Ekonomija| IT| Tehnologija| Život| Životni stil

Ima li života bez mobilnog telefona?

Dragan Pleskonjic RSS / 15.01.2012. u 13:27

Da li poznajete nekoga ko ne koristi mobilni telefon? Verovatno ne ili veoma mali broj njih. Ali zato sigurno poznajete mnoge koji sobom nose i po dva (jedan privatni, drugi službeni), pa čak i tri telefona. Sprava koja se masovno pojavila u našim životima pre 10, 15 ili najviše 20 godina, postala je toliko neizostavna, da se ponekad zapitamo: Kako smo mogli da živimo bez mobilnog telefona?

Mogu se videti različite, često zanimljive situacije, a anegdote su brojne. Da izdvojim jednu staru: neki kažu da je jedno vreme Crna Gora važila za zemlju sa najvećom penetracijom mobilnih telefona na tržištu (skoro duplo više mobilnih telefona nego stanovnika). Stvar ponosa i statusa je bila imati barem jedan mobilni telefon. Ali i konfiguracija terena je doprinela tome da mobilni telefon postane vrlo popularan.

Ranih devedesetih, čovek sa mobilnim telefonom je bio retkost u Evropi. O prvim „nosiocima" ove sprave nije se baš lepo mislilo i govorilo. U Americi kažu da su prve mobilne telefone nosili doktori (po prirodi i hitnosti posla), ali i neka sumnjiva zanimanja. Ostali, koji su među prvima usvojili novu tehnologiju, su često bili izvrgavani ruglu, a mnogi su ih smatrali da su „assholes", da ne prevodim tu "finu" englesku reč.

Neka istraživanja su pokazala da je mobilni telefon uređaj bez koga većina ljudi ne bi otišla na pusto ostrvo (pod uslovom da tamo ima dometa mobilne mreže). Većina se oseća jako loše i nervozno ako im ova sprava nije pri ruci. Neki bi se odrekli mnogih stvari i zadovoljstva u životu, pre nego što bi odustali od mobilnog telefona.

 

Koji mobilni telefoni i operativni sistemi trenutno dominiraju?

npd-us-smartphone-os-oct2011.jpg
Izvor. Pogledajte kako ovi koji dolaze sa vrha istiskuju polako one ispod.

 

Još nekoliko statistika

Gartnerova analiza globalnog tržišta iz trećeg kvartala 2011. pokazuje da Android operativni sistem dominira na tržištu:


smart1.png

 

comScore istraživanje iz septembra 2011. za US daje sledeće podatke:


smartcom.png

 

Podaci koje je objavio IDS za novembar 2011, govore da se prodalo najviše Samsungovih telefona u tom mesecu:


smartidc.png

 

Blogersko „mobilno" javno mnjenje

U modi su ispitivanja javnog mnjenja, pa se setih da bi bilo zanimljivo proveriti blogersko mnjenje o pitanjima:

• Da li biste mogli da zamislite život bez mobilnog telefona?
• Koliko mobilnih telefona imate?
• Koji mobilni telefon koristite ili koje, ako ih imate više?
• Koji mobilni operativni sistemi je na Vašem telefonu?
• Za šta sve koristite mobilni telefon?
• Šta smatrate dobrim (odličnim) kod svog telefona, a šta mu zamerate?
• Šta biste voleli da možete da uradite pomoću svog mobilnog telefona, a što sada ne možete?
• Koje funkcije biste vi dodali mobilnom telefonu, kada bi ste bili projektant, dizajner, programer...?

Za šta primarno koristite mobilni telefon, osim telefoniranja i slanja SMS / MMS poruka (naravno)? Čemu još on služi i čemu bi mogao da posluži? Pokušao sam da sastavim listu koja je sigurno daleko od potpune:

• Kalendari, podsetnici, liste aktivnosti i zadataka
• Sat, štoperice, alarmi
• Telefonski imenici, adresari
• Fotografisanje, snimanje zvuka, snimanje video klipova
• Čuvanje zabeleški, dokumenata, fotografija, tonova
• Sinhronizacija sa računarom, serverom
• Navigacija, orijentacija u prostoru, pronalaženje mesta od interesa
• Pristup Internetu, surfovanje, slanje i primanje mailova, ćaskanje
• Slušanje muzike, radija, gledanje video klipova, TV-a
• Igranje igara na telefonu ili online
• Korišćenje društvenih mreže (Facebook, Twitter, LinkedIn...) social-marketing-300x250.jpg
• Kao instrument za merenje udaljenosti, libela, kompas
• Pristup bežičnim (WiFi i drugim) mrežama
• Zgodan poklon dragim osobama
• Uređivanje slika, video klipova, muzike
• Planiranje putovanja
• Naručivanje robe, usluga, plaćanje računa, kupovina tj. on-line trgovina
• Mobilni novčanik ili skladište ličnih podataka
• Deljenje sadržaja (slika, video zapisa, zvuka) sa drugim uređajima (računar ili TV na primer) ili preko Interneta
• Itd.

Napomena: Neke od gornjih funkcija se delimično preklapaju ili uključuju druge i redosled je slučajan.

 

Anketa: Najsigurniji mobilni OS

Na ovom mom blogu se glasa za "the most secure" operativni sistem za mobilne telefone. OK, ne bira se, nego se ispituje javno mnjenje na tu temu. :-)

Na listi imamo pet kandidata i jednu koaliciju (other tj. ostali - dobro, može se i drugačije brojati). Dakle, evo „izborne" liste:

• Android, Google
• BlackBerry OS, RIM
• iOS, Apple
• Symbian OS, Nokia and Accenture
• Windows Phone, Microsoft
• Other

Glasajte ovde.  Hvala unapred. Ukoliko želite da vidite šta misle drugi, jedno od mnogih mesta je ovo.

Ovo ispitivanje bi moglo pomoći u odluci za koje platforme treba praviti rešenja za unapređenje sigurnosti / bezbednosti. Hvala što komentarišite i iznosite svoje mišljenje, kao i detalje o tome ako vam se desilo nešto loše ili dobro sa operativnim sistemom na mobilnom uređaju koji koristite. Predložite i šta bi se moglo unaprediti.

Atačmenti



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 14:14 15.01.2012

Au!

Nisam ni znala da smo toliko van sveta!

Kod nas u kuci, na nas 6 postoje ukupno dva.

Jedan koristi Prestolonaslednik - drugi svi ostali.

U stvari, posto nemamo ni fiksni - taj jedan mu dodje vise kao fiksno/mobilni.

Neki prost model - nema ni kameru ni radio, samo moz' da se telefonira i posalje SMS i namesti alarm.

Dobro, do nedavno smo imali i treci, koji je, zvanicno, figurirao ko moj, al' taj su mi ukrali.

I to je to.

Bojim se da nismo u okviru proseka.

EDIT:
A zivot bez mobilnog? Jedino bi mi otezalo sto bih opet morala da PAMTIM neke silne brojeve telefona. Il' da jurim blokce u kom su zapisani.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:31 15.01.2012

Re: Au!

mlekac
Bojim se da nismo u okviru proseka.


I oni koji su van proseka, učestvuju.
tasadebeli tasadebeli 22:38 15.01.2012

Re: Au!

mlekac
Nisam ni znala da smo toliko van sveta!

Dragan Pleskonjic
I oni koji su van proseka, učestvuju.


Од свих оних питања знам да одговорим само на 3-4. Имам мобилни 7-8 година уназад, користим углавном за поруке и нешто мање за позиве којих има како кад, зависи од дана и доба године. Модел, нека NOKIA са велики дугмићи за дебели прстићи. Не морам да замишљам живот без мобилног, сећам га се радо и често.
И допустите ми три личне примедбе у вези са мобилним:
1) осећам се изузетно непријатно када улицом ходам између људи који "разговарају сами са собом";
2) растужим се када видим неки лепи млади пар, обоје негована деца племенитог израза лица, како седе за столом у неком кафићу, гледају свако у свој екранчић, нешто куцкају по њему и не проговарају једно са другим по сат или два;
3) откад имам мобилни, осећам се некако као куче на ланцу.

Ове моје примедбе су, без сумње, резултат мојих нагомиланих годиница живота, али и то је неки одговор на питање постављено у наслову блога.
Milan Novković Milan Novković 14:25 15.01.2012

Nemoguće je bez mobilnog ...

... tj moguće je, ali na ozbiljnu silu.

Samsung GALAXY Note here u tandemu sa Androidom

Vanredan OLED ekran, vrlo tanak i vrlo lagan. Baterija ne traje predugo ali emni to ne znači mnogo. 5+ inča ekran bi mogao još veći da bude, što se mene tiče

Ja malo telefoniram i smsujem, al zato:
- Kindle i Zinio Digital Magazines su na njemu
- Stajlus (aktivan, ima malo dugmence) i sketch pad su mi uvek bili omiljeni
- Fotke, video, sve dovoljno uredno
- Skype
- Odličan kalendar (podcenjena aplikacija, kao i prostor za integraciju sa ostalim)

... itd.

Ne treba zaboraviti da su Andoid, iOS i mnogi drugi Unix derivati, čisto da se ne zaboravi na podršku Linuxu i ta se pomao obeshrabri "takmičarski" duh vlasnika mobilnih
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:30 15.01.2012

Re: Nemoguće je bez mobilnog ...

Milan Novković
... tj moguće je, ali na ozbiljnu silu.

Samsung GALAXY Note here u tandemu sa Androidom

Vanredan OLED ekran, vrlo tanak i vrlo lagan. Baterija ne traje predugo ali emni to ne znači mnogo. 5+ inča ekran bi mogao još veći da bude, što se mene tiče


Slažem se. Još kad ovi savitljivi ekrani uđu masovinje u primenu, pa da možemo da razvijemo na onoliko koliko nam zatreba.
necudavamkazem necudavamkazem 16:06 15.01.2012

Re: Nemoguće je bez mobilnog ...

Kako se osećaju vlasnici Galaxy.Note-a.


Milan Novković Milan Novković 16:38 15.01.2012

Re: Nemoguće je bez mobilnog ...

Kako se osećaju vlasnici Galaxy.Note-a.

Ne još, ali sledeći veći model u tu smo negde

Btw, ovo je jako lagano!

Sve što može da stane u spoljni džep od sakoa meni nije preveliko
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:59 15.01.2012

ne radi ti

komentarisanje na blogu, neka ovde ću:

Dragane, glasao sam za other, pa da pojasnim

Meamo je jedna od retkih otvorih platformi, i jedna od poslednjih mohikanaca. Stvar sa open platformama na mobilnim telefonima nigde ne pokazuje transparentnje svoje prednosti i mane kao na mobilnom. Zašto? Pa zato što je tu interes proizvođača najtransparentniji, kad s on udruži sa interesom provajdera dobijamo platforme koje su zatvorene da zatvorenije ne mogu biti. Sve to iz puke potrebe da proizvođači i provajderi kontrolišu upotrebu mobilnih telefona u većem procentu od vendora i proizvođača softvera na kompjuterima.
Sa druge strane nivo znanja prosečnom korisnika mobilnog i kompjutera se ipak razlikuju u korist kompjuteraša, što je prirodno, pa su samim tim manji otpori i u daleko manjem broju se korisnici mobilnih platformi odlučuju na hack.

Maemo je poslednji mohikanac, kad nestane hardvera za Maemo nestaće i maemo, jer čak ni source Maema ne mogu korisnici da sačuvaju bez dozvole Nokia, a to se neće desiti. MeeGo kao projektovani naslednik je u konačnici regresija, a i on kao takav utpanjem u Tizen sa sve bBadom prestaje da bude klasičan OS i postaje HTML 5 "on top of Linux Kernel". Dakle za sada gotovo je.

Jedina nada je Ubuntu phone projekat, i relativno jaka kompanija i ogromna zajednica iza njega. Aktivnosti su se pojačale, i u zadnje vreme se dosta radi na tome, ali ukoliko svet ne podrži bojim se za budućnost u kojoj bi imali otvoreni sistem bez skrivenih servisa. Kao što je Maemo.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:16 15.01.2012

Re: ne radi ti

uros_vozdovac
komentarisanje na blogu, neka ovde ću


Trebalo bi da radi i tamo, ali postoji Challenge tj. matematička CAPTCHA da bi se otklonio spam. Taj plugin postavi neki jednostavni matematički izraz čija vrednost treba da se izračuna i unese u polje za odovore, da bi komentar prošao. Takođe, za prvi unos komentara postoji sistem odobravanja komentara.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:19 15.01.2012

Re: ne radi ti

Ćorav, eto...

mada bi mogao da se branim da m nije digitron pri ruci...
audrey92 audrey92 15:03 15.01.2012

handy?

Imam mobilni, model za 15 evra bez kamere i drugog, moze samo da se telefonira i salje SMS. Moj broj ima ukupno 4 osobe: muz, obdaniste, bebisiterka. Koristim ga oko 10 puta mesecno. Zvanicno nemam mobilni. I da, znam nekoliko ljudi (koje sve jako cenim, uglavnom profesori i druge kolege) koji nemaju mobilni.
Bez emaila ne bih mogla, verovatno.
Milan Novković Milan Novković 15:40 15.01.2012

Re: handy?

Moj broj ima ukupno 4 osobe: muz, obdaniste, bebisiterka

Da li muž poznaje tajanstvenu, četvrtu osobu?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:09 15.01.2012

Re: handy?

Da li muž poznaje tajanstvenu, četvrtu osobu?

mamu?
Milan Novković Milan Novković 16:28 15.01.2012

Re: handy?

mamu?

Jedna od dve najbolje pretpostavke
audrey92 audrey92 17:17 15.01.2012

Re: handy?

Da li muž poznaje tajanstvenu, četvrtu osobu?




imas pravo, samo su tri osobe, nazalost
nsarski nsarski 15:49 15.01.2012

Ha, dobra tema!

Mobilni: Ja sam ga davno imao - u vreme kad je bio kao cigla i kad su mi naplacivali $10 na minut (cca 1998). Kad mi je dosao prvi racun na $800, ja ga bacim. Posle ga dugo nisam imao, ali sam onda dosao u SRB. E, tu mi drugar iz Telekoma uvali crva u glavu da si u Bg. bez mobilnog kao bez, da prostite, qca, i ja ga uzmem. Mislim, gde cu takav medj' pijane Turke?
Neki Erikson, upadljive cene, 5 megapiksela slike, ima brdo nekih aplikacija, ali ja ni jednu ne koristim sem za zvanje i SMS. Ima on i nekakav internet, ali nemam pojma kako se to koristi, a tek nemam pojma koji softver ima (valjda ga ima). Cuj, softver! Kako to da provalim a da se ne blamiram?
expolicajac expolicajac 16:10 15.01.2012

Re: Ha, dobra tema!

Neki Erikson, upadljive cene, 5 megapiksela slike, ima brdo nekih aplikacija, ali ja ni jednu ne koristim sem za zvanje i SMS. Ima on i nekakav internet, ali nemam pojma kako se to koristi, a tek nemam pojma koji softver ima (valjda ga ima). Cuj, softver! Kako to da provalim a da se ne blamiram?



Gospodja Klara Gospodja Klara 17:45 15.01.2012

Re: Ha, dobra tema!

da si u Bg. bez mobilnog kao bez, da prostite, qca


Srećom, postoji rešenje, da prostite na linku.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:49 15.01.2012

Re: Ha, dobra tema!

Srećom, postoji rešenje, da prostite na linku.

antioksidant antioksidant 11:37 16.01.2012

Re: Ha, dobra tema!

Cuj, softver! Kako to da provalim a da se ne blamiram?

питаш неког клинца (најбоље је испод трећег разреда - ти неће да бламирају)
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:15 15.01.2012

.......

Neka Nokia
Ima kameru i jos sto sta ali uglavnom koristim:
Telefoniranje, sms, nekada digitron i naravno alarm (budilnik), po nekada ali retko fotoaparat..i to je uglavnom to.
U imeniku mnogo brojeva ali bar za 20% nemam pojma otkud tu i ko su ti ljudi.
Posto sam uveren da vecini ljudi mobilni i sluzi za slicne namene bas me interesuje kako vi koji ste nam visem nivou (nista ruzno, naravno) u toj tehnologiji gledate na nas?
Glupi, lenji da nauce pa ne koriste ni ono sto im je na dohvat ruke ili nesto trece?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:43 15.01.2012

Re: .......

hoochie coochie man
Posto sam uveren da vecini ljudi mobilni i sluzi za slicne namene bas me interesuje kako vi koji ste nam visem nivou (nista ruzno, naravno) u toj tehnologiji gledate na nas?
Glupi, lenji da nauce pa ne koriste ni ono sto im je na dohvat ruke ili nesto trece?


Mislim da ne. Svako koristi prema svojim potrebama.

Doduše, postoji spirala: nove mogućnosti stvaraju nove potrebe i obrnuto.
4krofnica 4krofnica 16:16 15.01.2012

mili moj android




ne bih znala za ostale jer sam samo android koristila i ne, nema života!! :))
evo ga, moj mališa, već deseti dan kod čika servisera (ja sam kriva za kvar, učinilo mi se da mu je bilo vreme da se malo okupa:), a ja tiho patim dok mi prsti milujući traže pipajuće delove koje na trenutnom fonu nemam, kao ni bilo šta drugo na šta sam se navikla. jes' da je tamo neki model, krajnje nepoštovan od strane sajberspejsa:), ali briga me...volim tog malog čudaka.
+glasala.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:59 15.01.2012

Re: mili moj android

4krofnica
+glasala.

Hvala. :)
Jukie Jukie 16:18 15.01.2012

Ja

Imam dva mobilna od kojih jedan (onaj stariji) koristim za "Kalendari, podsetnici, liste aktivnosti i zadataka". Na drugi (noviji) me zovu i sa njega šaljem (i primam) SMS poruke i njim fotografišem (slike stoje u tom telefonu tako da to valjda uključuje i čuvanje fotografija, iako ih često prebacim na računar da bolje vidim). Ja zovem ljude sa kućnog fiksnog telefona, jer friknem kada vidim koliko mi se skida sa mobilnog računa. Telefonski imenik je u novijem mobilnom. Adresar i pronalaženje mesta od interesa i navigacija, orijentacija u prostoru mi ne treba, za to koristim PlanPlus na računaru. Štoperica mi ne treba jer se ne krećem brzo LOL. Na internet idem sa računara. TV gledam na televizoru; tu spada i muzika (kanal VH1). Radio ne slušam (probao, preglasno se dere a ne umem da smanjim jačinu zvuka i imam glupe stanice). Igre ne igram. Na Fejsbuk idem preko računara (svejedno je pošto uglavnom sedim kući pored računara). Udaljenosti ne merim. Wifi šta? Svi već imaju mobilni, ne treba im poklon. Ne uređujem slike i muziku. Ne putujem. Ne naručujem robu i usluge. Račune i kupovinu obavljam u kešu.
appendix appendix 16:37 15.01.2012

Re: Ja

Na internet idem sa računara. TV gledam na televizoru; tu spada i muzika (kanal VH1).



Jukie, ja fiksni skoro ni da ne koristim, jedino ako me neko pozove. Na mobilnom imam paket, tzv. besplatne minute koji ulaze u pretplatu, i sasvim zadovoljavaju moje mesečne potrebe. Ono što ne utrošim, prenosi se u sledeći mesec. Imam i jedan službeni telefon, gde smo svi umreženi i razgovaramo neograničeno u toj mreži uz mesečnu pretplatu od 40 dinara. Kada bi postojala tehnička mogućnost za Internet, tj. za ADSL bez fiksnog telefona, fiksni bih otkazao bez razmišljanja...
Jukie Jukie 20:41 15.01.2012

Re: Ja

appendix
Jukie, ja fiksni skoro ni da ne koristim,

Ja sam celu mladost čekao da nam već jednom uvedu tu fiksnu liniju (prvo sam dobio mobilni pa fiksni; idem sad na onaj blog kod aleksandra da kukam nad traumama ), pa ću bogami da je koristim kad mi je već jeftinije nego sa mobilnog. Ionako se to po ceni utopi u sve one pozive koje mama napravi kad zove drugarice
mlekac mlekac 11:59 16.01.2012

Re: Ja

appendix
Kada bi postojala tehnička mogućnost za Internet, tj. za ADSL bez fiksnog telefona, fiksni bih otkazao bez razmišljanja...

Pa postoji.
Ja nemam fiksni, a NET mi je kablovski i to vrlo pristojne brzine za jednako pristojnu cenu. (oko 1.500 mesecno, mislim) Ne pitaj me za tacnu brzinu - Prestolonaslednik je zaduzen za to, znam samo da je brzi od svih kod mojih drugara. Svaki puta se iznenadim koliko im sporo ucitava...

appendix appendix 15:04 16.01.2012

Re: Ja

mlekac
Pa postoji.

Kapiram, mlekac, o čemu pričaš, ali kablovski Internet kod mene ne postoji. Jedina mogućnost je wireless, ali to baš nije isplativo, tako da smo, nažalost, osuđeni samo na ADSL...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:36 16.01.2012

Re: Ja

appendix
Kada bi postojala tehnička mogućnost za Internet, tj. za ADSL bez fiksnog telefona, fiksni bih otkazao bez razmišljanja...


A da li ste razmišljali da Internet veza ide preko mobilne mreže?

Na primer: lokalna mreža u kući ili firmi da bude WiFi i/ili Ethernet, a veza prema Internetu preko 3G, HSDPA, EDGE, GPRS (šta već ima u dometu). Može i mobilni da bude WiFi ruter, a ima i specijalizovanih proizvoda te vrste.

Ima trenutno pogodnih paketa sa neograničenim Internetom. Recimo ovi Prenesi i Surfuj paketi kod Telenora.

mnenadic mnenadic 17:48 16.01.2012

Re: Ja

A da li ste razmišljali da Internet veza ide preko mobilne mreže?

Na primer: lokalna mreža u kući ili firmi da bude WiFi i/ili Ethernet, a veza prema Internetu preko 3G, HSDPA, EDGE, GPRS (šta već ima u dometu). Može i mobilni da bude WiFi ruter, a ima i specijalizovanih proizvoda te vrste.

Ima trenutno pogodnih paketa sa neograničenim Internetom. Recimo ovi Prenesi i Surfuj paketi kod Telenora.


Dragane, lepo je to ali ...
Povremeno koristim i Telenorovu i mts varijantu. Još uvek je to nužno zlo. Može kao dopuna, rezervna varijanta i sl. Sporo je, nestabilno i SKUPO! Pogotovo tamo gde 3G mreža nije dostupna. Verovatno će ta stvar napredovati i treba je uzeti u obzir, ali još uvek nije pravo rešenje. Kablovski internet ili ADSL su još uvek u velikoj prednosti kada je kvalitet i stabilnost u pitanju, pod uslovom da su i oni dostupni...
maksa83 maksa83 17:56 16.01.2012

Re: Ja

Ima trenutno pogodnih paketa sa neograničenim Internetom. Recimo ovi Prenesi i Surfuj paketi kod Telenora.

Ovo nikako ne treba raditi dok ne dovedeš kući nekoga ko to već ima kod baš tog operatera da probate kakav je signal. Zamisli ugovor te veže na 2 godine a za to vreme za nemale pare tu dobacuje samo neki EDGE... da s' ubiješ. Dakle ovo nikako na neviđeno tj. bez probanja.
appendix appendix 17:58 16.01.2012

Re: Ja

mnenadic
Dragane, lepo je to ali ...

Hvala što ste odgovorili umesto mene.. Baš tako, ADSL je trenutno najjeftiniji izbor.

Povremeno koristim i Telenorovu i mts varijantu. Još uvek je to nužno zlo. Može kao dopuna, rezervna varijanta i sl. Sporo je, nestabilno i SKUPO!

Ja sam imao priliku da koristim Telekomov, i to je bila katastrofa.. Kako vi rekoste, sporo, nestabilno i jako skupo. Jedva sam izdržao godinu dana da istekne ugovor...
dragoljub92 dragoljub92 23:00 16.01.2012

Re: Ja

Ja sam imao priliku da koristim Telekomov, i to je bila katastrofa.. Kako vi rekoste, sporo, nestabilno i jako skupo. Jedva sam izdržao godinu dana da istekne ugovor...

ja se javljam sa telefona koji mi služi kao modem za gpres 3g telenor,300 kinte za mesec dana ,300MB se potroši za sat vremena po punoj brzoj brzini,ostaje mi 29dana i 22 sata po sporoj,može da se surfuje ,bloguje čak i skidam apdejte za linux ,jes da 100 MB skida pola dana al skine,e da ima i opcija da za 900 dinara kupiš gigabit i posebnu karticu samo za internet,oko 300 kinte ,radi i sa telefonom i sa njihovim modemom ,taj giga garantuju super brzinu a posle ,kad potrošiš bace te na 64KB ,sad meni nikad ne ide iznad 10-15 ali u pitanju je mesto.sve u svemu ako ne skidaš filmove ili OSove,nažalost ja bi al dugo traje,može a se preživi za nuždu.sad to što razni merači različito pokazuju brzinu to je druga priča,dok sam imao windozu baš sam gledao šta njihov modem pokazuje i šzta mi sajt pokazuje drastična razlika.u nišu već ima vajfaj za pristojnu cenu jedna baš daje 1M za 400 kite mesečno ali na dve godine,a 1400 bez obaveze,neznam samo dal je pokriveno i moje područje jer nisam spreman da se raspravljam snjima zašto neću njihov modem a i kad spomenem linix bulje ko tele u šarena vrata.sve u svemu ja zadovoljan ki prase u ceger.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:47 17.01.2012

Re: Ja

mnenadic
Povremeno koristim i Telenorovu i mts varijantu. Još uvek je to nužno zlo. Može kao dopuna, rezervna varijanta i sl. Sporo je, nestabilno i SKUPO! Pogotovo tamo gde 3G mreža nije dostupna. Verovatno će ta stvar napredovati i treba je uzeti u obzir, ali još uvek nije pravo rešenje. Kablovski internet ili ADSL su još uvek u velikoj prednosti kada je kvalitet i stabilnost u pitanju, pod uslovom da su i oni dostupni...


appendix
Ja sam imao priliku da koristim Telekomov, i to je bila katastrofa.. Kako vi rekoste, sporo, nestabilno i jako skupo. Jedva sam izdržao godinu dana da istekne ugovor...


maksa83
Ovo nikako ne treba raditi dok ne dovedeš kući nekoga ko to već ima kod baš tog operatera da probate kakav je signal. Zamisli ugovor te veže na 2 godine a za to vreme za nemale pare tu dobacuje samo neki EDGE... da s' ubiješ. Dakle ovo nikako na neviđeno tj. bez probanja.



Ovo je za naše operatere, što bi Englezi kulturno rekli, "opportunity for improvement". Nadam se da neko od njih čita blog.

ultimatum ultimatum 16:44 15.01.2012

Jos jedna funkcija...

Nisam video da je pomenuta funkcija koju koristim na mom HTC-u...a to je kao ruter, t.j. access point za pravljenje lokalne wi-fi mreze (obicno desktop racunar-kablovski internet ka laptopovima, ili napolju-mobilni internet ka laptopu)



EDIT: zaboravih i navigaciju, pregled crteza u AutoCAD-u, baterijsku lampu biblioteku knjiga i poneki film na sd kartici...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:34 15.01.2012

Re: Jos jedna funkcija...

ultimatum
Nisam video da je pomenuta funkcija koju koristim na mom HTC-u...a to je kao ruter, t.j. access point za pravljenje lokalne wi-fi mreze (obicno desktop racunar-kablovski internet ka laptopovima, ili napolju-mobilni internet ka laptopu)


Da, to je promaklo. Odlično.

Da dodam još i:
• Video nadzor i Osmatrač - kamere za pregled ima li gužve po gradu i snega na Kopaoniku i Zlatiboru, itd.
• Parking manijak - plaćanje parkinga
ultimatum ultimatum 18:49 15.01.2012

Re: Jos jedna funkcija...

Dragan Pleskonjic

• Parking manijak - plaćanje parkinga


Mislim da bi prava stvar bila da svako parking mesto ima svoj ID i da neka aplikacija tipa Parking manijak preko gps-a navodi vozaca na slobodno parking mesto...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:52 15.01.2012

Re: Jos jedna funkcija...

ultimatum
Mislim da bi prava stvar bila da svako parking mesto ima svoj ID i da neka aplikacija tipa Parking manijak preko gps-a navodi vozaca na slobodno parking mesto...


Dobra ideja.
crvenokossa crvenokossa 16:56 15.01.2012

hm...

Ja imam dva, nokia N8 i LG Bali, "službeni" i "privatni", nije da je bilo potrebe da imam dva, nego nam na poslu dali da biramo neki telefon i VPN broj, a žao mi da ugasim stari broj... Koristim oba za pozive, poruke, za alarm samo LG, za surfanje, imam posebne aplikacije za FB i Twitter, slikam, snimam, koristim oba kao diktafon, u zavisnosti od memorije, a kalendar, štopericu i sl. ne koristim nikad...

N8 ima symbian, LG nekakav njihov OS... Surfam i sa wifi i sa gprs povezivanjem, slušam muziku putem oba, radio rijetko... I volim ih, na način na koji se vole kućni ljubimci :)

Glasala :)
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:58 15.01.2012

Re: hm...

crvenokossa
Glasala :)


Hvala. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:06 15.01.2012

ko nema mobilni?

Moja gospodja. Kaže, ne treba joj. Zbog toga još uvek imamo land line. A na skijanje nosimo radio stanice, ako se pogubimo na stazi, mada je sve pokriveno mobilnom telefonijom.

Ni ja se nisam istakao, imam neku najprostiju Nokiju, za 25$, sitna mesečna pretplata, bez SMS-a. Završi mi posao, na njega me uglavnom zovu mušterije, njih nema mnogo (ali su dosadni). Svejedno, bez mobilnog bi bilo problem, jer volim da radim kod kuće ili iz kafića-parkića, kad mogu.


Covek u belom Covek u belom 17:01 16.01.2012

Re: ko nema mobilni?

srdjan.pajic
Moja gospodja. Kaže, ne treba joj. Zbog toga još uvek imamo land line. A na skijanje nosimo radio stanice, ako se pogubimo na stazi, mada je sve pokriveno mobilnom telefonijom.

Hm te radio stanice su pravo cudo. Dok sam skijao (honorarisao) na Kopu radile su cudesno, al u Alpima bogami sanse nema. Shvatio sam da nije problem u visini planina (jeste i u tome, ali to nije presudno) vec u velicini skijalista (mada i na Kopu dobiti nekog iz dna Duboke (poetske li ironije) ili Gvozdca bilo je ravno cudu makar se taj neko nalazio na radarskoj kupoli na Pancicu).
Ne znam sta vi nosite, ali meni ni jedan od modela ispod 200$ (da prevedem u vase pare :)) ne zavrsava posao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:43 17.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Covek u belom
srdjan.pajic
Moja gospodja. Kaže, ne treba joj. Zbog toga još uvek imamo land line. A na skijanje nosimo radio stanice, ako se pogubimo na stazi, mada je sve pokriveno mobilnom telefonijom.

Hm te radio stanice su pravo cudo. Dok sam skijao (honorarisao) na Kopu radile su cudesno, al u Alpima bogami sanse nema. Shvatio sam da nije problem u visini planina (jeste i u tome, ali to nije presudno) vec u velicini skijalista (mada i na Kopu dobiti nekog iz dna Duboke (poetske li ironije) ili Gvozdca bilo je ravno cudu makar se taj neko nalazio na radarskoj kupoli na Pancicu).
Ne znam sta vi nosite, ali meni ni jedan od modela ispod 200$ (da prevedem u vase pare :)) ne zavrsava posao.


Ma mi nosimo neke Motoroline igračke koje smo dobili na poklon za svadbu, i one uglavnom lepo rade u brdima. Doduše, obično se pogubimo baš onaj dan kad zaboravimo da spakujemo stanice, tako da za par godina koliko ih imamo nismo imali prilike više od dva ili tri puta da ih palimo, a tada je radilo ok, doduše i žena zna gde bih mogao da budem pa nismo daleko.

A jeli, kažeš, honorarisao si na Kopu, pretpostavljam kao ski instruktor? Ja se spremio da ove godine platim neki čas, samo mi sad malo jurnjava na poslu, pa ne znam kad sam slobodan, a to mora nešto relativno unapred da se rezerviše. Šta misliš, jel bolje da uzmem 1-1, ili da se uvalim u neku grupu? Average skijaš, cenim.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:30 17.01.2012

Re: ko nema mobilni?

srdjan.pajic
A na skijanje nosimo radio stanice, ako se pogubimo na stazi, mada je sve pokriveno mobilnom telefonijom.


Mislim da u Americi imate "Push to Talk" na mobilnim telefonima kod nekoliko operatera, pa kad poželite da zamenite radio stanice...
Covek u belom Covek u belom 16:23 17.01.2012

Re: ko nema mobilni?

srdjan.pajic
A jeli, kažeš, honorarisao si na Kopu, pretpostavljam kao ski instruktor? Ja se spremio da ove godine platim neki čas, samo mi sad malo jurnjava na poslu, pa ne znam kad sam slobodan, a to mora nešto relativno unapred da se rezerviše. Šta misliš, jel bolje da uzmem 1-1, ili da se uvalim u neku grupu? Average skijaš, cenim.

Kao gorska sluzba, instruktori su dobijali mnogo bolje pare, ovo je bilo ko bon za topli obrok, free spavanje i free pass na zicama.
U principu 1 na 1 je najbolje, e sad ako je grupa kompaktna (po nivou skijanja) ok su i grupe do 5 ljudi. Problem je sto na tom prosecnom nivou razlike medju skijasima su najvece, svakom fale drugacije stvar da bi unapredili, i instruktor ne moze da postigne vise ljudi od jednom. Zato su moja preporuka ipak individualni casovi.
A razlicitih skola ski tehnike ima milion tu kod vas, nemam pojma koja je najbolja samo gledaj da budu PSIA sertifikovani.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:21 17.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Covek u belom
srdjan.pajic
A jeli, kažeš, honorarisao si na Kopu, pretpostavljam kao ski instruktor? Ja se spremio da ove godine platim neki čas, samo mi sad malo jurnjava na poslu, pa ne znam kad sam slobodan, a to mora nešto relativno unapred da se rezerviše. Šta misliš, jel bolje da uzmem 1-1, ili da se uvalim u neku grupu? Average skijaš, cenim.

Kao gorska sluzba, instruktori su dobijali mnogo bolje pare, ovo je bilo ko bon za topli obrok, free spavanje i free pass na zicama.
U principu 1 na 1 je najbolje, e sad ako je grupa kompaktna (po nivou skijanja) ok su i grupe do 5 ljudi. Problem je sto na tom prosecnom nivou razlike medju skijasima su najvece, svakom fale drugacije stvar da bi unapredili, i instruktor ne moze da postigne vise ljudi od jednom. Zato su moja preporuka ipak individualni casovi.
A razlicitih skola ski tehnike ima milion tu kod vas, nemam pojma koja je najbolja samo gledaj da budu PSIA sertifikovani.



Ok, fala. Izvinjavam se na trolu.

Ovde u divljini je navodno dosta dobra pokrivenost radioamaterskom repetitorskom mrežom, tvrdi se da je verovatno bolja nego cell-phone pokrivenost, mada je to teško suditisamo na osnovu mape lokacija i zaklinjanja lokalnih radioamatera. I ja sam letos završio kurs za licencu, ali sam onda nešto batalio zbog putovanja, i na kraju nisam kupio krštenu radio stanicu. Sad mi je motor parkiran, pa mi do proleća i ne treba. Prave sad te radiostanice do jaja, ono sa sve pristupom satelitskoj mreži, internetu, GPS-u, i štatijaznam.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:37 17.01.2012

Re: ko nema mobilni?

srdjan.pajic
Ok, fala. Izvinjavam se na trolu.


Bez brige.

Nego ne reče nam kakvo je iskusto sa tom "Push to Talk" tehnologijom na mobilnim telefonima u US i koliko se to koristi? Vidim da mnogi operateri podržavaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:22 18.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Dragan Pleskonjic
srdjan.pajic
Ok, fala. Izvinjavam se na trolu.


Bez brige.

Nego ne reče nam kakvo je iskusto sa tom "Push to Talk" tehnologijom na mobilnim telefonima u US i koliko se to koristi? Vidim da mnogi operateri podržavaju.


Sorry, Pleki, nemam nikakvo iskustvo sa Push to Talk, da podelim. Znam da moj provider (T-mobile) ima tu mogućnost, a vidim i par drugih, a ako se ne varam, to se nešto i ne naplaćuje posebno. Mada to nije slučaj sa mojim sirotinjskim planom. Ne znam nikog ko to koristi, oni kojima treba 2-way radio komunikacija, imaju 2-way radio.

Imali smo situaciju na pećinarenju pre nekoliko godina da nam se neka drugarica slomila u jednoj poprilično nepristupačnoj pećini, na 4 iljade metara, pa onda još 3 sata teškog bushwhacking-a do najbližeg mesta, ono sa sve mečkama koje pretčravaju po šumi i pumamama koje vise sa drveća. I tu naravno nije bilo pokrivenosti mobilnom telefonijom. Ali bar trojica pećinara su imali svoje UKT radio stanice, plus na obližnjem vrhu ima i repetitor, tako da smo lako dozvali rendžere da dodju (na mazgama) i da je spuste u grad, bar ovaj bushwhacking deo, mi smo je izvukli iz rupe i spustili u logor.
alselone alselone 08:16 18.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Duboke


Ovo je prelepa staza, moja omiljena! Obozavam onaj deo negde na polovini, kad prodjes crveni deo staze i gde je nagib skoro nula ali se posle ivice kojoj se priblizavas ne vidi dno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:21 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

alselone
Duboke


Ovo je prelepa staza, moja omiljena! Obozavam onaj deo negde na polovini, kad prodjes crveni deo staze i gde je nagib skoro nula ali se posle ivice kojoj se priblizavas ne vidi dno.


E, i meni je tako izgledala, ali onda odeš na neko pravo skijalište pa ti posle ceo Kop izgleda ko dečji vrtić.

Snimi, evo, recimo, ovu stazu (Birds of Pray, Beaver Creek, žena i ja je skijamo svake godine kad malo udjemo u formu). Beskrajno je interesantna.

maksa83 maksa83 01:31 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Snimi, evo, recimo, ovu stazu (Birds of Pray, Beaver Creek, žena i ja je skijamo svake godine kad malo udjemo u formu). Beskrajno je interesantna.

Snimi ti sine ovu stazu koju Covek u Belom ima u komšiluku, zove se Mur Suisse ("Švajcarski Zid" ), potpuno zasluženo. Ja je prošao kad sam imao 18 godina, sad nemam pojma na šta bi izašlo i da li postoji tim lekara koji bi me na dnu opet sastavio u nešto čovekoliko.



srdjan.pajic srdjan.pajic 01:42 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

maksa83
Snimi, evo, recimo, ovu stazu (Birds of Pray, Beaver Creek, žena i ja je skijamo svake godine kad malo udjemo u formu). Beskrajno je interesantna.

Snimi ti sine ovu stazu koju Covek u Belom ima u komšiluku, zove se Mur Suisse ("Švajcarski Zid", potpuno zasluženo. Ja je prošao kad sam imao 18 godina, sad nemam pojma na šta bi izašlo i da li postoji tim lekara koji bi me na dnu opet sastavio u nešto čovekoliko.





Ih, pa ovo bre ja skijam na jednoj skiji, i to samo za zagrevanje(ovako bi prokomentarisao svaki pošteni GSS-ovac ko Čovek u Belom).

E, inače, dobio sam i ja, za rodju, ovu malu kamericu za šlem, ima full HDTV rezoluciju i prošli vikend sam se zajebavao malo dok skijam. Mrzi me sad da uploadujem na jutjub, ali sem ako nisi na nekoj double diamond stazi (a to je otprilike dvaput strmije nego ovaj tvoj zid za penzose) uopšte ne izgleda bog na kako strmoglavo i cool kao u stvarnosti. Tek kad me Rebeka ostavi u prašini iza sebe, snimak dobije malo na dinamici, inače je smor.



alselone alselone 09:26 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Jbg momci, vi ste profi, ja sam samo Kopa do sada video.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 12:56 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Rešili su da nas uplaše ovim snimcima da i ne pomislimo da odemo na skijanje.
maksa83 maksa83 13:07 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Rešili su da nas uplaše ovim snimcima da i ne pomislimo da odemo na skijanje.

Ma nije strašno, osim što torzioni lom potkolenice može da ti upropasti ceo dan.
alselone alselone 13:08 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

Dragan Pleskonjic
Rešili su da nas uplaše ovim snimcima da i ne pomislimo da odemo na skijanje.


Ja obozavam skijanje, samo nisam imao priliku da skijam igde izvan Srbije.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:18 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

maksa83
Ma nije strašno, osim što torzioni lom potkolenice može da ti upropasti ceo dan.


Makso, surov si. :)
maksa83 maksa83 13:22 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

alselone
Dragan Pleskonjic
Rešili su da nas uplaše ovim snimcima da i ne pomislimo da odemo na skijanje.


Ja obozavam skijanje, samo nisam imao priliku da skijam igde izvan Srbije.

Kad ne bih morao da radim ulupao bih svoj život u nečasnoj uzaludnosti premeštajući se sa jedne na drugu snežnu planinu i praveći softver koji nikog sem mene ne zanima.

Mislim da je ovako proširen Kop sasvim ok mesto koje može da zadovolji većinu normalnih skijaških potreba, tj. ne treba nešto da žališ, ali svakako ima koječega napolju i ko može treba da proba taj varijetet. Jedini problem je što ovo zagrevanje, kakvo god da je (privremeno, zauvek, globalno, lokalno, štagod) prilično unesrećilo skijaške centre. Ranije su im sezone trajale po 5-6 meseci (od kraja oktobra pa do aprila) a sad ako izvuku 3-4 srećni su. Pre neku godinu je tradicionalno takmičenje u Šladmingu ili Kicbilu ili tako negde otkazano pošto ni sa snežnim topovima nisu uspeli da ga spasu - samo preko noći dunuo neki topao vetar i pretvorio im sve u blato. Tirolci su ove godine od svog očaja angažovali i dodole da im prizivaju sneg. Bez zezanja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:13 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

maksa83
Jedini problem je što ovo zagrevanje, kakvo god da je (privremeno, zauvek, globalno, lokalno, štagod) prilično unesrećilo skijaške centre. Ranije su im sezone trajale po 5-6 meseci (od kraja oktobra pa do aprila) a sad ako izvuku 3-4 srećni su.


I ovde bi trebalo da angažuju Navaho indijance (što njih, pa ima ih najviše, tako da je cena dodolanja po satu verovatno najniža), da malo zapevaju i zaplešu. Ove godine se baš vade na snežne topove. Može to da se skija, ali je bezveze, jer su šumice, gde ja najviše volim da se lomatam, uglavnom kamenjar i sranje. Ima samo jedan ili dva restort-a u lokalu koji su ba[ visoko pa su otvoreni još od Novembra, ali ni oni se nisu usrećili sa snegom, tako da se i tamo lome skije.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:45 19.01.2012

Re: ko nema mobilni?

srdjan.pajic
Ove godine se baš vade na snežne topove.


A na Kopaoniku metar snega: SKI kamere.

Visina snega u ovom trenutku 99 cm.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:42 15.01.2012

Ima :)

Imao mobilni (dok su bili kao cigle) u Budimpešti 95-96 dok nisam imao landline. Zatim (kao prof) bacio. Sledeće četiri godine uspešno odolevao tadašnjem gazdi mi da mi ga kupi.

Kad smo krenuli u ovi avanturu (selidbu u tursku vukojebinu) 2005. kupili smo si mobilne. Najjeftinije Motorole u tom momentu, samo telefon i sms. Prošle godine se potpuno apotrebno apgrejdovali na Samsung nešto (zapravo ne baš potpuno, one Motorole su počele da kaliraju). Toliko ih upotrebljavamo da nas operater svaka tri meseca opominje da ćemo izgubiti brojeve ako ne dopunimo pripejd kartice, jer to nismo činili ta tri poslednja meseca. Onda to uradimo (obično nešto oko 5 evra i to nam traaajeee jopet duže od tri meseca, zapravo kumulira se tamo).

Mobilni mi prvenstveno služi kao budilnik i alarm/podsetnik za radio emisije koje pratim. Sekundarno kao fotoaparat kojim fotke u poslednje vreme penjem drito na fejsbuk. Ovde bih 'ladno mogao bez njega.

No, fakat ne verujem da bih mogao bez njega prilikom retkih odlazaka u Srbiju.

P.S. Operativni sistem? Pojma nemam, evo nije me mrzelo da pogledam Samsung gt-s5620.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:37 17.01.2012

Re: Ima :)

Bojan Budimac
P.S. Operativni sistem? Pojma nemam, evo nije me mrzelo da pogledam Samsung gt-s5620.


Obično se pojam mobilni operativni sistem (engl. Mobile operating system) vezuje za "pametni telefon" (engl. Smartphone). Ovo sam propustio da napomenem u tekstu. Opet, sam izbor termina smartphone je, po mnogima, diskutabilan, ali šta je tu je.
dragoljub92 dragoljub92 17:44 15.01.2012

zamzung

OS BSD,koristim ga kao modem,pošto ovija norvežani više misleo meni srbinu nego mts pa ljudi ukapirali da ovde više živi sirotinja nego drugi lepo za 300 dindži ja se internetujem 30 dana,super brza veza u proseku 7KiBs ne mog tubove i slično da otvaram ali kultureo eveme.
uzo ga zato što mi potrbno da sličkom dokumentujem ono što radim a pošto ima proširenu memoriju dodao 4goga karticu i sg imam i muziku a ima i radio,lepo kad putuješ.inače iako sam instalirao mini operu ne umem da koristim net preko tog čuda,mlogo sitno i nerazumno.a i ko će kucka n komentari na tel.kaskaturu.a pošto nemam običan telefon onda i zifkanje iesemesovi,al to samo kratko elsitu i tolko,nisam i gotovo.ostalo ima svašta nešto al me ne insteresuje i nisam ni pokušavao da pofatam konci.
fala Telenoru što postoji
dragoljub92 dragoljub92 01:16 16.01.2012

Re: zamzung

dragoljub92
OS BSD,koristim ga kao modem,pošto ovija norvežani više misleo meni srbinu nego mts pa ljudi ukapirali da ovde više živi sirotinja nego drugi lepo za 300 dindži ja se internetujem 30 dana,super brza veza u proseku 7KiBs ne mog tubove i slično da otvaram ali kultureo eveme.
uzo ga zato što mi potrbno da sličkom dokumentujem ono što radim a pošto ima proširenu memoriju dodao 4goga karticu i sg imam i muziku a ima i radio,lepo kad putuješ.inače iako sam instalirao mini operu ne umem da koristim net preko tog čuda,mlogo sitno i nerazumno.a i ko će kucka n komentari na tel.kaskaturu.a pošto nemam običan telefon onda i zifkanje iesemesovi,al to samo kratko elsitu i tolko,nisam i gotovo.ostalo ima svašta nešto al me ne insteresuje i nisam ni pokušavao da pofatam konci.
fala Telenoru što postoji

da se doeditujem
bio sam veliki negator mobilnih dok me jednog jutra nisu probudili u pola 6 jutrem pianjem-de si brene mog te navatam dve nedelje da ti javim u vezi nekog posla.
nisam mogo da se načudim takovom sticaju okolnosti da su me zvali u retkim trenucima kad sam izlazio da bacim đubre,odem do prodavnicei slično jer stvarno nisam skitao tih dana osuim popotrebi kao što rekoh za leba i sleba.tad sam reši da mi treba mobilni i kupio prvi polovnjak koji sam mogo za najmanje para.isto beše neki zamzung.i opet sam imao problemasaljudima da im objasnim da ako me nema kući nema ko da se javi i da mi prenese poruku.probao sa sekretaricom ,tu tek bilo još gore 10 poziva ni jedna poruka?!
Goran Vučković Goran Vučković 18:12 15.01.2012

Retro

Nokia N97 mini, kupio 2009 godine - verovatno ću ga zameniti ove (u međuvremenu zamenio crknuti touchscreen) - menjam tu tehniku koja mi služi za posao na 3 godine, da ne bih menjao kada imam preča posla. Uzeo sam njega a ne iphone tada iz čistog inata, plus volim fizičku (a ne nacrtanu) tastaturu.

Telefon, sms, email (exchange sa firmom & gmail), kalendar (preko exchange dobija firmin kalendar - jače pišti od laptopa), u bešekama držim poštanske brojeve bitne za navigator i tako neke zezalice, došla jedna igrica uz njega pa to uvalim detetu kad se negde dosađuje sa nama (ako je ženin iphone prazan - inače igra angry birds tamo). GPS povremeno, ne previše često. Skidao sam i one aplikacije za 2d barkod i tako neke gluposti - ali to uglavnom ne koristim. Jedno vreme koristio i tviter, pa odustao kad su nešto iskomplikovali aplikaciju tako da mora da se ide preko njihovog servera. E da, naravno - browser - treba negde da se čita blog kad nisam pri računaru. Prvo sam koristio Nokijin, pa skinuo Operu, pa se na kraju opet vratio na Nokijin - Opera lepše izgleda ali brže potroši memoriju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:46 15.01.2012

Re: Retro

Vučko, taj Nokia browser se zove Micro-b, mikrob u našem slengu, osnova mu je Mozilla tj Gecko endžin. Neverovatno optimizovan, pravo čudo šta su napravili od relativno tromog endžina.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:01 15.01.2012

E sad ozbiljno

šta se vozi na mobilnom:
CSSU (komjuniti pečovan Maemo)
Bettery-eye
Currency Convertor
Extended call (radi lakšeg i efikasnijeg pretaživanja adress book)
FileBox (bolji, brži bogatiji file manager)
GPS translate
H-e-negral
Derivate
Integral
jSpeed
Knots2 (samo nikako da ga namestim jos)
LibreOffice Write
Calc
Impress
DropN900
Cairo Clock
Leafpad
MeeCast
MIR Translator (kad radi,radi super!)
Sygic (van srbije naravno)
Navit
quickpanorama
cam
pyobd
Qu( planiram da ubacim zbog Srbije)
Petrovich
RealVNC
x11vnc
VLC
Transmission
SMSCON (kuku majko ako mi ga neko ukrade, mogu lako da ga lociram)
i na kraju svemogući Terminal sa SSH

Izgleda ovako

A terminal ovako

A kad se igramo igramo se sa Debian + LXDE i OpenBox WM hehehe:
alarih alarih 21:10 15.01.2012

Pitalica

• Da li biste mogli da zamislite život bez mobilnog telefona?
Ne. Sećam se kroz maglu tog vremena pre mobilnog, džodžanja uz fiksni telefon i silnih papirića sa brojevima, i ne sviđa mi se.
• Koliko mobilnih telefona imate?
Jedan
• Koji mobilni telefon koristite ili koje, ako ih imate više?
Sony Ericcson Xperia X10 Mini Pro (primila se k'o mlad majmun na qwertz tastaturu), a patim za mojojm starom Motorolom KRZR K1, obožavala sam je.
• Koji mobilni operativni sistemi je na Vašem telefonu?
Android
• Za šta sve koristite mobilni telefon?
Telefoniranje, adresar, alarm. Sad sa ovom qwertz tastaturom i smsujem, ranije me to nerviralo. Kalendar koristim za rođendane. Skinula sam neku aplikaciju za ženski kalendar, mnogo dobra stvar. Elem, jeste da jednom u 100 godina koristim kameru, internet, igrice...ali generalno ne volim tu multifunkcionalnost telefona. Za fotkanje imam aparat, za čitanje Kindle, za TV imam TV, za radio-radio, za sve ostalo računar (nekoliko njih), i tako... A generalno volim gedžete i sve što izađe, ja bih da imam, ali, brate, telefon je telefon.
• Šta smatrate dobrim (odličnim) kod svog telefona, a šta mu zamerate?
Ništa mi nije odlično i ništa ne zameram. Istina da me jezivo nervira touchscreen (pogotovo u adresaru ili spisku poziva, kad ja vrtim i kliknem na pravu osobu a on pozove onog ispod ili iznad) i razna bagovanja i zaglupljivanja sa svim tim zezalicama i aplikacijama, ali kapiram da je to do mene.
• Šta biste voleli da možete da uradite pomoću svog mobilnog telefona, a što sada ne možete?
Ne znam ni šta sve sad mogu da radim, a tek nemam pojma šta bih želela, a ne mogu.
• Koje funkcije biste vi dodali mobilnom telefonu, kada bi ste bili projektant, dizajner, programer...?
Nijednu, zaboga, i previše je
maksa83 maksa83 21:23 15.01.2012

*

Već 3 godine Android u raznim varijantama.

Moj favorit od skora:

AirDroid - administracija telefona kroz brauzer. Naravno potrebno je da se računar i Android sprava međusobno "vide" u mreži.

Već gore pominjani Osmatrac

AstridTasks - plati račune, uradi ovo, uradi ono. Kad pregaziš rokove zakera na apsolutno neodoljiv način, npr. "E ... je l' ovo neki problem?".

Google Sky Map
nezamenjiv za "Tata, koja je ono zvezda?" pitanja (u 90% slučajeva ispadne da nije zvezda nego Jupiter, nisam imao pojma da on tako šljašti) ili kad prosto bleneš u zvezdano nebo a zanima te šta gledaš. Ne pomaže u life & death situacijama, ali je fenomenalno izvedeno.

Google Goggles - kad gledaš nešto a ne znaš šta gledaš. Do sad provereno prepoznaje Borisa Tadića, Bobana Rajovića i zastavu Singapura. Ume da iznenadi.

Soundhound ili Shazam, šta ko voli. Kad čuješ nešto a ne znaš šta slušaš. Tako sam npr. otkrio brazilian drum & bass.

Evernote

Where's My Droid za nedajbože.

+ naravno Fruit Ninja + Ljute 'Tice koje uvališ Njima da sebi kupiš 10 minuta mira i tišine da suneš espreso.
lady_d lady_d 21:48 15.01.2012

moderne tehnologije

Koliko god sam se navukla na internet... na mobilni nikako ne mogu. Svi koji me iole poznaju, znaju da isti zaboravljam, gubim, ne cujem (cujem ali mislim nije moj!), nemam kredita, prazna mi je baterija... i jos milion stvarcica... Cak sam i ovdasnje navikla da mi ako je nesto vazno posalju email sa obavestenjem, jer na iste cu sigurno nabasati.
S druge strane iskreno se nadam da ce se sto vise ljudi navuci na ove najkomplikovanije... jer radim na njihovom razvoju
U Srbiji je to toliko vazna stvar da je malo i zabrinjavajuce. Prosto se svi razocaraju sto kao neko ko boravi na trulom zapadu nemam "ljutu guju" od mobilnog...
Da ne pominjem koliko me izludjuju izrazi tipa "cimni me (ga, nju) na mobilni" ili skracene poruke tipa "sta ima?" (valjda od onog "sta ima novo? ali da se ustedi 5 simbola u poruci!).
Tako da mislim da je verovatno korisna spravica, ali da je postala previse potrebna i da u nekim siromasnim drustvima je cak postala i simbol statusa (sto je meni malo diskutabilno!)
krkar krkar 03:22 16.01.2012

Može bez telefona, samo problem shvatiti


Prvi mobilni telefon dobio sam (tačnije dobijao po potrebi, bilo ih je nekoliko u firmi i uzimao ih je onaj kome su stvarno bili potrebni) početkom 90-ih, još nije postojao GSM nego su radili na NMT. Bio je kao omanja akten-tašna, sa velikim hladnjakom i zaista sam se osećao kao kreten.

Negde oko 1994-95. pojavili su se prvi pravi mobilni i dobio sam službeni ali dugo mi je služio samo za posao, nisam uopšte davao broj privatno niti sam mislio da je potrebno da ga koristim i privatno.

U međuvremenu je mobilni postajao normalna stvar pa sam negde 97. poklekao i kupio svoj prvi privatni telefon, računajući da je tako bolje nego koristiti službeni u privatne svrhe. Ideja vodilja mi je bila da službeni mogu da isključim kad mi treba a da mi privatni ostaje uključen i služi u privatne svrhe, da mi jave ako se nekome nedajbože nešto desi...

Desilo se sasvim suprotno!

Moj je posao takav da zaista postoji realna i vrlo opravdana potreba da kolege i ja budemo uvek dostupni. Pre nego što mi neko ovde počne sa levičarenjem i teorijom da firma ne plaća moje slobodno vreme - moja plaća, i daje slobodne dane, i poštuje činjenicu da me digla sa porodičnog ručka ili mi prekinula letovanje... Uvek sam bio pošteno kompenzovan, baš kao i svi ostali.

I tako godinama nisam umeo da ugasim telefon. Ni danju ni noću, ni na bazenu, ni u restoranu, ni na odmoru. Džebga, svet je golem i vazda se nešto može desiti što ima direktne veze sa mojim poslom i treba reagovati. Jednom me tako poziv zatekao u raskalašnom društvu u jednoj budimpeštanskoj kafani negde oko 3 ujutru. Već u 6 bio sam na prvom avionu, već popodne na drugom kraju sveta sam reagovao na događaj. Nekoliko puta sam prekidao i skraćivao godišnji, otkazivao druženja i večere u poslednjem trenutku...

Sve to nije prijatno ali ja sam takav život i takvu profesiju i takvu firmu izabrao. Mogao sam da gajim rotkvice negde oko Arilja i niko me ne bi cimao.

I onda se desilo:

Otišao sam na Sinaj, na odmor. Zimsko lunjanje Sinajem na motoru. Ona, čiji je posao takav da se dugo opirala posedovanju mobilnog telefona a kad ga je dobila redovno ga je isključivala čim dođe s posla, kaže 'ajde jednom ugasi telefon'. Rešim da poslušam.

Tako smo na Sinaju proveli 4 prelepa i mirna dana. Vratimo se u hotel u Šarmu koji nam je bio baza i dok se Ona tuširala ja iskoristim da ipak uključim telefon. 150 propuštenih poziva!!!

Javim se u firmu misleći šta se desilo. Desilo se upravo ono najgore što je moglo: veliki događaj, za koji sam ja bio direktno nadležan, najstručniji, imao u glavi sve planove za reagovanje po svim scenarijima događaja, svi saradnici bili redovno brifovani, svi računali ako se ikad desi tu je Krkar da o svemu misli... a Krkar nedostupan.

Potpuno šokiran pitam 'šta ste uradili'. Kaže šef - zvali smo te 2 sata, kad smo videli da si nedostupan pozvali smo C iz A računajući da će on najbolje da se snađe i poslali ga da kontroliše situaciju dok ti ne dođeš. Posle 2 dana, pošto si ti i dalje bio nedostupan, odlučili smo da on vodi projekat do kraja i snašao se prilično dobro. A ti možeš da ostaneš do kraja odmora, nema potrebe da se vraćaš ranije. Kad dođeš uključićemo i tebe'.

I tad sam shvatio: koga nema bez njega se može. Može jer mora.

Igrom slučaja, nekoliko meseci kasnije desila mi se slična situacija. Leteo sam za Aziju preko Pariza, u Parizu na aerodromu nisam uključio telefon (tek nešto više od sata između letova, mrzelo me). Sletim, gomila propuštenih poziva. 'Mi zvali da otkažeš i vratiš se, bio si nedostupan, snašli smo se bez tebe, tebi sad treba najmanje još 18 sati da se vratiš, uleteo neko drugi'. I opet nikom ništa.

Otada redovno gasim telefon, uključujem ga povremeno da vidim jesam li nešto propustio i to je to.
krkar krkar 03:32 16.01.2012

Re: Može bez telefona, samo problem shvatiti

Da dodam da je mobilni vrlo koristan za obaveštavanja o hitnim situacijama, i poslovnim i privatnim. Ali nije nužno dozvoliti da mobilni nekome potpuno dominira životom.

Otkako sam naučio da isključujem mobilni, uveo sam pravilo da ga uključujem u određeno vreme. Kad sam na jedrenju to je svake večeri od 2200 do 2230 kad obično slušam pomorsku prognozu. Ako sam nekome potreban (od onih koji znaju kad ga uključujem) - javim se ako tada zove. Kad uključim vidim čije sam pozive propustio i javim se ako mislim da je važno.

Za potpuno pouzdan kontakt u svim situacijama postoji jedna genijalna spravica koja se, na žalost, odavno više ne proizvodi i mogu se kupiti samo već postojeći primerci ali su zbog potražnje postali prilično skupi: satelitski pejdžer. Ja ga imam već desetak godina ali broj ima samo 7-8 ljudi i to porodica, najbliži prijatelji i nekolioko najvažnijih poslovnih partnera. Na taj broj se pošalje SMS ili mail i ja ga dobijem za nekoliko minuta, gde god da sam. To mi je više kao osiguranje, roditelji su mi stari, ne bih voleo da...

libkonz libkonz 13:31 18.01.2012

Re: Može bez telefona, samo problem shvatiti

Otada redovno gasim telefon, uključujem ga povremeno da vidim jesam li nešto propustio i to je to.

Dobro je kad možeš. Kod mene važi pravilo: slobodan si 109 dana u godini (52 subote i isto toliko nedelja, drugi dan Vaskrsa, dva dana za Božić i još toliko za NG). Ostalih 256 dana ima da budeš dostupan na mobilni i blizu interneta i nije bitno da li ti je slava ili si na moru. Od 7 do 22h moraš biti dostupan. Meni to sasvim odgovara, jer
Pre nego što mi neko ovde počne sa levičarenjem i teorijom da firma ne plaća moje slobodno vreme - moja plaća, i daje slobodne dane, i poštuje činjenicu da me digla sa porodičnog ručka ili mi prekinula letovanje... Uvek sam bio pošteno kompenzovan, baš kao i svi ostali.

Da nije mobilnog morao bih da sedim u kancelariji tih 256 dana godišnje, od 7 do 22 i zato je on za mene neprocenjiv.
Inače imam neku običnu Nokiju sa metalnim kućištem, da mu ne bude ništa kad padne na zemlju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:42 16.01.2012

Samsung

za sad. kad se obogatim, za mene će postojati samo jedan telefon.

krkar krkar 04:00 16.01.2012

Odgovor


Posle dugogodišnje vernosti Nokiji prošle godine sam prešao na Android. Da sam znao koliko je stvarno dobar - prešao bih i ranije, pogotovu što se moja poslednja Nokia (E71) pokazala kao najgora i najgluplja Nokia koju sam imao.

Android je vrhunski zahvaljujući aplikacijama. Koristim preko 20 redovno i još verovatno toliko u posebnim situacijama za koje su te aplikacije prilagođene, da me ne mrzi da istražujem i kopam verovatno bih koristio još aplikacija.

Sad ide moje prvo pitanje: koji je dobar i pregledan sajt za informisanje o Android aplikacijama a da ne moram na njemu da provedem 6 sati?

Na osnovu onoga što znam, Android mi nije siguran za plaćanje i za to ga i ne koristim. Slobodno me razuveri ako nisam u pravu.

A a sad moje drugo pitanje:

Na telefonu, osim kompletnog imenika, imam i otvoren pristup mejlovima, gomilu fajlova, što privatnih što poslovnih i svašta još. Kosa mi se diže na glavi od pomisli šta bi neko mogao da mi napravi kad bi se dokopao mog telefona, kakvu štetu.

Dakle pitanje je: koji su sigurni metodi zaštite podataka na Androidu? Šta koristiti?
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:19 16.01.2012

Re: Odgovor

krke
Dakle pitanje je: koji su sigurni metodi zaštite podataka na Androidu? Šta koristiti?


Pravilo Broj 1.

Telefon ne sme, ni pod kakvim uslovima, da padne ženi u ruke.
krkar krkar 04:55 16.01.2012

Re: Odgovor

Telefon ne sme, ni pod kakvim uslovima, da padne ženi u ruke.


To me ni najmanje ne brine. Brinu me poslovni podaci i pare.
Goran Vučković Goran Vučković 08:07 16.01.2012

Re: Odgovor

Dakle pitanje je: koji su sigurni metodi zaštite podataka na Androidu? Šta koristiti?

Došao si kod pravog čoveka na blog - on nas na poslu driluje za te stvari - u međuvremenu pogledaj ovo: http://appfence.org/
maksa83 maksa83 10:11 16.01.2012

Re: Odgovor

Sad ide moje prvo pitanje: koji je dobar i pregledan sajt za informisanje o Android aplikacijama a da ne moram na njemu da provedem 6 sati?

Uh, ovo je teško, nemam pojma da li tako nešto postoji a da svako bude srećan.
Ja ponekad pogledam Android Central i Android Police. Na neke stvari naletim čitajući vesti kroz Pulse a na LinkedIn Android grupi malo malo neko pravi anketu "najboljih 10 aplikacija" pa se i tu nađe ponešto.

Kad rekoh Pulse (koji je super) ni ovo -News360 verovatno nije loše za čitanje vesti ali ja nisam toliko zainteresovan za Planetarne Događaje pa mi se nije primio.

Ono što možda tražiš zapravo je AppsFire, a ako ćeš mnogo da instaliraš i deinstaliraš i probaš koješta onda sva-ka-ko stavi AirDroid čija je po meni glavna prednost bulk deinstalacija (isklikćeš aplikacije i kažeš "skloni" ) stvari + prebacivanje fajlova levo-desno bez kabla.

Na telefonu, osim kompletnog imenika, imam i otvoren pristup mejlovima, gomilu fajlova, što privatnih što poslovnih i svašta još. Kosa mi se diže na glavi od pomisli šta bi neko mogao da mi napravi kad bi se dokopao mog telefona, kakvu štetu.

Dakle pitanje je: koji su sigurni metodi zaštite podataka na Androidu? Šta koristiti?


Znam da je NSA napravila svoju super-secure varijantu Androida ali nisam siguran da ćeš sa tim da se zamajavaš. Svakako treba da koristiš neki od remote wipe servisa, npr. i Samsung i HTC to nude svojim korisnicima (brisanje telefona na daljinu), a Where's My Droid to ima u Pro (plaćenoj) varijanti.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:58 16.01.2012

Re: Odgovor

krkar

Sad ide moje prvo pitanje: koji je dobar i pregledan sajt za informisanje o Android aplikacijama a da ne moram na njemu da provedem 6 sati?


Kao što Maksa reče, teško pitanje. Kao relativno nov korisnik Androida, nisam baš našao neki dobar način osim pešačkog istraživanja, saveta kolega i par news grupa i grupa na profesionalnim mrežama, gde ljudi iz branše razmeđuju iskustva i saznanja.

Na osnovu onoga što znam, Android mi nije siguran za plaćanje i za to ga i ne koristim. Slobodno me razuveri ako nisam u pravu.


Neću da te razuveravam, jer si u pravu.
Postoje mere, proizvodi, alati... da se rizik smanji, ali i dalje rizik postoji i to priličan. Više o tome ispod.

A a sad moje drugo pitanje:

Na telefonu, osim kompletnog imenika, imam i otvoren pristup mejlovima, gomilu fajlova, što privatnih što poslovnih i svašta još. Kosa mi se diže na glavi od pomisli šta bi neko mogao da mi napravi kad bi se dokopao mog telefona, kakvu štetu.

Dakle pitanje je: koji su sigurni metodi zaštite podataka na Androidu? Šta koristiti?


Za ovo sigurno treba ceo jedan tekst na blogu. Započeću odgovor ovde, a u To Do listu staviti ideju da napišem novi tekst na ovu temu.

Android, kao otvorena platforma, ima svoje prednosti i svoje nedostatke. Za sada se Android smatra prilično nesigurnom platformom, prema mišljenju velikog broja stručnjaka za bezbednost računara i komunikacija. Znam da će mnogi da se pobune na ovo.

Tu poseban značaj imaju barem ove tri činjenice:

- Otvorena platforma i otvorenost Android Marketa. Otvorena platforma bi trebala da pomogne da se stvari poprave, ali proći će dosta vremena da se to u praksi i ostvari iz raznoraznih razloga.

- Velika količina podataka koji se skupljaju o korisniku, pogotovu od strane aplikacija koje koriste podatke o lokaciji (location-based data), koji se prilično slobodno skupljaju i razmenjuju. Pisao sam o tome, a i govorio na stručnim skupovima, Location Based Services – Security and Privacy Aspects.

- Nedovoljna svest korisnika i prilično olako prihvatanje uslova korištenja u kojima de facto prihvataju da o sebi daju više podataka nego što je potrebno (dozvoljavajući to aplikacijama, servis provajderima, operaterima...)

Telefon je kao računar, pa (skoro) sve mere bezbednosti za računar važe i za telefon. Međutim, za telefon važe i još neke (dodatne) mere opreza, obzirom na dodatne opasnosti i pretnje, koje se pojavljuju zbog korištenih komunikacionih puteva i sposobnosti, sa jedne strane, i čuvanja i prenosa važnih podataka u različitim oblicima, sa druge strane.

Ne postoji proizvod, usluga niti mera koja će vas učiniti sigurnim u mobilnom svetu, kao što to ne postoji ni drugde. Sigurnost je proces i ostvaruje se kroz skupove mera, procesa, postupaka, znanja, proizvoda i usluga. Apsolutna sigurnost ne postoji, a igra između onih koji napadaju i onih koji se brane, trajaće zauvek (verovatno i nažalost). Mobilni su samo otvorili još jedan front te borbe.

Usudiću se da predložim nekoliko alata koji će pomoći da budete sigurniji i smanjiti rizik.

KeePassDroid za čuvanje lozinki.

Norton Mobile Security Lite. Omogućava:
• Antimalware protection
• Remote lock
• Anti-theft and anti-loss protection (uključuje i: Remote wipe your phone of all data in the case of loss or theft)
• Web protection
• Call blocking and text blocking
Oko ovoga može biti polemike zbog Norton performansi.

Where's My Droid, kao što je pomenuo Maksa.

Još uvek tražim dobre alate za Android za šifrovanje podataka.
Radim na razvoju alata za MIDS / MIPS (Mobile Intrusion Detection / Prevention Systems).

Obzirom da je Adroid nekako prirodno vezan za Google i da verovatno koristite razne Google usluge (mail, kalendare, kontakte, dokumente možda itd) onda treba uključiti 2-step verification i ostale mere.

Ranije sam pisao tekst sa naslovom Bezbednost mobilnih telefona. Većina preporuka data tamo (radi se samo o osnovnim preporukama) važi za različite mobilne platforme, pa i za Android.

Ako kupujete na Internetu onda (Ne)bezbedna kupovina na Internetu. Ovo je tekst više napisan imajući u vidu računare, potrudiću se da obuhvatim i specifičnosti za mobilne u budućem tekstu.

Ni mobilni, kao čest mail klijent, nisu više imuni na phishing tj. pecanje, pa zato: Jeste li se upecali?

Zlonamernog softvera za mobilne telefone, a pogotovu za Android ima dosta, tako da ću morati napisati i sekciju "Tajni život Vašeg mobilnog telefona" u budućem tekstu, za razliku od ili sličnost sa Tajni život Vašeg računara. :)

Mobilni telefoni mogu da prate Vaš svaki otkucaj tastera i svaki korak, ukoliko to neko odluči. Taj neko to može da radi po zakonu, ali izgleda ima i onih koji to rade po sopstvenoj želji i volji (sudeći po onom što se nedavno dešavalo).

I moglo bi se još dosta pisati na ovu temu, biće poseban tekst na blogu, nadam se u dogledno vreme. Prilično sam svež korisnik Androida, pa mi treba malo vremena da sve isprobam i proverim.
alselone alselone 11:01 16.01.2012

Re: Odgovor

2-step verification


Svaka preporuka za Google zbog ovoga! Odusevljen sam ovom uslugom.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:05 16.01.2012

Re: Odgovor

alselone
2-step verification


Svaka preporuka za Google zbog ovoga! Odusevljen sam ovom uslugom.


Da, to je odlična stvar.

Jedna napomena: dobro je imati alternativni broj telefona na koji se šalje lozinka - verifikacioni kod, za slučaj da se primarni izgubi.
krkar krkar 14:12 16.01.2012

Re: Odgovor

Hvala na odgovorima.

Sad još samo da sve naučim, DLujem i primenim...
talicni talicni 19:18 16.01.2012

Re: Odgovorjavascript:;

krkar


Sad ide moje prvo pitanje: koji je dobar i pregledan sajt za informisanje o Android aplikacijama a da ne moram na njemu da provedem 6 sati?

150 Best Android Apps Of Year 2011 [Editor's Pick]
Vidi interesuje li te sta od ovoga. Ja bih ponovio Maksinu preporuku za AirDroid - odlican app.


A a sad moje drugo pitanje

Na telefonu, osim kompletnog imenika, imam i otvoren pristup mejlovima, gomilu fajlova, što privatnih što poslovnih i svašta još. Kosa mi se diže na glavi od pomisli šta bi neko mogao da mi napravi kad bi se dokopao mog telefona, kakvu štetu.

Dakle pitanje je: koji su sigurni metodi zaštite podataka na Androidu? Šta koristiti?


Stavis neki password ili pattern na screen lock i obavezno nesto za remote wipe. Kod mene je za tu svrhu instaliram Android Lost.


Inace koristim work blackberry - uglavnom za corp email i android za sve ostalo.
Telefon mi sluzi za manje vise sve sto je Dragan gore nabrojao: od skype-a do remote control za xbmc.
alselone alselone 08:26 16.01.2012

mobile

• Da li biste mogli da zamislite život bez mobilnog telefona?
Sad vec tesko. Prija mi da ga ugasim tokom nedelje ujutru i poslepodne i tokom prvih par dana godisnjeg. Ubrzo pocnem da se "cesem" da ga upalim.

• Koliko mobilnih telefona imate?
Dva.
• Koji mobilni telefon koristite ili koje, ako ih imate više?
Njokija i Bljakberi.

• Koji mobilni operativni sistemi je na Vašem telefonu?
Simbijan i BB operativni sistem.

• Za šta sve koristite mobilni telefon?
Razgovor, sms, internet, skajp, medija plejer, kalendar, alarmi i notes, email, office i pdf pregled (samo okvirno i ako je hitno, patnja je za sve vise), navigacija, fotografisanje. Mozda sam jos nesto zaboravio.

• Šta smatrate dobrim (odličnim) kod svog telefona, a šta mu zamerate?
Njokija: Kvalitet izrade VS los operativni sistem.
BB: Sve prosecno, nista odlicno VS Rimovi serveri za komunikaciju (paranoja).
• Šta biste voleli da možete da uradite pomoću svog mobilnog telefona, a što sada ne možete?
Automatizovano placanje.

• Koje funkcije biste vi dodali mobilnom telefonu, kada bi ste bili projektant, dizajner, programer...?
Projektor i IR tastatura.
Goran Vučković Goran Vučković 09:46 16.01.2012

Re: mobile

• Koje funkcije biste vi dodali mobilnom telefonu, kada bi ste bili projektant, dizajner, programer...?
Projektor i IR tastatura.

Projektore već imaš, bar za iphone i slične cake - vidi na primer ovo. Ja kupio ženi jedan malo drugačiji, veliki kao pakla tankih cigareta, zakači se preko kratkog kabla na iphone, a ima adaptere i za VGA itd.
tasadebeli tasadebeli 10:08 16.01.2012

Re: mobile


alselone


Njokija i Bljakberi.


Сјајно!
alselone alselone 10:54 16.01.2012

Re: mobile

Projektore već imaš, bar za iphone i slične cake - vidi na primer ovo. Ja kupio ženi jedan malo drugačiji, veliki kao pakla tankih cigareta, zakači se preko kratkog kabla na iphone, a ima adaptere i za VGA itd.


Ubercool!!!

Tnx Vucko.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:42 16.01.2012

Re: mobile

Projektore već imaš, bar za iphone i slične cake - vidi na primer ovo. Ja kupio ženi jedan malo drugačiji, veliki kao pakla tankih cigareta, zakači se preko kratkog kabla na iphone, a ima adaptere i za VGA itd.

pa on bi onda možda mogao da se nakači i na iPod Touch? da/ne?
Goran Vučković Goran Vučković 23:08 16.01.2012

Re: mobile

pa on bi onda možda mogao da se nakači i na iPod Touch? da/ne?

Možda, nisam probao, nemamo iPod touch - a ne mogu da guglam trenutno jer nisam kod kuće do petka pa nemam pri ruci da pogledam marku itd.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:15 16.01.2012

Radiant Tap

Verovatno znate da dosta naših ljudi pravi aplikacije za mobilne telefone.

Ovde bih hteo da pomenem jednog od pionira na tom polju:

Radiant Tap

Šta još mobilni telefon može da radi? Aleck je napisao aplikacije: Banca, Quickie to do, Run Mate, Animated Mood Lamp i još neke. On se specijalizovao za iOS (Apple).
mnenadic mnenadic 17:24 16.01.2012

ALO, OĐE MOBILNI ...

Mobilni...korisna stvarčica. Ima dugmence OFF kao najbolju i najkorisniju funkciju... Nabacio sam 99. neku Motorolu, zvali smo je cigla. Nekom prilikom sam montirao neku satelitsku antenu na krovu petospratnice. S obzirom da sam prilično "spretan" dogodilo se da je jadna sa petog sprata tandrknula u dvorište zgrade, istini za volju u neko nisko cveće. Ni ogrebotine, ni baterija nije ispala... Verujte, i dan danas moja mama je koristi i neće da je menja ni za živu glavu. Bilo je još nekoliko motorolica (V60, RAZR ...) Negde 2003 sam se zakačio za HP iPAK. Verziju 630 sam vozio do 2008, kada sam prešao na HP Bussines navigator (Windows mobile). Još uvek to vozim i ne tragam za boljim (a znam da ima ). Doduše, baterija me lagano izdaje ... Ne brinem previše o nasledniku...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:28 16.01.2012

Re: ALO, OĐE MOBILNI ...

Nekad...

Covek u belom Covek u belom 17:57 16.01.2012

Odgovori

• Da li biste mogli da zamislite život bez mobilnog telefona?
Nema sanse. Polako pocinjem sebe da hvatam da prelazim u drugu krajnost, kad mi mobilni nema pristup netu da se osecam kao odsecen od sveta.

• Koliko mobilnih telefona imate?
• Koji mobilni telefon koristite ili koje, ako ih imate više?
Jedan primarni - "omaleni" HTC Desire (poslednjih godinu i malo jace) i jedan backup (za 2. karticu i za situacije kad bi valjalo imati backup) - Nokiu 5800. Prvi mobilni sam uzeo jos za studentskih dana neke 2000. ili tako stogod, od Smartphone OS-ova (ovo mu dodje ko pleonazam) koristio Symbian, malko BB OS, a sa iOS-om se igrao u njegovim juniorskim danima (otkljucavao, hackovao i tako to :)), a otkad sam probao Android, tu i ostajem do daljnjeg.

• Koji mobilni operativni sistemi je na Vašem telefonu?
Android (noviji custom ROM) i Symbian.

• Za šta sve koristite mobilni telefon?
Spisak je bas poduzi, velika vecina stvari koje si naveo, al ajd da pobrojim: za telefoniranje, slanje poruka, alarm, navigacija (mape i sve sta uz njih ide, nalazenje svega i svacega) i baze podataka za kamere , primarni izvor informacija van kuce (radno vreme, red voznje, nalazenje preporucenih restorana, hotela, rent-a-car-a, vrlo retko i bukiranje istih, kurse liste, berza, etc, pracenje online aukcija, ali ne i placanje), emejl (primarno van posla), skype (primarni telefon u inostranstvu :)), kalendar, podsetnik, beleznica, provera vremena (trenutnog i prognoze), socijalne mreze, slusanje muzike (vrlo retko radija), prevodjenje (google translate i recnici, bitna stavka koju nisi gore naveo ), gledanje video klipova, citanje vesti, knjiga, casopisa, po potrebi i svih ostalih dokumenata (najvise pdf-ova), pravljenje fotografija i video i audio zapisa, P2P (torrent), WiFi i USB tethering, i gomila sitnih funkcionalnosti tipa stoperica (ponekad), libela (jako retko), kompas (retko), altimetar (nesto cesce), lampa (prilicno cesto) i jos kao dodatak na sve to za ssh pristup pojedinim serverima, i masinama.
Na telefonu imam 50-ak aplikacija, 25-30 redovno koristim, od toga je mozda 10-ak sistemskih (vezano za odrzavanje, update-ovanje, backup-ovanje, monitoring samog telefona). Imam i par igrica ali ih prilicno retko igram. Elektronska placanja generalno ne vrsim preko telefona (sem u nuzdi tipa hitno bukiranje hotela ili kupovina online karata za bus/voz/brod/avion).

• Šta smatrate dobrim (odličnim) kod svog telefona, a šta mu zamerate?
Sve je super :) sem baterije i sporosti, ovo drugo se resava kupovinom novijeg modela, al to mi trenutno nije primarno izmedju ostalog zato sto smatram da je velicina telefona koji trenutno koristim za mene idealna. A baterija, tu vec nema pomoci. I bolja (kvalitetnija) kamera/aparat ponekad zatreba.

• Šta biste voleli da možete da uradite pomoću svog mobilnog telefona, a što sada ne možete?
• Koje funkcije biste vi dodali mobilnom telefonu, kada bi ste bili projektant, dizajner, programer...?
Hm, mnogo tesko pitanje, mozda da kucam brzinom kojim kucam na pravoj tastaturi, al to podrazumeva savitljivu ili projektovanu tastaturu, a to nece skoro da zazivi.
a_jovicic a_jovicic 02:45 17.01.2012

I Have a Dream ...

... doduše nadam se da neću da prodjem kao Martin Luter King ali da ... imam san ...

a. da ne moram svaki put da prepipavam džepove kad izlazim iz kuće (jesam li poneo sve svoje gedžete)

b. da u prepunom GSP-u ne nokautiram saputnike dok tražim iz kog džepa mi zuji mobilni (koga je po Marfijevim zakonima neko baš tad' morao da "okrene" )

c. da baterija može da izdrži nekoliko dana čak i kad odem iz grada a zaboravim punjač (a pri tome ga koristim tokom putovanja da ubijem dosadu)

d. da ne moram da upisujem doktorske studije kad se pojavi "novi" model "pametne" spravice kojoj se GUI razlikuje 100% od "starog" modela istog proizvodjača

e. da mogu da pišem poruke a ne da ih kuckam sa 2 palca (ili u v1.0, korišćenjem samo jednog)

f. da imam GPS signal i kad sam prijemnik strpao u najdublje ponore svoga ranca

... i ima toga još podosta ...

Da li neki od postojećih "pametnjakovića" predstavlja ostvarenje mojih snova. Paaaa ne baš ... ima nekih kandidata koji su mnogo "pametni" ali "malaksaju" vrlo brzo. Drugi su izdržljivi ali "glupi". Većina novih odbija da koristi olovku. A i svi koji služe za telefoniranje su "k'o od šećera" kad pada nešto s' neba tako da za navigaciju preostaje jedino namenski GPS ... sve u svemu osudjen sam na svoje gedžete (2 telefona, 1 Palm, 1 GPS i 1 ultra matori iPod) ... SVE DOK ...

1 ... mobilni uredjaji ne postanu deo uobičajene odeće

2 ... gde bi antene i sva elektronika bili deo tkanja tako da bih uvek imao dobar prijem signala

3 ... gde bi baterije takodje bile ugradjene a ceo sistem se napajao iz sunčeve energije apsorbovane odećom

4 ... gde bih na ručnom satu mogao da vidim ko me zove a onda mu se javio bilo stavljanjem bežične slušalice sa mikrofonom, bilo pričanjem u taj isti sat

5 ... gde bi savitljivi ekran bio ušiven na podlakticu (ili se navlačio kao narukvica) i po njemu mogao da pišem olovkom

6 ... gde bi se više vodilo računa o ergonomičnosti interfejsa i lakoći korišćenja nego o šarenilu i zamlaćivanju kojekakvim vizuelnim "specijalnim efektima"

7 ... gde bih mogao da stavim SIM kartice svih živih operatera i koristim ih po želji (ili bi bar svi imali jednu tarifu pa ne bih morao da računam diferencijalnim jednačinama koliko će da me košta poziv prema tudjem operateru)

8 ... gde bih mogao da koristim OS koji hoću a ne onaj koji mi nametnu pohlepne korporacije

Sa'će neko da kaže "ma šta ovaj BRE lupeta?!? ... pa to nema ni Džems Bond?!?" ... i delimično su u pravu (mada moderna fizika dosta radi na rešavanju nekih od prepreka iz "mog sna" ). Sa druge strane dobar deo potrebnih tehničkih rešenja se već uveliko primenjuje (BlueTooth slušalice, ekrani bez pozadinskog svetla kod novijih Kindle-ova, malopotrošna elektronika, GPS čipovi nove generacije ... itd) samo to niko nije spakovao u nešto drugo osim u manju ili veću "ciglu" sa ekranom. Ajd' slažem se da za početak, čak i još veću "ciglu" nosim za pojasom (koja bi imala vaskoliku potrebnu CPU/GPU snagu i odgovarajuću bateriju) al' ajd' već neko da lansira "distribuirani personalni mobilni komunikacioni sistem" gde bi sve ostalo moglo da se prišije ili zakači na odeću bez potrebe za miliJon džepova.

I za kraj jedna interesantna izjava Bjarna Stroustrup-a (inače autora programskog jezika C++)

"I have always wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone."

... iliti u prevodu sa "mrskog" engleskog ...

"Oduvek sam želeo da moj računar bude toliko jednostavan za korišćenje koliko i moj telefon; želja mi se ostvarila pošto više ne znam kako da koristim svoj telefon"
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:14 17.01.2012

Re: I Have a Dream ...

Osobine kao što su:

• Baterije koje duže traju (danima, kod intenzivne upotrebe)
• Tastature za "krupnije" ili neki drugi način unosa koji bi bio i jednostavan i pouzdan u isto vreme
• Savitljivi ekran ili keran koji se po potrebi može razviti na željenu veličinu

bi zaista bili značajni pomaci za mobilne telefone.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:44 17.01.2012

Re: I Have a Dream ...

Ja bez hardverske qwerty tastature ne mogu da zamislim telefon koji bi mi se dopao, a na takvoj sam odavno još od vremena Symbiana i SE m600i. E kakav je to lepotan bio
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:32 17.01.2012

Re: I Have a Dream ...

Ako je do pune fizičke tastature, onda su ovi bili dobri:

a_jovicic a_jovicic 02:35 18.01.2012

Re: I Have a Dream ...

uros_vozdovac
Ja bez hardverske qwerty tastature ne mogu da zamislim telefon koji bi mi se dopao, a na takvoj sam odavno još od vremena Symbiana i SE m600i. E kakav je to lepotan bio

Eeeee ... što je najgore razvio svojevremeno Palm sistem pisanja umesto kucanja (i to je bilo aktuelno još dok je Palm Pilot bio samo to ... nije imao telefon u sebi) ... I mnogo lepo radilo ... nije bila neka "veštačka pamet" već si samo trebao da "naučiš slova" ... e iz tog razloga ja i dan danas nosam matoru NokiJu i svoj Tungsten T ... mnogo je ugodniji za pisanje SMS-ova nego bilo kakva mini tastatura.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana