Društvo| Kultura| Zdravlje| Životni stil

Na foliranje se čovek lako navikne

nikolic777 RSS / 08.11.2011. u 15:31

Milan Nikolić

Prostakluk je naš brend. Na prvom mestu. Nije ovo nikakav drugosrbijanski tekst, kako je nekad govorila moja baba - izem ti to sad. U prevodu - koga je briga, u sosu smo do guše. Moj neki utisak je da nemamo više ni viziju oko koje bismo mogli da se delimo, prebrojavamo, oštrimo jezike. Danas imam neku potrebu da govorim o foliranju. To je jako interesantna stvar i, na žalost, veoma prisutna. Šta je foliranje? Projektovanje lažne slike. Kako se bira ta slika? U skladu sa sopstvenim afinitetima, u kontekstu foliranja - u skladu sa sopstvenim željama, frustracijama, nesigurnostima, kompleksima. Folirant nikada nije samopouzdan, jer da jeste ne bi nosio tu etiketu koja pre ili kasnije uvek izviri napolje  koliko god da se gura u rukav ili u nogavice. Dakle, ukoliko se ova wannabe slika ne prodaje nekom prema kome pamet nije bila naročito darežljiva, folirant se vrlo brzo razotkriva kao lažnjak. Bez da mu se gleda u dekleraciju.

Dovoljno je samo da se namesti situcija, a situacija je sve, kao što dobro znate. Primera radi - prilikom prvog susreta sa folirantom u tzv.poslovnoj komunikaciji (obučno je reč o surogatu iste - dakle, o foliranju) sve pršti i cakli se od vorkšopova, brejnstorminga, kojekakvih difoltova, tu du listi (baš smešno kad se transkribuje, ali potpuno imanentno foliranju ovog tipa), o estimejtovima da ne govorim. Svaki čas će da bane SIO, koji će da vas primi na brif ne propuštajući priliku da vam odredi dedlajn za to zbog čega ste brifovani. Ukoliko imate sreće možda skoknete i na neki timbilding u romantično seoce, na planinu ili jadransku obalu. Savršena prilika da se ubacite u film i počnete i sami da se razbacujete idejama za stori bord i brend avernes. Mislim, ne bi tu bilo ništa loše samo da je autentično, ali dok si rekao keks - dođe situacija. Recimo, naplata za urađeno. Neretko svi ti zlehudi zavisnici od blekberija i on lajn komunikacije, postaju čudno nemi i neuhvatljivi. Ni domaću psovku da čujete od njih, a kamoli frazu na engleskom obogaćenu nekom varijantom balkanskih naglasaka. Taman pomislite možda im je upravo stigao suši pa se muče sa priborom ili imaju apointment pa su zbog toga of, ali vreme vas demantuje. Posebno ukoliko se ispostavi da ignorišu mejlove koje im šaljete, sms-ove, pa i mms-ove na kojima im slikovito dočaravate da ćete se ubiti. Znači, kad ljuštura ma koliko da je na njoj brižljivo rađeno sklizne dole, sve se završi kao u prosečnom balkanskom vicu. Lažna prefinjenost u sekundi pokaže svoje prostačko lice.

Postoji još mnogo situacija kao poručenih za ljubitelje uloge našla se vila u čem' nije bila. Razumljivo budući da je to bonton naučen iz slikovnice, a stil građen na brzim priručnicima. Bez obzira na sve savete koje im je dao lajf kouč, stilista, predavačica iz škole za dame ili stilski preosvešćena urednica popularne franšize, koja je, po nepisanom pravilu se uvek  tako ispostavi, do juče jela sardinu sa volonterima u nekoj memljivoj kancelariji spremajući nju išju samo što ga tada tako nije zvala.

Ahilova peta foliranata je isključivo ego. Da, da tak krhki konstrukt čija visina nikada nije srazmerna čvrstoći temelja. Zbog toga se tako lako ruši. U slučaju virtuelnog foliranja, što je sasvim poseban žanr, dovoljan je najbezazlniji kontakt sa realnošću pa da se sve razleti kao posle cunamija. Virtulena polja snova  beleže dnevnu hiprprodukciju nedodirljivih, najpoželjnijih, savršeno srećnih i ostvarenih. Internet je uspeo ono što televizija nikada nije mogla da ostvari do kraja.

Popularne društvene mreže, na kojima milioni korisnika doslovno “žive”, moguće je posmatrati na mnogo različitih načina. Savršen eskapistički prostor, mogućnost brzog i jednostavnog preseljenja iz jedne realnosti u drugu koja svakome, bez razlike, ostavlja odrešene ruke da je uspostavi i iskreira u skladu sa svojim željama. Internet je, kao medij, u odnosu na televiziju uspostavio novi, viši nivo demokratije. Doslovno, to je besklasno društvo, društvo jednakih šansi. Za savršenu, naravno izmaštanu, samoprezentaciju potrebno je izabrati dobar avatar, što upegalnije fotografije do čega se relativno lako dolazi, budući da ni fotošop ni poznantva koja će omogućiti kontak sa nekim in fotografom više nisu privilegija. Zatim sledi prepis za rubruke tipa šta volite, šta jedete, šta gledate, šta slušate, na šta se ložite. Dođe mu isto kao da se upisujete u leksikon samo ne u svoje već u ume nekog drugog. Recimo, nekog iz epizode - šta ću biti kad porastem.

Ključni efekat je, između ostalog, i učinak tako stvorene slike o sebi. Njen refleks na odabrano virtuelno okruženje, povratna reakcija, intelektualna ili emotivna – od divljenja do odbijanja. Internet neguje ego. Daje mu tako mnogo neophodnog kiseonika. Dozvoljava mu da raste i razvija se svodeći eventualne frustracije i padove na najmanju moguću meru. Otuda tako mnogo ljubavi, flerta, podrške, prijateljstva, igre i polemike na ovom mestu. U izobilju ima onoga što stvarnom životu ozbiljno nedostaje.  Otuda tako mnogo lepih, samouverenih, pametnih, inteligentnih, samoostvarenih ljudi koji slobodno i bez straha plove virtuelnom verzijom sopstvenog života. Uostalom, kao što je napomenuto, svako bira identitet koji mu odgovara, počevši od vizuelnog, što se često doima i kao najvažnije, do svega ostalog.

Reakcija na svaki korak u osmišljavanju virtuelne verzije sebe samog je presudna. U tom svetu ne vredite ništa ukoliko ste sami. Značaj, taj lažni proces samoostvarenja, raste paralelno sa gradacijom naklonosti i odobravanja.  Ma koliko lako uzdignut, folirant za čas može biti zbrisan ukoliko krene sa pogrešnim scenarijom. Ili još gore, može biti, kao onomad u školskom dvorištu, ismevan i izrugivan. Tako je, doduše na sreću, onončan trend fotografisanja po javnim toaletima.

Za kraj, jedna anegdota. U nešto srećnija vremena za ovu profesiju kojom se bavim, negde početkom proleća 2008., sa grupom novinara krenuo sam na inauguracionu plovidbu broda Independence of The Seas. Pozvala nas je, tačnije probrala, turistička agencija koja radi ovu vrstu putovanja kako bismo promovisali to čudo od broda. Ideja stvaralaca ovog prekookenaskog džina bila je da celokupnu infrastrukturu sa kopna prebace na brod, pa je od prvog do četrnaestog sprata, tu bilo svega što ti duša ište, sadržaja i sadržaja, među kojima i onih u čijim čarima ni na kopnu ne uživaš. Mada, retko ko je među mojim saputnicima to bio spreman da prizna. Sve, ama baš sve je bilo deo njihovog lajfstajla od raskošnih butika, restorana, kockarnica do kolosalnih fitnes prostora, kapele za venčanja iznad pučine i, naravno, heliodroma. Sedeći tako u društvu sa dve novinarke gadljive na sve što nema planetarno popularno ime, pedigree i kubikažu, slušao sam kako se jedna drugoj jadaju. Tema te dirljive ispovesti mogla bi se nazvati - Muke sa lajfstajlom.

"Tokom devedesetih sam, verovala ili ne, aćeto balzamiko nabavljala iz Italije u balonima, jer nije bilo moguće drugačije", kaže prva. Druga, vremešnija, ali iskusnija u veštini demonstracije snobizma, blagonaklono se nasmešila svojoj sapatnici  u maniru razumem te dušo, onako nadahnuto ispaljuje misao : "Ako bi trebalo da poginem više bi volela da potonem u ovom brodu, nego da me udari trolejbus u Beogradu, pa zar ne?" Za stolom se našao i jedan bimboje, onako u'ranjen a priglup, nije novinar al' im'o sreće da se nađe u ekipi, za razliku od ove dve istinski uživalac životnih lepota bez da mari za pozu, koji je kao iz topa odgovorio na njeno zar ne - More, ja ne bi volio ni jedno ni drugo.

 

mada, kada se malo bolje razmisli, u čemu se mi to ne foliramo...sve nam je nekako folirantski, i politika i kultura i vrednosti i standardi, i kosovo i evropa...i mi smo neki fol građani sa nekim kao pravima i sve nam je to odavno jasno, ali na foliranje se čovek lako navikne nadajući se da će ukoliko traje dovoljno dugo možda i postati stvarnost...na to me juče podsetio i jedan spot sa folirantskog Javnog servisa...



Komentari (118)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 16:11 08.11.2011

Želim da verujem

...
...

0 [slovima: nula]

edit: Htedoh reći, kad ovako folerski naprave akciju sa novokomponovanim 'Želim da verujem'', kao rezultat mogu očekivati folerske politički korektne rezultate.

A ne mislim da je prostakluk naš brend - samo nas mnogo žulja, jer je naš i stalno se sa njim susrećemo. Ludaka ima i previše i čini mi se da su pravilno raspoređeni po planeti.
Evo primera luđakinje

nikolic777 nikolic777 16:13 08.11.2011

Re: Želim da verujem

Želim da verujem


pridruzujem se
bez obzira na sve sumnje
margos margos 16:27 08.11.2011

Re: Želim da verujem

Editovala sam komentar, pa ispade da nije ok.

Ja želim da nema diskriminacije i jasno mi je da nekada kada se klatno iz jedne pozicije otkači i krene u drugu, često bude isto, samo s druge strane, te tako čujem kako romska deca maltretiraju učenike po školi. Znam i da za sve treba vreme da se pozicionira ispravno.

I nemam šta da želim da verujem - radim il' ne radim. Dajem primer il' ne dajem. Tačka.

I da su toliko nekreativni (i besmisleni) u ovim spotovima - baš je glupavo.
nikolic777 nikolic777 20:15 08.11.2011

Re: Želim da verujem

radim il' ne radim. Dajem primer il' ne dajem. Tačka.


upravo to

a zelim da verujem da ce ova kampanja imati neki efekat, mada sve je to ono lepse je sa kulturom, ili kako bese, devedeset i neke - godina kulture
nikolic777 nikolic777 20:21 08.11.2011

Re: Želim da verujem

Evo primera luđakinje


eh taj facebook
dragan7557 dragan7557 12:24 09.11.2011

Re: Želim da verujem

nikolic777
Želim da verujem


pridruzujem se

Cemu? Zelji? Ili ....?

Ovaj spot je upravo krnuna glupavosti onoga ko ga je pravio.

Besmislenost, verovatno nakaradno i doslovce prevedene poruke, koja nema ama bas nikakvog smisla.

Da fugure koje ucestvuju u ovome deluju:
A, ovaj spot deluje grozovito, neuverljivo i nakaradno, bas kao i figure koje pozivaju na pobunu

vec sam i napisao.

Besmislenost ove poruke ne zahteva dalja objasnjenja, a sama poruka navodi na pomisao da se radi o nekom od novokomponovanih spotova za internacionalnu, citaj globalnu upotrebu iz zna se cijeg brloga.

Groteskno lose prevedena, bez smisla, i bez dubljeg znacenja na srpskom jeziku.

Da je zelja jedno a verovanje drugo, nije ni potrebno objasnjavati.

Niti sadrzi uverljiv poziv, niti jasan cilj, pa je zbog toga i toliko neuverljiva, a ako se tome doda i neuvreljivo nakaradno ponasanje aktera ovog spota, onda je cak i Cedino: siri dalje, u odnosu na ovu glupost, citava intelektualna prestacija.

Otaljavanje posla, je bolji izraz, za izvrsavanje tudjih (nametnutih) zapovesti, koje nam se ne svidjaju.

Pokondirenost par excellence! Na srpskom: videla zaba da se konji kuju.....

cerski

p.s. moje izvinjenja za nedostatak srpskih slova posto koristim lap-top, sa engleskom tastaturom.
mariopan mariopan 16:12 08.11.2011

Osim foliranata

..postoji i ovaj naš jadan ali realan život, jedan jedini, i mi, obični ljudi od kojih se foliranti gnušaju, kao da blato sa cipela (opanaka) otresaju, i koji aceto balsamico kupuju u supermaketu, u malim flašicama, i štedljivo troše jer se ne tura baš u svaku salatu? A i skup je brate, tri ipo evra malecna flašica? E, ako ona u tome može da se kupa neka je, čujem da su i parfeme sa tim mirisom napravili ali nije to za svakoga?

Preporuka, mada je tekst malo gorak?
nikolic777 nikolic777 16:15 08.11.2011

Re: Osim foliranata

Preporuka, mada je tekst malo gorak?


hvala Mariopan

malo jeste, neki miks ukusa
mariopan mariopan 16:33 08.11.2011

Re: Osim foliranata

Družim se mahom sa običnim ljudima, mada poznajem i ovakve koje opisuješ, i uvek me smori da odslušam tiradu jednog biznismena, "mahera", kamioniavionimilioni...dok zaista uživam u razgovorima s običnim svetom kakva sam i ja, koji se bore sa životom na milion raznih načina i pošteno gura svoj kamen uzbrdo.
Dobro, svaka ptica svome jatu leti, ali ne bih rekla da je tako crno, još ima sasvim svesnog i normalnog sveta, samo nije vidljiv, nije na internetu, na fensi okupljanjima, ima svoje brige oko opstanka i drži glavu u svojim problemima. A ima i sasvim finog sveta i na internetu, i na fensi okupljanjima....samo treba da se probere, a foliranti se vide izdaleka.

Mislim da je to onaj zdrav deo naroda iz koga će jednom neka deca da izađu neoštećena, nezagađena, i da nam donesu neku nadu? Ne mi, jer koliko god da nam se čini da smo ok, mi smo iznutra oštećeni, obogaljeni, i ne možemo da se otresemo razočarenja i gorčine. Zato to moraju biti neka nova deca.

Ja se nadam.
dragan7557 dragan7557 16:44 08.11.2011

Re: Osim foliranata

A i skup je brate, tri ipo evra malecna flašica?

A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?

cerski

P.S. uobicajena cena crni/tamne boje, balsamico je oko € 0,80/ 250 gr. blanco je skuplji.
mariopan mariopan 17:05 08.11.2011

Re: Osim foliranata

A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?

Lakše mi je da ga kupim

Da ne preteramo sa salatama, jer trolujemo temu? Mogao je i da napiše Prada tašna ili DG..svejdno, znači isto. Pokondirene tikve.

Običan svet stoji nogama na zemlji, ne preza da prizna da mu je nešto skupo, da nešto nema, ne može da priušti i nije mu svakodnevna pojava. Sve manje tog sveta druge koji isto toliko, ili više, nemaju, ne gleda sa gađenjem i sa visine.
Diskriminacija svih koji nešto nemaju, ne mogu i nije im dato, je već postala manir frikova koji umišljaju da im je dato sve od Boga i samo njima pripada, po nekom pravu, pa i procena svih drugih u "sitnu boraniju", "budale", "miševe" i manje vredne da hodaju ovom planetom.

Nadam se da će neki novi klinci shvatiti poentu i neće živeti po tom usudu koji im ostavljamo u amanet.
dragan7557 dragan7557 17:29 08.11.2011

Re: Osim foliranata

Običan svet stoji nogama na zemlji,

Obicnog sveta je sve manje i manje, inace ja taj obican svet, zovem normalan svet.
Uzgred pokondirenost nije novost vec stalni pratilac tz. kulture, recimo Pokondirena tikva, nije pisana juce, ali je sigurno aktuelna i danas.
Prostakluk je naš brend.

Ne bih se slozio, meni vise lici na urodjenu osobinu, mada izgleda da je pre stvar nacionane konformacije, tipa: s' kim si onakav si.

A sta bi covek drugo i ocekivao, ako se zna da je najgledanija prljava sapunjara, Farma ili 24 Svadba.

A, ovaj spot deluje grozovito, neuverljivo i nakaradno, bas kao i figure koje pozivaju na pobunu

cerski

nikolic777 nikolic777 20:25 08.11.2011

Re: Osim foliranata

mi smo iznutra oštećeni, obogaljeni, i ne možemo da se otresemo razočarenja i gorčin


slažem se, cak je interesantno gledati sve to...stavis svoje razocarenje ispred sebe i pitas se - sta cemo nas dvoje sad? i sutra?
mora biti neke renesanse

nikolic777 nikolic777 20:28 08.11.2011

Re: Osim foliranata

A sta bi covek drugo i ocekivao


možda da se prijavi?
da ga žene, oblače, šišaju, i zauzvrat pošteno isponižavaju...ali happy end se podrazumeva

xenia.5 xenia.5 21:03 08.11.2011

Re: Osim foliranata

Najgore je kad se još od obdaništa družiš sa običnim svetom, pa ti, odjednom, postane jasno da si ti ostao običan, a neki od njih postali snobovi. Odjednom idu na snorking, služe gaspaćo za slavu, skijaju se po Garmišpartenkirhenima, tamo gde oprema stoji u boksovima koji se greju da nogica ne nazebe u ladnoj ja to zovem gojzerici, a oni pancerici, kupuju na sniženju u Pandorfu D&G cipele za 300 evra, a bile su 600...I šta sad?! Da ih pred novopečenim istim takvim prijateljima izvaćariš iznošenjem prljavog veša iz vremena dok su, umesto pušaka (goli ko)pištolji bili?! Sa random folirantima je lako, što kaže jedan moj prijatelj: " Kad prodješ pored takvih, a ti pr..š! " Ali šta sa drugarima iz detinjstva? Tu sam emotivno upletena...
dr.wagner dr.wagner 21:07 08.11.2011

Re: Osim foliranata

Pozdrav gospođo M

mariopan

Da ne preteramo sa salatama, jer trolujemo temu? Mogao je i da napiše Prada tašna ili DG..svejdno, znači isto.

Pokondirene tikve


-Aha ... iz ovih stopa idem pokazati gospođi Wagner što mislite o njoj ....



Wagner
nsarski nsarski 21:11 08.11.2011

Re: Osim foliranata

A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?


Pa, mozda zato sto se najprostije komercijalno balsamik sirce drzi u buretu da odstoji minimum 4 godine pre upotrebe, dok se bolje verzije drze u buradima 12, 25, pa i 100 godina.
(Naravno, ima i "bofl" verzija koja ne mora da odstoji, ali o tome ovde nije rec.)
mariopan mariopan 21:37 08.11.2011

Re: Osim foliranata

nsarski
A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?


Pa, mozda zato sto se najprostije komercijalno balsamik sirce drzi u buretu da odstoji minimum 4 godine pre upotrebe, dok se bolje verzije drze u buradima 12, 25, pa i 100 godina.
(Naravno, ima i "bofl" verzija koja ne mora da odstoji, ali o tome ovde nije rec.)

Da , nisam htela da trolujem ali "balsamico di Modena" nije neka kućna verzija, meni odgovara pa makar da su male flašice. Štedljivo trošim
spadalo92 spadalo92 23:54 08.11.2011

Re: Osim foliranata

nsarski
A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?


Pa, mozda zato sto se najprostije komercijalno balsamik sirce drzi u buretu da odstoji minimum 4 godine pre upotrebe, dok se bolje verzije drze u buradima 12, 25, pa i 100 godina.
(Naravno, ima i "bofl" verzija koja ne mora da odstoji, ali o tome ovde nije rec.)
Znači, napravim sirće, iseckam kupus, pa sačekam od četiri do sto godina da ga zasirćetim...hm...nepraktično...
xenia.5 xenia.5 07:16 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Da , nisam htela da trolujem ali "balsamico di Modena" nije neka kućna verzija, meni odgovara pa makar da su male flašice. Štedljivo trošim

Kad smo već kod tog aćeta, sve posade prekookeanskih brodova ga dobijaju na tone kao redovnu namirnicu. Odatle je i meni stigla jedna flašica koja mi se već godinama vuče po frižideru. Prepisujem sa etikete: Villa bellentani, aceto balsamico di Modena, prodoto in Italia, premium quality, balsamic vinegar of Modena, 500 ml. Kao što rekoh, imam ga godinama, možda sam ga upotrebila dva puta. Ništa posebno. Probajte sa običnim sirćetom, našim domaćim, jabukovim, odlično je! I ne folirajte se
fantomatsicna fantomatsicna 10:22 09.11.2011

Re: Osim foliranata

nsarski
A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?


Pa, mozda zato sto se najprostije komercijalno balsamik sirce drzi u buretu da odstoji minimum 4 godine pre upotrebe, dok se bolje verzije drze u buradima 12, 25, pa i 100 godina.
(Naravno, ima i "bofl" verzija koja ne mora da odstoji, ali o tome ovde nije rec.)

bas htedoh dq napisem ima i balzamik foliranata..koji kriju godine
Takodje se treba cuvati safran foliranata i foliranata ulja sa tartufom.
Imam jos osecaj ko je na blogu folirant..ali nemam dokaze
bocvena bocvena 10:25 09.11.2011

Re: Osim foliranata

A ja najviše volim recepte za srpske domaćice sa avokadom, mangom i šparglama....samo uzmite ono što vam se nadje u frižideru:))))
mariopan mariopan 11:11 09.11.2011

Re: Osim foliranata

xenia.5
Da , nisam htela da trolujem ali "balsamico di Modena" nije neka kućna verzija, meni odgovara pa makar da su male flašice. Štedljivo trošim

Kad smo već kod tog aćeta, sve posade prekookeanskih brodova ga dobijaju na tone kao redovnu namirnicu. Odatle je i meni stigla jedna flašica koja mi se već godinama vuče po frižideru. Prepisujem sa etikete: Villa bellentani, aceto balsamico di Modena, prodoto in Italia, premium quality, balsamic vinegar of Modena, 500 ml. Kao što rekoh, imam ga godinama, možda sam ga upotrebila dva puta. Ništa posebno. Probajte sa običnim sirćetom, našim domaćim, jabukovim, odlično je! I ne folirajte se

Ne, domaće sirće ide u nekom procentu zajedno sa aceto (baš to što prepisuješ), u određene salate koje pravim ( recimo "maruli ", posebna vrsta zelene salate ) i koje samo tako volimo, a nikako ne ide u sve salate.

I to igrom slučaja, tamo gde se to mnogo i jede, u Grčkoj gde su mi deca...znači nema foliranja, samo smo prihvatili mediteransku kuhinju tamo gde su pilići otišli da žive. Kako jedu domaćini tako i mi. Bolje da sam odmah napisla da se radi o mediteranskoj kuhinji?

Da su mi deca otišla u Nemačku, verovatno bismo jeli njihove đakonije, jer verujem da neki narod, tamo gde ti je druga domovina, možeš najbolje da upoznaš preko kuhinje, osim što jezik treba perfektno da znaš?

A kod kuće,u Srbiji, domaće sirće je zakon, i to se i strancima dopada, ovde ima da jedu šta je naša kuhinja, i kako se kod nas prave salate, ako ja mogu da jedem njihove ? Jeltakotakoje!
mariopan mariopan 11:29 09.11.2011

Re: Osim foliranata

bocvena
A ja najviše volim recepte za srpske domaćice sa avokadom, mangom i šparglama....samo uzmite ono što vam se nadje u frižideru:))))

Igrom slučaja gotovo cela porodica mi je u rasejanju, i mogu da kažem da stranci obožavaju našu kuhinju, ukus namirnica, voća, i najrazmaženiji unapred naručuju domaću supu od koke, jer nema te supe na svetu.

Ostatak gostiju iz belog sveta nije mnogo birao, jer kada dođu, tada se prave naše najpoznatije đakonije, i nema onoga ko je odoleo proji sa sirom i kajmakom, pečenim paprikama sa belim lukom, ajvaru, kuvanim jelima i mesom sa ukusom mesa.

A kada se ja nađem tamo, a mnogo vremena provedem kod dece, tamo jedemo šta je njihovo najbolje i šta nam se dopada, jer nije sve što se negde jede pogodno za naš ukus. Prihvatamo ono što nam je najbliže nečemu što smo poneli odavde, kao lični ukus. Tako poštujemo zemlju domaćina i naučimo nešto o kuhinji tog podneblja. A ima šta da se nauči.
xenia.5 xenia.5 12:11 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Sladža Džogani, pretposlednja G(a) l (erija foliranata) oria : " I dok kuvam, nosim košulje u kombinaciji sa uskim pantalonama ili mini suknjama. Kada me uhvati novogodišnja euforija, obučem seksi donji veš, čarape na haltere i preko toga samo kecelju." Aha!
bocvena bocvena 12:34 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Tako poštujemo zemlju domaćina i naučimo nešto o kuhinji tog podneblja. A ima šta da se nauči.

To uopšte nije sporno. Eksperimenti u kuhinji su zabavni. Ja pričam o foliranju ljudi odraslih na cicvari što za Gloriju kuvaju svoj omiljeni oso buko...(a recept su nasledili od bake iz Babušnice:)
Goran Vučković Goran Vučković 12:38 09.11.2011

Re: Osim foliranata

To uopšte nije sporno. Eksperimenti u kuhinji su zabavni. Ja pričam o foliranju ljudi odraslih na cicvari što za Gloriju kuvaju svoj omiljeni oso buko...(a recept su nasledili od bake iz Babušnice:)

Jbg Glorija bi bila dosadna kad bi u svakom broju bila cicvara

Ali zar nije sam koncept Glorije kao magazina - koncept življenja tuđih života i konzumerističkog "prosvetiteljstva"?
bocvena bocvena 12:42 09.11.2011

Re: Osim foliranata

koncept življenja tuđih života i konzumerističkog "prosvetiteljstva"?

A ne. To je zvanična kulturna politika u Srbiji:)
Vučko, što si ovo lepo formulisao.

antioksidant antioksidant 12:48 09.11.2011

Re: Osim foliranata

I dok kuvam, nosim košulje u kombinaciji sa uskim pantalonama ili mini suknjama. Kada me uhvati novogodišnja euforija, obučem seksi donji veš, čarape na haltere i preko toga samo kecelju

moze i neka slika kao ilustracija za nas malo nepismenije
nikolic777 nikolic777 13:13 09.11.2011

Re: Osim foliranata

i. Ja pričam o foliranju ljudi odraslih na cicvari što za Gloriju kuvaju svoj omiljeni oso buko


upravo to, svi odrassli na ostrigama i to desetka

dojili ih moetom i uspavljivali ušećerenim ljubičicama, a da ih samo malo propitaš o istom dobiješ materijala za dva toma pošalica
xenia.5 xenia.5 13:35 09.11.2011

Molim sačekajte...

Molim sačekajte...http://stat.scandal.rs/wp-content/uploads/2011/09/sladja1.jpg
antioksidant antioksidant 13:52 09.11.2011

Re: Molim sačekajte...

xenia.5
Molim sačekajte...http://stat.scandal.rs/wp-content/uploads/2011/09/sladja1.jpg

veoma zahvalan
xenia.5 xenia.5 13:55 09.11.2011

Re: Molim sačekajte...

veoma zahvalan

Nije to ono sto sam htela, napati me Sladža
xenia.5 xenia.5 14:01 09.11.2011

Re: Osim foliranata


upravo to, svi odrassli na ostrigama i to desetka

A antikni nameštaj nasledjen od bake koja je bila dvorska dama?
nikolic777 nikolic777 14:14 09.11.2011

Re: Osim foliranata

A antikni nameštaj nasledjen od bake koja je bila dvorska dama?


druga varijanta:minimalizam

ne merem da dišem ako prostor nije sveden

čuvena reč koja se nađe kad god neka druga zafali
mariopan mariopan 14:43 09.11.2011

Re: Osim foliranata

bocvena
Tako poštujemo zemlju domaćina i naučimo nešto o kuhinji tog podneblja. A ima šta da se nauči.

To uopšte nije sporno. Eksperimenti u kuhinji su zabavni. Ja pričam o foliranju ljudi odraslih na cicvari što za Gloriju kuvaju svoj omiljeni oso buko...(a recept su nasledili od bake iz Babušnice:)

Dobro, ja mislila da mi to packa za aceto, pa hajd da objasnim otkud to meni u salati


Nisam ni pomislila na Gloriju, tek to je štivo
xenia.5 xenia.5 14:58 09.11.2011

Re: Osim foliranata

čuvena reč koja se nađe kad god neka druga zafali


I na polju leksike foliranti su veoma upadljivi. Čim krenu sa "prosto" , "naprosto" "negde" i "dakle", meni nije dobro.
Sto se, pak, sportskih aktivnosti tiče, najbolje folirantkinje su pilatestkinje, zumbistkinje i jogistkinje, sa strunjačicom u jednoj i flašicom evian vode u drugoj ruci.
U poslovnom svetu, prednjače mladje žene koje u pauzi za ručak grickaju Cezar i slične salate, a najradije bi se omastile burekom i desetkom upola s lukom, onako s nogu, iz papira.
Doduše i tu ima prostora za foliranje, pa da ne bi ispale foliranti, neke drugarice se foliraju kako je baš cool kad ti se mast cedi niz laktove, a komadići zelene salate proviruju izmedju zuba...
nikolic777 nikolic777 15:03 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Čim krenu sa "prosto" , "naprosto" "negde" i "dakle", meni nije dobro.


jednostavno u fulu si u pravu
xenia.5 xenia.5 15:08 09.11.2011

Re: Osim foliranata


jednostavno u fulu si u pravu
Šta ću kad sam definitivno takva po difoltu
myredneckself myredneckself 15:27 09.11.2011

Re: Osim foliranata

zumbistkinje

Btw, xenia.5,
šta je to zumba? Malo malo pa čujem, a ne znam kakve su to vežbe
nikolic777 nikolic777 15:31 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Malo malo pa čujem, a ne znam kakve su to vežbe


sve popularnije, kombinacija fitnesa i muzike, sad ih imas u svakoj teretani

meni sestra fitness instruktor pa znam

ne predstavljaju najbolji izbo sto se tice rezultata, ali je trening zabavan pa se redje odustaje
xenia.5 xenia.5 15:36 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Btw, xenia.5,
šta je to zumba? Malo malo pa čujem, a ne znam kakve su to vežbe


Ne znam ni ja. Znam samo da u NS kurs zumbe drži Marina Perazić i da su žene prihvatile tu novotariju, pošto je pilates već pomalo, što bi rekli, retro. Shvatila žena kako da od ovih naših folićki izvuče kintu. Po imenu bih rekla da je neko džilitanje uz muziku. I Evian.
antioksidant antioksidant 15:40 09.11.2011

Re: Molim sačekajte...

xenia.5
veoma zahvalan

Nije to ono sto sam htela, napati me Sladža

dovoljno je ilustrativno (jos samo varljacu da zamislim na ovim slikama i odmah sam sit (tj izgubim volju za jelom))
myredneckself myredneckself 19:08 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Znam samo da u NS kurs zumbe drži Marina Perazić...Po imenu bih rekla da je neko džilitanje uz muziku

Ti si Novosađanka?! I ja
Evo sada imam vremena, pa sam izguglala zumbu.
Vidim da su u Francuskoj masovno uzumbirani.

vishnja92 vishnja92 19:11 09.11.2011

Re: Osim foliranata

druga varijanta:minimalizam

ne merem da dišem ako prostor nije sveden




pri cemu su svedenost (rec je odlicna, i ima znacenje) i minimalizam nebo i zemlja. ono drugo se dobija izbacivanjem svega potrebnog, a ono prvo svodjenjem potreba :)
(tj - ne moze prostor da odglumi jednostavnost ako je nema u glavi onoga ko u tom prostoru zivi)

bas je lepa rec, ali sad ce klipani i nju da izakaju
xenia.5 xenia.5 20:21 09.11.2011

Re: Osim foliranata

Ti si Novosađanka?! I ja

EEExxxxtttttrrrrrraaaaa!!!!!

Btw, nije ova zumba ni tako loša. Samo još da iskopam grejače i traku za kosu. Ostalo mi od aerobika
Milan Novković Milan Novković 11:01 10.11.2011

Re: Osim foliranata

ono drugo se dobija izbacivanjem svega potrebnog

I onoga što je bilo, što će biti i što bi moglo biti potrebno (moja proširena definicija)
vishnja92 vishnja92 12:00 10.11.2011

Re: Osim foliranata

hehe, for ju :)

nikolic777 nikolic777 12:14 10.11.2011

Re: Osim foliranata

bas je lepa rec, ali sad ce klipani i nju da izakaju

tacno, kao i milion drugih

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:43 11.11.2011

Re: Osim foliranata

Obicnog sveta je sve manje i manje, inace ja taj obican svet, zovem normalan svet.

:))
obican svet je na Fejsu, pegla statuse, prebira po fotkama i bira najlepse, gradi svoju sliku non stop uspesnosti...:)

citam onu Seri Tarkl sto je napisala "Zajedno sami", kaze da drustvene mreze ljude cine tuznima, jer se stalno uporedjuju s drugima, koji nekako uvek ispadnu bolji, uspesniji, ili se samo bolje provode i kaze da su klinci total izmozdeni permanentnim doterivanjem statusa, sve u frci da uvek budu kul.

Ok ja njoj bas mnogo ne verujem, jel, ona je jos 84. u knjizi "Drugo ja" tvrdila da su programerima "misli mehanizirane" i da su manje emotivni, ali citam da brdo drugih istrazivaca dolazi do slicnog zakljucka da drustvene mreze cine ljude nesretnima, jer, valjda po principu da je trava uvek zelenija u tudjem dvoristu, stalno svoju srecu uporedjuju s drugima.

a ono, lele, svi lepi, pametni i uspesni, duhoviti do jaja, sve ljudi od karijere koji se ludo provode.

i naravno da onda milioni mucenika sebe vide kao gubitnike. mislim, mozemo mi da kazemo ko ih shisha kad su zaviljivi, ali, stvar je malo suvise masovna, izgleda, taj osecaj nesrece i luzeraja:)

na drustvenim mrezama svi bi da budu zvezde, atraktivne i od karijere, pa jos pametnjakovici. samo ljudi zaboravljaju da to zvezdama smisljaju i pakuju agenti, a da oni moraju sami da grade tu grande iluziju o sebi.

:)
Milan Novković Milan Novković 12:56 11.11.2011

Re: Osim foliranata

na drustvenim mrezama svi bi da budu zvezde, atraktivne i od karijere, pa jos pametnjakovici

Ja bih to i uživo, tj nema razlike, nego nikako da dođem do reči

A ovako moj Return na tasteru je samo moj - ima se, može se
Milan Novković Milan Novković 12:57 11.11.2011

Re: Osim foliranata

vishnja92
hehe, for ju :)


Vido, još onomad kod tebe na FB.

Ja svodim i minimalizujem samo kad sam sateran u ćošak, a bez oružja
vishnja92 vishnja92 16:58 11.11.2011

Re: Osim foliranata

he, to je meni jako zanimljiva i velika tema :)
samo sto trazi pazljiv odabir reci (da se ne bi svela na svedeno ) pa nekako nikad ne stignem da napisem normalan komentar (ne znam ni da li bi stala u komentar) nego ovako dobacujem iz zadnje klupe.

ej, Vesno, ja mislim da se to tvoje odnosi na one koji (misle da) nemaju pametnijeg posla nego da se nadmecu, i (misle da) imaju dovoljno vremena u ovom ovakvom zivotu za takve gluposti. ima ih, ali ne previse (bar mi se cini). drustvene mreze su totalni izvor radosti, ne moras nista bre ni da pricas, dovoljno je da osluskujes zamor pa ti lepo

mslm, pusti ovog Milanceta koji ne dolazi do reci, taj jeste zvezda i pametnjakovic, samo se pravi :)
Goran Vučković Goran Vučković 17:15 11.11.2011

Re: Osim foliranata

drustvene mreze su totalni izvor radosti, ne moras nista bre ni da pricas, dovoljno je da osluskujes zamor pa ti lepo

žubor cveća
margos margos 17:47 11.11.2011

Re: Osim foliranata

ej, Vesno, ja mislim da se to tvoje odnosi na one koji (misle da) nemaju pametnijeg posla nego da se nadmecu, i (misle da) imaju dovoljno vremena u ovom ovakvom zivotu za takve gluposti. ima ih, ali ne previse (bar mi se cini). drustvene mreze su totalni izvor radosti, ne moras nista bre ni da pricas, dovoljno je da osluskujes zamor pa ti lepo

Može biti da je klincima frka i da se nadmeću, ali ovi malo stariji uglavnom dele rados' k'o što kaže Višnja. Poneko, 'ajd, glumata sreću, uspeh, nedostiž, ali i ja mislim da ih je malo.

jasnaz jasnaz 17:22 08.11.2011

+

gde_vodiczahedoniste gde_vodiczahedoniste 17:34 08.11.2011

Opšte mesto

Prostakluk je danas opšte mesto. Nije samo specijalitet "pokondirenih tikvi". Primećujem da, nažalost, pozitivan primer, tj. neodgovaranje na prostakluk prostaklukom – prostaka dovodi do zaključka da je u pravu, i da je preko puta njega, u najmanju ruku, neka budaletina. Nevaspitanje postoji u raznim varijacijama... i ne moze se iskoreniti, naprosto, to je tako...
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 17:43 08.11.2011

Kulturni pogon




Bonton ma kako čudan bio i ma koliko napora zahteva da poštujemo druge i budemo realni prema sebi i drugima, NE ŠKODI, unapređuje društvene odnose, neki kažu i da smanjuje telesnu težinu.
nikolic777 nikolic777 20:29 08.11.2011

Re: Kulturni pogon

Bonton



al mogo napora iste, izgleda :)
angie01 angie01 18:07 08.11.2011

koji dobar slagvort za predizborne kampanj

oni-ma ko od NJIH, krenu sa-

Zelim da verujete,...moz' misliti sta bi sve dopisali!

i na kraju jedina istina-ruka sa prstima u nuli, od glasaca!
nikolic777 nikolic777 20:34 08.11.2011

Re: koji dobar slagvort za predizborne kampanj

koji dobar slagvort za predizborne kampanj

angie, ne znam ja ni za kakve kampanje, mene beli glas prati na twitteru
mrdax mrdax 19:53 08.11.2011

Ljudi sa manirima

Pomalo su maniri "izasli iz mode" u Srbiji. Ko se prvi javi, taj je manje uspesan. Ko se smeje i pozeli srdacno "Dobar dan" taj je "niko i nista".Previse ljudi se pokondirilo i smatra da se mentalna jacina i kultura stice drskim ponasanjem i pogledom sa visine, nije vazno sta znas nego kako se laktas, skromnost je za budale...
Mesto sporta i telesne kulture , steroidi i plasticna hirurgija.Umesto ljubaznosti i upitanosti, price o politici, plati , religiji , seksualnom opredeljenju...

I nije to problem, kada bi se sve na tome zadrzalo, oni ne mogu da te "ostave na miru". Moraju da te prevedu na svoju stranu.

Daleko od toga da ja zagovaram da se ponasamo kao u romanima i tituliramo jedni drugima uz obavezno skidanje sesira i duboki naklon ali malo vise manira ne bi skodilo nikome.Kosta jako malo a svima je lepse.
nikolic777 nikolic777 20:32 08.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

Ko se smeje i pozeli srdacno "Dobar dan" taj je "niko i nista"



sećaš se reklame - bravo za momka koji nosi cveće pred svima?


i ja sam promenio naslov, da budem precizniji
myredneckself myredneckself 23:27 08.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

nikolic777
Sve, ama baš sve je bilo deo njihovog lajfstajla od raskošnih butika, restorana, kockarnica do kolosalnih fitnes prostora, kapele za venčanja iznad pučine i, naravno, heliodroma. Sedeći tako u društvu sa dve novinarke gadljive na sve što nema planetarno popularno ime, pedigree i kubikažu, slušao sam kako se jedna drugoj jadaju. Tema te dirljive ispovesti mogla bi se nazvati - Muke sa lajfstajlom.

"Tokom devedesetih sam, verovala ili ne, aćeto balzamiko nabavljala iz Italije u balonima, jer nije bilo moguće drugačije", kaže prva.


O tempora, o mores! Sve se promenilo, pa i snobovi.
Nekad su snobovi zbog položaja i statusa, barem znali pročitati nešto od Tolstojevskog, a danas, u potrošačkom dobu je za položaj i status ubedljivije kad imaš proizvod s markom, pa bio on i sirće, ili da kažem obična kvasina.
nikolic777 nikolic777 23:43 08.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

da kažem obična kvasina.




desio se taj zaoret i u snobizmu

lifestyle je erudiciju svrgnuo sa prestola, tako da ona vise nije vazan element pozeljnog imidza...postaje nepotrebna, suvisna, opterecujuca...nema ni foliranja na tu temu

Goran Vučković Goran Vučković 00:23 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

lifestyle je erudiciju svrgnuo sa prestola, tako da ona vise nije vazan element pozeljnog imidza...postaje nepotrebna, suvisna, opterecujuca...nema ni foliranja na tu temu

"Uspeh u životu" i materijalno bogatstvo je najčešće mnogo više stvar slučaja nego nekih specijalnih moralnih ili intelektualnih kvaliteta (do duše Gručo Marks ima onu poučnu "The secret of life is honesty and fair dealing—if you can fake that, you've got it made" ).

"Branded lifestyle" je kupljena sreća u vremenima potrošačkog društva - sasvim "normalna" stvar - koga to ispunjava i čini srećnim, dobro je potrošio svoje pare. Džonatan Hajt u "pretpostavki o sreći" inače ima savet - treba kupovati usluge, posebno ako su grupni doživljaj - a ne robu. Npr - krstarenje - kao ono što je Krkar opisivao, umesto npr. skupog sata ili komada nakita koji bi bio najskuplji od onih koji nose poznanici. Slično poređenje se može napraviti za manje-više svaku verziju budžeta.

Foliranje je deo naše prirode - društvena mimikrija, glumljenje poželjne slike samog sebe, berneovska psihološka igra sa sagovornikom. Puno podsvesnih interakcija sa drugima i sa samim sobom u cilju zadovoljavanja raznih instinkata nasleđenih od naših evolucionih predaka. Konkretni načini ispoljavanja su prilično nevažni - moderni marketing (od 50-tih na ovamo) je tu da da ekonomski smisao celoj stvari (zato je erudicija malo potcenjena - pošto ne pokreće proizvodne cikluse u vreme opšte dostupnosti informacija). Izlazna vrata iz te tapacirane sobe nisu ni sujeta, ni prezir, ni nipodaštavanje onih koji su u igri. Iz te tapacirane sobe izlaziš kada u sebi prepoznaš osećanja koja ta igra stvara.
nikolic777 nikolic777 10:13 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

Foliranje je deo naše prirode - društvena mimikrija



koja ima svoju istoriju i ne saglediva je izvan tog konteksta...zbog toga je važno analizirati trenutak, napraviti njegov kulturološki sken da bi se došlo do nekog (dominantnog) značenja...
Goran Vučković Goran Vučković 12:20 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

koja ima svoju istoriju i ne saglediva je izvan tog konteksta...zbog toga je važno analizirati trenutak, napraviti njegov kulturološki sken da bi se došlo do nekog (dominantnog) značenja...

Dominantno značenje definitivno zahteva kontekst (kao, do duše, i svako drugo - bez konteksta nema ni značenja).

Moj kontekst ovde je emotivna sloboda - čisto individualna stvar. Za kulturološki sken foliranja i neki društveni angažman u vezi toga nisam baš nešto posebno obrazovan, iskreno (posebno oko tehnika akcije) - a kao što verovatno vidiš iz pristiglih komentara, akcija može da bude podsticaj za samo još jedan ciklus društvenih igara. Što je u principu ok, računam - u stvari, zavisi od ambicija "aktiviste", valjda.
dragan7557 dragan7557 12:58 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

ili da kažem obična kvasina.


nsarski
A koji je razlog da ga ne napravis sama, ako nije tajna?


Pa, mozda zato sto se najprostije komercijalno balsamik sirce drzi u buretu da odstoji minimum 4 godine pre upotrebe, dok se bolje verzije drze u buradima 12, 25, pa i 100 godina.
(Naravno, ima i "bofl" verzija koja ne mora da odstoji, ali o tome ovde nije rec.)

Ono sto bi se reklo, upravu si.

Mada ima nekih koji kvasini pridaju drugi mnogo sadrzajniji znacaj, na osnovu nepotrebne starosti, pa onda nije ni cudo da se desava ovo:
"Tokom devedesetih sam, verovala ili ne, aćeto balzamiko nabavljala iz Italije u balonima,


Nije mi jasno koji label ima ovo od 100 godina?


cerski
nsarski nsarski 13:33 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

Nije mi jasno koji label ima ovo od 100 godina?


Na primer:



Mussini Italian 100 Year Il Grande Vecchio Balsamic Vinegar ( 2.4 oz). Cijena - prava sitnica: $345 (oko 3600 evra za litar)

(2.4 unce je oko 0.7 decilitara)
dragan7557 dragan7557 14:35 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

nsarski
Nije mi jasno koji label ima ovo od 100 godina?


Na primer:



Mussini Italian 100 Year Il Grande Vecchio Balsamic Vinegar ( 2.4 oz). Cijena - prava sitnica: $345 (oko 3600 evra za litar)

(2.4 unce je oko 0.7 decilitara)

Ama nisam ja sumnjao u izvesnost tvojih navoda, i fala na informaciji.

Uzgred, kad vidim cenu, ovaj svet mi se zgadi jos vise. Plata sobarce koja odrzava apartman u kom se nalazim je € 170 mesecno, za 48 casovnu radnu nedelju.

cerski
zilikaka zilikaka 18:02 09.11.2011

Re: Ljudi sa manirima

Izlazna vrata iz te tapacirane sobe nisu ni sujeta, ni prezir, ni nipodaštavanje onih koji su u igri. Iz te tapacirane sobe izlaziš kada u sebi prepoznaš osećanja koja ta igra stvara.

Lepo si ovo reko
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:53 08.11.2011

--------

Nije ovo nikakav drugosrbijanski tekst

Nije.
Sta je bre ovo s tobom?
Daj neki drugosrbijanski da se malo...
A gde vam je onaj Ivica Surjak?


Nekad moze da bude zabavno posmatrati svo to foliranje ali problem nastaje onda kad shvatis da si i sam cesto upucen na te folirante, a ne mozes bas uvek da im kazes ono sto bi najradije...
Problem je ne samo to sto takvi postoje vec i sto je taj nacin razmisljanja ovde cesto produktivan. Njime se postizu zadati ciljevi.

U svoj ovoj ludnici oko otvaranja fakulteta na svakom cosku se dogodi da jedan tipican primerak te fele postane neko cak i na takvoj instituciji.
Razalovani policajac koji se "snasao" pa prvo otvorio radnju za prodaju bizuterije, da bi kasnije postao jos snalazljiviji i ne zna se kako ali postao bitna karika na jednom ( na srecu ipak privatnom) fakultetu.
Trudi se on, vidi se, kazu i da pred ogledalom uvezbava nastupe na lokalnoj televiziji, daje sve od sebe, al glava prazna jbg :)
Ima mucenik i jedan neresiv problem - ime.
Staro srpsko, ne ide uz imidz, pa ga krije ko zmija noge, skracuje ga, dovija se, sta ce jadan.

I sve bi to bilo smesno da sa takvim ne moraju da komunuiciraju univerzitetski profesori. Da sa takvim dogovaraju termine predavanja, ispita, mozda i visinu honorara...
Ili ni profesori nisu sto su nekad bili?
nikolic777 nikolic777 22:04 08.11.2011

Re: --------

Daj neki drugosrbijanski da se malo...



e HCM, sve je nekako izgubilo smisao :)

Nekad moze da bude zabavno posmatrati svo to foliranje ali problem nastaje onda kad shvatis da si i sam cesto upucen na te folirante

upravo

i onda nastaje ili mucnina ili odbijanje ili predaja
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:37 08.11.2011

Re: --------


e HCM, sve je nekako izgubilo smisao :)


I ja imam takav osecaj.
Ona tvoja recenica iz teksta ("Moj neki utisak je da nemamo više ni viziju oko koje bismo mogli da se delimo, prebrojavamo, oštrimo jezike" ) mi se odmah urezala. Bas je zveknula.
Al dobro, sad ce kampanja, mozda nas prodrma :)

Nece, znam, dublje je sve ovo, al ajd da vidimo.

nikolic777 nikolic777 22:42 08.11.2011

Re: --------

Al dobro, sad ce kampanja, mozda nas prodrma


to jedva cekam da vidim...
nikolic777 nikolic777 01:00 09.11.2011

Re: --------

U svoj ovoj ludnici oko otvaranja fakulteta na svakom cosku se dogodi da jedan tipican primerak te fele postane neko cak i na takvoj instituciji.



pojačanje


"Natasi je rektor „Megatrenda“ Mića Jovanović ukazao poverenje, tako što ju je zaposlio u sektoru marketinga i odnosa sa javnošću, što je ona oberučke prihvatila"
janeznam janeznam 06:41 09.11.2011

Re: --------

Verovatno mu da bi akreditovao ustanovu zafalilo nenastavnog osoblja pa naišla osoba pogodna za to...
dr.wagner dr.wagner 20:56 08.11.2011

A kako onda ?

... večer

-Tako ... čitam kako Vi opisujete "folirante" ...
... i prepoznam sebe ...

-Ne radim ja to često ... nikada u vezi posla jer ni nisam u toj poziciji , ali
sa ženama gotovo uvijek ...
-Preuveličavam ... i kvantitativno i kvalitativno , ništa sleng , sve same
"pametne misli" , mekan ko pamuk , fin i pristojan ...

-I mogu Vam se pohvaliti ,(nije foliranje) da su rezultati bolji nego kada sam
u rijetkim prilikama bio iskren i istinoljubiv ... , a da ne govorimo o tome
kako "prave riječi" blagotvorno djeluju na "vječito sumnjičave" ...

-Na kraju (ili negdje u toku) otkriju se moje "lažne perle" i "šarena stakalca" ,
ali tada je već kasno ... , nema tu burnih reakcija , jer ni one nisu spomenule
baš sve detalje ... tako da je rezultat neriješen ...

-Ne bih ja to tako ... ,ali što možemo , nije to pisanje na blogu ... gdje
nemate nikakvih očekivanja , a nitko ništa ni od vas ne očekuje ... pa tako
"cool" možete iznjeti svoj stav ...

... možda Vi imate recept ???


Wagner




nikolic777 nikolic777 22:11 08.11.2011

Re: A kako onda ?

-Preuveličavam ... i kvantitativno i kvalitativno , ništa sleng , sve same
"pametne misli" , mekan ko pamuk , fin i pristojan .


dobro, ali to je kratkorocno, dok ne dodjete do "cilj-a" pretpostavljam
dr.wagner dr.wagner 07:31 09.11.2011

Re: A kako onda ?

... jurto N-7

nikolic777

dobro, ali to je kratkorocno, dok ne dodjete do "cilj-a" pretpostavljam


-Cilj ... (?) , pa Vi ste još sigurno mladi ...

-Sama "mogućnost" je već dovoljno atraktivna ...
... zatim , razvoj odnosa je uzbudljiv (Vi biste to nazvali "put ka cilju" )

-A onda , kako se primičete "cilju" ... najradije bi odustali

... ali džentlmen ne smije iznevjeriti očekivanja


Wagner
sellena011 sellena011 21:24 08.11.2011

Comment

Meni nije čudno, a još manje odlika samo isfoliranih da u svakodnevnom jeziku koriste engleske reči. Pričamo taj engleski, slušamo ga u pesmama, koristimo često i u online komunikacijama, tako da se uvlači u naš svakodnevni govor, a pogotovo među mladima, jer su oni skloni brzom usvajanju novog. Može moj ćale i fejsbuk i tviter i mejl da koristi, al' mu ne vredi jer ne zna reč englrskog, pa mu google chrome loše prevodi. I sama često koristim navedene reči, ne zbog toga što hoću nekog da zadivim ili stvorim neku sliku o sebi, već zbog brzine i jasnoće komunikacije. Svesna sam da to nije dobro za naš jezik, ali globalno je doba i s tim moramo sistematski da se suočimo.
pointofview_gun pointofview_gun 21:58 08.11.2011

Re: Comment


Meni nije čudno, a još manje odlika samo isfoliranih da u svakodnevnom jeziku koriste engleske reči.


Bitno je koliko se reci i kojih koristi. Niko ne ocekuje da facebook kazes lice-knjiga.Koriscenje previse engleskih reci ima za cilj da impresionira ne samo sagovornika vec i slucajnog slusaoca. Treba da pokaze da znate jezik i da imate takav zivotni stil u kome toliko cesto govorite engleski da vam je on skoro kao maternji. Znaci, saradjujete sa strancima, putujete u inostranstvo. Sve ono sto je prosecnom stanovniku ove zemlje nedostizno.
nikolic777 nikolic777 22:45 08.11.2011

Re: Comment

jezik je živ i stalno se menja
brojni faktori na to utiču

poenta je kako se koristi i sa kojim ciljem...moj utisak je da se to lako prepozna
myredneckself myredneckself 23:41 08.11.2011

Re: Comment

pointofview_gun
Treba da pokaze da znate jezik i da imate takav zivotni stil u kome toliko cesto govorite engleski da vam je on skoro kao maternji. Znaci, saradjujete sa strancima, putujete u inostranstvo.

Bravo, to govori ljuta Donja Žagubica negde iz njih
xenia.5 xenia.5 07:55 09.11.2011

Re: Comment

Znaci, saradjujete sa strancima, putujete u inostranstvo. Sve ono sto je prosecnom stanovniku ove zemlje nedostizno.

Moj muž radi takav posao da je obišao, ali bukvalno, čitav svet. Mi sa tim živimo dvadesetak godina. Nikad, ali nikad ga nismo čuli da se frlja stranim rečima i izrazima, niti od svog posla pravi mit. Da je drugačije, pa ne bi mi ga majci...
anchiba anchiba 09:48 09.11.2011

Re: Comment

Језик јесте жив и мења се, али изрази које сте навели у тексту никада неће ући у књижевни језик и зато изгледају тако рогобатно када их овако набројите или их чујемо у неком разговору. За сваки страни израз (скоро сваки) може се наћи српска реч и да све лепо звучи.
Знам да не користе само исфолирани стране изразе. Као што неко рече, превише су се одомаћили па их користи и неисфолиран свет, мислим, из не обраћања пажње, брзине говора и не размишљања да за неки израз постоји адекватна, српска варијанта.
А и ви сте овде
Savršen eskapistički prostor
употребили енглеску реч за коју постоји српска реч; чини ми се, у брзини писања. С обзиром на текст, не верујем да сте исфолирани, већ само доказујете да то НЕ МОРА да буде фолирање.

Покондирене тикве се лако препознају, и како неко већ рече, биле су смешне давно, па су и данас.
nikolic777 nikolic777 10:02 09.11.2011

Re: Comment

Nikad, ali nikad ga nismo čuli da se frlja stranim rečima i izrazim


čovek nije folirant
nikolic777 nikolic777 10:06 09.11.2011

Re: Comment

, већ само доказујете да то НЕ МОРА да буде фолирање.


upravo

ja ne znam neki efektan sinonim za eskapizam i smatram da upotreba reči zavisi od konteksta i stilskog raslojavanja jezika...
anchiba anchiba 10:19 09.11.2011

Re: Comment

nikolic777
, већ само доказујете да то НЕ МОРА да буде фолирање.


upravo

ja ne znam neki efektan sinonim za eskapizam i smatram da upotreba reči zavisi od konteksta i stilskog raslojavanja jezika...


"Бег од стварности". И одлично се уклапа у контекст.
nikolic777 nikolic777 10:20 09.11.2011

Re: Comment

"Бег од стварности"


da, dakle, kao sto i sami vidite samo opisno...
anchiba anchiba 10:33 09.11.2011

Re: Comment

А како другачије?

"Савршен простор за бег од стварности...".
nikolic777 nikolic777 10:36 09.11.2011

Re: Comment

А како другачије?


pa nikako, ali mi se, u ovom slučaju, ne dopada
anchiba anchiba 10:50 09.11.2011

Re: Comment

У реду. Има још једно објашњење у Клајновом Речнику страних речи и израза:
"Бекство у имагинарни свет".
Не знам колико може да се одступа од правог значења стране речи, не говоримо о песничкој слободи. А бекство у имагинарни свет се не разликује много од бекства од стварности.

Нисам неко закерало, али то ми је професија, српски језик.
nikolic777 nikolic777 10:58 09.11.2011

Re: Comment

А бекство у имагинарни свет се не разликује много од бекства од стварности.



slažem se
dragan7557 dragan7557 11:31 09.11.2011

Re: Comment

За сваки страни израз (скоро сваки) може се наћи српска реч и да све лепо звучи.

Mada je ova tvrdnja naizgled tacna, ipak ovde nisu u pitanju reci, vec njihov smisao odnosno pojmovi.

Prosta stvar je recimo rec fenomen-fenomenalno koja u srpskom ima sasvim drugo znacenje nego recimo u engleskom.

Jezici nisu zivi vec su podlozni stalnoj nadgradnji, pa se samim tim pricinjavaju kao nesto zivo, koje se eto pracaka, pa samim tim mora da bude i zivo. Za one koje to interesuje Univerzalna Gramatika - Noam Chomsky i drugi.

Na drugoj strani srpski jezik, je veoma siromasan jezik (mnogima se ova tvrdnja nece svideti), pa je implantiranje tudjih reci, ne samo potrebno vec i neizbezno.
Nikad, ali nikad ga nismo čuli da se frlja stranim rečima i izrazima,

Treba razlikovati tzv. frljanje od potrebe da se sagovorniku prenese egzaktna misao koja je dobila formu u nasoj glavi.

Frljanje je odlika nepismenosti, dok je upotreba stanih reci sa pojmovnim sadrzajem (konvencija) stvar preke potrebe.

Nacionalna idioterija, koja je dovela da Hrvati, umesto kompjuter usvoje rec kompjutor, nije nista manje zlo, od recimo upotrebe reci grah, koja se u Srbiji smatra prostaklukom, dok umesto nje svi kazu pasulj, inace bastardizovan grcki. Tako grah postade hrvatska a kompjuter ogdjena srpska jezicina

Ukratko jezik je zloupotrebljen na sovinistickoj bazi, isto toliko koliko i sve ostalo.
Primitivizam i nepismenost reklo bi se.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:41 09.11.2011

Re: Comment

У реду. Има још једно објашњење у Клајновом Речнику страних речи и израза:
"Бекство у имагинарни свет".

Ovo je jedno od objasnjenja pojama, na drugoj strani ovo:
eskapizam

je rec koja nema niti mora da ima veze sa bilo kakvom vrstom imaginarnosti, posto je u pitanju viseznacni pojam.

cerski
anchiba anchiba 12:25 09.11.2011

Re: Comment

dragan7557
У реду. Има још једно објашњење у Клајновом Речнику страних речи и израза:
"Бекство у имагинарни свет".

Ovo je jedno od objasnjenja pojama, na drugoj strani ovo:
eskapizam

je rec koja nema niti mora da ima veze sa bilo kakvom vrstom imaginarnosti, posto je u pitanju viseznacni pojam.

cerski


Па јесте вишезначан појам. То сам и написала. "Бекство у имагинарни свет, удаљавање од стварности, избегавање проблема". То су значења речи ескапизам која је настала од енглеске речи escape.

И николић777 рече да је то само опис појма ескапизам, али ако говоримо о томе да се фрљамо страним изразима и кад треба и кад не треба ( стварно постоје речи које се не могу превести на српски нити једном речју нити описно), онда је ово страна реч која има лепо и јасно објашњење на српском језику. И лепо се и описи уклапају у оно што је николић хтео да каже, иако сам га разумела и у енглеској варијанти.

Иначе, и реч феномен, која не потиче из енглеског језика него из грчког, има исто значење и у нашем језику и у енглеском. Разлика је у томе што ћемо ми пре рећи да је неко феноменалан, него изванредан, посебан, сјајан, јер нам се увукла у ухо као нешто што свакодневно чујемо и звучи "некако" упечатљивије и звучније.
Не критикујем ја употребу речи феноменалан, и ја је користим, само потврђујем оно што је неко већ рекао, а и ја, да стране речи користи и неисфолиран свет, али да нас гута свакодневица у коју се стапамо, не размишљајући о језику.

buba_truba buba_truba 12:37 09.11.2011

Re: Comment

anchiba
Нисам неко закерало, али то ми је професија, српски језик.

Što se mene tiče možeš i da zakeraš, štaviše, bilo bi poželjno. Ovi tvoji komentari o jeziku su baš dragoceni.
nikolic777 nikolic777 13:15 09.11.2011

Re: Comment

Mada je ova tvrdnja naizgled tacna


ja da uzgovorim slačak umesto orgazam ne mogu pa da....

ne mogu i kraj

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana