Planeta| Politika| Život

Čiji je naš internet? *

gordanac RSS / 18.01.2012. u 00:06

-  u sredu, 18.01. će neke od najpoznatijih, najposećenijih i najboljih svetskih internet stranica "osvanuti" - CRNE, ili sa porukom protesta protiv usvajanja SOPA & PIPA u Kongresu USA, stranice poput Wikipedia, (na engleskom), Reddit, Mozilla, razne druge stranice... a oglasio se i  Google koji će poruku protesta objaviti na svojoj početnoj strani -

400px-WP_SOPA_Screen_Dark_Simple.pngInternet mora ostati slobodan, kažu protivnici SOPA & PIPA, nije dopustivo posebnim zakonom (donetim u USA) ograničiti slobodu pristupa, ograničiti dostupnost korisnicima tako što će (ili bi) postojalo pravo države da "ukida adrese" internet stranica zato što se na njima postavljaju linkovi ili dele sadržaji, to ne može biti u ovlašćenjima nijedne države, posebno jer se "Država Internet"  prostire svetom koji je jedan i jer do sada nijedan od propisa donošenih u pojedinim državama s ciljem i namerom da se "ograniči pristup pojedinim stranicama ili sadržajima" nije doneo nikakva dobra nikome, a štetilo je mnogima. 

Ideja da država "ceni" koje stranice više ne mogu biti dostupne, ideja da država odlučuje o "gašenju" tih stranica naišla je na otpor raznih:

  Google, Yahoo!, YouTube, Facebook, Twitter, AOL, LinkedIn, eBay, Mozilla Corporation, Roblox, Reddit Kaspersky Lab, the Wikimedia Foundationand human rights organizations such as Reporters Without Borders, the Electronic Frontier Foundation (EFF), the ACLU, and Human Rights Watch....i razni drugi.

Protiv je takođe i White House tako kažu

odgovarajući na zahtev i peticiju: we_the_people.jpg

We The People koju je potpisalo više od 25 000 ljudi, koliko je bilo potrebno da zvanično bude deo procedure.

Na svom Twitter nalogu, protiv SOPA, a za slobodu interneta založio se i predsednik USA Barack Obama, izvršen je pritisak na kongresmene i senatore, koji u prvi mah, nikako nisu stizali da odgovore na zahtev potpisnika peticije da se organizuje sastanak, da se čuje i jedna i druga strana, da se razume da protivnici SOPA & PIPA nikako ne zagovaraju kršenja autorskih prava ili uskraćivanje prava bilo kome ko je svojim kreativnim autroskim radom načinio bilo šta što se ne sme pojavljivati pod tuđim imenom ili biti izvor tuđe zarade, ali smatraju da je zloupotreba sloboda i prava dozvoliti državi da u ime zaštite od piraterije gasi internet stranice i čini ih nedostupnim.

Zakon koji štiti prava nekih, zakon koji štiti autorska prava i kojim se želi smanjiti piraterija ne bi smeo istovremeno kršiti prava drugih, koji nisu ništa učinili da nečija autorska prava budu prekršena, osim što su - internet korisnici. A SOPA & PIPA mogu da im ograniče dostupnost internetu, ipak, jer neće postojati stranica na kojoj je prekršaj učinjen.

FireShotScreenCapture008-gordanacomicgordanacomonTwitter-twitter_com__gordanacom.png

 

 

Istraživanja o korisnicima interneta, o našem broju širom planete kažu da je oko 44% u Aziji, oko 23% u Evropi, 13% u USA, oko 6% u Africi,...ali gde god da smo - ako se SOPA & PIPA izglasaju u US, posledice ćemo osetiti svi, gde gdo se na planeti nalazili.

Posledica već ima, kako stoji na novom portalu vesti Telegraf , milioni korisnika su napustili "GoDaddy" jer su oni podržali SOPA, svetski poznat servis blogova "Wordpress" pozvao je svojih skoro 60 miliona korisnika da se udruže u protestu protiv SOPA, itd.

Koliko nas je ustvari korisnika i kako raste broj korisnika interneta lako se može pratiti OVDE

 

 

FireShotScreenCapture035-WorldInternetUsageStat-1.png

 

 

Bili protiv ili za ideju da se SOPA & PIPA usvoje i stupe na snagu, razumeli ili ne o čemu se ustvari u tim dokumentima radi, razumeli ili ne zašto je neko protiv, a neko za, razumeli ili ne da ću, jednom usvojeni, imati posledice na celokupan internet kaotakav, a već koliko sutra na sve koji budu hteli pristupiti Wikipediji na engleskom ili "podići" svoj FF ili pogledati "šta ima novo na najboljoj stranici - Redditu", a neće moći jer će naići na poruke protesta, a ne na svoj traženi sadržaj, dakle kakav god stav o svemu tome imali - posledice ćemo osetiti.

Radi se o propisima koje donose zakonodavci jedne države, a posledice donetih odluka imaće ljudi u mnogim (svim) drugim državama. 

Sličan slučaj postoji samo kod objava rata, pa čak i onda često u donošenju takivh odluka učestvuju bar dve (ili više država), kod odlučivanja o međunarodnim aktima obavezno učestvuje više država, a do sada nikada nije bilo da zakonodavci samo jedne države donose akta čija primena se odnosi na - Državu Internet.

----------------------------------------------------------------------------

* pitanje "Čije je naše...?" kokanda se može postaviti za sve veći broj tema: samo se ređaju baklave, pesme, ikone, jezik, poreklo, ...sve do interneta, a setila sam se da je moj gari Bojan Budimac jedno vreme, na osnovu zakona Turske imao "fatvu na YouTube", pa smo se "dovijali" kako da mu sadržaj nekog videa ipak učinimo dostupnim, a mislim i da je ta "fatva" - skinuta, jer se uvidelo da ne radi

Ono što je meni palo na pamet je da nam je internet doneo nešto što se nije činilo vidljivm da je planetarna stvar, nešto što se činilo "malo i lokalno" u našim realnim životima, nešto što je oduvek bilo ogroman problem za komunikaciju među ljudima - narcizam malih razlika, ništa pre kao internet danas nije nam dokazalo i pokazalo da je svet jedan i da je vladavina "narcizma malih razlika" planetarna stvar.koja je uzrok mnogih tragedija svuda unaokolo, i u vremenu i u prostoru...

Na interentu ne možeš da se pokazuješ dobrim tako što kažeš da je neko druig loš, na internetu su dostupni svi podaci o znanju, o nepravdama, o tome kako ljudi negde žive i zašto, vesti, slike, priče, autentično, ozbiljno, šaljivo, s muzikom, bez nje, ceo svet na dlanu i "just a click away".

I čini mi se da je upravo taj "narcizam malih razlika" uzrok da se ispod naslova "zaustavite pirateriju na internetu"  i u formi akta kojim se štite autorska prava ustvari donese odluka da država odlučuje o tome kojih će internet stranica bit, a kojih neće i da kao neminovnu posledicu "smanjuje" broj stranica koje postoje da bi "delili" (share) linkove i sadržaje.

 

 

ana-gg_small.gif

 

 

I iskreno se nadam da će se naći odgovarajuće rešenje, da SOPA & PIPA, takvi kakvi su sada neće dobiti većinu u Kongresu, da će se napraviti razuman dogovor i prihvatljivo rešenje, pojedinci, kompanije i predstavnici internet zajednice imaju i predlog - samo treba razgovarati i odoleti "narcizmu malih razlika" koji nas je i doveo do ogromnih razlika i izgradio nepremostive prepreke koje nam svima katkada "zaklanjaju vidik" i ne dopuštaju da vidimo kolikog dobra je internet već doneo ljudima, takav kakav je sada i takav kakav se stvarao otkada je pre neku deceniju stranicom CERNA počeo izgradnju virtuelnog prostora znanja, informacija, zabave, ekonomije, zarade, komunikacije, prostora "punog" ljudi koji se, bez ineterneta, sasvim sigurno nikada ne bi "sreli".

A to bi bila velika šteta...

 

EDIT:

I - poslednja vest, 21.01. : Rep.Sen. Lamar Smith povukao je predlog SOPA iz procedure "Sopa is dead, long live the internet" :))

 

li-620-quasi-crystal-rtr1ke9o-1.gif

 

 

 



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 00:09 18.01.2012

i piter gejbriel

se pridružio:)

Peter will be joining organisations such as Wikipedia in supporting the opposition against the proposed Stop Online Piracy Act (SOPA) & PROTECTIP (PIPA).

“This year is going to be a very crucial year for the fate of digital rights and freedoms on the internet. We strongly support the campaign against both the Protect IP Act and the Stop Online Piracy Act. For that reason our websites will be down from 05.00 GMT for 24 hours in support of the campaign.

Please check out http://www.avaaz.org/en/save_the_internet/ if you want to read more/sign the petition.

Thank you.”

Peter Gabriel
gordanac gordanac 00:31 18.01.2012

muzika...

...SOPA Cabana :)



za prvu...
Vlasta92 Vlasta92 10:35 18.01.2012

Re: i piter gejbriel

Mili Gabrijel! I u pravu je da će ovo biti odlučujuća godina...

A šta ja da radim? Ako sobalim kompanijski blog na par sati, biti me neće...
Atomski mrav Atomski mrav 10:53 18.01.2012

Re: i piter gejbriel

A šta ja da radim?

Ja sam danas offline na skajpu u znak protesta!
Vlasta92 Vlasta92 11:03 18.01.2012

Re: i piter gejbriel

Au! Mravu, ti si moj idol. Blickrig, a?
Oslanjaš se na manevar, a ne na iscrpljivanje,a??
Atomski mrav Atomski mrav 11:13 18.01.2012

Re: i piter gejbriel

Naravno, nisam ja dokon k'o Gandi.
ecce-florian ecce-florian 00:11 18.01.2012

eh

nisam re
edit
kako je ivana sa oo:12 prva, ad sa 00:9 druga a ja sa 00:11 tek treći

a internet je kao slobodan
editedit
ok je da je ad prva
gordanac gordanac 01:33 18.01.2012

eh

ecce-florian
nisam re
edit
kako je ivana sa oo:12 prva, ad sa 00:9 druga a ja sa 00:11 tek treći

a internet je kao slobodan
editedit
ok je da je ad prva

Reanimator je zauzet, radi "download the internet":



pre nego što SOPA stupi na snagu, da Ga ima...

(klik na slik)
Vlasta92 Vlasta92 10:36 18.01.2012

Re: eh

Reanimator skida za svaki slučaj.....

ajd mi pošalji link na ovo!
gordanac gordanac 19:57 18.01.2012

eh

Vlasta92
Reanimator skida za svaki slučaj.....

ajd mi pošalji link na ovo!

:))

http://www.w3schools.com/images/downloadwww.gif

(samo copy / paste)
ivana23 ivana23 00:12 18.01.2012

***

a_jovicic a_jovicic 00:22 18.01.2012

Re: ***

... a ovde je i link na skript za one koji hoće da "zamrače" svoje site-ove ...

http://sopablackout.org/
maksa83 maksa83 00:34 18.01.2012

Re: ***

a_jovicic
... a ovde je i link na skript za one koji hoće da "zamrače" svoje site-ove ...

http://sopablackout.org/

To, kažu, nije optimalan način, tj. ukratko da bi se izbeglo da pretraživači indeksiraju te strane treba vratiti HTTP kod 503.

Website outages and blackouts the right way
a_jovicic a_jovicic 01:00 18.01.2012

Re: ***

maksa83
a_jovicic
... a ovde je i link na skript za one koji hoće da "zamrače" svoje site-ove ...

http://sopablackout.org/

To, kažu, nije optimalan način, tj. ukratko da bi se izbeglo da pretraživači indeksiraju te strane treba vratiti HTTP kod 503.

Website outages and blackouts the right way

'bem li ga ... obzirom da je u onom sopablackout.org javascript, sumnjam da to pretrazivači uopšte tretiraju (umetne se samo u header i browseri to odrade ali mislim da search engines to ne izvršavaju)

Kako god ... bilo koji oblik akcije je poželjan ... Ko ima site sa malim "prometom" nek' uradi šta mu je najlakše ... profi webmasteri će svakako znati šta da rade sa redirekcijama i javascript-ovima.
maksa83 maksa83 01:11 18.01.2012

Re: ***

'bem li ga ... obzirom da je u onom sopablackout.org javascript, sumnjam da to pretrazivači uopšte tretiraju (umetne se samo u header i browseri to odrade ali mislim da search engines to ne izvršavaju)

Googlebot već neko vreme čita i indeksira ono što se javascriptom saspe u stranu, sve sa eventualnim ajax filovanjem.

Kako god ... bilo koji oblik akcije je poželjan

Tako je. Treba samo preživeti taj jedan dan bez reddita. :)))

(ništa-strašno-ništa-strašno smajli narkoman)
gordanac gordanac 01:13 18.01.2012

***

maksa:
Tako je. Treba samo preživeti taj jedan dan bez reddita. :)))

:))
eh, biće to duuuug dan!
Treba puno samokontrole i dobre volje da se sačeka da prođe

Jukie Jukie 01:24 18.01.2012

Re: ***

gordanac
maksa:Tako je. Treba samo preživeti taj jedan dan bez reddita. :)))
:))eh, biće to duuuug dan!Treba puno samokontrole i dobre volje da se sačeka da prođe


Malo čišćenja snega ispred zgrada i poslovnih objekata, malo pravljenja Sneška Belića,
mirelarado mirelarado 01:59 18.01.2012

Re: ***

Googlebot već neko vreme čita i indeksira ono što se javascriptom saspe u stranu, sve sa eventualnim ajax filovanjem.




Обавестила сам модератора.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:26 18.01.2012

Re: ***

Tako je. Treba samo preživeti taj jedan dan bez reddita. :)))

(ništa-strašno-ništa-strašno smajli narkoman)

gordanac gordanac 00:26 18.01.2012

e, Čubaka,...

...sad ću da prepišem ceo tvoj post ovde (a neću te ni pitati, it is internet and it is free! )
Sada sam videla da smo Goran Vučković i ja objavili tekstove o istoj temi u dva minuta razmaka, ja kasnije (great minds think alike, ha, Čubaka? :)), pa prenosim ovde odličan link i fotku koju je postavio na svom postu (neće se baci)

Web Goes To Strike

ivana23 ivana23 00:38 18.01.2012

***

myredneckself myredneckself 00:52 18.01.2012

Re: e, Čubaka,...


Ja sam danas čula za wikipediu, pa za ostale, i večeras kažem sebi - dosta je, sada ćeš da pišeš post, do jutra ako treba.
Onda svratim na blog i vidim gordanac, dobro je!
Ne znam da li Obama (he, he, izborna godina!) može da uloži veto na donošenje ovog zakona? Ne znam ni kako ide ta njihova procedura sa 2/3 u Kongresu, ali ako usvoje taj odvratni zakon, jel može da se napravi neki nov, paralelni internet? Ozbiljno pitam
gordanac gordanac 01:06 18.01.2012

imaš...

...na ovom linku procedure (samo "rolaj na niže" do Process "SOPA Legislative Process" )



(klik na slik! )
Goran Vučković Goran Vučković 01:16 18.01.2012

Re: e, Čubaka,...

Malo talasao po FB i tviteru, retvitovao te itd - sutra neću moći da dežuram (na putu sam pa dreždim sa klijentima po ceo dan) a i ideja je valjda da "ko posti dušu gosti", jelte - tako da sam napravio kratku formu i zatvorio.
gordanac gordanac 01:22 18.01.2012

e, Čubaka,...

Goran Vučković
Malo talasao po FB i tviteru, retvitovao te itd - sutra neću moći da dežuram (na putu sam pa dreždim sa klijentima po ceo dan) a i ideja je valjda da "ko posti dušu gosti", jelte - tako da sam napravio kratku formu i zatvorio.

...napravio si odličnu formu!
Hvala ti, nisam uspela da nađem tako dobre ilustracije, a sada je sve - taman! (onako taman kao kad Lalu pitaju "jesi trezan?", on kaže "nisam!", pa ga pitaju "jesi ondaK pijan?", a on opet "nisam!", a ovi gube strpljenje pa pitaju "pa kakav si?!?", na šta on kaže "pa - taman!" )
myredneckself myredneckself 01:28 18.01.2012

Re: imaš...

gordanac
...na ovom linku procedure (samo "rolaj na niže" do Process "SOPA Legislative Process" )



(klik na slik! )

President
(poslednja tačka)

...If a vote is taken to override, and the vote fails, the bill dies.
Dabogda im propalo glasanje
a_jovicic a_jovicic 02:00 18.01.2012

Re: e, Čubaka,...

myredneckself
Ne znam ni kako ide ta njihova procedura sa 2/3 u Kongresu, ali ako usvoje taj odvratni zakon, jel može da se napravi neki nov, paralelni internet? Ozbiljno pitam

Pre nego što krene panika u domaćim medijima da repostujem komentar od pre par dana sa bloga "Koliko je Stallman u pravu?"

(ukratko ... ne mogu baš da ga ugase ali bi nam svakako bar neko vreme zagorčali život ... dok "pogašeni" sadržaji ne emigriraju iz USA)

a_jovicic
Re: lista za i protiv ... i moja diploma
4krofnica

Barak Obama će da potpiše SOPA

ako ga potpiše, sajberspejs će postati tri-boje-sivo..

Ovaj ... vidim da se dole rasprava prilično rasplamsala i bez osvratanja pro et contra na lik i delo RMS-a (čovek je i pored svog ekscentričnog ponašanja napravio nešto korisno a FREE za civilizaciju) ili na omiljeni Linux-ukus (a i Linus je prvi napravio nešto FREE što je već postojalo kroz razne varijante UNIX-ova) ... aj' neko da mi objasni par "sitnica" ili da ja lepo cepam svoju IT diplomu ...

Premisa 1. SOPA uvodi "globalni prekidač" za Internet

Kol'ko se ja sećam Internet nije nešto što je centralizovano pa da možeš da ga isključiš ili uključiš na dugme. Pravljen je upravo kao "žilav" sistem koji se snalazi sa prekidom komunikacije na pojedinačnom (ili čak pojedinačnim) prenosnim putevima ... tj. odradi se rutiranje u hodu. Ima svojih nedostataka koji povremeno naprave haos sa rutiranjem ili imenovanjem ali izrada "Made in USA Firewall"-a koji bi poput kineskog držao ameriGance podalje od zlih pirata može da napravi privremene probleme ali nikako da "ugasi" ceo Internet.

Scenario 1.1. Po odluci "Velikog Brata" eliminiše se domensko ime "neposlušnog" site-a iz DNS-a.

Rešenje 1.1. Kreira se alternativni DNS sistem koji je van domašaja "USA Velikog Brata" (pojašnjenje ... DNS je samo jedan hijerarhijski organizovan "imenik" ... svako na svom računaru mož' da podesi koji će DNS server da koristi ... izgradnja alternativnog DNS sistema sa sve svojom hijerarhijskom strukturom domena zahteva neko vreme ali nije nemoguća operacija)

Scenario 1.2. Po odluci "Velikog Brata" spreči se prenos TCP ili UDP paketa "zločestog site-a" vaskolikom USA mrežom rutera.

Rešenje 1.2. Sistemom raznih proxy servera, NAT-ovanjima i još raznim drugim "sokoćalima" se "prepakuju" IP paketi u poklone sa medama i zekama. Sve to obave "preduzetnici" koji se i fizički i poslovno nalaze van domašaja "USA Velikog Brata" (eh ta Kina, Indija i Rusija). Propratni efekat je da se hardverska industrija Kine odere od para za jeftine a ne USA-kontrolisane rutere (što ne znači da oni neće da ugrade svoj prekidač) ... varijanta ... i firmver mož' da bude open-source.

Možemo sad još više da razradjujemo priču ali čak i pravljenje USA-wide firewall-a ama baš ič ne sprečava nas van-USA korisnike da koristimo lepote Interneta van rezervata u koji preZident-ov-USA stavi svoje stado (što ne znači da sami gradjani USA ne treba da im je*u mater i sve po spisku za pokušaj legalizacije državne cenzure ... a čisto i kao poredjenje sa China Great Firewall-om ... nema AmeriGa baš tol'ko nezaposlenih koji će da monitorišu sve živo k'o što Kina ima stanovnika da tako nešto stvarno i sprovede)

Premisa 2. Nije bitno dal' koristiš komercijalni ili FREE software kad te SOPA "lupi po ušima"

Ne razvija se sav softver (pa ni onaj FREE) samo u AmeriGi ili samo van AmeriGe. Poenta FREE softvera i jeste da kôd razvija svako ko to želi (ne znači da će isti ući u neku od bitnih distribucija al' tu je odluka na svakome da izabere šta će da koristi) ... a takodje i da je kôd otvoren da svako može da proveri šta je u njemu napisano tako da ...

Scenario 2.1. Veliki egzekutor Velikog Brata odluči da neki softver nije bogougodan i propiše drakonsku kaznu čerečenja CEO-u kompanije koja je softver pravila ukoliko ne ugradi daljinski mehanizam za samouništenje svog proizvoda i ključ preda Velikom egzekutoru.

Rešenje 2.1. Korisnici predju na open-source softver autora koji su van moćne USA a sirote USA kompanije se presele u Bangalor (ili Beograd) ... ili bankrotiraju kada njihov softver počne da se samouništava pri pokušaju pristupa zlim "gusarskim aplikacijama".

I ovde mož' dalje da se širi priča al' činjenica je da opet SOPA ne dotakne ostatak sveta. Sve se nešto plašim da će "gusare" mnogo da spreči neki Centralni Server Velikog Brata da prave softverske zakrpe koje isključuju "sigurnosni mehanizam" pri startovanju "strogo kontrolisanih aplikacija" ... a niko na "divljem istoku" i onako ne očekuje tehničku podršku kad naleti na neki problem u "omiljenoj" piratskoj aplikaciji (nego se potrude sami da nadju rešenje)

Zaključak:

Verovatnoća da SOPA opali po ušima nas van USA je mala (a na američkim gradjanima je da se izbore za svoja prava) ... ALI !!! ...

Sve gore navedeno može da da ideju nekim našim "vrlim političarima" da primene isti model u lokalnoj "štali" (a i USA-administracija bi ih verovatno navela na isto). E tu moramo biti oprezni i da dižemo dreku kad god se neki SOKOJ-like zakon provuče pored naših "pismenih" poslanika (no sam SOKOJ je posebna priča ... i u meni budi anarhističke porive koje sam mislio da nemam ... za početak ću početi sa umetničkim radovima na glasačkom listiću no da ne troll-ujem ... uh ... ponesu me ponekad emocije)


EDIT:
Kad malo bolje razmislim, od apokaliptične primene WWS (World-Wide-SOPE) verovatno neće biti ništa ... al' ne zbog rešenosti u minut do 12 da se zaštiti demokratija nego zato što bi pokušaj kontrole Interneta samo izvukao pare iz država koje to sprovode i prebacio ih u liberalnije (kakve ironije) delove sveta poput nekih Kina i Rusija. Ekonomska šteta po jedan MS, Cisco ili Google je daleko veća nego korist koju muzička industrija može da izvuče iz ovakve VB perspektive. Zato i mislim da SOPA neće ni biti potpisana ... ili će se kilavo sprovoditi čak i u USA.

... sve ovo ne znači da sutra budemo štrajk-breheri ... Treba dati podršku našim američkim drugovima u pravednoj borbi za bolje sutra! (uh 'bem ti ... počeo sam da zvučim k'o Drug Koba)
dragoljub92 dragoljub92 11:18 20.01.2012

trol

ma kaki trol,trolčina bre!
vućko ti reče ,onomad,da smo mi linuxaši hobist i neozbiljni,maxa tvrdi da smo marginalci,bebe klima glavom u pauzi klanjanja zlatnom teletu simenom Jobs e pa ja sam sav sretjan & uzbuđet što pripadam ovom društvu
marginalaca
a i vi što se kunete u M$ pogledajte kako su vas i tko vas je izdao,da ne kažem ubudalio
Goran Vučković Goran Vučković 11:27 20.01.2012

Re: trol

dragoljub92
ma kaki trol,trolčina bre!
vućko ti reče ,onomad,da smo mi linuxaši hobist i neozbiljni,maxa tvrdi da smo marginalci,bebe klima glavom u pauzi klanjanja zlatnom teletu simenom Jobs e pa ja sam sav sretjan & uzbuđet što pripadam ovom društvu
marginalaca
a i vi što se kunete u M$ pogledajte kako su vas i tko vas je izdao,da ne kažem ubudalio

Ih što si zlopamtilo

Linuksa kao servera ima gde hoćeš - vrti se i na najvećim IBM hostovima, da ne pominjem Intel i slične mašine. Koristi ih i moja firma gomilu (iako ima i windows servera takođe). Moj komentar je bio o mojoj nemogućnosti da biram - evo recimo dok ti ovo pišem u Firefox držim otvoren Explorer sa Outlook Web App - zato što su mi u zadnjem krugu sređivanja firminog maila zeznuli da ne mogu da koristim Thunderbird više (ostavili samo exchange pristup spolja )
dragoljub92 dragoljub92 12:09 20.01.2012

Re: trol

Linuksa kao servera ima gde hoćeš

vućko bate ovoj nesu zerveri u congres of usa i nasa i munchen itd.ovoj su linux osovi,a kao što netko tamo komentarisao kažu M$ drži 90% tržišta na osnovu prodatih kompova na tržištu a niko neće da objavi koliko ljudi ,kao aleksandarz ja opet na istommestu i xxx,kupe komp pd M$ i kad dođu doma izgrebu markicu dotičnog preformatiraju disk i instaliraju linux.
na ovom spisku su mllogo veliki igrači kojii vrte lindžu na svojim kompjuterima,neće da se zezaju sa hakerima,od kad su nasa i slični prešli na linux nema više hakerskih upada na njihovesajtove,osim kad neko ko onaj klinac pošalje literalne sastave onom što ga švedžani tužu za sex bez kurtona,jelte.
Jukie Jukie 00:34 18.01.2012

Četvrtak

Onda se valjda svi opet vidimo u četvrtak
niccolo niccolo 00:40 18.01.2012

Re: Četvrtak

Baš ja htedoh da pitam da li i mi blogeri pravimo neku akciju, recimo 24h bez komentarisanja ili tako nešto?
gordanac gordanac 00:58 18.01.2012

Četvrtak

niccolo
Baš ja htedoh da pitam da li i mi blogeri pravimo neku akciju, recimo 24h bez komentarisanja ili tako nešto?


:)
od volje svima!
Od podrške ideji SOPA & PIPA, do protesta na bilo kakav način.
Važno je jedino da - znamo informaciju.

It is still free internet
ivana23 ivana23 01:00 18.01.2012

Re: Četvrtak

niccolo
Baš ja htedoh da pitam da li i mi blogeri pravimo neku akciju, recimo 24h bez komentarisanja ili tako nešto?


Uvek ce se naci neko da zucne...

Jukie Jukie 01:10 18.01.2012

Re: Četvrtak

niccolo
Baš ja htedoh da pitam da li i mi blogeri pravimo neku akciju, recimo 24h bez komentarisanja ili tako nešto?

Pa verovatno bismo jedno vreme uspevali, a onda bi se desilo nešto zanimljivo i svi bi zaboravili i pojurili da pišu.
A i same informacije o protestu su zanimljive pa ćemo poželeti da ih pročitamo, a ruka sama ide na "odgovori"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:36 18.01.2012

Re: Četvrtak

Baš ja htedoh da pitam da li i mi blogeri pravimo neku akciju, recimo 24h bez komentarisanja ili tako nešto?

jesssstinormalan?!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:52 18.01.2012

Re: Četvrtak

recimo 24h bez komentarisanja ili tako nešto?

Ja planiram da ceo dan duvam u pištaljku i lupam u šerpu ispred kompjutera, pa da vidimo mi čija majka crnu vunu prede
nenadqwe nenadqwe 00:42 18.01.2012

tako je govorio Broz

Majku vam bozju imperijalisticku

Jos im fali i ovaj, poslednji bastion slobode da porobe, ali na fino pod parolom borbe protiv piraterije. Mislim da ce pre ili kasnije uspeti u svojim namerama samo ne znam da li su racunali da ce se roditi nova mreza- FREENET, tja nece valjda sav slobodoljubivi svet sedeti skrstenih ruku, ili mozda hoce?

STOP SOPA!
a_jovicic a_jovicic 03:16 18.01.2012

Re: tako je govorio Broz

nenadqwe
Majku vam bozju imperijalistickuJos im fali i ovaj, poslednji bastion slobode da porobe, ali na fino pod parolom borbe protiv piraterije. Mislim da ce pre ili kasnije uspeti u svojim namerama samo ne znam da li su racunali da ce se roditi nova mreza- FREENET, tja nece valjda sav slobodoljubivi svet sedeti skrstenih ruku, ili mozda hoce?

He, he ... već se stvara "Pokret otpora" ... "DeSopa for Firefox Bypasses SOPA DNS Blocking"
libkonz libkonz 10:40 18.01.2012

Re: tako je govorio Broz

već se stvara "Pokret otpora"

dok to Filip ne objavi ne verujem vam ništa!
JJ Beba JJ Beba 00:52 18.01.2012

e ne daju nam mira

myredneckself myredneckself 01:08 18.01.2012

Re: e ne daju nam mira

Šta ne daju nam mira? Oni brinu, ti ne znaš za staru, izanđalu žvaku " to protect us, it's for the best for everybody"

Ovo je išlo telefonski kao čestitka za NG -

SOPA de Hamlet
To support, or not to support-, that is the question: Whether 'tis nobler in the mind to suffer The bans and fines of outrageous fortune Or to take arms against a sea of troubles, And by opposing end them. To support is to be more aligned with developing nations like China, not to support, is to be cast out of countries like France And the great empire of the US of A. Thus conscience does make cowards of us all, let your PhoneBook help spread the words of action. Happy Year Of 2012!
a_jovicic a_jovicic 01:20 18.01.2012

Re: e ne daju nam mira

myredneckself
Šta ne daju nam mira? Oni brinu, ti ne znaš za staru, izanđalu žvaku " to protect us, it's for the best for everybody"

myredneckself myredneckself 01:43 18.01.2012

Re: e ne daju nam mira

a_jovicic
myredneckself
Šta ne daju nam mira? Oni brinu, ti ne znaš za staru, izanđalu žvaku " to protect us, it's for the best for everybody"


...blago mene s njom...
Goran Vučković Goran Vučković 01:37 18.01.2012

Reddit SOPA protest logo

gordanac gordanac 01:41 18.01.2012

:))

Evo jednog dobrog teksta na "mashable"

Chris Heald "Why SOPA Is Dangerous"
myredneckself myredneckself 01:57 18.01.2012

Re: :))

gordanac
Evo jednog dobrog teksta na "mashable"

Chris Heald "Why SOPA Is Dangerous"

Iz linkovanog teksta -
-špageti zakon-->
-sledžhemer zakon--->
-buldožer zakon---->
suma sumarum...

"This bill turns us all into criminals. If it passes, then you either stop using the Internet, or you simply hope that you never end up in the crosshairs, because if you’re targeted, you will be destroyed by this bill. You don’t have to be a big, mean, nasty criminal — common Internet usage is effectively criminalized under this law. This bill will kill American innovation and development of the Internet, as it will become too risky to do anything of value. It is toxic and dangerous, and should not, under any circumstances, be supported."

gordanac gordanac 02:03 18.01.2012

saveti...

...sa Google+, Dan Soto kaže:

"(feel free to share this with your friends that may become "lost' during this time period)

While I admit to relying heavily on the internet and certain sites, I think people forget the alternatives that previously were primary solutions. Here are some ideas to consider while certain sites are offline.

Wikipedia - Go to a library!

Reddit - Read a newspaper then head to a bar and talk about current events.

Cheezburger - Find a newspaper or magazine that has a "Caption this" type contest and enter it.

If anyone watched the Simpson's this past Sunday night, you'll see how their point at the end of the show matched the sentiments here."
alselone alselone 08:10 18.01.2012

Re: Reddit SOPA protest logo

Goran Vučković


Genijalno!

Bojan Budimac Bojan Budimac 09:46 18.01.2012

Turski model?

Gordana(c)
setila sam se da je moj gari Bojan Budimjavascript:;ac jedno vreme, na osnovu zakona Turske imao "fatvu na YouTube"

Evo jednog dobrog teksta na "mashable"

Chris Heald "Why SOPA Is Dangerous"


Da, fatva na YouTube je ukinuta u Turskoj. Pišući (u dva navrata) o njoj sam probao da objasnim mane zakona o internetu.

Sada preletevši preko ovog linka mi se čini da su američki zakonodavci pogledali u "turski model". Naime, najveća mana turskog zakona je da svaki građanin i svaki javni tužilac mogu na bilo kom sudu pokrenuti proces koji će dovesti do zabrane sajta ['težišta' zabrana ovde su 'uvredljivi sadržaji' (ma šta to bilo) koji se kreću od 'uvrede' ćaće nacije do dečje pornografije]. Koliko videh u Američana se predlaže da svaki javni tužilac može pokrenuti proces, a težište je na tzv. 'zaštiti intelektualne svojine' iliti kopirajtu -- pojmu koji ako se tumači elastično skoro svi sajtovi pod internet nebom bi bili u prekršaju.
myredneckself myredneckself 11:44 18.01.2012

Re: saveti...

gordanac
Here are some ideas to consider while certain sites are offline.

Ih, treba skidati papilotne i oblačiti se
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:37 18.01.2012

.

internet je zaista čudo.
sećam se , pre neko odvali neku informaciju i pravi se faca - on zna ono sto niko ne zna.
a ti dodjes doma, bacis se na net i ukucas to na guglu (ko nema u vuglu ima u guglu )i slucajno nadjes na falicnost i tako ...

sta da radim ako nemam u vuglu ,a nema ni na guglu ?
gordanac gordanac 07:34 18.01.2012

fotke



PBS je jedna od vrlo posećenih stranica interneta na kojoj je skupljeno kako (na raznim drugim stranicama) danas - izgleda internet:




filantrop filantrop 08:25 18.01.2012

Re: fotke

gospodjo,
PBS je left wing tv kanal
republikanci su trazili da se ukine finansiranje PBS iz budzeta jer veoma pristrasno navija za demokratasku stranku i promovise socijalizam.
jasno je zasto je pbs protiv sope, tu spada i obama, koji se zalaze za socijalizam.

navodite sve pogresne, politicki pristrasne primere.
gordanac gordanac 08:39 18.01.2012

fotke

filantrop
gospodjo,
PBS je left wing tv kanal
republikanci su trazili da se ukine finansiranje PBS iz budzeta jer veoma pristrasno navija za demokratasku stranku i promovise socijalizam.
jasno je zasto je pbs protiv sope, tu spada i obama, koji se zalaze za socijalizam.

navodite sve pogresne, politicki pristrasne primere.

Pa navedite vi sve "ispravne, politički nepristrasne primere", komotno.
It is still - free internet.
A i kad se pootvaraju linkovi - teško će se održati tvrdnja, jako teško.
filantrop filantrop 08:43 18.01.2012

Re: fotke

gordanac
filantrop
gospodjo,
PBS je left wing tv kanal
republikanci su trazili da se ukine finansiranje PBS iz budzeta jer veoma pristrasno navija za demokratasku stranku i promovise socijalizam.
jasno je zasto je pbs protiv sope, tu spada i obama, koji se zalaze za socijalizam.

navodite sve pogresne, politicki pristrasne primere.

Pa navedite vi sve "ispravne, politički nepristrasne primere", komotno.
It is still - free internet.
A i kad se pootvaraju linkovi - teško će se održati tvrdnja, jako teško.


nemam primere, samo se pozivam na vase.
kako vidim, u kongresu nema volje da sopa prodje.
filantrop filantrop 09:10 18.01.2012

Re: fotke

Pa navedite vi sve "ispravne, politički nepristrasne primere", komotno.


http://www.guardian.co.uk/business/2008/jul/01/ebay.hitechcrime

laku noc, danas je radni dan
jinks jinks 08:09 18.01.2012

Gledano samo iz ugla

slobode i demokraticnosti obrazovanja koje ipak pruza Internet, ovo bi moglo da ima znacajne posledice.

Da li je temelj civilizacije slobodno obrazovanje ... i da li obrazovanje moze da se zasniva iskljucivo na trzisnim osnovama (sto je u USA odavno izgleda postalo sablon ... a eto izgleda da i na drugim mestima, ukljucujuci nazalost izgleda i nas, vec uveliko pusta korene).
filantrop filantrop 08:18 18.01.2012

:))))) dakle, klin klinom

problem je sto ostane rupa.
dakle, na mogucnost ogranicavanja internet sadrzaja, pojedine web companije odgovaraju ..takodje ogranicavanjem svog sadrzaja :))
eto srece :)

salu na stranu, cak i da ovo prodje u kongresu pa i u senatu, uvek ostaje vrhovni sud koji ce sopu eventualno proglasiti za neustavnu, jer se kosi sa 1 amandmanom kojim je sloboda izrazavanja zagarantovana.
kazem cak i da prodje, verovatnoca je mala, na istoj strani (protiv sope) su i nensi pelozi i misel bakman :) lepo se kaze da je amerika zemlja cuda.

u vasem tekstu postoji izvesna zluradost gospodjo


Radi se o propisima koje donose zakonodavci jedne države, a posledice donetih odluka imaće ljudi u mnogim (svim) drugim državama. ...pa pominjete rat..

rat jeste ali ne taj koji vi implicirate i koji ni ne postoji, vec sa suprotne strane, onaj lopovski, gde prepisivacka skola izvesne zemlje na istoku krade intelektualnu imovinu americkih kompanija koje zbog toga trpe orgomnu materijalnu stetu (jer su investirale u neki proizvod). populisti ce reci -pa sta? ionako se dave u profitima_
tacno
ali na gubitku je i americka drzava usled gubitka novca od taksi, u ovom trenutku preko potrebnog.
pominjete ebay?
pa taj ebay je olicenje kradje autorskih prava!
pa znate li da je on dosad isplatio samo u jednoj kazni preko $50 miliona luju vitonu za prodaju laznih tasni! i i dalje prodaje lazne tasne.
jasno je zasto je ebay protiv sope, biznis je u pitanju :)))
wiki?
sa toliko osporavanim kredibilitetom? :)
zanimljivo da medju potpisnicima protiv sope nema ni jedne kompanije koja nesto konkretno proizvodi, dakle ono do cega se zivi, duzno postovanje ali bez hrw i reportera bez granica i ostalih diskreditovanih i zabavnih fb udruga se moze

ali
amerima je sloboda govora draza, mislim da od sope nema nista


(da probam da umirim paranoidne srbe))) internet nece nestati
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:34 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

pa znate li da je on dosad isplatio samo u jednoj kazni preko $50 miliona luju vitonu za prodaju laznih tasni! i i dalje prodaje lazne tasne.


Luju Vitonu? Auu, pa to je strašno, baca potpuno novo svetlo na ovaj problem.
gordanac gordanac 08:35 18.01.2012

:)

filantrop:
(da probam da umirim paranoidne srbe))) internet nece nestati

:)
Pa, u Srbiji jedva da iko poklanja pažnje celoj temi već nedeljama, (a o analizama i komentarima da se i ne govori), tako da se nema od čega "umirivat` paranoidne", ozbiljna "buka & paranoja" je naprotiv - u USA, (i još nekim državama), so - what is their excuse?
A u celini - komenatar je (u suštini) u prilog zaustavljanju SOPA & PIPA, takvih kakvi su trenutno.
Ima kršenja autorskih prava?
Fine.
Rešenje koje je ponuđeno liči na aforizam Duška Radovića (parafraziram):
"Beograd je jutros leden, kao veliki frižider u koji su stavljeni ljudi, valjda da se ne pokvare, ali - što mučimo one koji su već pokvareni?"
Ideja o detaljnijoj zaštiti autorskih prava - odlična, predlog KAKO to da se radi - LOŠ.
Treba menjati predlog, ništa više.
filantrop filantrop 08:37 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

uros_vozdovac
pa znate li da je on dosad isplatio samo u jednoj kazni preko $50 miliona luju vitonu za prodaju laznih tasni! i i dalje prodaje lazne tasne.


Luju Vitonu? Auu, pa to je strašno, baca potpuno novo svetlo na ovaj problem.



sta da ti kazem, zna se kako se puni budzet

http://www.nytimes.com/2011/08/04/business/sales-of-luxury-goods-are-recovering-strongly.html
filantrop filantrop 08:40 18.01.2012

Re: :)

ozbiljna "buka & paranoja" je naprotiv - u USA

ne bih rekao, ovde su ljudi prezauzeti:) za wiki, fb i youtube(samo za omladinu)
kao ni o ows ni ovome se ne poklanja paznja
gordanac gordanac 08:44 18.01.2012

zgodan...

filantrop
uros_vozdovac
pa znate li da je on dosad isplatio samo u jednoj kazni preko $50 miliona luju vitonu za prodaju laznih tasni! i i dalje prodaje lazne tasne.


Luju Vitonu? Auu, pa to je strašno, baca potpuno novo svetlo na ovaj problem.



sta da ti kazem, zna se kako se puni budzet

http://www.nytimes.com/2011/08/04/business/sales-of-luxury-goods-are-recovering-strongly.html

...sasvim zgodan troll, ali - nema apsolutno nikakve veze sa SOPA&PIPA, mada - it is still free internet, može ko god hoće da stavi koji god hoće link i sadržaj, nema još usvojenog propisa kojim bi vaš link bio "zacrnjen", a ovo zgodno mesto na kojem ćaskamo - skinuto sa internet neba.
Da sam na vašem mestu, smislila bih neki snažniji argument u prilog SOPA & PIPA, troll ili ne, whatever.
filantrop filantrop 08:48 18.01.2012

Re: zgodan...

sasvim zgodan troll

sasvim zgodan izgovor :)
i otkud vam ideja da podrzavam sopu?
samo vam dajem kontraagrument
gordanac gordanac 08:48 18.01.2012

Re: :)

filantrop
ozbiljna "buka & paranoja" je naprotiv - u USA

ne bih rekao, ovde su ljudi prezauzeti:) za wiki, fb i youtube(samo za omladinu)
kao ni o ows ni ovome se ne poklanja paznja

OK
Sve ovo je ustvari - izmišljeno i ne postoji.
Ni peticija, ni odlaganje usvajanja SOPA, ni reakcija White House, ni današnja "blockout" ideja ni apeli za podršku - sve to izmislila "zaludna omladina" & kojekakvi levičari.
Samo zato što postoji taj internet, pa - imaju gde, a znaju kako i imaju s čim, iz dosade i paranoje.
Ergo - treba to ukinuti, kvari omladinu.
I rest my case.

filantrop filantrop 08:56 18.01.2012

Re: :)

gordanac
filantrop
ozbiljna "buka & paranoja" je naprotiv - u USA

ne bih rekao, ovde su ljudi prezauzeti:) za wiki, fb i youtube(samo za omladinu)
kao ni o ows ni ovome se ne poklanja paznja

OK
Sve ovo je ustvari - izmišljeno i ne postoji.
Ni peticija, ni odlaganje usvajanja SOPA, ni reakcija White House, ni današnja "blockout" ideja ni apeli za podršku - sve to izmislila "zaludna omladina" & kojekakvi levičari.
Samo zato što postoji taj internet, pa - imaju gde, a znaju kako i imaju s čim, iz dosade i paranoje.
Ergo - treba to ukinuti, kvari omladinu.
I rest my case.



sto ste ovako uznemireni?
nisam rekao da je bilo sta izmisljeno, rekao sam da u kongresu ne postoji volja da se izglasa sopa, da su i konzervativci i socijal-populisti na istoj strani po pitanju sope, jer im je sloboda izrazavanja veoma vazna.

internet je nemoguce ukinuti, informacije ce uvek naci svoj put, bas kao sto su ga nasle i u kini koja zestoko cenzurise gugl, a o cemi se vi ne oglasavate ni jednom recju, mada sumnjam da o tome ne znate nista.

svoje projekcije o kvarenju omladine zadrzite za sebe molim. odali ste se:)
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:10 18.01.2012

Re: :)

gordanac

Ideja o detaljnijoj zaštiti autorskih prava - odlična, predlog KAKO to da se radi - LOŠ.
Treba menjati predlog, ništa više.


Na ovaj način i sa ovim alatima nema ništa od zaštite autorskih prava, tehnologija je pregazila. To je kao kad bi neko u zoru automobilizma hteo da zaštiti prava vlasnika taljiga koji su ugroženi pojavom automobila, pa banuje automobile.
ivana23 ivana23 10:27 18.01.2012

Re: :)

maksa83 maksa83 10:33 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

rat jeste ali ne taj koji vi implicirate i koji ni ne postoji, vec sa suprotne strane, onaj lopovski, gde prepisivacka skola izvesne zemlje na istoku krade intelektualnu imovinu americkih kompanija koje zbog toga trpe orgomnu materijalnu stetu (jer su investirale u neki proizvod).

Ovo verovatno hoće reći da nema Amerikanca ni Engleza ni Francuza ni ... sa bittorrent klijentom? Sve Niko-Nema-Što-Srbin-Imade-A-Što-Nema-On-Će-Da-Ukrade + Kinezi?

Ovo su procenjeni gubici od piraterije po svetu:



Meni onaj (da prostiš) levi veliki krug + ovi kružići u Evropi zbirno izgledaju veći od ona dva veća desna, ali je moguće i da su tu negde.


(Mada onaj Lui Viton možda menja tu kalkulaciju iz osnova.)
a_jovicic a_jovicic 10:58 18.01.2012

Re: :)

filantrop
internet je nemoguce ukinuti, informacije ce uvek naci svoj put, bas kao sto su ga nasle i u kini koja zestoko cenzurise gugl, a o cemi se vi ne oglasavate ni jednom recju, mada sumnjam da o tome ne znate nista.

Da ... Internet nije moguće ukinuti ... ALI ... da se kojim slučajem ovakvi zakoni donesu u AmeriGi ... verujem da bi gomila "saveznika" krenula da uvodi svoje varijante kojekude po belome svetu. Pa dovoljno je videti šta je ova naša "politička fukara" (da ne kažem elita) uradila sa SOKOJ-em, prohibicijama (alkohola posle 22h i muzike posle 00h) ... pa do zabrane da alkoholisane osobe smeju da udju u gradski prevoz a bog'me i da idu pešice (da ... naravno ... misli se da mogu da ugroze saobraćaj čak i ako nisu vozači ... ali šta će biti kad neki revnosni policijski službenik krene da tumači zakon doslovce pa krene da 'apsi redom) ... i sve to lepo upakovano u "borbu za bolje sutra" (tj. evropske vrednosti)
svoje projekcije o kvarenju omladine zadrzite za sebe molim. odali ste se:)

Auuuu ... gordanac mora da je neki anarho-rojalistički nacional-komunistički agitator pa smo je sad otkrili ... dobro de ... u AmeriGi je "blasfemija" i ako se neko izjasni kao socijalista (treba to u korenu saseći ... da se ne raširi k'o trula jabuka u punoj korpi) ... no ako pogledamo malo "historijski" ... ama ič' me ne čudi ova SOPA tamo ... imaju oni podugačko iskustvo "brige za slobode gradjana" ... od prohibicije '20-tih, preko "lova na veštice" posle WWII (pokrenutog od "prepodobnog kongresmena" Makartija) pa sve do nedavnih zakona o terorizmu (doduše ... taj Gvantanamo se odnosi samo na "strane elemente" ... mora to malo da se pojača i na domaćem terenu ... aj' i taj pokret 99% da se nekako pridavi ... a brate i Internet ... pa otelo se to kontroli ... jes' da smo ga koristili da razvalimo vlade po severnoj Africi al' mož' da bude opasno ako dodje u "pogrešne ruke" i kod kuće ... ajd' da napravimo preventivnu "kočnicu" ... ako zatreba nedajbože). Naravno, rade sve ono za šta su decenijama pljuvali Ruse i Kineze. Nego da se mi podsetimo Orvela ...

RAT JE MIR! SLOBODA JE ROPSTVO! NEZNANJE JE SNAGA!

... a i sve životinje su jednake ... samo su neke jednakije od drugih!
Goran Vučković Goran Vučković 11:12 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

rat jeste ali ne taj koji vi implicirate i koji ni ne postoji, vec sa suprotne strane, onaj lopovski, gde prepisivacka skola izvesne zemlje na istoku krade intelektualnu imovinu americkih kompanija koje zbog toga trpe orgomnu materijalnu stetu (jer su investirale u neki proizvod).

maksa83 maksa83 11:14 18.01.2012

Re: :)

RAT JE MIR! SLOBODA JE ROPSTVO! NEZNANJE JE SNAGA!

E, jes' ti nov ovde? Šaraj malo, to je filantrop, veliki čovekoljubac.

Kao oni hard core Republikanci koji su do jaja religiozni i Hrist im pokazuje put, a kad ih pitaš za zdravstveno osiguranje za sirotinju kažu onako toplo hrišćanski "makoimjebematernekcrknu".

Da parafraziram princija: "kad nema blogovog kolca, dobar je i filantrop".
Jukie Jukie 11:36 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

maksa83
Niko-Nema-Što-Srbin-Imade-A-Što-Nema-On-Će-Da-Ukrade

Pa na Blicu je vest dana kako prevariti Vikipediju i ipak otvoriti njen sajt
libkonz libkonz 11:39 18.01.2012

Re: :)

maksa83
RAT JE MIR! SLOBODA JE ROPSTVO! NEZNANJE JE SNAGA!

E, jes' ti nov ovde? Šaraj malo, to je filantrop, veliki čovekoljubac.

Kao oni hard core Republikanci koji su do jaja religiozni i Hrist im pokazuje put, a kad ih pitaš za zdravstveno osiguranje za sirotinju kažu onako toplo hrišćanski "makoimjebematernekcrknu".

Da parafraziram princija: "kad nema blogovog kolca, dobar je i filantrop".

maksa83 maksa83 11:40 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

Jukie
maksa83
Niko-Nema-Što-Srbin-Imade-A-Što-Nema-On-Će-Da-Ukrade

Pa na Blicu je vest dana kako prevariti Vikipediju i ipak otvoriti njen sajt

Blic je to preuzeo odavde:

How to Access Wikipedia During SOPA blackout
buba_truba buba_truba 12:38 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

maksa83
Jukie
maksa83
Niko-Nema-Što-Srbin-Imade-A-Što-Nema-On-Će-Da-Ukrade

Pa na Blicu je vest dana kako prevariti Vikipediju i ipak otvoriti njen sajt

Blic je to preuzeo odavde:

How to Access Wikipedia During SOPA blackout

Preuzeo?! A nije autohtono, a tako naše, a baš je srpsko?!

Daj bre makso, idi radi nešto, nemoj stalno da kvariš...
maksa83 maksa83 12:43 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

Daj bre makso, idi radi nešto, nemoj stalno da kvariš...

Moje radno vreme danas počinje od 15h i traje do nešto iza ponoći, pa si mogu priuštiti ovaj mali ples. :)
filantrop filantrop 14:09 18.01.2012

Re: :)

Auuuu ... gordanac mora da je neki anarho-rojalistički nacional-komunistički agitator pa smo je sad otkrili ... dobro de ... u AmeriGi je "blasf

@jovicic:
gospodine, molim vas, ovakvo uvlacenje blog nije video..
dajte saberite se, mislim, znam ja da je gospodja Comic vlast ali ipak..odvratno je kad se gleda sa strane

@ocekivani vucko, kao i svaki put kad dodjem na blog, on se stvori niotkuda da mi dune za vrat (znas ko su oni koji to rade?). takodje znas da taj godwin i te hitlere i njegove satrape pomninju oni koji bi tek nesto da kazu a sam argument zapravo nemaju, pisao si i sam o tome po blogu x puta kao i mnogi drugi- izandjalo je.
mogao si i bolje da mi odrezes ali jos jednom si dozvolio da te nadjaca tvoj legendarni miks patetike i folirancije kad si moj komentar izvukao iz konteksta koji pocinje jos u gospodjinom tekstu, gde pominje autorska prava, i znas veoma dobro da je istina ali ajde :))

@libkonz:
imam neko secanje da si se klanjao princu /kralju, sad se klanjas na blogu...ti izgleda mnogo volis da se klanjas?
kakav ti je to podanicki mentalitet, gde zivis covece, jesi cuo za jednakost?

@maksa:
moram da ti priznam da mi uopste nije jasna ova ovolika ostrvljenost prema meni?
ne secam se da smo ikad razgovarali ovde a kamoli dosli u neki blogosukob?
ja te postujem, ko zna koliko sam puta preporucio tvoje komentare, rado ih citam, zaista mi uopste nije jasan ovaj tvoj atak na mene, a tek mi nije jasno zasto pominjes republikance i osiguranje i kakve to veze ima sa
svim ovim?
cemu ova gorcina i frustracija?
daj neki pp da izgladimo sukob, koga se uopste ne secam da se desio. zaista mi nisi jasan.


premda nehotice i sa izgleda drugom namerom, moram ti priznati da si mi ucinio veliku cast kad si me uporedio sa blogovim kolcem. malo pozitivne energije od ranog jutra :))) najlepse zahvaljujem :)


-------------------------
unapred se izvinjavam sto vise necu moci da citam i odogovaram na komentare upucene meni, moram na posao, ne zamerite, od necega se mora ziveti, ovde se ne bloguje sa posla:)))

jos jednom vam kazem da nema potrebe za histerijom i panikom, vidim da se pojavilo jos nekoliko blogova. sopa verovatno nece proci, protiv su obe strane.
libkonz libkonz 14:14 18.01.2012

Re: :)

filantrop

šta god da radiš, ne pokušavaj više da budeš duhovit.
Covek u belom Covek u belom 15:59 18.01.2012

Re: :))))) dakle, klin klinom

maksa83
Blic je to preuzeo odavde:

How to Access Wikipedia During SOPA blackout

Zar stvarno niko nikad nista ne cita???

Pa sama Wikipedia je napisala kako.
princi princi 16:01 18.01.2012

Re: kad nema blogovog k...

Meni je najače kad fiki počne da objašnjava kako je radni dan i kako nema više vremena jer, zaboga, mora da radi. Izgleda da je i sam u čudu kako mu je bilo ko dao bilo kakav posao da radi. Da sam mu poslodavac zabranio bih mu svaki pristup internetu- znaš kad bih kupio nešto u čijoj izradi ili projektovanju je učetvovala ova dijabola? Nikad, a najiskrenije se nadam da ne radi u Boingu.
Covek u belom Covek u belom 16:04 18.01.2012

Re: :)

Ne dirajte mrguda, lepa mu je kapica .

filantrop

maksa83 maksa83 16:08 18.01.2012

Re: :)

cemu ova gorcina i frustracija?

U pravu si, taj drive-by slander (kad neko stoji na prelazu a ti ga zaspeš tako što projuriš pored njega kroz baru) nije bio na mestu, izvinjavam se.

Gajiš - sad ću da probam da budem fini u formulaciji - duboku ubeđenost u neupitnu dobrohotnost establišmenta zapadnog sveta (Amerike prevashodno) i ubeđenost u inherentno zlo Onih Drugih (ko god se u tom trenutku našao nasuprot njima), a zapravo isti svet živi na celoj planeti i ponaša se manje-više isto, kad god može.

Ponekad taj raskorak + visina sa koje sipaš taj stav + patronizing ton probude nešto pogrešno u meni, i eto.

P.S. Apsolutno isto važi za blogovog kolača, otud paralela.
a_jovicic a_jovicic 02:23 19.01.2012

Re: :)

maksa83
E, jes' ti nov ovde? Šaraj malo, to je filantrop, veliki čovekoljubac.

a_jovicic a_jovicic 03:20 19.01.2012

Re: :) ... SOKOJ i Cola Wars

filantrop
Auuuu ... gordanac mora da je neki anarho-rojalistički nacional-komunistički agitator pa smo je sad otkrili ... dobro de ... u AmeriGi je "blasf

@jovicic:
gospodine, molim vas, ovakvo uvlacenje blog nije video..
dajte saberite se, mislim, znam ja da je gospodja Comic vlast ali ipak..odvratno je kad se gleda sa strane

Auuu ... izbaciće me iz "partije nevažećih listića" pošto šurujem sa "ideološkim neprijateljem" ... pa mi se to još uvek razbrojavamo na partizane i četnike?!? ... il' si za il' protiv (partije u kojoj je govornik) ... nije bitno šta govornik priča pa da slučajno podržiš stavove a ne partiju. SOPA je zlo ... i podržaću taj stav pa čak i da ga crni djavo izgovori ... al' takodje ću da ubacujem i nevažeće listiće u glasačku kutiju sve dok se domaće partije ne pročiste od šljama koji se taloži još od 1990-te ... a oni koji su na vlasti su za svoj šljam još više odgovorni nego oni koji nisu nikad vladali (uh ... do sad' bi me bloger-Krstić već banovao i uradio "retuširanje" svih nezgodnih komentara ... što zna često da mu se omakne)

(Makso ... izvini ... mor'o sam ... bilo je jače od mene)

Nego da se mi vratimo na SOPA-u ... sad mi se nešto razbistri u glavi pa počeh da gledam "big picture". Ako zanemarimo ovo altruističko (il' filantropsko) prepucavanje oko usvajanja tog zakona u dalekoj nam AmeriGi i posmatramo to samo kroz finansijski rat Holivud vs Silikonska Dolina, neko bi rek'o kako se to ništa ne razlikuje od Cola Wars '70-tih (što se nas nije ticalo jer smo imali domaću Koktu). Medjutim ako pogledamo dešavanju u našem "selu", pa ovo ne da nije tamo neki američki "medijski gradjanski rat" nego može da bude početak "prvog svetskog medijskog rata". Jel'te ... koga SOKOJ zastupa kod nas? ... domaću al' bog'me i belosvetsku industriju zabave ... a na koga je on udario uvodjenjem "muzičkog dinara"? ... pa na IT industriju (koja je opet delom belosvetska zato što mi hardver ne proizvodimo) ... Jel' to onda znači da se prva bitka u "prvom svetskom medijskom ratu" opet odigrala baš kod nas (ono nije baš Cer i Kolubara al' tu je negde) ... samo što ovog puta Kursula ne razbuca švabe nego izgibe od kuršuma u prvom minutu bitke (SOKOJ-ev "muzički dinar" je ovde glat proš'o a da se niko od političara nije udostojio da javno kaže ni reč protiv). 'Bem ti život kad opet kod nas mora da započne sveCki rat!
Goran Vučković Goran Vučković 11:56 20.01.2012

Re: :)

@ocekivani vucko, kao i svaki put kad dodjem na blog, on se stvori niotkuda da mi dune za vrat (znas ko su oni koji to rade?). takodje znas da taj godwin i te hitlere i njegove satrape pomninju oni koji bi tek nesto da kazu a sam argument zapravo nemaju, pisao si i sam o tome po blogu x puta kao i mnogi drugi- izandjalo je.
mogao si i bolje da mi odrezes ali jos jednom si dozvolio da te nadjaca tvoj legendarni miks patetike i folirancije kad si moj komentar izvukao iz konteksta koji pocinje jos u gospodjinom tekstu, gde pominje autorska prava, i znas veoma dobro da je istina ali ajde :))

Pre nego što zaboravim - izvini, bio sam na putu pa nisam imao previše vremena za osmišljavanje komentara.

Ono što sam hteo da kažem, pa je ispalo relativno nesretno zbog reductio ad Hitlerum, je da kojekakve kvake mogu da se provuku unutrašnjepolitički kada se dobro osmisli spoljni neprijatelj. US i Kina žive već nekoliko decenija u ne baš najzdravijoj simbiozi (zamena robe široke potrošnje za T-bills - da ne kažem prodaja dece i unučića za robu široke potrošnje) pa mi se čini da je priča o autorskim pravima, posebno u kontekstu onog Maksinog dijagrama, pre svega preusmeravanje resantimana američke srednje klase čiji prihodi tonu. Znaš kako to ide u Srbiji - krivi su Hrvati, Albanci ili ko je već pri ruci.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:18 18.01.2012

Čiji je naš bećarac?


gordanac
pitanje "Čije je naše...?" kokanda se može postaviti za sve veći broj tema: samo se ređaju baklave, pesme, ikone, jezik, poreklo, ...sve do interneta


Spisku pitanja dodao bih i ono iz naslova. Jer, susjedi nam nešto što je zajedničko, preko Uneska, proglašavaju samo za svoje.


arvinkamberi arvinkamberi 10:26 18.01.2012

Stop SOPA

Iskreno zaista je bzze sto se upste malo zna sta ta 2 nacrta zakona donose nama neAmerikancima na Internetu.

SOPA je i bukvalno rat Show Business industrije protiv Silicon Valley industije. Samo to i nista vise. Zakon je jako slican vazecem zakonu Irana i jos par zemalja u svetu. Dakle, postoje oni koji su taj zakon vec pogurali. Zasto se onda nismo borili za njih? Naravo odgovor je u tome sto ShowBus industrija daje nabolje prizvode iz USA. Nas interesuje 'content' iz USA, servisi kojima svakodnevno pristupamo se nalaze tamo.

Posmatrano sa strane intelektualne svojine (film npr) zaista je suludo da WEB industrija zaradjuje od istog proizvoda vece sume novca nego sami producenti tog filma. USA je zemlja u kojoj se 'enterprising' jako ceni a duh kreativnosti postavljen je na visoko mesto, samim tim vasa hrabrost da u nesto ulozite novac povdrazumeva se biva nagradjena ukoliko je proizvod dobar. Hollywoodski moguli izgubili su suverenu moc nad sredstvima komunikacije i to po njima u "ne fer" borbi.

Jako je tesko odrediti sta spada pod autorska prava u ovom digitalnom svetu. Koja je najmanja mera za koju se moze reci da prestavlja jedno umetnicko (autorskim pravima zasticeno) delo. Npr za ove slike koje ste okacili na blogovima. Ako upadljivo nisu bile obelezene na Creative Commons da li autor ima pravo da zastiti do u PIXEL svoj rad? Da li je pixel ta donja granica ispod koje se ne sme kopirati? Ako je to u knjizevnosti jedan pasus, u muzici jedan rif kako cemo na Internetu? (nisu sve anologije iz zivota primenjive na web)

Dakle Internet nece nestati ali ce ravnoteza moci biti poremecena. Moc informacije na web-u danas je nepojmljiva. Samo gore pomenuti Reddit ima preko 2Billions page views per month. To je moc o kojoj se raspravlja.

Internet je business driven technology nastala na privatnoj infrastrukturi i 'Free' Internet kakav mnogi zamishljaju uglavnom je utopisticka ideja koja se nece ostvariti sve do uspostavljanja i proboja vise nezavisnih mreza (paralelnih Interneta)

Za sada Internet ne mozemo da 'oslobodimo' ali svakako mozemo da zajednickim snagama radimo na njegovom upravljanju!

EDIT: Naravno da dodam i nas site ce biti ZACRNJEN danas support anti-SOPA argument!!
myredneckself myredneckself 11:34 18.01.2012

Re: Stop SOPA

i stop ometanju i zaustavljanju budućnosti
arvinkamberi
Moc informacije na web-u danas je nepojmljiva. Samo gore pomenuti Reddit ima preko 2Billions page views per month. To je moc o kojoj se raspravlja.

He, he, živimo u 21. veku, u Doba informacija.
Ovaj SOPA predlog zakona bi da nas vrati u industrijsko doba, tj. da nam konzervira, pakuje i prodaje.
Prave i guraju zakon protiv ljudske prirode da deli, šeruje informacije, (kriju se iza plemenitosti) i još očekuju da bude s oduševljenjem poštovan.

A oko intelektualnih cr. može to i bolje.
arvinkamberi arvinkamberi 12:19 18.01.2012

Re: Stop SOPA

Naravno ovaj zakon sada vec inkriminisan sigurno nece proci americki konngres.

U njega je nevesto 'ubacen' i deo koji direktno insinuira kontrolu sadrzaja. Protiv toga se treba boriti svim sredstvima. Neutralnost sadrzaja, mogucnost razlicitosti i zabrana davanja prioriteta odredjenoj vrsti sadrzaja na ustrb drugog, sama je bit 'slobode' Interneta.

To je pitanje cini mi se, vaznije od od CopyRight ratova koji ce se nesumljivo voditi u buducnosti. Ipak ne mozemo verovati koorporacijama na rec da se nece polakomiti na novac!

protiv ljudske prirode da deli, šeruje informacije


Apsolutno delim mishljenje da je u samoj ljudskoj prirodi da deli sa drugima! (nasuprot svim drugim bussines strategijama)
Atomski mrav Atomski mrav 10:52 18.01.2012

Re: ***

I aneks ugovora sa FIAT-om potpada pod SOPU? C c c c...
trener92 trener92 11:03 18.01.2012

Re: ***

Atomski mrav
I aneks ugovora sa FIAT-om potpada pod SOPU? C c c c...

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:14 18.01.2012

Re: ***

trener92


'di su brejkersi? ponadao sam se tamo na naslovnoj ,zar bez njih da se sepurimo?

pa pa pa
blau.punkt blau.punkt 10:55 18.01.2012

neće im to proći

jedini problem će imati zavisnici, jer jedan dan BEZ mreže biće kao kraj života za njih..

a sa druge strane

možda za devet meseci, tamo negde polovinom oktobra, bude nešto veći broj beba

kad/ako do ukinuća dodje, preporučujem ovisnima stvaranje sadržaja golim rukama, nešto kao u ovoj izvedbi:



sokodbuba sokodbuba 12:16 18.01.2012

NDAA


National Defense Authorization Act (NDAA) je još strašniji, a predsednik Obama ga je potpisao nedavno. NDAA, SOPA i PIPA su deo jedne iste tendencije, istog paketa, tako da, iako deluju nestvarno i nemoguće, oni će biti i ozakonjeni i primenjeni, nažalost, a njihov uticaj na čitav internet biće kao i uticaj NDAA na čitavu planetu, koji će uticati na ljude umesto na web strane, i to na skoro identičan način.
4krofnica 4krofnica 12:46 18.01.2012

Re: NDAA

sokodbuba

National Defense Authorization Act (NDAA) je još strašniji, a predsednik Obama ga je potpisao nedavno. NDAA, SOPA i PIPA su deo jedne iste tendencije, istog paketa, tako da, iako deluju nestvarno i nemoguće, oni će biti i ozakonjeni i primenjeni, nažalost, a njihov uticaj na čitav internet biće kao i uticaj NDAA na čitavu planetu, koji će uticati na ljude umesto na web strane, i to na skoro identičan način.


slažem se.
ovaj potpisani se tiče američkih gradjana i daje pravo državi da radi sa svojim gradjanima šta im se prohte - no questions asked, a ostali će se odraziti i na nas, piliće. zanimljivo je da su američki mediji nešto glasniji tek po potpisivanju NDAA, a Obama ga je skoro nečuno potpisao oko nove godine. ovaj paket zakona sigurno je početak novog (legalnog) poglavlja u njihovoj istoriji, potpuna kontrola stanovništva.




je ne brigam, Dekster je obavešten:)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:44 18.01.2012

Re: NDAA

je ne brigam, Dekster je obavešten:)

sokodbuba sokodbuba 14:06 18.01.2012

Re: NDAA


ovaj paket zakona sigurno je početak novog (legalnog) poglavlja u njihovoj istoriji, potpuna kontrola stanovništva.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana