Život

Ništa nije džabe, sve je to zbog nečega dobro

Jelena Krajšić RSS / 25.09.2011. u 11:56

Ovo nije kontrablog, pišem kao odvojen tekst jer kod Jelice ima jako puno komentara, ja kasno videla celu raspravu, provela nedeljno prepodne iščitavajući komentare kod Jelice i Martine... Da ne bude zabune - ja Jelicu mnogo volim i poštujem i nema dileme oko toga da se slažem sa svim što je kod nje napisano, ali imam neodoljivu potrebu da temu pogledam iz drugog ugla. Da se ispravim, to nije samo obična potreba - neke moje prijateljice i neke druge žene nemaju drugi izbor nego da gledaju temu iz drugog ugla.

Pa hajmo redom:

Obožavam decu, oko toga nema dileme. Drugo, mislim da je ustupanje mesta u autobusu majci sa bebom koja plače ili trudnici stvar osnovne ljudskosti, pa tek onda stvar lepog vaspitanja. Tako ću ustupiti mesto i starcima i bolesnima i uvek ako vidim da je teško nekome da stoji. Mislim i da je suvišno govoriti o tome da među majkama, kao i uvek i svuda, ima raznih, pametnih, glupih, bezobraznih, dobrih, i da sad ne trošimo vreme na to, to se podrazumeva...

Nekim ženama dok su čitale prethodne blogove trnu ruke i kako srce ispada iz grudi na prljav i umazan pod i raspada se na milion delova jer isuviše dobro znaju da njihova najveća, suštinska želja i potreba nije ostvariva, a onda im neko još dodatno natpisom ili podrazumevanjem kaže: Ti nisi ni važna ni vredna kao ova druga žena. Ti nisi na prvom mestu i nikad nećeš biti. Ti si nebitna. Bubo. Žohare. Ona je važna i ona ima prednost.

Molim vas da razumete i da ne zaboravite: svaki put kada ženi koja nema dete kažete da nije važna kao žena koja ima dete natpisom ili podrazumevanjem, rizikujete da joj potpuno slomite srce.

Svaki put moja prva misao na ovako nešto jeste: ma propustiću i nju i sve druge ljude, staću na kraj reda, pristajem da zauvek budem poslednja u svakom redu samo mi nemojte govoriti da je ona važnija od mene. Naravno da ću je propustiti jer sam čovek, jer je ljudski, ali nemojte da me terate na to. I posebno za majke: Svaki put kada podrazumevate da ste u prednosti u odnosu na mene - svakako već jeste, nema dileme.

Imala sam svojevremeno situaciju da nam kasni plata i da na kraju od nas troje dvoje kolega dobiju platu, a ja ne, uz objašnjenje da oni imaju decu - izvinite, ali to jako nije fer. Ovu nepravdu nikada neću zaboraviti. A sve bi bilo drugačije da su mi pre uplate rekli: Njih dvoje imaju decu, jel ti ok da njima damo celu platu, a tebi deo... ma bilo šta da su mi rekli, da su me uvažili i poštovali...

I sada dolazimo do Martine. Ne poznajem Martinu, nemam predznanja o njoj, ali mi je krivo što je propustila priliku, što nije probrala reči, što nije smirila bes pre nego što je napisala i objavila tekst. Jer da jeste razumljiviji bi bio deo u kojem kaže: "Zašto jednostavno nisi mogla da uđeš u banku i kažeš: „Izvinite, jel ne bi bio problem da uđem preko reda? Imam bebu ispred, a jako je vruće pa bih što pre da je odvedem u stan?"." I tako smo došli do suštine - nadam se da sada razumete da je stvar ljudskosti i lepog vaspitanja i molba umesto naredbe i podrazumevanja da se majka sa detetom propusti. I dozvolite mi, za mene je ovakva molba jednako važna kao recimo: „Izvinite, jel ne bi bio problem da uđem preko reda? Ako se ne vratim na vreme u kancelariju šef će mi napraviti problem."

Kada vidite ženu bez deteta u redu razmislite na trenutak, zamolite je da vas propusti. Kada prolazite pored žene bez deteta nemojte joj slomiti noge kolicima zato što ste vi važniji, jer vrlo je moguće da joj je već slomljeno srce.

I na kraju, a jako važno, nemamo pravo da ne poštujemo slobodan izbor da se nemaju deca. Ne sme - po ljudskosti - da se dodeljuje titula građanina drugog reda nekome čiji je izbor da ne bude roditelj ili nekome ko zbog više sile nije roditelj. I ovde još jednom: stvar osnovne ljudskosti i lepog vaspitanja je i molba umesto naredbe da se osobi sa detetom da prednost.



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fifismack fifismack 12:16 25.09.2011

...

bio mi banalno da stavljam onog smajlija koji se klanja
al svaka čast za text...
Smica Smica 12:22 25.09.2011

Hvala

Savršen tekst. Bez mržnje, svađanja. Odlično napisano.
nikolic777 nikolic777 12:50 25.09.2011

Re: Hvala

Savršen tekst. Bez mržnje, svađanja. Odlično napisano.


bas tako



preporuka za tekst
mariopan mariopan 12:29 25.09.2011

.....

Preporuka za odličan tekst.

Koliko se sećam većina je baš to i zamerila Martini, što nije malo pažljivije birala reči, smirila loptu i sve to napisala malo drugačije.
Upravo zato, što je tako rogobatno napisano, donekle neprimerenim rečnikom, neki od nas su taj blog shvatili kao grubo moralisanje ( pa se pristili ne baš moralnih postupaka same uatorke) što je raspravu odvelo na neželjen kolosek.

Da je osnovni blog bio bolje pripremljen ( što i ti primećuješ) , bolje i jasnije napisan, verujem da do nesporazuma ne bi došlo i da bi osnovna poruka bila bolje primljena?

U svom tekstu si dotakla sve važne momente ove priče i slažem se sa tvojim mišljenjem o tome da treba više obratiti pažnju na to kako se osećaju drugi ljudi u nekim momentima, nekim malim ali značajnim postupcima, koji se nama ne čine suviše važnim, a nekome su jako važni i mogu da zabole.
tyson tyson 12:42 25.09.2011

Sveta Majka

Molim vas da razumete i da ne zaboravite: svaki put kada ženi koja nema dete kažete da nije važna kao žena koja ima dete natpisom ili podrazumevanjem, rizikujete da joj potpuno slomite srce.

Kolateralna šteta...



kaolavanda kaolavanda 12:46 25.09.2011

...

Hvala ti.

draft.dodger draft.dodger 12:53 25.09.2011

...

Često se vitla jajnicima!
kaolavanda kaolavanda 12:56 25.09.2011

Re: ...

.

hocu reci: !
abrasax abrasax 15:01 25.09.2011

Re: ...

„Izvinite, jel ne bi bio problem da uđem preko reda? Imam bebu ispred, a jako je vruće pa bih što pre da je odvedem u stan?"." I tako smo došli do suštine - nadam se da sada razumete da je stvar ljudskosti i lepog vaspitanja i molba umesto naredbe i podrazumevanja da se majka sa detetom propusti.



U principu jesam zastupnik stava - "imamo situaciju, neke stvari se podrazumevaju" - ali, ako počnemo da molimo, teško bebama, zar ne?
zoja444 zoja444 12:58 25.09.2011

nikada

ali, bas nikada, ne treba da se osecas manje vrednom/vrednim sto nesto nemas ili da se osecas superiorno sto nesto imas. to moze biti bilo sta: posao, supruznik, deca, pamet, obrazovanje, snaga, materijalna dobra.... svaciji ljudski zivot je vredan sam za sebe, svako ljudsko bice je vredno samo po sebi.

svaka neispunjena zelja se moze preboleti. ne treba trositi vreme ni energiju ni na patnju. ok, neko razumno vreme moze, ali zivot tece, i patnja tu nista nece promeniti.

smisao zivota je sam zivot i to treba da bude vrhunska vrednost u referentnom sistemu.

srce nam ne slamaju drugi vec mi sami sebi. mi smo ti koji dajemo vrednost/vaznost necemu.

sve ovo ne znaci egoizam i otudjenost vec sigurnost u sebe. i trazi jednu jacinu i zrelost licnosti. samosazaljenje tu nicemu ne koristi.

verovatno ovo deluje kao gomila nabacanih fraza ali da zakljucim sa jos jednom, istinitom, parafraziram:
zivot je ono sto nam se desava dok cekamo da nam se desi.

srecno.

- diskriminacije ce uvek biti, po ovom ili onom osnovu. to treba prihvatiti kao cinjenicu i ne uzbudjivati se preterano oko toga. jednakost je samo jos jedan ideal.
- postoje i alternativna resenja oko zadovoljenja majcinskog instinkta: usvojenje dece, hraniteljska porodica, cuvanje dece, volontiranje u nekoj ustanovi socijalne zastite... mozda ce se jos nesto u medjuvremenu smisliti.

velika je iluzija da kroz decu produzavamo nasu egzistenciju. mi smo tu sad i nikad vise a deca su prica za sebe. posebna.

cassiopeia cassiopeia 09:53 26.09.2011

Re: nikada

zoja444
ali, bas nikada, ne treba da se osecas manje vrednom/vrednim sto nesto nemas ili da se osecas superiorno sto nesto imas. to moze biti bilo sta: posao, supruznik, deca, pamet, obrazovanje, snaga, materijalna dobra.... svaciji ljudski zivot je vredan sam za sebe, svako ljudsko bice je vredno samo po sebi.svaka neispunjena zelja se moze preboleti. ne treba trositi vreme ni energiju ni na patnju. ok, neko razumno vreme moze, ali zivot tece, i patnja tu nista nece promeniti.smisao zivota je sam zivot i to treba da bude vrhunska vrednost u referentnom sistemu. srce nam ne slamaju drugi vec mi sami sebi. mi smo ti koji dajemo vrednost/vaznost necemu.sve ovo ne znaci egoizam i otudjenost vec sigurnost u sebe. i trazi jednu jacinu i zrelost licnosti. samosazaljenje tu nicemu ne koristi.verovatno ovo deluje kao gomila nabacanih fraza ali da zakljucim sa jos jednom, istinitom, parafraziram: zivot je ono sto nam se desava dok cekamo da nam se desi.srecno. - diskriminacije ce uvek biti, po ovom ili onom osnovu. to treba prihvatiti kao cinjenicu i ne uzbudjivati se preterano oko toga. jednakost je samo jos jedan ideal.- postoje i alternativna resenja oko zadovoljenja majcinskog instinkta: usvojenje dece, hraniteljska porodica, cuvanje dece, volontiranje u nekoj ustanovi socijalne zastite... mozda ce se jos nesto u medjuvremenu smisliti.velika je iluzija da kroz decu produzavamo nasu egzistenciju. mi smo tu sad i nikad vise a deca su prica za sebe. posebna.


Zoja hvala ti!

Morala sam sve da citiram jer želim da se pročita više puta.

Pozdrav od srca i Jeleni i tebi!
jesen92 jesen92 13:07 25.09.2011

podrazumevajuca prednost

Kada vidite ženu bez deteta u redu razmislite na trenutak, zamolite je da vas propusti. Kada prolazite pored žene bez deteta nemojte joj slomiti noge kolicima zato što ste vi važniji, jer vrlo je moguće da joj je već slomljeno srce.
...ne treba niko nikome da slomi noge u nekom redu, to je valjda svima jasno...nevaspitanje je deo nase svakodnevice kao i bahatost...neki ljudi sami sebi daju nekakvu prednost sto se moze videti u milion primera ...Pokrenula si odlicnu temu

I ovde još jednom: stvar osnovne ljudskosti i lepog vaspitanja je i molba umesto naredbe da se osobi sa detetom da prednost.
: podrazumevajucu prednost imaju samo stari i bolesni...
freehand freehand 13:20 25.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

: podrazumevajucu prednost imaju samo stari i bolesni...

I žene sa bebama. I trudnice. I invalidi. I svakjo ko je u nekoj nevolji, makar i zbog sraćkavice. Bar u mom svetu.
Ne bih da ponavljam išta o Martininom tekstu da ne bi bilo shvaćeno kao hejterska opsesija; ali to sigurno nije bilo samo polunevino dečje pubertetsko durenje.
A tebi, Jelena, sve najbolje. Uostalom, iz teksta sam shvatio da si inteligentna i emocionalno zrela osoba kojoj je besmisleno davati bilo kakav savet ili preporuku za ponašanje u životu.
Sem da, možda, redovnije prati Blog i reaguje na vreme.
jesen92 jesen92 19:07 25.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

I žene sa bebama. I trudnice. I invalidi. I svakjo ko je u nekoj nevolji, makar i zbog sraćkavice. Bar u mom svetu.

...svako ponekad moze biti u nekoj nevolji ali nije svako u obavezi da primeti tudju nevolju...na primer, odkud ja znam da neko ima srackavicu ako mi ne kaze i zamoli me da zavrsi neki posao preko reda..
freehand freehand 22:56 25.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

jesen92
I žene sa bebama. I trudnice. I invalidi. I svakjo ko je u nekoj nevolji, makar i zbog sraćkavice. Bar u mom svetu.

...svako ponekad moze biti u nekoj nevolji ali nije svako u obavezi da primeti tudju nevolju...na primer, odkud ja znam da neko ima srackavicu ako mi ne kaze i zamoli me da zavrsi neki posao preko reda..

Ti ne prepoznaješ istinsku patnju u ljudskom pogledu?
jesen92 jesen92 23:32 25.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

Ti ne prepoznaješ istinsku patnju u ljudskom pogledu?

...prepoznajem samo ono sto je vidljivo...nemam drugih sposobnosti....Tako sam primetila da je na blogu kod Jelice bilo preterane brige da ne kazem euforije oko majki i dece a nikome od euforicnih nije palo na pamet da to sto pisu moze nekog i da povredi tj da te pisanije neko gleda iz drugog ugla kao Jelena...Da li treba majkama sa decom pomoci na ulici, ili bilo gde, je nepostojeca dilema za normalnu osobu...zato je bilo nepotrebno pisati ode majkama, teskim porodjajima, zrtvama...itd...sve u svemu Martinin blog uopste nije zasluzio onoliku diskusiju koja se otela kontroli i kao sto vidite poneko se, sa pravom, nasao povredjen...
freehand freehand 07:47 26.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

jesen92
Ti ne prepoznaješ istinsku patnju u ljudskom pogledu?

...prepoznajem samo ono sto je vidljivo...nemam drugih sposobnosti....Tako sam primetila da je na blogu kod Jelice bilo preterane brige da ne kazem euforije oko majki i dece a nikome od euforicnih nije palo na pamet da to sto pisu moze nekog i da povredi tj da te pisanije neko gleda iz drugog ugla kao Jelena...Da li treba majkama sa decom pomoci na ulici, ili bilo gde, je nepostojeca dilema za normalnu osobu...zato je bilo nepotrebno pisati ode majkama, teskim porodjajima, zrtvama...itd...sve u svemu Martinin blog uopste nije zasluzio onoliku diskusiju koja se otela kontroli i kao sto vidite poneko se, sa pravom, nasao povredjen...

Klizav je to teren. Ne postoji iskazivanje emocije ili ljudski postupak zbog koga neko negde ne bi mogao da se oseti povređenim. Ali veltšmerc u najmanju ruku nije produktivan.


jesen92 jesen92 11:31 26.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

Klizav je to teren. Ne postoji iskazivanje emocije ili ljudski postupak zbog koga neko negde ne bi mogao da se oseti povređenim. Ali veltšmerc u najmanju ruku nije produktivan.

..naravno da je teren klizav kada su u pitanju emocije...reci su ponekad ubojitije od svakog oruzja...zato treba biti oprezan, klin se klinom ne izbija bas uvek... zlocin se ne moze opravdati predhodnim zlocinom....i tako....ima neka paralela i sa recima...
freehand freehand 11:41 26.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

jesen92
Klizav je to teren. Ne postoji iskazivanje emocije ili ljudski postupak zbog koga neko negde ne bi mogao da se oseti povređenim. Ali veltšmerc u najmanju ruku nije produktivan.

..naravno da je teren klizav kada su u pitanju emocije...reci su ponekad ubojitije od svakog oruzja...zato treba biti oprezan, klin se klinom ne izbija bas uvek... zlocin se ne moze opravdati predhodnim zlocinom....i tako....ima neka paralela i sa recima...

Sve je to u redu, ali ja mislim da je u ovakvim diskusijama mnogo realnija opasnost od patetike i kiča svake fele.
jesen92 jesen92 16:05 26.09.2011

Re: podrazumevajuca prednost

Sve je to u redu, ali ja mislim da je u ovakvim diskusijama mnogo realnija opasnost od patetike i kiča svake fele.

..e tu se slazemo 100%..
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:20 25.09.2011

Muški pogled, kraljevski

Uvek ću da propustim ženu sa detetom.
Muškarca sa detetom.
Trudnicu.
(Trudnika, ako takav postoji).
Staru osobu.
Invalida.
Osobu koja me zamoli da je propustim, čak i ne mora da mi da obrazloženje.

To brljivo stvorenje koje je napisalo ne jedan brljiv tekst, koje je novinar B92, koja nema osnovnu kulturu i koje misli da je uhvatilo onoga za ono tako što je nekim čudom dobilo VIP status, dakle to brljivo stvorenje nije zaslužilo ni Jelicin odgovor, ni naše komentare, ni ovaj tvoj tekst. Ja mislim da nije.
Niko normalan ne misli da si ti osoba drugog reda. Za Martinu ne znam šta misli. Uostalom ovde za većinu kometatora i autora ne znamo da li imaju decu i da li imaju neke probleme. To ovde nije bitno, za normalne ljude, a većina je takva. I ja ne pratim da li neko ima decu ili nema ali u redu ili u autobusu propuštam osobu sa malom decom.

Ima izuzetaka kad se sretnem u redu sa agresivnom majkom-kravom ili majkom-ćurkom. To je retko, ja i tada puštam, uz gunđanje, ali mi pritisak skače.

Dešava mi se i da vidim neko ubledelo žensko koje je na dve sekunde od rušenja na pod. Tada prilazim, pitam, hvatam pod ruku i propuštam na početak reda ili dižem prvog klipana koji u autobusu gleda zanimljive beogradske predele.
zilikaka zilikaka 13:44 25.09.2011

Re: Muški pogled, kraljevski

Dešava mi se i da vidim neko ubledelo žensko koje je na dve sekunde od rušenja na pod. Tada prilazim, pitam, hvatam pod ruku i propuštam na početak reda ili dižem prvog klipana koji u autobusu gleda zanimljive beogradske predele.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:00 25.09.2011

Re: Muški pogled, kraljevski

zilikaka
Dešava mi se i da vidim neko ubledelo žensko koje je na dve sekunde od rušenja na pod. Tada prilazim, pitam, hvatam pod ruku i propuštam na početak reda ili dižem prvog klipana koji u autobusu gleda zanimljive beogradske predele.

Pa da. Tako bih ja voleo da izgledam.
Češće ispadne da ličim ne na onoga na konju nego na konja ili majmuna.
freehand freehand 14:06 25.09.2011

Re: Muški pogled, kraljevski

zilikaka
Dešava mi se i da vidim neko ubledelo žensko koje je na dve sekunde od rušenja na pod. Tada prilazim, pitam, hvatam pod ruku i propuštam na početak reda ili dižem prvog klipana koji u autobusu gleda zanimljive beogradske predele.


abrasax abrasax 15:09 25.09.2011

Re: Muški pogled, kraljevski

Dešava mi se i da vidim neko ubledelo žensko koje je na dve sekunde od rušenja na pod. Tada prilazim, pitam, hvatam pod ruku i propuštam na početak reda ili dižem prvog klipana koji u autobusu gleda zanimljive beogradske predele.



E, ti klipani interesuju mene. Šta i kako to oni ne vide, što normalan svet vidi?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:23 25.09.2011

...

meni su se dve (narafski sasvim različite) stvari motale sve vreme po glavi.
jedna, martinina rečenica o tašnici i pogledu koji govori mami s detetom da zna da je ova mrzi što se ne zamene. (tako nešto)
i druga - kako žena nije kompletna dok ne dobije dete.

pa, da krenem od drugog:
pošto je to neko, da kažem, uvreženo mišljenje - onda me ništa ne čudi. (ovo čudjenje se odnosi na razne stvari kojih se možemo slobodno užasavati dok na miru prelistavamo novine, kafa inkludid - pa čak i da zavapimo, da nam, o, daćedobrilepibog, naprave zatvore za decu, jer ova su, khm, khm)

elem, ko nije doživeo da ga gledaju kako ga već gledaju jer nema kompletnost, je li, on (ovde je bolje reći ona, al da ne budem diskriminatorka) ne zna (i bolje) kroz kakve užase prolaze dvoje ljudi koji bi eto, xteli da imaju, al neštoimseneda.

pa da opet krenem od drugog.
sad, nakon svega, da li osećam onaj you complete me filing?
pa i ne baš. misleem, u meni se svašta izmenjalo, prioriteti preslagali, neki se još više učvrstili, strahovi nad strahovima povećali, neki drugi pak - nestali, i tako redom da ne davim.

kompletnos' žene na kontu 'cepanja materice' ne ide dalje od toga. i jeste cepanje (iako nepostojeće)
za mene je to uvreda, isto kao što mi je uvreda unošenje u facu sa rečenicom: ajde, ajde, kad će više to drugo. zato i pogledam sagovornika pravo u očice i kažem da mi nećemo imati drugo dete. a onda, pošto ga-je pustim da se malo peče na roštilju neznanja i dodam suspens na vatricu, nastavim: zato što sam bolesna i krenem u sitna crevca da objašnjavam dijagnozu.

i tu dolazimo do tuštuševa - vrhunske obmane i zloupotrebe dece: popunjavanja prostora, vremena, mozga i ostale kompletnosti znane i neznane.

a sad prvo:
izjava o zameni lisnate tašnice za, kako to lepo braća englezi kažu - bundle, je, paaaaaa, recimo vr vrova. da ne kažem - glupost. mda, čitam juče, žena ubila dve bebe - nisu bile muški jbg. i tako. ima nas raznih.

raspisah se ja... nije to dobro.
a ionako samo trolujem.
nego kako si ti jeleno?
abrasax abrasax 15:19 25.09.2011

Re: ...

trahovi nad strahovima povećali,


Nemoj taki, Snežo:

[url=http://www.youtube.com/watch?v=fwV330rJkr8&NR=1http://][/url]


a mene je to uvreda, isto kao što mi je uvreda unošenje u facu sa rečenicom: ajde, ajde, kad će više to drugo.

Performans, da prostiš, Snežo!
maksa83 maksa83 18:58 25.09.2011

Re: ...

jedna, martinina rečenica o tašnici i pogledu koji govori mami s detetom da zna da je ova mrzi što se ne zamene. (tako nešto)

Ta, i izraz "novokomponovana majka".
Valjda postoje i "starogradske".
Tekst (Martinin) odiše hejtom i šupljoglavom arogancijom.

Jeleni Krajšić i ovom tekstu kapa dole.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 19:40 25.09.2011

Re: ...

Ta, i izraz "novokomponovana majka".
Valjda postoje i "starogradske".


šta znam... meni to 'novokomponovana majka' dodje toliko besmisleno, da ga nisam imala potrebe komentarisati. situacija medjutim, u kojoj jedna mlada žena misli da joj druga mlada žena zavidi jer bi da menja bundle za tašnicu mi je nezaobilazno odvratna. (i to multilejerski)

alselone alselone 19:55 25.09.2011

Re: ...

maksa83

Valjda postoje i "starogradske".
Tekst (Martinin) odiše hejtom i šupljoglavom arogancijom.


a sve to se propagira kao zivotni stil.
lady_d lady_d 13:41 25.09.2011

niko ne zna kako boli srce majke dezdetnic

Draga moja Jelena,
kao zena koja je prosla kroz sve one mracne tunele svesti u koje zena ode kad joj lekar nekada grubo nekada uz saosecanje (za zenu je gotovo isto) saopsti da su joj sanse da dobije dete male razumem kakvo je to osecanje. Uz sve to bila sam svedok muka svoje najbolje prijateljice. Ono sto mogu da ti napisem, nikada, nikada nemoj da odustanes. S druge strane postoji toliko dece u tvojoj okoloni (komsijske, rodbinske, prijatelja) kojima mozes da budes osoba koja je ulepsala odrastanje, bila neko kome su mogli da povere svaku tajnu, da dobiju savet, razumevanje, zagrljaj. Kao osoba koja je imala srece da svoj san da dobije bebu ostvarila, nikada, nikada nisam zaboravila koliko je put bolan, nikada nisam glumila sto mi
u sali zovemo 'trudnu bubasvabu' (zenu koja u 3 sata nocu po sneznom vremenu posalje buduceg oca da joj nadje majske tresnje!), nikada nisam ni u jednom redu trazila da me propuste. Smeta mi i jedno i drugo, kad neko trazi, bezobrazno i drsko da bude propusten, ali i nemo posmatranje gomile kako majka sa upakanom bebom cuci u redu (ovo drugo sam dozivljavala). Tuzno je sto smo trcanjem za necim sto se zove bolji zivot zaboravili elemente lepog ponasanja, zaboravili da zamolimo, da se zahvalimo... Hvala za jedan ovako lep blog.
abrasax abrasax 15:23 25.09.2011

Re: niko ne zna kako boli srce majke dezdetnic

Uz sve to bila sam svedok muka svoje najbolje prijateljice. Ono sto mogu da ti napisem, nikada, nikada nemoj da odustanes.


Kako si lepo ovo rekla!
nikvet pn nikvet pn 10:10 26.09.2011

Re: niko ne zna kako boli srce majke dezdetnic

Ono sto mogu da ti napisem, nikada, nikada nemoj da odustanes.

Pa sad ...
Moja sestra u 40-toj - odustala. Pomirila se sa sudbinom.
Kad ono trudna ! Pa - sina !!! Dogodine još jednog !
Delije ujkine.

Relaksacija valjda, ko će ga znati.
blogovatelj blogovatelj 05:35 27.09.2011

Re: niko ne zna kako boli srce majke dezdetnic

Relaksacija valjda, ko će ga znati.


I ja znam za par takvih slucajeva.
jasnaz jasnaz 14:29 25.09.2011

1

Roditeljstvo je odabrana mogućnost lepe realizacije: pomoći jednom životu da postane i postoji..
Može se neko osećati nekompletnim jer nije stigao na neku od trenutno dostupnih planeta, ali ga 'život neće razumeti' - 'kompletan' jeste, sve ostalo je uzimanje učešća...
Jelena, cvet i osmeh za tebe!
jinks jinks 15:23 25.09.2011

Tema je tužna

ali interesantno da postoji i pesma na tu temu, o nečemu neuzvraćenom i nemanju dece sa željenom osobom ... jedna od najlepših italijanskih pesama.





Što se tiče teme što rekoste, i majke i očevi postaju svakakvi ljudi ... od najpametnijih i najboljih do najglupljih i najgorih, i to što jesu ne znam koliko dece ne može promeniti.
kick68 kick68 18:23 25.09.2011

Da ne bude zabune,

tekst je odlican i preporucila sam ga. Medjutim, nikom u stvari, u celoj toj prici nije palo na pamet da "neroditelje" proglasi gradjanima drugog reda, mislim. Prosto i jednostavno, majke sa decom i trudnice su zene ogranicenih mogucnosti, da se tako izrazim, iako su zdrave. Ne mogu da stoje koliko su mogle, ne mogu da se nesmetano krecu svuda, da budu u guzvi, stalno su umorne...nesto kao stare osobe i invalidi.

Ne smatram da se vrednost ljudskog zivota meri brojem dece. Samo, roditeljstvo je uzasno tesko. Osoba koja nema decu ima neogranicenu slobodu kretanja i izbora. Majke sa malom decom je nemaju, a nemoc se povecava ukoliko nemas roditelje na raspolaganju ili nisi u mogucnosti da platis pomoc. I to bi trebalo da svima bude jasno kao dan.
Imala sam svojevremeno situaciju da nam kasni plata i da na kraju od nas troje dvoje kolega dobiju platu, a ja ne, uz objašnjenje da oni imaju decu - izvinite, ali to jako nije fer. Ovu nepravdu nikada neću zaboraviti.

Nije fer, u pravu si. Jos vise je nefer sistem koji nas okrece jedne protiv drugih. Trebalo je da podelite na ravne casti pare koje su stigle, kao sto u autobusima treba da postoje sedista namenjena osobama koje ne mogu da stoje. Treba stvari regulisati tako da niko ne mora ni da zahteva, ni da moli. I da se niko ne oseti zapostavljenim, uskracenim ili ostecenim zbog necega. Uostalom, banalan primer: desilo se da koleginica moje majke bude proglasena za tehnoloski visak i dobije otkaz, a da moja majka zbog duzeg staza ostane. Zena joj se unela u lice i rekla nesto kao: Je l' tvoja deca imaju duza creva od moje dece? Hocu da kazem, pusti svet, svet ume da bude surov, neprijatan i sirov, imao dece ili nemao.
dobro znaš da tvoja najveća, suštinska želja i potreba nije ostvariva

It ain't over until it's over! Sutra je novi dan, ne znas sta ti nosi. Mozda neke nove zelje, potrebe i planove? Pozdrav i sve najbolje.
zilikaka zilikaka 22:11 25.09.2011

Re: Da ne bude zabune,

Uvek mi je teško da komentarišem pravi, emotivan tekst.
Iskreno, lakše je sve okrenuti na šalu.

Mislim da Martina tim svojim pisanijem ni blizu ne zaslužuje ovoliku pažnju, pa ću je svakako preskočiti.
Što se tvog bloga tiče, potpuno te razumem (ni ne znaš koliko) i slažem se sa onim što si rekla.
Opet, veliku istinu sam pročitala gore, pa zato:
It ain't over until it's over! Sutra je novi dan, ne znas sta ti nosi. Mozda neke nove zelje, potrebe i planove?

I od mene sve najbolje
jedan.kub jedan.kub 19:27 25.09.2011

Re: Preporuka za tekst

Jednom recju, imajte obzira prema drugima u ma kakvoj situaciji bili.
To nam inace, jos od onih sankcija, mnogo nedostaje.
JJ Beba JJ Beba 20:14 25.09.2011

jelena

sesili sesili 21:03 25.09.2011

Re: jelena

Preporuka za iskren tekst. Sčažem se sa mnogima pre mene, Krajmajmuna je rekao što bih i ja. Nisam iz pominjanog bloga razumela da je NJOJ teško što nije majka i da iz toga "vuče" nepravedne dogadjaje. Nikada mi na pamet ne bi palo da za nekoga kažem da je "nekompletan" iz tih razloga. Postoje bezobrazni, nevaspitani drski... Oni iritiraju. A ne generalno majke sa decom. Inače, baš bi me uvredilo meni neko uskrati platu, a da me ne konsultuje. Nije važan razlog. Pozdravljam te Jelena.
angie01 angie01 21:23 25.09.2011

Draga Krajsicka,

blog je dirljiv i iskren, al licno ne mislim da je bilo ko i pomislio da neko bez deteta ima losiju poziciju i da se slabije kotira.

vise se govorilo o iovako nepostojanju osnovne empatije i kako niko ne vodi racuna, kako majke sa decom prolaze kroz mnoge dnevne situacije u kojima je njima teze da sa tim malim paketicem savladaju potrebno, a da je Martinin tekst sa sve manirom opservacije problematike bio nedopustivo nepristojan i sramotan!

tu se ne radi o razlicitim misljenjima, nego o nakardanom pristupu!

meni licno je normalno da se uslisi bilo kakva molba u bilo kom redu nekog kome je potrebno izaci u susret i toliko o tome!

tebi zelim da budes dovoljno strpljiva i uporna i da uzmes u obzir sve opcije i mogucnosti,...jer negde neko dete ceka tako divnu majku kao sto bi bila ti!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:53 25.09.2011

Re: Draga Krajsicka,

angie01
a da je Martinin tekst sa sve manirom opservacije problematike bio nedopustivo nepristojan i sramotan!


meni je Martinin tekst, po vajbu, bio kao pojedini nastupi lune lu u mladalachkoj fazi, nafurano, nishta skandalazno, "mlada sam urbana sam. razbijam tabue"...

... sad, shto se poigravala sa emocijom roditelja, koja joj je nepoznata, mogla je ochekivati da ce dobiti po nosu, tako da nemam nekog saosecanja sa njom, iako imam sa nachinom na koji su joj svi napuderisali nos. samo postavljanje ega u proporciju kod jedne mlade osobe, nish posebno.

ovo da neko od normalnih ljudskih bica nema saosecanja sa zenom koja je uskracena za majchinstvo je bespredmetno.

enivejz preporuka Jeli za upis.
angie01 angie01 22:06 25.09.2011

Re: Draga Krajsicka,

Srđan Fuchs


kako mislis , mlade osobe, pa ona je novinarka, valjda ima neku odgovornost za izreceno i nije to nikakav ufurani fazon-nego sramota!

pa cekaj,imam ja sina koji studira i nikada nece biti majka i nikada tako nesto ne bi rekao pri ispoljavanju bunta prema bilo cemu-mislim, ne bi presao u oblik izrazavanja, koji bi celu stvar ucinio besmislenom!

ja tu ne vidim nikakav andergaund manir i slobodne fore mladosti-nego potpun promasaj svega- i intonacije i materijala!

pa nije valjda svaki bezobrazluk izlazenje iz dosadnog standarda!
abrasax abrasax 22:58 25.09.2011

Re: Draga Krajsicka,

sad, shto se poigravala sa emocijom roditelja,


Ja ovo ne umem da prebrojim, samo toliko mogu da kažem.
mlekac mlekac 22:03 25.09.2011

Znas sta je glupo?

Dok nemas decu, i dok si u mladalackoj fazi da NECES da ih imas - svako malo se nadje budala koja te zapitkuje ZASTO?

Onda resis da IPAK imas decu, opet te pitaju ZASTO?

Onda se desi da posle prvog ne ostajes trudna, normalno neko smatra da ima puno pravo da te pita ZASTO?

Rodis vise dece - opet sledi cuveno ZASTO? (Doduse, tu je sad i novo pitanje jesu li SVA deca od istog muza? ZASTO?)

I tako to ide...

Ako se strecas zbog svakog "ZASTO" celog zivota ces morati da se pravdas budalama koje su, najiskrenije, samo besposlene.

Glavu gore i ne daj se!
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:01 25.09.2011

Martina i mi ostali

Od onih sam kojima se ne svidja ama bas nista od onog sto Martina prihvata kao O.K. Ali, ima jedno ali. Manje vise, sve sto je Martina ovde pisala pretstavlja matricu ponasanja savremenog zivota, novog svetskog poretka ili kako god to nazvali. Devojka se samo primila na to i nista vise. Meni vise cudno da bas one koji zagovaraju neke nove vrednosti najvise iritira njeno poimanje sveta. Neradjanje kao nesto pozeljno? Pa cela propagandna masina na zapadu (istok ne poznam) radi bas na tome! Idealna "majka" postaje glumica koja usvaja decu u kolicinama za omanje obdaniste. U delove sveta koje je pogodila neka nepogoda ili humanitarno bombardovanje, prvo, kao lesinari dolaze neke organizacije koje ogromne novce prave odvodeci decu za usvajanje "mamama" koje ne bi da kvare liniju ili nedaj boze rastegnu onu stvar. Svakim danom sve vise je takvih "majki" od kojih se moze namaknuti kinta a zemljotresa i bombardovanja nedovoljno da podmire trziste. Nema problema, nacice se deca za njih i iz lokalnih izvora. Proguglas malo i vidis da je ona srpska porodica dobro prosla jer se prasina digla odavde. Deca bi im kao nebrojeno drugih vec uveliko uzivala u ljubavi novih roditelja kojima je da bi imali decu potreba jedino da popune cek.

Nesto mi lici da i ovo potpada pod ono -trazili smo - gledajmo. A da necemo da vidimo, da se naslutiti po onome sto se kao ne primeti pa se i ne pominje. Kolko pamtim, ni jedne jedine reakcije nije bilo na neciji komentar kako postaje pravilo da avionske kompanije idu na to da su mala deca samo remetilacki faktor u vazduhoplovima. Pa ne da ih bas treba izbaciti tokom leta, dovoljno je i ne primati ih u avion.
Obren Markov Obren Markov 07:49 26.09.2011

Bravo

Konačno uravnotežen tekst na ovu temu - preporuka sa moje strane.

Samo...:
Da ne bude zabune - ja Jelicu mnogo volim i poštujem i nema dileme oko toga da se slažem sa svim što je kod nje napisano

Čemu ovo ? Jelica jeste sjajna, ne znam da to iko spori. Ali ovde je zabrljala. Što to ne reći ? Nećemo dobiti kvalitetnije blogove ako jedni drugima podilazimo i onda kada su tekstovi daleko ispod ranije (i kasnije!) već prikazanih kvaliteta.
cassiopeia cassiopeia 10:45 26.09.2011

...

Ja sam odlučila da ne rađam dete. Iz milion meni važnih razloga i na hiljadu zašto ja kažem hiljadu zato. Svako ima pravo na sopstveni izbor i ne želim da mene kvalifikuju prema tome da li ili nemam decu. Ja nemam decu koju sam rodila ali imam dete koje volim.

Ja sam izborom životnog saputnika dobila sjajnu Princezu i svoj materinski instinkt ispunjavam gajeći moju divnu devojčicu. Ali isto tako ne smatram da bih bila manje vredno ljudsko biće da se nisam ostvarila u ovoj ulozi. Smatram da je sve ono što jesam i radim dovoljno da sebe doživljavam kao vredno ljudsko biće.

Razumem da je kod nekih ljudi vrhunska životna vrednost ostvariti se kao roditelj i nemogućnost ispunjenja te želje onda dovodi često do sloma, osećanja tuge, osećanja inferiornosti i mnogo toga drugog. Sve to razumem.

Jelena hvala ti!
angie01 angie01 11:47 26.09.2011

Re: ...

Ja nemam decu koju sam rodila ali imam dete koje volim.



docsumann docsumann 18:33 26.09.2011

Re: ...

Ja nemam decu koju sam rodila ali imam dete koje volim.


moj naklon
cassiopeia cassiopeia 07:58 27.09.2011

Re: ...

angie01


docsumann



gorstak92 gorstak92 14:40 26.09.2011

I podneblje je krivo

Ajde u BG-u ili NS-u još i da prođe priča kako žena ne može ili neće da ima dete i da je niko i ne pita o tome.

U malim sredinama ,,bezdetnica" (fuj, koliko je odvratan izraz) nailazi na veliku osudu društva.
Prvo idu pitanja tipa: ,,a šta čekate", ,,kad ćete već jednom",
a posle komšije počinju da zaobilaze taj ,,jalovi" par kao da su kugom zaraženi.

I odgovori takvog para su krajnje očekivani.
U početku su ,,ma eto, nešto ne možemo/nećemo...", ,,imamo problema, lečimo se"...
Kasnije, posle 100-tog istog pitanja očekivani odgovor je ,,mrš u tri lepe, gledaj svoja posla..."

Sve je to ljudski i očekivano.

Sa druge strane, pojedine majke, očekuju boračku penziju nakon porođaja i tako se ponašaju.
I to je ljudski i očekivano.

Dakle, kao što je Jelena napisala, samo malo više tolerancije i biće sve OK.
Jeleni dubok naklon na iskrenom i lepom tekstu.

Obećao sam da ću okačiti link sa mojim netraženim, a samim tim i nevažnim, savetom pa eto.
Vlasta92 Vlasta92 19:59 26.09.2011

NEdavno

sam bila prisiljena da, kao i većina građana, čekam u redu za dokumenta. O, pakla. Videla sam da je trudnicama prvo bilo dozvoljeno da, kada god da dođu, prosto imaju prednost. Onda su se ljudi bunili, pa su ovi rešili da trudnice imaju prednost utoliko što ujutro kada dođu na deljenje brojeva, dobiju prve brojeve. To nekako funkcioniše, ali sa dosta ružnih dobacivanja onih koji su čekali celu noć.
E, onda trudnice više nisu mogle za dete, već samo za sebe, jer su netrudni otkrili zaveru: trudnice dolaze mesto svojih muževa da čekaju dokumenta za decu, umesto da lepo muževe pošalju da čekaju red celu noć...


Jelena Krajšić Jelena Krajšić 06:09 27.09.2011

Ljudi dragi

Sve komentare sam procitala, ali sam kokoska i zaista nisam stigla pojedinacno da odgovorim. Hvala :*

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana