazovanje. Obrazovanje je lična stvar svakog pojedinca. Obrazuješ se da bi se osposobio za samostalan život, da se skineš roditeljima sa grbače i da počneš da zarađuješ za sebe i svoju porodicu. Obrazuješ se da bi zadovoljio neka svoja interesovanja o nekoj oblasti itd... Ne obrazuješ se zbog komšije, rođaka, nekog ko živi 100 km od tebe i slično. Ja bih voleo da su svi stanovnici Srbije fakultetski obrazovani, ali neka plaćaju iz svog džepa (ili neka pozajme od nekog)

Ljudima je u ličnom interesu da se obrazuju jer će se tako kvalifikovati za bolje plaćene poslove i povećavaće svoj životni standard. Naravno, treba da razmišljaš o oblasti obrazovanja, jer npr. pravnika i ekonomista ima previše i oni najteže dolaze do posla.

Ako upišeš filozofiju, nemoj posle da kukaš okolo kako nemaš posao i kako država treba duradi nešto..Posledice 70 godina državnog obrazovanja svi osećamo

Malo skorašnjih primera

Teodor fon Burg odlazi na Oksford
Magda Buzurović fon Burg, Teodorova majka, ispričala nam je da je bila zgranuta kada je njenom sinu bio priređen prijem u SO Bor.

- Na tom skupu je jedan član Opštinskog veća u Boru pričao kako je moj sin pravi primer kako je obazovni sistem u Srbiji odličan – u neverici je Teodorova majka. - Pa, moj sin je uspeo samo zahvljajući sopstvenom talentu i našem odricanju, budući da smo plaćali privatne časove matemetike. Država, verujte, nikada nije imala veze sa tim.


Najbolji studenti "beže" iz Srbije

- Od 1990. godine do sada Srbiju je napustilo više od 40.000 stručnjaka sa fakultetskom diplomom


A tebe niko ne pita za mnoge druge stvari koje finansiras iz poreza, pa ne kukaš.


Kukam non stop
fifismack fifismack 13:01 10.02.2012

Re: Budalaština

hmmm...
oko tog nesumnjivo talentovanog klinca bilo dosta pisanija pa tako i ovo:

Povodom navoda o tome da država ne pomaže mladom matematičaru Teodoru fon Burgu, koji ranije nije dobio stipendiju Ministarstva prosvete jer je bio maloletan, ministar je rekao da je talentovani mladić od Ministarstva omladine i sporta dobio ukupno milion dinara i od Gradske uprave Beograda 780.000 dinara za četiri godine.- Da ne pominjem javna preduzeća... Nije da država ne vodi računa o talentima, mi dajemo ogromne novce za mlade ljude, a podsećam da je Srbija siromašna zemlja - rekao je Obradović.

www.blic.rs/Vesti/Drustvo/295763/Obradovic-Teodor-fon-Burg-je-dobio-178-miliona-dinara

sad dal je malo ili je dovoljno, teško je proceniti
oko 16K evra, dođe oko 4K/god, "običan" privatni čas je oko 10€ a nek je njegov 20€ to je oko 200 časova godišnje o trošku svih nas

al realno gledano, takvi kapaciteti i talenti i treba da odu u najbolje naučne ustanove
da ima ijedna takva u srbiji, možda bi i ostao...
westvleteren westvleteren 13:08 10.02.2012

Re: Budalaština

Iako sebe smatram za levičara i podžavam državno obrazovanje, kada pročitam ovakve zahteve raznih lenčuga pretvorim se u najgoreg liberala poput srdjazlopogledja ili vladaxy.

Ako upišeš filozofiju, nemoj posle da kukaš okolo kako nemaš posao i kako država treba duradi nešto.



Častim pivom i ćevapima prvu osobu koja mi objasni zašto uopšte dozvoljavati da se filozofija studira na teret države. Po meni, filozofija je fakultet za nekakvu aristokratiju, nekoga ko je već debelo materijalno obezbeđen pa može da studira iz zabave. Od njegovih studija društvo nema nikakve koristi.

- Na tom skupu je jedan član Opštinskog veća u Boru pričao kako je moj sin pravi primer kako je obazovni sistem u Srbiji odličan – u neverici je Teodorova majka. - Pa, moj sin je uspeo samo zahvljajući sopstvenom talentu i našem odricanju, budući da smo plaćali privatne časove matemetike. Država, verujte, nikada nije imala veze sa tim.


Carica. Svaka joj je ko u Njegoša.
metrevelic metrevelic 00:19 11.02.2012

Re: Budalaština

Nego vlad, jesi primetio kako inženjerska grupa na ovom blogu naginje libertarijanstvu dok filozofsko filološka grupa mahom propagira raspojasanu državu blagostanja,nekakvo "verovanje u nauku" i slično.
vladaxy vladaxy 13:05 11.02.2012

Re: Budalaština

metrevelic
Nego vlad, jesi primetio kako inženjerska grupa na ovom blogu naginje libertarijanstvu dok filozofsko filološka grupa mahom propagira raspojasanu državu blagostanja,nekakvo "verovanje u nauku" i slično.


Mravi i cvrčci
expolicajac expolicajac 20:32 09.02.2012

Samo vas posmatramo

metrevelic metrevelic 00:25 11.02.2012

Re: Samo vas posmatramo

Pošteni studenti su uvek živeli od šverca , a poštena policija ih nije previše ometala u tome .
ex hvala što si omogućio završetak mog školovanja
eli.lacrosse eli.lacrosse 20:40 09.02.2012

Bojim se…

Bojim se, gledajući spisak potpisnika, da će se u vrlo bliskoj budućnosti "10 za Srbiju" "usaglasiti sa Ministarstvom" da "imaju zahteve", daće im čika Žare bonu i obećati strategiju razvoja obrazovanja "sutra" (o oba se govorilo ovde na blogu). S obzirom da je 14 potpisnika, rekao bih da će korist imati pedesetak ljudi.

E, sad, da li je časno to što sam prostor ustupio nakome ko se, po mom mišljenju, bori za sitnu ličnu korist? Da mislim da sam uradio samo to, odgovor bi svakako bio – NE! Ali, verujem da sam prostor ipak ustupio samo diskusiji o svemu ovome, i da ta diskusija može doneti dobra.

I, slažem se sa stavkom 10.
maca22 maca22 20:44 09.02.2012

Re: Bojim se…

Potpuno se slažem sa tobom Eli. Ovo i jeste informativnog karaktera.

zanimljiva je tačka 7. gde se pominje utvrđivanje gornje granice dokle mogu ići školarine. Na to nema preciznog odgovora. mogu biti 100.000, 500.000, dokle god želiš. Na pitanje o tome, studentski paralmenti nekih fakulteta reaguju tako što BRIŠU to pitanje. Izgleda da je pitanje opasno. Parlamenti nekih drugih reaguju opušteno i govore da očekuju da neće biti veće nego do sada - što nije nezamislivo ako se ulaganje iz budžeta poveća za 1%.
maca22 maca22 20:51 09.02.2012

Re: Bojim se…

eli.lacrosse
I, slažem se sa stavkom 10.

O da. Pogotovo se to odnosi na fakultet gde se ljudi tokom studija pripremaju nastavnike i imaju brojne pedagoške i metodičke predmete.
Sepulturero Sepulturero 21:02 09.02.2012

Re: Bojim se…

Шта вреди ставка 10 када се број деце у Србији смањује.
niccolo niccolo 21:08 09.02.2012

Re: Bojim se…

što nije nezamislivo ako se ulaganje iz budžeta poveća za 1%

Imaju li studenti neki konkretan predlog od koga će da se uzme tih 1%?
Jukie Jukie 21:09 09.02.2012

Re: Bojim se…

Sepulturero
Шта вреди ставка 10 када се број деце у Србији смањује.

Ne samo kvantitet nego i
appendix appendix 21:25 09.02.2012

Re: Bojim se…

Sepulturero
Шта вреди ставка 10 када се број деце у Србији смањује.

BEOGRAD, 9. februar 2012, (Njuz) – Ministar prosvete i nauke Žarko Obradović preporučio je juče svim osnovnim školama da u septembru ne upisuju novu generaciju prvaka zbog smaka sveta koji je najavljen za decembar ove godine... link
alselone alselone 21:44 09.02.2012

Re: Bojim se…

Jukie

Ne samo kvantitet nego i


vladika006 vladika006 22:23 09.02.2012

Re: Bojim se…

Da bi oni koji nisu recimo profesori hemije, a jesu recimo tehnolozi mogli da predaju hemiju u nekom manjem mestu jer neće niko iz velikih centara da zapuca da predaje baš tu.
maca22 maca22 22:55 09.02.2012

Re: Bojim se…

niccolo
što nije nezamislivo ako se ulaganje iz budžeta poveća za 1%

Imaju li studenti neki konkretan predlog od koga će da se uzme tih 1%?


Hronologija:


2002. donet je zakon o finansiranju visokog obrazovanja u kome je sklopljen pakt između države i uprava univerzitea i fakulteta u kome će Država smanjiti i smanjivati svoje finansiranje prema univerzitetima. I ono na šta se obavezže ne namerava im isplaćivati na vreme ili uopšte. Zauzvrat daje fakultetima na slobodno da globe studente i svoje finansijske prohteve zadovoljava formirajući slobodne cene školarina i proizvoljne namete na usluge (tako na fasperu imate napaćivanje 5 dinara za heftanje dokumenata).
I tako ste imali situaciju pre dve godine kada su fakulteti sa Univerziteta umetnosti rešili da prinudno uzmu budžetskim studentima novac ZATO ŠTO im država nije isplatila novac koji je dužna da uplati za budžetska mesta tih studenata. Lepo, FDU ne može da ucenjuje državu, ali decu može da poizbacuje dok ne namire TUĐ, DRŽAVNI DUG.

Na jesen prošle godine to je kulminiralo i spontanom buntu i gde je ključni zahtev bio da se ograniči maksimalna visina školarina na makar tri minimalne plate, samo zato da ljudi ne bi morali NAPUŠTATI ŠKOLOVANJE da bi ćatinica u npr. rekoratu imala stotine hiljada platu.

To se državi nije svidelo, pa je sa svojim partijskim pulenima i mladuncima koji sede u ovakvim studentskim organizacijama preuzela te zahteve. Znači prepisala i dopisala mnoge korisne i pamente stvari kao zahteve. Moram šreći i da su dopisali fine stvari. Tajming pred izbore verovatno igra ulogu.

Jedini zahtev koji nikako da da bude potpuno prepisan i eksplicitino naveden je onaj koji se tiče novca - kolika ta najviša školarina može biti? Na ovu našu bedu. No videćemo. Po meni i ovakvi zahtevi su vredni pažnje.
niccolo niccolo 23:02 09.02.2012

Re: Bojim se…

Hronologija

Na koji način ovo što si napisala odgovara na moje pitanje?
maca22 maca22 23:07 09.02.2012

Re: Bojim se…

niccolo
Hronologija

Na koji način ovo što si napisala odgovara na moje pitanje?

Pogrešano citarah, izvinjavam se.
Evo odgovora:

Ne znam, jer ja ne stojim iza ovoga.

Ali pošto mi ti deluješ kao da smatraš da nema odakle da se uzme taj 1%, čime bi mogao argumentovati svoj stav?
niccolo niccolo 23:23 09.02.2012

Re: Bojim se…

Ali pošto mi ti deluješ kao da smatraš da nema odakle da se uzme taj 1%, čime bi mogao argumentovati svoj stav?

Pogrešno ti delujem. Ja niti išta tražim niti išta tvrdim, pa sledstveno tome ne moram ništa ni da argumentujem. Onaj koji nešto tvrdi - da treba povećati davanje iz budžeta za njegovu stvar - mora da argumentuje da u budžetu ima mesta za to što traži. Ako on to argumentuje i ubedi me u to što priča, ja sam za.
maca22 maca22 23:28 09.02.2012

Re: Bojim se…

niccolo
Ako on to argumentuje i ubedi me u to što priča, ja sam za.

Mislim da nisi razumeo. Ti ne treba da glasaš za novi budžet republike Srbije. Već za to da li je ovakva zahtev opravdan ili ne.
niccolo niccolo 23:32 09.02.2012

Re: Bojim se…

Mislim da nisi razumeo. Ti ne treba da glasaš za novi budžet republike Srbije. Već za to da li je ovakva zahtev opravdan ili ne.

Ne, nego ti ne razumeš. Ja ne pokušavam da glasam za novi budžet nego upravo za to da li je zahtev opravdan. Ako mi pokažete da se davanja iz budžeta za vas mogu povećati (i da to treba) ja kažem da je taj vaš zahtev opravdan. Ako mi ne pokažete, zahtev nije opravdan.

Edit na edit: Prva stvar, pusti opštu priču "raznorazna rasipanja", daj konkretna primere raspiranja (rasipanja možda?) i koliko se može uštedeti na tim stavkama ako ne bi bilo rasipanja. Druga stvar, čak i ako uštedimo na tim stavkama, zbog čega da damo vama a ne nekom drugom. Nije dovoljno da samo kažete kako ste vi studenti i da ste bitni, morate da pokažete da ste na tim studijama nešto i naučili i da ćete znati da to primenite u praksi na dobrobit svih ostalih. Ako to niste u stanju da uradite, zašto onda da damo vama, hajde da damo za neku drugu namenu...
maca22 maca22 23:34 09.02.2012

Re: Bojim se…

Iskreno, kad pogledaš raznorazna rasipanja državnog novca, ne znam zašto bi ikog trebalo uveravati da tog jednog procenta ima.
Ako ti to ne vidiš, onda će studenti morati se snaći bez tvoje podrške.
niccolo niccolo 23:39 09.02.2012

Re: Bojim se…

Iskreno, kad pogledaš raznorazna rasipanja državnog novca, ne znam zašto bi ikog trebalo uveravati da tog jednog procenta ima.

Prvo sam odgovorio kao edit na tvoj edit, ali da ponovim:

Prva stvar, pusti opštu priču "raznorazna rasipanja", daj konkretna primere rasipanja i koliko se može uštedeti na tim stavkama ako ne bi bilo rasipanja. Druga stvar, čak i ako uštedimo na tim stavkama, zbog čega da damo vama a ne nekom drugom. Nije dovoljno da samo kažete kako ste vi studenti i da ste bitni, morate da pokažete da ste na tim studijama nešto i naučili i da ćete znati da to primenite u praksi na dobrobit svih ostalih. Ako to niste u stanju da uradite, zašto onda da damo vama, hajde da damo za neku drugu namenu...

Ako ti to ne vidiš, onda će studenti morati se snaći bez tvoje podrške.

fair enough
maca22 maca22 23:45 09.02.2012

Re: Bojim se…

morate da pokažete da ste na tim studijama nešto i naučili i da ćete znati da to primenite u praksi na dobrobit svih ostalih

Prvo da ljudi završe studije, dokažu se u praksi, pa onda naknadno da im neko pokrije troškove? Može.


(Uzgred: pošto su ovim studentskim telima partijski puleni, sumnjam sa su tražili bilo što na šta nisu dobili zeleno svetlo. Drugo, moje predviđanje je da će taj novac će dobiti, ali neće rasteretiti studente na dnu lanca israne, već će se opet utopiti negde na liniji ministartvo-rektorat)
niccolo niccolo 23:51 09.02.2012

Re: Bojim se…

Prvo da ljudi završe studije, dokažu se u praksi, pa onda naknadno da im neko pokrije troškove?

Opet nisi shvatila. Evo im sada odlične prilike da se pokažu. Traže više novca iz budžeta? Super, neka naprave analizu budžeta, obrazloženo ukažu gde su moguća smanjivanja na drugim mestima i na taj način su pokazali da su nešto naučili na studijama i da će znati da primene.

Naravno, moguć je i drugačiji pristup - neko ti kaže hajde obrazloženo pokaži da si u pravu, a ti kažeš boli me uvo, ako to sam ne vidiš ne treba nam tvoja podrška - samo treba proceniti koliku podršku treba očekivati s ovakvim pristupom.
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:51 09.02.2012

Re: Bojim se…

Drugo, moje predviđanje je da će taj novac će dobiti, ali neće rasteretiti studente na dnu lanca israne, već će se opet utopiti negde na liniji ministartvo-rektorat

Zaboravljaš studente koji su se "usaglasiti sa Ministarstvom" da "imaju zahteve". Takva "usaglašenost" zasigurno vredi nekog procenta.
maca22 maca22 00:14 10.02.2012

Re: Bojim se…

Ali tvoj zahtev je čudan. Po tebi, student mora biti ekonomista, finansijer, stručnjak i poznavalac državnog budžeta i Insajder i Verića Barać i arh. Jovin da bi postvio svoje zahteve. Koliko ljudi ima takav stav kao ti? Veoma malo.

EDIT: Da, bilo bi lepše da su napisali IMA ODAKLE. Nisu. Ne znam zašto.
To kao, treba da bude predmet pregovora.
EDIT2: Nema "puštanja" 'opšte priče' o proneverama i raspiranjima. Svako to zna ko hoće da zna.

Mislim da smo oboje jedno drugom rekli sve na ovu temu.


Za promenu.

STUDENTE PORŽAO PANTELA

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=253051304769926&id=270194256332532
niccolo niccolo 00:16 10.02.2012

Re: Bojim se…

Po tebi, student mora biti ekonomista, finansijer, stručnjak i poznavalac državnog budžeta i Insajder i Verića Barać i arh. Jovin da bi postvio svoje zahteve.

A to je zahtev samo jednog studenta? Ili studenata samo sa jednog fakulteta, a ne sa svih?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:20 10.02.2012

Re: Bojim se…

. Po tebi, student mora biti ekonomista, finansijer, stručnjak i poznavalac državnog budžeta


E maco maco, pa sto malo ne razmislis pre nego sto napises komentar ? :)

Pa ko bi trebao ako ne studenti, posebno oni sa zavrsnih godina ekonomskog fakulteta npr, da poznaje te oblasti?

Vidi se da ti imas u vidu samo lose studente :)
dr.wagner dr.wagner 20:50 09.02.2012

Kao nekad ...

...večer

-Studiranje treba biti besplatno , bezuvjetno potpuno besplatno ...
-Ako netko studira 10 godina , a roditelji (ili bilo tko drugi) ga žele
uzdržavati , pa neka studira ...
... taj , uostalom i nije često na fakultetu (ne pravi gužvu) , a kada se jednog
dana pripremi , neka dođe na ispit ... profesori su ionako tamo
-Cijelo vrijeme studija (10-20 godina) treba imati pravo na zdravstveno
osiguranje , jer to imaju i drugi nezaposleni (prijavljeni na birou rada)

-Zašto sve ovo ???
-Zato jer ovakvih nema puno , možda 1-2% ... dio završi , dio odustane pa se
zaposli , a neki ne odustanu , ali se moraju zaposliti i studiraju dalje
uz rad ... (moraju se sami financirati)

-Ovom "crvenom krpom" se ipak uporno maše ... kao oni su nama na teret , mi plaćamo
za njih ... oni su ovakvi i onakvi ... GLUPOST
... cijela priča je usmjerena tome da se od bar 50% studentske populacije
uzme lova za školarine ... (za sada samo 50% , a sutra svi)

-Jasno , pojaviti će banke , koje će "velikodušno" financirati vaše dijete
koje jer ste mu vi jamac ,a susjedovo dijete neće jer on nema uvjete za kredit
... i to je vama dovoljna pobjeda ... KAKO JE LEPO BITI GLUP

-Ako vam država uzme četvrtinu , kada u samoposluzi pružite ruku prema kutiji
napolitanki ili "kolutu Jegera" ... onda vam za te novce mora pružiti bar
besplatno zdravstvo i školstvo ... , a ne da time plaća vjerske zajednice ,
junačke pjesme , spomenike i križeve


Wagner



maca22 maca22 20:53 09.02.2012

Re: Kao nekad ...

Massive respect za Hrvatsku i način kako je tamo građanstvo PODRŽALO svoje studente tokom proteklih godina. Svaka vam čast.

Treba imati pameti.


Za Srbe sa željom da studentu crkne krava, u Hrvatskoj je godišnja školarina 60% prosečnog ličnog dohotka. Kod nas bi to bilo 20 i nešto hiljada dinara.

Ipak, u Srbiji se školarine kreću od 1000-1500 evra, a ima i više i gore.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:07 09.02.2012

Re: Kao nekad ...

Studiranje treba biti besplatno


zašto stati na obrazovanju - kad je zdravlje najbitnije?
vanja.t vanja.t 21:25 09.02.2012

Re: Kao nekad ...

stefan.hauzer
Studiranje treba biti besplatno


zašto stati na obrazovanju - kad je zdravlje najbitnije?

može, profesori na livadi usmenim putem da prenose znanje,
a ako se neko razboli, nek se leči lekovitim biljem

lady_d lady_d 21:09 09.02.2012

stvarno ima ovde svega!

Lepo neko rece da bi diplome trebalo dati ama bas svakom ko pozeli! Moj kum je govorio: Nauka nije magarac da je svako jase! Oni sto drzava finansira (studenti na budzetu) ne smeju da propuste ni jednu godinu neopravdano (zdrastveni razlozi recimo su opravdani, ali naravno ne i svi!).
S druge strane drzava treba da ukine skolovanje o trosku budzeta za sva ona zanimanja za koje ima previse nezaposlenih, da uskladi programe fakulteta sa potrebama..
Mozda cak i uvesti kredite za studiranje (to recimo ima Svedska), kredit sklapa osoba koja studira (a ne roditelji), sto duze osoba koristi kredit jednog dana ce morati vise da vraca. Tako da nekome normalnom nece pasti na pamet da studira i jedan dan duze!
Takodje drzava bi trebala da izgradi vise studentskih domova u kojima ce biti ekonomska cena (recimo u toj Istoj Svedskoj jednosoban stan na obicnom trzistu je oko 800 eura, dok je studentski oko 400).
Da li treba ograniciti godine kada neko moze da studira? Mozda ograniciti godine kada neko moze da bude student na budzetu ali nikako i pravo da neko ko zeli i smatra da moze dalje da se edukuje o svom trosku nema pravo na to.
I naravno najvaznije, obnoviti opremu fakulteta, proveriti strucnost i zainteresovanost predavaca za ono sto rade, uvesti da svaki predavac mora da definise literaturu iz koje ce predavati, da studenti anonimno imaju pravo da ocene predavaca, predmet i ono sto su naucili (na mnogim fakultetima se uce potpuno nepotrebne stvari, koje studentu uopste ne trebaju cak ni za opstu kulturu!).
maca22 maca22 21:27 09.02.2012

Re: stvarno ima ovde svega!

lady_d
Lepo neko rece da bi diplome trebalo dati ama bas svakom ko pozeli!

To je neko izmislio i podmetnuo, jer to nigde ne sledi iz ovih zahteva. A u podmetanju nema ništa lepo.

S druge strane drzava treba da ukine skolovanje o trosku budzeta za sva ona zanimanja za koje ima previse nezaposlenih, da uskladi programe fakulteta sa potrebama..

Obmana je da obrazovanje služi samo privredi i džepu onoga ko se obrazuje. Ono je proširenje ličnih grancia i vidika i dalekosežna je korist za narod.

Mozda cak i uvesti kredite za studiranje (to recimo ima Svedska), kredit sklapa osoba koja studira (a ne roditelji), sto duze osoba koristi kredit jednog dana ce morati vise da vraca. Tako da nekome normalnom nece pasti na pamet da studira i jedan dan duze!
Takodje drzava bi trebala da izgradi vise studentskih domova u kojima ce biti ekonomska cena (recimo u toj Istoj Svedskoj jednosoban stan na obicnom trzistu je oko 800 eura, dok je studentski oko 400).

Studje u Svedskoj su besplatne za državljane EU.

http://www.hsv.se/highereducationinsweden/funding/studentfinance.4.28afa2dc11bdcdc557480002422.html
As tuition at higher education institutions in Sweden is free-of-charge for Swedish students and for students from the European Union (EU), the European Economic Area (EEA) and Switzerland, student finance is intended to cover living expenses and the cost of study material.

Kada pričamo o školarinama u Srbiji, pričamo o TUITION.

Da li treba ograniciti godine kada neko moze da studira? Mozda ograniciti godine kada neko moze da bude student na budzetu ali nikako i pravo da neko ko zeli i smatra da moze dalje da se edukuje o svom trosku nema pravo na to.

Trenutno je ograničeno da se na budžetu mođe biti isključivo 4 godine, ma koliko bio bolestan ili opravdano odsutan.
Studije se moraju završiti za maksimalno 8 godina. Na veliku slast pacijentata koji gaje patološke strasti prema kategoriji "večiti studenti". U svkaom slučaju ovaj projekat "10 za Srbiju" ne traži da se to promeni.


I naravno najvaznije, obnoviti opremu fakulteta, proveriti strucnost i zainteresovanost predavaca za ono sto rade, uvesti da svaki predavac mora da definise literaturu iz koje ce predavati, da studenti anonimno imaju pravo da ocene predavaca, predmet i ono sto su naucili (na mnogim fakultetima se uce potpuno nepotrebne stvari, koje studentu uopste ne trebaju cak ni za opstu kulturu!).

Kada bi znali samo koliko ovde ima problema. Studentima ne dozvoljavaju da diraju u "sujetu profesora" evaluacijom, pa su zbog neprilagođenih programa neki fakulteti izgubili budžetska mesta (u prevodu novac koji bi dobili za budžetskog studenta)

Moj kum je govorio: Nauka nije magarac da je svako jase! Oni sto drzava finansira (studenti na budzetu) ne smeju da propuste ni jednu godinu neopravdano (zdrastveni razlozi recimo su opravdani, ali naravno ne i svi!).

Za kraj moram primetiti da analni sadizam u Srba prema populaciji koja želi da se obrazuje je epidemijskog karaktera.
dr.wagner dr.wagner 21:48 09.02.2012

Re: stvarno ima ovde svega!

... večer

lady_d


Mozda cak i uvesti kredite za studiranje (to recimo ima Svedska), kredit sklapa osoba koja studira (a ne roditelji), sto duze osoba koristi kredit jednog dana ce morati vise da vraca. Tako da nekome normalnom nece pasti na pamet da studira i jedan dan duze!


-Pa to je baš dobra ideja ...
... kada završite fakultet , dužni ste godišnju plaću samo za kamate ...
-Djeca će Vam (kada se zaposle) godinama biti zahvalna za ovu genijalnu ideju

-Hvaliti će se kolegama na poslu ...

"Studiranje je pola stoljeća bilo besplatno ,
... a onda je naša mama smislila nešto bolje ... "


W
ladyhawk ladyhawk 00:02 10.02.2012

Re: stvarno ima ovde svega!

lady_d

Mozda cak i uvesti kredite za studiranje (to recimo ima Svedska),



Taj kredit je za zivotne troskove, stan, hranu, a ne za skolarinu, tako da se roditelji ni malo ne opterecuju. Skolarina je, na primer, u Norveskoj (a verujem i Svedskoj) simbolicna, oko 55 evra po semestru. Plus, studenti koji rese da napuste roditeljski dom dobijaju stipendiju, koja je bespovratna, a zatim i kredit na koji ne ide kamata sve dok ne diplomiraju, a pocinje se sa otplatom tek kada se dobije posao. Naravno, postoji propisani rok koliko godina moze da traje stipendiranje i kreditiranje.

lady_d
I naravno najvaznije, obnoviti opremu fakulteta, proveriti strucnost i zainteresovanost predavaca za ono sto rade, uvesti da svaki predavac mora da definise literaturu iz koje ce predavati, da studenti anonimno imaju pravo da ocene predavaca, predmet i ono sto su naucili (na mnogim fakultetima se uce potpuno nepotrebne stvari, koje studentu uopste ne trebaju cak ni za opstu kulturu!).



Ovo je najvaznije. U visokoskolskom sistemu u Srbiji ne postoje nikakavi kriterijumi. Studenti imaju po deset ispita u godini jer treba uposliti sve profesore i njihove familije i politicki podobne itd. Nije realno da prosecan student ozbiljno savlada pet ispita u semestru, pa kriterijumi padaju da bi se podigla prolaznost. A o nekompetentnosti i samovolji profesora da i ne pricamo.
westvleteren westvleteren 13:16 10.02.2012

Re: stvarno ima ovde svega!

Mozda ograniciti godine kada neko moze da bude student na budzetu


U suštini najpoštenije je finansirati svakome 4 (ili 5) godina studija a sve posle toga neka sami plaćaju. Pa ako su studirali istu godinu 3 puta, sami su krivi, neka plaćaju.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:12 09.02.2012

nemam pojma

a zanima me.

da li je i kada je izgradjen neki novi "studentski dom", ili neke kuce sa stanovima za studente?

kad su zadnji put gradjeni studentski smestaji?

zna neko?

dr.wagner dr.wagner 22:21 09.02.2012

Re: nemam pojma

Pozdrav gospođo V

Vesna Knežević Ćosić
a zanima me.da li je i kada je izgradjen neki novi "studentski dom", ili neke kuce sa stanovima za studente?kad su zadnji put gradjeni studentski smestaji?zna neko?


-Dok je On bio živ

W
vladika006 vladika006 22:32 09.02.2012

Re: nemam pojma

Rađene su samo rekonstrukcije u Beogradu: Karaburma, Patris. Posle Univerzijade je dobijen nameštaj. Nova zgrada-ne da ja znam.....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:34 09.02.2012

Re: nemam pojma

-Dok je On bio živ

W


i men'se čini, moj doture:)
libkonz libkonz 23:09 09.02.2012

Re: nemam pojma

da li je i kada je izgradjen neki novi "studentski dom", ili neke kuce sa stanovima za studente?

kad su zadnji put gradjeni studentski smestaji?

ima
maca22 maca22 23:25 09.02.2012

Re: nemam pojma

libkonz
da li je i kada je izgradjen neki novi "studentski dom", ili neke kuce sa stanovima za studente?

kad su zadnji put gradjeni studentski smestaji?

ima

Libkonz je ispod "ima" ostavio link do novozavršenog studenstskog doma u Somboru u neposrednoj blizini Pedagoškog fakulteta.
http://www.studentskisvet.com/info/20081103/zavrsena-izgradnja-studentski-dom-u-sombor

A taj isti Pedagoški fakultet u Somboru je snizio cenu školarine sa 50.000 dinara na 12.500 hiljada dinara
http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/sombor/pedagoski-fakultet-smanjio-skolarinu-na-12.500-dinara_281506.html


U međuvremenu, za studije pedagogije u Beogradu je potrebno izdvojiti godišnje samo za školarinu 120.000 dinara. Deset puta skuplje.
Atomski mrav Atomski mrav 09:49 10.02.2012

Re: nemam pojma

da li je i kada je izgradjen neki novi "studentski dom", ili neke kuce sa stanovima za studente?


Izgrađen je Novi Dom C u Novom Sadu...
noboole noboole 23:15 09.02.2012

A sustinske stvari

Omoguciti potpunu transparentnost kada je u pitanju nacin na koji
fakulteti trose novac samofinansirajucih studentata.
Zahtevati da se vise od 50% koristi za unapredjenje uslova studiranja
Omoguciti da se 0% koristi za privatne potrebe uprave univerziteta (posto su drzavni, a ne privatni).

Istovremeno, Berlin/Brandenburg:

1 semestar (6 meseci) ~ 250 eur (od cega je semestralna karta za regionalni prevoz oko 60%)


maca22 maca22 00:00 10.02.2012

Re: A sustinske stvari

noboole
Omoguciti da se 0% koristi za privatne potrebe uprave univerziteta (posto su drzavni, a ne privatni).

Državni rektorat je izmislipo članarinu državnom fakuletu ??? u iznosi od 1.000.000 dinara. Odakle, s kojim pravom i čemu?


jinks jinks 23:48 09.02.2012

...

Na osnovu vašeg bloga moglo bi se zaključiti da studenti na sistemskom nivou imaju problem sa školovanjem.

Što znači da nije problem samo u studentima već možda i u profesorima fakulteta.

Da li bi na tu činjenicu, ukoliko to stvarno i jeste, mogla da ima uticaja jedna druga činjenica: da značajan broj profesora predstavlja preduzetnike, koji se pre svega bave unapređivanjem poslovanja svojih firmi ili uspešnosti svojih vanškolskih stručnih aktivnosti, a tek nakon toga prosvetne radnike.
maca22 maca22 00:04 10.02.2012

Re: ...

jinks
...

Studenti imaju problem sa novim zakonom o finansiranju visokog obrazovanja. I inspekciji koja ne sporovdi ni ono malo zakona koje imamo.

Evo, opisala sam ovde, pogledaj, molim te, da ne citiram sebe:

http://blog.b92.net/text/19665/10-za-Srbiju/#k1222507
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:59 09.02.2012

Najbolje je

kad "nema besplatnog ručka" ergo studiranja izgovaraju oni koji su se školovali u vreme kada nije bilo školarina.

Wagner, svaka ti je zlatna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:28 10.02.2012

Re: Najbolje je

kad "nema besplatnog ručka" ergo studiranja izgovaraju oni koji su se školovali u vreme kada nije bilo školarina.


Malo vuce na diskfalifikaciju :)
Znaci li to da oni koji su studirali po tada vazecim propisima gube pravo da uvide da je to bio los sistem po drustvo?
Sta su trebali da urade, da ne studiraju ako su i tad uvidjali da je sistem los, da insistriraju da plate iako im niko nije trazio ili da strajkuju trazeci za sebe nepovoljnije uslove nego sto su im nudjeni?
Ili da sad cute posto nista od toga nisu uradili?
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:45 10.02.2012

Re: Najbolje je

hoochie coochie man
kad "nema besplatnog ručka" ergo studiranja izgovaraju oni koji su se školovali u vreme kada nije bilo školarina.


Malo vuce na diskfalifikaciju :)
Znaci li to da oni koji su studirali po tada vazecim propisima gube pravo da uvide da je to bio los sistem po drustvo?
Sta su trebali da urade, da ne studiraju ako su i tad uvidjali da je sistem los, da insistriraju da plate iako im niko nije trazio ili da strajkuju trazeci za sebe nepovoljnije uslove nego sto su im nudjeni?
Ili da sad cute posto nista od toga nisu uradili?


Pa vuče, jer jeste diskvalifikacija. I to moralna diskvalifikacija. Ja sam uživao u besplatnom školovanju, moji roditelji i njihova generacija mi je omogućila.
Moja generacija je sve čega se dohvatila - upropastila. Nasledstvo smo rasprodali, svu imovinu raskrčmili, sistem koji su naši roditelji stvorili nam nije valjao, pa smo napravili sistem da, kao valja, i na kraju treba deci da objašnjavamo da nema besplatnog ručka, dok im istovremeno tovarimo dugove na grbaču jer nam je bilo malo ono što smo rasprodali i raskrčmili.
Ako nema besplatnog ručka, nema ga zato što smo ga mi i moja generacija pojeli.

Kako to sad stoji etički?
maca22 maca22 00:48 10.02.2012

Re: Najbolje je

Ako pogledaš HCM-u na profil videćeš da je studirao ne samo besplatno, nego i večno. I sad hoće druge da spase te bede.

No comment...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:55 10.02.2012

Re: Najbolje je

Kako to sad stoji etički?


Eticki super ali me potseca na cuvenu pricu kako je odlicno sto je nesto jeftino ali je lose sto toga nema.

Naravno da bi bilo dobro (neko pomenu gore Norvesku) kada bi ova privreda mogla da obezbedi toliki budzet da studiranje bude besplatno, i usavrsavanja posle diplomiranja, i zdravstvo i mnogo toga jos, ali ne moze.

Mislis li da bi bilo pametno vratiti onaj nacin studiranja i mislis li da je onaj nacin studiranja mahom isporucivao dobre strucnjake pa da ga zato treba vratiti?

I zanimljivo mi je stvarno, ako bi se oduzelo moralno pravo onima koji su studirali u to vreme da razmisljaju i iznose svoja misljenja o sistemu studija, ko je to ko bi imao moralno pravo da o tome prica?
niccolo niccolo 00:55 10.02.2012

Re: Najbolje je

Ako nema besplatnog ručka, nema ga zato što smo ga mi i moja generacija pojeli.

Kako to sad stoji etički?

Pazi Uroše, nije uopšte sporno da ti i tvoja generacija qrcu ne valjate (ovo ti i tvoja generacija uzimam od tebe, inače sam raspoložen da se dogovorimo na koja godišta konkretno mislimo, ako nekom od blogera bude važno da se to precizno definiše), i u tome upravo i jeste stvar. Ja ne želim da i ovi novi budu kao vi (a nema ni novca da bi bili kao vi). A upravo ono što kod njih fali jeste ono što je falilo i kod vas - vaš tj. njihov deo obaveze - šta je to na šta se oni obavezuju da će da urade sa svoje strane ako im se omogući to što traže. Moj lični utisak jeste da oni baš i ne vide da tu postoje i neke njihove obaveze, već da misle da oni nešto zaslužuju samo zato što su oni, a ne da zaslužuju nešto zato što imaju odgovarajuće kvalitete (da ne kažem karakteristike).
uros_vozdovac uros_vozdovac 01:09 10.02.2012

Re: Najbolje je

He, pa nije tako crno, manje više svako društvo, čak i ovo uz dobru volju može da obezbedi pristojno besplatno školovanje. Jer tek onda smo društvo, država, kako želiš da nazoveš.


I zanimljivo mi je stvarno, ako bi se oduzelo moralno pravo onima koji su studirali u to vreme da razmisljaju i iznose svoja misljenja o sistemu studija, ko je to ko bi imao moralno pravo da o tome prica?


I meni je sad zanimljivo, do malopre mi je bilo samoobjašnjivo, kolebaš me.

Nije toliko problem u moralnom pravu, problem je kad neke stečene slobode ili prava u društvu hoćeš da ukineš. To je nepristojno, razumeš, jer ne nudiš ništa zauzvrat, osim više privilegija za bogate (ne ti nego potencijalni kritičari).
Dakle ukoliko je društvo jednom osvojilo besplatno školovanje kao načelno pravo za sve, ono se ne može snižavati više, a da inicijatori ne dožive moralnu osudu. Shodno tome, pravo da kritikuju sistem imaju svi, osim onih koji bi da ukidaju stečena prava.

Jel` bolje?
uros_vozdovac uros_vozdovac 01:23 10.02.2012

Re: Najbolje je

niccolo
A upravo ono što kod njih fali jeste ono što je falilo i kod vas - vaš tj. njihov deo obaveze - šta je to na šta se oni obavezuju da će da urade sa svoje strane ako im se omogući to što traže. Moj lični utisak jeste da oni baš i ne vide da tu postoje i neke njihove obaveze, već da misle da oni nešto zaslužuju samo zato što su oni, a ne da zaslužuju nešto zato što imaju odgovarajuće kvalitete (da ne kažem karakteristike).


Ali ako smo nesporno ustanovili da ja i moja generacija ne valjamo, a baš na nesreću ja i moja generacija donosimo propise, onda imaš upravo to što potenciram, dajte pare koje će moja generacija da: pogodi šta? Potroši... Alava generacija, jbga. I pošto smo generacija kojoj je mimikrija (a i ketmanizam ) imanentan onda će moja generacija da menja teze i da drobi i docira kako "nema besplatnog ručka" i kako ne zaslužuju da dobiju ono što smo mi imali, a stigli smo da upropastimo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:25 10.02.2012

Re: Najbolje je

Jel` bolje?


Blize :)
problem je kad neke stečene slobode ili prava u društvu hoćeš da ukineš.

Pa ne ukida se sloboda ili pravo na studiranja vec se menja sistem finansiranja i uspostavljaju drugi realniji kriterijumi donjeg praga potrebnog za besplatno studiranje.

Drustvo naravno treba da menja ono sto je lose pa tako i obrazovni sistem a neophodno je i sve usaglasiti sa realnim mogucnostima.

Pozivanjem na stecena prava svih ne samo studenata bi onemogucilo svaku promenu jer svaka promena nekom ide na stetu.
Radnici su imali pravo na trinaestu platu, na radnicka odmaralista, na samoupravu, na vlasnistvo nad fabrikama, sve im je to oduzeto. Seljaci su imali pravo na garantovane cene od strane drzave, na nabavku repromaterijala na odlozeno bez kamate, i mnogo toga jos, a kada bi se sve to vratilo ne treba mnogo maste da bi se zamislio kad i kako bismo zavrsili.

Sa eticke strane tvoja teza zaista stoji, ali to je cini mi se etika koja je apsolutno nespojiva sa realnoscu, utopija sto bi se reklo :)



ivana23 ivana23 01:34 10.02.2012

Re: Najbolje je

Sa eticke strane tvoja teza zaista stoji, ali to je cini mi se etika koja je apsolutno nespojiva sa realnoscu, utopija sto bi se reklo :)


A nije utopija da guverner NBS ima 6.500 evra platu? Je l' to eticki u ovako siromasnom drustvu?!
uros_vozdovac uros_vozdovac 01:40 10.02.2012

Re: Najbolje je

hoochie coochie man

Pa ne ukida se sloboda ili pravo na studiranja vec se menja sistem finansiranja i uspostavljaju drugi realniji kriterijumi donjeg praga potrebnog za besplatno studiranje.


Protiv ovog stava ne mogu da imam ništa protiv, pa ni etički. Ja sam reagovao na stav "plati pa studiraj" jer "nema besplatnog ručka". Dakle ima ga za vredne i ozbiljne i odgovorne, i to je dobra poruka za decu i roditelje. Etički daleko ispravnija od "plati i studiraj".

hoochie coochie man hoochie coochie man 01:44 10.02.2012

Re: Najbolje je

A nije utopija da guverner NBS ima 6.500 evra platu?

Ocigledno nije utopija jer je stvarnost.
Je l' to eticki u ovako siromasnom drustvu?!

Ni malo eticki a zar si ocekivala etiku od poliitcara?

To sa visokim platama funkcionera je samo nesto sto bode oci, sto je najlakse napasti ali nije to osnovni problem.
To jeste problem ali sekundaran, proistekao iz fundamentalnijeg i resavanjem samo njega ne bi se resilo skoro nista u drustvu.
Ne bi se reslio cak ni tad ako bi se njima skresale plate i taj novac upotrebio za zaodovoljenje zahteva ovih Macinih kompanjona, jer i jedan i drugi nacin trosenja para iz budzeta je pogresan.
Mozda je simpaticnija greska dati te pare studentima nego vlastodrscima ali i dalje je to greska.
maca22 maca22 01:45 10.02.2012

Re: Najbolje je

hoochie coochie man
Pa ne ukida se sloboda ili pravo na studiranja vec se menja sistem finansiranja i uspostavljaju drugi realniji kriterijumi donjeg praga potrebnog za besplatno studiranje.

Ovo veze sa poimnjanom stvarnošću nema. Sa ovakvim kriterijumima ti prvi ne bi nikada zavrsio. LJudi napustaju fakultet jer ne mogu da izdrže samo ako im jedna roditelj ostane bez psola.
A pošto HCM ima beskrajan kapacitet da vređa i izvrće, možete ga ignorisati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:51 10.02.2012

Re: Najbolje je

Dakle ima ga za vredne i ozbiljne i odgovorne


Pa to.
Blog se zalaze za spustanje kriterijuma, za davanje para manje vrednim i manje odgovornim.
Gde treba postaviti granicu jeste stvar za koju nikone moze tvrditi da je bas na pravom mestu postavljena, ali cinjenica da sadasnje kriterijume dosta studenata zadovoljava govori da ta granica nije nedostizna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:54 10.02.2012

Re: Najbolje je

a ovkavim kriterijumima ti prvi ne bi nikada zavrsio.


Kako znas ? :)
LJudi napustaju fakultet jer ne mogu da izdrže samo ako im jedna roditelj ostane bez psola
.
Nije uslov za budzet da li su roditelji zaposleni ili ne vec uspeh studenta.
možete ga ignorisati.


Naredba ili obavestenje? :)
maca22 maca22 01:58 10.02.2012

Re: Najbolje je

hoochie coochie man
Dakle ima ga za vredne i ozbiljne i odgovorne


Pa to.
Blog se zalaze za spustanje kriterijuma, za davanje para manje vrednim i manje odgovornim.

Naprotiv. Blog se zalaže za uspostavljanje nekog reda na univerzitetima, o donosenju uredbi koje bi osigurale transparentnost rada visokoskolskih ustanova, o poboljsanju uslova i kvaliteta obrazovanja..
A ti ljudi, koji imaju 48 bodova, su i dalje su vredni pažnje i finansiranja. To sto ih HCM proglasava nevrednim , ne cini ih takvim.


hoochie coochie man
Gde treba postaviti granicu jeste stvar za koju nikone moze tvrditi da je bas na pravom mestu postavljena,

Ti si je pootavio granicu, citat iznad gore.

ali cinjenica da sadasnje kriterijume dosta studenata zadovoljava govori da ta granica nije nedostizna.

Jos jedno u nizu lupetanja. 300 budžetskih mesta je izgubio samo Filološki fakultet jer sutdenti NISU POSTIGLI 48 bodova.
"sadašnji kriterijum" o kome HCM pojma nema je 60 bodova kao uslov za rangianje za budžet. To će TEK postoći zanemarljiv broj ljudi. I eto problem.
maca22 maca22 02:00 10.02.2012

Re: Najbolje je

hoochie coochie man
No comment...

Sta ce ti koment kad imas diskfalifikaciju pri ruci a komenti ti uglavnom ne idu od ruke? :)

Posto se tvoj sadizam opet otima kontroli, prijavila sam te moderaciji.
nikola_kovac nikola_kovac 02:00 10.02.2012

Re: Najbolje je

To će TEK postoći zanemarljiv broj ljudi. I eto problem.

То није проблем, то је тако.
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:03 10.02.2012

Re: Najbolje je

Ti ljudi i dalje su vredni pažnje i finansiranja

Takvim ih proglasila Maca.
To sto nisu uspeli da zadovolje postavljenje kriterijume je nevazno :)

Ti si je pootavio granicu

Nisam ja vec neko kome je to posao.


jer sutdenti NISU POSTIGLI 48 bodova.


a sto NISU POSTIGLI?
Mrze ih profesori ? :)

maca22 maca22 02:07 10.02.2012

Re: Najbolje je

hoochie coochie man
LJudi napustaju fakultet jer ne mogu da izdrže samo ako im jedna roditelj ostane bez psola
.
Nije uslov za budzet da li su roditelji zaposleni ili ne vec uspeh studenta.

Evo vam primer kakav je to "etički" sagovornik. Troškovi života su ogromni. Troškovi studiranja čak i kada imate plaćenu puku školarinu su veliki i često iznose ponovo 120.000. I ljudi moraju radiit. Poslova nema. Ako ga ima, kakkvi, kakve student može naći, još ako nije iz BG? On upada u vrzino kolo usporenih studija, visoke školarina i puca. A ima samo 8 godina fore da završi.



hoochie coochie man
možete ga ignorisati.

Naredba ili obavestenje? :)

HCM ispaljuje neumorno (i patološki) tonu dezinformacija i vrti oko prsta neupućene blogere. Ja nemam vremena, niti želju da idem za nim i ispavljam fantastičan buljuk isprepletanih laži, dok mu blogeri pobožno udeljuju svoju pažnju. Zato molim Elija ili moderaciju da ga ukloni sa, valjda mog, bloga.


Ili, blogeri, uzmite se u pamet, i PRESTANITE da se žedno napajate znanjem od HCM-a.
maca22 maca22 02:18 10.02.2012

Re: Najbolje je

nikola_kovac
To će TEK postoći zanemarljiv broj ljudi. I eto problem.

То није проблем, то је тако.

Nemaš empatiju.
Bolonja je čudna stvar. Ona smatra da kao je prolaznost loša, onda je problem u profesoru. Na poljoprivrednom ih je čak kaznila smanjenjem plata.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana