Istorija| Mediji| Na današnji dan| Politika

Kako sam prespavao 5. oktobar

Hansel RSS / 05.10.2011. u 10:34

sasvim svedena, nepretenciozna, ozvučena sećanja jednog izvođača spikersko-voditeljskih radova

... Tek sam se bio vratio iz vojske i baš sam se uželeo Indeksa... Taman dođoh u Beograd, a Glavni i Zamenik Glavnog se posvađali. Pa se pomirili. Dođem i otčitam jedne nedeljne velike vesti s Tamarom, čujem od ljudi detalje svađe i pomirenja. OK, trebalo je da se za neki dan pojavim na redakcijskom da dobijem raspored. Ali, ona dvojica se opet posvađala, ovog puta javno, preko radija, telefonskih sekretarica i novinskih agencija... Nisam ni sa jednim bio u posebnim odnosima, ali svejedno nisam hteo da se mešam u taj sukob, kad već nisam morao. OK, došla je i sledeća nedelja, 24. septembar, izbori. To mi je bio prvi radni dan, a nadalje je trebalo da radim jutarnju smenu, Goca je već skapavala čitajući sama produžene Jutarnje preglede... Ali, pošto se Rastko razboleo (do tada je radio uveče), došlo je vreme da ja skapavam, radeći i jutarnju i večernju smenu. OK, šta je to za mene, pripremljenog u vojsci na svaku žrtvu! A ubrzo su počeli večernji protesti tokom kojih sam dežurao i „prozivao" reportere...

Onda je došao i 4. oktobar. Posle prenosa mitinga, s Anom sam (već umornog glasa) čitao Pregled dana (da, i sada osećam tremu slušajući džinglove i špice...), a onda ostao da čitam vesti na sat, sve do 2 po ponoći (te noći vanredno).

Pokušao sam nemoguće - da stignem na noćni bus, računajući da ću ga „presretnuti" u 27. marta, ali nada mi je bila malo nerealna, tako da sam seo i čekao onaj u 3.10. Bila je topla noć, kao ovog septembra. Pustu ulicu u jednom trenutku prelazio je neko ko mi se učino poznat. Alek? Neverovatno da to bude baš on, ali, zaista, bio je to Alek! Radio je tada u „Oku", ali i u Indeksu, odranije. „Hajde sa mnom, šta ćeš tu da sediš pola sata". OK, oko 3.20 hvatam kod „Žagubice" noćni. U Mirijevo bez struje dolazim oko 3.45. Čujem na tranzistoru  u 4.00 vesti od 2.00 koje us snimljene i puštaju se na svaki sat  (proveravao sam kad god sam mogao da nisam nešto zabrljao) i legnem da spavam. Ustajem posle tri i po sata, oko pola osam, da stignem na vreme, ko će verovati GSP-u. Jes' da me je straža (ona u vojsci) drilovala na toleranciju skraćenog spavanja, jeste da još nisam baš mator, al' me više od deset dana sličnog režima malo zamorilo.

Dolazim na Indeks, pomažem šta mogu, zovemo Tamaru koja je prethodnog dana i tokom noći bila u Kolubari. Zovemo je na kuću (valjda je demnula tek sat, sat i po) da joj snimimo izveštaj. Javlja se pospano sa „Indeks". Smejali smo se kasnije tome. Evo, stiže i Goca, da čitamo Pregled...

Kontuzovan od nespavanja ne pada mi na pamet da ostanem na Radiju ili da idem na miting. Uopšte nisam slutio, priznajem, da će se nešto epohalno dobro desiti, mislio sam da će sve to dugo da traje kao 1996/97. Dobro, tek sam došao u civilizaciju posle godinu dana, zatekao sam ipak promenjenu društveno-političku situaciju...

Sačekali smo pice i profiterole koje nam je sredio Marketing, na kompenzaciju. :D Krenuh onda u Mirijevo, ali ukapirah da autobus mogu samo da sanjam, raskrsnica Takovske i Bulevara već je oko podne bila zakrčena. Pa, dobro, idem ja peške, prvi put. Pa usput shvatim da će restrikcije da potraju i posle pređenih 8-9 km produžim do mirijevske pijace da kupim rešo na gas. Treba, je l' te, restrikcije su... Kupim, dovučem se kući i zaspim, oko 2. Probudim se oko 6, pola 7. Uključim TV i nabasam na kontrolisano usplahiranu Jasnu Popović na YU Info kanalu. Kaže žena - Televizija gori!? Uključim radio, krenem da snimam razne stanice, šta se moglo uhvatiti, isto i s TV-a... i shvatim da sam prespavao revoluciju. Bar sam tako mislio.

Ubrzo (nažalost) shvatim da nisam mnogo propustio.

Još neko vreme sam „5. oktobar" pisao Peti oktobar. Onda sam našao meru - umesto velikog slova koje je ispalo nezasluženo (bolje reći: neopravdano, ili još bolje: iznevereno), pišem brojku.

Nekih iz ovih vesti više nema, pored Đinđića i Obradovićâ i sudije Nebojše Simeunovića koga se tek ponekad neko seti.

A ovih dana mi odzvanja u sećanju Dušičin glas iz reklame 1997-8. za fotomonografiju „Bili smo deca" - sa slikama s protesta 1996/97.

I 5. oktobra bili smo deca.

EDIT:
Reporterska javljanja 5. oktobra:

 



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 10:44 05.10.2011

Prva

Nezasluzeno jer nisam imala nikakvog ucesca u tome.
slusam ovaj drugi klip i razmisljam koliko bi se moglo isto i sad pricati...samo ko bi se jos necemu nadao i da OVI odu..kad ni ONI nisu bolji..
appendix appendix 09:45 06.10.2011

Re: Prva

BEOGRAD, 5. oktobar 2011, (Njuz) – Zbog ekonomske krize koja nije zaobišla ni državnu televiziju, u Radio televiziji Srbije su odlučili da od 5. oktobra 2011. godine znatno redukuju broj zaposlenih u informativnoj redakciji, saopštili su iz ove medijske kuće. Novonastala rupa popunjavaće se reprizama Dnevnika iz 90-ih godina, što bi ovu promenu trebalo da učini što bezbolnijom.
Zbog kresanja visokih troškova poslovanja, od 2275 ljudi koji su radili u informativnoj redakciji, biće zadržano njih troje, i to: montažer, dizajner i arhivar.
- Arhivar će imati zadatak da juri članove SPS za kopije, montažer će da seče horor scene pre emitovanja, a dizajner će malo u Fotošopu da osvežava boje. Pošto se montažer razume i u zvuk, on će ujedno biti i tonac – rekla je za Njuz PR menadžerka RTS Duška Vučinić-Lučić.
- Nova informativna šema kreće od danas, a prvi reprizni Dnevnik biće onaj od 5. oktobra ’91. godine. Iako je od tad prošlo dvadeset godina, teško da će iko i primetiti razliku jer se i događaji nekako poklapaju. Pogledajte šta se dešava danas na Kosovu. Gledaoci RTS-a su inače navikli na reprize – rekla je ona.
- Pošto je 5. oktobra 2000. izgorelo oko 30 odsto kopija Dnevnika, rupe ćemo popunjavati Dnevnicima sa Dušankom Kalanj, koje su nam ljubazno ustupili sa Studija B. Dobili smo i kritike da će glasovi Milorada Komrakova i Tatjane Lenard iritirati ljude, ali iste kritike smo dobijali i sada dok je Nataša Jeremić čitala vesti o ministru Jeremiću. Možda jedino zamutimo Spomenku Jović jer bi to stvarno iritiralo gledaoce – rekla je RTS-ova PR menadžerka i dodala kako reklame iz tog doba neće seći, a fakture će uredno biti poslate svim firmama koje su se tada reklamirale.
Jednoj od prepoznatljivih voditeljki Dnevnika, Maji Žeželj, izuzetno je žao što više neće imati priliku da vodi najgledaniju emisiju u istoriji Srbije.
- Taman sam se vratila na posao posle dužeg perioda odsustva, a sada me dočekuje šok. Ali dobro, imaću vremena da na miru kod kuće ponovo odgledam sve epizode Dnevnika jer se srećom vremenski ne poklapaju sa turskim serijama – rekla je za Njuz Maja Žeželj.
Kako građani ne bi osetili promenu, najavljeno je da će ostati sadašnja špica sa globusom s koga otpadaju tačkice.


Miroslav Vujović

buba_truba buba_truba 10:51 05.10.2011

Druga



Ja nisam prespavala, i posle svega drago mi je što nisam. Možda blentava, ali i opet bih...
Hansel Hansel 11:04 05.10.2011

Re: Druga

Nisam ni ja rekao da mi je drago, samo da se razumemo. Ovo je više metafora, mada potpuno osnovana (mislim, zasnovana na istini).

Nadam se da će neko komentarisati sadržaj klipova, u njima je možda najveća poenta bloga.

EDIT: U prvom imate reporterska javljanja, reklo bi se da je interesantniji od drugog.
buba_truba buba_truba 11:49 05.10.2011

Re: Druga

Hansel
Nadam se da će neko komentarisati sadržaj klipova

Sadržaj?! Ja se usredsredila na glas...
Hansel Hansel 12:01 05.10.2011

Re: Druga

O!
g.radicevic g.radicevic 13:02 05.10.2011

Re: Druga

Ja nisam prespavala, i posle svega drago mi je što nisam. Možda blentava, ali i opet bih...


''sve ovi porazi koje smo dozziveli u poslednjih 11 godina, su posledica 24. septembra i izbora koji su tada načinjeni... 5. oktobar nema nikakve veze s tim.'' (otprilike citat AO-a , na koji nema shta da se doda )
i treba da ti je drago
5.oktobar je pechat necheg sasvim drugog, a ne ove kilave vlasti koja ga je nichimizazvana prisvojila

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:45 05.10.2011

Re: Druga

''sve ovi porazi koje smo dozziveli u poslednjih 11 godina, su posledica 24. septembra i izbora koji su tada načinjeni... 5. oktobar nema nikakve veze s tim.'' (otprilike citat AO-a , na koji nema shta da se doda )

Не слажем се.
Пети октобар је значајан датум, представља кључ будућности, дату могућност избора, и промена. У себи не садржи никакво решење (осим оног како поступати у непостојању демократије), већ средство, изборе.
Hansel Hansel 13:56 05.10.2011

Re: Druga

24. septembar i 5. oktobar trebalo bi da u suštini isto znače.

A izbor je, to je onaj naš usud, načinjen od ponuđenog. Na meniju nije bilo ništa bolje.

Možda će neko i ovde reći da je i za to kriv narod.
g.radicevic g.radicevic 14:25 05.10.2011

Re: Druga

Пети октобар је значајан датум, представља кључ будућности, дату могућност избора, и промена. У себи не садржи никакво решење (осим оног како поступати у непостојању демократије), већ средство, изборе.


pa upravo to shto ste napisali, malo preformulisano, i stoji u citatu sa kojim se ne slazzete.
da pojasnim
5.oktobar nije uzrok neispunjenih ochekivanja, vec izbor tj. ljudi za koje smo glasali 24.septembra.
5.oktobar je simbol nepristajanja na prekrajanje i lazziranje nashe volje.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:26 05.10.2011

Re: Druga

Hansel
24. septembar i 5. oktobar trebalo bi da u suštini isto znače.

Не мислим да значе исто.

Пети октобар је симбол за признавање исхода избора.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:29 05.10.2011

Re: Druga

g.radicevic
Пети октобар је значајан датум, представља кључ будућности, дату могућност избора, и промена. У себи не садржи никакво решење (осим оног како поступати у непостојању демократије), већ средство, изборе.


pa upravo to shto ste napisali, malo preformulisano, i stoji u citatu sa kojim se ne slazzete.
da pojasnim
5.oktobar nije uzrok neispunjenih ochekivanja, vec izbor tj. ljudi za koje smo glasali 24.septembra.
5.oktobar je simbol nepristajanja na prekrajanje i lazziranje nashe volje.


Да, али...
Последица свега што се догађало након Петог октобра, је последица оних избора који су им претходили.
Пети октобар је успоставио везу између избора и последица, и то најмању могућу, али ипак везу.
Hansel Hansel 14:48 05.10.2011

Re: Druga

Srđo, Radičeviću, naravno da ste u pravu, moj komentar se odnosio na ono što većina smatra pod 5. oktobrom - promenu (svrgavanje) režima. A ona je počela 24. septembra. U tom smislu, ta dva datuma su kao sijamski blizanci.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:57 05.10.2011

Re: Druga

Hansel
Srđo, Radičeviću, naravno da ste u pravu, moj komentar se odnosio na ono što većina smatra pod 5. oktobrom - promenu (svrgavanje) režima. A ona je počela 24. septembra. U tom smislu, ta dva datuma su kao sijamski blizanci.

Донекле да... Али ценим да је погрешно повезивати та два датума.

У септембру су људи гласали, и то је једна ствар за кога, за шта...

У октобру су се људи побунили око непризнавања изборне воље.

Губитак је онај део за кога, шта су гласали. И то до следећих избора, јер се тада формулисала нова изборна воља.

Добитак је у томе, што се признала изборна воља грађана, и то траје делом онолико, колико се тај датум, и тај добитак, велича.

И то је, по мени, много битније од Милошевића, Коштунице, Ђинђића и осталих.
milisav68 milisav68 15:45 05.10.2011

Re: Druga

Hansel
Srđo, Radičeviću, naravno da ste u pravu, moj komentar se odnosio na ono što većina smatra pod 5. oktobrom - promenu (svrgavanje) režima. A ona je počela 24. septembra. U tom smislu, ta dva datuma su kao sijamski blizanci.

Nisi u pravu, 24. septembra se nije dogodilo ništa specijalno.
Milošević je i dalje imao većinu u saveznoj skupštini, pošto je Milo bojkotovao savezne izbore.

Da je bio manje tvrdoglav, i da je rekao, OK izgubio sam izbore, Koštunica je predsednik, DOS bi bi mogao samo da se "slika".

Ovako je samo ubrzao odluku, da bude "pušten niz vodu", ali da se i dalje peva pesma "Sve je isto, samo njega nema".


Inače, sticajem okolnosti, ja od 2006. godine, "slavim" peti oktobar, jer se "rodila" jedna Jelena.




srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:57 05.10.2011

Re: Druga

Da je bio manje tvrdoglav, i da je rekao, OK izgubio sam izbore, Koštunica je predsednik, DOS bi bi mogao samo da se "slika".


Inače, sticajem okolnosti, ja od 2006. godine, "slavim" peti oktobar, jer se "rodila" jedna Jelena.

Srećan rođendan maloj!
tyson tyson 16:23 05.10.2011

Re: Druga

Nisi u pravu, 24. septembra se nije dogodilo ništa specijalno.
Milošević je i dalje imao većinu u saveznoj skupštini, pošto je Milo bojkotovao savezne izbore.

Grešiš; izgubio je većinu u Saveznoj Skupštini jer izbore u Crnoj Gori nije bojkotovala SNP sa kojoj je DOS formirao većinu i vladu na saveznom nivou.

Miloševiću je do decembra ostala većina u republičkoj skupštini ali je on, sa strankom u rasulu i raspadu i napušten od većine dojučerašnjih doglavnika, ustuknuo i pristao na "prelaznu vladu" te nemoćno posmatrao kako mu krizni štabovi preuzimaju sve nekadašnje poluge moći i vlasti.

Onda je u decembru, sa sve satelitskim strankama, potučen do nogu.


milisav68 milisav68 17:52 05.10.2011

Re: Druga

tyson
Nisi u pravu, 24. septembra se nije dogodilo ništa specijalno.
Milošević je i dalje imao većinu u saveznoj skupštini, pošto je Milo bojkotovao savezne izbore.

Grešiš; izgubio je većinu u Saveznoj Skupštini jer izbore u Crnoj Gori nije bojkotovala SNP sa kojoj je DOS formirao većinu i vladu na saveznom nivou.

Zaboravio si da je SNP, tek posle 5.10. "priznala realnost", a pre toga su zajedno "nastupali" sa Miloševićem.
Hansel Hansel 18:07 05.10.2011

Re: Druga

milisav68
Nisi u pravu, 24. septembra se nije dogodilo ništa specijalno.
Milošević je i dalje imao većinu u saveznoj skupštini, pošto je Milo bojkotovao savezne izbore.
Da je bio manje tvrdoglav, i da je rekao, OK izgubio sam izbore, Koštunica je predsednik, DOS bi bi mogao samo da se "slika".
Ovako je samo ubrzao odluku, da bude "pušten niz vodu", ali da se i dalje peva pesma "Sve je isto, samo njega nema".

Tyson je već napisao, ja mogu samo malo da razradim - da je Milošević odmah priznao, bez problema se povukao itd. itd. Koštunica bi dodeljivao mandat premijeru. Pa bi u tom smislu mogli da iskrsnu razni scenariji, do raspisivanja novih saveznih izbora.

Ali, možda to ne bi bilo dovoljno da se uzdrma republička vlast, a možda bi počela da puca sama od sebe... Ko zna... Ako je tako, onda je od 24. važniji 25. septembar, kad su Sloba i Mira rešili da da budu ludi do kraja... Žao mi je što sad ne mogu da iskopam reklamu za predstavu Centra za kulturu Pančevo "Ludilo udvoje" koja je išla celog septembra...

Inače, sticajem okolnosti, ja od 2006. godine, "slavim" peti oktobar, jer se "rodila" jedna Jelena.

Super, i ja želim srećan rođendan! Inače htedoh da napišem crticu o svojevrsnoj simbolici - jednom Indeksovom novinaru i reporteru rođendan je 24. septembra, a drugom - petog oktobra.
milisav68 milisav68 22:59 05.10.2011

Re: Druga

Hansel
milisav68
Nisi u pravu, 24. septembra se nije dogodilo ništa specijalno.
Milošević je i dalje imao većinu u saveznoj skupštini, pošto je Milo bojkotovao savezne izbore.
Da je bio manje tvrdoglav, i da je rekao, OK izgubio sam izbore, Koštunica je predsednik, DOS bi bi mogao samo da se "slika".
Ovako je samo ubrzao odluku, da bude "pušten niz vodu", ali da se i dalje peva pesma "Sve je isto, samo njega nema".

Tyson je već napisao, ja mogu samo malo da razradim - da je Milošević odmah priznao, bez problema se povukao itd. itd. Koštunica bi dodeljivao mandat premijeru. Pa bi u tom smislu mogli da iskrsnu razni scenariji, do raspisivanja novih saveznih izbora.

Ali, možda to ne bi bilo dovoljno da se uzdrma republička vlast, a možda bi počela da puca sama od sebe... Ko zna... Ako je tako, onda je od 24. važniji 25. septembar, kad su Sloba i Mira rešili da da budu ludi do kraja... Žao mi je što sad ne mogu da iskopam reklamu za predstavu Centra za kulturu Pančevo "Ludilo udvoje" koja je išla celog septembra...

Ma da, to je u domenu ŠBB KBB, ali bi u svakom slučaju bilo drugačije.

Super, i ja želim srećan rođendan!

Hvala!

srdjazlopgledja
Srećan rođendan maloj!

Hvala!
expolicajac expolicajac 10:52 05.10.2011

Poljubac

Kako sam prespavao 5. oktobar

Ko te je poljubio tog jutra kada si se probudio i pretvorio od novinara u blogera
Hansel Hansel 11:11 05.10.2011

Re: Poljubac

Nisam se pretvorio tog jutra.
jinks jinks 10:57 05.10.2011

...

Evo jedne kratke crtice koja se desila tog dana.

Kada je masa ljudi krenula ka Skupstini, pre nego sto je nesto u njoj pocelo da gori u jednom trenutku je iz Skupstine na narod ispaljena neka hemija, za koju se kasnije pricalo "da jeste bio suzavac, da nije bio suzavac, itd".

Hteo sam da napomenem da to definitivno nije bio suzavac, i da je bilo ljudi koji nisu u svom tom dimu u jednom trenutku uopste ni bili sigurni da li ce ili nece stici do ivice Pionirskog parka.

Kasnije sam cuo da je g. Milosevic bio naredio da se iz helikoptera koji je vidno kruzio iznad trga baci jos 4 kanistera neke hemije, sto ipak nije bilo ucinjeno.
chitach chitach 17:51 05.10.2011

Re: ...


10-ak km sjeverno od mostara nalazio se do 1992. vojni objekat u kome su se navodno proizvodili bojni otrovi ( izmedju ostalog su pominjani neki dilovi sa irakom za vrijeme sadamovog vakta , neka gadna hemija se tu kao proizvodila i slala za irak )

neke `85 ili `86, ljeto je bilo , predvece, mladji brat i ja smo se nalazili oko 7 km juzno od tog objekta , kada se u njemu desila havarija ( ne mogu da tvrdim kakva i kog obima ) i u jednom trenutku smo osjetili jak miris necega , peklo nas je u nosu i nepca su nas pekla, znam da smo se cudili sta bi to moglo biti pa smo odlazili u razlicitim pravcima bjezeci od tog neprijatnog mirisa ,ali nismo mogli pobjeci .sve je trajalo oko desetak minuta dok pretpostavljam vjetar nije odnio oblak tog necega juzno dalje dolinom neretve .klinci ko klinci , malo smo to komentarisali ,ali nam nista nije padalo na pamet , uprkos bujnoj djecijoj masti . isto vece nismo culi nikakve informacije ( roditelji , tv, rodbina ...) niko nista nije pominjao . oni koji su se nalazili u kucama ne vjerujem da su nesto osjetili .i tako je to sve proslo zapazeno samo od onih koji su na svojim disajnim organima osjetili to sto se desilo i sve je brzo palo u zaborav.

tog 5. oktobra mladji brat je bio u posjeti kod mene u Bg -u, bili smo zajedno u masi ispred skupstine malo ispred narodne banke . u jednom trenutku smo obojica osjetili isti jak miris kao i prije 15-ak godina ( ovaj put dooosta intenzivniji, pored opisanih simptoma + suze , crvenilo, nagon za povracanjem i povracanje ...). obojici nam je pao napamet dogadjaj od prije 15 godina , jer se takav specifican miris/ smrad ostaje urezan , neizbrisivo .e sada, sta je to bilo , suzavac ili nesto drugo , ja ne znam , ali znam da su u pitanju iste stvari . u svakom slucaju interesantna koincidencija .
da su ljudi koji su se nalazili ispred skupstine bili svjesni rizika kome su se izlagali, do 5. oktobra nikada nebi ni doslo .
veseli_dalmatinac veseli_dalmatinac 10:59 05.10.2011

....

Sretna vam godisnjica. Zao mi je sto vam se nakon "revolucije" nije dogodilo ono sto ste ocekivali. Obicno to bude tako, jer nikad jos revolucija nije pocela na istoj premisi na kojoj je zavrsila, zahvaljujuci bas onima "pametnijima" koji uvijek izbiju na vrh kako bi "artikulirali" zahtjeve onih "koji se ne znaju pravilno izraziti"... I 1917. u jednoj velikoj zemlji na istoku, dosli su "oni pametniji" kako bi artikulirali zahtjeve masa, pa su od iskrene ideje slobode i anarhizma stvorili boljsevicku strahovladu i napunili logore i groblja onima cije su interese "artikulirali". Nema prave revolucija bez anarhistickih filozofa na njenom celu.
dragan7557 dragan7557 11:17 05.10.2011

Re: ....

dosli su "oni pametniji" kako bi artikulirali zahtjeve masa,

I tako ostvarili svoje lične interese.

cerski
veseli_dalmatinac veseli_dalmatinac 11:24 05.10.2011

Re: ....

dragan7557
I tako ostvarili svoje lične interese.cerski


Kratkovidna duhovna sirotinja.
expolicajac expolicajac 11:27 05.10.2011

Re: ....

Nema prave revolucija bez anarhistickih filozofa na njenom celu.

Ako si mislio na komentar Latinke Perović o prvom susretu sa Zoranom Đinđićem, mogu da ti oprostim ovaj post. U suprotnom imamo problem. Vi dalmatinci ste najviše profitirali od srpskog anarhizma
veseli_dalmatinac veseli_dalmatinac 11:32 05.10.2011

Re: ....

expolicajac
Ako si mislio na komentar Latinke Perović o prvom susretu sa Zoranom Đinđićem, mogu da ti oprostim ovaj post. U suprotnom imamo problem. Vi dalmatinci ste najviše profitirali od srpskog anarhizma


Nisam mislio na nikoga kad sam to napisao. To mi je iz duse i misaonog iskustva.

Nego, kako smo to "mi Dalmatinci" najvise profitirali od "srpskog anarhizma"?
expolicajac expolicajac 11:41 05.10.2011

Re: ....

Nego, kako smo to "mi Dalmatinci" najvise profitirali od "srpskog anarhizma"?

Kad je Živojin Mišić posle probijanja Solunskog fronta dao komandu svojoj armiji otprilike sledeće sadržine. "Svim komandama do nivoa bataljona. Od ovog trenutka u slučaju prekida komunikacije sa nadređenom komandom ovlašćujem komadante da samostalno procenjuju situaciju i gone neprijatelja do nivoa izdržljivosti ljudstva i tehnike." I tako je srpska vojska gonila švabe i gonila.
Taj "anarhizam" u vojsci koji je uveo Živojin Mišić, kršeći naredbe komande Solunskog fronta, i dajući pravo da u okviru rigidnog vojnog sistema uvede pravo da svaki komandant donosi odluku kako sam procenjuje doveo je Srpsku vojsku na obale Jadrana a vama Dalmatincima dao slobodu od Austrougara.
veseli_dalmatinac veseli_dalmatinac 12:01 05.10.2011

Re: ....

expolicajac
Kad je Živojin Mišić posle probijanja Solunskog fronta dao komandu svojoj armiji otprilike sledeće sadržine. "Svim komandama do nivoa bataljona. Od ovog trenutka u slučaju prekida komunikacije sa nadređenom komandom ovlašćujem komadante da samostalno procenjuju situaciju i gone neprijatelja do nivoa izdržljivosti ljudstva i tehnike." I tako je srpska vojska gonila švabe i gonila.Taj "anarhizam" u vojsci koji je uveo Živojin Mišić, kršeći naredbe komande Solunskog fronta, i dajući pravo da u okviru rigidnog vojnog sistema uvede pravo da svaki komandant donosi odluku kako sam procenjuje doveo je Srpsku vojsku na obale Jadrana a vama Dalmatincima dao slobodu od Austrougara.


Mislio sam da se radi o necemu dubljem. Ne moze anarhist biti nikakav "vojskovodja". To je nespojivo. To o cemu ti pricas bi bila samo neka vrsta pragmaticne vojne nediscipline. A sto se tice te "slobode"...to je vrlo relativan pojam. Pogotovo u kontekstu o kojem govoris. Ja bih prije rekao da je dalmatinski anarhizam i njegova sprdnja i relativizacija "jako ozbiljnih i nedodirljivih istina", spasio puno glava i ljudskih sloboda u ex Yugi.
lakipingvin lakipingvin 13:13 05.10.2011

Re: ....

Taj "anarhizam" u vojsci koji je uveo Živojin Mišić, kršeći naredbe komande Solunskog fronta, i dajući pravo da u okviru rigidnog vojnog sistema uvede pravo da svaki komandant donosi odluku


da si stavio gerilski ili komitski umesto anarhizma kao nacina ratovanja mozda bi dalmatinac lakse razumeo ali lepo primeceno anyhow
veseli_dalmatinac veseli_dalmatinac 14:17 05.10.2011

Re: ....

lakipingvin
mozda bi dalmatinac lakse razumeo ali lepo primeceno anyhow


Tesko da bih "razumio" jer se u korijenu stvari radi o ocito velikim razlikama u pogledima na pojam slobode.
expolicajac expolicajac 15:46 05.10.2011

Re: ....

Tesko da bih "razumio" jer se u korijenu stvari radi o ocito velikim razlikama u pogledima na pojam slobode.

E jebiga, sad ste sto posto slobodni, samo Vam malo smeta ono
veseli_dalmatinac veseli_dalmatinac 23:22 05.10.2011

Re: ....

expolicajac
E jebiga, sad ste sto posto slobodni, samo Vam malo smeta ono


Uf, jesi me zajeba sad!

Sto ces ti biti kad budes veliki ?
cult cult 11:14 05.10.2011

Peti oktobar

Kaže žena - Televizija gori!?


meni je u trenucima osvajanja RTS-a ostao u glavi neki glas iz mase. Lik je pokazivao prstom na gore i viknuo: eno radikalka beži preko krova! Obuzeo me zarazan smeh...valjda zbog jezive tenzije u telu i glavi jer je odred pandura pre toga počeo da puca na bager. Nisam mogao da verujem da su povadili pištolje i da pucaju, iako znaju da im se sve raspalo, stanica u Majke Jevrosime je već pala. Je l' to bila tako snažna "patriotska" ideja u njima, strah za sopstvene živote ili osećaj dužnosti...

Nekako su mi mučna ova sećanja na Peti oktobar. Neka kugla u stomaku. Znam, da smo bili bolji od Velikog Smarača i njegovih ajatolaha, ili ovih impotentnih razrednih starešina i drugara sa basketa koje smo na vlast doveli (pardon...Smarač je spavao. Njega smo doneli).

Što neko reče ovih dana - malo je u Srbiji izuzetnih ljudi.
Hansel Hansel 11:28 05.10.2011

Re: Peti oktobar

Delimo osećanja, mada sam ja nekako to prežalio, bar mi se čini.

Potražiću reporterska javljanja ispred RTS-a, postaviću po podne, koga zanima. Ima taj trenutak pucnja u javljanju reportera Peđe Uroševića.
ivana23 ivana23 11:43 05.10.2011

Re: Peti oktobar

Hansel
Delimo osećanja, mada sam ja nekako to prežalio, bar mi se čini.

Potražiću reporterska javljanja ispred RTS-a, postaviću po podne, koga zanima. Ima taj trenutak pucnja u javljanju reportera Peđe Uroševića.


Secam se toga, nosila sam sa sobom mali trazistor sa slusalicama da bih pratila situaciju... Slusala sam Index preko Radio Panceva.
Hansel Hansel 22:10 05.10.2011

Re: Peti oktobar

Evo, konačno upload-ovo i ubacio u tekst, evo linka i ovde:

www.youtube.com/watch?v=BfJdemfm_Jg
cult cult 23:23 05.10.2011

Re: Peti oktobar

hvala...a, evo i slikom (na 3:24)

uros_vozdovac uros_vozdovac 11:15 05.10.2011

Iz protesta

neću da pišem o 5. oktobru, baš mi je nekako bezveze. Kao kad ispadneš glup u društvu. Bilo, ne ponovilo se.

Ivan beše, jel tako?
Hansel Hansel 11:25 05.10.2011

Re: Iz protesta

Uf, potpuno te razumem...

Ovo je uglavnom blog o sećanjima i o emocijama koje smo tada delili, uz arhivu koja može biti interesantna. Oživljava te dane. 6. oktobra nam je došla Dina Čolić-Anđelković i donela šampanjac. Došla je bez ikakvih pretenzija, jedva smo je nagovorili da ostane kao gošća u nekoj emisiji (koja inače nije imala goste). Snimak čuvam (kao i mnoge druge), još da doživi digitalizaciju...

Ivan beše, jel tako?

Ne znam o kome pričaš!
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:05 05.10.2011

Re: Iz protesta

Ajd digitalizuj to, dok još ima operativnih kasetofona, valjda je na kasetama. Ako treba pomoć - javni na pp, organizujemo neko zezanje i snimanje, nabacio sam novu zvučnu, u tu čast morao da kompajliram kernel, mislim, too hot je za ove obične...
Hansel Hansel 12:17 05.10.2011

Re: Iz protesta

Jao, Uroše, kad bi znao koliko ja toga imam... Ali, hoću, obavezno, samo da završim sadašnji neki posao koji se otegao malo previše. Imam tu još neke ideje, mislim da će se tebi tako nešto dopasti, pošaljem ti kasnije na PP.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:26 05.10.2011

Re: Iz protesta

Za Cekića znam, ali šta li Vasa radi sad? Zna li neko?
Hansel Hansel 12:52 05.10.2011

Re: Iz protesta

Nemam sveže informacije. Osim toga, ne znam ni ja šta radim!
mrale54 mrale54 12:31 05.10.2011

Ti spavao, ja rmbačio!

Ma, 4-og naručim kombi da preselim sinu stvari iz Ritopeka u Dobanovce.
Nas dvojica prespavali u Ritopeku,
ujutru stiže Jova sas kombi, pa udri u kauče, fotelje, zamrzivač i razne frižidere!
Pođemo za grad, kad na raskrsnici kod Leštana - pubovi - blokada!!
Izađem, vidim Mića pub, (taj mi je skid'o tablice sa renoa pred kraj bombardovanja - istekla registacija?) mis'im, znamo se!
-Gde si poš'o?
-Do Autokomande pa za Dobanovce.
-Ne može!
-Alo, bre, Mićo, vozim detetu stvari, platio kombi unapred, daj, ne zajebavaj!
-Ne može i tačka!
-Mićo, nisam te zgazio kad si mi skinuo table, al' sad ću keve mi moje! Pa celo jutro tovarim i rmbačim i sad - jok!
-Otvori kombi!
-Šta?
-Otvori!
-Aman, jesi li ti normalan - pa jedva smo ga napakovali! Sve će poispada!
-Otvaraj!
Odškrinemo vrata, jedno pet cm., vidi on - nameštaj, pa će -
Vozi! Ali, ako te zaustavi neko drugi - ja te nisam pustio! Razumeš?
-Aha. Ajd' u zdravlje!

Više nisam video Miću puba, a i ona kućica (pandurska) kod Leštana je bila sravnjena sa zemljom istzog dana.

I, hebeš ti revoluciju kad mene tamo nema.
A, i ti spavao...
I, eto na šta ispade...









Hansel Hansel 12:47 05.10.2011

Re: Ti spavao, ja rmbačio!

I, hebeš ti revoluciju kad mene tamo nema.
A, i ti spavao...

Zbog mog odsustva nije propala!
mrale54 mrale54 14:49 05.10.2011

Re: Ti spavao, ja rmbačio!

Hansel
I, hebeš ti revoluciju kad mene tamo nema.
A, i ti spavao...

Zbog mog odsustva nije propala!


Dobro - preuzimam svu odgovornost na sebe!
Ostavku sam dao odavno...
pape92 pape92 12:40 05.10.2011

uspomene od ranije

I sam sam radio na Indeksu, samo ranije. Indeks je bio jedina stanica koja je izveštavala o toku petooktobarskih demonstracija. Zahvaljujući manevrisanju u političkom prostoru, radila je kad je trebalo - svaka čast.

U Indeksu, normalno jer je bio pun mladih ljudi, vazda je vladao pobunjenički duh, dole u bazi. Na izborima 1993 učestvovala je i Arkanova stranka. Imala je jaku kampanju sa sloganom "Mi držimo reč". U mojoj emisiji, ortak koji je radio samnom samo reče posle reklame "Mi držimo reket", uživo. To je bio poznat štos tada i može vam se danas učiniti kao sitnica, ali Arkan 1993 je bio "clear and present danger" - nismo smeli da izađemo iz studija, a i posle nas danima bio zent, radili smo (naravno) pod imenom i prezimenom.
Negde u to vreme nam je u studio, opet u mojoj smeni, upao sredovečan lik u odrpanoj maskirnoj uniformi (takvih se često moglo sresti), prošibao pored portira koji je još živeo u sedamdesetim i rekao da će odma da ode, samo da se obrati javnosti. Inače, vadi bombu. Nikad nismo saznali da li je blefirao. Kad je portir rekao da će da zove miliciju, rekoh ma kakvi, pa stanica baš i služi da građani iznesu svoje mišljenje. Naravno, tonac ukapira i pusti muziku u etar, a ja napravim "intervju" sa likom, koji se odmah posle pokupio i otišao, bogznakako se zahvaljujući. Posle su portiri postali agilniji na ulazu, ovakve stvari se više nisu ponavljale.
Hansel Hansel 12:58 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Hvala na sećanju!
Hansel Hansel 13:22 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Indeks je bio jedina stanica koja je izveštavala o toku petooktobarskih demonstracija. Zahvaljujući manevrisanju u političkom prostoru, radila je kad je trebalo - svaka čast.

Da, jeste. Kako su manevrisali tačno, ne znam; znam da su imali lošu procenu septembra-oktobra 1998. kada su nas zatvorili. Ali, znam i da je A. Vučić posle bombardovanja u nekoj kafani rekao da je "Beogradu potreban Radio Index". I znam da je njegova žena nekada radila na Index-u. Ne znam da li ima veze, ali pretpostavki ima mnogo. I raznih.
pape92 pape92 14:44 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Kako su manevrisali tačno


U raznim krizama različito.Cekić je poznavao M Marković, ali nije to presudno, nego njegov filigranski rad da se održi na površini u mediju koji je zamišljen da bude "slobodan" a zapravo režimski, kao odgovor na radio B92. Bila je to mešavina Haouse of Cards i Crne Guje, to bi trebalo da prepriča sam Cekić ili neko od njegovih najbližih saradnika. Lično, skidam kapu na tom radu.
Hansel Hansel 14:57 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Jasno mi je da su tu radili razni interesi, a ne bih baš mogao da se složim da je bio režimski, bar u vreme kad sam ja radio tamo. Ne bi valjda bio zatvoren da je bio režimski (bio sam prisutan u dve incidentne prilike - isterivanja iz Radio Beograda i poptunog zatvaranja nekoliko dana kasnije). Ili su postojale struje (pukotine) u režimu?
tyson tyson 15:43 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

ne bih baš mogao da se složim da je bio režimski, bar u vreme kad sam ja radio tamo. Ne bi valjda bio zatvoren da je bio režimski

Pa nije bio režimski, nego je zamišljen da bude. U tome i jeste značaj Cekićevog balansiranja svih tih godina, uz suštinski izneverna očekivanja tvoraca (da ne kažem da su bili izigrani).



pape92 pape92 19:41 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Pa nije bio režimski, nego je zamišljen da bude
Baš to.

Prisustvovao sam Cekićevim pregovorima sa Rektorom u vezi pritiska da glodura (tj Cekića) postavlja direktno Univerzitet, koji je pre toga izgubio nezavisnost i praktično bio u rukama SPS-a. Ni danas ne znam kako se izvukao. Istovremeno je malo-malo bivao suočen sa pučem odozdo, peticijama "zaposlenih" (znaci navoda jer je malo ko tu primao iole ozbiljnu platu a o radnom odnosu da i ne govorim) sa zahtevom za smenu, od kojih su neke možda bile instrumentalizovane, a delimično su bez sumnje posledica njegovog ne uvek prijatnog karaktera. Pa ipak se održao, a pritom zaista - Indeks nije bio režimska stanica, naprotiv. Nije ni otvoreno pozivao na rušenje Miloševića, bio bi zatvoren preko noći (kao što najzad i jeste, tj izbačen je 15-ice Radio Beograda), ali je ispunio ulogu medija: uticao je na javno mnenje, i to protiv Miloševića. Pri tom, iz studija koji je bio u vlasništvu organizacije koja je održala tog istog Miloševića na vlasti. Za ovo je ponajviše zaslužan Cekić, mada je imao i verne saradnike (Vasića).
Hansel Hansel 19:47 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Napisah li ja da maštam o dokumentarcu o Indexu...? Ako nisam, evo sada pišem, a ti se smatraj pozvanim! Još "samo" da produciramo projekat ...
pape92 pape92 20:05 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Priča o Indeksu zaslužuje da bude napisana (dokumentarac još bolje, al to košta). Bila su to zajebana vremena, al su ostala u lepom sećanju. (Pa ti razumi ovo )
Hansel Hansel 20:22 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Ja razumem.

Što se tiče dokumentarca, mogli bismo svi da još jednom - volontiramo! Pa, svi valjda zajedno umemo da uradimo sve što treba! Samo što sada već možda nemamo vremena kad smo bili mlad..., ovaj - mlađi!
expolicajac expolicajac 20:27 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Što se tiče dokumentarca, mogli bismo svi da još jednom - volontiramo! Pa, svi valjda zajedno umemo da uradimo sve što treba! Samo što sada već možda nemamo vremena kad smo bili mlad..., ovaj - mlađi!

oću i ja, oću i ja
pape92 pape92 21:28 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Nikada nisam volontirao. Stigne plata, a ja mogu da biram da li da je potrošim na Kokakolu i Toblerone, ili da častim turu u Jazbini . Na manje ne pristajem!
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:11 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

pape92
Nikada nisam volontirao. Stigne plata, a ja mogu da biram da li da je potrošim na Kokakolu i Toblerone, ili da častim turu u Jazbini . Na manje ne pristajem!


Plata je plata a volontiranje za dušu. Hansel, računaj na mene, da se montira, složi, potpiše, upegla, šta treba...
Hansel Hansel 22:37 05.10.2011

Re: uspomene od ranije

Hvala, samo da stignemo dotle! Ali, sve sam rešeniji da uđem u tu nemoguću misiju. A obično se samo takvima i bavim!
janeznam janeznam 12:45 05.10.2011

Tog 5. oktobra

na Paliću nije bilo struje od poslepodne do sutradan. A i moja ćerka je pala sa bicikla i zbrnala levu stranu lica tako da sam na putu do Doma zdravlja slusala vesti u kolima. Falila je slika!
duchesse duchesse 13:15 05.10.2011

Ja ga nisam prespavala

al ga se slabo sećam, što je paradoksalno. Više se sećam nekih gluposti koje su se dogadjale prethodno. Sećanje je selektivno, zaboravljaju se nebitne stvari, a neprijatne se potiskuju. 5. oktobar je od oba po malo. To me.
Nicely written.
Hansel Hansel 13:42 05.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Iznenađen sam, jer sam pisao najprostije moguće. Hvala, a ono linkovano čitam pomno kad se vratim!
duchesse duchesse 21:29 05.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

najprostije moguće

Drugačije ni ne vredi pisati.
Nego smorilo me prežvakavanje iste priče iz godine u godinu, gde bismo bili da je 5.okt bio ono što je trebalo da bude, a gde smo sada, kako su nas nasankali, kako nas i dalje nasankavaju, pa malo in depth političke analize, pa malo o tome kako su svi bili u prvim redovima pred TV Bastiljom i Skupštinom, a sad ih eto revolucija zaboravila ittsl. Najzad neko da napiše da je spavao. Plain & simple.
Odoh sad ja malo da odspavam.
Hansel Hansel 21:54 05.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Haha, nisam uopšte gledao (ni pisao) iz tog ugla!

A tvoj tekst sam pročitao. Autentičan je do bola! Da, to je kompliment!
duchesse duchesse 11:25 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

kompliment

Thanx.
Mislim, imala sam 20 godina, da sad pišem o tome kako je moja politička svest bila na nivou, bilo bi pretenciozno. Nisam bila tako napredna.
E, al bilo je vreme kada bi se priče o tome kako je neko prestpavao 5.okt, isl, smatrale uvredljivim, takoreći reakcionarskim. Ja se, eto, nisam usudila da ispričam svoju priču pre nego što je Revolucija postala opšteprihvaćena kao totalni promašaj.

Postoji još jedna stvar koja me svrbi već godinama a koju nisam smela da pitam, pa ću sad da iskoristim priliku, možda mi neko i odgovori:
zašto ste jurišali na Skupštinu i RTS, zašto ne na Tolstojevu? Zašto ne Čaušesku scenario?
Hansel Hansel 12:12 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Treba pitati arhitekte 5. oktobra.

Jedno objašnjenje je dala Milena (ili Mirjana beše?) Arežina, sudija ONOG režima u "Utisku nedelje", mada ne skroz direktno na ovo pitanje, ali je to malo proširenje, čini mi se, sasvim na mestu: "Vrana vrani oči ne vadi", rekla je. Izašla iz njenih usta ta konstatacija ima sasvim dovoljnu težinu.
pape92 pape92 12:55 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

zašto ste jurišali na Skupštinu i RTS, zašto ne na Tolstojevu? Zašto ne Čaušesku scenario?


Ja sam jurišao i na Tolstojevu, koju godinu ranije. Bio je to, sa vojno-taktičke strane debakl. Povlačili smo se šumom. Naravno, nema poređenja sa dobro organizovanim, pripremljenim i na mnogo strana obezbeđenim 5 oktobrom. Ovo je bila samo studentarija. Daleko od toga da smo mislili kako će Bobi da se ukenja i pobegne za Transilvaniju, ali izazivali smo, čačkali mečku, koju je policija bez problema odbranila. Tolstojeva je ionako laka za odbranu, malo je prilaza.

Petog je bilo bitno zauzeti nešto važno. Skupština kao simbol (poništena volja građana) a TV kao najvažnije strateško mesto. I jedno i drugo je, na moje iznenađenje, palo bez borbe. Kao i Hansel, većina nas nije bila upućena u to da je taj dan dogovoren za "end of times".
duchesse duchesse 13:06 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Izašla iz njenih usta ta konstatacija ima sasvim dovoljnu težinu.

Sasvim jasno.
Petog je bilo bitno zauzeti nešto važno.

Šteta je što masi treba predvodnik. Zamisli kako bi bilo da su svi, vodjeni jednom mišlju, jednostavno batalili da se svete slugama režima i udarili čudovište pravo u glavu? Evo sad skačem sebi u usta i počinjem sa pričama šta bi bilo kad bi bilo. Neću više.

A tebi svaka čast za jurišanje.
antioksidant antioksidant 13:27 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Petog je bilo bitno zauzeti nešto važno. Skupština kao simbol (poništena volja građana) a

tamo su bili i glasacki listici
zbog potpale
pape92 pape92 13:28 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Odsečen od sluga, čudovište postaje tigar od papira, kao Čarobnjak iz Oza. Posle je sa njim lako. Jedino, sa slugama se napravio dil, kažu da je moralo tako. Na nama je da procenimo je li to zaista tako.

U jurišu nas je bilo mnogo, pa nije bila frka. Hoću da kažem, za to nije bila potrebna hrabrost. Prvi redovi su doduše veoma opasni, ali ja nisam bio u prvim redovima.
Hansel Hansel 16:57 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

pape92
Kao i Hansel, većina nas nije bila upućena u to da je taj dan dogovoren za "end of times".

Da, ali, pazi, moglo se na osnovu ove neuobičajene organizovanosti tadašnje opozicije da se ipak nešto sprema. (Ja obično nisam bio loš u procenama, npr. kad je krenulo bombardovanje govorio sam da je to početak Miloševićevog kraja, kad je umro Tuđman bio sam siguran da sam u pravu, mada možda iz potpuno pogrešnog razloga?! Ali, sada sam još bio u "statusu adaptiranja", kao da sam pao s Marsa bio... no, to su racionalizacije, normalno da nisam nekakav predikcioni genije. ) Nikako da dođem do snimka "Utiska" od 5. oktobra 2007. (ili 2008?) u kome Čović priča kako je to bilo mnogo ranije pripremljeno... toliko da je ispada da je narod bio samo neka vrsta kulise, čak ni pion. Nisam gledao, pričali mi.
pape92 pape92 17:09 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Opozicija je toliko puta pucala iz prazne puške da su ljudi mislili da će tako biti i sada. Uostalom, tako je mislio i Bobi i najodaniji mu, oni koji nisu bili u igri. Svi oko mene (ispred Skupštine) su bili zatečeni. Čuvena rečenica "je'l počelo" se širila, a da jeste počelo ljudi su shvatili isključivo preko Indeksa, i naravno gledajući svojim očima ko je bio tamo. Tako da je moje iskustvo da je velika većina ljudi bila iznenađena, poput tebe. Nema to veze što si pre toga proživeo jednu sezonu Life on Mars, tj vojsci, nego je takva bila atmosfera. Sa druge strane, paradoksalno, većina ljudi je govorila da će kad-tad, i to uskoro, Bobi morati da padne. Kako nisu spojili dva plus dva (uključujem sebe) da će to da bude baš petog, sa ove distance izgleda čudno, ali je tako bilo.

Frenkijevci su naprimer znali (posle smo saznali i kako). Video sam ih kako nerado otpozdravljaju masi iz bornih kola blizu ETFa. Mnogi su znali, ali mi nismo.
duchesse duchesse 17:31 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Mnogi su znali, ali mi nismo.

Ajd još jedna stvar o kojoj se ranije nije pričalo. Nešto pre 5og je kod mene u kuću došao jedan rodjak, tada na visokoj funkciji u odredjenoj službi, i rekao nam šta se sprema. Rekao je da će najverovantije "biti tenkova na ulicama", i preporučio mojima da "sklone decu". Ja sedela na stepenicama i prisluškivala.
pape92 pape92 19:38 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Eto. Pretpostavljam da su ovakve vesti curile tu i tamo (ti si verovatno ovo ispričala prijateljima) ali nisu procurile do mere da većina zna šta se sprema. Ono što je meni zanimljivo je da li je sam SM znao, obzirom na curenja te vrste. Po nekim paničnim reakcijama u toku demonstracija (naređenja vojsci) zaključujem da je bio zatečen, baš kao i mi običan svet. Što je skoro pa tužno, u specifičnom značenju te reči, za Slobom ne da ne žalim nego ni mrvicu...epski tužno kako jedan samodržac na kraju biva ostavljen od pacova koji su ga služili iz koristoljublja, prodan do mere da jedna devojka prisluškujući sa stepeništa zna ono što je od njega sakrio nekad verni DB.
Hansel Hansel 20:11 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Ima i verzija po kojoj je sve smislio (i omogućio) sâm DB, a ne samo da je krio istinu od ovoga.

A ovo što je D. napisala ne znači da su oni (bar ti iz nižih ešalona) znali epilog, nego da su samo očekivali nemire. Nekada ćemo valjda znati koji je bio stepen režiranosti.
milisav68 milisav68 20:25 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

pape92


Frenkijevci su naprimer znali (posle smo saznali i kako). Video sam ih kako nerado otpozdravljaju masi iz bornih kola blizu ETFa. Mnogi su znali, ali mi nismo.

Meni su tu "uključio alarm" da nešto smrdi, pošto sam imao neke "insajderske" informacije o funkcionisanju "frenkijevaca".

Ja sam očekivao par "slučajnih" hitaca, i nekoliko "topovskih udara", dovoljnih da stvore paniku i stampedo, gde bi bilo puno žrtava, koje bi bile "pripisane" opoziciji.

Da povučem jednu paralelu.
Kada su "pustili" snimak sa Špegeljom, ja sam očekivao da u vestima posle toga, jave da u pohapšeni akteri snimka.
Kada se to nije desilo, znao sam da se država raspala, i da je rat neminovan.

milisav68 milisav68 20:47 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Hansel
Ima i verzija po kojoj je sve smislio (i omogućio) sâm DB, a ne samo da je krio istinu od ovoga.

Da, samo ne ceo, već odredjeni pripadnici.
pape92 pape92 21:05 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Tu hteli ne hteli dolazimo do pitanja da li je dil sa Legijom bio neophodan. Ko je video frenkijevce uživo verovatno nije spavao sledećih nedelju dana. Ti ljudi izgladaju jezivo. Opet, nisam siguran da bi, i da nije bilo dila, krenulo sa scenariom koji si pomenuo. Prosto ne mogu da verujem da su frenkijevci ti koji bi odlučili, odneli prevagu u jednoj temeljno pripremljenoj i dobro organizovanoj operaciji u kojoj su pridobijene ličnosti i strukture bez kojih SM nije mogao da opstane. Sve to da propadne zbog "12 žigosanih", ma koliko oni bili beskrupolozni i opasni...sumnjam, a sumnjam i da bi se, misleći o sopstvenoj budućnosti uopšte odlučili za akciju. Na isti način je snaga "štrajkača u radnim uniformama" precenjena svojevremeno, oba puta nažalost.
milisav68 milisav68 21:56 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

pape92
Tu hteli ne hteli dolazimo do pitanja da li je dil sa Legijom bio neophodan. Ko je video frenkijevce uživo verovatno nije spavao sledećih nedelju dana. Ti ljudi izgladaju jezivo. Opet, nisam siguran da bi, i da nije bilo dila, krenulo sa scenariom koji si pomenuo. Prosto ne mogu da verujem da su frenkijevci ti koji bi odlučili, odneli prevagu u jednoj temeljno pripremljenoj i dobro organizovanoj operaciji u kojoj su pridobijene ličnosti i strukture bez kojih SM nije mogao da opstane. Sve to da propadne zbog "12 žigosanih", ma koliko oni bili beskrupolozni i opasni...sumnjam, a sumnjam i da bi se, misleći o sopstvenoj budućnosti uopšte odlučili za akciju. Na isti način je snaga "štrajkača u radnim uniformama" precenjena svojevremeno, oba puta nažalost.

Ma oni su samo deo sistema, koji ništa ne odlučuje, već "odradjuje" samo prljave poslove, ali su u tom trenutku bili "vidljivi".

Jedan detalj, koji objašnjava funkcionisanje "sistema".
Posle atentata na Djindjića i sablje, "podiže" se optužnica za doktora (zaboravio sam ime), koji je radio u Urgentnom Centru, a koji je bio "zadužen" (i dobro plaćen), da dokrajči "žrtve", koje su preživele atentat.
Taj doktor je danas u Kanadi, i "ne mogu" da ga nadju, jer nemaju ni želje ni volje, a i jednog dana može da "zatreba".

Milošević je jednostavno "pušten niz vodu".



pape92 pape92 23:36 06.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Još ovo: da se složim. No u tom natezanju ko ide sa njim niz vodu, koliko će prljavštine otići sa tom vodom, a koliko ostati, u tim pregovorima se trebalo osloboditi ubica, odmah. Siguran sam da to nije bilo tek tako za uraditi. Svi akteri petogooktobra su povezani milionima niti, deset godina su imali da se povežu, mada su mnogi jedni drugima radili o glavi.
Videli smo, ubrzo su se konsolidovale kako ubice tako i (političke, finansijske) snage koje su im patroni, i bivalo je sve teže a ne sve lakše otresti ih sa leđa. Kada je to pokušano...
antioksidant antioksidant 07:53 07.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Tu hteli ne hteli dolazimo do pitanja da li je dil sa Legijom bio neophodan

dilovi nisu pravljeni da bi se izvrsila promena vlasti vec da ne bi bilo ljudskih zrtava
da je bilo tuce na ulicama bilo bi jako puno mrtvih
dvoje ljudi je umrlo tog dana. to je jako, jako malo za smenu desetogidisnjeg rezima
a sto se tice 'strajkaca u uniformama" njihova snaga nisu tada bili hameri vec bakice sa novog beograda koje su im nosile caj
imali su vecinsku podrsku u narodu za svoj "protest"
pape92 pape92 13:27 07.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

Ali bilo je ljudskih žrtava. Posle. Šta bi bilo za vreme demonstracija da je Legija ispao iz dila je špekulacija: moje je mišljenje da se ne bi usudio da puca, i da bi demonstracije prošle kako su i ovako. Ne mogu da budem siguran, frenkijevci jesu bili na ulici i pod punim naoružanjem, ali da su zapucali tu bi im bio kraj (ne mislim na licu mesta nego kasnije), i to su sigurno znali. Ne, pre mislim da je dil bio nametnut, ne zbog izbegavanja mrtvih u demonstracijama, nego jer je Legija bio deo paketa.

Ili, ako je i postojao strah, bio je to strah za ličnu bezbednost glavnih igrača opozicije (pri tom očito ne mislim na samog Đinđića, koji je nažalost dokazao da mu lična bezbednost nikada nije bila prioritet). Glavna tema jednog od sastanaka pred demonstracije je bila razrada plana "šta će biti sa nama" ako krenu hapšenja, a bilo je straha od ubistava. Koštunica je prednjačio u ovome, donekle razumljivo jer je on bio taj koji je formalno bio Slobi na crti. Tako da ako je dil sa Legijom napravljen iz straha, to je bio strah za vlastitu glavu, a ne glave demonstranata.

Nedugo potom, pošto je Legija proglašen "našim", to su na taj način shvatile i bakice. I sve se završilo atentatom, koji ne bi bio ni pokušan da nije procenjeno da je politički moguć. A to je rep od oktobra 2000.
milisav68 milisav68 20:58 07.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

pape92
Ne mogu da budem siguran, frenkijevci jesu bili na ulici i pod punim naoružanjem, ali da su zapucali tu bi im bio kraj (ne mislim na licu mesta nego kasnije), i to su sigurno znali. Ne, pre mislim da je dil bio nametnut, ne zbog izbegavanja mrtvih u demonstracijama, nego jer je Legija bio deo paketa.

Da nije doneta odluka da se Milošević pusti niz vodu, oni ne bi ni bili na ulici, već bi bili rasporedjeni po okolnim zgradama, spremni da naprave paniku.

Dogovori su padali na raznim nivoima, i u različitim "strukturama", jer su mnogi sebi pravili win-win situaciju, i sigurno da je bilo straha za sopstvene živote, i da je je Legija bio deo "paketa".
Nedugo potom, pošto je Legija proglašen "našim", to su na taj način shvatile i bakice. I sve se završilo atentatom, koji ne bi bio ni pokušan da nije procenjeno da je politički moguć. A to je rep od oktobra 2000.





Hansel Hansel 13:19 08.10.2011

Re: Ja ga nisam prespavala

(ako neko još prati diskusiju, ja bio odsutan dan i po)
pape92
Videli smo, ubrzo su se konsolidovale kako ubice tako i (političke, finansijske) snage koje su im patroni, i bivalo je sve teže a ne sve lakše otresti ih sa leđa. Kada je to pokušano...

Suviše se čekalo...

Ali, još uvek mi nije jasno ovo:
I sve se završilo atentatom, koji ne bi bio ni pokušan da nije procenjeno da je politički moguć.

U kom smislu "politički moguć"? Da im neko iz vlasti dostavlja podatke o premijerovom kretanju, zatvori vrata zgrade vlade, isključi bezbednosnu kameru? Ako sve ovo za atentat nije bilo neophodno, ne vidim šta je tim kriminalcima značilo "političko omogućavanje" izuzev ako to ne znači podršku političara. Ako se misli da im je neko garantovao nedodirljivost posle atentata, svedoci smo da se to nije desilo (ako ne sumnjamo u zvaničnu verziju). Neko je izdao atentatore? Prekršio dogovor? (Ali, zašto su oni onda ćutali tokom istrage?) Ako je tako, samo mogu još jednom da žalim što taj pretpetoktobarski dil nije na vreme prva prekršila njegova kasnija žrtva.

Kad već pričao o Đinđiću, nije on bio neoprezan - '99. se skloni u CG na dojavu da je ugrožen. Zašto nešto slično nije učinio 2003, kada je znao da je ugrožen, verovatno nikada neće moći da se objasni racionalnim razlozima. Od iracionalnih, na pamet mi pada nekoliko - na primer, svojevrsno zasićenje(?!)...
Jukie Jukie 14:11 05.10.2011

U, ja išao peške kući

Sedimo mi tako u Beograđanci u nekoj sobi gde ima besplatan internet za studente (tada sedmo svetsko čudo) i multitaskujemo, i vidimo na vestima šta se sve dešava i odemo niz hodnik u neku desetu sobu da pogledamo kroz prozore, i svi gledamo kroz različite prozore i ja kažem "eno gori skupština" i svi nagrnu na taj prozor, a moja drugarica kaže "ma ne, to gori neko drveće pored skupštine, ne bi valjda zapalili skupštinu"
Posle nekog vremena smo se vratili i još satima sedeli na internetu, i onda je došlo vreme da idem kući pa pošto nije bilo prevoza onda sam se nogu pred nogu peške vratio kući (tada sam imao nekakvu kondiciju)
tyson tyson 15:47 05.10.2011

Re: U, ja išao peške kući

Posle nekog vremena smo se vratili i još satima sedeli na internetu, i onda je došlo vreme da idem kući pa pošto nije bilo prevoza onda sam se nogu pred nogu peške vratio kući (tada sam imao nekakvu kondiciju)

E, izvini zbog tog hodanja. A i ako vam je pri surfovanju smetala buka sa ulice.



pnbb pnbb 16:05 05.10.2011

Re: U, ja išao peške kući

i vidimo na vestima šta se sve dešava i odemo niz hodnik u neku desetu sobu da pogledamo kroz prozore, i svi gledamo kroz različite prozore i ja kažem "eno gori skupština" i svi nagrnu na taj prozor, a moja drugarica kaže "ma ne, to gori neko drveće pored skupštine, ne bi valjda zapalili skupštinu"
Posle nekog vremena smo se vratili i još satima sedeli na internetu


dakle vrhunac ucestvovanja u revoluciji koja se desava na sto metara od tebe je bilo gledanje kroz prozor... al uglavnom internet?
appendix appendix 14:52 05.10.2011

5. oktobar

pamtim kao sumoran, prohladan dan... nisam direktno učestvovao u revoliciji jer nisam iz beograda, ali sam svakodnevno od 25. ili 26. septembra, ne sećam se tačno kada su počele šetnje, bio redovan šetač... inače, to su bili prvi izbori na kojima sam bio zainteresovan za glasanje, iako sam 'uslov' stekao mnogo ranije... verovao sam u nešto bolje, ali...

tyson tyson 15:30 05.10.2011

Ovako --> Peti oktobar

Ubrzo (nažalost) shvatim da nisam mnogo propustio.

Džabe se tešiš. Propustio si neverovatan, neponovljiv dan. Propustio si istoriju.

I dalje da ga pišeš s velikim početnim slovom. Ti, ti naročito, pobeguljo i zabušantu



Hansel Hansel 17:46 05.10.2011

Re: Ovako --> Peti oktobar

Hehe, pa - naravno... ... Znam kakvo je bilo jutro ŠESTOG oktobra... Grafit na češkoj ambasadi "Ovo je slobodni Beograd" ili tako nešto slično...

I svadba neki dan kasnije - pomislio sam - nisu mogli bolji trenutak da odrede... Nadam se da se bar mladi par nije razočarao!
blind.willie blind.willie 18:46 05.10.2011

tog petog oktobra ...

krenuo sam do radija samo da se javim ekipi ...
i u liftu se zaglavim sa 7 plavaca ... dok su oni pokusavaju pendrecima da otvore vrata lifta ja mirno spustam u dzep kljuceve sa priveskom otpora i jos mirnije pritiskam dugme za uzbunu a plavci skacu na glas portira preko komunikacije :)
dosao sam da se javim a ostao da radim dok glavonja posle ponoci nije izbacio sve osim dezurnih (neko bese pomenuo tenkove u tom trenutku?)

Dusica, Speedy, Goca, Frajer, Rastko, Nata ... mogao sam zatvorenih ociju da realizujem vesti sa njima ...

A tek izvestaci sa terena: Pera, Desa, Joca i Pedjica (i njegovo vatreno krstenje bas tog dana) ...

A Aleka se setim svaki put kad igraju narandzasti :)

P.S. Hansel, pretpostavljam da si radoznao ... prvi video, 45:31, nije mi mesto u redakciji :)
Hansel Hansel 19:19 05.10.2011

Re: tog petog oktobra ...

(i njegovo vatreno krstenje bas tog dana) ...

Vala, baš je bilo vatreno!

Sličica je iz kasnijeg perioda, nisam imao pri ruci neku skroz adekvatnu... NN, ti li si?

Jesam radoznao, ali sam srećan što se neko iz ekipe javio!
blind.willie blind.willie 19:28 05.10.2011

Re: tog petog oktobra ...

Jes', taj sam

ali sam srećan što se neko iz ekipe javio!


I ja, i ja
Hansel Hansel 19:35 05.10.2011

Re: tog petog oktobra ...



Poslednji put sam te video pre nekoliko godina iz autobusa kod Vuka, bio si na nekom motoru!

Bilo bi lepo da se nekad skupi staro društvo.
ivana23 ivana23 10:06 06.10.2011

***

"Oktobar" imao uspešnu premijeru

Omnibus film "Oktobar" grupe mladih autora sa Fakulteta dramskih umetnosti premijerno je prikazan 5. oktobra u Domu omladine Beograda.



Prepuna sala uglavnom mladih gledalaca burno je pozdravila mnogobrojne ekipe sedam kratkih igranih filmova kojima je diplomirala klasa slavnog reditelja Slobodana Šijana - Ognjen Isailović, Dane Komljen, Ognjen Glavonić, Damir Romanov, Senka Domanović, Milica Tomović i Ivan Pecikoza.

Najviše aplauza dobili su Romanov za duhovite "Priče iz groba" i Pecikoza za gorku storiju "Revolucija jede svoju decu".

Svih sedam priča dešava se 5. oktobra 2010, na desetu godišnjicu oktobarskih promena, a zajedno daju mozaičnu sliku današnje Srbije. Teme i žanrovi su različiti, ali preovlađuje atmosfera beznađa i siromaštva, uz jasnu kritiku društva u kojem se nije dogodila pozitivna promena, a otpor je presušio.

Film ''Oktobar'' nastao je u produkciji FDU i ''Vižn'' tima, uz podršku Ministarstva kulture i grada Pančeva.

Prvi put je prikazan u junu na festivalu ''Sinema siti'' u Novom Sadu, gde je osvojio specijalnu nagradu žirija. Sledećeg mesaca imaće i međunarodnu premijeru, na festivalu u Kotbusu (Nemačka).

B92

tyson tyson 16:32 06.10.2011

Re: ***

i grada Pančeva.

Ako je Pančevo grad, onda je Jagodina metropola


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana