Ljudska prava

LEPA... I ZABRINJAVAJUĆA VEST

Freedom of Information RSS / 05.12.2011. u 13:06

Autor: Rodoljub Šabić

Organizacija Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku, kulturu (UNESCO) biće pokrovitelj obeležavanja jubileja tri decenije postojanja i rada naše Istraživačke stanice „Petnica"!
Retko dobra vest, sjajno priznanje, i što je najvažnije, sasvim zasluženo. U pismu generalne direktorke UNESCO-a Irine Bokove se pored ostalog se navodi: „Doprinos IS Petnica fundamentalnim naukama, tehnologiji i društvenim naukama je očigledan, a aktivnosti relevantne i od velikog interesa za UNESCO."
I logično da je tako. Kroz 30 godina postojanja, od kada je osnovana na inicijativu mladih istraživača i profesora nezadovoljnih kvalitetom naučne nastave IS Petnica je postala u svetskim razmerama prepoznatljiv centar inovativnog obrazovanja i podrške naučnim talentima. Kroz te tri decenije u njoj je boravilo i učestvovalo u radionicama, seminarima i kampovima više od 45.000 talentovanih istraživača iz Srbije, nekadašnje SFRJ, ali i iz regiona, Evrope, pa i celog sveta, koji su u tome imali podršku više od 7.000 vrhunskih stručnjaka i njihovih saradnika.
Sve što je ostvareno ostvarno je uglavnom u lošim ekonomskim uslovima. Država se, osim možda u početku, nije trudila da podržava Petnicu, naprotiv. Taj teško shvatljiv odnos kulminirao je 2009. godine kada se naglas govorilo i izgledalo kao vrlo verovatno da će, zbog nedostatka sredstava, Istraživačka stanica prestati sa radom.
Ipak, nakon žestoke reakcije javnosti, kao što to kod nas prilično često biva, u jednom konvulzivnom obrtu, stvari su krenule u sasvim drugom pravcu. Bar je tako izgledalo. Država je tada „ponudila" evropskim partnerima učešće u proširenju i modernizaciji Istraživačke stanice. Oni su to prihvatili i obezbedili sredstva za modernizaciju starih i izgradnju novih objekata. Izgradnja objekata je pri samom kraju.
Izgradnja objekata je pri kraju, ali uprava Petnice još ne zna kako će te nove objekte održavati, grejati, čistiti... Da i ne govorimo o tome kako će naći sredstva za bar minimalno funkcionisanje Stanice.
Na pitanje kako će pronaći potrebna sredstva direktor Petnice kaže: "Za sada nemamo nijedan stabilan izvod sredstava za rad. Ministarstva nauke i prosvete su do sada davala određena sredstva, ukupno oko jedne četvrtine naših godišnjih troškova. Od kada su došli Rusi, NIS je istog trenutka odlučio da pomaže naš rad, ali nijedno domaće javno preduzeće se nije na tako nešto odlučilo, najverovatnije zato što IS nije nikakva „partijska institucija". Sve u svemu, za nešto više od polovine troškova rada moramo se svake godine uporno boriti, svaki put iz početka i bez garancije da ćemo novac i pronaći. Poslednjih godina uočavamo još jedan ozbiljan problem: sve je više dece kojoj je čak i autobuska karta previsok porodični izdatak, tako da im „Petnica" ostaje samo san. To je strašno, ali ne vidim da bilo koga to potresa. Da ne pominjem koliko nas brine šta će se desiti nakon proširenja kapaciteta."
Lepo je ali nije za veliku utehu što, nakon odluke UNESCO-a da bude pokrovitelj jubileja, bar u jubilarnoj 2012., po svoj prilici neće morati da brinu. Ta godina će brzo proći i ako ne bude iskorišćena za otklanjanje neizvesnosti u finansiranju ostaće nam razlog za zabrinutost koja nadilazi granice Petnice. Jer „nemati novac" za podršku najtalentovanijim, u krajnjoj liniji, znači odricati se budućnosti. Zar može biti sporno da postoje stvari na čije finansiranje nikad, pa ni u najtežim ekonomskim uslovima država ne sme da „zaboravi"?



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vlad_aleksh vlad_aleksh 13:16 05.12.2011

Čemu?

Čemu služi Petnica?
Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi? Ili fajde, što bi rekao kir Njegovan.
highshalfbooze highshalfbooze 13:25 05.12.2011

Re: Čemu?

^ Jedno vrlo plitko i jednostrano razmišljanje. Zbog takvih i sličnih smo i dospeli na ovako niske grane, odakle se nikada nećemo izvući.
antioksidant antioksidant 13:28 05.12.2011

Re: Čemu?

vlad_aleksh
Čemu služi Petnica?
Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi? Ili fajde, što bi rekao kir Njegovan.

preformulisi definiciju sopstvene koristi
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:29 05.12.2011

Re: Čemu?

vlad_aleksh
Čemu služi Petnica?
Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi? Ili fajde, što bi rekao kir Njegovan.


Ti nemoj, snaći će se Petnica i bez tebe, a cenim da ne bi razumeo zašto.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:32 05.12.2011

Re: Čemu?

highshalfbooze
^ Jedno vrlo plitko i jednostrano razmišljanje. Zbog takvih i sličnih smo i dospeli na ovako niske grane, odakle se nikada nećemo izvući.


Priznajem, kriv sam. Zbog takvih kao što sam ja i Kosovsku bitku smo izgubili.
edi-va edi-va 13:33 05.12.2011

Re: Čemu?

Čemu služi Petnica?


Filtriranju pametnih pitanja u nadi da bespotrebna pitanja zauvek nestanu.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:35 05.12.2011

Re: Čemu?

antioksidant

preformulisi definiciju sopstvene koristi


Vrlo rado. Ali to će Vas koštati.
Freedom of Information Freedom of Information 13:35 05.12.2011

Re: Čemu?

vlad_aleksh
Čemu služi Petnica?

Iskreno se nadam da pitate u ironičnom tonu,da se šalite.
Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi?

Ko što rekoh teško mi je da poverujem da zaista ne vidite koristi koje svako a pogotovo zaostalo društvo može da ima od podrške naučnim talentima i podsticanja inovativnog obrazovanja. A još teže mi je da poverujem da Vam,šta god mislili o finansiranju Petnice, prethodno ne pada na pamet bezbroj stvari čije finansiranje novcem poreskih obveznika "ima smisla" bar milon puta manje.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:38 05.12.2011

Re: Čemu?

uros_vozdovac

Ti nemoj, snaći će se Petnica i bez tebe, a cenim da ne bi razumeo zašto.


A ja cenim da je Voždovac najjači!
antioksidant antioksidant 13:43 05.12.2011

Re: Čemu?

A još teže mi je da poverujem da Vam,šta god mislili o finansiranju Petnice, prethodno ne pada na pamet bezbroj stvari čije finansiranje novcem poreskih obveznika "ima smisla" bar milon puta manje.

ovo nije bas posteno prema vlad_aleksh-u (koji je pristao da promeni sopstvene prioritete ukoliko mu platim)
nije napisao da nema besmislenijih nacina da se potrose budzetske pare
sahmatbg sahmatbg 13:43 05.12.2011

Re: Čemu?

edi-va
Čemu služi Petnica?

Filtriranju pametnih pitanja u nadi da bespotrebna pitanja zauvek nestanu.

Ako nečeg imamo suviše to su bespotrebna pitanja.
Freedom of Information Freedom of Information 13:54 05.12.2011

Re: Čemu?

antioksidant
ovo nije bas posteno prema vlad_aleksh-u (koji je pristao da promeni sopstvene prioritete ukoliko mu platim)nije napisao da nema besmislenijih nacina da se potrose budzetske pare

Pa ja sam već rekao da želim da verujem da nije bio ozbiljan već ironičan,da se šalio.
antioksidant antioksidant 13:56 05.12.2011

Re: Čemu?

Pa ja sam već rekao da želim da verujem da nije bio ozbiljan već ironičan,da se šalio.

zao mi vas je razocarati ali moj utisak je da je on ozbiljan (nepromisljen ali ozbiljan)
Freedom of Information Freedom of Information 14:07 05.12.2011

Re: Čemu?

zao mi vas je razocarati ali moj utisak je da je on ozbiljan (nepromisljen ali ozbiljan)

Pa ako je nepromišljen onda je lako moguće da nije ozbiljan. Ljudima se ne retko,nekad u šali a nekad tek tako, događa da govore nešto što ne misle baš ozbiljno.
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 14:18 05.12.2011

Re: Čemu?

Veoma dobro pitanje.
Zato što država koja ne ulaže u nauku dugoročno osuđuje sebe na marginalizaciju.
Da li je potrebno uvek vagati za i protiv svakoj pomoći nauci? Naravno.
Da li se treba boriti protiv zloupotreba? Naravno.
Da li bi slobodna tržišne utakmica dovela do istih rezultata? Teško.
Da li je ulaganje u mlade talente samo bacanje para kada će oni čiji se talenat u nešto izrodi najverovatnije otići iz zemlje zbog objektivnih okolnosti? Možda.
Da li je rešenje dizanje ruku od cele stvari? Pogledaj početak mog odgovora. A složićemo se da država mora biti jeftinija da porez na rad ne sme biti harač. Da se sudski sporovi moraju završavati u razumnim rokovima uz minimiziranje mita i korupcije.
Moje lično mišljenje je da je budžet petnice smešan u odnosu na rasipanja koja se u ovoj državi dešavaju, ali takođe mislim da bi roditelji đaka koji idu u petnicu trebalo da učestvuju u troškovima prema mogućnostima, makar i simbolično.
anchiba anchiba 14:34 05.12.2011

Re: Čemu?

http://www.petnica.rs/

Ево за Влада линк, па да се информише чему служи Петница.
Freedom of Information Freedom of Information 14:35 05.12.2011

Re: Čemu?

Moje lično mišljenje je da je budžet petnice smešan u odnosu na rasipanja koja se u ovoj državi dešavaju

I to je ono o čemu se pre svega mora povesti računa.
ali takođe mislim da bi roditelji đaka koji idu u petnicu trebalo da učestvuju u troškovima prema mogućnostima, makar i simbolično.

Slažem se,naravno.
Jukie Jukie 14:41 05.12.2011

Re: Čemu?

vlad_aleksh
Čemu služi Petnica?Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi? Ili fajde, što bi rekao kir Njegovan.

Pa to ima neke veze sa ustrojstvom ljudskih društava. Ljudi su životinje solidarne sa svojom grupom, i želimo da budemo mnogo jaki da oni spolja kažu "Vidi ove ala su jaki, wow".

Sa razvojem ljudskog društva solidarnost se razvija u pravcu ulaganja u slabije (a tim i ugroženije) pripadnike grupe kako bi postali jači, tako da nam je prosek jakosti veliki. Zato se organizuju starački domovi, svratišta za decu ulice, večernje škole, centri za dnevni boravak mentalno zaostalih osoba, pa na suprotnom kraju spektra onda i centri za male genije, gradi se potrebna infrastruktura itd.

Tu sad imamo i nivo na kome se solidarišemo. Više se ne solidarišemo samo sa svojom porodicom i rodbinom, nego sa celim gradom i državom. Time što mi se kad nisam slab/ugrožen uzme deo para od poreza pa se preko raznih kanala da na izgradnju škole u Bežaniji (od čega nemam ama baš nikakve koristi) ili semafora u Kumodražu(od čega nemam ama baš nikakve koristi), obezbeđujem da opstane sistem preko koga ću nekako da dobijem deo sredstava kada budem slab/ugrožen.

jedi-knight jedi-knight 14:42 05.12.2011

Re: Čemu?

Čemu?
zao mi vas je razocarati ali moj utisak je da je on ozbiljan (nepromisljen ali ozbiljan)

Pa ako je nepromišljen onda je lako moguće da nije ozbiljan. Ljudima se ne retko,nekad u šali a nekad tek tako, događa da govore nešto što ne misle baš ozbiljno.


Čak i da je bio ironičan, svojom ironijom je iskazao mišljenje velikog dela populacije.
Već predugo traje segregacija umnih, talentovanih, intelektualno orijentisanih mladih ljudi, što kao posledicu daje priklanjanje jednom primitivnom, oportunističkom, animalnom modelu ponašanja koji svoje uzore pronalazi na stranicama tabloida i crnih hronika.

Onda nije ni čudo što se neko pita:
Čemu Petnica, kad u Guči nema dovoljno toaleta za povraćanje?
AlexDunja AlexDunja 14:44 05.12.2011

Re: Čemu?

, ali takođe mislim da bi roditelji đaka koji idu u petnicu trebalo da učestvuju u troškovima prema mogućnostima, makar i simbolično.


pa učestvuju. naravno.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:53 05.12.2011

Re: Čemu?

Jukie
Pa to ima neke veze sa ustrojstvom ljudskih društava. Ljudi su životinje solidarne sa svojom grupom, i želimo da budemo mnogo jaki da oni spolja kažu "Vidi ove ala su jaki, wow".

Sa razvojem ljudskog društva solidarnost se razvija u pravcu ulaganja u slabije (a tim i ugroženije) pripadnike grupe kako bi postali jači, tako da nam je prosek jakosti veliki. Zato se organizuju starački domovi, svratišta za decu ulice, večernje škole, centri za dnevni boravak mentalno zaostalih osoba, pa na suprotnom kraju spektra onda i centri za male genije, gradi se potrebna infrastruktura itd.

Tu sad imamo i nivo na kome se solidarišemo. Više se ne solidarišemo samo sa svojom porodicom i rodbinom, nego sa celim gradom i državom. Time što mi se kad nisam slab/ugrožen uzme deo para od poreza pa se preko raznih kanala da na izgradnju škole u Bežaniji (od čega nemam ama baš nikakve koristi) ili semafora u Kumodražu(od čega nemam ama baš nikakve koristi), obezbeđujem da opstane sistem preko koga ću nekako da dobijem deo sredstava kada budem slab/ugrožen.




jedi-knight

Čak i da je bio ironičan, svojom ironijom je iskazao mišljenje velikog dela populacije.
Već predugo traje segregacija umnih, talentovanih, intelektualno orijentisanih mladih ljudi, što kao posledicu daje priklanjanje jednom primitivnom, oportunističkom, animalnom modelu ponašanja koji svoje uzore pronalazi na stranicama tabloida i crnih hronika.

Onda nije ni čudo što se neko pita:
Čemu Petnica, kad u Guči nema dovoljno toaleta za povraćanje?


Odlična objašnjenja, uključuju odgovore na pitanja čemu ulaganje u Petnicu i u druge slične stvari, kao i do čega je dovelo to što dobar deo populacije ne zna ili neće da razume čemu.

I naravno, Povereniku Šabiću preporuka za tekst.
kakapo kakapo 14:54 05.12.2011

Re: Čemu?

Čemu služi Petnica?
Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi? Ili fajde, što bi rekao kir Njegovan.

Ako si deo srpskog društva i države (a ne samo vlaški knez), imaćeš baš mnogo lične koristi od uloženih sredstava u Petnicu. Naime, društvo je skup pojedinaca, (mada ne jednostavan), te se problemi u društvu odražavaju direktno na pojednice lično (i obrnuto). Najveći problem srpskog društva je neprosvećenost, neukost i raspojasani prostakluk. I.S. Petnica se od svog osnivanja vrlo uspešno bori protiv neprosvećenosti i svake godine obrazuje na stotine talentovane, pametne, radoznale i vredne dece, voljne da uče i da se posvete različitim naučnim disciplinama. Pravo je čudo kako je Petnica i opstala tokom strašnih vremena u proteklih 30 godina. Imao sam privilegiju da predajem u Petnici čak i u ona najgora vremena hiperinflacije, beznađa, izolacije (a i pre i posle toga). I u takvim najmračnijim vremenima, svetlost je dopirala iz Petnice i ulivala nadu srpskom drušvu. Kao profesor, imam prilike da vidim šta znaju i kako razmišljaju đaci koji dolaze iz Petnice, a kako đaci iz "običnih" škola. Ne radi se ni o kakvom elitizmu, već jednostavno o odličnom nastavnom programu koji priprema mlade ljude za bavljenje naukom. E sad, kakva je korist tebi lično od toga što će u Srbiji biti mnogo talentovanih i obrazovanih mladih naučnika, koji ni po čemu neće zaostajati za onima iz Engleske, Nemačke, Kanade, Rusije? Ako ne znaš, pitaj Kir Njegovana. On bi itekako razumeo.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:02 05.12.2011

Re: Čemu?

kakapo

У питању је трансилванијски кнез, а највећи проблем српског друштва је тај, што друштво не постоји.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:05 05.12.2011

Re: Čemu?

jedi-knight
Čemu Petnica, kad u Guči nema dovoljno toaleta za povraćanje?

Зар "република" Србија инвестира и у Гучу, тј. Сабор трубача?
Чему?

Тамо, где су делатности профитабилне, за државу нема потребе да се меша јер ће корист свеједно доћи, а тамо где делатности нису профитабилне, држава се само може придружити у подели губитака.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:05 05.12.2011

Re: Čemu?

vlad_aleksh
uros_vozdovac

Ti nemoj, snaći će se Petnica i bez tebe, a cenim da ne bi razumeo zašto.


A ja cenim da je Voždovac najjači!


Rekoh malopre - ne razumeš, hvala na potvrdi.
yugaya yugaya 16:10 05.12.2011

Re: Čemu?

AlexDunja
, ali takođe mislim da bi roditelji đaka koji idu u petnicu trebalo da učestvuju u troškovima prema mogućnostima, makar i simbolično.


pa učestvuju. naravno.


LETNJA NAUČNA ŠKOLA

Participacija za učešće na LNŠ iznosi 16,000.- dinara po učesniku. Ovo je oko 50% realne cene zahvaljujući sponzorima i učešću IS Petnica. Uplata sredstava će se izvršiti u Stanici prvog dana po dolasku učesnika. Time se pokriva deo troškova ishrane, smeštaja, lokalnog transporta, zdravstvene zaštite i programa. Učenici (ili njihove škole/roditelji) snose i troškove puta do Valjeva i nazad. Za učenike slabog materijalnog stanja postoji mogućnost za poseban popust po zahtevu škole.


a na pitanje čemu - i zašto - iz uputstva nastavnicima:

Naš sistem selekcije je takav da će svaku prijavu pregledati nekoliko nezavisnih stručnjaka i nezavisno oceniti različite parametre kao što je stepen zainteresovanosti, predznanje, pismenost i opšta kultura, komunikativnost, samostalan rad. Uključivanje učenika “preko reda” je praktično nemoguće, jer više ljudi učestvuje u izboru, pa se za intervencije lako sazna, priča se širi i to ugrožava ugled Stanice, pa to izbegavamo.

Nemojte nam slati decu koja će se razmetati svojim socijalnim statusom, važnošću svojih roditelja ili su skloni da na drugi način povređuju osećanja ostalih. Program koga smo zamislili i koga smo godinama izvodili zahteva solidnu i stabilnu grupu, kolektiv sastavljen od različitih pojedinaca koji se dobro slažu.


...eh kada bi i ostatak budžetskih korisnika imao ovakav proces selekcije npr. pri odabiru odgovarajućih kandidata za posao
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:15 05.12.2011

Re: Čemu?

Jukie
Pa to ima neke veze sa ustrojstvom ljudskih društava. Ljudi su životinje solidarne sa svojom grupom, i želimo da budemo mnogo jaki da oni spolja kažu "Vidi ove ala su jaki, wow".

На које животиње препоручујете да се угледамо?
Jukie
Sa razvojem ljudskog društva solidarnost se razvija u pravcu ulaganja u slabije (a tim i ugroženije) pripadnike grupe kako bi postali jači, tako da nam je prosek jakosti veliki.

А ја, наивно мислио да се улаже ради зараде, користи, те пружања услуга и производа који су другима потребни.
Jukie
Zato se organizuju starački domovi, svratišta za decu ulice, večernje škole, centri za dnevni boravak mentalno zaostalih osoba, pa na suprotnom kraju spektra onda i centri za male genije, gradi se potrebna infrastruktura itd.

Човечност се исказује према онима којима је помоћ неопходна. То не значи да човечност и другима није потребна, али између оних који су више среће имали, и оних који су је мало имали, постоји разлика, ако не у квантитету, оно у квалитету.
Другим речима, ако сву помоћ искажемо према најспособнијима, шта нам онда остаје за оне несрећне?
Jukie
Tu sad imamo i nivo na kome se solidarišemo. Više se ne solidarišemo samo sa svojom porodicom i rodbinom, nego sa celim gradom i državom. Time što mi se kad nisam slab/ugrožen uzme deo para od poreza pa se preko raznih kanala da na izgradnju škole u Bežaniji (od čega nemam ama baš nikakve koristi) ili semafora u Kumodražu(od čega nemam ama baš nikakve koristi), obezbeđujem da opstane sistem preko koga ću nekako da dobijem deo sredstava kada budem slab/ugrožen.

Сматрам немогућим солидарисање са градом, или државом. Моје је уверење да се саосећање могуће искључиво са другим бићем, и то превасходно људским.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:27 05.12.2011

Re: Čemu?

kalifumestokalifa
Veoma dobro pitanje. Zato što država koja ne ulaže u nauku dugoročno osuđuje sebe na marginalizaciju.

Камо среће да држава Србија доживи маргинализацију у односу на своје грађане.
kalifumestokalifa
Da li je potrebno uvek vagati za i protiv svakoj pomoći nauci? Naravno.

Наравно. Извагајмо, затим, и помоћ техници, банкама, дужницима, предузетницима, партијама, купцима, продавцима, произвођачима... Извагајмо све то, и дођимо коначно до закључка да...
Много вагамо, а мало стављамо на кантар.
kalifumestokalifa
Da li se treba boriti protiv zloupotreba? Naravno.

Злоупотреба је почела оног тренутка када се простор за злоупотребу створио.
kalifumestokalifa
Da li bi slobodna tržišne utakmica dovela do istih rezultata? Teško.

Којих резултата? Шта је очекивајући резултат?
kalifumestokalifa
Da li je ulaganje u mlade talente samo bacanje para kada će oni čiji se talenat u nešto izrodi najverovatnije otići iz zemlje zbog objektivnih okolnosti? Možda.

Дакле, Ви овде признајете, да грађани Србије, колико год да су сиромашни, субвенционишу грђане неких других земаља, колико год да су богати?
kalifumestokalifa
Da li je rešenje dizanje ruku od cele stvari? Pogledaj početak mog odgovora. A složićemo se da država mora biti jeftinija da porez na rad ne sme biti harač. Da se sudski sporovi moraju završavati u razumnim rokovima uz minimiziranje mita i korupcije.Moje lično mišljenje je da je budžet petnice smešan u odnosu na rasipanja koja se u ovoj državi dešavaju, ali takođe mislim da bi roditelji đaka koji idu u petnicu trebalo da učestvuju u troškovima prema mogućnostima, makar i simbolično.

Да би порез био мањи, потрошња мора бити мања. Да би злоупотреба било мање, простора за исту мора бити мање...
Буџет Петнице можда јесте смешан, али је питање колико је неопходан? Колико има "Петница" по Србији?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:30 05.12.2011

Re: Čemu?

sahmatbg
Ako nečeg imamo suviše to su bespotrebna pitanja.

Помисли сваки функционер, након добијања захтева за приступ информацијама...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:33 05.12.2011

Re: Čemu?

uros_vozdovac
Ti nemoj, snaći će se Petnica i bez tebe, a cenim da ne bi razumeo zašto.

Фер речено. Онда да Петница направи фонд, па нека донира онај који жели. Наравно, ту је питање транспарентности тих фондова, што је вероватно питање за домаћина.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:35 05.12.2011

Re: Čemu?

highshalfbooze
^ Jedno vrlo plitko i jednostrano razmišljanje. Zbog takvih i sličnih smo i dospeli na ovako niske grane, odakle se nikada nećemo izvući.

Ако се никада нећемо извући, онда и нема неке везе шта се каже, или уради?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:38 05.12.2011

Re: Čemu?

vlad_aleksh
Čemu služi Petnica?

Чему служи Петница, подједнако могу одговорити они, који су тамо били, и они који су за њу само чули.
Док ће други, највероватније поновити оно што су преко телевизије чули, први ће рећи шта је Петница њима значила, и како им је користила.
vlad_aleksh
Ili da preformulišem pitanje - zašto bih ja kao poreski obveznik finansirao budžetskog korisnika od koga neću imati ama baš nikakve koristi? Ili fajde, što bi rekao kir Njegovan.

Хоћеш да кажеш да је онај други квалификованији за одговор од првог, обзиром да услугу платио, а није је добио?
kakapo kakapo 16:53 05.12.2011

Re: Čemu?

У питању је трансилванијски кнез, а највећи проблем српског друштва је тај, што друштво не постоји.

Transilvanija nije bila država, odnosno politička jedinica, nego je geografski pojam. A Vlad je bio vlaški, vojvoda ili knez. Nemoj da te zavede Stokerova romantičarska, engleska priča o transilvanskom grofu Drakuli. Ne damo mi naše balkanske vampire! Oni su naše (nad)prirodno bogatstvo.
Tvoja druga konstatacija je vredna pažnje.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:19 05.12.2011

Re: Čemu?

kakapo
A Vlad je bio vlaški, vojvoda ili knez. Nemoj da te zavede Stokerova romantičarska, engleska priča o transilvanskom grofu Drakuli. Ne damo mi naše balkanske vampire!

Наши, ваши, био, јесте... Нека каже Влад, чији је, шта је... Па да завршимо са препирком о трећем лицу, у његовом присуству?
Tvoja druga konstatacija je vredna pažnje.

Хвала.
Jukie Jukie 18:22 05.12.2011

Re: Čemu?

srdjazlopogledja

Jukie:
Pa to ima neke veze sa ustrojstvom ljudskih društava. Ljudi su životinje solidarne sa svojom grupom, i želimo da budemo mnogo jaki da oni spolja kažu "Vidi ove ala su jaki, wow".

На које животиње препоручујете да се угледамо?

Srđo, objašnjavam čoveku zašto postoji Petnica a ne da je potrebno ugledati se na druge životinje. Već smo se tokom evolucije ugledali na lavove, vukove i slonove, pa probrali šta nam je odgovaralo.


Jukie:Sa razvojem ljudskog društva solidarnost se razvija u pravcu ulaganja u slabije (a tim i ugroženije) pripadnike grupe kako bi postali jači, tako da nam je prosek jakosti veliki.

А ја, наивно мислио да се улаже ради зараде, користи, те пружања услуга и производа који су другима потребни.

A ulaže se i jer ti je zabavno ili prijatno (pet projects) iako ne dobijaš pare zauzvrat, inače niko ne bi ulagao u npr. dom za nezbrinute mačiće - niko nema novčanu korist od toga što neke divlje mačke sede u toploj sobi umesto na kiši na ulici.


Jukie
Zato se organizuju starački domovi, svratišta za decu ulice, večernje škole, centri za dnevni boravak mentalno zaostalih osoba, pa na suprotnom kraju spektra onda i centri za male genije, gradi se potrebna infrastruktura itd.

Човечност се исказује према онима којима је помоћ неопходна. То не значи да човечност и другима није потребна, али између оних који су више среће имали, и оних који су је мало имали, постоји разлика, ако не у квантитету, оно у квалитету.Другим речима, ако сву помоћ искажемо према најспособнијима, шта нам онда остаје за оне несрећне?

Tačno, i zato pare ne daješ bogatim tatinim sinovima koji žive u blagostanju, nego je daješ npr. pametnoj deci koja su u svom okruženju kao u zatvoru jer nemaju nikoga sa kim bi razgovarali o stvarima koje ih interesuju, i zato npr. postoji i Petnica da bi se takva deca povezala radeći ono što ih zanima.


JukieTu sad imamo i nivo na kome se solidarišemo. Više se ne solidarišemo samo sa svojom porodicom i rodbinom, nego sa celim gradom i državom. Time što mi se kad nisam slab/ugrožen uzme deo para od poreza pa se preko raznih kanala da na izgradnju škole u Bežaniji (od čega nemam ama baš nikakve koristi) ili semafora u Kumodražu(od čega nemam ama baš nikakve koristi), obezbeđujem da opstane sistem preko koga ću nekako da dobijem deo sredstava kada budem slab/ugrožen.

Сматрам немогућим солидарисање са градом, или државом. Моје је уверење да се саосећање могуће искључиво са другим бићем, и то превасходно људским.

Solidarisanje i saosećanje nisu jedno isto. Ako sam lažov, mogu da dam pare npr. svratištu da bi me slikali za novine i dobijem neke društvene poene, iako me baš briga za tu decu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:34 05.12.2011

Re: Čemu?

Jukie

Ако се помаже способнијима, најбољима, најсрећнијима, да ли то истовремено значи да они мање добри, шта год критеријум био, а ја искрено сумњам у утврђивању критеријума од стране државе-политичара, мање срећни, било да су рођени у сиромашној породици или са телесним и умним заостацима у односу на већину (свакако не и душевним, духовним), помажу првима, уместо да буде обрнуто? Ако је од гладног тражим помоћ, шта тај гладан може очекивати од мене заузврат?
vishnja92 vishnja92 19:00 05.12.2011

Re: Čemu?

Jukie

bravo :)
(pre svega, na strpljenju)
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:37 06.12.2011

Re: Čemu?

Freedom of Information

Iskreno se nadam da pitate u ironičnom tonu,da se šalite.

Ko što rekoh teško mi je da poverujem da zaista ne vidite koristi koje svako a pogotovo zaostalo društvo može da ima od podrške naučnim talentima i podsticanja inovativnog obrazovanja. A još teže mi je da poverujem da Vam,šta god mislili o finansiranju Petnice, prethodno ne pada na pamet bezbroj stvari čije finansiranje novcem poreskih obveznika "ima smisla" bar milon puta manje.


Nikada nisam bio manje šali sklon.

Verujte jer je apsurdno.

Prethodno mi je bezbroj stvari padalo na pamet, ali avaj - Vi ste se prvi setili Petnice.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:39 06.12.2011

Re: Čemu?

Herezijarh moskopoljski i cele vaseljene.
buba_truba buba_truba 12:41 06.12.2011

Re: Čemu?

vishnja92
Jukie

bravo :)
(pre svega, na strpljenju)

+ entuzijazmu.

Edit: da ne bude zabune, mislila sam na entuzijazam pri raspri sa srdjom...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:02 06.12.2011

Re: Čemu?

buba_truba

vishnja92

Jukie

bravo :)
(pre svega, na strpljenju)

+ entuzijazmu.
Edit: da ne bude zabune, mislila sam na entuzijazam pri raspri sa srdjom...

А откуд знате да новац за Петницу и сличне лепе стварчице, није новац који би требало да се употреби, рецимо,у ове сврхе?

Србији предстоји велико стезања каиша, и ту се ваља рашчланити неопходно и потребно, од онога без чега се и може, за већину становника Србије.
Када кажем потребно, пре свега мислим на линк који сам дао, обзиром да је јасно да јако мали број људи може себи приуштити лечење, без помоћи државе.
Зато, било лепо и корисно да се овде и сад, одрекнемо тих заврзлама, додељивања јавних средстава на све стране, подвучемо црту, и размислимо мало.
Jukie Jukie 14:45 06.12.2011

Re: Čemu?

srdjazlopogledja

А откуд знате да новац за Петницу и сличне лепе стварчице, није новац који би требало да се употреби, рецимо,у ове сврхе?Србији предстоји велико стезања каиша, и ту се ваља рашчланити неопходно и потребно, од онога без чега се и може, за већину становника Србије.Када кажем потребно, пре свега мислим на линк који сам дао, обзиром да је јасно да јако мали број људи може себи приуштити лечење, без помоћи државе.Зато, било лепо и корисно да се овде и сад, одрекнемо тих заврзлама, додељивања јавних средстава на све стране, подвучемо црту, и размислимо мало.

Možemo da se prepiremo oko toga da li manja prava na srećan život treba da imaju oni koji imaju nesreću da imaju preveliki broj kanceroznih ćelija ili oni koji imaju nesreću da imaju preveliki IQ za svoju zatupljujuću sredinu (seti se grafika koji je Lisa napravila u epizodi sa Homerom Simpsonom i bojicom u nosu), ali to je sve degutantno i detinjasto.

Činjenica je da država ima milione i milione dinara koje daje na svašta, i od toga su mnoge stvari gluposti. Možemo lako svi ovde da se okupimo da sednemo i da napišemo spisak stvari za koje bi idealna država umesto na gluposti trebalo da izdvaja pare iz budžeta na ime dobročinstva (sa procentima u odnosu na ukupno) i da dođemo do rezultata da treba dati npr. 20 odsto na citostatike, 10 odsto za internate po planinskim opštinama da deca ne bi morala da pešače tri sata do škole i tri sata nazad a u oba smera uzbrdo, 2 odsto na programe za darovitu decu, 15 odsto na čišćenje ulica od pasa lutalica, 15 odsto na čišćenje ulica od huligana, 1 odsto na vraćanje velike droplje u Srbiju, itd. itd. štagod. ALi naravno nikoga ko odlučuje nije briga za ono što treba, nego svaka grupa mora da se bori i lobira za sebe.
vishnja92 vishnja92 14:59 06.12.2011

Re: Čemu?

Jukie


i opet bravo.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:15 06.12.2011

Re: Čemu?

Jukie
Možemo da se prepiremo oko toga da li manja prava na srećan život treba da imaju oni koji imaju nesreću da imaju preveliki broj kanceroznih ćelija ili oni koji imaju nesreću da imaju preveliki IQ za svoju zatupljujuću sredinu (seti se grafika koji je Lisa napravila u epizodi sa Homerom Simpsonom i bojicom u nosu), ali to je sve degutantno i detinjasto.

Није у питању право на срећан живот, него право на живот, обзиром да је држава узимала новац путем доприноса, а сада здравствену услугу ускраћује.
Рекох већ, програми за даровиту децу се финансирају из јавних буџета, и које је оправдање за то? Hiler-Jugend? Мала школа за велике вође?
Фонд, па да грађани донирају, и то оној деци, из свог окружења чији родитељи не могу приуштити то школовање.
Jukie
Činjenica je da država ima milione i milione dinara koje daje na svašta, i od toga su mnoge stvari gluposti. Možemo lako svi ovde da se okupimo da sednemo i da napišemo spisak stvari za koje bi idealna država umesto na gluposti trebalo da izdvaja pare iz budžeta na ime dobročinstva (sa procentima u odnosu na ukupno) i da dođemo do rezultata da treba dati npr. 20 odsto na citostatike, 10 odsto za internate po planinskim opštinama da deca ne bi morala da pešače tri sata do škole i tri sata nazad a u oba smera uzbrdo, 2 odsto na programe za darovitu decu, 15 odsto na čišćenje ulica od pasa lutalica, 15 odsto na čišćenje ulica od huligana, 1 odsto na vraćanje velike droplje u Srbiju, itd. itd. štagod. ALi naravno nikoga ko odlučuje nije briga za ono što treba, nego svaka grupa mora da se bori i lobira za sebe.

Држава нема, него узима. Држава је од неког узела те паре, па троши како врхушка одлучи. Задужује се.
А ово се уделима... Некакви пси луталице...

Може то Срђа да среди за џабе. А полиција је плаћена за хулигане, ако и судство. Интернати?

Јој...
antioksidant antioksidant 15:24 06.12.2011

Re: Čemu?

Hiler-Jugend? Мала школа за велике вође?

srdjo, malo si se zatrčao ovde...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:34 06.12.2011

Re: Čemu?

A ja, to je školica deesa.
libkonz libkonz 15:35 06.12.2011

Re: Čemu?

srdjo, malo si se zatrčao ovde...

malo?
Srđo, stvarno ne znam šta da ti kažem.
buba_truba buba_truba 16:21 06.12.2011

Re: Čemu?

vishnja92
Jukie


i opet bravo.

i ja +
buba_truba buba_truba 16:23 06.12.2011

Re: Čemu?

libkonz
srdjo, malo si se zatrčao ovde...

malo?

Malo?! Ovde?!
AlexDunja AlexDunja 14:18 05.12.2011

...

društvo koje godinama uspeva da se
prema najboljem i najvrednijem što ima odnosi sa tako upadljivim nemarom,
i ne zaslužuje napredak
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:41 05.12.2011

Re: ...

AlexDunja
društvo koje godinama uspeva da se prema najboljem i najvrednijem što ima odnosi sa tako upadljivim nemarom,i ne zaslužuje napredak

Не знам зашто бисмо друштво петљали у послове државе. Колико је мени познато, држава показује изузетну способност у награђивању лоших, па и у кажњавању најбољих.
kjersti kjersti 14:28 05.12.2011

Trezven

Voleo bih da ljudi shvate, da su subvencije države uvek loše. Najbitniji je način finansiranja jer iz njega proizilaze svi problemi. Dakle nije država tu da uzme od mene i da Petnici, tobož za opšte dobro, nego da rešava probleme korupcije, a kada toga ne bude prirodno će biti para koje će neko donirati Petnici sa zadovoljstvom. Jačajmo zajednicu ne subvencije. Ende
golubica.bg golubica.bg 15:23 05.12.2011

A zasto ne bi...

...u krajnjem slucaju probali (ako vec nisu) da se obrate nekadasnim polaznicima Petnice, koji su sada uglavnom na svim stranama kugle zemaljske? Nesto kao mala alumni fondacija. Pa ako nista, mozda bi oni bili voljni da uloze nesto svojih privatnih sredstava. Pretpostavljam da ne bi bilo ni izbliza dovoljno, ali bolje ista nego nista.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:22 05.12.2011

Re: A zasto ne bi...

Ja verujem da su oni koju su prošli kroz Petnicu već na neki način okupljeni. Medjutim, ovde nije pitanje da li da se oni okupe da "zakrpe rupu", već da naše kilavo društvo počne da sistemski ulaže u svoju pamet.
golubica.bg golubica.bg 16:36 05.12.2011

Re: A zasto ne bi...

Milutin Milošević
Ja verujem da su oni koju su prošli kroz Petnicu već na neki način okupljeni. Medjutim, ovde nije pitanje da li da se oni okupe da "zakrpe rupu", već da naše kilavo društvo počne da sistemski ulaže u svoju pamet.


Sve je to lepo, ali zasto ne i oni? Moj bivsi koledz na Kembridzu, koji daleko od toga da nema novca za normalno funkcionisanje redovno salje mejlove bivsim studentima, organizuje telefonske kampanje i sl. (do te mere da postaju dosadni) i tako obezbedjuje poprilicne sume novca, i to ne samo od pojedinaca, vec i od institucija u kojima oni danas rade. Nije konacno resenje, ali ne moze da skodi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:41 05.12.2011

Re: A zasto ne bi...

Nije konacno resenje, ali ne moze da skodi.

Slažem se
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:23 07.12.2011

Re: A zasto ne bi...

golubica.bg

Sve je to lepo, ali zasto ne i oni? Moj bivsi koledz na Kembridzu, koji daleko od toga da nema novca za normalno funkcionisanje redovno salje mejlove bivsim studentima, organizuje telefonske kampanje i sl. (do te mere da postaju dosadni) i tako obezbedjuje poprilicne sume novca, i to ne samo od pojedinaca, vec i od institucija u kojima oni danas rade. Nije konacno resenje, ali ne moze da skodi.


Da li je taj Vaš kolež na Kembridžu državni?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:43 05.12.2011

Нека ми опрости домаћин...

... што скрећем са задате теме, али читајући овај исечак, помислио сам да је овај блог право место за цитирање.

Борислав Пекић, Верујем у демократију
Борислав Пекић

Васпитан сам као демократа. Настојим да се као демократа понашам и да у себи савладам урођене људске, тоталитарне, готово бих рекао антрополошки антидемократске особине потекле из себичности, жудње за моћи, таштине и рђавог искуства са људима. Верујем у демократију као најбољи од свих рђавих система, а свакако најподношљивији, у реалну и реалистичку демократију управљања разумом, контролисану од јавности и изборног тела, оплемењену социјалним интерсом за судбину ближњег и компромисом за потребама заједнице, али и ефикасног у заштити свега личног, што представља грађанску и политичку слободу, у парламент како мајку, а не као маћеху народа, општи и тајне изборе, слободно удруживање, сталну размену идеја, рада, капитала, тежњу личном успеху и благостању, приватну иницијативу, право регулсано законом и мењану вољом већине уз сталну мисао у егзистенцију мањине... Верујем у правила грађанске игре...

Демократија је у првом реду компромис. Морамо га једном направити и са својим најлепшим надамам и најзаноснијим утоопијама, и од онога што је немогуће бар на време узети оно што је могуће, иначе ћемо остати без ичега, јер ће у међувремену и оно што је могуће било постати за нас немогуће.

Из интервјуа Б. Пекића за "Новости 8", 3.6.1989.
AlexDunja AlexDunja 16:36 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

I svakako sasvim zasluženo!

pridružujem se čestitkama.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:43 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Čestitke i s moje strane.
Gledala Skupćinu i aplaudirala posle glasanja.
Ima neke vajde i od tih poslanika, izgleda. (Mada mi i dalje nije jasno kamo se dede 121 komad koji nije bio na glasanju? Grip?)
Pa još kad se ujedine pozicija i opozicija - čudo jedno neviđeno!
kakapo kakapo 16:57 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Čestitam, a čestitkama se iz sve snage priključuje i gđa. Kakapo!
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:03 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Pridružujem se čestitkama.
jedi-knight jedi-knight 17:10 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Čestitke gospodine Rodoljube.
Hansel Hansel 17:17 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

I od mene!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:55 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

И желим Вам што мање посла у наредних 7 година.
vishnja92 vishnja92 18:11 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!


Svakako: sasvim zasluženo!


tako je
libkonz libkonz 18:18 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

čestitam! Drago mi je zbog reizbora!
JJ Beba JJ Beba 20:39 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Milutin Milošević
Upravo objavljeno...
Skupština Srbije ponovo je izabrala Rodoljuba Šabića za poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti na period od sedam godina

Svakako: sasvim zasluženo!

odlično!!!

čestitam iz sve snage


a što se tiče Petnice svaka pomoć im je potrebna i podržavam svaku akciju koja će im pomoći. i do sada sam.
moja ćerka je petničko dete i kao polaznik i kasnije kao mlađi saradnik i ne mogu rečima da iskažem koliko je to bio važan period njenog života.i danas su joj najbolji prijatelji takođe petničari.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:52 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

petničari.


PetnicaNi!
Nemoj da me pitas kako znam jer - ZNAM :)

Cestitke Sabicu!!!



JJ Beba JJ Beba 21:11 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

PetnicaNi!
Nemoj da me pitas kako znam jer - ZNAM :)



neko kaže samba, neko kaže rumba.....

kakogod, važno je da im se pomogne


edit
i kad si već zadrt, nije petničar, moja ćerka je petničar(n)ka

AlexDunja AlexDunja 21:19 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

i kad si već zadrt, nije petničar, moja ćerka je petničan(r)ka


petničani su valjda žitelji petnice,

a petničari su polaznici stanice, treba praviti razliku
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:30 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

JJ Beba
PetnicaNi!
Nemoj da me pitas kako znam jer - ZNAM :)



neko kaže samaba, neko kaže rumba.....

kakogod, važno je da im se pomogne


edit
i kad si već zadrt, nije petničar, moja ćerka je petničan(r)ka



Ma lokalni inat :)

Inace, moj kraj, svakodnevno prolazim tu pored, i kad imam srecu da povezem nekog od tih klinaca uvek pokusavam da zapodenem "svadju" oko toga.
Oni mene ubedjuju da su oni PetnicaRi (ovo sto Dunja pise, stanovnici Petnice petnicaNi a polaznici stanice petnicaRi) a ja njih da oni nemaju pojma, oni mene nasli da uce a ja tu rodjen :)
Ko prihvati svadju obavezno ga castim voznjom do same stanice, (kilometar dva od skretanja sa glavnog puta)
Sjajni su ti klinci stvarno, lepo se bre coveko oseca kad ih vidi onako lepe i pametne.
Ako njima necemo pomoci i treba da propadnemo jbg
JJ Beba JJ Beba 21:34 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

a petničari su polaznici stanice, treba praviti razliku

ja pravim, al viš' da HCM strog


mada kad bolje razmilim, mislim da on to onako iz navike, iz nerva - mora nešto da mi dizvineš prikenja. to je postalo tradicionalno. već godinama


Sjajni su ti klinci stvarno, lepo se bre coveko oseca kad ih vidi onako lepe i pametne.
Ako njima necemo pomoci i treba da propadnemo jbg

huči, ova ti je na mestu
AlexDunja AlexDunja 21:40 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

to je postalo tradicionalno.

znam, jače je to od njega

Sjajni su ti klinci stvarno, lepo se bre coveko oseca kad ih vidi onako lepe i pametne.
Ako njima necemo pomoci i treba da propadnemo jbg


huči, ova ti je na mestu


saglasna, to i napisah u prvom komentaru.

to mesto je za nadarenu decu idealan podstrekač za
dalje napredovanje, tamo nauče koliko je dug dan i šta sve može
da se postigne, da učenje nije kuluk i teškoća, nego radost i nagrada za radoznalost, oni se otuda vrate izmenjeni, i gaje prijateljstva iz
petnice kroz ceo život, jer je za neke to prva prilika da sretnu prave sagovornike. petnica je nadarenoj deci u srbiji neophodna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

mada kad bolje razmilim, mislim da on to onako iz navike, iz nerva - mora nešto da mi dizvineš prikenja. to je postalo tradicionalno. već godinama


E mislio sam da cutim ali ne mogu jbg :)

Reci mi po kom pravilu se doslo do toga da su polaznici R a stanovnici N ? :)
Ja mislm da su to klinci, onako, bez veze, tako im bilo logicno, sebe prozvali petnicari i sad nema sanse da prihvate drugacije. Niti treba.
Em je zgodno da se preciznije odredi na sta se misli, a zgodno je i za svadju:)

AlexDunja AlexDunja 21:52 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Em je zgodno da se preciznije odredi na sta se misli,


pa samo zbog toga, morali su da smisle
skraćenje za pojam polaznik istraživačke stanice petnica

a termin petničanin je već postojao za drugi pojam, tj žitelja petnice,
oni su smisli drugi, jer oni nisu žitelji petnice.
prosto.

ps. a tebi je povod za svađu i dobar dan. to nam je odavno jasno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:59 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

ps. a tebi je povod za svađu i dobar dan. to nam je odavno jasno.


:)
kakapo kakapo 22:01 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Reci mi po kom pravilu se doslo do toga da su polaznici R a stanovnici N ? :)
Ja mislm da su to klinci, onako, bez veze, tako im bilo logicno, sebe prozvali petnicari i sad nema sanse da prihvate drugacije. Niti treba.

Da je u pitanju samo mesto stanovanja, makar i privremeno, naravno da bi bili Petničani. Ali, ako se klinci smatraju Petničarima, očigledno je da imaju na umu da je to neko njihovo zanimanje, takoreći esnaf (kao recimo poslastičari). Verovatno je, s obzirom na njihov školski uspeh, analogija napravljena i po tome što su većinom u pitanju petičari.
JJ Beba JJ Beba 22:09 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

petnica je nadarenoj deci u srbiji neophodna.

da
vrlo često su takva deca u "običnim" školama odbačena, vređana jer su drugačija, jer vole da uče da čitaju. kad dođu u petnicu tamo sreću decu sličnu sebi, nadarenu, duhovitu na dugačiji način od uobičajeno standardizovanog pink fazona koji se neguje po školama i naravno da steknu samopuzdanje jer skapiraju šta je vredno a šta ne i narvno da steknu prijatelje za ceo život. mojoj ćerki je bilo važno i to što je srela decu koja nisu iz beograda, koja su bila drugačija od blazirane dece iz njene gimnazije. posle je sa svojim petničkim drugarima putovala i upoznacala domovinu da bi je više volela, posle su ti drugari došli u beograd na studije i evo, još uvek su nerzadvojni i ako su razbacani svugde po svetu.
da ne kažem kako se u petnici noću gledaju zvezde, da se kod savana sluša "normalna" muzika, (ne znam da li još tamo), kako se leti se kupa, peče kukuruz...ne znam da li se šta za polaznike promenilo od vremna od kada je ona poslednji put bila tamo (pre 2 godine kao predavač)ali ako je atmosfera upola onakva kakva je bila tada, onda ne treba sumnjati da će odatle i dalje izlaziti budući pametni čimegod se bavili ljudi koji znaju da misle svojom glavom.
vishnja92 vishnja92 22:09 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

hoochie coochie man
ps. a tebi je povod za svađu i dobar dan. to nam je odavno jasno.


:)



izvini ad, uvek te saceka, na mer no
skroz je slatko - i ti i on

(tj, ne treba meni da objasnjavas govorni manir, jasan mi je a i idem da spavam. lepo je)

ps - gosn Sabicu, cestitam jos jednom, nemate pojma koliko je za mnoge od nas ovo dobra vest. sve najbolje :)
antioksidant antioksidant 22:10 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Reci mi po kom pravilu se doslo do toga da su polaznici R a stanovnici N ? :)

meni rekli kad sam stigao tamo
da sam znao da ti je bitno, reagovao bih (mada znam da ti nije bitno nego je slatko za razmenu misljenja)
a pravilo - pa cool zvuci a i u petnicu ides da radis nesto pa je lepse da ima r u nazivu
JJ Beba JJ Beba 22:18 05.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

E mislio sam da cutim ali ne mogu jbg :)

nemoj molim te
mirelarado mirelarado 00:10 06.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Milutin Milošević

Upravo objavljeno...
Skupština Srbije ponovo je izabrala Rodoljuba Šabića za poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti na period od sedam godina

Svakako: sasvim zasluženo!


Ово је важна и охрабрујућа вест, пре свега за нас, грађане.
Искрене честитке!
maca22 maca22 05:15 06.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

hoochie coochie man
Ako njima necemo pomoci i treba da propadnemo jbg

Ko si ti i sta si uradio sa pravim HCM? :)
edi-va edi-va 12:09 06.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

HCM
(kilometar dva od skretanja sa glavnog puta)


za Divčibare (iz Valjeva)

(PetničaRka iz vremena hiperinflacije)

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:13 06.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Ko si ti i sta si uradio sa pravim HCM? :)


Ako ti to kazem moracu da te ubijem :)

(kilometar dva od skretanja sa glavnog puta)




za Divčibare (iz Valjeva)

A ne, to je put Valjevo - Rambuje.
Znam da se dalje na tom putu nalaze neke zabiti kao sto su te Divcibare, ali to su ipak samo zabiti. Rambuje je najznacajnije mesto u tom delu sveta.
Pa nije Tita bio lud :)
edi-va edi-va 19:14 06.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

Rambuje je najznacajnije mesto u tom delu sveta.


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:54 07.12.2011

Re: Gospodine Šabiću, čestitam!

za Divčibare (iz Valjeva)

(PetničaRka iz vremena hiperinflacije)


:)))

nekad je vazila sala kako izgleda pravi PetnicaR, elem, mora da ima veliku glavu i velika stopala, kao Jeti. Jer se od vozne stanice u Valjevu cesto pesacilo do Petnice, oko 7 km mislim, pa ti velika stopala trebaju da shibash i stignesh na vreme, a glava ogromna da te prime:)


mariopan mariopan 16:56 05.12.2011

Čestitke :-)

Gospodine Šabiću čestitam na reizboru
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:39 05.12.2011

Bravo,uz jedan apel!

Uz čestitke i pohvale za dosadašnji uspešno obavljen posao, i apel da se pomogne Državnoj revizorskoj instituciji, da i ona postane uticajna i relevantna kao Vaše poverenstvo za javnost rada u Srbiji.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:39 05.12.2011

Bravo,uz jedan apel!

Uz čestitke i pohvale za dosadašnji uspešno obavljen posao, i apel da se pomogne Državnoj revizorskoj instituciji, da i ona postane uticajna i relevantna kao Vaše poverenstvo za javnost rada u Srbiji.
Freedom of Information Freedom of Information 20:46 05.12.2011

Hvala!

DRAGE KOLEGE BLOGERI,pored Vaših čestitki ovde, primio sam zaista mnogo, mnogo čestitki i na e-mail,sms porukama i preko twittera pa,mada bi bio red, teško da bih mogao stići da se svakom pojedinačno zahvalim. Zato svima Vama MNOGO HVALA NA ČESTITKAMA I LEPIM ŽELJAMA!
antioksidant antioksidant 21:05 05.12.2011

Re: Hvala!

teško da bih mogao stići da se svakom pojedinačno zahvalim

pristajemo na žurku
maca22 maca22 05:12 06.12.2011

Re: Hvala!

antioksidant
teško da bih mogao stići da se svakom pojedinačno zahvalim

pristajemo na žurku

O da :) Cestitam :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:54 06.12.2011

Re: Hvala!

antioksidant
teško da bih mogao stići da se svakom pojedinačno zahvalim

pristajemo na žurku


Pristajemo svakako, makar i blogožurku. Najiskrenije čestitke
niko_kao.ja niko_kao.ja 09:54 07.12.2011

Re: Hvala!

Gospodine Šabiću, iskrene čestitke i od mene!
edi-va edi-va 12:12 06.12.2011

E da,

pridružujem se čestitkama.

Milutin Milošević Milutin Milošević 15:50 06.12.2011

Re: E da,

edi-va edi-va 19:13 06.12.2011

Re: E da,

Milutin Milošević
Sad moraš da čestitaš dva puta:

Šabiću godišnja nagrada Saveta za borbu protiv korupcije


Ako budem morala i treći put, onda ću lično.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana