Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Život

KAKO HOĆU SVOJ MALI ŽIVOT

expolicajac RSS / 16.12.2011. u 21:45

 

Ivo Andrić reče nekada davno „Niko ne može da ispravi krivu Drinu, ali nikad ne bi trebalo prestati da se ona ispravlja“.  Svaki pokušaj ne uspeva, ali bez pokušaja nema uspeha. I zato jedino što mi je ostalo je da stalno pokušavam da ispričam nešto što je realna istina a ne politikantsko dodvoravanje sadašnjoj ili budućoj vlasti, jer što reče jedan moj prijatelj „reč nije cilj nego sredstvo“.

Svima su puna usta reči „demokratija“. A zapravo svi teže apsolutnoj moći. Svi se zaklinju u „javno mnjenje“ koje baš „njima“ saopštava svoje raspoloženje a zapravo „javno mnjenje“ niko ne sluša, već ga prave. Misli vladajućih  postaju vladajuće misli, a našu stvarnost ne definišu oni koji je stvarno znaju već oni koji njome vladaju. Moralni sunovrat se ogleda u tome što ljubav prema istini ustupa mesto volji za moć. Taj isti moralni sunovrat uspeo je da identitet pojedinca potisne u korist identifikacije pojedinca sa nekom društvenom grupom kojoj pripada ili želi da pripadne, pri čemu nekritički prihvata ideologiju te grupe, njene vrednosti i norme ponašanja. Sa tako potisnutim identitetom, pojedinac korača za tuđim imenom, misli tuđom glavom i gleda tuđim očima, čime sebe apsolutno otuđuje od sebe samog i od svojih mogućnosti.

Tu dolazimo do onog kamena spoticanja koji zapravo deli Srbiju na dva nepomirljiva bloka koja se zaklinju u demokratiju i predstavljaju pogodno tlo za vladavinu istine vlasti.

Oni koji zagovaraju zapadnu demokratiju, koja je individualističke orijentacije, zapravo se zalažu za poštovanje individualnih razlika, postizanje individualnog cilja smatraju socijalno prihvatljivim ponašanjem. To nameće takmičenje ali i kompromis kao model suočavanja među pojedincima i grupama. To je stalno vidljiva komponenta društvenog života, bilo kroz donošenja poslovnih ili političkih odluka, koje se postižu kroz nadmetanje koje dovodi do dominacije  i kompromisa koji dovodi do sprovođenja te dominacije. Takmičarski duh se u poslovnom i političkom životu smatra poželjnim. Takav takmičarski duh ponekad preraste u borbeni oblik koji diskvalifikuje komparativne prednosti tako postavljenih moralnih normi i nedozvoljava jasno povlačenje granice između zdrave i normalne konkurencije i otvorene borbe za položaj, moć i dostupne resurse.

Oni koji su pod jakim uticajem istočnjačke kulture, zalažu se za demokratiju  koja podržava kult zajedništva i grupne orijentacije. Kolektivni interesi su navodni prioritet. Osobine koje dominantno zauzimaju pijedestal moralnosti su skromnost, nenametljivost i pomirljivost.  Naravno da kroz tako istaknute moralne norme zapravo se teži tradicionalizmu i nacionalizmu sa elementima šovinizma.

Tako podeljene grupacije teže apsolutnoj moći, ne ostavljajući prostor za pojedinca koji želi samo svoj mali život da proživi u skladu sa sobom. 



Komentari (26)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 22:06 16.12.2011

Eh!

Ti baš našao pesmu u ove kasne sate.
Sva sam se raskekeljavila, pa nisam čestito ni pročitala štas napiso
expolicajac expolicajac 22:08 16.12.2011

Re: Eh!

Ti baš našao pesmu u ove kasne sate.
Sva sam se raskekeljavila, pa nisam čestito ni pročitala štas napiso

Što je samo dokaz da i mi panduri imamo dušu
Ribozom Ribozom 22:21 16.12.2011

Vi panduri

...imate i 'volju za moc'
Moralni sunovrat se ogleda u tome što ljubav prema istini ustupa mesto volji za moć.


Pre par teksta si pomagao decku da dodje do posla jer 'ti poznajes svakojake'.
A sad pricas o sunovratu drustva.
Bice da je ona: ovo pravilo vazi za sve sem za mene.
Srpska posla.

edit:
Tako podeljene grupacije teže apsolutnoj moći, ne ostavljajući prostor za pojedinca koji želi samo svoj mali život da proživi u skladu sa sobom

Jer ovo treba da znaci da kompanie konglomerati ustvari dolaze sa istoka
expolicajac expolicajac 22:42 16.12.2011

Re: Vi panduri

Pre par teksta si pomagao decku da dodje do posla jer 'ti poznajes svakojake'.
A sad pricas o sunovratu drustva.
Bice da je ona: ovo pravilo vazi za sve sem za mene.
Srpska posla.

Ja sam napisao ono što mislim a ti sudi kako hoćeš. Demokratija bato
Ribozom Ribozom 22:58 16.12.2011

Re: Vi panduri

Izvinjavam se ako sam preostar. Zapravo nemam ni prava da sudim o tome. Tvoja stvar. Demokratija bato.

Mozda nisam najbolje shvatio, ali demokratija (istocna ili zapadna) ne ostavlja ljude na miru
('pojedinca koji želi samo svoj mali život da proživi u skladu sa sobom')
... mozda da 'pojedinci' pokusaju meditacijom.
expolicajac expolicajac 23:00 16.12.2011

Re: Vi panduri

Mozda nisam najbolje shvatio, ali demokratija (istocna ili zapadna) ne ostavlja ljude na miru
('pojedinca koji želi samo svoj mali život da proživi u skladu sa sobom')
... mozda da 'pojedinci' pokusaju meditacijom.

To je to. Svako ima svoj put. Ipak si ti pravi...
prapra prapra 22:17 16.12.2011

Covek


Nije dzabe ona izreka vlast kvari coveka. Tako da se zapadni i istocni blok sve vise priblizavaju i prisustvujemo zavrsnim fazama stvaranje posebe klase ljudi kojima ideologija vise nije ni potrebna. Samo te zapljuskuju morem nebitnih i dnevnopotrosnih "informacija".
angie01 angie01 00:14 17.12.2011

'vako?

expolicajac expolicajac 00:16 17.12.2011

Re: 'vako?

angie01

Bila si i ostala
docsumann docsumann 02:46 17.12.2011

za

ovu stvar ( Tamna Noć) dobijaš na neviđeno 3 poena, dvije preporuke i jedan za poništavanje eventualnih loših utisaka nakon čitanja
expolicajac expolicajac 07:11 17.12.2011

Re: za

eventualnih loših utisaka nakon čitanja

al dugo čitaš
Pa gde su utisci
expolicajac expolicajac 07:32 17.12.2011

Re: za

ovu stvar ( Tamna Noć) dobijaš na neviđeno 3 poena

Najlepša vojnička ljubavna pesma ikad ispevana. Zamrzo sam Boru "Čorbu" kad je napravio onaj glupi prepev.
Uporedi sam
docsumann docsumann 09:54 17.12.2011

Re: za

al dugo čitaš


bio zasp'o

Pa gde su utisci


lepo sam pajkio baš


govorilo se nekad za komunizam da je to idealan sistem, ali da su ga ljudi upropastili ... a ko bi drugi
demokratija nije idealan sistem, ali će ljudi takođe sve učiniti da ga upropaste, polako i sigurno, i na malo duže staze ...


malo drugačije ćirilice ...






blogov_kolac blogov_kolac 19:28 17.12.2011

Re: za

expolicajac
Najlepša vojnička ljubavna pesma ikad ispevana. Zamrzo sam Boru "Čorbu" kad je napravio onaj glupi prepev.
Uporedi sam
To svakako nije prepev kada od neke kompozicije uzmes naslov i melodiju, ali da sam tekst nema apsolutno nikakvih drugih dodirnih tacaka sa originalom u pogledu teme i radnje. Kao kada bi npr neki Rus uzeo melodiju od "Pogledaj dom svoj, andjele", dao joj isti takav naslov (na ruskom naravno), a u njoj pevao o mladozenji koji pokazuje svojoj nevesti njihovu novu kuću. Mada ne treba ni gresiti dusu o nesretnom Bori u ovom slucaju, jer mislim da mu je pokojni Aleksandar Popovic (cija je ovo inace takodje omiljena ratna pesma) narucio tekst koji bi se zvao po njegovoj istoimenoj drami koja ima izrazito socijalnu tematiku - pa je Bora u svojoj verziji pesme "Tamna je noc" zapravo prepevao radnju istoimene drame, a ne istoimene ruske pesme.

Ova pesma (mislim na ruski original) se inace potpuno razlikuje od svih ostalih ruskih ratnih pesama upravo zato sto nema nista kolektivisticko u njoj, vec je potpuno licna i individualisticka - pa ne znam koliko joj je mesto na bas ovom blogu (ili je bas to razlog zbog kojeg je postavljena). U njoj promrzli ruski (sovjetski) vojnik kulira u mrklom mraku metke koji zvizde svud oko njega, kao i samu smrt koja na prvoj liniji fronta neprestano lebdi nad njim - a tu svoju smirenost i nedostatak straha od smrti u tako jezivom polozaju crpi iz svog ubedjenja da neko ko zna koliko ga njegova zena voli i brine za njega nema cega da se plasi... Zanimljivo je pomenuti da je tekstopisac kojim slucajem neustrasivost u boju pripisao svojoj slepoj veri i ljubavi prema Velikom Vodji ili komunistickoj partiji, bila bi to samo jos jedna od zilion udvorickih i brzo zaboravljenih agitprop/socrealistickih kompozicija - ali bi mozda barem izbegao 10-godisnju robiju u Sibiru, gde mu odmah nakon rata nije od pomoci bila ogromna slava koju je imao upravo zahvaljujuci ovoj pesmi.

Na kraju moram da se ne slozim sa nekim konstatacijama autora ovog bloga (iako nam se stavovi oko mnogih pitanja na blog92 jako cesto poklapaju): ja uopste ne mislim da postoje dve vrste/oblika demokratije, a jos manje da su individualna licna prava i slobode nesto sto je u bilo kakvoj suprotnosti sa kolektivnim pravima i slobodama, i po pravilu tamo gde su vece individualne slobode, veca su i kolektivna prava. Za mene dakle ovde postoji samo jedan termin, a to je stepen demokratije (& slobode).
expolicajac expolicajac 19:53 17.12.2011

Re: za

Na kraju moram da se ne slozim sa nekim konstatacijama autora ovog bloga (iako nam se stavovi oko mnogih pitanja na blog92 jako cesto poklapaju): ja uopste ne mislim da postoje dve vrste/oblika demokratije, a jos manje da su individualna licna prava i slobode nesto sto je u bilo kakvoj suprotnosti sa kolektivnim pravima i slobodama, i po pravilu tamo gde su vece individualne slobode, veca su i kolektivna prava. Za mene dakle ovde postoji samo jedan termin, a to je stepen demokratije (& slobode).

Svako ko se dokopa vlasti u Srbiji želi je celu i to samo za sebe. Vlast postaje sama sebi cilj ona nije sredstvo da se ostvare postavljeni ciljevi. Do te vlasti dolaze grupacije koje se busaju demokratijom kako sam je već opisao, a to je onda demokratija na nižem stepenu razvoja. Tako da se opet slažemo ali smo malo ja kinez a ti japanac, pa kad pričamo ništa se ne razumemo ali kad napišemo tekst čitamo se jako dobro
krkar krkar 08:16 17.12.2011

Jebeš pobedu bez milion mrtvih

javascript:;
zilikaka zilikaka 20:31 17.12.2011

Re: Jebeš pobedu bez milion mrtvih

To mu dođe ko ovo
Goran Vučković Goran Vučković 22:31 17.12.2011

Re: Jebeš pobedu bez milion mrtvih

To mu dođe ko ovo

E pa nije. "Padaj silo i nepravdo" je mnogo, mnogo starija pesma, inspirisana hvarskom bunom 1510. - 1514. koju je predvodio Matija Ivanić:


Nastati će novo doba,
Matija Ivaniću!
Ustati ćeš ti iz groba,
S tobom u boj poći ću!


Pesmu su pevali partizani iz Dalmacije u II svetskom ratu, pa je završila u Bici na Neretvi i stekla "svetsku slavu"
Milan Novković Milan Novković 12:33 17.12.2011

Mind reading groups

...Oni koji su pod jakim uticajem istočnjačke kulture, zalažu se za demokratiju koja podržava kult zajedništva i grupne orijentacije. Kolektivni interesi su navodni prioritet. Osobine koje dominantno zauzimaju pijedestal moralnosti su skromnost, nenametljivost i pomirljivost. Naravno da kroz tako istaknute moralne norme zapravo se teži tradicionalizmu i nacionalizmu sa elementima šovinizma.
Tako podeljene grupacije teže apsolutnoj moći, ne ostavljajući prostor za pojedinca koji želi samo svoj mali život da proživi u skladu sa sobom.

Zajedništva i grupisanje su osnovne potrebe i u nekom svom osnovnom kvalitetu se ne suprostavljaju slobodi i prostoru pojedinca.

Fenomenologija zajedništva je, izgleda, interesantna, i to pokazuje Internet, i u svojoj neočekivano velikoj plastičnosti koja ide mnogo dalje od onoga za šta smo mislili da je potrebna relovucionarna ostrašćenost, hipnoza.

Pa se u svetlu tako neke naglašene plastičnosti grupisanje uopšte ne sudara sa individualnim i pitanje je izbora koliko će da nam zadire u lični prostor.

Vikipedija je veliki socijalni fenomen, na primer, pa OSF (Open Source Foundation) itd.

Uspeh vikipedije je, npr, neočekivani fenomen. Ona nije "smela", po ondašnjem "znanju" o procesima i "zakonima", da bude ovoliko uspešna (uz ovoliko slobode pojedinaca i anarhiju, odsustvo upravljačke hijerarhije).

Prve ideje zašto je to tako uspešno kod Vikipedije se vrte oko paketa koji nam je potreban da bi bili "normalni" i u kom se osim slobode i mnogo čega nalazi i poštovanje drugih prema onome što radimo. Poštovanje prema "delu" koje je materijalizovano na neki način, pa tako opipjivo i eksplicitnije "potpisano".

Kako to dobijemo tako, bez posebnog truda, a, u stvari, uz potrebu, to i dajemo drugima.

A kako u nekoj dalekoj budućnosti granice nestanu, bar ovde koje obeležavamo kamenčugama i branimo oružjem, neko futurističko "nacionalno", "patriotsko", "folklorno" itd će ostati, samo će granice, ulaz i izlaz postati fluidni i fleksibilni.

Uvek ćemo imati dramatično jača osećanja prema domenu iz kojeg nam dolaze babe i dede nego prema nekom tamo dalekom.
expolicajac expolicajac 12:43 17.12.2011

Re: Mind reading groups

A kako u nekoj dalekoj budućnosti granice nestanu, bar ovde koje obeležavamo kamenčugama i branimo oružjem, neko futurističko "nacionalno", "patriotsko", "folklorno" itd će ostati, samo će granice, ulaz i izlaz postati fluidni i fleksibilni.

Kamenje koje su izmislili naši preci da razgraniče posede su osnova svih sukoba, kako unutar zajednice tako i između zajednica. Pripadnost grupi je iskosna potreba samo što je izbor grupa unutar Srbije mali a drugima "diljem" zemaljske kugle stoji na raspolaganju veći izbor.
abrasax abrasax 17:23 17.12.2011

Nema pojma srpski

Pa se u svetlu tako neke naglašene plastičnosti grupisanje uopšte ne sudara sa individualnim i pitanje je izbora koliko će da nam zadire u lični prostor.

Vikipedija je veliki socijalni fenomen, na primer, pa OSF (Open Source Foundation) itd.

A kako u nekoj dalekoj budućnosti granice nestanu, bar ovde koje obeležavamo kamenčugama i branimo oružjem, neko futurističko "nacionalno", "patriotsko", "folklorno" itd. će ostati, samo će granice, ulaz i izlaz postati fluidni i fleksibilni.


Mene ovakva futuristička vizura zaista relaksira u nekoj latentnoj atmosferi prozivke oko toga kojoj grupi pripadaš. Pitam se, zapravo, zašto bi priča o identitetu morala da bude "protivna" priča. Nisam dobar, ako nema gorih, ako nemam pritivnika, ne znam ko sam...
Nadam se da će relaksirati i slučajeve slične ovome:
Kaže meni sestrić kako je srpkinja povodom Đurine pesme pitala njegovog druga Aleksu šta je to domovina, a ovaj rekao nešto kao "mesto u kom sam odrastao, gde sam se igrao...".
Plane srpkinja: "Pa nije valjda da ti je domovina igralište? Danas-sutra da nas neko napadne, dok ostali budu branili domovinu, ti ćeš biti na ljuljuškama?! Važno je da si oterao uvis kosu tim gelom, a što srpski nemaš pojma, nikom ništa!" Posramljen do srži, Aleksa (koji je debitovao sa geliranjem i čija se simpatija - "skroz odličan" đak - u koju je, inače, zaljubljeno pola škole, nalazi u razredu) promrmlja da je tako rekla prethodna nastavnica, pre nego što je otišla na trudničko.

Uvek ćemo imati dramatično jača osećanja prema domenu iz kojeg nam dolaze babe i dede nego prema nekom tamo dalekom.


Slažem se! I neka budu dramatična, ali ljubavne prirode...
abrasax abrasax 18:45 17.12.2011

Re: Nema pojma srpski



Pa, ex, pošto te nema na blogu, da ja nastavim priču. Odavde imam inajderske informacije, no valja misliti na to da nisu naravoučenija ista za sve učesnike u njoj.
Dakle, srpkinja odlazi u zbornicu i sablazni se nad učeničkim nepoznavanjem osnovnih pojmova. Stigne to do one sa ljuljaškama, što se u međuvremenu vratila sa bolovanja, te se brani kako je to o domovini rekao mali "inkluzivsc", a ona ga podržala. Kada je napustila zbornicu, rasprava se vodila o inkluziji. U nastavku, "mali inkluzivac" iz nekoliko predmeta odgovara po vrlo široko shvaćenom IOP-u, gde se on do smeha zbunjuje i nema pojma ni o čemu.
Epilog se da predvideti - imaće do polugodišta zadovoljavajuće ocene, sa intervencijom PP službe ili bez. Posle malo očigledne nastave.
Aleksa? Uzeo je privatne individualne časove kod srpkinje. Nastavnica je rekla da je, malo rasejan i zaljubljen, ali inače talentovan za jezike. Koliko vidim, ne tera više šiške na jež.
A domovina? E, to ne znam.

Naravoučenije za blogere: Ko ne pazi na sopstvenom blogu, abra mu piše postove.
expolicajac expolicajac 19:08 17.12.2011

Re: Nema pojma srpski

Mene ovakva futuristička vizura zaista relaksira u nekoj latentnoj atmosferi prozivke oko toga kojoj grupi pripadaš. Pitam se, zapravo, zašto bi priča o identitetu morala da bude "protivna" priča. Nisam dobar, ako nema gorih, ako nemam pritivnika, ne znam ko sam...
Nadam se da će relaksirati i slučajeve slične ovome:
Kaže meni sestrić kako je srpkinja povodom Đurine pesme pitala njegovog druga Aleksu šta je to domovina, a ovaj rekao nešto kao "mesto u kom sam odrastao, gde sam se igrao...".
Plane srpkinja: "Pa nije valjda da ti je domovina igralište? Danas-sutra da nas neko napadne, dok ostali budu branili domovinu, ti ćeš biti na ljuljuškama?! Važno je da si oterao uvis kosu tim gelom, a što srpski nemaš pojma, nikom ništa!" Posramljen do srži, Aleksa (koji je debitovao sa geliranjem i čija se simpatija - "skroz odličan" đak - u koju je, inače, zaljubljeno pola škole, nalazi u razredu) promrmlja da je tako rekla prethodna nastavnica, pre nego što je otišla na trudničko.

Uvek ćemo imati dramatično jača osećanja prema domenu iz kojeg nam dolaze babe i dede nego prema nekom tamo dalekom.


Slažem se! I neka budu dramatična, ali ljubavne prirode...
Banuj korisnika / Obriši / Preporuči / Preporuka: 0 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori

abrasax
18:45 17.12.2011 / *novo
Re: Nema pojma srpski


Pa, ex, pošto te nema na blogu, da ja nastavim priču. Odavde imam inajderske informacije, no valja misliti na to da nisu naravoučenija ista za sve učesnike u njoj.
Dakle, srpkinja odlazi u zbornicu i sablazni se nad učeničkim nepoznavanjem osnovnih pojmova. Stigne to do one sa ljuljaškama, što se u međuvremenu vratila sa bolovanja, te se brani kako je to o domovini rekao mali "inkluzivsc", a ona ga podržala. Kada je napustila zbornicu, rasprava se vodila o inkluziji. U nastavku, "mali inkluzivac" iz nekoliko predmeta odgovara po vrlo široko shvaćenom IOP-u, gde se on do smeha zbunjuje i nema pojma ni o čemu.
Epilog se da predvideti - imaće do polugodišta zadovoljavajuće ocene, sa intervencijom PP službe ili bez. Posle malo očigledne nastave.
Aleksa? Uzeo je privatne individualne časove kod srpkinje. Nastavnica je rekla da je, malo rasejan i zaljubljen, ali inače talentovan za jezike. Koliko vidim, ne tera više šiške na jež.
A domovina? E, to ne znam.

Naravoučenije za blogere: Ko ne pazi na sopstvenom blogu, abra mu piše postove.


Vidiš kako sam ja taktičan pa gostima dozvolim da razmišljaju i sete se nečega što su zaboravili da napišu. Da sam te prekinuo u razmišljanju gde bi te to odvelo.

Trebalo je po meni više Mile da se uključi u tvoje razmišljanje ali ...

Ja sam hteo da kažam da su nam nekako naši životi počeli da klize kroz prste. Možda se to meni samo čini ali....
abrasax abrasax 19:17 17.12.2011

Re: Nema pojma srpski

Ja sam hteo da kažam da su nam nekako naši životi počeli da klize kroz prste. Možda se to meni samo čini ali....



Verujem, nekako, u ono - ko nam nije život o konac obesio, ne može ga ni prekinuti. Može samo da mrsi. Pa, onda, dobro je da klize, zar ne?

Da sam te prekinuo u razmišljanju gde bi te to odvelo.


Hm... U nešto *novo?

P.S. E, da - u taktiku, bio ti bivši nebivši policajac, niko ne sumnja
Pozdravi Mileta!
nikolic777 nikolic777 21:52 17.12.2011

kompas

Kolektivni interesi su navodni prioritet


to ex ovde nikada necemo gledati
kao ni ovo

Osobine koje dominantno zauzimaju pijedestal moralnosti su skromnost, nenametljivost i pomirljivost.


mada ja tu pomirljivost ne cenim nesto preterano
kao ni skoromnost radi skromnosti
i nametljivost rodjenu iz gluposti

zapravo se zalažu za poštovanje individualnih razlika, postizanje individualnog cilja smatraju socijalno prihvatljivim ponašanjem.


postovanje razlicitosti+hrabrost da se stvrano utekne kalupima ukoliko se stvarno ima potencijala za to i bez straha od razbijene glave - takodje tesko


sve u svemu,
ni na istoook, ni na zaaapad
a tebi preporuka
jedan.kub jedan.kub 01:16 20.12.2011

Re: kompas

ex
Tako podeljene grupacije teže apsolutnoj moći, ne ostavljajući prostor za pojedinca


Kako to izbeci?

Bilo bi interesantmo da se o tome vise govori i raspravlja

Preporuka za tekst.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana