Društvo| Nostalgija| Porodica

Al' se nekad dobro.... živelo!

mariopan RSS / 14.11.2011. u 22:21

 Mic po mic, od bureka koji nam je ponudio Mikele (na njegovom blogu)  stigosmo i do čvaraka, koji, kao što se zna, više ne mogu da se nađu a da valjaju. Zato zaključim da čvarci zaslužuju poseban blog, nije to nešto nebitno u našem životu pa da uh preskočimo ili samo usput pomenemo?

  U mesarama takvih čvaraka da valjaju odavno više nema. Ni svega drugog što pamtimo da je bilo ukusno i mirisno. Sve se to pokvarilo, ni mesari više nisu šta su bili, a tako ni čvarci, osim ako nisu topljeni u velikim tučanim bakračima, u masovnom  svinjokolju koji bi tako negde krajem ovog meseca padao,  za Dan Republike, da su nam "ona vremena" i Republika.  

Ali nisu.

Ta vremena su prošla, nisu valjala pa smo ih promenili a sada  ne znam gde da nađem dobre čvarke? Postali su tako retki da moram prko veze (blogerske) da saznajem ko ih možda ove nedelje donosi i prodaje na našoj pijaci.  

 A nekad smo jedva čekali da taj svinjokolj dođe, jer smo redovno po šest -sedam tovljenika hranili samo za tu priliku, od proleća, pa su neki toliko kila nagurali da smo se pitali "'oće li izdržati". Svi iz familije i prijatelji znali su da za taj dan samo kod nas dolaze, da pomažu i da se družimo. 

 U najranije jutro, još po mraku, palila se vatra u smederevcu u garaži, tu gde će se sve radtiti. Kuvala se vruća rakija, žene i muškarci su ravnopravno delili mirisnu vruću rakiju,  jer napolju je već tada bilo jako hladno. To hladno je dobro zbog mesa, ali se živ čovek smrzne ako dušu iznutra ne ogreje,  jer se taj celodnevni posao radio napolju. Oribani stolovi, sudovi, lonci i bakrači za meso, slaninu, opornjake - sve spremno čeka da "majstor" krene sa pravljenjem "štete".

Na svinjokolj su uvek bili pozvani svi bliži rođaci i prijatelji, jer ne samo da ima mnogo posla, već se i uveče, svi onako rumeni od mraza i umorni, sjate oko večere i često zapevaju i ostanu do duboko u noć. Baš taj deo dana smo svi najviše voleli.

Meso se ionako mora hladiti do sutra, ne može da se soli, posao se podeli na dva dana pa sutra, onako odmorni, počinjemo onaj lepši deo kada se prave đakonije, kuleni, kobasice, kuva se u kazanu sve što ide u bele kobasice i švargle, soli se slanina, šunke...a ja sve vreme čekam da mi majstori oslobode bakrač, onaj tučani ispod koga se loži vatra - tu se tope čvarci, najbolji.

Taj posao sam samo ja radila. Ne dam da mi upropaste jedino što ja volim da pojedem od svega ponuđenog. Miriše cela ulica..i dok su još vrući, plekanim tanjirom se hvata koliko god se može i raznosi svim kućama u komšiluku. To je red. Tako svi rade i tako se sveži čvarci jedu u svim kućama sve dok i poslednji domaćin ono svoje što je tovio do jeseni ne pretvori u zdravu domaću 'ranu. Nose se i bele kobasice "da se proba" i one dimljene kada se nadime, svakome po malo. Tanjir ti po običaju vraćaju mastan, neopran, "da sledeće godine svinje budu još deblje".

U ta vremena mnogo se radilo, radile firme i fabrike, nije bilo drugih slobodnih dana osim državnih praznika da bi se taj posao uradio.

E, sad čujem, možeš ako imaš šta, da kolješ kad god  'oćeš jer niko nigde ne radi pa ti slobodni dani i ne trebaju, pa će nam ovaj lepi običaj, da svinje kolješ samo za ta dva slobodna dana jer sve ostale radiš za platu,  uskoro izumreti? Bila bi šteta.

 



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 22:23 14.11.2011

...

mariopan mariopan 22:29 14.11.2011

Re: ...

reanimator



Za prvog
reanimator reanimator 22:35 14.11.2011

Re: ...

Za prvog

Hvala, hvala..
mariopan mariopan 22:41 14.11.2011

Re: ...

reanimator

Ti rešio da mi ogadiš čvarke?

Prvo to nije tačno, drugo to su izmislili da nas odvrate od ukusne i zdrave 'rane, treće.....jesi ti video nekada kako iz mesare izlaze nasmejani i srećni debeljuškasti ljudi, i one mršave, ozbiljne i zabrinute face vegetarijanaca što tumaraju pijacom i zagledaju spanać? Svakom svoje.
vishnja92 vishnja92 06:22 15.11.2011

Re: ...

kako iz mesare izlaze nasmejani i srećni debeljuškasti ljudi, i one mršave, ozbiljne i zabrinute face vegetarijanaca što tumaraju pijacom i zagledaju spanać?


cime su vam vegerarijanci toliko naudili da ih oplicete svako malo?
mariopan mariopan 09:52 15.11.2011

Re: ...

vishnja92
kako iz mesare izlaze nasmejani i srećni debeljuškasti ljudi, i one mršave, ozbiljne i zabrinute face vegetarijanaca što tumaraju pijacom i zagledaju spanać?


cime su vam vegerarijanci toliko naudili da ih oplicete svako malo?


Ničim, Višnja, to je vic, a vicevi se pričaju o svima nama, nema ljutiš?

Dobrodošla, tebe ćemo da ponudimo nešto lepo kao pita sa spanaćem?

vishnja92 vishnja92 10:00 15.11.2011

Re: ...

ama ne ljutim se naravno, pogotovo ne na tebe, ali to nije vic nego je cesto i uvrezeno misljenje, tektako napamet. jednom me neki tip pitao doslovno ovo: "kako to da si ti takva vesela i puna zivota postala vegetarijanac? uopste se ne uklapa... pa sta ce ti to? oni su svi tunjavi i namcorasti" (posle se, naravno, ispostavilo da ne poznaje nijednog osim mene)

a pitu hocu, naravski
mariopan mariopan 12:42 15.11.2011

Re: ...

vishnja92
ama ne ljutim se naravno, pogotovo ne na tebe, ali to nije vic nego je cesto i uvrezeno misljenje, tektako napamet. jednom me neki tip pitao doslovno ovo: "kako to da si ti takva vesela i puna zivota postala vegetarijanac? uopste se ne uklapa... pa sta ce ti to? oni su svi tunjavi i namcorasti" (posle se, naravno, ispostavilo da ne poznaje nijednog osim mene)

a pitu hocu, naravski

Nego daj ti meni neki recept kako sina da privedem bar u polu-vegetarijance?

Sa ćerom i zetom nemam problema, oni tamo u Grčkoj imaju mnogo dobrih jela samo sa povrćem, musake, pite sa zeljem i spanaćem, punjene svakakve povrćke samo pirinčem i drugim povrćkama, ja ih i kuvala i sve je prste da poližeš, jer imaju postove koje poštuju, i dvaput nedeljno obavezno, što je dobro i iz higijenskih razloga, da se malo oslobode teške rane....ali sina nikako da privedem, makar na neko kratko vreme.

I još ume da dođe i da nam samo priča o tome šta je slatko danas smazao nešto iz susedne kotopulo "kokorico" roštiljnice...a mi svi na punjenom plavom patlidžanu, paprici, tikvicama, salatama i laki ko perce, u duši. On ni da proba.
vishnja92 vishnja92 13:23 15.11.2011

Re: ...

uh... pa di znam.

postoji fora (nije vezana samo za vegetarijanstvo) da u obroku treba da budu zastupljeni svi osnovni ukusi, a to su: slano, slatko, ljuto, kiselo, gorko i oporo. pritom nije potrebno da svuda trpas neznamkakve zacine jer svaka namirnica vec ima jedan ili vise tih osnovnih ukusa u sebi, i kada ih lepo iskombinujes, rucak ispadne svima sasvim dovoljan, od cega god da je. tj, trik je u raznovrsnosti, a to je mnogo lakse postici nego sto deluje na prvi pogled.

tj - postoji citavo poglavlje u ajurvedi koje se time bavi, da ne idem nasiroko i naduboko, ali iskusila sam to licno - bio je neki visednevni skup, hrana je bila vegetarijanska a ucesnici onako, pola-pola. kuvar (majstor) je spremao upravo takvu (gore opisanu) klopu, i da vidis kako su i ovi tvoji nista-bez-cvaraka drugari radosno krkali sve sto im se stavi na tanjir :)
(i neki se samoinicijativno preobratili)
mariopan mariopan 13:55 15.11.2011

Re: ...

vishnja92
uh... pa di znam.

postoji fora (nije vezana samo za vegetarijanstvo) da u obroku treba da budu zastupljeni svi osnovni ukusi, a to su: slano, slatko, ljuto, kiselo, gorko i oporo. pritom nije potrebno da svuda trpas neznamkakve zacine jer svaka namirnica vec ima jedan ili vise tih osnovnih ukusa u sebi, i kada ih lepo iskombinujes, rucak ispadne svima sasvim dovoljan, od cega god da je. tj, trik je u raznovrsnosti, a to je mnogo lakse postici nego sto deluje na prvi pogled.

tj - postoji citavo poglavlje u ajurvedi koje se time bavi, da ne idem nasiroko i naduboko, ali iskusila sam to licno - bio je neki visednevni skup, hrana je bila vegetarijanska a ucesnici onako, pola-pola. kuvar (majstor) je spremao upravo takvu (gore opisanu) klopu, i da vidis kako su i ovi tvoji nista-bez-cvaraka drugari radosno krkali sve sto im se stavi na tanjir :)
(i neki se samoinicijativno preobratili)

Eh, naučila ja tu grčku kujnu, od prave Grkinje sa Krita koja odlično govori srpski i zaista je tako kako kažeš, samo nađeš ravnotežu u svemu, začinima, povrćkama i jeste prste da poližeš...ali sinak se 'vata za salate samo kada je bolestan i to navr' viljuške, muke njega na'raniti bilo čim što nije meso.

Evo i jedan grčki recept za punjeno povrće, kako sam ga ja pravila i svima se dopalo.

Upržim jedan praziluk, čen dva belog luka, narendane dve šargarepe, jedan rendani veći krompir, u kockice sečene tikvice, na kockice i jedan paradajz, sve lagano propržim i dodam začine po želji, malo vegete, soli bibera, tu dodam šolju pirinča i time punim paprike ( ne do vrha) kojima sam otfikarila pokolpac (koji posle vratim) i to ako mi ostane fila napunim i dva paradajza, samo im malo onog srca izvadim (sačuvam)...to sve u pouljenu vatrostalnu posudu stavim uspravno, vratim one poklopce na paprku i na paradajz....a dole malo nalijem blendiranog paradajza u posudu i sve to pokrijem folijom i u rernu na tri četvrt sata. Dosta pusti soka i kada se taj soft malo ukuva bude kao sos za to povrće.

Ako probaš javi kako ti se dopada?
Da ne pričam o sramicama od zelja punjene pirinčem.. musakama i slično...tamo ima povrća koje se kod nas nigde ne može naći..bamije recimo, živa šteta to sve ne kuvati.

Sad idem u goste opet, rešena da nešto preduzmem u tom pravcu
vishnja92 vishnja92 14:09 15.11.2011

Re: ...

bamije



probacu, svakako, samo sto ja recepte nekako... ne uspem da otpratim, usput zalutam u trolovima i digresijama i onda ispadne nesto sasvim deseto O.o

hvala :))
margos margos 15:07 15.11.2011

Re: ...

probacu, svakako, samo sto ja recepte nekako... ne uspem da otpratim, usput zalutam u trolovima i digresijama i onda ispadne nesto sasvim deseto O.o

Moj slučaj. Ti recepti samo ograničavaju. :)

mariopan mariopan 16:09 15.11.2011

Re: ...

margos
probacu, svakako, samo sto ja recepte nekako... ne uspem da otpratim, usput zalutam u trolovima i digresijama i onda ispadne nesto sasvim deseto O.o

Moj slučaj. Ti recepti samo ograničavaju. :)


Volj ti ovo ili nešto drugo, pa "recepti" su tako i nastali, neko probao pa se nekom dopalo... i ja redovno eksperimentišem, uvek nešto moje turim unutra.

Muke su bile da skuvam nešto što nikada pre nisam, recimo okotopoda, ali ni to mi se nije omaklo, vadim se na iskustvo, početak sa povrćkama kao i svako drugo jelo a meso je kuvano kada je mekano? Jeltakotakoje? I sve polizali.
omega68 omega68 16:40 15.11.2011

Re: ...

Nego daj ti meni neki recept kako sina da privedem bar u polu-vegetarijance?

neka se javi kod ovog momka


U ta vremena mnogo se radilo, radile firme i fabrike, nije bilo drugih slobodnih dana osim državnih praznika da bi se taj posao uradio.


Da li možete da zamislite kako je izgledalo kad se ''pusti'' Zastava?
Ne, to ne može da se zamisli.
mariopan mariopan 17:22 15.11.2011

Re: ...

neka se javi kod ovog momka

Po slici rekla bih da je on taj momak
mariopan mariopan 17:27 15.11.2011

Re: ...


Da li možete da zamislite kako je izgledalo kad se ''pusti'' Zastava?
Ne, to ne može da se zamisli.

Mogu da zamislim, itekako, ovde raspustili sve što je radilo, ceo grad...tako da to vreme, kada smo mi radili ko nenormalni, i kada nismo imali ta dva dana slobodnog vremena da to poradimo nego smo čekali praznik - e to se više ponoviti neće, nažalost.

Sada slobodnog vremena koliko hoćeš, i staro i mlado, al malo ko će da kolje zimus
appendix appendix 22:37 14.11.2011

obožavam čvarke



mariopan mariopan 22:48 14.11.2011

Re: obožavam čvarke

obožavam čvarke

Evo, naš čovek


A evo i zašto nas Zapad ne voli, verujem da je sve ovo zavera protiv nas:

Iz obaveštajnih izvora saznajemo da prosečan Srbin:

1. pije žestoka pića
2. i to na radnom mestu
3. jede pravo, masno, meso
4. i još umače hleb u moču
5. pije kafu sa kofeionom
6. eventualno zaslađenu pravim šećerom
7. cerealijama hrani stoku
8. u prijatnim trenucima koristi neprijtne reči (psuje)
9. u kafani plaća drugome piće
10. i to gotovinom
11. održava redovne seksualne odnose
12. i to sa osobama suprotnog pola

Čvarke su za sada zaboravili?
libkonz libkonz 08:58 15.11.2011

Re: obožavam čvarke

kad dođe zima, svaki dan se jedu sveži, vrući
fantomatsicna fantomatsicna 22:50 14.11.2011

O moj Bogo

Nema ovde cvaraka..osim u azijskoj prodavnici ali vidi sama..nije to to
AlexDunja AlexDunja 22:59 14.11.2011

Re: O moj Bogo

ja ne volim duvan čvarke,
nego one okruglaste, smesom:)
mariopan mariopan 23:03 14.11.2011

Re: O moj Bogo

fantomatsicna
Nema ovde cvaraka..osim u azijskoj prodavnici ali vidi sama..nije to to

Vidim da nije, ali veruj ni kod nas ih više nema ni da liče.
Ukapirali mesari da će više da zarade ako su teški i puni masti pa ih samo malo oprlje spolja a unutra živi i to prodaju skoro po ceni mesa i onda, naravno, ne prodaju jer su odvratni, pa ih je sve manje po mesarama.

Sad skoro zovem sina i pitam šta mama da ti pošalje pile moje, on kaže samo malo svežih čvaraka ako igde nađem, al zna da neću naći...i tako ne pošaljem ništa i bi mi krivo.

E, sad znam gde ima i sutra idem malo da kupim samo za mene, ali ću neki dogovor da napravim da mi tamo u decembru spreme malo, samo šaku jednu želje radi, za sina ljubi ga majka

A šta da ti kažem kada više ne mogu da nađem ni one mirisne viršle koje su se nekada pravile od mesa, niti pašetete koje su isto tako bile ukusne i kvalitetne, sve se to pokvarilo, svet juri za zaradom pa nam uvaljuju njuške i kožuru, malo veštačke boje i to zovu "viršla"....a za paštete se kaže da su ime dobile jer su napravljene od svega što "pa šteta da se baci".
margos margos 23:05 14.11.2011

Re: O moj Bogo

Ja, vala, volim i duvan i obične. Pa čak i iz samoposluge. Ima nekad kad mi se nasmeše iz vitrine pa moram da ih kupim i smažem brzinom munje.
I pogačice s čvarcima baš volim.
Mljac!
mariopan mariopan 23:06 14.11.2011

Re: O moj Bogo

AlexDunja
ja ne volim duvan čvarke,
nego one okruglaste, smesom:)

Pa te i ja volim i takve i pravim. Unutra prazne, šupljikave i hrskave .


mariopan mariopan 23:11 14.11.2011

Re: O moj Bogo

margos
Ja, vala, volim i duvan i obične. Pa čak i iz samoposluge. Ima nekad kad mi se nasmeše iz vitrine pa moram da ih kupim i smažem brzinom munje.
I pogačice s čvarcima baš volim.
Mljac!

Ja posebno volim pogačice sa čvarcima, mljac...e njih pravim kada mi se ovi dojedu a ne znam šta dalje sa njima, jer volimo samo nekoliko dana dok su sveži...onda jedini način da se potroše su pogačice.

E, bili mi jedne godine gosti, Grci i Poljaci, i moj komšija mesar negde klao svinjče i navrati, donese punu šerpu vrućih prvoklasnih čvaraka, gosti nikada videli nisu ali miriše bolan da se leči...mi navalili, Poljakinja ni da pogleda...ali Grci se razvalili i još poneli nekoj gospoji koja je to negde ovde jednom jela i zapamtila, samo to je tražila da joj se donese odavde.
margos margos 23:15 14.11.2011

Re: O moj Bogo

Ako je Poljakinja odolevala - ostalo više za vas ostale.
Kad neko neće da jede ili pije nešto što ja mnogo volim, ja ne nudim dvaput.
mariopan mariopan 23:30 14.11.2011

Re: O moj Bogo

margos
Ako je Poljakinja odolevala - ostalo više za vas ostale.
Kad neko neće da jede ili pije nešto što ja mnogo volim, ja ne nudim dvaput.

Mi Lale kažemo : "Ja te nudim i molim al kad nećeš baš i volim"

Poljakinja je bila tanka ko pritka i pola života je na dijeti, zato je odolela, ali nama baš bilo fino
mikele9 mikele9 02:12 15.11.2011

Re: O moj Bogo

ja ne volim duvan čvarke,
nego one okruglaste, smesom:)

Tvoj sam čovek Alex! Ako mi je do duvana zapalim cigaretu i pušim a čvarke samo...ma samo takve kako napisa
miloradkakmar miloradkakmar 11:31 15.11.2011

Re: O moj Bogo

margos
Ja, vala, volim i duvan i obične. Pa čak i iz samoposluge. Ima nekad kad mi se nasmeše iz vitrine pa moram da ih kupim i smažem brzinom munje.
I pogačice s čvarcima baš volim.
Mljac!

A, ja sinoć večerao i jutros doručkovao sa unukom čvaraka i švargle.Perijatelj klao pa doneo. Nešto joj švargla ne ide al' čvarke tamani. Meni uz čvarke lepo ide kiseli kupus.
Mi ćemo tri komada početkom decembra.
mariopan mariopan 12:48 15.11.2011

Re: O moj Bogo

miloradkakmar
margos
Ja, vala, volim i duvan i obične. Pa čak i iz samoposluge. Ima nekad kad mi se nasmeše iz vitrine pa moram da ih kupim i smažem brzinom munje.
I pogačice s čvarcima baš volim.
Mljac!

A, ja sinoć večerao i jutros doručkovao sa unukom čvaraka i švargle.Perijatelj klao pa doneo. Nešto joj švargla ne ide al' čvarke tamani. Meni uz čvarke lepo ide kiseli kupus.
Mi ćemo tri komada početkom decembra.

Samo sa kiselim kupusom se računa, to je ona ravnoteža, odavde moćni vitamini odande meso, pa zdravlje na usta ulazi?
Ja sam od želje skoro kupila malo švargle, bila doobra, ko u stara vremena kada sam to lično radila.

Srećan svinjokolj Gazda
milisav68 milisav68 14:19 15.11.2011

Re: O moj Bogo

mariopan

Samo sa kiselim kupusom se računa, to je ona ravnoteža, odavde moćni vitamini odande meso, pa zdravlje na usta ulazi?

A što samo sa kiselim kupusom, pa ide tu i crni ili beli luk, to se stalno zaboravlja kad se priča o zdravlju.
mariopan mariopan 14:39 15.11.2011

Re: O moj Bogo

milisav68
mariopan

Samo sa kiselim kupusom se računa, to je ona ravnoteža, odavde moćni vitamini odande meso, pa zdravlje na usta ulazi?

A što samo sa kiselim kupusom, pa ide tu i crni ili beli luk, to se stalno zaboravlja kad se priča o zdravlju.

Jeste, i kisele paprike, krastavčići...uglavnom nešto povrćkasto da lakše klizne ono bitno
Meni najbolje legne sve to sa kiselim kupusom, onako sa ljutom tucanom parikom odozgo.

AlexDunja AlexDunja 17:49 15.11.2011

Re: O moj Bogo

Tvoj sam čovek Alex! Ako mi je do duvana zapalim cigaretu i pušim a čvarke samo...ma samo takve kako napisa


ti si uvek bio moj čovek:))

i kao slikar, i kao čitalac,
i kao ljubitelj čvaraka
mikele9 mikele9 22:53 16.11.2011

Re: O moj Bogo

ti si uvek bio moj čovek:))

i kao slikar, i kao čitalac,
i kao ljubitelj čvaraka

mariopan mariopan 19:45 17.11.2011

Re: O moj Bogo

mikele9
ti si uvek bio moj čovek:))

i kao slikar, i kao čitalac,
i kao ljubitelj čvaraka

Znase.
AlexDunja AlexDunja 23:19 14.11.2011

e,

pričao krkar, ili neko
jednom o nekim guščijim koje prave rumuni...
ostade mi želja.

mislim da je to fenomenalno, ali nisam probala.
ne mogu zato u temišvar:(
mariopan mariopan 23:43 14.11.2011

Re: e,

AlexDunja
pričao krkar, ili neko
jednom o nekim guščijim koje prave rumuni...
ostade mi želja.

mislim da je to fenomenalno, ali nisam probala.
ne mogu zato u temišvar:(

To se i kod nas pravi i ja sam pravila..

Mene moji Beograđani stalno zezaju (brat pogotovo) jer radim te stvari za koje nekada pojma nisam imala i stalno peca da nešto neću znati.
Dođe jednom kod mene iznenada.. zezamo se u toku večeri, priča nam viceve a on to baš ume.

I krene sa vicem o debilima koji su u školi a učiteljica ih ispituje šta se dobija od guske?

Tvarti? Oduševljeno će jedan.

Ne čvarci, znaš ono mekano u krevetu, kada staviš glavu da spavaš? pomaže mu učiteljica.

Hmmmm....hmmmm....razmišlja on i ozari mu se lice. TVARTI?

Ma neee, kakvi čvarci, nervira se učiteljica, na šta stavljaš glavu kada spavaš...a dobija se od guske?

TVARRTI . drekne iznervirano i učenik.

Slušam ja vic i ne vidim ništa smešno...kažem bratu - pa od gusaka se i dobijaju čvarci....URNEBES, svi padaju i vrište, ne mogu da ti opišem ludnicu koja je nastala kada sam ja to tako ozbiljno rekla, svi su popadali.

Pozovem ti ja svekrvu telefonom i pitam je šta smo nas dve popodne radile...i dam slučšalicu bratu ....a ona kaže, topili čvarke od gusaka. On se zacenio od smeha, nikad čuo nije.

Iako je iz prve ruke čuo, sve do danas me zeza da se od gusaka dobijaju čvarci

A dob9ijaju se od tovljenih gusaka gde bude puno sala, to je mnogo nežnije salo i dosta brzo se uprže čvarci - to se pojede iz odmah
AlexDunja AlexDunja 00:03 15.11.2011

Re: e,

A dob9ijaju se od tovljenih gusaka gde bude puno sala, to je mnogo nežnije salo i dosta brzo se uprže čvarci - to se pojede iz odmah


zovi kad nađeš, ne pravim pitanje da bijem put:))

ili, još udobnije, nađi, pa donesi u bg kad dolaziš sledeći put:)
mariopan mariopan 00:25 15.11.2011

Re: e,

AlexDunja
A dob9ijaju se od tovljenih gusaka gde bude puno sala, to je mnogo nežnije salo i dosta brzo se uprže čvarci - to se pojede iz odmah


zovi kad nađeš, ne pravim pitanje da bijem put:))

ili, još udobnije, nađi, pa donesi u bg kad dolaziš sledeći put:)

Imam drugaricu na selu koja tovi guske i zimi ih prodaje, pred Božić, ću nabavim pa javim ( ili donesem) svejedno

To se ovde u Banatu redovno radi i od njih se dobija jako lepo žuto istopljeno salo, za supice i lek, takoreći.
AlexDunja AlexDunja 00:37 15.11.2011

Re: e,

Imam drugaricu na selu koja tovi guske i zimi ih prodaje, pred Božić, ću nabavim pa javim ( ili donesem) svejedno

dogovoreno.
al nemoj da zaboraviš:))
mariopan mariopan 00:43 15.11.2011

Re: e,

AlexDunja
Imam drugaricu na selu koja tovi guske i zimi ih prodaje, pred Božić, ću nabavim pa javim ( ili donesem) svejedno

dogovoreno.
al nemoj da zaboraviš:))

Neću, tu sam skoro do kraja decembra, a to im je vreme, onda palim u toplije krajeve sve do proleća )

zilikaka zilikaka 16:16 15.11.2011

Re: e,

pričao krkar, ili neko
jednom o nekim guščijim koje prave rumuni...

I ti si našla pouzdan izvor.
Pa taj je pričo i o kuvanom vinu na Badnje veče u Nemačkoj, a žena mu Bačkulja
AlexDunja AlexDunja 17:47 15.11.2011

Re: e,

I ti si našla pouzdan izvor.


štooo?!
pa i mari kaže da je pravila:))

p.s.
ja njemu sve verujem kad je gastronomija i vožnja u pitanju.

samo sa muzikom mallo kuburi:))
zilikaka zilikaka 18:16 15.11.2011

Re: e,

Ama, pravi se to još kako, al ovde, ne u inostranstvu, i nema ništa egzotično u tome

AlexDunja AlexDunja 18:36 15.11.2011

Re: e,

Ama, pravi se to još kako, al ovde, ne u inostranstvu, i nema ništa egzotično u tome

shvatila sam:))
no se mallo šalim...

obećala mari da donese...ima da pišem blog
o ćurećim čvarcima...
ja ću da umesim leb da bude vruć:))
mariopan mariopan 19:22 15.11.2011

Re: e,

AlexDunja
Ama, pravi se to još kako, al ovde, ne u inostranstvu, i nema ništa egzotično u tome

shvatila sam:))
no se mallo šalim...

obećala mari da donese...ima da pišem blog
o ćurećim čvarcima...
ja ću da umesim leb da bude vruć:))

Guščijim, od kljukanih gusaka budu najbolji
Kolju se pred Božić, u decembru pa do tada ništa od čvaraka.


A to gaji moja drugarica koja je na selo otišla jer je ostala bez posla, e pa kod nje ima i jaganjaca kada mi treba, i domaća koka za supu, one što trče po dvorištu...sva egzotika na jednom mestu.
zilikaka zilikaka 19:36 15.11.2011

Re: e,

Guščijim, od kljukanih gusaka budu najbolji
Kolju se pred Božić, u decembru pa do tada ništa od čvaraka.

Jes da nisu za čvarke, al najbolje guske su one što idu na vodu i pasu travu.
Doduše, sve ih je teže naći al može se
mariopan mariopan 20:08 15.11.2011

Re: e,

zilikaka
Guščijim, od kljukanih gusaka budu najbolji
Kolju se pred Božić, u decembru pa do tada ništa od čvaraka.

Jes da nisu za čvarke, al najbolje guske su one što idu na vodu i pasu travu.
Doduše, sve ih je teže naći al može se

U Melence moja drugarica ih tovi i idu negde na vodu, nije to kljukanje ono pravo, ali ujesen budu i po desetak kila, to je najslađe jer je šetalo i paslo. Ništa se to ne tovi "iz džaka" ovako je jeftinije, isplativije a i nema se para za tu ranu "iz džaka". Pa nju ću da pitam za te čvarke jer ona kada kolje tog sala ima baš dosta odjednom.
AlexDunja AlexDunja 20:31 15.11.2011

Re: e,


U Melence moja drugarica ih tovi i idu negde na vodu,


e, te svode čvarke želim:)))

mariopan mariopan 20:54 15.11.2011

Re: e,

AlexDunja

U Melence moja drugarica ih tovi i idu negde na vodu,


e, te svode čvarke želim:)))


To će da bude, samo od nje i mogu da ih nabavim
zilikaka zilikaka 21:15 15.11.2011

Re: e,

U Melence moja drugarica ih tovi i idu negde na vodu

Hoćeš reći uMelence i navodu?
Jedino što baš ta njina voda...
milisav68 milisav68 21:22 15.11.2011

Re: e,

mariopan
Pa nju ću da pitam za te čvarke jer ona kada kolje tog sala ima baš dosta odjednom.

Samo da dodam nešto, u vezi gušće masti(mast od guske).
Ko ima problem sa malom decom(i ne samo mala deca), koja ne mogu da izbace šlajm, što iz pluća, što iz želuca(kad krene hronično slinavljenje).
Postoji sjajan melem, dok je mast još vruća (ne vrela), pomeša se pola-pola sa medom (najbolje livadskim), i meša se dok se ne ohladi.Posle se "daje" jedna kafena kašičica 2-3 puta dnevno (deca hoće da progutaju jer je slatkasto), i posle 2-3 dana više nema problema sa šlajmom i kašljem, sve "ode" u wc šolju.

Ovo pričam iz ličnog iskustva.
mariopan mariopan 09:06 16.11.2011

Re: e,

zilikaka
U Melence moja drugarica ih tovi i idu negde na vodu

Hoćeš reći uMelence i navodu?
Jedino što baš ta njina voda...

Umelence, da, tako se kaže

Trudim se da bar na blogu pišem ispravno, ali kod nas je ispravno Umelence.
mariopan mariopan 09:32 16.11.2011

Re: e,

milisav68
mariopan
Pa nju ću da pitam za te čvarke jer ona kada kolje tog sala ima baš dosta odjednom.

Samo da dodam nešto, u vezi gušće masti(mast od guske).
Ko ima problem sa malom decom(i ne samo mala deca), koja ne mogu da izbace šlajm, što iz pluća, što iz želuca(kad krene hronično slinavljenje).
Postoji sjajan melem, dok je mast još vruća (ne vrela), pomeša se pola-pola sa medom (najbolje livadskim), i meša se dok se ne ohladi.Posle se "daje" jedna kafena kašičica 2-3 puta dnevno (deca hoće da progutaju jer je slatkasto), i posle 2-3 dana više nema problema sa šlajmom i kašljem, sve "ode" u wc šolju.

Ovo pričam iz ličnog iskustva.

Tačno je to za guščiju mast, pa to je lek koji su naše bake redovno koristile i za to se ostavljala, u teglama, kao svaka druga "zimnica"...i ja gore napomenula "za lek" ali je to kanda promaklo čitaocima?
Idu zimski dani, baš dobro da si to napisao, možda nekome zatreba domaći način umesto lekova, naročito ako nema nikakve upale nego samo kašalj, zaostao od nekog gripa ili alergijski, bez temeprature, kada se samo sa sekretom treba izboriti.
docsumann docsumann 23:38 14.11.2011

pogledati istini u oči

i nazvati je pravim imenom

MEAT IS MURDER !

margos margos 23:40 14.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Mariopan, banuj ovog Docsa, bre, samo na sedam dana.
mariopan mariopan 23:46 14.11.2011

Re: pogledati istini u oči

pogledati istini u oči
i nazvati je pravim imenom

MEAT IS MURDER !

Paaa dok nekom ne smrkne drugom ne svane
mariopan mariopan 23:51 14.11.2011

Re: pogledati istini u oči

margos
Mariopan, banuj ovog Docsa, bre, samo na sedam dana.

Neee, samo ću da ga podestim da i biljke imaju dušu, dokazano, a i pametne su ko ljudi, pa sledeći put kada zakolje salatu neka misli

Vidi, aura oko lista, takoreći duša?


docsumann docsumann 23:58 14.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Neee, samo ću da ga podestim da i biljke imaju dušu, dokazano, a i pametne su ko ljudi, pa sledeći put kada zakolje salatu neka misli


može test,

ja ću sići u vaš vrt, baštu, štagod ... i nabrati salate i paprika bez problema, a vi fino nož u ruke pa pud prasadi ...

sori što ispadam partibrejker ( i tupan pride ), ali ovo je jedna od rijetkih stvari iza koje stojim cijelim svojim bićem

glagol klati nema ni jedan smisleni upotrebni oblik
Jukie Jukie 00:07 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

docsumann
MEAT IS MURDER !

Pa nije da nije... po maminim pričama dva člana njene familije su stradali pri svinjokolju (u različitim godinama, ne istovremeno)...
mariopan mariopan 00:08 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

docsumann
Neee, samo ću da ga podestim da i biljke imaju dušu, dokazano, a i pametne su ko ljudi, pa sledeći put kada zakolje salatu neka misli


može test,

ja ću sići u vaš vrt, baštu, štagod ... i nabrati salate i paprika bez problema, a vi fino nož u ruke pa pud prasadi ...

sori što ispadam partibrejker ( i tupan pride ), ali ovo je jedna od rijetkih stvari iza koje stojim cijelim svojim bićem

glagol klati nema ni jedan smisleni upotrebni oblik

Slažem se ali ne postoji drugačiji način da se dobije meso od praseta, čak i ako ga lepo zamolim?

Kolje mesar, ja to ne bih mogla. I ima načina da se to uradi a da životinja ne oseti bol, to je omamljivanje, ona se onesvesti i ne zna šta je dalje bilo.
To je način kako se radi i u indrustriji, znači nema humanog ni bezbolnog načina ni tamo da se dođe do mesa ali ljudi u mesarama bez problema i griže savesti kupuju meso?

Obožabvam i slate i sve biljke i verujem da zaista i one imaju dušu, ali opet, prvi čovekov nagon koji mu je dala priroda je taj - da preživi. Da bi preživeo mora da lovi (dakle da ubija) i da se hrani. Atavizam.
mariopan mariopan 00:11 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Jukie
docsumann
MEAT IS MURDER !

Pa nije da nije... po maminim pričama dva člana njene familije su stradali pri svinjokolju (u različitim godinama, ne istovremeno)...

freehand freehand 00:15 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

glagol klati nema ni jedan smisleni upotrebni oblik



mariopan mariopan 00:19 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

freehand

Fala ti ko bratu
docsumann docsumann 00:22 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Da bi preživeo mora da lovi (dakle da ubija) i da se hrani. Atavizam.


štos je što ne mora

stotine hiljada ljudi živi bez mesa u ishrani

ne pričam o onima koji gladuju silom prilika

To je način kako se radi i u indrustriji, znači nema humanog ni bezbolnog načina ni tamo da se dođe do mesa ali ljudi u mesarama bez problema i griže savesti kupuju meso?


upravo, mi smo predali svoju savjest njima u ruke, očekujući da oni za nas obave taj mučan posao ... naše je da naručimo 300g filea, 200 g mljevenog ..

ok, stvarno neću više

malo sam popio noćas (u klubu) pa me sad svrbi nepravda svake vrste

docsumann docsumann 00:27 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

freehand


gle sinonima, sve krv teče u potocima nizastranu ...

ma možeš tako i za silovanje da okačiš kako čovjek duva u maslačak

što bi rekao Kaniđa

ako je kokain droga onda sam ja narkoman
mariopan mariopan 00:35 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

malo sam popio noćas (u klubu) pa me sad svrbi nepravda svake vrste

Neka si, i to je za ljude
Odoh sad po čašu vina, baš si me lepo podsetio.
docsumann docsumann 00:37 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

margos margos 00:38 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

glagol klati nema ni jedan smisleni upotrebni oblik

Ima ima: plati, pa klati.

mikele9 mikele9 02:19 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Ima ima: plati, pa klati.

Pametnica! I moja drugarica
margos margos 02:47 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Hvala, Miško.:)

mirelarado mirelarado 03:22 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

margos
glagol klati nema ni jedan smisleni upotrebni oblik

Ima ima: plati, pa klati.



Звали сте ме?

Мариопан,
kremba kremba 08:39 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

docsumann
malo sam popio


Da te malo oraspolozim ... Neki kombi twitn'o sledeci link

Saobraćajni panduri – harač na putu i razgovor sa njima
docsumann docsumann 08:54 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Saobraćajni panduri – harač na putu i razgovor sa njima




docsumann docsumann 09:37 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Ima ima: plati, pa klati.


za duhovitost

no, ja pričam o ovome

samo da upozorim - užasno je !

možete da živite s tim? no problem ... samo se ne čudite onda što neko može sasvim mirno da živi i pored vašeg osobnog užasa ... nije ovaj svijet ništa okrutniji nego što smo to mi sami.

"Vegetarian food leaves a deep impression on our nature. If the whole world adopts vegetarianism, it can change the destiny of humankind." Albert Einstein


"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." Mahatma Gandhi



mariopan mariopan 09:58 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Звали сте ме?

Jesmo, hvala što hitno stižeš, mene već opkoljavaju, te ne može ovo, te ne može ono- a kad se hoće sve se može?
margos margos 10:04 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Ha, kliknula nešto i nesta mi komentara... hajd' ponovo ću...:)

Mislim da znaš da neću pogledati to što si linkovao.
Navike se menjaju sporo, svesnost o bilo čemu - još sporije, a u promene uterivanjem straha i izazivanjem griže savesti - ne verujem.

Bila sam u studiju s čovekom koji je sejao strah s tv ekrana, a prethodno u kafani pojeo SVE što se 'ne sme'. Kad su me posle pitali što sam se toliko nervirala, rekoh ''zato što će ljudi nastaviti da jedu po starom, ali sa osećajem krivice - što je još veći otrov.'' Na to mi voditelj reče: 'A, pa on je bivši komunista...' - nehajno objašnjavajući njegov lažni (verbalni) fanatizam.

Svako od nas zna nekog takvog. Otuda i (moja/naša) reakcija.
A možda vam nalo i zavidimo - ko zna?

Docs & Vishnja - &


ps za čvarke sam se već izjasnila...
docsumann docsumann 10:19 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Navike se menjaju sporo, svesnost o bilo čemu - još sporije, a u promene uterivanjem straha i izazivanjem griže savesti - ne verujem.


diskutabilno

ja svakako nisam neko ko utjeruje strah (bez obzira na moj avatar )

savjest ponekad treba razdrmati, zna ona da se uspava ... daleko od očiju daleko od srca (samo u drugom smislu)

tu početnu klicu sumnje u meni su upravo usadili neki tekstovi koje sam čitao, od nekih ljudi koji su na jasan i beskompromisan način iznosili svoje stavove ... neko nešto mora reći za početak.
e onda su se dugo oko tog inicijalnog zrna savjesti muvala moja mučna i tešla razmišljanja.

ponavljaću se ja još mnogo puta na blogu povodom ove teme

valjda je to jedina "politička" ideja u koju vjerujem

p.s. i mene su nekad nervirali neki drugovi sa svojim stavovima, s kojima sam vodio duge i mučne diskusije ... vremenom ja sam prihvatio nešto njihovo,a oni ponešto moje.
i da nikad se to nije događalo u žaru rasprave, već kasnije, kad bi ohlađene glave, na miru, ponovo prebirali po argumentima druge strane, analizirali ih u tišini bez buke koju sujeta stvara u našoj glavi.
margos margos 10:22 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

diskutabilno

Moje neverovanje?

:)
vishnja92 vishnja92 10:29 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Margita

postoji anegdota o (kako to vec biva) Ucitelju i Uceniku: njih dvojica su, kao slavna imena u svetu makrobiotike, otputovala u neku zabit da odrze seminar o istoj. tamo nije bilo zakuske, a kada se sve zavrsilo radio je samo neki nocni fast fud. ucitelj je uzeo vec nesto (cizburger npr) koliko da se ne srusi, a ucenik sa gadjenjem odbio, i onda je napao ovog drugog: te kako je mogao, te sto je izneverio, te to nije ispravno isl. ovaj mu je odgovorio: ok, ja sam pojeo i sad sam miran i srecan, ti nisi i sada si gladan, besan i sklon svadji - i ko je sebi ovde vise naudio?

(jos: ja svoju malu familiju hranim i mesom, koje im pripremam sa prilicno (a kako bi moglo drugacije) ljubavi. jednoga dana sami ce se opredeliti, ako im opredeljivanje uopste bude na pameti - mada ishod vec naslucujem. nema mesta grizi savesti, bar sto se mene tice)
mariopan mariopan 10:29 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči


no, ja pričam o ovome

samo da upozorim - užasno je !


Neću ni da gledam ako je tako.

Da se razumemo, mi te životinje gajimo jer su nam 'rana, i uvaljivanje kompleksa krivice što smo mesožderi neće da nam se primi. Taj pelcer je trebalo da zapatimo kao mali, sad je gotovo. Proiroda je priroda.

A masovno spremanje zimnice ujesen ima veze sa istorijom ljudskog opstanka, skupljanjem i skladištenjem namirnica za vreme kada ih nema, i klimom. Samo zimi je moguće održati sve te đakonije da se ne pokvare, i da se dobro osuše na mrazu i vetru pa da traju celu godinu, do sledećeg svinjokolja. A preživeti godinu, imati neku rezervu unapred, bio je način da se preživi.

Ne tako davna istorija ljudskog roda kaže da siromašni ljudi, a najviše je bilo siromašnih i sa mnogo dece, koji nisu imali ovako nešto u jesen, često nisu ni dočekali proleće, ni oni ni njihova deca, jer gladovanje je bilo ozbiljan problem u ne tako davna vremena. Kada stegne zima ne pomaže čorba od povrća, bilo je da ni toga nema na meniju, ali ako ima to nije bilo dovoljno. Ljudima treba nešto konkretno da se odbrane od zime i da im donese snagu da mogu da rade.....šta ćeš, sve ovo je čista borba za opstanak.

Kasnije, to je bio način ishrane naših starih i lepo je što se održao, jer šta nam sve mesare uvaljuju kao "zdravu 'ranu" to nije normalno.
mariopan mariopan 10:30 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

mikele9
Ima ima: plati, pa klati.

Pametnica! I moja drugarica

mariopan mariopan 10:33 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči


(jos: ja svoju malu familiju hranim i mesom, koje im pripremam sa prilicno (a kako bi moglo drugacije) ljubavi. jednoga dana sami ce se opredeliti, ako im opredeljivanje uopste bude na pameti - mada ishod vec naslucujem. nema mesta grizi savesti, bar sto se mene tice)

Pametno, menoj se ljutiš na viceve, biće ih i za nas ne samo za vegetarijance
docsumann docsumann 10:41 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Da se razumemo, mi te životinje gajimo jer su nam 'rana, i uvaljivanje kompleksa krivice što smo mesožderi neće da nam se primi


meni se primilo sa 23.

Ajnštajn je npr. postao vegetarijanac pod stare dane


Ne tako davna istorija ljudskog roda kaže da siromašni ljudi, a najviše je bilo siromašnih i sa mnogo dece, koji nisu imali ovako nešto u jesen, često nisu ni dočekali proleće, ni oni ni njihova deca, jer gladovanje je bilo ozbiljan problem u ne tako davna vremena. Kada stegne zima ne pomaže čorba od povrća, bilo je da ni toga nema na meniju, ali ako ima to nije bilo dovoljno. Ljudima treba nešto konkretno da se odbrane od zime i da im donese snagu da mogu da rade.....šta ćeš, sve ovo je čista borba za opstanak.


nekad je to itekako imalo smisla. ja govorim o nama danas

"People often say that humans have always eaten animals, as if this is a justification for continuing the practice. According to this logic, we should not try to prevent people from murdering other people, since this has also been done since the earliest of times."
Isaac Bashevis Singer



margos margos 10:42 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Višnjo, men' je jasno - a valjda sam dobro objasnila da ovaj koga sam ja opisala nije Učitelj već lažov.
docsumann docsumann 10:47 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Moje neverovanje?




ne, naravno

već da je to moj princip djelovanja

mada mi je sasvim shvatljivo o čemu pričaš
vishnja92 vishnja92 10:57 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

@margos - pa jasno :)
ja se samo nadovezala.
mariopan mariopan 11:06 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

nekad je to itekako imalo smisla. ja govorim o nama danas

Pa ja ovo i pišem za nas danas, ima smisla, vidi ovako:

Nekada je narod tako preživljavao, nije bilo drugog načina nego da se unapred sprema za ono vreme kada hrane nema, a to je zimi.

Način preživljavanja u današnje vreme se promenio, sada imamo na svakom koraku prodavnice, mesare, zamrznuto povrće, kupiš šta ti treba - ako imaš para?

A to je jedino što narod nema, većina. Kako da opstane i preživi, jer kriza najviše pogađa baš one koji već sada nemaju posla, samim tim ni para, a ovo čudo će da traje ?

Običnom narodu kriza je trajala celog života, to nije ništa novo i tako se i živelo.

Način da se preživi bio je baš ovaj, da se iskoriste svi raspoloživi resursi i svo znanje. Bašte da se poseju, voće da se poneguje ne bi li rodilo...Svinjci i kokošinjci da se napune i da se cele godine sprema hrana koja će se trošiti u najgore vreme, kada ljudi imaju veće troškove zbog grejanja i ne mogu tada da troše novac na bolju ishranu.Tako je i nastala ona naordna "Ne goji se prase uoči Božića" nego cele godine.

Kada je došlo ovo "moderno" vreme, mnogi su svoje svinjce porušili, ili samo zatvorili (kao ja) i sve kupuju a novaca je sve manje.
Najveću uslugu učinila mi je jedna baka iz komšiluka koja me je naučila o tim životinjama sve što bi trebalo znati da bi se uspešno odgajile, jer to nam je donosilo dodatni prihod, ili bar uštedu da ostali novac, koji smo zaradili, možemo da ulažemo u novu kuću ili za bolji život dece. Što ja, Beograđšanka, nisam imala pojma.

Recimo, tovljenje pilića se isplaćuje sa 50%, znači pola ti je džabe.
Osim što imaš hranu za svoju porodicu koja ti je u pola cene, možeš ono pola da prodaš pa da kupiš svinjetinu ili junetinu i da zimu čekaš sa punim zamrzivačem.....ali to zahteva rad i veliku pažnju bar dva meseca. A šta je to kada se setiš koliko je dugačka godina kada je novčanik prazan?

To je način života koji su naši stari smislili da bi opstali, pa što da menjamo nešto što je dobro?

Znam da je neizvodljivo za one u stanovima ali ako imaju nekoga na selu ja bih upravo tako rešavala svoju krizu, jer nije ta kriza svakome ista.
margos margos 11:06 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

E dobro, sad mogu didem s mirom. :)

Lep dan za sve radosne i vesele!

ps još kad bi' mogla da tutim:)
Ima jedna afrička poslovica koja otprilike glasi ovako:
''Ne govori onome koji nešto voli da to više ne voli - nastaviće to da voli, a tebe neće voleti.''

mariopan mariopan 11:13 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Ima jedna afrička poslovica koja otprilike glasi ovako:
''Ne govori onome koji nešto voli da to više ne voli - nastaviće to da voli, a tebe neće voleti.''

docsumann docsumann 11:21 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

''Ne govori onome koji nešto voli da to više ne voli - nastaviće to da voli, a tebe neće voleti.''


ma ja vam samo kažem da je lijepo što volite životinje, nego probajte da malo praktikujete tu ljubav

p.s evo i ja se odjavljujem ... do sledeće prilike
4krofnica 4krofnica 11:43 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

docsumann

no, ja pričam o ovome

samo da upozorim - užasno je !


uh, zamalo da otvorim...pa mi je krenula muka.

setila sam se dogadjaja iz detinjstva, bila sam sa porodicom na nekom svinjokolju; auh kakva trauma..ispred kuće se okupio ceo komsiluk, muški sa noževima, žene sa šerpama i krpama...krv do kolena svima..od-vra-tno. a u kući šerpe, širine smederevca, sa ogromnim količinama creva koja se kuvaju, stravičan smrad...od tad nisam okusila nikakvu vrstu mesa.


(jos: ja svoju malu familiju hranim i mesom, koje im pripremam sa prilicno (a kako bi moglo drugacije) ljubavi. jednoga dana sami ce se opredeliti, ako im opredeljivanje uopste bude na pameti - mada ishod vec naslucujem. nema mesta grizi savesti, bar sto se mene tice)


isto razmišljamo,
Višnja .
docsumann docsumann 12:07 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

setila sam se dogadjaja iz detinjstva, bila sam sa porodicom na nekom svinjokolju; auh kakva trauma..ispred kuće se okupio ceo komsiluk, muški sa noževima, žene sa šerpama i krpama...krv do kolena svima..od-vra-tno. a u kući šerpe, širine smederevca, sa ogromnim količinama creva koja se kuvaju, stravičan smrad...od tad nisam okusila nikakvu vrstu mesa.


mariopan mariopan 12:24 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

4krofnica

Da, i meni je tako bilo kada sam videla prvi put.

Pogotovo za nas koji smo odrasli u gradovima i to nikada nismo videli. Ja se umalo nisam onesvestila kada sam to videla prvi put, traumatično stvarno.

Na selu se deca tome uče od rođenja i tu je manje licemerja (nenamernog), jer meso je za sve nas hrana, i ono što vidimo u mesarama prošlo je isti taj proces da bi stiglo na naše stolove, ali ako ga ne vidimo svojim očima nekako smo civilizovaniji i humaniji od onih koji to svojeručno urade? Tako se samozavaravamo. Svi mi.

Odvajkada se to tako radi. U velikim klanicama to sve tako isto izgleda samo je sakriveno od naših očiju pa mislimo da je drugačije, ali nije.
Ne postoji lak način da kupiš meso u mesari.
docsumann docsumann 12:28 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Na selu se deca tome uče od rođenja i tu je manje licemerja (nenamernog), jer meso je za sve nas hrana, i ono što vidimo u mesarama prošlo je isti taj proces da bi stiglo na naše stolove, ali ako ga ne vidimo svojim očima nekako smo civilizovaniji i humaniji od onih koji to svojeručno urade? Tako se samozavaravamo. Svi mi.

Odvajkada se to tako radi. U velikim klanicama to sve tako isto izgleda samo je sakriveno od naših očiju pa mislimo da je drugačije, ali nije.
Ne postoji lak način da kupiš meso u mesari.


vishnja92 vishnja92 12:35 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Na selu se deca tome uče od rođenja i tu je manje licemerja (nenamernog)

al samo da primetim - ja poznajem skoro dvocifren broj vegetarijanaca koji su to postali upravo zato sto su seoska deca.

mariopan, i od mene (ala smo se danas razbokorali)
janeznam janeznam 12:43 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči


Saobraćajni panduri – harač na putu i razgovor sa njima


mikele9 mikele9 13:32 15.11.2011

Re: pogledati istini u oči

Звали сте ме?

Bez tebe ne možemo, fali nam još Jasna
jesen92 jesen92 12:30 16.11.2011

Re: pogledati istini u oči

margos
Višnjo, men' je jasno - a valjda sam dobro objasnila da ovaj koga sam ja opisala nije Učitelj već lažov.

..
...ja mislim da svako treba da jede ono sto mu prija tj ono sto mu organizam trazi...neko bi mozda i hteo da postane vegetarijanac ali prosto ne moze, organizam mu trazi meso...taka mu priroda, kao sto su i neke zivotinje biljojedi a neke mesojedi..:)
btw...ja na primer volim da probam razne "novitete" ali ne volim falsifikate...u tom smislu cisto sumnjam da bi mi se svideli guscji cvarci......takodje, na primer, biljni sirevi ...uopste mi se ne svidjaju...zna se sta je sir...itd...
mariopan mariopan 14:38 16.11.2011

Re: pogledati istini u oči

jesen92
margos
Višnjo, men' je jasno - a valjda sam dobro objasnila da ovaj koga sam ja opisala nije Učitelj već lažov.

..
...ja mislim da svako treba da jede ono sto mu prija tj ono sto mu organizam trazi...neko bi mozda i hteo da postane vegetarijanac ali prosto ne moze, organizam mu trazi meso...taka mu priroda, kao sto su i neke zivotinje biljojedi a neke mesojedi..:)
btw...ja na primer volim da probam razne "novitete" ali ne volim falsifikate...u tom smislu cisto sumnjam da bi mi se svideli guscji cvarci......takodje, na primer, biljni sirevi ...uopste mi se ne svidjaju...zna se sta je sir...itd...

Guščiji čvarci nisu nikakav novitet, to se odvajkada pravi ovde u Banatu, samo verujem da to neko nije probao...e sad, verujem da će se svako ko zna šta su pravi čvarci malo i razočarati jer oni ne mirišu tako intenzivno kao svinjski i ukus im je veoma blag.

I ja sam protiv svih falsifikata, samo originali molim

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana