Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Na današnji dan| Roditeljstvo

САОПШТЕЊЕ УГ РОДИТЕЉ НОВИ САД ПОВОДОМ 19.НОВЕМБРА

udruzenje_roditelj RSS / 20.11.2011. u 10:47

 

 Драгана Ћорић, предсеедница УГ Родитељ НОВИ САД

 

То није било моје, твоје нити дете наших пријатеља. Добро, је, хвала Богу, одахнеш. Али је опет било НЕЧИЈЕ дете. Нечије дете које није знало како да изађе на крај са насиљем својих вршњака. Нечије дете које је постало предмет у неком порнографском снимку. Можда је оно, верујући да се ништа неће лоше десити дало своју сагласност. Можда су родитељи тог детета дали сагласност.А можда сагласности није ни било. Него само сурово прекидање детињства.Сурово прекидање живота и илузије о свету, каквим га познајемо из бајки и других прича које смо и ми сами добијали као деца пред спавање.Нечије дете, које је завршило на „штајги“, које продаје себе, своју душу и тело, тражећи помоћ, тражећи љубав, коју није добило, или је није добило у довољној количини. Питаћете, која је то довољна количина љубави  и пажње,коју треба показати детету да би оно било задовољно и срећно? Она се, напомињемо, не мери новцем. И никада немојте мерити своју љубав и пажњу према детету поклонима. Већ мерите моментима у којима сте заједно радили оно што то дете воли, мерите оним заједничким успоменама које ће дете , са вама у главној улози, носити у свом срцу и глави целог живота. И чините добро, и свом , и мом и детету ваших пријатеља. Јер само тако можете и ви и ми да одахнемо и будемо мирни.

Чини се да ни стотине „Армагедона“ неће моћи да зауставе злостављање деце. Јер, треба знати, „Армагедон“ стиже као репресија, као одговор  и својеврсна „песница правде“ за оне који су већ преживели злостављање.То значи да ћемо у овом саопштењу апеловати , не као што то обично радимо на доносиоце одлука (Народна скупштина републике Србије надлежна министарства, и други органи власти), већ искључиво и само на ЉУДЕ. Обраћамо се вама и нама, који смо родитељи, или ћемо то тек постати. Или нећемо моћи да будемо родитељи, из ових или оних разлога.Али смо негде још увек у дубини остали људи.Апел је дакле превентиван се састоји у следећем:

1.Обратите пажњу на најситније промене у понашању свог детета.Никако не изигравати истражног судију, нити преки суд, у случају детектовања било каквог проблема.Нити према свом нити према другог детету.Можда управо тај стални одговор на исти питање: „како је било у школи“-„било је добро“, може да крије могуће проблеме. А можда и не. Али уверите се у то, на миран и здраворазумски начин. Детету сте подршка, никако иследник и супротстављена страна.

2.Ако знате за случај злостављања детета, случај породичног насиља, или само сумњате да се тако нешто одиграва, пријавите то надлежним органима. Немојте ово схватити као позив за „лов на вештице“, нити да желимо да се врши пријављивање из пакости или других разлога. Ваша благовремена реакција може спасити нечији живот од угрожавања или потпуног уништења и то не смао у физичком смислу. Али имајте у виду и да исхитрена реакција и неправедно оптуживање може да начини још већу штету.

 

19.новембар, Међународни дан борбе против злостављања деце. Учинимо сви напор да „Армагедон“ не буде вест дана. Учинимо да се , клиширано речено, све вредности врате на своја права и заслужена места. Да одрасли буду заштитници а не злостављачи деце. Да будемо сви безбедни на улици, у кући, у продавници,  у школи,на интернету. Да нико не буде повређен или убијен прејаком речју или недоличним чином. Да се детињство врати деци, у сваком смислу.



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:58 20.11.2011

Pitanje

Da li je vaše Udruženje pratilo aktivnost Incest Trauma Centra i Dušice Popadić ovde na Blogu B92?
Da li znate bilo šta o čudnoj nevladinoj organizaciji ITC koja bi trebalo da se bavi dečijim pravima?
Jukie Jukie 11:18 20.11.2011

10 godina

Ja sam upravo pročitao u Blicu da po novom zakonu, ako se usvoji, deca do 10 godina neće smeti sama da idu u školu (verovatno će država da zaposli ljude da idu od vrata do vrata i sakupljaju decu pa ih vode u školu i nazad kući?). Govorimo o đacima trećeg razreda koji su do tada već tri godine išli do škole i znaju kako se prelazi ulica i gde su opasna mesta koja treba zaobilaziti, a i gubi se svrha onih TV spotova o deci koja idu do škole pa ih lutak saobraćajiša uči kako da pravilno prelaze ulicu.

Dakle, sva ona deca koju gledamo u filmovima da se igraju u prirodi, voze bicikl, rešavaju detektivske slučajeve itd. postaće naučna fantastika. Ispred moje zgrade se nalazi igralište na kome će se očigledno igrati samo 3-4 godišnjaci sa roditeljima, jer niko neće izlaziti da gleda kako se matori 8-9 godišnjaci sami igraju i trče okolo. Da li ovo spada u kršenje prava deteta na igru?
niccolo niccolo 11:21 20.11.2011

Re: 10 godina

Da li ovo spada u kršenje prava deteta na igru?

Ma jok, to spada u neprimenjiva pravila u praksi...
zilikaka zilikaka 11:49 20.11.2011

Re: 10 godina

niccolo
Da li ovo spada u kršenje prava deteta na igru?Ma jok, to spada u neprimenjiva pravila u praksi...

Mani ti to!
Moja kuma svojevremeno dobila krivičnu prijavu jer je pustila dete mladje od 14 godina samo u saobraćaj

Stariji sin (tada) 12-13 god vozio bicikl sa drugarima po jaaako mirnoj ulici, i pao.
Ona ga odvela kod lekara da pregledaju povredu, ovi saznali da je povreda nastala na biciklu van dvorišta (ko još vozi bicikl po dvorištu), zvali policiju...

Sva sreća sudija bio razuman.
draganchica draganchica 12:51 20.11.2011

Re: 10 godina

Jukie
matori 8-9 godišnjaci sami igraju i trče okolo. Da li ovo spada u kršenje prava deteta na igru?


Izvinjavam se, al ovo " matori 8-9 godisnjaci" me je, i [pored sve ozbiljnosti ove teme, zasmejalo do suza...
u kom zakonu ce to biti? jeidni koji je na raspravi je Porodicni zakon, u okviru Gradjanskog zakonika,iskreno nisam iscitala sve...
draganchica draganchica 13:09 20.11.2011

Re: 10 godina

evo nadjoh to ....
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=11&dd=20&nav_id=559174&utm_source=B92net&utm_medium=twitter

ne znam vala.mislim da ce dosta roditelja, posebno u zgradama, koji pustaju decu da se igraju u onim improvizovanim unutarblokovskim igralistima, ili da fasuju postene kazne, ili da imaju svaki bozji dan improvizovane roditeljske sastanke.
podrzavam ali umereno.
kremba kremba 15:11 20.11.2011

Re: 10 godina

zilikaka
niccolo
Da li ovo spada u kršenje prava deteta na igru?Ma jok, to spada u neprimenjiva pravila u praksi...


Moja kuma svojevremeno dobila krivičnu prijavu jer je pustila dete mladje od 14 godina samo u saobraćaj

Stariji sin (tada) 12-13 god vozio bicikl sa drugarima po jaaako mirnoj ulici, i pao.


Ovo je tema o kojoj bi moglo da se pise nadugacko i nasiroko.
Ovaj blog nije mesto za to, ali cu ukratko reci da tu ima logike.

Po mom misljenju, i misljenju mnogih kolega biciklista, na ulicama, gde ima automobila, ne bi trebalo da vozi bicikl niko ko nema vozacku dozvolu, tj. ko ne poznaje saobracajna pravila i znake.
Jukie Jukie 15:53 20.11.2011

Re: 10 godina

kremba

Stariji sin (tada) 12-13 god vozio bicikl sa drugarima po jaaako mirnoj ulici, i pao.

na ulicama, gde ima automobila, ne bi trebalo da vozi bicikl niko ko nema vozacku dozvolu, tj. ko ne poznaje saobracajna pravila i znake.


Možda bi trebalo organizovati kurs za 9-godišnjake sa saobraćajnim pravilima i znacima, tako da sledeće godine kada budu smeli da izlaze na ulicu mogu da voze bicikl? Ja se sećam da smo imali knjigu za 1, 2. i 3. razred "Pešak i vozač u saobraćaju" i odatle sam naučio kako da me ne pogaze kola.

* * * *

Malo sam razmišljao i imam razna pitanja na koja nije dat odgovor:

-šta je "ulica"? Moja zgrada se nalazi u parku, a igralište je u centru parka. Da bih stigao do ulice, treba da pređem ceo park, a na toj ulici nema ništa zanimljivo zbog čega bih išao tamo.

-izgled te ulice u periodu od 7.45 do 8.00 ujutru izgleda ovako: reka dece se izliva iz zgrada i u grupicama se kreću u pravcu škole.

-Da li sa detetom uvek treba da bude odrasli roditelj i staratelj ili je jato od stotinu dece dovoljno da ga zaštiti od te neke meni nepoznate ulične grabljivice koja jede decu ispod 10 godina?

-Da li dete iz drugog razreda sme da ide u školu sa starijom sestrom iz šestog razreda?

-Od koje tačno opasnosti se dete od 9 godina štiti time što na putu do škole mora da bude u pratnji roditelja, a da dete od 10 godina NIJE u toj opasnosti i može samo da ide? Pedofil? Pas lutalica? Huligani? Auta koja gaze decu na pešačkom prelazu? Auta koja izleću sa kolovoza i pokose prolaznike na trotoaru?

-Da li je dete od te opasnosti zaštićeno prisustvom roditelja ili podjednako može da strada i ako roditelj jeste i nije tu?

-U prvom razredu ima 180 radnih dana; dete mora da prisustvuje bar 2/3 časova da bi mu se priznala školska godina, dakle do kraja školske godine je bar 120 puta prošlo putem do škole i 120 puta istim tim putem u obrnutom smeru. Da li treba očekivati da đak drugog razreda apsolutno pojma nema šta koji saobraćajni znak na tom putu znači, i kako se prelazi ulica?
kremba kremba 18:17 20.11.2011

Re: 10 godina

Jukie
Možda bi trebalo organizovati kurs za 9-godišnjake sa saobracajnim pravilima i znacima, tako da sledece godine kada budu smeli da izlaze na ulicu mogu da voze bicikl? Ja se secam da smo imali knjigu za 1, 2. i 3. razred "Pešak i vozac u saobracaju" i odatle sam naucio kako da me ne pogaze kola.


Ponegde, i ponekad, se odrzavaju takva predavanja.
www.novisadbike.com/action_17.php

Medjutim, to je mnogo malo, sto bi rek'o jedan moj ortak.
Biciklisticke staze su jedino bezbedno resenje za decu na biciklima!
draganchica draganchica 10:19 21.11.2011

Re: 10 godina

..slicna pitanja sam i ja postavila..mislim da neka stura definicija "ulice" postoji u Zakonu o bezbednosti saobracaja na putevima, pa ako ce autori ovog zakona o pravima dece da regulisu tako nesto, tj da pominju ulicu u bilo kom clanu, trebali bi da "uvezu" odredjene clanove. Samo sto davno ne videh neki dobro "uvezan" skup zakona u gornjem smislu.

...sto se tog stradanja tice...ne mogu da se otmem utisku...znate ono kad kazete detetu: ne trci, molim te, pasces, i on ne potrci nego korakne i prostre se koliko je dugo i siroko i izubija se nacisto. E to je to.
vishnja92 vishnja92 21:16 21.11.2011

Re: 10 godina

Jukie

moji odgovori:

1. da drzava prestane sa podsticanjem pojave koja se u svim socijalnim sluzbama zove zlostavljanje zanemarivanjem, tj da ukine skolovanje po smenama, jer za to ima prostora i novca. potrebno je samo otpustiti deo tzv nastavnog osoblja. kada deca budu imala komfor da kao i odrasli rade pre podne, a da popodneva provode s porodicom, mnoge stvari ce u startu biti drugacije.

2. da se uvede pravo da deca u skolu ulaze na Skolski ulaz, jednako kao i nastavnici, a ne na neki opskurni i zamraceni evakuacioni izlaz, e da ne bi remetila mir zbornice.

3. da moroni koji projektuju raskrsnice ne ostavljaju decu (i ostale) na ostrvima, dok oko njih zvizde automobili u oba smera. ovo nema veze sa saobracajnim vaspitanjem, to je cisto saobracajno nevaspitanje (uz sav prvoseptembarski folklor pandurcine koja stoji na ulici ispred skole, tog dana i nikad. na raskrsnicama se nikad ni jedan nije pojavio)

4. da se ograde skolska dvorista i u njih uvede svetlo, makar u zimskim mesecima. ja obuvam cokule i hitra sam i sasvim mi je svejedno koja budala ce da se pojavi dok sam tu, ali ne zelim da mislim o svom detetu koje me ceka (jer ga je izbacilo, posto su se casovi zavrsili) dok nisam.

Da li je dete od te opasnosti zaštićeno prisustvom roditelja ili podjednako može da strada i ako roditelj jeste i nije tu?


da, zasticeno je.

Od koje tačno opasnosti se dete od 9 godina štiti time što na putu do škole mora da bude u pratnji roditelja, a da dete od 10 godina NIJE u toj opasnosti i može samo da ide? Pedofil? Pas lutalica? Huligani?

dete od 10 godina ne, ali od 12 godina da, jer ima minimalnu potrebnu masu i visinu/brzinu da se koliko-toliko zastiti samo.

jos nesto?

ps - da se razumemo, ja bih ministra prosvete i sve njegove u bajbok, po hitnom postupku.
draganchica draganchica 12:48 20.11.2011

epizoda iz zivota


"Mamaaa, juce su dvojica cetvrtaka hteli da s eigraju hapsenja"
"Kako, bre, hapsenja"
"Pa, tako, jedan je kao hteo da me hapsi, u stvari zavrnuo mi je ruke iza ledja, a drugi 'teo da me bije u lice"
Prvo sok, Ajd sto sam htela prvo da zinem da se tako ne hapsi, nego se mlati, al prvi zvanicni impuls mi je bio ipak da priupitam sta se dalje desilo.
"prijavila si uciteljici?"
"A dok ej ona dosla, ja sam njih sredila"
"Kako si ih sredila?"
"Jel ja imam crveni pojas ili ne? Slozila sam ja njih obijicu.Ti znas da se ja ne tucem, ovo je bila odbrana.Rekli su da nece vise smeti da mi pridju. Ali danas su vec hapsili drugo dete. sad cu verovatno i ja da nadrljam, jer ispada da sam se tukla a ne branila.znaci, ne valja kad se branis, ne valja kad se ne branis.bljak"

Kad je pisano saopstenje prvo nam je palo na pamet vrsnjacko nasilje.ONa nasilja koja se zavrse, uslovno receno hepiendom. Ali smo mislili i na ona nasilja koja se zavrse tuzno, gubitkom mladog zivota, kao sto se to desilo u Nisu. Zato zelimo sada da apelujemo na sve LJUDE. Man'te funkcionere, pocinju kampanje ili ne pocinju, nije vise to ni bitno, ali oni danas jesu sutra nisu na funkciji. Mi, kao ljudi i roditelji ili buduci roditelji ili -ostajemo i prezivljavamo sa decom sve vlasti.

Druga epizoda.
Stalno nam zvoca par nastavnika i ucitelja, sto bas jedna grupica roditelja iz naseg razreda stalno dolazi po decu. Kao, ometamo im nastavu. Stojimo inace van skole, eventualno udjemo u prvi hodnik skole, ni blizu ucionicama. Kad bude 5 minuta pred kraj casa, jer ih nekad puste ranije, mi predjemo gore pred ucionicu, u miru i tisini.Pa smo imali objasnjavanja i objasnjavanja sa svima njima, da mi moramo da dolazimo po decu i da ih cekamo, ne zato sto su nam deca "metiljava" kako se jedan od njih izrazio, nego zato sto zivimo daleko od skole. Neki i do 5 km od skole. Pustih, mracnih ulica, u prigradskom naselju. I mi cemo dolaziti po nasu decu, jer smo roditelji koje zele time preventivno da deluju.Umalo da dobijemo ukor :)
Poenta ove dve price?

Poenta prica?
Kad se desi nasilje, reakcija je mlaka ili u potpunosti izostane. Ili i onaj ko je bio zrtva nasilja i zlostavljanja dobije jednak tretman kao i nasilnik.Sa druge strane, i kad iskazes volju da hoces nesto da preveniras, opet te lupe po prstima. U smislu, pusti ti decu da se makljaju, pa ko prezivi, pricace.

Takodje, kad se desava nasilje drugima, mi zatvorimo oci. Dok se nedaj boze desi nama. Onda je tada to nasilje najgore. A nismo shvatali da se ono desava svima. I da je najgore onbo nasilje koje desi deci.
Ako krenem o Armagedonu, prevrnuce mi se stomak.Ali je to fakat od koga ne mzoemo da pobegnemo.Pisacu kasnije o tome.

BigBadWolf BigBadWolf 18:47 20.11.2011

Re: epizoda iz zivota

draganchica

Pa smo imali objasnjavanja i objasnjavanja sa svima njima, da mi moramo da dolazimo po decu i da ih cekamo, ne zato sto su nam deca "metiljava" kako se jedan od njih izrazio, nego zato sto zivimo daleko od skole.



Cek, nastavnik vam je rekao da su vam deca "metiljava"? I niko nije nasao za shodno da ga uhvati za usi i odvuce kod direktora u kancelariju?
mikimedic mikimedic 19:03 20.11.2011

Re: epizoda iz zivota

"Mamaaa, juce su dvojica cetvrtaka hteli da s eigraju hapsenja"
"Kako, bre, hapsenja"
"Pa, tako, jedan je kao hteo da me hapsi, u stvari zavrnuo mi je ruke iza ledja, a drugi 'teo da me bije u lice"
Prvo sok, Ajd sto sam htela prvo da zinem da se tako ne hapsi, nego se mlati, al prvi zvanicni impuls mi je bio ipak da priupitam sta se dalje desilo.
"prijavila si uciteljici?"
"A dok ej ona dosla, ja sam njih sredila"
"Kako si ih sredila?"
"Jel ja imam crveni pojas ili ne? Slozila sam ja njih obijicu.Ti znas da se ja ne tucem, ovo je bila odbrana.Rekli su da nece vise smeti da mi pridju. Ali danas su vec hapsili drugo dete. sad cu verovatno i ja da nadrljam, jer ispada da sam se tukla a ne branila.znaci, ne valja kad se branis, ne valja kad se ne branis.bljak"


'ebote jel ima ovde neka blogerka a da joj cerka nije modesti blejz?
niccolo niccolo 19:13 20.11.2011

Re: epizoda iz zivota

'ebote jel ima neka ovde neka blogerka a da joj cerka nije modesti blejz?

draganchica draganchica 07:00 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

naravno da jeste, ja licno sam ga odvukla :)
draganchica draganchica 07:04 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

izgleda da nema:) mozda su nam deca samosvesnija nego sto to mislimo, to je sve.
draganchica draganchica 07:12 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

mikimedic'ebote jel ima ovde neka blogerka a da joj cerka nije modesti blejz?[/quote


fala na komentaru, prenecu Modesti
Sa druge strane, niste mogli da primetite nesto drugo. Gde je bila uciteljica u vreme kad se sve to desavalo? I kako moze jedan nastavnik da kaze da su deca "metiljava", to ej valjd auvreda ili treba to da se dozivi kao kompliment? Elem, opet od drveca nismo videli sumu.
alselone alselone 08:05 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

'ebote jel ima ovde neka blogerka a da joj cerka nije modesti blejz?




Bas sam planirao da napisem jedan blog "Prosecan bloger bloga B92". Ovo bi bila jedna od nabrojanih stavki. Bilo bi jos i "ima najmanje jednog prijatelja (ne poznanika, kolegu, druga) medju svim manjnama, ciganima, pederima, lezbejkama, albancima, bosnjacima itd. pa uvek govori iz 'prve ruke'"...
niccolo niccolo 08:58 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

Bas sam planirao da napisem jedan blog "Prosecan bloger bloga B92".

U, trebalo bi da napišeš, već vidim odličnu zajebanciju u najavi...
draganchica draganchica 10:22 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

alselone
'ebote jel ima ovde neka blogerka a da joj cerka nije modesti blejz?Bas sam planirao da napisem jedan blog "Prosecan bloger bloga B92". Ovo bi bila jedna od nabrojanih stavki. Bilo bi jos i "ima najmanje jednog prijatelja (ne poznanika, kolegu, druga) medju svim manjnama, ciganima, pederima, lezbejkama, albancima, bosnjacima itd. pa uvek govori iz 'prve ruke'"...



..mozda nas bas ta raznovrsnost okruzenja u kome zivimo dovodi do toga da budemo dovoljno hrabre i iznesemo javno, i onda pretrpimo gomilu hejta koju neki ovde salju prema nama.Zbilja imam medju prijateljima pripadnika svih manjina i veroispovesti, sto nije cudno jer zivim i radim u Novom Sadu vec 25 godina, gde sam zavrsila sve od osnovne do fakulteta, pa je valjda normalno? ili nije? sem toga, i Modesti je manjina :) kad smo vec kod toga :) :)
draganchica draganchica 10:37 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

niccolo
Bas sam planirao da napisem jedan blog "Prosecan bloger bloga B92".U, trebalo bi da napišeš, već vidim odličnu zajebanciju u najavi...


nekom zivot, nekom za.....Ali zivot je lep i tako i ovako. Slazem se , pisi. Onda treba da napises posle toga blog o "prosecnom hejteru bloga B92". Ako ne budes ti iamo inspiraciju ja cu je imati, dont vori :))
Opet napominjem da smo mi udruzenje roditelja. ne mozemo pricati o provodu na splavovima. Pricamo o onome sto nas kao roditelje tisti, nervira i mislimo da mozemo nekako ikako bilo kako da resimo, bar time sto cemo izaci u javnost i pricati o tome. tako ce i drugi roditelji, prepoznati da imaju iste i slicne probleme. Mozda ce i oni hteti da ucestvuju u toj big picture. A mozda nece. Izbor je njihvo, Kao sto je i tvoj izbor takav kakav kazes da ce biti :))
alselone alselone 10:40 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

draganchica
niccolo
Bas sam planirao da napisem jedan blog "Prosecan bloger bloga B92".U, trebalo bi da napišeš, već vidim odličnu zajebanciju u najavi...


nekom zivot, nekom za.....Ali zivot je lep i tako i ovako. Slazem se , pisi. Onda treba da napises posle toga blog o "prosecnom hejteru bloga B92". Ako ne budes ti iamo inspiraciju ja cu je imati, dont vori :))
Opet napominjem da smo mi udruzenje roditelja. ne mozemo pricati o provodu na splavovima. Pricamo o onome sto nas kao roditelje tisti, nervira i mislimo da mozemo nekako ikako bilo kako da resimo, bar time sto cemo izaci u javnost i pricati o tome. tako ce i drugi roditelji, prepoznati da imaju iste i slicne probleme. Mozda ce i oni hteti da ucestvuju u toj big picture. A mozda nece. Izbor je njihvo, Kao sto je i tvoj izbor takav kakav kazes da ce biti :))


Dragana, ovo stvarno nije nista licno. Ti si relativno novi bloger, pisao sam ono bez ikakve zle namere nemisleci na tebe.

kaolavanda kaolavanda 10:41 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

Ali, Draganchice, pa dobra je fora

Neka i bude obrisana, jer trolujem sve u 16, ali moram da je postavim... mnogo, bre, lepa



alselone


draganchica draganchica 11:02 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

hm , da nov na B92 ..zbilja, od kada kolege imaju ovd enalog na B92...neke dve godine....zaista je zivot dovoljno dinamican da ne mogu da stignem sve da podelim na blogu....:)
draganchica draganchica 11:04 21.11.2011

Re: epizoda iz zivota

hihihi, dobar ti je trol, jer u sustini, Modesti nije bila los lik..sem sto je bila pomalo placenik:) ali je imala svoje principe koje je postovala. kao sto rekoh, prenecu maloj Modesti tvoj komentar pa te izvestim sta ti je odgovorila :)
8c_competizione 8c_competizione 14:26 20.11.2011

Imam jedno pitanjce

A sto ova udruzhenja shalju ove proteste shalju na blogove?

Shto to lepo JAVNO ne shaljete:
patrijarhu, koji je dodelio Belog andjela onom pedofilu?
ministru policije, koji je godinama onemogucavao privodjenje Pahomija sudu i time posredno omogucio zastarevanje slucaja (a usput je primio i tog istog Belog Andjela)?

Shto nas obicne gradjane, ciji stav vec znate povodom tog slucaja i slicnih drugih, gnjavite ovde?

Izvolite ici ispred Ministarstva Unutrashnjih (Ne) Dela i ispred SPC. Ako ne znate adrese (a cisto u to sumnjam), brate mili Google je majka!

Dosta mi je vishe rasprava o tome ovde, te kojekakvog zgrazhanja citaoca bloga. Vreme je da se ovo premesti na ulice!
mariopan mariopan 14:59 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

8c_competizione
A sto ova udruzhenja shalju ove proteste shalju na blogove?

Shto to lepo JAVNO ne shaljete:
patrijarhu, koji je dodelio Belog andjela onom pedofilu?
ministru policije, koji je godinama onemogucavao privodjenje Pahomija sudu i time posredno omogucio zastarevanje slucaja (a usput je primio i tog istog Belog Andjela)?

Shto nas obicne gradjane, ciji stav vec znate povodom tog slucaja i slicnih drugih, gnjavite ovde?

Izvolite ici ispred Ministarstva Unutrashnjih (Ne) Dela i ispred SPC. Ako ne znate adrese (a cisto u to sumnjam), brate mili Google je majka!

Dosta mi je vishe rasprava o tome ovde, te kojekakvog zgrazhanja citaoca bloga. Vreme je da se ovo premesti na ulice!

Možda zato što državu o kojoj govoriš niko ne može da dovede u red sledećih dvadeset godina a neka deca rastu danas i ovde?
Da uradimo nešto konkretno, nešto malo ali značajno, što nas ništa ne košta i ne zahteva angažovanje Države koja se već pokazala kao nesposobna po svim pitanjima?

Predlažeš da čekamo da i ovaj deo uredi država na nakaradan način kao i sve drugo?
Pa biti roditelj je prirodno stanje, to nije zanimanje, ne treba da čekam da mi sve zakonima uređuje država. Roditeljstvo treba da uređuje unutrašnje osećanje prema deci, znači osećaj ljubavi i odgovornosti prema njima.

Zašto ne i na blogu?
Vremena se menjaju, opasnosti koje vrebaju današnju decu nisu iste od vremena kada su se moja deca igrala sama u parku, odlazila sama u školu, pa zašto o tome ne podeliti iskustva i NAUČITI kako u sadašnje vreme sačuvati decu?

Zato blog.


I treba da bude.

A politiku treba izmestiti iz ove priče.
draganchica draganchica 15:44 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Ako se osecate ugnjavljenim, zasto onda posecujete bas ovaj blog ?Posebno ako vas nervira zgrazavanje citalaca bloga na drustvene pojave( ili nedrustevene kako god ). Bar ovde mozete da birate koje cete tekstove da citate, i da li cete da ih citate.jer ocito je da ovo saopstenje niste procitali kako treba. Pozivaju s eljudi. jedino ljudi kao ljudi, kao gradjani odozdo mogu eventualno konstantnim radom nesto da ucine. U suprotnom..

Saopstenja ove vrste su poslata svim medijima, i tv i radio stanicama i novinama..Juce ga je objavio samo novosadski Dnevnik, ostali verovatno misle slicno kao i Vi, bar ove godine.

Saljemo saopstenja i proteste kome god treba , uvek, a sad sto se to ne cita u novinama i ne objavljuje, to znaci nesto drugo, a ne da mi ne reagujemo.

Znate zasto sam ja u ovom udruzenju? jer sam roditelj. To mi je jedino zanimanje, van svih ostalih. Roditelj koji nece da kuka po kuloarima, nego hoce da ucini nesto , da bude bolje, ili bar pokusa da ucini nesto. Znate vec ono, die trying.Takva sam. Takve su sve koleginice i kolege iz svih ogranaka i udruzenja.
draganchica draganchica 15:45 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

mariopan

Zašto ne i na blogu?Vremena se menjaju, opasnosti koje vrebaju današnju decu nisu iste od vremena kada su se moja deca igrala sama u parku, odlazila sama u školu, pa zašto o tome ne podeliti iskustva i NAUČITI kako u sadašnje vreme sačuvati decu?Zato blog.I treba da bude.A politiku treba izmestiti iz ove priče.



e bas to
gedza.73 gedza.73 16:01 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

8c_competizione
A sto ova udruzhenja shalju ove proteste shalju na blogove?...
Dosta mi je vishe rasprava o tome ovde, te kojekakvog zgrazhanja citaoca bloga. Vreme je da se ovo premesti na ulice!

Obrati pažnju, Rumenka, na
alexlambros
Eh, već da propadnemo?! I to od seksa. A nismo se pošteno ni najebali.

i
udruzenje_roditelj
Учинимо да се , клиширано речено, све вредности врате на своја права и заслужена места. Да одрасли буду заштитници а не злостављачи деце. Да будемо сви безбедни на улици, у кући, у продавници, у школи,на интернету. Да нико не буде повређен или убијен прејаком речју или недоличним чином. Да се детињство врати деци, у сваком смислу.

Koja je rasprava za ulicu, čisto da znamo?


8c_competizione 8c_competizione 16:19 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Moj predlog je malko drugaciji, a u prevodu znaci: izaci na ulice i glupavo/bezobraznoj drzhavi/religiji pokazati shta mislite!

Da li sam sada bio dovoljno jasan?

gedza.73 gedza.73 17:00 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Moj predlog je malko drugaciji, a u prevodu znaci: izaci na ulice i glupavo/bezobraznoj drzhavi/religiji pokazati shta mislite!
Da li sam sada bio dovoljno jasan?

Jesi. Ali ja na ulicu neću.
Osim toga, da li misliš da samo verski fanatici imaju iskrivljen pogled na svet?
A fitnes fanatici? Kulturfašistoidni fanatici? Udruženja mito'manskih' doktora, advokata?
Da li stvarno misliš da nekog ograničavaju verski nazori u pogledu teorijske primene kamasutra? Ili da ga primenjena biblija tera na zlostavljanje dece?

Šta očekuješ od ovog udruženja? Da izguraju dečja kolica i blokiraju gazelu?

Saopštenje je vrlo korektno i odmereno.

Ali ti si nešto nervozan danas pa aj da se svađas
8c_competizione 8c_competizione 18:49 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Gedzho, znash sta je najveci problem u svemu, sto i VAMA i VASHOJ deci godine prolaze kometarishuci po Blogovima, mrmljajuci sebi u bradu i slicnim "strashnim" akcijama!

Mrmljali ste tako i 96te umesto da ste podrzhavali studente!

Mrmljali ste tako i 2000te umesto da ste podrzhali 6. oktobar

Mrmljali ste tako i 2003. protiv "nelegalne" SABLJE, umesto da ste je podrzhali.

Mrmljate i dalje, a glasove dajete upravo tima protiv kojih i dalje mrmljate!

Ja nervozan, mozhda. Mozhda samo neko sa hronicnim nedostatkom strpljenja dok mi godine prolaze!

Volim jako onaj slogan iz Peshcanika: A vama ako je dobro, onda nishta. Ja bih dodao: mislite i na tu vashu decu malo ako ih toliko volite koliko pishete ovde na blogu.
gedza.73 gedza.73 21:04 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Kad moram da se pravdam
Mrmljali ste tako i 96te umesto da ste podrzhavali studente!

Pođemo od Zokija Maradone kroz save kovačevića, izvedemo serenadu zvižduka pod prozorom Slavice Đ.D.
Danima stojimo ižemđu srca i svetlosti i 'kao' branimo sps-ovcima da preuzmu jedine, lokalne nezavisne novine.
Bubnjar radničkog krene pred dnevnik sa ritmom, a ja zvekećem u zgradi penzinera koji mi danima majku majčinu jer ne čuju 'uspehe' cobeta i ekipe.

Odem kući u selo lokalni kabadahija, moram li da napomenem koje je stranke član,
pronese priču da je 'onaj mali m... nosio nemačku zastavu u bg za 500 dm'. U selu gde je svako na ti.
Onda se sukob nastavi jer je moj otac rekao
-ako i treba, a ja
-da nisam išao sa zastavom a da jesam nosio bih je za džabe.

Mrmljali ste tako i 2000te umesto da ste podrzhali 6. oktobar

Opravdano odsutan.
'Danas, majko, ženiš svoga sina, ženiš svoga sina'
Šator više oblepljen posterima otpora, nego 'prigodnom svadbarsko-selskom scenografijom'
Grešna mi duša, ali najslađi mi je detalj kad su bambusali onog Milovanovića.

Mrmljali ste tako i 2003. protiv "nelegalne" SABLJE, umesto da ste je podrzhali.

Protivzakonito jeste, ali jedan od retkih perioda mira i normalnog stanja u zemlji Srbiji (izvini, miki). Šteta što ne potraja duže. Možda bi raznorazni pacovi pocrkali u rupama.
Mićika mi ide na nerve jer je ista kao Dulić i ostala svita.

Mrmljate i dalje, a glasove dajete upravo tima protiv kojih i dalje mrmljate!


Mrmljao, vikao, buni se. A što? Da dačić bude veći demokrata od ds-a. Da se čanak ljigavo privlači ds-u? Da toma preko posta dođe na vlast? Da se bajatović naguzi između tome i tadića? Da mi Korać vrišti čim su hteli da ukinu davanja malim strankama? Da Čeda zaradi preko konsalting firme 40 000 eu za dve nedelje, da mu ja 40 000...

Brale, ja da ih rotiram više neće.

Volim jako onaj slogan iz Peshcanika

I njih dve mi idu na živcove. Ja kao alternativu Slobi, Draškoviću neće Latinku, Kapičića, Biserko. Sve to, bre, isto.

Gedzho, znash sta je najveci problem u svemu, sto i VAMA i VASHOJ deci godine prolaze kometarishuci po Blogovima,

Gedža ima zemlju, pa će ko porodica veselih potoka da se nabije u šumu. Al' izađe gedža ponekad na brdo, pa malo lepše vidi, ne se brigaj.

eto da po sećanji napišem za kraj
'prostro sam svoje snove pred tebe
a ti pazi kad gaziš po njima.'

Ja se izvinjavam, što ovim monologom kvarim ovaj blog.
I jedno od retko retkih saopštenja bilo koje organizacije da ima dušu.
I vrlo tolerantno napisano.
mariopan mariopan 21:27 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza.73

Ja se izvinjavam, što ovim monologom kvarim ovaj blog.

malaramona malaramona 23:50 20.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza.73
Mićika mi ide na nerve jer je ista kao Dulić i ostala svita.



A sto je ista? Jel namestala tendere za svoje i prijateljske firme?
gedza.73 gedza.73 01:01 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

A sto je ista? Jel namestala tendere za svoje i prijateljske firme?

Maaa, jok! Osim sto voli da pripreti novinarima.
draganchica draganchica 07:07 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

povremeno izadjemo na ulice. samo morate da znate da se to vodi kao prijava javnog skupa. nekad se naidje na razumevanje nekad ne. Cak i kad se izadje na ulice da se kaze sta se misli o bahatim vozacima, posle vas ukore jer je bio menjan rezim saobracaja zbog vas.eto tako ti izgleda to nase izlazenje na ulice.
draganchica draganchica 07:09 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza. I jedno od retko retkih saopštenja bilo koje organizacije da ima dušu.I vrlo tolerantno napisano.[/quote


pa hvala
malaramona malaramona 09:39 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza.73
A sto je ista? Jel namestala tendere za svoje i prijateljske firme?

Maaa, jok! Osim sto voli da pripreti novinarima.


Može li to malo detaljnije, mislim oko tendera. Živo me zanima. A i oko pretnji novinarima.
gedza.73 gedza.73 10:08 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Može li to malo detaljnije, mislim oko tendera. Živo me zanima. A i oko pretnji novinarima.

Nemam pojma oko tendera. Ali ona je bila advokat anem-a.
Novinar objavi vest u kome navede primanja poslanika iz Užica.
Javna informacija, novinarske slobode.
Njen muž, kao i Šešelj počne sa pretnjama novinaru daqnas-a.
Mićićka stane u odbranu muža jer on mora da 'odbrani porodicu'.

Ako ja dobro povezujem, ja se borim za slobodu dko ne dođem na vlast. A pošto sam došao (došla) ja sam 'svinja ravnopravnija od drugih' pa ono što je pre važilo sad važi za druge, a na mene se ne odnosi.
Deklarativno zalaganje za slobode, demokratiju? Do granice koju sam odredi?

Dulić je izneo sličnu pretnju novinarima, da li u vezi sajta ili kampanje 'očistimo srbiju' da ako nastave sa 'hajkom' da će da 'upotrebi' zakon.

A nisam je ni čuo da se 'slobodarski' oglasila protiv delovanja Kapičića sa kojim sedi za istim stolom.

Ako neko ima obraza, časti i poštenja bar bi se javno ogradio od takvog čoveka.

Kao što rekoh sve je to isti ..............(dopisati po želji)
draganchica draganchica 10:27 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

Ovo sad nema veze sa borbom protiv zlostavljanja dece. Ali ajd da kazem da je sve to mozda generalna slika zlostavljanja LJUDI, na ovaj ili onaj nacin...
milisav68 milisav68 11:20 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza.73

Nemam pojma oko tendera. Ali ona je bila advokat anem-a.

Bila je i predsednik skupštine kad se desila afera "Bodrum".
malaramona malaramona 11:30 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza.73
Može li to malo detaljnije, mislim oko tendera. Živo me zanima. A i oko pretnji novinarima.

Nemam pojma oko tendera. Ali ona je bila advokat anem-a.
Novinar objavi vest u kome navede primanja poslanika iz Užica.
Javna informacija, novinarske slobode.
Njen muž, kao i Šešelj počne sa pretnjama novinaru daqnas-a.
Mićićka stane u odbranu muža jer on mora da 'odbrani porodicu'.

Ako ja dobro povezujem, ja se borim za slobodu dko ne dođem na vlast. A pošto sam došao (došla) ja sam 'svinja ravnopravnija od drugih' pa ono što je pre važilo sad važi za druge, a na mene se ne odnosi.
Deklarativno zalaganje za slobode, demokratiju? Do granice koju sam odredi?

Dulić je izneo sličnu pretnju novinarima, da li u vezi sajta ili kampanje 'očistimo srbiju' da ako nastave sa 'hajkom' da će da 'upotrebi' zakon.

A nisam je ni čuo da se 'slobodarski' oglasila protiv delovanja Kapičića sa kojim sedi za istim stolom.

Ako neko ima obraza, časti i poštenja bar bi se javno ogradio od takvog čoveka.

Kao što rekoh sve je to isti ..............(dopisati po želji)


Ma ok, samo da razjasnimo da nije nameštala tendere, jer mi je na to zaličilo kad si je uporedio sa Dulićem.
Samo zbog toga i moj prethodni komentar. Za mene nisu isto političar lopov i političar čija mi se politička orjentacija ne svidja.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:57 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

gedza.73

Ako ja dobro povezujem, ja se borim za slobodu dko ne dođem na vlast. A pošto sam došao (došla) ja sam 'svinja ravnopravnija od drugih' pa ono što je pre važilo sad važi za druge, a na mene se ne odnosi.
Deklarativno zalaganje za slobode, demokratiju? Do granice koju sam odredi?



Vidim čitao si "Podzemne svinje"
draganchica draganchica 19:04 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

trolujete li trolujete pa ne znam kako da vas vratim na pravi put
dakle, jos jedared da ponovim, tema ovog bloga je borba protiv zlostavljanja dece i sta vi, kao obicnoi gradjani i gradjanke cinite po tim pitanju. Kliko vidim pricate o nekim tenderima koji nemaju nikakve veze sa temom...
il se da prostite vrcite na temu, il s eprebacite gdegod drugde da komentarisete ti tenderi :)
e tako.
milisav68 milisav68 19:41 21.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

draganchica
trolujete li trolujete pa ne znam kako da vas vratim na pravi put
dakle, jos jedared da ponovim, tema ovog bloga je borba protiv zlostavljanja dece i sta vi, kao obicnoi gradjani i gradjanke cinite po tim pitanju. Kliko vidim pricate o nekim tenderima koji nemaju nikakve veze sa temom...
il se da prostite vrcite na temu, il s eprebacite gdegod drugde da komentarisete ti tenderi :)
e tako.

Pričamo o nepoštovanju zakona.

A da bi:
Учинимо да се , клиширано речено, све вредности врате на своја права и заслужена места. Да одрасли буду заштитници а не злостављачи деце. Да будемо сви безбедни на улици, у кући, у продавници, у школи,на интернету. Да нико не буде повређен или убијен прејаком речју или недоличним чином. Да се детињство врати деци, у сваком смислу.

Moramo da učinimo sve, da se poštuju postojeći, i da se izglasaju novi/bolji i pravedniji zakoni, koji bi učinili da deca, a i društvo uopšte bude bezbedno.
Tako da to nije trol.
E tako.

ps.Udruženje_roditelj nema licencu za roditeljstvo.

draganchica draganchica 10:31 22.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

milisav68

.ps.Udruženje_roditelj nema licencu za roditeljstvo.



Hvala bogu da nema :) mi smo samo roditelji sa malo vise petelje da pricamo o onom sto nas muci u javnosti. Spominjanje Bodruma i tendera i kojecega jeste u sirem kontekstu svakako nepostovanje zakona, ali govorite o nosiocima javnih funkcija. Ovaj put, prvi put da se njima nismo bavili, tj da im nismo uputili apel, ili kako god se zvalo ovo pisamce. Upuceno je svima nama, ljudima jer od nas ljudi, zavisi da li cemo i koliko imati snage i petlje da sledeci put, ako nam vec ti sa brljotinama oko tendera i drugih afera ne odgovaraju, dakle- da jednostavno ne glasamo za njih.
Roditeljstvo nije politicka stvar. To ej stvar drustva. A politika se ovih meseci jako trudi da roditeljstvo ucini vrstom preduzetnistva u smislu, dajemo ti toliko para za pocetni ulog u porodicu, i za toliko dece; dajemo ti ove uslove, a ti samo sedi kuci, pravi decu, i glasaj za nas.
Niko od nas ne zivi od vode i vazduha. Pare su svima potrebne.Ali kad ti na ovaj nacin daju pare, stvarno sipada da jedno dete radjas za sebe, drugo za drugog roditelja, trece za drzavu a acetvrto, verovatno da bi ga neko zlostavljao.
Vracam se na temu. Super, nije vam sve ceo trol, nego je polutrol, jel moze tako? a sad pricajte o tome sta mislite da treba mi sami kao obicni gradjani i gradjanke da uradimo da sprecimo sve te negativne pojave? Zakon i postovanje zakona ? to je skroz druga prica. SVE KRECE IZ PORODICE, secate se ?
milisav68 milisav68 16:35 22.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

draganchica

Vracam se na temu. Super, nije vam sve ceo trol, nego je polutrol, jel moze tako? a sad pricajte o tome sta mislite da treba mi sami kao obicni gradjani i gradjanke da uradimo da sprecimo sve te negativne pojave? Zakon i postovanje zakona ? to je skroz druga prica. SVE KRECE IZ PORODICE, javascript:;secate se ?

Pa za početak da promenimo glup zakon, jer da bi naterali sudije da rade kako treba, onda i zakoni treba da budu bolji.
Dakle - peticija za izmenu krivičnog zakona, evo ovde na blogu kod Nicola ima rasprava na tu temu.
Bar tu partije mogu da pokupe par poena pred izbore.

I jeste da sve kreće od porodice, ali šta se dešava kada lepo vaspitano dete "doživi" stvarnost.

Ako deca krše propise i zakone, onda je to zato što smo ih mi tome naučili.

Gledam ja Insajder prošle nedelje, a dete se igra tu pored, pa sve čuje i pripitkuje: "Mama, a kakav su to pravilnik prekršili, kakve propise?"

Onda njemu lepo piše u rasporedu časova da ima fizičko tri puta nedeljno, a u stvarnosti se to krši - dete nema fizičko.

Onda uđemo u taksi, i taksista prođe kroz crveno, a dete u šoku pita: "Kako, mama?"

Onda na semaforu vidi kako ljudi prelaze na crveno.

I tako dete raste i gleda kako uokolo njega niko ne ferma javascript:;nikakve propise ni dva posto. Pa otkud onda da se posle svi iščuđavamo kako, kad ih spiči pubertet, oni krenu našim stopama?

Jedini izlaz iz stoga, po meni je, da se roditelji suprotstavljaju kršenju propisa, kako bi detetu dali kontra-primer od onog kojim je okružen.


Krugolina
draganchica draganchica 19:58 22.11.2011

Re: Imam jedno pitanjce

milisav68

Pa za početak da promenimo glup zakon, jer da bi naterali sudije da rade kako treba, onda i zakoni treba da budu bolji.



Inicijative z apromenu zakona koje poteknu od obicnih gradjana, ako ih ne podrzi neka politicka strana imaju male vajde. ne kazem da to ne treba raditi. Nego evo prilike, Porodicni zakonik je na javnoj raspravi do kraja godine. To znaci da svi mozemo do kraja godine da kritikujemo predlozene mere. Grbavo rodjeno se tesko ispravi, rece Valtazar Bogisic i ja to upamtih za ceo zivot. Dakle, ajd da mu pomognemo da se sipravno rodi. Posle moze biti , al ne mora da bude...

Jedini izlaz iz stoga, po meni je, da se roditelji suprotstavljaju kršenju propisa, kako bi detetu dali kontra-primer od onog kojim je okruženju

Pa to i ja napisah malopre, zar ne?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:06 21.11.2011

Odvajanje

Nekako se diskusija odvojila od inicijalne želje da se skrene pažnja na zlostavljanje dece i želje da se ponude neka rešenja. I da se ukaže na eventualne greške koje činimo mi i koje čine "nadležni" za borbu protiv zlostavljanja dece.
arianna arianna 19:33 21.11.2011

Borba protiv zlostavljanja


tema ovog bloga je borba protiv zlostavljanja dece



ok...hajmo praktično

Учинимо да се, клиширано речено, све вредности врате на своја права и заслужена места.


može li neki konkretni savet - Kako?



Да одрасли буду заштитници а не злостављачи деце


i ovde imam isto pitanje -kako? i šta ćemo sa decom koja tuku i zlostavljaju svoje roditelje? Da li mislite da nam treba Zaštitnik roditeljskih prava? ili neka nova udruženja gradjana, koja će se baviti zaštitom roditelja koja su zlostavljana od strane dece?

Šta vam znači: " .... само сумњате да се тако нешто одиграва, пријавите то надлежним органима"? mislite li da nadležni organi reaguju na sumnju bez dokaza? Znate li da možete odgovarati za klevetu?

Vi, kao i mnogi zalažete se za sistem prijavite nasilje i to je u redu ...slažem se, ali to nije primarna prevencija nasilja, već mera prema počiniocima tzv sekundarna prevencija nasilja, kad se nasilje već dogodi.

Primarna prevencija nasilja i sistemsko rešenje, leži u EDUKACIJI kroz nastavno gradivo i školski sistem. I dalje sam mišljenja da je delotvornije i ekonomičnije ulagati u edukaciju dece i mladih, nego plaćati posledice nasilja.
Mislite li da nisam u pravu?



edit:

molila bih one koji čitaju blog - uočite razliku od pojedinačnog ka opštem, probajte da sagledate čitav jedan društveni fenomen koji se zove - NASILJE u celini


Nasilje je nasilje.
Nemojte potencirati samo nasilje nad decom i ženama, jer žrtve nasilja mogu biti SVI ...i stari, bolesni, muškarci, vršnjaci, hendikepirani, pripadnici marginalizovanih društvenih grupa, zaposleni, navijači.... itd. Složiće se, barem većina, da je nemoguće i nepotrebno za svaku ugroženu grupu, praviti udruženje gradjanja, koje bi lobiralo za zaštitu od nasilja.

Ponavljam: žrtve nasilja mogu biti -SVI jer svi mi pripadamo nekoj grupi (bilo kao roditelji ili pripadnici odredjenog pola - žene/muškarci, ili kao pripadnici odredjenog soc. statusa - zaposleni/nezaposleni, životnom dobu - deca, mladi, roditelji, stari, ili npr. po seksualnom opredeljenju - pripadnici lgbt populacije, navijačkoj grupi ili npr. grupi osoba sa hendikepom, bolesnim ili iznemoglim licima...)

Nasilje je veliki društveni problem i za njegovo rešavanje potrebno je sistemsko rešenje države, a ne samo delatnost, usko specijalnizovanih NVO aktivista, diskutabilnog obrazovanja.



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:03 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

Nasilje je veliki društveni problem i za njegovo rešavanje potrebno je sistemsko rešenje države, a ne samo delatnost, usko specijalnizovanih NVO aktivista, diskutabilnog obrazovanja.

draganchica draganchica 10:36 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

KRALJMAJMUNA
Nasilje je veliki društveni problem i za njegovo rešavanje potrebno je sistemsko rešenje države, a ne samo delatnost, usko specijalnizovanih NVO aktivista, diskutabilnog obrazovanja.


Hajd ovako. prvo sam roditelj( ili roditeljka, ako cemo bas rodno senzitivno ). Onda sam pravnik. I koristim ta svoja znanja da bih sprecavanja neke lose pojave, rekacijom i edukacijom ostalih, u svojoj neposrednoj okolini, ili da bih prepoznala sta se desava u mojoj okolini, kao neko delo bilo prekrsajno ili krivicno, i prijavila.
Sto se klevete tice, tu se delimicno slazem. lepo je napisano da ovim ne otvaramo lov na vestice, ta da u smislu nek komsiji crkne krava jedni druge pprijavljuju iz eto tek tako razloga. Imajte u vidu da postoji anonimna prijava i da je policija duzna da odgovori na svaku cak i anonimnu prijavu, a posebna hitnost postoji u slucajeva sumnje na porodicno nasilje. Sumnja je dobra, jer ako postoji sumnja, blagovremena reakcija moze spreciti da dodje do zavrsavanja ili pocinjanja cinjenja radnje zlostavljanja. O tome vam govorim, kad mislim da treba reagovati uvek.
draganchica draganchica 10:47 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

arianna

Учинимо да се, клиширано речено, све вредности врате на своја права и заслужена места.može li neki konkretni savet - Kako?
.



Krenimo do sebe.Psiholozi kazu da deca uvek ponavljaju obrazac ponasanja koji je dominantan u njihovoj okolini. Sto moze a ne mora da znaci da ce da ponove i iste greske, a mozda i hoce. Moje dete, licno, ona Modesti junior kako je ovde neko prozvao, vec sada zna cime zeli da se bavi. "Borbom protiv nepravde".Vec zna da ima nepravde i da s etreba boriti protiv toga. Kako, ces to da radis? Pa ne znam ili pravo ili policija.
ne kazem da svi treba da zavrse u pravu ili policiji taman posla. Ali uvek na plasticnom primeru pokusam da objasnim sustinu. Ako je porodicna osnova jaka, ako su odnosi stabilni, unutar porodice, tj ako dete uvek oseca paznju i brigu oko njega cak i ako su npr roditelji razvedeni, to dete ce moci da se brani samo u ovom svetu. Nece prihvatiti pice od nepoznatog na zurci. nece probati drogu. nece uci u kola nepoznatog coveka. nece se dopisivati sa nepoznatima na netu.

Dalje, upoznavanje okruzenja deteta nije lose.Koliko dece iz razreda svog deteta znate? Koliko njihovih roditelja? nedavno jejedna devojcica u NS umalo bila oteta, jer je neki tip preuzeo FB profil njenog druga iz razreda, iskoristio priliku sto decak nije bio par dana u skoli i kao trazio zadatke od nje. devojcica sidje iz zgrade, i dodju kola. Iz kola izadje njoj nepoznat covek, kaze ja sam tata od tog i tog decaka, hajd sa mnom kuci da mu odneses. ne , ja vas ne znam, i krene da trci.Lik krene za njom, uhvati je za ruku i pokusa da je uvuce u kola. Dete je vristalo i pomogli su drugi ljudi, prolaznici.Lik uskoci u kola i pobegne, zapisali su deo registracije.
Mislim da u ovom istinitom slucaju ima dovoljno naznaka tih prakticnih primera i saveta, sta bi mogli da ucinimo.
Sto se mne i drugih kolega i koleginica tice, ako ej iko od vas ovde komentatora raspolozen za bitku sa sistemom, u smislu pridruzivanja ovoj ili slicnoj NVO, vrata su vam uvek otvorena:) mi zaista nemam licencu za roditeljstvo, ali trudimo se, da budemo sto bolji...
arianna arianna 11:04 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

Sto se mne i drugih kolega i koleginica tice, ako ej iko od vas ovde komentatora raspolozen za bitku sa sistemom, u smislu pridruzivanja ovoj ili slicnoj NVO, vrata su vam uvek otvorena:) mi zaista nemam licencu za roditeljstvo, ali trudimo se, da budemo sto bolji...


Ja sam raspoložena za rad i kako je nazvaste "bitku sa sistemom" ali ne kroz NVO, već direktno kroz sistem.

Problem se rešava tako što se ide ka problemu, a probem nasilja i njegovo rešenje leži u samom sistemu.

hvala na otvorenim vratima
mikimedic mikimedic 12:15 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

ona Modesti junior kako je ovde neko prozvao


nije nju niko prozvao 'modesti', samo ti ne kapiras neke stvari...
draganchica draganchica 20:03 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

mikimedic
ona Modesti junior kako je ovde neko prozvao


nije nju niko prozvao 'modesti', samo ti ne kapiras neke stvari...

ma jest, ja sam mlad blogerpricam o osecaju roditelja koji s ebori kroz sistem, sa sistemom i protiv sistema. Kad god i kako god.To , ako se ne uklapa u neke blogesrke pravilnike, molim vas da mi skrenete paznju na vreme.
I opet od cele sume, zakacite se za tu jednu recenicu. I rest my case, zbilja.
mikimedic mikimedic 21:25 22.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

ma jest, ja sam mlad blogerpricam o osecaju roditelja koji s ebori kroz sistem, sa sistemom i protiv sistema. Kad god i kako god.To , ako se ne uklapa u neke blogesrke pravilnike, molim vas da mi skrenete paznju na vreme.


... a ja samo pricam o blogerkama 'cije su cerke modesti'...
draganchica draganchica 19:15 23.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

mikimedic
ma jest, ja sam mlad blogerpricam o osecaju roditelja koji s ebori kroz sistem, sa sistemom i protiv sistema. Kad god i kako god.To , ako se ne uklapa u neke blogesrke pravilnike, molim vas da mi skrenete paznju na vreme.... a ja samo pricam o blogerkama 'cije su cerke modesti'...


iver ne pada dalje od klade:)sto je to tesko prihvatiti ?jel imas ti decu kad vec tako komentarises?
mikimedic mikimedic 15:15 24.11.2011

Re: Borba protiv zlostavljanja

iver ne pada dalje od klade:)


obviously...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana