Politika

BESEDE I BARIKADE

Bojana Maljević RSS / 25.10.2011. u 04:01

 

I sad, gde je tu - smisao? Jer, ako je on u tome da ne činim ono što želim, da naprotiv, činim ono u šta ne verujem, onda se ja takvog smisla užasavam dublje od svakog besmisla.  B. Pekić

Volela bih da neko uradi anketu sa našim političarima, a i sa ovima što nam često ili retko dolaze u goste: šta misle o značenju ove Pekićeve rečenice.  

Nisam čula nijednu pametnu rečenicu onih, koji su slavili masakr Gadafija (izražavam najdublje gađenje nad onim što su mediji tim povodom uradili). Nisam čula nijednu pametnu rečenicu KFOR-a. Nisam čula nijednu pametnu rečenicu Srba sa KIM, a ni onih sa kojima su se sastajali, uključujući Albanske predstavnike. Ne pamtim kada sam čula neku pametnu reč u Skupštini. Ne znam kada mi se Predsednik, osim kada se sretnemo na javnom mestu, obratio nekim rečima koje bih, kao građanin želela da čujem. A htela bih da čujem istinu i još više: jasnu ideju! Koja nedostaje u našem političkom životu. Ja sam ga birala, jedini je moj izabrani predstavnik konkretnim mojim glasom - hoću da čujem nešto tačno i jasno. Hoću da čujem rešenje. Probleme ume da iznosi svako. I hoću to da čujem od njega. Ostali me u ovom trenutku ne zanimaju. Ne zato što je Predsednik kriv za sve. Nije. Nego zato što sam njega birala, ostale nisam. To ga, ipak, obavezuje na nešto više od ostalih.

Reč je važna. Živa reč, naročito. Političke besede su značajne za razumevanje onih koji nas predstavljaju i vode. Jer prave besedničke umetnosti bez (pre)poznavanja istine a naročito bez želje da se ona kaže - nema, niti će ikada biti. Zato nailazimo samo na reči prazne, reči koje se vrte u krug, na izbegavanje odgovora, na fraze i floskule, na optužbe i odbrane, na davanje pogrešnih odgovora, na izgovore, na suprotne stavove istih ljudi, na sve što meni kao građaninu ne uliva poverenje da bilo ko, naglašavam bilo ko - ima ikakvu ideju kuda i kako bi trebalo da vodi ovu zemlju. A nije baš jasno ni gde. 

A interesantno je kako se istorija ponavlja, kako su problemi isti ili slični, kako su rešenja nekada postojala, ili ih je uvek bio problem pronaći -  samo je to neko umeo da kaže na pravi način. I to je, ponekad, dovoljno za korak napred. Reći. Izgovoriti. Podeliti muku. Reći dilemu. Besediti ne znači tek nešto reći. Beseda je odgovor na sva postavljena i nepostavljena pitanja. Na sve šta bismo o toj temi želeli da znamo. Obična saopštenja za javnost doživljavam kao barikade. Ne kao odgovore. Ne kao stavove. 

"Kad čovek hoće da istakne neku misao i da slušaoce pridobije za nju, on mora, pre svega, zadahnuti to iskazivanje svojom verom koja pokazuje da je ta misao opravdana i svojim osećanjima koja pokazuju da je on tom mišlju oduševljen... To čini da živa reč vrši veći uticaj no napisana..." kaže dr Miloš Đurić. Ja dodajem da može biti i razočaran, samo neka kaže čime i šta mi, kao građani, možemo doprineti da se to razočarenje smanji. Ili, pak, da se oduševljenost poveća. 

Tokom mojih studija dugo smo se bavili političkim besedništvom. Jednako smo se, naravno, bavili sudskim, vojničkim i filozofsko-predavačkim besedništvom, kao i svečanim besedama. Lično sam najviše volela besedništvo pre helenskog perioda, bramansko, budističko, starokinesko i starojevrejsko. Ali su mi često zapadale baš političke besede. Verovatno zato što sam oduvek imala glasa da govorim za stoti red publike, što je u ovakvim besedama često važno. Pa ću se, iz jasnih razloga, ovom prilikom zadržati na političkim besedama koje se nalaze u knjizi “Elementi dikcije”, dr. Branivoja Đorđevića, iz koje smo mi učili. 

Interesantno je da se svaka od njih, bez ijednog promenjenog slova, osim imena ljudi i gradova, može primeniti na našu sudbinu danas, na nečiju juče i sasvim izvesno na bilo čiju sutra. Evo kratkih izvoda, a vi sami prepoznajte ko su Jonjani, Jelini, Atinjani, ko je Filip, ko Katilina i protiv čijih se ucena treba boriti, šta od koga (ne)treba očekivati.... Možda će vam biti zanimljiva autentičnost sadašnjeg trenutka u ovim prastarim i legendarnim besedama. 

DIONISIJE, Fokejski vojvoda: Beseda Jonjanima

Na britvenoj oštrici počiva naša sudbina, ljudi Jonjani, hoćemo li biti slobodni ili robovi, i to robovi begunci. Ako, dakle, hoćete da podnosite nevolje, zasad će vam biti teško, ali će vam za rukom poći da pobedite neprijatelje i bićete slobodni. Ako li ostanete tromi i bez reda, nemam za vas nikakve nade da ne biste caru platili za pobunu. Nego mene slušajte i meni se poverite, i ja vam obećavam, ako nam bogovi nisu nemilostivi, da se neprijatelji ili neće pobiti s nama, ili, ako se pobiju, biće listom uništeni.

DEMOSTEN: Treća filipika

Atinjani! Gotovo u svakoj skupštini govori se mnogo o nepravdama što ih Filip, otkako je mir zaključio, čini ne samo vama već i ostalim Jelinima i svi kažu, iako to ne izvršuju, da treba govoriti i raditi na tome kako bi on prestao biti ohol i kako bi kažnjen bio. Ja već vidim da se naš položaj toliko pogoršao i da je toliko izgubljeno, da se bojim nije li to istina, iako je tugaljivo reći. Ako budete dobro ispitivali, uvidećete da su najviše krivi oni koji vole više ugađati masi no predlagati ono što je najbolje. Od ovih, Atinjani, jedni se, čuvajući svoj sjajni položaj i svoj uticaj, ništa za budućnost ne brinu, a drugi, optužujući i ocrnjujući one kojima je do našeg opšteg dobra stalo, ništa drugo ne čine već dovode državu u položaj da sama sebe kazni...

CICERON: Prva beseda protiv Katiline

Dokle ćeš, najzad, Katilino, zloupotrebljavati strpljivost našu? Koliko će nas, još, izigravati to tvoje besnilo? Dokle će se razmetati tvoja neobuzdana smeslost? Ne osećaš li da su otkrivene tvoje namere? Ne vidiš li da je tvoja zavera stisnuta znanjem svih ovih? Za koga od nas misliš da ne zna šta si radio prošle ili pretprošle noći, gde si bio, koga si sazivao, šta si rešio? O vremena! O običaji! Senat ovo uviđa, konzul vidi, a ovaj ipak živi. Živi? Čak i u senat dolazi, postaje učesnik javnog veća, pokazuje i označuje na smrt svakog od nas. A mi, hrabri ljudi, smatramo da dovoljno radimo za otadžbinu ako se klonimo besa i strela ovoga...

DANTON: Za odbranu otadžbine

Za ministra jednoga slobodnog naroda pravo je zadovoljstvo kada predstavnicima tog naroda može objaviti da će otadžbina biti spasena. Sav narod je uzbuđen, sve je u pokretu, sve gori od želje za borbom. Vi znate da Verden još nije pao u ruke neprijatelju; vi znate da se garnizon u njemu zavetovao da na žrtvu prinese prvoga koji bi predložio predaju... Jedan deo naroda poći će na granicu, drugi će kopati rovove, a treći sa kočevima u ruci braniti gradove. Pariz će svesrdno pomagati te napore, opštinski će komesar na svečan način objaviti građanima da se oružaju i pohitaju u dobranu otadžbine....

ŠERIDAN: Rodoljublje i koristoljublje

Je li ovo vreme za obične spletke i bednu prljavu trgovinu platama i unosnim položajima? Dolikuje li časti jednog džentlmena da traži neku dobit za sebe u ovakvom trenutku? Priliči li poštenju jednog ministra da mu je da? Šta! U ovakvom času kao što je ovaj – u ovom sudbonosnom trenutku za našu naciju......Šta će narod misliti o vašoj iskrenosti? Koliko će se verovati vašim izjavama? Hoće li se produžiti sa ovim sistemom? Zar nema ničega što šapuće tome velečasnom gospodinu da je vreme suviše značajno, da je kriza suviše velika da bi se prebrodila izanđalim i svakidašnjim metodima korupcije?

 

...A muzika, ako i ima neke veze, sasvim je slučajna. To je više za moju ljubav nego za barikade i besede. 



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Domazet Domazet 05:25 25.10.2011

Mushki, Bojana...

...mushki! Moj duboki naklon.
Spiridon Spiridon 08:46 25.10.2011

Re: Mushki, Bojana...


Domazet
Moj duboki naklon.





Domazet Domazet 13:33 25.10.2011

Boga mi Spiro...

Spiridon

Domazet
Moj duboki naklon.






...svaka ti chast. Prevazishao si ono da je slika vredna hiljadu rechi. Uspeo si chitavu svoju autobiografiju da strpash u jednu slichku...
Spiridon Spiridon 14:54 25.10.2011

Re: Boga mi Spiro...

Domazet
Spiridon

Domazet
Moj duboki naklon.






...svaka ti chast. Prevazishao si ono da je slika vredna hiljadu rechi. Uspeo si chitavu svoju autobiografiju da strpash u jednu slichku...


ne cujem te ... kao da govoris iz neke rupe ... nesto te uplasilo ... pokvarila su ti se kolica pa si besan?

Domazet Domazet 15:42 25.10.2011

Da ti ispricham jedan...

Spiridon
Domazet
Spiridon

Domazet
Moj duboki naklon.






...svaka ti chast. Prevazishao si ono da je slika vredna hiljadu rechi. Uspeo si chitavu svoju autobiografiju da strpash u jednu slichku...


ne cujem te ... kao da govoris iz neke rupe ... nesto te uplasilo ... pokvarila su ti se kolica pa si besan?


...vic koji je iz Beograda tek nedavno stigao do mene.
Sede dva egipatska pisara u pisarnici i svako kucka svoj tekstic. U jednom trenutku jedan podigne glavu sa teksta i pita onog drugog: 'Je li boga ti, kako se pishe prepotentan, sa dva ili tri kur#a?'

To me je Spiro podsetilo na moj nekadashnji duhoviti Beograd. Medjutim, da ti odmah kazhem, da ne pomislish da sam poludeo od nostalgije, sasvim se, recimo, dobrom secam da je chak i u ta herojska vremena bilo u Beogradu ljudi poput tebe Spiro. Zato nemoj mnogo da se jedish. Zapala ti takva karma, hebi ga...
dr.wagner dr.wagner 06:58 25.10.2011

Pusti priče ...

... jutro

-Ne trebaju nama njihove riječi ...
... riječi (malo vještijih) političara su poput okrenute šalice ... svatko
se prepozna u ponuđenoj stvarnosti

-A i kome govoriti ?
... pametnijima je već sve jasno ... , a "ovi drugi" ionako nebi shvatili , čak i
da se pojavi netko tko bi im rekao istinu , objašnjavao ekonomiju , pokušao
na neki "njima blizak" način kazati da za sve loše nisu krivi ONI IZVANA ...
... bez obzira bili oni na zapadu ili jugu

-No ,"ovi drugi" su većina !

-Ljudi ne vole laži , ali vole uljepšanu istinu i tu dolazi marketing ...
... politički marketing će vam "prodati" političara koji će vas upropastiti ,
a ekonomski će vam prodati nešto što vam ne treba , za lovu koju nemate ...

-Konkretni potezi , to je potrebno ... u tišini

-Što će nama njihove riječi ...
... po utjehu , jedni ćemo otići u crkvu , a drugi kod kod psihoterapeuta


Wagner



xenia5 xenia5 07:57 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

Mi imamo neki čudan odnos sa lažima, ili, kako vi kažete, ulepšanom istinom. Gotovo mazohistički smo opsednuti time da nam se govori ono što želimo da čujemo. Samo neka milki ušne školjke, dalje ne mora. Baš kao u priči o carevom novom ruhu, sve je divno, sve je krasno, baš nam lepo stoji, a mi, goli i bosi.



jinks jinks 08:37 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

Hocete da kazete da ne verujete u reci. Sto onda uopste bilo sta pisete i, ne znam, govorite.

Mada u komentaru ste vec i sami dali odgovor na ovo pitanje.

Konkretni potezi , to je potrebno ... u tišini

To bi bilo moguce ako bi konkretne poteze mogao da vuce jedan covek, sam.
A posto je to nemoguce, potrebne su reci, kako bi konkretne poteze vukla grupa ljudi, pretpostavljam.

dr.wagner dr.wagner 08:43 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

Pozdrav gospodine J

jinks
Hocete da kazete da ne verujete u reci.


-Kako ne vjerujem ... ?

-Ja bih vjerovao i Vama , kada biste nešto suvislo kazali ...
... isto se odnosi i na "njih" ...


Wagner
dragan7557 dragan7557 09:25 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

svatko
se prepozna u ponuđenoj stvarnosti

Baš vala, eto juče je bilo: "Samo Fiat Spašava Srbiju."

Juče, valjda već spašena Srbija, danas ima nove "Velike Šanse Srbije u Globalnom zagrevanju."

I tako svaki dan, a narod, obična stoka po Garašaninu, a još veća po sadašnjim vlastodržšcima, namerno neće ni da okusi ponuđene alternative.

Što gođ im ponudiš, glatko odbiju.

cerski
gorstak92 gorstak92 09:42 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

@wagner & @cerski
Ajd lepo priznajte ko je prvi počeo tu foru sa potpisivanjem komentara.
Čemu?
Da li sad moram i ja da se potpisujem?

Ja ću umetnički sa pseudonimom.

Cerski Wagner
jinks jinks 09:42 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

Kako ne vjerujem ... ?

Ceo vas prvi komentar, u sustini, govori o tome kako ne treba verovati recima. Niste se ogranicili, u prvom komentaru, samo na "njihove reci" kako kazete u drugom komentaru. Prosirili ste pricu dalje, i na ostale reci, bez nekog posebnog ogranicenja.

Jedino ako ne mislite da je sve sto ste napisali argument da se veruje vasim recima.

Ja bih vjerovao i Vama , kada biste nešto suvislo kazali

Nemojte molim Vas ni da pokusavate da mi verujete, zabrinuo bih se kada bi mi poverovao neko kome je drugi argument uvreda.
jedi-knight jedi-knight 09:52 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Juče, valjda već spašena Srbija, danas ima nove "Velike Šanse Srbije u Globalnom zagrevanju."


Ovo je najveća glupost koju sam pročitao u poslednjih...mnogo dana...

Pitam se ko uopšte smišlja ovakve priče.

Šta li je sledeća šansa Srbije? Dolazak vanzemaljaca? Udar komete? Smak sveta?
maksa83 maksa83 09:59 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Baš vala, eto juče je bilo: "Samo Fiat Spašava Srbiju."

Ma Fijat je đoka, moj aktuelni favorit beslovesno-blentavog propagandnog optmizma je: Globalno zagrevanje šansa Srbije.

Sledeće što očekujem je: "Udar meteorita - šansa Srbije", ili "Najezda skakavaca - izvozna šansa Srbije", "Seboreja - šansa Srbije", i konačno - "Toplotna Smrt Univerzuma - šansa Srbije".

Edit: sad videh da je to nastavak komentara.
antioksidant antioksidant 10:16 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Ma Fijat je đoka, moj aktuelni favorit beslovesno-blentavog propagandnog optmizma je: Globalno zagrevanje šansa Srbije.

mene samo i dalje cudi sto se toga dinkic nije setio...
maksa83 maksa83 10:30 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

mene samo i dalje cudi sto se toga dinkic nije setio...

Dinkić ne igra na sitno, on čeka da se nazre neka veća kataklizma, tipa "Sunce postaje supernova - energetska šansa Srbije" ili "Invazija osvajača iz svemira - izvozna šansa Srbije", posle toga idu "Ujedinjeni Regioni Mlečnog Puta".
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:35 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

Mi imamo neki čudan odnos sa lažima, ili, kako vi kažete, ulepšanom istinom.

Ja nisam govorila o ulepšanoj istini.
Više o tome da je politika bliža marketinškim sloganima za Colgate i uloške s krilicima, nego političkim besedama, kakvih je bilo, kakve su potrebne i kakvih danas nema. I namerno sam govorila o besedama, jer besedu od svih drugih načina izražavanja razlikuje i nužna smislenost. Jasnoća. Emocija. Tačnost. Precizna misao. Tvrda ideja. Različitost od većine! Prepoznavanje trenutka. Obraćaš se naciji na drugačiji način. Zato sam i rekla da želim da je čujem od Predsednika. To je ta osoba. Ispravna za takvo očekivanje.

Ako li to ne bude bio on, taj koji je bude izgovorio onda kad bude trebalo i kako bude trebalo, povešće ovaj narod. U propast ili bolju budućnost, videćemo. A ovi svi koji se bave politikom, nek nastave da pišu slogane. I naslove u novinama. Ne čuju se.

Bojana Maljević Bojana Maljević 10:37 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

A posto je to nemoguce, potrebne su reci, kako bi konkretne poteze vukla grupa ljudi, pretpostavljam

I kako bi narod te poteze razumeo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:42 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Dinkić ne igra na sitno, on čeka da se nazre neka veća kataklizma,

Pa da čuje, ponovo: "Dokle ćeš, najzad, Katilino, zloupotrebljavati strpljivost našu... Koliko će nas, još izigravati to tvoje besnilo....."
dr.wagner dr.wagner 12:42 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

jinks
Ceo vas prvi komentar, u sustini, govori o tome kako ne treba verovati recima. Niste se ogranicili, u prvom komentaru, samo na "njihove reci" kako kazete u drugom komentaru.


-Pa kako se nisam odredio gospodine J ,... u prvoj rečenici , u drugom redu ,
spomenuo sam na čije se riječi odnosi cijela "priča"


jinks
Nemojte molim Vas ni da pokusavate da mi verujete, zabrinuo bih se kada bi mi poverovao neko kome je drugi argument uvreda.


-Nije to uvreda ...
... ako netko napiše to što ste Vi napisali , a kako biste to nazvali ???

-Svakako mi nije namjera vrijeđati bilo koga ... , čak i ako zasluži


Gorštak-69
dragan7557 dragan7557 12:55 25.10.2011

Re: jedna analogija

Više o tome da je politika bliža marketinškim sloganima za

uloške s krilicima

Eto juče, drugim povodom, je ex jasno replicirao strongman-u:

S' kim si, takav si.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:04 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

"Invazija osvajača iz svemira - izvozna šansa Srbije",

Kod Vučka je skoro bilo o potrebama za invazijom iz Svemira, neki Nobelovac(čini mi se) je prvi došao na ideju o profitabilnosti projekta Rat protiv Zemlje, a video i ekonomsku šansu takvog enterpajza.

Jebiga valjad će i naši businesmani malo omastiti brkove. A mi valjda k'o nebeski, imamo i neku privilegiju.

cerski
jinks jinks 13:04 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

G. Wagner, ceo moj komentar je izazvan vasim

-A i kome govoriti ?

cime ste (uz naknadno objasnjenje) vasu pocetnu odrednicu sa odredjenog sloja ljudi prosirili na sve ljude.

I to, koliko razumem, znaci da po vama, u sustini, reci nemaju smisla (posto nema u sustini smisla ikome i govoriti). A posto nemaju smisla, onda u njih valjda ne treba ni verovati.

Tako sam Vas razumeo. Ako sam Vas pogresno razumeo, ja se izvinjavam na pominjanju uvrede.
dr.wagner dr.wagner 13:54 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

jinks

G. Wagner, ceo moj komentar je izazvan vasim
-


-Istina , možda nisam bio jasan ,...
... obrazovanje je prava stvar , ali eto ... meni nije išlo

-Zato morate razumjeti malo sobodniju formu ...


W
niccolo niccolo 14:16 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Dokle ćeš, najzad, Katilino, zloupotrebljavati strpljivost našu...

Katalina je više bio isturena budala, iskorišćen da odradi određene poslove za neke krugove za koje još nije bilo vreme da se toliko ističu u datom trenutku. Zato Katalinino proterivanje i nije previše uticalo na pravac kojim je država išla...
Domazet Domazet 14:33 25.10.2011

Bata Mar(x)o...

maksa83
Baš vala, eto juče je bilo: "Samo Fiat Spašava Srbiju."

Ma Fijat je đoka, moj aktuelni favorit beslovesno-blentavog propagandnog optmizma je: Globalno zagrevanje šansa Srbije.

Sledeće što očekujem je: "Udar meteorita - šansa Srbije", ili "Najezda skakavaca - izvozna šansa Srbije", "Seboreja - šansa Srbije", i konačno - "Toplotna Smrt Univerzuma - šansa Srbije".

Edit: sad videh da je to nastavak komentara.

...nije to beslovesno-blentavi propagandni optimizam. To je najstrashnije sharlatanstvo. Bojim se vrlo hladno prorachunato.

Fakulteta za primenjenu ekologiju Futura


Da nije za gorko plakanje bilo bi za urnebesno smejanje.
Milan Novković Milan Novković 15:11 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Globalno zagrevanje šansa Srbije

Ko uređuje taj gore-desno BIZ ćošak svaka mu čast

Ja to već neko vreme prvo pročitam - i pajtonovci i nadrealisti bi ostali bez leba, čak i retroaktivno, da "bace" tog novinara kao konsultanta na nekoj humorističkoj seriji
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:14 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Zato Katalinino proterivanje i nije previše uticalo na pravac kojim je država išla...

Ali je bar dobio besedu za pamćenje.
Nisu ni mnogi u toj mojoj zamišljenoj i "željenoj" besedi predsednika od uticaja na pravac kojim država ide, ali bi čak i oni upamtili reči i postupak. Možda bi, čak, uticalo i na mnoge druge, kojih u besedi ne bi bilo.
JJ Beba JJ Beba 15:14 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

jinks jinks 16:21 25.10.2011

Re: Pusti priče ...

-Zato morate razumjeti malo sobodniju formu ...

Je l' slobodnija forma ono kada se potrudite da ne vredjate sagovornika, izmedju ostalog.
dragan7557 dragan7557 18:36 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Milan Novković
Globalno zagrevanje šansa Srbije

Ko uređuje taj gore-desno BIZ ćošak svaka mu čast

Ja to već neko vreme prvo pročitam - i pajtonovci i nadrealisti bi ostali bez leba, čak i retroaktivno, da "bace" tog novinara kao konsultanta na nekoj humorističkoj seriji

Popodnevni Hit (danas):

"Tadić: hoćemo Mercedes u Srbiji."

Izgleda neki saradnik Srećka Šojića.

cerski

p.s. k'o "Porodica Tarana" nekad.
maksa83 maksa83 19:05 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

"Tadić: hoćemo Mercedes u Srbiji."

Ma to je ono kraljevsko Mi, tj. traži čovek nov auto pošto se prethodni malo olupao:

Tadićev vozač slupao 'mečku', šteta 30.000 evra Udes se dogodio kod službenog ulaza na VMA kada je Tadićev vozač udario u stakleni kiosk i srušio čitavu stranu lokala! Razbijeno staklo oštetilo blindirani „mercedes".

Novi blindirani „mercedes" predsednika Srbije Borisa Tadića, koji je u aprilu plaćen 620.000 evra, oštećen je pre desetak dana na službenom ulazu VMA, otkriva P r e s s. Prema našim saznanjima, službeni vozač je okrećući „mercedes" kod ulaza VMA udario u stakleni kiosk i srušio čitavu stranu lokala u kome se prodaju čokolade, cigarete i piće! Staklo kioska oštetilo je predsednički automobil, a štetu na automobilu koja je procenjena na 30.000 evra pokriće osiguranje.
dragan7557 dragan7557 19:19 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Novi blindirani „mercedes" predsednika Srbije Borisa Tadića, koji je u aprilu plaćen 620.000 evra, o

Auh, sunce ti kalajisano, papreno i zabibereno skupa, ova Prezidencijelna Karoca!

cerski
maksa83 maksa83 19:26 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Auh, sunce ti kalajisano, papreno i zabibereno skupa, ova Prezidencijelna Karoca!

Izbor Mercedesa je još jedan simbol oštrog otklona od politike Slobodana Miloševića koji se vozio u blindiranom BMW-u.
mariopan mariopan 20:18 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

maksa83
Baš vala, eto juče je bilo: "Samo Fiat Spašava Srbiju."

Ma Fijat je đoka, moj aktuelni favorit beslovesno-blentavog propagandnog optmizma je: Globalno zagrevanje šansa Srbije.

Sledeće što očekujem je: "Udar meteorita - šansa Srbije", ili "Najezda skakavaca - izvozna šansa Srbije", "Seboreja - šansa Srbije", i konačno - "Toplotna Smrt Univerzuma - šansa Srbije".

Edit: sad videh da je to nastavak komentara.

Makso, zar se ne sećaš lepih starih vremena kada svi oni što su nosili košulje zakopčane na leđima, živeli u "Lazi Lazareviću" ( pa smo bar znali gde su).....e sada su svi pušteni direktno na televiziju, zato da opet znamo gde su? "Laza" se valjda renovira?
maksa83 maksa83 20:23 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Makso, zar se ne sećaš lepih starih vremena kada svi oni što su nosili košulje zakopčane na leđima, živeli u "Lazi Lazareviću" ( pa smo bar znali gde su).....e sada su svi pušteni direktno na televiziju, zato da opet znamo gde su? "Laza" se valjda renovira?

Mislim da oni nisu ni ludi ni glupi - samo pokvareni i gramzivi.
mariopan mariopan 21:00 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

maksa83
Makso, zar se ne sećaš lepih starih vremena kada svi oni što su nosili košulje zakopčane na leđima, živeli u "Lazi Lazareviću" ( pa smo bar znali gde su).....e sada su svi pušteni direktno na televiziju, zato da opet znamo gde su? "Laza" se valjda renovira?

Mislim da oni nisu ni ludi ni glupi - samo pokvareni i gramzivi.

Ali su im izjave za "Lazu" stoposto? Sve koje čitam na vestima, unazad ne znam koliko, nadmeću se po ludosti. Nema nam spasa.

Slažem se da nisu ni ludi ni glupi, pa da sve ovo urade na naše oči trebala je neka pamet, rekla bih najpre velika doza lukavstva, i isto tako velika pokvarenost.

Zato niko od njih ne bi mogao da besedi. Nema odakle, srca nemaju, prazni iznutra...lažljivi i pokvareni.
antioksidant antioksidant 21:17 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Mislim da oni nisu ni ludi ni glupi - samo pokvareni i gramzivi.

ono sto boli je i da nisu previse pametni...
nije bilo potrebe da zajasu pametni. bilo koja gramziva, pokvarena fukara je bila jaca od kohezivnih niti ovog drustva... to je ono sto je jako tuzno
niccolo niccolo 22:04 25.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

sve bih dala da mogu sad do Kataline

Hm, vidi ti Katalinu, ko bi rekao da je toliko napredovao
jesen92 jesen92 00:46 26.10.2011

Re: Pusti priče ...Inventivnost-Ne!

Ma Fijat je đoka, moj aktuelni favorit beslovesno-blentavog propagandnog optmizma je: Globalno zagrevanje šansa Srbije.
..Makso, tvoj komentar me rasanio:))...
bocvena bocvena 07:47 25.10.2011

Ponekad se pitam

da li je to što sam učila s razumevanjem prednost ili mana.
Pozdrav za drugaricu štreberku.
Dobra ova Džin.
antioksidant antioksidant 08:18 25.10.2011

Re: Ponekad se pitam

da li je to što sam učila s razumevanjem

zna li cvex za tog razumevanja?
bocvena bocvena 08:30 25.10.2011

Re: Ponekad se pitam


Sve zna.
antioksidant antioksidant 08:44 25.10.2011

Re: Ponekad se pitam

bocvena

Sve zna.

pa dobro, ako ste samo ucili i ako cvex zna...
highshalfbooze highshalfbooze 07:53 25.10.2011

Potpuno besmisleno

Volela bih da neko uradi anketu sa našim političarima


Potpuno je besmisleno anketirati političare. Jer oni slažu čim zinu. I menjaju mišljenje češće nego čarape.

Ne znam kada mi se Predsednik, osim kada se sretnemo na javnom mestu, obratio nekim rečima koje bih, kao građanin želela da čujem. A htela bih da čujem istinu i još više: jasnu ideju! Koja nedostaje u našem političkom životu. Ja sam ga birala, jedini je moj izabrani predstavnik konkretnim mojim glasom - hoću da čujem nešto tačno i jasno.

A šta misliš kako se tek ponaša prema onima koji nisu glasali za njega. A on je i njihov predsednik.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:48 25.10.2011

Re: Potpuno besmisleno

A šta misliš kako se tek ponaša prema onima koji nisu glasali za njega. A on je i njihov predsednik.

Ponaša se ljubazno. Mislim da se on ponaša jednako ljubazno prema svima. Takav sam utisak stekla. I uopšte nemam zamerku na to ponašanje. Retko vaspitan čovek.
Beseda je odličan način da se obratiš i onima koji su glasali i onima koji nisu. Naročito onima koji kažu da sada neće izaći na izbore. Uzmimo na primer moj slučaj.
thebee269 thebee269 12:54 25.10.2011

Re: Potpuno besmisleno


Ponaša se ljubazno. Mislim da se on ponaša jednako ljubazno prema svima. Takav sam utisak stekla. I uopšte nemam zamerku na to ponašanje. Retko vaspitan čovek.
Beseda je odličan način da se obratiš i onima koji su glasali i onima koji nisu. Naročito onima koji kažu da sada neće izaći na izbore. Uzmimo na primer moj slučaj.

Zao mi je ali mislim da si ti pre svega veliki optimista kada uporedjujes ovog naseg predsednika sa ovakvom besednicima. Nema on takav kapacitet bez obzira sto je ljubazan.Imali smo jednog takovog koji je imao kapacitet ali smo ga nazalost ubili.
Ovi danasnji okruzuju se ljudima koji ih tapsu po ramenu i sve im odobravaju bez snage da im ukazu na greske i promasaje.
Veliki mislioci i besednici postali su to zato sto su imali ljude oko sebe koji nisu mislili isto sto i oni, nego iznosili svoje stavove i misljenja koji su kod mislioca izazivali duboko razmisljanje o svim potezima i izgovarenim recima, pa ili su se menjali kada vide da grese ili su jos zesce zastupali svoje ideje kada znaju da su u pravu.
Ovi nasi danasnji mnogo su plitki, ani sto ih savetuju jos su plici.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:37 25.10.2011

Re: Potpuno besmisleno

Zao mi je ali mislim da si ti pre svega veliki optimista kada uporedjujes ovog naseg predsednika sa ovakvom besednicima. Nema on takav kapacitet...

Ne upoređujem ga. Ja kao građanin govorim šta od njega očekujem. Ne bih imala očekivanja kada ne bih verovala u mogućnosti. Nije li to logično? Tačnije, konkretnu mogućnost: da se obrati naciji pažljivo odabranim, tačnim i istinitim rečima i objasni situaciju, odnosno svoj predlog rešenja. Ne mislim, pri tome, samo na Kosovo. Vidim da su neki usko doživeli ovu temu, u mojim očekivanjima ona je znatno šira.
Veliki mislioci i besednici postali su to zato sto su imali ljude oko sebe koji nisu mislili isto sto i oni, nego iznosili svoje stavove i misljenja koji su kod mislioca izazivali duboko razmisljanje o svim potezima i izgovarenim recima, pa ili su se menjali kada vide da grese ili su jos zesce zastupali svoje ideje kada znaju da su u pravu
.
Jeste. Ja verujem da naš predsenik sedne i pita ljude lepo šta misle ili šta je rešenje, a onda svi čekaju da čuju šta misli on. Ili mu samo malobrojni kažu. A ovi drugi što su ćutali onda idu po novinama i pljuju njegovo mišljenje. Nije njemu lako. Eto predloga za uvod u temu besede. Da se razumemo: ja se politikom ne bavim, moje mišljenje nije neko, ali ga kažem.
Mislim da je konačno došlo vreme (ako ne i zadocnelo) da progovori na drugačiji način.
dragan7557 dragan7557 07:54 26.10.2011

Re: Potpuno besmisleno

.Imali smo jednog takovog koji je imao kapacitet ali smo ga nazalost ubili.

Koji mi?

cerski
jinks jinks 08:00 25.10.2011

...

sad, gde je tu - smisao? Jer, ako je on u tome da ne činim ono što želim, da naprotiv, činim ono u šta ne verujem, onda se ja takvog smisla užasavam dublje od svakog besmisla.


Mozda deo smisla moze da bude u tome da se zeli da se cini ono u sta se veruje. Jer izgleda da se da ne kazem jedino tako i moze doci do neceg dobrog. Sve oko nas su izgleda stvorili ljudi koji su ipak u nesto verovali. I ne znam koliko izgleda da to razgradjuju upravo oni koji rade ono u sta ne veruju (koliko god im to prozaicno, nevazno i bezazleno delovalo u svakodnevnom zivotu, mislim to sto cine) ili to cine iz nekih drugih pobuda.

Da li je u nekom ukupnom zbiru moguce uciniti nesto lose iz vere u nesto. Ne znam, da li na primer pripadnici nekih destruktivnih grupa cine sto cine zato sto veruju u nesto ili zato sto zele da ne veruju (gde bi se ovaj pristup mogao prosiriti i na mnoge druge, na prvi pogled manje bezazlene pojave).

p.s.

Glede intonacije i dikcije ... po jednoj od aktuelnih teorija u komunikologiji (inace, trenutno veoma popularnoj u krugovima menadzera u usponu karijere, kao i menadzera wanabe) jeste da se tokom razgovora 20% smisla prenosi recima koje se izgovaraju, cak 30% intonacijom, a 50% pokretima tela.

Sad ljudi cak idu na kurseve, na kojima pokusavaju da delimicno racionalizuju ovih 80% koji izgleda da poticu iz iracionalnog (odnosno nesvesnog). Dok se o onih 20% brinu skola, kultura, mediji ... uz verovatno velike napore svih zajedno.
mlekac mlekac 08:28 25.10.2011

Samo da ti zahvalim...

Na besedama!

Izgubila knjigu davnih dana i nikad je vise nisam pronasla...

Mozes, li, ako te ne mrzi, da prekucas i jednu od vojnih beseda - onu Kamikazama?

Hvala ti unapred!
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:51 25.10.2011

Re: Samo da ti zahvalim...

Mozes, li, ako te ne mrzi, da prekucas i jednu od vojnih beseda - onu Kamikazama?

Mogu, kasnije. Trenutno pišem brzinske odgovore, imam neke obaveze. Pa ću večeras kasnije pridodati još nešto. Pozz
mlekac mlekac 12:55 25.10.2011

Re: Samo da ti zahvalim...

Bojana Maljević
Mozes, li, ako te ne mrzi, da prekucas i jednu od vojnih beseda - onu Kamikazama?

Mogu, kasnije. Trenutno pišem brzinske odgovore, imam neke obaveze. Pa ću večeras kasnije pridodati još nešto. Pozz

Srce si!

Taj mi je bio jedan od omiljenih (ja sam u srednjoj imala scensku i govornu kulturu pa su nas terali da radimo po toj knjizi). Mada, mnogo je vremena proslo, secam se samo "Necu vam nazdraviti vinom, jer ono pomucuje razum. Nazdravicu vam casom vode, ciste i bistre kao..." (Prekid filma! Ne secam se da li behu "zivoti vasi" ili "duse vase" )

Bojana Maljević Bojana Maljević 00:07 26.10.2011

Re: Samo da ti zahvalim...

Mozes, li, ako te ne mrzi, da prekucas i jednu od vojnih beseda - onu Kamikazama?

E, Mlekac. Našla sam besedu koju si tražila, Hikonoja Kamimura. Tu mi je, ali nemoj mi zameriti, igrala sam predstavu i preumorna sam, nemam snage da prekucavam, nije tako kratka. Deo koji te je zanimao glasi: "... vaše duše u susretu sa dušama vaših predaka moraju biti čiste i bistre, kao i ova voda u čaši, koju ispijam za vas. Bansaj!"
mlekac mlekac 09:00 26.10.2011

Re: Samo da ti zahvalim...

Bojana Maljević
Mozes, li, ako te ne mrzi, da prekucas i jednu od vojnih beseda - onu Kamikazama?

E, Mlekac. Našla sam besedu koju si tražila, Hikonoja Kamimura. Tu mi je, ali nemoj mi zameriti, igrala sam predstavu i preumorna sam, nemam snage da prekucavam, nije tako kratka. Deo koji te je zanimao glasi: "... vaše duše u susretu sa dušama vaših predaka moraju biti čiste i bistre, kao i ova voda u čaši, koju ispijam za vas. Bansaj!"


Nema frke. Ako i kad budes imala vremena. Znam da nije kratka...
jedi-knight jedi-knight 08:29 25.10.2011

Ima i svetlih primera...

Stephane Hessel - Indignes vous ( Pobunite se )

"...Temeljni motiv Pokreta otpora bio je gnev. Mi, veterani Pokreta otpora i borbenih snaga Slobodne Francuske, mi pozivamo mlade generacije da živnu i prenesu nasleđe Pokreta otpora i njegove ideale. Poručujemo im: nastavite, pobunite se! Odgovorni političari, ekonomisti, intelektualci i celokupno društvo ne trebaju odustati niti se impresionirati aktualnom međunardnom diktaturom financijskih tržišta koja preti miru i demokratiji.
Svima vam želim, svakome među vama, da nađete svoj vlastiti motiv za pobunu! On je dragocen. Kada vas netko razljuti kao što je mene razljutio nacizam, postajete ratoborni, snažni i angažovani.
....Najgori je stav ravnodušnost, kazati »ja tu ništa ne mogu, snalazim se«: takvim ponašanjem gubite jedan od bitnih sastojaka koji vas čini čovekom. Jedan od neophodnih sastojaka: sposobnost da se pobunite i angažman koji iz toga proizlazi.
Stvarati znači odupreti se. Odupreti se znači stvarati..."
hajkula1 hajkula1 08:38 25.10.2011

Zasluzuje

Zasluzuje da se iscita, vise puta.
antioksidant antioksidant 08:46 25.10.2011

.

Reč je važna. Živa reč, naročito. Političke besede su značajne za razumevanje onih koji nas predstavljaju i vode.
tačno samo treba "razumeti"i političare... za njih se glasa na osnovu nečeg drugog. ovo o čemu ti pišeš je lepo, značajno i na biralištu krajnje irelevantno... zato se politički paket i uvija u drugačiji omot...
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:54 25.10.2011

Re: .

tačno samo treba "razumeti"i političare... za njih se glasa na osnovu nečeg drugog. ovo o čemu ti pišeš je lepo, značajno i na biralištu krajnje irelevantno... zato se politički paket i uvija u drugačiji omot...

Ne bih se složila. A i imamo i neke istorijske dokaze. No, bumo videli. Izbori će uskoro.
ecce-florian ecce-florian 12:05 25.10.2011

Re: .

antioksidant
Reč je važna. Živa reč, naročito. Političke besede su značajne za razumevanje onih koji nas predstavljaju i vode.
tačno samo treba "razumeti"i političare... za njih se glasa na osnovu nečeg drugog. ovo o čemu ti pišeš je lepo, značajno i na biralištu krajnje irelevantno... zato se politički paket i uvija u drugačiji omot...

misiš nabavke, donacije.....
kao npr

za uslugu 'arhiviranja i skladištenja email poruka' plaćeno čak 3,6 miliona dinara firmi 'Serbian business sistems'....

Od firme ’Brankodeks’ kupljeno je 50 pari muških i 68 pari ženskih kožnih cipela i čizama, što je građane Srbije koštalo 1.707.743 dinara. ( 14.400 po paru prim.prim)
ili ono što bi bilo bliže ovom blogu

Ministarstvo je skoro 3,7 miliona dinara potrošilo na ’informisanje javnosti o svom radu’,
expolicajac expolicajac 09:13 25.10.2011

Cenim pokušaj

Mislim da ćeš uskoro morati da pišeš ovako

Я с детских лет язык России
По сказкам Пушкина учил.
Он свет мечты неугасимой
Навек мне в сердце поселил.
Львов утопал в осенней ночи,
И дождь, и снег, и мрак густой…
Мне виделись Татьяны очи,
Полтавы полдень золотой…
Олег дружинников сзывает,
В бой Пугачев ведет людей,
Волшебной сказкой озаряет
Мне детство Пушкин чародей.
А “буря мглою небо кроет…”,
Но солнце верилось – взойдет…
День брезжит новою зарёю –
К нам Русь на выручку идет!
Та книга до сих пор со мною,
Меня отец учил по ней
Любить Россию всей душою,
Её язык, её людей.

(Р. Братунь)
dragan7557 dragan7557 09:32 25.10.2011

Re: Cenim pokušaj

Любить Россию всей душою,
Её язык, её людей.

Slušaj ex, ovo i ođe, je totalno, što b' se kaz'lo misplaced, treba da stoji na Draginom blogu.

cerski
leonardo92 leonardo92 09:25 25.10.2011

Da li je beseda bitna?

Bojana ovo sto si napisala o (politickom) besednistvu je stvarno prelepo, ali bojim se, malo naivno. Naime, polazis od stava da je politicarima u Srbiji zaista stalo do sopstvenog naroda, zemlje i da zaista shvataju svoju poziciju ozbiljno i pristupaju joj u skladu sa najvisim moralno-etickim kodeksom pogovoto kad je drzavni interes Srbije u pitanju. Na zalost, dosadasnje iskustvo i ponajvise sami politicari svojim delima su dokazali da je stanje zapravo potpuno suprotno. Skoro svi politicari kod nas su na funkciji iskljucivo zbog svog licnog interesa i odlaze sa funkcije mnogo, mnogo bogatiji nego kada su dosli na istu iako su sektori kojima su rukovodili gotovo ruinirani za vreme njihovog mandata. Nasi politicari ne vide dalje od sopstvenog nosa i svoje kese sa novcem. Dok su na funkciji primat ima sprovodjenje licnog interesa pa ne znam kakva da je to steta za narod i drzavu jer ih to ni najmanje ne zanima. Jos ne znam da je neko uspeo da dokaze da postoji i drugi oblik politicara u nas. Zato se stvari nikako ne menjaju. Obrazac je isti, samo su boje drugacije. A beseda? Njima su to ionako samo prazne reci
dragan7557 dragan7557 09:37 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

Nasi politicari ne vide dalje od sopstvenog nosa i svoje kese sa novcem.

Ovo s' nosem je u redu, al' sa kesama stvar stoji drukčije. Svoje kese političari ne gledaju, tuđe kese su ono što njih interesuje.

Uzgred to je opšti trend u svetu, a Srbija po ovom pitanju nije izolovana.

cerski
jedi-knight jedi-knight 09:42 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

A beseda? Njima su to ionako samo prazne reci


Koje im drugi sastavljaju, a oni loše odglume.


Bojana Maljević Bojana Maljević 10:58 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

Naime, polazis od stava da je politicarima u Srbiji zaista stalo do sopstvenog naroda, zemlje i da zaista shvataju svoju poziciju ozbiljno i pristupaju joj u skladu sa najvisim moralno-etickim kodeksom pogovoto kad je drzavni interes Srbije u pitanju.

Moja očekivanja polaze od toga da je jednom od njih stalo. Barem jednom.
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:02 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

jedi-knight
A beseda? Njima su to ionako samo prazne reci


Koje im drugi sastavljaju, a oni loše odglume.


Ima da je sastavi, brate, za sve pare. I da je ne glumi, nego da u nju veruje (mi bismo rekli: po Stanislavskom). Inače je džabe krečio.
edit:
nema dobre besede koju ti je sastavio neko drugi. to se odma' vidi. Beseda Bre nije politički izveštaj i običan govor. Saopštenje KZŠ za javnost i sl. Kao što ni politika nije beseda.
Kažem, ponekad je potrebna. Naročito kad većina ne razume šta se i zašto događa. Onda otvoriš glavu, stegneš srce, napneš nerve i mišiće, i kažeš to - nakon čega je pozitivni muk.
Nije se dogodio.
To nedostaje.
dragan7557 dragan7557 12:23 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna? Jok?

Beseda Bre nije politički izveštaj i običan govor.

Baš vala, zato i nema beseda, već prazna lupanja.

Oratoru, besedniku Ciceronu, je prvo prerezan grkljan, pa onda odsečena glava, a bome i ruke zbog besedništva. Ah da, posle ubistva su mu zabijali igle u jezik i još kojekave civilizovane stvari radili, baš, oni koji su umesto da njegove reči shvate kao izveštaj (o stanju nacije), i običan govor.

Svakako to je uvelo u upotrebu, manje riskantne, uobičajene govore i izveštaje, kao formu laganja, obmane i prevare, a besede su izbačene iz upotrebe.

Plutarh je sve to pomno pribeležio, za buduće civilizovanije politikante, pa sad oratore, samo ubijaju iz puške ili pištolja kao pre neki dan.

cerski
dragan7557 dragan7557 12:46 25.10.2011

Re: doživotni političari

Bojana Maljević
Naime, polazis od stava da je politicarima u Srbiji zaista stalo do sopstvenog naroda, zemlje i da zaista shvataju svoju poziciju ozbiljno i pristupaju joj u skladu sa najvisim moralno-etickim kodeksom pogovoto kad je drzavni interes Srbije u pitanju.

Moja očekivanja polaze od toga da je jednom od njih stalo. Barem jednom.

Taj kome je stalo bi odmah po svhatanju vlastite odgovornosti dao Ostavku. Pošto niko nije dao ostavku a iste frace gledamo već decenijama, onda je zaključak jednostavan.

cerski
jedi-knight jedi-knight 16:11 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

nema dobre besede koju ti je sastavio neko drugi. to se odma' vidi. Beseda Bre nije politički izveštaj i običan govor. Saopštenje KZŠ za javnost i sl. Kao što ni politika nije beseda.
Kažem, ponekad je potrebna. Naročito kad većina ne razume šta se i zašto događa. Onda otvoriš glavu, stegneš srce, napneš nerve i mišiće, i kažeš to - nakon čega je pozitivni muk.
Nije se dogodio.
To nedostaje.


Jako nedostaje, slažem se potpuno, ali za tako nešto treba biti poseban i iskren.
Kad bude bilo iskrenih političara, biće i beseda.
Bavljenje politikom je postalo unosno zanimanje. Mozda u početku, političari i iskreno veruju u nešto, ali dok prođu sve stranačke filtere, potpuno se emotivno istanje. Postoje podobni i nepodobni i tačka. Jel znaš možda nekog političara koji je autentičan, koji je poseban po nečemu? Svi su manje više isti i svi manje više postupaju šablonski. Pa imaju timove ljudi oko sebe koji vode računa o svakom detalju: kako će se obući, kakvim glasom će pričati, kako će koju reč da naglase, kada će da se nakašlju, kada će podići pogled, a kada spustiti. Analiziraju im svaki nastup, usmeravaju, doteruju...isperu ga iznutra da više ne zna ni jednu rečenicu da kaže, a da ne razmisli dva puta da li je ona politički korektna?
On Djindjića, nije se još pojavio političar čiji će se govori pamtiti i čije će se reči prepričavati. To je realnost.




mariopan mariopan 20:41 25.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

Bojana Maljević
jedi-knight
A beseda? Njima su to ionako samo prazne reci


Koje im drugi sastavljaju, a oni loše odglume.


Ima da je sastavi, brate, za sve pare. I da je ne glumi, nego da u nju veruje (mi bismo rekli: po Stanislavskom). Inače je džabe krečio.
edit:
nema dobre besede koju ti je sastavio neko drugi. to se odma' vidi. Beseda Bre nije politički izveštaj i običan govor. Saopštenje KZŠ za javnost i sl. Kao što ni politika nije beseda.
Kažem, ponekad je potrebna. Naročito kad većina ne razume šta se i zašto događa. Onda otvoriš glavu, stegneš srce, napneš nerve i mišiće, i kažeš to - nakon čega je pozitivni muk.
Nije se dogodio.
To nedostaje.

Kažeš "naročito kada većina ne razume šta se i zašto događa", rekla bih da većina i previše dobro razume šta se i zašto događa samo se tome nije nadala. Zato jeste nastao muk, bar sa strane naroda. Protiv tolike bahatosti normalan čovek i ne zna kako da se bori i šta da kaže.

Ko da otvori glavu, stegne srce, napne nerve i mišiće i kaže - šta?

Glave su otvorili i mi smo videli da unutra nema ništa. Svakodnevno nas bombarduju neopevanim glupostima za koje bi u nekoj normalnoj zemlji te političare poslali na pregled kod lekara a neke, za ono što konkretno rade, pravac u zatvor.

Zato se nije dogodilo ono što si očekivala.
Narod je prepoznao LAŽ i ne postoji beseda (koja bi moprala biti iskrena da bi bila efektna) u kojoj bi neko izašao pred građane i rekao "sve vreme vas samo lažemo i krademo dok nam vreme ne prođe a boli nas ##### za sve vas".

To bi bila jedina beseda za koju bi od mene dobili aplauz.

Za Predsednika sam i ja glasala, i nikada više, ni za njega ali ni za bilo koga ko je sedeo u Skupštini poslednjih 20 godina.

A ni ja se ne bavim politikom samo mi se gadi to što nam rade toliko da pišem i ja mada pojma nemam, vidim da oni koji se tom politikom bave i za to dobijaju platu imaju još manje pojma, ali im to nimalo ne smeta?

Pozdrav tebi, što još veruješ u bilo čije poštenje i što misliš da bi nam bilo koja beseda pomogla
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:38 26.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?


Pozdrav tebi, što još veruješ u bilo čije poštenje i što misliš da bi nam bilo koja beseda pomogla

Hvala. Ja verujem u poštenje. Ne bilo čije.
Ne mislim da bi nam beseda pomogla. Ne na način i u kontekstu svega što je navedeno u tvom postu.
Ali govoreći kroz "lične potrebe" za onim što " ja želim da čujem", htela sam da kažem da je drugačije obraćanje javnosti preko potrebno, povodom bar nekoliko velikih problema. Predsednik, samim tim što to jeste, što mu je to posao, što čini niz kompromisa jer u tako širokoj koaliciji mora, a i zbog toga što je vaspitan čovek ali i najčešće prozivana osoba za sve "muke, propasti i grehe" - jedina je osoba od koje to trenutno može da se očekuje.

Iako ovo nije blog o predsedniku. Sve šta sam napisala, uključujući i citate starih beseda, više se odnose na druge nego na njega.
I baš zato smatram da je jedina osoba od koje bi to imalo smisla čuti.
mariopan mariopan 01:18 26.10.2011

Re: Da li je beseda bitna?

Ali govoreći kroz "lične potrebe" za onim što " ja želim da čujem", htela sam da kažem da je drugačije obraćanje javnosti preko potrebno, povodom bar nekoliko velikih problema. Predsednik, samim tim što to jeste, što mu je to posao, što čini niz kompromisa jer u tako širokoj koaliciji mora, a i zbog toga što je vaspitan čovek ali i najčešće prozivana osoba za sve "muke, propasti i grehe" - jedina je osoba od koje to trenutno može da se očekuje.

Razumem ja te potrebe, zato što su to naše, zajedničke potrebe, zato što si ih tačno prepoznala i navela, (zato preporuka) i to je minimum koji bi mogao da učini ako već ništa drugo ne može, ali za to je potrebna lična vera u ono što se govori - a toga nema.

Da, to jeste jedina osoba od koje bi imalo smisla čuti a to mu je i posao...da nije taj smisao obesmislio gomilom prethodno izgovorenih nebuloznih izjava. A za to je sam kriv, sam pao sam se ubio.
Zato od njega ne očekujem ništa, samo neka se skloni pre nego što napravi još veću štetu, možda je nije pravio on lično, nego svi koji su pod njegovim autoritetom pravili štete a on se pravio da vidi svetlost u tunelu, potpuno odlepeljen od stvarnosti.

Takvog čoveka niko više neće sa pažnjom i razumevanjem da sasluša niti će mu verovati ijednu reč.
ecce-florian ecce-florian 10:10 25.10.2011

zatvoren krug

Ti si izabrala predsednika, predsednik je izabrao njega, a on ......

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:14 25.10.2011

Re: zatvoren krug

ecce-florian
Ti si izabrala predsednika, predsednik je izabrao njega, a on ......


Stranaci izbori?

Predlozicu eccea, ako on predlozi mene, i tako u krgu, zajebavamo se?
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:59 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Ti si izabrala predsednika, predsednik je izabrao njega, a on ......

A ti? Tvoj izbor je...?
expolicajac expolicajac 11:16 25.10.2011

Re: zatvoren krug

A ti? Tvoj izbor je...?

Ja nisam birao ovo



Nadao sam se da će biti sposoban da nastavio ovo



Bojana Maljević Bojana Maljević 11:22 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Ja nisam birao ovo

E znaš šta: svi smo to gledali i svi mislimo isto o tome. Ali ja mislim i nešto malo drugačije. Pošto sam imala priliku da godinama učestvujem (pomažem) nešto u organizaciji Beseda u Zoranovu čast, pa sam prisustvovala raznim i daleko slavnijim momentima - zaista je bilo nekolicine mladih sa dobrim besedama. Pa ti sad veruj ili ne veruj. Ne na ovom konkretnom događaju, tu nisam ni bila, ali u JDP i Madlenijanumu jeste. Mislim da je to dobra inicijativa i da se od gomile mladih, netalentovanih, ovakvih i onakvih - ipak svake godine izdvoji njih nekoliko koji razumeju šta je beseda i koji bi trebalo da nastave svoje da pišu. Nisu bili loši. Neki čak veoma dobri.
expolicajac expolicajac 11:53 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Pošto sam imala priliku da godinama učestvujem (pomažem) nešto u organizaciji Beseda u Zoranovu čast, pa sam prisustvovala raznim i daleko slavnijim momentima - zaista je bilo nekolicine mladih sa dobrim besedama. Pa ti sad veruj ili ne veruj. Ne na ovom konkretnom događaju, tu nisam ni bila, ali u JDP i Madlenijanumu jeste. Mislim da je to dobra inicijativa i da se od gomile mladih, netalentovanih, ovakvih i onakvih - ipak svake godine izdvoji njih nekoliko koji razumeju šta je beseda i koji bi trebalo da nastave svoje da pišu. Nisu bili loši. Neki čak veoma dobri.

Pa nisam ja izabrao bez razloga ovaj set Zoranovih govora. Da bi menjali društvo u celini treba nam da budemo "heroji" a ne "hrabri". Potrebni su izuzetni napori i izuzetna dela. Nemam nameru da se svađamo oko toga ko je više a ko manje doprineo istoj želji. Ovaj predsednik je mene izneverio i to duboko. Ubio mi je nadu. Ja se nisam borio za sebe, već za svoje sinove da imaju normalne uslove svojih budućih života. A šta je on uradio kao personifikacija borbe za buduću Srbiju. To što si ti uložila sebe da stvoriš par mladih besednika, je vredno poštovanja, ali je to diskreditovano pojavljivanjem "Slađe". Za tvoj mukotrpni rad zna malo ljudi, a "Slađin" nastup je videlo stotine i stotine hiljada ljudi. Ona je personifikacije kontra revolucije u DS. Prošla je sve kriterijume i uspela da uradi za dva minuta ono što oni koji nas mrze nisu uspevali sa mnogo više truda i vremena.
expolicajac expolicajac 12:37 25.10.2011

Re: zatvoren krug

JJ Beba

dragannalovic dragannalovic 13:12 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Ona je personifikacije kontra revolucije u DS. Prošla je sve kriterijume i uspela da uradi za dva minuta ono što oni koji nas mrze nisu uspevali sa mnogo više truda i vremena.

Sa obzirom kakvi su kriterijumi i kakve sve interese moraju da zadovolje u vladajućoj stranci, tako nešto je moralo da se desi.Kao što mi se čini da će se ceo ovaj sistem urušiti sam od sebe osim ako se pre toga gradjani ne organizuju sami.Što se tiče predsednika njegov problem je u tome što mu se ne da da bude iskren niti sme da kaže ono što zaista misli, kao naprimer ono kada je izjavio da ćemo biti lider u regionu ili ona seksistička izjava kako bi poljubio Kosorovu.
gorstak92 gorstak92 13:25 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Bojana Maljević
Ti si izabrala predsednika, predsednik je izabrao Ivicu od Kalemegdana, a on Krkobabića (dopisao ja)......

A ti? Tvoj izbor je...?

Ja sam razmišljao da se upišem u podmladak PUPS-a.


Mislim, nisu neke, ali nisu ni loše za penzionerke.
+ bonus: predsednik partije će stvarno večno da živi, a ne ko JB Tito da nas sve zajebe svojom smrću. Krkobabić je obećao da dok je PUPS-a (čitaj njega) biće i peMzija!

Ja sam bolestan čovek... Zao. Nesimpatičan.
Vreme mi je da idem u pemziju.
Moram da mislim na budućnost da me ne bi pitala starost... za ove lepotice iz PUPS-a.
jinks jinks 13:37 25.10.2011

Re: zatvoren krug

expolicajac
Za tvoj mukotrpni rad zna malo ljudi, a "Slađin" nastup je videlo stotine i stotine hiljada ljudi. Ona je personifikacije kontra revolucije u DS.

Prošla je sve kriterijume i uspela da uradi za dva minuta ono što oni koji nas mrze nisu uspevali sa mnogo više truda i vremena.


Meni se ipak cini da su najvise i najtemeljnije stvaranju oporog utiska doprineli neki koje sticajem okolnosti upravo vi promovisete na svojim blogovima.

Kakav utisak ostavlja neko ko neposredno nakon odlaska sa premijerskog mesta otvara zajednicko preduzece sa MK korporacijom, odnosno stupa u ortacki odnos sa M. Kosticem. Bezbroj stvari na osnovu toga moze da se pretpostavi o tome sta je taj neko ustvari radio dok je bio na mestu premijera.

Gde cete gori i oporiji utisak od toga. Kakva crna Sladja, za koju niko ne bi ni cuo da nema Jutjuba.

Kada vec pominjete kontrarevoluciju, upravo se Z. Zivkovic, C. Jovanovic, V. Popovic i njima slicni mogu shvatiti kao jedni od nosioca kako kazete kontrarevolucije koju je krupni kapital sproveo ili pokusava da sprovede u zemlji, tezeci da od nje stvori svoju privatnu drzavu (sto je pocelo devedesetih, ako ne i ranije).

Čini mi se da će na predstojećim izborima u Srbiji pobediti nevažeći listići. I mislim da bi to bilo dobro za Srbiju, da bi to konačno uozbiljilo političku scenu. Ne mislim da je apstinencija pravi ...

Ove bi se reci mozda mogle procitati i iz jednog pragmaticnijeg ugla. Apsitnencija glasaca bi povecala verovatnocu prelaska cenzusa i rezultujuci broj poslanika stranke koju uvazena gdj. promovise (uzevsi u obzir da su glasaci opozicionih stranaka koje se bore za veci stabilni deo birackog tela disciplinovaniji od drugih).

Mislim nije red da se predstavlja kao nezavisni intelektualac, kada u sustini lobira za, neretko i otvoreno, jednu odredjenu stranku.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:46 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Za tvoj mukotrpni rad zna malo ljudi, a "Slađin" nastup je videlo stotine i stotine hiljada ljudi. Ona je personifikacije kontra revolucije u DS. Prošla je sve kriterijume i uspela da uradi za dva minuta ono što oni koji nas mrze nisu uspevali sa mnogo više truda i vremena.

Nešto smo se pogrešno razumeli. Nisam imala nikakav mukotrpni rad niti sam stvarala besednike. Pomagala sam nešto, malo. I slušala sam ih, to je bila poenta. Čula sam neke dobre. Na žalost u Srbiji (možda nije samo ovde tako) pojavljivanje "Sladje" izazove veće interesovanje od nekolicine mladih ljudi koji su pisali svoje besede i veoma dobro ih govorili. To je problem društva, ne njihov. A ni Slađin.
Uvek se ljudi više raduju budalaštinama i idotlucima, nego pravim stvarima. Ko je još lud da sluša dobre besede? Upališ youtube i smeješ se Slađi. Jbg. Nisam za. Odem i slušam ove što valjaju.
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:11 25.10.2011

Re: zatvoren krug

dragannalovic
Ona je personifikacije kontra revolucije u DS. Prošla je sve kriterijume i uspela da uradi za dva minuta ono što oni koji nas mrze nisu uspevali sa mnogo više truda i vremena.

Sa obzirom kakvi su kriterijumi i kakve sve interese moraju da zadovolje u vladajućoj stranci, tako nešto je moralo da se desi.Kao što mi se čini da će se ceo ovaj sistem urušiti sam od sebe osim ako se pre toga gradjani ne organizuju sami.Što se tiče predsednika njegov problem je u tome što mu se ne da da bude iskren niti sme da kaže ono što zaista misli, kao naprimer ono kada je izjavio da ćemo biti lider u regionu ili ona seksistička izjava kako bi poljubio Kosorovu.

Ja ohrabrujem iskrenost.
Izjava kako bi poljubio Kosorovu može biti seksistička samo iz ugla Kosorove. Verujem da BT nikada nije pomislio na seks u njenom prisustvu (a i ko bi). Da, ova moja izjava jeste seksistička. Njegova je bila bezazlena šarmantna duhovitost. Čisto da se odmah vidi razlika.
ecce-florian ecce-florian 17:42 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Pa šta mi je ostalo, il' radikali il' regioni.Videću

Nego sam se setio da te nešto pitam: slučajno sam natrčao na interesantno poklapanje . Naime 2007. na listi najmoćnijih žena Srbije ti si zauzimala 140. a 2009. Dušica Popadić.
Zamis' molim te čudne podudarnosti.Isto mesto. Usto obe se bavite i produkcijom, obe ste blogerke ....

Moram da izađem pa ću komentarisati kad se vratim. Sprema se kiša
Skoro kao na slikama Rabuzina, obožavam naivu


svalrij svalrij 20:48 25.10.2011

Re: zatvoren krug

Beybiron,od Proteta na ovamo,svi moji glasacki listici su bili nevazeci,Dopisivao sam "Koraxa za Predsedika",a dobijao Biljanine Kostunicu i dva puta Tadica,koji je evidentno razocarao svoje glasace jer se vise obracao desnom birackom telu nego svojim glasacima.
Imao sam tu srecu da bezbroj puta vidim i uvek mu se ponovo divim kada onako markantan i visok prodje filosof Milos Djuric najlepsim dvoristem lipa na filosofsko-istorisjkom fakultetu.
jesen92 jesen92 00:54 26.10.2011

Re: zatvoren krug

...JJ...slazem se sa predlogom skroz naskroz:)
Sofroniye Sofroniye 13:11 25.10.2011

Deficit

Cudi me taj deficit beseda u Srbiji... Na tim prostorima je volsebnim nekim nacinom uvek bilo vise onih koji vole da besede a ne da rade. Naravno da su neki delovi bivse und drage SFRJ prednjacili u tom besednistvu za koje su verovali da svaka rec vredi kilo zlata :)

Salim se vezano za Srbiju naravno. To je pravilo svuda. Uvek je lakse palamuditi uz vatru dok drkeces harfu i pricas neku pricu dok neko drugi savija ledja na njivi vasceli dan.

U sistemu u kojem se lojalnost duguje apstraktnoj ideji drzave, u kome se ne gubi glava za greske nego poslanicki mandat i dobija mesto mesto na upravnom odboru, u kojem je dolar/euro/rublja/pick_your_poison jedina vrednost, u kojem su sarkazam i cinizam merilo inteligencije, u kojem je "street smart" vazniji od formalnog obrazovanja, well u takvom drustvu Ciceron i Sokrat nemaju sta da traze :) Doduse Sokrat verovatno ne bi stradao nego bi kao Alex Jones imao svoj web site i kesirao na tome :))

Predstavnicka demokratija je sistem koji je u Americi stvorio novu aristorkratiju tako da te ideje francuske revolucije padaju u vodu. Sto bi rekli neki drugi ljudi problem demokratije je da je budala uvek vise :))
dragan7557 dragan7557 13:27 25.10.2011

Re: Deficit

Predstavnicka demokratija je sistem koji je u Americi stvorio novu aristorkratiju

Kao i u Srbiji, novijeg vremena.

cerski
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:55 26.10.2011

Re: Deficit

Sto bi rekli neki drugi ljudi problem demokratije je da je budala uvek vise :))

vlkdrag vlkdrag 13:45 25.10.2011

Kad bi oni čitali Pekića...

Nešto sam davno mislio kako bi se na dobro dalo kada bi se od pretendenata na javne funkcije tražilo da pokažu razmevanje pročitanog Zlatnog runa, inače mrš!
Nema funkcije, nema tender, avioni i kamioni!

Pozdrav Bojana, sve najbolje sa barikade!
49 41 49 41 13:57 25.10.2011

Sto pametan misli,

pijan govori.

U staroj demokratskoj Grckoj, kada je zasedao - parlament, skupstina, gornji/donji dom, ...

- pisar, cata, zapisnicar, je sve zapisivao; sta je ko rekao.

Kada se donosila neka vrlo vazna odluka, zakon; nakon zasedanja se organizovala
jedacina i pijacina.

- pisar je opet bio prisutan u prikrajku i zapsivao, sta je ko rekao; pricao.

I treci dan, kad su se razbistrile pijane glave, sazivana je - opet skupstina.

Zapisnicar je citao; sta je ko rekao trezan, sta pijan.

Na osnovu uporedjenih, "pijanih i treznih prica", izjava, zahteva, zalaganja donosila se konacna odluka.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:11 25.10.2011

Slikovite besede

Moderne besede su zapravo slikovite. Pogledajte i pročitajte/prevedite sve poruke na transparentima, komadima kartona, plakatima, trotoarima... koje su ispisali protestanti u Njujorku, tokom održavanja demonstracija OCCUPY WALL STREET, od 17. septembra 2011.

Mene je najvište dirnula beseda na grudima jedne male devojčice, koju je majka nosila u "kenguru" na svojim grudima: "Ja sam ovde sa vama, zato što ste vi ovde zbog mene."
Domazet Domazet 19:11 25.10.2011

A sada neshto o tome zashto ova tvoja...

...poshtovanja vredna inicijativa nema nikakve shanse za uspeh. Svim ovim besedama koje je istorija zabelezhila a ti nam ih prenela (shto je samo po sebi za poshtovanje) zajednichko je to da Besednik imao dovoljno hrabrosti da od onih kojima se obraca trazhi vrlo lichnu zhrtvu za nekakvo opshte i ne nuzhno brzo dolazece dobro. A Besednici su imali hrabrosti da to urade jer su, na raznorazne nachine, zaradili pravo da postave takav zahtev. I kao takve potpuno su (te besede) neprimenljiei na danashnju Srbiju. Evo zashto:

1. medju onima kojima bi beseda bila namenjena ima takvih kjoji zaista iskreno ne razumeju koncept lichne zhrtve u korist opshteg dobra,
2. medju onima kojima bi beseda bila namenjena ima onih koji su shiroko prihvatili neshto izmenjeni princip, princip opshte zhrtve za njihovo lichno dobro,
3. medju onima kojima bi beseda bila namenjena mnogo je onih koji bi, sasvim pogreshno a sa punim pravom, na zahtev odgovorili sa pitanjem 'Ko si TI pa da to zahtevash od nas?
4. medju onima kojima bi beseda bila namenjena je najvishe onih koje je sivilo zhivota gurnulo na ili preko ivice beznadja i koji svu svoju energiju koriste za puko odrzhavanje nosa iznad vode

Boris Tadic je dovoljno pametan da to shvata.

I shta sada? Pa ne znam, ja se sve neshto nadam da Srbiji joh uvek nije dogorelo do nokata. Jer josh jedna od zajednichkih stvari u svim onim Besedama je to da je bilo dogorelo do nokata i Besednicima i Publici. I u Srbiji majora Gavrilovica bilo je predstavnika sve one chetiri grupe. Ali je bilo i dogorelo do nokata...

A onda opet, mozhda i jeste. Mislim, mozhda joj je (Srbiji) i dogorelo do nokata ali nije bilo nikoga da to primeti. Pa su joj nokti izgoreli i Srbija nema vishe chime da se brani. Na svaki od Istorije zabelezhenu Besedu bilo je ko zna koliko neodrzhanih. Puna je Istorija i govornika koji nisu odrzhali besedu i publika koje besedu nisu chule. Samo ih Istorija ne spominje ne pa nam se chini da ih nema...

Ali bilo kako bilo, ti si svoje uradila. Ti si primetila i hvala ti na tome.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:14 26.10.2011

Re: A sada neshto o tome zashto ova tvoja...

Boris Tadic je dovoljno pametan da to shvata.

Možda se ponavljam, ali zato od njega i očekujem da progovori, drugačije.
Možda bi to bila unapred izgubljena stvar, kao i Kosovo, kao i sve, ali u meni bi izazvalo poštovanje i verovatno lažnu nadu da nakon te besede ništa više neće biti isto.
jeca92 jeca92 20:22 25.10.2011

Prevelika ocekivanja...


Inace sam veliki ljubitelj besednistva. Tu je Ljuba Tadic bio pravi majstor, ne znam da li postoji bolji besednik od njega.
A sad sto se tice politickog besednistva, odnosa - politickih ideali vs. politicki pragmatizam, potrebe za istinom, mislim da je delo "Prljave ruke" Zan Pol Sartra neprevazidjeno, tu pre svega govorim o pozorisnoj predstavi sa Ljubom Tadicem i Misom Janketicem u glavnim ulogama, zaista preporucujem onima koji jos ne znaju ...
Mislim da se suvise ocekuje od naseg Predsednika, pritom ne umanjujem njegov znacaj a nemam ni neki apologetski odnos prema njemu, samo mislim da su trenutno politicki problemi sa kojima smo se sudarili preveliki, a da je najbolje sto Tadic moze trenutno da uradi je da ih ne pogorsava, sto i jeste neka uloga, naravno da to za mene licno nije dovoljno (a ni za Srbiju) ali manje vise bilo ko drugi (od realno mogucih) da dodje na to mesto mislim da bi se opredelio za ovu jos goru varijantu...
A muzika je bas dobra..

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:57 25.10.2011

Predlog

Reč je važna. Živa reč, naročito. Političke besede su značajne za razumevanje onih koji nas predstavljaju i vode. Jer prave besedničke umetnosti bez (pre)poznavanja istine a naročito bez želje da se ona kaže - nema, niti će ikada biti. Zato nailazimo samo na reči prazne, reči koje se vrte u krug, na izbegavanje odgovora, na fraze i floskule, na optužbe i odbrane, na davanje pogrešnih odgovora, na izgovore, na suprotne stavove istih ljudi, na sve što meni kao građaninu ne uliva poverenje da bilo ko, naglašavam bilo ko - ima ikakvu ideju kuda i kako bi trebalo da vodi ovu zemlju. A nije baš jasno ni gde.

A interesantno je kako se istorija ponavlja, kako su problemi isti ili slični, kako su rešenja nekada postojala, ili ih je uvek bio problem pronaći - samo je to neko umeo da kaže na pravi način. I to je, ponekad, dovoljno za korak napred. Reći. Izgovoriti. Podeliti muku. Reći dilemu. Besediti ne znači tek nešto reći. Beseda je odgovor na sva postavljena i nepostavljena pitanja. Na sve šta bismo o toj temi želeli da znamo. Obična saopštenja za javnost doživljavam kao barikade. Ne kao odgovore. Ne kao stavove.

"Kad čovek hoće da istakne neku misao i da slušaoce pridobije za nju, on mora, pre svega, zadahnuti to iskazivanje svojom verom koja pokazuje da je ta misao opravdana i svojim osećanjima koja pokazuju da je on tom mišlju oduševljen... To čini da živa reč vrši veći uticaj no napisana..." kaže dr Miloš Đurić. Ja dodajem da može biti i razočaran, samo neka kaže čime i šta mi, kao građani, možemo doprineti da se to razočarenje smanji. Ili, pak, da se oduševljenost poveća.


Зашто су очекивања неоправдана?
Зато што у Србији, постоји политичка каста, чији живот није везан за животе осталих грађана. Њи'ов живот је нешто другачије, и једина им је могућност у ослушкивању муке. И ту долазимо до основног проблема, они немају муку, остали је имају. Пошто немају муку, немају ни потребу, па немају ни решење, ни искрену жељу да решење изнађу.
Недостатак жеље, објашњава се поимањем политике као какав бизнис, приватан бизнис, а не као јавна делатност, и то доводи одсуства интереса додатно.
Жеља, која им се јавља, је доступност новца у касици-прасици. У туђој касици.
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:02 26.10.2011

Re: Predlog

Зашто су очекивања неоправдана?

(ovo je odgovor na tvoj i na sve postove na koje nisam odgovorila)

Možda su očekivanja neopravdana. Ne sporim. Ne nagađam. I ne sudim.
Ja sam samo poslednji put rekla da ih imam. S razlogom.
Makar ih opisala kroz jednu "besedu", očekivanu od jednog čoveka.
Nadam se da ovde ne ličim nikome na nekog koga bi neka beseda, kao takva, zadovoljila.
Tek, htela sam da kažem da bi, dok svi dijalozi traju, jedan monolog bio koristan.
Jedan poseban, nikad izrečen monolog.
Ono što jeste. To je naslov tog monologa koji, znam, neću čuti.
Samo sam rekla da bi bio koristan.
Ako se ljudi cene.
Ako se ne cene, onda nije bitno.
Možemo do beskraja da se pravimo da ne razumemo.
Ili da nas ne razumeju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana