Lingvistika| Politika| Region| Religija| Život

Profesorka s onog sveta (pišem knjigu, tinta mi se proli)

ana_radmilovic RSS / 18.12.2011. u 07:26

Jedna priča - ne znam šta mi bi baš nju da, s oproštenjem,  metnem  danas a nedelja je i nije na duhove. Priča o jednoj ženi i jednom grobljanskom popisu

Ta je žena išla Kosovom, nosila je fotoaparat i sveščicu i radila je čudan popis. Grobljanski. Da se ne zaborave srpska imena na razrušenim grobljima. Da se ne zaboravi koliko ih je bilo. Da ne prođe nijedna crkva, srušena, a da se sutra ne zna koja je to crkva bilo a ko njen neimar.

- Bog je neimar – objašnjava mi.

- Bog je neimar –   prvo ponavljam ko papagaj jer pokušavam, naivno, da uđem u njen svet.

- I rušitelj, Bog je rušitelj sopstvenog neimarstva – ne pušta me na ta vrata. Nit' imam   ključ,  niti znam lozinku. 

- Čudan Bog- odustajem.

- Ne, nego nismo naučili da govorimo njegov jezik.

- A kojim jezikom govori Bog? I gde su, u tom slučaju, nestali prevodici?- opet pokušavam.

- Nikada nisu ni bili tu – preseče žena besmislen razgovor – nikada nije bilo tih prevodilaca, bilo je samo trgovaca po hramovima i zato je Hrist rekao da sve hramove treba srušiti.

- Onda je u redu što su ovi srušili  naše hramove? I što su palili freske i napise...- gubim strpljenje.

- Nije u redu, ali ne razumeš ti to... a i mlada si ti...

- Pa dobro, ne razumem. A je li bilo trgovaca i po ovim našim hramovima? - ne da mi đavo mira.

- Bilo je. Što me to pitaš? – zazvuča mi sagovornica ljuto, i obradova me daljina.  Ima nečeg pametnog u tim telefonskim intervjuima - daljina.

- Pitaš me – nastavila je profesorka s onog sveta sama da odgovara na pitanje koje postavila – pitaš me da bi našla opravdanje za to skrnavljenje. A šta su kriva ta zdanja za našu pogan?

- Nisu kriva.  - kajem se što sam uopšte...

- I šta su krivi ti stari naši neimari za sve ove trgovce oko današnjih naših hramova?

- Nisu krivi.  - sad me već sramota.

- Pa kako onda možeš da pitaš da li je Bog rušitelj porušio ta zdanja Boga graditelja?

Pričale smo satima. Ona nema razloga da živi i taj naš narod na Kosovu je jedan grozan narod, i sve ti naplate, a niko nikome ne pomaže. Ima jedna organizacija, humanitarna, dan danas postoji i zove se po imenu pesme koja ne sluti na dobro (Smrt majke Jugovića –  još uvek se pitam da li iko priseban, a da je čitao tu pesmu, može da po njoj nazove nekakvu humanitarnu organizaciju i zna li ta humana popadija, organizorka, o čemu ta pesma peva); i ta organizacija, priča moja profesorka s onog sveta, ponižava ljude. Pa se onda seti '99-te, kada je vojska otišla iz Prištine, a Albanci krenuli u osvetu, a narod bežao ko lud po Kosovu, a ta organizacija delila hranu (nama pomije, a puna porta manastira kamiona svakojake hrane  iz Grčke, a kapija zaključana, da ne navali gladan narod i ne pojede monasima sve pomorandže i masline, to im nikada neće oprostiti) i garderobu (uvredljivo, uvredljivo, uvredljivo – ne znam ja kakve su im krpe delili, ona nikada, nikada, ni da je gola, ne bi od tih ljudi ništa uzela) i ona se tada družila s jednom pesnikinjom, dosta su pile i na pamet im nije padalo da idu i mole te alave... te debele... da mole za bilo šta. Ni iz Prištine nisu htele da beže. Pesnikinja je u međuvremenu umrla a profesorka  hoće da poživi dok ne dovrši taj svoj  popis,  grobljanski popis – pa da se pridruži popisanima.

Zatim, pošto profesorki s onoga sveta nisu odgovarala pitanja za taj mučni intervju: ja nisam tamo gde je ona – zaključila je,  dogovorile smo se da sama napiše i „moja“ pitanja i svoje odgovore.

Ako neko živi da bi zapisao još neko ime sa pločnika – sevap je pustiti ga da sam sebe pita i samom sebi da odgovara.

- Gde nalaziš te ludake – pitao je urednik, pošto je saznao da je odbila čak i da je fotografišu naši fotografi, nego će i to sama. Nepoverljiva.

Mrtav živom ne veruje, a i taj što misli da je živ, baš je smešan... neka mi se jeza spustila niz kičmu.

Ta žena tako ide Kosovom i traži imena koja polako nestaju, toponime koji su zbrisani, nepostojeće table  vode je do tih odredišta, a tamo nailazi na groblja, tu upisuje imena mrtvih, zajedno sa njihovim rodoslovima, sa nazivima njihovih zanimanja, ide na crkvišta – ničim obeležena, pa i tamo nešto zapisuje. Traži nešto po onom kamenju, nalazi nešto tamo gde niko ne zalazi. Penje se na brda, u patikama. Slika panorame. Slika srušene crkve do temlja, zatim bivša srpska sela gde nema Srba, sve zapisuje.

Ja ne znam kome ona raportira te svoje izveštaje. Verovatno, zaista, samo drugu Bogu. Slaže to sakupljeno u nekakvu građu, bez literarnih pretenzija nego samo sa namerom popisivača. Prebrojava. Knjigovođa. Sve zabeleženo u tim njenim popisima i izveštajima, jednog dana neće biti ni tragom prisutno na zemlji. Biće, kao i glavni predmet njenog interesovanja – mrtvaci  – pod zemljom. Sitna žena, finog lica, sama na onom Kosovu. I, mislila sam tada,  umesto da bude samo profesor ruskog, što jeste, ona juri senke koje izmiču, i koliko god ona žurila, ruka onog što sklanja tu prošlost koja je nepoželjna i nikome ne treba, ta ruka je brža. I jača je. A ona žena i dalje juri... Tako sam nekako mislila dok mi neko nije rekao: „ Ana, pa ta žena je s onoga sveta. Šta očekuješ od nje?“

Ne znam.

O svojim izbegličnim danima, dostojanstvena, nije htela za novine. Shvatila sam da je sve platila, čak i prinudni smeštaj, jer ona „nije odavde“ (a to znači da je od onih „prekodrinskih“ koje smo jednom strpali u stočne vagone, rat je bio, i mi smo ih zaključane tako, sa sve stokom, prosledili na srpsko Kosovo – da budu pojačanje) kao što nije htela da priča, ni za kakve novine ovog sveta, o danima pre nego je postala popisivač mrtvih – zapisničar koji se bavi mrtvim Kosovom. Ni o čemu, tvrda, osim o mrtvom Kosovu ta žena nije htela da priča sa svetom.

Na te „prekodrinske“ iz stočnih vagona, naićiću na nekom Trećem ili Četvrtom Kosovu, i oni neće umeti da pričaju razgovetno. I ti nerazgovetni, oni će mi ispričati „sve o Kosovu“, kao i mnogi drugi, čije je „sve o Kosovu“ takođe relevantno,  u nekom selu kojega nema na kartama, koje je nestalo iz popisa živih i mrtvih,  jednako uverljivo kao „sve o Kosovu“ onih što od njega žive, ili odande beže.  



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Hansel Hansel 10:08 18.12.2011

Ukleto ili sveto Kosovo

Meni se čini da pomalo razumem tu ženu, al' bolje da ćutim.

Opet sam se setio pesnikinje Gordane Stošić koja je bila na Kosovu krajem osamdesetih i vratila se posle nekog vremena. Kasnije je opisala užasni osećaj koji ju je preplavio dok je šetala nekom tamošnjom prazninom... Tada je prvi put pala u depresiju. Posle je doživela nervni slom, kada su joj roditelji umrli u razmaku od deset dana. Da bi pred kraj poklonila stan izbeglicama a sama živela kao podstanar. Na kraju se ubila.
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:07 18.12.2011

Re: Ukleto ili sveto Kosovo

Hansel
Meni se čini da pomalo razumem tu ženu, al' bolje da ćutim.

Opet sam se setio pesnikinje Gordane Stošić koja je bila na Kosovu krajem osamdesetih i vratila se posle nekog vremena. Kasnije je opisala užasni osećaj koji ju je preplavio dok je šetala nekom tamošnjom prazninom... Tada je prvi put pala u depresiju. Posle je doživela nervni slom, kada su joj roditelji umrli u razmaku od deset dana. Da bi pred kraj poklonila stan izbeglicama a sama živela kao podstanar. Na kraju se ubila.


leleee.

nemoj tako nešto više nikad da pričaš preda mnom, molim te

ju, ju, ju.

i opet - ju!
Hansel Hansel 11:50 18.12.2011

Re: Ukleto ili sveto Kosovo


Izvini, nisam mislio da te potresam.

A, opet, ne znam koliko si ozbiljna, zbog ovog "ju-ju".
tasadebeli tasadebeli 10:26 18.12.2011

Сенке које измичу

"Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро.
Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа!
Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`"


Ана, хвала за овај блог.
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:09 18.12.2011

Re: Сенке које измичу

tasadebeli
"Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро.
Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа!
Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`"


Ана, хвала за овај блог.


o bože blagi, šta danas neću čuti :)

ovo je F E N O M E N A L N O ! ! !

hvala tebi na ovome
8c_competizione 8c_competizione 11:32 18.12.2011

Re: Сенке које измичу

ovaj nas je procenio 10 puta bolje nego ikoji psiholog!
tasadebeli tasadebeli 11:35 18.12.2011

Re: Сенке које измичу

ana_radmilovic

tasadebeli"Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро.Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа!Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`"Ана, хвала за овај блог.o bože blagi, šta danas neću čuti :) ovo je F E N O M E N A L N O ! ! ! hvala tebi na ovome



Моји ђаци у школи, кад их позовеш по имену, прво кажу: "Нисам ја!" Дакле, нисам ја, то је само још један Србин избеглица, Црњански. Он је крив!
benevolent benevolent 10:40 18.12.2011

bez literarnih pretenzija

Само овако се може изнедрити прича о Косову, која оставља читаоца без даха, у недоумици, загрцнутог, не знајући да ли је подсвест проговорила на јави, или су душе страдалника прозвале оне што мисле да су живи, а не предузимају ништа да се агонија било ког Курдистана оконча, или бар ублажи.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:50 18.12.2011

Re: bez literarnih pretenzija

Само овако се може изнедрити прича о Косову, која оставља читаоца без даха, у недоумици, загрцнутог, не знајући да ли је подсвест проговорила на јави, или су душе страдалника прозвале оне што мисле да су живи, а не предузимају ништа да се агонија било ког Курдистана оконча, или бар ублажи.

šta ti je perspektiva.
meni je ovo najmanje priča o kosovu.
ono mu tu dodje, pa, slučajnost.
možda je i slučajnost što neko ko nije sa kosova
traži imena koja polako nestaju, toponime koji su zbrisani, nepostojeće table vode je do tih odredišta, a tamo nailazi na groblja, tu upisuje imena mrtvih, zajedno sa njihovim rodoslovima

jer priče o ljudima su te koje, mene makar, ostavljaju bez daha.

O svojim izbegličnim danima, dostojanstvena, nije htela za novine. Shvatila sam da je sve platila, čak i prinudni smeštaj, jer ona „nije odavde“

a i bez reči.
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:13 18.12.2011

Re: bez literarnih pretenzija

benevolent
, или су душе страдалника прозвале оне што мисле да су живи, а не предузимају ништа да се агонија било ког Курдистана оконча, или бар ублажи.


joj - ovo je stvarno zazvučalo jezivo... istina, takva je i priča.


kad reče kurdistan, ja imam moju himnu (nije veselo ali je veselije od ovoga, ili bar dalje - pa deluje...)

ana_radmilovic ana_radmilovic 11:14 18.12.2011

Re: bez literarnih pretenzija

snezana mihajlovic

meni je ovo najmanje priča o kosovu.


i to je sasvim tačno
benevolent benevolent 11:23 18.12.2011

šta ti je perspektiva

Па, из моје перспективе, Косово, као ни Курдистан није само земља, нити руде под њом, него народ који тамо живи, или је кроз фантастичну фикцију А.Р. као душа кобојаги мртве професорке или песникиње проговорио.
Геноцид се систематично спроводи, али на перфидан начин, већ вековима, ваљда баш због тих руда. Међутим, нико ко кроји политику се због тога не узбуђује.
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:32 18.12.2011

Re: šta ti je perspektiva

benevolent
кроз фантастичну фикцију А.Р.


kakva crna fikcija, sve do reči je istina

mada... s obzirom na to da baš iz tih razloga (neću da tužakam ljude) u knjizi neće biti nijednog imena - zašto ne bi sve bilo i sasvim izmišljeno. to je ok
sokodbuba sokodbuba 10:46 18.12.2011

taj što misli da je živ, baš je smešan


O takvim ljudima je pisao Singer u svojim pričama, pa i on nikada nije bio načisto šta je to, izgubljena pamet od patnje ili nadljudska mudrost. Jednom sam upoznala neobičnog starijeg gospodina izbeglicu i inženjera iz Sarajeva. Bio je zarobljen u ratu, prošao fizičku torturu, višemesečnu amneziju i sve što ide uz to, a onda bio razmenjen i liferovan u neki izbeglički kamp u Srbiji. Govorio je perfektno nekoliko stranih jezika, voleo lepu književnost i bio vrhunski obrazovan. On je bio opsednut vodom. Popisivao je izvore vode, pravio mape i pedantno arhivirao svojeručno ispisanu detaljnu dokumentaciju o vodi u Srbiji. Pisao je pisma raznim ministarstvima a svaka osoba koju upozna dobijala bi posle izvesnog vremena pismo od njega, sa pečatom da je poštarina plaćena (platio bi je on u pošti prethodno), a koje bi lično uručio kada sretne osobu. Odbijao je da prima bilo kakvu pomoć iako je živeo u izbegličkom kampu, i bio je jedini izbeglica koji nije uzeo ni keks ni išta kada se delilo, nego je svoj deo prepuštao deci iz kampa, koja su ga volela i uvek čuvala i branila od čestih podsmeha ostalih ljudi. Tada sam to o vodi shvatila kao neki defekt, devijaciju napaćene psihe koja se tako ispoljila da bi ostala živa uopšte, jer sam bila baš mladunac, ali sada...
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:21 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

sokodbuba

O takvim ljudima je pisao Singer u svojim pričama, pa i on nikada nije bio načisto šta je to, izgubljena pamet od patnje ili nadljudska mudrost. Jednom sam upoznala neobičnog starijeg gospodina izbeglicu i inženjera iz Sarajeva. Bio je zarobljen u ratu, prošao fizičku torturu, višemesečnu amneziju i sve što ide uz to, a onda bio razmenjen i liferovan u neki izbeglički kamp u Srbiji. Govorio je perfektno nekoliko stranih jezika, voleo lepu književnost i bio vrhunski obrazovan. On je bio opsednut vodom. Popisivao je izvore vode, pravio mape i pedantno arhivirao svojeručno ispisanu detaljnu dokumentaciju o vodi u Srbiji. Pisao je pisma raznim ministarstvima a svaka osoba koju upozna dobijala bi posle izvesnog vremena pismo od njega, sa pečatom da je poštarina plaćena (platio bi je on u pošti prethodno), a koje bi lično uručio kada sretne osobu. Odbijao je da prima bilo kakvu pomoć iako je živeo u izbegličkom kampu, i bio je jedini izbeglica koji nije uzeo ni keks ni išta kada se delilo, nego je svoj deo prepuštao deci iz kampa, koja su ga volela i uvek čuvala i branila od čestih podsmeha ostalih ljudi. Tada sam to o vodi shvatila kao neki defekt, devijaciju napaćene psihe koja se tako ispoljila da bi ostala živa uopšte, jer sam bila baš mladunac, ali sada...


Usred Beograda postoji UDRUŽENJE LOGORAŠA (!!!) a koje broji oko 4.000 ljudi koji su preživeli logore na teritoriji Hrvatske i BiH, pa pobegli u Srbiju koja ih je onako domaćinski dočekala (mrzimo izbeglice s parama - oni će nama da otvaraju kafiće po Bgd, mrzimo ove bez para - oni će nama da otmaju 'leba i tu da se zapošljavaju; mrzimo one iz Bosne mada ne volimo ni one iz Hrvatske a vala nam se gade i ovi s Kosova), pa je onda to udruženje izbačeno iz prostorija Crvenog Krsta - jer nije imalo para da PLAĆA, a što je vrlo zanimljiv momenat za mene, jer sma ja mislila da Crveni Krst i služi za one koji nemaju da plate...

U svakom sl, šta je 4 iljade ljudi za nas. Koji gi 'ebe, što bi rekli Srbijanci
sokodbuba sokodbuba 11:49 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan


mrzimo one iz Bosne mada ne volimo ni one iz Hrvatske a vala nam se gade i ovi s Kosova


Naišla sam na jednu zanimljivu misao kod Nikolaja Fjodoroviča Fjodorova, gde je bilo reči o pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju, a ubistvo je smrtni greh kod pravoslavnih (u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost). Fjodorov je kazao da krivicu za ratno ubistvo ne smeju da snose vojnici koji su morali da ubijaju braneći narod od neprijatelja, nego samo i isključivo narod koji su morali da brane. Čudni su mehanizmi koji dovode do toga da ne možemo da podnesemo deo svog naroda koji je najviše patio i platio.

a što je vrlo zanimljiv momenat za mene, jer sma ja mislila da Crveni Krst i služi za one koji nemaju da plate...


Nekada sam i ja mislila da je Unicef vrhunac ljudske dobrote i humanosti.
Hansel Hansel 15:41 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

mrzimo one iz Bosne mada ne volimo ni one iz Hrvatske a vala nam se gade i ovi s Kosova

A, vala, i mi (bar) nekima od njih, kao što ni svi nismo mrzeli.

Ja sam nekoliko puta čuo i-s-m-e-v-a-nj-a na račun ovdašnjeg stanovništva, neki su mi u oči govorili kako smo blatnjavi i bedni, a oni u svakom zaseoku imali asfaltne puteve (u Hrvatskoj)... Jedna žena, očigledno izbeglica i prilično očigledno nesrpkinja (samo po sebi nabitno) proklinjala je nâs koji smo čekali autobus i rekla: "Doći će i vama kraj!" i u tom trenutku pogledala u mene i nastavila da gleda. Ja joj odgovorih: "Pa, svima će doći kraj", ona se začudi tom odgovoru i posle malo ćutanja reče: "Da, ali VAMA kad dođe...!", zamahnu čudno rukom i ode. Mogu da shvatim i bes u nekim trenucima ali zlobu teško.

A svedočio sam i teškoj bahatosti tih koji su se zaposlili baš u najprofitnijim firmama, recimo u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište. Meni se čini da se odijum kod naroda javlja zbog tih uočljivih izuzetaka.
quickspacemantra quickspacemantra 15:51 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju, a ubistvo je smrtni greh kod pravoslavnih (u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost)

+
Nekada sam i ja mislila da je Unicef vrhunac ljudske dobrote i humanosti.

=
Ana-Ivana Zzigon-Radmilovich Od Buba

(stvarno nije u redu ssto se sprdam, gdjice Odbuba, ali lossa patetika izvlacci najgore iz mene, nda)
abrasax abrasax 16:00 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

stvarno nije u redu ssto se sprdam


lossa patetika



sokodbuba sokodbuba 16:30 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan



Ana-Ivana Zzigon-Radmilovich Od Buba


Nemojte se džaba jediti quikspacemantra, Fjodorov nije ista ličnost kao onaj poznatiji Fjodor, koji je verovatno kod vas izazvao asocijaciju na Žigon. Ako je ovo najgore od vas, onda ste vi retko dobra osoba čiju potrebu za šaljivošću primam sa primerenom dozom empatije.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:56 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

sokodbuba


, Fjodorov nije ista ličnost kao onaj poznatiji Fjodor,



da, treba naglasiti :)
quickspacemantra quickspacemantra 19:19 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

Ne, asocijaciju na I.Zz. izazvao je vass postupak u kojem etnofiletske besmislice provlaccite kao ccinjenice (pravoslavni anti-gressnici i islamski smrt-sejacci).

+

Da, ovo jeste bilo najgore na ssta sam se mogao naterati, nisam ja neki malevolent...
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:01 18.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

quickspacemantra
Ne, asocijaciju na I.Zz. izazvao je vass postupak u kojem etnofiletske besmislice provlaccite kao ccinjenice (pravoslavni anti-gressnici i islamski smrt-sejacci).
...

a u kakvoj je to vezi sa
Ana-Ivana Zzigon-Radmilovich Od Buba
sokodbuba sokodbuba 02:10 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan


Ne, asocijaciju na I.Zz. izazvao je vass postupak u kojem etnofiletske besmislice provlaccite kao ccinjenice (pravoslavni anti-gressnici i islamski smrt-sejacci).


Sve te razbiram. U svom delu, na jednom mestu je Fjodorov, negde u 19. veku, razmatrao rusko-turski rat, iz svog jedinstvenog ugla, koji ni Ruse ni Turke ne doživljava kao Ruse ili Turke, zlatne ili rđave i tako dalje. Njega je zanimalo čovečanstvo, bez izuzetka jedne jedine osobe. Smatrao je da čovečanstvo u celini greši, pre svega jer je podeljeno - na neuke i učene, pa na bogate i siromašne, odakle se dalje izvode sve druge bezbrojne podele i da će biti nesreća, ratova i ubijanja sve dok ima fizičke smrti.

Da, ovo jeste bilo najgore na ssta sam se mogao naterati, nisam ja neki malevolent...


Bilo bi uvek lepše kada bi se lako emotivno zapaljivi ljudi više udubljivali u pojmove koji ih pale.
dragan7557 dragan7557 11:35 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

Naišla sam na jednu zanimljivu misao kod Nikolaja Fjodoroviča Fjodorova, gde je bilo reči o pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju,

Kurta u Bozije ime oprasta Murti sto je po naredjenju ubio drgog.
u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost

Bas bih volio da mi napisete vers-u iz Koran-a, u kojoj se kaze da je ubijanje u ratu duznost? Naravno preferiram engleski prevod (imam ih tri u lap-top-u), isti broj kao i Biblija, u kojima je masovno ubijanje onih drugih kako u ratu tako i u pljacki, opravdano, od Genesis pa na dalje, a sve bogoudno obavljeno u ime Boga, Boga sa tacno 99 imena od Elohim-a do JHVH.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:46 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

sokodbuba 02:10 19.12.2011

i da će biti nesreća, ratova i ubijanja sve dok ima fizičke smrti.

Znaci dok postoji covecanstvo? Fizicka smrt (nenasilna) je jedino dobro koje postoji a sve ostalo je korumpirano od strane sumanutih (svih) ljudi.

Teznja ka besmrtnosti, je najgora, najopasnija i najgroznija bolescina, koja napada samo ljude (nijedan drugi bio organizam na ovoj planeti nema ovu bolest), bezbroj puta gora od bilo koje druge bolesti.

cerski
sokodbuba sokodbuba 12:32 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan


Kurta u Bozije ime oprasta Murti sto je po naredjenju ubio drgog


Dragan7557, to i jeste poenta, Fjodorov upravo na to misli, i još je ubeđen da je u svim religijama pojam individualnog spasenja (koje nije opšte spasenje i za svakog bez izuzetka) jedna nakaradnost i neizreciva sebičnost kao koncept svih tradicionalnih religija.

Bas bih volio da mi napisete vers-u iz Koran-a, u kojoj se kaze da je ubijanje u ratu duznost? Naravno preferiram engleski prevod (imam ih tri u lap-top-u), isti broj kao i Biblija, u kojima je masovno ubijanje onih drugih kako u ratu tako i u pljacki, opravdano, od Genesis pa na dalje, a sve bogoudno obavljeno u ime Boga, Boga sa tacno 99 imena od Elohim-a do JHVH.


Ako vas zanima teozofska rasprava sa mnom, može, ali bi bilo bolje kada se sretnemo na nekom blogu koji se bavi tom temom. Čitala sam pažljivo i Kuran i Talmud i Bibliju (bogami i Tao Te, Bhagavat-gitu, Alistera Krolija, Šabataj Cevija i da ne nabrajam sve ostale pojave iz korpusa verovanja, uključujući i Kapital Karla Marksa) a i engleskim jezikom se služim, ako preferirate.
sokodbuba sokodbuba 14:03 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan


Znaci dok postoji covecanstvo?


Po Fjodorovu, sve dok se uz pomoć nauke i tehnologije ne ožive (vaskrnu) svi koji su ikada živeli, što on misli da će se i dogoditi u budućnosti čovečanstva. Izneo je i metodologiju kako to postići. Nema kod njega vaskrsavanja bez nauke, nema strašnog suda, raja, pakla i ostalih verovanja. Vere ima. Moj odnos prema navedenom je sledeći - nije mi Fjodorov tata niti sam sledbenik njegovog kulta, samo mi je zanimljiv i dopada mi se u mnogim segmentima.

Fizicka smrt (nenasilna) je jedino dobro koje postoji a sve ostalo je korumpirano od strane sumanutih (svih) ljudi.


Ovo o korumpiranosti smatram uglavnom tačnim, a sa prvim delom tvrdnje ne mogu da se složim.

Teznja ka besmrtnosti, je najgora, najopasnija i najgroznija bolescina, koja napada samo ljude (nijedan drugi bio organizam na ovoj planeti nema ovu bolest), bezbroj puta gora od bilo koje druge bolesti.


Iz određemog ugla može se i to tvrditi, kao uostalom i bilo šta drugo, pa i suprotno. Sve je stvar diskursa i uverenja. Nimalo mi ne smeta uobičajena različitost interpretacije stvarnosti, koja je uostalom potpuno normalna i uvek prisutna kod svih Zemljana.
Domazet Domazet 18:59 19.12.2011

Losha patetika VS losh sarkazam

quickspacemantra
pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju, a ubistvo je smrtni greh kod pravoslavnih (u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost)

+
Nekada sam i ja mislila da je Unicef vrhunac ljudske dobrote i humanosti.

=
Ana-Ivana Zzigon-Radmilovich Od Buba

(stvarno nije u redu ssto se sprdam, gdjice Odbuba, ali lossa patetika izvlacci najgore iz mene, nda)


Meni je losh sarkazam nekako mnogo gori. Shta ti mislish?

Mada, hteo sam zapravo o nechemu drugom. Nije mi jasna ova losha patetika. Da li onda postoji dobra patetika? Ili je sve to posledica brzine i zhelje da se kontrira ovim neproverenim i tendencioznim prichama sa Kosova i pokazhe svetu da Preokret joshte umro nije?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:05 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

quickspacemantra
Ne, asocijaciju na I.Zz. izazvao je vass postupak u kojem etnofiletske besmislice provlaccite kao ccinjenice (pravoslavni anti-gressnici i islamski smrt-sejacci).

+

Da, ovo jeste bilo najgore na ssta sam se mogao naterati, nisam ja neki malevolent...


bratesestro, odakle vi ispadate, iz kakvog zjapa? nemaš ćirilu/latinu, ili neko normalno, čitljivo pismo? <_<
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:39 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

dragan7557
Naišla sam na jednu zanimljivu misao kod Nikolaja Fjodoroviča Fjodorova, gde je bilo reči o pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju,


Kurta u Bozije ime oprasta Murti sto je po naredjenju ubio drgog.
u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost


Bas bih volio da mi napisete vers-u iz Koran-a, u kojoj se kaze da je ubijanje u ratu duznost? Naravno preferiram engleski prevod (imam ih tri u lap-top-u), isti broj kao i Biblija, u kojima je masovno ubijanje onih drugih kako u ratu tako i u pljacki, opravdano, od Genesis pa na dalje, a sve bogoudno obavljeno u ime Boga, Boga sa tacno 99 imena od Elohim-a do JHVH.

cerski


ne zalazeći u apologetiku ubistva - ubistvo je ubistvo; nisu potrebne sure iz qurana da bi potkrepile duboki i animozitetni duh netrpeljivosti muhamedove prema i . razlozi su vrlo prosti i prizemni, potonji su bili u opoziciji proroku tokom stupanja na poziciju vožda arabljanskog, u vii veku u medini. postoji i rani period muhamedove duhovnosti, gde muhamed ima umerene, pa čak i emfatične poglede na judaizam i hrišćanstvo. ali, to je pre nego je ogrezao u krv, krv je sve promenula...

tvoji stavovi prema biblijskim religijama su zapanjujuće uprošćeni za mislenu, da ne ka'em slovesnu, osobu poput tebe, ali evo i oprosta, s obzirom da si ortodoksni marxista.
sokodbuba sokodbuba 22:54 19.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan



nisu potrebne sure iz qurana


Ako bi neko baš zapeo, mogla bih da citiram, ali sve mislim da je ljudima koji vole da se zanimaju čitanjem poznato da postoji džihad u miru (koji se ispoljava u lepom obliku, etici, postu, dubini vere i ispovedanju, milostinji siromašnima ...) i doslovce džihad oružjem u ratu, što su dva suprotna koncepta delovanja, a oba imaju isti cilj. Zapisano je u surama i kada i u kojim uslovima nastupa defanzivni a kada ekspanzivni džihad. Različiti interpretatori Kurana među samim muslimanima se krvavo sukobljavaju međusobno, ratuju na nacionalnim, ekonomskim i raznim drugim nivoima, koristeći drugačije interpretacije Kurana, u zavisnosti od snaga i struktura koje stoje iza interpretacije, a ima gi razni, kao i kod nas i svih ostalih naroda. Nije isto je li to iranska ili egipatska ulema, filipinski fundamentalisti, turski ili čečenski. Postoje muslimani koji su religiozni u skladu sa propisima koji nalažu ljubav, milosrđe i mir, takvih je verovatno najviše. Postoji i Salman Ruždi, musliman po rođenju koji je napisao Satanske stihove, jer je Kuran razumeo na svoj način, iranski reditelj Mohsen Makhmalbaf i mnogi drugi, koji su sekularni ili agnostici, nevernici, kako god.

ubistvo je ubistvo


Nijedan narod na svetu nije imun na rat i nasilje, nijedna država, ideologija i nijedna konfesija, ali se unutrašnji doživljaji i mehanizmi i u kolektivnom i u individualnom ispoljavanju dramatično razlikuju, iako su u krajnjem ishodu isti, jer ubistvo je ubistvo, ljubav je ljubav, radost je radost, smrt je smrt, dogma je dogma, totalitarizam je totalitarizam...

Naišla sam na jednu zanimljivu misao kod Nikolaja Fjodoroviča Fjodorova, gde je bilo reči o pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju, a ubistvo je smrtni greh kod pravoslavnih (u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost). Fjodorov je kazao da krivicu za ratno ubistvo ne smeju da snose vojnici koji su morali da ubijaju braneći narod od neprijatelja, nego samo i isključivo narod koji su morali da brane.


Ovde se povela neka rasprava oko dela moje rečenice istrgnute iz konteksta (koja tako može svašta da učitava) da li iz dobre, priglupe ili loše namere, nije važno. Delimično sam objasnila zainteresovanima uticaj sablasnih nevena na radioaktivne bele rade, i nadam se da je to dovoljno.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:14 20.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

sokodbuba




Naišla sam na jednu zanimljivu misao kod Nikolaja Fjodoroviča Fjodorova, gde je bilo reči o pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju, a ubistvo je smrtni greh kod pravoslavnih (u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost). Fjodorov je kazao da krivicu za ratno ubistvo ne smeju da snose vojnici koji su morali da ubijaju braneći narod od neprijatelja, nego samo i isključivo narod koji su morali da brane.


Ovde se povela neka rasprava oko dela moje rečenice istrgnute iz konteksta (koja tako može svašta da učitava) da li iz dobre, priglupe ili loše namere, nije važno. Delimično sam objasnila zainteresovanima uticaj sablasnih nevena na radioaktivne bele rade, i nadam se da je to dovoljno.



di si ti, bitlđus, kao i uvek dragocena i elokventna tvoja javljanja...

da, vrlo je zanimljiv Fjodorov, patrijarh ideja o univerzalnom čovečanstvu, naseljavanju svetova i okeana, sveopštem uskrsenju ličnosti... sve u svemu, veliki humanista i futurista, možda i rodonačelnik ruskog filosofskog okretanja k Zapadu u xix stoleću. za ovo drugo, odnosno "rečenice istrgnute iz konteksta" ne vredi ni komentarisati više. jednostavno, neko ako nije plemenit u stvarnom životu neće biti ni njegova astralna projekcija na web-u previše plemenita. za islam, da, vrlo razuđen sistem, ali je zanimljivo da se s tim sistemom vrlo lako postiže mir - jednostavnim poštovanjem proroka muhameda. sa druge strane, duhovno govoreći, i nemir sa njima je jednostavan, totalan i brutalan.
sokodbuba sokodbuba 15:00 20.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan


Jedna grupa ljudi na ovim prostorima je naterana da gleda u krcata skladišta sjajnih i raskošnih avetinjskih hipermarketa, kao žena iz Aninog teksta, oni su drugim grupama koje bulje u drugačije dekorisane markete nevidljivi, nepoželjni, neprijatni, kvare apetit, lepo raspoloženje, subverzivni su element vesele svakodnevice i još veselije sutrašnjice.
Domazet Domazet 15:25 20.12.2011

Ovo je vrlo emotivno i poetski...

sokodbuba

Jedna grupa ljudi na ovim prostorima je naterana da gleda u krcata skladišta sjajnih i raskošnih avetinjskih hipermarketa, kao žena iz Aninog teksta, oni su drugim grupama koje bulje u drugačije dekorisane markete nevidljivi, nepoželjni, neprijatni, kvare apetit, lepo raspoloženje, subverzivni su element vesele svakodnevice i još veselije sutrašnjice.

...neki bi rekli na granici 'loshe' pateteike. Medjutim ne nervira te 'neke' losha patetichnost citiranog. Nervira ih, i to opako, tachnost...
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:11 20.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

sokodbuba

Jedna grupa ljudi na ovim prostorima je naterana da gleda u krcata skladišta sjajnih i raskošnih avetinjskih hipermarketa, kao žena iz Aninog teksta, oni su drugim grupama koje bulje u drugačije dekorisane markete nevidljivi, nepoželjni, neprijatni, kvare apetit, lepo raspoloženje, subverzivni su element vesele svakodnevice i još veselije sutrašnjice.


pa ne, vidi... nije moja profesorka s onog sveta "poželjan" element, ne znam odakle ta "poželjan/nepoželjan/pa još i subverzivan" ideja. ona možda jeste "raskošna u svom avetinjstvu" ali ja ne znam da li ti je promaklo, ili čitaš s nekakvim podrazumevajućim sveznanjem to što pišem, ako čitaš, ali ona je (nebitno koje vere, ako je ovde uopšte pitanje vere glavno pitanje) jedan blago rečeno neobičan lik.
uopšte, okrenuti se nekim mrtvacima al za ozbiljno, van projekta, to je jedna ljudska tragedija - a možda nekim mnogo povređenim ljudima i spas. loša/dobra patetika je ovde pre tragika i priča o jednoj brutalnosti i onih "njenih" i onih što nisu "njeni".
sve bih rekla o podatku da je neko stočnim vagonima humano preseljavao ljude iz bih i hrvatske na kosovo - osim da je on patetičan. on je neutešno doslovan.
zapravo, ne vidim nikakav razlog za priču o "jednim" i "drugim" marketima, te kvarenju apetita, te lepog raspoloženja, a posebno ne vidim o kakvoj crnoj subverziji, grupama, o čemu pričaš? ovo nije priča o bogougodnoj hrišćanki i njenom antipodu "drugom - već - nekom" al ajde.
možda podatak o tome da nisam srela nikoga ko se posvetio jurenju da uslika što više "drugih" imena na grobovima govori zapravo da su ovi "prvi" luđi i lošiji, te zaostaliji - a onda je subverzivnije interesovati se za život poraženog nego onog što je pobedio. mada je svejedno, ja ne znam ništa o subverzivnom, dao me bog prostu
sokodbuba sokodbuba 18:41 20.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

uopšte, okrenuti se nekim mrtvacima al za ozbiljno, van projekta, to je jedna ljudska tragedija - a možda nekim mnogo povređenim ljudima i spas.


Tako sam i ja razumela suštinu teksta, i ta suština je jedino i bitna, a kasniji komentari su rukavci koji nisu povezani sa tekstom jer su bili odgovor na postavljena pitanja koja takođe nisu povezana sa tekstom. Poslednji komentar takođe, a inspirisao me jedan tip koji kaže da svaki neobičan fenomen u životu ima dva, po svom karakteru suprotna uzroka, i da taj fenomen dalje izaziva takođe dva suprotna rezultata koji, opet, postaju uzrok novog fenomena i tako dalje. Nije nužno da svako svakog razume u potpunosti, i kada se javi nerazumevanje koje nalaže suviše objašnjavanja, uvek je bolje je preskočiti.
Domazet Domazet 18:56 20.12.2011

Mislim Ana da si potpuno ...

ana_radmilovic
sokodbuba

Jedna grupa ljudi na ovim prostorima je naterana da gleda u krcata skladišta sjajnih i raskošnih avetinjskih hipermarketa, kao žena iz Aninog teksta, oni su drugim grupama koje bulje u drugačije dekorisane markete nevidljivi, nepoželjni, neprijatni, kvare apetit, lepo raspoloženje, subverzivni su element vesele svakodnevice i još veselije sutrašnjice.


pa ne, vidi... nije moja profesorka s onog sveta "poželjan" element, ne znam odakle ta "poželjan/nepoželjan/pa još i subverzivan" ideja. ona možda jeste "raskošna u svom avetinjstvu" ali ja ne znam da li ti je promaklo, ili čitaš s nekakvim podrazumevajućim sveznanjem to što pišem, ako čitaš, ali ona je (nebitno koje vere, ako je ovde uopšte pitanje vere glavno pitanje) jedan blago rečeno neobičan lik.
uopšte, okrenuti se nekim mrtvacima al za ozbiljno, van projekta, to je jedna ljudska tragedija - a možda nekim mnogo povređenim ljudima i spas. loša/dobra patetika je ovde pre tragika i priča o jednoj brutalnosti i onih "njenih" i onih što nisu "njeni".
sve bih rekla o podatku da je neko stočnim vagonima humano preseljavao ljude iz bih i hrvatske na kosovo - osim da je on patetičan. on je neutešno doslovan.
zapravo, ne vidim nikakav razlog za priču o "jednim" i "drugim" marketima, te kvarenju apetita, te lepog raspoloženja, a posebno ne vidim o kakvoj crnoj subverziji, grupama, o čemu pričaš? ovo nije priča o bogougodnoj hrišćanki i njenom antipodu "drugom - već - nekom" al ajde.
možda podatak o tome da nisam srela nikoga ko se posvetio jurenju da uslika što više "drugih" imena na grobovima govori zapravo da su ovi "prvi" luđi i lošiji, te zaostaliji - a onda je subverzivnije interesovati se za život poraženog nego onog što je pobedio. mada je svejedno, ja ne znam ništa o subverzivnom, dao me bog prostu

...promashila. To oko pozheljnosti/nepozheljnosti. Tragika cele tvoje priche je upravo u tome shto je tvoja tragichna profesorka u ovoj politikantizovanoj Srbiji definitivno svrstana u pozheljnu/nepozheljnu kategoriju. Pozheljna je za jednu stranu politikanstvom podeljene Srbije a nepozheljna za drugu. Pri tome obe strane potpuno boli uvo za nju i prema njoj se odnose samo na osnovu toga kakvu vrstu senke njena 'mahnitanja' bacaju na Sjajnu Buducnost koje ove strane projektuju. Za jedne je dar sa neba koje crnilom svoje priche povecava kontrast njihove Sjajne Buducnosti. Za druge je ona neprijatnost koja svojim nepozheljnim i subverzivnim crnilom zamucuje njihovu Sjajnu Buducnost. i Makoliko imale suprotan odnos prema onome shto ona radi, prema njoju samoj imaju identichan. Pustili bi je, i pushtaju je, da umre. A odnos nas blogera prema licemerju i jedne i druge strane je odredjen nachinom na koji je politikantizacija oshtetila nas same...

Toliko o mom citanju misli Soka od Buba. A sada, ako hoce, neka ona sama kazhe shta misli (izmedju ostalog i o mom 'chitanju' njenih misli).
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:21 21.12.2011

Re: Mislim Ana da si potpuno ...

sokodbuba

Nekada sam i ja mislila da je Unicef vrhunac ljudske dobrote i humanosti.


Nekad i sad

ana_radmilovic ana_radmilovic 05:23 23.12.2011

Re: Mislim Ana da si potpuno ...

dusanovaiivanovamama
sokodbuba

Nekada sam i ja mislila da je Unicef vrhunac ljudske dobrote i humanosti.


Nekad i sad



ovo ti je super dusanovaiivanovamamo :) će nađe primenu već negde
dragan7557 dragan7557 22:01 23.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan

Srđan Fuchs
dragan7557
Naišla sam na jednu zanimljivu misao kod Nikolaja Fjodoroviča Fjodorova, gde je bilo reči o pravoslavnim vojnicima kojima su sveštenici davali oprost jer su u ratu morali da ubijaju,


Kurta u Bozije ime oprasta Murti sto je po naredjenju ubio drgog.
u islamu nije, naprotiv, u ratu je dužnost


Bas bih volio da mi napisete vers-u iz Koran-a, u kojoj se kaze da je ubijanje u ratu duznost? Naravno preferiram engleski prevod (imam ih tri u lap-top-u), isti broj kao i Biblija, u kojima je masovno ubijanje onih drugih kako u ratu tako i u pljacki, opravdano, od Genesis pa na dalje, a sve bogoudno obavljeno u ime Boga, Boga sa tacno 99 imena od Elohim-a do JHVH.

cerski


Izvini tek sada procitah. Marksista nisam i to sam vec oko sto pua na ovom blogunapisao.

Bealmist jesam ali to nije ideologija ve vidjenje sveta.



ne zalazeći u apologetiku ubistva - ubistvo je ubistvo; nisu potrebne sure iz qurana da bi potkrepile duboki i animozitetni duh netrpeljivosti muhamedove prema i . razlozi su vrlo prosti i prizemni, potonji su bili u opoziciji proroku tokom stupanja na poziciju vožda arabljanskog, u vii veku u medini. postoji i rani period muhamedove duhovnosti, gde muhamed ima umerene, pa čak i emfatične poglede na judaizam i hrišćanstvo. ali, to je pre nego je ogrezao u krv, krv je sve promenula...

tvoji stavovi prema biblijskim religijama su zapanjujuće uprošćeni za mislenu, da ne ka'em slovesnu, osobu poput tebe, ali evo i oprosta, s obzirom da si ortodoksni marxista.

nisu potrebne sure iz qurana da bi potkrepile duboki i animozitetni duh netrpeljivosti muhamedove prema

Bogami jesu jer ako se poziva na pismene podatke onda ih treba i ukazati. A animozite prema drugim ljudima je priucena religioznost stavljena u funkciju zlonamernih.

Kao sto imam prijatelja medju Jevrejima isto tako ih imam i medju muslimanima i drugim verama. Vera treba da spaja a ne da razdvaja ljude.

cerski
dragan7557 dragan7557 14:02 24.12.2011

Re: taj što misli da je živ, baš je smešan


Ako vas zanima teozofska rasprava sa mnom, može, ali bi bilo bolje kada se sretnemo na nekom blogu koji se bavi tom temom.

Nekom blogu? I nije bas odredjeno, sto jednostavno ne kazete na kom?
engleskim jezikom se služim, ako preferirate.

Sto se mene tice ja engleski preferiram zbog konciznosti samog jezika i bogatstva pojmova a to vazi i za nemacki, a mnogo manje za francuski i dr. Sa nacijom i nacionalizmom, koji se po "prirodi stvari" pripisuje bilo kom jeziku, ova preferencija nema nista zajednicko.

Jezik niti je vlasnistvo nacije cije ime nosi niti je to kad bio
Bas bih volio da mi napisete vers-u iz Koran-a, u kojoj se kaze da je ubijanje u ratu duznost?

Radi se iskljucivo o ovoj recenici.

Naime ubijanje u ratu nije duznost, vec posledica, bar ne u hriscanstvu, a bogme ni u jednoj religiji
i da ne nabrajam sve ostale pojave iz korpusa verovanja, uključujući i Kapital Karla Marksa)

Vi ste prva osoba koju sam sreo da "Das Kapital" svrstava u verski korpus odnosno literaturu.

Das Kapital je ekonomska teorija potvrdjena od strane mnogih, a sa religijom nema nikakve veze osim cinjenice da je sam Karl Marks Levi bio Jevrejin, sto ne implicira njegovu religioznost.
Po Fjodorovu, sve dok se uz pomoć nauke i tehnologije ne ožive (vaskrnu) svi koji su ikada živeli,

Ovo je izvuceno iz konteksta Hriscanskog verovanja sa korenima u Mesijanizmu, sto ce reci da sam Fjodorov ne pruze nista novo vec zvace staru temu sada odevenu u Novo Ruho nauke i tehnologije.
Fizicka smrt (nenasilna) je jedino dobro koje postoji a sve ostalo je korumpirano od strane sumanutih (svih) ljudi.

Ovo o korumpiranosti smatram uglavnom tačnim, a sa prvim delom tvrdnje ne mogu da se složim.

Nisam ni ocekivao da se bio ko slozi sa prvim delom tvrdnje, jer se na prste mogu izbrojati ljudi koji ce se sa njom sloziti.

Naime, kada vam telo (vehicle) izandja, izdaje vas pri svakom pokretu, sputava vas u nedogled, onda je vreme da se ono zameni novim vozilom duse da tako nazovem ovaj "software" koji pokrece izandjalu iznemoglu biomasinu.

Sad zamislite beskonacan "zivot"sa svim Plamama, Dinkicima, Tadicima, Sutanovcima, Djelicima i........... Bush-ovima, Klintonima, Sarkozijima, Merkelovkama, Olbrajtkama i ostalim idiotima koji vladaju vama i svetom?

Kakva bi to Tragedija od Zitenija bila? Sta Tragedija Horor bez premca u Vasioni. Grozniju pomisao od ove je nije moguce zamisliti.

cerski

looping looping 11:16 18.12.2011

Smrt je prelazna bolest

Gde nalaziš te ludake – pitao je urednik

Mislim da je urednik, na zalost, potpuno u pravu.
Ta žena tako ide Kosovom i traži imena koja polako nestaju, toponime koji su zbrisani, nepostojeće table vode je do tih odredišta, a tamo nailazi na groblja, tu upisuje imena mrtvih, zajedno sa njihovim rodoslovima, sa nazivima njihovih zanimanja, ide na crkvišta – ničim obeležena, pa i tamo nešto zapisuje. Traži nešto po onom kamenju, nalazi nešto tamo gde niko ne zalazi. Penje se na brda, u patikama. Slika panorame. Slika srušene crkve do temlja, zatim bivša srpska sela gde nema Srba, sve zapisuje.



ana_radmilovic ana_radmilovic 11:21 18.12.2011

Re: Smrt je prelazna bolest

looping
Gde nalaziš te ludake – pitao je urednik

Mislim da je urednik, na zalost, potpuno u pravu.


ne sporim :)
tasadebeli tasadebeli 11:44 18.12.2011

Re: Smrt je prelazna bolest

ana_radmilovic

looping
Gde nalaziš te ludake – pitao je urednikMislim da je urednik, na zalost, potpuno u pravu.ne sporim :)


Тачно је да волим да читам Анине текстове, али јој налажење лудака не признајем баш као таленат. Није то нека посебна вештина данас у Србији. Ето, на пример, ја видим једнога од споменутих сваки пут када се погледам у огледало.
drzura drzura 15:49 18.12.2011

Re: Smrt je prelazna bolest

Mislim da je urednik, na zalost, potpuno u pravu.


ana_radmilovic ana_radmilovic 18:58 18.12.2011

Re: Smrt je prelazna bolest

tasadebeli
али јој налажење лудака не признајем баш као таленат. Није то нека посебна вештина данас у Србији. Ето, на пример, ја видим једнога од споменутих сваки пут када се погледам у огледало.

pa i ja ali ne ide da opanjkavam sebe po blogovima... mada nije da mi se ne omakne, pusti ćuti... :)
49 41 49 41 12:46 18.12.2011

Re...?!?

naleteh na blog; ko da stadoh na nagaznu minu.

Sad eksplozije u meni - male, velike; svuda.

Krhotine od njih, mogao bih ti redjati po blogu, jednu po jednu - u nedogled.

Necu!

Zbog, mira - sopstvenog.



ana_radmilovic ana_radmilovic 12:55 18.12.2011

Re: Re...?!?

49 41
naleteh na blog; ko da stadoh na nagaznu minu.



ma pusti... :)
omega68 omega68 13:44 18.12.2011

Ana

jer ona „nije odavde“ (a to znači da je od onih „prekodrinskih“ koje smo jednom strpali u stočne vagone, rat je bio, i mi smo ih zaključane tako, sa sve stokom, prosledili na srpsko Kosovo – da budu pojačanje)

Kada onaj gmaz priziva da ljudi sa severa KIM krenu u istočnu Srbiju, da li to znači da se i tamo sprema isti scenario?
I da li će postojati neko ko će tamo da popisuje grobove?
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:55 18.12.2011

Re: Ana

omega68
jer ona „nije odavde“ (a to znači da je od onih „prekodrinskih“ koje smo jednom strpali u stočne vagone, rat je bio, i mi smo ih zaključane tako, sa sve stokom, prosledili na srpsko Kosovo – da budu pojačanje)

Kada onaj gmaz priziva da ljudi sa severa KIM krenu u istočnu Srbiju, da li to znači da se i tamo sprema isti scenario?
I da li će postojati neko ko će tamo da popisuje grobove?

da, onaj "humani preselitelj" u pokušaju... stvarno, nadam se da u ovom veku niko neće slušati takve savetnike
skyspoter skyspoter 16:08 18.12.2011

ASKERI (VOJNI) MUZEJ U ISTANBULU

foto reportaza


zastava


da li zastava (tkanina, krpa, simbol) moze da opstane do danas? i ako moze cija je krv tamo na levoj strani? nasa ili njihova?
49 41 49 41 17:19 18.12.2011

Gradise je 1898.


i krstahu me u njoj.
... i niko je otad ne zapali; sem u ovome veku - 21. "gospodnjem".

Negde, ... iza - neuzorana njiva "ukrasena" komadima, granita, mermera, kostiju-ljutskih.

Mozda kosti vire, mojih - davno, preminulih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana