Muzika| Nostalgija

Arsen na Kolarcu

aleksanadar RSS / 20.11.2011. u 00:45

On već svira kada uđem
to se kaže
našu stvar
Znaš koliko tad mi znači
jedan šlager
jeftin
star

 

Videli smo i čuli Arsena na „Kolarcu", ove večeri. Bio je to koncert „za glas i klavir", a za klavirom je bio mlađi od Dedića, bravurozni Matija.

Pevao nam Arsen je o našoj „boljoj prošlosti". Kao ono, nekad...

 

 

Najzad - na „Kolarcu"! Tu, gde je samo najboljima mesto.

Bilo je... suza... i stihovi su tekli.

 

Kao i uvek, Arsen je zbijao šalu. Kako sa svojim godinama („meni ide odjavna špica"), tako i sa svojom prelepom gošćom („neka Matija bude zadužen za ton, a ti za sliku") i publikom („nakon koncerta Matija i ja idemo svirati po kućama").

Objasnio je i da se od svoga imena ne može pobeći, a njegovo - Arsen - znači, ujedno „i lijek i otrov".

Moje ime se ne izgovara javno
policija ne dozvoljava da se širi
Moje ime je konspirativno ime
nekih mojih drugova
ono se ispisuje noću po zidovima
po cijenu slobode
Moje ime je lozinka ljubavnika
ono se izvikuje pod vješalima
Mojim su imenom samo najhrabriji
krstili svoje dječake
u slijepim planinskim kućama
znajuci što ih zbog toga čeka

 

Nije propustio Arsen da spomene svoje beogradske prijatelje, kojih više nema: Duška Radovića i Duška Jakšića.

Svoju estradnu premijeru (takorekuć praizvedbu ) - svoj prvi solistički koncert Arsen je imao u beogradskom Domu sindikata, davne 1965. godine.

I ruši se zeleni autobus
Tjeran jesenjim vjetrom
Kao list
Niz jednu beogradsku padinu

Beograd i Arsen vole se tajno.

 

 

 I, ponovo, sve bilo je muzika.

 



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 04:26 20.11.2011

Sve što znamo o njemu

Odlična tema.
Arsen je obeležio celu jednu muzičku epohu.

Mada, nekako mi ne ide, a da ne pomenem i prekrasnu Gabi.
aleksanadar aleksanadar 08:44 20.11.2011

Re: Sve što znamo o njemu

...to je stvarno tako malo.


Mada, nekako mi ne ide, a da ne pomenem i prekrasnu Gabi.


Sam Arsen ne propušta priliku da spomene svoje mile i drage.

Ova pesma je napisana za Gabi:




Edit:

Sa albuma "Gabi & Arsen"



tyson tyson 06:55 20.11.2011

Privatna svirka


Pa zar za onoliki Beograd samo jedan Kolarac?

Koliko ljudi staje u tu salu, 500?



aleksanadar aleksanadar 08:49 20.11.2011

Re: Privatna svirka

Pa zar za onoliki Beograd samo jedan Kolarac?


Verovatno niste upoznati: Kolarac je, dragi kolega, jedina prava koncertna dvorana u našem glavnom gradu. (I u tom smislu, zaista je "samo jedan".)

I prima sasvim dovoljno - onih pravih, iskrenih ljubitelja muzike.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:02 20.11.2011

Re: Privatna svirka

Danas su kriterijumi unekoliko izmenjeni: pevačice i pevači se dele na one koji mogu napuniti Arenu i ostale. Kada se kaže da ta i ta pevačica vredi tri punjenja, misli se da je ona tako dobra da bi mogla napuniti tri Arene odjednom.
tyson tyson 14:21 20.11.2011

Re: Privatna svirka

Verovatno niste upoznati: Kolarac je, dragi kolega, jedina prava koncertna dvorana u našem glavnom gradu. (I u tom smislu, zaista je "samo jedan".)

Pa neće baš biti tako; Centar Sava je uz dobro ozvučenje vrlo dobra koncertna dvorana, naročito ako se dobar inženjer zvuka poigra sa reflektorima zvuka na tavanici.

Ta dvorana je na žalost jako dugo bila potpuno neiskorišćena, jer je ozvučenje bilo loše a niko se nije ni trudio pokušati da izmeni zvučnu sliku pomoću reflektora zvuka na tavanici.

I prima sasvim dovoljno - onih pravih, iskrenih ljubitelja muzike

Ma da, u dvomilionskom gradu ih je jedva 500?

Nemojmo se šaliti.

Čemu ovaj jevtini i bespotrebni pseudoelitizam?

Na žalost nisam bio u gradu u vreme koncerta, ali mogu samo zamisliti jagmu za kartama za onolicku salu na Kolarcu, i užasne frustracije ljudi koji do karata nisu došli iako su pokušavali da ih kupe prvog dana kako su u prodaju puštene. Čemu to?

Onda se poseže za čuvenim "vezama" (i ja je imam, jako dobru, za kulturna dešavanja, ali MRZIM KORUPCIJU), i ljudi mrze i sebe i organizatora što moraju na taj način da se dovijaju.

Arsen je star i bolestan, i toga je i sam svestan; čuti ga uživo, naročito u pratnji Matije, je danas neprocenjivo iskustvo koje treba podariti što većem broju ljudi.



jesen92 jesen92 18:13 20.11.2011

Re: Privatna svirka

Ma da, u dvomilionskom gradu ih je jedva 500?
...ima raznih koncerata..ovaj je bio na Kolarcu i ne razumem u cemu je problem...Mozda bude drugi put u Sava centru...za Arenu Arsenova muzika svakako nije...U vreme kada je bio najpopularniji i pravio mnogo velikih koncerata ja sam ga gledala u Domu omladine u nekoj maloj sali, vise se i ne secam gde je to tacno bilo ali bilo nas je maksimalno 200...
aleksanadar aleksanadar 22:57 20.11.2011

Re: Privatna svirka


Danas su kriterijumi unekoliko izmenjeni: pevačice i pevači se dele na one koji mogu napuniti Arenu i ostale.


Na to mogu samo reći da kriterijumi estradnih menadžera i njihovih zvezda i zvezdica - nisu moji kriterijumi.

aleksanadar aleksanadar 23:12 20.11.2011

Re: Privatna svirka

Pa neće baš biti tako; Centar Sava...


U redu, rekao bih da je "Sava-centar" solidna koncertna dvorana, ali ne tako dobra kao Kolarac. Jer, Kolarac ima bolju akustiku.

Ali, nije samo to u pitanju.

Izvesno sociološko istraživanje, koje sam tokom decenija preduzeo, odlazeći na koncerte, pokazuje da u "Sava-centar" odlaze i oni koji bi hteli da vide i budu viđeni, koje muzika ne zanima ili im je sporedna u odnosu na druge svrhe.

Tako se dešava, primera radi, da u prvom redu dvorane "Sava-centra", na koncertu neke operske dive sede ministri, koji posle pola sata počnu da zevaju ili utonu u san.


Čemu ovaj jevtini i bespotrebni pseudoelitizam?


Bojim se da je u pitanju onaj pravi, autentični elitizam.

Naime, pojedini muzički žanrovi u našoj sredini prosto nemaju prođu, nemaju dovoljno poklonika, odn. relativno su nepoznati.

Muzika koja se čuje na Kolarcu - klasična i jazz - nema u Beogradu odveć veliku publiku. A razlog tome nije loša muzika. Naprotiv.

Muzika koju neguje Arsen Dedić - autorska šansona - takođe je manje popularna od nekih drugih žanrova.

Još bih dodao da je ovaj Arsenov koncert imao barem jednu crtu "ekskluzivnosti". Bio je, naime, namenjen za "glas i klavir", a samim tim prikladniji za jedan manji, kamerni prostor.


P.S.

- Bilo šta da radim, uvek se temeljno pripremam i ništa ne prepuštam slučaju - započinje Arsen Dedić. - Uvek volim da dođem u Beograd, jer je mnogim ljudima blisko to što radim. Volim Kolarac, jer je to divan filharmonijski prostor u kome ćemo nastupiti moj sin i ja, jer više ne volim da pevam sa bendom. Uslovno rečeno, biće to ekskluzivan koncert, ništa estradnog tipa. Možda će na beogradski koncert doći i moja starija unuka Lu. Često hoću mnogo manje od onoga što mi se nudi. Ne idem u arene, jer nisam gladijator, već akademski muzičar.

zovitemegrunf zovitemegrunf 12:07 21.11.2011

Re: Privatna svirka

Organizator koncerta je bio nedavno gost kod Brakusa. Pricao je i o tome zasto je Kolarac najbolji (kvalitet zvuka + sve ostalo) i izjavio da ima rezervisane termine za reprizu i da sve zavisi od interesovanja publike. Cini mi se da ne bi bio nikakav problem da Arsen napuni Kolarac i vise od jedanput, valjda nas je jos toliko ostalo, a na poslednjem koncertu u Sava centru vidoh da imad puno i novih.
aleksanadar aleksanadar 12:56 21.11.2011

Re: Privatna svirka

Pricao je i o tome zasto je Kolarac najbolji (kvalitet zvuka + sve ostalo)...


Pa, ako Kolarac ima konkurenciju jedino u "Sava-centru", onda...

(A ja, eto, ne mogu da se setim neke treće koncertne dvorane u Beogradu. Što se tiče sportske hale koja se zove Beogradska arena - o tome sam nedavno rekao ponešto.)


i izjavio da ima rezervisane termine za reprizu i da sve zavisi od interesovanja publike.


Eto rešenja!




bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:37 20.11.2011

+

Za klavir se kaže kljava,
za klarinet klara.
Kad netko umire, onda odapinje.
Bolestan muzičar za sebe kaže da se raspada.
Djevojka je mačka,
ortopedska cipela je pegla,
a dirigent je mahalup.
Sve to da se izbjegnu prava imena,
da se podsmijehom pogleda život
i potapša kad se ne može ništa bolje,
da se zanemari prolaznost, prošlost i budućnost,
da se vlastita sudbina
izvrši kao dnevni posao,
koji nas nije dostojan i gnjavi.

Cigareta je šiljak, a piće drink,
zaljubljenik je tetrijeb.
Da se ništa ne imenuje,
da prijatelj uvijek ostane frend,
genij, u najboljem slučaju smislaš.
Perika je perikle,
muzička oznaka žohar,
duga nota krompir.
Da se ne svira nego pali,
da se ne umre nego kapne ili zgasne.
Samo se još na plakatima
ispisuju točni nazivi
i prava imena,
i to je naša poslednja veza
sa ozbiljnošću ovog svijeta,
a plakati se raspadaju, trunu, blijede,
ili ih preko noći prekriju novi.


("Rječnik muzičara", Brod u boci)

Ema, moram da ti vratim knjigu

Kod Dedića se stvarno ne zna ko je bogatiji,
talentovaniji i kreativniji, Gabi, Matija, brat Milutin slikar...

Vjerujem da ste uživali A. Moja omiljena ...

zilikaka zilikaka 12:16 20.11.2011

Re: +


Ema, moram da ti vratim knjigu

Podseti me!
I meni bi neko trebao ovakvu poruku da pošalje
aleksanadar aleksanadar 17:43 20.11.2011

Re: +


Ema, moram da ti vratim knjigu...




Nekada, u davna vremena, uobičajena šifra je glasila: "Dođi kod mene da slušamo ploče zajedno... "

Moja omiljena ...


Da - to je?

Ja ne bih mogao sada reći koja je moja omiljena. Znam sve (ah - skoro sve!) i mnoge su u konkurenciji.

Evo jedne:



aleksanadar aleksanadar 21:20 20.11.2011

Re: +

Brod u boci


Evo, knjiga stoji na mom stolu. "Brod u boci - pjesme i šansone" - "Znanje" (edicija "Evergrin" ), 1980. (šesto, prošireno izdanje). Ilustrirao: Momo Kapor


LIJEPI OPISI

Lijepi opisi tuge,
prekrasni stihovi o samoći.
Divne stranice,
Ukleti Holandez, Argonauti,
gradovi u koje se ne stiže,
a lovci na našim tragovima.
Čarobni opisi
velika i mala Pietà
pa biografija Chopina.
Tolike more, bitke bez ishoda,
vitezovi lutalice i sveta Ivana,
Don Quijote.
Kolike sjajne knjige o tome.
Nezaboravni opisi nostalgije,
pjesme emigranata uz harmoniku.
Nenadmašne stare ploče Vertinskog,
balade
koje smo pored tolikih i mi pisali.
Uopće glazba
Hamlet, Edip, Sizif, Richard Treći,
pa bezbroj potresnih domaćih likova.
Negro spiritual.
Devet od deset autobiografija, odlično pisanih.
Zapisi umobolnih.
Odiseja i veći dio kinematografije
i zaista lijepi opisi uzaludnosti svega
što poduzimamo.
Koliko ću još toga morati pregledati
dok nađem ona dva zagubljena stiha
o sreći,
koja je kao otkucaj u stablu,
potres krajobraza -
nedvojbena kao udarac mora,
jednostavna kao ptica u ruci.


aleksanadar aleksanadar 00:49 21.11.2011

Re: +

I još jedna, iz iste knjige:



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:33 21.11.2011

Re: +

Da - to je?


Moderato Cantabile - eno ostavio sam link

Evo, knjiga stoji na mom stolu. "Brod u boci - pjesme i šansone" - "Znanje" (edicija "Evergrin" ), 1980. (šesto, prošireno izdanje). Ilustrirao: Momo Kapor


Autor fotografije na omotu: Mitja Koman
Likovno opremio: Alfred Pal
Korektor: Štefica Konjevod

kod mene sedmo, prošireno izdanje iz 1988.
i zaista zbilja zaista moram da ga vratim Emi
jinks jinks 11:05 20.11.2011

...

aleksanadar aleksanadar 23:51 20.11.2011

Re: ...


Da, prikladna je za sitne sate kada loše vino udari u glavu, pa zazove žal za mladost i balkanski dert...

Film mi se, inače, nije dopao. Jasna mi je bila njegova namera, ali nešto - ne bih tačno znao reći šta - u njemu ne valja.

A seriju, koja je prethodila filmu, prosto obožavam.




docsumann docsumann 11:57 20.11.2011

baš

ti lijepo sročen ovaj blog

prozračna konstrukcija

laka

a dobronoseća

preporuka

mirelarado mirelarado 16:56 20.11.2011

Re: baš

docsumann
ti lijepo sročen ovaj blog

prozračna konstrukcija

laka

a dobronoseća

preporuka



Није лако писати о Арсену. Ја не бих умела. Верујем, Александре, да си уживао на Коларцу. Јер,

Арсен је Арсен је Арсен... Увек се може слушати.
aleksanadar aleksanadar 17:49 20.11.2011

Re: baš

prozračna konstrukcija
laka
a dobronoseća


Mislim da u "Ratu i miru" negde stoji konstatacija kako "laskanja održavaju prijateljstvo".

Prijatno je čuti. Hvala!

(O, da li je u meni skriveni kantautor? )





aleksanadar aleksanadar 18:46 20.11.2011

Re: baš

Није лако писати о Арсену. Ја не бих умела. Верујем, Александре, да си уживао на Коларцу.


Da znaš, očekivao sam da ćeš se javiti!

Nije lako... ali, uglavnom sam krao - od Arsena. Eh!

Ali, da, bio sam u dilemi: objaviti ili ne. Onda rekoh: pokušaj, pa da vidimo.

Verovatno znaš da Arsen oseća srodstvo sa Dilanom, Koenom, Okudžavom, Brelom... Ovaj prepev Brelove šansone mi je drag - jednom smo ga već čuli:



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:16 20.11.2011

Re: ...i ne zaboravi na mene...

aleksanadar

Verovatno znaš da Arsen oseća srodstvo sa Dilanom, Koenom, Okudžavom, Brelom...





mirelarado mirelarado 19:33 20.11.2011

Re: baš

Ali, da, bio sam u dilemi: objaviti ili ne. Onda rekoh: pokušaj, pa da vidimo.


Mислим да је одлично што си објавио. И због свих нас који нисмо били на концерту.

А кад смо већ код Арсенових препева других кантаутора, ту је и његов пријатељ Ђино Паоли.


jesen92 jesen92 19:48 20.11.2011

Re: bašjavascript:;


mikele9 mikele9 22:14 20.11.2011

Re: baš

А кад смо већ код Арсенових препева других кантаутора, ту је и његов пријатељ Ђино Паоли.

I veliki Fabrizio de Andre!
aleksanadar aleksanadar 23:36 20.11.2011

Re: baš


I veliki Fabrizio de Andre!




aleksanadar aleksanadar 13:09 21.11.2011

Re: baš


Kao što je Arsen pravio prepeve i sam izvodio pesme svojih prijatelja i kantautora, tako su i Arsenu naručivali, nekada tekstove, nekada muziku, nekada i jedno i drugo.

I uvek bi ta pesma bila nešto posebno, nosila onaj "otisak autora", unosila nešto poezije u buku estrade.














aleksanadar aleksanadar 14:33 22.11.2011

Re: ...i ne zaboravi na mene...



...da dodam ovu interpretaciju koju sam upravo sada čuo, po prvi put!



jesen92 jesen92 18:03 20.11.2011

Arsen zauvek..

...Hvala ti za ovaj post...
javascript:;
arianna arianna 19:27 20.11.2011

Re: Arsen zauvek..

..Hvala ti za ovaj post...





i legende

aleksanadar aleksanadar 23:44 20.11.2011

Re: Arsen zauvek..


Hvala ti za ovaj post...


Molim, molim.



jesen92 jesen92 23:56 20.11.2011

Re: Arsen zauvek..

aleksanadar aleksanadar 00:37 21.11.2011

Re: Arsen zauvek..





bulatovic92 bulatovic92 08:07 21.11.2011

Re: Arsen zauvek..


Naravno, Arsen zauvek. Slušaćemo ga i voleti do kraja.
Ali, Arsena valja i čitiati:

Kad se sunce u otok unese
noć se povuče u čemprese

Na mrtvoj straži stabla mrtva
čuvaju tamu jutra

Uveče sve je
kao što je bilo
iz čempresa se
širi crnilo
jesen92 jesen92 11:40 21.11.2011

Re: Arsen zauvek..javascript:;

aleksanadar aleksanadar 12:49 21.11.2011

Re: Arsen zauvek..


Ali, Arsena valja i čitati:


Pričao bih ti o sebi
kad su hladne noći duge.
Toliko je tog u meni.
Slušao sam vječno druge.

Pričao bih ti o sebi
vinom te i bolom trujem.
A ti se ko u snu smiješiš...
što od tebe očekujem?

Kad si i ti
kao i sve druge
slučajno pored mene.
Ne vjeruju ništa tvoje oči zaljubljene.

Kad si i ti samo noćni putnik,
što daleko svjetlo prati.
Svatko priča svoju priču
tko će koga saslušati.

Pričao bih ti o sebi
što se ne zna, što se ne smije.
Ti si bila prevarena,
lagale su moje pjesme.

Pričao bih ti o sebi,
ali noć se blizi kraju.
Opet će nas naći jutro
u šutnji i zagrljaju

zovitemegrunf zovitemegrunf 13:42 21.11.2011

za glas i glasovir


Hvala ti sto si podelio utiske sa nama koji nismo usli u 500. Da sam bio sa vama, svrbele bi me oci i maglile bi se naocare samo tako.
Iz radionice Dedic - Golob:






Uzgred, nedavno sam bezuspesno trazio njegov crni sneg. Ako neko ima linak...
aleksanadar aleksanadar 14:00 21.11.2011

Re: za glas i glasovir

Hvala ti


Molim. I ja se zahvaljujem tebi.


Da sam bio sa vama, svrbele bi me oci i maglile bi se naocare samo tako.


...

Naći ću utjehu u glazbi koja se pravi sama,
u poeziji kad tiho sagorijeva, u ženi.
Gdje god hoću: u beskraju, u knjigama,
u besmislu toga, u majci, boemi.

...

Naći ću je: zavlačim ruku u njedra zavičaja.
U zavjetnoj slici, jedrenjacima što ludo proljeću.
Evo je u obliku ptica što u pustoš kreću.
Naći ću utjehu; naći ću, a znam da neću.


Uzgred, nedavno sam bezuspesno trazio njegov crni sneg.


Ne znam! Uzgred, mada znam već dosta, o Arsenu uvek saznam nešto novo.


Matija i Gabi izvode Arsena:






zovitemegrunf zovitemegrunf 14:31 21.11.2011

Re: za glas i glasovir

Mnogo zahvaljivanja ovde. A sta kaze Majstor:



ili:

aleksanadar aleksanadar 23:13 21.11.2011

* * *





libkonz libkonz 16:23 24.11.2011

Arsen

Prva asocijacija na njega su mi stric i strina iz Novog Sada, za koje je on najbolji, neponovljivi, jedinstven. Ja ga slušam danas, zahvaljujući tebi.
aleksanadar aleksanadar 09:54 25.11.2011

Re: Arsen

...neponovljivi, jedinstven.


U svom "fahu" - on to jeste.


Ja ga slušam danas, zahvaljujući tebi.


Drago mi je.


zovitemegrunf zovitemegrunf 15:08 26.11.2011

zbogom ili doviđenja?


Dragan Kremer je napisao u Vremenu:
Još uvek u kantautorskoj snazi, nadamo se da će Arsen Dedić i poživeti dugo, i ostaviti nam još neki album kao pola tuceta poslednjih, ali ne verujem da ćemo imati privilegiju da ga srećemo uživo. Tužno i zadivljujuće



aleksanadar aleksanadar 17:30 26.11.2011

Re: zbogom ili doviđenja?

Još uvek u kantautorskoj snazi, nadamo se da će Arsen Dedić i poživeti dugo, i ostaviti nam još neki album kao pola tuceta poslednjih, ali ne verujem da ćemo imati privilegiju da ga srećemo uživo. Tužno i zadivljujuće



Nešto slično je meni rekla supruga kada je ono pre šest godina Arsen imao svoj "povratnički" koncert u beogradskom Domu sindikata. Mislila je, tada, i na okolnost da je Arsen bolovao i bio operisan (o tome je Arsen napisao i knjigu - "Padova" ).

Ali, evo, od tada je Arsen već gostovao nekoliko puta.

Da završim ovim citatiom iz Kremerovog teksta:

Prisutna mrva njegove ukupne publike ga je nakon nastupa na "Kolarcu", prisno i pristojno, ispratila jugom stajaćih aplauza...





zovitemegrunf zovitemegrunf 18:43 26.11.2011

Re: zbogom ili doviđenja?

Nešto slično je meni rekla supruga kada je ono pre šest godina Arsen imao svoj "povratnički" koncert u beogradskom Domu sindikata


Bio tada u Domu sindikata, sve je bilo isto, ili barem kao, '71. u prolece kada sam prvi put slusao njega i Gabicu u toj sali. U medjuvremenu ispratio, van Beograda, nekoliko lepih nastupa njega i prateceg pijaniste, uglavnom je bio Mihaljinec. Osecaj oprostajnog koncerta sam imao pre dve(?) godine u Sava centru, posebno zato sto je izgledalo da mu pijanista vise nije dovoljan, da mu je neophodan orkestar. Dobro, demantovao je tvoju gospodju i mene, iskreno se nadam da ce demantovati i Kremera.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana