Ekonomija| Moj grad

Ko je stvarno doveo Fijat u Kragujevac

omega68 RSS / 13.12.2011. u 23:13

A svega ovog ne bi bilo da mogu bar malo da istrpim ...  iskrivljivanje istine, da se tako izrazim.

 Pisao sam već ranije o srpskom Detroitu.Malo u zbilji , više u šali. I kada sam pisao posprdno o ''sprženom puntu'' koji je izašao spaljen, jer je isključena voda zbog neplaćenih dugova, želeo sam intimno da moj grad napokon doprinese opštem boljitku i napretku ove napaćene zemlje.Posle godina prozivanja da se na muci cele države čuvaju fiktivna radna mesta i socijalni mir mnogih radnika vezanih za gigant, delovalo je da se kreće sa mrtve tačke i da ćemo s ponosom moći da pogledamo u lice građanima drugih gradova koji nisu bili te sreće da se kod njih ulivaju masne subvencuje iz zajedničkog budžeta.

Kažem ponovo - bio sam srećan i nisam više hteo da elaboriram. Jer, morao bih da napišem da je uprkos početku projektu ''Fiat Automobili Srbija'' , koji je obećavao više stotina hiljada automobila godišnje, sve to velika opsena i zajebancija , da izvinete na izrazu.

Glupo bi bilo da olajavam sve to jer u krajnjoj liniji moj grad dobija imidž i neku novu vrednost u infrastrukturi .

Morao bih da pišem da je Zastava i dalje najveća perionica para na Balkanu kao što je uvek i bila.

Pisao bih, mada teška srca , kako neki ''menadžeri''  ( kadrovi )dolaze iz drugih gradova , plaćaju im se astronomske cene stanova i po pričama ljudi dobijaju po 4000 ( četiri hiljade ) evra platu nizašta.Kažem to jer neko drugi na istom radnom mestu dobija 400 evra!

Morao bih da pišem kako komponentaši zaista ulažu svoje pare u svoje nove hale, kako država ulaže u sve živo u FAS, a da Fijat donosi samo novu liniju.

Bilo bi bez veze da preskočim onu više tragediju nego komediju o pokušaju otimanja zemlje u Korman polju i celu tragediju oko te kasarne u Grošnici u kojoj su sada komponentaši.Ta kasarna, sa vrhunskim radionicama i odličnim skladištima, rasturena po modelu najlošijih privatizacija koje gledamo svaki dan po Srbiji. Ali eto, seljacima je dokazano da nećemo da se cenjkamo sa njima za njihovu zemlju.

Nisam imao snage da razglabam o nameštenim tenderima za ''rekonstrukciju hala'' u samoj Zastavi ni o požarima.

Bilo bi iluzorno govoriti i vrištati o ''testovima'' za radniike koji nikad nisu mogli da vide rezultate ni zašto je neko primljen a neko ne.

Mislio sam da ne treba da podrivam ionako krhku šansu da živnemo i da smanjimo deficit(?)

Svakog dana su stizale insajderske priče o zapošljavanju u režiji pojedinih stranaka  i o tome da Italijani služe samo kao pokriće.Ajd' neka, mislio sam , samo da bude prosperitetno i bar na kraju berićetno.

Zašto da pričam o otpuštanju mog drugara, člana MENSE, prvog u generaciji na Mašinskom, da bi se zaposlio  neko pobodniji? Bilo bi možda lično, nije to tako strašno, samo neka je uspešno u širem kontekstu.

Ne bih , da sam tada pisao, mogao da preskočim sindikate koji su počeli da pritiskaju Gradonačelnika i da mu postavljaju nezgodna pitanja, ni njegove odgovore da se  tu njega mnogo ne ferma.

Ne bi bilo uputno ni pametno da sam tada obrazlagao kako je propala proizvodnja'' Zastave 10'' koja je bila naš auto jer je otkupljena linija od Fijata posle izmirenja dugova.

Ni to ko je preuzeo dilersku mrežu  ''Punta'' koji se proizvodio do početka  novog modela koji neće da se prodaje kod nas. Nema veze, rekao sam tada, neka ga bar izvoze i neka nama ostaju bar mrvice od zarade.

Eh, najgore je što ne bih smeo da preskočim da je jedan veeeeliki tajkun jeftino otkupio više hiljada neprodatih ''Puntića'' u namere da ih  preproda. Sve to nije imalo nikakvog uticaja na veliku korist koja se očekuje.

Kako bih izbegao da ne navedem da je početnička plata za VSS 25000 rsd ( 250 Evra ) , a za posle početnu platu 30-35000 ( 300-350 evra ).

Na kraju bih, ipak,  morao da kažem: 

 Sve znamo o tom projektu osim ugovora.

Nego, nešto sam hteo drugo... a da, o tome ko je doveo Fijat.

Krajem 2009. godine sedimo na rođendanu moje ćerke, među ostalim gostima sede i dva lokalna političara visoko rangirana u dve stranke u gradu.

Ja, po običaju neobavešten za tu politiku, slušam kako jedan od njih priča šta  se dešavalo pred one izbore 2008.

Kaže taj moj ortak, ''Verko je u tom trenutku  bio politički izgubljen . Nije video neke velike šanse da dobro prođe  na izborima i da ponovo bude Gradonačelnik.

Propala mu je priča o strateškom partneru za Zastavu, niko je nije hteo mada je bila bez dugova prema Italijanima što je ranije bila glavna smetnja.

Demokrate su drhtale da li će da ih poraze Toma i Vučić, tada u integralnoj Srpskoj radikalnoj stranci. 

I onda, kao grom iz vedra neba , Verku stiže vest iz Kabineta da hitno spremi Sajmište za veliku feštu jer stižu Mlađa i ON''.

Kako sad, zašto?, pitam ja ne trepćući .

-To je pitao još neko, kaže ovaj moj drugar šeretski.

Videvši rezultate istraživanja, birokrate u Briselu hitno pozovu ove u Torinu i kažu im da moraju da se sjure u Kragujevac te da tamo obećaju  vatrenu vodu i 300 000 automobila, jakom što bi rekli moji seljaci.

-Tako da znaš da odgovoriš,  ako te neko bude slučajno pitao  ''ko ga je doveo'', izusti na kraju ovaj moj drugar uz uslov da ćutim o tome do današnjeg dana

Fijat je doveo strah da će da pobedi haški pritvorenik. 

Evo ćutao sam

rjjx_dcf_u9b9x.png

 



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 23:22 13.12.2011

Nevezano za Fiat

ali čujem da je Verko napustio Mlađu. Izgleda da neće preći cenzus i da ostajemo bez ovog poznatog eksperta u politici. Bar nešto lepo Srbiji da se desi.
Hvala za tekst, Omega.
omega68 omega68 23:28 13.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

Odmah troluješ, ne mogu da verujem
Videćemo.
Vezano za Fijat:
Mlađa reče da je ukrao
Šta mu odgovoriše iz naroda?
loader loader 00:02 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

Videćemo.
Vezano za Fijat

O tome jakom,
posle izbora

Jer, eno, dovršava se ta priča o ulaganju ponovo ovih dana, koliko vidim
Nego, biće napeto - dal' projektovati proizvodnju od 300.000, il' 350.000, godišnje :))
omega68 omega68 00:05 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

dal' projektovati proizvodnju od 300.000, il' 350.000, godišnje :))

ma nek' bude 400 soma
neće se baci
loader loader 00:12 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

400

Nemojmo tako oštro, ugrozićemo Angelinu ekonomiju

Pride, trebalo bi možda malo više forsirati ovaj, ekološki model, koji ide na šljivovicu
dragan7557 dragan7557 12:38 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

Ko je stvarno doveo Fijat u Kragujevac

Megalomansko Rukovodstvo SFRJ.

A cija je zaduzbina ili spomenik, sama Crvena Zastava je drugo pitanje.

cerski
dragan7557 dragan7557 12:42 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

loader 00:12 14.12.2011
Re: Nevezano za Fiat

400


Nemojmo tako oštro, ugrozićemo Angelinu ekonomiju

Bas vala, sve sektore:

Izvoz nemacke privrede ove godine premasuje: € 1.000.000.000.000
i slovima jedan Bilon Evra.

cerski
ultimatum ultimatum 15:56 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

dragan7557

Izvoz nemacke privrede ove godine premasuje: € 1.000.000.000.000
i slovima jedan Bilon Evra.

cerski


Ipak je, mislim, u pitanju hiljadu biliona, ili hiljadu milijardi
Hansel Hansel 16:36 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

ultimatum
€ 1.000.000.000.000
Ipak je, mislim, u pitanju hiljadu biliona, ili hiljadu milijardi

Kod nas je bilion jednak hiljadu milijardi - 10^12. (Znam, prevodioci često greše.) U američkom sistemu - bilo bi hiljadu biliona ili trilion. Kod nas (valjda bar u kontinentalnom delu Evrope) gradacija ide: milion-milijarda-bilion-bilijarda-trilion-trilijarda...

31.12.1993. platio sam čekom pola kile kvasca i upisao: 1.900.000.000.000,-
i slovima: jedan bilion i devetsto milijardi dinara.

Insistirao sam da ja odem u prodavnicu i napišem ček na ovaj iznos!
dragan7557 dragan7557 17:52 14.12.2011

Re: Nevezano za Fiat

ultimatum
dragan7557

Izvoz nemacke privrede ove godine premasuje: € 1.000.000.000.000
i slovima jedan Bilon Evra.

cerski


Ipak je, mislim, u pitanju hiljadu biliona, ili hiljadu milijardi

Pa niko ne brani da mislis. Brojanje kod Nas u EU je skromnije nego In God we Trust skalameriji. a bilion je kod nas kao sto je uvek i bio:
Kod nas je bilion jednak hiljadu milijardi - 10^12.


A ovo:
Znam, prevodioci često greše

je razlog sto sam naveo i brojem i slovom da ne bi bilo greske.

cerski

p.s. Hansel, hvala.
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:29 13.12.2011

Moram priznati…

… da me baš zanima zašto je 13. decembar dan do kojeg si obećao da ćeš ćutati (9. bih nekako i povezao s nečime…).
omega68 omega68 23:33 13.12.2011

Re: Moram priznati…

nije vezano za datum
Ne mogu da trpim da neko ...ne govori istinu
pa makar to bili i političari:wicked
EDIT:
Ima još gorih stvari koje će da se dese u budućnosti.
E o njima stvarno još moram da ćutim
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:36 13.12.2011

Re: Moram priznati…

Ima još gorih stvari koje će da se dese u budućnosti.

U ovo ni malo ne sumnjam.
milisav68 milisav68 00:15 14.12.2011

Re: Moram priznati…

omega68

Ima još gorih stvari koje će da se dese u budućnosti.
E o njima stvarno još moram da ćutim

Znam i ja nešto, al` neću da ti kažem.
omega68 omega68 00:17 14.12.2011

Re: Moram priznati…

U ovo ni malo ne sumnjam.

mala pomoć
Šta misliš zašto JURA otvara toliko fabrika u Srbiji?
I zašto Kalanovićka poziva Korejance?
eli.lacrosse eli.lacrosse 00:27 14.12.2011

Re: Moram priznati…

I zašto Kalanovićka poziva Korejance?

Pravimo uniju Rusija, Belorusija, Srbija i Severna Koreja?
omega68 omega68 00:33 14.12.2011

Re: Moram priznati…

Znam i ja nešto, al` neću da ti kažem

samo ćuti, pričaću ti
omega68 omega68 00:35 14.12.2011

Re: Moram priznati…

Severna Koreja

ma jok, zove Južnu
šta ima veze, imaju i oni dobre automobile
loader loader 00:48 14.12.2011

Re: Moram priznati…

šta ima veze, imaju i oni dobre automobile

omega68 omega68 00:55 14.12.2011

Re: Moram priznati…

loader
šta ima veze, imaju i oni dobre automobile


ništa ja nisam rekao
loader loader 01:10 14.12.2011

Re: Moram priznati…

ništa ja nisam rekao

Ni ne pomislih takvo što
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:00 14.12.2011

ja sam par puta

doveo Fiat u Kragujevac.
omega68 omega68 01:11 14.12.2011

Re: ja sam par puta

marko


marco_de.manccini
doveo Fiat u Kragujevac.


neka, neka,
dovedi ga još neki put
loader loader 01:11 14.12.2011

Re: ja sam par puta

doveo Fiat u Kragujevac.

Jel da mali limeni vidi gde je rođen itakoto.. ?
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:18 14.12.2011

Re: ja sam par puta

Мали обилази своју родбину, ја моју, ... свима лепо.
eli.lacrosse eli.lacrosse 01:48 14.12.2011

:-)

A ko je dovezao Batistuti iz Kragujevca Yugo 65A, crni, kabrio?
NNN NNN 11:35 14.12.2011

Re: :-)

eli.lacrosse
A ko je dovezao Batistuti iz Kragujevca Yugo 65A, crni, kabrio?


Svega mi!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:12 14.12.2011

car market bubble

used car market bubble?

Цела та индустрија је била на стероидима пре овог бушења на тржиштима.
Ко ће да купи 300 'иљада аутомобила?
nim_opet nim_opet 02:13 14.12.2011

Sad ti mene da ubijes..

...ali ja pojma nemam sta je pisac hteo da kaze. Da zna svasta sto se inace ne zna u siroj javnosti? Ili se zna, ali se o tome ne prica? I da je znao nesto o nekome ko je dolazio sa Dinkicem? Kome? Cemu? ....
omega68 omega68 06:46 14.12.2011

Re: Sad ti mene da ubijes..

Mozda sam hteo da kažem da je glupo da sada licitiraju ko je doveo FIAT i da to koriste u kampanji.
Obojica su kukali i molili.To jeste činjenica.
Bez velikih šansi da izgube izbore ni to kukanje im se ne bi isplatilio.
Ovog puta će da izgube šta god da rade, to sam hteo da kažem
tyson tyson 04:27 14.12.2011

Mileva

Izvini omega, ali naslov teksta možeš komotno da promeniš u "Olajavanja po čaršiji", ili što bi omraženi građanin Bećković rekao "Reče mi jedan čo'ek".

Uzgred, nikako mi nije jasno zašto u celom svetu Fiat zovi baš tako kako je napisano, a samo kod nas Fijat.



omega68 omega68 06:47 14.12.2011

Re: Mileva



Uzgred, nikako mi nije jasno zašto u celom svetu Fiat zovi baš tako kako je napisano, a samo kod nas Fijat.

To sam i ja hteo da pitam ove sa B92
Hansel Hansel 12:01 14.12.2011

Re: Mileva

Treba pitati Klajna.

Po Klajnu - ili FIAT, FIAT-a ili Fijat, Fijata.

Šire objašnjenje nisam našao, ali FIAT je skraćenica od Fabbrica Italiana Automobili Torino, a po našem pravopisu skraćenice se pišu ili izvorno, ili u našoj transkripciji, pa ne može ФБИ nego mora FBI (ili Еф-Би-Ај), ali se skraćenice koje se mogu izgovoriti kao jedna reč mogu pisati i samo s prvim velikim početnim slovom i menjati po padežima kao druge reči - od Avnoja do Kfora, na primer.

E, otkud ono "j" u transkripciji, valjda se procenjuje da se čuje "j" u izgovoru, a dalje pitajte Vuka!
tyson tyson 14:16 14.12.2011

Re: Mileva

To sam i ja hteo da pitam ove sa B92

Ja sam ih to, a i druga pitanja vezana za zaprepašćujuću količinu nepismenosti prisutnu na njihovom sajtu priupitao više puta, no nisu bili spremni niti da odgovore, niti očigledno da svoje "novinare" pošalju u večernju školu jer se parada gluposti na pomenutom sajtu nastavlja nesmanjenim tempom.



blogovatelj blogovatelj 03:40 15.12.2011

Re: Mileva

Uzgred, nikako mi nije jasno zašto u celom svetu Fiat zovi baš tako kako je napisano, a samo kod nas Fijat.


Pisi kao sto govoris.
Venezia - Venecija, vazi i za milicija i za policija.
milisav68 milisav68 11:06 16.12.2011

Re: Mileva

blogovatelj
Uzgred, nikako mi nije jasno zašto u celom svetu Fiat zovi baš tako kako je napisano, a samo kod nas Fijat.


Pisi kao sto govoris.
Venezia - Venecija, vazi i za milicija i za policija.

A gde se zagubi ono - čitaj kako je napisano.
tyson tyson 13:59 16.12.2011

Re: Mileva

Pisi kao sto govoris.
Venezia - Venecija, vazi i za milicija i za policija.

Pa znam ali bogamu, FIAT je skraćenica. Kako onda tu dodavati jedno slovo kojega u originalu nema?!



bookez bookez 04:29 14.12.2011

Sve te stvari o Fiatu

Mene bas interesuju sve te stvari o Fijatu/Zastavi o kojima neces pisati.

Jedino sto znam je o zemlji i seljacima. Seljaci su hteli vise no sto je drzava bila spremna da da, i to je to. Valjda je resenje sa kasarnom bolje i za drzavu i za seljake. A te stvari se desavaju u svim zemljama normalnog sveta.
omega68 omega68 06:40 14.12.2011

Re: Sve te stvari o Fiatu

Nije.Teško je objasniti kroz neki komentar na blogu
neobavestena neobavestena 11:26 14.12.2011

Šuplja priča

Priča ti je malo šuplja: kad je Tadić otišao na Sajam, Verko nije bio tu. Pričalo se da će da ga podrži, ali se izjasnio tek pred drugi krug predsedničkih. Tad ga je podržao Dinkić, pričom o 1000 evra akcija.
FIAT su u Kragujevac dovela deca nekadašnjih čelnika FIAT-a. To je porodična firma, deca su nasledila očeve na rukovodećim položajima. Svi ostali su samo sebi pripisali zasluge.
To što je tvoj drugar član MENSE ga ne kandiduje unapred za posao. Ni u jednoj fabrici na svetu nije bitno koliki ti je IQ, već koliko radiš. Od njega niko ne očekuje da pronadje auto na vodu, već da radi to što mu je posao. To što je u samoupravno-socijalističkom Kragujevcu teško shvatiti istinu, je problem Kragujevca.
Ne FIAT-a.
blogov_kolac blogov_kolac 15:06 14.12.2011

Re: Šuplja priča

neobavestena
FIAT su u Kragujevac dovela deca nekadašnjih čelnika FIAT-a. To je porodična firma, deca su nasledila očeve na rukovodećim položajima. Svi ostali su samo sebi pripisali zasluge.
Ma ti si stvarno neobavestena...

Kakva crna privatna, pa jos i "porodicna" firma!? Sve je to paravan i bajka za malu decu! Pa oni postoje samo kao kamuflaza da bi svetski centri moci pomagali raznim Verkovima i Mladjama - istina proizveli su zadnjih decenija stotinjak miliona vozila, ali iskljucivo da bi naivnima zamazali oci.

Sediste Fijata se nalazi u Italiji, tako da njegovu vezu sa Vatikanom i Mafijom ne treba nesto posebno dokazivati - bar ne ovde kod nas u Srbiji, kad je vec ostatak Evrope totalno zaglupljen. Takodje, u zadnje dve-tri godine Fijat je usao u zajednicki aranzman sa americkim Krajslerom, sto je najverovatnije bio samo manevar da se i CIA ubaci u celu pricu, kada se ispostavilo da je Supergenijalni Haski Optuzenik koji sve zna i o svemu (pa i vise od toga!) previse tvrd orah za Vatikan i Mafiju.

A inace, draga moja neobavestena - ubuduce uvek kada naidjes na konstrukciju "dobro obavesteni izvori iz Brisela", prvo na sta treba da pomislis je: "pa to mora da su neki visokorangirani stranacki funkcioneri iz Kragujevca - niko kao oni na ovome svetu ne poznaje bolje iz prve ruke odluke i namere briselskih birokrata"!
omega68 omega68 15:30 14.12.2011

Re: Šuplja priča

kad je Tadić otišao na Sajam, Verko nije bio tu. Pričalo se da će da ga podrži, ali se izjasnio tek pred drugi krug predsedničkih. Tad ga je podržao Dinkić, pričom o 1000 evra akcija.

Nemaš pojma, u skladu sa nick-om
Bio sam rada na sajmu i bili su prisutni svi.To je bilo uoči parlamentarnih izbora, a ti pričaš o predsedničkim.
Naravno da nikog ne kandiduje članstvo u MENSI za bilo šta.
Taj konkretan čovek je već bio potvrđen kao rukovodilac i stručnjak u tom poslu.Nego , nema veze, važno je da se brane i ovde na blogu stranačka mešeterenja.
mariopan mariopan 16:25 14.12.2011

Re: Šuplja priča

važno je da se brane i ovde na blogu stranačka mešeterenja.

Ih, koliko hoćeš
dragan7557 dragan7557 18:16 14.12.2011

Re: nije bas Šuplja priča

Od njega niko ne očekuje da pronadje auto na vodu, već da radi to što mu je posao.

Taj nije naravno "pronadjen" ali konstrusian jeste, jos sredinom sedamdesetih godina proslog veka u Nemackoj. Probne voznje, testovi i sve ostalo je jos tada uradjeno a efikasnost motora (daleko veca od Otto benzinskog) potvrdjena i sve je patentirano.

Nije bas na vodu vec na Hidrogen, Naftna Mafija je potpuno suspendovala sve oko ovog motora. Kasnije su ga otkupili Japanci koji su ga usavrsili i ako nije vec, onda ce vrlo brzo u proizvodnju.

Auto na vodu je konstruisan mnogo ranije inace na principu parne masine. Da je parna masina vrsta motora, valjda nije potrebno spominjati?

U Srbiji pre Zastave i FAP-a, su postojali i kamioni na drva, koje sa zapamtio.

Jedan od najefikasnijih motora, koji su postojali u SFRJ i drugde, je Aran motor (mislim da je proizvodjen u Srarjevu) sa dva zamajca sa strane, koji se jos po negde moze videti. Ovo cudo od masine zahvaljujuci zamajcima skoro da radi na vazduh.

Motori sa zamajcima su korisceni i u Svajcarskoj, u novije vreme u autobusima, upravo zbog izuzetno niske potrosnje goriva i odlicnih osobina po Eko sredinu.

Naravno Dulic ekomajstor Srbije nikad nije ni cuo za ove podatke, on je co'ek novijeg vremena, Sajtova, javnih udarnickih ciscenja i tako to.

cerski
mariopan mariopan 18:42 14.12.2011

Re: nije bas Šuplja priča

U Srbiji pre Zastave i FAP-a, su postojali i kamioni na drva, koje sa zapamtio.

Mogu se i videti, krajem leta, kada su u Zrenjaninu "Dani piva", održavala se i smotra oldtajmera, mnogo starih automobila , ali i autobusa i kamiona koji su radili "na loženje"..kao i raznih poljoprivrednih mašina koje su isto radile na loženje. Oni su se dovezli na svoj pogon, u radu su, potpuno renovirani, i bilo je zanimljivo videti defile tih starih mašina. A dođu iz cele Srbije
milisav68 milisav68 18:53 14.12.2011

Re: nije bas Šuplja priča

mariopan
U Srbiji pre Zastave i FAP-a, su postojali i kamioni na drva, koje sa zapamtio.

Mogu se i videti, krajem leta, kada su u Zrenjaninu "Dani piva", održavala se i smotra oldtajmera, mnogo starih automobila , ali i autobusa i kamiona koji su radili "na loženje"..kao i raznih poljoprivrednih mašina koje su isto radile na loženje. Oni su se dovezli na svoj pogon, u radu su, potjavascript:;puno renovirani, i bilo je zanimljivo videti defile tih starih mašina. A dođu iz cele Srbije

Pajo, fajer!
tyson tyson 08:34 16.12.2011

Kolega bloger


'si vid'o ovo?



stefan.hauzer stefan.hauzer 20:26 18.12.2011

.

i najbolje za kraj.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana