Sport| Umetnost

Odbrana do posljednjeg dana ...

docsumann RSS / 26.12.2011. u 17:41

 300_army.jpg

Kada sam kao petnaestogodišnjak dobio svoj prvi poziv za omladinsku vaterpolo reprezentaciju SFRJ bio sam šokiran taman kao da mi je uručen poziv za vojsku. Radilo se o selekciji igrača do 18 god. 

Odmah da pojasnim, nisam ja bio nikakav vaterpolo vunderkind, već je (kako se to kasnije ispostavilo) u pitanju bio jedan mješoviti, eksperimentalni sastav, oformljen više da bi se uz nekolicinu standardnih omladinskih reprezetativaca probali i neki novi mlađi igrači, nego da se ganja sam rezultat na turniru 6 nacija povodom kojeg je i bilo to okupljanje.

Sve nas, članove te šarene selekcije, pripala je i jedna posebna privilegija - kao stručni konsultant ekipi je pridružen Ratko Rudić. Bješe to daleka 1986. pa vi sad vidite šta je tada (a i danas, rekao bih) pomenuto ime značilo u jugoslovenskom sportu i svjetskom vaterpolu uopšte.
Rudićeva namjera je vjerovatno bila da malo proprati rad u mlađim selekcijama, stekne uvid u to kakvi će mu kandidati sutra zakucati na vrata "A" selekcije i usput podjeli po koji savjet i selektoru i nama igračima ...

Ono čega se ja živo sjećam, evo nakon već 25 godina, su neka od redovnih "predavanja" koja bi nam držao nakon završene taktičko-psihološke pripreme pred utakmicu. Svaki put je imao na repertoaru neku posebnu temu. Jednom prilikom je na primjedbu nekog od igrača kako je francuska kuhinja užasna (turnir se, inače, održavao u Lilu), kako svaki dan za ručak imamo nezačinjen kuvan krompir sa još kojenečim,  odražao  pravi mali seminar o važnosti kompleksnih ugljenih hidrata u ishrani sportista. Na drugoj seansi se osvrnuo na nužnost detaljnog skeniranja protivnika, da je itekako važno biti upoznat kako koji suparnički igrač  dejstvuje u igri, gdje i kako najčešće šutira, koji je mekan u odbrani pa ga treba odvući na dva metra da igra beka, gdje je golman jak, a gdje "šupalj" ... Mislim, one priče kao - ne interesuje nas protivnik, mi ćemo igrati našu igru, su za loženje laičke javnosti. Svaka ozbiljna ekipa formira solidno debeo dosije o protivniku.
Najupečatljivije predavanje koje nam je održao, za mene,  bilo je ono posvećeno odbrani. Sjećam se da je na samom početku, da bi naglasio važnost igranja dobre odbrane, naveo primjer kako u američkom fudbalu igrač bude podjednako nagrađen ovacijama sa tribina za uspješnu intervenciju u odbrani koliko i napadač za tačdaun.
U to vrijeme pojma nisam imao o američkom fudbalu. Jedini igrač za kojeg sam dotad čuo (iz članaka u Tempu) bio je Joe Montana, legendarni kvoterbek San Francisko Fortinajnersa. Nebitno, taj pristup igri mi se jako dopao. Moja filozofija vaterpola se pomalo razlikovala od onog koji je tradicionalno vezivan za ekipe sa mora, a koja se uglavnom bazirala na vrhunskoj tehnici s loptom, na finti, "šutu iz prve", dok se odbrambenim zadacima pridavala samo nužno neophodna pažnja.
U ove svoje stavove sam se kasnije par puta bolno "uvjerio" i to upravo od strane ekipa iz partizanove škole vaterpola, koju je Rudić, uz rodonačelnika Vlaha Orlića, uveliko sukreirao.
Sledeću lekciju iz igranja odbrane takođe sam dobio od partizanovog velikog vaterpolo znalca Nikole Stamenića, čija rečenica - Svako može da igra odbranu, je postala lajt motiv moje igračke filozofije. To "svako" ne znači - svakako! To jednostravno znači da ne moraš da budeš Maradona ili Medžik da bi igrao dobro u defanzivi. Trud i stav, su sasvim dovoljni. Ne trebaju ti akseli i piruete, niti dodavanje iza leđa, kroz noge i između ušiju ... A ako već imaš i taj kvalitet onda je Bil Rasel pravi uzor za tebe ;)

Uspjesi jugoslovenskog i ex-jugoslovenskog sporta u ekipnim sportovima umnogome su se zasnivali na dovođenju igre u odbrani gotovo do savršenstva. Začudo, radna etika koja je neophodna za sprovođenje takve taktike u dijelo je prosto nespojiva sa balkanskim mentalitetom.
Raspršivanjem trenerskog kadra i igrača  po Evropi dovelo je do toga da su i druge sredine počele da gaje taj pristup.
Vrhunac je čini mi se bio Maljkovićev Limož i njegova titula prvaka Evrope 1993. Ok, neko (skoro svi) će reći da je to bila antipropaganda košarke, najružniji basket ikad, ali ... po meni to je samo radikalno isčitavanje teorije taktike, otkrivanje nekih novih, do tada, neispitanih mogućnosti i maksimalno korišćenje (nezavidnog) igračkog potencijala kroz inteligentno postavljene šeme.
Sam Maljković je rekao da je tad imao na raspolaganju igrače kao u Jugoplastici, sigurno bi igrali drugačiju košarku. Danas , npr. meni se jako dopada odbrana koju igra francuska muška rukometna selekcija.

Vizija igre je ono što krasi najveće trenere. Njihove zamisli i kreativnost uobličuju konačni vid igre, postavljaju buduće standarde. Oni su ti i koji prvi uvide da je igra upala u svojevrsni ćorsokak, da je došlo do sukoba između proizvodnih snaga i proizvodnih odnosa, kako bi to Marks fino rekao, te da su potrebne neke koncepcijske izmjene u samom softveru.
Eto, fudbal se prilično dobro izborio sa pošašĆu zvanom katanaćo, inteligentnom promjenom pravila. Dok je npr. vaterpolu trenutno urgentno neophodan jedan takav normativni rifreš.

Ništa ne daje toliko samopouzdanja ekipi kao čvrsta odbrana. Kad primjetiš da protivnik polako počinje da se suočava sa sopstvenom nemoći u napadu, da ga izdaje samopouzdanje, da postaje vidno frustriran i nervozan, znaš da je pola posla već obavljeno. Kost u kost tipa - nemilost, to je formula dobre odbrane + naravno, sinhronizacija pojedinačnih dejstava, baš kao u filmu 300, i dobar golman (tamo gdje ga ima)..

Dvadeset i kusur godina od tih Rudićevih vizionarskih promišljanja,. ja sam se dobrano navukao na taj američhki fudbal i to posebno na igru defanzivnog tima.
Namjeravao sam da u ovom tekstu dam i jedan poseban osvrt na pojedinačne uloge u odbrambenoj postavi u NFL-u, pa da nešto više kažem o difensiv teklovima, lajnbekerima, kornerbekovima i sejftijima, ali sam tekst je neplanirano ispao prepodugačak, pa ću to ostavit za komentare.

Možda je napad najbolja odbrana, ali je Odbrana najbolja ;)

 



Komentari (89)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 17:52 26.12.2011

Wow


Wow.
Preporukčina za tekst.
docsumann docsumann 18:48 26.12.2011

Re: Wow

da počnem sa vaterpolom, a?

u toj čuvenoj Rudićevoj zlatnoj selekciji iz LA, nama mlađima je uvijek bila pomalo bledunjava igra koju je pružao Dragan Andrić.

kvalitet takvih igrača pokapiraš tek kad pokapiraš i samu igru.

prosto je nevjerovatno kako je uspjevao, onako ne baš nekog impozantnog izgleda i građe, da se nosi sa najboljim svjetskim centrima ... jedino onaj Mšvemiradze, e njega je morala da čuva kompletna odbrana

bilo je u reprezentaciji SFRJ, SRJ još specijalaca za odbranu ... da ne idem predaleko u meni "nevidljivu" prošlost - Roje, Bukić,Lušić,Rađenović,Trbojević, Ćirić ... i naravno apsolutni car Vujas.

Sjećam se da je Boro Lazarević pričao (mislim da i danas drži rekord u broju postignutih golova u sezoni) kako mu je na gostovanju u Rijeci, trener domaćina, inače bivši jadranaš i partizanovac Dejo Dabović, rekao da ima jednog mladog perspektivnog beka koji mora još da se kali, pa da slobodno igra grublje protiv njega.
Boro, koji je i inače bio poznat po keč-igri, krene već u prvom napadu sa serijom laktova u tijelo ... ovaj , kaže, odskoči malo unazad i evo ga opet na meni ... diše mi za vratom kao terijer i tako cijeli meč.

Riječ je naravno o gazdi.

jedi-knight jedi-knight 19:10 26.12.2011

Re: Wow

da počnem sa vaterpolo, a?


Ko sve danas ne piše o sportu, direktno ili indirektno, ovo je pravo osveženje.
margos margos 19:14 26.12.2011

Re: Wow

jedi-knight

Wow.
Preporukčina za tekst.

E, i moja prva reakcija bi WOW!!!
Kad pročitah i ovih par komentara, to mogu reći i za njih!

Moj prvi trener u košarci, jednako je forsirao i odbranu i napad, dok, kad sam prešla u drugu ekipu, tamo su vedete bile šuterke. Bila sam indisponirana, jer nisam mogla da se izborim za to mesto tj da budem najbolja u napadu i ubrzo napustila aktivan sport. Ok, bila sam klinka.

Prošle su godine i kapirala sam da se i ja ložim na napadače, golgetere, šutere, najglasnije u timovima, a tihi su me nervirali - dok nisam u građenju nekog tima shvatila značaj tih 'tihih' i da je tim jak onoliko koliko mu je jak najslabiji igrač.
A ti 'tihi' tako znaju da zablistaju kad najviše treba.

Inače, Nikola Stamenić mi je bio prvi komšija, moj prvi sportski idol.

docsumann docsumann 19:45 26.12.2011

Re: Wow

Inače, Nikola Stamenić mi je bio prvi komšija, moj prvi sportski idol.




koliko sam samo od njega naučio.

neviđena je bila njegova posvećenost uigravanju taktičkih varijanti koje bi vježbali do perfekcije.

sjećam se, na zajedničkim pripremama sa Mađarima, kako nas je neki Mađar stalno probijao sa igračem više sa "zgodnog" krila, što ne bi smjelo da se događa po Stamenićevoj zamisli glede postavke naših igrača u bloku.

kad je na turniru za koji smo se inače i pripremali, taj isti Mađar, tri napada za redom bio izblokiran od naše odbrane, to mu je više značilo nego što smo ih na kraju ubjedljivo pobjedili.
mirelarado mirelarado 20:27 26.12.2011

Re: Wow

Свидео ми се овај текст о значају одбране у колективним спортовима, Док. :)
Чини ми се да се значај одбране најбоље уочава код казнених удараца, кад су нападач и бранилац сами један против другог.

Ту ми је на ум пао и добри стари Вендерс:

docsumann docsumann 21:43 26.12.2011

Re: Wow

Чини ми се да се значај одбране најбоље уочава код казнених удараца, кад су нападач и бранилац сами један против другог.


odbrana zapravo služi da napadači ne dođu u priliku da iskušavaju golmana

a opet dobar golman (u sportovima gdje ga ima) je temelj svake odbrane.

svi mogu da pogriješe, ali golmanova greška se direktno odražava na rezultat

jedi-knight jedi-knight 21:47 26.12.2011

Re: Wow

svi mogu da pogriješe, ali golmanova greška se direktno odražava na rezultat


U ovom slučaju, ne na konačan


NNN NNN 00:02 27.12.2011

Re: Wow

Preporukčina za tekst.


ljubim te u to mišićavo vegetarijansko dupe!
(figurativno)
docsumann docsumann 05:59 27.12.2011

Re: Wow

ljubim te u to mišićavo vegetarijansko dupe!




smajli klik
libkonz libkonz 12:08 27.12.2011

Re: Wow

Riječ je naravno o gazdi.

Prvo sam ti dao preporuku za tekst, pa ga preporučio i za FB, pa dodao tekst u favorite, a sad bih ti za ovaj link dao 100 preporuka, da mogu.
Vladimir Vujasinović, najbolji svetski vaterpolista svih vremena, takav se više neće roditi.
docsumann docsumann 14:50 27.12.2011

Re: Wow

Vladimir Vujasinović, najbolji svetski vaterpolista svih vremena, takav se više neće roditi.


i čoek i persona !
libkonz libkonz 15:10 27.12.2011

Re: Wow

i čoek i persona !

da!
a i zemljak mi je po poreklu
docsumann docsumann 20:56 27.12.2011

Re: Wow

kakav je Vujas car sam između ostalog saznao i od mog vrlog prijatelja i saborca iz mlađih selekcija, a kasnijeg svjetskog šampiona i prvaka Evrope - Vasa Subotića.

taman i da ispravim propust u nabrajanju specijalaca za defanzivne zadatke - Vaso je bio samo takav majstor odbrane, naročito u bekovskoj igri.
Bokeški dragulj izbrušen u partizanovoj mašineriji ...

Kao pioniri, zajedno, smo osvojili naslov prvaka SFRJ (1983. ??), nakon 10 godina odsustvovanja mlađih selekcioja Jadrana iz saveznih takmičenja.

Vaso je tada težio 103 kg, te je njegova registracija uvijek bila predmet detaljne provjere od strane delegata protivničkih klubova.

Jedan kuriozitet - Vaso je bio u stanju da pimpla glavom loptu u vodi preko 200 puta

gledah to sopstvenim očima!!!



kaolavanda kaolavanda 21:39 28.12.2011

Re: Wow




ljubim te u to mišićavo vegetarijansko dupe!
(figurativno)


(od smeha, normalno)

Mada, kad malo razmislim, ima nečeg vrlo dirljivog u ovako formulisanom, i otvoreno prikazanom divljenju.

NNN, bravo! Ali, bra-vo!


Docs, tebi sam zviznula preporuku još prvi dan, pa sam, normalno, to pokušala još nekoliko puta, u zanosu

Eto, ako imate utisak da vas neko posmatra, utisak vas ne vara... it iz aj, la lavanda... virkam, i uživam u atmosferi i komentarima.
blogovatelj blogovatelj 17:55 26.12.2011

Drugo poluvreme ove utakmice

Najbolja odbrana u kosarci koju pamtim.

docsumann docsumann 18:30 26.12.2011

Re: Drugo poluvreme ove utakmice

kada sam sa svojim američkim kolegom u pravljenju HOMM3 mapa, Jim Voganom, diskutovao preko e-mejlova o sportu, spomenuh jednom prilikom kako su kod nas još uvijek žive debate ko je bolji Džordan ili Medžik, on je samo odgovorio nešto kao ... ja sam malo stariji, pa je za mene No1 Bill Russell

NNN NNN 09:16 27.12.2011

Re: Drugo poluvreme ove utakmice

Najbolja odbrana u kosarci
Mislim da je godinu dana pre toga, u finalu EP '97. bila bolja, dobili smo Talijane 60:49,
na početku prvenstva smo lagano izgubili od njih,
a 98. smo već tukli Ruje u 1. fazi,
i mislim da su Žabari bili napadačkija ekipa,
+ bilo je "više od igre" - grubi faulovi i Savić zavodio red!

Najjača odbrana u istoriji košarke:

You shall not pass!:)
Na jednoj utakmici Finala ('97.) zadržali su Jutu (Stokton ubedljivo najviše asistencija u istoriji NBA, a Meloun 2. strelac ukupno) na samo 54 poena! (negativan rekord + ubacili su im 96, tako da mislim da je to najveća razlika u finalima).
kukusigameni kukusigameni 10:16 27.12.2011

Re: Drugo poluvreme ove utakmice

A Bad Boys?

milisav68 milisav68 12:46 27.12.2011

Re: Drugo poluvreme ove utakmice

NNN
Najbolja odbrana u kosarci
Mislim da je godinu dana pre toga, u finalu EP '97. bila bolja, dobili smo Talijane 60:49,
na početku prvenstva smo lagano izgubili od njih,
a 98. smo već tukli Ruje u 1. fazi,
i mislim da su Žabari bili napadačkija ekipa,
+ bilo je "više od igre" - grubi faulovi i Savić zavodio red!

Da, na samom početku utakmice je dvaput "cimno" Fućku, pa se ovaj iznervirao, i više nije mogao vola da ubode, a koliko se iznervirao, hteo je da se bije sa Savićem.
Mada je tu bilo još nešto - "strah" od Saše&Saše.
Danilović i Djordjević su "vukli" neke povrede, tokom celog prvenstva, pa je u štampi bila priča, da li će uopšte da igraju finale (a obojica su pravili haos po Italiji).
Uglavnom, na zagrevanju, svi igrači italijanske reprezentacije, uopšte nisu gledali u svoj koš, nego da li će neko od ove dvojice da "klecne" na zagrevanju.
Kada su videli da od toga nema ništa (verovatno su obojica dobili inekcije), pao im je moral, i bili su "lak" plen.
Rezultat svega toga je bio da posle prvih 5 minuta igre bilo 11:0 za nas.

Sa Rusima je bila druga priča, jer smo "kuburili" sa centrima, pa je Obradović morao da smišlja taktiku kako da "sačuva" Rebraču do kraja utakmice.
To mu je uspelo tako što je Rebrača igrao "zonu", a svi ostali čoveka + udvajanje - pomoć Rebrači.
Epilog takve taktike je bio da je Rebrača završio utakmicu sa samo dve lične (mada činjenica je da je bio u životnoj formi).

Negde sam pročitao da se snimak drugog poluvremena te utakmice, i dan danas koristi na trenerskim seminarima.

Najjača odbrana u istoriji košarke:

Najkompletnija ekipa u istoriji košarke.

NBA je druga planeta.

ps.Docs - bravo za temu i za tekst.
docsumann docsumann 23:52 27.12.2011

čelična zavjesa

angie01 angie01 18:00 26.12.2011

moze i ovako!

docsumann docsumann 18:23 26.12.2011

uz naslov

je trebala da ide i ova slika



ali nešto definitivno nije u redu sa (mojim?) imidž editorom
Hansel Hansel 20:34 26.12.2011

Re: uz naslov

Probaj s drugim browser-om.
docsumann docsumann 21:02 26.12.2011

Re: uz naslov

Probaj s drugim browser-om


tnx
Hansel Hansel 23:00 26.12.2011

Re: uz naslov

urwlcm!
jinks jinks 18:40 26.12.2011

Odbrana vs. napad

Po jednoj prici kljucni detalj u porazu Nemaca kod Staljingrada, a i kasnije kod Kurska, bio je taj sto su nemacke snage vodili generali koji su bili specijalisti za odbrambenu vojnu strategiju/taktiku ... dok je situacija na terenu zahtevala od njih neka druga znanja (posto su Nemci u ovim bitkama napadali).

Da prica bude interesantnija, u obe bitke na suprotnoj strani (ruskoj koja se branila) bili su generali specijalisti za napadacke operacije ... ali izgleda da su se ruski generali bolje snasli u novim ulogama u poredjenju sa svojim kolegama na neprijateljskoj strani.
docsumann docsumann 19:04 26.12.2011

Staljingrad

Mene je u dokumentarcu koji sam gledao na History chanel-u najviše impresionirala priča jednog Njemca o tome kako su sabili Ruse u pojasu uz Volgu širokom samo par stotina metara, ali nikako nisu uspjevali da ih dotuku ( nešto slično kao u NFL-u odbrana u red zoni )

Tada je kaže prvi put osjetio poštovanje prema neprijatelju.
jinks jinks 20:11 26.12.2011

Re: Staljingrad

Koliko se secam (isto iz jedne od emisija na Historiju) jedni od kljucnih faktora za odrzavanje zone izmedju poznate fabrike traktora i robne kuce u Staljingradu i Volge bili su neumorni saobracaj malim brodovima na Volgi kojima su dovlaceni provijanti i nove ruske snage (gde je svaki treci ili drugi brod uopste i uspevao da predje, dok su ostali konstantno potapani od strane Luftvafea), kao i NKVD-eovci koji su ubijali ruske vojnike kada bi pokusali da beze prema Volgi.
8c_competizione 8c_competizione 22:28 26.12.2011

Re: Odbrana vs. napad

Mislim da ovde treba jedna ispravka. Mozhda cde neko strucniji i literarno bolje osposobljen bolje, al' da ja okusham srecu ukratko.

Nemacki generali generalno nisu bili specijalisti za odbrane, vec za brze napade, shto brzhi prodor, zaobilazhenje problematicnih zona i njihovo dokusurivanje kasnije.

ono sto je jebalo nashe Nemce kod Staljingrada, "a nije petao", je glupavi ego Hitlera oko prokletog imena Staljingrada. Da je poslushao svoje generale i nastavio ka Kavkazu, docepao bi se nafte koju je tako ocajnicki trebao.

sledeca greshka je bila ta, sto je u odbranu svojih bokova kod Staljingrada (kada je vec insistirao na osvajanju) poverio ne bash tako vojnicki slavnim jedinicama iz Rumunije i NDH. takoreci, svakom polupismenom (u ovom slucaju: ruskom) generalu je bilo jasno gde treba da udari, i da zatvori obruc.

cak i kada je obruc bio zatvoren, umesto munjevite akcije proboja obruca, cekao je sa pocetkom iste predugo (verujuci Göring-u da ce moci da odrzhi vazdushni most), dok su se Rusi utvrdjivali i samo cekali da zima pocne.

a dalje znamo kako je ishla prica!
jinks jinks 09:40 27.12.2011

Re: Odbrana vs. napad

Nemacki generali generalno nisu bili specijalisti za odbrane, vec za brze napade, shto brzhi prodor, zaobilazhenje problematicnih zona i njihovo dokusurivanje kasnije.

Citirani deo vaseg komentara, kao i citav komentar, generalno, bar koliko razumem, jeste tacan ... na kraju krajeva to upravo i predstavlja opste prihvaceno istorijsko stanoviste vezano za Staljingrad.

Ono na sta sam hteo da skrenem paznju jeste da se, i pored opste uvrezenog stanovista, sticajem okolnosti ili neceg drugog desilo da su u kljucnim ofanzivnim operacijama Nemaca glavni operativni generali na terenu bili defanzivci (naime, imali su Nemci i vrhunske vojne za eksperte za odbranu kao i za napad).

Najistaknutiji primer za to jeste fon Majnstajn (jedan od najboljih defanzivnih generala koje je Nemacka tada imala), kome je zapalo da vodi glavno udarno krilo u Kurskoj bitci (ono kojim je krenuo prodor).

Ono sto ilustruje ironiju trenutka jeste pismo koje je von Majstanj poslao u cik bitke generalstabu u kome uprkos svemu iznosi sumnje u opravdanost ofanzive i predlaze da se u Kurskoj bici umesto napada predje u odbrambenu formaciju, dokazujuci da na duze staze cak i sa stanovista daljih osvajanja, tako vise moze da se postigne.

Ko zna, mozda je i bio u pravu.

p.s.

Da ironija bude jos veca, njegov direktan protivnik, koji se branio na ruskoj strani, bio je jedan od najvidjenijih eksperata za ofanzivu (ne mogu da se setim kako se zvao).
49 41 49 41 14:59 27.12.2011

Re: Staljingrad

docsumann
Mene je u dokumentarcu koji sam gledao na History chanel-u najviše impresionirala priča jednog Njemca o tome kako su sabili Ruse u pojasu uz Volgu širokom samo par stotina metara, ali nikako nisu uspjevali da ih dotuku ( nešto slično kao u NFL-u odbrana u red zoni )

Tada je kaže prvi put osjetio poštovanje prema neprijatelju.


Davno sam gledao medjunarodnu fudbalsku utakmicu; za evropsko ili svetsko prvenstvo.
Cini mi se da su igrali Nemci i Rusi. Nemci su bili nadmocniji tokom cele utakmica.
Rusi su se, sve vreme branili; takoreci pravili zivi zid - od celog tima u svojoj polovini-trecini polja.

Rusi su sve vreme "mlitavili"- branili se. Nemci ih izbusuli u odbrani i dali im cetiri gola.

Dvanaest minuta do kraja utakmice. Rezultat: 4 : 0 za Nemce.

Onda, preokret. Tajac u publici i na terenu - citav minut.

Rusi krecu frontalno ceo tim.

Nemci, svih 10 se sabijaju pred golmanom. Vidis da im je ceo tim kao "omadjijan".
Kao da ne zna nijedan od tih vrsnih igraca; da sutne loptu ili je zaustavi.
Rusi ih "razredjuju", pred golmanom; nasrcu kao gladni vukovi.
Nijednog Nemca, nisu dodirnuli ili ga grubo oborili

Skoro da ne verujes, da su to oni isti igraci; koji su mrljavili 75 minuta.

Cini mi se, da su Nemci pobetili sa 5:4 ?!?

Onakva igra u zadnjih 10-12 minuta utakmice. Onakvo budjenje iz pospanosti i kretanje u kontra napad; omadjijavanje kompletnog suprotnog - nadmocnijeg tima.

Ono nisam nikad video ni u jednom sportu.

Taktika ili ... ?!?


aleksandarz92 aleksandarz92 18:29 27.12.2011

Re: Staljingrad

docsumann
Mene je u dokumentarcu koji sam gledao na History chanel-u najviše impresionirala priča jednog Njemca o tome kako su sabili Ruse u pojasu uz Volgu širokom samo par stotina metara, ali nikako nisu uspjevali da ih dotuku ( nešto slično kao u NFL-u odbrana u red zoni )

Tada je kaže prvi put osjetio poštovanje prema neprijatelju.

Istorija bi bila drugačija da je hitler imao Arona Rodžersa
jedi-knight jedi-knight 18:46 26.12.2011

Defence


U svakom sportu, ekipa bez dobre odbrane, taktičke discipline i poznavanja karateristika protivnika do u sitne detalje, može da računa na par slučajnih pobeda na osnovu pojedinačnog kvaliteta igrača i mnogo frustracija nakon poraza koji se svrstavaju u one : "Razbili smo ih, ali nismo imali sreće".
Kvalitet igrača u ekipi je presudan za najviše domete, ali dobar trener i od prosečnih igrača može da napravi šampionsku ekipu, a loš od vrhunskih pravi gubitnike.
Trener je dakle ključna figura, uvek je bilo i biće.
Kada neko pomene trenutno vladajuću fudbalsku ekipu na planeti, Barcelonu, svi odmah pomisle na Mesija. Da se razumemo, s velikim pravom. On pravi razliku i rešava utakmice. On ume i radi ono što drugi ne umeju i ne mogu.
Ali ako se pitate šta to karakteriše igru ekipe Barcelone, svako ko se imalo razume u fudbal reći će: vrhunska defanziva. Filozofiju Johana Krojfa, da je lakše imati loptu u posedu nego juriti za njom i ona druga : da bi postigli gol, potrebno je da budete u posedu lopte, Barca uveliko i vrhunski primenjuje, ali ono što je njena posebnost u odnosu na druge ekipe koje neguju sličan stil igre, jeste momenat gubitka lopte. Na bilo kom delu terena da se to desi, možete slobodno zatvoriti oči i izbrojati do tri ; kada ih otvorite, eto Barce opet u posedu. Zadivljujuće je gledati kako omaleni Mesi, Inesta, Xavi ili bilo ko iz te ekipe, prosto kidiše na protivnika koji se našao u toj, za njih neobičnoj, situaciji da ima loptu u nogama. I često im je protivnik sam preda pogrešnim pasom ili dugom loptom bez cilja.
Primer vrhunske taktičke obučenosti predstavlja postavka odbrambenih igrača Barcelone "iza lopte", odnosno kako predviđaju i svojim kretanjem markiraju sva mesta; gde bi protivnik mogao da bude opasan kad dođe u posed, a kad se to desi, reaguju istovremeno i u punoj snazi i brzini. Odnos u posedu lopte od 80-20 u korist Barcelone, jeste rezultat neverovatne pas igre i stalnih rotacija igrača, ali mnogo više rezultat izvanredne odbrane.
Onda dođe Mesi, predribla trojicu, odigra dupli pas sa Xavijem i lagano poentira i svi kažu: lako je kad imaš Mesija. Imala je i Argentina Mesija na Kupu južne Amerike letos pa na Svetskom prvenstvu...pa?

I Imali smo trenere za ponos, u skoro svakom sportu. I nek ih bude još više.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:11 26.12.2011

Odbrana

A sećate li se kako je ovaj čovek igrao odbranu? Kako je dolazio do lopte, u našim narodnim pričama bi rekli – iz ovce bi jagnje ukrao.



+
Uživao sam u tekstu.
docsumann docsumann 19:36 26.12.2011

Re: Odbrana

e da, baš smo se kod NNN-a prisjetili te ekipe i Daga, ofkors.

u različitim igrama sa loptom postoje i različiti načini igranja odbrane, pa tako u košarci i vaterpolu svi igraju ful napad i ful odbranu, ok, ima pojedinih igrača koji se pomalo švercuju u odbrani, al' zato puno troše lopte ( s manje ili više uspješnosti) i onih drugih koji rijetko zapucaju na koš/gol, al' se zato guraju i skaču/ odnosno dave i plivaju, ko navijeni.

u rukometu, ima igrača specijalista , obično 1 do 2 u timu, koji se letećim izmjenama uključuju samo u jednu fazu igre.

kod fudbala su obrambenoi-napadački zadaci proporcionalno raspoređeni, pa je tako u centarfora, grubo rečeno, taj odnos 90% N, a 10 %O, a kod bekova obrnuto.

u američkom fudbalu postoje posebni timovi za napad i posebni za odbranu (+ specijalni tim). e, meni su ovi odbrambeni "kidači" do jj ...



nastavak u sledećem komentaru

p.s. tenks eli
jedi-knight jedi-knight 19:58 26.12.2011

Re: Odbrana

kod fudbala su obrambenoi-napadački zadaci proporcionalno raspoređeni, pa je tako u centarfora, grubo rečeno, taj odnos 90% N, a 10 %O, a kod bekova obrnuto.


Ne bih se složio. Bar nije tako u ozbiljnom fudbalu i kod ozbiljnih trenera.
Na primer, kod Murinja, Beniteza, Ancelotija i ostalih vrhunskih taktičara, prva izmena je uvek napadač ili napadači i to pre 75.min, jer su toliko potrošeni da jedva dođu do klupe. Jedan, ili eventualno dvojica napadača, igraju uvek protiv najmanje trojice ili četvorice, što traži mnogo veći napor, ali njihove dobre defanzivne kretnje omogućavaju ostalim igračima da stoje čvrsto u bloku, a ekipa deluje kompaktno.
Ukoliko ekipa lagano izađe sa loptom iz defanzivne linije, ukoliko defanzivci igraju bez pritiska ili ukoliko bar nisu "usmeravani" da daju prvi pas na bok, gde se obično i vrši pressing, ne možemo govoriti o ozbiljnoj defanzivi.
Posledično, defanzivna linija ekipe koja se brani je pod stalnim pritiskom ubacivanja "iza leđa" napadača, te je prinuđena da se povlači a time i gubi veliki deo terena. Povećevaju se rastojanja između linija, prazne se veliki međuprostori i sve zato što napadači u samom startu građenja napada nisu odradili svoje.
docsumann docsumann 20:30 26.12.2011

Re: Odbrana

Ne bih se složio. Bar nije tako u ozbiljnom fudbalu i kod ozbiljnih trenera.


slažem se, navedene cifre su više onako principijelne nego što davaju stvaran odnos učinka u napadu i odbrani.

mislim postoji ta preraspodjela zadataka, koje u košarci i vaterpolu nema.
jedi-knight jedi-knight 20:39 26.12.2011

Re: Odbrana

mislim postoji ta preraspodjela zadataka, koje u košarci i vaterpolu nema.


O vaterpolu baš pojma nemam. Evo, od tebe sam sad po prvi put čuo za neke pojmove vezane za taktiku. Pretpostavljam da dobra fizička pripremljenost dominantniji faktor u odnosu na ostale sportove sa loptom.
Isto tako pretpostavljam da se ključne defanzivne tehnike dešavaju ispod vode, tj da zauvek ostaju tajna običnim televizijskim gledaocima.
docsumann docsumann 21:27 26.12.2011

Re: Odbrana


Pretpostavljam da dobra fizička pripremljenost dominantniji faktor u odnosu na ostale sportove sa loptom.


mor den egzektli

vaterpolo je praktično nemoguće igrati bez dobrane fizičke pripremljenosti. u suprotnom igra se pretvara u patnju.

Isto tako pretpostavljam da se ključne defanzivne tehnike dešavaju ispod vode, tj da zauvek ostaju tajna običnim televizijskim gledaocima.


pa ono što sam već spomenuo u postu oko toga da je vaterpolu potrebna određena revizija pravila a samim tim i duha igre se odnosilo na preveliko rvanje koje se danas dopušta.
u moje vrijeme centru nisi smio da staviš ruku preko ramena dok ne dobije loptu, inače bi automatski bio isključen.
danas se dozvoljava svašta, dopuštaju se takvi dueli da se ladno može suditi ili isključenje beka ili kontrafaul.

sudijama je ostavljen prostor za prevelika slobodna tumačenja situacije.

a što se tiče taktike u odbrani glavna stvar je ne dozvoliti protivniku da doturi loptu do centra, pošto se zbog navedenog rvanja sudije lako odlučuju na isključenje.

ovo se postiže uigranim radom beka i spoljnje linije.

bek se trudi da okrene centra pud jedne strane igrališta, a spoljni igrači onda igraju flaster upravo na tu stranu. na taj način protivniku je otežano da ubaci loptu direktno pred centra, jer dodavanje sa strane bek lako presjeca.

takođe igrači spoljne linije se u kombinovanoj zoni sinhrono povlače ka centru (dupliraju ga) kad njihov igrač nema loptu kod sebe, a izlaze na svog igrača kad dobije loptu.

naravno, moguće su razne podvarijante, nagli izlazak svih igrača u presing (naročito pred kraj napada) ili smjenjivanje zonske i presing odbrane tokom različitih perioda meča (slično kao i u drugim sportovima)

uspješnost odbrane od vanjskih šutera umnogom zavisi od toga da se zona drži što dalje od gola, da igrači uvijek drže podignutu ruku i blokiraju šuteve.

odbrana sa igračem manje je opet posebna priča ...

kao i individualne tehnike odbrane igrač-na igrača, spriječavanje uplivavanja pravilnim postavljanjem tijela (uvijek između centra i igrača koji se čuva), pa zatim kao poseban slučaj - čuvanje centra ...

to ispod vode su pomoćna sredstva nelegalna , ali legitimna

omega68 omega68 00:00 27.12.2011

Re: Odbrana

u moje vrijeme centru nisi smio da staviš ruku preko ramena dok ne dobije loptu, inače bi automatski bio isključen.

Ne mogu da nađem klip iz Moskve 1980, kakav je to rat bio između nas i SSSR-a!
Tada sam zavoleo vaterpolo i ono ''Gopčević - Mustur - Roje ( godinama sam znao ceo tim napamet )
Fizička sprema - to je ono što je najvažnije u sportu, a posle se i odbrana i napad igraju kao od šale.
Postoji istinita anegdota o ex reprezentativcu u fudbalu Spasiću:
On je radio u ''Zastavi'' i mašina mu je odsekla dva ili tri prsta na ruci.Igrao je i fudbal u kome je video šansu da se izvuče iz toga.
Kada je prešao u Partizan, za vreme pauze on je sa ženom otišao na Zlatibor i deset dana pre priprema počeo da trenira individualno.Kada su pripreme počele, on je već imao duplo više snage od raspuštenih zvezdica.
Zato su ga i zvali ''Brigel''.
P.S.
Odličan tekst, osveženje
jedi-knight jedi-knight 01:06 27.12.2011

Re: Odbrana

Kada je prešao u Partizan, za vreme pauze on je sa ženom otišao na Zlatibor i deset dana pre priprema počeo da trenira individualno.Kada su pripreme počele, on je već imao duplo više snage od raspuštenih zvezdica.


To što je on uradio je sa stanovišta profesionalca nedopustivo i tipičan je primer da ponekad ono što je logično ne mora biti i istinito.
Pripremati se za pripreme je greška koju prave mnogi igrači, a sve sa ciljem da bi se na početku nametnuli treneru. To je karakteristično za male i fudbalski slabo razvijene sredine ( kakva je Srbija ) i za neformirane ekipe ( kakva je večito Partizan ili Zvezda ).
Naravno, igrači dobijaju određeni plan rada tokom odmora, ali je on isprogramiran tako, da očuva ili održi određene parametre na nekom podnošljivom nivou,a ne da ih podiže.
Da ne ulazim u detalje koje sve posledice može da ima ozbiljan trening pred dolazak na pripreme, dovoljno je to da se igrač nije dovoljno oporavio od prethodne sezone ukoliko je ozbiljno trenirao, a cenu može da plati ulaskom u zamor, a često i nekom težom povredom.
A što se tiče Spasića, priča je mnogo kompleksnija


jedi-knight jedi-knight 01:52 27.12.2011

Re: Odbrana

docsumann docsumann 06:10 27.12.2011

Re: Odbrana

Tada sam zavoleo vaterpolo i ono ''Gopčević - Mustur - Roje ( godinama sam znao ceo tim napamet )


prepričavala se svojevremeno anegdota za Mladena Delića kad je prenosio neku vaterpolo utakmicu između nas i Šveđena ... krene on da nabraja protivnički tim (e sad lupetam) - Larson, Svenson, Karlson ... i kaže - kao što primjećujete većina švedskih prezimena se završava na "on", kao kod nas na "ić" ... i naš tim - Roje, Sukno, Mustur...

inače Zoran Mustur mi je bio trener u kadetima, i ostao mi je u najljepšim uspomenama. formirao me kao igrača i u bacio u vatru da igram prvog centra za godinu dana starije godište.
e to su bili sunčani i radosni dani.

pokojni Gopčević bio ljudina i strašan igrač, dobar prijatelj sa mojim starim, a mog mlađeg brata je obožavao ... poklanjao mu one plastificirane igračke kupaće gaćice (speedo) koje je u to vrijeme reprezentacija nosila.
reanimator reanimator 19:34 26.12.2011

...

Napad je zakon :)
docsumann docsumann 19:51 26.12.2011

Re: ...

Napad je zakon :)


šta da ti kažem sem da kasniš Re

postavljeno još juče na blog kod NNN-a

mada, za one koji su lijeni da otvaraju linkove, ovo stvarno treba razglasiti

reanimator reanimator 19:56 26.12.2011

Re: ...

šta da ti kažem sem da kasniš Re

Ponavljanje je majka učenja
docsumann docsumann 20:27 26.12.2011

Re: ...

Napad je zakon :)


nastavak o odbrambenoj postavi u af-u

prvu liniju odbrane čine, logično, lineman-i. najviše se rabe postave sa 3 ili 4 difensiv lajnmena. unutrašnji (centralni) se nazivaju difensiv teklovima, a spoljašnji difensiv endovima ( i oni su obično nešto lakše građe). to su grdosije od 140 i više kilograma, ogromne snage, ali i zavidnih atletskih performansi za tolike ljude.

a kako su Amerikanci patološki opčinjeni time da sve izraze u brojevima, evo jedne interesantne ilustracije o perfomansama jednog vrhunskog difensiv tekla.

interesantno da u af, te dvije prve linije (odbrambena i napadačka) igraju obrnute uloge.
odbrambeni linijaši pokušavaju da se probiju do protivničkog kvoterbeka, dakle napadaju, dok ga napadačka linija štiti.
takođe odbrambeni linijaši blokiraju proboj trčanjem kroz sredinu, a ponekad znaju da iznenade kvoterbeka i presjeku mu pas.

kao što rekoh radi se o nevjerovatno snažnim momcima, koji dižu i po +220 kg u benču i +350kg u čučnju i mrtvom dizanju, ali za vrhunskog lajnmena jednako su važni eksplozivnost i agilnost.

ovi momci nemaju baš mnogo prostora da se iskažu, njihovi zadaci nisu kreativni, već im se čitava karijera sastoji u krljanju, rvanju i nagurivanju sa jednako velikim kiklopima s druge strane.

zato da bi bio primjećen u toj sveopštoj gužvi na skrimidž liniji, stvarno moraš biti poseban.

za najbolje DL današnjice se smatraju Haloti Ngata (Baltimor Rejvensi) i Ndamukong Suh (Detroit Lajonsi)

obavezno pogledati usporeni snimak da bi se shvatilo o čemu se radi



aleksandarz92 aleksandarz92 06:44 27.12.2011

Re: ...

za najbolje DL današnjice se smatraju Haloti Ngata (Baltimor Rejvensi) i Ndamukong Suh (Detroit Lajonsi)

Samo što je ovaj drugi obično govedo, i sumnjam da će da napravi neku karijeru, osim ako se naprasno ne opameti.
aleksandarz92 aleksandarz92 06:45 27.12.2011

Re: ...

edit:
Mogu da shvatim da dolazi do dupliranja postova, ali mi ne ide u glavu da mi duplikat bude označen kao *novo
docsumann docsumann 14:59 27.12.2011

Re: ...

Samo što je ovaj drugi obično govedo, i sumnjam da će da napravi neku karijeru, osim ako se naprasno ne opameti.


oh, I know ... but ... you know
dylam_dop dylam_dop 00:33 29.12.2011

Re: ...

Explained!
jedi-knight jedi-knight 20:52 26.12.2011

5 + indijanac


Setih se jedne interesantne priče iz rukometa.
Naime, na OI u Minhenu 1972, ostalo je zabeleženo da je Jugoslavija, inače osvajač zlatne medalje, promovisala novu vrstu odbrane nazvanu 5+ "indijanac".
Naime, "indijanac" je bio igrač koji bi se postavio u napadačku liniju protivnika, negde između centralnog i livog ili desnog beka šutera ( ili kako se već zove ). Nikakav drugi zadatak nije imao, osim da se ponaša kao da je napadač. Tu poziciju "indijanca" je maestralno igrao Branislav Pokrajac ( budući osvajač zlata u Los Andjelesu, ali kao trener ) i kad god je ta odbrana primenjivana, a to je bilo vrlo dozirano, protivnik bi bio toliko zbunjen, da bi obično odigrao nešto potpuno atipično i nerezonski.
Ako se dobro sećam, u periodima dok smo igrali tu vrstu odbrane, nismo primili ni jedan gol.
docsumann docsumann 21:30 26.12.2011

Re: 5 + indijanac

Naime, na OI u Minhenu 1972, ostalo je zabeleženo da je Jugoslavija, inače osvajač zlatne medalje, promovisala novu vrstu odbrane nazvanu 5+ "indijanac".


koliko je meni poznato jedina dva naša (ex-yu) taktička "patenta" u ekipnim sportovima sa loptom su bili ta 5+1 zona u rukometu i napad 3-3 sa igračem više u vaterpolu.
jedi-knight jedi-knight 21:43 26.12.2011

Re: 5 + indijanac

loptom su bili ta 5+1 zona u rukometu


Postoji razlika između 5+1 i 5+"indijanac".
U 5+1, najprostije, igrač igra aktivno defanzivu, pravi presing na centralnom beku, trudi se da preseče dodavanja i sve vreme je leđima okrenut svom golu. Protiv ove vrste odbrane postoji način kako da se reši, npr blokom. U teoriji je još poznata i kao "francuska odbrana".
5+"indijanac" je u stvari varijanta 5+1, samo što se u njoj indijanac ponaša kao napadač, tj uopšte se ne trudi da igra odbranu, već da samo smeta napadačima da naprave tečnu akciju. Igrali smo je povremeno, kao faktor iznenađenja i bila je veoma uspešna.
reanimator reanimator 21:48 26.12.2011

Re: 5 + indijanac

koliko je meni poznato jedina dva naša (ex-yu) taktička "patenta" u ekipnim sportovima sa loptom su bili ta 5+1 zona u rukometu i napad 3-3 sa igračem više u vaterpolu.

Ovde sam hteo da dodam patent 8-2-0 (Zvezdin nastup u Milanu..mislim da je na klupi bio Branko Stanković), a onda sam odgledao ovo i sad ću da trolujem :)
Dakle, mi ovakvog igrača više nikada nećemo imati!

jedi-knight jedi-knight 21:54 26.12.2011

Re: 5 + indijanac

Dakle, mi ovakvog igrača više nikada nećemo imati!



Lotar Mateus je jednom prilikom rekao da je uživao da igra protiv Piksija jer defanzivu skoro da uopšte nije igrao. Kako reče, mogao je nemsetano da se ubacuje kao zadnji vezni u završnicu, uvek bi bio sam.


NNN NNN 00:16 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

ovakvog igrača više nikada nećemo imati!
Ja ovaj klip puštao "klincima" na poslu, u fazonu "koji bre Mesi?"
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:44 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

a kasal'ca ? (jače od mene)
antioksidant antioksidant 08:27 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

NNN
ovakvog igrača više nikada nećemo imati!
Ja ovaj klip puštao "klincima" na poslu, u fazonu "koji bre Mesi?"

re puštao klinkama u fazonu "vidi ja"
reanimator reanimator 09:29 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

re puštao klinkama u fazonu "vidi ja"

Za klinke imam drugi recept!
Priča uglavnom počinje sa : "Kada sam svojevremeno živeo u LA.."
reanimator reanimator 09:36 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

Ja ovaj klip puštao "klincima" na poslu, u fazonu "koji bre Mesi?"

A znaš šta je potpuno neverovatno? To što je meni ova tekma ostala u sećanju kao najgori mogući smor i jedan od naših najblamantnijih bunkera, posle kojeg sam bio debelo razočaran u Zvezdu, fudbal, život..
Tipa, jbt, koji smo jadnici, usrali smo se..
Sa tom idejom sam i krenuo da nadjem klip..čisto da potkrepim tvrdnju..i onda ga odgledam dva puta i shvatam da smo vladali na terenu.
Stvarno nemam pojma o čemu se tu radi..da li ja krećem opasno da zaboravljam, ili su mi u to vreme standardi fudbala bili na nekom n-tom nivou od sadašnjeg, pa me onakve stvari nisu zadovoljavale.
Na istu foru sam ponižavanja ManUtd-a u super kupu postao svestan tek pre par godina, kad sam konačno ponovo odgledao tekmu.
reanimator reanimator 09:40 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

a kasal'ca ?

A, pa to je drugo..lako je biti veliki kada iza sebe imaš jednog Maksimovića, koji ti daje sigurnost! Koga je Piksi imao?? Enes Bešić?? Krdžević?? O čemu mi pričamo???
NNN NNN 09:46 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

Branislav Pokrajac
Doktor
(kakva je mafija u našem rukometnom savezu govori činjenica da je takav stručnjak najuren sa mesta selektora)

Najbolja odbrana u rukometu (parafraziram Blogovatelja gore):
drugo poluvreme polufinala svetskog prvenstva 2001. protiv strašnih Šveđana:
u prvom poluvremenu smo imali -10,
u drugom smo preokrenuli na +1

(onda je na scenu stupio makedonski sudijski dvojac
i na samom kraju tri napada za redom poklanjali Vranješu sedmerac,
a i pored toga u poslednjoj sekundi nam je Levgren dao gol sa pola terena! :()
antioksidant antioksidant 09:50 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

Stvarno nemam pojma o čemu se tu radi..da li ja krećem opasno da zaboravljam, ili su mi u to vreme standardi fudbala bili na nekom n-tom nivou od sadašnjeg, pa me onakve stvari nisu zadovoljavale.

Sazrevaš
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:42 27.12.2011

Re: 5 + indijanac

reanimator

O čemu mi pričamo???

nem' pojma.
cuo sam pricu o nekim vanzemaljcima iz valjaonice i rek'o da proverim.
docsumann docsumann 22:07 26.12.2011

nfl defense II dio

drugu liniju odbrane u af čine lajnbekeri, najopakiji momci na terenu.

obično teže između 110 i 125 kg čistih mišića i predstavljaju najubojitiju kombinaciju snage i brzine.

dijele se na centralne lajnbekere, koji stoje odmah iza linijaša i uglavnom su skoncentrisani na zaustavljanje raningbeka koji se probio kroz prvu liniju, kao i zaustavljanje tajtenda kad dobije loptu odmah iza linije skrimidža (linija početka akcije).

vanjski (outside) lajnbekeri stoje bočno od lajnmena (difenziv endova) i uglavnom napadaju kvoterbeka.

naravno i jedni i drugi mogu međusobno miksovati odbrambene zadatke, pa čak ih i kombinovati sa drugim igračima u polju.

Trenutno u ligi igra možda najbolji par centralnih lajnbekera (ikad) a to su Patrick Willis i NaVaro Bowman ( SF 49ers). Najviše zahvaljujući ovom ubitačnom tandemu fortinajnersi nisu primili tačdaun iz trčanja preko 15 uzastopnih utakmica.



Takođe po mnogima najbolji CLB koji je ikad igrao ovu igru Rey Lewis, još uvijek je aktivan u Baltimor Rejvensima. Srce i duša Gavranova.



stefan.hauzer stefan.hauzer 01:42 27.12.2011

Re: nfl defense II dio

docsumann
najbolji CLB koji je ikad igrao ovu igru Rey Lewis


definitivno moj omiljeni igrac.
to je ona sezona kada se tek stidljivo poceo furati nfl u medijima,a rejvensi su uzeli titulu u finalu protiv dzajantsa.
rej luis je definitivno bio lik - 'jeboteovajceihsvepobiti'. =)
docsumann docsumann 21:34 27.12.2011

Re: nfl defense II dio/ part 2.

outside lainebackers su klasični asaseni ... kill that quaterback je njihova ultimativna fiksacija - napraviti tzv. sack, odnosno, skršiti kvoterbeka prije nego što ovaj izbaci loptu ...

ponajbolji spoljni lajnbeker današnjice - De Marcus Ware - ubica dečjeg lica


inače na toj poziciji je igrao najbolji odbrambeni igrač u af-u svih vremena , čovjek koji je praktično izmjenio teoriju igre - Lawrence Taylor ...

crossover crossover 02:05 27.12.2011

Свако може да игра одбрану

docsumann docsumann 08:41 28.12.2011

Re: Свако може да игра одбрану

Одбрана је најбољи напад.


ovo itekako važi za Charles Woodson-a, kornerbeka aktuelnih šampiona iz Grin Beja ... Pekersi nemaju najtvrđu odbranu u ligi, nisu u vrhu po uspješnosti u zaustavljanju protivničkog tračanja niti dodavanja, ali im je zato odbrana ubjedljivo najefikasnija u NFL-u



inače, kornerbek, po meni, ima najzahtjevniju rolu u kompletnoj odbrambenoj postavi.

njegova je dužnost da prije svega spriječava protivničke hvatače da prime loptu u polju, ili da ako su je već primili što prije budu zaustavljeni.
izuzetno je teško u isto vrijeme pratiti hitre wide receiver-e dok jure po terenu, i paziti na loptu koja ti dolazi preko glave.
ako se puno osvrćeš unazad da vidiš gdje je lopta, ovaj kojeg pokrivaš u tren promjeni pravac trčanja, odvoji se i osloboditi da primi pas.

kao što na ovom klipu možete vidjeti Čarls je univerzalac: sekuje, tekluje, fambluje, interseptira a specijalnost su mu upravo tačdauni iz presječenog pasa (ukupno 11 u karijeri).
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:38 28.12.2011

Re: Свако може да игра одбрану

ako se puno osvrćeš unazad da vidiš gdje je lopta, ovaj kojeg pokrivaš u tren promjeni pravac trčanja, odvoji se i osloboditi da primi pas.

Da, ali ako se ne okreneš i bar malo se ne pretvaraš da igraš na loptu a ne na čoveka, onda rizikuješ "faul", odnosno "pass interference".

Cornerback jeste zahtevna (i dobro plaćena!) pozicija. Zahtevnost u odnosu na receivera podseća na ono

"Ginger Rogers did everything Fred Aster did, but backwards and in high heels".
docsumann docsumann 12:16 28.12.2011

Re: Свако може да игра одбрану

Da, ali ako se ne okreneš i bar malo se ne pretvaraš da igraš na loptu a ne na čoveka, onda rizikuješ "faul", odnosno "pass interference".


da, kontakt je dozvoljen samo na početku napada, dok kornerbek još stoji frontalno naspram risivera, čim krenu u trčanje, tj praćenje, nema kontakta dok ne stigne lopta.

Cornerback jeste zahtevna (i dobro plaćena!) pozicija. Zahtevnost u odnosu na receivera podseća na ono

"Ginger Rogers did everything Fred Aster did, but backwards and in high heels".




marco_de.manccini marco_de.manccini 06:39 27.12.2011

uvek ima rešenje

Eto, fudbal se prilično dobro izborio sa pošašĆu zvanom katanaćo,

da, ubačen je član u ženevsku konvenciju po kojoj je omogućeno opredeljivanje za hodanje po srči umesto gledanja fudbala.

zoja444 zoja444 10:41 27.12.2011

ko o cemu...

docs!

gde je fotka iz tih vremena? mislim... zbog modela kupacih...

p.s. moze i neka novija
NNN NNN 13:03 27.12.2011

Re: ko o cemu...

U ta davna vremena vaterpolisti nisu nosili kupaći
(kao Olimpijade u staroj Grčkoj - vidi moj prvi komentar )
zoja444 zoja444 18:17 27.12.2011

Re: ko o cemu...

NNN
U ta davna vremena vaterpolisti nisu nosili kupaći (kao Olimpijade u staroj Grčkoj - vidi moj prvi komentar )




ma, nista ja to ne verujem.
drzura drzura 19:27 27.12.2011

vidi ovo


poslao sam ti na skype ali nisi online nikad . kakav je ovaj crnja ! šta ođe da radi odbrana aaa ?

http://www.youtube.com/watch?v=EUBeXlQOKEI&feature=player_embeddedjavascript:;
kukusigameni kukusigameni 09:10 28.12.2011

sicilijanska odbrana

Čudi me da niko nije pomenuo šah.

javascript:;
jbt, kako se odbraniti od ovog javaskripta?
docsumann docsumann 09:37 28.12.2011

Re: sicilijanska odbrana

Čudi me da niko nije pomenuo šah


ni Tazara



u DEADLIFT mapi on je u glavnoj ulozi, a mapa je napravljena tako da nakon 7-8 mjeseci (onih u igri, a ne spoljnjih ) silnih avantura i završenih kvestova, Tazar dostigne level 88 ili čak 100, što na njegovu Armorer specijalnost daje efekat neranjivosti.
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:46 29.12.2011

Kad ja citam o sportu?

Nikad.

Dok se ti nisi pojavio.

Sport je seksi. Ko bi rekao.
Ali sportsko pisanje... - ko je za to cuo?
docsumann docsumann 05:55 29.12.2011

Re: Kad ja citam o sportu?

Dok se ti nisi pojavio.


dakle, komplimentčina ... samotaka



docsumann docsumann 20:18 29.12.2011

NFL - posljednja linija odbrane

Na tankerima obično stoji veliki drečavi natpis - SAFETY FIRST!

u nfl važi - safety last!

sejftiji su igrači posljednje linije odbrane ... nalik nečemu što je u fudbalu predstavljao libero ... čistač ... korektor ...

sejftiji intervenišu u slučaju da je protivnički raning bek prošao prve dvije linije odbrane ili da je risiver dobio loptu duboko u polje iza korner bekova ...
one najbolje karakteriše izrazita sposobnot anticipacije protivničkih zamisli.

postoje dva tipa sejftija - strong sejfti , SS, uglavnom igra na stranu na kojoj je i tajtend i fri sejfti FS.

danas u NFL-u na toj poziciji igraju dvojica igrača koji su postavili nove standarde u defanzivnoj igri ... to su sejftiji dva velika rivala Pitsburga i Baltimora, čiji su dueli, svake godine, prava poslastica za ljubitelje ekstremno "fizičke" tekme ... da ne pominjem da su jedan i drugi tim čuveni po svojim beskompromisnim odbranama.

dakle ... Pitsburg Stilersi i čudak sa leta 43, brat pravoslavac Troj Polamalu ...



(obratiti pažnju na 0:50 )


... i reeetka zverka Ed Reed iz Baltimor Rejvensa

NNN NNN 11:15 30.12.2011

Re: NFL - posljednja linija odbrane

brat pravoslavac Troj Polamalu ...



(obratiti pažnju na 0:50 )
Iz mog ugla obratiti pažnju na 2:52
docsumann docsumann 19:34 30.12.2011

Re: NFL - posljednja linija odbrane

Iz mog ugla obratiti pažnju na 2:52


ni Vidić ne ide glavom ovoliko nisko
a evo i kompletne šeme postavke odbrambenog tima ( to su ovi predstavljeni kružićima)

NNN NNN 11:22 30.12.2011

Umalo da zaboravimo najvažnije :)

RETURN GAMES WON

Pos.... Player.......... %... Matches
1 Djokovic, Novak 39... 76
2 Murray, Andy 36... 69
3 Nadal, Rafael 34... 84
4 Ferrer, David 33... 78
...
2011. u svim defanzivnim karakteristikama Novak je na vrhu!
chedimir chedimir 06:59 31.12.2011

niko nije pomenuo sah

...u sahu je najcesca odbrana Sicilijanka,a jedna podvarijanta laskerove sicilijanke se zove kalasnjikov!Moguce da kad se ona upotrebi dolazi do prekoracenja nuzne odbrane ili vec kako se strucno kaze.Inace u NY Giantsima igra jedan tip koji obozava da satire protivnicke Qbackove a legenda kaze da kad je pitao kako se igra ova igra,pokazali su mu Qbacka i rekli "samo treba onog tipa da oborish pre nego izbaci loptu" kad je uspeo to iz prve ostalo je samo da podpishe ugovor.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:17 31.12.2011

Re: niko nije pomenuo sah

kad je pitao kako se igra ova igra,pokazali su mu Qbacka i rekli "samo treba onog tipa da oborish pre nego izbaci loptu" kad je uspeo to iz prve ostalo je samo da podpishe ugovor.

Aha, baš tako, sećam se i ja. Inače, da upotpunim informaciju, taj čovek se zadesio tamo slučajno, trebao je da postavi pločice u tuš kabini. Njegovo ime je bilo Gorest Famp.
chedimir chedimir 20:46 31.12.2011

Re: niko nije pomenuo sah

grešiš šinko,šilno grešiš,njegovi inicijali su JPP

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana