Film| Kultura| Umetnost

Secas li se Bebi Dol?

Colin_bgd RSS / 10.10.2011. u 12:10

Malo, malo, pa nam se gospodin Emir pojavi u medijima sa svojim umetnicko-prosvetiteljskim poduhvatima, kako na filmskom, tako i na muzickom planu, a u poslednje vreme, bogami, i plajvaza se hvata, pa imamo i pisanu rec sto nam gromada dariva. Sad, reci cete, evo ga jos jedan koji mora da je izasao iz sinjela Pescanika (ili neceg mnogo goreg, ako ima ista gore), anonimus koji se namerio na naseg Nemanju. A nema takvog kao Nemanja na svetu celom, samo kojekakve bubasvabe, propalice, i strani placenici se usudjuju da ga uzmu u usta i opanjkavaju, tj. pljuju na pravdi boga, danas sigurno najveceg sina nasih naroda i narodnosti. Ali, ja se necu obazirati na takva etiketiranja i zadrzacu se samo na Emirovoj filmskoj inkarnaciji, jer su ostale ionako, uglavnom, suptilno fingirane, i kao takve ih suptilno zaobilazim.

A u cemu je u stvari stvar? Sta to svrbi Kustu kad se tako mahnito cese i drapa vec godinama? Uzroke treba traziti u njegovom kalifornijskom hadziluku...

Covek u Holivudu jednostavno nije uspeo. Omanuo je. Promasio. Flopirao. Nije njega zaveo niti slobizam, niti sustinski veruje u neophodnost otpora globalnoj globalizaciji, nego ga pokrece izvorna, cista, bazicna, licna, totalno subjektivna mrznja prema americkom filmskom establismentu, jer nije iz prvog (i nazalost, jedinog) holivudskog pokusaja uspeo da se probije do ljubakanja na crvenom tepihu kodakovog teatra. Onda je okrenuo pilu naopako i poceo da mrzi. Ali, slaba vajda od mrznje jednog coveka. Trebalo je od licne frustracije napraviti paravan kvazi-ideologije. Simbioticki je uvek lakse podneti bol. A i lepo je kad mu titraju na francuskom. Bolje ista nego nista. Medjutim, zlatnu statuu tesko da ce ikada primiti. Napisan govor ce ostati u nekoj fioci, u nekoj sobi, u nekoj od brvnara. Verovatno sad moli boga da je slucajno nikad i ne dobije, nedajboze za najbolji film sa ne-engleskog govornog podrucja. Ne bi da ponovo prolazi kroz sumnju.

Nisi ti, Emire nas dragi, razumeo Holivud. Nisi razumeo ni svet, generalno. Da bi postojala "alternativa" mora da postoji mainstream. Da bi postojao pravi umetnicki izraz, moraju da postoje i sund i "sund". Sve je to samo druga strana jedne te iste medalje. Ne razumes i dalje da sahranjujuci Die Hard, sahranjujes i sopstvenog Oca na Sluzbenom Putu. Jednostavno, pupcana vrpca koja sve nas hrani je jedinstvena. Holivud i Kan su apsolutno svesni da jedini smisao obostranog postojanja odrzava protivteza koju jedni drugima pruzaju. Nisu Amerikanci stvarno budale, niti su Francuzi zaista prepotentni, ali ti licno to ni kada je trebalo, a ni danas nisi sposoban (ili neces?) da shvatis i prihvatis. I zato ces ostati znacajan samo kao beskrajno veliki talenat, ne i beskrajno veliki reziser.

Za razliku od, na primer, Hickoka (vidis s kim te ja, cak, poredim, u stvari!), koji je otisao u Holivud ne da se bije sa njima, niti da im se ulizuje, a najmanje da im pokazuje kako su u krivu. Ne! Hickok je otisao tamo da vredno radi (vidi pod: broj snimljenih filmova), da spozna prvo sebe, a potom, i tek onda, njih. Alfred je prvo promenio sebe, a zatim logicno i Holivud, pa i svet. Ti si otisao tamo kao mlado june, narogusen i napaljen. Zanemario si taktiku i napravio si ocajan film, i onda kada su ti to rekli, ti si se naljutio. Zavrsio si da njima, preko nas, prodajes paorske fore, i glumis seljackog djilkosa koji pije pivo ispred zadruge sumadijskog sela po ceo dan, koga kao fol nista na svetu niti interesuje, niti ga bilo sta pogadja, a u sustini bezi od samog sebe jer iz lenjosti, inata, malogradjanstine i megalomanske sujete nije se pridigao i nastavio da se bori, vec je odustao i bacio peskir u ring odmah posle prvog nokdauna.

Secam se kraja leta '99, kada sam u jednom malom gradicu na juznoj obali Engleske, u simpaticnom arty-farty bioskopu prvi put odgledao "Crnu Macku...". Film me je pozitivno iznenadio svojim kvalitetom i svojom emocijom. Bilo mi je drago sto se Kusturica posle ocajnog Undergrounda vratio neiskvarenom pravljenju filmova i napravio jedno delo koje je "objektivna engleska publika" fantasticno primila i pozdravila, nagradila spontanim aplauzom na kraju obicne subotnje projekcije, cak se i smejala na pravim mestima. Posle je dosao Zivot je Cudo, koji je takodje odrzao solidan nivo. Da li se to Emir vraca pravljenju dobrih filmova? Ipak ne, kako ce se ispostaviti. Bar za sada...

Uvek mi je zao kada vidim da se talenat tako olako protraci. Kako kombinacija nekontrolisanog besa i prenaduvanog ega, loseg drustva i drzavne zloupotrebe, od velikih umetnika naprave izandjale kopije i profuckane karijere. U sustini, nije uopste bitno sta Kusturica misli ideoloski, koga je politicki podrzavao ili podrzava, koliko je naroda, vera, drzava menjao, koga pljuje, sa kime se ljubi, kojem drustvenom jatu leti, koliko ordena su mu prikacili na rever... Jedino sto nakon svega ostaje je cinjenica da je sopstveni narod (i u sirem i u uzem smislu) uskratio sopstvenog kapitalnog dela koje je, posto je mogao, morao da napravi. Umesto toga dozvolio je da ga nesposobnost obuzdavanja posledica sopstvenih razocaranja (koja, inace, svi imamo u svojim zivotima) zbog samo jednog, i to prvog poraza, u kombinaciji sa prihvatanjem najgorih mogucih saveta odvedu u profesionalni corsokak. Fascinacija i skoro idolopoklonstvo koje dobija od dela (vrlo verovatno vecine) naroda, ne znaci mu apsolutno nista osim kao blagi analgetik, jer ne postoji trenutak kada u dubini svoje duse vise ne oseca taj holivudski oziljak.

Na kraju, da u stvari nije tako duboko i tako nesrecno (jer je ljubav neuzvracena) zaljubljen u Ameriku i americki san, mozda bi sebi u svom rezervatu namenio neku drugu ulogu, umesto role usamljenog americkog rendzera kome je jos jedino ostalo da se obracunava samo sa svojom senkom, i to samo tacno u podne...

 



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksanadar aleksanadar 12:30 10.10.2011

Zašto?


A nema takvog kao Nemanja na svetu celom, samo kojekakve bubasvabe, propalice, i strani placenici se usudjuju da ga uzmu u usta i opanjkavaju, tj. pljuju na pravdi boga, danas sigurno najveceg sina nasih naroda i narodnosti.





Sumnjivo lice

Zašto smo zavidni Emiru Kusturici


Sta to svrbi Kustu kad se tako mahnito cese i drapa vec godinama?





КУЛТУРА
РАЗГОВОР НЕДЕЉЕ: ЕМИР КУСТУРИЦА

Косова се не треба одрицати ни по коју цену

Кустурица: Кад бих ја то тамо преговарао, то би се завршило шамарима





Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:26 10.10.2011

Re: Zašto?

Nešto sam hteo da komentarišem, ali posle ovog Jergovićevog teksta u "Jutarnjem listu" koji si linkovao, nema potrebe. Sve je čovek lepo objasnio.
aleksanadar aleksanadar 13:28 10.10.2011

Re: Zašto?

Secas li se Bebi Dol?


Colin_bgd Colin_bgd 14:52 10.10.2011

Re: Zašto?

Sve je čovek lepo objasnio.

Nemoguce da je bas sve...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:07 10.10.2011

Re: Zašto?

OK nije baš sve, ali sasvim dovoljno.
Obren Markov Obren Markov 13:36 10.10.2011

Tajming

Nije njega zaveo niti slobizam, niti sustinski veruje u neophodnost otpora globalnoj globalizaciji, nego ga pokrece izvorna, cista, bazicna, licna, totalno subjektivna mrznja


A i, moramo priznati, osetio je čovek i da je pravo vreme za to.
Colin_bgd Colin_bgd 14:41 10.10.2011

Re: Tajming

osetio je čovek i da je pravo vreme za to

Pa jeste, sve je stvar tajminga...
gorstak92 gorstak92 14:12 10.10.2011

..., a ti se Coline kupaj


"Na kraju im je djed poručio da se je*u i oni i njihova politika!"
blogovatelj blogovatelj 15:04 10.10.2011

Sve same zabludele ovce

Mentalno retardirani ljudi koji su dozvolili da ih zaludi takav prevarant.










Colin_bgd Colin_bgd 15:09 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

blogovatelj
Mentalno retardirani ljudi koji su dozvolili da ih zaludi takav prevarant.


Nisi dovoljno pazljivo citao moj tekst...
blogovatelj blogovatelj 15:45 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Nisi dovoljno pazljivo citao moj tekst...


Moguce, pomozi mi pa mi objasni na sta posebno treba da obratim paznju.
Nisam ja rekao da nista u tvom tekstu nije tacno, ali koliko sam razumeo, osnovna poruka istog jeste kriticka nota spram umetnickog dela Kusturice.
Ja npr mislim da je Podzemlje najbolji film u istoriji kinematografije Balkana i jedan od najboljih filmova ikada snimljenih.
Arizona Dream nije u tom rangu, ali je cinjenica da je profesor rezije na univerzitetu Kolumbija (BTW, jel znas ko mora covek da bude da bi dobio ovakav posao) u to vreme zeleo da pokaze americkom narodu da je san zavrsen. Oni to danas tek pocinju da shvataju.



Tek pocinju, ali shvatice. Da su probali da shvate pre petnaestak godina, kada im je on to svojim filmom objasnjavao, bilo bi im lakse danas, pretpostavljam.

blogovatelj blogovatelj 15:51 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Nisi dovoljno pazljivo citao moj tekst..


More bit' pa 'ajd' onda malo mi objasni jer sam prirodno tup.

A nema takvog kao Nemanja na svetu celom,


Ja bih samo citirao Jergovica u ovom momentu, jer mislim bas kao i on.

Šovinizam ima bezbroj lica, a svako je na svoj način ružno. Recimo, odurni šovinizam jest uz građansko ime i prezime Emira Kusturice upisivati i njegovo krsno ime. Groteskno je groziti se nad Kusturicom zbog njegovoga šovinizma, a u istoj ga rečenici posprdno ga nazivati Nemanjom. Posprdno je naprosto zato što se čovjek ne zove Nemanja, niti se ikada tako potpisao.
Colin_bgd Colin_bgd 16:13 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

More bit' pa 'ajd' onda malo mi objasni jer sam prirodno tup.

To si ti rekao, ja sam samo napomenuo da nisi dovoljno pazljivo procitao, ne da nisi dobro razumeo. Ogromna je razlika izmedju te dve tvrdnje...

Ja bih samo citirao Jergovica u ovom momentu, jer mislim bas kao i on.

Ja se sa njim po tom pitanju ne slazem. Kusturica se krstio javno, prema tome...

Arizona Dream nije u tom rangu, ali je cinjenica da je profesor rezije na univerzitetu Kolumbija (BTW, jel znas ko mora covek da bude da bi dobio ovakav posao) u to vreme zeleo da pokaze americkom narodu da je san zavrsen. Oni to danas tek pocinju da shvataju.

Pa jel volimo Ameriku ili je mrzimo, ajde dogovorite se vec jednom...

osnovna poruka istog jeste kriticka nota spram umetnickog dela Kusturice.

Ne toliko dela, koliko odsustvo istog...


ps. Underground je najgori film, ali to je samo moje misljenje...
irvington irvington 16:20 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Colin_bgd
blogovatelj
Mentalno retardirani ljudi koji su dozvolili da ih zaludi takav prevarant.


Nisi dovoljno pazljivo citao moj tekst...


Za tvoje ideoloski obojene tekstove i nije potrebno "pazljivo" citanje. Naslov i lid, sasvim su dovoljni.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:25 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

blogovatelj
Nisi dovoljno pazljivo citao moj tekst...


Moguce, pomozi mi pa mi objasni na sta posebno treba da obratim paznju.
Nisam ja rekao da nista u tvom tekstu nije tacno, ali koliko sam razumeo, osnovna poruka istog jeste kriticka nota spram umetnickog dela Kusturice.
Ja npr mislim da je Podzemlje najbolji film u istoriji kinematografije Balkana i jedan od najboljih filmova ikada snimljenih.
Arizona Dream nije u tom rangu, ali je cinjenica da je profesor rezije na univerzitetu Kolumbija (BTW, jel znas ko mora covek da bude da bi dobio ovakav posao) u to vreme zeleo da pokaze americkom narodu da je san zavrsen. Oni to danas tek pocinju da shvataju.



Tek pocinju, ali shvatice. Da su probali da shvate pre petnaestak godina, kada im je on to svojim filmom objasnjavao, bilo bi im lakse danas, pretpostavljam.




Colin_bgd Colin_bgd 18:32 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Za tvoje ideoloski obojene tekstove i nije potrebno "pazljivo" citanje. Naslov i lid, sasvim su dovoljni.

Da, sve se unapred zna, nema potrebe ni citati, a kamoli upotrebiti little grey cells...
blogovatelj blogovatelj 21:20 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Pa jel volimo Ameriku ili je mrzimo, ajde dogovorite se vec jednom...


Zasto bih voleo i zasto bih mrzeo Ameriku? Nit je volim nit je mrzim.
I koji to "mi" volimo ili mrzimo Ameriku? Pisem iskljucivo u svoje ime, moj komentar koji si citirao je vezan za pricu u datom filmu koju mnogi, pa vidim ni ti, nisi razumeo.
Mislim da pocesto generalizujes stvari - tzv drugosrbijanski sindrom. Vama postoji Vesna Pesic i Vojislav Seselj i nista izmedju, da se metaforicno izrazim. Probaj da potrazis nijanse u zivotu i videces kako sve pocinje da biva drugacije.
Ovde sam se javio iskljucivo stoga jer Kusturicine filmove volim.
Spram njegovog koketiranja sa politikom sam ravnodusan, smatram da ponekad kaze i nesto pametno, ali ponekad i pretera. Medjutim, mislim da i kada pretera, kao i svaki veliki umetnik, cini to da bi izazvao revolt malogradjana.
Vidim i uspeva u tome.
blogovatelj blogovatelj 22:09 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

ps. Underground je najgori film, ali to je samo moje misljenje..


Pazi, svako ima pravo da misli sta zeli.
A kada bih ti ja rekao da je recenica "Us'o majmun u tenak, bice katastrofa" najprefinjenija kritika Milosevicevog rezima (i ne samo Milosevicevog, jer je poruka univerzalna za svaku silu koju primenjuje bice sa manjkom mozga) za koju znam, da li bi se mozda zamislio jos jednom o filmu Podzemlje?
docsumann docsumann 22:17 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Pa jel volimo Ameriku ili je mrzimo, ajde dogovorite se vec jednom...


Uu, pa mnogo velika ta Amerika da bi je čitavu voleo ili mrzeo ... ( molim da se primjeti čarapanski naglasak )
Ali da ima dosta toga što joj volem - ima, a opet da ima i dosta toga što joj baš (baš, baš) ne volem - ima.
I samo da prinapomenem, više volem da volem ovo što joj volem, nego što ne volem ono što joj ne volem.

Eto, ja se izdogovarah.

Colin_bgd Colin_bgd 22:37 10.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Probaj da potrazis nijanse u zivotu...

Evo pocinjem od sutra...
...cini to da bi izazvao revolt malogradjana.

To treba da je posledica, ne spiritus movens, u tome je problem kod doticnog. To se i ja pitam zasto je tako olako (od)bacen talenat...
Vidim i uspeva u tome.

Isto kao i ja...
blogovatelj blogovatelj 03:59 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Isto kao i ja.


Nije da nisi u pravu.
Pre nego sto sam krenuo da komentarisem, razmisljao sam kakva muka nagoni Kusturicine mrzitelje da ga jalovo olajavaju.
Razmisljao sam i jesi li ti jedan od njih. Ucinilo mi se da nisi, zato sam se i dohvatio tastature.
Medjutim, kad vidim ove tvoje odgovore tipa "Evo pocinjem od sutra" i "sto kao i ja" nemam vise zelju da pisem. Ako hoces da pricamo normalno, moze. Ako ne zelis, moze i to.
Colin_bgd Colin_bgd 06:11 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Ako hoces da pricamo normalno, moze. Ako ne zelis, moze i to.

OK, evo normalno.

Kazes:
tzv drugosrbijanski sindrom. Vama postoji Vesna Pesic i Vojislav Seselj i nista izmedju, da se metaforicno izrazim.

Pogledaj moj blog na tu temu od pre jedno 2-3 godine, pa ces videti moje misljenje o razbrajanju prva-druga Srbija. A trece, onaj ko je ostao u Srbiji moze da gravitira prvoj ili drugoj, ali onaj ko je otisao da zivi i radi negde vani moze biti (i jeste) samo druga...

blogovatelj blogovatelj 15:06 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

onaj ko je ostao u Srbiji moze da gravitira prvoj ili drugoj, ali onaj ko je otisao da zivi i radi negde vani moze biti (i jeste) samo druga...


Zasto u Srbiji uvek moraju da postoje podele na 1 i 2?
Kada sam se zaposlio kao profesor u srednjoj skoli, direktor mi je dao savet da kada me djaci pitaju za koga navijam, ne odgovorim, jer sta god odgovorio pola njih ce odobravati, pola negodovati, ali je njima bitno da cas prodje.
To mi se i desilo.
Medjutim, nisam odgovorio djacima ni Partizan, ni Zvezda, iako sam partizanovac, nego sam odgovorio da navijam za Radnicki iz Kragujevca. Deca su bila zbunjena, svi su cutali, a ja sam mirno nastavio predavanje.
Ti si bas kao i vecina ljudi u Srbiji nespreman da prihvatis da postoji nesto trece u bilo kojoj oblasti zivota.

kukusigameni kukusigameni 16:19 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

jer sta god odgovorio pola njih ce odobravati

iako sam partizanovac

Evo, ja sam se obradovao.
Colin_bgd Colin_bgd 17:18 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Zasto u Srbiji uvek moraju da postoje podele na 1 i 2?
Kada sam se zaposlio kao profesor u srednjoj skoli, direktor mi je dao savet da kada me djaci pitaju za koga navijam, ne odgovorim, jer sta god odgovorio pola njih ce odobravati, pola negodovati, ali je njima bitno da cas prodje.
To mi se i desilo.
Medjutim, nisam odgovorio djacima ni Partizan, ni Zvezda, iako sam partizanovac, nego sam odgovorio da navijam za Radnicki iz Kragujevca. Deca su bila zbunjena, svi su cutali, a ja sam mirno nastavio predavanje.
Ti si bas kao i vecina ljudi u Srbiji nespreman da prihvatis da postoji nesto trece u bilo kojoj oblasti zivota.

Nigde na svetu, pa ni u Srbiji, ne postoji vaga sa tri tasa... simple as that...
docsumann docsumann 17:27 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Nigde na svetu, pa ni u Srbiji, ne postoji vaga sa tri tasa... simple as that...


al' uvijek ima i treći put, onaj koji nije na tasovima
zoja444 zoja444 18:02 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

al' uvijek ima i treći put, onaj koji nije na tasovima


oduvek sam mrzela da budem po nekim sablonima.
freehand freehand 18:10 11.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Colin_bgd
Zasto u Srbiji uvek moraju da postoje podele na 1 i 2?
Kada sam se zaposlio kao profesor u srednjoj skoli, direktor mi je dao savet da kada me djaci pitaju za koga navijam, ne odgovorim, jer sta god odgovorio pola njih ce odobravati, pola negodovati, ali je njima bitno da cas prodje.
To mi se i desilo.
Medjutim, nisam odgovorio djacima ni Partizan, ni Zvezda, iako sam partizanovac, nego sam odgovorio da navijam za Radnicki iz Kragujevca. Deca su bila zbunjena, svi su cutali, a ja sam mirno nastavio predavanje.
Ti si bas kao i vecina ljudi u Srbiji nespreman da prihvatis da postoji nesto trece u bilo kojoj oblasti zivota.

Nigde na svetu, pa ni u Srbiji, ne postoji vaga sa tri tasa... simple as that...

Da, al' nigde na svetu ne postoje liberali koji se kunu u komunističkog diktatora i njjegove zatvorske dželate, divlji kapitalizam, u istoj rečenici Ustav ljube i pljuju, viču "Živela Evropa" i omalovažavaju najprestižnije evropske filmske nagrade.
Čudo, a?
Inner Party Inner Party 16:35 10.10.2011

Kusturica nije isao u Holivud

Arizona dream je sjajan film, to sto je snimljen u Americi ne znaci da je Kusturica isao tamo da "uspe u Holivudu" i da snima filmove po meri Holivuda ...

Podzemlje je odlican film takodje! Nije svideo je Zivot je cudo (a ima jos jedan noviji koji nisam gledao...). Generalno jos uvek je veoma rano suditi o najboljem i najgorem u njegovoj filmografiji!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:35 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

Arizona dream je sjajan film, to sto je snimljen u Americi ne znaci da je Kusturica isao tamo da "uspe u Holivudu" i da snima filmove po meri Holivuda ...




Meni lično veoma drag film, što zbog teme, poetike i motiva levitiranja, sjajnih šala, filmskih i slikarskih referenci, Bregovićeve muzike, glumačke ekipe, metafore o američkom snu - namjerno izmješten iz težišta, sniman na ivicama, granica sa Meksikom i krajnji sjever Aljaska.

Treba malo ispratiti tu i kontekst, raspad Jugoslavije, zna se da je tih godina imao velikih problema sa depresijom. Evo interesantna priča o snimanju Arizone


aleksanadar aleksanadar 18:21 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud


Meni lično veoma drag film...


И мени је драг (посебно због референци на Хичкока).

И, што се мене тиче, последњи његов да ваља.


Bregovićeve muzike...


Ако се добро сећам, у питању је рециклирана музика групе "Бијело дугме".


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:28 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

Ако се добро сећам, у питању је рециклирана музика групе "Бијело дугме".


Da, jeste u pravu si Aleksandre, sa dodatkom još nekih (ah, klasika)
etno motiva Zajdi, Zajdi, Uči me majko karaj me itd. ali upotrebljenih
bez logičkog tekstualnog koda već tek kao apstraktne melodijske sekvence
što je tom filmu dalo posebnu "egzotično balkansku" notu.
Colin_bgd Colin_bgd 18:34 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

to sto je snimljen u Americi ne znaci da je Kusturica isao tamo da "uspe u Holivudu"

Ne, nego je isao u posetu tetki...
da snima filmove po meri Holivuda

Nisam ni napisao da je trebao da snima filmove po meri Holivuda. Samo da je hteo, vise od svega, tamo da uspe, ali nije uspeo da uspe... Dao sam i primer ko je uspeo i kako i zasto...
Inner Party Inner Party 20:00 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

Colin_bgd
to sto je snimljen u Americi ne znaci da je Kusturica isao tamo da "uspe u Holivudu"

Ne, nego je isao u posetu tetki...
da snima filmove po meri Holivuda

Nisam ni napisao da je trebao da snima filmove po meri Holivuda. Samo da je hteo, vise od svega, tamo da uspe, ali nije uspeo da uspe... Dao sam i primer ko je uspeo i kako i zasto...




Pa, tanko ti je to, sto ti mislis da je on tamo 'teo a nije postigao ...

Sta ako je Kusti bio zivotni san da snimi film sa Dzerijem Luisom?

Colin_bgd Colin_bgd 20:04 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud


Pa, tanko ti je to, sto ti mislis da je on tamo 'teo a nije postigao ...

Mozda jeste tanko, samo ako neko ulozi toliko puno u nesto, a da nije zbog toga da uspe, to mi je jos tanje...

Trebao je da proba jos jednom, ili jos nekoliko puta. Nije da nije mogao, a jos manje da nije znao ili umeo...
freehand freehand 21:14 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

Colin_bgd

Pa, tanko ti je to, sto ti mislis da je on tamo 'teo a nije postigao ...

Mozda jeste tanko, samo ako neko ulozi toliko puno u nesto, a da nije zbog toga da uspe, to mi je jos tanje...

Trebao je da proba jos jednom, ili jos nekoliko puta. Nije da nije mogao, a jos manje da nije znao ili umeo...

Eh, da se samo prekrstio u Džoni, ili Džeki, ili Reks, ili Fifi, ili tako već neko lepo, internacionalno ime i da lepo hoće da trči za štapom i da šeni.... Kakav bi to režiser i intelektualac bio!
zovitemegrunf zovitemegrunf 21:26 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

bojan ljubomir jugovic
Ако се добро сећам, у питању је рециклирана музика групе "Бијело дугме".


Da, jeste u pravu si Aleksandre, sa dodatkom još nekih (ah, klasika)
etno motiva Zajdi, Zajdi, Uči me majko karaj me itd. ali upotrebljenih
bez logičkog tekstualnog koda već tek kao apstraktne melodijske sekvence
što je tom filmu dalo posebnu "egzotično balkansku" notu.


Trosio je Brega u ovom filmu i Mediteran:


zovitemegrunf zovitemegrunf 21:38 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

Inner Party


Sta ako je Kusti bio zivotni san da snimi film sa Dzerijem Luisom?



Cini mi se da je tada bila njegova izjava, prepricavam po secanju, da je, kada je bio klinac, za njega Dzeri Luis bio najveci glumac, a Fej Danavej najbolja riba, pa je pozurio da ih upozna kad je bio u mogucnosti. Postujem!
blogovatelj blogovatelj 22:00 10.10.2011

Re: Kusturica nije isao u Holivud

sniman na ivicama, granica sa Meksikom i krajnji sjever Aljaska.


I Njujorska luka, da ne zaboravimo. Takodje ivica, druga vrsta ekstrema.
Da ne zaboravimo jos i onu list-ribu kojoj je evolucija dodelila pogled u pesak, jer je samo tako mogla da prezivi napade grabljivica. U momentu kada je pocinjao rat, tom ribom je postavio pitanje nad pitanjima. Treba li zmuriti na nepravdu ili otvoriti i ono oko kojim ces nepravdu videti, ali se onda sanse za prezivljavanje drasticno smanjuju. Kad god se setim te ribe i te price iz filma, najezim se.
Zajebana je stvar sto kada se pozeli da se ukapira Kusturica, treba mozak nabudziti na maksimalan broj obrtaja, sto ponekad pregreva glavu, ali donosi ogromno zadovoljstvo.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:42 10.10.2011

-

Uvek mi je zao kada vidim da se talenat tako olako protraci.


Pretjeruješ.
Ovo kad bi izgovorio Majkl Men (Insajder, Vrelina...) kojem je
Kusta btw omiljeni reditelj, bilo bi - pa, okej, njegovo mišljenje
tip snima zaista dobre filmove ali ovako ubilo se za rubriku "Reči" u Vremenu.

Malo, malo, pa nam se gospodin Emir pojavi u medijima sa svojim umetnicko-prosvetiteljskim poduhvatima, kako na filmskom, tako i na muzickom planu, a u poslednje vreme, bogami, i plajvaza se hvata, pa imamo i pisanu rec sto nam gromada dariva.


Čekaj, da li si pročitao knjigu "Smrt je neprovjerena glasina"?
Colin_bgd Colin_bgd 18:36 10.10.2011

Re: -

Pretjeruješ.
Ovo kad bi izgovorio Majkl Men (Insajder, Vrelina...) kojem je
Kusta btw omiljeni reditelj, bilo bi - pa, okej, njegovo mišljenje
tip snima zaista dobre filmove ali ovako ubilo se za rubriku "Reči" u Vremenu.

Da je za 25 godina snimio 20+ filmova, pa da se kaze da nije protracio nista, ali ovako, vidi gore u blogu pod "vidi pod"...
zoja444 zoja444 18:55 10.10.2011

Re: -

Da je za 25 godina snimio 20+ filmova, pa da se kaze da nije protracio nista


odakle pare za jedan film godisnje? ko to snima jedan film godisnje? koliko je uopste filmova snimljeno u poslednjih 25 godina na ovom prostoru, prosek po rediteljima?
Colin_bgd Colin_bgd 19:29 10.10.2011

Re: -

na ovom prostoru

Nije ovo jedini prostor. Ili se bavis svojim poslom, ili se ne bavis...
929292 929292 03:37 11.10.2011

Re: -

Da je za 25 godina snimio 20+ filmova, pa da se kaze da nije protracio nista


u pravu si.
i kjubrik je potpuno promašio profesiju obzirom da je za 50 godina snimio samo 16 filmova.
a ni oskara nije dobio.
šarlatan.
Colin_bgd Colin_bgd 07:36 11.10.2011

Re: -

u pravu si.
i kjubrik je potpuno promašio profesiju obzirom da je za 50 godina snimio samo 16 filmova.
a ni oskara nije dobio.
šarlatan.


Ne, u pravu si ti. Ovaj primer je ozbiljna zamerka mojoj "tezi". Medjutim, ja mislim da ta paralela ne stoji. Iz dva razloga. Prvo, sto se Kjubrik nije (tako direktno) bavio politikom, nego je vecinu svojih resursa ipak trosio na filmove. A drugo, mislim da je Kjubrikov stav bio da "superpower of the day" ne mozes da pobedis, ali mozes da promenis, sto je na kraju i uspeo. Kusturica je bespotrebno usao u klinc, i to iz ljubavi, ali kad je izasao iz njega malo modar, naljutio se. Klinacki...

ps. Oskar nije moje merilo kvaliteta, a ne bih bio bas toliko siguran da nije i Kustino...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:34 11.10.2011

Re: -

Da je za 25 godina snimio 20+ filmova, pa da se kaze da nije protracio nista, ali ovako, vidi gore u blogu pod "vidi pod"...


A ja sam mislio da ja malo znam o filmu.

Knjigu "Smrt je neprovjerena glasina" nisi čitao?
princi princi 19:23 10.10.2011

Mance govance

sad dobija potpuno novi smisao.
Colin_bgd Colin_bgd 19:37 10.10.2011

Re: Milko debilko, al' posle je pres'o...

princi
Mance govance sad dobija potpuno novi smisao.

Nista lepse nego argumentovana diskusija koja se u potpunosti drzi teme. Ali valjda je to tako kad nemas apsolutno nista da kazes iz glavu...
Goran Vučković Goran Vučković 20:38 10.10.2011

Re: Milko debilko, al' posle je pres'o...

Ali valjda je to tako kad nemas apsolutno nista da kazes iz glavu...

Ne želiš to
freehand freehand 20:54 10.10.2011

Re: Milko debilko, al' posle je pres'o...

Colin_bgd
princi
Mance govance sad dobija potpuno novi smisao.

Nista lepse nego argumentovana diskusija koja se u potpunosti drzi teme. Ali valjda je to tako kad nemas apsolutno nista da kazes iz glavu...

Ma Coline, pusti Princija. Ne razume on te fine razlike između sranja od Zlatne palme, međeda i lavova i istinskih vrednosti oličenih u Oskaru. Niti će ikad razumeti.
Nego, što te ovaj Jergović
Dok čitaš te njihove članke, ispunjene jalom i jadom nedarovitoga i napuhanog svijeta, koji čak i komšijsku Nobelovu nagradu, Oskara ili Zlatnu palmu doživljava kao uvrede sebi i svojoj kulturi, najednom osjetiš neku davno izgubljenu dragost prema Kusturici, neku identifikacijsku točku prepoznavanja

mrzi ovoliko?!
Colin_bgd Colin_bgd 21:22 10.10.2011

Re: Milko debilko, al' posle je pres'o...

...između sranja od Zlatne palme, međeda i lavova i istinskih vrednosti oličenih u Oskaru.

Ja napisah da su vrednosti podjednako uravnotezene, ali to ocigledno ne zadovoljava "apetite", a i interesantnije je kad malo zamutimo, pa krenemo da resetamo...

Jergovic moze da kritikuje mnoge, ali slabo moze mene (ako se to tako moze postaviti) koji kaze(m) da je steta sto Kusturica nije malo vise snimao filmove, a malo manje pravio mit o sebi...
freehand freehand 21:31 10.10.2011

Re: Milko debilko, al' posle je pres'o...

Jergovic moze da kritikuje mnoge, ali slabo moze mene

Isto sam mu to i ja rekao.
Al' to uprlo...
Colin_bgd Colin_bgd 22:19 10.10.2011

Re: Milko debilko, al' posle je pres'o...

Al' to uprlo...

Nije za dzabe autoritet...
Colin_bgd Colin_bgd 08:00 11.10.2011

Re: Mance govance

Mance govance...

Da, jos nesto... Kusturica, inace kolega po navijackoj osnovi, bi te sigurno u potpunosti podrzao u ovoj visprenoj, a nadasve nadahnutoj "replici"...
margos margos 21:23 10.10.2011

Meni i dalje

nije jasan naslov - sve čekam da ga neko rastumači, ali ni slovca...

Inače, ne mislim da Kusturica traći svoj talenat - po mom skromnom mišljenju, najveći talenat je živeti po svojoj volji i biti svoj, a kol'ko vidim, dobro mu ide.
blogovatelj blogovatelj 21:34 10.10.2011

Re: Meni i dalje

Inače, ne mislim da Kusturica traći svoj talenat - po mom skromnom mišljenju, najveći talenat je živeti po svojoj volji i biti svoj, a kol'ko vidim, dobro mu ide.


ivana23 ivana23 21:43 10.10.2011

Re: Meni i dalje

margos
Inače, ne mislim da Kusturica traći svoj talenat - po mom skromnom mišljenju, najveći talenat je živeti po svojoj volji i biti svoj, a kol'ko vidim, dobro mu ide.



Colin_bgd Colin_bgd 22:51 10.10.2011

Re: Meni i dalje

po mom skromnom mišljenju, najveći talenat je živeti po svojoj volji i biti svoj, a kol'ko vidim, dobro mu ide

Ja mislim da to nije stvar talenta nego mesavine hrabrosti i ludosti (ne mislim ovo u negativnom smislu), ali mislim da je jos veca hrabrost "ispostovati" svoj talenat, ako ga vec imas. Cak mislim da mnogi ljudi imaju dosta talenta, ali da samo mali broj ima onu stvar da svoj zivot posveti svom talentu. Najcesce se to ne desava iz cisto hedonistickih razloga i licnog komfora. Kusturica je krenuo, pa stao negde na pola puta. Da nije ni "krenuo" ne bi ni znali za sta je sve sposoban. Ovako, samo jedna steta...
margos margos 23:06 10.10.2011

Re: Meni i dalje

Dozvoli da je rano da njegov život tako opserviramo - ko zna šta će napraviti ubuduće. U svojoj knjizi je donekle objasnio i 'traćenje vremena na šegu' i mnoge unutrašnje borbe, boli i život mimo filma.
Što se mene tiče, nek je živ i zdrav. :)
blogovatelj blogovatelj 05:39 11.10.2011

Re: Meni i dalje

nije jasan naslov - sve čekam da ga neko rastumači, ali ni slovca...


Nema objasnjenja jos uvek...
Colin_bgd Colin_bgd 06:08 11.10.2011

Re: Meni i dalje

Meni i dalje
nije jasan naslov - sve čekam da ga neko rastumači, ali ni slovca...

Mora malo i misterije...
Goran Vučković Goran Vučković 21:40 10.10.2011

Ono što mi nije jasno...

... u ovoj tezi, Koline, je da ti, izgleda, zameraš Kusturici što nije postao "veliki". A kako bi izgledalo kada bi Kusturica tebi bio veliki? Pravio holivudske blokbastere?
freehand freehand 21:49 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Goran Vučković
... u ovoj tezi, Koline, je da ti, izgleda, zameraš Kusturici što nije postao "veliki". A kako bi izgledalo kada bi Kusturica tebi bio veliki? Pravio holivudske blokbastere?

Mislim da nisi razumeo: Colinu je svejedno. Ali Kusturica misli da Kusturica nije veliki, ili nije dovoljno veliki.
A Colin misli da je to moguće ispraviti time što če Nemanja (hahaha) početi da pravi 5 - 17 filmova godišnje i dobiti četiri Oskara.
Colin_bgd Colin_bgd 22:14 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Goran Vučković
... u ovoj tezi, Koline, je da ti, izgleda, zameraš Kusturici što nije postao "veliki". A kako bi izgledalo kada bi Kusturica tebi bio veliki? Pravio holivudske blokbastere?

Zameram tacno ono sto sam vec napisao, a to je da je olako procerdao svoj talenat...
Colin_bgd Colin_bgd 22:15 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

A Colin misli da je to moguće ispraviti time što če Nemanja (hahaha) početi da pravi 5 - 17 filmova godišnje i dobiti četiri Oskara.

Nisi ni ti razumeo, tj neces da razumes, a razumes vrlo dobro sta pise u blogu koji sam postirao... Ali dobro...
freehand freehand 22:29 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Colin_bgd
A Colin misli da je to moguće ispraviti time što če Nemanja (hahaha) početi da pravi 5 - 17 filmova godišnje i dobiti četiri Oskara.

Nisi ni ti razumeo, tj neces da razumes, a razumes vrlo dobro sta pise u blogu koji sam postirao... Ali dobro...


Aha. Aj' sad ozbiljno: ti stvarno o Kusturici znaš toliko da sebo možeš da dozvoliš da napišeš ovo:
Na kraju, da u stvari nije tako duboko i tako nesrecno (jer je ljubav neuzvracena) zaljubljen u Ameriku i americki san, mozda bi sebi u svom rezervatu namenio neku drugu ulogu, umesto role usamljenog americkog rendzera kome je jos jedino ostalo da se obracunava samo sa svojom senkom, i to samo tacno u podne...

Molim te da obratiš pažnju, ovo nema smisla ponavljati (jedna promašena karijera):

Awards
1st prize on Student's Film Festival in Karlovy Vary, (1978) for Guernica
Golden Lion for "Best First Work" in Venice Film Festival, (1981) for Do You Remember Dolly Bell?
Golden palm Cannes Film Festival, (1985) for When Father Was Away on Business
FIPRESCI prize Cannes Film Festival, (1985) for When Father Was Away on Business
Best Foreign Language Academy Award Nomination, (1985) for When Father Was Away on Business
Best Director award at Cannes Film Festival, (1989) for Time of Gypsies[44]
Silver Bear – Special Jury Prize at the Berlin Film Festival, (1993) for Arizona Dream[45]
Golden Palm at Cannes Film Festival, (1995) for Underground[46]
Silver Plate of best documentary at Chicago International Film Festival, (2001) for Super 8 Stories
Cinema Prize of the French Education System at Cannes Festival (2004) for Life is a Miracle
Best European Union Film at César Awards, (2005) for Life is a Miracle
Philippe Rotthier European Architecture Award, (2005) for Küstendorf village in Serbia
On 10 February 2007, Kusturica received Ordre des Arts et des Lettres, France's highest order in recognition of significant contribution to the arts.
Emir Kusturica is the winner of the Philippe Rotthier European Architecture Award for his Küstendorf ethnic village project (also called Drvengrad – a “wooden town”) on Mt. Zlatibor, Serbia, in 2005. The prize is awarded every three years by the Brussels Foundation for Architecture.
In 2004, The Prix de l'Education nationale (National Education Prize) honored Emir Kusturica and his film Život je čudo (Life is a Miracle).
On 8 april 2011, Kusturica was the first person ever to receive "Momo Kapor award", for his book Death is an Unverified Rumour
In 2011, Kusturica won "Tipar award" for satire, awarded in the city of Pljevlja[


A moram i da te pitam nešto: kolika je, po tebi, senka tačno u podne?
Goran Vučković Goran Vučković 22:29 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Zameram tacno ono sto sam vec napisao, a to je da je olako procerdao svoj talenat...

A na bazi čega si zaključio da je proćerdao talenat? Kako bi izgledalo da nije proćerdao talenat?

Vidim da kažeš da je svoj narod uskratio za svoje remek delo. Kako bi to remek delo izgledalo? I kakve to veze ima sa time što mu se nije svideo Holivud?

I uzgred - šta je povod za tekst? Neka Kusturičina izjava? Jubilej pravljenja nekog filma?
Colin_bgd Colin_bgd 22:41 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

A moram i da te pitam nešto: kolika je, po tebi, senka tačno u podne?

Hvala bogu najzad neko, mogu da idem da spavam...
Colin_bgd Colin_bgd 22:44 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

A na bazi čega si zaključio da je proćerdao talenat? Kako bi izgledalo da nije proćerdao talenat?

Vidim da kažeš da je svoj narod uskratio za svoje remek delo. Kako bi to remek delo izgledalo? I kakve to veze ima sa time što mu se nije svideo Holivud?

Pa ne znam, ako cemo ozbiljno, samo primecujem da je, po meni, prevelika kolicina energije i vremena utrosena na ideologiju, politiku, zezanje i segu, i ostale periferne stvari, a premalo na pravljenje filmova. Trebalo bi da je obrnuto...
Colin_bgd Colin_bgd 22:57 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...


Aha. Aj' sad ozbiljno: ti stvarno o Kusturici znaš toliko da sebo možeš da dozvoliš da napišeš ovo:
Na kraju, da u stvari nije tako duboko i tako nesrecno (jer je ljubav neuzvracena) zaljubljen u Ameriku i americki san, mozda bi sebi u svom rezervatu namenio neku drugu ulogu, umesto role usamljenog americkog rendzera kome je jos jedino ostalo da se obracunava samo sa svojom senkom, i to samo tacno u podne...

Mislim da je ta njegova uloga ipak vise nego ocigledna, zar ne?
Goran Vučković Goran Vučković 23:01 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Mislim da je ta njegova uloga ipak vise nego ocigledna, zar ne?

Meni nije, iskreno - meni je ovo sa "obračunavanjem sa sopstvenom senkom" (shvatam to kao neko nedostižno "prvo mesto" na "listi reditelja" ) prilično preterivanje.

Zašto misliš da je očigledno? I na šta misliš kad kažeš "rezervat"? Kustendorf?
ivana23 ivana23 23:15 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

I na šta misliš kad kažeš "rezervat"? Kustendorf?


Emir Kusturica is the winner of the Philippe Rotthier European Architecture Award for his Küstendorf ethnic village project (also called Drvengrad – a “wooden town”)

Cak je i u tome uspeo.
Goran Vučković Goran Vučković 23:17 10.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Cak je i u tome uspeo.

Video sam to, da - ali ovaj "rezervat" možda ima i neko preneseno značenje, a ne "nacionalni park" - zato pitam.
Colin_bgd Colin_bgd 07:42 11.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Video sam to, da - ali ovaj "rezervat" možda ima i neko preneseno značenje, a ne "nacionalni park" - zato pitam.

Nema preneseno znacenje...
abrasax abrasax 00:04 12.10.2011

Re: Ono što mi nije jasno...

Pa ne znam, ako cemo ozbiljno, samo primecujem da je, po meni, prevelika kolicina energije i vremena utrosena na ideologiju, politiku, zezanje i segu, i ostale periferne stvari, a premalo na pravljenje filmova.



Pridružujem se onima koji tvrde da je to ipak uspeh. I nije potrebno prizivati "naše prilike" da bi se to primetilo. Suptilna stvar, kako si rekao.
Preporuka za blog.
kaolavanda kaolavanda 12:37 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce



blogovatelj blogovatelj 13:53 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

kaolavanda

Re: Sve same zabludele ovce


Citavo stado ovaca...











Mrzi me vise da trazim, nadam se da je Kolin razumeo sta sam 'teo da kazem.
kaolavanda kaolavanda 15:08 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Mrzi me vise da trazim, nadam se da je Kolin razumeo sta sam 'teo da kazem.

OK, mene ne mrzi.



Colin_bgd Colin_bgd 15:29 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Mrzi me vise da trazim, nadam se da je Kolin razumeo sta sam 'teo da kazem.


OK, mene ne mrzi.

Lepe slike, samo zasto mesate babe i zabe...
blogovatelj blogovatelj 18:03 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Lepe slike, samo zasto mesate babe i zabe...


Opet nisam razumeo?
Ko su babe a ko su zabe?
Ja na slikama vidim samo neke maloumnike i maloumnice koje je belosvetski prevarant zaludeo da rade sa njim.
blogovatelj blogovatelj 18:09 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

OK, mene ne mrzi.


I ja dobio volju opet.




freehand freehand 18:13 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

blogovatelj
Lepe slike, samo zasto mesate babe i zabe...


Opet nisam razumeo?
Ko su babe a ko su zabe?
Ja na slikama vidim samo neke maloumnike i maloumnice koje je belosvetski prevarant zaludeo da rade sa njim.

Nema veze, ae sad malo o Dobrici.
kaolavanda kaolavanda 18:45 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

I ja dobio volju opet.







Colin_bgd Colin_bgd 20:42 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Opet nisam razumeo?
Ko su babe a ko su zabe?
Ja na slikama vidim samo neke maloumnike i maloumnice koje je belosvetski prevarant zaludeo da rade sa njim.

I sta ova bujica slika pokazuje/dokazuje? Apsolutno nista. Ne odgovara niti opovrgava ni jednu jedinu rec koju sam ja napisao. Da li sam ja napisao da je sve sto je napravio Kusturica ocaj i sranje? Nisam. Da li sam napisao da je budala? Ne. Da li sam napisao da su nagrade sto je podobijao i sto dobija bezvredne? Ne. Da li sam napisao da su svi oni koji ga kuju u zvezde glupani? Ne.

Pa o cemu se onda ovde radi?

Pa o tome da je prosto neverovatno koliko jedan cetvrt-afirmativni tricetvrt-kriticki tekst moze da izazove toliko pene i besnila, a zasto? Samo zato sto sam izostavio da pevam hvalospeve doticnom reziseru i usudio se da (mu) postavim pitanje nije li se, u stvari, malo vise ogresio i o sebe i o svoj narod, sto se toliko trosio na promociju mitologije, a ne na pravljenje filmova.

A da mu je psiha prilicno providna, to stoji. Verovatno je i moja, ali to u sustini ne menja nista...

ps. Da ni ne pokusavam da pitam sta to nagoni ljude da sa tolikim strahopostovanjem postiraju slike poznatih licnosti u nadi da ce time dokazati/pokazati svoj pogled na stvari. Zar ne bi bilo bolje napisati po koju rec, ali verovatno to samo plasticno ilustruje issue oko mog blog teksta...
freehand freehand 22:11 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

A da mu je psiha prilicno providna, to stoji.



Šta je ovo danas, sama šalakomika, jbt?!
Colin_bgd Colin_bgd 22:16 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Šta je ovo danas, sama šalakomika, jbt?!

Da, jbt... prosto neverovatno...
blogovatelj blogovatelj 22:44 12.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

I sta ova bujica slika pokazuje/dokazuje? Apsolutno nista.


Tvoj tekst jos manje. Nase slike pokazuju koji su sve umovi zajedno sa njim kreirali vrhunsku filmsku umetnost i nikome od njih nije palo na pamet da doticni reziser "rasipa talenat"
Sta zameram tvom tekstu...
Prvo - naslov tekstu si dao prilixno nesuvislo, da se diplomatski izrazim.
Drugo - Satro ti se brines koliko on snima?! Pa svaki pravi umetnik se bavi umetnoscu kada je inspirisan. Ako nije inspirisan, ne radi. I sad, pored hiljada i hiljada umetnika, ti bas brines gde Emir trosi svoj talenat?!
Mnogo ste mi smesni vi Kustini kriticari koje u stvari izludjuje njegov politicki stav, pa onda pokusavate da umanjite njegovo umetnicko delo. Ima vas dve grupe - jedna je grupa onih koji njegove filmove nisu shvatili, a druga je grupa jos crnja, to su oni koji su shvatili, ali se prave da nisu.
Sve moze jednostavno. Napises blog u kome lepo kazes da te nervira sto Kusturica pominje kosovski mit, sto je promenio veru itd itd. A filmove lepo ni ne pomenes.

Pa o tome da je prosto neverovatno koliko jedan cetvrt-afirmativni tricetvrt-kriticki tekst moze da izazove toliko pene i besnila


Opet te ne razumem, majke mi. Citiraj moj komentar gde se vidi da besnim.
Takodje, pominjao si neke babe i zabe, ja pitao u cemu je fora, a ti nisi odgovorio. Dalje, margos pitala za naslov, ti se pravio blesav, ja ponovio pitanje, a ti odgovorio spinom. Nisi ti prvi koji je pisao ovde na blogu ruzno o Kusturici. Neke ne zelim ni da udostojim svog komentara, jer jednostavno biram svoje drustvo. Za tebe sam mislio da si razumniji, ali bice da sam se prevario.

blogovatelj blogovatelj 05:53 13.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Nema veze, ae sad malo o Dobrici.


Koline, malopre sam procitao nesto. Nema veze sa Kusturicom, nema veze ni sa prvom i drugom Srbijom. Ima veze sa tim da postoji normalno razmisljanje i ono koje to nije.

Klikni ovde i videces sta je normalno razmisljanje.

Malo sam pregledao listu tvojih blogova i primetio da si slicnu pricu pricao i o Dzoniju Stulicu. Mnogi su te razocarali, cijenim.
Colin_bgd Colin_bgd 07:57 13.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Tvoj tekst jos manje.

Onda si trebao to da kazes. "Tvoj tekst je jedna obicna nebuloza, gomila djubreta, velika glupost, itd..." i tacka, a ne da skreces sa teme i da se krijes iza postera slavnih i poznatih licnosti, podmecuci njihovu vezu sa Kusturicom (bilo profesionalnu, bilo prijateljsku) kao svoje "misljenje"...

Sve moze jednostavno. Napises blog u kome lepo kazes da te nervira sto Kusturica pominje kosovski mit, sto je promenio veru itd itd. A filmove lepo ni ne pomenes.

A vidim nastavljas da podmeces i neke svoje projekcije... Ja sam napisao sta mislim, a to sto ti mislis da ja mislim nesto drugo jer ne mozes da zamislis da neko misli ono prvo (bilo da je u pravu, bilo da je u krivu), to, postovani kolega, zaista nije moj problem...

Dalje, margos pitala za naslov, ti se pravio blesav, ja ponovio pitanje, a ti odgovorio spinom.

Ja sam lepo odgovorio da zelim (moj je blog) da to ostane misterija... Mozda je i meni misterija. Mozda je samo bio trenutak (polu)inspiracije, pa ni ja ne znam sta znaci. Mozda mi je samo, u tom trenutku, dobro zvucalo, kao igra reci. Mozda...
Colin_bgd Colin_bgd 07:59 13.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Malo sam pregledao listu tvojih blogova i primetio da si slicnu pricu pricao i o Dzoniju Stulicu. Mnogi su te razocarali, cijenim.

he, he, he... joj blogovatelju, prijatelju... "tesko ovo, jebote"...
blogovatelj blogovatelj 17:25 13.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

Onda si trebao to da kazes. "Tvoj tekst je jedna obicna nebuloza, gomila djubreta, velika glupost, itd..."


Nije, tvoj tekst je cetvrtinu dobar, a tri cetvrtine su pokusaji podjebavanja, pa i sam si to rekao. Ne bih ja ovde ni komentarisao da mislim da si u mozak kao Stosic.
Kod njega sam se javljao cisto da ga zajebajem dok jednom nije odlepio i poceo da riga prostakluke. za tebe znam da to neces da uradis.
Rekoh ti vec da sam u stanju da prepoznam nijanse, jerbo ja nisam ni prva ni druga Srbija, nego n-ta, ona koja salje svetlost daleko univerzumom, bas kao i profesor Kusturica.
Osecam da ce ova zadnja recenica da te bocne, zato je uostalom i napisana
Colin_bgd Colin_bgd 08:09 14.10.2011

Re: Sve same zabludele ovce

jerbo ja nisam ni prva ni druga Srbija

Kome placas porez? Znaci... numero DUE... mi dispiace...
kick68 kick68 04:26 11.10.2011

paket neugodnosti

gorstak92 gorstak92 11:46 11.10.2011

Coline majstore

Samo da ti javim da sam te stavio u moju VIP listu.
Tu su još Drago i Kosmogina.

Da vas nema ovaj blog bi bio pusto mesto.

A ovima što nisu razumeli šta si hteo da kažeš mogu samo da poručim da prvo pročitaju šta si napisao.

Ko izađe poslednji neka ugasi TV (svetlo je već ugašeno i tama je svud).
margos margos 18:08 11.10.2011

Samo da ti se zahvalim,

poter'o si me na jutjub, pa tako odgledah i film o Maradoni. Baš sam uživala:)

Za one koje zanima (na španskom i engleskom je, a ima malo i srpskog):
[url=http://www.youtube.com/watch?v=5x4qwa7axW8&NR=1][/url]
ivana23 ivana23 18:37 11.10.2011

Re: Samo da ti se zahvalim,

margos
poter'o si me na jutjub, pa tako odgledah i film o Maradoni. Baš sam uživala:)

Za one koje zanima (na španskom i engleskom je, a ima malo i srpskog):
Film o Maradoni


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:32 11.10.2011

Re: Samo da ti se zahvalim,

poter'o si me na jutjub, pa tako odgledah i film o Maradoni. Baš sam uživala:)

Bravo

I Super8 Stories je... super
Ne znam da li ima na tjubu ali je baš zabavan. Preporučujem
kaolavanda kaolavanda 13:05 12.10.2011

Pokušaj

Ali, ja se necu obazirati na takva etiketiranja i zadrzacu se samo na Emirovoj filmskoj inkarnaciji, jer su ostale ionako, uglavnom, suptilno fingirane, i kao takve ih suptilno zaobilazim.


Coline, ali nisi se zadržao samo na tome.

Pa ne znam, ako cemo ozbiljno, samo primecujem da je, po meni, prevelika kolicina energije i vremena utrosena na ideologiju, politiku, zezanje i segu, i ostale periferne stvari, a premalo na pravljenje filmova. Trebalo bi da je obrnuto...

Ovo si rekao nekome niže na stranici.

Zašto misliš da si ti taj koji tačno i bolje od samog Emira zna šta, kada i koliko Emir treba da radi u svom životu?

Da l' to znači da si ti od njega više očekivao, pa ti je sad žao?

Ako je tako, mogla bih da te razumem, ali neću samo zato što iz sopstvene nemoći, toliko ispljuješ po čoveku, koji, (vidš, ja ne sumnjam) radi najbolje što ume, može... u svakom trenutku, kao i svi drugi, da to nema nikakvog smisla.
Ne osciliraju njegovi filmovi u kvalitetu zbog toga što se previše (hm?) bavi sporednim (hm?) stvarima, nego zato što je samo čovek, na kraju svih krajeva.

I da "samo" snima toliko koliko bi tebe zadovoljilo, opet bi, logično, bilo toga što ne bi ničemu vredelo, jer su to podrazumevajuće faze stvaralaštva svakog umetnika.

Ali, raspališ po Kusturici, kao da je svakim svojim (ne)snimljenim filmom direktno tebi radio o glavi (a tako zvučiš dok pljuješ po njemu), nema smisla, a, veruj mi, ja ga tražila u tvom tekstu.

Pozdrav

Colin_bgd Colin_bgd 21:15 12.10.2011

Re: Pokušaj

kaolavanda
Ali, ja se necu obazirati na takva etiketiranja i zadrzacu se samo na Emirovoj filmskoj inkarnaciji, jer su ostale ionako, uglavnom, suptilno fingirane, i kao takve ih suptilno zaobilazim.


Coline, ali nisi se zadržao samo na tome.

Pa ne znam, ako cemo ozbiljno, samo primecujem da je, po meni, prevelika kolicina energije i vremena utrosena na ideologiju, politiku, zezanje i segu, i ostale periferne stvari, a premalo na pravljenje filmova. Trebalo bi da je obrnuto...

Ovo si rekao nekome niže na stranici.

Zašto misliš da si ti taj koji tačno i bolje od samog Emira zna šta, kada i koliko Emir treba da radi u svom životu?

Da l' to znači da si ti od njega više očekivao, pa ti je sad žao?

Ako je tako, mogla bih da te razumem, ali neću samo zato što iz sopstvene nemoći, toliko ispljuješ po čoveku, koji, (vidš, ja ne sumnjam) radi najbolje što ume, može... u svakom trenutku, kao i svi drugi, da to nema nikakvog smisla.
Ne osciliraju njegovi filmovi u kvalitetu zbog toga što se previše (hm?) bavi sporednim (hm?) stvarima, nego zato što je samo čovek, na kraju svih krajeva.

I da "samo" snima toliko koliko bi tebe zadovoljilo, opet bi, logično, bilo toga što ne bi ničemu vredelo, jer su to podrazumevajuće faze stvaralaštva svakog umetnika.

Ali, raspališ po Kusturici, kao da je svakim svojim (ne)snimljenim filmom direktno tebi radio o glavi (a tako zvučiš dok pljuješ po njemu), nema smisla, a, veruj mi, ja ga tražila u tvom tekstu.

Pozdrav


Sve stoji sto si napisala. Medjutim, nista sto si napisala ne kazuje zasto je pogresno postaviti pitanje zasto se neko, javna licnost pogotovo, mozda ipak malo oholo i kampanjski odnosi prema sopstvenom talentu...

samo zato što iz sopstvene nemoći,

?
kaolavanda kaolavanda 22:19 12.10.2011

Re: Pokušaj

nista sto si napisala ne kazuje zasto je pogresno postaviti pitanje zasto se neko, javna licnost pogotovo, mozda ipak malo oholo i kampanjski odnosi prema sopstvenom talentu...


Zato što nećeš da vidiš.

Kusturica se, ponoviću ti, sigurna sam, ponaša prema sebi i svom talentu najbolje što ume. To što se tebi čini da je to premalo, bahato, oholo, kampanjski... nije razlog da kreneš da pljuješ po njemu, a jesi pljuvao, "pošteno".

Zašto misliš da je tebi više stalo do njegove umetnosti nego njemu samom?

Kapiram ja da ti namere nisu loše, ali, pošto si jedino ti ovde besneo, i penio, možda, kad te to sve prođe, uspeš da vidiš šta su svi ljudi svojim komentarima pokušali da kažu.

I još nešto: nikome ništa Kusturica kao umetnik ne duguje. Kao ni bilo koji drugi umetnik.

EDIT: pitao si za nemoć... tvoja nemoć izbija iz celog tvog teksta. Nemoćan si da "nateraš" umetnika kom se diviš, da radi onoliko koliko bi ti hteo, i zato besniš kao dete. Ali, baš bezobrazno dete. Ružno je gledati, složićeš se.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana