Kultura| Ljudska prava| Mediji| Politika| Sex

Ne diraj mi u vrednosti!

nikolic777 RSS / 27.09.2011. u 12:05

   Russia-Gay-Pride.jpg

Milan Nikolić

pisano za www.parada.rs

Stalno pokušavam, lupam glavu, vraćam se u prošlost, prisećam se starih kojih više nema, presabiram čemu su me učile babe, vitlam scene iz njihovih života i nikako. Nikako da odgonetnem na šta se misli kada se kaže "naše tradicionalne vrednosti". A to je važna sintagma i jak argument ponajpre u ustima onih kojima je, uprkos tome što protiv homoseksualaca nemaju ništa, muka od parade, koja je nepotrebna, koja "ništa ne menja", već samo provocira, gura prst u oko huliganima i ljudima koji do tih, za mene ne samo spornih već potpuno misterioznih, vrednosti drže. To što ovom logikom huligani i ti divni, starim vrednostima privrženi ljudi, stoje na istoj strani samo im je ekspresija drugačija ali se bez problema razumeju, druga je priča.

i vredno i tradicionalno
i vredno i tradicionalno
Mi smo narod sa tradicionalnim vrednostima i, zaista, ova manjina to mora da shvati, kada se, eto, greškom proviđenja već našla među nama, što svakako ne znači da mora po svaku cenu da održava svetkovine ove vrste, svetkovine koje su u suprotnosti sa pomenutim, starim i osvedočnim vrednostima. Otprilike, to je taj refren. Sročen sa neverovatnom lakoćom, meni poptuno nerazumljiv. Opet, ima primera, društava i epoha, sa kojima je to tako jednostavno. Otvoriš "Antigonu" i shvatiš zašto je važan nomos, božanski zakon na kojem počiva polis, čitaš "Hadrijanove memoare", jezdiš "Ljudskom komedijom", ideš od jednog do drugog pevanja" Ilijade". Sa sopstvenim društvom i svim njegovim fazama koje pamtim, stalno sam na mukama.

Ako se misli na brak i porodicu, greška je. Niko ne može sa sigurnošću da tvrdi šta se zaista dešava između dvoje ljudi kada su sami među sopstvenim zidovima, ali pokušavam, što nepristrasnije, da razmislim o svim brakovima meni bliskih osoba, opet što dalje, do samih ivica sećanja. Obično nailazim na patnju i masnice, na trpljenje i potiskivanje, na nasilje i prisilne udaje, na loše vaspitanje i odsustvo bliskosti, na rivalstvo familija, spletkarenje i ogovaranje, na nedostatak ljubavi, poštovanja i razumevanja. Bez razlike u odnosu na to da li imam u vidu sudbinu moje babe, koja se, zgrožena izborom koji su tradicionalno (!) u njeno ime obavili njen otac i najstariji brat, udala ranih pedesetih prošlog veka ili život njene starije ćerke koja je u jezivom braku provela četiri decenije baš zbog toga što je, gorke li ironije, od majke naučila da je razvod najgore rešenje. Verovatno zato što, takođe, nije pogodovao tradicionalnim vrednostima, a do pre petnaestak godina, razvedena žena, etiketirana kao "raspuštenica", bila je žigosana gotovo jednako kao istopolno orijentisane osobe sve ovo vreme.

Tradicionalne vrednosti su najdarežljivije u ispisivanju skarletnog slova na čelu ili grudima, u tome ima toliko lakoće i nekog posebnog sladostrašća. O porodici je teško govoriti bez ogorčenosti i gneva, osim ukoliko nisi učesnik blasfemične i karikaturalne Porodične šetnje. Teško je ne videti nemoć, neznanje ili nesposobnost roditelja da vaspitaju potomke, da ih, tradicionalno rečeno "izvedu na put", da ih prehrane i odškoluju, da im u amanet ostave nešto više od teškog razočarenja. Ovo društvo decenijama čini sve da razori porodicu na koju se toliko poziva, da prestravi i demotiviše buduće supružnike i roditelje koji bi u tim ulogama želeli da se ostvare, ali nikako ne bi želeli da, nemajući drugog izlaza, postanu zvezde aktuelnih rijaliti programa u kojima uspeh zavisi od gledanosti i količine izazvanog sažaljenja pretočenog u donacije građana. I to je još jedan primer šizofrenog odnosa prema još jednoj tradicionalnoj vrednosti, koja to zapravo nikada nije ni bila. S jedne strane, fonovi udovica ratnih zločinaca, kičerozna grupna venčanja, putovanje na medeni mesec o trošku predsednika opštine Jagodina, blamiranje po emisijama ne bi li se uštedeo novac za svadbu, žalopojke političara i njihovi patetični lamenti, s druge - potpuna nebriga države, nemogućnost zaposlenja, lažni konkursi, loto tiketi i zelene karte, nemaština i glad. Ko su najveći neprijatelji porodice u Srbiji, ko je njena najveća pretnja? Homoseksualci koji žele da slobodno proštaju gradom? Teško. Meni odgovor najviše vuče na zaklete branitelje porodice koji u istoj ne vide ništa drugo do monetu za potkusirivanje, kec iz rukava u svom večitom i principijelnom neslaganju sa pravima seksualnih manjina. Kao izbeglice nekada ili Kosovo još uvek ili Evropska unija i bolji standard u predizbornim kampanjama. 

uvredljivo? nakaradno?
uvredljivo? nakaradno?
tradicionalno? svedeno?
tradicionalno? svedeno?
O nasilju u porodici, odnosima očeva i sinova, o tome šta ko od koga uči najverodostojnije govori hroničan nedostatak sigurnih kuća i izveštajima prebukirane crne hronike. Interesantan je i jedan element sada već poslovičnih, pritajenih kampanja protiv parade u dnevnim novinama. Recimo, kad god se piše o paradama ponosa kao ilustracija se koriste fotografije tih događaja u onim društvima gde su one najotvorenije, možda najkomercijalnijeg karaktera distanciranog od političkog aktivizma, one na kojima atmosfera najviše podseća na, recimo, karneval u Riju. U kadru su obnaženi muškarci, nakinđurene drag queens, maštovita garderoba ili upadljivo odsustvo iste, poljupci i zagrljaji. Rečju, takva količina slobode u individualnom izrazu, kao i smisla za humor da se na platou ispred Terazijske česme ne može ni zamisliti, ali i ono što najviše vređa istančani, tradicionalni ukus školovan na poetskim slikama udvaranja u đul bašti, flimskom verzijama brzog partizanskog seksa, turbo dizel erotici, mini suknjama i tempiranim dekolteima na televizijama i ratištima, na ulicama i vrtićima, estetci devedesetih godina koje su sada zvanično i dalje tu, zatim na home video snimcima, pozivanjima na hrišćanske vrline i vrednosti u izvedbi medijskih svaštarki, ostvarenih žena i uzornih majki kojima je elitna prostitucija tek sporedno zanimanje ili hobi.

 

O učincima bespogovorne vernosti tradicionalnim vrednostima svedoče najdominantniji društveni uzori, modeli prema kojima se kroje individualni snovi prepoznatljivi po napućenim usnama i plastičnim suknjama, brojanicama i otkrivenim stomacima, fantomkama i brzim patikama, zlatnim krstovima i manistirima tetoviranim na deltoidusu ili pektoralisu, po instinktu više nego istančanom da registruje prisustvo eventualnog sponzora, steroidnom besu mladih patriota i njihovoj nemilosrdnoj borbi sa žardinjerama i kontejnerima. Pornografija svakodnevlja je nedvosmislena i sveprisutna, toliko da je odavno postala integralni deo pejzaža na koji, tek radi reda, ponekad reaguje RRA ne bi li opravdala sopstveno postojanje ili u slučaju krupnih ekscesa - ravnodušna i otupela javnost.

ZORIC.TUMB.jpg 

Inače uz pritajeni smešak nacionalnih elita i blagoslov crkvenih velikodostojnika, poprskana svetom vodicom iz zatamnjenih automobila i nadahunta guslarskom epikom intelektualnih veličina, ona ne može biti shvaćena drugačije nego kao pouzdan partner tradicionalnih vrednosti, kao krajnje ishodište spasonosnog srpskog licemerja koje trulež i bedu pokriva velikim rečima i najjeftinijim parolama.

Meni je najupečatljiviji amblem ovog koncepta jedan intresantan par. Visoki crkveni velikodostojnik poznat po stilski bogato dekorisanom govoru mržnje, sav u apokaliptičnim slikama i efektnim citatima i njegov na javnim događajima čest pratilac, političar opšte prakse, sklon menjanju stranaka, estradi, tabloidima i, kako to obično ide jedno uz drugo - izuzetno duhovan i tradicionalan. Mladi političar je i pored toga što je u svojoj kancelariji u Beogradu, dok je još ovde gradio karijeru, primio više gejeva na "druženje" posle radnog vremena nego stranaka u toku trajanja istog, ostao uz duhovnika kojem se divi i čiju svaku reč potpisuje. Čak i onu koja i njemu samom, budući da Bog vidi sve pa i ono što vladika ne zna, predviđa mesto u sumpornom kupatilu ili večno podloženom loncu. U odnosu na takve primere bogobojažljivosti i duhovnosti, homoseksualci u ovoj sredini imaju razloga da budu vrlo postiđeni.

Protivnici su ih ozbiljno precenili, toliko da bi morali mnogo da uče od vrlih čuvara tradicije.

Atačmenti



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 14:37 27.09.2011

Dobar blog

Konstruktivno, inspirativno i pre svega racionalno sagledavanje stanja u Srbiji
nikolic777 nikolic777 14:46 27.09.2011

Re: Dobar blog

Konstruktivno, inspirativno i pre svega racionalno sagledavanje stanja u Srbiji



hvala EX
blogov_kolac blogov_kolac 15:34 27.09.2011

Re: Dobar blog

expolicajac
sagledavanje sTanja u Srbiji

R !!!
expolicajac expolicajac 20:08 27.09.2011

Re: Dobar blog

expolicajac
sagledavanje sTanja u Srbiji

R !!!

Umesna primedba, uvažava se
nikolic777 nikolic777 14:42 27.09.2011

ideja mi je

bila da blog ostavim zakljucanim, jer je pisan za www.parada.rs kao podrska samom dogadjaju i organizatorima...

medjutim na insistiranje blogokolega koje baš baš cenim otovrio sam tekst za komentare

nadam se da ce proci bez mrziteljskih parola, pseudonaucnih analiza - da li je bolest ili nije, vredjanja i slicno.

sto se domacina tice,budite galantni i opsuteni kao i uvek :)
JJ Beba JJ Beba 14:59 27.09.2011

Re: ideja mi je

kao i smisla za humor

a gle ovaj smisao za humor. Pa ti sad budi duhovit/a, kako?
nikolic777 nikolic777 15:00 27.09.2011

Re: ideja mi je


a gle ovaj smisao za humor. Pa ti sad budi duhovit/a, kako?



ne verujem sta citam
Sepulturero Sepulturero 21:00 27.09.2011

Re: ideja mi je

Није ми јасно зашто су бранитељи "традиционалних вредности", а оне постоје и сви добро знамо које су, толико против ове параде. Мислим да би требало да се пусти кроз главне улице Београда и још да се преноси преко РТС.

Ја сам видео једну у Бриселу пре неколико година и, да сам којим случајем хомосексуалац, то би ме искуство дефинитивно излечило. Кажем "излечило" у недостатку бољег израза јер иначе не мислим да је то болест нити мислим да се то може "добити" посматрањем параде.

nikolic777 nikolic777 21:31 27.09.2011

Re: ideja mi je

а оне постоје и сви добро знамо које су


koje su?
valhalen valhalen 15:00 27.09.2011

Portret hipokrita kao porodičnog čoveka

Nekad:




Sad:




angie01 angie01 15:05 27.09.2011

uvek me potseti na,

fini gospodin, uvek ljubazan sa komsijama, ugladjen sa manirima, uvazeni kolega & postovani strucnjak-uglancano, ne moz'bolje- a kod kuce tiranin, koji zlostavlja zenu i decu najstrasnije,...ona pak, radi ostvarenog sjaja, kada izadje iz mucilista u javnost, uvek se osmehuje, suprugu sa balkona zaljubljeno mase dok je posmatraju komsije, koje pak ponekad cuju neke cudne krike i tupe udarce iz tog stana-al sad, covek je zadovoljio sve standarde koji se broje, pa sta ces vise!

a deca?...pa ona odrasla tako bez podrske u nerazjasnjenim okolnostima kao vrednostima i sjajem koji treba odrzati, u glavnom se muce sa uklapanjem u neki normalan zivot-al to vec nikog ne uznemirava, dokle god je fasada zadrzana!
nikolic777 nikolic777 15:24 27.09.2011

Re: uvek me potseti na,

al to vec nikog ne uznemirava, dokle god je fasada zadrzana!


da, sve je iza zidova prihvatljivo
ElectricDreams ElectricDreams 18:50 27.09.2011

Re: uvek me potseti na,

angie01
a deca?...pa ona odrasla tako bez podrske u nerazjasnjenim okolnostima kao vrednostima i sjajem koji treba odrzati, u glavnom se muce sa uklapanjem u neki normalan zivot-al to vec nikog ne uznemirava, dokle god je fasada zadrzana!


Takva deca su pravi materijal za Obraz, Dveri i ostale neofašiste...
appendix appendix 15:27 27.09.2011

tradicionalne vrednosti

O učincima bespogovorne vernosti tradicionalnim vrednostima svedoče najdominantniji društveni uzori, modeli prema kojima se kroje individualni snovi prepoznatljivi po napućenim usnama i plastičnim suknjama, brojanicama i otkrivenim stomacima, fantomkama i brzim patikama, zlatnim krstovima...


Odličan post, Milane.. Prilažem link da bih ilustrovao ovaj segment teksta...
Preporuka!
nikolic777 nikolic777 15:30 27.09.2011

Re: tradicionalne vrednosti

appendix





ilustracija je prava
hvala ti
pertula pertula 15:56 27.09.2011

Sasvim lepo

i pravo u centar...
super!
nikolic777 nikolic777 16:40 27.09.2011

Re: Sasvim lepo

i pravo u centar...
super!


hvala
mariza110 mariza110 16:41 27.09.2011

Bravo!

ODLICAN TEKST! SVAKA CAST!

FOTKE DUHOVITE I SJAJNE, KAO I UVEK
nikolic777 nikolic777 16:46 27.09.2011

Re: Bravo!

FOTKE DUHOVITE I SJAJNE, KAO I UVEK


toga ima na pretek
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:11 27.09.2011

Fraze…

Odličan tekst.

Frazama "četiri zida", "preča posla" definitivno se, u nizu štaka besmislenim argumentacijama pridružuju i "tradicionalne vrednosti".
nikolic777 nikolic777 17:16 27.09.2011

Re: Fraze…


Frazama "četiri zida", "preča posla" definitivno se, u nizu štaka besmislenim argumentacijama pridružuju i "tradicionalne vrednosti".


slazem se
tnx Eli
nsarski nsarski 18:33 27.09.2011

Tradicionalne vrednosti

Nije zgoreg da se na trenutak spustimo sa ovih nebeskih visina tolerancije i da se podsetimo jedne tradicionalne vrednosti o kojoj sam danas prvi put saznao.

Radi se o samohranim majkama, dakle zenama koje, bez prisustva/pomoci drugog roditelja, same gaje svoju decu.

Grad Beograd pokusava na svoj nacin da samohranim majkama pomogne tako sto im omogucava da imaju izvesne povlastice i beneficije pri upisu svoje dece u skolu, pri kupovini udzbenika i pribora, itd. Ovo je za svaku pohvalu.

Da bi ostvarile svoje zakonsko pravo na ove povlastice, samohrane majke moraju da popune veliki broj formulara, podnesu razne potvrde, uverenja, itd., sto je, opet, sasvim razumno.

Medjutim, kao iskaz tradicionalnih vrednosti naseg drustva (ovo je, valjda, iz vremena Jefimije), na jednom od formulara koje samohrana majka mora da ispuni postoji i pitanje: "Da li ste u trenutno u vanbracnoj vezi?" (sa nekim muskarcem, dakako).
U slucaju da samohrana majka odgovori potvrdno na ovo pitanje, tj., ako je, na primer, u vanbracnoj sentimentalnoj vezi sa nekim muskarcem, ona ne moze da ostvari svoje pravo na beneficije za skolovanje svog deteta.

Kao sto rekoh, saznanje o ovoj tradicionalnoj vrednosti naseg drustva me je zaista porazilo.

nikolic777 nikolic777 19:12 27.09.2011

Re: Tradicionalne vrednosti

Nije zgoreg da se na trenutak spustimo sa ovih nebeskih visina tolerancije


nažalost nikada se nismo ni popeli

i da se podsetimo jedne tradicionalne vrednosti o kojoj sam danas prvi put saznao.


nemguce da nisi ranije? ti si srecan covek

Grad Beograd pokusava na svoj nacin da samohranim majkama pomogne tako sto im omogucava da imaju izvesne povlastice i beneficije pri upisu svoje dece u skolu, pri kupovini udzbenika i pribora, itd. Ovo je za svaku pohvalu.


za svaku pohvalu


Medjutim, kao iskaz tradicionalnih vrednosti naseg drustva (ovo je, valjda, iz vremena Jefimije), na jednom od formulara koje samohrana majka mora da ispuni postoji i pitanje: "Da li ste u trenutno u vanbracnoj vezi?"


slazem se s tobom + ovo je cak i duhovito receno (jefimija)

U slucaju da samohrana majka odgovori potvrdno na ovo pitanje, tj., ako je, na primer, u vanbracnoj sentimentalnoj vezi sa nekim muskarcem, ona ne moze da ostvari svoje pravo na beneficije za skolovanje svog deteta.

Kao sto rekoh, saznanje o ovoj tradicionalnoj vrednosti naseg drustva me je zaista porazilo.


sramota...slazem se da je potpuno porazavajuce

koliko sam razumeo komentar naravoučenije je - još jedan oblik licemerja kao "tradicionalna vrednost"? potpuno u skladu sa tekstom
angie01 angie01 20:40 27.09.2011

Re: Tradicionalne vrednosti

"Da li ste u trenutno u vanbracnoj vezi?"


prvo, ovakav pristup je tezak blamaz!

drugo, ako imaju ideju da ce se doticna lady suvise ogrebati, (i od drzave), posto mozda novi gospodin s kojim deli neke emocije takodje nesto pomaze-je van pameti, jer svako ima pravo da pomaze nekog, ako zeli, a ako to ima neki administrativni znacaj-inda nek postoji i eventualna zvanicna potvrda za to- takodje, sramotna!

kako moze politicki podoban, a pri tome ne samohrani otac(izvinjavam se na sexsizmu, posto su, glde slucaja, obicno muskarci u pitanju, mada ne i obavezno),da bude i zaposlen-opet gle cuda, na visokim , dobro placenim funkcijama nedohodovnog preduzeca i ujedno da bude clan upravnog odbora, isto takve firme-sa jos vecom platom, iskljucivo za zvanje,-tu niko nije veoma tradicionalno zabrinut!
Sepulturero Sepulturero 20:51 27.09.2011

Re: Tradicionalne vrednosti

Нсарски, потпуно вас схватам и ја сам у првом тренутку био шокиран али...

У већини земаља ЕУ, а можда и у свим, постоји институција да парови (а могу да буду и истог пола) живе заједно без формалног закључења брака. Држава их третира на исти начин као да се ради о званичном браку.

Могуће је да је наша држава, пошто све мајмунски копира из ЕУ, на мало неспретан начин хтела да исто постигне. Значи, ако живите са неким онда нисте самохрана мајка.
nsarski nsarski 21:00 27.09.2011

Re: Tradicionalne vrednosti

У већини земаља ЕУ, а можда и у свим, постоји институција да парови (а могу да буду и истог пола) живе заједно без формалног закључења брака. Држава их третира на исти начин као да се ради о званичном браку.

Ziveti s nekim u bracnoj ili vanbracnoj zajednici je jedna stvar. "Biti u vezi" je sasvim druga.
I kod nas se priznaje vanbracna zajednica, koliko znam. Ima mnogo parova koji zive zajedno a nisu formalno vencani - u tom slucaju oni imaju ista prava, recimo nasledjivanja, kao oni koji imaju "papir".
Medjutim, na ovom upitniku se pita o postojanju "vanbracne veze", ako sam dobro razumeo. Na primer, mlada mama, razvedena ili bez muza, koja ima "decka" je u takvoj vezi. U svakom slucaju, provericu pa cu da javim.
dragan7557 dragan7557 23:42 27.09.2011

Re:Tradicionalne Političke Podobnosti

Da bi ostvarile svoje zakonsko pravo na ove povlastice, samohrane majke moraju da popune veliki broj formulara, podnesu razne potvrde, uverenja, itd., sto je, opet, sasvim razumno.

Popunjavanje raznih (velikog broja?!) formulara je možda tebi normalno ali stoji i činjenica da je jedan jedini dovoljan iole pismenoj administraciji.

Naravno skoro je neverovatno da sva uverenja i potvrde izdaje ta ista Birokratija samoj sebi, a ova neviđena nepismenost, bahatost, lenjost i nesposobnost se predstavlja kao RAD i po stostrukoj ceni prodaje građanstvu.

Umaranje građana formularima sa nesuvislim pitanjima koja narušavaju privatnost poput:
"Da li ste u trenutno u vanbracnoj vezi?" (sa nekim muskarcem, dakako).

je zrelo za tužbu nekom od nefunkcionirajućih sudova.

Administracija i ukorenjeno nepoverenje u vlastite građane je tipična za diktatorijalnu birokratiju najgoreg tipa, a po meri trpanja svog nosa u privatnost građana, bi i španska "Sveta" Inkvizicija zavidela neodemokratiji.

Ustaljeno nepoverenje u građane kojima je, prema retardiranoj birokratij, jedini cilj da zajebu državu, i njenog neospornog vlasnika, Birokratiju, koja datira iz vremena Broza & Co. ltd., koji su i posle oslobođenja zadržali sve forme masilja nad građanima uključujući i obaveznu personal ausweis kao i omraženo legitimisanje građana od strane Autoriteta nazvanog ovlašćeno lice.
Mada i u Karađorđeviji nije bilo ništa bolje jer je upravo taj sistem bez ikakvih promena po pitanju sloboda građana Brozovija prigrlila, i taj i takav sistem traje i dan danas.

Ostaje još da građanke:
U slucaju da samohrana majka odgovori potvrdno na ovo pitanje, tj., ako je, na primer, u vanbracnoj sentimentalnoj vezi sa nekim muskarcem, ona ne moze da ostvari svoje pravo na beneficije za skolovanje svog deteta.

pogođene ovim "merama" zasnuju sentimentalne veze sa nekim Ovlašćenim Licem koje je zapravo naličje ovog beskrajnog ludila.

cerski

p.s. u prvoj rećenici iskazana kritika nije upućena nsarskom, iako tako izgleda.
mlekac mlekac 23:03 27.09.2011

Tradicija?

Svoje misljenje o "tradiciji" iznela sam pre skoro godinu dana.

A sto se odnosa prema porodici tice - to je, kod nas, prilicno naopako. Bojim se, oduvek...

Kad sam odrastala, imala sam mnogo muke da naucim sta je to uza, a sta sira porodica. Naprosto, kod nas u kuci nikad nije bilo podele na "moje" i "tvoje", blize i daljnje.

Uvek je bilo nekih tetaka/striceva/ujaka/pasenoga/suraka i ostalih rodjaka na proputovanju, skolovanju, u poseti il tako vec necem.

Moja pokojna baka, mamina mama, koja je ostala udovica kad je mama imala samo tri godine, do kraja zivota je okupljala i prikupljala svu dalju i blizu rodbinu - sto svoju, sto pokojnog dede, sto rodbinu mog tate...

Bas mi je nedavno bio u poseti buraz od tetke iz Rijeke - kao klinci smo se stalno druzili, tetka svaki cas bila kod nas, il' mi isli kod nje, pa tu jos i ujaci (njena rodjena braca), pa drugi, malo dalji ujaci i tetke (njeni stricevici), i sva njihova deca su moju baku zvala "bako".

A onda, krenemo da pokusamo da konacno rascivijamo kako smo mi to rod i ispostavi se da uopste nismo rod preko bake - to sve bila rodbina pokojnog dede!

No, da se vratim prici.

Tek kao malo starija pocela sam da kapiram da moji nisu pravilo nego izuzetak, a kad sam se upoznala sa Zmuom, nasla sam se u soku! Njegovi su, i posle cetvrt veka braka, uredno delili rodbinu na "njegovu" i "njenu".

Nase vencanje bilo je, valjda, prvi dogadjaj na kome su se (na moje insistiranje) okupile OBE strane njegove porodice. I copor moje.

I silne sam muke imala, kasnije, da naviknem svekra i svekrvu na zajednicke rodjendane, slave i ostalo. U stvari, oboje su mnogo voleli da se druze sa mojima - al' da NJIH DVOJE ne budu zajedno.

I evo, posle skoro cetvrt veka, obrazac se, donekle, ponavlja.

Zmu ima gadnu naviku da pokusava da odbije da ide kad treba da se krene, recimo, kod moje sestre, ali to su samo pokusaji. U sustini, voli kad se svi okupimo - al' navika je mnogo gadna stvar.

I, na kraju, znam da sam bila malo preopsirna - primetila sam, dok sam bila napolju, da narod sa ovih prostora ima cuvenu recenicu "Samo nemoj da se druzis sa NASIMA, najgori su!"

Pitam se, ne potice li to bas od tih podela u porodici?
nikolic777 nikolic777 23:17 27.09.2011

Re: Tradicija?


I evo, posle skoro cetvrt veka, obrazac se, donekle, ponavlja.


draga Mlekac, uvek se ponavlja kad se jednom usvoji

zapanjim se kad kod sebe uočim nešto što nikad nisam voleo svojih roditelja, a radim to isto ili se u određenim situacijama ponašam na isti način

Pitam se, ne potice li to bas od tih podela u porodici?


nije iskljuceno

lep komentar i prilog priči
mlekac mlekac 23:26 27.09.2011

Re: Tradicija?

nikolic777

I evo, posle skoro cetvrt veka, obrazac se, donekle, ponavlja.


draga Mlekac, uvek se ponavlja kad se jednom usvoji

zapanjim se kad kod sebe uočim nešto što nikad nisam voleo svojih roditelja, a radim to isto ili se u određenim situacijama ponašam na isti način

Pitam se, ne potice li to bas od tih podela u porodici?


nije iskljuceno

lep komentar i prilog priči


Ma kod nas je to, vise, na nivou internog zezanja - klinci su odavno naucili da nema "mojih" i "njegovih" (Ipak sam ja bila tvrdoglavija), pa se mnogo i ne strecaju.

Mada, nista to ne znaci. Moja rodjena sestra, na primer, itekako je usvojila tu podelu u kuci svoga muza.

Od kako se udala ne pamtim kad je kod njih nesto organizovano a da nije bilo podeljeno na dane za "nase" i "njihove".

Dok su mi roditelji bili zivi, stvarno su se ljutili, al' vremenom smo, nekako, svi digli ruke - ako ona oce tako, sta joj mozemo?
nikolic777 nikolic777 23:29 27.09.2011

Re: Tradicija?



Ma kod nas je to, vise, na nivou internog zezanja - klinci su odavno naucili da nema "mojih" i "njegovih" (Ipak sam ja bila tvrdoglavija),


tako i treba, čestitam

čvrsta ženska ruka
mlekac mlekac 23:34 27.09.2011

Re: Tradicija?

nikolic777


Ma kod nas je to, vise, na nivou internog zezanja - klinci su odavno naucili da nema "mojih" i "njegovih" (Ipak sam ja bila tvrdoglavija),


tako i treba, čestitam

čvrsta ženska ruka





Lepo nas kum rekao kad je Princeza bila trceca beba pa je uglavnom cuvao tata:

"Au, al' ce da se iznenadi kad ustanovi da druga deca nemaju celave, bradate mame!"

nikolic777 nikolic777 23:37 27.09.2011

Re: Tradicija?


"Au, al' ce da se iznenadi kad ustanovi da druga deca nemaju celave, bradate mame!"

mlekac mlekac 23:40 27.09.2011

Re: Tradicija?

nikolic777

"Au, al' ce da se iznenadi kad ustanovi da druga deca nemaju celave, bradate mame!"




Pa nije jos umela da prica osim "mama" i "daj!"

A posto sam ja radila u Pozarevcu, kad god bi viknula "Mama!" pojavljivao se Zmu.
jesen92 jesen92 23:11 27.09.2011

bora corba i tradicionalne vrednosti



..obratiti paznju na kraj...negde od 6:30min
nikolic777 nikolic777 23:20 27.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

bora corba i tradicionalne vrednosti



gledao
horor


edit: BTW stalno se spremam da se pozabavim tim "Ženama", jer inače volim da pišem o televiziji, ali, eto...uvek nešto preče
Goran Vučković Goran Vučković 23:30 27.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

bora corba i tradicionalne vrednosti

Pesnik ljubavi i rodoljublja, nastavljač tradicija Vojislava Ilića, Đure Jakšića, Milana Rakića i sličnih - Borisav Đorđević, Bora Čorba, u borbi protiv lošeg ukusa, skarednosti i za tradicionalne vrednosti:
Ja nisam pesnik slomljenog srca,
mirisnih polja i cvetnoga maja,
ja sam pesnik što voli da prca
meni inspiracija dolazi iz jaja.
valhalen valhalen 23:32 27.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

http://www.youtube.com/watch?v=ZgdOl61ONuo&feature=related


Da, Bora je veliki zaštitnik porodičnih vrednosti.
nikolic777 nikolic777 23:33 27.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

Pesnik ljubavi i rodoljublja


sa akcentom na rodoljublju

e, Gorane, koji autoritet je ustanovio ovo o nadovezivanju Koštuničinog guslara na navedene pesnike?
Goran Vučković Goran Vučković 23:35 27.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

e, Gorane, koji autoritet je ustanovio ovo o nadovezivanju Koštuničinog guslara na navedene pesnike?

To je stilska figura
nikolic777 nikolic777 23:39 27.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti


To je stilska figura


a onda cool

prava pirueta



edit:

bora + kultura + tradicija
jesen92 jesen92 00:05 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

gledao
horor

..sustinu je izrekao Boris recenicom "vi niste reprezent tradicionalnih vrednosti"..
al s druge strane, mozda i nije u pravu...jedno pricati a drugo raditi jeste neka nasa tradicija pa Bora u tom delu moze da bude reprezent
nikolic777 nikolic777 00:09 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

.jedno pricati a drugo raditi jeste neka nasa tradicija pa Bora u tom delu moze da bude reprezent



to svakako
jesen92 jesen92 00:14 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

...odakle ove golisave na koncertu?..to stvarno nikad nisam videla, mora da je ipak neka fotomontaza...
JJ Beba JJ Beba 00:17 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

Da, Bora je veliki zaštitnik porodičnih vrednosti.

da, zato se pobrinuo da se odmah oženi skoro pa ćerkom; da je javno prosi u Areni dok mu bivša žena u teškoj depresiji leži na gajbi zaključana i sve to da sačuva porodične vrednosti.
pa se odmah isfenir'o da bude pravi srpski domaćin.

kakav kreten
nikolic777 nikolic777 00:22 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

to stvarno nikad nisam videla, mora da je ipak neka fotomontaza...


ilustracija na vesti.rs uz tekst o gledanju u pornica u ministarstvu kulture na borinu inicijativu...dok je jos bio tu
valhalen valhalen 00:26 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

JJ Beba
Da, Bora je veliki zaštitnik porodičnih vrednosti.

da, zato se pobrinuo da se odmah oženi skoro pa ćerkom; da je javno prosi u Areni dok mu bivša žena u teškoj depresiji leži na gajbi zaključana i sve to da sačuva porodične vrednosti.
pa se odmah isfenir'o da bude pravi srpski domaćin.

kakav kreten


Ali Bora je u pravu - to da muškarac može da radi šta hoće, da vara ženu s kim hoće, da privodi klinke, da napušta porodicu kad mu ćune, zaista jeste divna patrijarhalna tradicija. U tom smislu on jeste predstavnik tradicionalnih vrednosti.
mlekac mlekac 01:45 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

JJ Beba
Da, Bora je veliki zaštitnik porodičnih vrednosti.

da, zato se pobrinuo da se odmah oženi skoro pa ćerkom; da je javno prosi u Areni dok mu bivša žena u teškoj depresiji leži na gajbi zaključana i sve to da sačuva porodične vrednosti.
pa se odmah isfenir'o da bude pravi srpski domaćin.

kakav kreten


Jbt., bebo, kad si stigla da primetis friz!

Ja sam samo primetila da je "pod dejstvom". E, sad, cega - ne zelim ni da nagadjam.

Bilo mi previse sto sam gledala poslednjih minut i kusur klipa.
jesen92 jesen92 10:31 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

ilustracija na vesti.rs uz tekst o gledanju u pornica u ministarstvu kulture na borinu inicijativu...dok je jos bio tu
...znam bre, procitala sam "vesti"...ali ispod slike pise "na koncertu" a ja na trenutak poverovala..
jesen92 jesen92 17:31 28.09.2011

Re: bora corba i tradicionalne vrednosti

Ali Bora je u pravu - to da muškarac može da radi šta hoće, da vara ženu s kim hoće, da privodi klinke, da napušta porodicu kad mu ćune, zaista jeste divna patrijarhalna tradicija. U tom smislu on jeste predstavnik tradicionalnih vrednosti.

...ja mislim da ne treba mesati tradicionalno sa patrijarhalnim...Postoji tradicija na ovim prostorima da muskarac radi sta mu se cefne ali se takvo ponasanje ne moze nazvati patrijarhalnim...Moglo bi se reci da su Srbi uvek bili moderni, ispred svog vremena...Suma sumarum zakljucili smo da je Bora ipak reprezent srpskih tradicionalnih vrednosti ali nije patrijarhalan...
drmomir drmomir 06:43 28.09.2011

Nešto bi definitivno trebalo menjati

ali pokušavam, što nepristrasnije, da razmislim o svim brakovima meni bliskih osoba, opet što dalje, do samih ivica sećanja. Obično nailazim na patnju i masnice, na trpljenje i potiskivanje, na nasilje i prisilne udaje, na loše vaspitanje i odsustvo bliskosti, na rivalstvo familija, spletkarenje i ogovaranje, na nedostatak ljubavi, poštovanja i razumevanja.


Za početak, naći bolje okruženje...
sevarlica sevarlica 12:42 28.09.2011

druga strana medalje

Po meni, parada ponosa i gran parada su ista kategorija kiča i neukusa.
Momak i devojka ili dve osobe istog pola koje se privatavaju u parku punom dece je jednostavno NEKULTURA.
Skupljanje navijača/huligana i njihovo divljanje po prevozu i po gradu, i skupljanje polugolih muškaraca i žena koji vrište i bacaju se po ulici je takođe po meni skoro pa ista stvar. Pola grada se blokira, putujem po 2-3h do kuće,itd. Obe grupe udaraju na osećaj slobode ostalih koji ne dele ista ubeđenja kao oni.

Što se tiče tradicionalnih vrednosti, one za mene postoje i vezane su za vaspitanje. Svako svoje vuče od kuće tako da su one više vezane za porodice ili lokalne sredine nego za globalne sredine i države.Mene su moji učili da budem: skroman i smeran kao što su i njih učili njihovi roditelji.

ali pokušavam, što nepristrasnije, da razmislim o svim brakovima meni bliskih osoba, opet što dalje, do samih ivica sećanja. Obično nailazim na patnju i masnice, na trpljenje i potiskivanje, na nasilje i prisilne udaje, na loše vaspitanje i odsustvo bliskosti, na rivalstvo familija, spletkarenje i ogovaranje, na nedostatak ljubavi, poštovanja i razumevanja.


Kako treba da izgleda brak, naučili su me moji roditelji koji za 30 godina braka nisu povisili ton jedno na drugo(makar pred nama decom) a kamoli nešto drugo i koji su se nakon tih 30 godina braka ponovo venčali(nešto kao obnavljanje zaveta).
nikolic777 nikolic777 13:44 28.09.2011

Re: druga strana medalje

Momak i devojka ili dve osobe istog pola koje se privatavaju u parku punom dece je jednostavno NEKULTURA.


poenta povorke nije privatavanje
sevarlica sevarlica 17:06 28.09.2011

Re: druga strana medalje

nikolic777
Momak i devojka ili dve osobe istog pola koje se privatavaju u parku punom dece je jednostavno NEKULTURA.


poenta povorke nije privatavanje


Jao, pa nisam ja to ni rekao, samo pravim paralelu.

Iskreno sad, koja je poenta povorke???
Te grupacije(LGBT) su unešene u slovo zakona koji im decidnije garantuju prava nego meni koji sam heteroseksualac. Zašto bi bilo ko, a posebno manjina, imala veća prava od bilo koga. Naravno nećemo o tome da li se zakoni u Srbiji poštuju i primenjuju jer je takva rasprava besciljna.

Da li bi npr. trebalo da paradira nas stotinak koji smatramo da je monogamija degradirajuća i da je u suprotnosti sa nagonima mužjaka da oplode više ženki i samim tim se krše naše građanske slobode, te da bi i nas trebalo zavesti kao manjinsku grupu koja će živeti po svojim pravilima, jer takvi smo rođeni???
Čemu ta želja da se dokazuju seksualni afiniteti onima koje to ne interesuje??
nikolic777 nikolic777 19:42 28.09.2011

Re: druga strana medalje

Te grupacije(LGBT) su unešene u slovo zakona koji im decidnije garantuju prava nego meni koji sam heteroseksualac.


prvo nije tačno da su veća

drugo sva garantovana prava do sada su bila mrtvo slovo na papiru

Zašto bi bilo ko, a posebno manjina, imala veća prava od bilo koga.


ko to kaže, ko to želi, ko to pokušava???

Da li bi npr. trebalo da paradira nas stotinak koji smatramo da je monogamija degradirajuća i da je u suprotnosti sa nagonima mužjaka da oplode više ženki i samim tim se krše naše građanske slobode, te da bi i nas trebalo zavesti kao manjinsku grupu koja će živeti po svojim pravilima, jer takvi smo rođeni???


suludo, mozes da oplodjavas okolo sve dok imas pristanak suprotne strane...ne mozes da se vencas, ali to se nimalo ne odrazava na sustinu


Čemu ta želja da se dokazuju seksualni afiniteti onima koje to ne interesuje??


uh uh em je rogobatno em je neispravno
sta bi bilo dokazivanje seksualnih afiniteta i kako se ono "sprovodi u delo"?


mislim da si mnoge stvari potpuno pogresno razumeo
sevarlica sevarlica 00:08 29.09.2011

Re: druga strana medalje

prvo nije tačno da su veća

drugo sva garantovana prava do sada su bila mrtvo slovo na papiru


Opet ne čitate šta je napisano. Kažem da su bliže tj. decidnije regulisana i samim tim se pravi razlika među nama koja ne treba da postoji.
O mrtvom slovu na papiru nećemo, jer su svi zakoni u ovoj zemlji takvi pa što bi ovaj bio izuzetak, zar ne?

ko to kaže, ko to želi, ko to pokušava???


Niko ne pokušava jer je već takvo realno stanje. Gomila zakona je donešeno kako bi se navodno popravila pozicija raznih vrsta "manjina" tj. ugroženih, a činjenica je da se tako samo stvara distanca među građanima.

suludo, mozes da oplodjavas okolo sve dok imas pristanak suprotne strane...ne mozes da se vencas, ali to se nimalo ne odrazava na sustinu


Upravo to menja suštinu, jer "veza" nije zakonska već socijalna kategorija za razliku od braka i/ili vanbračne zajednice koje su definisane zakonom.

uh uh em je rogobatno em je neispravno
sta bi bilo dokazivanje seksualnih afiniteta i kako se ono "sprovodi u delo"?


Upravo se sprovodi u delo ovakvim paradiranjem. Kao da ceo svet mora da zna ko je gej a ko je strejt. Baš takvim glupostima se i nabija na nos jednom velikom delu populacije koji i dalje smatraju da je biti gej đavolja rabota. To je skoro isto kao da nepismenom čoveku spočitavate što ne razume egipatske hijeroglife, parafraziram.


Očigledno se ne razumemo i to i jeste glavni problem. Što vi ne razumete da vas većina ljudi ne samo u ovoj zemlji već i u svetu NE RAZUMEJU. Ne shvataju problem a pokušava da im se naturi nešto na silu.


tacno tako
ljudi misle da sve sto se zove tradicionalno je dobro. a sto se zove moderno ne valja jer dolazi iz nama neprijateljskog zapada.

i crkva je kao takva tradicionalna pa sta je kroz istoriju sve radila..


Niko ne kaže da je sve što je tradicionalno dobro a moderno loše. Daleko od toga, ali morate shvatiti da koliko ima lošeg u tradicionalno isto toliko, možda i više, ima lošeg u modernom. Nekada je tradicionalno bilo moderno i danas je postalo tradicionalno iz prostog razloga što je funkcionalno i blisko ljudima.
Crkva, bilo koje vere, je tu da eksploatiše učenje te vere. Nekad za dobro, nekada za loše kao i sve institucije koje je napravio nesavršeni čovek.
Činilo se mnogo zla i u ime crkvi i same crkve su radile sve i svašta, ali je bilo, i danas je, u njima više dobrog nego lošeg. Na svakog Pahomija dođe 20 dobrih i poštenih sveštenika koji gledaju da pomognu ljudima kad god je moguće. Nisam neki stravični vernik u crkvu idem više zbog tradicije i zaista verujem da crkve više pomažu nego što odmažu.
nikolic777 nikolic777 08:59 29.09.2011

Re: druga strana medalje

Kažem da su bliže tj. decidnije regulisana i samim tim se pravi razlika među nama koja ne treba da postoji



da, toliko decidirano da je nemoguce odrzati povorku ponosa, ziveti bez straha, slobodno reci ko si

Gomila zakona je donešeno kako bi se navodno popravila pozicija raznih vrsta "manjina" tj. ugroženih, a činjenica je da se tako samo stvara distanca među građanima.


dakle, trebalo bi sve manjine ostaviti obespravljenim kako se niko ne bi bavio njima i onda ne bi bilo distance ili jos bolje praviti see da ih nema, tek tad ne bi bilo distance..

Kao da ceo svet mora da zna ko je gej a ko je strejt.


ne mora, ne radi se o tome, već kako će reagovati kada napokon ili slucajno sazna
zoja444 zoja444 13:03 29.09.2011

Re: druga strana medalje

Gomila zakona je donešeno kako bi se navodno popravila pozicija raznih vrsta "manjina" tj. ugroženih, a činjenica je da se tako samo stvara distanca među građanima.


mislim da je kod distance problem u necemu drugom. drzava donosi zakone, ali je neefikasna i nedosledna u njihovom sprovodjenju, generalno, prema svima. to daje "privid" privilegovanosti nekih i stvara jaz medju gradjanima.

znaci, treba vrsiti gradjanski pritisak na drzavu da sama postuje i primenjuje zakone koje je donela. e, sad, koliko je to realno izvodljivo i u kom vremenskom periodu, diskutabilno je.
sevarlica sevarlica 14:39 29.09.2011

Re: druga strana medalje

zoja444
Gomila zakona je donešeno kako bi se navodno popravila pozicija raznih vrsta "manjina" tj. ugroženih, a činjenica je da se tako samo stvara distanca među građanima.


mislim da je kod distance problem u necemu drugom. drzava donosi zakone, ali je neefikasna i nedosledna u njihovom sprovodjenju, generalno, prema svima. to daje "privid" privilegovanosti nekih i stvara jaz medju gradjanima.

znaci, treba vrsiti gradjanski pritisak na drzavu da sama postuje i primenjuje zakone koje je donela. e, sad, koliko je to realno izvodljivo i u kom vremenskom periodu, diskutabilno je.


Potpuno se slažem. Svoj nerad i nemar pokrivaju tako što još više stvaraju tenzije među ljudima.
sevarlica sevarlica 14:51 29.09.2011

Re: druga strana medalje

dakle, trebalo bi sve manjine ostaviti obespravljenim kako se niko ne bi bavio njima i onda ne bi bilo distance ili jos bolje praviti see da ih nema, tek tad ne bi bilo distance..


Pa ja upravo o tome i govorim ali se mi ne razumemo izgleda. Poenta je da svi budemo jednaki a ne da neki budu jednakiji. Za sve treba da važe ista pravila.
Na primer, kažete u Ustavu/zakonu ovako "svi mediji su slobodni" pa onda kažete u dodatku "televiziji B92, radio fokusu, i Blic-u se moraju garantovati slobode i niko im se ne sme mešati u programsku šemu i politiku tih medija"
Zar to nije pravni pleonazam???
Pa čak možete da zaključite iz ovoga da su svi ostali obespravljeni jer su potpali samo pod opštu odredbu zakona.
Nadam se da se sad malo bolje razumemo.

Poenta je da svi bez obzira na bilo kakvu pripadnost budemo sigurni i da se u svojoj zemlji osećamo slobodno a tako se ovde niko ne oseća bez obzira da li je homo ili hetero.

ne mora, ne radi se o tome, već kako će reagovati kada napokon ili slucajno sazna


Pa niko od nas nije baba Vanga pa da gleda unapred kako će ko da odreaguje.
nikolic777 nikolic777 18:34 29.09.2011

Re: druga strana medalje

drzava donosi zakone, ali je neefikasna i nedosledna u njihovom sprovodjenju, generalno, prema svima. to daje "privid" privilegovanosti nekih i stvara jaz medju gradjanima.


slazem se da je neefikasna i da ne postuje sopstvene zakone, samo ne ovo oko privilegovanosti

antidskriminacioni zakon ne znaci privilegije vec ono sto mu samo ime kaze, zastitu od diskriminacije i terora...dakle, jednakost
nikolic777 nikolic777 18:41 29.09.2011

Re: druga strana medalje

Pa niko od nas nije baba Vanga pa da gleda unapred kako će ko da odreaguje.


ti ne mozs da preptostavis kako se u ovoj sredini reaguje na sksualn manjin ili se sad zavitlavas?
sevarlica sevarlica 21:13 29.09.2011

Re: druga strana medalje

nikolic777
Pa niko od nas nije baba Vanga pa da gleda unapred kako će ko da odreaguje.


ti ne mozs da preptostavis kako se u ovoj sredini reaguje na sksualn manjin ili se sad zavitlavas?


Što je najstrašnije, verujem da će muškarac u suknji pre dobiti po nosu na Starom Gradu ili Vračaru nego u Crnoj travi ili Surdulici što je potpuni paradoks očekivanog, zar ne? Elem, dok se ovde stvari ne promene u suvoj primeni zakona, kažnjavanju, edukaciji (ali edukaciji obe strane) ovde neće biti bolje.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:35 28.09.2011

!

tacno tako
ljudi misle da sve sto se zove tradicionalno je dobro. a sto se zove moderno ne valja jer dolazi iz nama neprijateljskog zapada.

i crkva je kao takva tradicionalna pa sta je kroz istoriju sve radila..
nikolic777 nikolic777 13:45 28.09.2011

Re: !

i crkva je kao takva tradicionalna pa sta je kroz istoriju sve radila


i sta jos uvek radi

i sta tek sprema za 2.10
nikola_kovac nikola_kovac 00:51 29.09.2011

Традиције

Српске традиционалне вредности потичу из пет традиција:

1) паганске; нпр. слава или Божићно пливање за крстом (обичај у Крагујевцу); затим враџбинарство је такође остатак паганске традиције; и многи обичаји - нпр. додоле;

2) хришћанске; на страну религиозност, хришћанска традиција је оставила велики траг у свакодневном понашању (неверујућих) људи; до њене појаве било је уобичајено међу паганским Србима да се у пролеће купају голи у реци у оквиру прославе пролећа окићени само цвећем;

3) отоманске; најчешће се испољава у језику, али је и нерад илити "живети без рада" (тзв. "српски сан" такође остатак отоманске традиције (што је Србин тада више радио, више је морао да да Турчину);

4) европске; стварање сопствене државе у 19ом веку је тековина националистичких покрета широм Европе;

5) комунистичке; женско право на рад нпр.

Оно што је интересантно у овом контексту (параде) је зашто поједини "Срби" НЕ ПОШТУЈУ СВОЈУ ТРАДИЦИЈУ?!?

И хришћанска и европска традиција (која је произашла из хришћанеске) у свом корпусу имају ТОЛЕРАНЦИЈУ ("Не суди да ти се не суди" = "Поштуј основна људска права".

Проблем не настаје у томе што се у Србији поштују "традиционалне вредности", већ управо оно што домаћин наводи, што већина тих "Срба" НЕ ЗНА (услед сопственог необразовања) које су то српске традиционалне вредности, те је проблем, у ствари, што се неке традиционалне вредности НЕ ПОШТУЈУ. (Толеранција је из два извора српска традиционална вредност.)

И мени је поражавајућа чињеница да међу свим овим "националистима" готово нико (а сигуран сам да нико, али 'ајде да не генерализујем) не зна који човек је врхунски резултат српске традиције.
mlekac mlekac 03:06 29.09.2011

Re: Традиције

5) комунистичке; женско право на рад нпр.



OVO je tebi KOMUNISTICKA tradicija????
sevarlica sevarlica 08:06 29.09.2011

Re: Традиције

mlekac
5) комунистичке; женско право на рад нпр.



OVO je tebi KOMUNISTICKA tradicija????


Nešto mi više liči da je živeti bez rada komunistička al' ajd sad
nikola_kovac nikola_kovac 10:10 29.09.2011

Re: Традиције

Мало сам се лоше изразио, била глува ноћ.

"Остварено женско право на рад" је боља формулација. Нарочито када се упореди са предратним (предкомунистичким) остваривањем.
nikola_kovac nikola_kovac 10:11 29.09.2011

Re: Традиције

sevarlica
mlekac
5) комунистичке; женско право на рад нпр.



OVO je tebi KOMUNISTICKA tradicija????


Nešto mi više liči da je živeti bez rada komunistička al' ajd sad


Хехе, а мож' и тако.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana