Obrazovanje

Protest studenata Filološkog fakulteta

Krugolina Borup RSS / 06.10.2011. u 18:19

Šalje maca22: vest za blogojavnost

"Mi, studentkinje i studenti Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, današnjim protestom hoćemo da pokrenemo talas otpora uništavanju visokoobrazovnog sistema koje država sprovodi pod maskom bolonjskih reformi.

Zakon, koji se pod izgovorom reforme obrazovanja sprovodi sada već šestu godinu, samo pruža izgovor državi da iz godine u godinu ulaže sve manje budžetskog novca u naše školovanje. Dok se ministri hvale izgradnjom „ekonomije znanja" sav teret troškova prebacuju na nas i naše porodice.

Oko polovine studenata u nekom trenutku napušta fakultete: zato što ne možemo da plaćamo i školovanje i troškove života, ili zato što smo svesni da će retko ko od nas pronaći posao u struci - a samo diploma Filološkog košta preko pola miliona dinara!

Tretiranje visokog obrazovanja kao elitne usluge koju će koristiti oni koji za nju imaju novca vraća nas vek unazad, u doba bogatih knezova i trgovaca koji su svoju decu slali u Beč da bi ih posle zapošljavali u državnoj upravi i postavljali na upravljačka mesta u svojim preduzećima. Mi nismo upisali fakultet zbog toga. Na desetine hiljada mladih ljudi u Srbiji zbog toga ne može ni da razmišlja o studiranju. Obrazovanje mora da služi napretku društva, a ne „elite"!

Uvođenjem rangiranja pokušali su da nas okrenu jedne protiv drugih, da se tokom čitave godine međusobno borimo za sve manji broj budžetskih mesta, a samofinasiranje postaje neizdrživo. To su godine stresa i neizvesnosti tokom kojih od nas prave suparnike, a ne kolege. Zato je naš prvi zahtev da svi koji su ostvarili 48 ESPB bodova automatski budu upisani na budžet. Naš protest se obraća svim našim koleginicama i kolegama sa drugih fakulteta i univerziteta - krenite sa nama u borbu za ukidanje rangiranja i školarina!

Vodeći takozvani „studentski predstavnici" su nas svih ovih godina vukli za nos, koristeći našu borbu za ličnu promociju i napredak u karijeri. Kontrolisani od strane političkih partija i onih koji sprovode „reformu" protiv koje se borimo, navodili su nas na pogubne metode borbe, zbog čega su mnogi studenti danas demotivisani. Zato smo odlučili da se samoorganizujemo i uzmemo stvari u svoje ruke.

Kada smo saznali nove uslove upisa nije nam bio problem da se organizujemo. Napravili smo Fejsbuk grupu, obavestili koleginice i kolege i dogovorili se o datumu plenuma - sastanka otvorenog za sve studente, na kom svi imaju jednako pravo učešća, reči i glasa. Tu smo utvrdili dnevni red, diskutovali o problemima i bez muke izglasali naše zahteve i metode kojima ćemo se za njih boriti. Ovaj proces traje kraće i svakako je mnogo uspešniji od sednica Studentskog parlamenta Beogradskog Univerziteta koji služi za međupartijske razmirice i izgradnju karijera budućih foteljaša iz DS-a i drugih tajkunskih partija. Pozivamo sve da organizuju plenume na svojim fakultetima i kontaktiraju nas da uspostavimo saradnju i dogovorimo dalje akcije!

Mi smo svesni toga da je država zadužena i da nema novca - ali odbijamo da zbog neodgovorne politike vlasti ispaštamo mi i buduće generacije! Svesni smo i toga da nismo jedini koji trpe zbog ekonomske krize - trpe svi samo ne političari i njihovi finansijeri. Oni svoju decu školuju u inosranstvu, naše roditelje otpuštaju, a nama ne obezbeđuju ni obrazovanje, kamo li radna mesta! Zato pozivamo sve one koji su se našli na udaru krize da nas podrže i pridruže nam se u borbi za prava koja nam pripadaju! Nećemo da plaćamo njihovu krizu!

Znanje nije roba! Znanje je pravo svih, a ne samo bogatih!

Plenum studentkinja i studenata Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu"


 

Macina beleška na marginama:

Studente može pratiti ovde:  http://plenumfiloloskog.blogspot.com/

Na fotografiji  se vidi akcija na prijemu brucoša na Filološkom fakultetu 1. oktobra sada.

Očekujem u javnosti niz tekstova o tome kako su u organizaciji večiti studenti, a to po bolonji ne postoji, te kako su neradnici u pitanju, i kako njih usmeravaju razne cije-snajka-cije. Nije tako. Ne znam gde će se moći pročitati ovo saopštnje, a molim za podršku (da li mogu da molim u ime naroda?). Kakvu god. Hvala. J

Tu sam za pitanja.

http://imageshack.us/photo/my-images/191/skolovanje.jpg/

 



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 18:31 06.10.2011

ne,

niste večiti studenti.
Danas bejah opkoljen studentima u automobilu na semaforu u Dečanskoj jedno 15 min
tako da sam imao prilike da vas posmatram.
500k diploma filoloskog? FCK!!
maca22 maca22 19:20 06.10.2011

Re: ne,

Naravno da nismo večiti, jer po bolonji čovek mora da diplomira za 8 godina, inače gubi pravo da nastavljadalje.

Zapravo je više od pola miliona diploma. Jer...u pola miliona ulazi samo školarina. Tu se ne nalaže ispite prijave čije cene skaču kao zečevi, razni nameti pri upisima, potom knjige, i za one koji nisu iz Beograda stanovanje.

Hvala na podršci :)


Evo neke sličice sa današnjeg protesta:



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us
st.jepan st.jepan 19:25 06.10.2011

Re: ne,

Evo neke sličice sa današnjeg protesta:

Maco, koja si, taguj se
Znaš ono, ko na Fejsu Buku.
Jukie Jukie 20:26 06.10.2011

Re: ne,

st.jepan
Evo neke sličice sa današnjeg protesta:Maco, koja si, taguj se Znaš ono, ko na Fejsu Buku.

E i ja sam vas slikao kad ste krenuli niz/uz Vasinu, ali me mrzi sad da skidam samo jednu sliku pa da kačim.
Inače u suprotnom smeru ide kolona dece iz 1.-2. razreda i gledaju šta ih čeka kroz jedanaestak godina.
duchesse duchesse 21:45 06.10.2011

Re: ne,

Zapravo je više od pola miliona diploma

Friends, Romans, coutrymen, braćo filolozi,
Sutra ćete postati dipl profesori nekog jezika, ili dipl filolozi, i budite uvereni, ne mogu to dovoljno puta da podvučem, da vas i dalje niko neće shvatati ozbiljno.
Batalite.
maca22 maca22 22:18 06.10.2011

Re: ne,

Nećemo postati dipl. profesori.

Sada se ne može postati profesor ako ne uradite master koji je 125.000 dinara.
duchesse duchesse 22:46 06.10.2011

Re: ne,

Sada se ne može postati profesor ako ne uradite master koji je 125.000 dinara.

Sav taj trud, sav taj novac - čemu? Da biste sutra radili u školi, držali kurseve stranog jezika ili prevoduckali? Uvek će vas pratiti ovo i slični komentari u toj paradigmi. Što je najgore, ne postoji ništa što ćete moći da uradite ili kažete kako biste ih opovrgli.
Batalite.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:32 06.10.2011

Maco!

A ja se pitam gde je Maca, da nije slučajno banovana (ljudi nestaju bez traga sa bloga), a ona u pohodu!

maca22
Oko polovine studenata u nekom trenutku napušta fakultete: zato što ne možemo da plaćamo i školovanje i troškove života, ili zato što smo svesni da će retko ko od nas pronaći posao u struci - a samo diploma Filološkog košta preko pola miliona dinara!


Uh... Već smo u Evropi?

maca22
da li mogu da molim u ime naroda?

Samo to ne, ne ponovo... Ne.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 22:36 06.10.2011

Re: Maco!


maca22
Oko polovine studenata u nekom trenutku napušta fakultete: zato što ne možemo da plaćamo i školovanje i troškove života, ili zato što smo svesni da će retko ko od nas pronaći posao u struci - a samo diploma Filološkog košta preko pola miliona dinara!
srdjazlopogledja
Uh... Već smo u Evropi?

Sta zna malo dete sta je Evropa.
ivana23 ivana23 18:35 06.10.2011

***

PODRSKA !!!


maca22 maca22 20:41 06.10.2011

Re: ***

Hvala Ivana.

Politika javlja da je bilo 100 studenata, prebrojte:





Drugo, Ivana, da li znaš ta je bilo sa zahtevima studenata koji su štrjakovali glađu prošle jeseni? Da li su svi dobili koji su bili u tom problemu, ili samo oni koji su konkretno gladovali?
ivana23 ivana23 21:00 06.10.2011

Re: ***

maca22
Drugo, Ivana, da li znaš ta je bilo sa zahtevima studenata koji su štrjakovali glađu prošle jeseni? Da li su svi dobili koji su bili u tom problemu, ili samo oni koji su konkretno gladovali?


Na sta mislis kada kazes dobili? Mislis na budzet ili...?
maca22 maca22 21:04 06.10.2011

Re: ***

Budžet, ili da im grad plati ili šta je sve bilo u igri?
ivana23 ivana23 21:12 06.10.2011

Re: ***

maca22
Budžet, ili da im grad plati ili šta je sve bilo u igri?


Ne znam bas detalje, ali mislim da su svi (bez obzira na strajk) ostali na budzetu, a za 1000 za koje je grad snosio troskove (delimicne, ali nisu morali da doplacuju), bio je konkurs negde proletos. Broj ESPB bodova, prosecna ocena, prihodi po cl. domacinstva, mislim da je to bilo potrebno za konkurs...
st.jepan st.jepan 01:31 07.10.2011

Re: ***

prebrojte

427
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:40 06.10.2011

podrška...

...za filozofske mace i mačore:

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:48 06.10.2011

Re: podrška...

Filološki il' filosofski?
maca22 maca22 23:26 06.10.2011

Re: podrška...

Krugolina Borup
...za filozofske mace i mačore:

Kru, kakav kompliment
angie01 angie01 18:51 06.10.2011

reforma po Bolonji

podrazumeva promene prevazidjenih nefunkcionalnih programa i uskladjivanje sa ostalim zemljama, kako bi stepenovanje zavrsenih skola/fakulteta bilo svuda validno i da bi djaci/studenti mogli da nesmetano nastavljali skolovanje u drugim zemljama, na istom levlu na kome su zavrsili prethodno-prosto i veoma pozeljno!

i nema nikakve veze sa placanjem!
manituu manituu 00:09 07.10.2011

Re: reforma po Bolonji

angie01
podrazumeva promene prevazidjenih nefunkcionalnih programa i uskladjivanje sa ostalim zemljama, kako bi stepenovanje zavrsenih skola/fakulteta bilo svuda validno i da bi djaci/studenti mogli da nesmetano nastavljali skolovanje u drugim zemljama, na istom levlu na kome su zavrsili prethodno-prosto i veoma pozeljno!

i nema nikakve veze sa placanjem!

da li ti stvarno mislis ovo sto si napisala?
ako mislis, onda si definitivno pala s marsa
maca22 maca22 01:15 07.10.2011

Re: reforma po Bolonji

angie01
podrazumeva promene prevazidjenih nefunkcionalnih programa i uskladjivanje sa ostalim zemljama, kako bi stepenovanje zavrsenih skola/fakulteta bilo svuda validno i da bi djaci/studenti mogli da nesmetano nastavljali skolovanje u drugim zemljama, na istom levlu na kome su zavrsili prethodno-prosto i veoma pozeljno!

i nema nikakve veze sa placanjem!


Upravo. Lopovluk pod maskom bolonje.
angie01 angie01 10:05 07.10.2011

Re: reforma po Bolonji

da li ti stvarno mislis ovo sto si napisala?
ako mislis, onda si definitivno pala s marsa



da li ti uopste kapiras sta sam rekla?

eno- maca je shvatila!
nikolic777 nikolic777 18:59 06.10.2011

srozavanje

nacin polaganja ispita je skandalozan

buduci profesori srpskog jezika (studijska grupa 01) polazu opstu knjizevnost pismenim putem (!) deset pitanja, sto im automatski pruza mogucnost da ne procitaju nijedno jedino delo, vec samo napamet naucena tumacenja...

sutra ce raditi u skolama
Jukie Jukie 20:15 06.10.2011

Re: srozavanje

nikolic777
nacin polaganja ispita je skandalozanbuduci profesori srpskog jezika (studijska grupa 01) polazu opstu knjizevnost pismenim putem (!) deset pitanja, sto im automatski pruza mogucnost da ne procitaju nijedno jedino delo, vec samo napamet naucena tumacenja...sutra ce raditi u skolama

Ako uspeju ikada da se zaposle
Jesmo rekli da nema zapošljavanja novih dok se ne rasporede postojeći nastavnici koji gube staž jer ima sve manje dece i odeljenja... a 2016 nastaje seča dodatnih 200-300 odeljenja jer se sledeće godine upisuje 6000 prvaka manje
ivana23 ivana23 19:02 06.10.2011

***

Danasnja Politika:

Miša Živić, predsednik Studentske konferencije univerziteta Srbije (SKONUS), za naš list kaže da je moguće da će po objavljivanju Strategije visokog obrazovanja narednih nedelja doći „do potpune promene kada je reč o načinu finansiranja”.

– Trenutno je u izradi Strategija razvoja visokog obrazovanja, postoji podstrategija koja se tiče finansiranja, koja će možda umnogome promeniti situaciju na terenu, moguće da se potpuno promeni i sistem uslova i finansiranja i to će biti gotovo u ovih mesec dana. Za dve nedelje studentski predstavnici iz cele zemlje okupiće se u Novom Sadu i dati svoje predloge i komentare – kaže Živić.


Link

Na brojnim fakultetima zavrsen je upis i pocela su predavanja za skolsku 2011/12. godinu (zimski semestar). Kako misli bilo ko u ovoj drzavi da retroaktivno menja uslove-kriterijume upisa. Sta ce - da ponistavaju upis?! Igraju se sa vama/nama!!!

Mogu tu novu strategiju da sprovode od sl. sk. 2012/13.godine. Kraj price.


maca22 maca22 19:06 06.10.2011

Re: ***

Strategija koje se tiče finansiranja, odmah da znate, je da u se naprave upravni odbori univerziteta u kojima će sedeti naši istaknuti privrednici.

U prevodu, fakultete će da privatizuju tajkni.

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Novi-model-univerziteta-otvara-prostor-za-tajkune.lt.html
st.jepan st.jepan 19:11 06.10.2011

...

Besplatno školoovanje, jednake šanse...
Zaboravite!
To je moglo samo kod Tite.
Nikad pre, nikad posle.

Edit: comment skraćen.
maca22 maca22 19:40 06.10.2011

Re: ...

Sa akcije na prijemu brucoša, 1. oktobra sada



Uploaded with ImageShack.us
Jukie Jukie 20:21 06.10.2011

Re: ...

st.jepan
Besplatno školoovanje, jednake šanse... Zaboravite! To je moglo samo kod Tite. Nikad pre, nikad posle. Edit: comment skraćen.

To je istina i radi se o dva ugla gledanja na istu stvar. Mi budžetski studenti smo u stvari praktično bili stipendirani od države, iako nismo dobili ni pare nego običan pečat u indeks da smo budžetski.

Svrha, cilj i pravac trenutnog sistema obrazovanja su mi potpuno nejasni. Nekako se održava ta tradicija iz 20.veka da deca idu u školu dokle mogu, i šta onda?
maca22 maca22 20:44 06.10.2011

Re: ...

Ne dokle mogu, nego dokle ima da se plati.
ivana23 ivana23 21:04 06.10.2011

Re: ...

Jukie
Svrha, cilj i pravac trenutnog sistema obrazovanja su mi potpuno nejasni. Nekako se održava ta tradicija iz 20.veka da deca idu u školu dokle mogu, i šta onda?


A ako ne idu u skolu ili na fakultet. Sta onda?
golubica.bg golubica.bg 22:14 06.10.2011

zvanje

Iznenadila sam se kada sam videla o cemu se ovde zapravo radi. Protesti u vezi sa finansiranjem studija se organizuju svake godine, nije to nista novo, ali kad sam videla da je ovaj predvodio Filoloski, ocekivala sam da se neko reci nesto o skandaloznoj organizaciji studija tzv. bolonjskih generacija.

Naime, prva generacija ovih studenata je upisana 2006. iako je generacija 2008. dobila potpuno reformisan program (ili bar mislim da jeste, to se menja iz godine u godinu, a dosta je zavisilo i od procesa akreditacije). Elem, problematicne generacije su ove upisane 2006. i 2007. jer njihov program se drasticno razlikuje od starog, a opet nije ni "prava Bolonja". Posledica: ne zna se ni ko pije ni ko placa, pravila se menjaju svakog meseca, a zvanje koje se dobija nakon 4 godine studija je i dalje nepoznato.

Generacije koje su studirale po starom programu na katedri za anglistiku su nakon osnovnih akademskih studija dobijale titulu profesora engleskog jezika i knjizevnosti. Nisam 100% sigurna, ali mislim da su imale jedan ili dva predmeta u vezi sa metodikom nastave i jos dva psiholoska. "Bolonjci" o kojima je rec su imali oko pet metodickih i ista dva psiholoska predmeta, i gotovo svi su bili izborni, tacnije obavezni po izboru (npr. u jednoj godini obavezno je odabrati dva predmeta iz grupe od cetiri). Negde na pocetku cetvrte godine generacije 2006. pocinje prica o tome kako ce za zvanje profesora biti potrebno 36 ESPB bodova i to 30 iz metodicko-psiholoskih predmeta, a 6 za praksu. U suprotnom, dobija se zvanje filolog-anglista, koje lepo zvuci, ali nista ne znaci i pritom nije dovoljna kvalifikacija za rad u drzavnoj skoli. Posto svi predmeti nisu "u ponudi" svake godine, za one koji ih nisu skupili, to vise nije bilo ni moguce. Tek kasnije neki profesori su pomenuli da se o tome "govorilo" i na pocetku bolonjske reforme, ali nije postojalo nista zvanicno (mislim da je dopis iz ministarstva stigao negde 2009.) Moje pitanje je: zasto se to nije znalo? U cemu je problem? Naravno, ne zele svi da postanu profesori, ali zasto su oni koji zele ostali uskraceni za informaciju o tome sta je potrebno da bi stigli dotle? I naravno, kako to da je duplo manje metodoloskih predmeta bilo dovoljno za zvanje profesora samo godinu dana ranije?

Ista generacija sada zavrsava master, a cak ni sa njim nemaju mogucnost da predaju u osnovnim i srednjim skolama ukoliko nisu ispunili gorepomenute uslove. Nakon gomile razgovora sa upravom fakulteta, omoguceno im je da polazu ispite koji su im potrebni, po uslovom da se upisuju u dodatak diplomi, ali izdavanje potvrda o diplomiranju sa zvanjem profesora jos nije ni pocelo. Sledece pitanje: kome odgovara ovakvo stanje, ako sa jedne strane ima nekoliko desetina diplomaca/mastera koji zele da predaju u skoli, a sa druge nastavu engleskog u nekim skolama obavljaju uciteljice?

Naravno, poslednje pitanje bi bilo zasto se ove dve problematicne generacije same ne bore za svoja prava, jer se o ovom problemu veoma malo zna (pre nekoliko meseci je mislim bas b92 napravila prilog, ali od tada se ama bas nista nije pomaklo sa mrtve tacke)? Pitanje skolarina jeste vazno, ali kad vec neko daje te pare, red je da zna i sta tacno za njih dobija.
maca22 maca22 22:23 06.10.2011

Re: zvanje

Ta polubolonja su tri generacije, 2006, 2007. i 2008.

Čak i sa 36 esp bodova iz tih metodično-nastavnih i pedagođko-psiholoških predmeta ne mogu postati profesori, jer moraju imati I master da bi imali titulu profesora.
Ne samo oni.
Svi.

Inače, to o čemu pričaš je samo kap u moru raznoraznih brljotina, nekompentecije i skredne nesposbnosti da se nešto odradi do kraja u visokom obrazovanju. Osim da se uspešno i sistematski ukidaju izdvajanja za visoko školstvo.

Ne razumem jedino zašto te je iznenadilo o čemu se u protestu radi. :)
golubica.bg golubica.bg 22:28 06.10.2011

Re: zvanje

Moguce, mada je bar na anglistici generacija 2008. u nesto boljem polozaju. I koliko znam, master nije uslov (iako se i to ranije pominjalo kao opcija), samo se na samu titulu dodaje profesor engleskog jezika i knjizevnosti - master.

I naravno da je kap u moru brljotina, samo dajem primer konkretne brljotine. A iznenadilo me je sto pogodjeni studenti nisu iskoristili ovaj protest da pricaju o svom problemu, bila je idealna prilika.
maca22 maca22 22:33 06.10.2011

Re: zvanje

Master jeste uslov da bi bio profesor.

To je član 8. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.
manituu manituu 00:28 07.10.2011

Re: zvanje

golubica.bg
Iznenadila sam se kada sam videla o cemu se ovde zapravo radi. Protesti u vezi sa finansiranjem studija se organizuju svake godine, nije to nista novo, ali kad sam videla da je ovaj predvodio Filoloski, ocekivala sam da se neko reci nesto o skandaloznoj organizaciji studija tzv. bolonjskih generacija.

Naime, prva generacija ovih studenata je upisana 2006. iako je generacija 2008. dobila potpuno reformisan program (ili bar mislim da jeste, to se menja iz godine u godinu, a dosta je zavisilo i od procesa akreditacije). Elem, problematicne generacije su ove upisane 2006. i 2007. jer njihov program se drasticno razlikuje od starog, a opet nije ni "prava Bolonja". Posledica: ne zna se ni ko pije ni ko placa, pravila se menjaju svakog meseca, a zvanje koje se dobija nakon 4 godine studija je i dalje nepoznato.

Generacije koje su studirale po starom programu na katedri za anglistiku su nakon osnovnih akademskih studija dobijale titulu profesora engleskog jezika i knjizevnosti. Nisam 100% sigurna, ali mislim da su imale jedan ili dva predmeta u vezi sa metodikom nastave i jos dva psiholoska. "Bolonjci" o kojima je rec su imali oko pet metodickih i ista dva psiholoska predmeta, i gotovo svi su bili izborni, tacnije obavezni po izboru (npr. u jednoj godini obavezno je odabrati dva predmeta iz grupe od cetiri). Negde na pocetku cetvrte godine generacije 2006. pocinje prica o tome kako ce za zvanje profesora biti potrebno 36 ESPB bodova i to 30 iz metodicko-psiholoskih predmeta, a 6 za praksu. U suprotnom, dobija se zvanje filolog-anglista, koje lepo zvuci, ali nista ne znaci i pritom nije dovoljna kvalifikacija za rad u drzavnoj skoli. Posto svi predmeti nisu "u ponudi" svake godine, za one koji ih nisu skupili, to vise nije bilo ni moguce. Tek kasnije neki profesori su pomenuli da se o tome "govorilo" i na pocetku bolonjske reforme, ali nije postojalo nista zvanicno (mislim da je dopis iz ministarstva stigao negde 2009.) Moje pitanje je: zasto se to nije znalo? U cemu je problem? Naravno, ne zele svi da postanu profesori, ali zasto su oni koji zele ostali uskraceni za informaciju o tome sta je potrebno da bi stigli dotle? I naravno, kako to da je duplo manje metodoloskih predmeta bilo dovoljno za zvanje profesora samo godinu dana ranije?

Ista generacija sada zavrsava master, a cak ni sa njim nemaju mogucnost da predaju u osnovnim i srednjim skolama ukoliko nisu ispunili gorepomenute uslove. Nakon gomile razgovora sa upravom fakulteta, omoguceno im je da polazu ispite koji su im potrebni, po uslovom da se upisuju u dodatak diplomi, ali izdavanje potvrda o diplomiranju sa zvanjem profesora jos nije ni pocelo. Sledece pitanje: kome odgovara ovakvo stanje, ako sa jedne strane ima nekoliko desetina diplomaca/mastera koji zele da predaju u skoli, a sa druge nastavu engleskog u nekim skolama obavljaju uciteljice?

Naravno, poslednje pitanje bi bilo zasto se ove dve problematicne generacije same ne bore za svoja prava, jer se o ovom problemu veoma malo zna (pre nekoliko meseci je mislim bas b92 napravila prilog, ali od tada se ama bas nista nije pomaklo sa mrtve tacke)? Pitanje skolarina jeste vazno, ali kad vec neko daje te pare, red je da zna i sta tacno za njih dobija.

sto se tice broja metodoloskih predmeta, cisto da se zna- nije kod starih studenata bilo duplo manje predmeta, nego su po bolonji svi predmeti jednosemestralni, a po starom programu dvosemestralni...tako da to dodje na isto..
btw, bolonjski program pravi od fakulteta srednju skolu, samo ne gimnaziju, nego neku usmerenu..ispiti se odgovaraju samo pismeno, zaokruzivanjem tacnih odgovora ili dopunajvanjem recenica...knjizevnost se tako polaze...a stari studenti polazu i pismeno i usmeno pred komisijom, a to sto polazu bolonjci kao ispit, to je starim studentima test koji se radi kao uslov za izlazak na ispit..
bolonja je degradiranje znanja, po bolonjskom programu , na filoloskom fakultetu npr, bolonjci na zavrsnim godinama knjizevnosti imaju 4-5 knjiga za lektiru, i to odlomaka, dok stari studenti za isti ispit moraju da procitaju i po 60 knjiga iz lektire, i to uglavnom neperevedenih, ukoliko se radi o smerovima gde se uce strani jezici i knjizevnosti...
to svi znaju, i to je jasno kao dan..napraviti sto gluplje i neobrazovanije ljude, da bi se njima lakse manipulisalo...
i jos nesto...ostalo je jos brdo starih studenata koji ne mogu da zavrse fakultet jer su im ukinuti svi apsolventski rokovi, razmaci izmedju rokova su po 3-4 meseca, a profesori njih mustraju i teraju mak na konac, dok bolonjci za isti naziv ispita ( samo sa 3 puta laksim gradivom) redjaju devetke i desetke...
profesori se izivljavaju na starim studentima, jer su im oni jedini preostali, na kojima mogu da se iskazu, i da budu "pravi" profesori ispitivaci, jer po bolonji vise nema ispitivanja, samo testovi..i profesori se vise ne osecaju kao profesori...
bolonja je degradiranje znanja
maca22 maca22 00:39 07.10.2011

Re: zvanje

Sve su to predrasude i generalizacije prema bolonji u Srbiji.

Anglisti su od metodickih predmta na starom programu imali jedan do dva + psihologije. Sada ih imaju 3 godine + psihologije.

Usmeni ispiti itekako postoje, itekako postoje predmeti gde se teško dobijaju dobre ocene, postoje predmete gde se mora ozbiljno zapeti, opet posteje i laki, kao što su oduvek postojali na Filološkom. Negde su čak otežali. Broj ljudi sa bolonjsih genracija koji je diplomirao je zabrinjavajuće mali. Ljudi nisu glupi, uče prave stvari, a to skraćivanje spiskova literature je jedna od pametnijih promena.
manituu manituu 00:46 07.10.2011

Re: zvanje

maca22
Sve su to prdrasude i generalizacije prema bolonji u Srbiji.

Anglisti su od metodickih predmta na starom programu imali jedan do dva + psihologije. Sada ih imaju 3 godine + psihologije.

Usmeni ispiti itekako postoje, itekako postoje predmeti gde se teško dobijaju dobre ocene, postoje predmete gde se mora ozbiljno zapeti, opet posteje i laki, kao što su oduvek postojali na Filološkom. Broj ljudi sa bolonjsih genracija koji je diplomirao je zabrinjavajuće mali. Ljudi nisu glupi, uče prave stvari, a to skraćivanje spiskova literature je jedna od pametnijih promena.

ja mislim da usmeni ne postoje...sem na nekoliko opstih predmeta..
na svim predmetima katedre za iberijske studije, npr. , ne postoje usmeni ispiti...
a sto se tice razlike, pricam iz licnog iskustva, jer sam studirao po starom programu, ali mi je dozvoljeno da neke ispite polazem ( i slusam) zajedno sa bolonjcima, jer nama starim studentima je bila ukinuta redovna nastava, iako smo redovno upisali godine..pa sam lepo mogao da sagledam razliku 2 programa..
i dalje tvrdim, da je bolonja degradiranje znanja, da knjige moraju da se citaju, mozda ne 60, ali svakako ne i 3, i to od 36- 128 strane..i onda na ispitu (testu ) dodje samo to pitanje u vezi tog odlomka..tako se knjizevnost ne uci, i ne moze da se sagleda celina..iz odlomka...
maca22 maca22 00:47 07.10.2011

Re: zvanje

E a ono što degradira znanje, je što su ljudi prisiljeni da izigravaju debile, jurcaju, polažu i takmiče se da bi osvojili budžeeeet. Postoje ljudi koji mogu da plate i namerno su pali na samofinansiranje da bi na miru i lepo naučili.
Naravno, sve zavisi od smera do smera, ne može se pričati uopšteno.
golubica.bg golubica.bg 10:29 07.10.2011

Re: zvanje

Istina je da je program za knjizevnost na vecini katedri skracen, ali je predmet savremeni engleski/spanski/... jezik i te kako poboljsan. Bolonjske generacije izlaze sa mnogo boljim znanjem samog jezika od onih koji su studirali po starom programu (reci vecine predavaca). Ako vec mora da se bira izmedju bubanja o opskurnim piscima koji su sada mahom izbaceni iz programa i 4 skills na zavidnom nivou, ja bih pre odabrala ovo drugo.
manituu manituu 10:52 07.10.2011

Re: zvanje

golubica.bg
Istina je da je program za knjizevnost na vecini katedri skracen, ali je predmet savremeni engleski/spanski/... jezik i te kako poboljsan. Bolonjske generacije izlaze sa mnogo boljim znanjem samog jezika od onih koji su studirali po starom programu (reci vecine predavaca). Ako vec mora da se bira izmedju bubanja o opskurnim piscima koji su sada mahom izbaceni iz programa i 4 skills na zavidnom nivou, ja bih pre odabrala ovo drugo.

nisam bas siguran da je to sto pricas realno stanje..
ja ne pricam na osnovu tudjih reci, vec na osnovu licnog iskustva..
na ispitu iz prevodjenja na 3. godini, koji sam polagao zajedno sa bolonjcima, dobio sam text za prevodjenje koji sam imao na vezbama iz prevodjenja iz 2. godine, po starom programu, i to smo ga radili na casu kao jedan od uvodnih textova, na pocetku skolske godine..
jos jedan bizaran moment..to isto prevodjenje sam, igrom slucaja, polagao u istom danu, i to iz 2. godine po starom programu, a iz 3. po bolonji..
na ispitu iz 3. godine, bolonjskom, sam dobio 10, a na ispitu iz 2. godine( stari program) sam pao ...rec je o cistom prevodjenju, nikakvog bubanja tu nema..kada sam ovu neverovatnu idiotsku nelogicnost predocio profesoru, dao mi je 6- za ispit iz druge godine ...toliko o znanju jezika bolonjaca na zavidnom nivou..svakako, nisu oni krivi, ali ja samo pricam da je bolonja degradiranje znanja...
a samo za 4 skills na "zavidnom Nivou" ti ne treba fakultetska diploma, idi na kurs jezika
panonska panonska 11:00 07.10.2011

Re: zvanje

Posto sam ja pripadnik te "problematicne" generacije upisane 2007, doduse na Filozofskom u Novom Sadu, mogu vam jedino preneti kakva je kod nas situacija.
36 bodova nemaju ni studenti koji su ove godine zavrsili PEDAGOSKI smer, iako su se oni valjda skolovali upravo da rade u skolama. O nama ostalima da i ne pricam.
Medjutim, mnogo bitnija stvar je sledeca:
http://www.mpn.gov.rs/prosveta/page.php?page=157
Sve te reforme (koje ukljucuju 36 pedago-psiho-metodickih predmeta i obavezan master) na snagu stupaju skolske 2012/2013. Ne sada. Sto znaci da moja generacija iz koje je do sada diplomiralo mnogo vise od polovine studenata, moze da radi u skolama. Bez mastera. I bez 36 bodova. Cinjenica je medjutim da nam direktori skola govore da mi nismo kvalifikovani. I da smo izjednaceni s kursadzijama. Na masteru cemo medjutim da naucimo sve ono sto u protekle cetiri godine nismo.
golubica.bg golubica.bg 11:04 07.10.2011

Re: zvanje

Ne pricam ni ja na osnovu tudjih reci, samo ih koristim kao dodatnu potporu za ovo o cemu pricam. Ako cemo vec da se frljamo sa anecdotal evidence, i do mene je jednom dosao primer ispita sa SEJ 3 koji se izgledao, blago receno, smesno. Vokabular na na nivou prve godine, gramatika jos gora. Kada sam pitala predavaca o cemu se radi, ispricala mi je ovo o razlici izmedju programa, sto su kasnije i mnogi drugi potvrdili. Sto se prevodjenja tice, na starom programu je bilo bisera koji nisu bili u stanju da sloze lice i broj subjekta i predikata. Sad, vrlo je moguce da postoje razlike od katedre do katedre i od predmeta do predmeta (ne kazem da bolonjci ne bi pravili greske u kongruenciji), ali velika je razlika znati da imas samo tri roka na raspolaganju u odnosu da prethodnu situaciju gde se moglo pokusavati dok se neko (profesor ili student) ne umori pa ne odustane.
manituu manituu 11:18 07.10.2011

Re: zvanje

golubica.bg
Ne pricam ni ja na osnovu tudjih reci, samo ih koristim kao dodatnu potporu za ovo o cemu pricam. Ako cemo vec da se frljamo sa anecdotal evidence, i do mene je jednom dosao primer ispita sa SEJ 3 koji se izgledao, blago receno, smesno. Vokabular na na nivou prve godine, gramatika jos gora. Kada sam pitala predavaca o cemu se radi, ispricala mi je ovo o razlici izmedju programa, sto su kasnije i mnogi drugi potvrdili. Sto se prevodjenja tice, na starom programu je bilo bisera koji nisu bili u stanju da sloze lice i broj subjekta i predikata. Sad, vrlo je moguce da postoje razlike od katedre do katedre i od predmeta do predmeta (ne kazem da bolonjci ne bi pravili greske u kongruenciji), ali velika je razlika znati da imas samo tri roka na raspolaganju u odnosu da prethodnu situaciju gde se moglo pokusavati dok se neko (profesor ili student) ne umori pa ne odustane.

da, ali i na bolonji mozes da pokusavas koliko hoces, samo moras ponovo da upisujes jedan isti predmet svake godine..pa racunaju da ce i najveci duduci uspeti da skapiraju posle 2. godine ucenja, sa redovnom nastavom..
mislim da je problem bolonjaca sto ne mogu da shvate da, ako nista drugo, stari studenti i stari svrseni studenti imaju ipak malo vise iskustva, pa ako ni zbog cega drugog, a onda zbog te bitne stvari, ih treba nekad slusati, pa cak i poslusati...
koliko god da mislis da je neki ispit iz jezika po starom programu bio smesan, to sto si ti videla, nije ispit, nego samo deo ispita iz jezika..jer da bi polozio ispit iz jezika po starom programu, treba debelo da se pomucis, i izlazis bar 4 puta pred profesora, pod uslovom da nisi okinuo nikad ni jedan deo ispita..ispit iz jezika za bolonjce je toliko isparcelisan, da npr. moj ispit iz 4. godine, na katedri za spanski jezik, je po bolonji bio podeljen na 6 ispita ...nadam se da ces se sloziti da je ipak lakse uciti neko gradivo izdeljeno na 6 delova, nego morati sve odjednom da znas.
maca22 maca22 15:55 07.10.2011

Re: zvanje

manituu
a samo za 4 skills na "zavidnom Nivou" ti ne treba fakultetska diploma, idi na kurs jezika

Ovo je elitisticka obmana kojom su profesori cuvali svoje prevodilacke esnafe, do su istovremeno stvarali sebi radna mesta na raznoraznim predmetima knjizvevnosti, i dok su studente pravili blesavim prodajuci im takve price. Bolonja je tu veoma popravila stvar.
Sto se tice tvog iskustva sa tim ko ime bolje znanje iz jezika, pa recimo da je to samo tvoje iskustvo.
maca22 maca22 15:57 07.10.2011

Re: zvanje

panonska

Sve te reforme (koje ukljucuju 36 pedago-psiho-metodickih predmeta i obavezan master) na snagu stupaju skolske 2012/2013. Ne sada. Sto znaci da moja generacija iz koje je do sada diplomiralo mnogo vise od polovine studenata, moze da radi u skolama. Bez mastera. I bez 36 bodova.

Ali samo do sledece godine.
tyson tyson 18:25 07.10.2011

Re: zvanje

nadam se da ces se sloziti da je ipak lakse uciti neko gradivo izdeljeno na 6 delova, nego morati sve odjednom da znas

Pa to i jeste jedna od poenta bolonje. Čemu nekadašnja mučenja memorisanja užasno obimnog gradiva, često i četvorosemestralnih ispita (na drugim fakultetima, ne znam ima li ih na Filološkom), da bi na kraju sve zavisilo od trenutnog raspoloženja profesora na usmenom ispitu?

Nikad više usmeni ispit, hvala bolonji za to! Ali to je samo jedan mali delić reformi koje treba suštinski napraviti po bolonji.

Ako testovi pak nisu zadovoljavajućeg kvaliteta, ne krivi bolonju već sastavljača i onog ko ih je odobrio.


ivana23 ivana23 18:33 07.10.2011

Re: zvanje

tyson
Nikad više usmeni ispit, hvala bolonji za to! Ali to je samo jedan mali delić reformi koje treba suštinski napraviti po bolonji.

Ako testovi pak nisu zadovoljavajućeg kvaliteta, ne krivi bolonju već sastavljača i onog ko ih je odobrio.


Mojih oboje studenata u kuci polazu ispite iskljucivo usmeno. Sve zavisi od 'vrste' fakulteta.
tyson tyson 18:46 07.10.2011

Re: zvanje

Mojih oboje studenata u kuci polazu ispite iskljucivo usmeno. Sve zavisi od 'vrste' fakulteta.

Još jedan od dokaza da se reforma visokog školstva sprovodi parcijalno i van kontrole, i to treba da bude razlog pobune studenat, a ne da im famozna država da pare pa svi da budu srećni i zadovoljni.



maca22 maca22 18:56 07.10.2011

Re: zvanje

To je lazna dilema.
ivana23 ivana23 19:02 07.10.2011

Re: zvanje

tyson
Mojih oboje studenata u kuci polazu ispite iskljucivo usmeno. Sve zavisi od 'vrste' fakulteta.

Još jedan od dokaza da se reforma visokog školstva sprovodi parcijalno i van kontrole, i to treba da bude razlog pobune studenat, a ne da im famozna država da pare pa svi da budu srećni i zadovoljni.


Izvini, neki predmeti bi polaganjem ispita putem testova bili degradirani. Usmeni ispit ne podrazumeva uvek verglanje naucenog, vec i dijalog sa profesorom.

Ovde se zaboravlja da ima fakulteta koji nemaju privatnu varijantu (hemija, fizika, matematika...i mnogi drugi).

Drugo, mislis li da u danasnjim socijalnim okolnostima mogu roditelji da ispovrte preko 300.000 godisnje za 2 studenta i to samo za skolarinu?! Gde su udzbenici i ostalo. A deca dobri djaci od prvog osnovne, preko gimnazije i sada na faksu daju godinu za godinu. Fer je oduzeti im pravo na znanje?!
maca22 maca22 19:07 07.10.2011

Re: zvanje

I gde je iznajmljeno stanovanje u Beogradu...
scabies scabies 19:17 07.10.2011

Re: zvanje

Usmeni ispit ne podrazumeva uvek verglanje naucenog, vec i dijalog sa profesorom.
Da, ali tu se onda javlja mnoštvo problema karakterističnih za dijalog.
Uopšte ne sporim značaj govorničkih veština, ali ne znam zašto bi mnoštvo poštapalica smelo da umanji ocenu znanja i poznavanja farmaceutskih tehnologija ili betona&čelika? Isto tako smatram da je jeko teško u dijalogu isključiti transfer i kontratransfer, koji su kada je procena znanja u pitanju nepoželjni. Treći problem je to što reči lete, a ono što je napisano ostaje, ili 'ajde ti posle dokaži da li si to ispričao za 10 ili 5. Četvrto, ne postoji toliko obiman ispit kroz koji te profesor može prošetati kroz tri usmena pitanja, koliko te može 50 pitanja koja ne uključuju samo zaokruživanje ponuđenih informacija.
Moje mišljenje.

neki predmeti bi polaganjem ispita putem testova bili degradirani.
Koji? Meni sem književnosti i jezika ništa drugo en pada na pamet.
stopalo stopalo 19:22 07.10.2011

Re: zvanje

scabies
Usmeni ispit ne podrazumeva uvek verglanje naucenog, vec i dijalog sa profesorom.
Da, ali tu se onda javlja mnoštvo problema karakterističnih za dijalog.
Uopšte ne sporim značaj govorničkih veština, ali ne znam zašto bi mnoštvo poštapalica smelo da umanji ocenu znanja i poznavanja farmaceutskih tehnologija ili betona&čelika? Isto tako smatram da je jeko teško u dijalogu isključiti transfer i kontratransfer, koji su kada je procena znanja u pitanju nepoželjni. Treći problem je to što reči lete, a ono što je napisano ostaje, ili 'ajde ti posle dokaži da li si to ispričao za 10 ili 5. Četvrto, ne postoji toliko obiman ispit kroz koji te profesor može prošetati kroz tri usmena pitanja, koliko te može 50 pitanja koja ne uključuju samo zaokruživanje ponuđenih informacija.
Moje mišljenje.

neki predmeti bi polaganjem ispita putem testova bili degradirani.
Koji? Meni sem književnosti i jezika ništa drugo en pada na pamet.


akademski gradjanin/ka (kako ovo lepo zvuci) valjda treba da bude u stanju da na postavljeno pitanje odgovori sa 10 makar prostih recenica???
ili gresim?
scabies scabies 19:33 07.10.2011

Re: zvanje

akademski gradjanin/ka (kako ovo lepo zvuci) valjda treba da bude u stanju da na postavljeno pitanje odgovori sa 10 makar prostih recenica???
ili gresim?
Ne grešiš, uopšte. Ali ne vidim zašto sumnjaš...
ivana23 ivana23 19:39 07.10.2011

Re: zvanje

scabies


Postena da budem, mrzi me da ulazim u detalje i kucam carsave.

Samo cu reci da se ne bih mogla sloziti sa tvojim misljenjem.
scabies scabies 19:41 07.10.2011

Re: zvanje

Postena da budem, mrzi me da ulazim u detalje i kucam carsave.

Ih, Ivana, ja sam samo postavila pitanje da nabrojiš predmete koji bi bili degradirani, ako ne spadaju u ono što sam već sama nabrojala. ALi nema veze ako te mrzi
tyson tyson 19:51 07.10.2011

Re: zvanje

Izvini, neki predmeti bi polaganjem ispita putem testova bili degradirani.

Nisam siguran da postoji predmet koj ne može da se polaže pisanim putem. Pa nije to nešto što treba naši univerziteti da izmisle; usmeni ispit ne postoji kao pojam već duže vreme na zapadnim univerzitetima (ne znam kako je drugde u svetu), i rekao bih da se nivo dobijenog znanja nije time snizio.

Usmeni ispit ne podrazumeva uvek verglanje naucenog, vec i dijalog sa profesorom.

Za dijalog sa profesorom postoje vežbe, konsultacije, pa i predavanja koja ne treba da budu samo klasična ex catedra na koja su naši profesori navikli.

Problem naših unverziteta je to što a) ima previše studenata, zbog kupovine socijalng mira i od skora uzimanja para, b) naši profesori po definiciji studente vide kao dosadnu smetnju na poslu, te ih tako i tretiraju, i c) nivo znanja sa kojim studenti dolaze iz srednjih škola je jako nizak, što je problem kako srednješkolskog obrazovanja tako i niskih kriterijuma upisa na fakultete.

Ovde se zaboravlja da ima fakulteta koji nemaju privatnu varijantu (hemija, fizika, matematika...i mnogi drugi).

Ovo nisam najbolje razumeo...?

Drugo, mislis li da u danasnjim socijalnim okolnostima mogu roditelji da ispovrte preko 300.000 godisnje za 2 studenta i to samo za skolarinu?! Gde su udzbenici i ostalo.

Za školarinu se štedi od malih nogu.
Ne treba samo roditelji da plaćaju odrasloj deci školarinu, već studenti treba da imaju mogućnost i želju da rade i zarade tokom studija, da postoji smisleni sistem stipendiranja od strane zainteresovanih subjekata, te da postoji mogućnost podizanja relativno povoljnih (delimično dotiranih po određenim uslovima?) studentskih kredita - od strane studenata a ne roditelja, da se razumemo.
Student treba da snosi gro troškova studiranja (t.j. sistem treba da bude takav da to bude dostupno velikoj većini studenata), a ne nužno roditelji.

A deca dobri djaci od prvog osnovne, preko gimnazije i sada na faksu daju godinu za godinu. Fer je oduzeti im pravo na znanje?!

To pravo imaju svi, ne zamenjujmo teze.

Studenti koji postižu izuzetne rezultate treba, i koliko znam i jesu pomognuti od strane države (tzv. na budžetu).

Godina i treba da se daje u roku, kako drugačije?! Tome i služi reforma visokog školstva i bolonja, da studiranje u roku više nije pokazatelj izuzetnih dostignuća već normalna stvar.



maca22 maca22 19:52 07.10.2011

Re: zvanje

Svi jezički predmeti. I polažu se i pismeno i usmeno. Oba.
maca22 maca22 19:57 07.10.2011

Re: zvanje

tyson
Za školarinu se štedi od malih nogu.

Štetno.

Svi ostale sistemi sa stipendiranjima su pogrešna zamlaćivanja. To što postoje, što su nasleđena, ne čini ih mnogo pametnim.
A deca dobri djaci od prvog osnovne, preko gimnazije i sada na faksu daju godinu za godinu. Fer je oduzeti im pravo na znanje?!
To pravo imaju svi, ne zamenjujmo teze.

Ok, nemaju moćnost. U Srbiji.

Studenti koji postižu izuzetne rezultate treba
,
Greška. Dovoljne rezultate.
i koliko znam i jesu pomognuti od strane države (tzv. na budžetu).

Nisu. Otud bunt.
Godina i treba da se daje u roku, kako drugačije?!

Kao u onim zapadnoevropskim zemljama gde se besplatno studira do 10 godina?
tyson tyson 20:11 07.10.2011

Re: zvanje

maca22
tyson
Za školarinu se štedi od malih nogu.
Štetno.Svi ostale sistemi sa stipendiranjima su pogrešna zamlaćivanja. To što postoje, što su nasleđena, ne čini ih mnogo pametnim.

Pa za šta si ti, ne razumem? Za potpuno pokrivanje troškova studranja od strane države?

Tu se nećemo složiti.

Studenti koji postižu izuzetne rezultate treba,
Greška. Dovoljne rezultate.

Ne slažemo se ovde. Samo izuzetne rezultate. Drugima omogućiti da im neko drugi pokrije troškove (stimulisane stipendije), ili da to čine sami ali na lakši način (krediti), ako već nisu štedeli i uštedeli do 18. godine života ili ako im roditelji već nemaju novca i volje da im plate studranje.

i koliko znam i jesu pomognuti od strane države (tzv. na budžetu).
Nisu. Otud bunt.

Izuzetni, za šta se ja zalažem, jesu, a "dovoljni" nisu, i ne treba da budu.

Godina i treba da se daje u roku, kako drugačije?!
Kao u onim zapadnoevropskim zemljama gde se besplatno studira do 10 godina?

Pa ne treba slepo kopirati sve što stiže sa tog zapada, a naročito ne rasipničko plaćanje studiranja dužeg od predviđenog roka, ako je već program i način studiranja takav da ne treba biti posvećeni genijalac ili bubalica da bi se studiralo u roku (što bi bolonja trebalo da omogući).


maca22 maca22 20:17 07.10.2011

Re: zvanje

tyson
Pa ne treba slepo kopirati sve što stiže sa tog zapada,

Eee, pa i to što ti preporučuješ dolazi sa tog zapada, anglosaksonskog.
A i oni se odvajaju od toga, kao lošeg...
manituu manituu 23:25 07.10.2011

Re: zvanje

stopalo
scabies
Usmeni ispit ne podrazumeva uvek verglanje naucenog, vec i dijalog sa profesorom.
Da, ali tu se onda javlja mnoštvo problema karakterističnih za dijalog.
Uopšte ne sporim značaj govorničkih veština, ali ne znam zašto bi mnoštvo poštapalica smelo da umanji ocenu znanja i poznavanja farmaceutskih tehnologija ili betona&čelika? Isto tako smatram da je jeko teško u dijalogu isključiti transfer i kontratransfer, koji su kada je procena znanja u pitanju nepoželjni. Treći problem je to što reči lete, a ono što je napisano ostaje, ili 'ajde ti posle dokaži da li si to ispričao za 10 ili 5. Četvrto, ne postoji toliko obiman ispit kroz koji te profesor može prošetati kroz tri usmena pitanja, koliko te može 50 pitanja koja ne uključuju samo zaokruživanje ponuđenih informacija.
Moje mišljenje.

neki predmeti bi polaganjem ispita putem testova bili degradirani.
Koji? Meni sem književnosti i jezika ništa drugo en pada na pamet.


akademski gradjanin/ka (kako ovo lepo zvuci) valjda treba da bude u stanju da na postavljeno pitanje odgovori sa 10 makar prostih recenica???
ili gresim?

pa u tome i jeste problem..sto je uparvo na tim "knjizevnostima" uveden samo pismeni ispit, a i na jezickim ispitima usmeni je samo jedan vrlo mali deo ispita (do 20%), i to samo na nekim ispitima..na ostalim jezickim je prisutan samo pismeni..
maca22 maca22 15:44 08.10.2011

Re: zvanje

Sada bih odgovorila na neke izrečene stavove, a ne onome ko ih je izrekao, jer dosta ljudi misli ovako.


Pa za šta si ti, ne razumem? Za potpuno pokrivanje troškova studranja od strane države?
Tu se nećemo složiti.

Pa i ne moramo. Po konvencijama koje je i ova zemlja potpisala, besplatno visoko obazovanje je CILJ, a ukoliko je to neostvarivo, onda se mora obezbediti da svakom bude dostuno.
Ali sada nije dostupno svakom, jer zbog sumantuih školarina ljudi napuštaju fakultete.

Još jednom, visoko obrazovanje je u Srbiji prestalo da bude dostupno svima.


Kojim metodom će finanirati je sporedno, da li će to biti niža cena školarina, ili taj sistem kreditiranja, nebitno, važno da je dostupno SVIMA.


i koliko znam i jesu pomognuti od strane države (tzv. na budžetu).
Nisu. Otud bunt.

Izuzetni, za šta se ja zalažem, jesu, a "dovoljni" nisu, i ne treba da budu.

Netačno. Sad su svi ugroženi.
mlekac mlekac 16:10 08.10.2011

Re: zvanje

tyson


Nikad više usmeni ispit, hvala bolonji za to! Ali to je samo jedan mali delić reformi koje treba suštinski napraviti po bolonji.

Ako testovi pak nisu zadovoljavajućeg kvaliteta, ne krivi bolonju već sastavljača i onog ko ih je odobrio.




Tysone, kao majka dvoje disleksicnih, zamolicu te da porazmislis o ovoj izjavi!

Mada, da su cetverosemestralni ispiti bili muka - bili su.

Secam se, na mom smeru se jugoslovenska knjizevnost polagala kao jedan, cetverosemestralni ispit, ali tu je postojao gvint - ispit je bio iz dva dela. Stara knjizevnost (Narodna, Dubrovacka i ubite me ako mogu da se setim sta je bilo trece) pismeni i usmeni, pa nova knjizevnost pismeni i usmeni.

E, stos je bio u tome sto ti se nista nije priznavalo ako padnes na bilo kom od ovih. Mogao si, recimo, da polozis staru i pismeni iz nove, i ako si, ne daj Boze, pao na usmenom iz nove u sledecem roku morao si OPET da polozis prethodna tri da bi uopste mogao da izadjes i pokusas da polozis cetvrti.
djosko djosko 22:36 06.10.2011

Džabe krečite...

...kaže neko ko je prosuo školovanje na asfalt '96.

Sistem obrazovanja je taj koji ne valja. Da izađe ceo filološki na ulicu nećete ništa promeniti - a nećete izaći svi jer uvek ima dovoljno:
- uplašenih za budućnost koji će uvek sagnuti glavu i raditi šta im kažu odozgo
- bogatih koje baš briga koliko to košta
- veza i vezica koji to baš i neće platiti kao vi, a i neće studirati baš kao vi, ali će za razliku od vas imati radno mesto u upravi/lokalu/partiji/državi
- onih koji žele sami da budu vođe i ne žele da im neko drugi bude vođa
- samofinansirajućih koji i tako i tako plaćaju, i tako i tako ne dolaze na faks
- ljudi sa strane, kojima će pauza u školovanju dobro doći da se provedu po Bg ili se vrate kući, naravno svo vreme učeći za razliku od vas
Ova lista - to vam je bar 60% manje studenata od upisanih...

E sad druga, realna strana:
Vaše parole "Znanje nije roba! Znanje je pravo svih, a ne samo bogatih! Obrazovanje mora da služi napretku društva, a ne „elite"!" pokazuje suštinu problema koji je u vama. Živite u teškoj zabludi. Znanje je najskuplje na svetu. Plaća se, i to žestoko. I krvavo se brani. Da li je to lepo? Nije, ali je tako.

Dakle, realni svet danas kaže da znanje treba da se plaća, i da je skupo. Država i industrija bi trebali da izdvoje najbolje - razdvoji žito od kukolja, i da im ponudi stipendije/kredite/otplate školovanja ali i uslovi ih radom. To je jedini model koji može pomoći ovoj zemlji. Nema druge. Da vas školuje država pa kud koji mili moji, bež'mo u svet i sl? Može, ali je pitanje još koliko. Bolje se spremajte na ovo što vam kažem - budućnost je takva.

I na kraju - gde ćete deco da radite? Šta ćete sa tim fakultetom? Znate li koliko je dipl filologa na birou?

Manite se ćorava posla, uprite u knjige, radite posao da pomognete sa lovom za školovanje. Ko preživi, biće sjajan, ko ne preživi, jbg. život ide dalje, uvek treba imati alternativu...
maca22 maca22 22:41 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Hvala na javljanju, ali...

Uspelo je u Hrvatskoj.
Vođe ne postoje.
U Beču je besplatno, čak je povoljnije i za nas, pa možda da se kao Vuk Karadžić tamo uputimo na studije.
djosko djosko 22:51 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Porediti nas sa Hrvatskom više nije umesno. Ne samo po glomaznosti sistema, različitosti ekonomije zemalja, broju stanovnika već i po nivou razvijenosti društva (i ekonomskom i sociološkom)

>> Vođe ne postoje
Da. Naravno. Nikad ne postoje. Dok odjednom ne svatiš da su ipak postojale. I ne samo vođe, već i lova, i lični interesi i politika.

Beč vam je onda idealna prilika da naučite jezik, završite školovanje i ostanete tamo. Ne zato što ne želim da vas gledam već zato što vam je tako bolje za budućnost :) Problem rešen. Svi kojima je skupo, odu u Beč i gotovo. Kome se sviđa nek ide i dalje u Bg.

Voleo bih i ja da su tako laka rešenja, ali nisu. Niti je tebi lako da odeš u Beč (jer bi već bila tamo), niti raspadnuta država može da povata konce i zavede red (da bar znate šta plaćate ako plaćate), niti taj fakultet može u ovoj zemlji da vam garantuje budućnost.
maca22 maca22 22:56 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Ne samo po glomaznosti sistema, različitosti ekonomije zemalja, broju stanovnika već i po nivou razvijenosti društva (i ekonomskom i sociološkom)

Može više detalja o ovome?
Osim da kod nas ima 6% sa visokim obrazovanjem, kod njih 15%.

Ima kolega koji su takođe i na studijama u Beču, a ja samo nisam nikad otišla, a ne da ne bih mogla.
golubica.bg golubica.bg 23:15 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

djosko
E sad druga, realna strana:
Vaše parole "Znanje nije roba! Znanje je pravo svih, a ne samo bogatih! Obrazovanje mora da služi napretku društva, a ne „elite"!" pokazuje suštinu problema koji je u vama. Živite u teškoj zabludi. Znanje je najskuplje na svetu. Plaća se, i to žestoko. I krvavo se brani. Da li je to lepo? Nije, ali je tako.

Dakle, realni svet danas kaže da znanje treba da se plaća, i da je skupo. Država i industrija bi trebali da izdvoje najbolje - razdvoji žito od kukolja, i da im ponudi stipendije/kredite/otplate školovanja ali i uslovi ih radom. To je jedini model koji može pomoći ovoj zemlji. Nema druge. Da vas školuje država pa kud koji mili moji, bež'mo u svet i sl? Može, ali je pitanje još koliko. Bolje se spremajte na ovo što vam kažem - budućnost je takva.


Ziva istina. Besplatno obrazovanje nazalost, ne postoji. Cast izuzecima poput Austrije (gde se i dalje placa, doduse simbolicno) ili Finske, koje imaju iz cega da finansiraju obrazovanje, Srbija vec odavno nema. Jedino resenje koje ja vidim su stipendije za najbolje i krediti koji su beskamatni, otplativi u razumnom roku i sl. I to sve u hipotetickoj situaciji da ti diplomci imaju razumne sanse da nadju posao u Srbiji, koje trenutno nemaju. S jedne strane, nema smisla naduvati cene skolovanja u zemlji poput Srbije, a sa druge, ne vidim ni razlog da studenti koji svoje studije ne shvataju dovoljno ozbiljno budu na teretu budzeta.
maca22 maca22 23:24 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

A za vakcine ima?

Zahtev je da oni koi ostvare 48 bodova od 60 (godina je 60) budu na budžetu. To su dobri studenti.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:25 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Budžet je taj, koji pumpa cene.
djosko djosko 23:30 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Podaci do kojih sam došao googlanjem, lako proverljivo:

Hrvatska
4.500.000 stanovnika
oko 1.500.000 zaposlenih (33%)
170.000 studenata (10% zaposlenih, 4% ukupno stanovnika)
Sedam univerziteta
Prema popisu stanovništva iz 2001. godine fakultetski obrazovane osobe čine 7,82% stanovništva
Prema podacima Državnoga zavoda za statistiku stopa registrirane nezaposlenosti za kolovoz 2011. godine u Hrvatskoj iznosila je 16,7 %
Prosečna neto plata u Hrvatskoj za jul ove godine iznosila je 5.365 kuna (720 evra)

Srbija:
7.500.000 stanovnika
1.755.000 zaposlenih (23%)
235.000 studenata (14% zaposlenih, 5% ukupno stanovnika)
Sedam univerziteta
Stopa nezaposlenosti u Srbiji u aprilu je iznosila 19,2 odsto
6,5 odsto fakultetski obrazovanih građana
Prosečna zarada u avgustu u Srbiji 38389 dinara (nek je i 400 evra)

Jel sada malo jasnije? Sa čime ovakva država (tj. radnici za tu bednu platu) da ti plati školovanje? Džaba nama što mi želimo da se upoređujemo sa Hrvatima, kad su oni poodmakli, a mi i dalje tupimo isto.
Da ne pričam sociološka svest da nije potrošena demonstracijama, bombardovanjem, sankcijama, demonstracijama i dotučena krizom.

Mislim da će popis 2011 dati još goru sliku i još veću razliku. Mislim da smo mi sada na nivou izlaska iz drugog svetskog rata. Prva generacija - moja, tvoja moraju biti radničke - udarničke. Da rade i da ne pitaju šta i za koliko para. Da bi naša deca mogla da imaju nešto bar nešto na čemu će da rastu.

A u Beč naravno uvek možeš da odeš. Ne znam šta čekaš kad je tako lepo :)
golubica.bg golubica.bg 23:33 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Eh, pa ima i za Miladina, i za satelit, i za masine koje rade 35 sati dnevno, a posebno za Kosovo... No pozivanje na to za sta sve ima vam nece pomoci da resite problem.

Da se ja pitam, podigla bih tu granicu na 60 (cista godina). To su zaista najbolji, oni koji zasluzuju stipendiranje drzave. Ali isto tako dobro znam da je na mnogim fakultetima u Srbiji tako nesto gotovo neizvodivo zbog preobimnih predmeta. Zato se treba prvo pozabaviti time. A ako mislis da je ovo prestrogo: kolege sa Kembridza recimo, nemaju ispitne rokove - mogucnost da se padne ispit ne postoji. One fail and you're out.
maca22 maca22 23:38 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

golubica.bg
Eh, pa ima i za Miladina, i za satelit, i za masine koje rade 35 sati dnevno, a posebno za Kosovo... No pozivanje na to za sta sve ima vam nece pomoci da resite problem.

A šta hoće?

Da se ja pitam, podigla bih tu granicu na 60 (cista godina). To su zaista najbolji, oni koji zasluzuju stipendiranje drzave.

Čvrsta ruka.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:40 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

maca22

Najlakši način da se spuste cene studiranja, je ukidanje državne stipendije.
djosko djosko 23:41 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Nemoj samo u demagogiju za vakcine i Miladinovića ima a za nas nema :)
Prosto razumi - nema. Nema ni za te vakcine. Nema ni za maline. Nema ni za zlato odbojkaša i odbojkašica. Nema. Prosto. Problem je što ovi naši mulci to ne smeju da kažu.
Niko ti neće pomoći do ti sama sebi. Da, završiš fakultet, i šta onda? Imaš ideju? Imaš mesto negde? Ili računaš naći će se. Možda hoće, možda neće. Kada bi država raspoređivala kadrove pa svake godine znala - ok ide mi toliko i toliko prevodioca/nastavnika/profesora/asistenata u penziju ili prestaje ugovor o radu, planiram razvoj u tom i tom sektoru, trebaće još toliko i toliko. Ukupno je to toliko i toliko. Sklapam ugovor sa toliko i ostali na samofinansiranje. Ko da ispite u roku, može na budžet, ako dovoljno sa budžeta ispadne. I tako. Biraju se najbolji. Ali ti najbolji posle 5 godina rade za državu. I to za bednu platu, jer im je obezbedila najvredniju stvar - znanje. I to sa nenormalno jakim čekićem na glavi da nikome ne padne napamet da radi za mito jer mu je bedna plata. Ako neće, uvek može na privatni fakultet.
maca22 maca22 23:45 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

djosko

Jel sada malo jasnije? Sa čime ovakva država (tj. radnici za tu bednu platu) da ti plati školovanje?

Ne. Razlike i nisu toliko velike.


Mislim da smo mi sada na nivou izlaska iz drugog svetskog rata. Prva generacija - moja, tvoja moraju biti radničke - udarničke. Da rade i da ne pitaju šta i za koliko para. Da bi naša deca mogla da imaju nešto bar nešto na čemu će da rastu.

Ne slažem se. Ovo bi bilo tačna kada bi naša propast bila posledica sila vam naše moći, pa eto...mora se zapeti. Propast ovde je posledica neodgovorne politike.

A u Beč naravno uvek možeš da odeš. Ne znam šta čekaš kad je tako lepo :)

Ne znam kad sam pričala da je "lepo" već sam rekla da je jeftinije.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:54 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Kada bi država raspoređivala kadrove pa svake godine znala - ok ide mi toliko i toliko prevodioca/nastavnika/profesora/asistenata u penziju ili prestaje ugovor o radu, planiram razvoj u tom i tom sektoru, trebaće još toliko i toliko. Ukupno je to toliko i toliko. Sklapam ugovor sa toliko i ostali na samofinansiranje. Ko da ispite u roku, može na budžet, ako dovoljno sa budžeta ispadne. I tako. Biraju se najbolji. Ali ti najbolji posle 5 godina rade za državu. I to za bednu platu, jer im je obezbedila najvredniju stvar - znanje. I to sa nenormalno jakim čekićem na glavi da nikome ne padne napamet da radi za mito jer mu je bedna plata. Ako neće, uvek može na privatni fakultet.

Ajd to centralno planiranje, verovatno je besmisleno to prebacivati, ali odvlačenje najboljih u javni sektor, umesto u privatni? Pa taj sistem je autokanibalistički!
maca22 maca22 23:57 06.10.2011

Re: Džabe krečite...

Zvuči, kao da sam u taksiju. :)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:59 06.10.2011

Re: Džabe krečite...


Kao da sam u taksiju. :)

U pitanju je kavez, ne taksi.
Poenta je da nema rasprave sa načinom na koji se troše javna sredstva.

Slažem se da to nije dobro rešavati na način studenti-ministar, ali rebalans je bio mali, i noćni.
djosko djosko 00:00 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Ne. Razlike i nisu toliko velike.

Mora da se šališ: skoro isto zaposlenih, pri čemu jedan zaposleni u Srbiji izdržava 4 osobe a u Hrvatskoj 3 osobe, a pri tom u Hrvatskoj prosečna plata 80% veća. Na to ide oko 15% više studenata u Srbiji nego u Hrvatskoj. Ako ovo sve nije dovoljno, onda mi je jasno zašto si na Filološkom, bez uvrede.

Propast ovde je posledica neodgovorne politike.

Tačno, već 30 godina. I šta sad kada to znamo? Hoće li nam svima odjednom biti bolje? Neće, moramo to da napravimo da bude bolje. Radom. Znanjem. I da - žrtvovanjem. Naravno, prvo mora država sama sa sobom da raščisti da li želi da zauzme taj kurs ili kurs demagogije i da potroši još 5 po 5 po 5 po 5 godina...

Ali već smo odmakli od teme. Tema: vi hoćete da je studiranje besplatno. Ja samo kažem zašto to nije moguće. Pomirite se s tim. Kamo sreće da vam ovako i ministar kaže, bar da znate na čemu ste.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:03 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Mora da se šališ: skoro isto zaposlenih, pri čemu jedan zaposleni u Srbiji izdržava 4 osobe a u Hrvatskoj 3 osobe, a pri tom u Hrvatskoj prosečna plata 80% veća. Na to ide oko 15% više studenata u Srbiji nego u Hrvatskoj. Ako ovo sve nije dovoljno, onda mi je jasno zašto si na Filološkom, bez uvrede.

Uz prenebregavanje jedne važne činjenice:
plate i troškovi studiranja u Hrvatskoj nisu jednaki onima u Srbiji.

U stvari, aksiom je da profani u Srbiji imaju sličan položaj onima u Hrvatskoj, je li to cilj?
maca22 maca22 00:03 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Pa dobro gospodine, eto, vi ste rekli svoje misljenje. Mi ga ne delimo, i eto.
golubica.bg golubica.bg 00:04 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Čvrsta ruka.


Ako si procitala dalje, videla si da sam vrlo realna. Nasi studenti ispastaju zbog preobimnih programa, nezainteresovanih i sujetnih profesora, opsteg javasluka... Ali niko me ne moze ubediti da prosecan student Filoloskog (o kome se u ovom konkretnom slucaju i radi) nije u stanju da ocisti godinu ako se zaista posveti svojim studijama. A kad kazem to, ne mislim ni na sta ekstremno sto bi podrazumevalo nedostatak privatnog zivota i svih lepota koje studentsko doba sa sobom nosi.
djosko djosko 00:06 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Ajd to centralno planiranje, verovatno je besmisleno to prebacivati, ali odvlačenje najboljih u javni sektor, umesto u privatni? Pa taj sistem je autokanibalistički!

Možda se nismo razumeli. Malo gore sam pomenuo da treba i firme da se uključe u školovanje studenata. A državi svakako treba kadrova za prosvetu, zdravstvo i državnu upravu koji teško da će ikad biti privatni. Sve ostalo "prepustiti" industriji da određuje i finansira školovanje kadrova...

Da, to znači mnoooogoo manji broj studenata na budžetu.
maca22 maca22 00:10 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

golubica.bg

Ok, necu te ubedjivati.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:10 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

djosko
Ajd to centralno planiranje, verovatno je besmisleno to prebacivati, ali odvlačenje najboljih u javni sektor, umesto u privatni? Pa taj sistem je autokanibalistički!

Možda se nismo razumeli. Malo gore sam pomenuo da treba i firme da se uključe u školovanje studenata. A državi svakako treba kadrova za prosvetu, zdravstvo i državnu upravu koji teško da će ikad biti privatni. Sve ostalo "prepustiti" industriji da određuje i finansira školovanje kadrova...

Da, to znači mnoooogoo manji broj studenata na budžetu.

I mnogo manji broj profesora... !!!
I asistenata... I osoblja... I troškova...

Zašto država ulazi u kocku sa državnim stipendijama? Postoje javni konkursi, i oni su otvoreni za sve, koji ispunjavaju uslove, nema potrebe da ide nazad u sistem školstva. Pored toga, obzirom na prirodu visokog školstva, te stipendije poskupljuju pristup onima, koji ne studiraju o državnom trošku.
djosko djosko 00:13 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Uz prenebregavanje jedne važne činjenice:
plate i troškovi studiranja u Hrvatskoj nisu jednaki onima u Srbiji.

Da li sam stvarno prenebegao činjenicu? Malo bolje pročitaj.

Pa dobro gospodine, eto, vi ste rekli svoje misljenje. Mi ga ne delimo, i eto.

Zahvaljujem na prostoru, neću ga više uzurpirati. Sve najbolje vam želim, ali pre svega mislim da je najbitnije da učite. Čak i uz protest, ne dozvolite da ispašta znanje - zbog njega ste na fakultetu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:20 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

djosko
Uz prenebregavanje jedne važne činjenice:
plate i troškovi studiranja u Hrvatskoj nisu jednaki onima u Srbiji.

Da li sam stvarno prenebegao činjenicu? Malo bolje pročitaj.

Da nisu prosečne plate u pitanju?

Ja sam za ukidanje ministarstva prosvete, i državnih stipendija.
stopalo stopalo 06:44 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

djosko
...kaže neko ko je prosuo školovanje na asfalt '96.

Manite se ćorava posla, uprite u knjige, radite posao da pomognete sa lovom za školovanje. Ko preživi, biće sjajan, ko ne preživi, jbg. život ide dalje, uvek treba imati alternativu...


ne komentarisem cesto ali sam na "ove" studentske stvari posebno osetljiv

nemam nista protiv liberalnog kapitalizma (makar nista efikasno ) ali se nekako uvek zaboravi pocetak price.

zato ja imam predlog:
svi roditelji su godinama odvajali za to skolovanje (moji roditelji ukupno 81 godinu staza!!!).
neka se podvuce crta, preracuna, sabere i da vidimo sta je ko i kome duzan?

81 godina doprinosa za skolovanje - osnovna, srednja skola i fakultet = XXXXXXX RSD

pa ako treba da doplatim, ja cu to i da uradim. a ako sam "pretplatio" da se visak vrati.

kada se uzme vlast, uzimaju se i dugovi a ne samo kolubara!!!!


prva napomena: posebno je pitanje sta, recimo na arhitekturi, kosta >200.000. profesori koji (sem malog broja izuzetaka) nista nisu projektovali ili institut za fiziku sa "opremom" na kojoj je i marija kiri eksperimentisala, itd.

druga napomena: ne pisem ovo kao licno zainteresovan jer sam ispisnik sa djoskom (prosipao skolovanje na asfalt 96)



tyson tyson 08:26 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

svi roditelji su godinama odvajali za to skolovanje (moji roditelji ukupno 81 godinu staza!!!).
neka se podvuce crta, preracuna, sabere i da vidimo sta je ko i kome duzan?

81 godina doprinosa za skolovanje - osnovna, srednja skola i fakultet = XXXXXXX RSD

O kakvim to doprinosima za školovanje pričaš?



stopalo stopalo 14:44 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

tyson
svi roditelji su godinama odvajali za to skolovanje (moji roditelji ukupno 81 godinu staza!!!).
neka se podvuce crta, preracuna, sabere i da vidimo sta je ko i kome duzan?

81 godina doprinosa za skolovanje - osnovna, srednja skola i fakultet = XXXXXXX RSD

O kakvim to doprinosima za školovanje pričaš?





uh bre tajsone, ja upravo i pricam o tome. ne pocinje istorija od nas. ja i pricam o SFRJ, SRJ, SCG, RS.

dakle da ponovim - uzimanjem vlasti preuzimaju se i prava i obaveze!!!

ako ces bas da cepidlacis, sada se skolstvo finansira iz budzeta (ako mogu da dodam netransparetno) a nekada je postojalo i nesto drugo. a to je bilo uzimanje para iz licnih dohodaka radi finansiranja SIZ-a obrazovanja npr.

mislim da su prvo uvedeni SIZ-ovi (samoupraven interesne zajednice) amandmanima iz 1971

amandman 21

Законом се могу утврдити обавеза образовања интересних заједница, начела за њихову организацију и за међусобне односе радника заинтересованих области рада, као и обавеза плаћања доприноса интересним заједницама ради финансирања њихове делатности на начелима солидарности и сразмерности доприноса личним дохоцима радника односно економској снази других обвезника.

a onda je donet ustav - Ustav SFRJ 1974

Члан 52.

Радници и други радни људи који у областима образовања, науке, културе, здравства и социјалне заштите на начелима узајамности и солидарности остварују своје личне и заједничке потребе и интересе и радници организација удруженог рада које обављају делатности у тим областима, оснивају самоуправне интересне заједнице у којима остварују слободну размену рада, удружују рад и средства и равноправно и заједнички одлучују о обављању тих делатности у складу са заједничким интересима, утврђују политику развоја и унапређивања тих делатности и остварују друге заједничке интересе.

Међусобни односи у овим самоуправним интересним заједницама уређују се тако да се обезбеђује право радника и других радних људи који у њима удружују средства да одлучују о тим средствима и право радника организација удруженог рада које обављају делатности у области за коју је основана интересна заједница да у слободној размени рада остварују једнак друштвено-економски положај као и радници у другим организацијама удруженог рада.

На овим основама могу се оснивати самоуправне интересне заједнице и у другим областима друштвених делатности.

zato sam i napisao da su moji roditelji placali doprinose (jer su obrazovanje placali vise kroz doprinose nego kroz poreze)

nadam se da je sada jasnije
djosko djosko 15:28 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Prosto moram da pitam (iako nisam nameravao više da učestvujem u diskusiji), ne treba da odgovoriš:
Da li te je neko obavestio da su te države (kojima su tvoji roditelji plaćali bilo šta, kako god se zvalo) nestale u plamenu? Ova nova država će vraćati nazad samo ono što baš mora i što je neko baš baš natera. Ovo nije na spisku, niti će biti.
stopalo stopalo 15:42 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

djosko

Da li te je neko obavestio da su te države (kojima su tvoji roditelji plaćali bilo šta, kako god se zvalo) nestale u plamenu? Ova nova država će vraćati nazad samo ono što baš mora i što je neko baš baš natera. Ovo nije na spisku, niti će biti.


pa ne moze tako djosko

umre teca u americi i bas nam odgovara da nasledimo jahtu ali necemo da platimo gorivo koje je teca potrosio

tako se ovde mislilio da nece morati da se plati "stara devizna" stednja (o denacionalizaciji da ne pricam), u hrvatskoj i bosni da nece morati da se vrate stanarska prava, u sloveniji da se vrate prava "izbrisanima", itd.
veselo drustvo sa 14 kongresa SKJ (valjda je bio 14?) je tako mislilo ali je racun opet stigao.

istorija moje i tvoje diskusije je mozda pocela danas ali sa drzavama je situacija malo drugacija

a sto se spiska tice, hajde da ga napravimo
tyson tyson 18:32 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

zato sam i napisao da su moji roditelji placali doprinose (jer su obrazovanje placali vise kroz doprinose nego kroz poreze)

nadam se da je sada jasnije

Pa lepo ti je zakonodavac u citiranom slovu zakona rekao - to je plaćano na bazi solidarosti, i nema sada "daj pare nazad".

Porez, taksa, doprinos, šio mi ga Đura. Sve je to namet iste vrste čim nije dobrovoljan, samo drugačijeg imena sa ljudskim likom, neobično voljenog od strane samoupranih eksperimentatora nekadašnje zemlje.



stopalo stopalo 18:40 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

tyson


Porez, taksa, doprinos, šio mi ga Đura. Sve je to namet iste vrste čim nije dobrovoljan, samo drugačijeg imena sa ljudskim likom, neobično voljenog od strane samoupranih eksperimentatora nekadašnje zemlje.




ma ok, batali sad samoupravljanje i socijalizam
toga vise nema

zato ja i predlazem da se vratimo kapitalizmu i da preracunamo sta je ko jeo i pio i da se racun dostavi svima.
ako je neko duzan - da plati
a ako je neko "avansirao" previse - da sam odluci da li hoce pare, ili recimo da pomogne nekome kao sto je maca, da placa skolarinu

ljubav za ljubav a pare za sirenje

PS isto treba da vazi za sve koji su izdvajali za stambenu izgradnju a nisu dobili stan, itd.
tyson tyson 18:57 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

zato ja i predlazem da se vratimo kapitalizmu i da preracunamo sta je ko jeo i pio i da se racun dostavi svima.
ako je neko duzan - da plati
a ako je neko "avansirao" previse - da sam odluci da li hoce pare, ili recimo da pomogne nekome kao sto je maca, da placa skolarinu

Ključna reč - solidarnost. Znači, svi dajemo ali svi nužno ne dobijamo. Takva su bila pravila igre na koja su tadašnji građani pristali pod plaštom samoupravljanja, i sada nema kajanja i traženja para nazad.

Trebalo je tada da se bune i da jednostavno ne daju pare ako nisu bili spremni na mogućnost da nikada ne postanu korisnici tih fondova.


stopalo stopalo 19:13 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

tyson

Ključna reč - solidarnost.


eeee, ako je ovo ono sto mislis, onda smo se konacno slozili

Mi smo svesni toga da je država zadužena i da nema novca - ali odbijamo da zbog neodgovorne politike vlasti ispaštamo mi i buduće generacije! Svesni smo i toga da nismo jedini koji trpe zbog ekonomske krize - trpe svi samo ne političari i njihovi finansijeri.


ovo je maca napisala i mislim da je kljucna stvar u solidarnosti koja bi trebalo da bude drustveno pozeljna osobina

bacanje koske sa ogranicenjem broja studenata koji mogu da upisu (i pored nekog kriterijuma od 48 bodova), stalne podele na "dobre" i "lose" studente na kraju ce ovu zemlju uciniti jos gorom i nesrecnijom
homo homini lupus je za mene neprihvatljivo, tako da i pored blagih primesa raznih budalesanja u ovom proglasu (izvini maco )
ja cu uvek biti na strani studenata (i drug tito je rekao da su studenti u pravu heheheh)
maca22 maca22 19:16 07.10.2011

Re: Džabe krečite...

Vec smo bili utvrdili parolu: "Čovek je čoveku student".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana