Budućnost| Društvo| Ekologija| Ekonomija| Ljudska prava

USTAJMO, mi dužničko roblje!

Filip Mladenović RSS / 14.10.2011. u 02:01

Ko slobodno misli,dobro rasuđuje
Ko slobodno misli,dobro rasuđuje
U senci Jarinja i Brnjaka, dobijanja kandidature za EU, termina za naredne izbore...:

 

Broj nezaposlenih ljudi u Srbiji dostigao je  istorijski maksimum. Nacionalna služba za zapošljavanje evidentirala je oko 730 hiljada nezaposlenih.

A prema nezvaničnim podacima u Srbiji je bez posla više od milion ljudi.

Poslednjih godina, u Srbiji je mesečno bez posla u proseku ostajalo 3 000 ljudi, a bilans krize, koja je počela pre tri godine, jeste 240 000 otkaza!

Do kraja 2011. godine u Srbiji bez posla moglo bi da ostane i do 150 000 ljudi.

U Srbiji na crno radi jedna petina od ukupnog broja radnika.

Skoro polovina zaposlenih u Srbiji izložena je različitim vrstama šikaniranja i zlostavljanja na poslu (tzv. mobing).

Do sada je doneta samo 1 (jedna), i to nepravosnažna sudska presuda zbog zlostavljanja na radnom mestu (Sud u Novom Sadu).

A prosečna dužina trajanja radnih sporova pred našim sudovima je izmedju 4 i 5 godina!

U Srbiji oko 650 hiljada ljudi živi ispod ili oko granice siromaštva! To su tri Nova Beograda ili tri Nova Sada!

Tako je u Srbiji, i sutrašnjeg 15. oktobra 2011. godine! Dakle, broj ogorčenih gradjanki i gradjana ove zemlje nije teško pogoditi. I nisu usamljeni!

Ogorčeni širom planete, nezadovoljni sve većom globalnom ekonomskom krizom za koju okrivljuju korumpirane političare i pohlepne bankare, pozvali su na masovne proteste u subotu, 15. oktobra 2011. Među zemljama u kojima će biti održan protest pod nazivom "Ujedinjeni za globalne promene" je i Srbija, kao i ostale bivše YU republike.

U Beogradu ogorčeni će započeti protest na Trgu Nikole Pašića u 16 sati, a posle - kako ih ogorčenje usmeri!

Organizatori se prevashodno oslanjaju na upućivanje poziva za učešće na protestima preko društvenih mreža "Fejsbuk" i "Tviter", sa nosećom porukom:

"Ujedinite se u jedan glas... sada je na nama, ljudima, da odlučimo o našoj budućnosti. Mi nismo roba u rukama političara i bankara koji nas - ne predstavljaju!"

Glas ogorčenih krenuo je sa trgova Sintagma u Atini i Puerta del Sol u Madridu maja 2011. godine, da bi preko Pariza i Londona, poslednjih dana stigao do Volstrita u Njujorku.

"Kapitalizam je organizovani kriminal", jedna je od glavnih poruka koju nose nezadovoljni građani širom Amerike. Oni masovno protestuju ne samo protiv otpuštanja radnika, smanjenja plata i pada životnog standarda, nego i protiv "menadžerske mafije", protiv sistema koji služi samo najbogatijima.

I sistem u Srbiji služi samo najbogatijima, što je upečatljivo i argumentovano pre neki dan pokazao Izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije  o  pritiscima i kontroli medija. Prećutali su ga i režim, i opozicija i skoro svi mediji, dokazujući tako osnovnu tezu: mediji u Srbiji su samo puki servisi vladajuće elite.

Dakle, vidimo se sutra u 16 sati na Trgu Nikole Pašića! USTAJMO, mi dužničko roblje!

Atačmenti



Komentari (226)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 04:34 14.10.2011

Malo da šetamo...

Broj nezaposlenih ljudi u Srbiji dostigao je istorijski maksimum. Nacionalna služba za zapošljavanje evidentirala je oko 730 hiljada nezaposlenih.

U Srbiji na crno radi jedna petina od ukupnog broja radnika.

To zbog zakona o radu. Zakon za partijske kadrove, kako ih nova vlas' ne bi otpuštala.
Skoro polovina zaposlenih u Srbiji izložena je različitim vrstama šikaniranja i zlostavljanja na poslu (tzv. mobing).

U Srbiji oko 650 hiljada ljudi živi ispod ili oko granice siromaštva!

To je zbog velikog broja nezaposlenih.
"Kapitalizam je organizovani kriminal", jedna je od glavnih poruka koju nose nezadovoljni građani širom Amerike.

Ih! Malo je slobodno rečeno?
Oni masovno protestuju ne samo protiv otpuštanja radnika, smanjenja plata i pada životnog standarda, nego i protiv "menadžerske mafije", protiv sistema koji služi samo najbogatijima.

Može se reći da tako kažu.
I sistem u Srbiji služi samo najbogatijima, što je upečatljivo i argumentovano pre neki dan pokazao Izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije o pritiscima i kontroli medija. Prećutali su ga i režim, i opozicija i skoro svi mediji, dokazujući tako osnovnu tezu: mediji u Srbiji su samo puki servisi vladajuće elite.

I? Šta se predlaže? Šetnja?
blogov_kolac blogov_kolac 05:24 14.10.2011

dokle vise...


Jel bio u zadnjih cetvrt veka jedan jedini mesec ovde u Srbiji a da ta Amerika nije vidjena kako "evo samo sto nije" propala u svoj svojoj monumentalnoj nepravednosti, trulezi, dekadenciji, lazljivosti, nemoralu i "dosao djavo po svoje" krupnim greskama... ???

Kako kaze ona cuvena narodna (tacnije novokomponovana) poslovica: ne kune majka sina sto se kladio, nego sto se vadio! Ajde sto smo se par puta kladili protivU Amerike na veliko (da ne solim rane i podsecam na ishode), nego nista iz svojih jos svezih brodoloma nismo naucili. Evo, cak smo spremni i na onu praistorijsku "bice zemlja proleterska" da se opet opkladimo... Javljam se zato iz preventivnih razloga za sve koji izgleda imaju prevelika ocekivanja u odnosu na toliko dugo ocekivanu oktobarsku revoluciju u Americi (&Engleskoj)...

A inace, kada se vec prave sve ove skoro neukusne paralele - nas veliki problem je ustvari sto ovde nema dovoljno "Amerike"... tu naravno ne racunam na njene poceste (& bolne) posete pri redovnom vrsenju sluzbenih duznosti (zna se ko je trenutno jedini ovlasteni svetski policajac... pogotovo za problematicne slucajeve kakvi smo mi postali pre svega 90íh). Kamo srece da je ovde stvarno "tesko kao u Americi" ili da smo stvarno imali prilike ovde kod nas da upoznamo "pravi kapitalizam" kojim nas toliko plase (a decenijama smo vaspitavani da je bas to nesto najstrasnije sto na svetu postoji). I ne bi ni bilo prvi put da se protiv "kapitalizma" najzesce podignu oni koji od njega ni "k" videli nisu - kao svojevremeno polufeudalne Rusija ili Kina.

Prvo smo se kao drzava najupornije u Evropi opirali bilo kakvim promenama, a onda smo napravili tranziciju kojom je DB bratija od gospodara zivota i smrti postala manje-vise vlasnik zemlje, sa urednim vlasnickim papirima. Kakvi kapitalisti - takav nam i kapitalizam... Ali zato ako pocnu masovno da se bune oni koje su njihovi KGB-ovi skoro isto ovako strucno izradili i preveli zedne preko vode, kao recimo u Rusiji, Belorusiji, Ukrajini, Tadzikistanu, Uzbekistanu, Kazakstanu, Kirgistanu, Jermeniji, Azerbejdzanu, Moldaviji, Crnoj Gori, Turkmenistanu... e tada cu itekako biti spreman da se solidarisem sa nekim spontanim medjunarodnim politicko-ekonomskim pokretom.

Onih navodno "siromasnih" 99% Amerikanaca U PROSEKU i dalje ima dosta vecu platu od predsednika ili premijera moje zemlje, i sada ja treba kao da se solidarisem sa njima sto uz visoke plate nisu i suvlasnici i akcionari u najvecim americkim kompanijama!? Sto imaju samo kucu, auto i gliser, a ne palatu, avion i jahtu... Razumem zapravo i mnoge od njihovih ozbiljnijih zahteva, a pogotovo mi je razumljiv njihov gnev zbog mozda najvece americke/svetske ekonomske krize u zadnjih oko 80 godina. Pa u toj Americi samo zbog principa oko spornih 3-4% trenutno strajkuju i NBA milioneri u sporu sa vlasnicima klubova oko potpisivanja novog kolektivnog ugovora, a kamoli sirotinja raja & srednji sloj koji su krizom najpogodjeniji. Postujem ja sve to, i razumem - ali se ama bas nikako ne prepoznajem u tome sa ovom nasom bedom i jadom. Mi smo (NAZALOST!) iz neke sasvim druge price, i nekog sasvim drugog filma...

seceranac seceranac 08:59 14.10.2011

Re: dokle vise...

blogov_kolac


neko baljezganje



ovo tvoje pisanije jako podseca na ono sto su nas ucili iz marksizma - kako kada dodje pravi komunizam (u tvom slucaju pravi kapitalizam) svima ce biti bolje i svi ce ziveti srecno za vjeke vjekova.

Jedina razlika izmmedju tvog baljezganja i onoga u marksizmu je da smo onomad pored ovakvih splacina koje smo slusali imali sasvim pristojan zivotni standard - jedan od boljih u svetu.

a to sto je u tim zapadnim kapitalistickim zemljama standard mnogo bolji nego u ostatku sveta nije zato sto je njihov kapitalizam pravi a nas ne, vec zato sto sto su vekovima oni drugi gde standard nije velik radili za te kojima je sada visok standard. Postoji kapitalizam i u mnogim siromasnim zemljama ali likovi poput tebe uvek zaborave da ih spmomenu vec im se cesto nadju pri ruci nadju, norveska, svedska, danska, island, ...

Naravno, kapitalizam sa ljudskim likom u tim zemljama jeste mnogo bolji ali bio je i socijalizam sa ljudskim likom u bivsoj SFRJ - kljucno je da ima ljudskosti a ne da "sistem bude pravi" kako ti to ovde prodajes.
tyson tyson 09:55 14.10.2011

Re: dokle vise...

seceranac
Jedina razlika izmmedju tvog baljezganja i onoga u marksizmu je da smo onomad pored ovakvih splacina koje smo slusali imali sasvim pristojan zivotni standard - jedan od boljih u svetu.
(...)
Naravno, kapitalizam sa ljudskim likom u tim zemljama jeste mnogo bolji ali bio je i socijalizam sa ljudskim likom u bivsoj SFRJ - kljucno je da ima ljudskosti a ne da "sistem bude pravi" kako ti to ovde prodajes.

Mitologija je čudo

U toj SFRJ standard je bio očajan sve do sedamdesetih godina a zemlja je bar jednom bila na rubu bankrota.

Standard je skočio zbog upumpavanja svežeg novca - milijardi dolara - iz kredita i od doznaka radnika iz inostranstva. Četvrtina (!!) sposobne radne snage SFRJ radila je u zapadnoj Evropi jer posla za njih u SFRJ nije bilo.

SFRJ je opet bila na ivici bankrota kada su osamdesetih dugovi dospeli za naplatu a privreda i dalje nije bila u stanju da ide u korak sa svetom, iako je domaće tržište bilo do besmisla zaštićeno.

Uzgred, privreda SFRJ je opstajala i profit pravila baš u zemljama koje su zli evropski i američki (?) kapitalisti "vekovima eksploatisali" - ali se valjda to u slučaju SFRJ nije zvalo eksploatacija mada je bilo glasova iz tih zemalja koje su to nazivali neokolonijalizmom i baš tako, eksploatacijom.

I pored "ljudskog lika", ekonomski sistem SFRJ je naprosto bio neodrživ.



seceranac seceranac 10:02 14.10.2011

Re: dokle vise...

tyson
seceranac
Jedina razlika izmmedju tvog baljezganja i onoga u marksizmu je da smo onomad pored ovakvih splacina koje smo slusali imali sasvim pristojan zivotni standard - jedan od boljih u svetu.
(...)
Naravno, kapitalizam sa ljudskim likom u tim zemljama jeste mnogo bolji ali bio je i socijalizam sa ljudskim likom u bivsoj SFRJ - kljucno je da ima ljudskosti a ne da "sistem bude pravi" kako ti to ovde prodajes.

Mitologija je čudo

U toj SFRJ standard je bio očajan sve do sedamdesetih godina a zemlja je bar jednom bila na rubu bankrota.

Standard je skočio zbog upumpavanja svežeg novca - milijardi dolara - iz kredita i od doznaka radnika iz inostranstva. Četvrtina (!!) sposobne radne snage SFRJ radila je u zapadnoj Evropi jer posla za njih u SFRJ nije bilo.

SFRJ je opet bila na ivici bankrota kada su osamdesetih dugovi dospeli za naplatu a privreda i dalje nije bila u stanju da ide u korak sa svetom, iako je domaće tržište bilo do besmisla zaštićeno.

Uzgred, privreda SFRJ je opstajala i profit pravila baš u zemljama koje su zli evropski i američki (?) kapitalisti "vekovima eksploatisali" - ali se valjda to u slučaju SFRJ nije zvalo eksploatacija mada je bilo glasova iz tih zemalja koje su to nazivali neokolonijalizmom i baš tako, eksploatacijom.

I pored "ljudskog lika", ekonomski sistem SFRJ je naprosto bio neodrživ.



i po cemu je to sto se desavalo u SFRJ drugacije od onoga sto se desava na zapadu poslednjih 5 decenija?
nasi dugovi su bili manji, nasa proizvodnja i izvoz veci, produktivnost veca nego sada na zapadu, ekonomija zdravija (zasnovana na boljem balansu privrednih sektora) ... da ne pominjem od cega smo krenuli posle rata a od cega oni

ja se mogu sloziti sa tvojim stavom da je to bilo neodrzivo ali samo ako se ti slozis da je ovo sto vidimo sada na zapadu u stvari isto tako neodrzivo.
blogov_kolac blogov_kolac 10:21 14.10.2011

Re: dokle vise...

seceranac
neki marksizam/lenjinizam

Ti si nekada izgleda bas briljirao iz marksizma, pa olako u teoriji mesas ono sto su u praksi babe i zabe. Ja sam inace i naglasio da svi kapitalizmi nisu isti, pa mi otuda i deluje skoro burleskno da se ja iz zemlje kvazikapitalizma KGB-ovskog tipa solidarisem sa socijalnim problemima zemlje u kojoj preko polovina zaposlenih ima vecu platu od naseg predsednika ili premijera. A ja nikako ne pricam o tamo nekoj utopistickoj Americi kakva ce da bude za nekih 50 godina, vec bas o ovoj kakva je danas, i sve ono skoro neverovatno sto se sa tom zemljom desavalo zadnjih 150 godina, a sto je po mnogo cemu slucaj svakojake ekspanzije bez presedana u istoriji ljudske civilizacije. Imaju i oni razloga da budu nezadovoljni, naravno da u "najkapitalistickijoj" zemlji ne moze samo da tece med i mleko, i ne bi se oni ljutili/bunili tek tako i jacanje radikalnijih politickih opcija poput ovih OWS (ili Tea Party na konzervativnoj desnici) uvek je dobar indikator krupnih problema... ali stanje u odnosu na nas je prosto neuporedivo i nekompatibilno... i otuda moj komentar.

A ako bas hoces da se igras sa poredjenjima dacu ti primer Slovenije koja je za razliku od nas izabrala "pravi kapitalizam" (tj zapadnog tipa), i dosta joj uspesno ide u tome, iako je u odnosu na taj Zapad ciji je sada sastavni deo jos uvek ispodprosecna. Ali i u takvoj ispodprosecnoj Sloveniji se upadljivo bolje i lepse (mozda ne i lakse) zivi nego u nekadasnjoj Sloveniji koja je bila i ostala region u kojem se ubedljivo najbolje zivelo u istoriji komunizma (osim ako ne mislis da je ono sto imamo na delu u Hong-Kongu "socijalizam" ).

Zastrasujuci podaci o stanju u Srbiji kojima nas je izbombardovao autor ovog bloga nemaju nista zajednicko sa danasnjim problemima Amerikanaca (iako je trenutna globalna kriza u oba slucaja bitan faktor). Vise je bilo logike da smo se "digli na protest" proletos uz Arape i mnoge narode koje su vlastodrsci decenijama drzali u pravom siromastvu i mraku. Istina, neki su se ovde i solidarisali... ali sa diktatorima Gadafijem i Asadom.
blogov_kolac blogov_kolac 10:24 14.10.2011

Re: dokle vise...

tyson
Mitologija je čudo
Ma sta to pricas?
Pa jel znas ti da smo mi za USA u to vreme bili Amerika!
gorran2 gorran2 10:30 14.10.2011

Re: dokle vise...

Četvrtina (!!) sposobne radne snage SFRJ radila je u zapadnoj Evropi jer posla za njih u SFRJ nije bilo.

Imaš li neki činjenični osnov za ovu tvrdnju?
Nisam baš ciljano pretraživao, ali ja se sećam uglavnom podataka o 600-700 hiljada.
dragan7557 dragan7557 11:07 14.10.2011

Re: dokle vise...

gorran2
Četvrtina (!!) sposobne radne snage SFRJ radila je u zapadnoj Evropi jer posla za njih u SFRJ nije bilo.

Imaš li neki činjenični osnov za ovu tvrdnju?
Nisam baš ciljano pretraživao, ali ja se sećam uglavnom podataka o 600-700 hiljada.

Alo bre, čul' ti da, od viška ne boli glava?

cerski
dragan7557 dragan7557 11:18 14.10.2011

Re: dokle vise...

Mitologija je čudo

U toj SFRJ standard je bio očajan sve do sedamdesetih godina a zemlja je bar jednom bila na rubu bankrota.

Baš vala, pogotovu kad se podgreva rekla-kazala podatcima, iz zadnjeg naučnog izdanja "Kupusnog Lista" zasnovanim na naučnom neznanju.

Što podatci Svetske Banke govore upravo suprotno od tvoje tvrdnje, i stoje dostupni na web-u, u naučnoj viziji KGB revizionista u SFRJ rođenih sedamdesetih godina, nije ni bitno.

I pored "ljudskog lika", ekonomski sistem SFRJ je naprosto bio neodrživ.

Probaj da skineš navodnike, onda zaroni u dostupne podatke, trajaće nekol'ko godina al' isplati se.

cerski
seceranac seceranac 12:00 14.10.2011

Re: dokle vise...

blogov_kolac
seceranac
neki marksizam/lenjinizam

Ti si nekada izgleda bas briljirao iz marksizma, pa olako u teoriji mesas ono sto su u praksi babe i zabe. Ja sam inace i naglasio da svi kapitalizmi nisu isti, pa mi otuda i deluje skoro burleskno da se ja iz zemlje kvazikapitalizma KGB-ovskog tipa solidarisem sa socijalnim problemima zemlje u kojoj preko polovina zaposlenih ima vecu platu od naseg predsednika ili premijera. A ja nikako ne pricam o tamo nekoj utopistickoj Americi kakva ce da bude za nekih 50 godina, vec bas o ovoj kakva je danas, i sve ono skoro neverovatno sto se sa tom zemljom desavalo zadnjih 150 godina, a sto je po mnogo cemu slucaj svakojake ekspanzije bez presedana u istoriji ljudske civilizacije. Imaju i oni razloga da budu nezadovoljni, naravno da u "najkapitalistickijoj" zemlji ne moze samo da tece med i mleko, i ne bi se oni ljutili/bunili tek tako i jacanje radikalnijih politickih opcija poput ovih OWS (ili Tea Party na konzervativnoj desnici) uvek je dobar indikator krupnih problema... ali stanje u odnosu na nas je prosto neuporedivo i nekompatibilno... i otuda moj komentar.


znaci po analogiji nas socijalizam je bio super sve dok smo imali dobar standard, kao sto je americki kapitalizam dobar sada jer sada imaju dobar standard?!

A ako bas hoces da se igras sa poredjenjima dacu ti primer Slovenije koja je za razliku od nas izabrala "pravi kapitalizam" (tj zapadnog tipa), i dosta joj uspesno ide u tome, iako je u odnosu na taj Zapad ciji je sada sastavni deo jos uvek ispodprosecna. Ali i u takvoj ispodprosecnoj Sloveniji se upadljivo bolje i lepse (mozda ne i lakse) zivi nego u nekadasnjoj Sloveniji koja je bila i ostala region u kojem se ubedljivo najbolje zivelo u istoriji komunizma (osim ako ne mislis da je ono sto imamo na delu u Hong-Kongu "socijalizam" ).


U sloveniji se zivelo duplo bolje nego u Srbiji pre rata pa se zivi i sada (da ne pominjem ne-ekonomski uzrokovano sranje kroz koje smo prosli a oni ne). I posle sveg tog dobrog sto se tamo desilo vecina slovenaca koja se seca tog period misli da je bolje zivelo u SFRJ.
http://www.naslovi.net/2010-12-27/pravda/slovencima-bilo-bolje-u-sfrj/2221912
i ne trebaju ti ankete za to, samo popricaj sa nekim ko ima 40 ili vise i ko nije deo manjine koja je profitirala u tranziciji
vladaxy vladaxy 13:35 14.10.2011

Re: dokle vise...

Za sve koje žale za starim dobrim vremenima....

Memorandum SANU 1989. godina

Zastoj u razvoju društva, ekonomske teškoće, narasle društvene napetosti i otvoreni medunarodni sukobi izazivaju duboku zabrinutost u našoj zemlji. Teška kriza je zahvatila ne samo politicki i privredni sistem vec i celokupni javni poredak zemlje. Svakodnevne su pojave : nerad i neodgovornost na poslu, korupcija i nepotizam, odsustvo pravne sigurnosti, birokratska samovolja, nepoštovanje zakona, rastuce nepoverenje medu ljudima i sve bezobzirniji individualni i grupni etatizmi. Raspadanje moralnih vrednosti i ugleda vodecih ustanova društva, nepoverenje u sposobnost onih koji donose odluke praceni su apatijom i ogorcenjem naroda, otudenjem coveka od svih nosilaca i simbola javnog poretka.


Nezaposlenost od preko jednog miliona zatvara perspektivu mladoj generaciji da u dogledno vreme reši svoje egzistencijalno pitanje meru rasta zaposlenosti odredili su socijalni motivi. Medutim, takav porast u uslovima stagnacije proizvodnje imao je za posledicu sniženje produktivnosti rada


Usitnjena akumulacija u patuljastim bankama navodila je investitore da sa malim sredstvima ostvare što veci dohodak i zaposlenost, što je dovelo do izgradnje suvišnih kapaciteta u preradivackoj industriji i nedovoljnih proizvodnih kapaciteta za proizvodnju sirovina i energije. Površno prouceni projekti bili su uzrok velikih investicionih promašaja. Ekonomske i društvene sankcije za pogrešna ulaganja nisu postojale; politicari su ostajali u senci iako su cesto odlucujuce uticali na investicione odluke.
dragan7557 dragan7557 14:20 14.10.2011

Re: dokle vise...

ja se mogu sloziti sa tvojim stavom da je to bilo neodrzivo ali samo ako se ti slozis da je ovo sto vidimo sada na zapadu u stvari isto tako neodrzivo.

Nije tačno da je neodrživo, održivo jeste sve ono što ljudi hoće,

Inače ima jedna maksima:

"Za dobro se mora boriti svaki dan, a zlo dolazi samo."

Državu blagostanja nisu uništili ljudi već sistem koji je svesno građen još od početka prošlog veka i egzistirao upravo u spomenutim državama Americi i Engleskoj, koje su bile kolevke bolesnog liberalizma i još kriminalnijeg neoliberalizma.

Baziran na istraživanjima potpuno sumanutog Frojda i njegovih naslednika ovaj zločin je postao opšteljudska opsesija paralelno stvaranju države blagostanja u hrišćanskom svetu potvrđenih stavova crkve putem papske Enciklike "Rerum Novarum."

Posle višedecenijske borbe, je država blagostanja uništena krajem sedamdeseih, a početkom osamdesetih, korporativni fašizam, sastojan u neoliberalnoj sloganologiji, sumanutoj do kretenstva Fridmanovoj predstavi životinjske Ekonomije, bez i trunke čovečnosti, zahvaljući poistovećenju frojdovog Libida sa, machina humana Rene Descartes-a. Sistem je zaživeo kao najsumanutija i najmračnija ideeologija svih vremena.

Buduće generacije ako prežive će se sa pravom pitati beše li u naše vreme i jedan jedini pametan i razuman čovek.

U svoje vreme je Diogen noću lutao Atinom sa uljnom lampom tražeći čoveka.
A izgleda da se Istorija ponavlja.

cerski
tyson tyson 14:41 14.10.2011

Re: dokle vise...

gorran2
Četvrtina (!!) sposobne radne snage SFRJ radila je u zapadnoj Evropi jer posla za njih u SFRJ nije bilo.
Imaš li neki činjenični osnov za ovu tvrdnju?Nisam baš ciljano pretraživao, ali ja se sećam uglavnom podataka o 600-700 hiljada.

Nisam pri literaturi ali prvo što mi pada na pamet je "The Yugoslavs" od Duška Dodera, knjiga koja sama po sebi nije pisana kao naučni rad ali znam da je on, kao iskusan novinar-dopisnik uglednog lista, sve što je tamo napisao potkrepio navođenjem izvora informacija - obično je to bio neki od tadašnjih državnih funkcionera kao sagovornik, ili tadašnje jugoslovenske novine, službeni list, i slično.



gorran2 gorran2 15:18 14.10.2011

Re: dokle vise...

tyson
gorran2
Četvrtina (!!) sposobne radne snage SFRJ radila je u zapadnoj Evropi jer posla za njih u SFRJ nije bilo.
Imaš li neki činjenični osnov za ovu tvrdnju?Nisam baš ciljano pretraživao, ali ja se sećam uglavnom podataka o 600-700 hiljada.

Nisam pri literaturi ali prvo što mi pada na pamet je "The Yugoslavs" od Duška Dodera, knjiga koja sama po sebi nije pisana kao naučni rad ali znam da je on, kao iskusan novinar-dopisnik uglednog lista, sve što je tamo napisao potkrepio navođenjem izvora informacija - obično je to bio neki od tadašnjih državnih funkcionera kao sagovornik, ili tadašnje jugoslovenske novine, službeni list, i slično.

"Prema popisima stanovništva iz 1971. godine na privremenom radu u inostranstvu bilo je oko 700 hiljada jugoslovenskih radnika. Do 1977. godine taj se broj stalno povećavao. Međutim, zbog restrikcije i nemogućnosti zapošljavanja u inostranstvu, a i zbog većih mogućnosti zapošljavanja u zemlji, smanjen je odlazak iz zemlje u cilju privremenog zapošljavanja u inostranstvu. Poslije 1975. godine, ubrzan je povratak radnika u zemlju. U 1981. godini bilo je 625 hiljada zaposlenih radnika u inostranstvu sa 250 hiljada članova porodica."

Ibrahim Latifić: JUGOSLAVIJA 1945-1990 (razvoj privrede i društvenih djelatnosti)
dragan7557 dragan7557 17:02 14.10.2011

Re: Vala ako je ovo Akademski, onda.......

Memorandum SANU 1989. godina

nedovoljnih proizvodnih kapaciteta za proizvodnju sirovina

I niko ništa???

Čita li bre iko išta u Srbiji?

Ne čita a !? Nije ni čudo kad cenjena Srpska Akademija Nauka proizvodi sirovine. A bome i vidi se. I za to smo ratovali?


Ovo je bre, Vrh dna brateeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ajd' sad jedan Očenaš pa na Moleban.



cerski

p.s.

Analogija:

ako SANU proizvodi sirovine, šta tek proizvode fakulteti? Polusirovine? A srednje škole? Gluperde? A Osnovne onda, fabrikuju same idiote i kretene.
Hansel Hansel 17:29 14.10.2011

Re: Vala ako je ovo Akademski, onda.......

Ih, cerski, al' si sitničar! Gde baš to da spočitaš SANU? A bakar, na primer - je l' se može tretirati kao sirovina? A kažemo da se proizvodi - jer je proces dobijanja složen... Šta kažeš?
dragan7557 dragan7557 18:30 14.10.2011

Re: Vala ako je ovo Akademski, onda.......

A kažemo da se proizvodi - jer je proces dobijanja složen.

Vala baš, ljudi ga poznaju od tek pre neku 'iljadu godina. Mo'š tek misliti na kojem je sirovinskom nivou SANU, kad još, tek treba da stigne do složenih procesa, poput dobijanja bakra?

A ondak gvoždže, koje vaistinu ište još složeniji proces, pa onda....

cerski
dragan7557 dragan7557 18:52 14.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

Memorandum SANU 1989. godina

Nezaposlenost od preko jednog miliona zatvara perspektivu mladoj generaciji

Jebote jedno milionče na 23 milona stanovnika!

Sad sama Srbija ima tol'ko!
Svakodnevne su pojave : nerad i
neodgovornost na poslu,

korupcija i nepotizam,

odsustvo pravne sigurnosti,

birokratska samovolja,

nepoštovanje zakona,

rastuce nepoverenje medu ljudima i

sve bezobzirniji individualni i

grupni etatizmi.

Auh! Bog te kaliso, ovo k'o da je danas napisato.



cerski

p.s. vladaxy, da nis' ti pogrešio neđe.
vladaxy vladaxy 20:08 14.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

p.s. vladaxy, da nis' ti pogrešio neđe.


Jok, to je to. Dobra stara vremena...

Šta reći nostalgičarima. Kako to da npr. Nemci nisu dolazili da rade u našu državu blagostanja i pravde, ili Francuzi, ili Italijani. Ne naši su bežali tamo. Verovatno su u pitanju mazohisti, odlazili iz dobrog u loše. Vole da pate.
blogovatelj blogovatelj 20:15 14.10.2011

Re: dokle vise...

Pa jel znas ti da smo mi za USA u to vreme bili Amerika!


Samo da se zna.
Moj ujak je 1970. odselio za SAD. Kada je prvi put dosao kod nas u posetu 1975. njegova plata kao majstora na odrzavanju masina u fabrici bila je $1500 mesecno. Istu platu je moja majka imala kao masinski inzenjer u Kragujevcu.
Problem je sto takav odnos plata nije zadrzan tokom narednih decenija.
milisav68 milisav68 20:43 14.10.2011

Re: dokle vise...

gorran2

"Prema popisima stanovništva iz 1971. godine na privjavascript:;remenom radu u inostranstvu bilo je oko 700 hiljada jugoslovenskih radnika. Do 1977. godine taj se broj stalno povećavao. Međutim, zbog restrikcije i nemogućnosti zapošljavanja u inostranstvu, a i zbog većih mogućnosti zapošljavanja u zemlji, smanjen je odlazak iz zemlje u cilju privremenog zapošljavanja u inostranstvu. Poslije 1975. godine, ubrzan je povratak radnika u zemlju. U 1981. godini bilo je 625 hiljada zaposlenih radnika u inostranstvu sa 250 hiljada članova porodica."

Život piše romane, a ljudi čitaju statistiku.

Baš me interesuje, kako Siniša Pavić "izmisli", Šojića i Pantića.

Oliver Nedeljkovic, taj ne sme da prodje!
Hansel Hansel 21:27 14.10.2011

Re: Vala ako je ovo Akademski, onda.......

cerski
Vala baš, ljudi ga poznaju od tek pre neku 'iljadu godina. Mo'š tek misliti na kojem je sirovinskom nivou SANU, kad još, tek treba da stigne do složenih procesa, poput dobijanja bakra?

Pa, ako ne znaš, rudu treba prvo iskopati, pa je flotirati i pripremiti koncentrat, pa ga treba topiti, pa dobijeni bakar izliti i kao anodu baciti na elektrolizu da bi se dobilo to nešto konačno - katodni bakar. Verujem da su pre tih nekoliko 'iljada godina naročito elektrolizu radili!

Dakle, jedino možda reč "složen" treba zameniti s "višefazan". Da li bi time bio zadovoljan?
gorran2 gorran2 22:20 14.10.2011

Re: dokle vise...

milisav68
gorran2

"Prema popisima stanovništva iz 1971. godine na privremenom radu u inostranstvu bilo je oko 700 hiljada jugoslovenskih radnika. Do 1977. godine taj se broj stalno povećavao. Međutim, zbog restrikcije i nemogućnosti zapošljavanja u inostranstvu, a i zbog većih mogućnosti zapošljavanja u zemlji, smanjen je odlazak iz zemlje u cilju privremenog zapošljavanja u inostranstvu. Poslije 1975. godine, ubrzan je povratak radnika u zemlju. U 1981. godini bilo je 625 hiljada zaposlenih radnika u inostranstvu sa 250 hiljada članova porodica."

Život piše romane, a ljudi čitaju [i]statistiku[/javascript:;i].

Baš me interesuje, kako Siniša Pavić "izmisli", Šojića i Pantića.

Oliver Nedeljkovic, taj ne sme da prodje!

Nisam baš poznavalac tih likova.
Ulgavnom, stvari ti stoje ovako:
Uz puno napora 2030. biće kao 1989.

Zanimljivo je da je SFRJ 1983-1990, za razliku od Srbije danas (i ostalnih zemalja u okruženju, a i mnogih drugih) imala pozitivan tekući platni bilans sa inostranstvom, uprkos velikom opterećenju prispelih kamata na kredite (oko 1.700 mil $ godišnje), i to bez kojekakvih pomoći, stranih investicija, privatizacija, rasprodaja i slično.
blogovatelj blogovatelj 22:33 14.10.2011

Re: dokle vise...

dragan7557

...podatcima...

cerski


Stvarno, dokle vise...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:08 14.10.2011

Re: dokle vise...

gorran2

Zanimljivo je da je SFRJ 1983-1990, za razliku od Srbije danas (i ostalnih zemalja u okruženju, a i mnogih drugih) imala pozitivan tekući platni bilans sa inostranstvom, uprkos velikom opterećenju prispelih kamata na kredite (oko 1.700 mil $ godišnje), i to bez kojekakvih pomoći, stranih investicija, privatizacija, rasprodaja i slično.


I ako pitam otkud ovo, izaći će neki link, neke knjige, nekog lika...

Od drugog svetskog rata, Jugoslavija je samo jedne godine izvozila nego što je uvozila, a obzirom na upravljanje, ne verujem da je ikada imala pozitivni platni bilans.
seceranac seceranac 23:39 14.10.2011

Re: dokle vise...

srdjazlopogledja
gorran2

Zanimljivo je da je SFRJ 1983-1990, za razliku od Srbije danas (i ostalnih zemalja u okruženju, a i mnogih drugih) imala pozitivan tekući platni bilans sa inostranstvom, uprkos velikom opterećenju prispelih kamata na kredite (oko 1.700 mil $ godišnje), i to bez kojekakvih pomoći, stranih investicija, privatizacija, rasprodaja i slično.


I ako pitam otkud ovo, izaći će neki link, neke knjige, nekog lika...

Od drugog svetskog rata, Jugoslavija je samo jedne godine izvozila nego što je uvozila, a obzirom na upravljanje, ne verujem da je ikada imala pozitivni platni bilans.



u platni balans se ne racuna samo izvoz i uvoz vec i priliv/odliv kredita priliv od turizma i usluga i poslova obavljenih u inostranstvu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:50 14.10.2011

Re: dokle vise...

I doznake.
Zato je "dobar" Broz dao pasoše.

I opet, pored svega, nisu našli izlaz.
gorran2 gorran2 00:00 15.10.2011

Re: dokle vise...

srdjazlopogledja
gorran2

Zanimljivo je da je SFRJ 1983-1990, za razliku od Srbije danas (i ostalnih zemalja u okruženju, a i mnogih drugih) imala pozitivan tekući platni bilans sa inostranstvom, uprkos velikom opterećenju prispelih kamata na kredite (oko 1.700 mil $ godišnje), i to bez kojekakvih pomoći, stranih investicija, privatizacija, rasprodaja i slično.


I ako pitam otkud ovo, izaći će neki link, neke knjige, nekog lika...

Od drugog svetskog rata, Jugoslavija je samo jedne godine izvozila nego što je uvozila, a obzirom na upravljanje, ne verujem da je ikada imala pozitivni platni bilans.

Bilans trgovine robom (uvoz/izvoz) je bio hronično negativan, ali je to nadoknađivano plusom u sektoru usluga (turizmom uglavnom).

1989 (u mil. $):

trgovina robom : -1442
usluge: +3044
doznake radnika: +514
dospele kamate: -1469
transferi: +913

saldo: + 1560
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:06 15.10.2011

Re: dokle vise...


A šta su transferi, i zašto su doznake odvojene?

Van toga, usluge, to su radnici u Libiji? Jeste lepa prednost bila, osnivanje "Nesvrstanih".
gorran2 gorran2 01:00 15.10.2011

Re: dokle vise...

A šta su transferi

U objašnjenju za tu rubriku 45-90 piše: "civilna pomoć, privatni transferi, bankarski krediti i dr., restitucije i reparacije i američka vojna pomoć".

Dakle, 1989 - verovatno uglavnom krediti.
milisav68 milisav68 07:39 15.10.2011

Re: dokle vise...

gorran2

Nisam baš poznavalac tih likova.

Ma jesi, samo što su se u tvom komšiluku, zvali drugačije, a ti nisi obraćao pažnju.

Malo je poznato, da je Siniša Pavić bio brakorazvodni sudija, pre nego što se "proslavio" scenarijem za seriju "Vruć vetar".Možeš samo da zamisliš, koliko se "prljavog veša" naslušao, i odakle mu inspiracija i informacije, za hiper-produkciju tekstova tzv popularnih serija i filmova, a insert koji sam linkovao je iz filma "Tesna koža", koji je snimljen 1982. godine, i govori o tome da su se "povratnici" iz inostranstva zapošljavala uz mito, na uštrb isplativog poslovanja firmi (izmedju ostalog - bilo je tu toliko "mućki" da Delboj i Rodni Troters izgledaju kao mala deca).

Da je istina, to što se "provlačilo" kroz te filmove i serije, sam se uverio sopstvenim očima, jer sam od `83, išao u srednju mašinsko-elektrotehničku školu, pri jednoj velikoj lokalnoj fabrici, gde smo često išli na "praksu".
U jednom od delova fabrike, je bilo "zapošljeno" 1200 "radnika".Od toga, samo 500 ljudi je bilo u pogonu/proizvodnji, a ostalo su bili razni "šefovi" i administracija.
Ako je tebi to normalan "odnos snaga" i put u svetlu budućnost, onda jbga.

A to "glupavo" poredjenje, onda i sada, mogu da ti "pobijem" još glupavijim poredjenjem, da je za vreme Miloševića `92/`93, bilo još bolje, jer je inflacija "jela" sve račune i nisi morao skoro ništa da plaćaš, jer se živelo "na čekove".

dragan7557 dragan7557 09:16 15.10.2011

Re: Vala ako je ovo Akademski, onda.......

Hansel
cerski
Vala baš, ljudi ga poznaju od tek pre neku 'iljadu godina. Mo'š tek misliti na kojem je sirovinskom nivou SANU, kad još, tek treba da stigne do složenih procesa, poput dobijanja bakra?

Pa, ako ne znaš, rudu treba prvo iskopati, pa je flotirati i pripremiti koncentrat, pa ga treba topiti, pa dobijeni bakar izliti i kao anodu baciti na elektrolizu da bi se dobilo to nešto konačno - katodni bakar. Verujem da su pre tih nekoliko 'iljada godina naročito elektrolizu radili!

Dakle, jedino možda reč "složen" treba zameniti s "višefazan". Da li bi time bio zadovoljan?

Upropasti mi razmišljanje, uzgred, ruda cinka i aluminijuma se obrađuju na isti način-elektrolizom. E sad tehnološki procesi prerađivanja rude posle kopanja se neko kraće vreme, kol'ko se sećam, na srpskom zvalo prerađivanje do stanja polufabrikata, a prerađivanje se uz najbolju volju nije moguće nazvati proizvodnjim.

Ali jebiga.

Uostalom nekad se vraćanje državnih (i drugih) kredita zvalo vraćanje dugova uvećanih za kamatu, bili prosta otplata mesečne rate, imalo formu plaćanja, i.....kvit.

Sada se to naziva servisiranje stranih dugova. Nedo Bog da građani kojim čudom pomisle da treba nešto da plate!

Eto recimo ovaj tyson ođe, navalio:

O tempora.....

cerski
tyson
onaj ko pozajmljuje pristaje na rizik da mu nece biti vraceno i zbog tog rizika naplacuje kamatu.

Ko je poveriocima kriv sto su pohlepni pa su svima davali kredite kako bi sto vise zaradili na zelenastvu.

Ja nikakvu kamatu nikome ne naplaćujem. Samo hoću svoje pare nazad, pre nego što Filip i društvo proglase opštu amnestiju i zaborave na obaveze prema ljudima čiji novac su trošili.





Nikako da s'vatim da l' on traži da mu se dugovi servisiraju ili da mu se vrate. A On ćuti?


cerski
dragan7557 dragan7557 09:31 15.10.2011

Re: Normalno bre milisave68

milisav68

U jednom od delova fabrike, je bilo "zapošljeno" 1200 "radnika".Od toga, samo 500 ljudi je bilo u pogonu/proizvodnji, a ostalo su bili razni "šefovi" i administracija.
Ako je tebi to normalan "odnos snaga" i put u svetlu budućnost, onda jbga.

E, vala milisave na tvoju i žalost drugih, navedeno jeste normalan odnos snaga, i to po merilima novokapitalizma.
Izražen je formulacijom (stavom) koji kaže: "privredna razvijenost neke države (društva) ceni se, odnosima između, primarnog, sekundarnog i tercijarnog sektora privređivanja."

Dalje ova, formulacija (stav) kaže: "što manje zaposlenih u proizvodnom (primarnom) sektoru, to je veća razvijenost države-čitaj društva."

Ovo su smislili isti ekonomisti koji su osmislili današnji sistem, dakle zapadni politički ekonomisti. Amerikanci su se godinama ponosili svojim statusom Najrazvijenije nacije na planeti baš na osnovu ovog stava.

"Progresivnost" ove vrste, između ostalog, je vodila u neokolonijalizam koji sada imamo i nije ujdurma komunističkih već tzv. gradžanskih ekonomskih politikanata .



cerski

p.s. da je proizvodnja primarni sektor valjda ne treba posebno naglašavati.
spadalo92 spadalo92 09:58 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

vladaxy
p.s. vladaxy, da nis' ti pogrešio neđe.


Jok, to je to. Dobra stara vremena...

Šta reći nostalgičarima. Kako to da npr. Nemci nisu dolazili da rade u našu državu blagostanja i pravde, ili Francuzi, ili Italijani. Ne naši su bežali tamo. Verovatno su u pitanju mazohisti, odlazili iz dobrog u loše. Vole da pate.

Odlazili su iz dobrog u još bolje, glupane! SFRJ je bila srednje razvijena evropska zemlja, a Nemačka je bila visoko razvijena evropska zemlja, glupane! Nemačka je i dalje visoko razvijena evropska zemlja, a Srbija je sada na nivou Sahare, glupane! Za to nije kriv Tito i komunistička diktatura, već ova kobajagi demokratija, glupane! U Nemačkoj su masovno radili i Španci, Italijani, Grci, Turci..., a ne samo Jugovići, glupane! SFRJ pasoš je bio najkradeniji pasoš na svetu, i najskuplji na crnom tržištu, glupane. Zašto, glupane? Zato što si sa njim mogao da putuješ po celoj zemaljskoj kugli bez viza, glupane! Ne znam kakav je to diktator i kakva je to diktatura koja dozvoljava da joj se robovi slobodno švrćkaju po planeti, glupane!
milisav68 milisav68 10:08 15.10.2011

Re: Normalno bre milisave68

dragan7557
milisav68

U jednom od delova fabrike, je bilo "zapošljeno" 1200 "radnika".Od toga, samo 500 ljudi je bilo u pogonu/proizvodnji, a ostalo su bili razni "šefovi" i administracija.
Ako je tebi to normalan "odnos snaga" i put u svetlu budućnost, onda jbga.

E, vala milisave na tvoju i žalost drugih, navedeno jeste normalan odnos snaga, i to po merilima novokapitalizma.
Izražen je formulacijom (stavom) koji kaže: "privredna razvijenost neke države (društva) ceni odnosima između primarnog, sekundarnog i tercijarnog sektora."

Nije isto, ja pričam o samim firmama, a ti o celom društvu (državi).
Teško da je 70-ih, i 80-ih, u nekoj firmi na "zapadu" bio prosek, jedan šef, i jedna sekretarica, na jednog radnika.
Danas je sasvim drugačije, jer se skoro sva proizvodnja preselila na "istok", a privredom dominiraju usluge.

Drugo, njima se to "može", jer žive od pljačke po celom svetu, a mi to ne možemo ni po "komšiluku" (probali, pa dobili batine), već samo izmedju sebe.
vladaxy vladaxy 10:29 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

A Hrvati, Slovenci i ostali su takođe glupi pa nisu videli to što si i ti video GLUPANE
milisav68 milisav68 10:30 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

spadalo92
Ne znam kakav je to diktator i kakva je to diktatura koja dozvoljava da joj se robovi slobodno švrćkaju po planeti, glupane!

Pa ona koja ima višak robova.
I robovi treba da jedu, neko to mora da hrani.

Ovako ih lepo "pustiš" da idu, i da ne prekidaju kontakt sa maticom, jer će zaradjene pare da šalju u zemlju, i da zidaju kuće na 3 sprata, za razliku od ostalih zemalja iz "istočnog bloka", gde su ti kontakti prekidani.

Usput dozvoliš doživotno studiranje, i oštrice socijalnog bunta su istupljene.

Za razliku od "nas", Turci (tada takodje brojni gastarbajteri) su, umesto da zidaju kuće, ulagali u privredu, jer ih je na to država usmeravala, a opet za razliku od nas gde je to bilo suzbijano.

Ko je gde danas - znamo.
"Titovo" vodjenje države, može da se svede na, "drži bure vodu, dok majstori odu".



dragan7557 dragan7557 11:32 15.10.2011

Re: Normalno bre milisave68

milisav68
dragan7557
milisav68

U jednom od delova fabrike, je bilo "zapošljeno" 1200 "radnika".Od toga, samo 500 ljudi je bilo u pogonu/proizvodnji, a ostalo su bili razni "šefovi" i administracija.
Ako je tebi to normalan "odnos snaga" i put u svetlu budućnost, onda jbga.

E, vala milisave na tvoju i žalost drugih, navedeno jeste normalan odnos snaga, i to po merilima novokapitalizma.
Izražen je formulacijom (stavom) koji kaže: "privredna razvijenost neke države (društva) ceni odnosima između primarnog, sekundarnog i tercijarnog sektora."

Nije isto, ja pričam o samim firmama, a ti o celom društvu (državi).
Teško da je 70-ih, i 80-ih, u nekoj firmi na "zapadu" bio prosek, jedan šef, i jedna sekretarica, na jednog radnika.
Danas je sasvim drugačije, jer se skoro sva proizvodnja preselila na "istok", a privredom dominiraju usluge.

Drugo, njima se to "može", jer žive od pljačke po celom svetu, a mi to ne možemo ni po "komšiluku" (probali, pa dobili batine), već samo izmedju sebe.

Eto vidiš dokle generalizacija i pogrešne premise mogu da odvedu celo društvo i ekonomsku teoriju, inače navedeni argument je bukvalno primenjivan (u narodu) na celo društvo, pa je bio ponos i dika svakodnevo orgijanje o razvijenosti Našeg društva, uspeha Našeg političkog sistema, i drugova na Vlasti našeg društva, koje se eto prema naučno verifikovanim i statistički dokazati podatcima sunovratno penje ka nebesima, kao i danas sa neviđenim budalaštinama. Upravo zato sam i naveo ova dva "argumentirajuća" stava u lokalnoj Ekonomici i dr.

Ukratko naša Vlast je uvek liderska, a samim tim smo mi svi Liderčine, po osnovu .......popuni sam, kao što ti i ureadi. Da je i danas isto, nije potrebno dokazivati.

Eto od silnih pretnji hiljadama novih radnih mesta (Škundić, Dulić) narod se već uplašio a i precednik reče Biznmis Menima, u starogovoru, običnim poslovnim čovecima: "samo nebo je granica."

Svemir je valjad sledeći, a posle ..............

cerski


spadalo92 spadalo92 11:33 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

vladaxy
A Hrvati, Slovenci i ostali su takođe glupi pa nisu videli to što si i ti video GLUPANE

Radio sam 1968. u Nemačkoj sa Hrvatima, Slovencima i ostalima, glupane! I, da...ti hoćeš, u stvari, reći da su Hrvati, Slovenci i ostali, u to vreme, imali Nemački standard, te im se nije išlo u pečalbu. Bolje su živeli od Italijana, Španaca, Grka, Turaka...? Sine, obriši sline...
spadalo92 spadalo92 11:42 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

"Titovo" vodjenje države, može da se svede na, "drži bure vodu, dok majstori odu".

Znači, priznaješ da su oni koji su otišli bili majstori koji su dobro pazili bure da nigde ne curi...? Današnji demokratski majstori koji su neuporedivo bolji od ondašnjih nikako da poprave bure koje šiklja na sve strane...
milisav68 milisav68 12:20 15.10.2011

Re: Normalno bre milisave68

dragan7557

cerski

Pogrešno si me razumeo.
Ja sam pričao o "starokapitalizmu", odnosno, o tadašnjoj razlici u funkcionisanju firmi, izmedju "nas" i "zapada".


dragan7557 dragan7557 13:21 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

vladaxy
p.s. vladaxy, da nis' ti pogrešio neđe.


Jok, to je to. Dobra stara vremena...

Šta reći nostalgičarima. Kako to da npr. Nemci nisu dolazili da rade u našu državu blagostanja i pravde, ili Francuzi, ili Italijani. Ne naši su bežali tamo. Verovatno su u pitanju mazohisti, odlazili iz dobrog u loše. Vole da pate.

Ne b' da trvoljim pastoralu, al' iskam odgovor:

Šta se promenilo?

Ili važi staro/novo dobro pravilo:

Jok, to je to. Bolja nova vremena!

Pa da se upitamo:

Kako to da Nemci ne rade u našoj jedinstvenoj demokratije i pravde, ili Francuzi, ili Italijani?

Pa onda:

Naši još uvek beže tamo!

A da su kao i onda u pitanju mazohisti koji preko leba oće pogače, odnosno, opet, iz dobra odlaze u loše, je poprilično jasna stvar.

Vole da pate, pa to ti je.

cerski
milisav68 milisav68 13:31 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

spadalo92
"Titovo" vodjenje države, može da se svede na, "drži bure vodu, dok majstori odu".

Znači, priznaješ da su oni koji su otišli bili majstori koji su dobro pazili bure da nigde ne curi...? Današnji demokratski majstori koji su neuporedivo bolji od ondašnjih nikako da poprave bure koje šiklja na sve strane...

Ne, iza takvog majstora ti ostane poplavljena kuća, zapušena kanalizacija, i smrad koji je nesnosan, a ti onda pomisliš da nije majstor kriv za smrad, nego govna, jer ona su ta koja smrde.
A govna smrde pa smrde, makar imala i etiketu "demokratska".



vladaxy vladaxy 14:47 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

spadalo92
vladaxy
A Hrvati, Slovenci i ostali su takođe glupi pa nisu videli to što si i ti video GLUPANE

Radio sam 1968. u Nemačkoj sa Hrvatima, Slovencima i ostalima, glupane! I, da...ti hoćeš, u stvari, reći da su Hrvati, Slovenci i ostali, u to vreme, imali Nemački standard, te im se nije išlo u pečalbu. Bolje su živeli od Italijana, Španaca, Grka, Turaka...? Sine, obriši sline...


daj iskuliraj lave, šta si išao koji moj u nemačku ako ti je ovde bilo dobro. verovatno patiš što si se vratio pa sad ubeđuješ sebe i druge da je ovde super i da se nisi za...bao u odluci.
dragan7557 dragan7557 15:25 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

milisav68

Ovako ih lepo "pustiš" da idu, i da ne prekidaju kontakt sa maticom, jer će zaradjene pare da šalju u zemlju, i da zidaju kuće na 3 sprata, za razliku od ostalih zemalja iz "istočnog bloka", gde su ti kontakti prekidani.

Božemprosti milisave ovo "pustiš" prema opisatom mlogo po'seća na prodaju?
Za razliku od "nas", Turci (tada takodje brojni gastarbajteri) su, umesto da zidaju kuće, ulagali u privredu, jer ih je na to država usmeravala, a opet za razliku od nas gde je to bilo suzbijano.

Ne bih rek'o, mislim ovo za ulaganje u privredu, a glede prisustva u Jevropi su danas brojniji no ikad i pored silne turske privrede koju spominješ
Pogrešno si me razumeo.


Čini ti se.
Ja sam pričao o "starokapitalizmu", odnosno, o tadašnjoj razlici u funkcionisanju firmi, izmedju "nas" i "zapada".


Ja čisto o nekim naučnim definicijama, za kućnu upotrebu.

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:40 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

Pa ona koja ima višak robova.
I robovi treba da jedu, neko to mora da hrani.


Kada kolac pocne da se smanjuje, a socijalizam nema nacina da ga poveca, onda se brine o broju gladnih, o nacinu da smanju broj gladnih.
Drzava-ubica.
dragan7557 dragan7557 15:52 15.10.2011

Re: dokle vise...

blogovatelj
dragan7557

...podatcima...

cerski


Stvarno, dokle vise...

Dok se ne setiš javno na ovom blogu date zakletve da više nikad nećeš komentarisati moje pisanje.

cerski
dragan7557 dragan7557 16:01 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

srdjazlopogledja
Pa ona koja ima višak robova.
I robovi treba da jedu, neko to mora da hrani.


Kada kolac pocne da se smanjuje, a socijalizam nema nacina da ga poveca, onda se brine o broju gladnih, o nacinu da smanju broj gladnih.
Drzava-ubica.


Sunce ti žarko poljubim! A ja celo vreme lupam glavu, zbog čega svi emigriraše u Ameriku, Novi Zeland i Australiju, a odgovor pod nosom.

Srećko Šojiću, mislim gazda srđo, briljiraš danas.

Socijalizam YES! YES! YES!, univerzalni krivac na čelu sa srbo-boljševizmom!

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:08 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

Socijalizam univerzalni krivac

seceranac seceranac 16:35 15.10.2011

Re: Normalno bre milisave68

rovlačilo" kroz te filmove i serije, sam se uverio sopstvenim očima, jer sam od `83, išao u srednju mašinsko-elektrotehničku školu, pri jednoj velikoj lokalnoj fabrici, gde smo često išli na "praksu".
U jednom od delova fa



znaci da smo mi u smislu ekonomskog razvoja bili napredniji - radili smo pre 30 godina ono sto ameri rade danas.
milisav68 milisav68 16:51 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

dragan7557

Božemprosti milisave ovo "pustiš" prema opisatom mlogo po'seća na prodaju?

Ne, nego u odnosi na zemlje iza "gvozdene zavese", gde ih nisu "puštali".
Ne bih rek'o, mislim ovo za ulaganje u privredu, a glede prisustva u Jevropi su danas brojniji no ikad i pored silne turske privrede koju spominješ

Pa kad imaju veći prirodni priraštaj.

Nisam rekao da je silna, ali je ipak jača od većine zemalja Balkana, plus što su ulagali u turizam, izgradili silne hotele....

Kod nas si morao "mečku da rodiš" da bi dobio bilo kakvu dozvolu, pa su "povratnici" zidali kućerine, koje sad zvrje prazne, i vraćali se nazad.
Oni koji su istrajali do kraja, gorko su se pokajali, jer im je inspekcija zasedala za vrat, i nije im davala da "dišu".

spadalo92 spadalo92 19:03 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

daj iskuliraj lave, šta si išao koji moj u nemačku ako ti je ovde bilo dobro. verovatno patiš što si se vratio pa sad ubeđuješ sebe i druge da je ovde super i da se nisi za...bao u odluci.

Otišao sam zato što je tamo bilo bolje, glupane! Ovde je bilo dobro, tamo je bilo bolje, glupane! Ova jednostavna činjenica nikako ne ulazi u tvoju glupu glavu. 'ajmo isponova: SFRJ je bila srednje razvijena evropska zemlja, dočim je SR Nemačka bila visoko razvijena evropska zemlja. Znači, normalno je da ideš iz dobrog ka boljem. Ponavljaj ovo noćas, sutra pitam za ocenu. Ja ne ubeđujem sebe i druge da je ovde super, gde si to pročitao, glupane? Ja ubeđujem sebe i druge da je ovde nekada bilo super. A ti ubeđuješ mene i druge da se sada mnogo bolje živi nego u doba SFRJ, glupane!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:21 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

SFRJ je bila srednje razvijena evropska zemlja

Srednje...

Srednje nerazvijena!

A da je bila evropska, u geografskom smislu, jeste, ali u pravnom, politickom, i ekonomskom, bila je africka zemlja, i sa istim se druzila, i najavila svoju buducnost.

NAKON BALKANIZACIJE AFRIKE, NASTUPILA JE AFRIKANIZACIJA BALKANA!
vladaxy vladaxy 19:39 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

Ja ubeđujem sebe i druge da je ovde nekada bilo super.


Lave, jednom pandur uvek pandur...nastavi da se ubeđuješ
spadalo92 spadalo92 21:47 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

srdjazlopogledja
SFRJ je bila srednje razvijena evropska zemlja

Srednje...

Srednje nerazvijena!

A da je bila evropska, u geografskom smislu, jeste, ali u pravnom, politickom, i ekonomskom, bila je africka zemlja, i sa istim se druzila, i najavila svoju buducnost.

NAKON BALKANIZACIJE AFRIKE, NASTUPILA JE AFRIKANIZACIJA BALKANA!

Raspitaj se, pročitaj nešta, proguglaj. Koje mesto je imala SFRJ u svetu. Dočim, današnja demokratska Srbija ide ponosno u korak sa Somalijom...

I gde je održan poslednji samit nesvrstanih (to je onaj pokret koji su osnovali u Beogradu Tito, Nehru i Naser)? Kanda bi danas rado išli i sa Afrikom i sa nesvrstanima...ali mrka kapa. I jedni i drugi su daleko od nas eonima.
Hansel Hansel 21:48 15.10.2011

Re: Vala ako je ovo Akademski, onda.......

dragan7557
Upropasti mi razmišljanje, uzgred, ruda cinka i aluminijuma se obrađuju na isti način-elektrolizom. E sad tehnološki procesi prerađivanja rude posle kopanja se neko kraće vreme, kol'ko se sećam, na srpskom zvalo prerađivanje do stanja polufabrikata, a prerađivanje se uz najbolju volju nije moguće nazvati proizvodnjim.

Ja sam se samo "poveo" stalnim pričama u mom rodnom "gradu bakra" o proizvodnji bakra (pod preradom rude se smatralo i smatra flotiranje, pravljenje koncentrata)... a kad malo pročačkam po memoriji, stalno se (u medijima i u školi) govorilo čak i o - proizvodnji uglja!

Baš razmišljam da li bi moglo "dobijanje bakra"... hm? A od koga ga dobijamo, pitali bi neki!
spadalo92 spadalo92 21:51 15.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

vladaxy
Ja ubeđujem sebe i druge da je ovde nekada bilo super.


Lave, jednom pandur uvek pandur...nastavi da se ubeđuješ
Tigre, jednom glup uvek glup...nastavi da se ubeđuješ
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:16 16.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

Kanda bi danas rado išli i sa Afrikom i sa nesvrstanima...ali mrka kapa. I jedni i drugi su daleko od nas eonima.

I nisu bas, drugari smo...
Gde je sada Broz, da stane na celo Afro lige?
spadalo92 spadalo92 06:57 16.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

srdjazlopogledja
Kanda bi danas rado išli i sa Afrikom i sa nesvrstanima...ali mrka kapa. I jedni i drugi su daleko od nas eonima.

I nisu bas, drugari smo...
Gde je sada Broz, da stane na celo Afro lige?

Eh, da nam je Broz bar jedan dan, da malo predahnemo, pa neka bude opet demokratija.
tyson tyson 07:26 16.10.2011

Re: dokle vise, sve biser do..............

Eh, da nam je Broz bar jedan dan, da malo predahnemo, pa neka bude opet demokratija.

Pa to, čvrsta ruka, bar bi se znao neki red.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 05:38 14.10.2011

"Ujedinjeni za globalne promene!"

Hm... sve mi se čini da sam ovu parolu i poklič već čuo.

Ah, da ...u gimnaziji, iz predmeta koji se zvao marksizam ili tako nekako. Završna rečenica Marksovog i Engelsovog "Komunističkog manifesta" glasi: «Proleteri svih zemalja, ujedinite se!» i postala je borbena parola radnika na kraju XIX i početkom XX veka.

Borhes je bio u pravu - nema ideje koja već nije bila u glavama ljudi, nema priče koja nije ispričana... usudio bih se da dodam: ni parola koje već nisu uzvikivane, borbenih pokliča za koje se ginulo... sve su to samo bore na licu večnosti.
Hansel Hansel 08:20 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Borhes je bio u pravu - nema ideje koja već nije bila u glavama ljudi, nema priče koja nije ispričana... usudio bih se da dodam: ni parola koje već nisu uzvikivane, borbenih pokliča za koje se ginulo... sve su to samo bore na licu večnosti.

OK, ali šta s tim saznanjem? Ne kažem da su ovi protesti ko-zna-kako dobra ideja, ali šta je alternativa?
seceranac seceranac 08:44 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Vojislav Stojković
Hm... sve mi se čini da sam ovu parolu i poklič već čuo.

Ah, da ...u gimnaziji, iz predmeta koji se zvao marksizam ili tako nekako. Završna rečenica Marksovog i Engelsovog "Komunističkog manifesta" glasi: «Proleteri svih zemalja, ujedinite se!» i postala je borbena parola radnika na kraju XIX i početkom XX veka.



u pravu si, cuo si tu parolu ranije, ali da nije bilo te parole i tih protesta sa kraja 19. i pocetka 20. veka ti bi danas verovatno radio 12-16 sati dnevno 6 do 7 dana u nedelji bez i jednog dana godisnjeg odmora, bez ikakvog zdrastvenog osiguranja, penzije, obrazovanja za decu, ...

Mislim, razumem ja da je mnogima potpuno jasno da se vrhunska pravda nece postici nikakvim revolucijama ali je nesporno da je taj pokret o kome ti sa nipodastavanjem govoris doneo vise pozitivnih stvari u tvoj zivot nego bilo koji drugi drustveni pokret u poslednjih 200 godina.

Borhes je bio u pravu - nema ideje koja već nije bila u glavama ljudi, nema priče koja nije ispričana... usudio bih se da dodam: ni parola koje već nisu uzvikivane, borbenih pokliča za koje se ginulo... sve su to samo bore na licu večnosti.


u pravu je borhes da se istorija ponavlja ali to bas znaci da mi moramo opet da prodjemo kroz ono kroz sta su prosli ljudi sa kraja 19. i pocetka 20. veka kako bi nas zivot i zivot nase dece vratili na ipak malo dostojniji nivo kakav je bio posle njihove borbe. Ponovilo se da vladajuca elita pocne da uzima sve i ne daje nista pa ce morati da se ponovi proces koji ih je onomad naterao da malo od tog svega ipak ostave onima koji su ga zaradili.

mozes ti da budes cinik koliko hoces ali ako se nesto ne desi po tom planu svojoj deci cemo ostaviti svet u kome im nece biti ni lepo ni lako.
niccolo niccolo 09:10 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

«Proleteri svih zemalja, ujedinite se!»

E, ja baš u sredu prolazio pored spomenika u Moskvi gde piše ta rečenica, logično na ruskom jeziku (mislim, potpuno nebitna informacija za vas ostale, al' reko' ajd' da ipak spomenem)...
jedi-knight jedi-knight 09:29 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Ah, da ...u gimnaziji, iz predmeta koji se zvao marksizam ili tako nekako. Završna rečenica Marksovog i Engelsovog "Komunističkog manifesta" glasi: «Proleteri svih zemalja, ujedinite se!» i postala je borbena parola radnika na kraju XIX i početkom XX veka.


Da. To je bila krajnje humana ideja, sa jasnim uzrokom i , na zalost, poznatim posledicama. Ali ne vidim ja da je probem u ideji, vec u pohlepi koja je imanentna koliko i teznja za jednakoscu.
Svako drustveno uredjenje je direktno ugrozeno obicnim ljudskim slabostima.


Borhes je bio u pravu - nema ideje koja već nije bila u glavama ljudi, nema priče koja nije ispričana... usudio bih se da dodam: ni parola koje već nisu uzvikivane, borbenih pokliča za koje se ginulo... sve su to samo bore na licu večnosti.


Kao sto je u ljudima pohlepa, tako je u ljudima i ideja o jednakosti vazda bila. Jedna uslovljava drugu. Da nije pohlepe, ne bi bilo nejednakosti. Da nije nejednakosti, ne bi bilo ugrozenih. Da nije ugrozenih, ne bi bilo revolucija.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:51 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

u pravu si, cuo si tu parolu ranije, ali da nije bilo te parole i tih protesta sa kraja 19. i pocetka 20. veka ti bi danas verovatno radio 12-16 sati dnevno 6 do 7 dana u nedelji bez i jednog dana godisnjeg odmora, bez ikakvog zdrastvenog osiguranja, penzije, obrazovanja za decu, ...



Hm, hm, gledam pre neki dan (pustila belgijska tv pred 15-ti) Majkl Murov film - Kapitalizam ljubavna prica - i imajuci u vidu cak i uz vremesku distancu od jednog veka gde je nekad sve izgledalo tuznije i nepravednije i zaostalije - najtuznije je to sto je danas isto tako. I jos gore, jer smo u 21-om veku...

15-tog i na Dam skveru zakazani protesti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:18 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Hansel
Borhes je bio u pravu - nema ideje koja već nije bila u glavama ljudi, nema priče koja nije ispričana... usudio bih se da dodam: ni parola koje već nisu uzvikivane, borbenih pokliča za koje se ginulo... sve su to samo bore na licu večnosti.

OK, ali šta s tim saznanjem? Ne kažem da su ovi protesti ko-zna-kako dobra ideja, ali šta je alternativa?


Ne znam, ali znam da: "Na tom svijetu stalna samo mijena jest" , kao i da:

"Kolo od sreće uokoli
vrteći se ne pristaje:
tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje."

(Gundulić)



dragan7557 dragan7557 11:24 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Da. To je bila krajnje humana ideja, sa jasnim uzrokom i , na zalost, poznatim posledicama

Što si ti kao novorođena beba(1970) jasno doživeo i saznao iz pouzdanih izvora, a osetio na vlastitoj kožuri još davne 1970?

Aferim bre, Mustafa Džedaji iz Španije.

cerski

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:28 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

seceranac

mozes ti da budes cinik koliko hoces ali ako se nesto ne desi po tom planu svojoj deci cemo ostaviti svet u kome im nece biti ni lepo ni lako.


"Da li će sloboda umeti da peva, kao što su sužnji pevali o njoj... "

(Miljković)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:32 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

niccolo
«Proleteri svih zemalja, ujedinite se!»

E, ja baš u sredu prolazio pored spomenika u Moskvi gde piše ta rečenica, logično na ruskom jeziku (mislim, potpuno nebitna informacija za vas ostale, al' reko' ajd' da ipak spomenem)...


Informacija je možda nebitna, ali rečenica je i bitna i aktuelna u svim mogućim varijacijama.
dragan7557 dragan7557 11:41 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

15-tog i na Dam skveru zakazani protesti.

Valjad Trgu Dam u Amsterdamu?

cerski
tyson tyson 15:29 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Hm, hm, gledam pre neki dan (pustila belgijska tv pred 15-ti) Majkl Murov film - Kapitalizam ljubavna prica - i imajuci u vidu cak i uz vremesku distancu od jednog veka gde je nekad sve izgledalo tuznije i nepravednije i zaostalije - najtuznije je to sto je danas isto tako. I jos gore, jer smo u 21-om veku...

15-tog i na Dam skveru zakazani protesti.

Hm, hm, gledam pre neki dan (pustila belgijska tv pred 15.) Majkl Murov film - Kapitalizam ljubavna prica - i imajuci u vidu cak i uz vremesku distancu od jednog veka gde je nekad sve izgledalo tuznije i nepravednije i zaostalije - najtuznije je to sto je danas isto tako. I jos gore, jer smo u 21. veku...

15. i na Dam skveru zakazani protesti.


apacherosepeacock apacherosepeacock 17:03 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

dragan7557
15-tog i na Dam skveru zakazani protesti.

Valjad Trgu Dam u Amsterdamu?

cerski


Da.
Kazezoze Kazezoze 17:53 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

dragan7557
15-tog i na Dam skveru zakazani protesti.

Valjad Trgu Dam u Amsterdamu?

cerski

nije baš na damu, ali je tu negde u blizini, na beursplein-u...ne protestuju ovaj put protiv kraljice, nego protiv bankara.
uzgred, kad sam već spomenuo kraljicu, čuo sam da je vlada odlučila da kraljevskoj kući ukine plaćanje privatnih letova. nakon što su im (zbog krize) oporezovali držanje pasa, ovo je nova krupna odluka protiv subsidiranja kraljevske kuće.
dragan7557 dragan7557 18:14 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

nakon što su im (zbog krize) oporezovali držanje pasa,

Jadne kuce!

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:26 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Kazezoze

uzgred, kad sam već spomenuo kraljicu, čuo sam da je vlada odlučila da kraljevskoj kući ukine plaćanje privatnih letova. nakon što su im (zbog krize) oporezovali držanje pasa, ovo je nova krupna odluka protiv subsidiranja kraljevske kuće.




Znači, "ipak se okreće".
dragan7557 dragan7557 18:56 14.10.2011

Re: "Ujedinjeni za globalne promene!"

Vojislav Stojković
Kazezoze

uzgred, kad sam već spomenuo kraljicu, čuo sam da je vlada odlučila da kraljevskoj kući ukine plaćanje privatnih letova. nakon što su im (zbog krize) oporezovali držanje pasa, ovo je nova krupna odluka protiv subsidiranja kraljevske kuće.




Znači, "ipak se okreće".

Alo bre Vojislave, đe će ti duša, kuce krepavaju a ti se valjaš od smeja?

cerski
alselone alselone 06:52 14.10.2011

USTAJMO, mi dužničko roblje!

Nesto mi mnogo kukas po kapitalizmu u poslednjih par meseci. Da nisi ti, Filipe, bozemprosti, onomad uzeo kredit u svajcarcima?
Hansel Hansel 08:28 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

Pa, mogla bi jedna mala revolucija s otpisom svih dugova!

Al' zaista, da li je iko ikad tražio - ravnotežu? OK, i novac je roba, mora da se plati, ali zašto previše? I zašto su neki ljudi pristali da budu dužničko roblje (od kojih se mnogi prostiru mnogo više od gubera)? Što nisu pre uzimanja kredita tražili normalne uslove? Što radnici pristaju na ponižavajuće uslove rada a ne odluče da se vrate na imanja svojih dedova i rade - za sebe? (Da se ne misli da su pitanja licemerna - ja ozbiljno razmišljam da se, ako propadnem skroz , vratim na ono šta imam, pa - koliko preživim!)
alselone alselone 08:51 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

Što radnici pristaju na ponižavajuće uslove rada a ne odluče da se vrate na imanja svojih dedova i rade - za sebe?


Ako covek i ima imanje, uopste nisam siguran da li se na malim imanjima i moze preziveti. Cene od stocne hrane do vestackog djubriva su divljacke a otkupne cene od zitarica do mesa i mleka su minorne.
seceranac seceranac 09:12 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

Hansel
Pa, mogla bi jedna mala revolucija s otpisom svih dugova!


u revolucijama se dugovi ne otpisuju nego krvlju naplacuju. Jedini nacin za otpis dugova (samo jedne strane doduse) je putem rata i to je ono sto sve nas treba da plasi u situaciji kada su svi duzni do guse.

Što radnici pristaju na ponižavajuće uslove rada a ne odluče da se vrate na imanja svojih dedova i rade - za sebe? (Da se ne misli da su pitanja licemerna - ja ozbiljno razmišljam da se, ako propadnem skroz , vratim na ono šta imam, pa - koliko preživim!)


problem u vracanju na dedovinu je u tome sto je sistem u medjuvremenu promenjen tako da su poljoprivreda i proizvodnja hrane postale delatnosti sa kojima se ne moze iz sirotinje izvuci.
pre sto godina domacinstvo koje je proizvodilo 50 svinja ili 35 tona zita godisnje bilo je dobrostojece, danas domacinstvo koje proizvode toliko zaradi oko 50000 dinara mesecno i sa time ne moze da pokrije osnovne troskove pored hrane - da plati sve takse koje drzava trazi, da ne pricamo zdrastvenom osiguranju, penziji, skolovanju dece, putovanju ...
buba_truba buba_truba 09:15 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

Hansel
Što radnici pristaju na ponižavajuće uslove rada a ne odluče da se vrate na imanja svojih dedova i rade - za sebe? (Da se ne misli da su pitanja licemerna - ja ozbiljno razmišljam da se, ako propadnem skroz , vratim na ono šta imam, pa - koliko preživim!)

Pa neće da se vrate jer tamo treba da se radi. Ovako je lakše. I još ubeđenje da si gospodin. Uspeo si, otiš'o u grad... eeee!
A i ti vala!!! Kažeš: "ako propadnem skroz"... a što bi da čekaš propas'?
Hansel Hansel 09:42 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

A i ti vala!!! Kažeš: "ako propadnem skroz"... a što bi da čekaš propas'?

Ma, ja to samo figurativno! Mislio sam - kad propast postane izvesna!

A i, samo da znaš, moji brda i doline su u pasivnim krajevima!

u revolucijama se dugovi ne otpisuju nego krvlju naplacuju. Jedini nacin za otpis dugova (samo jedne strane doduse) je putem rata i to je ono sto sve nas treba da plasi u situaciji kada su svi duzni do guse.

Šećeranac, ja to malo retorički pisao, samo da se zna...

I pominjanje dedovine je bilo uslovno, "inspirisano" tezom o gladnima i dužničkom roblju u Srbiji. Na selu (pa još u plodnijim krajevima), uz rad, makar gladni ne bi bili. Nije lako, ali...
vladaxy vladaxy 09:55 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

pre sto godina domacinstvo koje je proizvodilo 50 svinja ili 35 tona zita godisnje bilo je dobrostojece, danas domacinstvo koje proizvode toliko zaradi oko 50000 dinara mesecno i sa time ne moze da pokrije osnovne troskove pored hrane - da plati sve takse koje drzava trazi, da ne pricamo zdrastvenom osiguranju, penziji, skolovanju dece, putovanju ...


A da li su ove komunjare spremne da plaćaju meso i poljoprivredne proizvode suvim zlatom da bi taj proizvođač živeo super godinu dana sa ono malo što proizvede? Šta misle zašto je hrana danas najjeftinija u istoriji čovečanstva? Upravo zbog "zlih korporacija", njihove hiperprodukcije i njihovih pohlepnih vlasnika koji stalno smišljaju kako da povećaju proizvodnju a smanje troškove i učine dostupnim njihove proizvode što većem broju ljudi.
seceranac seceranac 10:13 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

vladaxy
pre sto godina domacinstvo koje je proizvodilo 50 svinja ili 35 tona zita godisnje bilo je dobrostojece, danas domacinstvo koje proizvode toliko zaradi oko 50000 dinara mesecno i sa time ne moze da pokrije osnovne troskove pored hrane - da plati sve takse koje drzava trazi, da ne pricamo zdrastvenom osiguranju, penziji, skolovanju dece, putovanju ...


A da li su ove komunjare spremne da plaćaju meso i poljoprivredne proizvode suvim zlatom da bi taj proizvođač živeo super godinu dana sa ono malo što proizvede? Šta misle zašto je hrana danas najjeftinija u istoriji čovečanstva? Upravo zbog "zlih korporacija", njihove hiperprodukcije i njihovih pohlepnih vlasnika koji stalno smišljaju kako da povećaju proizvodnju a smanje troškove i učine dostupnim njihove proizvode što većem broju ljudi.



a kod nas je jos dobro biti seljak, treba proizvesti "samo" 35 tona zita ili 50 svinja da bi postao prosek. u zapadnim zemljama, u americi na primer seljak mora da proizvede oko 350 tona zita i 500 svinja kako bi dostigao prosek (platio kamatu na kredite i ostale racune)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:50 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

A da li su ove komunjare spremne da plaćaju meso...


Ne boj se...
Nisu ovo komunjare, ovo je samo pacifikovani oblik onoga što se dešavalo nedavno u Londonu, pobuna razmaženih potrošača kojima je iznenada uskračena mogučnost da kupuju šarene đinđuve.

Kada dođu prave "komunjare", e tada će biti razloga da ti se tresu gaće.
jedi-knight jedi-knight 10:56 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

kako da povećaju proizvodnju a smanje troškove i učine dostupnim njihove proizvode što većem broju ljudi.


Cak su toliko daleko otisli da ni hrana vise nije hrana, nego genetski modifikovano djubre.

seceranac seceranac 12:04 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

vrabac_u_steni


Kada dođu prave "komunjare", e tada će biti razloga da ti se tresu gaće.


njih hapse i trpaju u zatvore cim izadju na ulicu - makar i hleb da kupe, a grcke su juce odmah stavili na listu terorista
dragan7557 dragan7557 12:15 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

seljak mora da proizvede oko 350 tona zita i 500 svinja kako bi dostigao prosek (platio kamatu na kredite i ostale racune)

Znaš šta šećeranac, na ovom svetu postoje samo dve "stvari" koje moraju, jedna je rođenje a druga je smrt, sve ostalo niti mora niti je potrebno.

U dosada, višekratnom i višemesečnom boravku u Sahari, sam naučio da čovek idealno može da živi ako se prilagodi uslovima života, kao i da ima puno pravo da sam odlučuje o sadržaju istog.

Onog momenta kada čovek izgubi kontrolu nad vlastitim slobodama, rođenjem datih mu, postaje deo asocijalnog idiotizma, zvanog ljudsko društvo a kontrolu nad njegovim životom preuzima stihija zvana Sistem, čitaj podjarmljenost tuđoj volji i sistemu, koja se ogleda u navedenom:
ali da nije bilo te parole i tih protesta sa kraja 19. i pocetka 20. veka ti bi danas verovatno radio 12-16 sati dnevno 6 do 7 dana u nedelji bez i jednog dana godisnjeg odmora, bez ikakvog zdrastvenog osiguranja, penzije, obrazovanja za decu, ...


Od svega navedenog, u Sahari ne postoji ništa, ali sadržaj života nomada sa kojima kad sam tamo provodim vreme, je neopisiv, sloboda skoro nadprirodna, noći hladne i fantastične, a tišina dodirljiva. Mesec nigde ne sija kao u Sahari, a:

"Sunce "tuđeg" neba....
koje postaje istinski tvoje, nigde nije toliko drago, žarko, opasno, i božanstveno.

I nigde se lakše ne živi i umire nego u pravim pustinjama. Nasuprot tome nigde se ne živi i umire teže nego u ljudskim pustinjama, jer nisu prirodne, i nisu deo nas, već su tuđe.

Ukratko, od sistema je još uvek poprilično lako pobeći, ali za to trebaju muda i dobrovoljno lišavanje, ovog što ti nabroja kao potrebu i/ili moranje.

cerski

p.s. ljudi nigde na ovom svetu nisu tako prijateljski, dobri, topli i dragi, kao u pustinjama.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:28 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

asocijalnog idiotizma, zvanog ljudsko društvo




fenomenalno!

p.s. ljudi nigde na ovom svetu nisu tako prijateljski, dobri, topli i dragi, kao u pustinjama.


i u planinama (mislim na prave vukojebine)
dragan7557 dragan7557 12:32 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

vrabac_u_steni
asocijalnog idiotizma, zvanog ljudsko društvo




fenomenalno!

p.s. ljudi nigde na ovom svetu nisu tako prijateljski, dobri, topli i dragi, kao u pustinjama.


i u planinama (mislim na prave vukojebine)

Slažem se, i obožavam i jedne i druge, pustinje i vukojebine, prave.

cerski
alselone alselone 12:35 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

višekratnom i višemesečnom boravku u Sahari,



dragan7557 dragan7557 12:40 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

alselone
višekratnom i višemesečnom boravku u Sahari,




Dobro bre dete, čuo sam te, a sad ajd u školu.


cerski
gorran2 gorran2 12:40 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

vrabac_u_steni
p.s. ljudi nigde na ovom svetu nisu tako prijateljski, dobri, topli i dragi, kao u pustinjama.

i u planinama (mislim na prave vukojebine)

Što ih je manje, to su bolji.
najbolji su kad ih uopšte nema.
dragan7557 dragan7557 12:48 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

gorran2
vrabac_u_steni
p.s. ljudi nigde na ovom svetu nisu tako prijateljski, dobri, topli i dragi, kao u pustinjama.

i u planinama (mislim na prave vukojebine)

Što ih je manje, to su bolji.
najbolji su kad ih uopšte nema.

Ovo stanje kad se pretvori u skoro permanentno (lično iskustvo) pruža neverovatno zadovoljstvo sa životom i njegovim integralnim delom smrću.

Život je most... i ne gradi kuću na mostu.

Isus Nazarećanin.

cerski
seceranac seceranac 13:27 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

dragan7557
seljak mora da proizvede oko 350 tona zita i 500 svinja kako bi dostigao prosek (platio kamatu na kredite i ostale racune)

Znaš šta šećeranac, na ovom svetu postoje samo dve "stvari" koje moraju, jedna je rođenje a druga je smrt, sve ostalo niti mora niti je potrebno.

U dosada, višekratnom i višemesečnom boravku u Sahari, sam naučio da čovek idealno može da živi ako se prilagodi uslovima života, kao i da ima puno pravo da sam odlučuje o sadržaju istog.

Onog momenta kada čovek izgubi kontrolu nad vlastitim slobodama, rođenjem datih mu, postaje deo asocijalnog idiotizma, zvanog ljudsko društvo a kontrolu nad njegovim životom preuzima stihija zvana Sistem, čitaj podjarmljenost tuđoj volji i sistemu, koja se ogleda u navedenom:
ali da nije bilo te parole i tih protesta sa kraja 19. i pocetka 20. veka ti bi danas verovatno radio 12-16 sati dnevno 6 do 7 dana u nedelji bez i jednog dana godisnjeg odmora, bez ikakvog zdrastvenog osiguranja, penzije, obrazovanja za decu, ...


Od svega navedenog, u Sahari ne postoji ništa, ali sadržaj života nomada sa kojima kad sam tamo provodim vreme, je neopisiv, sloboda skoro nadprirodna, noći hladne i fantastične, a tišina dodirljiva. Mesec nigde ne sija kao u Sahari, a:

"Sunce "tuđeg" neba....
koje postaje istinski tvoje, nigde nije toliko drago, žarko, opasno, i božanstveno.

I nigde se lakše ne živi i umire nego u pravim pustinjama. Nasuprot tome nigde se ne živi i umire teže nego u ljudskim pustinjama, jer nisu prirodne, i nisu deo nas, već su tuđe.

Ukratko, od sistema je još uvek poprilično lako pobeći, ali za to trebaju muda i dobrovoljno lišavanje, ovog što ti nabroja kao potrebu i/ili moranje.

cerski

p.s. ljudi nigde na ovom svetu nisu tako prijateljski, dobri, topli i dragi, kao u pustinjama.




sve je to lepo ali u sahari nema mesta za sve nas,a neko mora i da gaji zito da bi toliki ljudi ziveli u pustinjama

lako je biti takav "ekstremista" u ovakvom svetu kada bi svi hteli da budemo kao ti nomadi - sistem bi se brzo stvorio
dragan7557 dragan7557 13:52 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

sve je to lepo ali u sahari nema mesta za sve nas,a neko mora i da gaji zito da bi toliki ljudi ziveli u pustinjama

Pa sad neke tolike ljude baš i ne sretoh, obično, posle dugog puta oko nekog Vadi-ja sretneš nekog ostalo je samoća, dok se u Sahari se žito koristi u skoro neprimetnim količinama
lako je biti takav "ekstremista" u ovakvom svetu kada bi svi hteli da budemo kao ti nomadi - sistem bi se brzo stvorio

Najveća propast ljudskog roda je (prema nekim autorima) upravo nastanak zemljoradnje, sa kojom su ljudi potpuno izgubili slobodu.

Uzgred komunizam je dijametralno suprotan slobodi, osim drugog, upravo i zbog nerešivosti tzv. "seljačkog pitanja."

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:36 14.10.2011

Re: USTAJMO, mi dužničko roblje!

alselone
Da nisi ti, Filipe, bozemprosti, onomad uzeo kredit u svajcarcima?



dragan7557 dragan7557 10:19 15.10.2011

Re: Odious debt i bajka o diktatoru

seceranac

u revolucijama se dugovi ne otpisuju nego krvlju naplacuju. Jedini nacin za otpis dugova (samo jedne strane doduse) je putem rata i to je ono sto sve nas treba da plasi u situaciji kada su svi duzni do guse.

Ovo je toliko netačno da počinje da izgleda kao novogovor ili izlaganje espapa na prodaju, brez tezgu.

Nepoznavanje internatcionalnog prava i njegovih teorija i prakse tebe druže šećeranac vodi pravac u ovu grešku, koju su "pobednici Srpske revolucije" iskoristili za obamnu naroda posle svoje "pobede" i krivljenjem činjenica u sprezi sa tzv. Londonskim i Pariskim klubom prodali svoju nesposobnost kao uspeh.

"In international law, odious debt is legal theory that holds that the national debt incured by a regime for purposes that do not serve the best interest of the nation, should be not enforceable.

Such debts are, thus, considered by this doctrine to be personal debts of the regime that incured them and not the debts of the state."

Srbima i ostatku glupavog sveta, je samo verbalno Slobodan Milošević bukvalno i bezobrazno uvaljen kao diktator, za ličnu upotrebu, od strane već poznatih međunarodnih faktora, kao i od strane domaćih politikanata koji su preuzeli vlast. Prostije rečeno Sloba je diktator samo na papiru, bezvrednoj artiji. Za druge, važnije potrebe, on to nije

U slučaju da je Slobodan Milošević i formalno pravno proglašen diktatorom, sva potraživanja u odnosu na Srbiju, oba spomenuta kluba kao i ostalih, bila otpisana i Srbija bi startovala novu budućnost bez prebije pare duga.

Oni koji pamte ta vremena sećaju se i da je samo deo duga otpisan a da se novokomponovana Vlast hvalila do nebesa svojim uspehom, i dobročinstvom međunož..pardon međunarodnih faktora.

This doctrine was formalized by Alexander Nehum Sack 1927.

Šetač Bush je bez konsultacija sa pametnijim od sebe, javno je proglasio Sadam Huseina za diktatora i svi dugovi Iraka su odmah otpisani. Da je ovaj potez izazvao grozomornu glavobolju u "institucijama" Amerike, nije potrebno naglašavati.

Hvališući se "svojim" uspehom na tom "bojnom polju," mnogi političari uključujući i Z. Đinđića su u suštini obmanuli narod, iz neznanja ili...?

Da bi formalno pravno oglašavanje S. Miloševića diktatorom, nesumnjivo izazvalo veliki impakt na srpsko društvo i dalekosežne posledice po njegove pomagače je valjda jasno.

Da bi prave finansijere događanja rata u Jugoslaviji "oštetilo" za milijarde ilegalno prisvojenih para je isto tačno.

Prema tome druže šećeranac
Jedini nacin za otpis dugova (samo jedne strane doduse)

dobrodošla je hitna revizija ovog tvog stava.

cerski

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana